Inderdaad, dat deed me goed gister.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:41 schreef methodmich het volgende:
Geen Jenner dus volgend seizoen, wat een goede zaak is. Hopelijk ook geen Mathijsen of Bouma. Dan doet Van Geel het goed.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:42 schreef Mangoworks2002 het volgende:
tvp
Zit er helaas weer dik in...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:42 schreef Cart_man het volgende:
0-1 of 0-2 morgen.
triestquote:
Twee uit tweequote:
zo'n geweldige post is...quote:snel...
Mathijsen is in "grote" duels vaak de eerste die ik zie afhaken bij AZ. Ben ik niet van onder de indruk nog, dan heb ik liever Vermaelen aan de hand van Jaap.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Jenner erbij is prima, al was het voor de breedte. Mathijsen zie ik nog steeds graag komen, net als Landzaat. Het vliegtuig van Bouma richting Amsterdam mag jeweetwelen...
Nee, topic was dan ook te vroeg. Alleen irriteer ik me net als anderen de laatste tijd aan tvp's in de eenvoudige zin van het 'woord' en eveneens aan die plaatjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef Mangoworks2002 het volgende:
alsof
[..]
zo'n geweldige post is...
Wie heb jij dan op het oog? Nedved? Zidane?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mathijsen is in "grote" duels vaak de eerste die ik zie afhaken bij AZ. Ben ik niet van onder de indruk nog, dan heb ik liever Vermaelen aan de hand van Jaap.
Landzaat lijkt me overbodig en Jenner is niet beter dan pakweg De Mul.
jij dat weten we nu wel: optopic verder?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, topic was dan ook te vroeg. Alleen irriteer ik me net als anderen de laatste tijd aan tvp's in de eenvoudige zin van het 'woord' en eveneens aan die plaatjes.
En mm, ik heb Jenner liever nu dan dat ie volgend jaar veel meer waard is...
Leuk dat je het weet, ga je er dan ook iets mee doen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
jij dat weten we nu wel: optopic verder?
ik heb liever De Mul dan Jenner Landzaat hoeft ook niet zo nodig, kost waarschijnlijk genoeg....
Aub geen Boukhariquote:Blind twijfelt over Juanfran
Gepost op 21-02-2006 15:42 door Gino Ninaber
Trainer Danny Blind van Ajax weet nog niet of hij Juanfran woensdagavond opneemt in de basisformatie van zijn ploeg voor het duel met Internazionale.
Met het oog op de vele geblesseerde spelers in zijn selectie kan de oefenmeester van Ajax tijdens de thuiswedstrijd in de tweede ronde van de Champions League bijna niet om de Spanjaard heen. Ook Blind is echter geschrokken van de manier waarop Juanfran zich de laatste weken profileert.
Juanfran was op 29 januari tijdens de door Ajax verloren thuiswedstrijd schuldig aan drie van de vier treffers van FC Utrecht (1-4). Hij raakte daarna zijn plaats kwijt aan de herstelde Urby Emanuelson.
Juanfran speelde vervolgens ongeïnspireerd in Jong Ajax. Met het oog op het duel met Internazionale in de Champions League liet Blind de Spanjaard zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen RBC invallen. Juanfran oogde allesbehalve gemotiveerd en speelde opnieuw ondermaats.
Blind kan tegen Internazionale niet over de geblesseerde Grygera, Galásek, Sneijder en Pienaar beschikken. Hij vindt Sarpong nog te licht voor het grote werk en wilde daarom Juanfran als linksback tegen de opkomende Figo laten verdedigen. „Maar ik ben er nog niet uit. Ik moet nog voor mezelf bepalen of Juanfran wel of niet moet beginnen”, aldus Blind, die in het geval hij niet voor de Spanjaard kiest waarschijnlijk Boukhari laat beginnen. Emanuelson acteert in dat geval op zijn vertrouwde positie links in de defensie. Trainer Mancini van Internazionale kan tegen Ajax niet over de geblesseerde Veron en Recoba beschikken.
Vermoedelijke opstellingen:
Ajax:
Stekelenburg; Trabelsi, Vermaelen, Heitinga en Juanfran; Maduro, Lindenbergh en Emanuelson; Rosales, Huntelaar en Rosenberg.
Internazionale:
Cesar; Javier Zanneti, Samuel, Cordoba en Favalli; Figo, Cambiasso, Pizarro en Stankovic; Martins en Adriano.
Precies, Jenner mag eerst eens langer dan 7 minuten per wedstrijd goed gaan spelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:49 schreef Radegast het volgende:
Mathijsen kopen zou ik heel vreemd vinden, die is niks beter dan Escudé.
En Jenner, ach, maar eens kijken hoe hij het over een langere periode bij NAC doet. Mocht je hem dan toch willen dan heb je zomer 2007 de kans hem extragratis aan te trekken...
geen idee, en jaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:50 schreef methodmich het volgende:
Waarom Juanfrán in de basis? En Zanneti, is die goed?
Nope, dat 1 iemand zich er aan ergerd kan ik geen ruk aan doen... Ik kan ook "snel" neerzetten, maar waarom zou ik....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Leuk dat je het weet, ga je er dan ook iets mee doen?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:51 schreef Houniet het volgende:
De Mul terug, scheelt misschien veel geld. Is van eigen jeugd, Nederlands en niet slechter als Jenner.
Hij is belg.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:51 schreef Houniet het volgende:
De Mul terug, scheelt misschien veel geld. Is van eigen jeugd, Nederlands en niet slechter als Jenner.
Die heeft ook veel zijn ups en downs. Hij was goedquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:50 schreef methodmich het volgende:
Maar hij spreekt wel nederlands ja, dus wat dat betreft maakt het weinig uit Nederlander of Belg.quote:
Dat heeft hij maar 1x per jaar je moet niet te veel van hem verwachten he.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:55 schreef BliksemSchigt het volgende:Boukhari.
Wordt morgen weer 90min lang gezellig zeiken op de tribuneOf zou hij nog een keer dat PSV niveau kunnen halen
Wie is die Gino die dat stukje schreef. Van die Zanneti dus.quote:
Nee, want dan ga jij zeker weer lopen fluiten....quote:
En dat tegen psv, die vrije trapquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:56 schreef stefmans het volgende:
[..]
Dat heeft hij maar 1x per jaar je moet niet te veel van hem verwachten he.![]()
Ik vind het prima morgenavond met een biertje op de bank.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:57 schreef SiemeN het volgende:
Ik ga uit van een pak slaag, maar hoop op een verassing!
Zit zelf in een redelijk klote vak woensdag, 402, mij iets teveel in de bocht.. maar goed, altijd beter dan thuis op de bank!
mischien dat ze winnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:11 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik vind het prima morgenavond met een biertje op de bank.
En wat is een verassing?
Zanetti speelt waarschijnlijk niet, begint op de bankquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:50 schreef methodmich het volgende:
Nee hij doet het niet prima als linksback. Hij is daar veel te aanvallend voor en laat dus openingen voor de tegenstander.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:16 schreef J.P. het volgende:
Urby doet het dus prima als linksback, hoewel ik hem nog liever linkshalf zie.
Juanfran was zondag ook dramatisch in die korte tijd dat hij speelde.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef keijz het volgende:
Juanfran gewoon in de basis zetten, Urby is nog te onzeker en wisselvallig om linksback te staan.
ik heb toch liever dat een verdediger ook echt kan verdedigenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:22 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar het is me wel opgevallen dat die Juanfran een goede voorzet kan geven. Dat is ook wat waard natuurlijk
Dan hoef je Urby daar ook niet op te stellenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb toch liever dat een verdediger ook echt kan verdedigen
die maakt lang niet zulke cruciale fouten als ik Juanfran heb zien maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:25 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dan hoef je Urby daar ook niet op te stellen
als Blind Boukhari opstelt dan mogen ze hem wat mij betreft op het veld al ontslaan. als je zoiets doet dan kan je nooit een goede trainer zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:24 schreef Cheiron het volgende:
"Kom, ik laat nu Boukhari 2 maanden niet in het eerste spelen, en dan zet ik hem in de basis tegen Inter. Ik verwacht in ieder geval een uitmuntende prestatie van Boukhari."
Sjezus, je laat toch iemand met ritme spelen in zo een belangrijke wedstrijd? En Sarpong te licht -> Boukhari niet dan?
Juanfran is lichamelijk wel sterker dan Urby, wat best handig is tegen die 'Italianen'.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die maakt lang niet zulke cruciale fouten als ik Juanfran heb zien maken.
ik zie nog liever Urby achterin en dan Sarpong voorin.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:32 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Juanfran is lichamelijk wel sterker dan Urby, wat best handig is tegen die 'Italianen'.
Verder heeft Juanfran ook goede dingen laten zien.
Uit tegen Arsenal speelde hij in mijn ogen geen slechte wedstrijd.
Gezien het gebrek aan geschikte spelers voor op het middenveld, momenteel, lijkt deze keuze mij dus logisch.
toch is blind dan uiteindelijk degene op wie je moet zeiken..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:55 schreef BliksemSchigt het volgende:Boukhari.
Wordt morgen weer 90min lang gezellig zeiken op de tribuneOf zou hij nog een keer dat PSV niveau kunnen halen
In het klassieke Ajax-systeem zal Hedwiges Maduro als vier gebruikt worden en niet als rechtshalf.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:49 schreef methodmich het volgende:
Landzaat lijkt me niet handig als je Maduro al hebt voor die plek.
Die avatar!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef speert.flies het volgende:
[..]
toch is blind dan uiteindelijk degene op wie je moet zeiken..
hij stelt om met zijn domme kop...
Ik heb nog een andere variant van dat plaatje, zal ik hem even uploaden? Is wel offtopic, trouwens!quote:
De komende 50 jaar zijn WIJ onaantastbaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:20 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Volgend jaar winnen we de wereldbeker![]()
We halen AZ nog in let maar op.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:29 schreef Black-Death het volgende:
We worden vierde!
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef Erwtensoep het volgende:
We winnen de Gatorade Cup!
Iemand moet de eerste zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Weer een mijlpaal in de Geschiedenis van ajax.quote:
Het is niet meer bij te houden! zoveel winnen we de laatste tijd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:14 schreef stefmans het volgende:
[..]
Weer een mijlpaal in de Geschiedenis van ajax.![]()
quote:"Ajax eerste winnaar Gatorade Cup"
Finale tegen psv in rotterdam, waar hebben we dat eerder gezienquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef Erwtensoep het volgende:
5-0quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:22 schreef A.F.C.A. het volgende:
[..]
Finale tegen psv in rotterdam, waar hebben we dat eerder gezien.
quote:Nou, als 'ie onderuit moet, moet 'ie onderuit!
quote:Markus Rosenberg is door bondscoach Lars Lagerbäck opgenomen in de definitieve selectie van het Zweedse nationale elftal. Dat speelt begin volgende maand een vriendschappelijke interland tegen Ierland, als voorbereiding op het komende WK in Duitsland. Het ziet er dan ook naar uit dat Rosenberg zich daadwerkelijk kan gaan opmaken voor het WK van komende zomer.
Oud-Ajacied Zlatan Ibrahimovic is eveneens opgenomen in het Zweedse team. Op 1 maart spelen de Scandinaviërs tegen de Ieren. Plaats van handeling is Lansdowne Road in Dublin.
ik denk dat hij weleens een goed duo zou kunnen vormen met Zlatan, hun kwaliteiten vullen elkaar wel redelijk aanquote:
Dit is niet positief voor Ajax.quote:TV-beelden kosten Adriano twee duels
21/2/2006 19:14
Adriano kan zich concentreren op de dubbele ontmoeting met Ajax in de Champions League. De spits van Internazionale is voorlopig geschorst voor de Serie A.
Adriano ging zaterdag in de fout in de wedstrijd tegen Livorno. Alessandro Grandoni kreeg een klap van de Internazionale-aanvaller, die ontsnapte aan een rode kaart omdat arbiter Paolo Bertini de actie niet had gezien. Maar de scheidsrechter mocht het incident zijn ontgaan, Adriano ontloopt zijn straf waarschijnlijk niet.
Op basis van de televisiebeelden heeft de Italiaanse tuchtcommissie Adriano voor twee duels geschorst. De Braziliaan moet zodoende de wedstrijden tegen Udinese en AS Roma missen.
Maar zover is het nog niet. Internazionale legt zich niet neer bij de schorsing en heeft beroep aangetekend. 'Grandoni heeft gezegd dat Adriano slechts een klap tegen zijn hand heeft gegeven', stelde Inter-voorzitter Giacinto Facchetti vast. 'Adriano had niet de intentie om Grandoni te slaan, hij raakte de hand van de Livorno-speler en niet zijn gezicht. Ik begrijp de tuchtcommissie niet.'
Nee, maar het is in ieder geval niet positief, of wel?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:00 schreef HeatWave het volgende:
ach, die gast moeten we toch aanpakken, maar die is echt niet het enige gevaar van Inter hoor...
Waarom zou het negatief zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:02 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nee, maar het is in ieder geval niet positief, of wel?
Neequote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:36 schreef Mr.Mills het volgende:
Is hier al gemeldt dat Sportweek schrijft dat van Gaal door een tussenpersoon van Ajax is benaderd?
Waarom heb jij hem alquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:44 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Allerlaatste regel van het stukje over AZ.
Zal het in de rust van PSV wel ff overtikken.
quote:De UEFA experimenteert dinsdag en woensdag tijdens de Champions League-wedstrijden van PSV en Ajax met technologische hulp voor arbiters. De scheidsrechter, de grensrechters en de vierde official krijgen een microfoon en een oortje, waarmee ze makkelijker met elkaar kunnen communiceren. In de UEFA Cup werd al getest met dit systeem.
Scheidsrechter Kyros Vassaras (Gri) bij PSV - Olympique Lyon, Wolfgang Stark (Dui) bij Ajax - Internazionale en Frank De Bleeckere (Bel) bij Bayern München - AC Milan maken deze week gebruik van het systeem. Ook in diverse returns van de derde ronde van de UEFA Cup krijgen de arbiters wederom technologische hulp. De Europese voetbalbond test het systeem, dat in Frankrijk en Schotland al gebruikt wordt, de rest van het seizoen. De UEFA maakte duidelijk dat het niet voor TV doeleinden gebruikt wordt.
Uit de winkel gepluktquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:45 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Waarom heb jij hem al. Ik krijg hem morgen pas
quote:(Voorafgaand aan dit stukje gaat het over Scheringa en z'n complexen).
"Tenslotte willen we u het laatste gerucht op dit gebied niet onthouden. Als Dirk Scheringa dit leest, verhoogt hij alle kredietrentes met een paar procent, maar het is een te mooi gerucht om terzijde te schuiven, temeer daar hij uit vrij betrouwbare bron komt. Louis van Gaal schijnt door een tussenpersoon benaderd te zijn om deze zomer terug te keren bij... juist. Als dat maar goed gaat.
Dat zou wat zijn zeg. Als dat waar isquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:39 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Uit de winkel geplukt
Hier het stukje:
[..]
En niet voor.... ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Blij dat we die 9 miljoen bewaard hebben voor Klaas Jan
Ja idd, die blonde neger bakt dr niks vanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Blij dat we die 9 miljoen bewaard hebben voor Klaas Jan
Die heeft het al gemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:33 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ja idd, die blonde neger bakt dr niks van![]()
En ik blijf geloven dat Huntelaar het gaat maken bij Ajax
Als Adriano morgen weer niet lekker speelt, zijn we al een stuk verder. Maar ja, dan heeft Inter altijd Cruz nog.quote:Internazionale is bezorgd over Adriano
Amsterdam, 21 februari 2006
Waar op de persconferentie voorafgaande aan een wedstrijd meestal de komende tegenstander centraal staat, was het dinsdagavond troetelkind en Inter-spits Leite Ribeiro Adriano, die de aandacht opeiste. Kort voor de persconferentie van Internazionale in de Amsterdam ArenA had de Italiaanse voetbalbond bekend gemaakt dat er tegen Adriano twee wedstrijden geschorst geëist zou worden. De Braziliaan had in de uitwedstrijd tegen Livorno een slaande beweging gemaakt. Hoogstpersoonlijk was Inter-president Giacinto Facchetti aan de perstafel aangeschoven om zijn verontwaardiging over de straf ten overstaan van de in grote getalen meegereisde Italiaanse journalisten kenbaar te maken.
De strafeis was veel te hoog, Adriano had geen slaande beweging gemaakt en de bond had het schorsingsvoorstel ook nog eens gebaseerd op (vage) tv-beelden, verklaarde Facchetti. Het schouwspel was typerend voor de moeilijke tijd die Inter doormaakt. Vooral de aanval, en in het bijzonder Adriano, laat het de laatste weken afweten en daar staan de Italiaanse kranten al dagen vol mee. Voor het vertrek naar Amsterdam had de Inter-president Adriano ook al in bescherming genomen door te verklaren dat de spits wel degelijk zijn stinkende best deed en dat de vorm dus snel weer zou terugkeren.
Feit blijft dat ‘de Nerazzurri’ in de afgelopen drie wedstrijden niet tot scoren kwamen. Bovendien heeft Roberto Mancini nogal wat (licht) geblesseerde spelers in zijn selectie. Alvaro Recoba, Marcelo Zé Maria, Juan Sebastian Veron en Cristiano Zanetti, die geschorst is. De voormalige coach van Fiorentina en Lazio Roma kan ondanks de blessures van deze waardevolle spelers makkelijk putten uit ervaren materiaal. Daar ligt volgens Manchini dan ook de kans van zijn ploeg: ,,Ajax heeft een goed team, maar het bestaat uit heel jonge spelers, die ervaring missen en daar moeten wij woensdagavond gebruik van maken.”
De belangrijkste speler, die deze opdracht zal moeten uitvoeren, is: Leite Ribeiro Adriano. De Braziliaan maakte zijn laatste doelpunt op 15 januari en scoorde sindsdien al 662 minuten niet.
Ik heb zo'n voorgevoel dat Huntelaar afgelopen zondag 4 goals tegen RBC gaat makenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:33 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ja idd, die blonde neger bakt dr niks van![]()
En ik blijf geloven dat Huntelaar het gaat maken bij Ajax
Inter die zich in een underdog positie manouvreert, moet niet gekker worden. Zul je trouwens net zien dat Adriano tegen Ajax weer op stoom raakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:34 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Die heeft het al gemaakt.
Ajax.nl
[..]
Als Adriano morgen weer niet lekker speelt, zijn we al een stuk verder. Maar ja, dan heeft Inter altijd Cruz nog.
Met die oortjes zou de scheidsrechter misschien nog wel eens onpartijdig zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:33 schreef Roeni3 het volgende:
Die oortjes bij de scheidsrechters zorgden er vandaag imho voor dat de scheids die PSV had de wedstrijd doodfloot. Als dat morgen maar niet bij Ajax gebeurt.
Meer goals dan vier in een wedstrijd? Dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:38 schreef Badabingea het volgende:
Ja ach. En dan niet eens naar die wedstrijd gekeken. Ik bedoel dat die echt nog wel beter gaat spelen en meer goals maakt. Is het dit seizoen niet dan is het volgend seizoen wel. Aan hem ligt het niet. Dat heeft die wel bewezen.
Ik zie nergens dat Inter zichzelf in een underdog positie manouvreert? Ajax.nl schrijft zelf over het feit dat Adriano niet lekker speelt de laatste tijd en het feit dat Inter niet gescoord heeft de laatste drie wedstrijden. Inter zelf is alleen boos over de - in hun ogen - onterechte schorsing van Adriano.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:39 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Inter die zich in een underdog positie manouvreert, moet niet gekker worden. Zul je trouwens net zien dat Adriano tegen Ajax weer op stoom raakt.
Ze dekken zichzelf in. Makkelijkste wat je kan doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:39 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Inter die zich in een underdog positie manouvreert, moet niet gekker worden. Zul je trouwens net zien dat Adriano tegen Ajax weer op stoom raakt.
Ach, Scheringa een beetje jennen is natuurlijk altijd leukquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:20 schreef jimjim1983 het volgende:
dat over Van Gaal is wel erg onbetrouwbaar natuurlijk.
Door geen bal goed te raken?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:48 schreef s0k het volgende:
En Farfan liet vanavond zien hoe huntelaar en rosenberg die twee geschiften materazzi en samuel moeten aanpakken.
Nee, in een luchtduel vol tegen cris' neus aan te koppen.quote:
Farfan viel idd wel goed door de mand vanavond.quote:
Topploegen laten Ajax in CL-verband altijd in de waan dat ze goed in de wedstrijd zitten en winnen uiteindelijk toch, vanavond waarschijnlijk een 0-1. Daar ben ik bang voor!quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Ajax is tegen topploegen in CL-verband altijd wel goed in staat mee te voetballen.
quote:Ajax worstelt met Italiaanse clubs
Ajax treft Internazionale woensdag thuis voor de Champions League. Dat wordt een lastige opgave, afgezien van de sterke Milanese selectie. De Amsterdammers hebben de laatste jaren moeite met Italianen. Zo was Inter in het seizoen 2002/2003 in de groepsfase twee keer te sterk voor Ajax.
De Italianen namen daarmee wraak voor de verloren Europa Cup I-finale in 1972, die Ajax met 2-0 won. Het huidige Ajax is in de Champions League vier wedstrijden ongeslagen en de ploeg van trainer Danny Blind won zijn laatste twee thuisduels. Tegen Italiaanse tegenstanders hebben de Amsterdammers echter al vier wedstrijden op rij niet gescoord. Misschien kan Klaas-Jan Huntelaar daar bij zijn debuut in het kampioenenbal verandering in brengen.
quote:
quote:Juanfran gaat vrijwel zeker van start
Woensdag 22 februari, door SV, Amsterdam, 08.35u GMT+01.00, BN De Stem
De Spanjaard Juanfran gaat vrijwel zeker vanavond van start als Ajax in de Amsterdam ArenA tegen Inter Milan speelt. Danny Blind denkt dat hij zich goed kan focussen op deze wedstrijd.
Volgens De Stentor heeft Juanfran overigens vaker tegenover Luis Figo gestaan, zijn directe tegenstander.
Ajax heeft overigens tot 1 april de tijd om de Spanjaard te contracteren. Echter, Juanfran heeft zich bij het tweede niet van zijn goede kant laten zien door een gebrek aan motivatie. 'Maar dat is bij hen normaal voor een Zuid-Europese speler', aldus Blind. (foto: ANP)
Ajax: Stekelenburg; Trabelsi, Vermaelen, Heitinga en Juanfrán; Maduro, Lindenbergh en Emanuelson; Rosales, Huntelaar en Rosenberg.
Inter: Cesar; J. Zanneti, Samuel, Cordoba en Favalli; Figo, Cambiasso, Stankovic en Kily; Martins en Adriano
Gelukkig maar, want met Nourdin Boukhari in de basis ben je bij voorbaat kansloos tegen Internazionale.quote:
Bogdan...quote:ex-Ajacied Bogdan Lobont verdient respect
Woensdag 22 februari, door SV, Amsterdam, 09.00u GMT+01.00, Il Giornale
In plaats van dat Bogdan Lobont, huidige doelman van Fiorentina, in de Italiaanse krant Il Giornale in een voorbeschouwing Ajax helemaal afkraakt, prijst de Roemeen juist mannen als Blind en Stekelenburg, degene die hem het leven zuur maakte bij Ajax.
Lobont vertrok vorige maand bij Ajax en had al heel lang niet meer op doel gestaan bij de Amsterdammers. Toch spreekt hij in Il Giornale positieve woorden uit voor de club, waar hij lang met plezier heeft gespeeld. Lobont geeft Ajax veel kansen vanavond in de ArenA.
'In de ArenA kan Ajax vanavond goed zijn met uitzinnig publiek. Rosenberg en Huntelaar zijn de gevaarlijke mannen', zegt Lobont. 'Stekelenburg is een hele goede doelman en Blind een zeer technisch begaafde trainer. Een icoon van Ajax. Hij heeft al veel bereikt met de groep', aldus de beschaafde Lobont.
Lekker belangrijk wat jij gaat kijken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:00 schreef Lionheaad het volgende:
Vanavond lekker barca-chelsea kijken
Ikquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Lobont weet niet waar hij over praat!
uitzinnig publiek
Lees het anders nog eens.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Lobont weet niet waar hij over praat!
uitzinnig publiek
Wanneer was jij voor het laatst in de Arena?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:20 schreef Chadi het volgende:
Sorry hoor maar het ajax publiek is gewoon dramatisch. 3 keer niks en tering klote . sfeer van lik me gat die daar hangt en je hoort ze alleen als er gescoord wordt. je moet ze juist horen als het voetbal aan de gang is. ook al is er weinig voetbal in de arena wat ik ook toe moet geven maar toch is je club en dan moet je herrie maken en niet als een bejaarden club pinguins naar de wedstrijd gaan staren.
voor wedstrijden CLquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:21 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wanneer was jij voor het laatst in de Arena?
Ik snap je niet........quote:
en welke club is de jouwe?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:20 schreef Chadi het volgende:
Sorry hoor maar het ajax publiek is gewoon dramatisch. 3 keer niks en tering klote . sfeer van lik me gat die daar hangt en je hoort ze alleen als er gescoord wordt. je moet ze juist horen als het voetbal aan de gang is. ook al is er weinig voetbal in de arena wat ik ook toe moet geven maar toch is je club en dan moet je herrie maken en niet als een bejaarden club pinguins naar de wedstrijd gaan staren.
ja voorronde CLquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:36 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik snap je niet........
Ben je nou tijdens CL wedstrijden in de Arena geweest en zo ja welke?
Of ben je alleen vóór aanvang van CL wedstrijden in de arena geweest?
Of tijdens de wedstrijd in voorronde van de CL tegen Brondby?
Edit - Ik zie het al, je bent voor CL wedstrijden in de Arena geweest........
Nooit geweest ga hun kas ook niet spekken! Alleen een keer tijdens optredens was een RNB feest in 1993 of zoquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het allemaal wel meevallen.
Er zitten 50000 man in het enorm grote stadion. OK, het is wel minder dan bij andere clubs, maar daar lijkt een actie van 1000 man al snel wat.
De Kuip is wel beter qua lawaai, maar sfeer?? Kanker dit, anti-dat....... das nou ook niet echt sfeer te noemen hoor...
Meer afrikanen kweken man. Die maken de hele wedstrijd kabaalquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:53 schreef HeatWave het volgende:
Ja, maar hoeveel mensen zitten er bij Utrecht? En hoeveel daarvan is daarwerkelijk luidruchtig? Ik denk dat het percentageverschil echt wel mee zal vallen. Het zal lager zijn, maar niet verschrikkelijk veel...
Dat is de bedoeling ookquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:52 schreef t0n het volgende:
Net ofdat er in de Arena nooit kanker geroepen wordt... ik doe er zelf aan mee.
Alleen het haat gevoel in de Kuip is wél zó groot... daar wordt je gewoon eng van.
Heb op beide harde kernen gezeten... (in de kuip als ongelukje) en Feyenoord is beslist erger...
F-side.. Vak410..quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:55 schreef Chadi het volgende:
harde kern is F side of zo? Nou vond die jongens boven in de hoek veel leuker ( links schuin tegenover de F side) F side zat erbij als een stelletje mongolen.. nee ze stonden
Alweerquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Jasza het volgende:
Hoezo heeft het midden 2e ring geen vlaggetjes, nu moet ik er weer 1 gaan stelen![]()
Ik denk dat ze daar rode vlaggetjes neerzetten, krijg je zo'n rode baan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:21 schreef Jasza het volgende:
Weet iemand of er een TIFO op zuid komt, want het midden van alle vakken liggen geen vlaggetjes dus misschien wel papieren?
Hope soquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar rode vlaggetjes neerzetten, krijg je zo'n rode baan.
Waarom zo vroeg?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
* Da_Sandman vertrekt om half een...
Nog even 2,5 uur in een busje bier drinken
Hehe, het is al aardig druk hoor, ik vertrek nu en ben er over een half uurtjequote:
Daar baal ik dan weer van hequote:Op woensdag 22 februari 2006 12:05 schreef JaWi het volgende:
[..]
Hehe, het is al aardig druk hoor, ik vertrek nu en ben er over een half uurtje.
zijn er nog kaarten te koop dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:28 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Ben er vanavond niet bij, er wil niemand mee! Ga nu proberen de uitwedstrijd mee te pakken! Lijkt me wel een een keer heel gaaf!
Voor het uitduel in Milaan zullen nog wel kaarten zijn denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:
VOor de uitwedstrijden?
Tot in de ArenA is dat ook goedquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:
VOor de uitwedstrijd? Ja natuurlijk..
* Da_Sandman is foetsie, tot op Rembrandt of Old Sailor
Klopt, tegen Mvv voor de beker. 1997-1998.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:27 schreef Suijk het volgende:
Ik las dat de laatste hattrick die voor Ajax was gescoord al een hele poos geleden was...en wel door Dean Gorré.
en echte hattrick die gescoord is in 1 helft, of gewoon 3 doelpunten in een wedstrijd?quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:27 schreef Suijk het volgende:
Ik las dat de laatste hattrick die voor Ajax was gescoord al een hele poos geleden was...en wel door Dean Gorré.
Dit stukje over Markus uit een Zweedse krant wil ik jullie toch niet onthoudenquote:Två mål av Rosenberg
Tvåmålsskytt - och bättre än Zlatan.
Foto: ALL OVER PRESS
Nu är han redan bättre än Zlatan i Ajax...
Markus Rosenberg är redan bättre än Zlatan Ibrahimovic.
Åtminstone om man räknar mål i Ajax.
Zlatan gjorde sex i sin första holländska säsong.
Mackan har satt tolv på sina första sju månader.
- Zlatan gjorde 13 som mest en säsong. Jag antar att jag slår det, säger Rosenberg.
Allt annat vore en sensation. Efter nyår har Mackan gjort sju mål på sju matcher. Han har gjort elva på de 14 senaste ligamatcherna. Det blev två i går när Ajax utklassade bottenlaget Roosendaal med 6-0. En storseger som inte betyder något för toppstriden. Serieledande PSV Eindhoven är ointagliga 20 poäng före.
"Hur bra som helst"
Viktigare är att fyran Ajax har tre poäng ned till sexan Heerenveen och sjuan Utrecht. För nu handlar Ajax säsong om att bli sämst femma.
- Det är skit samma om man blir tvåa eller femma eftersom de fyra lagen går till ett play off om en plats i Champions League.
Hans målskytte har lossnat ordentligt.
- Allt funkar hur bra som helst för mig nu. det tråkiga är att det inte funkat så bra för laget. Men nu har vi tre raka segrar och det är bra inför matchen mot Inter, säger Markus Rosenberg.
nee thuiswedstrijd...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:
VOor de uitwedstrijd? Ja natuurlijk..
* Da_Sandman is foetsie, tot op Rembrandt of Old Sailor
Ik heb werkelijk geen enkel ideequote:Op woensdag 22 februari 2006 12:58 schreef Mr.Mills het volgende:
En wat staat daar?
Zal zelfde strekking hebben als vandaag in de VI staat (interview met Rosenberg) Daar stond ook in dat Zweedse kranten naar zn gemiddelde hadden gezocht (en vooral t.o.v Zlatan in zn 1e jaar)quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:58 schreef Mr.Mills het volgende:
En wat staat daar?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:58 schreef Mr.Mills het volgende:
En wat staat daar?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:49 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Två mål av Rosenberg
Tvåmålsskytt - och bättre än Zlatan.
Foto: ALL OVER PRESS
Nu är han redan bättre än Zlatan i Ajax...
Markus Rosenberg är redan bättre än Zlatan Ibrahimovic.
Åtminstone om man räknar mål i Ajax.
Zlatan gjorde sex i sin första holländska säsong.
Mackan har satt tolv på sina första sju månader.
- Zlatan gjorde 13 som mest en säsong. Jag antar att jag slår det, säger Rosenberg.
Allt annat vore en sensation. Efter nyår har Mackan gjort sju mål på sju matcher. Han har gjort elva på de 14 senaste ligamatcherna. Det blev två i går när Ajax utklassade bottenlaget Roosendaal med 6-0. En storseger som inte betyder något för toppstriden. Serieledande PSV Eindhoven är ointagliga 20 poäng före.
"Hur bra som helst"
Viktigare är att fyran Ajax har tre poäng ned till sexan Heerenveen och sjuan Utrecht. För nu handlar Ajax säsong om att bli sämst femma.
- Det är skit samma om man blir tvåa eller femma eftersom de fyra lagen går till ett play off om en plats i Champions League.
Hans målskytte har lossnat ordentligt.
- Allt funkar hur bra som helst för mig nu. det tråkiga är att det inte funkat så bra för laget. Men nu har vi tre raka segrar och det är bra inför matchen mot Inter, säger Markus Rosenberg.
Dit stukje over Markus uit een Zweedse krant wil ik jullie toch niet onthouden
quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Jasza het volgende:
[afbeelding]
Hoezo heeft het midden 2e ring geen vlaggetjes, nu moet ik er weer 1 gaan stelen![]()
quote:Tweetal meel van Rosenberg Tvåmålsskytt en wedder dan Zlatan. portret HELEMAAL TEGENOVER Samenpersen
Wel zit hij reeds wedder dan Zlatan ter Ajax. Territoriaal Rosenberg zit reeds wedder dan Zlatan Ibrahimovic. Åtminstone wanneer man ben telling meel ter Ajax. Zlatan did zestal ter zijn voorste Nederlander tijd. Makreel had sat twaalf voort sina voorste zevental maand. Zlatan did 13 zoals meest te tijd. Zelf van accept voorzien welk zelf ben slaag naar de says Rosenberg. Helemaal andere vore te sensatie. Hierachter Nieuwjaar had Makreel verricht zevental meel voort zevental weerga.
Hij heeft verricht elftal voort zij 14 uiterste ligamatcherna. Naar de gebleven tweetal ter ben heen-en-weer geloop wanneer Ajax utklassade bottenlaget Roosendaal van 6-0. TE storseger zoals nots gewicht ietwat voor toppstriden. Serieledande PSV Eindhoven zit onneembaar 20 trap vooraan. " op welke manier zoet zoals vrij " Voornaam zit welk lossing Ajax had drietal trap waas voor zestal Heerenveen en zevental Vorsen. Voor wel ben waarnemend Ajax tijd wanneer welk worden slechtst femma.
Naar de zit vuilnis zelfde wanneer man ben welvoeglijk tvåa ors femma zoals zij viertal lagen heen-en-weer geloop voor men afspeelapparatuur instituut wanneer te werkhuis ter Paddestoel Verbond. Zijn målskytte had losraken netjes. Helemaal verrichting op welke manier zoet zoals vrij voor mij wel. naar de vervelend zit welk naar de nots verrichting zodoende goed voor stratum. Slechts wel zijn wij drietal schuiven ben te boven komen en naar de zit zoet vooraleer weerga anti Nots says Territoriaal Rosenberg.
Echt niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:32 schreef Gelderland het volgende:
[..]
![]()
die worden vast nog wel neergelegd hoor![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:33 schreef devv05 het volgende:
Gelukkig heb ik voor jullie de vertaling
[..]
quote:Nu is hij reeds dan beter Zlatan bij Ajax. Markus Rosenberg is reeds beter dan Zlatan Ibrahimovic. Zlatan scoorde er zes in zijn eerste seizoen van Nederland. Markus had twaalf in zijn eerste zeven maand. Zlatan scoorde in zijn beste jaar 13 in seizoen. Vanaf het nieuwe jaar had loopt Markus 7 op 7. Hij heeft erismiddels als 14 inzitten. Zijn laatste doelputnen scoorde hij toen Ajax Roosendaal deklasserde. Belangrijk is nu dat Ajax punten pakt en Heerenveen ze laat liggen. Ik voel me happy op de linkerplaats, maar ik ben en blijf een centrumspits, zegt Markus Rosenberg.
Markus Rosenberg spreekt wel beroerd Nederlands.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:33 schreef devv05 het volgende:
Gelukkig heb ik voor jullie de vertaling
[..]
Wat een geweldige spits is deze jonge, hij is zeker een goede vervanger van KJH mocht die ooit gebleseerd raken. Nu nog Charrie verpatsen dan komt die ook weer aan voetballen toe.quote:
ben benieuwdquote:,,Het wordt mijn debuut tegen een Italiaanse club, maar ik voel me zeker niet kansloos. Inter heeft sterke, ervaren verdedigers, maar extreem snel zijn ze niet. Achter de defensie ligt ruimte, daar moeten we van kunnen profiteren. Op deze wedstrijd ligt minder druk dan normaal, omdat we niets te verliezen hebben. Ik heb er zin in.’’
Denk dat dat wel tegen zal vallen, aangezien de verdedigers van Inter toch niet uit de 16 komenquote:
zeg maar niets over die vrouwen die der rondlopenquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:23 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Wat een geil volk ook hè, die Zweden
![]()
Ik heb altijd vertrouwen in hem gehadquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:27 schreef Houniet het volgende:
Ik weet nog goed in het begin van het seizoen, bijna iedereen hier liep Rosenberg af te zeiken.
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:26 schreef Houniet het volgende:
[..]
zeg maar niets over die vrouwen die der rondlopen
hebben we andere topics voor :p
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:26 schreef Houniet het volgende:
[..]
zeg maar niets over die vrouwen die der rondlopen
hebben we andere topics voor :p
verbouwd.... of haar tieten zijn enorm gegroeit en daarna verkleint... Ze heeft striee op haar rechter tiet....quote:
denk je dat mij dat wat uitmaakt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
verbouwd.... of haar tieten zijn enorm gegroeit en daarna verkleint... Ze heeft striee op haar rechter tiet....
ik zie in hem ook nog steeds niet een toekomstige centrumspits voor ajax. daar liggen zijn kwaliteiten ook niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:27 schreef Houniet het volgende:
Ik weet nog goed in het begin van het seizoen, bijna iedereen hier liep Rosenberg af te zeiken.
same here.quote:
quote:
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:00 schreef StarGazer het volgende:
Winnen doen we thuis wel van psv. Of farfánval moet weer een schwalbe maken
Ja, maar der zijn heel wat mensen hier die gelijk al liepen te schreeuwenquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:28 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik heb altijd vertrouwen in hem gehad![]()
ik loop nog steeds te schreeuwenquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja, maar der zijn heel wat mensen hier die gelijk al liepen te schreeuwen.
Litmanenquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:08 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ajax - Panathinaikos (1996) gevalletje. Thuis 0-1 verliezen. Uit 0-3 winnen
Ik zie het niet gebeuren in ieder geval.
Maar dat gaan ze niet meer spelen, want Stam komt als rechter centrale verdediger. Sowieso dus 4-3-3 met twee echte verdedigers.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In het klassieke Ajax-systeem zal Hedwiges Maduro als vier gebruikt worden en niet als rechtshalf.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Kunnen we Stam niet even over laten vliegen vandaag
quote:Inter-fans misdragen zich in het luchtruim
Een groep van zo'n twintig Italiaanse voetbalsupporters heeft zich woensdag misdragen tijdens een vlucht van Milaan naar Schiphol.
De fans van Inter, die naar Amsterdam kwamen voor de wedstrijd tegen Ajax woensdagavond in de ArenA, gedroegen zich balorig en zondigden zich aan overmatig drankgebruik.
Tijdens de landing op Schiphol negeerden twee fans de bevelen van de gezagvoerder om op hun plaatsen te zitten. De twee werden op Schiphol aangehouden. Na een schikking van 250 euro mochten zij alsnog Nederland in. De anderen zijn streng toegesproken op hun gedrag.
quote:Fans van Inter misdragen zich in vliegtuig
Nu.nl meldt dat fans van Inter zich hebben misdragen in het vliegtuig richting Amsterdam. 'Ze gedroegen zich balorig en zondigden zich aan overmatig drankgebruik.' Daarnaast zouden twee supporters tijdens de landing voor een levensgevaarlijke situatie hebben gezorgd. Een twintigtal fans is aangehouden.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:39 schreef Black-Death het volgende:
Heb gehoord dat Inter vanwege misdragingen van de supporters uit de CL wordt gegooid...
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:31 schreef patrickt37 het volgende:
Wie weet of de kaarten voor Ajax-Inter, aangeboden via Marktplaats, te vertrouwen zijn?
Bron?quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:39 schreef Black-Death het volgende:
Heb gehoord dat Inter vanwege misdragingen van de supporters uit de CL wordt gegooid...
Nee dat van mij niet zekerquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Volgens mij was het een poging tot grap.
jo jij bent goed met paintquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:53 schreef marsu het volgende:
Voor de liefhebbers van het oude logo: http://img66.imageshack.us/my.php?image=ajaxbackgroundcopy9yo.jpg
het oude logo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:53 schreef marsu het volgende:
Voor de liefhebbers van het oude logo: http://img66.imageshack.us/my.php?image=ajaxbackgroundcopy9yo.jpg
Wat een geweldige backgroundquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:53 schreef marsu het volgende:
beetje jammer dat het niet gebeurde danquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:57 schreef Jasza het volgende:
Bijna het vliegtuig met Inter suppo's neergestort lol
mischien niet, stel hij heeft zijn dag dan wint Boukhari nog in zijn eentje van Chelski.quote:
met Boukhari is het bijna altijd nietsquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:05 schreef Nashje het volgende:
Nee, met een compleet verdedigend ingestelde ploeg bereik je wat. Het is alles of niets.
Boukhari is de man van belangrijke doelpunten. Vanavond dus.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
met Boukhari is het bijna altijd niets
Verrassingquote:Pak slaag of verrassing?
Ik begrijp echt niet dat jij je zo druk maakt om de mensen die hier praten en dus niet in het stadion zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Volgende keer toch maar eens een kaartje kopen, he boys
Toch weer een duur foutje. Lullig voor hem, hij speelde best aardig.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:07 schreef Nashje het volgende:
Nu weer stil over Boukhari. Speelt uitstekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |