Ik vind dit een goed plan. Ik heb nooit begrepen waarom je legaal andermans eigendom mag vernielen omdat je zelf te lui bent om te werken en zelf voor een huis te zorgen. Kraakpanden en krakers verloederen de wijk en ze hebben geen respect voor andermans eigendommen.quote:VVD: kraken moet verboden worden
Strafbaar
De bijeenkomst werd gehouden in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart. Nu is kraken alleen strafbaar als het gekraakte pand minder dan één jaar leeg staat. De VVD wil dat het altíjd strafbaar wordt. Kamp noemde kraken 'onjuist en onrechtvaardig'.
Scherpere regels
Het kabinet kondigde zomer vorig jaar scherpere regels aan tegen het kraken, maar daarvan is nog niets gekomen. Minister Dekker van Volkshuisvesting zei toen wel dat kraakpanden en leegstaande gebouwen verloedering van wijken veroorzaken en het tekort op de woningmarkt niet oplossen.
'Overbelasting OM'
Ook CDA en LPF willen een hardere aanpak van krakers. De LPF vroeg eind vorig jaar al om kraken strafbaar te stellen. Minister Donner van Justitie hield dat toen af omdat hij bang was dat het Openbaar Ministerie overbelast zou raken.
Jouw auto heeft geen maatschappelijke noodzaak voor andere mensen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:31 schreef McCarthy het volgende:
ben het er volledig mee eens. Goed plan van de VVD. Het is gewoon diefstal, alleen in dit achterlijke marxistische kutland wordt zoiets goedgekeurd. Als ik 10 jaar niet met mijn auto rijdt mag een ander hem toch ook niet jatten om te joy riden?
auto niet een maatschappelijk noodzakelijk object?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Jouw auto heeft geen maatschappelijke noodzaak voor andere mensen.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:34 schreef McCarthy het volgende:
mijn andere voorstel was dus om een anti krakers knokploeg op te richten.
wachten is sociaal en solidair, volgens de SP.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:32 schreef speknek het volgende:
VVD mag dan wel eens de huizenmarkt overnemen en zorgen dat ik na zes jaar wachten een keer een redelijke woning in Utrecht kan krijgen.
Ik zou er geen last van hebben als jij je auto niet gebruikt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:
auto niet een maatschappelijk noodzakelijk object?
dacht het wel
Nee hoor, want er is ook openbaar vervoer. Als er nou geen openbaar vervoer was, en plotsklaps geen enkele auto meer verkocht werd, en jij ongebruikte auto's zo lang mogelijk aan de kant van de weg laat staan om de prijzen ervan op te drijven en een relocatie van werknemers niet zover gebracht kan worden dat iedereen binnen fietsafstand bij z'n werk komt. Ja, dan mogen ze wat mij betreft je auto kraken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:
dacht het wel
Privaat heb je zo iets leuks geregeld hoor. Maar ja, dan moet je er ook wel aardig voor betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:32 schreef speknek het volgende:
VVD mag dan wel eens de huizenmarkt overnemen en zorgen dat ik na zes jaar wachten een keer een redelijke woning in Utrecht kan krijgen.
hetzelfde gaat voor de auto op. Jij hebt er ook last van als ik mijn superdeluxe mercedse 10 jaar laat staan want je had prima kunnen autorijden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb er wel last van als jij je woning niet gebruikt; gezien de woningnood had ik die prima kunnen bewonen.
Sinds kort ook privaat geprobeerd ja, dat gaat al iets beter (twee keer twintigste op de lijst), maar voor veel heb ik ook het geld niet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Privaat heb je zo iets leuks geregeld hoor. Maar ja, dan moet je er ook wel aardig voor betalen.
Maar wij hebben geen autonood in Nederland. Woningnood wel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:39 schreef McCarthy het volgende:
hetzelfde gaat voor de auto op. Jij hebt er ook last van als ik mijn superdeluxe mercedse 10 jaar laat staan want je had prima kunnen autorijden.
ik zeg het zelden maar ben het volledig met je eensquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:40 schreef Vhiper het volgende:
Aanpakken dat kraken. Natuurlijk belachelijk dat men zomaar in je pand kunnen inbreken en het in bezit nemen. Daarbij moet ook wat gedaan worden aan de lange leegstand van panden. Het kan niet zo zijn dat panden langer dan een jaar leeg staan, terwijl er een woningtekort heerst, maar dat lossen we niet op door inbraak en diefstal dan maar te gedogen.
Maar dan blijft de vraag dus:quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:40 schreef Vhiper het volgende:
Aanpakken dat kraken. Natuurlijk belachelijk dat men zomaar in je pand kunnen inbreken en het in bezit nemen. Daarbij moet ook wat gedaan worden aan de lange leegstand van panden. Het kan niet zo zijn dat panden langer dan een jaar leeg staan, terwijl er een woningtekort heerst, maar dat lossen we niet op door inbraak en diefstal dan maar te gedogen.
zou het dan niet beter zijn om te kijken waarom er geen auto meer verkocht wordtquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hoor, want er is ook openbaar vervoer. Als er nou geen openbaar vervoer was, en plotsklaps geen enkele auto meer verkocht werd, en jij ongebruikte auto's zo lang mogelijk aan de kant van de weg laat staan om de prijzen ervan op te drijven en een relocatie van werknemers niet zover gebracht kan worden dat iedereen binnen fietsafstand bij z'n werk komt. Ja, dan mogen ze wat mij betreft je auto kraken.
waarom hebben wij geen auto nood en wel woningnoodquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar wij hebben geen autonood in Nederland. Woningnood wel.
Omdat er genoeg (betaalbare) auto's zijn maar niet genoeg (betaalbare) woningen misschien?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:43 schreef McCarthy het volgende:
waarom hebben wij geen auto nood en wel woningnood
Nou zeg het eens, waarom worden er geen huizen verkocht?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:43 schreef McCarthy het volgende:
zou het dan niet beter zijn om te kijken waarom er geen auto meer verkocht wordt
Als een eigenaar binnen een jaar geen bestemming voor z'n pand heeft, verplicht laten verhuren, eventueel voor bepaalde tijd (Jaarlijkse huurcontracten, bijvoorbeeld), zodat een eigenaar jaarlijks de mogelijkheid de bestemming aan te passen. Op deze manier wordt woningnood tegengegaan, krijgt een eigenaar voldoende mogelijkheden met z'n pand te doen wat ie wil en wordt ie vergoed voor gebruik als woning.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar dan blijft de vraag dus:
hoe lossen we het dan wel op?
duh, maar waarom?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat er genoeg (betaalbare) auto's zijn maar niet genoeg (betaalbare) woningen misschien?
Het probleem hiervan is natuurlijk: Hoe ga je dat controleren?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als een eigenaar binnen een jaar geen bestemming voor z'n pand heeft, verplicht laten verhuren, eventueel voor bepaalde tijd (Jaarlijkse huurcontracten, bijvoorbeeld), zodat een eigenaar jaarlijks de mogelijkheid de bestemming aan te passen. Op deze manier wordt woningnood tegengegaan, krijgt een eigenaar voldoende mogelijkheden met z'n pand te doen wat ie wil en wordt ie vergoed voor gebruik als woning.
je kan je afvragen of het nodig is dat voor alles een vergunning geregeld meot wordenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:48 schreef zoalshetis het volgende:
als de gemeente nou eens wat sneller zou zijn met vergunningen en verordeningen, dan zouden er al een heleboel huizen minder lang leeg staan.
Omdat er te weinig (betaalbare) woningen gebouwd worden?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:46 schreef McCarthy het volgende:
duh, maar waarom?
dat vraag ik me al heel lang af.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je kan je afvragen of het nodig is dat voor alles een vergunning geregeld meot worden
quote:Ik vind dit een goed plan. Ik heb nooit begrepen waarom je legaal andermans eigendom mag vernielen omdat je zelf te lui bent om te werken en zelf voor een huis te zorgen. Kraakpanden en krakers verloederen de wijk en ze hebben geen respect voor andermans eigendommen.
De keerzijde van het verhaal...quote:als de gemeente nou eens wat sneller zou zijn met vergunningen en verordeningen, dan zouden er al een heleboel huizen minder lang leeg staan.
Inderdaad. Maar waar leg je dan de grens? Zolang het geen pure zakkenvullerij wordt dan heb ik geen bezwaar tegen het huidige vergunningen beleid.quote:je kan je afvragen of het nodig is dat voor alles een vergunning geregeld meot worden
Enig idee waarom dit dan niet verplicht gesteld wordt dan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als een eigenaar binnen een jaar geen bestemming voor z'n pand heeft, verplicht laten verhuren, eventueel voor bepaalde tijd (Jaarlijkse huurcontracten, bijvoorbeeld), zodat een eigenaar jaarlijks de mogelijkheid de bestemming aan te passen. Op deze manier wordt woningnood tegengegaan, krijgt een eigenaar voldoende mogelijkheden met z'n pand te doen wat ie wil en wordt ie vergoed voor gebruik als woning.
Heb je weleens gekeken hoe die kraakpanden er vaak uitzien??quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Oneens. Kraken voorkomt vaak juist verloedering van de buurt, die anders door leegstand veroorzaakt zou worden. Ten tweede zorgt het ervoor dat anti-kraak wonen ook mogelijk is. En daar ben ik dan weer zeer blij mee
Ja joh, geef de allochtonen maar weer de schuld, leuk he, zo'n zondebok?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:45 schreef McCarthy het volgende:
ik zelf zie 2 problemen
- de woningmarkt is erg onvrij
- ruim 2 miljoen niet westerse allochtonen drukken extra op de woningmarkt. Het is te gek voor woorden dan een klein land als NL een immigratie land moest worden.
Omdat ik dit net zelf verzonnen heb en ik zo geniaal ben, dat er in de politiek niemand is die iets dergelijks ook kan verzinnen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Enig idee waarom dit dan niet verplicht gesteld wordt dan?
(heb zelf geen flauw idee)
Kan kloppen ja. Daarover stond een half jaar (?) ofzo terug een reportage over in de Nieuwe Revu. Blijkt dat dat voornamelijk veroorzaakt werd door spaanse, poolse of andere buitenlandse krakers. Dat waren geen krakers met een ideologie, maar "gewoon" mensen die nergens voor wensten te betalen en dus ook totaal niks gaven om de buurt om zich heen. Waarmee dus de verloedering in gang werd gezet. Maar goed, het kan wat dat betreft ook net zo goed een gebrek aan hand in eigen boezem steken zijn...quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:54 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Heb je weleens gekeken hoe die kraakpanden er vaak uitzien??
Bij ons in de buurt heeft een Chinees- restaurant leeggestaan. Zag er puik uit en was niks aan de hand. Na iets meer dan een jaar (lees: 1 dag) werd het pand gekraakt. In no-time was het 1 grote bende en het pand kion never nooit niet meer verkocht worden, aangezien het van binnen en buiten totaal gesloopt was.
Dit blijkt nog niet helemaal goed te werken; het probleem waren de hoge kosten bij de aankoop van de kantoorpanden...quote:Ben het volledig eens dat panden niet meer gekraakt mogen worden, maar ze kunnen hele panden ook niet jaren leeg laten staan. Doe er iets aan. Maak van mijn part van lege kantoorpanden studenten woningen. (studenten zijn nog altijd beter dan krakers)
Dat is het punt ja. Kijk ik heb niets met krakers, vind ook dat je niet aan andermans eigendommen mag komen, heb een schurfthekel aan die afa paupers. Maar het is wel een effectief protestmiddel. Aan de ene kant breng je het telkens weer in het nieuws, aan de andere kant is het een effectief waarschuwingsmiddel voor huisjesmelkers "als je niet snel dat lege pand verhuurt, komen er van die stinkende kutkrakers in te zitten".quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:54 schreef Lionheaad het volgende:
Maak van mijn part van lege kantoorpanden studenten woningen. (studenten zijn nog altijd beter dan krakers)
Het probleem is dat heel veel kraken niet uit protest gebeurt maar puur om het kraken. Dat leegstaande commercie gekraakt wordt: daar kan ik dan nog begrip voor op brengen. Maar zodra de "dialoog" ophoudt, of erger nog, particulieren de dupe worden dan is er wat mij betreft een grens overschreden.quote:Maar het is wel een effectief protestmiddel
In feite gebeurt dit nu al: Anti-kraak. Waarbij dat voor de huisbazen voordeel heeft dat ze de anti-krakers er op elk willekeurig moment eruit kunnen gooien, i.p.v. dat ze het pand 'voor een tijd' moeten verhuren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:08 schreef speknek het volgende:
Wat de VVD eigenlijk zou moeten voorstellen is een regeling waarmee huisbazen (inderdaad zoals al genoemd is) binnen een jaar leegstand verplicht voor een tijd hun woning moeten verhuren.
Anti kraak is niet verplicht, waardoor krakers dus nog steeds de kans krijgen te kraken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:13 schreef weerdo het volgende:
[..]
In feite gebeurt dit nu al: Anti-kraak. Waarbij dat voor de huisbazen voordeel heeft dat ze de anti-krakers er op elk willekeurig moment eruit kunnen gooien, i.p.v. dat ze het pand 'voor een tijd' moeten verhuren.
Dan ga je toch lekker ergens anders wonen. Wonen in Utrecht is geen recht hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:32 schreef speknek het volgende:
En de westerse allochtonen niet?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:45 schreef McCarthy het volgende:
- ruim 2 miljoen niet westerse allochtonen drukken extra op de woningmarkt. Het is te gek voor woorden dan een klein land als NL een immigratie land moest worden.
En autochtonen, waar we er toch zo'n 14 miljoen van hebben, niet?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:07 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
En de westerse allochtonen niet?
dat zeg ik toch ookquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja joh, geef de allochtonen maar weer de schuld, leuk he, zo'n zondebok?![]()
Ik zie toch echt andere problemen:
- Er wordt te weinig grond beschikbaar gesteld als bouwgrond.
het ging niet om een teveel aan kantoren maar om een tekort aan woningen.quote:- Er worden te veel bedrijfsruimten/kantoren gebouwd.
Als jij dat onder een onvrije woningmarkt verstaat.quote:
Je gebruikt schaarse bouwgrond om overbodige kantoorpanden te bouwen, terwijl er een tekort aan woningen is en jij ziet daar geen probleem in?quote:het ging niet om een teveel aan kantoren maar om een tekort aan woningen.
dan is dus niet het bouwen van die kantoor-panden het probleem maar het feit dat de grond schaars isquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:15 schreef Vhiper het volgende:
Je gebruikt schaarse bouwgrond om overbodige kantoorpanden te bouwen, terwijl er een tekort aan woningen is en jij ziet daar geen probleem in?![]()
Je bent dus gewoon een xenofoob reactionair stuk vreten bedoel je?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:45 schreef McCarthy het volgende:
nee, realistquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon een xenofoob reactionair stuk vreten bedoel je?
Alhowel ik het niet eens ben met zijn stellingsname,quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon een xenofoob reactionair stuk vreten bedoel je?
OK je dus toch Xenofoobquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:
we hebben ook zoveel westerse allochtonen (not)
Dat heb ik al eens opgezocht bij het CBS een tijd geleden. Nederland telt ongeveer anderhalf miljoen westerse en anderhalf miljoen niet westerse allochtonen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
OK je dus toch Xenofoob
Hoeveel Belgen Duitsers Fransen Engelsen Polen Denen Finnen Zweden en Amerikanen zijn er in Nederland?
Asielzoekers komen vaak in Gezinsverband.... een gezin een huisquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:29 schreef McCarthy het volgende:
niet ruim 2 miljoen.
en nee ik ben geen xenofoob
Ja, omdat we op die schaarse bouwgrond nutteloze kantoorpanden bouwen!quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan is dus niet het bouwen van die kantoor-panden het probleem maar het feit dat de grond schaars is
dan kunnen we toch ook de grond minder schaars makenquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, omdat we op die schaarse bouwgrond nutteloze kantoorpanden bouwen!![]()
We?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, omdat we op die schaarse bouwgrond nutteloze kantoorpanden bouwen!![]()
omdat ze er zo meer aan verdient zeker ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We?
Dat bepaald de overheid, schat..
quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:45 schreef zoalshetis het volgende:
stinkende buitenlanders.
He janmaat ben je gereincarneerd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:33 schreef McCarthy het volgende:
1.5 miljoen westerse allochtonen? wat veel en ik geloof het dan ook niet helemaal.
anyway: ook die moeten dan eventueel het land uit. Nogmaals: we zijn een piepklein landje en er is gewoon geen plaats voor ze.
Oh de statistieken niet geloven.....ik dacht dat dat alleen een extreem links trekjje wasquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:33 schreef McCarthy het volgende:
1.5 miljoen westerse allochtonen? wat veel en ik geloof het dan ook niet helemaal.
anyway: ook die moeten dan eventueel het land uit. Nogmaals: we zijn een piepklein landje en er is gewoon geen plaats voor ze.
Tja je hebt links tuig, maar ook rechts tuig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
![]()
Weer iemand die in mijn achting is gedaald.
ga door joh, je graaft je eigen graf alleen maar dieper hier..quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:33 schreef McCarthy het volgende:
Het prbleem is niet dat krakers uit Polen komen, het probleem is de kraker. Die is te lam om te werken en te betalen. Als hij dat pand zo graag wil, koop hem dan maar. Ik zeg: handen uit de mouwen in plaats van in de boezem.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kan kloppen ja. Daarover stond een half jaar (?) ofzo terug een reportage over in de Nieuwe Revu. Blijkt dat dat voornamelijk veroorzaakt werd door spaanse, poolse of andere buitenlandse krakers. Dat waren geen krakers met een ideologie, maar "gewoon" mensen die nergens voor wensten te betalen en dus ook totaal niks gaven om de buurt om zich heen. Waarmee dus de verloedering in gang werd gezet. Maar goed, het kan wat dat betreft ook net zo goed een gebrek aan hand in eigen boezem steken zijn...
Ja, ja, en wat is de meerwaarde van zo'n rommel verkopende luizenbol? Laat hem lekker betalen voor z'n artistieke expressie, zullen we nog wel eens kijken hoeveel die troep werkelijk waard is.quote:Want er zijn wel degelijk krakers verder die er wel wat van maken; van het omtoveren van een gebouw tot een goedkope budget / weggeefwinkel tot een kunstenaarsatelier. Helaas worden dat er steeds minder...
En waarom zijn die kosten zo hoog? Omdat zoveel mensen daar willen wonen of werken (of potverteren). Ga maar lekker in Delfzijl wonen met je artistieke gaven, daar zijn huizen te over. En daar verkoop je net zoveel als in elke andere plaats in NL: he-le-maal niks.quote:Dit blijkt nog niet helemaal goed te werken; het probleem waren de hoge kosten bij de aankoop van de kantoorpanden...
kijk maar
Idd Pietquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja je hebt links tuig, maar ook rechts tuig.
Mensen als deze bezorgen rechts een slechte naam.
Net als linkse figuren die met het communisme kokketeren
Ach, tien jaar geleden waren het de negers, toen de Turken, nu de Marokkanen (en Moslims). Dom volk zal er altijd blijven rondlopen, gezeik over buitenlanders helaas dus ook. In NL kunnen makkelijk 40 miljoen mensen wonen, als men maar werkt. En daar is SP/PvdA Holland te lam voor. Het is tenslotte veel makkelijker om je hand op te houden en te zeiken hoe slecht een ander is.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Basp1 het volgende:
He janmaat ben je gereincarneerd.
Dat die mensen er zijn doet niets af aan het feit dat de overheid gewoon veel te laks is geweest met het stimuleren van de woningproductie.
ik nietquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Idd Piet![]()
Alhoewel ik liever een comunistisch coqueterende linkserd heb dan het semi kapitalistisch vergoeilijkende linkse pauperszooitje (zoals SCH en consorten)
Gruwelquote:Communisme zou kunnen werken als ook de belkeidsmakers zich niet zouden verrijken.
Iedereen (verplicht) werk iedereen een huis..... maar niet mogen zeiken of het al dan niet in Utrecht is ......
Een vriend van mij heeft een tijdje in een gekraakte woning en daarna anti kraak gezeten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:48 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het prbleem is niet dat krakers uit Polen komen, het probleem is de kraker. Die is te lam om te werken en te betalen. Als hij dat pand zo graag wil, koop hem dan maar. Ik zeg: handen uit de mouwen in plaats van in de boezem.
Helegaar mee eens laat die geitenwollen boomverkrachters en artistielkelingen lekker onder een brug gaan liggen, blijkbaar worden voorbij die laatste groep, door een hard bestaan, de artistieke talenten vergrootquote:Ja, ja, en wat is de meerwaarde van zo'n rommel verkopende luizenbol? Laat hem lekker betalen voor z'n artistieke expressie, zullen we nog wel eens kijken hoeveel die troep werkelijk waard is.
In een boomhut wonen of onder een brug liggenquote:En waarom zijn die kosten zo hoog? Omdat zoveel mensen daar willen wonen of werken (of potverteren). Ga maar lekker in Delfzijl wonen met je artistieke gaven, daar zijn huizen te over. En daar verkoop je net zoveel als in elke andere plaats in NL: he-le-maal niks.
heb je een punt. De wetserse allochtonen zijn vaak productief, iets wat van de niet wetsrese allochtonen niet gazegd kan worden. Sterker nog: de economische bijdrage van die groep aan dit land is negatief .quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh de statistieken niet geloven.....ik dacht dat dat alleen een extreem links trekjje was
Oh dus werkende mensen die de AOW ed betalen moetn het land uit.
De Duitse manager van een Duits in Nederlands gevestigd bedrijf zou dus weg moeten.
(Bedrijf weg..... en arbeidsplaatsen weg)
Xenofoob en Dom is het dus
En ik ben voor Pietquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ik niet
[..]
Gruwel
Ik ben voor vrijheid.
Voelt dat nu goed. Andere lekker in de hoek zetten en zogenamad opkomen voor buitenlanders. Ontleedt je daar je identiteit aan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ach, tien jaar geleden waren het de negers, toen de Turken, nu de Marokkanen (en Moslims). Dom volk zal er altijd blijven rondlopen, gezeik over buitenlanders helaas dus ook. I
ik wil graag nog wat groen overhoudenquote:n NL kunnen makkelijk 40 miljoen mensen wonen, als men maar werkt. En daar is SP/PvdA Holland te lam voor. Het is tenslotte veel makkelijker om je hand op te houden en te zeiken hoe slecht een ander is.
Maar het echte probleem is niet dat er geen huizen worden gebouwd, ze worden alleen op de verkeerde plek gebouwd.
Omdat het makkelijk is. En vuil.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:00 schreef McCarthy het volgende:
het schijnt nogal bon-on te zijn om mensen die buitenlanders de schuld van een probleem geven met pek en veren in te smeren. Waarom nou toch?
dat mag toch geen criteria zijn. Het gaat er om of het waar is.quote:
Je hebt in die groep in iedergaval mensen die kunnen nadenken, niet van knuffelpolitiek en thee houden, en een mening hebben ipv meelullen met de bagger die GL D66 en PVDA voordurent uit hun bek schijtenquote:
Ik zei niet dat ik er voor ben...... ik zei dat het zou kunnen werken...en zou voorkomen dat de werkende (=belastingbetaler) opdraait voor een werkschuw zooitje.quote:Gruwel
Ik ben voor vrijheid.
Omdat dit lekker afleid van de echte oorzaak van de problemen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:00 schreef McCarthy het volgende:
het schijnt nogal bon-on te zijn om mensen die buitenlanders de schuld van een probleem geven met pek en veren in te smeren. Waarom nou toch?
Misschien dat het in jouw optiek "waar" is.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat mag toch geen criteria zijn. Het gaat er om of het waar is.
Het type mensen wat er meestal in die huizen zit moet toch niet een reden vormen om het wel/niet te verbieden?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:48 schreef Tref het volgende:
Prima plan!
Wie geeft dat smerige linkse tuig het recht om met hun poten aan andermans eigendommen te komen ?
Voelt dat nu goed, anderen lekker in de hoek zetten en zogenaamd opkomen voor autochtonen? Ontleed je daar je identiteit aan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef McCarthy het volgende:
Voelt dat nu goed. Andere lekker in de hoek zetten en zogenamad opkomen voor buitenlanders. Ontleedt je daar je identiteit aan.
Hear, hear!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:11 schreef DaveM het volgende:
Typisch VVD, geen woord over de wachtlijsten maar wel een hoop tamtam over die paar krakers.
De campagneleiders spelen het trouwens wel slim.
De OZB en het kraken aan de kaak stellen en dan maar hopen dat andere partijen daar op inhaken zodat de discussie zich dáár op concentreert, alsof dát de kernproblemen zijn op het gebied van wonen.
Op die manier wordt de aandacht afgeleid van het malafide beleid van Dekker om de totaal verkankerde woningmarkt lekker te laten zoals het is.
Ik denk niet dat een betere werkgelegenheid het woningtekort oplost. Daarvoor moet toch echt meer bouwgrond worden aangewend en de huidige bouwgrond efficienter worden gebruikt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat dit lekker afleid van de echte oorzaak van de problemen.
Probleem van NL is niet de migratie, maar een tekort aan economische vrijheid.
Als er in NL meer economische vrijheid zou zijn zou de werkgelegenheid beter zijn, en geen probleem op de woningmarkt.
Ik denk niet dat huisjesmelkers huizen leeg laten staan om de prijs op te drijven.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:36 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En daar zit hem de crux. Zorg er maar voor dat een huis niet als beleggingsobject gebruikt kan worden, zonder dat het een woonfunctie heeft. De huizen zijn tegenwoordig al duur genoeg (huren ook) en ik zit niet te wachten op huisjesmelkers die de prijzen verder opvoeren door huizen moedwillig leeg te laten staan.
Ja, dat voelt goed.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef McCarthy het volgende:
Voelt dat nu goed. Andere lekker in de hoek zetten en zogenamad opkomen voor buitenlanders. Ontleedt je daar je identiteit aan.
Ik ook, alle witten moeten dood.quote:ik wil graag nog wat groen overhouden
Het is ook geen criteria, het is een criterium. En daarnaast is het niet waar.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:05 schreef McCarthy het volgende:
dat mag toch geen criteria zijn. Het gaat er om of het waar is.
Daar zijn Bush en Bin Laden toch al heel hard mee aan het werkquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
. Of wanneer je ervoor zou zorgen dat er 4 miljard mensen minder zouden zijn.
kan je niet lezen of zoquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat dit lekker afleid van de echte oorzaak van de problemen.
Probleem van NL is niet de migratie, maar een tekort aan economische vrijheid.
lekker selectief gelezenquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:12 schreef SCH het volgende:
Iemand die zich McCarthy noemt en een zondebok uitkiest, zo vreemd is het niet.
Nee.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een andere oorzaak zijn de allochtonen.
Die kutpaus is ook lekker bezig. Ik vraag me alleen af of je levende mensen dood moet maken of gewoon geen nieuwe mensen moet maken. dat laatste lijkt me handiger.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:33 schreef desiredbard het volgende:
Daar zijn Bush en Bin Laden toch al heel hard mee aan het werk
Ik vind migranten als oorzaak van een probleem wat eigenlijk veroorzaakt wordt door een staatsmonopolie dom, kortzichtig, xenofoob, min en laag,quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kan je niet lezen of zo
ik zeg dat er meerdere oorzaken zijn en ik erken dat 1 daarvan het gebrek aan econ vrijheid is. een andere oorzaak zijn de allochtonen. Proof me wrong maar niet door met termen als xenofobo te gaan strooien. dat is erg laag.
allochtonen wonen onder de grond of zo.quote:
Beter verwoord:quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind migranten als EEN (edit McC) oorzaak van een probleem wat eigenlijk veroorzaakt wordt door een staatsmonopolie dom, kortzichtig, xenofoob, min en laag,
Je bent beneden het nulpunt gedaald in mijn achting en een walgelijk ventje.
Nou en? Er zijn huizen zat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:37 schreef McCarthy het volgende:
allochtonen wonen onder de grond of zo.
Je kan hoog springen je kan laag springen: ze zorgen voor een toenemende vraag en drijven dus de prijs op.
Gewoon iets in het water flikkeren waar iedereen steriel van wordt. Klaar, woningnood ook opgelost want op een gegeven moment moet iedereen verzorgd worden en kunnen we mooi een leegstaand bedrijvenpand omtoveren tot bejaardenhuis.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:36 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Die kutpaus is ook lekker bezig. Ik vraag me alleen af of je levende mensen dood moet maken of gewoon geen nieuwe mensen moet maken. dat laatste lijkt me handiger.
waar hebben we het over hequote:Op donderdag 23 februari 2006 13:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou en? Er zijn huizen zat.
Zo kan ik het ook:quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Je kan hoog springen je kan laag springen: ze zorgen voor een toenemende vraag en drijven dus de prijs op.
Jij zorgt ook voor een toenemende vraag. Jij zorgt ook voor prijsopdrijving. Waarom ga jij eigenlijk niet weg?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Dat lost alleen wat op op de duurdere particuliere markt en daar ligt niet echt het probleem, aangezien daar nog genoeg te huur is.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef desiredbard het volgende:
Een andere oorzaak is dat mensen niet altijd willen verhuren...daar huurders teveel rechten hebben
Waarschijnlijk omdat ie weet dat ie het in D, UK of VS niet gaat redden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jij zorgt ook voor een toenemende vraag. Jij zorgt ook voor prijsopdrijving. Waarom ga jij eigenlijk niet weg?
Niet geheel je kan je namelijk als particulier gewoon aanmelden voor huurders.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat lost alleen wat op op de duurdere particuliere markt en daar ligt niet echt het probleem, aangezien daar nog genoeg te huur is.
ik doel op stinkende spanjaarden, stinkende italianen, stinkende whatever. je weet wel die krakers die vanuit het buitenland komen en op een of ander vreemde manier recht hebben op gekraakte huisvesting. zoiets? niet zo snel je conclusies trekken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
![]()
Weer iemand die in mijn achting is gedaald.
dus ik ben rechts tuig?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja je hebt links tuig, maar ook rechts tuig.
Mensen als deze bezorgen rechts een slechte naam.
Net als linkse figuren die met het communisme kokketeren
juist in de goedkopere markt is een hoop potentieel verhuur te vinden, mensen gaan samenwonen etc en hebben een huis over. Wij hebben ook 2 huizen. Ik wil er best een verhuren, maar te veel regels, te veel gedoe en te weinig rechten over mijn eigendom. Zie bv. ook het topic over de huurder die niet betaald in WGR.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat lost alleen wat op op de duurdere particuliere markt en daar ligt niet echt het probleem, aangezien daar nog genoeg te huur is.
ja das ook niks.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik doel op stinkende spanjaarden, stinkende italianen, stinkende whatever. je weet wel die krakers die vanuit het buitenland komen en op een of ander vreemde manier recht hebben op gekraakte huisvesting.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:56 schreef stinkie het volgende:
[..]
juist in de goedkopere markt is een hoop potentieel verhuur te vinden, mensen gaan samenwonen etc en hebben een huis over. Wij hebben ook 2 huizen. Ik wil er best een verhuren, maar te veel regels, te veel gedoe en te weinig rechten over mijn eigendom. Zie bv. ook het topic over de huurder die niet betaald in WGR.
als jij eerst iets meldt over mijn reactie zal ik je dat haarfijn uit de doeken doen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:56 schreef MrBean het volgende:
Waar slaat jouw usericon eigenlijk op zoalshetis?
Als je niet wilt verhuren, wat doe je er dan mee? Leeg laten staan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:56 schreef stinkie het volgende:
[..]
juist in de goedkopere markt is een hoop potentieel verhuur te vinden, mensen gaan samenwonen etc en hebben een huis over. Wij hebben ook 2 huizen. Ik wil er best een verhuren, maar te veel regels, te veel gedoe en te weinig rechten over mijn eigendom. Zie bv. ook het topic over de huurder die niet betaald in WGR.
wat de eigenaar goeddunkt lijkt me.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je niet wilt verhuren, wat doe je er dan mee? Leeg laten staan?
Als je niet in je auto rijd, wat doe je er dan mee? Geparkeerd laten staan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
nee, dan verkoop je hem. Je gaat een auto niet op een parkeerplaats laten wegroesten, omdat je een andere hebt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als je niet in je auto rijd, wat doe je er dan mee? Geparkeerd laten staan?
Idd
Mijn eigendom doe ik mee zoals mij goeddunkt
Ik zal dit niet snel op een forum zeggen zonder dat ik de posthistorie ken van bepaalde personen, maar jezus.. wat ben jij dom zeg.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dacht het wel
met dit plan? juist niet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:07 schreef Yorrit het volgende:
de grote hoeveelheid als anti-kraak wonende studenten komt hier ook mee in de problemen
Ja je hebt gelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij eerst iets meldt over mijn reactie zal ik je dat haarfijn uit de doeken doen.
heeft nu bijna een jaar leeg gestaan. Af en toe als ik in die stad was bleef ik er een nachtje slapen na het stappen. Kort geleden de verkoop in gedaan. Dus mag iemand die een goed salaris heeft het kopen, terwijl de hypotheek lager is dan huur van een vergelijkbaar appartement. Oftewel, het had voor niet al te veel de verhuur ingekund, als al die extra bepalingen dat niet zo duur zouden maken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
als kraken niet meer mag.. is er toch ook geen reden meer voor eigenaren om mensen als anti-kraak in die gebouwen te laten wonen?quote:
Denk je dat? Ten eerste hebben we 2 auto's waarvan er een inmiddels bijna vergeten is wat het is om een draaiende auto te hebben. Niet alles wat niet gebruikt word, word meteen gedumpt, hoewel een auto over het algemeen niet zo lang stil zal staan nee.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
nee, dan verkoop je hem. Je gaat een auto niet op een parkeerplaats laten wegroesten, omdat je een andere hebt.
Hetzelfde voor een huis, waarmee dit huis dus weer op de woningmarkt komt en jouw voorstel de huurbescherming af te breken, dus onnodig is.
mijn usericon is een foto van het oorlogskerkhof bij kappele- zeeland. daar staan drie kruizen van strijders uit de 2e wo. de christenen, joden en moslims herenigd op 2m2.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:09 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk.
En nu je usericon.
Wow. Bedankt voor de lange uitleg.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn usericon is een foto van het oorlogskerkhof bij kappele- zeeland. daar staan drie kruizen van strijders uit de 2e wo. de christenen, joden en moslims herenigd op 2m2.
maakt onderdeel uit van een boekje dat ik heb geschreven voor marokkaanse probleemjongeren na de kransschopping. wat weer onderdeel uitmaakt van het merk MO. een orgaan (waarvan de kern reclamejongens zijn) dat als spreekbuis fungeert tussen probleemjongeren en de overheid.
door geschiedenisoverdracht hebben we de rol van de marokkaanse soldaten tijdens woII laten zien en de rol die ze hebben gespeeld in de slag om cassino (italië). zo wisten ze dat ze bij het kransschoppen gewoon tegen het graf van hun dappere voorvaders schoppen.
we hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat een groep gedelegeerde probleemjongeren een krans op de dam mochten leggen.
is dat uit de doeken doen of niet?
het blijft een vreemde manier om hun medeleven te winnen door duidelijk te maken dat 'hun eigen volk' ook betrokken was.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn usericon is een foto van het oorlogskerkhof bij kappele- zeeland. daar staan drie kruizen van strijders uit de 2e wo. de christenen, joden en moslims herenigd op 2m2.
maakt onderdeel uit van een boekje dat ik heb geschreven voor marokkaanse probleemjongeren na de kransschopping. wat weer onderdeel uitmaakt van het merk MO. een orgaan (waarvan de kern reclamejongens zijn) dat als spreekbuis fungeert tussen probleemjongeren en de overheid.
door geschiedenisoverdracht hebben we de rol van de marokkaanse soldaten tijdens woII laten zien en de rol die ze hebben gespeeld in de slag om cassino (italië). zo wisten ze dat ze bij het kransschoppen gewoon tegen het graf van hun dappere voorvaders schoppen.
we hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat een groep gedelegeerde probleemjongeren een krans op de dam mochten leggen.
is dat uit de doeken doen of niet?
het blijft vreemd dat scholen zo gigantisch weinig kennis overdragen. en ja, we hebben te maken met een groep die niet snel leert, maar als het eenmaal leert het nooit meer vergeet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:24 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
het blijft een vreemde manier om hun medeleven te winnen door duidelijk te maken dat 'hun eigen volk' ook betrokken was.
Juist, dan blijven die huizen gewoon ongestraft leegstaan. Lijkt me erg saai voor de buurt. Ik heb namelijk aardig wat krakers in de buurt, en ze maken op mij altijd wel een positieve indruk, ze staan wel open voor discussie en zijn behulpzaam tegenover mensen die hulp kunnen gebruiken. Ze komen meestal alleen vrij negatief in het nieuws, maar dat komt doordat ze vaak in conflict zijn met 'de slaven van het kapitalisme' en de 'misbruikers van het kapitalistische systeem'. En dat wordt nogal uitvergroot in de media.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:13 schreef Yorrit het volgende:
[..]
als kraken niet meer mag.. is er toch ook geen reden meer voor eigenaren om mensen als anti-kraak in die gebouwen te laten wonen?
Mijn punt is dus inderdaad gemaakt: Hij komt voor verkoop in aanmerking, derhalve komt ie op de woningmarkt en is afbraak van de huurbescherming niet de oplossing voor de woningnood, merciquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:10 schreef stinkie het volgende:
[..]
heeft nu bijna een jaar leeg gestaan. Af en toe als ik in die stad was bleef ik er een nachtje slapen na het stappen. Kort geleden de verkoop in gedaan. Dus mag iemand die een goed salaris heeft het kopen, terwijl de hypotheek lager is dan huur van een vergelijkbaar appartement. Oftewel, het had voor niet al te veel de verhuur ingekund, als al die extra bepalingen dat niet zo duur zouden maken.
En nee, er had idd niet iemand op het idee moeten komen het te kraken terwijl het "leeg stond" wel gemeubileerd leeg trouwens, dus ze hadden niet eens veel moeite hoeven doen
krakers zullen er altijd blijven. dus dan is het juist goed voor anti-kraak.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:13 schreef Yorrit het volgende:
[..]
als kraken niet meer mag.. is er toch ook geen reden meer voor eigenaren om mensen als anti-kraak in die gebouwen te laten wonen?
hoe bedoel je die zullen er altijd blijven, als het verboden is hebben ze toch geen poot meer om op te staan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
krakers zullen er altijd blijven. dus dan is het juist goed voor anti-kraak.
neemt niet weg dat ze zullen proberen ergens te kraken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
hoe bedoel je die zullen er altijd blijven, als het verboden is hebben ze toch geen poot meer om op te staan?
omdat ik autochtoon benquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jij zorgt ook voor een toenemende vraag. Jij zorgt ook voor prijsopdrijving. Waarom ga jij eigenlijk niet weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |