abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35383870
Ik heb al jaren last van mijn grote teennagels dat die ingroeien. Altijd eigenwijs geweest en het zelf weggeknipt *effe op je tanden bijten en daarna is de druk weg en de pijn een stuk minder.
Maar het gevolg hiervan was dat de nagel scheef ging groeien en steeds lager ging ingroeien.
Nu is het zo laag dat ik het niet meer zelf weg kan knippen en er een infectie bij is gekomen.
Nog 1,5 week mee doorgelopen en dan toch maar effe naar de huisarts (moet voor mijn werk veel lopen, dus niet fijn met pijnlijke teen)
Die natuurlijk blij dat ze een ingreep mag uitvoeren. Ze gaat mijn teen op 2 plaatsen verdoven en aan beide teennagels het ingegroeide stuk wegsnijden? Ze zei dat het zeker 2 dagen pijn gaat doen en ik een paar dagen niet kan werken... Nu moesten we dit plannen wanneer ik niet een drukke werkweek heb... ik heb het altijd druk De komende 4 weken zit ik gewoon vol en dan nu zere teen.. volgende week maar 2 dagen vrij genomen en daarna zie ik het wel weer (moest ook perse op haar spreekuur).. Ik hoop gewoon dat het ècht reuze mee gaat vallen..

Nu is mijn vraag dus wie dit eerder meegemaakt heeft en hoe het zat met de pijn & genezing. Geneest dit snel? Is de pijn te verdragen met pijnstillers?
Ik ben nog liever aan het werk dan met een pijntje thuis zitten. *Afleiding..

De huisarts had haast omdat ik er snel nog effe tussendoor kwam (ik stond bij een andere huisarts op het spreekuur, maar die was foetsie ).. Nu overviel de ingreep en het 2 dagen niets kunnen mij een beetje dat ik vergeten ben om door te dringen met vragen

*dinsdag terugkomen met een sok en slipper omdat mn voet niet in mn schoen zal passen aldus de huisarts
pi_35384000
Ik heb er geen verstand van, maar sterkte!
pi_35384299
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...

En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35384330
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
pi_35384395
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
pi_35384397
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:55 schreef Molluck het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...

En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
Ben ik nie zo blij mee Hoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:58:48 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35384436
Qua pijn viel het mij reuze mee hoor, eerste dag klopt het wat ja, maar met pijnstillertje en voet omhoog gaat dat prima .

Eerste 2 dagen kan je idd alleen maar een beetje hinken, maar dat gaat ook vrij snel over.

Had er vóór de ingreep iig meer pijn aan dan direct erna .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:37 #8
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35384473
Ik heb dat 1 keer gehad. Aan de bovenkant van je teen drukken ze twee keer een verdovingsspuit er schuin in, dat valt qua pijn heel erg mee. En dan knipt die een ruim stuk nagel eraf, bij mij was het een derde van me nagel. Daarna komt er verband om en moet je je voet een paar uur omhoog houden omdat het gaat bloeden als een rund. Bovendien komt er dan minder druk op je teen te staan en doet het zodoende wat minder pijn. Zodra de verdoving is uitgewerkt zijn pijnstillers ZEKER een aanrader, want het kan behoorlijk pijn doen, maar het valt wel te verdragen. Ik zou er bovendien in de dagen erna niet veel of helemaal niet op lopen, omdat het heel makkelijk weer erg kan gaan bloeden.

De 2 rode cirkels geven aan waar de injecties gaan komen en op de nagel zelf heb ik aangegeven wat ze bij mij er hebben afgeknipt.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35384481
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
Met een 0-uren contract worden deze uren helaas niet uitbetaald. Heb het vandaag maar even nagevraagd zodat ze voor volgende week een andere invalster kunnen zoeken.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:50 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35384486
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef Stansfield het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
Verdoving ja, das het vervelendste van alles, vooral omdat ik ook een ontsteking had.

Maar al met al viel het me echt héél erg mee.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:54 #11
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35384489
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ben ik nie zo blij mee Hoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
Een week wel...

En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35384760
mijn vriend had hier ook last van,en had ook een beste ontsteking!
Veel in een sopje gezeten met biotex...

we zijn toen een keer naar een pedikure geweest en die heeft alle dode huid weggeknipt.
Zelf heeft hij een heel stuk nagel eruit kunnen halen!
Nu is het over....

ik wens je veel sterkt....
En je moet maar zo denken,eerst even pijnlijden en dan kun je weer gewoon lopen zonder pijn!
pi_35384777
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:59 schreef Molluck het volgende:
Een week wel...

En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
volgend weekend ga ik 'n weekend weg -> georganiseerd weekend met een stichting waar ik zelf in de organisatie zit. Ze zien me al aankomen op slippers of sandalen.

Sandalen met sokken is natuurlijk geen gezicht

(het niet kunnen sporten is op zich niet zo heel erg, wel jammer)
pi_35384858
Ik heb allebei mn grote teennagels helaas moeten laten inknippen vanwege ingroeien, en geloof me, je bent er langer zoet mee dan 2 dagen!
De verdovingspuiten die je in je teen krijgt zijn echt vreselijk pijnlijk!
Als de verdoving goed werkt (wat bij mij niet het geval was ) merk je weinig van het wegknippen van je nagel. Als de verdoving echter uitgewerkt is

Je nagel wordt trouwens niet gesneden maar geknipt. er wordt een stuk van je nagelriem ingesneden zodat je nagel tot aan de aangroei weggeknipt kan worden. Na het wegknippen krijg je er een of ander goedje erin gespoten dat de nagel dood moet maken zodat hij niet meer gaat groeien waar die weggeknipt is, maar 9 van de 10 keer groeit ie wel weer aan.

En het verband na 2 dagen al weghalen kan je waarschijnlijk wel vergeten, je nagelriem blijft lange tijd super gevoelig en schoenen kan je de eerste week wel vergeten.

Dit is hoe het bij mij gegaan is, misschien valt t bij jou erg mee..
Wens je in elk geval veel sterkte
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_35385329
www.ziekenhuis.nl meld het volgende over ingegroeide teennagel:

Na de ingreep
Als de verdoving uitgewerkt is, kunt u wat pijnklachten hebben, waarvoor u pijnstillers als paracetamol kunt gebruiken. Deze zijn te koop bij apotheek en drogist en het is raadzaam om voor de ingreep al vast deze pijnstillers in huis te hebben

Ook het hooghouden van de voet kan de pijn verlichten. Na een dag mag het drukverband eraf, kunt u de voeten baden en een pleister op de teen doen. Afhankelijk van de pijn kunt u meestal al weer na enkele (twee tot vijf) dagen weer normaal lopen.

Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...

Maar de verhalen van jullie
pi_35385472
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35385498
en inderdaad, grote sokken en slipper. je krijgt een flink verband om je teen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Donald Duck held woensdag 22 februari 2006 @ 22:21:01 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35385660
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:15 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...

Maar de verhalen van jullie
In de praktijk is het erger dan in die omschrijvingen ja.
De spuiten zijn extreem onprettig en als de verdoving is uitgewerkt na een paar uur, voel je een enorme druk in je voet. Een onprettig kloppend gevoel.
Bij mij ging het ontsteken, daar ben ik nog flink ziek van geworden en ik moest een antibioticakuur volgen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:21:27 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35385686
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held woensdag 22 februari 2006 @ 22:22:51 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35385765
Inderdaad, niet door de huisarts laten doen, die verpesten het. Ik heb het ook 2 keer gehad. 1 keer door de huisarts, 2e keer door een chirurg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35385934
Ik heb het ook gehad (is trouwens door de huisarts gedaan, ging gewoon goed) maar ik had er toch echt wel last van, ik kon zeker de eerste 4-5 dagen geen schoenen aan trouwens, zowel door het dikke verband als door de pijn die ik eraan had. Nou moet ik wel erbij zeggen dat er bij mij ook een ontsteking onder die nagel zat die helemaal weggesneden is.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_35386037
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:21 schreef Yildiz het volgende:
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
In de meeste ziekenhuizen doet de chirurg het niet zelf, maar de assistent. En als je heel veel geluk hebt doet de co-assistent het. Meestal heeft de huisarts meer ervaring dan de assistent en zeker veel meer ervaring dan de co-assistent.

Ik heb deze 'ingreep' trouwens voor het eerst op de operatiekamer gedaan. Patiënt was als de dood voor de prikjes en wilde dus onder narcose! Anaesthesioloog boos. Patiënt bang voor injecties, maar ja, onder narcose krijg je toch ook echt een infuus. Maar goed, toen de patiënt onder zeil was zei de chirurg: "ga je gang, dit ga ik niet doen hoor"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:28:28 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35386117
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35386439
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zit

Ik moet zeggen dat ik héél erg twijfel of ik het dinsdag uberhaupt wel ga doen.
Aan de andere kant kan de onsteking natuurlijk ook heel erg uit de hand lopen. Al is de onsteking al minder geworden door het soda-baden.

Grrr.. ik ben gewoon kwaad omdat ik niet weet wat ik moet... ik kan gewoon geen paar dagen achterelkaar vrij hebben.. Dinsdag en woensdag kan nog, maar donderdag moet ik ècht weer auto rijden.
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:36:40 #25
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_35386576
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Dat heb ik ook gedaan, alleen ben ik in mijn bek geopereerd vorige week. Die verdovingen voelde ik niet zo heel veel van, het zat goddomme in m'n lip (had daarna ook een lip waarop Marijke Helwegen jaloers op zou zijn).

Maargoed, het plannen rond een weekend is een aanrader
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')