abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35383870
Ik heb al jaren last van mijn grote teennagels dat die ingroeien. Altijd eigenwijs geweest en het zelf weggeknipt *effe op je tanden bijten en daarna is de druk weg en de pijn een stuk minder.
Maar het gevolg hiervan was dat de nagel scheef ging groeien en steeds lager ging ingroeien.
Nu is het zo laag dat ik het niet meer zelf weg kan knippen en er een infectie bij is gekomen.
Nog 1,5 week mee doorgelopen en dan toch maar effe naar de huisarts (moet voor mijn werk veel lopen, dus niet fijn met pijnlijke teen)
Die natuurlijk blij dat ze een ingreep mag uitvoeren. Ze gaat mijn teen op 2 plaatsen verdoven en aan beide teennagels het ingegroeide stuk wegsnijden? Ze zei dat het zeker 2 dagen pijn gaat doen en ik een paar dagen niet kan werken... Nu moesten we dit plannen wanneer ik niet een drukke werkweek heb... ik heb het altijd druk De komende 4 weken zit ik gewoon vol en dan nu zere teen.. volgende week maar 2 dagen vrij genomen en daarna zie ik het wel weer (moest ook perse op haar spreekuur).. Ik hoop gewoon dat het ècht reuze mee gaat vallen..

Nu is mijn vraag dus wie dit eerder meegemaakt heeft en hoe het zat met de pijn & genezing. Geneest dit snel? Is de pijn te verdragen met pijnstillers?
Ik ben nog liever aan het werk dan met een pijntje thuis zitten. *Afleiding..

De huisarts had haast omdat ik er snel nog effe tussendoor kwam (ik stond bij een andere huisarts op het spreekuur, maar die was foetsie ).. Nu overviel de ingreep en het 2 dagen niets kunnen mij een beetje dat ik vergeten ben om door te dringen met vragen

*dinsdag terugkomen met een sok en slipper omdat mn voet niet in mn schoen zal passen aldus de huisarts
pi_35384000
Ik heb er geen verstand van, maar sterkte!
pi_35384299
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...

En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35384330
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
pi_35384395
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
pi_35384397
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:55 schreef Molluck het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, die heeft inderdaad een of twee dagen thuis gezeten en daarna op slippers gelopen...

En die voet past niet in je schoen door het verband, niet doordat die zo opgezwollen is vanwege de ingreep
Ben ik nie zo blij mee Hoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:58:48 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35384436
Qua pijn viel het mij reuze mee hoor, eerste dag klopt het wat ja, maar met pijnstillertje en voet omhoog gaat dat prima .

Eerste 2 dagen kan je idd alleen maar een beetje hinken, maar dat gaat ook vrij snel over.

Had er vóór de ingreep iig meer pijn aan dan direct erna .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:37 #8
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35384473
Ik heb dat 1 keer gehad. Aan de bovenkant van je teen drukken ze twee keer een verdovingsspuit er schuin in, dat valt qua pijn heel erg mee. En dan knipt die een ruim stuk nagel eraf, bij mij was het een derde van me nagel. Daarna komt er verband om en moet je je voet een paar uur omhoog houden omdat het gaat bloeden als een rund. Bovendien komt er dan minder druk op je teen te staan en doet het zodoende wat minder pijn. Zodra de verdoving is uitgewerkt zijn pijnstillers ZEKER een aanrader, want het kan behoorlijk pijn doen, maar het valt wel te verdragen. Ik zou er bovendien in de dagen erna niet veel of helemaal niet op lopen, omdat het heel makkelijk weer erg kan gaan bloeden.

De 2 rode cirkels geven aan waar de injecties gaan komen en op de nagel zelf heb ik aangegeven wat ze bij mij er hebben afgeknipt.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35384481
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
daar hoef je toch geen vrij voor te nemen? je zit gewoon ziek thuis.
Met een 0-uren contract worden deze uren helaas niet uitbetaald. Heb het vandaag maar even nagevraagd zodat ze voor volgende week een andere invalster kunnen zoeken.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:50 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35384486
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef Stansfield het volgende:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Er gaan 2 grote spuiten je teen in en dat is niet echt een lekker gevoel vertelde hij dus bereid je maar voor op wat pijn? En hij moest het ook meerdere keren doen.
Verdoving ja, das het vervelendste van alles, vooral omdat ik ook een ontsteking had.

Maar al met al viel het me echt héél erg mee.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:59:54 #11
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35384489
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:57 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ben ik nie zo blij mee Hoe lang ongev. heeft die vriend op slippers gelopen?
Van mij mag het verband na 2 dagen wel minder of eraf
Een week wel...

En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35384760
mijn vriend had hier ook last van,en had ook een beste ontsteking!
Veel in een sopje gezeten met biotex...

we zijn toen een keer naar een pedikure geweest en die heeft alle dode huid weggeknipt.
Zelf heeft hij een heel stuk nagel eruit kunnen halen!
Nu is het over....

ik wens je veel sterkt....
En je moet maar zo denken,eerst even pijnlijden en dan kun je weer gewoon lopen zonder pijn!
pi_35384777
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:59 schreef Molluck het volgende:
Een week wel...

En sporten zal een tijdje ook niet gaan omdat je dan te veel druk op je teen zet.
volgend weekend ga ik 'n weekend weg -> georganiseerd weekend met een stichting waar ik zelf in de organisatie zit. Ze zien me al aankomen op slippers of sandalen.

Sandalen met sokken is natuurlijk geen gezicht

(het niet kunnen sporten is op zich niet zo heel erg, wel jammer)
pi_35384858
Ik heb allebei mn grote teennagels helaas moeten laten inknippen vanwege ingroeien, en geloof me, je bent er langer zoet mee dan 2 dagen!
De verdovingspuiten die je in je teen krijgt zijn echt vreselijk pijnlijk!
Als de verdoving goed werkt (wat bij mij niet het geval was ) merk je weinig van het wegknippen van je nagel. Als de verdoving echter uitgewerkt is

Je nagel wordt trouwens niet gesneden maar geknipt. er wordt een stuk van je nagelriem ingesneden zodat je nagel tot aan de aangroei weggeknipt kan worden. Na het wegknippen krijg je er een of ander goedje erin gespoten dat de nagel dood moet maken zodat hij niet meer gaat groeien waar die weggeknipt is, maar 9 van de 10 keer groeit ie wel weer aan.

En het verband na 2 dagen al weghalen kan je waarschijnlijk wel vergeten, je nagelriem blijft lange tijd super gevoelig en schoenen kan je de eerste week wel vergeten.

Dit is hoe het bij mij gegaan is, misschien valt t bij jou erg mee..
Wens je in elk geval veel sterkte
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_35385329
www.ziekenhuis.nl meld het volgende over ingegroeide teennagel:

Na de ingreep
Als de verdoving uitgewerkt is, kunt u wat pijnklachten hebben, waarvoor u pijnstillers als paracetamol kunt gebruiken. Deze zijn te koop bij apotheek en drogist en het is raadzaam om voor de ingreep al vast deze pijnstillers in huis te hebben

Ook het hooghouden van de voet kan de pijn verlichten. Na een dag mag het drukverband eraf, kunt u de voeten baden en een pleister op de teen doen. Afhankelijk van de pijn kunt u meestal al weer na enkele (twee tot vijf) dagen weer normaal lopen.

Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...

Maar de verhalen van jullie
pi_35385472
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35385498
en inderdaad, grote sokken en slipper. je krijgt een flink verband om je teen.
  Donald Duck held woensdag 22 februari 2006 @ 22:21:01 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35385660
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:15 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik dit zo lees, lijkt het mee te vallen...

Maar de verhalen van jullie
In de praktijk is het erger dan in die omschrijvingen ja.
De spuiten zijn extreem onprettig en als de verdoving is uitgewerkt na een paar uur, voel je een enorme druk in je voet. Een onprettig kloppend gevoel.
Bij mij ging het ontsteken, daar ben ik nog flink ziek van geworden en ik moest een antibioticakuur volgen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:21:27 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35385686
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb het al 3 keer gehad.
plan de eerste dagen niks en ga zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten, loop zo min mogelijk.
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held woensdag 22 februari 2006 @ 22:22:51 #20
46149 __Saviour__
pi_35385765
Inderdaad, niet door de huisarts laten doen, die verpesten het. Ik heb het ook 2 keer gehad. 1 keer door de huisarts, 2e keer door een chirurg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_35385934
Ik heb het ook gehad (is trouwens door de huisarts gedaan, ging gewoon goed) maar ik had er toch echt wel last van, ik kon zeker de eerste 4-5 dagen geen schoenen aan trouwens, zowel door het dikke verband als door de pijn die ik eraan had. Nou moet ik wel erbij zeggen dat er bij mij ook een ontsteking onder die nagel zat die helemaal weggesneden is.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_35386037
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:21 schreef Yildiz het volgende:
Exact hetzelfde, laat het trouwens wel door een polikliniek doen, als je die keuze hebt, of een chirurg. Die doen dat namelijk vaker dan een huisarts. Tenminste, ik had een eerste keer de huisarts, toen een chirurg, en daarna iemand van n polikliniek. Toevalligerwijs voelde het elke keer beter aan.
In de meeste ziekenhuizen doet de chirurg het niet zelf, maar de assistent. En als je heel veel geluk hebt doet de co-assistent het. Meestal heeft de huisarts meer ervaring dan de assistent en zeker veel meer ervaring dan de co-assistent.

Ik heb deze 'ingreep' trouwens voor het eerst op de operatiekamer gedaan. Patiënt was als de dood voor de prikjes en wilde dus onder narcose! Anaesthesioloog boos. Patiënt bang voor injecties, maar ja, onder narcose krijg je toch ook echt een infuus. Maar goed, toen de patiënt onder zeil was zei de chirurg: "ga je gang, dit ga ik niet doen hoor"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:28:28 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35386117
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
pi_35386439
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dan, neem een donderdag en vrijdag vrij, laat je donderdagochtend opereren, dan kan je de rest van de dag nog een beetje verdoofd op je bed liggen, de avond goed slapen, de ochtend erna je pleister eraf baden, en dan heb je nog 3 dagen om te herstellen.
Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zit

Ik moet zeggen dat ik héél erg twijfel of ik het dinsdag uberhaupt wel ga doen.
Aan de andere kant kan de onsteking natuurlijk ook heel erg uit de hand lopen. Al is de onsteking al minder geworden door het soda-baden.

Grrr.. ik ben gewoon kwaad omdat ik niet weet wat ik moet... ik kan gewoon geen paar dagen achterelkaar vrij hebben.. Dinsdag en woensdag kan nog, maar donderdag moet ik ècht weer auto rijden.
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:36:40 #25
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_35386576
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Dat heb ik ook gedaan, alleen ben ik in mijn bek geopereerd vorige week. Die verdovingen voelde ik niet zo heel veel van, het zat goddomme in m'n lip (had daarna ook een lip waarop Marijke Helwegen jaloers op zou zijn).

Maargoed, het plannen rond een weekend is een aanrader
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:41:46 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35386849
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:34 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Punt is juist dat ik flexibele werktijden heb (doordeweek & weekends). Toeval is dat ik de komende 4 weken door de weeks en weekends helemaal vol zit

Ik moet zeggen dat ik héél erg twijfel of ik het dinsdag uberhaupt wel ga doen.
Aan de andere kant kan de onsteking natuurlijk ook heel erg uit de hand lopen. Al is de onsteking al minder geworden door het soda-baden.

Grrr.. ik ben gewoon kwaad omdat ik niet weet wat ik moet... ik kan gewoon geen paar dagen achterelkaar vrij hebben.. Dinsdag en woensdag kan nog, maar donderdag moet ik ècht weer auto rijden.
Tja, ik weet niet hoe fanatiek jij met werk bent, maar als ik een ontsteking hebt kan het werk gewoon de tering krijgen hoor, als je er namelijk te lang mee door gaat wordt het er echt niet beter op. En je zal het vast ook wel altijd druk hebben. En zal je er na 3 weken achter komen dat je het weer 4 weken druk krijgt, et cetera.

Daarbij komt, hoe eerder je het laat opereren, hoe beter en daarmee hoe sneller het geneest. Ik ben ook altijd zo'n type die gelijk even naar de verbanddoos loopt met een wondje, ipv zo 'stoer' de hele dag ermee rond te lopen. Dat kost je namelijk eerst wel even 3 minuten, maar je wond herstelt wel 3x sneller.
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:44:06 #27
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35386960
ongeveer een jaar geleden heen geweest.

Maandag middag 1400 gedaan: toen kon ik er absoluut niet op lopen.
Vrijdag kon ik er weer redelijk op lopen, waarna ik zaterdag er totaal geen last van heb gehad...

maar ben er een keer op de woensdag wel bij de huisarts bij flauw gevallen toen het verband eraf moest: bloeddruk viel even weg... :S

alles met alles viel het me nog mee...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35388997
Ook gehad. Heb er meer dan een half jaar mee rondgelopen, ontstoken en wel. Mja wazige tijd toen
Van het wegsnijden merkte ik niks. verdoving werkte prima. gewoon met de auto naar huis gegaan. 2 uur later bestierf ik het van de pijn . 2e dag ging beter. 3e dag kon ik alweer redelijk normaal lopen.
Het stelt achteraf allemaal niks voor eigenlijk.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_35389084
Ontsteking aan de teen, voet in een bak water met soda!
Ontsmet enzo, je nagels nooit rond knippen bij je tenen die moeten recht geknipt worden, bij je vingernagels altijd rond anders groeien die in!

Ik wens je heel veel sterkte en anders probeer je het zo nog even!? aanzien of het goed gaat ofzo
Blond zijn is geen schande, toch?
pi_35407221
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Aan beide grote teen nagels. En ik heb er dus maanden mee gelopen, heb zelfs het wildvlees bij de infectie weggesneden (met scheermes). Achteraf heel dom, maar het hielp wel. Eventjes. Want behandeling is wel noodzakelijk om de groei aan de zijkanten te stoppen. Je krijgt inderdaad 2 prikken, aan de zijkanten van de nagelriem. En vanaf dat moment is het heerlijk om zonder pijn verder te gaan. De ingreep is bij mij poliklinisch gedaan, omdat mijn huisarts het te ver heen vond wat betreft mijn nagels. Je loopt 1 a 2 dagen met een verband om je tenen, maar daarna kan je je schoenen weer aan en (heel belangrijk) je loopt pijnvrij.
Omdat de nagelgroeiplekken aan de zijkanten behandeld worden met fenol worden daar de groeicellen kapot gemaakt, zodat nagels niet meer aan de zijkant groeien. De ingreep is in 1986 of zo gedaan en sindsdien zijn de nagels niet meer in het vlees gegroeid.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35409073
overigens zitde 4e keer er voor mij denk ik wel aan te kmen, de laatste zijkant groeit steeds in,tot nu toe wel steeds erg weten te voorkomen, maar dat gaat uiteraard een keer mis.
pi_35409124
2 keer meegemaakt.
Verdoving is pijnlijk, van de behandeling zelf voel je niet meer dan wat getik op je nagel.
Met een beetje paracetemol overleef je het daarna ook wel.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:50:22 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35409409
Kan dan niemand hier zijn/haar teennagels een beetje fatsoenlijk bijhouden?
Ga dan naar de pedicure ofzo. En graag ook niet meer zeuren over te hoge ziektekostenverzekeringen; ingegroeide teenagels onder narcose wegknippen .
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35410833
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ga dan naar de pedicure ofzo. En graag ook niet meer zeuren over te hoge ziektekostenverzekeringen; ingegroeide teenagels onder narcose wegknippen .
Normaal worden teennagels onder plaatselijke verdoving weggeknipt, niet onder narcose. Het is een behandeling op de poli.

En het heeft vrij weinig te maken met fatsoenlijk bijhouden, het heeft te maken met het feit dat de nagel bij sommige mensen de neiging heeft om ook zijwaards naar beneden te groeien. De nagel komt dus al in het vlees bij de plek waar de nagel groeit, bij het nagelbed dus. En daar kan je weinig bij knippen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35410932
een tijdje terug had ik in me duim gezaagt en datmoest in et ziekenuis ff gehecht worden , komt daar een chirurg/dokter binnen terwijl de zus mijn duim een verbandje gaf en vraagt ie aan die zuster waar de NAGEL-EXTRACTER ligt
ff verderop zat er dus eentje waar ze de nagel van uit gingen trekken
pies on joe toe
pi_35410944
quote:
het gaat hier niet om slechte verzorging, mijn nagel groeit gewoon standaard de zijkant in
ik kan nog zo goed knippen als ik wil, maar dat verandert er niks aan.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:30:50 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35411019
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Normaal worden teennagels onder plaatselijke verdoving weggeknipt, niet onder narcose. Het is een behandeling op de poli.

En het heeft vrij weinig te maken met fatsoenlijk bijhouden, het heeft te maken met het feit dat de nagel bij sommige mensen de neiging heeft om ook zijwaards naar beneden te groeien. De nagel komt dus al in het vlees bij de plek waar de nagel groeit, bij het nagelbed dus. En daar kan je weinig bij knippen.
Dat snap ik wel. Isabeau had hierboven een voorbeeld van "teenagel onder narcose"

2e deel van je verhaal lijkt me sterk, maar ik ben (gelukkig) geen pedicure. Ik heb geleerd teenagels mn. in de hoeken (zeg maar) niet te kort te knippen, nooit een probleem. Bij te korte nagels groeien ze wel gemakkelijk naar de zijkant dacht ik.
Of er tenen zijn waarbij ingroeien onvermijdelijk is weet ik niet, lijkt mij wel een reden voor een fikse premietoeslag
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35411028
ik heb het een keertje gehad, maar ik kon er na een halve dag al wel weer op lopen, ik had helemaal niet zoveel last..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:40:02 #40
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35413383
Als kind hebben ze een keer bij mij een nagel weggeknipt (straf) en ik zag zeggen dat het gruwelijk pijnlijk is. En dat de pijn langer dan twee dagen duurt. Het duurt ook enkele weken voordat je je nagel weer terug hebt.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_35413422
straf?!?! wat voor mongool was dat!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:46:16 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35413565
quote:
Het zit genetisch, onderhoud heeft er vrij weinig mee te maken.

Net zoiets als verstandskiezen trekken, bij sommige mensen kan ie blijven zitten. Dat heeft niks te maken met hoe goed je je tanden poetst. Ja, of niet, zodat ze uitvallen...
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:47:48 #43
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35413612
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:41 schreef Isabeau het volgende:
straf?!?! wat voor mongool was dat!
Tja, 'k was vervelend
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:49:39 #44
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_35413673
Ik heb het ook gehad. Bij mij deed het heel erg veel pijn, het leek net of de spuiten er aan de bovenkant in gingen en aan de onderkant weer uit kwamen.

Het lullige was nog dat de arts begon te snijden toen bleek dat de verdoving nog niet geheel werkte. Hell...
In totaal heb ik 4 prikken in één teen gehad.

Ook zei hij dat mijn teen volledig zou herstellen, wat ook niet helemaal waar is. Mijn nagel is een lelijk dik stompje geworden met aan beide zijden een 'kanaaltje'.

Maarreh, succes!!
pi_35413695
dat is geen straf, dat is mishandeling
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:55:39 #46
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35413871
Het is tien jaar geleden, enkel de pinken en ik kan er echt niet om janken.

O... Nog een tip, zorg dat je voet echt omhoog is, want anders gaat het behoorlijk bloeden. En zorg dat bij het douchen je voet is afgedekt (doe hem in een broodzat, en die goed afsluiten met elastiek of tape. Dan kun je daarna altijd nog je voet aan de kraan wassen. Zo geneest de boel sneller en een kleinere kans op ontsteken...
pi_35413886
4 keer gehad moest helemaal naar het ziekenhuis daarvoor (luie huisarts )

2 spuiten een hoop geknip en gesnij en gepor , Daarna een dik verband halve dag je poot omhoog
en 24 uur later trek ik het eraf (gewoon doen als het goed voelt )
Als het verband eraf is kan je alweer normaal lopen wel pleisterstjes gaan dragen totdat je korst weg is .
Na een week ofzo een nacontrole en je kan voorlopig weer rond hobbelen

Succes tis minder erg als je denkt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_35414513
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat is geen straf, dat is mishandeling
Ja, dat is inderdaad gewoon kindermishandeling Maar goed, ze zit er zo te zien niet mee
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:23:46 #49
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35414593
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad gewoon kindermishandeling Maar goed, ze zit er zo te zien niet mee
Natuurlijk is het niet leuk (en ja het is vast mishandeling), maar je moet leren los te laten. Het leven is verder gegaan en er zijn intussen genoeg andere dingen gebeurt. Want zo egr is dat ook weer niet.
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:25:00 #50
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_35414631
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:23 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet leuk (en ja het is vast mishandeling), maar je moet leren los te laten. Het leven is verder gegaan en er zijn intussen genoeg andere dingen gebeurt. Want zo egr is dat ook weer niet.
Je bedoelt dat het opzettelijk wegknippen van je teennagel nog een van de mildste straffen was die je gehad hebt?
pi_35414650
bizar
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:33:03 #52
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_35416912
Oeh, dit klinkt bekend allemaal!
Bij mij zijn uiteindelijk bij allebei m'n grote tenen het nagelbed weggehaald.
Dus ik ga groteteennagelloos door het leven
Je ziet het wel, maar alleen als je er op let. Ik loop zomers gewoon op open schoenen.
En dus nooit meer ingegroeide nagels.
Pimp my Daf!
pi_35430357
In het verleden 2x achter elkaar gehad, beide grote tenen aan de binnenkant.

De eerste keer door de dokter zelf, die deed het uitstekend en ik voelde op die 2 prikken na helemaal niets. De tweede keer door een studente/assistente/whatever van hem en toen was het wat pijnlijker. Het stelt allemaal niet zoveel voor, je mobiliteit neemt alleen wat af.

Verder in beide situaties totaal niets ernstigs gevoeld in de periode na de ingreep zelf (je voelt wel wat natuurlijk, maar het is niet zo erg dat er pijnstillers aan te pas moeten komen).

Succes .
pi_35458052
Na lang aarzelen heb ik besloten de ingreep te verschuiven naar 13 maart.
Als ik deze verhalen lees, moet ik mijn teen gewoon de tijd geven om goed te herstellen. Wil dan ook echt even 2 dagen rustig aan doen en dan maar weer kijken. Ben die week ook jarig, dus kan dan even rustig aan doen en bezoek ontvangen
Merkte gewoon aan mezelf dat ik helemaal hysterisch werd omdat 't me gewoon niet uitkomt volgende week. Ben nu weer helemaal rustig.
Teen doet nog wel pijn, maar het is te doen zo. Elke avond even in een sodabadje en hopelijk blijft hij rustig tot 13 maart.
Nu maar hopen dat ik mijn teen niet meer stoot, dan is het om te gillen

Bedankt voor jullie verhalen! Weet nu in ieder geval wat mij te wachten staat.
pi_35458074
psst : je mag wel msnen hoor
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2006 @ 22:01:54 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35459326
Oja, mag ik mijn successtory ook even kwijt?

Ik ging naar de poli om de nagel van mijn grote teen te laten verwijderen. Ik kreeg twee van die heerlijke spuiten De assistente ging na een poosje even testen of ik niks meer voelde. AU! Okee, we doen er nog twee van die heerlijke spuiten bij Weer testen. Weer AU! Kijk eens even de andere kant op? AU! Hm. Nog maar twee van die heerlijke spuiten. En weer testen. En nog steeds AU! Geen spuiten meer. Wel een papiertje voor dagopname. Ja, ook bij mij is de nagel dus onder narcose verwijderd

En ik kreeg naderhand een infectie, dat kon er ook nog wel bij Moesten ze nog speciale antibiotica voor zoeken, want ik ben allergisch voor penicilline.

Nu groeit mijn andere teennagel ook in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35991746
Zoals ik al melde heb ik de ingreep uitgesteld naar vandaag. Ik heb 2 hele drukke weken gehad en het viel niet mee met de pijnlijke teen. De andere teen is ook alweer begonnen Okey, dan allebei maar in 1x. Kom ik vandaag bij de huisarts 1 tegelijk. Kon niet qua tijd, maar ook niet vanwege de pijn zei ze. Met 2 pijnlijke tenen is het lastig lopen. Tsja, het doet al pijn - die nagel moet er weg ...
Hmz.. de rechter is nu weggeknipt aan beide kanten. De verdoving was inderdaad heel vervelend. Er is 3x verdoofd. Waar de infectie zat wilde hij maar niet verdoven. Ik had de keuze: zo laten of doorbijten. Dan maar doorbijten. AAUWW dus.. Helaas kon ze niet goed bij het nagelbed komen.
NU hoop ik echt dat de nagel goed groeit, want als ik de verhalen lees en logisch nadenk komt het straks gewoon weer terug omdat het nagelbed niet weggeknipt is.

De linker wilde ze vandaag niet doen... Ik kijk het even aan en knip het desnoods zelf weg. Ik ga er niet weer 1,5 uur liggen en 3x laten verdoven.

Van mijn ma moest ik vragen of Pedicure een goed idee is. Was een goed idee, maar wordt niet meer vergoed

Nu snel pijnstilles nemen. Ik wilde van te voren nog een pijnstiller nemen, maar ben 't vergeten.

Over 2 dagen mag het verband eraf en dan mag er een pleister op.
In ieder geval heb ik 5 dagen "vrij" genomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 maart 2006 @ 15:10:21 #58
13151 crew  Rewimo
pi_35991900
Sterkte!

Ik 'mag' donderdag naar de chirurg Wat zal ik blij zijn als die nagel straks echt helemaal weg is. Ik loop nu zo beroerd door de pijn (en ik loop sowieso al niet helemaal jofel).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 maart 2006 @ 16:00:56 #59
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35993490
Vervelende ingreep, ingegroeide teennagel. Been horizontaal houden, zo´n kloppende teen is niet lekker!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 12:53:54 #60
13151 crew  Rewimo
pi_36083274
Ik ben vanmorgen geweest, foto gemaakt, intake gehad en 3 april gaat de nagel er helemaal af. Met een ruggeprik omdat de vorige keer de plaatselijke verdoving totaal niet werkte.
  Donald Duck held donderdag 16 maart 2006 @ 12:58:39 #61
46149 __Saviour__
pi_36083407
een ruggeprik voor een ingegroeide teennagel...
dat is hetzelfde als een zandkasteeltje op het strand slopen met een bulldozer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 13:04:47 #62
13151 crew  Rewimo
pi_36083550
Ja, ik weet het Maar ik zit nou eenmaal raar in elkaar. De vorige moest onder narcose omdat dat rotding zich niet plaatselijk liet verdoven. Er zaten op een gegeven moment 6 prikken in en nog niet verdoofd
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:12:57 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36083758
Zoo pijnlijk... 1x gehad.. ik sterf nog liever dan dat die andere word gedaan.

Ik had een Turkse huisarts die het voor het eerst deed en waarschijnlijk de verkeerde verdoving gaf want ik voelde ALLES gewoon..

Nooiiiit meer
The truth was in here.
pi_36084402
Zeer waarschijnlijk ja, want ik voelde van de ingreep zelf echt helemaal niets?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 13:51:11 #65
13151 crew  Rewimo
pi_36085035
Ik heb de eerste keer, toen er een reepje nagel werd weggehaald, ook gevoeld dat ie ging snijden. Ze vonden dat ik ineens erg wit wegtrok... Achteraf heeft de plaatselijke verdoving die keer dus ook niet goed gewerkt.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:53:17 #66
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36085090
Ik moet binnenkort ook weer geloof ik .
Zelfde teen, nu andere kant ervan.

Vorige keer werkte verdoving niet 100% vanwege ontsteking, maar viel me best mee...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 14:28:03 #67
13151 crew  Rewimo
pi_36086043
Rotdingen die nagels
pi_36086177
ik heb dat ook een keer gehad maar toen ging ik ermee voetballen toen stond er iemand op mn teen was het helemaal gaan bloeien enzo

en toen moest ie het verdoven en ging ie stukje eraf knippen deed wel pijn maarjah ik ging gewoon naar school toe diezelfde dag ik ben dan ook geen mietje
  donderdag 16 maart 2006 @ 14:59:09 #69
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36086905
Ben ondertussen ook al 7 keer naar de chirurg geweest, en een paar keer naar de huisarts (dat nooit meer, prutsers). Het kan nooit gegarandeerd worden dat het niet meer terugkomt. Meestal plan ik het zo dat ik na de ingreep 2 dagen vrij heb, daarna doe ik wat wijde schoenen aan.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 15:09:03 #70
13151 crew  Rewimo
pi_36087153
Tja, als je nagel helemaal wordt verwijderd komt het niet meer terug Sinds dat rechts gedaan is bij mij heb ik nooit meer last. Links is ooit een reepje weggesneden, maar die nagel groeit nu (wel pas jaren later) alsnog in.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:28:11 #71
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36089510
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:10 schreef Rewimo het volgende:
Wat zal ik blij zijn als die nagel straks echt helemaal weg is. Ik loop nu zo beroerd door de pijn (en ik loop sowieso al niet helemaal jofel).
Dat herken ik .
Oke, zo'n ingreep kan als je pech heb best pijn doen, maar het daarna weer normaal kunnen lopen is het zooo ontzettend waard .
pi_36093493
Ik had in m'n tienerjaren ook altijd last van ingegroeide nagels, dat is achteraf vanzelf overgegaan. Maar m'n voeten zijn ook een maat kleiner geworden, raar genoeg.

En zo had mijn moeder dat ook.

Bij mij hadden ze van de nagels de helft verwijderd, maar na een jaar waren die dingen weer terug ingegroeid en de hele ellende begon opnieuw. En geloof me, de pijn die je voelt nadat je nagel is verwijderd (niet kunnen slapen en al helemaal niet kunnen opstaan of zelfs maar bewegen, omdat dan je bloeddruk omhoog schiet en de teen nog veeeeel meer pijn gaat doen) is veeeeel erger dan die van een ingegroeide teennagel.

Ik ben daarna van ellende altijd maar gewoon het hoekje van de teennagel gaan bijknippen. De truuk is alleen om die in te knippen met een nagelclipper, en daarna het resterende stukje af te scheuren (dus je pakt dat half afgeknipte stukje nagel vast en scheurt het eraf) waarbij je de inknipping maakt op zo'n manier dat het dichter naar de wortel van je nagel toe gaat scheuren.
Beetje oefenen, de eerste keer of drie kan het nog bloeden, maar daarna gaat dat prima. De truuk is om dat te herhalen zo gouw je een ontstoken teennagel voelt opkomen.

En dat het afknippen het ingroeien zou bevorderen, is niet waar. Je moet je nagels daarna alleen bijhouden, that's all.

In elk geval veel sterkte ermee en koop tevoren een pakje naproxen (mits je nieren in orde zijn) van 220 mg bij de kruidvat of zo. Leg die ook gelijk bij je nachtkastje met een glas water, want de kans dat je 's nachts niet op kunt staan is groot.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 18:55:56 #73
13151 crew  Rewimo
pi_36093609
Ik heb het al aan mijn andere teen meegemaakt, en zo erg als jij het beschrijft heb ik het niet ervaren. Al is het bepaald niet pijnloos En ik kreeg er nog een gezellige streptococ bij ook Toch verkies ik een week pijn boven die eeuwige ingroei-ellende. Mijn nagel is zodanig weggehaald dat hij niet meer teruggroeit en dus ook nooit meer in kan groeien. Dat bevalt me prima, reden voor mij om de chirurg te vragen om dit links ook te doen. Want hij wilde in eerste instantie alleen een reepje weghalen, maar dat is al eens eerder gedaan en dat heeft dus niet geholpen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:14:04 #74
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36094106
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:51 schreef Sessy het volgende:

Bij mij hadden ze van de nagels de helft verwijderd, maar na een jaar waren die dingen weer terug ingegroeid en de hele ellende begon opnieuw. En geloof me, de pijn die je voelt nadat je nagel is verwijderd (niet kunnen slapen en al helemaal niet kunnen opstaan of zelfs maar bewegen, omdat dan je bloeddruk omhoog schiet en de teen nog veeeeel meer pijn gaat doen) is veeeeel erger dan die van een ingegroeide teennagel.
Heb ik dan gewoo veel geluk gehad .
Ja het klopte soms wat, maar echt last, nee, dat had ik er niet van....
pi_36094137
ik ben even helemaal stil van het feit dat iemand het niet erg vind dat ze mishandeld is op barbaarse wijze en claimt dat het allemaal erger kan ..
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')