abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35383870
Ik heb al jaren last van mijn grote teennagels dat die ingroeien. Altijd eigenwijs geweest en het zelf weggeknipt *effe op je tanden bijten en daarna is de druk weg en de pijn een stuk minder.
Maar het gevolg hiervan was dat de nagel scheef ging groeien en steeds lager ging ingroeien.
Nu is het zo laag dat ik het niet meer zelf weg kan knippen en er een infectie bij is gekomen.
Nog 1,5 week mee doorgelopen en dan toch maar effe naar de huisarts (moet voor mijn werk veel lopen, dus niet fijn met pijnlijke teen)
Die natuurlijk blij dat ze een ingreep mag uitvoeren. Ze gaat mijn teen op 2 plaatsen verdoven en aan beide teennagels het ingegroeide stuk wegsnijden? Ze zei dat het zeker 2 dagen pijn gaat doen en ik een paar dagen niet kan werken... Nu moesten we dit plannen wanneer ik niet een drukke werkweek heb... ik heb het altijd druk De komende 4 weken zit ik gewoon vol en dan nu zere teen.. volgende week maar 2 dagen vrij genomen en daarna zie ik het wel weer (moest ook perse op haar spreekuur).. Ik hoop gewoon dat het ècht reuze mee gaat vallen..

Nu is mijn vraag dus wie dit eerder meegemaakt heeft en hoe het zat met de pijn & genezing. Geneest dit snel? Is de pijn te verdragen met pijnstillers?
Ik ben nog liever aan het werk dan met een pijntje thuis zitten. *Afleiding..

De huisarts had haast omdat ik er snel nog effe tussendoor kwam (ik stond bij een andere huisarts op het spreekuur, maar die was foetsie ).. Nu overviel de ingreep en het 2 dagen niets kunnen mij een beetje dat ik vergeten ben om door te dringen met vragen

*dinsdag terugkomen met een sok en slipper omdat mn voet niet in mn schoen zal passen aldus de huisarts
pi_35384000
Ik heb er geen verstand van, maar sterkte!
pi_35384299
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...

En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35384330
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
pi_35384395
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
pi_35384397
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:55 schreef Molluck het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...

En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
Ben ik nie zo blij mee Hoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:58:48 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35384436
Qua pijn viel het mij reuze mee hoor, eerste dag klopt het wat ja, maar met pijnstillertje en voet omhoog gaat dat prima .

Eerste 2 dagen kan je idd alleen maar een beetje hinken, maar dat gaat ook vrij snel over.

Had er vóór de ingreep iig meer pijn aan dan direct erna .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:37 #8
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35384473
Ik heb dat 1 keer gehad. Aan de bovenkant van je teen drukken ze twee keer een verdovingsspuit er schuin in, dat valt qua pijn heel erg mee. En dan knipt die een ruim stuk nagel eraf, bij mij was het een derde van me nagel. Daarna komt er verband om en moet je je voet een paar uur omhoog houden omdat het gaat bloeden als een rund. Bovendien komt er dan minder druk op je teen te staan en doet het zodoende wat minder pijn. Zodra de verdoving is uitgewerkt zijn pijnstillers ZEKER een aanrader, want het kan behoorlijk pijn doen, maar het valt wel te verdragen. Ik zou er bovendien in de dagen erna niet veel of helemaal niet op lopen, omdat het heel makkelijk weer erg kan gaan bloeden.

De 2 rode cirkels geven aan waar de injecties gaan komen en op de nagel zelf heb ik aangegeven wat ze bij mij er hebben afgeknipt.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35384481
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
Met een 0-uren contract worden deze uren helaas niet uitbetaald. Heb het vandaag maar even nagevraagd zodat ze voor volgende week een andere invalster kunnen zoeken.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:50 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35384486
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef Stansfield het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
Verdoving ja, das het vervelendste van alles, vooral omdat ik ook een ontsteking had.

Maar al met al viel het me echt héél erg mee.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:54 #11
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35384489
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ben ik nie zo blij mee Hoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
Een week wel...

En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35384760
mijn vriend had hier ook last van,en had ook een beste ontsteking!
Veel in een sopje gezeten met biotex...

we zijn toen een keer naar een pedikure geweest en die heeft alle dode huid weggeknipt.
Zelf heeft hij een heel stuk nagel eruit kunnen halen!
Nu is het over....

ik wens je veel sterkt....
En je moet maar zo denken,eerst even pijnlijden en dan kun je weer gewoon lopen zonder pijn!
pi_35384777
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:59 schreef Molluck het volgende:
Een week wel...

En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
volgend weekend ga ik 'n weekend weg -> georganiseerd weekend met een stichting waar ik zelf in de organisatie zit. Ze zien me al aankomen op slippers of sandalen.

Sandalen met sokken is natuurlijk geen gezicht

(het niet kunnen sporten is op zich niet zo heel erg, wel jammer)
pi_35384858
Ik heb allebei mn grote teennagels helaas moeten laten inknippen vanwege ingroeien, en geloof me, je bent er langer zoet mee dan 2 dagen!
De verdovingspuiten die je in je teen krijgt zijn echt vreselijk pijnlijk!
Als de verdoving goed werkt (wat bij mij niet het geval was ) merk je weinig van het wegknippen van je nagel. Als de verdoving echter uitgewerkt is

Je nagel wordt trouwens niet gesneden maar geknipt. er wordt een stuk van je nagelriem ingesneden zodat je nagel tot aan de aangroei weggeknipt kan worden. Na het wegknippen krijg je er een of ander goedje erin gespoten dat de nagel dood moet maken zodat hij niet meer gaat groeien waar die weggeknipt is, maar 9 van de 10 keer groeit ie wel weer aan.

En het verband na 2 dagen al weghalen kan je waarschijnlijk wel vergeten, je nagelriem blijft lange tijd super gevoelig en schoenen kan je de eerste week wel vergeten.

Dit is hoe het bij mij gegaan is, misschien valt t bij jou erg mee..
Wens je in elk geval veel sterkte
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_35385329
www.ziekenhuis.nl meld het volgende over ingegroeide teennagel:

Na de ingreep
Als de verdoving uitgewerkt is, kunt u wat pijnklachten hebben, waarvoor u pijnstillers als paracetamol kunt gebruiken. Deze zijn te koop bij apotheek en drogist en het is raadzaam om voor de ingreep al vast deze pijnstillers in huis te hebben

Ook het hooghouden van de voet kan de pijn verlichten. Na een dag mag het drukverband eraf, kunt u de voeten baden en een pleister op de teen doen. Afhankelijk van de pijn kunt u meestal al weer na enkele (twee tot vijf) dagen weer normaal lopen.

Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...

Maar de verhalen van jullie
pi_35385472
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35385498
en inderdaad, grote sokken en slipper. je krijgt een flink verband om je teen.
  Donald Duck held woensdag 22 februari 2006 @ 22:21:01 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35385660
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:15 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...

Maar de verhalen van jullie
In de praktijk is het erger dan in die omschrijvingen ja.
De spuiten zijn extreem onprettig en als de verdoving is uitgewerkt na een paar uur, voel je een enorme druk in je voet. Een onprettig kloppend gevoel.
Bij mij ging het ontsteken, daar ben ik nog flink ziek van geworden en ik moest een antibioticakuur volgen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:21:27 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35385686
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held woensdag 22 februari 2006 @ 22:22:51 #20
46149 __Saviour__
pi_35385765
Inderdaad, niet door de huisarts laten doen, die verpesten het. Ik heb het ook 2 keer gehad. 1 keer door de huisarts, 2e keer door een chirurg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_35385934
Ik heb het ook gehad (is trouwens door de huisarts gedaan, ging gewoon goed) maar ik had er toch echt wel last van, ik kon zeker de eerste 4-5 dagen geen schoenen aan trouwens, zowel door het dikke verband als door de pijn die ik eraan had. Nou moet ik wel erbij zeggen dat er bij mij ook een ontsteking onder die nagel zat die helemaal weggesneden is.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_35386037
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:21 schreef Yildiz het volgende:
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
In de meeste ziekenhuizen doet de chirurg het niet zelf, maar de assistent. En als je heel veel geluk hebt doet de co-assistent het. Meestal heeft de huisarts meer ervaring dan de assistent en zeker veel meer ervaring dan de co-assistent.

Ik heb deze 'ingreep' trouwens voor het eerst op de operatiekamer gedaan. Patiënt was als de dood voor de prikjes en wilde dus onder narcose! Anaesthesioloog boos. Patiënt bang voor injecties, maar ja, onder narcose krijg je toch ook echt een infuus. Maar goed, toen de patiënt onder zeil was zei de chirurg: "ga je gang, dit ga ik niet doen hoor"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:28:28 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35386117
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
pi_35386439
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zit

Ik moet zeggen dat ik héél erg twijfel of ik het dinsdag uberhaupt wel ga doen.
Aan de andere kant kan de onsteking natuurlijk ook heel erg uit de hand lopen. Al is de onsteking al minder geworden door het soda-baden.

Grrr.. ik ben gewoon kwaad omdat ik niet weet wat ik moet... ik kan gewoon geen paar dagen achterelkaar vrij hebben.. Dinsdag en woensdag kan nog, maar donderdag moet ik ècht weer auto rijden.
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:36:40 #25
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_35386576
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Dat heb ik ook gedaan, alleen ben ik in mijn bek geopereerd vorige week. Die verdovingen voelde ik niet zo heel veel van, het zat goddomme in m'n lip (had daarna ook een lip waarop Marijke Helwegen jaloers op zou zijn).

Maargoed, het plannen rond een weekend is een aanrader
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:41:46 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35386849
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:34 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zit

Ik moet zeggen dat ik héél erg twijfel of ik het dinsdag uberhaupt wel ga doen.
Aan de andere kant kan de onsteking natuurlijk ook heel erg uit de hand lopen. Al is de onsteking al minder geworden door het soda-baden.

Grrr.. ik ben gewoon kwaad omdat ik niet weet wat ik moet... ik kan gewoon geen paar dagen achterelkaar vrij hebben.. Dinsdag en woensdag kan nog, maar donderdag moet ik ècht weer auto rijden.
Tja, ik weet niet hoe fanatiek jij met werk bent, maar als ik een ontsteking hebt kan het werk gewoon de tering krijgen hoor, als je er namelijk te lang mee door gaat wordt het er echt niet beter op. En je zal het vast ook wel altijd druk hebben. En zal je er na 3 weken achter komen dat je het weer 4 weken druk krijgt, et cetera.

Daarbij komt, hoe eerder je het laat opereren, hoe beter en daarmee hoe sneller het geneest. Ik ben ook altijd zo'n type die gelijk even naar de verbanddoos loopt met een wondje, ipv zo 'stoer' de hele dag ermee rond te lopen. Dat kost je namelijk eerst wel even 3 minuten, maar je wond herstelt wel 3x sneller.
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:44:06 #27
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35386960
ongeveer een jaar geleden heen geweest.

Maandag middag 1400 gedaan: toen kon ik er absoluut niet op lopen.
Vrijdag kon ik er weer redelijk op lopen, waarna ik zaterdag er totaal geen last van heb gehad...

maar ben er een keer op de woensdag wel bij de huisarts bij flauw gevallen toen het verband eraf moest: bloeddruk viel even weg... :S

alles met alles viel het me nog mee...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35388997
Ook gehad. Heb er meer dan een half jaar mee rondgelopen, ontstoken en wel. Mja wazige tijd toen
Van het wegsnijden merkte ik niks. verdoving werkte prima. gewoon met de auto naar huis gegaan. 2 uur later bestierf ik het van de pijn . 2e dag ging beter. 3e dag kon ik alweer redelijk normaal lopen.
Het stelt achteraf allemaal niks voor eigenlijk.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_35389084
Ontsteking aan de teen, voet in een bak water met soda!
Ontsmet enzo, je nagels nooit rond knippen bij je tenen die moeten recht geknipt worden, bij je vingernagels altijd rond anders groeien die in!

Ik wens je heel veel sterkte en anders probeer je het zo nog even!? aanzien of het goed gaat ofzo
Blond zijn is geen schande, toch?
pi_35407221
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Aan beide grote teen nagels. En ik heb er dus maanden mee gelopen, heb zelfs het wildvlees bij de infectie weggesneden (met scheermes). Achteraf heel dom, maar het hielp wel. Eventjes. Want behandeling is wel noodzakelijk om de groei aan de zijkanten te stoppen. Je krijgt inderdaad 2 prikken, aan de zijkanten van de nagelriem. En vanaf dat moment is het heerlijk om zonder pijn verder te gaan. De ingreep is bij mij poliklinisch gedaan, omdat mijn huisarts het te ver heen vond wat betreft mijn nagels. Je loopt 1 a 2 dagen met een verband om je tenen, maar daarna kan je je schoenen weer aan en (heel belangrijk) je loopt pijnvrij.
Omdat de nagelgroeiplekken aan de zijkanten behandeld worden met fenol worden daar de groeicellen kapot gemaakt, zodat nagels niet meer aan de zijkant groeien. De ingreep is in 1986 of zo gedaan en sindsdien zijn de nagels niet meer in het vlees gegroeid.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35409073
overigens zitde 4e keer er voor mij denk ik wel aan te kmen, de laatste zijkant groeit steeds in,tot nu toe wel steeds erg weten te voorkomen, maar dat gaat uiteraard een keer mis.
pi_35409124
2 keer meegemaakt.
Verdoving is pijnlijk, van de behandeling zelf voel je niet meer dan wat getik op je nagel.
Met een beetje paracetemol overleef je het daarna ook wel.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:50:22 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35409409
Kan dan niemand hier zijn/haar teennagels een beetje fatsoenlijk bijhouden?
Ga dan naar de pedicure ofzo. En graag ook niet meer zeuren over te hoge ziektekostenverzekeringen; ingegroeide teenagels onder narcose wegknippen .
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35410833
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ga dan naar de pedicure ofzo. En graag ook niet meer zeuren over te hoge ziektekostenverzekeringen; ingegroeide teenagels onder narcose wegknippen .
Normaal worden teennagels onder plaatselijke verdoving weggeknipt, niet onder narcose. Het is een behandeling op de poli.

En het heeft vrij weinig te maken met fatsoenlijk bijhouden, het heeft te maken met het feit dat de nagel bij sommige mensen de neiging heeft om ook zijwaards naar beneden te groeien. De nagel komt dus al in het vlees bij de plek waar de nagel groeit, bij het nagelbed dus. En daar kan je weinig bij knippen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35410932
een tijdje terug had ik in me duim gezaagt en datmoest in et ziekenuis ff gehecht worden , komt daar een chirurg/dokter binnen terwijl de zus mijn duim een verbandje gaf en vraagt ie aan die zuster waar de NAGEL-EXTRACTER ligt
ff verderop zat er dus eentje waar ze de nagel van uit gingen trekken
pies on joe toe
pi_35410944
quote:
het gaat hier niet om slechte verzorging, mijn nagel groeit gewoon standaard de zijkant in
ik kan nog zo goed knippen als ik wil, maar dat verandert er niks aan.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:30:50 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35411019
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Normaal worden teennagels onder plaatselijke verdoving weggeknipt, niet onder narcose. Het is een behandeling op de poli.

En het heeft vrij weinig te maken met fatsoenlijk bijhouden, het heeft te maken met het feit dat de nagel bij sommige mensen de neiging heeft om ook zijwaards naar beneden te groeien. De nagel komt dus al in het vlees bij de plek waar de nagel groeit, bij het nagelbed dus. En daar kan je weinig bij knippen.
Dat snap ik wel. Isabeau had hierboven een voorbeeld van "teenagel onder narcose"

2e deel van je verhaal lijkt me sterk, maar ik ben (gelukkig) geen pedicure. Ik heb geleerd teenagels mn. in de hoeken (zeg maar) niet te kort te knippen, nooit een probleem. Bij te korte nagels groeien ze wel gemakkelijk naar de zijkant dacht ik.
Of er tenen zijn waarbij ingroeien onvermijdelijk is weet ik niet, lijkt mij wel een reden voor een fikse premietoeslag
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35411028
ik heb het een keertje gehad, maar ik kon er na een halve dag al wel weer op lopen, ik had helemaal niet zoveel last..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:40:02 #40
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35413383
Als kind hebben ze een keer bij mij een nagel weggeknipt (straf) en ik zag zeggen dat het gruwelijk pijnlijk is. En dat de pijn langer dan twee dagen duurt. Het duurt ook enkele weken voordat je je nagel weer terug hebt.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_35413422
straf?!?! wat voor mongool was dat!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:46:16 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35413565
quote:
Het zit genetisch, onderhoud heeft er vrij weinig mee te maken.

Net zoiets als verstandskiezen trekken, bij sommige mensen kan ie blijven zitten. Dat heeft niks te maken met hoe goed je je tanden poetst. Ja, of niet, zodat ze uitvallen...
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:47:48 #43
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35413612
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:41 schreef Isabeau het volgende:
straf?!?! wat voor mongool was dat!
Tja, 'k was vervelend
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:49:39 #44
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_35413673
Ik heb het ook gehad. Bij mij deed het heel erg veel pijn, het leek net of de spuiten er aan de bovenkant in gingen en aan de onderkant weer uit kwamen.

Het lullige was nog dat de arts begon te snijden toen bleek dat de verdoving nog niet geheel werkte. Hell...
In totaal heb ik 4 prikken in één teen gehad.

Ook zei hij dat mijn teen volledig zou herstellen, wat ook niet helemaal waar is. Mijn nagel is een lelijk dik stompje geworden met aan beide zijden een 'kanaaltje'.

Maarreh, succes!!
pi_35413695
dat is geen straf, dat is mishandeling
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:55:39 #46
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35413871
Het is tien jaar geleden, enkel de pinken en ik kan er echt niet om janken.

O... Nog een tip, zorg dat je voet echt omhoog is, want anders gaat het behoorlijk bloeden. En zorg dat bij het douchen je voet is afgedekt (doe hem in een broodzat, en die goed afsluiten met elastiek of tape. Dan kun je daarna altijd nog je voet aan de kraan wassen. Zo geneest de boel sneller en een kleinere kans op ontsteken...
pi_35413886
4 keer gehad moest helemaal naar het ziekenhuis daarvoor (luie huisarts )

2 spuiten een hoop geknip en gesnij en gepor , Daarna een dik verband halve dag je poot omhoog
en 24 uur later trek ik het eraf (gewoon doen als het goed voelt )
Als het verband eraf is kan je alweer normaal lopen wel pleisterstjes gaan dragen totdat je korst weg is .
Na een week ofzo een nacontrole en je kan voorlopig weer rond hobbelen

Succes tis minder erg als je denkt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_35414513
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat is geen straf, dat is mishandeling
Ja, dat is inderdaad gewoon kindermishandeling Maar goed, ze zit er zo te zien niet mee
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:23:46 #49
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35414593
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad gewoon kindermishandeling Maar goed, ze zit er zo te zien niet mee
Natuurlijk is het niet leuk (en ja het is vast mishandeling), maar je moet leren los te laten. Het leven is verder gegaan en er zijn intussen genoeg andere dingen gebeurt. Want zo egr is dat ook weer niet.
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:25:00 #50
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_35414631
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:23 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet leuk (en ja het is vast mishandeling), maar je moet leren los te laten. Het leven is verder gegaan en er zijn intussen genoeg andere dingen gebeurt. Want zo egr is dat ook weer niet.
Je bedoelt dat het opzettelijk wegknippen van je teennagel nog een van de mildste straffen was die je gehad hebt?
pi_35414650
bizar
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:33:03 #52
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_35416912
Oeh, dit klinkt bekend allemaal!
Bij mij zijn uiteindelijk bij allebei m'n grote tenen het nagelbed weggehaald.
Dus ik ga groteteennagelloos door het leven
Je ziet het wel, maar alleen als je er op let. Ik loop zomers gewoon op open schoenen.
En dus nooit meer ingegroeide nagels.
Pimp my Daf!
pi_35430357
In het verleden 2x achter elkaar gehad, beide grote tenen aan de binnenkant.

De eerste keer door de dokter zelf, die deed het uitstekend en ik voelde op die 2 prikken na helemaal niets. De tweede keer door een studente/assistente/whatever van hem en toen was het wat pijnlijker. Het stelt allemaal niet zoveel voor, je mobiliteit neemt alleen wat af.

Verder in beide situaties totaal niets ernstigs gevoeld in de periode na de ingreep zelf (je voelt wel wat natuurlijk, maar het is niet zo erg dat er pijnstillers aan te pas moeten komen).

Succes .
pi_35458052
Na lang aarzelen heb ik besloten de ingreep te verschuiven naar 13 maart.
Als ik deze verhalen lees, moet ik mijn teen gewoon de tijd geven om goed te herstellen. Wil dan ook echt even 2 dagen rustig aan doen en dan maar weer kijken. Ben die week ook jarig, dus kan dan even rustig aan doen en bezoek ontvangen
Merkte gewoon aan mezelf dat ik helemaal hysterisch werd omdat 't me gewoon niet uitkomt volgende week. Ben nu weer helemaal rustig.
Teen doet nog wel pijn, maar het is te doen zo. Elke avond even in een sodabadje en hopelijk blijft hij rustig tot 13 maart.
Nu maar hopen dat ik mijn teen niet meer stoot, dan is het om te gillen

Bedankt voor jullie verhalen! Weet nu in ieder geval wat mij te wachten staat.
pi_35458074
psst : je mag wel msnen hoor
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2006 @ 22:01:54 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35459326
Oja, mag ik mijn successtory ook even kwijt?

Ik ging naar de poli om de nagel van mijn grote teen te laten verwijderen. Ik kreeg twee van die heerlijke spuiten De assistente ging na een poosje even testen of ik niks meer voelde. AU! Okee, we doen er nog twee van die heerlijke spuiten bij Weer testen. Weer AU! Kijk eens even de andere kant op? AU! Hm. Nog maar twee van die heerlijke spuiten. En weer testen. En nog steeds AU! Geen spuiten meer. Wel een papiertje voor dagopname. Ja, ook bij mij is de nagel dus onder narcose verwijderd

En ik kreeg naderhand een infectie, dat kon er ook nog wel bij Moesten ze nog speciale antibiotica voor zoeken, want ik ben allergisch voor penicilline.

Nu groeit mijn andere teennagel ook in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35991746
Zoals ik al melde heb ik de ingreep uitgesteld naar vandaag. Ik heb 2 hele drukke weken gehad en het viel niet mee met de pijnlijke teen. De andere teen is ook alweer begonnen Okey, dan allebei maar in 1x. Kom ik vandaag bij de huisarts 1 tegelijk. Kon niet qua tijd, maar ook niet vanwege de pijn zei ze. Met 2 pijnlijke tenen is het lastig lopen. Tsja, het doet al pijn - die nagel moet er weg ...
Hmz.. de rechter is nu weggeknipt aan beide kanten. De verdoving was inderdaad heel vervelend. Er is 3x verdoofd. Waar de infectie zat wilde hij maar niet verdoven. Ik had de keuze: zo laten of doorbijten. Dan maar doorbijten. AAUWW dus.. Helaas kon ze niet goed bij het nagelbed komen.
NU hoop ik echt dat de nagel goed groeit, want als ik de verhalen lees en logisch nadenk komt het straks gewoon weer terug omdat het nagelbed niet weggeknipt is.

De linker wilde ze vandaag niet doen... Ik kijk het even aan en knip het desnoods zelf weg. Ik ga er niet weer 1,5 uur liggen en 3x laten verdoven.

Van mijn ma moest ik vragen of Pedicure een goed idee is. Was een goed idee, maar wordt niet meer vergoed

Nu snel pijnstilles nemen. Ik wilde van te voren nog een pijnstiller nemen, maar ben 't vergeten.

Over 2 dagen mag het verband eraf en dan mag er een pleister op.
In ieder geval heb ik 5 dagen "vrij" genomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 maart 2006 @ 15:10:21 #58
13151 crew  Rewimo
pi_35991900
Sterkte!

Ik 'mag' donderdag naar de chirurg Wat zal ik blij zijn als die nagel straks echt helemaal weg is. Ik loop nu zo beroerd door de pijn (en ik loop sowieso al niet helemaal jofel).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 maart 2006 @ 16:00:56 #59
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35993490
Vervelende ingreep, ingegroeide teennagel. Been horizontaal houden, zo´n kloppende teen is niet lekker!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 12:53:54 #60
13151 crew  Rewimo
pi_36083274
Ik ben vanmorgen geweest, foto gemaakt, intake gehad en 3 april gaat de nagel er helemaal af. Met een ruggeprik omdat de vorige keer de plaatselijke verdoving totaal niet werkte.
  Donald Duck held donderdag 16 maart 2006 @ 12:58:39 #61
46149 __Saviour__
pi_36083407
een ruggeprik voor een ingegroeide teennagel...
dat is hetzelfde als een zandkasteeltje op het strand slopen met een bulldozer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 13:04:47 #62
13151 crew  Rewimo
pi_36083550
Ja, ik weet het Maar ik zit nou eenmaal raar in elkaar. De vorige moest onder narcose omdat dat rotding zich niet plaatselijk liet verdoven. Er zaten op een gegeven moment 6 prikken in en nog niet verdoofd
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:12:57 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36083758
Zoo pijnlijk... 1x gehad.. ik sterf nog liever dan dat die andere word gedaan.

Ik had een Turkse huisarts die het voor het eerst deed en waarschijnlijk de verkeerde verdoving gaf want ik voelde ALLES gewoon..

Nooiiiit meer
The truth was in here.
pi_36084402
Zeer waarschijnlijk ja, want ik voelde van de ingreep zelf echt helemaal niets?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 13:51:11 #65
13151 crew  Rewimo
pi_36085035
Ik heb de eerste keer, toen er een reepje nagel werd weggehaald, ook gevoeld dat ie ging snijden. Ze vonden dat ik ineens erg wit wegtrok... Achteraf heeft de plaatselijke verdoving die keer dus ook niet goed gewerkt.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:53:17 #66
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36085090
Ik moet binnenkort ook weer geloof ik .
Zelfde teen, nu andere kant ervan.

Vorige keer werkte verdoving niet 100% vanwege ontsteking, maar viel me best mee...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 14:28:03 #67
13151 crew  Rewimo
pi_36086043
Rotdingen die nagels
pi_36086177
ik heb dat ook een keer gehad maar toen ging ik ermee voetballen toen stond er iemand op mn teen was het helemaal gaan bloeien enzo

en toen moest ie het verdoven en ging ie stukje eraf knippen deed wel pijn maarjah ik ging gewoon naar school toe diezelfde dag ik ben dan ook geen mietje
  donderdag 16 maart 2006 @ 14:59:09 #69
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36086905
Ben ondertussen ook al 7 keer naar de chirurg geweest, en een paar keer naar de huisarts (dat nooit meer, prutsers). Het kan nooit gegarandeerd worden dat het niet meer terugkomt. Meestal plan ik het zo dat ik na de ingreep 2 dagen vrij heb, daarna doe ik wat wijde schoenen aan.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 15:09:03 #70
13151 crew  Rewimo
pi_36087153
Tja, als je nagel helemaal wordt verwijderd komt het niet meer terug Sinds dat rechts gedaan is bij mij heb ik nooit meer last. Links is ooit een reepje weggesneden, maar die nagel groeit nu (wel pas jaren later) alsnog in.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:28:11 #71
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36089510
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:10 schreef Rewimo het volgende:
Wat zal ik blij zijn als die nagel straks echt helemaal weg is. Ik loop nu zo beroerd door de pijn (en ik loop sowieso al niet helemaal jofel).
Dat herken ik .
Oke, zo'n ingreep kan als je pech heb best pijn doen, maar het daarna weer normaal kunnen lopen is het zooo ontzettend waard .
pi_36093493
Ik had in m'n tienerjaren ook altijd last van ingegroeide nagels, dat is achteraf vanzelf overgegaan. Maar m'n voeten zijn ook een maat kleiner geworden, raar genoeg.

En zo had mijn moeder dat ook.

Bij mij hadden ze van de nagels de helft verwijderd, maar na een jaar waren die dingen weer terug ingegroeid en de hele ellende begon opnieuw. En geloof me, de pijn die je voelt nadat je nagel is verwijderd (niet kunnen slapen en al helemaal niet kunnen opstaan of zelfs maar bewegen, omdat dan je bloeddruk omhoog schiet en de teen nog veeeeel meer pijn gaat doen) is veeeeel erger dan die van een ingegroeide teennagel.

Ik ben daarna van ellende altijd maar gewoon het hoekje van de teennagel gaan bijknippen. De truuk is alleen om die in te knippen met een nagelclipper, en daarna het resterende stukje af te scheuren (dus je pakt dat half afgeknipte stukje nagel vast en scheurt het eraf) waarbij je de inknipping maakt op zo'n manier dat het dichter naar de wortel van je nagel toe gaat scheuren.
Beetje oefenen, de eerste keer of drie kan het nog bloeden, maar daarna gaat dat prima. De truuk is om dat te herhalen zo gouw je een ontstoken teennagel voelt opkomen.

En dat het afknippen het ingroeien zou bevorderen, is niet waar. Je moet je nagels daarna alleen bijhouden, that's all.

In elk geval veel sterkte ermee en koop tevoren een pakje naproxen (mits je nieren in orde zijn) van 220 mg bij de kruidvat of zo. Leg die ook gelijk bij je nachtkastje met een glas water, want de kans dat je 's nachts niet op kunt staan is groot.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 18:55:56 #73
13151 crew  Rewimo
pi_36093609
Ik heb het al aan mijn andere teen meegemaakt, en zo erg als jij het beschrijft heb ik het niet ervaren. Al is het bepaald niet pijnloos En ik kreeg er nog een gezellige streptococ bij ook Toch verkies ik een week pijn boven die eeuwige ingroei-ellende. Mijn nagel is zodanig weggehaald dat hij niet meer teruggroeit en dus ook nooit meer in kan groeien. Dat bevalt me prima, reden voor mij om de chirurg te vragen om dit links ook te doen. Want hij wilde in eerste instantie alleen een reepje weghalen, maar dat is al eens eerder gedaan en dat heeft dus niet geholpen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:14:04 #74
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36094106
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:51 schreef Sessy het volgende:

Bij mij hadden ze van de nagels de helft verwijderd, maar na een jaar waren die dingen weer terug ingegroeid en de hele ellende begon opnieuw. En geloof me, de pijn die je voelt nadat je nagel is verwijderd (niet kunnen slapen en al helemaal niet kunnen opstaan of zelfs maar bewegen, omdat dan je bloeddruk omhoog schiet en de teen nog veeeeel meer pijn gaat doen) is veeeeel erger dan die van een ingegroeide teennagel.
Heb ik dan gewoo veel geluk gehad .
Ja het klopte soms wat, maar echt last, nee, dat had ik er niet van....
pi_36094137
ik ben even helemaal stil van het feit dat iemand het niet erg vind dat ze mishandeld is op barbaarse wijze en claimt dat het allemaal erger kan ..
underground forever baby
pi_36094280
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:14 schreef Laton het volgende:
ik ben even helemaal stil van het feit dat iemand het niet erg vind dat ze mishandeld is op barbaarse wijze en claimt dat het allemaal erger kan ..
Ik weet precies hoe je je voelt, ik kan het gevoel van verbijstering dat er op me neer daalde nog steeds herinneren.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:23:53 #77
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_36094434
(zie het zo, het is lang geleden. Mijn leven is intussen verder gegaan, heb andere dingen meegemaakt, leuk en minder leuk. En natuurlijk dit was behoorlijk vervelend, en natuurlijk, soms droom ik er nog van. Maar het leven gaat verder, en ik wil verder gaan met mijn leven).

Wat ik me nu afvraag is, waarom kunnen ze het weghalen van een nagel niet goed verdoven? Waarschijnlijk een stomme vraag, maar het topic zo doorlezende zie ik toch dat het vaak mislukte...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 19:25:48 #78
13151 crew  Rewimo
pi_36094503
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Misschien weet Isabeau daar iets over te vertellen?
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:30:01 #79
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_36094633
Hier spreekt de meester!

Ik heb ook meerdere malen een ongegroeide gehad, met als hoogtepunt eentje die maar liefst 7 of 8 jaar heeft geduurd.

De eerste had ik toen ik een jaar of 10 was, ik naar de dokter toe, verdoving, au, nagel er in zijn geheel afgehaald, klaar. Maar toen ie opnieuw aangroeide, groeide hij gelijk weer in. Die ging na een tijdje vanzelf over, maar toen begon de andere teen.

Ik heb daar echt jaren mee rondgelopen, wild vlees waar het Tsunamiegebied een week van kon eten, elke dag mijn sok onder het bloed. Zelfs mijn schoenen soms. Maar toch blijven doorlopen, voetballen etc. met die teen. Ik durfde gewoon niet meer naar de dokter toe, ik wilde niet weer die verschrikkelijke spuiten (dacht ik) en die dagen van herstel.

Totdat ik op een dag thuis kwam en mijn moeder zei dat ze een afspraak met de huisarts had gemaakt, ik ontkwam er niet meer aan. Die verwees me door naar het ziekenhuis voor een operatie. De verdovingen vielen echt reuze mee van wat ik verwacht had, (wss had ik het in mijn gedachten veel erger gemaakt in al die jaren) en sindsdien nooit meer last gehad.

Wel zei de chirurg dat ie nog niet vaak zoiets had meegemaakt, en nadat ik klaar was, kwam ik naast een andere lotgenoot te liggen. Zijn verklaring was dat ie er veel te lang mee had gelopen, maar een maand of 4. Toen ik zei dat ik er al 7 of 8 jaar mee liep trok ie wit weg.

Het is wel leuk dat als ik ergens loop waar het druk is, ik nog steeds mijn rechtervoet uit voorzorg terugtrek. Want wat was het een hel als mensen erop gingen staan.
pi_36094663
Ik kan alleen maar bedenken dat het soms niet wil omdat het ontstoken gebied is. Bij een ontsteking is verdoven moeilijker en soms gewoon niet goed mogelijk. Ligt een beetje ingewikkeld waarom dat zo is, maar het heeft dan met de ontsteking te maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 19:32:18 #81
13151 crew  Rewimo
pi_36094734
Dat zou heel goed kunnen, en dan ben ik dus maar gewoon blij met de ruggeprik
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:33:12 #82
68638 Zwansen
pi_36094769
Trouwens, Biotex is de magic word.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 19:33:58 #83
13151 crew  Rewimo
pi_36094791
In het stadium waar ik zit werkt dat niet meer hoor
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:35:14 #84
68638 Zwansen
pi_36094834
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:33 schreef Rewimo het volgende:
In het stadium waar ik zit werkt dat niet meer hoor
Hoezo? Wordt ie echt mooi schoon van hoor.
pi_36095375
Maar met een zeer schone en heel erg pijnlijke teen schiet je ook niets op
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:54:29 #86
68638 Zwansen
pi_36095397
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Maar met een zeer schone en heel erg pijnlijke teen schiet je ook niets op
Ik weet het niet precies, maar de pijn viel meestal reuze mee. Sommige dagen was het heel erg, maar soms ook wel te doen. Misschien dat je er mee leert leven ofzo.
pi_36095478
Tsja, maar ik geloof niet dat jouw wijze van omgaan met een ingegroeide teennagel een aanbeveling is voor anderen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:35:12 #88
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36098563
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan alleen maar bedenken dat het soms niet wil omdat het ontstoken gebied is. Bij een ontsteking is verdoven moeilijker en soms gewoon niet goed mogelijk. Ligt een beetje ingewikkeld waarom dat zo is, maar het heeft dan met de ontsteking te maken.
Dat zij die arts bij mij inderdaad ook, dat door de ontsteking de verdoving niet helemaal zou kunnen werken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 22:20:16 #89
13151 crew  Rewimo
pi_36100198
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik weet het niet precies, maar de pijn viel meestal reuze mee. Sommige dagen was het heel erg, maar soms ook wel te doen. Misschien dat je er mee leert leven ofzo.
Daar heb ik niet echt zin in, om ermee te leren leven. Ik loop hartstikke beroerd nu
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:10:23 #90
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36120380
In het begin, als ik weer eens last kreeg dacht ik dat het met baden e.d. wel over zou gaan: ik hoopte altijd dat het vanzelf weg zou gaan. Nu, als ik ook maar ietsiepietsie pijn voel (wat prikken ofzo), maar je ziet nog totaal niks, ga ik al naar het ziekenhuis. Je geneest dan ook veel sneller. Als het helemaal onstoken is duurt het genezingsproces veel langer (en heb je ook meer pijn). Meteen gaan dus!
pi_36156091
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:23 schreef boekenworm het volgende:
Wat ik me nu afvraag is, waarom kunnen ze het weghalen van een nagel niet goed verdoven? Waarschijnlijk een stomme vraag, maar het topic zo doorlezende zie ik toch dat het vaak mislukte...
Bij mij hebben ze dat toen niet eens geprobeerd. Hij had er alleen ijs op gelegd, that's all.
Maar ja, ik ben ook sowieso niet gevoelig voor novocaine, misschien had hij geen lidocaine of zo.
M'n amandelen en 2 kiezen hebben ze ook zonder verdoving verwijderd.

Maar ja dat had dus ook bijgedragen aan waarom dat ik het nooit meer door een arts had laten doen, maar ook dat ik erna gewoon nachten wakkerlag van de pijn.

Overigens, bij mij is 't dus zo dat novocaine helemaal niet werkt, en lidocaine pas na 25 minuten (tegenover de voorgeschreven 5), misschien dat nog meer van de "successverhalen" van hierboven daar last van hebben? Dus geen allergie he, allergie op novocaine/lidocaine is heel anders, daar kun je in coma van raken. Maar dat het dus gewoon heel langzaam werkt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 maart 2006 @ 09:15:54 #92
13151 crew  Rewimo
pi_36161591
Bij mij werkte het wel, maar het kwam niet op de goede plek terecht, het bleef zeer lokaal zeg maar. Ze prikken onderaan de nagel, maar de top van je teen moet ook gevoelloos worden. Dat gebeurde bij mij niet. Met 6 prikken bleef dat onderste deel van mijn teen overigens uuuuuuuurenlang gevoelloos
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 maart 2006 @ 22:00:05 #93
13151 crew  Rewimo
pi_36476190
Pfff nog een paar dagen... Ik heb mijn sandalen maar uit de kast getrokken, met dichte schoenen heb ik zó veel pijn. Nu kan ik tenminste wat ontspannener lopen. Zal blij zijn als het maandag is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 21:09:32 #94
13151 crew  Rewimo
pi_36589314
Morgen is het zover, om kwart over een word ik verwacht, om ongeveer drie uur ben ik aan de beurt...
pi_36590911
ik heb 3 jaar geleden ook m'n teennagels laten knippen. ach die prikken zijn kut, maar voor de rest kan ik me niet echt herinneren dat ik er last van had ofzo. Gewoon ff gekloot met douchen enzo, maar stelt echt geen fuck voor. en na die ingrepen (beide tenen) heb ik er nooit meer last van gehad.
pi_36591036
Rewimo: Ik lees net in een ander topic dat 't morgen gaat gebeuren! Toch best wel spannend, of niet? Ruggenprik voor een teennagel. Maar je zult vast heel blij zijn als je ervan af bent...

Ik zit ook nog steeds te vechten met mijn verdomde grote teennagels. Ik durf niet eens meer naar de huisarts, omdat die mij dan naar de chirurg stuurt en daar zit ik niet op te wachten. Naar de chirurg voor een teennagel?

Ik wens je heel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 21:52:42 #97
13151 crew  Rewimo
pi_36591185
Ja maar, als de enige manier om eraf te komen de chirurg is, waarom dan niet? Ik heb het aan mijn rechterteen gezien: nagel eraf, nooit meer last Daarom heb ik er nu ook op gestaan dat links mijn hele nagel er ook afgaat.

Dat het met een ruggeprik moet is pech, maar ja. Ik zit nu eenmaal anders in elkaar dan een doorsnee-mens
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 22:17:27 #98
46149 __Saviour__
pi_36592228
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:49 schreef AnnekeM het volgende:
Naar de chirurg voor een teennagel?
Het is vaak de assistent die het uitvoert. En 'chirurg voor een teennagel' klinkt nogal groot, maar het is gewoon een simpele poliklinische ingreep, stelt niks voor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 22:25:37 #99
13151 crew  Rewimo
pi_36592533
Ik krijg een echte orthopeed anders hoor
pi_36594495
nevermind
  maandag 3 april 2006 @ 11:30:11 #101
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36602521
AnnekeM, gewoon doen hoor Tis niet zo 'chirurgisch' als het klinkt. Steeds als ik nu last begin te krijgen maak ik meteen een afspraak bij chirurgie. Dat is de enige oplossing die helpt (ook al is het bij mij meestal maar voor een half jaar ofzo, maar dat is weer een verhaal apart ). Even een paar daagjes niet lopen en daarna ben je er weer klaar voor. Echt, als je ervanaf bent ben je zó blij!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 20:15:14 #102
13151 crew  Rewimo
pi_36618899
Hij is eraf

En het doet zeer

Er zit een kilo verband om en ik moet donderdag of vrijdag terugkomen. Morgen even bellen. De afsprakenpost was al dicht.
  maandag 3 april 2006 @ 21:29:27 #103
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36622016
Even één goeie tip, neem een flinke pijnstiller voor je gaat slapen!
Ik werd toen 's nachts wakker van de pijn en kon toen urenlang niet slapen.....
Beterschap!
Pimp my Daf!
  maandag 3 april 2006 @ 21:29:27 #104
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36622017
Oeps, dubbel.
Pimp my Daf!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 21:32:00 #105
13151 crew  Rewimo
pi_36622129
Bedankt voor je tip, dat ben ik zeker van plan. Ik heb nog paracetamol bruis 1000mg en die ga ik gebruiken ook!
  Donald Duck held maandag 3 april 2006 @ 22:04:20 #106
46149 __Saviour__
pi_36623541
en liggen en je voet hoog houden (hoger dan het hart), maar dat heeft de arts je vast ook al verteld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 22:08:30 #107
13151 crew  Rewimo
pi_36623701
Ja, ik heb al speciaal een krukje onder mijn bureau geplant en ik ga zometeen het voeteneinde van mijn bed wat schuin zetten
  maandag 3 april 2006 @ 22:17:34 #108
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_36624070
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:30 schreef Zwansen het volgende:
Hier spreekt de meester!

Ik heb ook meerdere malen een ongegroeide gehad, met als hoogtepunt eentje die maar liefst 7 of 8 jaar heeft geduurd.

De eerste had ik toen ik een jaar of 10 was, ik naar de dokter toe, verdoving, au, nagel er in zijn geheel afgehaald, klaar. Maar toen ie opnieuw aangroeide, groeide hij gelijk weer in. Die ging na een tijdje vanzelf over, maar toen begon de andere teen.

Ik heb daar echt jaren mee rondgelopen, wild vlees waar het Tsunamiegebied een week van kon eten, elke dag mijn sok onder het bloed. Zelfs mijn schoenen soms. Maar toch blijven doorlopen, voetballen etc. met die teen. Ik durfde gewoon niet meer naar de dokter toe, ik wilde niet weer die verschrikkelijke spuiten (dacht ik) en die dagen van herstel.

Totdat ik op een dag thuis kwam en mijn moeder zei dat ze een afspraak met de huisarts had gemaakt, ik ontkwam er niet meer aan. Die verwees me door naar het ziekenhuis voor een operatie. De verdovingen vielen echt reuze mee van wat ik verwacht had, (wss had ik het in mijn gedachten veel erger gemaakt in al die jaren) en sindsdien nooit meer last gehad.

Wel zei de chirurg dat ie nog niet vaak zoiets had meegemaakt, en nadat ik klaar was, kwam ik naast een andere lotgenoot te liggen. Zijn verklaring was dat ie er veel te lang mee had gelopen, maar een maand of 4. Toen ik zei dat ik er al 7 of 8 jaar mee liep trok ie wit weg.

Het is wel leuk dat als ik ergens loop waar het druk is, ik nog steeds mijn rechtervoet uit voorzorg terugtrek. Want wat was het een hel als mensen erop gingen staan.
8 jaar dude en ik maar klagen in de 3 jaar dat er mee heb gelopen , Maar ik herken het verhaal wel elke dag rode sokken of sokken die zelfs vastzaten aan me teen met een verse korst ...

Wat ik er wel aan over gehouden heb is dat mijn voet nu niet meer normaal kan neerzetten (Als je ingegroeide teen nagels heb wil je die ontzien dus til je het pijnlijke deel van je voet op ) nu ik geen ingeroeide teennagels meer heb zet ik nogsteeds mijn voet niet helemaal normaal neer maar een klein beetje naar buiten gedraait , Niet erg storend maar me schoenen slijten wel scheef af

Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 12:58:18 #109
13151 crew  Rewimo
pi_36637388
Ik hoop het niet, ik heb goede hoop dat ik straks weer gewoon recht loop (voorzover ik dat al kan, ik loop sowieso niet helemaal jofel). Wat je zou kunnen doen is advies vragen aan een podoloog. Die kan eventueel zooltjes voor je maken. Scheef lopen belast je rug namelijk verkeerd en daar kun je problemen mee krijgen op termijn.

Mijn klompje

dinsdag 4 april 2006 @ 14:02:58 #110
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36639489
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:

[..]

8 jaar dude en ik maar klagen in de 3 jaar dat er mee heb gelopen , Maar ik herken het verhaal wel elke dag rode sokken of sokken die zelfs vastzaten aan me teen met een verse korst ...

Wat ik er wel aan over gehouden heb is dat mijn voet nu niet meer normaal kan neerzetten (Als je ingegroeide teen nagels heb wil je die ontzien dus til je het pijnlijke deel van je voet op ) nu ik geen ingeroeide teennagels meer heb zet ik nogsteeds mijn voet niet helemaal normaal neer maar een klein beetje naar buiten gedraait , Niet erg storend maar me schoenen slijten wel scheef af

Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
Zelfde hier, loop ook meer op mijn buitenkanten. En onbewust til ik bij het lopen mijn grote teen een beetje op..
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:49:28 #111
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_36644785
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop het niet, ik heb goede hoop dat ik straks weer gewoon recht loop (voorzover ik dat al kan, ik loop sowieso niet helemaal jofel). Wat je zou kunnen doen is advies vragen aan een podoloog. Die kan eventueel zooltjes voor je maken. Scheef lopen belast je rug namelijk verkeerd en daar kun je problemen mee krijgen op termijn.

Mijn klompje

[afbeelding]
yup zo zag de mijne er begin 2005 ook uit..

leuke komt nog, ff naar de huisarts zodat het eraf mag. Ik viel toen bijna flauw, maar niet van de pijn, maar van de plotselinge bloeddruk verschil omdat het verband eraf ging. Misschien was het ook wel een beetje omdat ik ervan schrok hoe het eruit zag, en de overgang van koud (buiten) naar warm (binnen)

hoe dan ook sterkte, en binnen 7 dagen loop je er weer op als nooit te voren
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 11:58:07 #112
13151 crew  Rewimo
pi_36668279
Tnx Morgen mag ik voor controle. En maar duimen dat ik er deze keer geen infectie bij krijg...
  donderdag 6 april 2006 @ 18:38:26 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36715692
ik heb het heel vaak meegemaakt en er zeer veel ervaring mee

je hebt geen operatie nodig, en al helemaal geen verdoving. regelmatig slim wegknippen is voldoende.

Ik ben op zich bereid bij users langs te komen om eens te kijken wat ik kan doen.
bij mij betaal je naar gelang het resultaat, die kou dokter (DIE NIKS KAN) kost GVD geld
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 18:57:42 #114
13151 crew  Rewimo
pi_36716290
Aangezien ik geen nagels meer heb ga ik je niet raadplegen
  Moderator donderdag 6 april 2006 @ 19:08:35 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36716615
3 spuiten
Elastiekje om de ene teen die blauw aan begon te lopen, geknip knap hups en daarna aantal uren omhoog gezeten en de dagen erna geen last van

Jammerlijke was ( ) kon niet mee doen met een interval duur looptest

Huisarts deed het
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 6 april 2006 @ 19:09:09 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36716634
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:57 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien ik geen nagels meer heb ga ik je niet raadplegen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 19:14:27 #117
13151 crew  Rewimo
pi_36716811
Als je even terugleest zie je dat er al eentje weggehaald was, en de tweede afgelopen maandag.
  Moderator donderdag 6 april 2006 @ 19:16:56 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36716901
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:14 schreef Rewimo het volgende:
Als je even terugleest zie je dat er al eentje weggehaald was, en de tweede afgelopen maandag.
Lees het net.
pi_36717473
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:38 schreef McCarthy het volgende:
ik heb het heel vaak meegemaakt en er zeer veel ervaring mee

je hebt geen operatie nodig, en al helemaal geen verdoving. regelmatig slim wegknippen is voldoende.

Ik ben op zich bereid bij users langs te komen om eens te kijken wat ik kan doen.
bij mij betaal je naar gelang het resultaat, die kou dokter (DIE NIKS KAN) kost GVD geld
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen is Dat is het namelijk niet.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:24:18 #120
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36721345
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen is Dat is het namelijk niet.
ingegroeide nagels wel.

en ik beledig niet de users. Ik neem het echt iemand niet kwalijk dat hij een ingegr. teenn. heeft
ik neem het wel die kut medici kwalijk dat ze de meest omslachtige manier gebruiken om het op te lossen.

Als je een ingegr. teenn hebt moet je er geen zalfje op smeren zoals mijn huisarts deed
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36726694
Dat jouw huisarts inzake een ingegroeide teennagel niet bekwaam bleek te zijn betekent nog niet dat alle artsen kut medici zijn.
  vrijdag 7 april 2006 @ 00:42:27 #122
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36727320
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 00:11 schreef Isabeau het volgende:
Dat jouw huisarts inzake een ingegroeide teennagel niet bekwaam bleek te zijn betekent nog niet dat alle artsen kut medici zijn.
mijn KNO arts kon ook n.i.k.s.

* nagenoeg indolente kneuzige sukkel
pi_36727388
Ah, twee slechte ervaringen. Nee, je hebt groot gelijk. Alle artsen zijn kneuzen.

Maar goed, teennagels Ik heb er één die pijn doet, maar er is niets geks aan te zien. Dat is toch geen stille voorbode hè
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:07:45 #124
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36741739
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad Als je een ingegroeide nagel hebt wil je dat niemand, maar dan ook niemand er aan knipt, frunnikt of wat dan ook, alleen iemand die je permanent van de pijn afhelpt, dus je huisarts of de chirurg. Wel is het natuurlijk belangrijk dat je naderhand je nagels goed recht afknipt, zodat ze in ieder geval bovenin in het hoekje weinig kans hebben om in te groeien. Bij mij groeien ze altijd vanaf de wortel in (dus helemaal onder in het hoekje), dus goed of slecht knippen maakt geen bal uit.

En Isabeau: goed in de gaten houden! Mocht het rood worden aan de zijkantjes of iets vocht uitkomen, meteen actie ondernemen
pi_36744667
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:07 schreef miki het volgende:

En Isabeau: goed in de gaten houden! Mocht het rood worden aan de zijkantjes of iets vocht uitkomen, meteen actie ondernemen
Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen dan
Beetje stom om met zoiets al op de stoep van mijn huisarts te staan (ik heb het ook vooral als ik een tijd gelopen heb en mijn schoenen knellen verder helemaal niet of zo).
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:12:25 #126
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36752412
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen dan
Beetje stom om met zoiets al op de stoep van mijn huisarts te staan (ik heb het ook vooral als ik een tijd gelopen heb en mijn schoenen knellen verder helemaal niet of zo).
Als ik zoiets voel laat ik meteen een stuk nagel wegsnijden (bij de chirurg), omdat ik weet dat het alleen maar erger wordt. En dan duurt het ook minder lang om te genezen. Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
pi_36752893
Wat je kan doen is na het douchen je voet in een zoutbad dompelen en je ingegroeide nagel eruit proberen te peuteren of iig in de goede richting te sturen. Het lukt je niet in een keer maar gewoon elke dag proberen.
pi_36755306
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...

Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.

Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.

Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.

Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.

Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
pi_36755411
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:

Nee, want ik liep eerst te veel naar de binnenkant en nou loop ik normaal.
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:11:15 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36755446
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:05 schreef Sessy het volgende:
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...

Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.

Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.

Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.

Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.

Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
ah een medestander

amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.

en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
pi_36755795
Mwah, daarom hebben ze die bij mij pas op m'n 17de eruitgeknipt, toen het constant ontstoken was en m'n gewrichten er ook door ontstoken raakten.
Bij m'n ma hebben ze trouwens eens een daromoperatie gedaan, en toen hebben ze haar gezonde (!) appendix er "ook gelijk maar even" uitgesneden... WTF? Krijgen ze per uitgesneden gram betaald of zo?

Iodium kan, maar je moet ermee uitkijken. Sommige mensen zijn allergisch, en daarnaast heeft iodium de eigenschap om je huid te verbranden. DWZ dat je na gebruik van iodium je voeten droog moet houden. Dan droogt het netjes op en sterft het af en komt er een gezond laagje onder.
Heb je chronische zweetvoeten, dan kan iodium de zaak verergeren.
Maar 't is het proberen waard.
pi_36758751
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:12 schreef miki het volgende:

Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
Ja, ik heb toen ik een jaar of 12 was een keer een ingegroeide teennagel gehad, maar die heeft de huisarts vakkundig verholpen. Was even doorbijten, maar heb ik nadien nooit meer last van gehad.

En mijn moeder krijgt maandelijks een pedicure aan huis, ik zal haar eens vragen of ze misschien een blik op mijn teen wil werpen voor advies.
pi_36758761
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef McCarthy het volgende:
amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.

en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
Met die amandelen ben ik het helemaal met je eens. Maar het zijn juist vaak de ouders die blijven aandringen op het verwijderen van de amandelen, niet de artsen.

En jodium zou overal vervangen moeten worden voor chloorhexidine. En dat is het gelukkig meestal al.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 09:46:59 #134
13151 crew  Rewimo
pi_36759257
Hm, na het verwijderen van de neusamandel heeft ons jochie geen oorontstekingen meer gehad. Daarvoor was het elke paar maanden raak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 08-04-2006 13:45:46 ]
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_36760651
Chloorhexidine is inderdaad super spul. Ik heb er de laatste 3 keer m'n oren mee doorgeprikt (met oorbellen die daarin geweken hadden) en dat was binnen een week genezen ipv de gewoonlijke maand. In Rusland gebruiken ze dat spul ook wel eens na verkrachtingen en zo, schijnt zelfs syphillis de nek om te draaien.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 april 2006 @ 22:23:30 #136
13151 crew  Rewimo
pi_36806845
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrie Bovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 april 2006 @ 12:14:20 #137
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36817990
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrie Bovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
Ik denk dat dat gewoon pus is. Dat bleef bij mij nog ongeveer een maand eruitkomen, heb dat toen diverse malen gevraagd, maar dat was normaal volgens de artsen. Maar inderdaad toch even laten checken voor het geval het opnieuw ontstoken is.
En over die nietplakkende gaasjes: moest je de eerste niet 2 dagen erom laten zitten en daarna gewoon droge gaasjes/pleisters erop doen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 12:22:24 #138
13151 crew  Rewimo
pi_36818221
Ik heb er vanmorgen naar laten kijken en het schijnt inderdaad vaker voor te komen. En ik heb nieuwe niet-plakkende gaasjes meegekregen Gewone plakken dus aan de wond vast en dan trek je het steeds open. Is niet de bedoeling. Donderdag moet ik weer voor controle en dan gaan ook de hechtingen eruit. Hopelijk mag ik dan weer gewoon douchen in plaats van het geworstel met plastic zakken en een krukje
pi_36820230
Gelukkig dat het niet echt is gaan ontsteken!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 13:42:56 #140
13151 crew  Rewimo
pi_36820728
Ja, houden zo Overigens trok ik het verbandje er daarnet met mijn sok af Nu dus maar weer gewoon zo'n grote pleister eroverheen geplakt. Zit ook lekkerder
pi_36824544
Ik heb er ook vaak last van. Nu ook weer. Zelf eraan zitten pielen en genkipt en gescheurd. Ben ik er hopelijk ff vanaf. Ik heb er wel vaak last van helaas. Maar zo'n ingreep lijkt me niks!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 17:03:52 #142
13151 crew  Rewimo
pi_36827485
Als je maar wanhopig genoeg bent, Ingrid, dan wil je wel hoor
pi_36829916
Iemand een voorbeeld(foto) of een goede omschrijving hoe een ingegroeide teennagel eruit ziet?
Ik heb afgelopen jaar een kalknagel gehad en een flink stuk weggeknipt. Nu ie weer is aangegroeid lijkt de zijkant een stukje in de huid te zitten, maar ik weet niet meer of dit altijd al zo was.
Doet nog geen pijn, maar dat wil ik ook graag voorkomen.
Sweet and innocent...
pi_36830649

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 18:51:13 #145
13151 crew  Rewimo
pi_36830744
Ik had zoiets als die derde
pi_36830920
Ieuwl
Zover is het hier gelukkig nog lang niet.

Anders binnenkort 's een pedicure, krijgen me voetjes ook 's wat aandacht en daar zien ze gelijk wat er nog mis mee is.

[ Bericht 27% gewijzigd door Innocence op 10-04-2006 19:17:48 ]
Sweet and innocent...
  maandag 10 april 2006 @ 22:52:25 #147
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36840382
Mijn nagels zagen er nog erger uit dan die eerste foto
Een normale nagel is plat, de mijne waren helemaal rond door een schimmelinfectie, daardoor kon je niet meer bij de nagelhoekjes komen en moesten ze iedere keer weggesneden worden.
Dus zijn ze helemaal weggehaald, geen nagel meer die ingroeid, heerlijk
Ik kreeg er echter wel een flinke infectie bij en moest elke dag in een badje met biotex, en een flinke kuur.
Pimp my Daf!
pi_36856173
Ik had zo iets als een mix tussen de tweede en de derde. Wel aan de zijkant dik, maar wel langs de hele zijkant zo'n ontstoken wond.
Ik droeg ook altijd maat 41 gympen, terwijl ik nou gewoon mijn eigen maat 37/38 aan kan.
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:07:58 #149
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36859839
In de beginnende fase ziet het er meestal uit zoals op plaatje 2. Direct actie ondernemen, voordat het wordt zoals op de andere plaatjes!
pi_36895226
Die van mij begint weer behoorlijk pijn te doen. In soda weken dan maar?
pi_36900619
Ik heb zelf een operatie aan beiden kanten van mijn grote teen gehad. Vond het allemaal erg mee vallen. Prik is wel vervelend maar verder weinig last gehad. Thuis soms pijnstillers genomen.

Alleen liep in bij die ingreep dus wel een bacterie op Gebeurd bij 1 op de 20 vertelde ze me.

Gevolg, infectie. Daarna nog vier keer heen geweest omdat mijn teen elke keer opzwol (4x die prik dus) en uiteindelijk hebben ze maar grof de halve nagel weggehaald. Nu mag ik maar hopen dat hij maar weer goed terug groeit.
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 21:21:33 #152
13151 crew  Rewimo
pi_36900700
Je moet juist hopen dat ie niet teruggroeit En zo'n bacterie heb ik de vorige keer ook gehad. Morgen gaan we weer eens kijken of het deze keer bacterieloos verloopt...
pi_36900806
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Je moet juist hopen dat ie niet teruggroeit
ehrm ja, dat bedoelde ik

duurt het trouwens vrij lang voor grote teennagels om weer normaal te worden? Beide zijkanten zijn tijd terug wegeknipt maar echt veel groter worden zie ik hem niet worden.
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 21:27:34 #154
13151 crew  Rewimo
pi_36901024
Geen idee, bij mij zijn ze nu allebei helemaal weggehaald. Dus inclusief nagelbed. Nooit meer ingroeiende teennagels
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 14:09:59 #155
13151 crew  Rewimo
pi_36920565
Nou, ik werd er niet vrolijk van vanmorgen, maar volgens de dokter komt het allemaal wel goed. Mja, die had niet gezien wat een moeite ze moesten doen om de hechtingen te vinden die onder een dikke laag prut verstopt zaten Maar ik mag weer los lopen en ook weer gewoon douchen Als ik het maar goed droog maak. Alleen een gewone schoen zit er nog niet in voorlopig.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:47:22 #156
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36966672
Wees maar blij dat het zomer gaat worden, nu zijn er sandalen en slippers volop te krijgen.
Ik zat toen in november en probeer dan maar eens zulke dingen te vinden.
Pimp my Daf!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 22:33:42 #157
13151 crew  Rewimo
pi_36967985
Ik heb mijn prachtige verbandschoen nog
  woensdag 19 april 2006 @ 15:56:37 #158
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37097654
schop Ik moet vrijdag verdomme ik ben echt als de dood ze gaan spuiten in mn teen zetten,en de helft wegsnijden ik kan zaterdag toch wel met krukken lopen?

edit : gaan ze je teen ook hechten?

[ Bericht 13% gewijzigd door Zwaffel op 19-04-2006 16:03:17 ]
  woensdag 19 april 2006 @ 16:05:33 #159
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_37098010
uhh nee niet met krukken, ik voorzie een weekend op de bank liggen in het verschiet..

hechten was bij mij niet zo, ondanks dat ik veel wildgroei van vlees had...

NB je zal wel kunnen lopen denk ik maar niet voor meer dan 5 meter, waarna de bloeddruk op je teen komt en het zeer gaat doen... Wees niet bang, 5 dagen en het is helemaal weer voorbij

ohja, NB

gister een hele dag aan het werk geweest (9.00-21.00) met nieuwe schoenen aan, altijd ff inlopen en ik had er al ff ingelopen, paar keer, maar nu dus een hele dag. Ik kom thuis, voeten doen zeer as hell, ik kijk naar mn linker teen (die nog niet is behandeld) ja ok smerig en bloederig, verder niet extreem zeer, prima dus. Kijk ik naar de ander, die al is behandeld maar na dik jaar weer compleet is aangegroeid, is de hele teen helemaal rood, helemaal onder het bloed. Wat blijkt, groeit die teen toch weer opzij, en weer in mn huid, gevolg door het lange lopen van gister, dan hij gaat snijden in de huid, lekker is dat !!!! en ik had er niet eens last van. Dus na het douchen toch maar ff een pleistertje over gedaan...

tip voor diegene die nog moeten: je moet niet denken dat er totaal vanaf bent...
pi_37098085
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Zwaffel het volgende:
schop Ik moet vrijdag verdomme ik ben echt als de dood ze gaan spuiten in mn teen zetten,en de helft wegsnijden ik kan zaterdag toch wel met krukken lopen?

Sterkte en er wordt niet gehecht (althans, dat heb ik nog nooit meegemaakt).
  woensdag 19 april 2006 @ 16:10:27 #161
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37098211
ik heb geen fucking 5 dagen. Ik ben echt bang men. Ik week nu in soda,ik ga zo zelf nog pulken ik wil helemaal niet dat mensen in mn teen gaan snijden

Ik heb maandag een zeer belangrijke stage en het weekend zijn er ook belangrijke dingen te doen. Ik vraag me ook af of het wel ingegroeid is.

Ik heb vrijdag lopen kutten met mn nagels knippen,en schoot met de schaar in het vlees. Sinds dien is het ontstoken
  Donald Duck held woensdag 19 april 2006 @ 16:12:23 #162
46149 __Saviour__
pi_37098283
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef Zwaffel het volgende:
Ik heb vrijdag lopen kutten met mn nagels knippen,en schoot met de schaar in het vlees. Sinds dien is het ontstoken
Dat klinkt pijnlijk.
Maar reken er echt maar op dat je een paar dagen echt niet mobiel zult gaan zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 19 april 2006 @ 16:13:20 #163
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37098321
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat klinkt pijnlijk.
Maar reken er echt maar op dat je een paar dagen echt niet mobiel zult gaan zijn.
Dat was ook pijnlijk daarom vraag ik me ook af of het de teennagel is.

*pulken gaat nu*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 april 2006 @ 16:15:39 #164
13151 crew  Rewimo
pi_37098414
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Zwaffel het volgende:

Ik heb 1,5 week met krukken gelopen. Na de eerste paar dagen is de ergste pijn wel over. Ik had twee hechtinkjes, die gingen er na die 1,5 week uit. Bij mij is overigens wel de hele nagel weggehaald inclusief nagelbed.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:19:27 #165
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37098565
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb 1,5 week met krukken gelopen. Na de eerste paar dagen is de ergste pijn wel over. Ik had twee hechtinkjes, die gingen er na die 1,5 week uit. Bij mij is overigens wel de hele nagel weggehaald inclusief nagelbed.
ik heb net een stukje nagel weggeknipt. Het doet vreselijk pijn men Ik zal zo nog een stukje wegknippen.

Ik hoop eigelijk dat ik zaterdag met krukken kan lopen.IPV de hele dag op bed te liggen. Ik wil shoppen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 april 2006 @ 16:24:42 #166
13151 crew  Rewimo
pi_37098765
Je kunt technisch gezien wel lopen. Praktisch gezien is het een stuk fijner om met je poot omhoog te zitten
  woensdag 19 april 2006 @ 16:25:51 #167
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37098806
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:24 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt technisch gezien wel lopen. Praktisch gezien is het een stuk fijner om met je poot omhoog te zitten
is het slim,dat als het voorvrijdag niet beter is,en ik toch echt echt echt naar e huisarts moet en flinke dosis asprine's in te nemen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 april 2006 @ 16:28:56 #168
13151 crew  Rewimo
pi_37098914
Het is zeker slim om van tevoren al een goede pijnstiller in te nemen. En ervoor te zorgen dat je er daarvan een voorraadje in huis hebt ook. Je mag 6 paracetamollen per dag (van 500 mg). Mij is aangeraden de volgende in te nemen als de vorige nog niet uitgewerkt was, omdat het een poosje duurt voordat de pijn wegtrekt als je wacht tot het weer pijn gaat doen.
  Donald Duck held woensdag 19 april 2006 @ 16:35:18 #169
46149 __Saviour__
pi_37099122
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:19 schreef Zwaffel het volgende:
Ik hoop eigelijk dat ik zaterdag met krukken kan lopen.IPV de hele dag op bed te liggen. Ik wil shoppen
Met krukken zal in principe wel lukken. Maar prettig is het niet. Er stroomt dan enorm veel bloed naar je teen, dat veroorzaakt veel druk en is erg onprettig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 19 april 2006 @ 16:49:22 #170
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37099689
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:28 schreef Rewimo het volgende:
Het is zeker slim om van tevoren al een goede pijnstiller in te nemen. En ervoor te zorgen dat je er daarvan een voorraadje in huis hebt ook. Je mag 6 paracetamollen per dag (van 500 mg). Mij is aangeraden de volgende in te nemen als de vorige nog niet uitgewerkt was, omdat het een poosje duurt voordat de pijn wegtrekt als je wacht tot het weer pijn gaat doen.
ik heb voor hoofdpijn ibrobrufen 600 mg. Als ik daar nou 2 van eet,voordat ik heen moet. Half uur voor de tijd,2 meeneem als ik daar zit,en desnoods nog 2 als ik ga slapen. dan heb ik 3200 mg gehad
  woensdag 19 april 2006 @ 16:52:16 #171
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_37099797
Ik heb t ook een keer gehad en bij mij viel t gelukkig reuze mee.

Wat heet, ik heb de dag erna 's avonds het verband eraf gehaald, pleistertje erop geplakt en ben weer gaan ijshockeyen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:54:43 #172
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37099893
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:52 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb t ook een keer gehad en bij mij viel t gelukkig reuze mee.

Wat heet, ik heb de dag erna 's avonds het verband eraf gehaald, pleistertje erop geplakt en ben weer gaan ijshockeyen.

ik zal btw eens een pic maken van mn teen
  woensdag 19 april 2006 @ 16:57:35 #173
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37099989
Brrr... ik snap niet dat jullie dit door een ander laten doen... Als mijn teen ontstoken is bij de nagel knip ik die er echt zelf af...
  woensdag 19 april 2006 @ 17:01:27 #174
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37100116

woensdag 19 april 2006 @ 17:02:05 #175
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37100131
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:57 schreef boekenworm het volgende:
Brrr... ik snap niet dat jullie dit door een ander laten doen... Als mijn teen ontstoken is bij de nagel knip ik die er echt zelf af...
hey,ik ben er mee bezig.Alleen het doet zo verdommde pijn. En ik kan een stuk nagel niet vinden
  woensdag 19 april 2006 @ 17:05:19 #176
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37100241
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:02 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

hey,ik ben er mee bezig.Alleen het doet zo verdommde pijn. En ik kan een stuk nagel niet vinden
Ik heb van de week een stuk nagel eraf kunnen halen. Het doet zo verrekte pijn, ik snap echt niet dat mensen anderen dat laten doen, maar goed.

Dat stukje nagel vind je wel als je maar genoeg peuterd met een naald.
  woensdag 19 april 2006 @ 17:27:13 #177
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37100978
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Ik heb van de week een stuk nagel eraf kunnen halen. Het doet zo verrekte pijn, ik snap echt niet dat mensen anderen dat laten doen, maar goed.

Dat stukje nagel vind je wel als je maar genoeg peuterd met een naald.
naald? Ik doe het met de punt van een nagelschaar. Vanaaf maar ff verder proberen. Alles ervoor over om onder die dokter uit te komen. Ik merk btw wel dat ik meer op de buitenkant van mn schoen ga lopen
  woensdag 19 april 2006 @ 17:44:59 #178
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37101472
Naald dan vind ik het makkelijk en met een scherpe pincet eruit halen.
  Donald Duck held woensdag 19 april 2006 @ 18:30:19 #179
46149 __Saviour__
pi_37102703
waarom zou je zelf gaan liggen dokteren.
laat het gewoon in de polikliniek doen, dan wordt gelijk het nagelbed aan de rand gedood, zodat de nagel daar niet meer teruggroeit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 19 april 2006 @ 18:31:42 #180
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37102739
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:
laat het gewoon in de polikliniek doen, dan wordt gelijk het nagelbed aan de rand gedood, zodat de nagel daar niet meer teruggroeit.
de huisarts doet het.Niet de polikliniek. En ik doe het liever zelf,omdat ik als ik eraan denk dat men in mn teen gaat snijden,ik in mn broek schijt
  Donald Duck held woensdag 19 april 2006 @ 18:32:34 #181
46149 __Saviour__
pi_37102769
enkel het idee is eng. De ingreep zelf valt, afgezien van de verdoving, enorm mee.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 19 april 2006 @ 18:40:57 #182
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37102976
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:
enkel het idee is eng. De ingreep zelf valt, afgezien van de verdoving, enorm mee.
ik hoop dat je gelijk hebt
  woensdag 19 april 2006 @ 18:43:39 #183
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37103038
Ik doe liever mezelf pijn dan ik het een ander laat doen.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:45:15 #184
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37103084
oooooooooooh,een vriendin van mij heeft het ook gehad hoor ik net. Ze branden je nagelriem eraf,halen de helft van je teennagel weg,en van de verdoving voel je volgens haar niks.

Ze liep er gelijk weer op.

*iets rustiger is nu*
pi_37109659
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

Die prik op twee plaatsen is idd het ergst. Vooral het spul dat in je teen wordt gespoten. Voelt net alsof je teen helemaal opzwelt.
  woensdag 19 april 2006 @ 22:22:05 #186
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37110882
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:49 schreef AversusZ het volgende:

[..]

Die prik op twee plaatsen is idd het ergst. Vooral het spul dat in je teen wordt gespoten. Voelt net alsof je teen helemaal opzwelt.
hijs toch al dik

Ik zla toch eens vragen of de huisarts,voordat ze er in gaan snijden er 1000000% zeker van zijn dat het de nagel is. Strax komt het idd door die schaar,is deze ingreep voor jan lul geweest.
  donderdag 20 april 2006 @ 08:48:31 #187
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37118340
ik hoopte nog dattie afgezakt was toen ik zojuist uit bed kwam. Nou,mooi niet.Zo gauw als ik erop ga staan,doet ie pijn. Moet zo naar een sollicitatie,maar kan niet eens mn schoen aan :S
pi_37134050
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Geen idee, bij mij zijn ze nu allebei helemaal weggehaald. Dus inclusief nagelbed. Nooit meer ingroeiende teennagels
Inderdaad, dat moet wel gebeuren. Anders groeit 't gewoon weer vrolijk in.

Na héél veel jaren rommelen met allebei m'n grote tenen, zijn ze nu goed behandeld. Inderdaad even een pijnlijke prik, maar ik heb nu weer mooie teentjes! Pijn erna vond ik heel erg meevallen, maar als je meer dan tien jaar met ontstoken, dikke en zwerende tenen rondloopt ben je het ook wel gewend. In elk geval heeft gewoon zelf zitten prutsen géén zin, en het heeft ook geen zin als de arts je nagelbed niet doodmaakt. En dát doet trouwens ook wel een beetje pijn (als je een ontsteking hebt, werkt de verdoving niet zo goed en dat voelde ik dus nog wel, brrrr).

Na twee dagen kon ik telkens (het is in twee etappes gedaan omdat het ook aan allebei de kanten was) weer prima lopen. De tweede keer deed wel iets meer pijn omdat die het ergste was. Het doodmaken van het nagelbed blijf je wel nog een flinke poos zien.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
  donderdag 20 april 2006 @ 17:56:18 #189
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37134098
ik heb er trekzalf opgedaan.De zwelling lijkt af te nemen
  donderdag 20 april 2006 @ 18:01:35 #190
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37134266
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat er voor mij geen grotere griezels op de wereld rondlopen dan artsen. Ik kan prima zelf een nagel uit mijn teen peuteren, ik kan prima een ontsteking open jassen. Ik kan prima alcohol op een wond doen. Dus ik zie niet in waarom ik een dokter nodig heb. Als een ander het doet, doet het enkel meer pijn en geeft het meer ellende. Als ik het zelf doe bepaal ik of ik een pijnpauze neem of dat ik doorzet, neen ik laat geen vreemde aan mijn lijf voor zoiets kleins.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 april 2006 @ 18:04:44 #191
13151 crew  Rewimo
pi_37134363
Klinkt erg stoer, boekenworm, maar ik zie mezelf geen nagel verwijderen inlusief nagelbed...
  donderdag 20 april 2006 @ 18:06:47 #192
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37134404
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:04 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt erg stoer, boekenworm, maar ik zie mezelf geen nagel verwijderen inlusief nagelbed...
Nee niet een complete nagel + nagelbed, maar wel gewoon een stuk nagel eraf knippen. Dat wat jij zegt is al een keer gedaan, en gebeurt dus nóóit meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 april 2006 @ 18:12:17 #193
13151 crew  Rewimo
pi_37134529
Bij mij kan dat dus ook nooit meer gebeuren, en ondanks de pijn ben ik daar zeer blij mee.
  donderdag 20 april 2006 @ 18:19:32 #194
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37134713
Hahaha het was toen bij de pinken, dus daar groeit al jaren niks meer. Maar mijn grote tenen doorwroet ikzelf met naald, schaartje en pincet. Naar die pinken echt nooit meer een dokter voor rare nagels.
pi_37135113
4 x geweest

3x geen pijn

1 ste keer was bij een vervangende dokter :x
die ging er met een pinset inzitten vroeten gevolg flauwgevallen en weer een week wachten.

andere 3 x keurig geholpen 2 prikjes die je bijna niet voelt. mijn dokter deed het extra langzaam en zo voelgde ik vrij wel niks. daarna geen last meer gehad je moet alleen aan wat anders denken als hij die nagel eruit sleurt:P
mijn nagel was los geknipt maar hij kwam niet uit me voet. (ruim 2cm erin)
toen moest hij echt brute kracht gebruiken maar voelde weinig tot niks.

gewoon weer gewerkt die zelfde dag, en je voelt +- 1 a 2 dagen een lichte pijn, omdat de verdoving uit is gewerkt.

maar dat is niks vergeleken met de pijn die je voelt als iemand op je teen staat, een misselijke pijn is dat
of als je hem stoot of een voetbal toernooi hebt!!
of toen ik werkte was het helemaal een ramp.
de eerste 10min in me schoen een flinke steek in me poot

dit was als het goed is mijn laatste keer.
dokter heeft iets erop gedaan waardoor me teen nagel aan de zijkant niet meer groeit (niks van te zien alleen een een halve cm geen nagel aan de zijkanten.
pi_37136064
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:35 schreef oelewappers het volgende:

dit was als het goed is mijn laatste keer.
dokter heeft iets erop gedaan waardoor me teen nagel aan de zijkant niet meer groeit (niks van te zien alleen een een halve cm geen nagel aan de zijkanten.
Inderdaad, dan is het ook echt je laatste keer.
pi_37143641
Ik moet er dan ook aan geloven.

Heb wel eerder ingegroeide teennagels gehad, maar telkens ging het wel over met een badje met biotex. Dit heb ik dus deze keer weer gedaan, de ontsteking is nu over.

Vanochtend voor controle naar de huisarts ( wat een klotevent btw ). Die vind nu toch dat er een stuk weg moet. Hij stelde voor om het direct te doen maar dat zag ik niet zitten. Dus maak ik waarschijnlijk voor komende week een afspraak om het te laten doen.

Iemand nog tips?
  Donald Duck held donderdag 20 april 2006 @ 22:18:39 #198
46149 __Saviour__
pi_37143712
zorg dat je een paar dagen niks gepland hebt om te doen, meer voorbereiding kun je echt niet doen.
en flinke pijnstillers in huis halen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37143885
serieus evil het valt mee...
je teen is totaal verdooft dus je voelt geen reed.
mijn dokter vroeger netjes toen hij de priek gaf met het verdovings spul of ik wat voelde. je voelt het spul zeg maar door je teen (wat niet meer is dan kietelen) en dan kon ik zeggen of hij wilde stoppen en na 10 sec, ging hij dan weer verder.

nadat de verdoving is uitgwerkt kan je gewoon lopen (duh ) en zal je hooguit de verdovings prikken voelen die een klein beetje steken, maar dat is zogoed als niks. aan je nagel voel je niks meer.

ik ging met meer pijn ernaar toe... dan dat ik terug kwam.
pi_37143995
Het rare is ook gewoon dat je in dit topic heel verschillende verhalen hoort.

De een heeft het over helse pijnen en de ander over gekietel.

Nogal tegenstrijdig
  Donald Duck held donderdag 20 april 2006 @ 22:26:35 #201
46149 __Saviour__
pi_37144064
bereid je voor op pijn, dan kan het alleen maar meevallen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37144119
denk dat het aan je huisarts ligt.
heb je goede ervaringen met je huisarts?
mijnes was echt voorzichtig, vooral toen ik zei dat ik slecht tegen pijn kan deed hij extra voorzichtig
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:12:46 #203
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37152385
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:27 schreef oelewappers het volgende:
mijnes was echt voorzichtig, vooral toen ik zei dat ik slecht tegen pijn kan deed hij extra voorzichtig
de mijne is een kneus
Ik heb er trekzalf opgehad vannacht,de zwelling boven op mn teen is weg,maar de ontsteking aan de zijkant zit er nog. Ben dus bang dat ik wel heen moet. Ah,well..dr is 1 lichtpuntje,ik heb a.s week vrij genomen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 april 2006 @ 09:14:46 #204
13151 crew  Rewimo
pi_37152422
Gewoon gaan, sterkte Zwaffel. Je kunt het
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:21:23 #205
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37160461
nog een uur
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:22:53 #206
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_37160508
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:21 schreef Zwaffel het volgende:
nog een uur
woon je dichtbij het ziekenhuis ofzo?
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:27:34 #207
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37160630
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:22 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

woon je dichtbij het ziekenhuis ofzo?
huisarts doet het. Is 5 min lopen,2 min fietsen
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:30:42 #208
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_37160737
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:27 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

huisarts doet het. Is 5 min lopen,2 min fietsen
hmm... Dat had ik het erger, de mijne wilde er niet aan beginnen, meteen afspraak bij Poli...

Kwam lopens binnen, maar ging in een rolstoel weer naar buiten, dus ik hoop dat je met de auto gaat en dat je gebracht word..
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:35:55 #209
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37160883
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:30 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

hmm... Dat had ik het erger, de mijne wilde er niet aan beginnen, meteen afspraak bij Poli...

Kwam lopens binnen, maar ging in een rolstoel weer naar buiten, dus ik hoop dat je met de auto gaat en dat je gebracht word..
ik ga op fiets. Aangezien ik er vrij zeker van ben dat ze er niet in gaan snijden. Dat zeg ik,door de trekzalf is de zwelling boven op weg. Ik blijf erbij dat het niet die nagel is,maar die schaar die in het vlees schoot. But we shall see. Moet er om 15:20 zijn
pi_37161106
suc67 al is het echt niks
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:56:00 #211
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37166436
weeeeeeeeehehehehehehhehe. Ik hoefde niet geholpen te worden. het was toch echt het vlees trekalf doet wonderen

Thnx mam
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 april 2006 @ 17:58:54 #212
13151 crew  Rewimo
pi_37166499
Bofferd
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:00:08 #213
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_37172207
Ik heb het ook gehad. Heb er eerst veeel te lang mee rondgelopen en ben toen naar doc geweest. die heeft toen de ingreep gedaan die ik hier vaker lees (spuitje d'r in en wegknippen) dat leek aanvankelijk goed te werken, m'n teen herstelde. daarna kwam het weer terug. toen weer naar de doc, maar ook daarna kwam het weer terug. Toen naar het ziekenhuis en daar hebben ze de zijkanten van de nagel erafgehaald (m'n nagel was een smal strookje toen) en de nagelmatrix zoals die gast het noemde "dood" gemaakt met chemische zooi. Dat werkte wel goed. daarna nooit meer last ervan gehad. Overigens is de nagel wel gewoon hersteld, het is nu geen strookje meer maar gewoon weer de normale breedte.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_37174828
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:27 schreef oelewappers het volgende:
Ja ik kan wel redelijk goed tegen pijn.

Maar we zullen het maandag wel zien
pi_37175341
van de week weer naar de huisarts geweest omdat ik weer ruzie had met mijn teennagels. Het stukje nagel wat de vorige keer door de onsteking niet goed verwijderd kon worden, groeit nu weer in Begon er meteen al veel last van te krijgen, dus ik wist hoe laat het was.
Ook mijn linkerteen doet het niet naar behoren. Ik heb er zelf weer aan zitten prutsen, maar het is juist het onderste stukje nagel dat ingegroeid is.

Kom ik bij de andere huisarts dan mijn eigen (toen ik een afspraak wilde maken, stond hij bij de balie. Of ik 's middags nog op spreekuur kon komen.. Dat kon.. hij noemde een tijdstip.. ik: oke... euh, bij wie? Hij: bij MIJ... Okey (in gedachten OJEE) -> ga niet recht in zijn gezicht zeggen dat ik bij zijn collega wil)
En ja hoor.. Kom ik daar binnen.. (het is gewoon een vage vent, kan nie praten met hem en hij is zo kortaf).. laat mijn nagels zien en vertel waar ik last van heb.. Vertel ook dat zijn collega de rechter teennagel onder verdoving heeft geknipt en ik nu last heb van het stukje wat zij niet weg kreeg.. (ze had nog gezegd dat als ik er weer last van zou krijgen, de chirurg het zou moeten verwijderen )
Hij: maar dat stukje kan ook niet weg Ik laat ook de andere teen zien... Hij: daar kan ik niets aan doen hoor... Pedicure
Ohw.. is hier ergens een pedicure in de buurt? Kijk maar in het telefoonboek..

2 min later was ik alweer weg
Voelde me zo onnozel toen.. voor dat stukje teennagel naar de huisarts.. Voelde me er al zo onzeker over en die gevoelens zijn alleen maar erger geworden..

K*t arts

* AnnekeM is zelf weer aan het prutsen geweest...
*gele aanslag in de sok
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 april 2006 @ 09:26:07 #216
13151 crew  Rewimo
pi_37179279
Als ik dit allemaal lees ben ik heel blij met mijn beslissing om die nagels gewoon helemaal weg te laten halen Nooit meer ellende. Ik kan nu mijn sandalen weer aan en loop weer normaal. Er zit nog een korst op de wond maar last heb ik er niet meer van.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:31:43 #217
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_37184976
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:07 schreef AnnekeM het volgende:
van de week weer naar de huisarts geweest omdat ik weer ruzie had met mijn teennagels. Het stukje nagel wat de vorige keer door de onsteking niet goed verwijderd kon worden, groeit nu weer in Begon er meteen al veel last van te krijgen, dus ik wist hoe laat het was.
Ook mijn linkerteen doet het niet naar behoren. Ik heb er zelf weer aan zitten prutsen, maar het is juist het onderste stukje nagel dat ingegroeid is.

Kom ik bij de andere huisarts dan mijn eigen (toen ik een afspraak wilde maken, stond hij bij de balie. Of ik 's middags nog op spreekuur kon komen.. Dat kon.. hij noemde een tijdstip.. ik: oke... euh, bij wie? Hij: bij MIJ... Okey (in gedachten OJEE) -> ga niet recht in zijn gezicht zeggen dat ik bij zijn collega wil)
En ja hoor.. Kom ik daar binnen.. (het is gewoon een vage vent, kan nie praten met hem en hij is zo kortaf).. laat mijn nagels zien en vertel waar ik last van heb.. Vertel ook dat zijn collega de rechter teennagel onder verdoving heeft geknipt en ik nu last heb van het stukje wat zij niet weg kreeg.. (ze had nog gezegd dat als ik er weer last van zou krijgen, de chirurg het zou moeten verwijderen )
Hij: maar dat stukje kan ook niet weg Ik laat ook de andere teen zien... Hij: daar kan ik niets aan doen hoor... Pedicure
Ohw.. is hier ergens een pedicure in de buurt? Kijk maar in het telefoonboek..

2 min later was ik alweer weg
Voelde me zo onnozel toen.. voor dat stukje teennagel naar de huisarts.. Voelde me er al zo onzeker over en die gevoelens zijn alleen maar erger geworden..

K*t arts

* AnnekeM is zelf weer aan het prutsen geweest...
*gele aanslag in de sok
AnnekeM, ik merk aan je manier van vertellen dat je angst hebt om naar de chirurg te gaan...
Maar daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, feitelijk doet die hetzelfde als de huisarts, maar dan beter. Huisartsen willen alleen maar graag snijden.. Ik zou zeggen: pruts er niet meer zelf aan (daar gaat het toch niet over van) en ga naar het ziekenhuis!
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:48:05 #218
16715 Mylene
*schatje*
pi_37508506
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Nagels van die bron is wel interessant.
quote:
Last van ingroeiende nagels druk met iets scherps een heel klein stukje van een watje in de hoek van de ingroeiende nagel dan groeit de nagel er weer over heen en niet de hoek in .dit iedere dag verschonen.
- Corrie
Dat klopt, dat werkt. Je kunt ook de nagelhoek met een pincetje uit het opgezwollen vlees halen en er vervolgens overheen leggen/tillen/drukken, dan groeit het verder eroverheen in plaats van erin.
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:12:32 #220
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37520705
Ik mag morgen weer !
pi_37523093
Sterkte.
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:56:45 #222
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37536322
Dank je . Ben er weer zóó nerveus voor .
Vorige keer viel het me reuze mee, maar hij is weer behoorlijk ontstoken dus hoop maar dat ze het goed verdoven kunnen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:12:47 #223
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37540537
Wat viel dat weer mee zeg .
Oke, de verdoving voel je, paar prikjes, maar echt pijn... nee, dat deed het niet.
Ingreep echt 0,0 van gevoeld, perfect gewoon .

Verdoving is nog niet uitgewerkt geloof ik, dus kan zo nog wel pijn gaan doen, al maak ik me daar nu eigenlijk weinig zorgen over.
pi_37564019
Proficiat
pi_37566863
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:55 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze dat toen niet eens geprobeerd. Hij had er alleen ijs op gelegd, that's all.
Maar ja, ik ben ook sowieso niet gevoelig voor novocaine, misschien had hij geen lidocaine of zo.
M'n amandelen en 2 kiezen hebben ze ook zonder verdoving verwijderd.
OMG
pi_37568804
De huisarts heeft bij mij nu een week geleden fenolisatie uitgevoerd. Dus een reepje van de nagel verwijderen en dan het nagelbed doden met fenol. De operatie zelf viel wel mee, omdat het goed verdoofd was. Ik merkte er niks van. Maar die verdovingsprikken... dat deed HELSE pijn! Dit NOOIT meer! Nog liever de pijn van ingegroeide nagels dan deze naalden, die 5 minuten lang duurde voordat alle vloeistof (50 ml) geinjecteerd was. 5 minuten helse pijn. En m'n grote teen zag er uit als een ballonnetje met al die verdovende vloeistof erin. Nu is het een week later, ik heb meer pijn aan m'n teen dan ooit tevoren met de ingegroeide nagel. Elke dag verband verschonen en elke dag bebloede sokken. Het blijft maar bloeden, nu al een week lang. Ik hoop dat het snel heelt. Een ding heb ik wel geleerd: dit nooooooooooooooooit meer!!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:19:00 #227
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37568939
Dan heb je wel pech gehad met die verdoving? . Was bij mij vrij makkelijk.

Sinds de verdoving uitgewerkt is wel last van gehad, hele tijd zo'n zeurende pijn, slapen met me been omhoog ging amper en de plek waar 'ie verdoofd heeft is ook nog erg pijnlijk. Straks even verband verschonen enzo, hoop dat het voor de rest allemaal netjes is enzo.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:31:46 #228
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37570914
mijn teen begint weer zo te zien was het toch geen gewone infectie
pi_37570949
toen ik zei dat ik bang voor prikken was deed hij extra voorzichten
telkens als ik wat begon te voelen een korte pauze heb er niks van gevoeld, alleen 3 lichte prikjes.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:36:46 #230
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_37572893
De prikken waren inderdaad niet prettig maar ik heb het er zeker voor over gehad! En je voelt de weken daarna inderdaad dat de plekjes waar de verdovingen gezet zijn gevoelig zijn. Bij mij bleef mijn teen ook enorm lang rood (máánden).
pi_37573398
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 07:39 schreef CrazyPhunk het volgende:

[..]

OMG
Ter verdediging van de artsen in kwestie, ze hebben het de eerste keer wel geprobeerd... Het enige wat ze daarmee bereikten was een gigantische zwelling en geen enkel verdovend effect. Maar aan de zuurstof liggen is wel lekker, da's echt net of je superfrisse lucht ademt in het bos of zo.
pi_37630567
ik heb dus steeds 1 ingegroeide teennagel in de zomer vanwege m`n schoenen, in de winter heb ik nergens last van
pi_37630792
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef MegaSky het volgende:
De huisarts heeft bij mij nu een week geleden fenolisatie uitgevoerd. Dus een reepje van de nagel verwijderen en dan het nagelbed doden met fenol. De operatie zelf viel wel mee, omdat het goed verdoofd was. Ik merkte er niks van. Maar die verdovingsprikken... dat deed HELSE pijn! Dit NOOIT meer! Nog liever de pijn van ingegroeide nagels dan deze naalden, die 5 minuten lang duurde voordat alle vloeistof (50 ml) geinjecteerd was. 5 minuten helse pijn. En m'n grote teen zag er uit als een ballonnetje met al die verdovende vloeistof erin. Nu is het een week later, ik heb meer pijn aan m'n teen dan ooit tevoren met de ingegroeide nagel. Elke dag verband verschonen en elke dag bebloede sokken. Het blijft maar bloeden, nu al een week lang. Ik hoop dat het snel heelt. Een ding heb ik wel geleerd: dit nooooooooooooooooit meer!!
Huh? Vijf minuten? Alle vier de keren was het bij mij binnen 30 sec. gepiept. Oké, soms vanwege ontstekingen nog een prik erachteraan, maar dan nog maximaal 1 minuut. En als het binnen een week niet aanzienlijk beter is - bij mij bloedde het na een paar uurtjes al niet meer - moet je echt terug gaan hoor!

Bij mij zag het er eerst ook echt niet uit, maar tegenwoordig:

Ze hebben bij mij dus ook stuk nagel (aan alle twee de tenen beide kanten....) weggehaald plus fenol op alle stukken. Is nu 8 weken geleden en je ziet er echt niets meer van. Echt de moeite waard geweest.
  zondag 7 mei 2006 @ 16:54:12 #234
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_37631709
Sadisticembrace, inderdaad snel genezen! Je ziet er niks meer van. Bij mij wel, beide nagels zijn echt rond met aan één kant recht afgesneden...maarja ik zit er niet mee zolang het maar wegblijft
pi_37632809
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:54 schreef miki het volgende:
Sadisticembrace, inderdaad snel genezen! Je ziet er niks meer van. Bij mij wel, beide nagels zijn echt rond met aan één kant recht afgesneden...maarja ik zit er niet mee zolang het maar wegblijft
Hmm, begrijpelijk. Ben wel erg blij met hoe het allemaal genezen is. Moet wel zeggen dat die nagellak het allemaal wel een beetje mooier maakt hoor, anders zie je idd wel een missend randje. Misschien ligt het ook aan hoever de arts het weghaalt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2006 @ 18:29:58 #236
13151 crew  Rewimo
pi_37634444
Ik heb nog steeds een korst maar nergens meer last van Ik loop weer als een kiviet (okee een vrij manke kiviet maar dat wàs al en heeft niks met mijn nagels te maken)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:35:09 #237
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_39286471
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:55 schreef Lucille het volgende:
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Aan beide grote teen nagels. En ik heb er dus maanden mee gelopen, heb zelfs het wildvlees bij de infectie weggesneden (met scheermes). Achteraf heel dom, maar het hielp wel. Eventjes. Want behandeling is wel noodzakelijk om de groei aan de zijkanten te stoppen. Je krijgt inderdaad 2 prikken, aan de zijkanten van de nagelriem. En vanaf dat moment is het heerlijk om zonder pijn verder te gaan. De ingreep is bij mij poliklinisch gedaan, omdat mijn huisarts het te ver heen vond wat betreft mijn nagels. Je loopt 1 a 2 dagen met een verband om je tenen, maar daarna kan je je schoenen weer aan en (heel belangrijk) je loopt pijnvrij.
Omdat de nagelgroeiplekken aan de zijkanten behandeld worden met fenol worden daar de groeicellen kapot gemaakt, zodat nagels niet meer aan de zijkant groeien. De ingreep is in 1986 of zo gedaan en sindsdien zijn de nagels niet meer in het vlees gegroeid.
Ik mag hopen dat het bij mij ook zo vlekkeloos gaat. Het verhaal ervoor komt me in ieder geval wel bekend voor Mag volgende week vrijdag naar het ziekenhuis en daarna nog een keer voor mn andere voet.
Ook al s weg laten knippen en dat was niet echt een succes (er bleef een puntje vastzitten en de verdoving was al bijna uitgewerkt; afijn, je snapt m wel ).
Maar toch niet helemaal.
pi_40695243
Bij mij was het al helemaal geen pretje... Mijn nagels schijnen te breed te zijn voor het nagelbed, waardoor dus alle teennagels ingroeien, aan allebei de kanten. De pedicure raadde me aan naar een chirurg te gaan voor een fenol behandeling, dan zou ik er 'in een keer vanaf zijn'. Omdat alle tenen tegelijkertijd gedaan werden (had geen zin 8 a 10 keer een week niet te kunnen lopen), niet onder plaatstelijk verdoving maar een ruggeprik.

Helaas, helaas, na zo'n 8 weken kwamen de nagels weer teruggroeien aan de zijkanten, en groeiden meteen weer in. Een paar weken later dus wederom terug naar de OK voor een nieuwe fenolbehandeling, deze keer met extra veel fenol (de vellen hingen er echt aan daarna). Wéér helaas... ook deze keer kwamen de nagels teruggroeien.

Mijn chirurg wist het ook niet meer, en verwees me door naar een ander. Die kwam met de 'oude' manier: een klassieke wigexcisie. Behoorlijk ingrijpender dan de fenolbehandeling. Om deze reden, plus het feit dat ik natuurlijk niet wist of dit wel zou helpen, besloot ik dit alleen aan mijn beide grote tenen te laten doen, aangezien ik daar het meeste last van had (ik heb tot de operatie in december op slippers gelopen omdat ik geen schoenen meer aankon).

Deze keer wel een plaatselijke verdoving (die deed echt ontzettend pijn!). Er kwam fijn heel veel bloed bij kijken, en na afloop, toen de verdoving begon uit te werken, onderweg naar huis, viel ik bijna flauw van de pijn. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om weer schoenen aan te kunnen, niet waar?

Jammer genoeg kwam ook deze keer weer alles teruggroeien, met een bonus: een stukje nagel in de hoek van mijn grote teen groeit nu verticaal naar boven (haaks op de normale nagel). Een andere remedie weten ze niet, dus houd ik het inmiddels maar zelf bij. Iedere paar weken ga ik met nagelschaar en pincet aan de slag, knip ik de zijkanten weg en trek ze met een pincet uit mijn vel (want ze groeien daarin gewoon vast). Thuis wordt het al gekscheren 'operatie teennagel' genoemd. Regelmatig onsteekt er nog een nagel, gaat er een bloeden en dergelijke, maar het is nu mijn enige optie.

Mocht er nog iemand zijn die een nieuwe methode weet: ik houd me aanbevolen... Mijn nagels zijn gewoon errug hardnekkig, en willen me gewoon niet verlaten... Erg aardig natuurlijk van ze, maar ik ben ze inmiddels liever kwijt dan rijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 augustus 2006 @ 23:38:37 #239
13151 crew  Rewimo
pi_40695906
Hebben ze ook het nagelbed weggehaald? Want alleen dan groeit er echt niks meer terug. Zo te lezen hebben ze dat niet gedaan bij jou.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:42:03 #240
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_40703645
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:20 schreef Jorien het volgende:
<knip>
* Gizmore rilt
Ow dat lijkt me zo vreselijk, al die vernaaide ingrepen en dat het dan vervolgens nog eens niet werkt ook
Mijn rechter grote teen is inmiddels weer bijna normaal De 29e kan ik langs voor mn linker grote teen, heb er nu al zin in, not
Maar toch niet helemaal.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:00:39 #241
152939 StouteWouter
Het kan altijd stouter
pi_40707511
Volgens mij zijn er verschillende manieren van verdoven ofzo. Ik kreeg 1 spuit die ze van de voorkant van mn teen erin staken. Deed echt enorm veel pijn. Heb al genoeg spuiten gehad maar er was er niet 1 die in de buurt kwam van die pijn.

Ingreep zelf viel reuze mee, nix gevoeld en ook na de operatie niet veel last gehad. Kon dezelfde dag nog gewoon lopen enzo, wel op slippers. En op school de voet om een stoel gelegd. Geen probleem.
pi_40775884
Stomme tenen.. Ik raak ook erg snel naar de dokter, er groeit nu een extra stuk teen op m'n teen (foto?). Heb alleen echt geen tijd om 3 dagen met m'n voeten in de lucht te wapperen. Moet dus wachten tot de herfstvakantie.. Sucks..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_40830174
Ze hebben die eerste keren niet het nagelbed weggehaald, dat was 'gewoon' een fenolbehandeling. Die dus normaal redelijk schijnt te werken (de arts had het over 80% slaging), maar bij mij dus niet. De laatste keer, met die klassieke wigexcisie, halen ze gewoon een driehoek in de hoekjes van je nagelbed weg, inclusief wortel en nagelbed. Op die een of andere manier is dat echter niet goed gegaan.

Ik moet zeggen dat ik er redelijk aan gewend raak, al heb ik eigenlijk bijna altijd wel pijn eraan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niet aanboven hou voor nieuwe of experimentele methoden
pi_41052567
Ik loop er al een tijdje mee rond Eerst had ik het aan mijn rechterteen en dat heb ik na een half jaar laten doen in de poli in Hoogeveen. Wat een fijne mensen daar De 'ingreep' ging prima (behalve dat de eerste drie grote naalden met verdoving blijkbaar niet goed waren gezet (au!) en jammer dat de pijnstillers ongeveer drie minuten nadat ze klaar waren uitgewerkt waren... Oh ja, ook erg jammer dat ik nu een beetje scheve nagel heb (ah joh, het zou recht zijn) en ook erg jammer dat het maar liefst 14 dagen duurde voordat ik weer een beetje normaal kon lopen

Nu dus een ander plan: zometeen naar de dokter voor een verwijsbriefje en dan duimen dat ze het in het Academisch ziekenhuis beter onder de knie hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:41:30 #245
13151 crew  Rewimo
pi_41053589
Ik ben zeer tevreden over het geheel ontbreken van teennagels Nooit meer die ellende Absoluut geen spijt van.
pi_41060508
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:45 schreef Jorien het volgende:
Ze hebben die eerste keren niet het nagelbed weggehaald, dat was 'gewoon' een fenolbehandeling. Die dus normaal redelijk schijnt te werken (de arts had het over 80% slaging), maar bij mij dus niet. De laatste keer, met die klassieke wigexcisie, halen ze gewoon een driehoek in de hoekjes van je nagelbed weg, inclusief wortel en nagelbed. Op die een of andere manier is dat echter niet goed gegaan.

Ik moet zeggen dat ik er redelijk aan gewend raak, al heb ik eigenlijk bijna altijd wel pijn eraan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niet aanboven hou voor nieuwe of experimentele methoden
Wat jij hebt, had ik ook. ook alle vier de kanten groeiden keer op keer in. Ik heb er járen mee rondgelopen, wig, pedicure, podoloog en uiteindelijk toch maar fenol.. Maar bij mij heeft het wel geholpen. Gewoon bij de huisarts, plaatselijk verdoofd (inderdaad geen pretje) en fenol. Ik zou je toch aanraden een andere huisarts te zoeken en opnieuw te gaan kijken. Ik heb de trekzalf-alcohol-pincet methode ook jaren zelf gedaan, wat alleen maar tot misvormde tenen en wild vlees heeft geleid, dus dat zou je echt moeten laten hoor... Wat jij hebt moet gewoon worden verholpen. Mijn podoloog zei dat je ook je nagels kunt laten trekken en er kunstnagels in kunt laten zetten, klinkt afschuwelijk, maar je hele leven lang pijnlijke tenen is weer het andere uiterste. Voor mij was die pijn trouwens niet eens het ergste, daar raak je aan gewend, maar ik wilde ook slippers aan zonder dat (je denkt dat) mensen naar je voeten kijken met medelijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:56:28 #247
13151 crew  Rewimo
pi_41060605
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:53 schreef sadisticembrace het volgende:

maar ik wilde ook slippers aan zonder dat (je denkt dat) mensen naar je voeten kijken met medelijden.
Zoals gezegd heb ik geen nagels meer op mijn grote tenen en het valt echt niemand op
pi_41061773
Zojuist dus even naar de huisarts geweest: mijn dokter gaat het zelf doen, duurt inclusief verdoven een minuut of 40 en dan drie dagen rust. Ben benieuwd
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:37:43 #249
68638 Zwansen
pi_41061908
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:48 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
bron

Zo zag die van mij er ook uit.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:38:50 #250
68638 Zwansen
pi_41061963
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:33 schreef detulp050 het volgende:
Zojuist dus even naar de huisarts geweest: mijn dokter gaat het zelf doen, duurt inclusief verdoven een minuut of 40 en dan drie dagen rust. Ben benieuwd
Oei, heeft die van mij ook een keer gedaan. Had hij de hele nagel weggehaald. Toen ie weer teruggroeide, groeide de nagel gelijk weer in. Zonder dat ik hem een keer geknipt had...
  Donald Duck held dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:43:19 #251
46149 __Saviour__
pi_41062117
Bij mij had de huisarts het ook verprutst. Dat moest toen in de polikliniek hersteld worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:53:04 #252
68638 Zwansen
pi_41062335
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij mij had de huisarts het ook verprutst. Dat moest toen in de polikliniek hersteld worden.
Idd, zo ging dat bij mij ook. Alleen was dat 8 jaar later.
pi_41062357
De huisarts heeft het me helemaal uitgetekend en dat was net zoals het in de poli gebeurt, dus ik zie het wel. Als het goed gaat, gaat het goed en anders zie ik wel weer verder...
pi_41085169
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zoals gezegd heb ik geen nagels meer op mijn grote tenen en het valt echt niemand op
Hou die gedachte vast.
pi_41085191
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Mijn oude huisarts ook - die knipte er een stuk af (en bond de teen rondom af met een stuk eh.. rubber of zo ) en na een maand was er weer net zoveel ontsteking als van te voren. Trauma.
Maar tien jaar en veel ellende later ben ik toch maar een tweede poging bij een uiteraard andere huisarts gaan wagen en ben inmiddels al een half jaar ingroei-vrij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 09:12:05 #256
13151 crew  Rewimo
pi_41085260
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:06 schreef sadisticembrace het volgende:

Hou die gedachte vast.
Er heeft nog nooit iemand iets over gezegd in elk geval
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:33:41 #257
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41299132
Ik ging gisteren naar de dokter om in mn nagel te laten snijden, ik was vorig jaar al geweest voor dezelfde teen. dit keer moest de linker en rechterkant van de teen eraf. De ingreep deed dit keer heel veel pijn... Maar vanochtend haalde ik het verband eraf, maar het doet echt heel veel pijn nu, en mn grote teen (waarvan de nagel ingesnede was dus) is helemaal rood en ik kan die teen ook amper bewegen.
Vorige keer was dit niet zo, komt dit nog wel goed?
pi_41300320
Ik zou het morgenochtend even laten zien aan de huisarts.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:38:43 #259
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41301112
Ik kwam net op het briljante idee om een pijnstiller te nemen, na een kwartier leek het alsof alle pijn weg was, maar nu doet het wel alweer pijn, een beetje miner als eerst maarja... Als het morgen ochtend nog steeds pijn doet bel ik de huisarts wel even denk ik
  woensdag 6 december 2006 @ 23:52:04 #260
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_44211062
Ik mag morgen weer .
Zowel de linkerkant als rechterkant van mijn linkergrote teen, dus dan blijft er helemaal niks meer van over . Maar goed, na morgen heb ik alle 4 de kanten van mijn grote tenen gehad.
pi_44218435
Moet morgen ook even langs de dokter (eindelijk..), vragen om een doorverwijzing. Het is nu echt te erg. Het doet zeer met lopen, het klopt constant, en het stinkt..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_44508805
ben laatst ook weer geweest voor de 6 keer
maar me huisarts doet het echt perfect; niet eng, geen pijn.
  Donald Duck held zondag 17 december 2006 @ 15:42:46 #263
46149 __Saviour__
pi_44509292
6 keer, da's knap
Als het goed gaat, zou het na maximaal 4x gedaan moeten zijn. Bij beide grote tenen aan beide kanten aan het randje het nagelbed weghalen en het kan niet meer ingroeien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44509570
hij heeft 2x spul erop gedaan wat er voor zou zorgen dat me nagel niet meer zou groeien aan de zijkant.
gelukkig heeft dat niet gewerkt (ziet er lelijk uit)

hoezo zou het na 4x gedaan moeten zijn?
  Donald Duck held zondag 17 december 2006 @ 16:04:14 #265
46149 __Saviour__
pi_44509889
Nou als het allemaal apart gaat, na maximaal 4 keer, dan heb je alle randen gehad (v/d grote tenen).
Tenzij het misgaat natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_96477810
Zo, ik begin me nu ook weer een pijn te krijgen in mijn teen.

Het begon ongeveer een maandje geleden, toen had ik aan mijn linkse grote teen (linkerkant vd teen) een ingegroeide teennagel. Daarmee was ik ook naar de dokter gegaan.. afspraak gemaakt en de dokter zegt uiteindelijk gewoon doodleuk van: Ja je knipt ze verkeerd, Ook al had hijzelf aan mij voorgedaan hoe ik ze moest knippen!

Maar verder met het verhaal: Ongeveer 2 weken later, voelde ik helemaal geen pijn meer in die teen.. heel stom (ja als ik erop druk voel ik wel dat het niet is zoals het hoort, maar ik kan hem nog lichtelijk stoten voordat de pijn echt doordringt). Maar nu, weer 2 weken later, doet mijn andere teen (rechts, rechterkant vd teen) nu sinds 2 dagen, enorm veel pijn!

Beide tenen zijn toendertijd schuin naar beneden afgeknipt door de huisarts (bij het verwijderen van de nagel) dus dit deed ik steeds maar na, met jaren geen last. Daartegenover staat nu dus wel, dat ik 2 soort van sneetjes heb, bij mijn tenen.. Ter verduidelijking een plaatje ( :') + groen is hoe het randje hoort te zijn, zwart is hoe het randje nu bij mij loopt) Hierdoor groeien de teennagels steeds makkelijker in..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, waardoor het als het ware weer dichtgroeit? Het is namelijk al een aantal jaar zoals dit, maar de dokter had het erover dat het hierdoor komt..

Ook na het lezen van enkele reacties in dit topic nog een vraag: Is het nou de bedoeling dat een ingegroeide teennagel niet meer terugkomt door zo'n ingreep van de huisarts/chirurg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')