abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 februari 2006 @ 21:09:48 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35522961
Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Hoe herken ik anime?
Anime kun je allereerst herkennen doordat het Japans gesproken is (hier weer, uitzonderingen daargelaten, maar daarover even verderop meer). Verder is anime duidelijk te herkennen aan de tekenstijl die duidelijk afwijkt van de stijl die we kennen in westerse tekenfilms. In anime zie je vooral veel grote ogen, strakke lijnen en over het algemeen veel meer details in character designs, objecten en achtergronden dan in andere tekenfilms.

Ook zijn westerse tekenfilms vooral op kinderen gericht. Bij anime is dit lang niet altijd het geval. De meeste anime is gericht op een wat ouder publiek, vooral jongeren. Anime is er in alle soorten en maten. Je hebt het voor jong en oud (ja zelfs pr0n, hentai genaamd - ecchi is de milde versie hiervan en vooral populair bij pubers door de seksueel getinte humor), en je hebt alle thema's die je ook in westerse films tegenkomt, alleen dan meer.



Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.

Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
(denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Zoals gezegd heb je anime in allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers. Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.
Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai Hime, Mai Otonome, Midori no Hibi,en Gundam Seed.

Fanstuff
Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.


Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
Shinobuden (Erg vrolijk, energievol en met dikke knipoog)
Bleach

Japanse taal
Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op. Hier een kort lijstje
ittekimasu = i'm off
Onee chan/ oni chan = sis/bro
Sugoi! = cool!
Ganbaro = let's do our best !
Suki desu = I love you
Moshi Moshi = picking up the phone
Nan de ?? Naze ??? Doushte = why why why
BAKA= IDIOT
Honto?= really?
itadakimasu!= Eet smakelijk
Arigato = Dankjewel
Urusei = shut up!
Matte Matte = wacht
sank hugh = bedankt
arigato = thank you
iterashai = i am leaving
hikaru=licht

Klopt dit allemaal?
Honto?
Hai honto!
Demo Gramatika?
I don't fucking care

Maar voor de gevorderden kun je hier kijken
Kana
Pimsleur japanse lessons
Als je japans wilt leren schrijven kun je het best beginnen met Hiragana.rar
Dit is ook wel leuk als je japans wilt leren, een paar zinnen/woorden/omgangsregels (enz.) in de booklets en 1000 kanji tekens (Kanji voor gevorderden)

Gevleugelde uitspraken.
Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

  • Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)


    Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey

    Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/

    Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
    Deze OP en (OP plaatje) staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.

    OP Oma: Hopey >>>>>>> OP Papa Outcast_Within
    >>>

    Hall of Fame



    Almost Otaku/Otome!


    Notice van Moderator : Geen links naar download sites!

    [ Bericht 2% gewijzigd door Orealo op 26-02-2006 21:19:34 ]
  •   zondag 26 februari 2006 @ 21:10:45 #2
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35523009
    Op wordt aangepast
      zondag 26 februari 2006 @ 21:13:04 #3
    111228 Hopey
    Di Jillae?!
    pi_35523103
    Ah, blij dat mijn teksten zo gewaardeerd wordt Al ben ik OP Oma ipv opa
    Seen it all done it all, can't remember most of it
      zondag 26 februari 2006 @ 21:19:59 #4
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35523401
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 21:13 schreef Hopey het volgende:
    Ah, blij dat mijn teksten zo gewaardeerd wordt Al ben ik OP Oma ipv opa
    Aangepast

    Hmm, outcast's avvy doet 't niet echt goed in 't groot
      zondag 26 februari 2006 @ 21:23:13 #5
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35523554
    Ik post vanavond/vanacht/morgen ergens een lijstje met informatie over animecon, en abunai

    Misschien cool dat mensen dan posten naar welke ze heen willen gaan, Animecon is sowieso een nono dit jaar voor mij
    pi_35523670
    Mooie OP en leuke TT!

    Hey ik sta in de OP
    pi_35524115
    tvp
      zondag 26 februari 2006 @ 21:36:28 #8
    83361 SIGMA-X10
    When come back, bring pie....
    pi_35524180
    Vroeger veel anime gezien zoals klassiekers als: Akira (duh), Dominion Tank Police, Urotsukidoji (schrijf ik dat goed), Fist of the Northstar, Golden Boy, Appleseed, Ninja Scroll etc. etc. Maar tegenwoordig moet ik echt in de stemming zijn om een anime te kijken. Zal wel aan mijn leeftijd liggen
    I'm not a racist; I hate everybody equally
      zondag 26 februari 2006 @ 21:38:53 #9
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35524290
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 21:36 schreef SIGMA-X10 het volgende:
    Vroeger veel anime gezien zoals klassiekers als: Akira (duh), Dominion Tank Police, Urotsukidoji (schrijf ik dat goed), Fist of the Northstar, Golden Boy, Appleseed, Ninja Scroll etc. etc. Maar tegenwoordig moet ik echt in de stemming zijn om een anime te kijken. Zal wel aan mijn leeftijd liggen
    You are never to old for anime!

    Golden boy die's cool eh?
      zondag 26 februari 2006 @ 21:45:34 #10
    83361 SIGMA-X10
    When come back, bring pie....
    pi_35524578
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 21:38 schreef Orealo het volgende:

    [..]

    You are never to old for anime!

    Golden boy die's cool eh?
    Te oud? Dat denk ik ook niet maar op de een of andere manier vind ik het minder leuk dan vroeger..oh well..

    Golden Boy is inderdaad erg grappig. Uiteraard de originele japanse versie gezien. Een kennis van mij schijnt zelfs originele filmclips te hebben van Golden Boy. Weet alleen niet welke aflevering..
    I'm not a racist; I hate everybody equally
    pi_35524919
    ik zal er later wel iets nuttigs posten.. nu ff Samurai Champloo verder kijke
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_35525034
    Weet trowuens de anime aan de hand van deze beschrijving:

    Een of andere jongen met een beest op zijn schouder dat muntjes slikt om vervolgens robots op te roepen. later in de serie schijnt het zo te zijn dat de slechterik zijn broer/tweeling broer is ofzo en hebben samen de uber slechterik verslagen. het gaat mij vooral om de mecha's / robots die in die serie voorkomen.

    keek deze anime rond 92/93/94 ofzo.. als ik nog wat meer weet zal ik het hier posten maar ik zoek deze serie al een tijdje.

    << Mecha freak.
      zondag 26 februari 2006 @ 21:55:23 #13
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35525036
    quote:
    Moshi Moshi = picking up the phone
    Nouja, het is een soort combinatie van "hallo" en "pardon". Het wordt inderdaad voornamelijk gebruikt om de telefoon op te nemen, maar bijvoorbeeld eventueel ook als je iemand aanspreekt op straat (alhoewel ik dit dan weer niet helemaal zeker weet).
    quote:
    Moshi Moshi: Moshi Moshi is hello, on the phone. If you're not on the phone, then go for konnichiwa. [QUICK FACT] Moshi moshi was originally used as a general greeting to make sure a person wasn't a kitsune (a kind of shape-shifting fox demon), as it was believed that kitsune couldn't say "moshi moshi." Now it's only used on the phone.

    http://rd-manga.kylosa.com/index.php?Key=Dictionary
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 26 februari 2006 @ 22:04:43 #14
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35525498
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 21:55 schreef ARKON het volgende:
    Weet trowuens de anime aan de hand van deze beschrijving:

    Een of andere jongen met een beest op zijn schouder dat muntjes slikt om vervolgens robots op te roepen. later in de serie schijnt het zo te zijn dat de slechterik zijn broer/tweeling broer is ofzo en hebben samen de uber slechterik verslagen. het gaat mij vooral om de mecha's / robots die in die serie voorkomen.

    keek deze anime rond 92/93/94 ofzo.. als ik nog wat meer weet zal ik het hier posten maar ik zoek deze serie al een tijdje.

    << Mecha freak.
    Zegt me nu vrij weinig, maar in de verte.. als je iets meer informatie hebt weet ik misschien iets
      zondag 26 februari 2006 @ 22:09:40 #15
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_35525765
    goede OP en TT
    hall of fame wordt steeds groter
    net begonnen aan tantei gakuen wel een aardige serie als je van dedective houdt
    ik probeer zoveel mogelijk mecha te vermijden
    pi_35525786
    Je kan hier gewoon de hele serie .hack//SIGN met box en extra's winnen! Vragen zijn makkelijk op het internet terug te vinden
    pi_35526028
    Jeuj deeltje 8

    Ik heb nu Noein gekeken tot ep 16 van Shinsen en is een toffe serie!

    [ Bericht 2% gewijzigd door Qunix op 26-02-2006 22:16:07 (me pi :o) ]
      zondag 26 februari 2006 @ 22:26:04 #18
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35526618
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:09 schreef Jor-an het volgende:
    Je kan hier gewoon de hele serie .hack//SIGN met box en extra's winnen! Vragen zijn makkelijk op het internet terug te vinden
    Ik doe mee
    pi_35527405
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:09 schreef Jor-an het volgende:
    Je kan hier gewoon de hele serie .hack//SIGN met box en extra's winnen! Vragen zijn makkelijk op het internet terug te vinden
    Ik heb ook maar even meegedaan
      zondag 26 februari 2006 @ 22:46:08 #20
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_35527505
    Ik heb paar dagen terug de laatste episodes van Great Teacher Onizuka gekeken. Zaten momenten tussen dat ik echt helemaal dubbel lach om de grappige stukjes. Verder af en toe ietjes teveel drama, maar goed.

    Ik vroeg me nu af of jullie nog series weten in de trant van GTO. Dus schoollife dingetjes enzo. Vooral komische series, niet zoiets als Peach Girl ofzo
    *BURP*
    pi_35527679
    woei , deel 8

    Wederom een nette OP

    WTF hebben we hier een dame die anime kijkt.

    Zeldzaam ras is dat

    Dit weekend helemaal geen tijd/zin gehad om iets te kijken en met de verkoudheid en gaarheid van gister avond/nacht/ochtend komt er vandaag ook nie veel meer van ben ik bang.

    Ik begin te falen als anime-kijker
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      zondag 26 februari 2006 @ 22:50:06 #22
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_35527687
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 21:55 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Nouja, het is een soort combinatie van "hallo" en "pardon". Het wordt inderdaad voornamelijk gebruikt om de telefoon op te nemen, maar bijvoorbeeld eventueel ook als je iemand aanspreekt op straat (alhoewel ik dit dan weer niet helemaal zeker weet).
    [..]


    http://rd-manga.kylosa.com/index.php?Key=Dictionary
    Dat laatste doet mij denken aan de 2de wereldoorlog waar "verdachten" getest werden door ze scheveningen uit te laten spreken.

    Trouwens waar dienen die usericons voor in de OP?
    Is dat gewoon om aan te geven wie er allemaal animefans zijn en hier regelmatig posten?

    Ik zit er aan te denken om eens naar zo'n anime beurs te gaan, waarschijnlijk abunai dan...
    Lijkt mij wel leuk om eens zoiets mee te maken.
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_35527804
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:46 schreef H4ze het volgende:
    Ik heb paar dagen terug de laatste episodes van Great Teacher Onizuka gekeken. Zaten momenten tussen dat ik echt helemaal dubbel lach om de grappige stukjes. Verder af en toe ietjes teveel drama, maar goed.

    Ik vroeg me nu af of jullie nog series weten in de trant van GTO. Dus schoollife dingetjes enzo. Vooral komische series, niet zoiets als Peach Girl ofzo
    Azumanga Daioh! (alhoewel dat echt puur op comedy is gebaseerd). Green Green is opzich ook wel vermakelijk, alleen zit er wel veel ecchi in. Love Hina heb ik helaas (nog) niet gezien , maar dat schijnt dus ook een klassieker te zijn. verder kan je natuurlijk de uitgebreide zoekfunctie gebruiken van www.animenfo.com .
    pi_35527947
    Deel acht alweer. Het gaat hard de laatste delen
    En sorry Oma zal je nooit meer Opa noemen
    pi_35528047
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:49 schreef Zeurberus het volgende:
    woei , deel 8

    Wederom een nette OP

    WTF hebben we hier een dame die anime kijkt.

    Zeldzaam ras is dat

    Dit weekend helemaal geen tijd/zin gehad om iets te kijken en met de verkoudheid en gaarheid van gister avond/nacht/ochtend komt er vandaag ook nie veel meer van ben ik bang.

    Ik begin te falen als anime-kijker
    Zelfs 2 dames volgens mij, Hopey en ik
    pi_35528122
    2 zelfs

    Het word met de dag leuker hier

    edit : Wat is het nut van een fotoboek als er geen foto's instaan
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      zondag 26 februari 2006 @ 23:03:03 #27
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_35528281
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:52 schreef blessed19 het volgende:

    [..]

    Azumanga Daioh! (alhoewel dat echt puur op comedy is gebaseerd). Green Green is opzich ook wel vermakelijk, alleen zit er wel veel ecchi in. Love Hina heb ik helaas (nog) niet gezien , maar dat schijnt dus ook een klassieker te zijn. verder kan je natuurlijk de uitgebreide zoekfunctie gebruiken van www.animenfo.com .
    Ja ik had al op animenfo gekeken, maar goed das zo'n waslijst dan gelijk. Love Hina schoot me zojuist ook te binnen, binnenkort ff wat dvd's van een maat lenen. Green Green ken ik niet, maar ik zal es kijken. Van azumanga daioh heb ik ooit wat eps van usenet afgeplukt en die liggen ergens gebrand op dvd. Wist alleen niet dat die serie ook over schoollife ging.
    *BURP*
    pi_35528479
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:59 schreef Zeurberus het volgende:
    2 zelfs

    Het word met de dag leuker hier

    edit : Wat is het nut van een fotoboek als er geen foto's instaan
    Ehm niet zo veel

    Er hebben wel ooit foto's gestaan trouwens, maar die vond ik dom en heb ik verwijderd
    pi_35528642


    Goed , ik ga maar eens verder met Malcolm in the Middle , hoef ik me tenminste niet te concentreren op de ondertiteling en het is lekker laagdrempelig wat ik op zondag altijd wel kan gebruiken.

    Trouwens , ik weet niet wie het was die wat hardere anime wilde , Beserk is zeker een aanrader op dat gebied
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_35528730
    Zo, ik heb maar eens even mn fotoboek icoontje weggehaald, beetje nutteloos zo
      zondag 26 februari 2006 @ 23:15:20 #31
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_35528779
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 21:36 schreef SIGMA-X10 het volgende:
    Vroeger veel anime gezien zoals klassiekers als: Akira (duh), Dominion Tank Police, Urotsukidoji (schrijf ik dat goed), Fist of the Northstar, Golden Boy, Appleseed, Ninja Scroll etc. etc. Maar tegenwoordig moet ik echt in de stemming zijn om een anime te kijken. Zal wel aan mijn leeftijd liggen
    Golden Boy was mijn eerste anime serie en hij is lachen
    Deze serie moet je gewoon in het Engels kijken
    pi_35528849
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 23:15 schreef dvdfreak het volgende:

    [..]

    Golden Boy was mijn eerste anime serie en hij is lachen
    Deze serie moet je gewoon in het Engels kijken
    helemaal mee eens. De amerikaanse voice actor van Kintaro Oe is werkelijk geniaal en om de 5 seconden lig je weer dubbel van die gast
      zondag 26 februari 2006 @ 23:21:55 #33
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_35529000
    Vooral de toilet scenes
      zondag 26 februari 2006 @ 23:24:57 #34
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_35529105
    Ja gek genoeg is in dit geval de engelse dub beter dan de JPN versie
    en ik ga naar beide cons dit jaar
    alhoewel ik het in een tentje slapen op abunai wel wat minder vond
    Dit jaar maar eens kamer zien te regelen
    pi_35529206
    tentje slapen was juist lache
    iemand nog wat op de afgelopen abunai 2e handse dingen gekocht bij de bring 'n buy? (helemaal achteraan in de deallerroom was dat)
      zondag 26 februari 2006 @ 23:31:40 #36
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_35529317
    nee ik niet man
    heb wat SD gundam figures gekocht en wat Bleach manga op abunai
    en ik heb meegedaan aan DDRexpert compo (was wel te brak voor woorden van de Rave party de nacht eerder in karaokebar/cafe
    lag er na ronde 1 uit
      zondag 26 februari 2006 @ 23:52:55 #37
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_35529991
    Ik heb dit weekeind voor de tweede keer Ichigo 100 % gekeken.
    Echt hilarisch af en toe, maar de besluiteloosheid van Junpei gaat wel op je zenuwen werken op een gegeven moment.

    Denk dat ik ook maar eens fate-stay night ga kijken....
      zondag 26 februari 2006 @ 23:56:14 #38
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_35530074
    mmm Ichigo 100% is grappig ja maar eik moet je gewoon de manga ervan lezen want de anime is nog geeneens 10% van het verhaal wat de manga wel heeft
    mmmm fate stay night lijkt me wel interessant op zich
    ik moet wat anders zoeken omdat Initial D 4th Stage net afgelopen is
    pi_35530241
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 23:08 schreef sinaasappelsapje het volgende:

    [..]

    Ehm niet zo veel

    Er hebben wel ooit foto's gestaan trouwens, maar die vond ik dom en heb ik verwijderd
    Fotoboek icoontje staat er gewoon stoer bij.
      maandag 27 februari 2006 @ 00:08:18 #40
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35530475
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 23:28 schreef Jor-an het volgende:
    tentje slapen was juist lache
    iemand nog wat op de afgelopen abunai 2e handse dingen gekocht bij de bring 'n buy? (helemaal achteraan in de deallerroom was dat)
    Niet gezien op Vrijdag was 't sowieso stervens druk daar
      maandag 27 februari 2006 @ 00:12:34 #41
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35530597
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:50 schreef MaxiTitan het volgende:

    [..]

    Dat laatste doet mij denken aan de 2de wereldoorlog waar "verdachten" getest werden door ze scheveningen uit te laten spreken.

    Trouwens waar dienen die usericons voor in de OP?
    Is dat gewoon om aan te geven wie er allemaal animefans zijn en hier regelmatig posten?

    Ik zit er aan te denken om eens naar zo'n anime beurs te gaan, waarschijnlijk abunai dan...
    Lijkt mij wel leuk om eens zoiets mee te maken.
    Abunai is geweldig
    Ik blijf hetzeggen, maar er lopen geen 'rare' mensen op een conventie rond, dat creeert een hele coole sfeer die iedere animefan moet meemaken

    Waarschijnlijk ben ik dit jaar wel op abunai, even met vrienden bespreken het is in october, dus we hebben sowieso nog even de tijd
    pi_35530614
    Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

    Gooi die zin dan in de OP

    Zorg je goed voor mijn kindje?

    [ Bericht 29% gewijzigd door outcast_within op 27-02-2006 00:18:29 ]
      maandag 27 februari 2006 @ 00:15:49 #43
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35530687
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 00:13 schreef outcast_within het volgende:
    Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

    Zorg je goed voor mij kindje?
    Mailen idd
      maandag 27 februari 2006 @ 00:17:19 #44
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_35530723
    Mailen for the win
    en ach anders altijd dloaden by nieuwsgroepen??
      maandag 27 februari 2006 @ 00:34:41 #45
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_35531190
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 23:56 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    mmm Ichigo 100% is grappig ja maar eik moet je gewoon de manga ervan lezen want de anime is nog geeneens 10% van het verhaal wat de manga wel heeft
    Idd, die manga gaat veel dieper en langer van stof (ook leuker imo).
    De animeserie is helemaal afgeraffeld, ze hadden er beter een 24 episode serie van kunnen maken.

    Ook zitten er verschillen in de karakters (vooral bij Satsuki Kitaōji en Chinami Hashimoto) en dat vind ik wel jammer.
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 00:12 schreef Orealo het volgende:

    [..]

    Abunai is geweldig
    Ik blijf hetzeggen, maar er lopen geen 'rare' mensen op een conventie rond, dat creeert een hele coole sfeer die iedere animefan moet meemaken

    Waarschijnlijk ben ik dit jaar wel op abunai, even met vrienden bespreken het is in october, dus we hebben sowieso nog even de tijd
    Ik heb niet dat idee dat er "rare" mensen lopen hoor.
    Bij zo'n beurs krijg ik wel zo'n Genshiken idee, rijen tot aan ver en een extreme drukte.
    Genshiken is wel een aanrader voor mensen die hem nog niet gezien hebben.
    Een serie over echte otaku's en de wereld waarin ze leven.

    [ Bericht 44% gewijzigd door MaxiTitan op 27-02-2006 00:45:39 ]
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_35531578
    er staat een leuk artikel over genshiken in de nieuwe aniway die over een paar dagen te koop is. Erg leuk artikel is het
    pi_35532275
    Is dat abunai ook een beetje leuk als je wel anime fan bent maar te gierig bent om anime dingen te kopen?

    Ik hoef namelijk niet perse alle beeldjes van een serie te hebben of iets in die richting
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      maandag 27 februari 2006 @ 03:11:51 #48
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35533229
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 01:31 schreef Zeurberus het volgende:
    Is dat abunai ook een beetje leuk als je wel anime fan bent maar te gierig bent om anime dingen te kopen?

    Ik hoef namelijk niet perse alle beeldjes van een serie te hebben of iets in die richting
    Ja natuurlijk de 'dealer' room is ook maar een beperkte tijd open, het is geen 'computer beurs' maar dan voor anime
      maandag 27 februari 2006 @ 03:13:27 #49
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35533233
    Ik heb net Grave of the Fireflies gezien, mijn god wat een mooie film
    Wat is oorlog toch een kut uitvinding, geweld met geweld bestrijden, vuur op vuur gooien.
    Vechten voor vrede bestaat niet.

    Maar ik ben bang dat het meerendeel van de idiote bevolking te godvergeten dom is om dat te bedenken, oorlog lost niks op.

    Maar ik ga slapen voordat ik tever doordrijf, nachtgedachtes

    Trusten
      maandag 27 februari 2006 @ 07:18:56 #50
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_35533741
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 03:13 schreef Orealo het volgende:
    Ik heb net Grave of the Fireflies gezien, mijn god wat een mooie film
    Wat is oorlog toch een kut uitvinding, geweld met geweld bestrijden, vuur op vuur gooien.
    Vechten voor vrede bestaat niet.

    Maar ik ben bang dat het meerendeel van de idiote bevolking te godvergeten dom is om dat te bedenken, oorlog lost niks op.

    Maar ik ga slapen voordat ik tever doordrijf, nachtgedachtes

    Trusten
    Crap

    gooit Grave of the Fireflies in zijn nog te kijken lijstje
    mja ach het houdt me lekker bezig..
    Trouwens ik hoop dat er ooit een beurs kan worden gehouden in het westen van het land, tis toch best ver rezien naar Enschede en Almelo
    nya, ach Genshiken is echt een aanradertje als je wat meer te weetn wilt komen over anime beurzen en clubs.
    Trouwnes Heeft Erasmus een Animeclub net zoals in Twente Uni Konnichiwa dacht ik )
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')