Je ziet moslims niet als minderwaardig maar je schuift ze wel van alles in de schoenen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:
Naast een stop op immigratie van niet-westerse allochtonen, ben ik voorstander van een remigratie-stimulerlingsbeleid. Met andere woorden: de genoemde groep allochtonen stimuleren (maar niet dwingen) om terug te keren cq. te verhuizen naar hun land van herkomst. Ik heb niets tegen moslims, maar de beginselen van hun geloof staan haaks op onze samenleving en het zorgt simpelweg voor te veel conflicten.
Wat mij betreft wordt ook een einde gemaakt aan het feit dat tweede generatie Marokkanen (mensen die HIER geboren zijn) twee paspoorten hebben. Ze kiezen OF voor het Nederlanderschap (wat inhoudt dat ze afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit), of ze kiezen ervoor om Marokkaan te zijn (wat inhoudt dat ze hun Nederlandse paspoort inleveren en dit land verlaten).
En voor wie mijn standpunten rechts vindt: ja, dat klopt, dat zijn ze. En het is allemaal een gevolg van moslim-daden de afgelopen vijf jaar. In Nederland: jeugdbendes, terrorisme-in-voorbereiding, haatzaaien, moord en bedreiging van politici. Elders in de wereld: aanslagen, moord en vernielingen om een cartoon, ontkenning van de Holocaust/anti-semitisme. Ik ben er gewoon klaar mee en geef daarom mijn stem aan politici die er concreet iets aan gaan doen. Zo veel mogelijk scheiden van de Westerse en Arabische wereld lijkt me de minst slechte oplossing. (En voordat ik opmerkingen krijg: nee, ik verafschuw neonazi gedachtengoed, ben NIET extreem-rechts en zie moslims niet als minderwaardig).
Goede kans dat Wilders volgend jaar op mijn stem kan rekenen.
Bij mijn weten zijn er een behoorlijk aantal in Nederland wonende Islamitische ouders die kiezen voor een Islamitische school voor hun kinderen. Ook genoeg mensen met een hoofddoekje. Of andere maatregelen van assimilatie voor hier wonende mensen. En privacy daarentegen gaat weer iedere Nederlander aan, waar Wilders dat niet zo belangrijk vindt, en zelfs de rechtsstaat even opzij wil zetten om de overheid vrij baan te geven.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:34 schreef desiredbard het volgende:
In de gouwigheid zie ik zo 1 2 3 toch echt geen imperkingen van de vrijheden van mensen die in Nederland wonen.
Dat het mensen van buiten Nederland (Europa) minder vrij is Nederland binnen te komen, kun je geen imperking van vrijheid noemen
Ouders die kiezen voor hun kinderen ja. Ik vind het goed dat Wilders islamitische kinderen de vrijheid wil geven om onderwijs te genieten zonder dat ze religieus geïndoctrineerd worden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn er een behoorlijk aantal in Nederland wonende Islamitische ouders die kiezen voor een Islamitische school voor hun kinderen.
Die titanium plaat voor je kop ook. Ga eens een kijkje nemen in een willekeurig gevangenis zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De vooroordelen zitten nog diep bij je he?
Geef Christelijke kinderen dan ook die vrijheid. Gelijke monniken, gelijke kappen. Je hoort dat wel vaker in discussies als het om hoofddoekjes gaat. Een petje dat ook moet kunnen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ouders die kiezen voor hun kinderen ja. Ik vind het goed dat Wilders islamitische kinderen de vrijheid wil geven om onderwijs te genieten zonder dat ze religieus geïndoctrineerd worden.
Zo jij hebt een uitgebreide vriendenkring...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
In de hele schilderswijk zit geen enkele reguliere (Dus gezinshereniging, gezinsvorming) migrant met een uitkering, omdat je tegenwoordig aan een inkomenseis (ruim 1300 euro per maand) moet voldoen om Nederland binnen te komen.
De namen van partijen komen wel vaker niet overeen met hun partijprogram.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn er een behoorlijk aantal in Nederland wonende Islamitische ouders die kiezen voor een Islamitische school voor hun kinderen. Ook genoeg mensen met een hoofddoekje. Of andere maatregelen van assimilatie voor hier wonende mensen. En privacy daarentegen gaat weer iedere Nederlander aan, waar Wilders dat niet zo belangrijk vindt, en zelfs de rechtsstaat even opzij wil zetten om de overheid vrij baan te geven.
Er is dus veel vrijheid te verliezen met Wilders. Behalve voor de autochtone bevolking die de waarde van een rechtsstaat en privacy niet goed kunnen inschatten.
Zoals de "Centrumdemocraten"quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:40 schreef Elgigante het volgende:
De namen van partijen komen wel vaker niet overeen met hun partijprogram.
Ik denk dat niemand kan ontkennen dat er bepaalde problemen zijn met moslim immigranten in heel Europa.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:45 schreef SCH het volgende:
Je ziet moslims niet als minderwaardig maar je schuift ze wel van alles in de schoenen?
Net zoiets als de Partij van de Arbeid.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:53 schreef Vhiper het volgende:
Ik vraag me af hoe Wilders het woord Vrijheid wil verenigen met een verbod op vrije vestiging (Immigratiestop), waarmee hij ook meteen inbreuk maakt op het Europese vrij verkeer van mensen (Schengen)![]()
Wilders heeft zich definitief compleet belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt.
Daar geven ze dan ook geen gratis geld weg.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Op het sterk ingeperkte asielbeleid na, komt hier geen enkele "zielepoot" meer binnen, dit in tegenstelling tot Amerika, welke je zelfs door een simpele loterij binnen kan komen en Australie en Canada, waar je met een halve loodgietersopleiding ook zo binnen kan wandelen.
Dit soort nuances gaat Geert Wilders en zijn volgelingen veels te verquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:34 schreef maartena het volgende:
Wat is volgens Geert Wilders de definitie van een "Niet Westerse" immigrant? Waar ligt precies de grens tussen "Westers" en "Niet Westers"?
En is een Marokkaanse met een Frans EU paspoort die uitgehuwelijkt word aan een Nederlandse Marokkaan nu een "Westerse" of een "Niet Westerse" immigrant?
Het grootste probleem met het onderscheid maken tussen "Westers" en Niet Westers" is dat je geen duidelijke defnitie kunt stellen van wat "Niet Westers" nu eigenlijk is. Veder hebben we in Nederland een grondwet die per definitie iedereen gelijk behandeld. Op dit moment is het alleen zo dat er een verschil word gemaakt tussen immigranten uit de EU, en immigranten van buiten de EU, maar verder word er geen verschil gemaakt tussen ras, geloof, afkomst, etc.
Is een blanke Zuid Afrikaan die toevallig geconverteerd is naar de Islam nu een "Niet Westerse" immigrant? Is een Surinamer nu "Westers" of "Niet Westers"?
Is een zwarte Amerikaan die aanhanger is van "Islam Nation" (de zwart-amerikaanse afsplitsing van de Islam) nu een "Westerse" of een "Niet Westerse" immigrant?
Waar ligt die grens nou precies volgens Wilders?
Als Wilders vrijheid inwisselt voor 'solidariteit', kan hij wat dit betreft zo aansluiten bij de vakbonden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vrijheid voor eigen volk zou nog een goede benaming kunnen zijn. Selectieve, egoistische, vrijheid noem ik dat.
Preciesquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit soort nuances gaat Geert Wilders en zijn volgelingen veels te ver![]()
Het probleem is niet dat ze niet willen kiezen voor het Nederlanderschap, het probleem is dat wat er ook gebeurd, hoe dan ook, de Marokkaanse overheid ze nog altijd Marokkaan beschouwd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:
Wat mij betreft wordt ook een einde gemaakt aan het feit dat tweede generatie Marokkanen (mensen die HIER geboren zijn) twee paspoorten hebben. Ze kiezen OF voor het Nederlanderschap (wat inhoudt dat ze afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit), of ze kiezen ervoor om Marokkaan te zijn (wat inhoudt dat ze hun Nederlandse paspoort inleveren en dit land verlaten).
Maar Polen zijn natuurlijk WESTERSE immigranten....quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:54 schreef Davitamon het volgende:
De Polen komen!! De Polen komen!! En ze willen een hoger loon!!![]()
wilders for a small company. rita for pensioen en samsom voor pvda.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:06 schreef BAC het volgende:
wilders for president, hmm nee liever Rita!!!
BIER!!!quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:06 schreef BAC het volgende:
Het is maar goed dat we in Nederland geen President kiezen.... en dat jij blijkbaar bar weinig van politiek afweet. Of de problemen die momenteel spelen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:06 schreef BAC het volgende:
Heel apart verhaal dat Wilders meer vrijheid wil voor Islamitische kinderen dan voor andere kinderen. Tenzij Wilders opeens de tweelingbroer van Abou Jahjah is, is dit gewoon een kulredenering.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ouders die kiezen voor hun kinderen ja. Ik vind het goed dat Wilders islamitische kinderen de vrijheid wil geven om onderwijs te genieten zonder dat ze religieus geïndoctrineerd worden.
Ze voelen zich ook vaak Marokkaan... Mocro-shit en zo... Dat ies walla, je weet tog?quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ze niet willen kiezen voor het Nederlanderschap, het probleem is dat wat er ook gebeurd, hoe dan ook, de Marokkaanse overheid ze nog altijd Marokkaan beschouwd.
hahaha er serieus op ingaanquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is maar goed dat we in Nederland geen President kiezen.... en dat jij blijkbaar bar weinig van politiek afweet. Of de problemen die momenteel spelen.![]()
Hoe dan ook, het is al te laat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:34 schreef ScienceFriction het volgende:
Ze voelen zich ook vaak Marokkaan... Mocro-shit en zo... Dat ies walla, je weet tog?
Dit is POL. Geen ONZ.quote:
Da's wel erg generaliserend hoor. Je ziet bij de Moslims juist dat de gezinnen kleiner worden en dichter naar de Nederlandse gezinnen toegaan. Dat heeft te maken met het opleidingsniveau dat ook bij hun omhoog gaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het is al te laat.
2) Zelfs met een immigratiestop zullen moslimgezinnen blijven groeien: Zij kiezen liever voor 6 kinderen, een kleine flat en een busje in plaats van 2 kinderen, een rijtjeshuis, en twee auto's. Gezin boven luxe.
Maar dan zouden we ook Christelijke en Katholieke scholen moeten verbieden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:27 schreef Tikorev het volgende:
Wellicht. De nieuwe generatie moslims die in Nederland is opgevoed ziet de luxe die je kan bereiken in Nederland, en werken daar gewoon voor. Dat neemt nog niet weg echter dat er toch veel meer traditionele waarden te vinden zijn in moslim gezinnen, met name over het aantal kinderen wat men wil. In moslim gemeenschappen zijn kinderen erg belangrijk omdat zij in de toekomst voor je moeten gaan zorgen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's wel erg generaliserend hoor. Je ziet bij de Moslims juist dat de gezinnen kleiner worden en dichter naar de Nederlandse gezinnen toegaan. Dat heeft te maken met het opleidingsniveau dat ook bij hun omhoog gaat.
Welke multiculturele samenleving heeft wel gewerkt, in de geschiedenis, maartena?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Integratie betekend verder dat beide kanten moeten aanpassen aan elkaar. Anders heet het assimilatie, en dat heeft nog nooit gewerkt in de geschiedenis. Zie de Koerden in Turkije en Irak, de Basken in Frankrijk en Spanje, de poging van Joegoslavië om verschillende volkeren tot 1 volk samen te smelten, en de Franstaligen in Canada.
Het sluiten van Islamitische scholen zou wat mij betreft alleen moeten gebeuren als het onderwijs onder de maat is of als er sprake is van anti-Westerse propaganda. Overigens weet ik niet of het de integratie bevordert als je je kinderen steeds maar op aparte scholen zet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:30 schreef maartena het volgende:
Maar dan zouden we ook Christelijke en Katholieke scholen moeten verbieden.
Ik heb ook de Eerste Heilige Communie gedaan. Ik heb ook het Heilig Vormsel gedaan. Ik kreeg ook de pastoor op school die bijbelklassen kwam houden. Ik ben dus ook door Katholieke leraren geïndoctrineerd. En zo ook een vrij groot deel van Nederland.... en op Christelijke, en/of Gereformeerde/Nederlands Hervormde scholen is het natuurlijk niets anders.
Hoe is dat anders dan een Islamitische School waar men op zelfde wijze diverse rituelen in de schoolomgeving brengen?
In Nederland kennen we vrijheid van Godsdienst, en de vrijheid om je kinderen op te voeden in die Godsdienst. En ik zou niet graag willen dat er aan die vrijheid gesleuteld word, en al helemaal niet door een partij die "Vrijheid" in de naam heeft.
Ja... als je in een hutje woont in het Rif-gebergte...quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. De nieuwe generatie moslims die in Nederland is opgevoed ziet de luxe die je kan bereiken in Nederland, en werken daar gewoon voor. Dat neemt nog niet weg echter dat er toch veel meer traditionele waarden te vinden zijn in moslim gezinnen, met name over het aantal kinderen wat men wil. In moslim gemeenschappen zijn kinderen erg belangrijk omdat zij in de toekomst voor je moeten gaan zorgen.
Surinamequote:Op donderdag 23 februari 2006 21:35 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Welke multiculturele samenleving heeft wel gewerkt, in de geschiedenis, maartena?
Suriname waar elke etnische groepering een eigen politieke partij heeft? Waar de creolen als minderwaardig worden beschouwd?quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Suriname waar elke etnische groepering een eigen politieke partij heeft? Waar de creolen als minderwaardig worden beschouwd?
De vraag wat "werken" nu precies inhoudt lijkt me een stuk nuttiger. Een samenleving is geen project met een begin- en einddatum dat moet slagen, het is er gewoon. Bestaan er uberhaupt monoculturele samenlevingen ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:35 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Welke multiculturele samenleving heeft wel gewerkt, in de geschiedenis, maartena?
Waarom ? Die heb ik wel vaker xenofobe onzin zien uitkramen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
Ik ben nog steeds van slag door de opmerking van dVTB dat hij heel serieus overweegt om op Wilders te stemmen.
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpenquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
Alsof de islam het belangrijkste onderwerp op de politieke agenda is (nog los van de vraag of nou uitgerekend iemand als Wilders op dat vlak iets opbouwends zou kunnen gaan doen).
Ik dacht dat Wilders toch vooral een bepaalde onderlaag zou trekken en geen mensen die twee zinnen foutloos achter elkaar kunnen schrijven.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom ? Doe heb ik wel vaker xenofobe onzin zien uitkramen.
Tot nu toe heeft de Verenigde Staten het aardig voor elkaar. Er zijn nog steeds raciale spanningen hier en daar (onder andere tussen Mexicanen en Zwarte Amerikanen), maar geen enkel ander land heeft mensen van meer verschillende afkomsten als de Verenigde Staten. Canada is hetzelfde, ook daar zijn vele culturen terug te vinden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:35 schreef Davitamon het volgende:
Dat staat haaks op mijn ervaring op de werkvloer & studie, wat dan weer haaks staat op mijn ervaring met die randdebielen op straat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpen
Het is nogal wat. 1 miljoen zielen uit een compleet andere vreemde cultuur die hier niet bij passen binnenhalen. Het geeft problemen en er is niet direct uitzicht op beter.
Islamieten passen hier prima hoor. Hou in vredesnaam eens op met dat soort onzinnige conclusies. En hoe dan ook: ze gaan toch niet meer weg dus we kunnen er maar beter het beste van maken in plaats van voortdurend op de polariserende toer te gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpen
Het is nogal wat. 1 miljoen zielen uit een compleet andere vreemde cultuur die hier niet bij passen binnenhalen. Het geeft problemen en er is niet direct uitzicht op beter.
waarom moet je nou per se alle hoogopgeleiden die ook serieus overwegen op hem te stemmen in de zeik zetten?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht dat Wilders toch vooral een bepaalde onderlaag zou trekken en geen mensen die twee zinnen foutloos achter elkaar kunnen schrijven.
De vraag is wat die randdebielen op straat met de islam te maken hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat staat haaks op mijn ervaring op de werkvloer & studie, wat dan weer haaks staat op mijn ervaring met die randdebielen op straat.
Ik zet ze niet in de zeik, ik verbaas me erover dat ze voor iemand met een matig tienpuntenplan (e n eigenlijk maar 1 echt punt) gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waarom moet je nou per se alle hoogopgeleiden die ook serieus overwegen op hem te stemmen in de zeik zetten?
Wilders heeft maar 1 punt, de islam. Dat hij voor lagere belastingen en beter geschiedenisonderwijs is, moeten we daar serieus over praten?quote:1 van wilders thema's is de islam waar hij tegen is. Behoor je dan meteen tot de onderlaag als dat je aanspreekt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |