abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35396971
quote:
Wilders gaat voor de vrijheid
DEN HAAG - Het Tweede Kamerlid Geert Wilders gaat een partij aanvoeren die de Partij voor de Vrijheid gaat heten. Onder die titel wil de Groep Wilders na de Tweede Kamerverkiezingen van 2007 in de Kamer terugkeren.

Dat heeft Wilders donderdag bekendgemaakt. In de aanloop naar de verkiezingen van mei 2007 zal de partij zich afficheren als Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid.

Liberale beginselen
„De naam van de nieuwe partij is een knipoog naar de Partij van de Vrijheid die eind jaren veertig in Nederland bestond en uiteindelijk opging in de VVD”, zegt Wilders. Met de nieuwe partij wil Wilders oude liberale beginselen doen herleven.

Wilders (42) werd in 1998 Tweede Kamerlid voor de VVD. Hij stapte in september 2004 uit de fractie, omdat hij weigerde in te stemmen met een eventueel lidmaatschap van Turkije van de Europese Unie. Sindsdien vormt Wilders een eenmansfractie. In de politieke barometer van vorige week stond Groep Wilders op twee zetels.

Speerpunten
Het programma van de partij van Wilders bestaat uit tien punten, maar drie punten doen er volgens Wilders het meest toe: lagere belasting, betere scholen en immigratiestop.

Bij dat laatste thema gaat het om een stop op de komst van niet-westerse allochtonen. Over een maand denkt Wilders zijn programma onder de titel Klare Wijn te publiceren
Eigenlijk moet het veranderd worden in vrijheid van provocatie.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35397124
Ik vind het een goede naam
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_35397148
Westerse allochtonen kan je niet weigeren in de EU, toch?
pi_35397168
Een uitstekende naam zelfs, maar natuurlijk totaal niet passend bij Geert Wilders en zijn vrijheidsinperkende standpunten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35397176
Ik vraag me af hoe Wilders het woord Vrijheid wil verenigen met een verbod op vrije vestiging (Immigratiestop), waarmee hij ook meteen inbreuk maakt op het Europese vrij verkeer van mensen (Schengen)

Wilders heeft zich definitief compleet belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt.
pi_35397193
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:52 schreef Sidekick het volgende:
Een uitstekende naam zelfs, maar natuurlijk totaal niet passend bij Geert Wilders en zijn vrijheidsinperkende standpunten.
Zoals welke vrijheidsinperkende standpunten?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_35397197
Dubbel
pi_35397210
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik noem het een post boven je al
pi_35397230
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik noem het een post boven je al
Een immigratiestop? Dat noem ik de vrijheid om in een veilige buurt te wonen...
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:57:02 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397235
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:53 schreef Vhiper het volgende:
Ik vraag me af hoe Wilders het woord Vrijheid wil verenigen met een verbod op vrije vestiging (Immigratiestop), waarmee hij ook meteen inbreuk maakt op het Europese vrij verkeer van mensen (Schengen)
Het recht op vrije vestiging geldt gelukkig alleen voor inwoners van de EU.

Wat mij betreft heeft Wilders wel een punt. Alleen denk ik dat je niet bepaalde groepen uit moet sluiten op basis van afkomst maar wel op basis van wat ze aan de NL maatschappij bij kunnen dragen/toevoegen Kortom van NL een immigratieland maken, net zoals USA/Canada/Australië.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35397259
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een immigratiestop? Dat noem ik de vrijheid om in een veilige buurt te wonen...
De vooroordelen zitten nog diep bij je he?
pi_35397260
Wat een na-aaper, het is gewoon de naam van de voorganger van de VVD.
quote:
De PvdV ontstond op 23 maart 1946 als voortzetting van de vooroorlogse Liberale Staatspartij i (LSP). De oprichters wilden wel dat de nieuwe partij een vooruitstrevender koers zou volgen dan haar voorganger. In 1948 kwam er al weer een einde aan het bestaan van de PvdV, toen zij met leden van het Comité-Oud (vrijzinnig-democraten die uit de Partij van de Arbeid waren getreden) opging in de VVD i.

Tijdens haar bestaan regeerde het kabinet-Beel i. De PvdV voerde tegen dat kabinet oppositie, met name tegen het Indiëbeleid dat als te slap werd beschouwd.

Bekende personen binnen de PvdV waren Stikker, Bierema en Korthals.
Hier de rest...

-edit, stond al in dat nieuwsbericht-
pi_35397300
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Het recht op vrije vestiging geldt gelukkig alleen voor inwoners van de EU.
Klopt, maar als partij voor de Vrijheid pleiten voor een niet-vrij punt, lijkt me jezelf ongeloofwaardig maken.
quote:
Wat mij betreft heeft Wilders wel een punt. Alleen denk ik dat je niet bepaalde groepen uit moet sluiten op basis van afkomst maar wel op basis van wat ze aan de NL maatschappij bij kunnen dragen/toevoegen Kortom van NL een immigratieland maken, net zoals USA/Canada/Australië
Graag. De migratiewetten van de USA, Canada en Australië zijn milder dan ons huidige beleid.
pi_35397321
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Wat een na-aaper, het is gewoon de naam van de voorganger van de VVD.
[..]

Hier de rest...

-edit, stond al in dat nieuwsbericht-
Zou de VVD nog enig recht op het naamgebruik hebben? Kunnen ze Wilders nog eens lekker dwars zitten
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:03:13 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397350
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:00 schreef Vhiper het volgende:

Graag. De migratiewetten van de USA, Canada en Australië zijn milder dan ons huidige beleid.
Maar die wetten werken wel op basis van merites, niet op basis van "laat alle zielepoten maar komen"
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:06:38 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35397407
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. Zijn vergaande immigratie- en integratieplannen geven ook niet erg veel vrijheid aan nieuwkomers. Of zijn hoofdoekjesverbod. Of dat privacy ondergeschikt is aan terrorismemaatregelen.

Vrijheid voor eigen volk zou nog een goede benaming kunnen zijn. Selectieve, egoistische, vrijheid noem ik dat.
pi_35397517
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar die wetten werken wel op basis van merites, niet op basis van "laat alle zielepoten maar komen"

Op het sterk ingeperkte asielbeleid na, komt hier geen enkele "zielepoot" meer binnen, dit in tegenstelling tot Amerika, welke je zelfs door een simpele loterij binnen kan komen en Australie en Canada, waar je met een halve loodgietersopleiding ook zo binnen kan wandelen.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:12:15 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397533
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. ...
Dat is idd. een zwak punt van Wilders.

Gewoon alle scholen op geloofsgrondslag afschaffen (net zoals in de meeste beschaafde landen om ons heen) zou een standpunt zijn wat mi. echt te rijmen valt met Wilders zijn standpunt betreffende scheiding van staat en kerk.
pi_35397560
quote:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. Zijn vergaande immigratie- en integratieplannen geven ook niet erg veel vrijheid aan nieuwkomers. Of zijn hoofdoekjesverbod. Of dat privacy ondergeschikt is aan terrorismemaatregelen.

Vrijheid voor eigen volk zou nog een goede benaming kunnen zijn. Selectieve, egoistische, vrijheid noem ik dat.
en zelfs voor eigen volk geeft hem nog te veel eer, gezien zijn vergaande privacy schendende ideetjes. Ik krijg bij hem meer het idee van een gesloten politiestaat.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:14:43 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397586
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Op het sterk ingeperkte asielbeleid na, komt hier geen enkele "zielepoot" meer binnen, dit in tegenstelling tot Amerika, welke je zelfs door een simpele loterij binnen kan komen en Australie en Canada, waar je met een halve loodgietersopleiding ook zo binnen kan wandelen.
Er komen nog heel wat zielepoten het land binnen; via die fijne gezinshereniging en (schijn)huwlijken bv. Als iemand niets toevoegt aan de NL maatschappij zie ik geen reden om diegene hier binnen te laten.
pi_35397624
De andere partijen zijn allemaal tegen vrijheid, daar heeft hij nog wel een punt
pi_35397667
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Er komen nog heel wat zielepoten het land binnen; via die fijne gezinshereniging en (schijn)huwlijken bv. Als iemand niets toevoegt aan de NL maatschappij zie ik geen reden om diegene hier binnen te laten.
Ja zoveel zielepoten joh!! Heb je de immigratie cijfers gezien of niet? Want die spreken je dus wel tegen. Bovendien wilt WIlders een immigratiestop op basis van afkomst en niet op basis van opleiding.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:19:41 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35397684
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Landen die nog willen uitgaan van het goede in een mens. En anderen nog een kans willen geven. Terwijl het enige wat hier gebeurd is het voeren van een hoop praatjes zonder het vullen van gaatjes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35397704
quote:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld.
De vrijheid voor ieder kind om in een niet religieuze omgeving educatie te volgen.
pi_35397708
Hij zal ook wel weer GAAN met zijn partijtje...
Gelukkig zonder haar
pi_35397735
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dus jij bent voor het schenden van de mensenrechten en vind dat je kinderen bij hun ouders mag weghouden en Nederlanders moet verplichten met Nederlanders te trouwen?

Duidelijk, stem vooral Wilders
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:22:13 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35397736
Goede naam, ik ben benieuwd hoe het verkiezingsprogramma eruit komt te zien en wie er aan deelnemen.
pi_35397742
ach... wilders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:22:53 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397752
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja zoveel zielepoten joh!! Heb je de immigratie cijfers gezien of niet? Want die spreken je dus wel tegen. Bovendien wilt WIlders een immigratiestop op basis van afkomst en niet op basis van opleiding.
Of je leest mijn eerder post ff.

Als er toch al niemand meer het land inkomt zie ik het hele probleem van "grenzen dichhtgooien"ook niet meer.
pi_35397756
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Landen die nog willen uitgaan van het goede in een mens. En anderen nog een kans willen geven. Terwijl het enige wat hier gebeurd is het voeren van een hoop praatjes zonder het vullen van gaatjes.
Daar heb je volkomen gelijk in.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:23:23 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35397762
TT aangepast naar de naam van de partij.
pi_35397789
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of je leest mijn eerder post ff.

Als er toch al niemand meer het land inkomt zie ik het hele probleem van "grenzen dichhtgooien"ook niet meer.
Wel als het zo selectief gebeurd (op basis van afkomst). Dan moet je als partij geen vrijheid in je naam opnemen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:24:34 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397801
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dus jji bent voor het schenden van de mensenrechten en vind dat je kinderen bij hun ouders mag weghouden en Nederlanders moet verplichten met Nederlanders te trouwen?

Duidelijk, stem vooral Wilders
Ik begrijp niet wat mijn belang is dat die stroom altijd richting NL zou moeten gaan. Het belang van die ouders en kinderen begrijp ik wel, maar waarom zou daar onbeperkte medewerking aan moeten worden verleend?

Ik woon trouwens niet in NL maar in Zwitserland, daar zijn ze wat minder happig om andermans problemen op te lossen. Die houding heeft nadelen, maar zeker ook voordelen.
pi_35398052
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:24 schreef Hyperdude het volgende:

Ik begrijp niet wat mijn belang is dat die stroom altijd richting NL zou moeten gaan. Het belang van die ouders en kinderen begrijp ik wel, maar waarom zou daar onbeperkte medewerking aan moeten worden verleend?
Omdat we een vrijheid van gezinsleven kennen?
quote:
Ik woon trouwens niet in NL maar in Zwitserland, daar zijn ze wat minder happig om andermans problemen op te lossen. Die houding heeft nadelen, maar zeker ook voordelen.
Mocht je ooit willen trouwen, zou je dus accepteren dat dat van de overheid perse met een Zwitserse moet, of anders kunnen jullie niet samen zijn?

ik wijs je er graag op dat de Zwitserse migratiewetgeving, hoewel redelijk streng, toch nog milder is dan de Nederlandse. Zo is trouwen met een Zwisterse al voldoende om het land binnen te komen. In Nederland komen daar nog allerlei inkomens-, leeftijds- en inburgeringseisen bij
pi_35398136
Grappig. Hij heeft zijn mening omtrent hoofddoekjes, sluiten van moskeën en Islamitische scholen dus bijgesteld?

Boeien ook verder. De PvdA wordt toch de grootste partij .
pi_35398224
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:39 schreef schatje het volgende:
Boeien ook verder. De PvdA wordt toch de grootste partij .
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:43:34 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35398253
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zou de VVD nog enig recht op het naamgebruik hebben? Kunnen ze Wilders nog eens lekker dwars zitten
Wellicht dat Wilders ook nog wil benadrukken dat zijn nieuwe partij een echte Volkspartij is, en niet een elitaire grachtengordel met werelvreemde gedachten. En natuurlijk een partij voor Democratie in tegenstelling tot al die regimes in het Midden-Oosten.

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Klinkt goed.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:47:49 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35398367
quote:
In Nederland komen daar nog allerlei inkomens-, leeftijds- en inburgeringseisen bij
Die ik persoonlijk volkomen terecht vindt. Op deze manier haal je alleen mensen die iets toevoegen aan de maatschappij/economie binnen. En dus geen uit de bergen getrokken analfabeet die de rest van (in veel gevallen) haar leven binnenshuis moet doorbrengen om te koken, baren en poetsen. Want voor die mensen zijn die richtlijnen er. En dat weet jij ook donders goed. Selectief? Ja. Maar wat mij betreft zeker effectief.

Ik ben ook benieuwd naar zijn programma. Hoewel ik het eens ben met de kritieken over het gebruik van het woord "vrijheid" in de partij naam. Maar goed, vrijheid is en blijft een ruim interpreteerbaar woord.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:57:14 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35398606
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef Vhiper het volgende:

Mocht je ooit willen trouwen, zou je dus accepteren dat dat van de overheid perse met een Zwitserse moet, of anders kunnen jullie niet samen zijn?
Je kan in Zwitserland trouwen met wie je wilt (alleen niet met het "gelijke geslacht" )
Als je maar zorgt dat je jezelf kunt onderhouden.

En juist daar wringt het in NL Een hele Schilderswijk vol met ontheemde uitkerings-ontvangers is niet mijn beeld van "vrijheid".
pi_35398915
Die reacties ook op de site van de Telegraaf:
quote:
Origineel Geert, pik gewoon een naam van "toen". Ach, je zult wel een zetel krijgen. Kun je lekker door gaan met drammen, waar vervolgens weer niemand naar lusitert. Wel goed toen je kwibus Nawijn laatst even liet weten waar en wanneer die aanslagen ook alweer plaats vonden. Zo helpt de lamme de blinde en zo moet het ook. Forza extreem rechts! De Telegraaf zal jullie zeker een platform bieden.
quote:
dat er mensen stemmen op dit stuk pluimvee is mij een raadsel.... verplicht ruimen die kuifeend als je het mij vraagt....deze vogel is verpest!
quote:
Of je het nu met hem eens bent of niet maar Geert Wilders is de man na Pim Fortuyn die in ieder geval rond uit zijn mening geeft wat er mis is in dit land. Het grootste deel van de Nederlanders loopt ondertussen met hun KOP onder een borka inclusief de tweede kamer wat een afspiegeling is van dit klootjes volk en het bewijs is ook te lezen in een overgroot deel van de reacties op deze site.
quote:
behalve immigratie-stop van de moslims, hoop ik dat ze ook teruggestuurd worden, dan kunnen we weer rustig op straat lopen. wilders is the BOSS. onze hele familie stemt op wilders.
quote:
Alle gabbers en lonsdalers, stemmen maar!!!!
pi_35399005
quote:
onze hele familie stemt op wilders.
pi_35399033
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je kan in Zwitserland trouwen met wie je wilt (alleen niet met het "gelijke geslacht" )
Als je maar zorgt dat je jezelf kunt onderhouden.

En juist daar wringt het in NL Een hele Schilderswijk vol met ontheemde uitkerings-ontvangers is niet mijn beeld van "vrijheid".
In de hele schilderswijk zit geen enkele reguliere (Dus gezinshereniging, gezinsvorming) migrant met een uitkering, omdat je tegenwoordig aan een inkomenseis (ruim 1300 euro per maand) moet voldoen om Nederland binnen te komen.
pi_35399067
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:06 schreef schatje het volgende:
Moeten nu zelf al reacties van de Telegraaf site hier gepost worden als 'argument'...
pi_35399189
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Moeten nu zelf al reacties van de Telegraaf site hier gepost worden als 'argument'...
Het is helemaal niet bedoeld als argument. Dus stel je niet zo aan zeg .
pi_35399288
Waarom nog zoveel aandacht aan iemand besteden als ie bij de laatste 30 peilingen niet boven de 2 zetels uitkwam?
pi_35399705
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Goede naam, ik ben benieuwd hoe het verkiezingsprogramma eruit komt te zien en wie er aan deelnemen.
Wat vind je goed aan de naam?
pi_35399756
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom nog zoveel aandacht aan iemand besteden als ie bij de laatste 30 peilingen niet boven de 2 zetels uitkwam?
Rechtse media he. Het valt me ook op hoeveel aandacht iemand als Pastors krijgt.

gisteren op Rijnmond trouwens een tenenkrommend debat waar in de tijden van Fortuyn weer herleven, met allemaal van die aanhangers - Sorensen voorop - in het publiek die steeds zitten te sissen, zuchten en lachen als een PvdA-er iets zegt, zo 2001
pi_35400137
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Laatste peiling NIPO: 10 zetels, laatste peiling de Hond: 8 zetels.

De politieke gekleurde peiling van NOVA kun je toch moeilijk serieus nemen. Die voorspelden de laatste dag voor het EU referendum ook als enige een nek-aan-nek race tussen voor- en tegenstanders...
pi_35400187
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De politieke gekleurde peiling van NOVA kun je toch moeilijk serieus nemen. Die voorspelden de laatste dag voor het EU referendum ook als enige een nek-aan-nek race tussen voor- en tegenstanders...
Jij gebruikt alleen de peilingen die je goed uitkomen?
pi_35400213
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is helemaal niet bedoeld als argument.
Verveel ons dan niet met je copy/paste...
pi_35400321
Heb je die laatste peiling van het NIPO, Tikorev. Van wanneer dateert die dan?
pi_35400322
quote:

[..]

Ach, Wilders heeft even leuk geprofiteerd van die cartoons. Volgende week staat ie weer op zijn normale niveau van 2 zetels
pi_35400327
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij gebruikt alleen de peilingen die je goed uitkomen?
Neuh, ik reageer alleen even op iemand die dat blijkbaar wel doet.
pi_35400461
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Is het dan niet beter alle peilingen mee te nemen in plaats van er 1 af te schrijven. Volgens mij wordt Interview/NSS ook redelijk serieus genomen hoor.
pi_35400508
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:46 schreef Tikorev het volgende:
Zegt de man die ze beticht van "politiek gekleurde peilingen "
pi_35400539
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:46 schreef SCH het volgende:
Heb je die laatste peiling van het NIPO, Tikorev. Van wanneer dateert die dan?
Volgens mij was de laatste van december 2005
pi_35400572
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens mij was de laatste van december 2005
Okay, ik kan hem niet vinden. Toch wel gek dat er zulke grote verschillen in zitten. 2, 8 of 10 zetels voor een nieuwe partij.
pi_35400669
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay, ik kan hem niet vinden. Toch wel gek dat er zulke grote verschillen in zitten. 2, 8 of 10 zetels voor een nieuwe partij.
2, 8, 10 - NOVA, de Hond, RTL....ik zie een mogelijke verklaring...
pi_35400709
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:55 schreef Tikorev het volgende:

[..]

2, 8, 10 - NOVA, de Hond, RTL....ik zie een mogelijke verklaring...
1. Nova voert die peiling niet uit.
2. Jij denkt dat de peilingen op politieke kleur worden gehouden? Ik denk niet dat die bureaus dat zouden doen.
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:57:34 #60
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35400772
quote:

[..]

Laatste peiling NIPO: 10 zetels
Ik ben trouwens benieuwd waar ik deze peiling kan terugvinden. Ik zie wel dat diverse sites als die van Wilders hiermee op de proppen komen, maar ik heb nergens een bronvermelding gezien.
pi_35400831
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd waar ik deze peiling kan terugvinden. Ik zie wel dat diverse sites als die van Wilders hiermee op de proppen komen, maar ik heb nergens een bronvermelding gezien.
De site van NIPO kent die peiling ieg niet.
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:07:04 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35401151
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De site van NIPO kent die peiling ieg niet.
Het zou me overigens niet verbazen als die site niet echt goed bijgehouden wordt, maar ook andere media berichten er niet over, terwijl een eerder topic hierover in POL bleek dat RTL het zou hebben laten zien. Maar ook daar vind ik niets. Ik wil namelijk ook graag weten hoe de andere partijen het in die peiling doen.
pi_35401480
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Verveel ons dan niet met je copy/paste...
Dat jij het niet grappig vindt, daar kunnen wij niks aan doen.
pi_35401570
Ik kan die NIPO-peiling ook niet vinden trouwens.
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:18:25 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35403594
De Volkskrant weet nog dit te melden:
quote:
Met de inschrijving van zijn nieuwe partijnaam maakt Wilders duidelijk dat hij niet werkt aan een fusie met mensen als Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) of Joost Eerdmans (LPF). Daarover werd het afgelopen jaar in Den Haag veelvuldig gespeculeerd. ‘Het zijn ook goede mensen’, aldus Wilders, ‘maar het moet duidelijk zijn: ik begin niets met iets dat riekt naar een tweede LPF. Ik ben niet met hen in gesprek. Ik ben hier nu mee bezig en ik ga hier mee door.’

Wilders werkt aan een lijst met tien programmapunten waarover hij na de verkiezingen onder geen beding concessies zal doen. Behalve voor een volledige immigratiestop voor niet-westerse allochtonen, pleit hij onder meer voor lagere belastingen en betere scholen (geschiedenisonderwijs).

In de peilingen krijgt Wilders tussen de twee (Interview/NSS) en acht zetels (Maurice de Hond).
Verrassend, want vooral met Eerdmans leek het al rond te zijn...
pi_35403667
Ik denk dat Eerdmans even afwacht wat er met Pastors gaat gebeuren.
pi_35403953
Ik denk dat Pastors meer succes krijgt dan Wilders.
pi_35404532
Ik ga toch lekker op die andere partij voor de vrijheid stemmen
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:56:13 #69
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_35404974
Stemt Wilders voor lagere belastingen, betere scholen en meer vrijheid.

pfff ik snap echt niet dat die versimpeling nog steeds werkt..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:00:13 #70
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_35405117
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:06 schreef schatje het volgende:
--
Of je het nu met hem eens bent of niet maar Geert Wilders is de man na Pim Fortuyn die in ieder geval rond uit zijn mening geeft wat er mis is in dit land. Het grootste deel van de Nederlanders loopt ondertussen met hun KOP onder een borka inclusief de tweede kamer wat een afspiegeling is van dit klootjes volk en het bewijs is ook te lezen in een overgroot deel van de reacties op deze site.
--
Volgens mij zijn er sinds Pim Fortuyn juist veel teveel mensen die allemaal hun mening geven over wat er allemaal wel niet mis is in dit land...
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_35405957
Ik vind het een beetje een domme naam.
Welke partij is er immers niet voor vrijheid.

Echter zou ik ook niets kunnen verzinnen.
Maar dat neemt niet weg dat het een domme naam is.
pi_35406127
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:56 schreef BdR het volgende:
Stemt Wilders voor lagere belastingen, betere scholen en meer vrijheid.

pfff ik snap echt niet dat die versimpeling nog steeds werkt..
Stem MrBadGuy voor minder belastingen en meer voorzieningen
pi_35406148
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:23 schreef Veive het volgende:
Ik vind het een beetje een domme naam.
Welke partij is er immers niet voor vrijheid.
De SP
pi_35406207
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De SP
Laat ik mijn (retorische) vraag anders formuleren:
Welke realistische partij is er nou niet voor vrijheid?
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:36:29 #75
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35406476
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zou de VVD nog enig recht op het naamgebruik hebben?
Nee, het lijkt me sterk dat de VVD de term "Vrijheid" kan claimen. Namen worden eigenlijk alleen geweigerd door de Kiesraad als ze verwarring op kunnen wekken. En PvdV wordt niet of nauwelijks meer met de VVD geassocieerd. De partij is al voor de verkiezingen van 1948 opgegaan in de VVD, mensen die toen al kiesrecht hadden zijn nu al een aardig eind in de tachtig. De originele PvdV heette officieel ook "Partij van de Vrijheid", de Wildersclub P. voor de Vrijheid.

Welke namen wouden wel problemen op kunnen leveren? Als we de PvdA als voorbeeld nemen, zal een nieuwe partij genaamd "Partij voor de Arbeider" waarschijnlijk niet goedgekeurd worden, maar "Arbeiderspartij" wel. "Partij voor de Allochtoon" kan in verband met de afkorting ook problemen opleveren.
pi_35406721
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:52 schreef Sidekick het volgende:
Welke vrijheidsimperkende standpunten?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:45:43 #77
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35406836
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Welke vrijheidsimperkende standpunten?
Je mag ook de rest van het topic doorlezen natuurlijk.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:46:43 #78
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35406877
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:36 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, het lijkt me sterk dat de VVD de term "Vrijheid" kan claimen. Namen worden eigenlijk alleen geweigerd door de Kiesraad als ze verwarring op kunnen wekken. En PvdV wordt niet of nauwelijks meer met de VVD geassocieerd. De partij is al voor de verkiezingen van 1948 opgegaan in de VVD, mensen die toen al kiesrecht hadden zijn nu al een aardig eind in de tachtig. De originele PvdV heette officieel ook "Partij van de Vrijheid", de Wildersclub P. voor de Vrijheid.
Ik las dat hij de afkorting PVV gaat gebruiken. Klinkt op zich ook wel beter wanneer het woord vrijheid geen voorvoegsel heeft.
pi_35406882
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je mag ook de rest van het topic doorlezen natuurlijk.
Nogmaals welke vrijheidimperkende standpunten?
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:46:55 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35406891
Het leuke is dat als het er op neer komt bijna niemand op Geert gaat stemmen.

Mag blij zijn met 1 a 2 zetels straks.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35406920
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:46 schreef popolon het volgende:
Het leuke is dat als het er op neer komt bijna niemand op Geert gaat stemmen.

Mag blij zijn met 1 a 2 zetels straks.
Een voor hem en een voor de vrijheid...
pi_35406968
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik las dat hij de afkorting PVV gaat gebruiken. Klinkt op zich ook wel beter wanneer het woord vrijheid geen voorvoegsel heeft.
Klinkt als een voetbalvereniging... Maar ik vind het wel een goede naam. Ik zal er niet op stemmen.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:49:22 #83
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35406976
quote:

[..]

. Zo heette de Vlaamse liberale partij voordat het VLD werd. Alleen stond PVV daar voor Partij voor Vrijheid en Vooruitgang.

PVV roept overigens minder associaties op met PvdA.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:50:10 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35407008
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nogmaals welke vrijheidimperkende standpunten?
Imperkende?
Niet kunnen lezen én schrijven.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:52:04 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35407088
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Een voor hem en een voor de vrijheid...
Geert kan de play offs wel op z'n buik schrijven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35407246
Goed dat Wilders weer van zich laat horen. Hopelijk gaat hij alsnog samenwerken met Pastors en Eerdmans.
pi_35407310
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:49 schreef freako het volgende:
PVV roept overigens minder associaties op met PvdA.
Ik denk dat Wilders daarom ook niet voor het logischere PvdV heeft gekozen. Dat is dus wel weer een goede keuze van Geert.
pi_35407381
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Imperkende?
Niet kunnen lezen én schrijven.
Jij kan net zoals je afdelingsgenoot, SCH, niet antwoorden?
pi_35407386
Naast een stop op immigratie van niet-westerse allochtonen, ben ik voorstander van een remigratie-stimulerlingsbeleid. Met andere woorden: de genoemde groep allochtonen stimuleren (maar niet dwingen) om terug te keren cq. te verhuizen naar hun land van herkomst. Ik heb niets tegen moslims, maar de beginselen van hun geloof staan haaks op onze samenleving en het zorgt simpelweg voor te veel conflicten.

Wat mij betreft wordt ook een einde gemaakt aan het feit dat tweede generatie Marokkanen (mensen die HIER geboren zijn) twee paspoorten hebben. Ze kiezen OF voor het Nederlanderschap (wat inhoudt dat ze afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit), of ze kiezen ervoor om Marokkaan te zijn (wat inhoudt dat ze hun Nederlandse paspoort inleveren en dit land verlaten).

En voor wie mijn standpunten rechts vindt: ja, dat klopt, dat zijn ze. En het is allemaal een gevolg van moslim-daden de afgelopen vijf jaar. In Nederland: jeugdbendes, terrorisme-in-voorbereiding, haatzaaien, moord en bedreiging van politici. Elders in de wereld: aanslagen, moord en vernielingen om een cartoon, ontkenning van de Holocaust/anti-semitisme. Ik ben er gewoon klaar mee en geef daarom mijn stem aan politici die er concreet iets aan gaan doen. Zo veel mogelijk scheiden van de Westerse en Arabische wereld lijkt me de minst slechte oplossing. (En voordat ik opmerkingen krijg: nee, ik verafschuw neonazi gedachtengoed, ben NIET extreem-rechts en zie moslims niet als minderwaardig).

Goede kans dat Wilders volgend jaar op mijn stem kan rekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2006 15:03:53 ]
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:01:15 #90
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_35407424
geef me een W, geef me een ILDERS!!

Weg met de
Illegalen,
Liberale
Democratische
Eenheid voor
Rechtvaardigheid en
Saamhoorigheid

tv not rot brain..
pi_35407468
quote:

[..]

www.pvv.nl linkt al door naar de website van de Groep Wilders...
pi_35407478
Ben ik met je eens alleen werkt Marokko tegen......zelfs 3e en 4e generatie houden altijd recht op Marokjes paspoort. Het enige antwoord daarop is dat Nederland ze geen nederlandse identiteit verleend maar een verblijfsvergunning.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:04:38 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35407558
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Jij kan net zoals je afdelingsgenoot, SCH, niet antwoorden?
Blijkbaar kan jij dat niet, want anders had je wel gereageerd op de voorbeelden die ik al eerder noemde in het topic.
pi_35407643
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:01 schreef BdR het volgende:
geef me een W, geef me een ILDERS!!

Weg met de
Illegalen,
Liberale
Democratische
Eenheid voor
Rechtvaardigheid en
Saamhoorigheid

Welke Irritante Limburger Doet Extreem Rechtse Stommiteiten?
pi_35408697
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Blijkbaar kan jij dat niet, want anders had je wel gereageerd op de voorbeelden die ik al eerder noemde in het topic.
Daarom vroeg ik dus ook welke vrijheden? zodaty ik daar even op kan reageren.
In de gouwigheid zie ik zo 1 2 3 toch echt geen imperkingen van de vrijheden van mensen die in Nederland wonen.
Dat het mensen van buiten Nederland (Europa) minder vrij is Nederland binnen te komen, kun je geen imperking van vrijheid noemen
pi_35408984
toch blijft het wel een beetje onverenigbaar... mijn idee over wilders en juist díe naam. 'partij van/voor nederland' had ik beter gevonden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:33:45 #97
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35411128
we hebbenin dit land dus vrijheid van meningsuiting (niet in oostenrijk) nou nog vrijheid om zelf te bepalen waar je je verdiende geld aan uitgeeft
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35411448
niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door Tafkahs op 23-02-2006 16:58:05 ]
pi_35411476
PVV staat eigenlijk voor de Partij Van de Verongelijkten.
pi_35411563
edit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')