Hoe dan ook, het is al te laat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:34 schreef ScienceFriction het volgende:
Ze voelen zich ook vaak Marokkaan... Mocro-shit en zo... Dat ies walla, je weet tog?
Dit is POL. Geen ONZ.quote:
Da's wel erg generaliserend hoor. Je ziet bij de Moslims juist dat de gezinnen kleiner worden en dichter naar de Nederlandse gezinnen toegaan. Dat heeft te maken met het opleidingsniveau dat ook bij hun omhoog gaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het is al te laat.
2) Zelfs met een immigratiestop zullen moslimgezinnen blijven groeien: Zij kiezen liever voor 6 kinderen, een kleine flat en een busje in plaats van 2 kinderen, een rijtjeshuis, en twee auto's. Gezin boven luxe.
Maar dan zouden we ook Christelijke en Katholieke scholen moeten verbieden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:27 schreef Tikorev het volgende:
Ouders die kiezen voor hun kinderen ja. Ik vind het goed dat Wilders islamitische kinderen de vrijheid wil geven om onderwijs te genieten zonder dat ze religieus geïndoctrineerd worden.
Wellicht. De nieuwe generatie moslims die in Nederland is opgevoed ziet de luxe die je kan bereiken in Nederland, en werken daar gewoon voor. Dat neemt nog niet weg echter dat er toch veel meer traditionele waarden te vinden zijn in moslim gezinnen, met name over het aantal kinderen wat men wil. In moslim gemeenschappen zijn kinderen erg belangrijk omdat zij in de toekomst voor je moeten gaan zorgen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's wel erg generaliserend hoor. Je ziet bij de Moslims juist dat de gezinnen kleiner worden en dichter naar de Nederlandse gezinnen toegaan. Dat heeft te maken met het opleidingsniveau dat ook bij hun omhoog gaat.
Welke multiculturele samenleving heeft wel gewerkt, in de geschiedenis, maartena?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Integratie betekend verder dat beide kanten moeten aanpassen aan elkaar. Anders heet het assimilatie, en dat heeft nog nooit gewerkt in de geschiedenis. Zie de Koerden in Turkije en Irak, de Basken in Frankrijk en Spanje, de poging van Joegoslavië om verschillende volkeren tot 1 volk samen te smelten, en de Franstaligen in Canada.
Het sluiten van Islamitische scholen zou wat mij betreft alleen moeten gebeuren als het onderwijs onder de maat is of als er sprake is van anti-Westerse propaganda. Overigens weet ik niet of het de integratie bevordert als je je kinderen steeds maar op aparte scholen zet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:30 schreef maartena het volgende:
Maar dan zouden we ook Christelijke en Katholieke scholen moeten verbieden.
Ik heb ook de Eerste Heilige Communie gedaan. Ik heb ook het Heilig Vormsel gedaan. Ik kreeg ook de pastoor op school die bijbelklassen kwam houden. Ik ben dus ook door Katholieke leraren geïndoctrineerd. En zo ook een vrij groot deel van Nederland.... en op Christelijke, en/of Gereformeerde/Nederlands Hervormde scholen is het natuurlijk niets anders.
Hoe is dat anders dan een Islamitische School waar men op zelfde wijze diverse rituelen in de schoolomgeving brengen?
In Nederland kennen we vrijheid van Godsdienst, en de vrijheid om je kinderen op te voeden in die Godsdienst. En ik zou niet graag willen dat er aan die vrijheid gesleuteld word, en al helemaal niet door een partij die "Vrijheid" in de naam heeft.
Ja... als je in een hutje woont in het Rif-gebergte...quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. De nieuwe generatie moslims die in Nederland is opgevoed ziet de luxe die je kan bereiken in Nederland, en werken daar gewoon voor. Dat neemt nog niet weg echter dat er toch veel meer traditionele waarden te vinden zijn in moslim gezinnen, met name over het aantal kinderen wat men wil. In moslim gemeenschappen zijn kinderen erg belangrijk omdat zij in de toekomst voor je moeten gaan zorgen.
Surinamequote:Op donderdag 23 februari 2006 21:35 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Welke multiculturele samenleving heeft wel gewerkt, in de geschiedenis, maartena?
Suriname waar elke etnische groepering een eigen politieke partij heeft? Waar de creolen als minderwaardig worden beschouwd?quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Suriname waar elke etnische groepering een eigen politieke partij heeft? Waar de creolen als minderwaardig worden beschouwd?
De vraag wat "werken" nu precies inhoudt lijkt me een stuk nuttiger. Een samenleving is geen project met een begin- en einddatum dat moet slagen, het is er gewoon. Bestaan er uberhaupt monoculturele samenlevingen ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:35 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Welke multiculturele samenleving heeft wel gewerkt, in de geschiedenis, maartena?
Waarom ? Die heb ik wel vaker xenofobe onzin zien uitkramen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
Ik ben nog steeds van slag door de opmerking van dVTB dat hij heel serieus overweegt om op Wilders te stemmen.
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpenquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
Alsof de islam het belangrijkste onderwerp op de politieke agenda is (nog los van de vraag of nou uitgerekend iemand als Wilders op dat vlak iets opbouwends zou kunnen gaan doen).
Ik dacht dat Wilders toch vooral een bepaalde onderlaag zou trekken en geen mensen die twee zinnen foutloos achter elkaar kunnen schrijven.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom ? Doe heb ik wel vaker xenofobe onzin zien uitkramen.
Tot nu toe heeft de Verenigde Staten het aardig voor elkaar. Er zijn nog steeds raciale spanningen hier en daar (onder andere tussen Mexicanen en Zwarte Amerikanen), maar geen enkel ander land heeft mensen van meer verschillende afkomsten als de Verenigde Staten. Canada is hetzelfde, ook daar zijn vele culturen terug te vinden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:35 schreef Davitamon het volgende:
Dat staat haaks op mijn ervaring op de werkvloer & studie, wat dan weer haaks staat op mijn ervaring met die randdebielen op straat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpen
Het is nogal wat. 1 miljoen zielen uit een compleet andere vreemde cultuur die hier niet bij passen binnenhalen. Het geeft problemen en er is niet direct uitzicht op beter.
Islamieten passen hier prima hoor. Hou in vredesnaam eens op met dat soort onzinnige conclusies. En hoe dan ook: ze gaan toch niet meer weg dus we kunnen er maar beter het beste van maken in plaats van voortdurend op de polariserende toer te gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpen
Het is nogal wat. 1 miljoen zielen uit een compleet andere vreemde cultuur die hier niet bij passen binnenhalen. Het geeft problemen en er is niet direct uitzicht op beter.
waarom moet je nou per se alle hoogopgeleiden die ook serieus overwegen op hem te stemmen in de zeik zetten?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht dat Wilders toch vooral een bepaalde onderlaag zou trekken en geen mensen die twee zinnen foutloos achter elkaar kunnen schrijven.
De vraag is wat die randdebielen op straat met de islam te maken hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat staat haaks op mijn ervaring op de werkvloer & studie, wat dan weer haaks staat op mijn ervaring met die randdebielen op straat.
Ik zet ze niet in de zeik, ik verbaas me erover dat ze voor iemand met een matig tienpuntenplan (e n eigenlijk maar 1 echt punt) gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waarom moet je nou per se alle hoogopgeleiden die ook serieus overwegen op hem te stemmen in de zeik zetten?
Wilders heeft maar 1 punt, de islam. Dat hij voor lagere belastingen en beter geschiedenisonderwijs is, moeten we daar serieus over praten?quote:1 van wilders thema's is de islam waar hij tegen is. Behoor je dan meteen tot de onderlaag als dat je aanspreekt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |