abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35598501
Kunnen we in elk geval proberen on topic te blijven?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_35606880
Op twee verschillende plaatsen gewerkt en al twee keer een vrouwelijke baas boven mij.

1e plaats: notaris (dus werkgever) was een vrouw maar haar man werkte ook in de zaak en het leek meer alsof die mijn baas was. Beviel me dus niet --> vertrokken
2e plaats: school: vrouwelijke directeur: geen problemen mee tot nu toe. En dat wil ik ook zo houden

Beiden waren ze wel streng en zo hoort het ook volgens mij
pi_35615182
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 07:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het lijkt me dat je zo snel een theekransjes /kippehok mentaliteit krijgt. ???
Dat hadden wij dus met de laatste vrouwelijke baas. Er wordt druk gekibbeld over de BBQ bij de baas thuis, er werden net gekochte kleren geshowed (gewoon onder werktijd gekocht), constant gekakeld zodat je elkaar nauwelijks nog kon verstaan, een hoop incapabele mensen kregen bepaalde jobs of een promotie...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:59:52 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35615585
Afschuwlijk lijkt me dat, ja dat soort zaken zijn nu wel typisch voor vrouwen. Maar er zullen er ook wel zijn die anders zijn. De goeden moeten natuurlijk niet onder de kwaden leiden. Maar omdat je als man toch op een ander "level" zit , is communicatie vaak lastiger lijkt met een vrouwpersoon lijkt me, zeker als de machtverhoudingen afwijken van het gebruikelijke.... Tenzij je natuurlijk de bink van de afdeling bent, dan zal in die gevallen promotie gegarandeerd zijn. (al geldt dat v.v. natuurlijk ook)

Bij een vrouwlijke baas zal er meer geroddeld worden en meer getut bij de spiegel in het toilet. Ook zullen er andere criteria gelden bij beoordelingen en op andere dingen gelet. wie kan nu echt uitleggen wat de verschillen zijn van insteek tussen de gemiddelde vrouw en man?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35643573
Bij mijn vorige baan had ik een baas als vrouw. Mijn god wat een kutwijf was dat. Dat was echt zo iemand die in je gezicht altijd aardig was, maar achter je rug de poten van je stoel aan het zagen was.

Kom publiekelijk zeggen op de afdeling dat er minder geroddeld moet worden, maar gaat direct(!) daarna samen met een van de medewerkers zitten fluisteren over andere medewerkers. Verder liep ze als kip zonder kop rond, dingen te roepen waar ze totaal geen verstand van had. Had mij elke vijf minuten nodig omdat haar word document een verkeerde opmaak had. Gek werd ik ervan.

Eigenlijk was het de persoon waar veel mee mis was. Alhoewel dat roddelen....
pi_35652170
ik heb op dit moment een vrouwelijke leidinggevende, maar eigenlijk telt zij niet, want ze is net een man
en daarvoor had ik een mannelijke leidinggevende, maar omdat hij mijn vriendje was moest ik tijdelijk naar een andere afdeling. Als ik nu zeg dat hij wel beviel als leidinggevende zal je zeggen van 'duh, hij is je vriend' maar mijn collega's vonden het ook prettig werken met hem.

dáárvoor had ik een vrouwelijke leidinggevende maar zij kon het eigenlijk allemaal niet aan. ze leverde nogal half werk.

bij mn vorige baan had ik ook een vrouwelijke leidinggevende maar zij was gewoon een bitch (maar wel precies en nauwkeurig in dr werk, dat moet ik dr meegeven)

xx
pi_35667883
Een andere afdeling heeft op dit moment een vrouw als baas, het is daar net een kippenhok tegenwoordig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 07:41:13 #58
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35668073
zijn er ook nog voordelen eigenlijk aan een vrouw als baas? (dit voor het evenwicht) Nadelen hebben we al genoeg.

-Kippenhop sfeer
-Roddel
-Vriendjespolitiek
-Emotioneel onstabiel

er zijn vast ook voordelen te noemen:

Bijvoorbeeld: Vrouwen zijn huiselijker, het kantoor wordt gezelliger ingericht
Vrouwen komen beter over op tv.
Mannen kunnen de baas:"versieren" en zo hier voordeel uithalen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35668477
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 07:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zijn er ook nog voordelen eigenlijk aan een vrouw als baas? (dit voor het evenwicht) Nadelen hebben we al genoeg.

-Kippenhop sfeer
-Roddel
-Vriendjespolitiek
-Emotioneel onstabiel

Nou, dat valt wel mee hoor
pi_35669824
quote:
Ik heb het vage idee dat de extremen bij vrouwelijke leidinggevenden meer uitelkaarliggen. Dwz, als je een beroerde vrouwelijke baas hebt, dan is 't ook echt ontzettend dieptriest. En andersom ook natuurlijk.

Kan er misschien iets mee te maken hebben dat als vrouwen zonder leidinggevende capaciteiten chefje worden, dat dat zonder uitzondering politieke benoemingen zijn.
pi_35670686
ik heb er ook 1 gehad haha,
zij was 29 ofzo, slimme meid, had de tent van haar vader overgenomen, een hypotheek/verzekeringsadviseurstent; na een paar jaar was die tent zoveel waard, heeft ze m verkocht voor n miljoen of 10; vervolgens stortte de economie in, kwam 11/9 en ging de tent ten onder hahaaa, mijn toenmalige baas was een enorme lul, dus ik zat daar niet zo mee, ik had ook zo een andere baan...
ontopic; ik vond het heel relaxed voor haar te werken, ze was eigenlijk altijd afwezig, zelfs als zij wel aanwezig was, altijd met dr gedachten bij pensioenen enzo
pi_35670952
quote:

-Kippenhop sfeer
-Roddel
-Vriendjespolitiek
-Emotioneel onstabiel

Vrouwen komen beter over op tv.
Mannen kunnen de baas:"versieren" en zo hier voordeel uithalen
Ik proef een lichte vorm van seksisme in deze post.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:59:49 #63
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35671371
Ik ben een vrouwelijke leidinggevende en ik laat ze juist voor mij koffie thee zetten en mn kantoor poetsen
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:17:35 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35677993
Ik heb wel eens een vrouwelijke baas gehad en daar was ik goed over te spreken. Zeer competent. Ook vrouwelijke managers die niet mijn baas waren heb ik goede ervaringen mee.

Ik heb het gevoel dat vrouwen die op een redelijke positie zitten vaak ook echt competent zijn. Waarschijnlijk komt dat doordat ze daar niet vanzelf terecht komen (ik werk in een technische sector). Ze hebben vaak heel bewuste keuzes gemaakt en hebben een beetje tegen de stroom in moeten zwemmen, dus hou je de echte goede over (natuurlijke selectie).

Verder heb ik ook geen enkele moeite om 'onder' een vrouw te werken. In tegendeel zou ik bijna zeggen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:21:54 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35678162
Juist, niets dan lof over de vrouwlijke baas, er zouden er meer moeten zijn ,daar ben ik het van harte mee eens. Het gaat me puur erom om eens de verschillen in stijl naast elkaar te zetten
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35679131
Zelf in totaal twee vrouwelijke managers gehad. De eerste bij PCM uitgevers was een zeer capabel en professionele vrouw. Prettig om voor en mee samen te werken.

De tweede was een omhooggevallen moeder die dezelfde tactiek als voor haar kinderen probeerde toe te passen op haar personeel.
Ik noemde haar dan ook ipv Marja altijd mama-Marja.
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')