abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35591886
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de gangbare discussies, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: geschikt terrein voor het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, mits identificeerbaar.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:25:26 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35591902
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan nog veel respect ik weet niet of ik het op dit moment op zou kunnen brengen.
Maar jij hebt toch ziekte van Lyme? Daar word je heel moe van, toch?
Ik ben gezond van lijf en leden.
Bovendien, het lijkt een beetje op het huishouden: beetje kantjes d'r vanaflopen, beetje poetsen, eens in de zoveel tijd wat weer, dan weer wat minder.
pi_35591907
Ola!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:25:43 #4
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:26:06 #5
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35591934
Johan. Lul.
pi_35591944
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:
Zweverig gelul? Over de mantelzorg?
Nee, in het algemeen, in het geheel niet over de mantelzorg. Maak je niet druk.
pi_35591945
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch ziekte van Lyme? Daar word je heel moe van, toch?
Ik ben gezond van lijf en leden.
Bovendien, het lijkt een beetje op het huishouden: beetje kantjes d'r vanaflopen, beetje poetsen, eens in de zoveel tijd wat weer, dan weer wat minder.
Van die lyme heb ik geen last was toeval dat die ontdekt werd. En als het goed is zijn al die bacteriën ook weer verdwenen .
pi_35591955
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:26 schreef Lithion het volgende:
Johan. Lul.
Lithion. Zoon van een vlooienkoopman.
pi_35591970
Doei
pi_35591975
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Lithion. Zoon van een vlooienkoopman.
hamburgers uit lutjebroek
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:27:31 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35591984
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:23 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Plaag-stootjes, Floris.
Stoot eens dóór, Johanneke, en hou op met dat lafjes gehang.
pi_35591994
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35592014
Nu ga ik bier drinken .
pi_35592062
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:27 schreef DarKZeN het volgende:

[..]

hamburgers uit lutjebroek
Welkom.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:29:40 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592268
. Taida als opening op het Journaal. Ze verdient nog geen voetnoot in de lokale klant.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:36:08 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592293
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:35 schreef RichardQuest het volgende:
. Taida als opening op het Journaal. Ze verdient nog geen voetnoot in de lokale klant.
Nou, ze wist de volksziel te beroeren, anders.
pi_35592348
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, ze wist de volksziel te beroeren, anders.
Weet je hoeveel "Taida's" er rondlopen in Nederland? Hoeveel AMA's?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:38:06 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592370
Floripas gaat eens kijken of er nog lendenen te beroeren zijn in het zachte dons!
pi_35592376
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:12 schreef Floripas het volgende:
In Romeinen staan wel ergere dingen over mij.
Kwestie van 'verstehen' om met Dilthey te spreken. In die zin is de openbaring een altijd voortgaand proces. Voor de rest is elk mens een zondaar (zondaar in de zin dat elk mens fouten maakt, incompleet is.), en niemand weet wie meer zondigt dan de ander, daar is allemaal rekening mee gehouden naar mijn bescheiden mening, verder denk ik dat het nut van voorschriften als monogamie pas hun nut bewijzen bij tegenslag, of als het lichamelijke van minder belang wordt.
Overigens wil ik elke schijn van het opgeheven vingertje vermijden, ik heb in het verleden ook o.a. een seksueel losbandig leven geleid.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:13 schreef Floripas het volgende:
Paulus is echt de Berluscuni van de Bijbel.
Ik heb Paulus geháát, ik heb menig Christen in mijn atheistische tijd omver gepraat over Paulus, pas recent vallen er een hele hoop zaken op z'n plaats.
quote:
Geef mij maar van de patristieke traditie: Augustinus.
Augustinus draag ik een warm hart toe , die vind ik over het algemeen wel het navolgen waard, ik herken me ook zo in z'n levensverhaal!
Maar goed, ik hou het hier eerst maar bij, ik heb getwijfeld of ik er uberhaupt op in zou gaan, ik wist niet wat het meest respectvol was naar jouw levensbeschouwing, bij deze de gok.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:38:37 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592387
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Weet je hoeveel "Taida's" er rondlopen in Nederland? Hoeveel AMA's?
Ja, en ééntje moet er de avatar zijn.
pi_35592391
. Taida's tellen die over de grens springen .
pi_35592421
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
Floripas gaat eens kijken of er nog lendenen te beroeren zijn in het zachte dons!
Welterusten
pi_35592437
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, en ééntje moet er de avatar zijn.
Waarom? Kunnen we niet gewoon nadenken over wat de regels moeten zijn in plaats van in uitzonderingen (ze rondt VWO af)? Dat vind ik veel belangrijker.
pi_35592469
Ben je atheïst geweest, LN? Fel?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:41:41 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592492
De prachtige tegenstelling tussen jouw en mijn post...
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Kwestie van 'verstehen' om met Dilthey te spreken. In die zin is de openbaring een altijd voortgaand proces. Voor de rest is elk mens een zondaar (zondaar in de zin dat elk mens fouten maakt, incompleet is.), en niemand weet wie meer zondigt dan de ander, daar is allemaal rekening mee gehouden naar mijn bescheiden mening, verder denk ik dat het nut van voorschriften als monogamie pas hun nut bewijzen bij tegenslag, of als het lichamelijke van minder belang wordt.
Overigens wil ik elke schijn van het opgeheven vingertje vermijden, ik heb in het verleden ook o.a. een seksueel losbandig leven geleid.
Zo, daar wil ik wel eens wat meer over horen.
quote:
[..]
Ik heb Paulus geháát, ik heb menig Christen in mijn atheistische tijd omver gepraat over Paulus, pas recent vallen er een hele hoop zaken op z'n plaats.
[..]
Ik heb Paulus nooit gehaat, Paulus ís.
quote:
Augustinus draag ik een warm hart toe , die vind ik over het algemeen wel het navolgen waard, ik herken me ook zo in z'n levensverhaal!
Nogmaals, jouw confessiones wil ik nog wel eens horen.
quote:
Maar goed, ik hou het hier eerst maar bij, ik heb getwijfeld of ik er uberhaupt op in zou gaan, ik wist niet wat het meest respectvol was naar jouw levensbeschouwing, bij deze de gok.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:42:18 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592510
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom? Kunnen we niet gewoon nadenken over wat de regels moeten zijn in plaats van in uitzonderingen (ze rondt VWO af)? Dat vind ik veel belangrijker.
Waarom kunnen we niet wat menselijker zijn in onze aanpak?
pi_35592530
Heeft iemand Dekker en die evolutiebioloog nog gezien?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:43:32 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592547
"Levensbeschouwing"
Ik geloof dat ik humanist ben. Menselijkheid, menselijke waardigheid, mens vóór cijfers, menselijke tolerantie, menselijke maat, menselijke integriteit.
Het zal de som der ervaringen wel zijn.
pi_35592567
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, die wens heb ik ook hoor.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:44:09 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592572
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft iemand Dekker en die evolutiebioloog nog gezien?
Plasterk?
Iemand, geef ze supersoakers!
pi_35592627
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:40 schreef RichardQuest het volgende:
Ben je atheïst geweest, LN? Fel?
Nou en of, Christenen waren een dankbaar doelwit, ik ergerde me ook altijd aan het bidden voor het eten en dat soort dingen en ik liet dat uitgebreid merken ook. En altijd discussies over evolutie en homo's en vrouwenrechten en ik kreeg ze altijd stil, nou waren het dan ook vaak niet de meest intelligente mensen, maar ik heb ze weldegelijk een hoop onrecht aangedaan achteraf gezien.
pi_35592724
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:
Doordenker: zijn we dat niet juist?
pi_35592790
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Nou en of, Christenen waren een dankbaar doelwit, ik ergerde me ook altijd aan het bidden voor het eten en dat soort dingen en ik liet dat uitgebreid merken ook. En altijd discussies over evolutie en homo's en vrouwenrechten en ik kreeg ze altijd stil, nou waren het dan ook vaak niet de meest intelligente mensen, maar ik heb ze weldegelijk een hoop onrecht aangedaan achteraf gezien.
Zonde, ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerde .

Mijn hele familie is trouwens gelovig. Stuk voor stuk.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:55:03 #35
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35592927
Fitty Cent yo!
quote:
Paid sex may not be on the minds of the representatives from international donor organisations when they gather in Cambodia, this week, to discuss aid to that poverty-stricken country.

But were these officials from the donor community to venture out from the comfort of their swanky hotel to gauge the state of the sex industry in Phnom Penh, they may come up against a fact that serves a women's organisation as one of the many stark indicators of poverty.

''There are women offering sex at very low rates, 800 riel (20 US cents),'' says Rosanna Barbero, coordinator of ‘Womyn's Agenda for Change', a non-governmental organisation (NGO) in the Cambodian capital working to empower women. ''The prices have gone down because there is an increase in prostitution.''

In the late 1990s, sex workers in Phnom Penh were charging customers two US dollars, she revealed during a telephone interview. ''I am alarmed at this; they are getting desperate to earn, because there is more and more competition.''
Cambodia is, in economisch opzicht, met grote passen vooruit aan het gaan; vreemd dat er dan toch zo'n groei in het aantal prostituees waar te nemen is.
pi_35593056
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:55 schreef Lithion het volgende:
Fitty Cent yo!
[..]

Cambodia is, in economisch opzicht, met grote passen vooruit aan het gaan; vreemd dat er dan toch zo'n groei in het aantal prostituees waar te nemen is.
Het ligt er maar net aan waar de welvaart terechtkomt hè. Hoe heette het economische theoretische effect trouwens waarin wordt beweerd dat als de rijker rijker worden, de armen ook rijker worden?
pi_35593151
Is dit TRU.
pi_35593197
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:41 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, jouw confessiones wil ik nog wel eens horen.
Stukje bij beetje

Maar ik ga er ook maar eens van tussen, hier nog wat Jan Toorop's:

Kruisweg

Calvinisten

Oh graf, waar is uw victorie?

Trio fleuri

Les Rodeurs

De drie verloofden.
quote:
Jan Toorop
In de schilderkunst ontpopte Jan Toorop zich als een van de belangrijkste symbolisten. Zijn werk evolueerde echter tot deze stijl langs zijn debuterend impressionisme, waarin hij het licht in kleur bracht, en zijn daaropvolgend divisionisme.

Hij werd geboren te Poerworedjo, op Java, op 20 december 1858 en hij stierf te 's-Gravenhage op 3 maart 1928. Hij was 14 jaar, toen het gezin naar Nederland kwam. Oorspronkelijk was zijn opvoeding op het commerciële gericht, maar zijn artistieke belangstelling bracht hem naar de Academie van Amsterdam, onder leiding van Auguste Allebé, van 1880 tot 1882, en die van Brussel in datzelfde jaar, onder leiding van Jean François Portaels.

Zijn verblijf te Brussel zou positief bepalend worden voor zijn kunstenaarsvorming. Te Machelen deelde hij een tijdlang een atelier met William Degouve de Nuncques. Hij maakt kennis met de letterkundigen Emile Verhaeren en Maurice Maeterlinck en dompelt zich onder in het kunstzinnige avant-gardistische milieu, dat gedomineerd wordt door James Ensor en Fernand Khnopff. Hij wordt trouwens, in 1885, al opgenomen als lid in de progressistische groep Les XX van Octave Maus.

Met zijn vriend Ensor trok hij naar Parijs en kwam er onder indruk van het pointillisme van Georges Seurat en Paul Signac. Met Verhaeren reisde hij naar Londen, in 1884 en 1886. Daar wordt hij getroffen door het merkwaardige werk van de impressionist James McNeill Whistler.

In 1890 vestigt hij zich terug in Nederland. Hier gaat hij zijn "lineair idealisme" ontwikkelen, als belangrijk symbolist, in een religieus gerichte Art-Nouveau-stijl. Jan Toorop maakte in 1894 een lithografie voor Delftsche Slaolie, waarin de Art Nouveau-stijl heel sterk tot uitdrukking kwam. Door de bekendheid van de litho werd Art Nouveau in Nederland ook wel slaoliestijl genoemd.

In 1902-1903 besteedde Toorop veel tijd aan zijn kunstwerken in de nieuwe Koopmansbeurs van Amsterdam, het Gesamtkunstwerk ontworpen door H.P. Berlage (tegenwoordig de "Beurs van Berlage"). In de hoofdingang van de Beurs ontwierp Toorop de drie tegeltableaus "Verleden, Heden en Toekomst". Ook in de Graanbeurszaal en Effectenbeurszaal maakte hij tegeltableaus. Alle werken in de Beurs hebben ideeele thema's zoals de emancipatie van vrouwen en de verheffing van arbeiders. De spanning tussen deze symboliek en de kapitalistische functie van de Beurs is voelbaar. In het Beurs van Berlage Café (oude hoofdingang, Beursplein) kunt u dit nog dagelijks ervaren.
In het begin van deze eeuw hield Jan Toorop zich op te Domburg, op Walcheren, samen met een groep bevriende schilders (o.a. Marinus Zwart en Piet Mondriaan). Van een gezamenlijk streven of een gemeenschappelijke stijl was geen sprake. Ieder volgde zijn individuele persoonlijkheid, maar wel zochten ze hun inspiratie onder "het Zeeuwse Licht", in het duinlandschap, de bossen en de karakteristieke Zeeuwse bevolking. Toorop was er het middelpunt van.
bron

Welterusten allen, een goede nacht toegewenst!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:05:03 #39
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35593266
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:58 schreef RichardQuest het volgende:
Het ligt er maar net aan waar de welvaart terechtkomt hè. Hoe heette het economische theoretische effect trouwens waarin wordt beweerd dat als de rijker rijker worden, de armen ook rijker worden?
De welvaart in Cambodia is juist over de gehele breedte toegenomen, maar er is wel scheefgroei. Dat laatste verklaart echter niet de toevlucht die veel vrouwen blijkbaar zoeken in het 'makkelijke' geld van de prostitutie.
quote:
Economic growth, driven by tourism and the garment industry, has led to "a very dramatic rise" in the accumulation of assets among even the poorest of the poor who form the bottom 20 percent of the country's 14 million people, Agrawal said.

In this group, she said, access to modern sources of energy such as electricity has risen from 2 to 28 percent, possession of radio from 24 to 32 percent and ownership of television sets from "3 to a surprisingly high 36 percent."

The use of thatched roofing materials has declined from 74 to 29 percent while the use of iron or aluminum for roofing has gone from 6 to 31 percent.
Het is overigens zeer frappant om te zien hoeveel mensen een mobieltje hebben als je door het platteland van Cambodja reist... en hoe weinig zendmasten er staan. .
pi_35593358
Kan zijn dat er een slechte kabelinfrastructuur is

Ik moet er nog 's een keer naartoe, ZO-azië...ergens op de derde plek op m'n lijstje
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:10:02 #41
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35593398
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:08 schreef RichardQuest het volgende:
Ik moet er nog 's een keer naartoe, ZO-azië...ergens op de derde plek op m'n lijstje
Wat staat er dan nog meer op het lijstje?
pi_35593505
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat staat er dan nog meer op het lijstje?
Yvonne's privehuis en Achtseweg Zuid

Nee, Oostkust US en Rusland.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:14:39 #43
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593511
jaaaaaaaaaaaaah POL SC
пусть всегда будет солнце
pi_35593572
Een rooie!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:17:32 #45
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35593573
morgen weer op
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35593576
Ik zou weleens naar Japan willen. Dat lijkt me echt ultiem vet.

Hele andere wereld heb ik zo het idee. Positief .
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:18:23 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593594
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:14 schreef MoChe het volgende:
jaaaaaaaaaaaaah POL SC
Weer zo'n allochtoon!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35593627
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:18 schreef Pracissor het volgende:
Weer zo'n allochtoon!
Wen er maar vast aan.

Autochtone bevolking op punt van dalen
pi_35593667
quote:
Fetisj?
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:22:46 #51
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593694
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Weer zo'n allochtoon!
jij ook hier!
ik ging gewoon uit frustratie in R&P en SEX posten
pi_35593706
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:14 schreef MoChe het volgende:
jaaaaaaaaaaaaah POL SC
Optiefen, Vaterlandsloser Geselle.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:25:09 #53
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593752
nou nou... heb je eindelijk de POL SC ontdekt... word je zo behandeld! ik spreek er schande van!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:25:20 #54
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35593755
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:14 schreef RichardQuest het volgende:
Yvonne's privehuis en Achtseweg Zuid
Eindhoven.

De Bennekel represent! .
(sinds een week)
quote:
Nee, Oostkust US en Rusland.
Hmm, er zijn maar weinig gebieden in de Wereld die ik niet wil zien, maar deze twee die je nu noemt trekken me niet echt. New York wil ik zeker nog eens aandoen, maar meer hoef ik niet te zien aan de oostkust eigenlijk. Een roadtrip van Mexico naar Vancouver staat overigens nog wel op de lijst, maar dan nog onder het Midden Oosten, Afrika (o.a. Marokko, Ghana, Oeganda en Namibië), IJsland, Chili ... en de ultieme trip: over land naar Singapore. Over een jaar of 5 wellicht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:25:40 #55
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593763
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:22 schreef MoChe het volgende:

[..]

jij ook hier!
ik ging gewoon uit frustratie in R&P en SEX posten
Hehe, dan was de wanhoop je nabij.

Ik slinger MSN wel ff aan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:26:31 #56
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593783
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hehe, dan was de wanhoop je nabij.

Ik slinger MSN wel ff aan.
mooi! dan ga ik ondertussen ff toileteren en wat leren
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:26:47 #57
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593791
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef MoChe het volgende:
nou nou... heb je eindelijk de POL SC ontdekt... word je zo behandeld! ik spreek er schande van!
Je moet je plaats hier verdienen, hier geldt geen positieve discriminatie!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:27:21 #58
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593805
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:26 schreef MoChe het volgende:

[..]

mooi! dan ga ik ondertussen ff toileteren en wat leren
Leren?

Morgen vroeg op, dus zo maar slapen.
pi_35593841
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

[afbeelding] Eindhoven. [afbeelding]

De Bennekel represent! .
(sinds een week)
Is dat niet een studentenbuurt? Heb er wel 's een computer gekocht bij zo'n smerige dikke student .
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef Lithion het volgende:

Hmm, er zijn maar weinig gebieden in de Wereld die ik niet wil zien, maar deze twee die je nu noemt trekken me niet echt. New York wil ik zeker nog eens aandoen, maar meer hoef ik niet te zien aan de oostkust eigenlijk. Een roadtrip van Mexico naar Vancouver staat overigens nog wel op de lijst, maar dan nog onder het Midden Oosten, Afrika (o.a. Marokko, Ghana, Oeganda en Namibië), IJsland, Chili ... en de ultieme trip: over land naar Singapore. Over een jaar of 5 wellicht.
Ah, ik vond voor Afrika Ethiopië het mooiste land dat ik bezocht heb. Waarom juist die Afrikaanse landen?
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:31:30 #60
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593888
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:27 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Leren?

Morgen vroeg op, dus zo maar slapen.
ga je naar IPW dan?
pi_35594208
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Yip..helemaal waar.. alleen negatieve moet..
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:01:05 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:02:54 #63
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35594424
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:26 schreef Pracissor het volgende:
Idd,
Zuigen, bashen, trollen, baggeren, flamen. En als je talent hebt maken ze je nog blauw ook.
  woensdag 1 maart 2006 @ 06:45:25 #64
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35595980
tvpee

Internet!!!! doet h3t w33r!!!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35598808
Zo. Hoe staat het met de heren POL?

Ik ben bijna weerom ..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:48:47 #66
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:00:34 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35599501
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35600205

De Leeuwenhose .
pi_35600327
quote:
Raadsverkiezing wijkt voor biddag

EINDHOVEN – De verkiezingen voor de gemeenteraad zijn dit jaar op de eerste dinsdag in maart en niet op de eerste woensdag, wat gebruikelijk is. Reden is dat woensdag 8 maart de protestantse ’Biddag voor Gewas en Arbeid’ is. Dat is opmerkelijk omdat in Nederland de scheiding van kerk en staat in de grondwet is geregeld.
Bovendien is de ontkerkelijking zo ver gevorderd dat nog maar één op de vijf mensen in een persoonlijke god gelooft. Driekwart van de mensen komt zelden of nooit in de kerk.
De ’biddag’ is een gebruik uit de Middeleeuwen. In de zestiende eeuw werd een vaste dag om te danken vastgesteld. Op de eerste woensdag van november werd voor het gewas gedankt, dat de mensen hun dagelijks brood (voedsel) leverde. Toen de industrialisatie toenam, is de viering veranderd in dankdag voor gewas én arbeid.
pi_35600515
quote:
Bedrijven strijden om toptalenten

EINDHOVEN – Grote ondernemingen in de regio Zuidoost-Brabant kampen op dit moment met een flink tekort aan goed opgeleid personeel. Bij de zes grootste bedrijven staan honderden vacatures open die op korte termijn niet ingevuld kunnen worden. Ze moeten weer knokken om de beste schoolverlaters binnen te halen. Dat blijkt uit een rondgang langs zes bedrijven die in de regio Zuidoost-Brabant voor de meeste werkgelegenheid zorgen.

Philips zoekt op dit moment ongeveer honderdzeventig mensen voor een baan in deze regio, Atos Origin zo’n tweehonderd en de Rabobank in Noord-Brabant ongeveer honderd. Eerder werd al bekend dat ASML op korte termijn vierhonderd mensen wil aantrekken. VDL en DAF draaien al langer op volle toeren en hebben op dit moment vacatures voor enkele tientallen (VDL) en dertig (DAF) mensen.

Schoolverlaters in een technische of commerciële richting kunnen net als vijf jaar geleden weer putten uit een arsenaal aan beschikbare banen. „Sinds de zomer van 2004 is sprake van een gestage opleving“, zegt wervingsmanager D. van de Lagemaat. „Bij Philips is het beleid er op dit moment op gericht om mensen weer in dienst te nemen. We willen minder met externe krachten werken. De kosten daarvan zijn behoorlijk hoog.“

Philips is in de regio Zuidoost-Brabant de grootste werkgever onder de bedrijven. In totaal zijn 14.500 bij het bedrijf aan de slag. „Met name softwarespecialisten en afgestudeerden in de richtingen informatica en elektrotechniek willen we in dienst nemen. Goed opgeleide, technische mensen zijn echter schaars. Die zijn de afgelopen jaren ook niet werkloos geweest. Je mag zeggen dat sprake is van een tekort.“ Ook de Rabobank, met vierduizend werknemers de op twee na grootste werkgever in Zuidoost-Brabant, zoekt landelijk weer honderden mensen. „Vooral in adviseursfuncties“, zegt een woordvoerster. „Sinds de zomer van 2005 is het aantal vacatures bij ons verdubbeld.“

Atos Origin wil in Nederland dit jaar zo’n 950 mensen aannemen. „Aanzienlijk meer dan vorig jaar. Vooral in technische consultants en softwarespecialisten zijn we geïnteresseerd.“
Voor de IT-nerds hier .
pi_35600886
Moge .

Verdomme gisternacht m'n contactlens gebroken met schoonmaken . Daar gaat weer dik 50 ¤
pi_35601508
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:36 schreef sigme het volgende:

Ik ben bijna weerom ..
Je wordt gemist:
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:29 schreef Pracissor het volgende:
Waar is Sigme trouwens!
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:35 schreef Floripas het volgende:
Hoe=ra!!!
Nog 10 nachtjes slapen.
Hier idem
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:09:45 #73
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35601540
GroenLinks wil aparte vrouwenwagons
quote:

GroenLinks wil aparte vrouwenwagons in de nachtmetro. Dit moet bijdragen aan de emancipatie van allochtone vrouwen , aldus het voorstel dat onderdeel is van een op dinsdag gepresenteerd plan.

Het plan, 'Voorrang voor vrouwen', is erop gericht allochtone vrouwen makkelijker deel te laten nemen aan de samenleving. Naast de vrouwenwagons zouden allochtone vrouwen voorrang moeten krijgen bij bijvoorbeeld inburgeringcursussen. Ook dienen de kosten voor kinderopvang voor vrouwen met een bijstandsuitkering die aan het werk gaan te worden gecompenseerd, zo stelt de partij.
Veel gekker kan het niet worden.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:10:53 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35601578
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:36 schreef sigme het volgende:

Ik ben bijna weerom ..
Heeyyyyyy

Je bent er bijna?
pi_35601665
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:15:28 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35601754
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Voor de IT-nerds hier .
Gunstig.
pi_35601814
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Gunstig.
Gelukkig houd ik me ver van de IT inderdaad.
pi_35601867
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:09 schreef Pracissor het volgende:
'Seperate but equal'?
pi_35601869
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:09 schreef Pracissor het volgende:
[..]

.

De onderwerpen van GL zijn nooit serieus te nemen maar dit slaat toch wel alles. Als je het over onderbuikgevoelens en verkiezingspropaganda hebt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:20:01 #80
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35601904
Groenlinks stelletje tree huggers
pi_35602016
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig houd ik me ver van de IT inderdaad.
Ik hoor soms verhalen van hilarisch hoge bedragen dat die snelle jongens in de IT nog steeds verdienen . Maar de nerds niet...
pi_35602046
Ik ga denk ik deze keer GroenLinks stemmen, maar zou dat wrs ook doen als er landelijk verkiezingen waren...al kan D66 me nog overhalen hoor.
pi_35602073
Het einde van mijn studie is inzicht. Gunstig.

Ondanks dat ik kots op IT . Geld maakt een hoop goed.
pi_35602155
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
Ik ga denk ik deze keer GroenLinks stemmen, maar zou dat wrs ook doen als er landelijk verkiezingen waren...al kan D66 me nog overhalen hoor.
Stem dan maar D66 of geloof je in sprookjes?
pi_35602190
Wel ironisch dat dit onderwerp twee nogal gevoelige onderwerpen raakt . De apartheid in de VS en de wagonnetjes Hitler.
pi_35602206
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Stem dan maar D66 of geloof je in sprookjes?
De bijbel? De Koran?
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:31:21 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35602239
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik hoor soms verhalen van hilarisch hoge bedragen dat die snelle jongens in de IT nog steeds verdienen . Maar de nerds niet...
De keuze zal in het geval van nerds misschien eerder vallen op wat meer bestendigheid. Mijn keuze iig wel, de sfeer in zo'n fast-cash bedrijf zal me denk ik tegenstaan. Overigens zit je dan ook nog goed bovenmodaal (hoewel niet als schoolverlater).
pi_35602311
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:30 schreef RichardQuest het volgende:
De bijbel? De Koran?
Programma van GL.

Of ben je ook voor aparte vrouwenwagons?
pi_35602411
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:51 schreef RichardQuest het volgende:
Zonde,
zonder meer.
quote:
ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerde .
Klnimkt als (neo-)montanisme.
quote:
We zijn allemaal gelovigen.
pi_35602436
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:51 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zonde, ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerde .

Natuurlijk verdienen gelovigen geen onrecht. Het zijn toch ook mensen en zij "geloven", dat wil zeggen "ze weten het niet zeker".
pi_35602481
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:25 schreef MrX1982 het volgende:
Het einde van mijn studie is inzicht. Gunstig.
Gefeliciteerd alvast!
quote:
Ondanks dat ik kots op IT . Geld maakt een hoop goed.
Maar niet alles
pi_35602512
Maar ik ga weer even verder met de studie.:)
pi_35602544
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:37 schreef nednil het volgende:

[..]

Natuurlijk verdienen gelovigen geen onrecht. Het zijn toch ook mensen en zij "geloven", dat wil zeggen "ze weten het niet zeker".
Freek De Jonge . ("Geloven is zeker weten dat je twijfelt")

Volgens mij zijn dat overigens de agnosten .

[ Bericht 5% gewijzigd door RichardQuest op 01-03-2006 12:47:09 ]
pi_35602545
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Gefeliciteerd alvast!
Ik was wat eufemistisch. Duurt nog wel 1,5 jaar .
quote:
Dat besef ik me ook terdege. Vroeger dacht ik altijd dat geld alles was. Toen was ik nog jong en naïef. Mooie tijd .
pi_35602580
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Programma van GL.

Of ben je ook voor aparte vrouwenwagons?
Daar ben ik tegen, zorg maar gewoon dat de trams en metro's (en weet ik wat jullie in het Westen hebben) veilig zijn...
pi_35602672
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:42 schreef RichardQuest het volgende:
Daar ben ik tegen, zorg maar gewoon dat de trams en metro's (en weet ik wat jullie in het Westen hebben) veilig zijn...
Het draait meer om emancipatie maar hoe ze dat koppelen aan aparte wagons. Ik heb geen idee .
pi_35602725
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het draait meer om emancipatie maar hoe ze dat koppelen aan aparte wagons. Ik heb geen idee .
Ik snap de logica ook niet echt, het gaat tegen alle principes van vrouwenemancipatie in.
pi_35602787
Ze kunnen beter een plan voorstellen om de gehele metro ('s nachts) veiliger te maken. Als man heb je daar toch ook profijt van of ziet GL de man als iets engs .
pi_35602836
Waar zou 'het' dan gaan zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')