quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
I....al zou ik toch de neiging hebben om te zeggen dat er nog stof ligt op de grond ofzo als ze langs kwam, of dat ik graag asap een verse bak koffie wil.
Waarom is een mannelijke baas normaal?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik nogniet. Het lijkt me bijzonder vreemd een vrouw boven mij te hebben staan. Heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt. Wie heeft dit wel eens meegemaakt en is dit werkbaar? Ik heb er op zich geen enkel probleem mee overigens, al zou ik toch de neiging hebben om te zeggen dat er nog stof ligt op de grond ofzo als ze langs kwam, of dat ik graag asap een verse bak koffie wil. Maargoed, dat komt omdat ik in mijn werkomgeving alleen vrouwen als schoonmaakster en kokkin heb meegemaakt.
Wie heeft er al wel eens in zo'n "moderne" werksituatie gewerkt, had je hier problemen mee en hoe beviel het? Was het anders dan met een " normale" mannnelijke baas?
Niet zo vreemd als je off topic reacties krijgt met zo'n OP, maar ik doe mijn best:quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
graag even serieus en ontopic reageren. Ik heb dit dus nog nooit meegemaakt, het gaat me om de stijl van leiding geven enzo. Is dit anders bij een vrouwlijke baas dan bij een mannelijke baas. Het is geen vrouwnbash topic ofzo. Ik wil een volwassen discussie over dit onderwerp, waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben.
Bijna elke hetero man met een relatie heeft toch een vrouwelijke baas! Wat is daar nou zo vreemd aan BHFHquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:07 schreef Sjeen het volgende:
Ben eens benieuwd of hier serieuze reacties op komen... we gaan het eens afwachten![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:10 schreef BlueEyed het volgende:
2 keer een vrouw als baas gehad. Over de eerste niets dan lof, de tweede was een ramp. Was 24 jaar, vers van school, meende de wijsheid in pacht te hebben, maar meer dan roddel, achterklap, puberaal gegiechel en de ene na de andere dubieuze beslissing kwam er niet uit
Op zich maakt het me trouwens niets uit, het gaat om capaciteit en niet om geslacht.
Ow ja, bij deze dus Sjeen![]()
En dan een vrouw als werkgeverquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:47 schreef Rody83 het volgende:
ik heb een directrice. tevens heb ik ook ergens gesolliciteerd waar het gesprek door een directrice werd afgenomen.
Maar verder nog nooit meegemaakt. Maar ik werk ook in de ICT
Goed verwoord.quote:Op woensdag 1 maart 2006 01:18 schreef Steijn het volgende:
Als het maar niet zo'n carriëretrut is en haar functie met dezelfde 'flair' als een man uit oefent heb ik er geen problemen mee. Maar goed er zijn ook slechte mannelijke leidinggevenden dus het is niet meer dan logisch dat die zich ook onder de vrouwen bevinden.
jij werkt bij Tampax Inc?quote:Op woensdag 1 maart 2006 01:17 schreef popolon het volgende:
De halve directie hier is bijna vrouw en het bedrijf waar ik werk doet 't heel erg goed.
Toeval? Misschien wel maar ik ben heel tevreden zo.
Ik werk overal als het leuk werk is en goed verdient.quote:
Ik vind hem nu juist meer een type voor de Berenboot.quote:Op woensdag 1 maart 2006 01:45 schreef Herald het volgende:
Popolon gaat naar de kroeg, helemaal in zijn nopjes.
Zijn maten vragen "zeg popolon waarom ben jij zo in je nopjes?"
"Nou" zegt popolon, "ik heb enkel vrouwelijke collega's!!"
"Zozo" zeggen zijn maten, "waar werk je dan?"
"Ik ben kapitein van de abortusboot"
Die varen niet meer, wel opletten he ?!quote:Op woensdag 1 maart 2006 01:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind hem nu juist meer een type voor de Berenboot.
Sluit me hier bij aan. Nooit een probleem gehad met een vrouw als baas. Alleen in mijn vak is dat wel een helaas superzeldzaam verschijnsel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:52 schreef TimT het volgende:
Ik heb wel eens voor een vrouw gewerkt. Het beviel mijn wel, ze was een goede basis. Een vrouw of een man als baas, maakt niets uit. Verschil van geslacht, maakt echt niets uit. Een goede baas of bazin komt niet uit welk geslacht, maar hoe die persoon zich gedraagt. Of de baas of bazin rechtvaardig is en eerlijk. Dat maakt iemand een goede werkgever. Niet door het geslacht.
Soortgelijke ervaringen ook met mannelijke leidinggevende gehad. Oudejongens krentebrood en dergelijke.quote:Op woensdag 1 maart 2006 06:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, wel een aantal vrouwen gehad als baas. Wisselende ervaringen. De eerste was professioneel, wel een carrierebitch die over lijken ging. Ik kon er echter goed mee opschieten en zoals gezegd was ze professioneel.
Dat was de tweede totaal niet. Ze noemde zichzelf 'peoplemanager'. Ze wilde het vooral gezellig hebben op het werk. Dat leidde er toe dat er een enorme kippenhokmentaliteit ging heersen en 'n sfeer van vriendjespolitiek en theekransjes. Werk en privé kon ze ook totaal niet gescheiden houden. Bij sollicitaties en promoties werden vooral mensen benoemd die regelmatig bij haar op de BBQ kwamen bijvoorbeeld, op het werk was ze met vanalles bezig (het uitzoeken van vakanties, het showen van nieuwe kleren die ze onder werktijd had gekocht, het bespreken van relatieproblemen van mensen van andere afdelingen) en buiten werktijd kwamen er geregeld mensen van het werk over de vloer. Die werden dan ook bevoordeeld op de werkvloer.
Haar projecten had ze ook nooit af. Ze was met vanalles bezig, maar eigenlijk deed eigenlijk niets. Geen enkel project waar ze aan begonnen was, maakte ze af... vrijwel alles viel in het water doordat zij haar actiepunten niet wist te vervullen.
Aan het eind van de rit zaten we dus met een hele hoop halve projecten, een afdeling met een kippenhokmentaliteit waar roddel, achterklap en vriendjespolitiek schering en inslag waren....
Is dat relevant hier?quote:Op woensdag 1 maart 2006 06:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Soortgelijke ervaringen ook met mannelijke leidinggevende gehad. Oudejongens krentebrood en dergelijke.
Yep. Wat tegengewicht bieden he.quote:
Het gaat hier over vrouwen als baas, niet over mannen.quote:
Daar heb ik verder lekker schijt aan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 06:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het gaat hier over vrouwen als baas, niet over mannen.![]()
lul niet uit je nek manquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het zijn net mensen, die vrouwen..
Dat hadden wij dus met de laatste vrouwelijke baas. Er wordt druk gekibbeld over de BBQ bij de baas thuis, er werden net gekochte kleren geshowed (gewoon onder werktijd gekocht), constant gekakeld zodat je elkaar nauwelijks nog kon verstaan, een hoop incapabele mensen kregen bepaalde jobs of een promotie...quote:Op woensdag 1 maart 2006 07:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het lijkt me dat je zo snel een theekransjes /kippehok mentaliteit krijgt. ???
Nou, dat valt wel mee hoorquote:Op vrijdag 3 maart 2006 07:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zijn er ook nog voordelen eigenlijk aan een vrouw als baas? (dit voor het evenwicht) Nadelen hebben we al genoeg.
-Kippenhop sfeer
-Roddel
-Vriendjespolitiek
-Emotioneel onstabiel
er zijn vast ook voordelen te noemen:
Bijvoorbeeld: Vrouwen zijn huiselijker, het kantoor wordt gezelliger ingericht
Ik heb het vage idee dat de extremen bij vrouwelijke leidinggevenden meer uitelkaarliggen. Dwz, als je een beroerde vrouwelijke baas hebt, dan is 't ook echt ontzettend dieptriest. En andersom ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 07:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zijn er ook nog voordelen eigenlijk aan een vrouw als baas? (dit voor het evenwicht) Nadelen hebben we al genoeg.
Ik proef een lichte vorm van seksisme in deze post.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 07:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
-Kippenhop sfeer
-Roddel
-Vriendjespolitiek
-Emotioneel onstabiel
er zijn vast ook voordelen te noemen:
Bijvoorbeeld: Vrouwen zijn huiselijker, het kantoor wordt gezelliger ingericht
Vrouwen komen beter over op tv.
Mannen kunnen de baas:"versieren" en zo hier voordeel uithalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |