Ben ik nie zo blij meequote:Op woensdag 22 februari 2006 21:55 schreef Molluck het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...
En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
Met een 0-uren contract worden deze uren helaas niet uitbetaald. Heb het vandaag maar even nagevraagd zodat ze voor volgende week een andere invalster kunnen zoeken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
Verdoving ja, das het vervelendste van alles, vooral omdat ik ook een ontsteking had.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef Stansfield het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
Een week wel...quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ben ik nie zo blij meeHoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:59 schreef Molluck het volgende:
Een week wel...
En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
In de praktijk is het erger dan in die omschrijvingen ja.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:15 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...
Maar de verhalen van jullie![]()
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
In de meeste ziekenhuizen doet de chirurg het niet zelf, maar de assistent. En als je heel veel geluk hebt doet de co-assistent het. Meestal heeft de huisarts meer ervaring dan de assistent en zeker veel meer ervaring dan de co-assistent.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:21 schreef Yildiz het volgende:
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zitquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
Dat heb ik ook gedaan, alleen ben ik in mijn bek geopereerd vorige week. Die verdovingen voelde ik niet zo heel veel van, het zat goddomme in m'n lip (had daarna ook een lip waarop Marijke Helwegen jaloers op zou zijn).quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
Tja, ik weet niet hoe fanatiek jij met werk bent, maar als ik een ontsteking hebt kan het werk gewoon de tering krijgen hoor, als je er namelijk te lang mee door gaat wordt het er echt niet beter op. En je zal het vast ook wel altijd druk hebben. En zal je er na 3 weken achter komen dat je het weer 4 weken druk krijgt, et cetera.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:34 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zit![]()
Ik moet zeggen dat ik héél erg twijfel of ik het dinsdag uberhaupt wel ga doen.
Aan de andere kant kan de onsteking natuurlijk ook heel erg uit de hand lopen. Al is de onsteking al minder geworden door het soda-baden.
Grrr.. ik ben gewoon kwaad omdat ik niet weet wat ik moet... ik kan gewoon geen paar dagen achterelkaar vrij hebben.. Dinsdag en woensdag kan nog, maar donderdag moet ik ècht weer auto rijden.
Normaal worden teennagels onder plaatselijke verdoving weggeknipt, niet onder narcose. Het is een behandeling op de poli.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Kan dan niemand hier zijn/haar teennagels een beetje fatsoenlijk bijhouden?![]()
Ga dan naar de pedicure ofzo. En graag ook niet meer zeuren over te hoge ziektekostenverzekeringen; ingegroeide teenagels onder narcose wegknippen.
het gaat hier niet om slechte verzorging, mijn nagel groeit gewoon standaard de zijkant inquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Kan dan niemand hier zijn/haar teennagels een beetje fatsoenlijk bijhouden?![]()
Ga dan naar de pedicure ofzo. En graag ook niet meer zeuren over te hoge ziektekostenverzekeringen; ingegroeide teenagels onder narcose wegknippen.
Dat snap ik wel. Isabeau had hierboven een voorbeeld van "teenagel onder narcose"quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Normaal worden teennagels onder plaatselijke verdoving weggeknipt, niet onder narcose. Het is een behandeling op de poli.
En het heeft vrij weinig te maken met fatsoenlijk bijhouden, het heeft te maken met het feit dat de nagel bij sommige mensen de neiging heeft om ook zijwaards naar beneden te groeien. De nagel komt dus al in het vlees bij de plek waar de nagel groeit, bij het nagelbed dus. En daar kan je weinig bij knippen.
Het zit genetisch, onderhoud heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Tja, 'k was vervelendquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:41 schreef Isabeau het volgende:
straf?!?! wat voor mongool was dat!
Ja, dat is inderdaad gewoon kindermishandelingquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat is geen straf, dat is mishandeling
Natuurlijk is het niet leuk (en ja het is vast mishandeling), maar je moet leren los te laten. Het leven is verder gegaan en er zijn intussen genoeg andere dingen gebeurt. Want zo egr is dat ook weer niet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad gewoon kindermishandelingMaar goed, ze zit er zo te zien niet mee
Je bedoelt dat het opzettelijk wegknippen van je teennagel nog een van de mildste straffen was die je gehad hebt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:23 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet leuk (en ja het is vast mishandeling), maar je moet leren los te laten. Het leven is verder gegaan en er zijn intussen genoeg andere dingen gebeurt. Want zo egr is dat ook weer niet.
Dat herken ikquote:Op maandag 13 maart 2006 15:10 schreef Rewimo het volgende:
Wat zal ik blij zijn als die nagel straks echt helemaal weg is. Ik loop nu zo beroerd door de pijn (en ik loop sowieso al niet helemaal jofel).
Heb ik dan gewoo veel geluk gehadquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:51 schreef Sessy het volgende:
Bij mij hadden ze van de nagels de helft verwijderd, maar na een jaar waren die dingen weer terug ingegroeid en de hele ellende begon opnieuw. En geloof me, de pijn die je voelt nadat je nagel is verwijderd (niet kunnen slapen en al helemaal niet kunnen opstaan of zelfs maar bewegen, omdat dan je bloeddruk omhoog schiet en de teen nog veeeeel meer pijn gaat doen) is veeeeel erger dan die van een ingegroeide teennagel.
Ik weet precies hoe je je voelt, ik kan het gevoel van verbijstering dat er op me neer daalde nog steeds herinneren.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:14 schreef Laton het volgende:
ik ben even helemaal stil van het feit dat iemand het niet erg vind dat ze mishandeld is op barbaarse wijze en claimt dat het allemaal erger kan ..
Hoezo? Wordt ie echt mooi schoon van hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:33 schreef Rewimo het volgende:
In het stadium waar ik zit werkt dat niet meer hoor
Ik weet het niet precies, maar de pijn viel meestal reuze mee. Sommige dagen was het heel erg, maar soms ook wel te doen. Misschien dat je er mee leert leven ofzo.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Maar met een zeer schone en heel erg pijnlijke teen schiet je ook niets op
Dat zij die arts bij mij inderdaad ook, dat door de ontsteking de verdoving niet helemaal zou kunnen werken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan alleen maar bedenken dat het soms niet wil omdat het ontstoken gebied is. Bij een ontsteking is verdoven moeilijker en soms gewoon niet goed mogelijk. Ligt een beetje ingewikkeld waarom dat zo is, maar het heeft dan met de ontsteking te maken.
Daar heb ik niet echt zin in, om ermee te leren leven. Ik loop hartstikke beroerd nuquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik weet het niet precies, maar de pijn viel meestal reuze mee. Sommige dagen was het heel erg, maar soms ook wel te doen. Misschien dat je er mee leert leven ofzo.
Bij mij hebben ze dat toen niet eens geprobeerd. Hij had er alleen ijs op gelegd, that's all.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:23 schreef boekenworm het volgende:
Wat ik me nu afvraag is, waarom kunnen ze het weghalen van een nagel niet goed verdoven? Waarschijnlijk een stomme vraag, maar het topic zo doorlezende zie ik toch dat het vaak mislukte...
Het is vaak de assistent die het uitvoert. En 'chirurg voor een teennagel' klinkt nogal groot, maar het is gewoon een simpele poliklinische ingreep, stelt niks voor.quote:
8 jaar dude en ik maar klagen in de 3 jaar dat er mee heb gelopenquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:30 schreef Zwansen het volgende:
Hier spreekt de meester!
Ik heb ook meerdere malen een ongegroeide gehad, met als hoogtepunt eentje die maar liefst 7 of 8 jaar heeft geduurd.
De eerste had ik toen ik een jaar of 10 was, ik naar de dokter toe, verdoving, au, nagel er in zijn geheel afgehaald, klaar. Maar toen ie opnieuw aangroeide, groeide hij gelijk weer in. Die ging na een tijdje vanzelf over, maar toen begon de andere teen.
Ik heb daar echt jaren mee rondgelopen, wild vlees waar het Tsunamiegebied een week van kon eten, elke dag mijn sok onder het bloed. Zelfs mijn schoenen soms. Maar toch blijven doorlopen, voetballen etc. met die teen. Ik durfde gewoon niet meer naar de dokter toe, ik wilde niet weer die verschrikkelijke spuiten (dacht ik) en die dagen van herstel.
Totdat ik op een dag thuis kwam en mijn moeder zei dat ze een afspraak met de huisarts had gemaakt, ik ontkwam er niet meer aan.Die verwees me door naar het ziekenhuis voor een operatie. De verdovingen vielen echt reuze mee van wat ik verwacht had, (wss had ik het in mijn gedachten veel erger gemaakt in al die jaren) en sindsdien nooit meer last gehad.
Wel zei de chirurg dat ie nog niet vaak zoiets had meegemaakt, en nadat ik klaar was, kwam ik naast een andere lotgenoot te liggen. Zijn verklaring was dat ie er veel te lang mee had gelopen, maar een maand of 4. Toen ik zei dat ik er al 7 of 8 jaar mee liep trok ie wit weg.
Het is wel leuk dat als ik ergens loop waar het druk is, ik nog steeds mijn rechtervoet uit voorzorg terugtrek. Want wat was het een hel als mensen erop gingen staan.
Zelfde hier, loop ook meer op mijn buitenkanten. En onbewust til ik bij het lopen mijn grote teen een beetje op..quote:Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:
[..]
8 jaar dude en ik maar klagen in de 3 jaar dat er mee heb gelopen, Maar ik herken het verhaal wel elke dag rode sokken of sokken die zelfs vastzaten aan me teen met een verse korst
...
Wat ik er wel aan over gehouden heb is dat mijn voet nu niet meer normaal kan neerzetten (Als je ingegroeide teen nagels heb wil je die ontzien dus til je het pijnlijke deel van je voet op ) nu ik geen ingeroeide teennagels meer heb zet ik nogsteeds mijn voet niet helemaal normaal neer maar een klein beetje naar buiten gedraait , Niet erg storend maar me schoenen slijten wel scheef af
Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
yup zo zag de mijne er begin 2005 ook uit..quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop het niet, ik heb goede hoop dat ik straks weer gewoon recht loop (voorzover ik dat al kan, ik loop sowieso niet helemaal jofel). Wat je zou kunnen doen is advies vragen aan een podoloog. Die kan eventueel zooltjes voor je maken. Scheef lopen belast je rug namelijk verkeerd en daar kun je problemen mee krijgen op termijn.
Mijn klompje
[afbeelding]
quote:Op donderdag 6 april 2006 18:57 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien ik geen nagels meer heb ga ik je niet raadplegen
quote:Op donderdag 6 april 2006 19:14 schreef Rewimo het volgende:
Als je even terugleest zie je dat er al eentje weggehaald was, en de tweede afgelopen maandag.
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen isquote:Op donderdag 6 april 2006 18:38 schreef McCarthy het volgende:
ik heb het heel vaak meegemaakt en er zeer veel ervaring mee
je hebt geen operatie nodig, en al helemaal geen verdoving. regelmatig slim wegknippen is voldoende.
Ik ben op zich bereid bij users langs te komen om eens te kijken wat ik kan doen.
bij mij betaal je naar gelang het resultaat, die kou dokter (DIE NIKS KAN) kost GVD geld
ingegroeide nagels wel.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen isDat is het namelijk niet.
mijn KNO arts kon ook n.i.k.s.quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:11 schreef Isabeau het volgende:
Dat jouw huisarts inzake een ingegroeide teennagel niet bekwaam bleek te zijn betekent nog niet dat alle artsen kut medici zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 6 april 2006 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen isDat is het namelijk niet.
Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen danquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:07 schreef miki het volgende:
En Isabeau: goed in de gaten houden! Mocht het rood worden aan de zijkantjes of iets vocht uitkomen, meteen actie ondernemen
Als ik zoiets voel laat ik meteen een stuk nagel wegsnijden (bij de chirurg), omdat ik weet dat het alleen maar erger wordt. En dan duurt het ook minder lang om te genezen. Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maarquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen dan![]()
Beetje stom om met zoiets al op de stoep van mijn huisarts te staan(ik heb het ook vooral als ik een tijd gelopen heb en mijn schoenen knellen verder helemaal niet of zo).
Nee, want ik liep eerst te veel naar de binnenkant en nou loop ik normaal.quote:Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:
Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
ah een medestanderquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:05 schreef Sessy het volgende:
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...
Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.
Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.
Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.
Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.
Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
Ja, ik heb toen ik een jaar of 12 was een keer een ingegroeide teennagel gehad, maar die heeft de huisarts vakkundig verholpen. Was even doorbijten, maar heb ik nadien nooit meer last van gehad.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:12 schreef miki het volgende:
Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
Met die amandelen ben ik het helemaal met je eens. Maar het zijn juist vaak de ouders die blijven aandringen op het verwijderen van de amandelen, niet de artsen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef McCarthy het volgende:
amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.
en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
Ik denk dat dat gewoon pus is. Dat bleef bij mij nog ongeveer een maand eruitkomen, heb dat toen diverse malen gevraagd, maar dat was normaal volgens de artsen. Maar inderdaad toch even laten checken voor het geval het opnieuw ontstoken is.quote:Op zondag 9 april 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrieBovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
ehrm ja, dat bedoelde ikquote:Op woensdag 12 april 2006 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Je moet juist hopen dat ie niet teruggroeit
Sterktequote:Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Zwaffel het volgende:
schopIk moet vrijdag verdomme
![]()
ik ben echt als de dood
ze gaan spuiten in mn teen zetten,en de helft wegsnijden
ik kan zaterdag toch wel met krukken lopen?
edit : gaan ze je teen ook hechten?![]()
Dat klinkt pijnlijk.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef Zwaffel het volgende:
Ik heb vrijdag lopen kutten met mn nagels knippen,en schoot met de schaar in het vlees. Sinds dien is het ontstoken![]()
Dat was ook pijnlijkquote:Op woensdag 19 april 2006 16:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat klinkt pijnlijk.
Maar reken er echt maar op dat je een paar dagen echt niet mobiel zult gaan zijn.
Ik heb 1,5 week met krukken gelopen. Na de eerste paar dagen is de ergste pijn wel over. Ik had twee hechtinkjes, die gingen er na die 1,5 week uit. Bij mij is overigens wel de hele nagel weggehaald inclusief nagelbed.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Zwaffel het volgende:
schopIk moet vrijdag verdomme
![]()
ik ben echt als de dood
ze gaan spuiten in mn teen zetten,en de helft wegsnijden
ik kan zaterdag toch wel met krukken lopen?
edit : gaan ze je teen ook hechten?![]()
ik heb net een stukje nagel weggeknipt. Het doet vreselijk pijn menquote:Op woensdag 19 april 2006 16:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 week met krukken gelopen. Na de eerste paar dagen is de ergste pijn wel over. Ik had twee hechtinkjes, die gingen er na die 1,5 week uit. Bij mij is overigens wel de hele nagel weggehaald inclusief nagelbed.
is het slim,dat als het voorvrijdag niet beter is,en ik toch echt echt echt naar e huisarts moet en flinke dosis asprine's in te nemen?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:24 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt technisch gezien wel lopen. Praktisch gezien is het een stuk fijner om met je poot omhoog te zitten
Met krukken zal in principe wel lukken. Maar prettig is het niet. Er stroomt dan enorm veel bloed naar je teen, dat veroorzaakt veel druk en is erg onprettig.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:19 schreef Zwaffel het volgende:
Ik hoop eigelijk dat ik zaterdag met krukken kan lopen.IPV de hele dag op bed te liggen. Ik wil shoppen
ik heb voor hoofdpijn ibrobrufen 600 mg. Als ik daar nou 2 van eet,voordat ik heen moet. Half uur voor de tijd,2 meeneem als ik daar zit,en desnoods nog 2 als ik ga slapen. dan heb ik 3200 mg gehadquote:Op woensdag 19 april 2006 16:28 schreef Rewimo het volgende:
Het is zeker slim om van tevoren al een goede pijnstiller in te nemen. En ervoor te zorgen dat je er daarvan een voorraadje in huis hebt ook. Je mag 6 paracetamollen per dag (van 500 mg). Mij is aangeraden de volgende in te nemen als de vorige nog niet uitgewerkt was, omdat het een poosje duurt voordat de pijn wegtrekt als je wacht tot het weer pijn gaat doen.
quote:Op woensdag 19 april 2006 16:52 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb t ook een keer gehad en bij mij viel t gelukkig reuze mee.
Wat heet, ik heb de dag erna 's avonds het verband eraf gehaald, pleistertje erop geplakt en ben weer gaan ijshockeyen.
hey,ik ben er mee bezig.Alleen het doet zo verdommde pijn. En ik kan een stuk nagel niet vindenquote:Op woensdag 19 april 2006 16:57 schreef boekenworm het volgende:
Brrr... ik snap niet dat jullie dit door een ander laten doen... Als mijn teen ontstoken is bij de nagel knip ik die er echt zelf af...
Ik heb van de week een stuk nagel eraf kunnen halen. Het doet zo verrekte pijn, ik snap echt niet dat mensen anderen dat laten doen, maar goed.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:02 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
hey,ik ben er mee bezig.Alleen het doet zo verdommde pijn. En ik kan een stuk nagel niet vinden
naald? Ik doe het met de punt van een nagelschaar. Vanaaf maar ff verder proberen. Alles ervoor over om onder die dokter uit te komen. Ik merk btw wel dat ik meer op de buitenkant van mn schoen ga lopenquote:Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Ik heb van de week een stuk nagel eraf kunnen halen. Het doet zo verrekte pijn, ik snap echt niet dat mensen anderen dat laten doen, maar goed.
Dat stukje nagel vind je wel als je maar genoeg peuterd met een naald.
de huisarts doet het.Niet de polikliniek. En ik doe het liever zelf,omdat ik als ik eraan denk dat men in mn teen gaat snijden,ik in mn broek schijtquote:Op woensdag 19 april 2006 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom zou je zelf gaan liggen dokteren.
laat het gewoon in de polikliniek doen, dan wordt gelijk het nagelbed aan de rand gedood, zodat de nagel daar niet meer teruggroeit.
ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:
enkel het idee is eng. De ingreep zelf valt, afgezien van de verdoving, enorm mee.
quote:Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:
enkel het idee is eng. De ingreep zelf valt, afgezien van de verdoving, enorm mee.
hijs toch al dikquote:Op woensdag 19 april 2006 21:49 schreef AversusZ het volgende:
[..]
![]()
Die prik op twee plaatsen is idd het ergst. Vooral het spul dat in je teen wordt gespoten. Voelt net alsof je teen helemaal opzwelt.
Inderdaad, dat moet wel gebeuren. Anders groeit 't gewoon weer vrolijk in.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Geen idee, bij mij zijn ze nu allebei helemaal weggehaald. Dus inclusief nagelbed. Nooit meer ingroeiende teennagels
Omdat er voor mij geen grotere griezels op de wereld rondlopen dan artsen. Ik kan prima zelf een nagel uit mijn teen peuteren, ik kan prima een ontsteking open jassen. Ik kan prima alcohol op een wond doen. Dus ik zie niet in waarom ik een dokter nodig heb. Als een ander het doet, doet het enkel meer pijn en geeft het meer ellende. Als ik het zelf doe bepaal ik of ik een pijnpauze neem of dat ik doorzet, neen ik laat geen vreemde aan mijn lijf voor zoiets kleins.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom zou je zelf gaan liggen dokteren.
laat het gewoon in de polikliniek doen, dan wordt gelijk het nagelbed aan de rand gedood, zodat de nagel daar niet meer teruggroeit.
Nee niet een complete nagel + nagelbed, maar wel gewoon een stuk nagel eraf knippen. Dat wat jij zegt is al een keer gedaan, en gebeurt dus nóóit meer.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:04 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt erg stoer, boekenworm, maar ik zie mezelf geen nagel verwijderen inlusief nagelbed...
Inderdaad, dan is het ook echt je laatste keer.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:35 schreef oelewappers het volgende:
dit was als het goed is mijn laatste keer.
dokter heeft iets erop gedaan waardoor me teen nagel aan de zijkant niet meer groeit (niks van te zien alleen een een halve cm geen nagel aan de zijkanten.
de mijne is een kneusquote:Op donderdag 20 april 2006 22:27 schreef oelewappers het volgende:
denk dat het aan je huisarts ligt.
heb je goede ervaringen met je huisarts?
mijnes was echt voorzichtig, vooral toen ik zei dat ik slecht tegen pijn kan deed hij extra voorzichtig![]()
woon je dichtbij het ziekenhuis ofzo?quote:
huisarts doet het. Is 5 min lopen,2 min fietsenquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:22 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
woon je dichtbij het ziekenhuis ofzo?
hmm... Dat had ik het erger, de mijne wilde er niet aan beginnen, meteen afspraak bij Poli...quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:27 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
huisarts doet het. Is 5 min lopen,2 min fietsen
ik ga op fiets. Aangezien ik er vrij zeker van ben dat ze er niet in gaan snijden. Dat zeg ik,door de trekzalf is de zwelling boven op weg. Ik blijf erbij dat het niet die nagel is,maar die schaar die in het vlees schoot. But we shall see. Moet er om 15:20 zijnquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:30 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
hmm... Dat had ik het erger, de mijne wilde er niet aan beginnen, meteen afspraak bij Poli...
Kwam lopens binnen, maar ging in een rolstoel weer naar buiten, dus ik hoop dat je met de auto gaat en dat je gebracht word..
Ja ik kan wel redelijk goed tegen pijn.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:27 schreef oelewappers het volgende:
denk dat het aan je huisarts ligt.
heb je goede ervaringen met je huisarts?
mijnes was echt voorzichtig, vooral toen ik zei dat ik slecht tegen pijn kan deed hij extra voorzichtig![]()
AnnekeM, ik merk aan je manier van vertellen dat je angst hebt om naar de chirurg te gaan...quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:07 schreef AnnekeM het volgende:van de week weer naar de huisarts geweest omdat ik weer ruzie had met mijn teennagels. Het stukje nagel wat de vorige keer door de onsteking niet goed verwijderd kon worden, groeit nu weer in
Begon er meteen al veel last van te krijgen, dus ik wist hoe laat het was.
Ook mijn linkerteen doet het niet naar behoren. Ik heb er zelf weer aan zitten prutsen, maar het is juist het onderste stukje nagel dat ingegroeid is.
Kom ik bij de andere huisarts dan mijn eigen (toen ik een afspraak wilde maken, stond hij bij de balie. Of ik 's middags nog op spreekuur kon komen.. Dat kon.. hij noemde een tijdstip.. ik: oke... euh, bij wie? Hij: bij MIJ... Okey (in gedachten OJEE) -> ga niet recht in zijn gezicht zeggen dat ik bij zijn collega wil)
En ja hoor.. Kom ik daar binnen.. (het is gewoon een vage vent, kan nie praten met hem en hij is zo kortaf).. laat mijn nagels zien en vertel waar ik last van heb.. Vertel ook dat zijn collega de rechter teennagel onder verdoving heeft geknipt en ik nu last heb van het stukje wat zij niet weg kreeg.. (ze had nog gezegd dat als ik er weer last van zou krijgen, de chirurg het zou moeten verwijderen)
Hij: maar dat stukje kan ook niet wegIk laat ook de andere teen zien... Hij: daar kan ik niets aan doen hoor... Pedicure
Ohw.. is hier ergens een pedicure in de buurt? Kijk maar in het telefoonboek..
2 min later was ik alweer weg![]()
Voelde me zo onnozel toen.. voor dat stukje teennagel naar de huisarts.. Voelde me er al zo onzeker over en die gevoelens zijn alleen maar erger geworden..
K*t arts
* AnnekeM is zelf weer aan het prutsen geweest...
*gele aanslag in de sok![]()
Dat klopt, dat werkt. Je kunt ook de nagelhoek met een pincetje uit het opgezwollen vlees halen en er vervolgens overheen leggen/tillen/drukken, dan groeit het verder eroverheen in plaats van erin.quote:Last van ingroeiende nagels druk met iets scherps een heel klein stukje van een watje in de hoek van de ingroeiende nagel dan groeit de nagel er weer over heen en niet de hoek in .dit iedere dag verschonen.
- Corrie
OMGquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:55 schreef Sessy het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze dat toen niet eens geprobeerd. Hij had er alleen ijs op gelegd, that's all.
Maar ja, ik ben ook sowieso niet gevoelig voor novocaine, misschien had hij geen lidocaine of zo.
M'n amandelen en 2 kiezen hebben ze ook zonder verdoving verwijderd.
Ter verdediging van de artsen in kwestie, ze hebben het de eerste keer wel geprobeerd... Het enige wat ze daarmee bereikten was een gigantische zwelling en geen enkel verdovend effect. Maar aan de zuurstof liggen is wel lekker, da's echt net of je superfrisse lucht ademt in het bos of zo.quote:
Huh? Vijf minuten? Alle vier de keren was het bij mij binnen 30 sec. gepiept. Oké, soms vanwege ontstekingen nog een prik erachteraan, maar dan nog maximaal 1 minuut. En als het binnen een week niet aanzienlijk beter is - bij mij bloedde het na een paar uurtjes al niet meer - moet je echt terug gaan hoor!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef MegaSky het volgende:
De huisarts heeft bij mij nu een week geleden fenolisatie uitgevoerd. Dus een reepje van de nagel verwijderen en dan het nagelbed doden met fenol. De operatie zelf viel wel mee, omdat het goed verdoofd was. Ik merkte er niks van. Maar die verdovingsprikken... dat deed HELSE pijn!Dit NOOIT meer! Nog liever de pijn van ingegroeide nagels dan deze naalden, die 5 minuten lang duurde voordat alle vloeistof (50 ml) geinjecteerd was. 5 minuten helse pijn. En m'n grote teen zag er uit als een ballonnetje met al die verdovende vloeistof erin.
Nu is het een week later, ik heb meer pijn aan m'n teen dan ooit tevoren met de ingegroeide nagel. Elke dag verband verschonen en elke dag bebloede sokken. Het blijft maar bloeden, nu al een week lang. Ik hoop dat het snel heelt. Een ding heb ik wel geleerd: dit nooooooooooooooooit meer!!
Hmm, begrijpelijk. Ben wel erg blij met hoe het allemaal genezen is. Moet wel zeggen dat die nagellak het allemaal wel een beetje mooier maakt hoor, anders zie je idd wel een missend randje. Misschien ligt het ook aan hoever de arts het weghaalt.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:54 schreef miki het volgende:
Sadisticembrace, inderdaad snel genezen! Je ziet er niks meer van. Bij mij wel, beide nagels zijn echt rond met aan één kant recht afgesneden...maarja ik zit er niet mee zolang het maar wegblijft
Ik mag hopen dat het bij mij ook zo vlekkeloos gaat. Het verhaal ervoor komt me in ieder geval wel bekend voorquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:55 schreef Lucille het volgende:
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Aan beide grote teen nagels. En ik heb er dus maanden mee gelopen, heb zelfs het wildvlees bij de infectie weggesneden (met scheermes). Achteraf heel dom, maar het hielp wel. Eventjes. Want behandeling is wel noodzakelijk om de groei aan de zijkanten te stoppen. Je krijgt inderdaad 2 prikken, aan de zijkanten van de nagelriem. En vanaf dat moment is het heerlijk om zonder pijn verder te gaan. De ingreep is bij mij poliklinisch gedaan, omdat mijn huisarts het te ver heen vond wat betreft mijn nagels. Je loopt 1 a 2 dagen met een verband om je tenen, maar daarna kan je je schoenen weer aan en (heel belangrijk) je loopt pijnvrij.
Omdat de nagelgroeiplekken aan de zijkanten behandeld worden met fenol worden daar de groeicellen kapot gemaakt, zodat nagels niet meer aan de zijkant groeien. De ingreep is in 1986 of zo gedaan en sindsdien zijn de nagels niet meer in het vlees gegroeid.
* Gizmore riltquote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:20 schreef Jorien het volgende:
<knip>
Wat jij hebt, had ik ook. ook alle vier de kanten groeiden keer op keer in. Ik heb er járen mee rondgelopen, wig, pedicure, podoloog en uiteindelijk toch maar fenol.. Maar bij mij heeft het wel geholpen. Gewoon bij de huisarts, plaatselijk verdoofd (inderdaad geen pretje) en fenol. Ik zou je toch aanraden een andere huisarts te zoeken en opnieuw te gaan kijken. Ik heb de trekzalf-alcohol-pincet methode ook jaren zelf gedaan, wat alleen maar tot misvormde tenen en wild vlees heeft geleid, dus dat zou je echt moeten laten hoor... Wat jij hebt moet gewoon worden verholpen. Mijn podoloog zei dat je ook je nagels kunt laten trekken en er kunstnagels in kunt laten zetten, klinkt afschuwelijk, maar je hele leven lang pijnlijke tenen is weer het andere uiterste. Voor mij was die pijn trouwens niet eens het ergste, daar raak je aan gewend, maar ik wilde ook slippers aan zonder dat (je denkt dat) mensen naar je voeten kijken met medelijden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:45 schreef Jorien het volgende:
Ze hebben die eerste keren niet het nagelbed weggehaald, dat was 'gewoon' een fenolbehandeling. Die dus normaal redelijk schijnt te werken (de arts had het over 80% slaging), maar bij mij dus niet. De laatste keer, met die klassieke wigexcisie, halen ze gewoon een driehoek in de hoekjes van je nagelbed weg, inclusief wortel en nagelbed. Op die een of andere manier is dat echter niet goed gegaan.
Ik moet zeggen dat ik er redelijk aan gewend raak, al heb ik eigenlijk bijna altijd wel pijn eraan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niet aanboven hou voor nieuwe of experimentele methoden![]()
Zoals gezegd heb ik geen nagels meer op mijn grote tenen en het valt echt niemand opquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:53 schreef sadisticembrace het volgende:
maar ik wilde ook slippers aan zonder dat (je denkt dat) mensen naar je voeten kijken met medelijden.
Oei, heeft die van mij ook een keer gedaan. Had hij de hele nagel weggehaald. Toen ie weer teruggroeide, groeide de nagel gelijk weer in. Zonder dat ik hem een keer geknipt had...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:33 schreef detulp050 het volgende:
Zojuist dus even naar de huisarts geweest: mijn dokter gaat het zelf doen, duurt inclusief verdoven een minuut of 40 en dan drie dagen rust. Ben benieuwd
Idd, zo ging dat bij mij ook. Alleen was dat 8 jaar later.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij mij had de huisarts het ook verprutst. Dat moest toen in de polikliniek hersteld worden.
Hou die gedachte vast.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zoals gezegd heb ik geen nagels meer op mijn grote tenen en het valt echt niemand op
Mijn oude huisarts ook - die knipte er een stuk af (en bond de teen rondom af met een stuk eh.. rubber of zoquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij mij had de huisarts het ook verprutst. Dat moest toen in de polikliniek hersteld worden.
Er heeft nog nooit iemand iets over gezegd in elk gevalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, waardoor het als het ware weer dichtgroeit? Het is namelijk al een aantal jaar zoals dit, maar de dokter had het erover dat het hierdoor komt..
Ook na het lezen van enkele reacties in dit topic nog een vraag: Is het nou de bedoeling dat een ingegroeide teennagel niet meer terugkomt door zo'n ingreep van de huisarts/chirurg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |