abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 20 april 2006 @ 22:26:35 #201
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37144064
bereid je voor op pijn, dan kan het alleen maar meevallen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_37144119
denk dat het aan je huisarts ligt.
heb je goede ervaringen met je huisarts?
mijnes was echt voorzichtig, vooral toen ik zei dat ik slecht tegen pijn kan deed hij extra voorzichtig
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:12:46 #203
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37152385
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:27 schreef oelewappers het volgende:
mijnes was echt voorzichtig, vooral toen ik zei dat ik slecht tegen pijn kan deed hij extra voorzichtig
de mijne is een kneus
Ik heb er trekzalf opgehad vannacht,de zwelling boven op mn teen is weg,maar de ontsteking aan de zijkant zit er nog. Ben dus bang dat ik wel heen moet. Ah,well..dr is 1 lichtpuntje,ik heb a.s week vrij genomen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 april 2006 @ 09:14:46 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37152422
Gewoon gaan, sterkte Zwaffel. Je kunt het
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:21:23 #205
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37160461
nog een uur
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:22:53 #206
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_37160508
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:21 schreef Zwaffel het volgende:
nog een uur
woon je dichtbij het ziekenhuis ofzo?
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:27:34 #207
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37160630
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:22 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

woon je dichtbij het ziekenhuis ofzo?
huisarts doet het. Is 5 min lopen,2 min fietsen
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:30:42 #208
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_37160737
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:27 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

huisarts doet het. Is 5 min lopen,2 min fietsen
hmm... Dat had ik het erger, de mijne wilde er niet aan beginnen, meteen afspraak bij Poli...

Kwam lopens binnen, maar ging in een rolstoel weer naar buiten, dus ik hoop dat je met de auto gaat en dat je gebracht word..
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:35:55 #209
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37160883
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:30 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

hmm... Dat had ik het erger, de mijne wilde er niet aan beginnen, meteen afspraak bij Poli...

Kwam lopens binnen, maar ging in een rolstoel weer naar buiten, dus ik hoop dat je met de auto gaat en dat je gebracht word..
ik ga op fiets. Aangezien ik er vrij zeker van ben dat ze er niet in gaan snijden. Dat zeg ik,door de trekzalf is de zwelling boven op weg. Ik blijf erbij dat het niet die nagel is,maar die schaar die in het vlees schoot. But we shall see. Moet er om 15:20 zijn
pi_37161106
suc67 al is het echt niks
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:56:00 #211
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37166436
weeeeeeeeehehehehehehhehe. Ik hoefde niet geholpen te worden. het was toch echt het vlees trekalf doet wonderen

Thnx mam
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 april 2006 @ 17:58:54 #212
13151 crew  Rewimo
pi_37166499
Bofferd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:00:08 #213
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_37172207
Ik heb het ook gehad. Heb er eerst veeel te lang mee rondgelopen en ben toen naar doc geweest. die heeft toen de ingreep gedaan die ik hier vaker lees (spuitje d'r in en wegknippen) dat leek aanvankelijk goed te werken, m'n teen herstelde. daarna kwam het weer terug. toen weer naar de doc, maar ook daarna kwam het weer terug. Toen naar het ziekenhuis en daar hebben ze de zijkanten van de nagel erafgehaald (m'n nagel was een smal strookje toen) en de nagelmatrix zoals die gast het noemde "dood" gemaakt met chemische zooi. Dat werkte wel goed. daarna nooit meer last ervan gehad. Overigens is de nagel wel gewoon hersteld, het is nu geen strookje meer maar gewoon weer de normale breedte.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_37174828
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:27 schreef oelewappers het volgende:
Ja ik kan wel redelijk goed tegen pijn.

Maar we zullen het maandag wel zien
pi_37175341
van de week weer naar de huisarts geweest omdat ik weer ruzie had met mijn teennagels. Het stukje nagel wat de vorige keer door de onsteking niet goed verwijderd kon worden, groeit nu weer in Begon er meteen al veel last van te krijgen, dus ik wist hoe laat het was.
Ook mijn linkerteen doet het niet naar behoren. Ik heb er zelf weer aan zitten prutsen, maar het is juist het onderste stukje nagel dat ingegroeid is.

Kom ik bij de andere huisarts dan mijn eigen (toen ik een afspraak wilde maken, stond hij bij de balie. Of ik 's middags nog op spreekuur kon komen.. Dat kon.. hij noemde een tijdstip.. ik: oke... euh, bij wie? Hij: bij MIJ... Okey (in gedachten OJEE) -> ga niet recht in zijn gezicht zeggen dat ik bij zijn collega wil)
En ja hoor.. Kom ik daar binnen.. (het is gewoon een vage vent, kan nie praten met hem en hij is zo kortaf).. laat mijn nagels zien en vertel waar ik last van heb.. Vertel ook dat zijn collega de rechter teennagel onder verdoving heeft geknipt en ik nu last heb van het stukje wat zij niet weg kreeg.. (ze had nog gezegd dat als ik er weer last van zou krijgen, de chirurg het zou moeten verwijderen )
Hij: maar dat stukje kan ook niet weg Ik laat ook de andere teen zien... Hij: daar kan ik niets aan doen hoor... Pedicure
Ohw.. is hier ergens een pedicure in de buurt? Kijk maar in het telefoonboek..

2 min later was ik alweer weg
Voelde me zo onnozel toen.. voor dat stukje teennagel naar de huisarts.. Voelde me er al zo onzeker over en die gevoelens zijn alleen maar erger geworden..

K*t arts

* AnnekeM is zelf weer aan het prutsen geweest...
*gele aanslag in de sok
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 april 2006 @ 09:26:07 #216
13151 crew  Rewimo
pi_37179279
Als ik dit allemaal lees ben ik heel blij met mijn beslissing om die nagels gewoon helemaal weg te laten halen Nooit meer ellende. Ik kan nu mijn sandalen weer aan en loop weer normaal. Er zit nog een korst op de wond maar last heb ik er niet meer van.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:31:43 #217
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_37184976
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:07 schreef AnnekeM het volgende:
van de week weer naar de huisarts geweest omdat ik weer ruzie had met mijn teennagels. Het stukje nagel wat de vorige keer door de onsteking niet goed verwijderd kon worden, groeit nu weer in Begon er meteen al veel last van te krijgen, dus ik wist hoe laat het was.
Ook mijn linkerteen doet het niet naar behoren. Ik heb er zelf weer aan zitten prutsen, maar het is juist het onderste stukje nagel dat ingegroeid is.

Kom ik bij de andere huisarts dan mijn eigen (toen ik een afspraak wilde maken, stond hij bij de balie. Of ik 's middags nog op spreekuur kon komen.. Dat kon.. hij noemde een tijdstip.. ik: oke... euh, bij wie? Hij: bij MIJ... Okey (in gedachten OJEE) -> ga niet recht in zijn gezicht zeggen dat ik bij zijn collega wil)
En ja hoor.. Kom ik daar binnen.. (het is gewoon een vage vent, kan nie praten met hem en hij is zo kortaf).. laat mijn nagels zien en vertel waar ik last van heb.. Vertel ook dat zijn collega de rechter teennagel onder verdoving heeft geknipt en ik nu last heb van het stukje wat zij niet weg kreeg.. (ze had nog gezegd dat als ik er weer last van zou krijgen, de chirurg het zou moeten verwijderen )
Hij: maar dat stukje kan ook niet weg Ik laat ook de andere teen zien... Hij: daar kan ik niets aan doen hoor... Pedicure
Ohw.. is hier ergens een pedicure in de buurt? Kijk maar in het telefoonboek..

2 min later was ik alweer weg
Voelde me zo onnozel toen.. voor dat stukje teennagel naar de huisarts.. Voelde me er al zo onzeker over en die gevoelens zijn alleen maar erger geworden..

K*t arts

* AnnekeM is zelf weer aan het prutsen geweest...
*gele aanslag in de sok
AnnekeM, ik merk aan je manier van vertellen dat je angst hebt om naar de chirurg te gaan...
Maar daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, feitelijk doet die hetzelfde als de huisarts, maar dan beter. Huisartsen willen alleen maar graag snijden.. Ik zou zeggen: pruts er niet meer zelf aan (daar gaat het toch niet over van) en ga naar het ziekenhuis!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:48:05 #218
16715 Mylene
*schatje*
pi_37508506
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Nagels van die bron is wel interessant.
quote:
Last van ingroeiende nagels druk met iets scherps een heel klein stukje van een watje in de hoek van de ingroeiende nagel dan groeit de nagel er weer over heen en niet de hoek in .dit iedere dag verschonen.
- Corrie
Dat klopt, dat werkt. Je kunt ook de nagelhoek met een pincetje uit het opgezwollen vlees halen en er vervolgens overheen leggen/tillen/drukken, dan groeit het verder eroverheen in plaats van erin.
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:12:32 #220
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37520705
Ik mag morgen weer !
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_37523093
Sterkte.
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:56:45 #222
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37536322
Dank je . Ben er weer zóó nerveus voor .
Vorige keer viel het me reuze mee, maar hij is weer behoorlijk ontstoken dus hoop maar dat ze het goed verdoven kunnen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:12:47 #223
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37540537
Wat viel dat weer mee zeg .
Oke, de verdoving voel je, paar prikjes, maar echt pijn... nee, dat deed het niet.
Ingreep echt 0,0 van gevoeld, perfect gewoon .

Verdoving is nog niet uitgewerkt geloof ik, dus kan zo nog wel pijn gaan doen, al maak ik me daar nu eigenlijk weinig zorgen over.
pi_37564019
Proficiat
pi_37566863
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:55 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze dat toen niet eens geprobeerd. Hij had er alleen ijs op gelegd, that's all.
Maar ja, ik ben ook sowieso niet gevoelig voor novocaine, misschien had hij geen lidocaine of zo.
M'n amandelen en 2 kiezen hebben ze ook zonder verdoving verwijderd.
OMG
pi_37568804
De huisarts heeft bij mij nu een week geleden fenolisatie uitgevoerd. Dus een reepje van de nagel verwijderen en dan het nagelbed doden met fenol. De operatie zelf viel wel mee, omdat het goed verdoofd was. Ik merkte er niks van. Maar die verdovingsprikken... dat deed HELSE pijn! Dit NOOIT meer! Nog liever de pijn van ingegroeide nagels dan deze naalden, die 5 minuten lang duurde voordat alle vloeistof (50 ml) geinjecteerd was. 5 minuten helse pijn. En m'n grote teen zag er uit als een ballonnetje met al die verdovende vloeistof erin. Nu is het een week later, ik heb meer pijn aan m'n teen dan ooit tevoren met de ingegroeide nagel. Elke dag verband verschonen en elke dag bebloede sokken. Het blijft maar bloeden, nu al een week lang. Ik hoop dat het snel heelt. Een ding heb ik wel geleerd: dit nooooooooooooooooit meer!!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:19:00 #227
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37568939
Dan heb je wel pech gehad met die verdoving? . Was bij mij vrij makkelijk.

Sinds de verdoving uitgewerkt is wel last van gehad, hele tijd zo'n zeurende pijn, slapen met me been omhoog ging amper en de plek waar 'ie verdoofd heeft is ook nog erg pijnlijk. Straks even verband verschonen enzo, hoop dat het voor de rest allemaal netjes is enzo.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:31:46 #228
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37570914
mijn teen begint weer zo te zien was het toch geen gewone infectie
pi_37570949
toen ik zei dat ik bang voor prikken was deed hij extra voorzichten
telkens als ik wat begon te voelen een korte pauze heb er niks van gevoeld, alleen 3 lichte prikjes.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:36:46 #230
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_37572893
De prikken waren inderdaad niet prettig maar ik heb het er zeker voor over gehad! En je voelt de weken daarna inderdaad dat de plekjes waar de verdovingen gezet zijn gevoelig zijn. Bij mij bleef mijn teen ook enorm lang rood (máánden).
pi_37573398
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 07:39 schreef CrazyPhunk het volgende:

[..]

OMG
Ter verdediging van de artsen in kwestie, ze hebben het de eerste keer wel geprobeerd... Het enige wat ze daarmee bereikten was een gigantische zwelling en geen enkel verdovend effect. Maar aan de zuurstof liggen is wel lekker, da's echt net of je superfrisse lucht ademt in het bos of zo.
pi_37630567
ik heb dus steeds 1 ingegroeide teennagel in de zomer vanwege m`n schoenen, in de winter heb ik nergens last van
pi_37630792
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef MegaSky het volgende:
De huisarts heeft bij mij nu een week geleden fenolisatie uitgevoerd. Dus een reepje van de nagel verwijderen en dan het nagelbed doden met fenol. De operatie zelf viel wel mee, omdat het goed verdoofd was. Ik merkte er niks van. Maar die verdovingsprikken... dat deed HELSE pijn! Dit NOOIT meer! Nog liever de pijn van ingegroeide nagels dan deze naalden, die 5 minuten lang duurde voordat alle vloeistof (50 ml) geinjecteerd was. 5 minuten helse pijn. En m'n grote teen zag er uit als een ballonnetje met al die verdovende vloeistof erin. Nu is het een week later, ik heb meer pijn aan m'n teen dan ooit tevoren met de ingegroeide nagel. Elke dag verband verschonen en elke dag bebloede sokken. Het blijft maar bloeden, nu al een week lang. Ik hoop dat het snel heelt. Een ding heb ik wel geleerd: dit nooooooooooooooooit meer!!
Huh? Vijf minuten? Alle vier de keren was het bij mij binnen 30 sec. gepiept. Oké, soms vanwege ontstekingen nog een prik erachteraan, maar dan nog maximaal 1 minuut. En als het binnen een week niet aanzienlijk beter is - bij mij bloedde het na een paar uurtjes al niet meer - moet je echt terug gaan hoor!

Bij mij zag het er eerst ook echt niet uit, maar tegenwoordig:

Ze hebben bij mij dus ook stuk nagel (aan alle twee de tenen beide kanten....) weggehaald plus fenol op alle stukken. Is nu 8 weken geleden en je ziet er echt niets meer van. Echt de moeite waard geweest.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
  zondag 7 mei 2006 @ 16:54:12 #234
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_37631709
Sadisticembrace, inderdaad snel genezen! Je ziet er niks meer van. Bij mij wel, beide nagels zijn echt rond met aan één kant recht afgesneden...maarja ik zit er niet mee zolang het maar wegblijft
pi_37632809
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:54 schreef miki het volgende:
Sadisticembrace, inderdaad snel genezen! Je ziet er niks meer van. Bij mij wel, beide nagels zijn echt rond met aan één kant recht afgesneden...maarja ik zit er niet mee zolang het maar wegblijft
Hmm, begrijpelijk. Ben wel erg blij met hoe het allemaal genezen is. Moet wel zeggen dat die nagellak het allemaal wel een beetje mooier maakt hoor, anders zie je idd wel een missend randje. Misschien ligt het ook aan hoever de arts het weghaalt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2006 @ 18:29:58 #236
13151 crew  Rewimo
pi_37634444
Ik heb nog steeds een korst maar nergens meer last van Ik loop weer als een kiviet (okee een vrij manke kiviet maar dat wàs al en heeft niks met mijn nagels te maken)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:35:09 #237
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_39286471
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:55 schreef Lucille het volgende:
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Aan beide grote teen nagels. En ik heb er dus maanden mee gelopen, heb zelfs het wildvlees bij de infectie weggesneden (met scheermes). Achteraf heel dom, maar het hielp wel. Eventjes. Want behandeling is wel noodzakelijk om de groei aan de zijkanten te stoppen. Je krijgt inderdaad 2 prikken, aan de zijkanten van de nagelriem. En vanaf dat moment is het heerlijk om zonder pijn verder te gaan. De ingreep is bij mij poliklinisch gedaan, omdat mijn huisarts het te ver heen vond wat betreft mijn nagels. Je loopt 1 a 2 dagen met een verband om je tenen, maar daarna kan je je schoenen weer aan en (heel belangrijk) je loopt pijnvrij.
Omdat de nagelgroeiplekken aan de zijkanten behandeld worden met fenol worden daar de groeicellen kapot gemaakt, zodat nagels niet meer aan de zijkant groeien. De ingreep is in 1986 of zo gedaan en sindsdien zijn de nagels niet meer in het vlees gegroeid.
Ik mag hopen dat het bij mij ook zo vlekkeloos gaat. Het verhaal ervoor komt me in ieder geval wel bekend voor Mag volgende week vrijdag naar het ziekenhuis en daarna nog een keer voor mn andere voet.
Ook al s weg laten knippen en dat was niet echt een succes (er bleef een puntje vastzitten en de verdoving was al bijna uitgewerkt; afijn, je snapt m wel ).
Maar toch niet helemaal.
pi_40695243
Bij mij was het al helemaal geen pretje... Mijn nagels schijnen te breed te zijn voor het nagelbed, waardoor dus alle teennagels ingroeien, aan allebei de kanten. De pedicure raadde me aan naar een chirurg te gaan voor een fenol behandeling, dan zou ik er 'in een keer vanaf zijn'. Omdat alle tenen tegelijkertijd gedaan werden (had geen zin 8 a 10 keer een week niet te kunnen lopen), niet onder plaatstelijk verdoving maar een ruggeprik.

Helaas, helaas, na zo'n 8 weken kwamen de nagels weer teruggroeien aan de zijkanten, en groeiden meteen weer in. Een paar weken later dus wederom terug naar de OK voor een nieuwe fenolbehandeling, deze keer met extra veel fenol (de vellen hingen er echt aan daarna). Wéér helaas... ook deze keer kwamen de nagels teruggroeien.

Mijn chirurg wist het ook niet meer, en verwees me door naar een ander. Die kwam met de 'oude' manier: een klassieke wigexcisie. Behoorlijk ingrijpender dan de fenolbehandeling. Om deze reden, plus het feit dat ik natuurlijk niet wist of dit wel zou helpen, besloot ik dit alleen aan mijn beide grote tenen te laten doen, aangezien ik daar het meeste last van had (ik heb tot de operatie in december op slippers gelopen omdat ik geen schoenen meer aankon).

Deze keer wel een plaatselijke verdoving (die deed echt ontzettend pijn!). Er kwam fijn heel veel bloed bij kijken, en na afloop, toen de verdoving begon uit te werken, onderweg naar huis, viel ik bijna flauw van de pijn. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om weer schoenen aan te kunnen, niet waar?

Jammer genoeg kwam ook deze keer weer alles teruggroeien, met een bonus: een stukje nagel in de hoek van mijn grote teen groeit nu verticaal naar boven (haaks op de normale nagel). Een andere remedie weten ze niet, dus houd ik het inmiddels maar zelf bij. Iedere paar weken ga ik met nagelschaar en pincet aan de slag, knip ik de zijkanten weg en trek ze met een pincet uit mijn vel (want ze groeien daarin gewoon vast). Thuis wordt het al gekscheren 'operatie teennagel' genoemd. Regelmatig onsteekt er nog een nagel, gaat er een bloeden en dergelijke, maar het is nu mijn enige optie.

Mocht er nog iemand zijn die een nieuwe methode weet: ik houd me aanbevolen... Mijn nagels zijn gewoon errug hardnekkig, en willen me gewoon niet verlaten... Erg aardig natuurlijk van ze, maar ik ben ze inmiddels liever kwijt dan rijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 augustus 2006 @ 23:38:37 #239
13151 crew  Rewimo
pi_40695906
Hebben ze ook het nagelbed weggehaald? Want alleen dan groeit er echt niks meer terug. Zo te lezen hebben ze dat niet gedaan bij jou.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:42:03 #240
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_40703645
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:20 schreef Jorien het volgende:
<knip>
* Gizmore rilt
Ow dat lijkt me zo vreselijk, al die vernaaide ingrepen en dat het dan vervolgens nog eens niet werkt ook
Mijn rechter grote teen is inmiddels weer bijna normaal De 29e kan ik langs voor mn linker grote teen, heb er nu al zin in, not
Maar toch niet helemaal.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:00:39 #241
152939 StouteWouter
Het kan altijd stouter
pi_40707511
Volgens mij zijn er verschillende manieren van verdoven ofzo. Ik kreeg 1 spuit die ze van de voorkant van mn teen erin staken. Deed echt enorm veel pijn. Heb al genoeg spuiten gehad maar er was er niet 1 die in de buurt kwam van die pijn.

Ingreep zelf viel reuze mee, nix gevoeld en ook na de operatie niet veel last gehad. Kon dezelfde dag nog gewoon lopen enzo, wel op slippers. En op school de voet om een stoel gelegd. Geen probleem.
pi_40775884
Stomme tenen.. Ik raak ook erg snel naar de dokter, er groeit nu een extra stuk teen op m'n teen (foto?). Heb alleen echt geen tijd om 3 dagen met m'n voeten in de lucht te wapperen. Moet dus wachten tot de herfstvakantie.. Sucks..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_40830174
Ze hebben die eerste keren niet het nagelbed weggehaald, dat was 'gewoon' een fenolbehandeling. Die dus normaal redelijk schijnt te werken (de arts had het over 80% slaging), maar bij mij dus niet. De laatste keer, met die klassieke wigexcisie, halen ze gewoon een driehoek in de hoekjes van je nagelbed weg, inclusief wortel en nagelbed. Op die een of andere manier is dat echter niet goed gegaan.

Ik moet zeggen dat ik er redelijk aan gewend raak, al heb ik eigenlijk bijna altijd wel pijn eraan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niet aanboven hou voor nieuwe of experimentele methoden
pi_41052567
Ik loop er al een tijdje mee rond Eerst had ik het aan mijn rechterteen en dat heb ik na een half jaar laten doen in de poli in Hoogeveen. Wat een fijne mensen daar De 'ingreep' ging prima (behalve dat de eerste drie grote naalden met verdoving blijkbaar niet goed waren gezet (au!) en jammer dat de pijnstillers ongeveer drie minuten nadat ze klaar waren uitgewerkt waren... Oh ja, ook erg jammer dat ik nu een beetje scheve nagel heb (ah joh, het zou recht zijn) en ook erg jammer dat het maar liefst 14 dagen duurde voordat ik weer een beetje normaal kon lopen

Nu dus een ander plan: zometeen naar de dokter voor een verwijsbriefje en dan duimen dat ze het in het Academisch ziekenhuis beter onder de knie hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:41:30 #245
13151 crew  Rewimo
pi_41053589
Ik ben zeer tevreden over het geheel ontbreken van teennagels Nooit meer die ellende Absoluut geen spijt van.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_41060508
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:45 schreef Jorien het volgende:
Ze hebben die eerste keren niet het nagelbed weggehaald, dat was 'gewoon' een fenolbehandeling. Die dus normaal redelijk schijnt te werken (de arts had het over 80% slaging), maar bij mij dus niet. De laatste keer, met die klassieke wigexcisie, halen ze gewoon een driehoek in de hoekjes van je nagelbed weg, inclusief wortel en nagelbed. Op die een of andere manier is dat echter niet goed gegaan.

Ik moet zeggen dat ik er redelijk aan gewend raak, al heb ik eigenlijk bijna altijd wel pijn eraan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niet aanboven hou voor nieuwe of experimentele methoden
Wat jij hebt, had ik ook. ook alle vier de kanten groeiden keer op keer in. Ik heb er járen mee rondgelopen, wig, pedicure, podoloog en uiteindelijk toch maar fenol.. Maar bij mij heeft het wel geholpen. Gewoon bij de huisarts, plaatselijk verdoofd (inderdaad geen pretje) en fenol. Ik zou je toch aanraden een andere huisarts te zoeken en opnieuw te gaan kijken. Ik heb de trekzalf-alcohol-pincet methode ook jaren zelf gedaan, wat alleen maar tot misvormde tenen en wild vlees heeft geleid, dus dat zou je echt moeten laten hoor... Wat jij hebt moet gewoon worden verholpen. Mijn podoloog zei dat je ook je nagels kunt laten trekken en er kunstnagels in kunt laten zetten, klinkt afschuwelijk, maar je hele leven lang pijnlijke tenen is weer het andere uiterste. Voor mij was die pijn trouwens niet eens het ergste, daar raak je aan gewend, maar ik wilde ook slippers aan zonder dat (je denkt dat) mensen naar je voeten kijken met medelijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:56:28 #247
13151 crew  Rewimo
pi_41060605
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:53 schreef sadisticembrace het volgende:

maar ik wilde ook slippers aan zonder dat (je denkt dat) mensen naar je voeten kijken met medelijden.
Zoals gezegd heb ik geen nagels meer op mijn grote tenen en het valt echt niemand op
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_41061773
Zojuist dus even naar de huisarts geweest: mijn dokter gaat het zelf doen, duurt inclusief verdoven een minuut of 40 en dan drie dagen rust. Ben benieuwd
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:37:43 #249
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41061908
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:48 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
bron

Zo zag die van mij er ook uit.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:38:50 #250
68638 Zwansen
pi_41061963
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:33 schreef detulp050 het volgende:
Zojuist dus even naar de huisarts geweest: mijn dokter gaat het zelf doen, duurt inclusief verdoven een minuut of 40 en dan drie dagen rust. Ben benieuwd
Oei, heeft die van mij ook een keer gedaan. Had hij de hele nagel weggehaald. Toen ie weer teruggroeide, groeide de nagel gelijk weer in. Zonder dat ik hem een keer geknipt had...
  Donald Duck held dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:43:19 #251
46149 __Saviour__
pi_41062117
Bij mij had de huisarts het ook verprutst. Dat moest toen in de polikliniek hersteld worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:53:04 #252
68638 Zwansen
pi_41062335
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij mij had de huisarts het ook verprutst. Dat moest toen in de polikliniek hersteld worden.
Idd, zo ging dat bij mij ook. Alleen was dat 8 jaar later.
pi_41062357
De huisarts heeft het me helemaal uitgetekend en dat was net zoals het in de poli gebeurt, dus ik zie het wel. Als het goed gaat, gaat het goed en anders zie ik wel weer verder...
pi_41085169
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zoals gezegd heb ik geen nagels meer op mijn grote tenen en het valt echt niemand op
Hou die gedachte vast.
pi_41085191
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Mijn oude huisarts ook - die knipte er een stuk af (en bond de teen rondom af met een stuk eh.. rubber of zo ) en na een maand was er weer net zoveel ontsteking als van te voren. Trauma.
Maar tien jaar en veel ellende later ben ik toch maar een tweede poging bij een uiteraard andere huisarts gaan wagen en ben inmiddels al een half jaar ingroei-vrij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 09:12:05 #256
13151 crew  Rewimo
pi_41085260
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:06 schreef sadisticembrace het volgende:

Hou die gedachte vast.
Er heeft nog nooit iemand iets over gezegd in elk geval
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:33:41 #257
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41299132
Ik ging gisteren naar de dokter om in mn nagel te laten snijden, ik was vorig jaar al geweest voor dezelfde teen. dit keer moest de linker en rechterkant van de teen eraf. De ingreep deed dit keer heel veel pijn... Maar vanochtend haalde ik het verband eraf, maar het doet echt heel veel pijn nu, en mn grote teen (waarvan de nagel ingesnede was dus) is helemaal rood en ik kan die teen ook amper bewegen.
Vorige keer was dit niet zo, komt dit nog wel goed?
pi_41300320
Ik zou het morgenochtend even laten zien aan de huisarts.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:38:43 #259
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41301112
Ik kwam net op het briljante idee om een pijnstiller te nemen, na een kwartier leek het alsof alle pijn weg was, maar nu doet het wel alweer pijn, een beetje miner als eerst maarja... Als het morgen ochtend nog steeds pijn doet bel ik de huisarts wel even denk ik
  woensdag 6 december 2006 @ 23:52:04 #260
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_44211062
Ik mag morgen weer .
Zowel de linkerkant als rechterkant van mijn linkergrote teen, dus dan blijft er helemaal niks meer van over . Maar goed, na morgen heb ik alle 4 de kanten van mijn grote tenen gehad.
pi_44218435
Moet morgen ook even langs de dokter (eindelijk..), vragen om een doorverwijzing. Het is nu echt te erg. Het doet zeer met lopen, het klopt constant, en het stinkt..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_44508805
ben laatst ook weer geweest voor de 6 keer
maar me huisarts doet het echt perfect; niet eng, geen pijn.
  Donald Duck held zondag 17 december 2006 @ 15:42:46 #263
46149 __Saviour__
pi_44509292
6 keer, da's knap
Als het goed gaat, zou het na maximaal 4x gedaan moeten zijn. Bij beide grote tenen aan beide kanten aan het randje het nagelbed weghalen en het kan niet meer ingroeien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44509570
hij heeft 2x spul erop gedaan wat er voor zou zorgen dat me nagel niet meer zou groeien aan de zijkant.
gelukkig heeft dat niet gewerkt (ziet er lelijk uit)

hoezo zou het na 4x gedaan moeten zijn?
  Donald Duck held zondag 17 december 2006 @ 16:04:14 #265
46149 __Saviour__
pi_44509889
Nou als het allemaal apart gaat, na maximaal 4 keer, dan heb je alle randen gehad (v/d grote tenen).
Tenzij het misgaat natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_96477810
Zo, ik begin me nu ook weer een pijn te krijgen in mijn teen.

Het begon ongeveer een maandje geleden, toen had ik aan mijn linkse grote teen (linkerkant vd teen) een ingegroeide teennagel. Daarmee was ik ook naar de dokter gegaan.. afspraak gemaakt en de dokter zegt uiteindelijk gewoon doodleuk van: Ja je knipt ze verkeerd, Ook al had hijzelf aan mij voorgedaan hoe ik ze moest knippen!

Maar verder met het verhaal: Ongeveer 2 weken later, voelde ik helemaal geen pijn meer in die teen.. heel stom (ja als ik erop druk voel ik wel dat het niet is zoals het hoort, maar ik kan hem nog lichtelijk stoten voordat de pijn echt doordringt). Maar nu, weer 2 weken later, doet mijn andere teen (rechts, rechterkant vd teen) nu sinds 2 dagen, enorm veel pijn!

Beide tenen zijn toendertijd schuin naar beneden afgeknipt door de huisarts (bij het verwijderen van de nagel) dus dit deed ik steeds maar na, met jaren geen last. Daartegenover staat nu dus wel, dat ik 2 soort van sneetjes heb, bij mijn tenen.. Ter verduidelijking een plaatje ( :') + groen is hoe het randje hoort te zijn, zwart is hoe het randje nu bij mij loopt) Hierdoor groeien de teennagels steeds makkelijker in..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, waardoor het als het ware weer dichtgroeit? Het is namelijk al een aantal jaar zoals dit, maar de dokter had het erover dat het hierdoor komt..

Ook na het lezen van enkele reacties in dit topic nog een vraag: Is het nou de bedoeling dat een ingegroeide teennagel niet meer terugkomt door zo'n ingreep van de huisarts/chirurg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')