Die doceert daar toch?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat heeft Plasterk met Leiden van doen?
Hij is directeur van het Hubrecht Laboratorium (Nederlands Instituut voor Ontwikkelingsbiologie) in Utrecht, en is hoogleraar Ontwikkelingsbiologie aan de Universiteit van Utrecht.quote:
Maar mijn TT is vééél leuker.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nou, de eerste wordt altijd genomen. Protocol zeg maar.
Mooi, jouw vlag fungeert niet meer.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:48 schreef du_ke het volgende:
Oi!
Overigens kan daar zoals van elk protocol van afgeweken worden. Maar dat is nu te laatquote:Op maandag 20 februari 2006 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hij heeft in de gemeenteraad gezeten daar.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij is directeur van het Hubrecht Laboratorium (Nederlands Instituut voor Ontwikkelingsbiologie) in Utrecht, en is hoogleraar Ontwikkelingsbiologie aan de Universiteit van Utrecht.
alhoewel:quote:
En je neemt Johan liever dan mij?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Jaja, rustig maar hoor.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij is directeur van het Hubrecht Laboratorium (Nederlands Instituut voor Ontwikkelingsbiologie) in Utrecht, en is hoogleraar Ontwikkelingsbiologie aan de Universiteit van Utrecht.
Dat staat hier natuurlijk los van.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
En je neemt Johan liever dan mij?
In z'n studietijd.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij heeft in de gemeenteraad gezeten daar.
Me dunkt.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat staat hier natuurlijk los van.
Deze vraag zou je beter aan Monidique kunnen stellen.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
En je neemt Johan liever dan mij?
Oh? Is hij uit de kast?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Deze vraag zou je beter aan Monidique kunnen stellen.
Monidique is negen jaar oud.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Misschien, ik doelde echter op wat anders.
Hij is 63?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je met jaren hondejaren bedoelt, misschien.
...dat was Monidique?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Iemand die Ann Coulter erger noemt dan Cindy Sheehan heeft voor mij afgedaan,!
Hij blijft stug volhouden dat hij uit 1992 komt.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Hij is zo rond de 23 als ik me niet vergis. Hoe kom je erbij dat hij 9 is?
An unhappy childhood is a writer's gold mine.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Hij is zo rond de 23 als ik me niet vergis. Hoe kom je erbij dat hij 9 is?
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Groetjes aan Ferumbras!
Dan al helemaal, hoezo zou je dan denken dat hij 9 is?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij blijft stug volhouden dat hij uit 1992 komt.
Je bent terug! Aartsconservatief, kom hier! Laat me je in de armen sluiten!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Groetjes aan Ferumbras!
Dramatische overdrijving, ingegeven door trauma.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan al helemaal, hoezo zou je dan denken dat hij 9 is?
Dat effect hebben sommige wiskundeleraren.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dramatische overdrijving, ingegeven door trauma.
Wie ben jij en wat zeg jij?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:09 schreef Lithion het volgende:
Meslier. Briljant.
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef Floripas het volgende:
Je bent terug! Aartsconservatief, kom hier! Laat me je in de armen sluiten!
De uitspraak van Lord Acton in gedachten nemend is een 9 jarige leeftijd niet ondenkbaar voor M.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan al helemaal, hoezo zou je dan denken dat hij 9 is?
Ow. Is het al uit?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
![]()
Ja, ik heb één bezigheid minder, vandaar.![]()
Ik was te vrijzinnigquote:Op maandag 20 februari 2006 23:11 schreef Floripas het volgende:
Ow. Is het al uit?
House of Lords, God speaking...quote:Op maandag 20 februari 2006 23:10 schreef Floripas het volgende:
Wie ben jij en wat zeg jij?
Don't date refo-chicks!quote:
Johan. Zweetsok!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Lithion. Geur-ei!
Ik zou zeggen, ánders gelovig, hier zou de term farizeeer voor de verandering nu eens niet misplaatst zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef Floripas het volgende:
Was ze érg gelovig?
Excuseer, de Nederlandse versie is wat uitgebreider.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef Lithion het volgende:
Meslier gaat over deze verlichtingsdenker
Oei!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:15 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ánders gelovig, hier zou de term farizeeer voor de verandering nu eens niet misplaatst zijn.
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oei!
De volgende wordt vast leuker.
Het is al lang en breed opgelost.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:17 schreef George-Butters het volgende:
HS --> Waar moest ik in de fb rellen?
Vast, maar ik ga niet eerst weer maanden mailen. Het is wel typisch, ik val altijd tussen allerlei hokjes in, mijn hele leven lang al. Over het algemeen beschouw ik dat als iets positiefs trouwens.quote:
Dat is het ook, dat is het ook.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Vast, maar ik ga niet eerst weer maanden mailen. Het is wel typisch, ik val altijd tussen allerlei hokjes in, mijn hele leven lang al. Over het algemeen beschouw ik dat als iets positiefs trouwens.
De keutel werd weer ingetrokken...quote:Op maandag 20 februari 2006 23:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is al lang en breed opgelost..
Maarre...quote:Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef Floripas het volgende:
Dat is het ook, dat is het ook.
Was dat een stadhouder of...quote:Op maandag 20 februari 2006 23:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
De keutel werd weer ingetrokken...
Zal het de angst voor de Verdediger der Ware Vrijheid zijn geweest?
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is al lang en breed opgelost..
Mooie ogen!quote:
Mademoiselle blijkt geen andere persoon te zijn geworden van de islam 14.gifquote:Op maandag 20 februari 2006 23:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maarre...
Alles weer koek en ei met mademoiselle?![]()
Nee gekkerd! Vakantie! hihiquote:Op maandag 20 februari 2006 23:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ga een les voorbereiden. baardmens.
Neuh, z'n vriendin.quote:
doddig?quote:
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Was dat een stadhouder of...
Zo werkt dat, ouwe theoreticus.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:32 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee gekkerd! Vakantie! hihi
'Nederlanders zijn euro beu'
Dit is pas sneu. Stomme rotmongolen.
Sorry, ik heb vandaag alleen banaan op. Ook goed?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh ja, het vrouwtje!
Mag ik ook zo'n lolly met framboossmaak?
Is goed, ik zal er eens stevig op kauwen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Sorry, ik heb vandaag alleen banaan op. Ook goed?![]()
Je moet mensen die moeite hebben met 1+1 niet vragen om hun mening.quote:
Wat 'n lillikerd.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef pberends het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Terri_Summers
Oeps.
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:33 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
[afbeelding]
Echt een leuk boek trouwens!
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef pberends het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Terri_Summers
Oeps.
quote:# Barely Legal All Stars 4 (2005) (V)
# At Your Service (2004) (V)
# Big Cock Seductions 12 (2004) (V)
# Dinner Party 3: Cocktales (2004) (V)
# Dirty Girlz 3 (2004) (V)
# First Class Euro Sluts 3 (2004) (V)
# The Harder They Cum 1 (2004) (V)
# Lezbo A Go-go (2004) (V)
# Blond and Brunettes , starring Anita Blond, Aria Giovanni, Kyla Cole, Kelle Marie, Terri Summers. Directed by Andrew Blake.
# Barely Legal 11 (2001) (V)
# Screw My Husband Please! (2001) (V)
# Dirty Movies (2000) (V)
rudeonlinequote:Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je moet mensen die moeite hebben met 1+1 niet vragen om hun mening.
Ze moeten orders uitvoeren. Dat is al moeilijk genoeg.
Ow ja van die:quote:
Heb je moeite met je onderworpen burgermansbestaan?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:35 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je moet mensen die moeite hebben met 1+1 niet vragen om hun mening.
Ze moeten orders uitvoeren. Dat is al moeilijk genoeg.
Die heeft haar tongriempje laten doorsnijden, zo te zien.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow ja van die:
[afbeelding]
Die foto bij wiki klopt volgens mij niet, das een andere.
quote:
quote:Six in Me (2005) (V)
Niet verassend, toch fijn om te horen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:31 schreef Floripas het volgende:
Mademoiselle blijkt geen andere persoon te zijn geworden van de islam 14.gif
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:38 schreef George-Butters het volgende:
[..]
http://www.rudyonline.nl/
![]()
![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je moeite met je onderworpen burgermansbestaan?
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Niet verassend, toch fijn om te horen.
Weetje dat ik nog nagedacht heb over alle klonenparanoia rond uw persoon? De conclusie was in elk geval dat als je werkelijk een oude rimpelige man was geweest, of een M van slechts negen jaar, of weet ik wat allemaal nog meer, ik zou niet anders tegenover je staan.![]()
leerkracht annex ONZ baggeraarquote:Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef Floripas het volgende:
Wie is Roellio?
Blij dat het je lukt een definitie op te zoeken in je van een handelsreiziger aan de vinexdeur gekochte digestencyclopedie.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Geen onzin praten aub.
bur·ger·man·ne·tje
het burgermannetje
(pejoratief) iemand van eenvoudige afkomst en levenswijze en met
benepen opvattingen
Alleen een meet biedt zekerheid.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Teveel vleierij maakt meisjes verlegen.![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Geen onzin praten aub.
bur·ger·man·ne·tje
het burgermannetje
(pejoratief) iemand van eenvoudige afkomst en levenswijze en met
benepen opvattingen
Dat leerkracht meende ik uit zijn sig al op te maken, wij leren hen opdat wijzelf leren, maar zijn er mensen die hem bij hun kinderen laten?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
leerkracht annex ONZ baggeraar
Dubbelop.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
leerkracht annex ONZ baggeraar
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Blij dat het je lukt een definitie op te zoeken in je van een handelsreiziger aan de vinexdeur gekochte digestencyclopedie.
Niet waar. Ik heb een foto geplaatst.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Alleen een meet biedt zekerheid.![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Gaat 'ie dat opzoeken, wat een BuMa.
Als ik dat krijg, laat ik me in ieder geval niet door een econoom behandelen, patjepeeer.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
Heb je echt zo last van je minderwaardigheidscomplex?
vrijgezel zijn heeft ook zo zn voordelen hoor. Maar dat zie je niet zo snel als het net uit is.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach zeik niet, je bent tenminste niet vrijgezel.
Dat lijkt me een goed voornemen, vrouwmensquote:Op maandag 20 februari 2006 23:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als ik dat krijg, laat ik me in ieder geval niet door een econoom behandelen, patjepeeer.
Iedereen kan een foto plaatsen van iemand anders.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet waar. Ik heb een foto geplaatst.
Nooit gezien overigens.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef Floripas het volgende:
Niet waar. Ik heb een foto geplaatst.
Nee die voordelen zie je alleen als je niet vrijgezel bent.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:44 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
vrijgezel zijn heeft ook zo zn voordelen hoor. Maar dat zie je niet zo snel als het net uit is.
ik ben het ook weer
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Iedereen kan een foto plaatsen van iemand anders.
Maar bedoel je die foto waar alleen je hoofd opstaat, je hebt zwart krullend lang haar?
Dan heb ik haar foto ook nooit gezien.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
blond, zo gaat het verhaal.
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Baviaan dude!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Hoe heet deze apensoort?
Het zijn Zuid-Duitse Bavarianen ofzo.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Hoe heet deze apensoort?
Zoveel mis je niet hoor.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dan heb ik haar foto ook nooit gezien.![]()
Nee? Ik had nou net een beeld van één of ander 'geil wijf' aan haar gekoppeld (komt door die avater).quote:
De Dionysa'Z van dit land weten niet wat ze missen!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:44 schreef DionysuZ het volgende:
vrijgezel zijn heeft ook zo zn voordelen hoor. Maar dat zie je niet zo snel als het net uit is.
ik ben het ook weer
Geen onvoldoende maar ook geen 8 of hoger.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee? Ik had nou net een beeld van één of ander 'geil wijf' aan haar gekoppeld (komt door die avater).![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef George-Butters het volgende:
Slapen tijd!
Ik wens iedereen, ook de zure users, een zeer prettige nachtrust toe!
Insgelijks Sjorsquote:Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef George-Butters het volgende:
Slapen tijd!
Ik wens iedereen, ook de zure users, een zeer prettige nachtrust toe!
Met deze geruststellende mededeling neem ik ook afscheid van u allen.quote:
Ach je kent het he? Verschillende petten en rollen enzo, typisch links trekje.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:
Dat leerkracht meende ik uit zijn sig al op te maken, wij leren hen opdat wijzelf leren, maar zijn er mensen die hem bij hun kinderen laten?
Jij wel?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Of een ziel zonder biologisch expirement?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Is het dan heus waar dat wij een biologisch experiment zonder ziel zijn?
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met deze geruststellende mededeling neem ik ook afscheid van u allen.
Slaap zacht Stadjepejer!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:51 schreef du_ke het volgende:
Met deze geruststellende mededeling neem ik ook afscheid van u allen.
Ik ben blond, maar het lijkt donker op die foto, inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dan heb ik haar foto ook nooit gezien.![]()
mij is gisteren gezegd dat ik op che lijkquote:Op maandag 20 februari 2006 23:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik lijk wel een beetje op Willem van Oranje in z'n jonge jaren, es kijken of ik die nog ergens kan opduikelen.
mjah beetje welquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:00 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Toch wel lang geleden, bij nader inzien...
Welterusten! Ik wens je een fijne nacht toe.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:58 schreef Floripas het volgende:
Zoek maar op in de oude slowchat. Ik ben weg.
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:58 schreef Floripas het volgende:
quote:Op maandag 20 februari 2006 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
mij is gisteren gezegd dat ik op che lijk
't kan ook door mijn outfit, lange haren en baard zijn gekomenquote:
Ik heb met mijn bijziende blik lang gedacht dat dat John Travolta was die een chocoreep at.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
mij is gisteren gezegd dat ik op che lijk
Hier past een Homerisch lachen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb met mijn bijziende blik lang gedacht dat dat John Travolta was die een chocoreep at.
Da's handig als je mot hebt met Antillianen tijdens je ronde.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik lijk gelukkig op niemand niet eens op mezelf.
Hier wonen enkel Marokkanen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Da's handig als je mot hebt met Antillianen tijdens je ronde.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Da's tenminste iets. Als ik er zo over nadenk, hadden geen van mijn helden veel haar.
Naar verluid kwam je bij SCH ander goed door de vleeskeuring.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik lijk gelukkig op niemand niet eens op mezelf.
Bij haar moet ik altijd denken aan de spreekwoordelijke 'Goede Duitser' uit oude, letterlijk en figuurlijke zwart-witte amerikaanse oorlogsfilms.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:06 schreef sizzler het volgende:
Wat is die Anni Friesinger toch een lekker wijf.Lief, schattig en dat duitse accent is echt ubergeil!
Ja, nu ben je te laat. Yvonne heeft het al rechtgeluld samen met Nikkyquote:Op maandag 20 februari 2006 23:17 schreef George-Butters het volgende:
HS --> Waar moest ik in de fb rellen?
Gelukkig is SCH nooit serieus te nemenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:09 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Naar verluid kwam je bij SCH ander goed door de vleeskeuring.![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:09 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Naar verluid kwam je bij SCH ander goed door de vleeskeuring.![]()
Straf gehad van oom Dagonet?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:07 schreef Tafkahs het volgende:
zo, hehehehe
Tja, SCH heeft meer verstand van mannen dan van politiek. Abraham Kuyper zou zeggen soevereiniteit-in-eigen-kringquote:
Nopequote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:12 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Straf gehad van oom Dagonet?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:14 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Tja, SCH heeft meer verstand van mannen dan van politiek. Abraham Kuyper zou zeggen soevereiniteit-in-eigen-kring
zou menig slecht grappenmaker aanvullen.quote:spier
yep, hoe weet jij dat? Jehan wist het nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:16 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Gelukkig, zeg had jij hiervoor niet Chris Hani als avatar?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
[..]
zou menig slecht grappenmaker aanvullen.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Een zwak voor Zuid-Afrika.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:17 schreef Tafkahs het volgende:
yep, hoe weet jij dat? Jehan wist het niet![]()
Maar jij hebt het me wel gevraagdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Je hebt het me nooit gevraagd, averechtse fascist.
Niet wat betreft friet en Kip Nuggets.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
Burger King is sowieso beter.
Hoe onconversatief om jezelf vooraan te zetten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:21 schreef Pracissor het volgende:
Het is vannacht, conservatieven-nacht...![]()
Ik, MrX1982, LN, JdeW...
Hmm Kip Nuggets eet ik eigenlijk nooit wat betreft friet heb je wel gelijk maar daar tegenover staat de whopperquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Niet wat betreft friet en Kip Nuggets.
Een SC kent geen formaliteiten mijn here...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe onconversatief om jezelf vooraan te zetten.
20 minuut later vraag ik me nog steeds af of je dit boos bedoelde, als ik iets verkeerds gezegd heb, dan spijt me dat oprecht.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:58 schreef Floripas het volgende:
Ach ik was haar eerst ook een beetje aan het plagen, ze vindt ons vast niet meer zo aardig meer.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:25 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
20 minuut later vraag ik me nog steeds af of je dit boos bedoelde, als ik iets verkeerds gezegd heb, dan spijt me dat oprecht.
Hmmm... hangt van het onderwerp af lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:26 schreef MrX1982 het volgende:
Wie is het meest conservatief?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:26 schreef MrX1982 het volgende:
Bakzeil, m'n waerde.quote:Snoop Dogg is cool
In principe zijn ze eigenlijk wel voor de doodstraf.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Raar is dat, toch, om in discussies over de doodstraf van de kans op vergissingen te zeggen ''maar dat is dan ook de enige reden dat ik tegen ben.'' Het klinkt zo onbenullig.
Leuk!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar jij hebt het me wel gevraagd![]()
@lodewijknapoleon , hier staan nog een aantal Zuid-Afrikanen: http://www.sahistory.org.za/pages/people/images/
Jij bent toch geen Christen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:26 schreef MrX1982 het volgende:
Trusten!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:28 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Leuk!
Nou, ik ga mijn bed weer opzoeken, ik wens u allen nog een fijne voortzetting, als complimentje voor Harry's moedige gedrag van vandaag, Chris nog een keer in kleur:
[afbeelding]
Truste!![]()
In God?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:30 schreef Pracissor het volgende:
In God?
Ik denk dat het christendom dan nog wel het dichtste bij me staat.quote:Nogwel volgens een bepaald godsbeeld? Christelijk, Joods etc?
In een vrouwenverkrachter?quote:
Nee, ik heb het niet over de Almachtige maar over Bob Marley.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Is maar net hoe je je God wil karakteriseren hè.
Almachtige maakt je vrolijk vandaag merk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over de Almachtige maar over Bob Marley.
Hehe, what makes you think that?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Almachtige maakt je vrolijk vandaag merk ik.
Zijn weduwe heeft dit een paar jaar geleden bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:37 schreef Tafkahs het volgende:
A mighty God is a living man, you can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time..
Geen idee, was Bob een vrouwenverkrachter? En waarom is het woord vrouwen daar specifiek aan toegevoegd eigenlijk
Uit plaatsvervangende schaamte dat er misschien gedacht werd dat hij ook mannen te grazen nam, heeft ze er maar vrouwen voorgezetquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zijn weduwe heeft dit een paar jaar geleden bekend gemaakt.
Nee, hij heeft haar verkracht.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:39 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Uit plaatsvervangende schaamte dat er misschien gedacht werd dat hij ook mannen te grazen nam, heeft ze er maar vrouwen voorgezet
Interessant.![]()
Hij verkrachte zijn vrouw...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:37 schreef Tafkahs het volgende:
A mighty God is a living man, you can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time..
Geen idee, was Bob een vrouwenverkrachter? En waarom is het woord vrouwen daar specifiek aan toegevoegd eigenlijk
Dat doe ik toch niet, Foggo of geen Foggo.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zit naar Mark Foggo te luisteren dus neem me niet te serieus.
Nee, de halve dag. De rest van de dag sliep hij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
Ik dacht altijd dat Bob Marley de hele dag stoned was.
respectquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zit naar Mark Foggo te luisteren dus neem me niet te serieus.
Interessant leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, de halve dag. De rest van de dag sliep hij.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
respectMark Foggo is meesterlijk live
natty dreads man.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, hij heeft haar verkracht.
En?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat doe ik toch niet, Foggo of geen Foggo.
Er is geen ''en'', mijn beste.quote:
Britse Eindhovenaar die ska maakt à la Specials.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:46 schreef Tafkahs het volgende:
Foggo. Ik ken 'm niet. Wat maakt hij?
Halverwege de Little Green Bagquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er is geen ''en'', mijn beste.
Ik zit naar George Baker te luisteren, dus mij moet je vooral niet ernstig nemen.
O, dat lijkt me de moeite waard. Hij lijkt op een Brit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Britse Eindhovenaar die ska maakt à la Specials.
nicequote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:52 schreef DionysuZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
From the upcoming tvlxd solo project,quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:01 schreef Johan_de_With het volgende:
When I get twisted from sippin yak/ I entertain the thought of hittin crack/ what kind of shit is that?/ knowin full well I should be flippin that/ I'm a white boy so I ain't gettin jack/ I'm next in line for gettin jacked/ cuz I'm frontin not really livin' that/
I must be crazy thinkin I'm Jay-Z/ I pop off on those who wanna hate me/ when keepin it real goes wrong -- I catch a left hook that leaves me hazy/ the liquor's seapin in - it makes me feel so strong/ but I only got the leverage of a Greek hoe's thong
month later, I'm strollin through Harlem wearin North Cackalack blue/ hearin sneers, "I can't wait till the bloods rat-tat-tat-atyou/ I'm thinkin they buggin/ some crazy ass got the treys dumpin and I'm duckin/ life flash before my eyes -- this whole time I was frontin/ I'm still breathin -- man, they can't hurt this/ split second later, I'm filled with 9 slugs like Curtis/ and it damn sure wasn't worth it
Altstadt trouwens?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:52 schreef DionysuZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fenixquote:
de aarde is rond. als een pannekoek!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:10 schreef Johan_de_With het volgende:
DionysuZ, neem hem nog eens te grazen:
De vergeten pagina's van A.Einstein.
En doe hem de groeten van mij. Zeg maar dat Columbus niet bewees dat de aarde rond was, zoals dit ''ik wordt'' rund stug volhoudt.
Wil jij mij niet ergeren?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
[..]
Burger Kingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
Burger King is sowieso beter.
Ze vindt ons prima aardig, maar haar vriendin riep haar naar de stonde.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ach ik was haar eerst ook een beetje aan het plagen, ze vindt ons vast niet meer zo aardig meer.![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze vindt ons prima aardig, maar haar vriendin riep haar naar de stonde.
quote:Nieuwe Windows-licentie nodig bij nieuw moederbord
Windows licentieMicrosoft heeft onlangs een verandering doorgevoerd in de licentievoorwaarden van Windows, die bepaalt dat een computer die wordt voorzien van een nieuw moederbord, wordt beschouwd als een nieuwe computer. Dit houdt in dat wie een OEM Windows-licentie heeft en een nieuw moederbord in zijn machine zet, ook een nieuwe Windows-licentie zal moeten kopen. Voor de duurdere retail-licenties heeft het geen gevolgen. Een retail-licentie geeft de gebruiker het recht de software op één willkeurige computer te draaien, maar een OEM-licentie wordt samen met de computer verkocht en is gebonden aan die specifieke machine. De vraag is hoe lang deze machine nog dezelfde blijft wanneer er steeds meer onderdelen van worden vervangen. MS heeft daar nu duidelijkheid over verschaft: de licentie is gebonden aan het moederbord. Wordt dit vervangen, dan is een nieuwe licentie nodig en alle andere onderdelen kunnen worden vervangen zonder dat dat hoeft. MS heeft de afnemers van OEM-licenties gevraagd hier op toe te zien wanneer zij voor klanten upgrades uitvoeren.
quote:Waarom ik de spotprenten heb laten maken
De rellen over Deense cartoons houden aan. In dit opiniestuk betoogt chef kunst van de Deense krant Jyllands-Posten, dat hij de tekeningen publiceerde uit bezorgdheid over zelfcensuur.
Kinderachtig, onverantwoordelijk gedrag. Haatzaaierij. Provoceren alleen maar om te provoceren. Een pr-stunt. Critici van de twaalf cartoons over de profeet Mohammed die in de Deense krant Jyllands-Posten zijn gepubliceerd, hebben geen blad voor hun mond genomen. Volgens hen betekent vrijheid van meningsuiting niet dat je mensen in hun religieuze gevoelens mag beledigen, en trouwens, voegen zij eraan toe, de media doen dagelijks aan zelfcensuur, dus kom alsjeblieft niet aan met onbeperkte vrijheid van meningsuiting.
Akkoord: de vrijheid om dingen te publiceren houdt niet in dat je alles maar publiceert. De Jyllands-Posten publiceert geen pornografische afbeeldingen, of close-ups van lijken; ook vloeken halen maar zelden onze pagina’s. Wij zijn dus in onze steun aan de vrijheid van meningsuiting geen fundamentalisten.
Maar de spotprenten zijn een ander verhaal.
De genoemde voorbeelden hebben te maken met terughoudendheid wegens ethische normen en goede smaak – noem het persklaar maken. Maar die cartoons heb ik laten maken in reactie op ettelijke gevallen van zelfcensuur in Europa. Die zijn het gevolg van groeiende angst en het gevoel te worden geïntimideerd als het om islamitische kwesties gaat. Nog steeds vind ik dat een onderwerp dat wij, Europeanen, onder ogen moeten zien en waarover wij gematigde moslims een reactie moeten proberen te ontlokken. Het was geen vrijblijvende provocatie, en wij waren al helemaal niet van plan om in heel de islamitische wereld gewelddadige demonstraties uit te lokken. Ons doel was simpelweg om de zelfopgelegde grenzen aan de meningsuiting, die krapper leken te worden, te verruimen.
Eind september zei een Deense stand-upcomedian in een interview met de Jyllands-Posten dat hij zonder bezwaar voor de camera op een Bijbel zou plassen, maar dat hij dat niet zou wagen met de Koran.
Dat was de kroon op een reeks verontrustende gevallen van zelfcensuur. Vorig jaar september lukte het een Deense kinderboekenschrijver niet om een illustrator te vinden voor een boek over Mohammed. Drie mensen weigerden de opdracht, uit vrees voor de gevolgen. De persoon die hem ten slotte aannam, eiste anonimiteit, wat ik beschouw als een vorm van zelfcensuur. Ook wilden Europese vertalers van een kritisch boek over de islam niet dat hun namen op het omslag werden afgedrukt naast de naam van de auteur, een in Somalië geboren Nederlandse politica die zelf enige tijd heeft moeten onderduiken.
Rond die tijd verwijderde de Tate Gallery in Londen een installatie van avant-gardekunstenaar John Latham die uitbeeldde dat de Koran, de Bijbel en de Talmoed werden verscheurd. Het museum gaf als toelichting dat het na de bomaanslagen in Londen de gemoederen niet wilde verhitten. (Een paar maanden eerder had een museum in het Zweedse Gothenburg, om moslims niet te beledigen, een schilderij met een seksueel onderwerp en een Korancitaat weggehaald.)
Ten slotte heeft eind september de Deense premier Anders Fogh Rasmussen een onderhoud gehad met een groep imams, van wie er één de premier opriep om de pers te manen tot positievere berichtgeving over de islam.
Zo waren wij binnen veertien dagen getuige van een half dozijn gevallen van zelfcensuur, waarbij de vrijheid van meningsuiting het moest opnemen tegen de angst om kwesties aangaande de islam aan de orde te stellen. Dat was een legitiem onderwerp om over te berichten, en de Jyllands-Posten besloot dat te doen aan de hand van het bekende journalistieke principe show, don’t tell (niet beschrijven, maar laten zien). Ik vroeg leden van het genootschap van Deense cartoonisten „om Mohammed te tekenen zoals u hem ziet”. Wij hebben hen beslist niet gevraagd de spot te drijven met de profeet. Twaalf van de 25 actieve leden reageerden daarop.
Wij hebben een satirische traditie wat betreft de omgang met de koninklijke familie en andere publieke figuren, en daar sluiten deze spotprenten bij aan. De cartoonisten behandelden de islam net zo als het christendom, het boeddhisme, het hindoeïsme en andere godsdiensten. En door de moslims in Denemarken als gelijken te behandelen stelden zij: wij integreren u in de Deense satirische traditie omdat u deel uitmaakt van onze samenleving, niet als vreemdelingen. Deze spotprenten integreren de moslims meer dan dat zij hen buitensluiten.
Het is volstrekt niet zo dat de cartoons de moslims demoniseren of als stereotypen afbeelden. Zij verschillen trouwens onderling zowel in de wijze waarop zij de profeet uitbeelden als in het voorwerp van hun kritiek. Een van de prenten drijft de spot met de Jyllands-Posten door de redactie cultuur uit te beelden als een stelletje reactionaire provocateurs. Een andere suggereert dat de kinderboekenschrijver die geen illustrator kon vinden voor zijn boek, de publiciteit heeft gezocht bij wijze van goedkope reclame. Een derde plaatst de leidster van de Deense Volkspartij – die tegen immigratie is – in een rijtje mensen, alsof zij een verdachte is die moet worden herkend.
Eén spotprent – die waarop de profeet is afgebeeld met een bom in zijn tulband – heeft de felste kritiek uitgelokt. Volgens boze tongen zou deze prent uitdrukken dat de profeet een terrorist is of dat iedere moslim een terrorist is. Ik lees het anders: bepaalde mensen hebben de islamitische godsdienst gegijzeld door uit naam van de profeet terroristische daden te plegen. Dát zijn de mensen die deze godsdienst een slechte naam hebben bezorgd. De cartoon zinspeelt bovendien op het sprookje over Aladdin en de sinaasappel die in zijn tulband viel en hem rijk maakte. Dat suggereert dat de bom van buitenaf komt en niet tot het wezen van de profeet behoort.
De Jyllands-Posten heeft weleens geweigerd spotprenten over Jezus af te drukken, maar niet omdat de krant met twee maten meet. De tekenaar van Mohammed met de bom in zijn tulband heeft trouwens ook eens een prent getekend van Jezus aan het kruis met dollartekens in zijn ogen, en een andere met een davidsster aan de lont van een bom. Toen wij die prenten publiceerden, zijn er geen ambassades in brand gestoken of doodsbedreigingen geuit.
Heeft de Jyllands-Posten de islam beledigd en deze godsdienst te weinig respect betoond? Dat was beslist niet de bedoeling. Maar wat is respect? Wanneer ik een moskee bezoek, toon ik respect door mijn schoenen uit te doen. Ik hou mij aan de gebruiken, net als in een kerk, een synagoge of een ander heiligdom. Maar als een gelovige eist dat ik, als niet-gelovige, in de openbare ruimte zijn taboes in acht neem, dan vraagt hij niet mijn respect maar mijn onderwerping. En dat is onverenigbaar met een seculiere democratie.
Dat is precies waarom Karl Popper er in zijn fundamentele boek De vrije samenleving en haar vijanden op hamerde dat je niet verdraagzaam mag zijn jegens de onverdraagzamen. Nergens bestaan zoveel religies in vrede naast elkaar als in een democratie waar de vrijheid van meningsuiting een grondrecht is. In Saoedi-Arabië kun je worden gearresteerd als je een kruisje draagt of een Bijbel in je koffer hebt, terwijl de moslims in het seculiere Denemarken hun eigen moskeeën, begraafplaatsen, scholen en televisie- en radiozenders kunnen hebben.
Ik erken dat sommigen zijn beledigd door de publicatie van de spotprenten, en de Jyllands-Posten heeft zich daarvoor verontschuldigd. Maar wij kunnen ons niet verontschuldigen voor ons recht om dingen te publiceren, ook niet als die beledigend zijn. Je kunt geen krant maken als je je voortdurend zorgen moet maken over alle mogelijke beledigingen.
Er staan dagelijks dingen in de krant waaraan ik aanstoot neem: teksten van toespraken van Osama bin Laden, foto’s uit Abu Ghraib, mensen die eisen dat Israël van de aardbodem wordt weggevaagd, mensen die zeggen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Maar dat betekent niet dat ik die zaken niet zou afdrukken, zolang ze binnen de grenzen van de wet en van de ethische normen van de krant vallen. Dat andere redacteuren andere keuzes zouden maken, behoort tot het wezen van het pluralisme.
Als voormalig correspondent in de Sovjet-Unie stoor ik mij snel aan de roep om censuur wegens belediging. Dat is een geliefd trucje van totalitaire bewegingen: plak iedere kritiek of oproep tot debat het etiket ‘belediging’ op, en straf de beledigers. Dat is mensenrechtenactivisten en schrijvers als Andrej Sacharov, Vladimir Boekovski, Alexander Solzjenitsyn, Natan Sharanski en Boris Pasternak overkomen. Zoals het regime hen beschuldigde van antisovjetpropaganda, zo bestempelen sommige moslims twaalf spotprenten in een Deense krant als anti-islamitisch.
De les uit de Koude Oorlog is dat als je eenmaal voor totalitaire druk zwicht, er nieuwe eisen volgen. Het Westen heeft de Koude Oorlog gewonnen omdat wij onze fundamentele waarden hooghielden en niet toegaven aan totalitaire dictators.
Sinds de publicatie van de cartoons op 30 september is in Denemarken en Europa een constructief debat gevoerd over vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie, en respect voor immigranten en de overtuigingen van mensen. Nooit eerder hebben zoveel Deense moslims deelgenomen aan een publieke dialoog – op bijeenkomsten in stadhuizen, in ingezonden brieven, in columns en in discussies op radio en tv. Er hebben hier geen anti-islamitische rellen plaatsgevonden, er zijn geen moslims het land ontvlucht en er hebben geen moslims geweld gepleegd. De radicale imams die hun collega’s in het Midden-Oosten onjuist hebben voorgelicht over de toestand van de moslims in Denemarken, zijn naar de marge verdrongen. Zij spreken niet meer namens de Deense islamitische gemeenschap, want gematigde moslims hebben de moed gevonden om zich tegen hen uit te spreken.
In januari heeft de Jyllands-Posten drie hele pagina’s gevuld met interviews en foto’s van gematigde moslims die zich niet vertegenwoordigd voelen door de imams. Zij stellen dat hun geloof verenigbaar is met een moderne, seculiere democratie. Er is een netwerk gevormd van gematigde moslims die de grondwet steunen, en de anti-immigratiepartij heeft haar leden opgeroepen om onderscheid te maken tussen radicale en gematigde moslims, dat wil zeggen tussen moslims die de sharia propageren en moslims die de seculiere wetten accepteren. Het islamitische gezicht van Denemarken is veranderd, en het begint duidelijk te worden dat het debat niet gaat tussen ‘hen’ en ‘ons’, maar tussen de mensen die de democratie in Denemarken zijn toegedaan en hen die dat niet zijn.
Dat is het soort discussie dat de Jyllands-Posten hoopte uit te lokken toen mijn krant besloot de grenzen van de zelfcensuur op te zoeken door cartoonisten te vragen een islamitisch taboe te schenden. Hebben wij ons doel bereikt? Ja en nee. Er zijn enkele pittige, inspirerende pleidooien voor onze vrijheid van meningsuiting gehouden. Maar de tragische demonstraties overal in het Midden-Oosten en Azië hadden wij niet verwacht, laat staan gewenst.
Bovendien heeft de krant 104 gedocumenteerde bedreigingen ontvangen, zijn er tien mensen gearresteerd, hebben cartoonisten moeten onderduiken omdat hun leven werd bedreigd, en heeft de Jyllands-Posten herhaaldelijk wegens bommeldingen zijn redactiekantoren moeten ontruimen. Dat is niet bepaald een sfeer waarin versoepeling van zelfcensuur kan gedijen.
Toch denk ik dat deze spotprenten nu een plaats hebben in twee verschillende debatten, een in Europa en een in het Midden-Oosten. Zoals Ayaan Hirsi Ali stelde, is de integratie van de moslims in de Europese samenlevingen dankzij de cartoons met driehonderd jaar versneld; misschien hoeven wij nu niet in heel Europa de strijd om de Verlichting nogmaals te voeren. In het Midden-Oosten ligt de zaak ingewikkelder, maar met de spotprenten heeft dat weinig te maken.
Bij protesten tegen de Deense cartoons met de profeet Mohammed zijn zaterdag in de Noord-Nigeriaanse stad Maiduguri 15 mensen gedood. De meeste slachtoffers horen tot de christelijke minderheid. Ook in Pakistan, Indonesië en de Filippijnen waren demonstraties. In Rusland is weer een krant gesloten om het publiceren van een Mohammed-cartoon.
De Italiaanse minister Roberto Calderoli trad zaterdag af. Hij raakte in opspraak door het dragen van een T-shirt met een Mohammed-cartoon. De Libische minister van Nationale Veiligheid, Nasr Mabrouk, is ontslagen wegens „buitensporig hard” optreden van de oproerpolitie vrijdagavond tegen demonstranten bij het Italiaanse consulaat in de Libische stad Benghazi, waarbij 11 doden vielen.
Lollig. Maar mijn grote teen zegt dat deze handelswijze juridisch niet door de beugel kan.quote:Nieuwe Windows-licentie nodig bij nieuw moederbord
Windows licentieMicrosoft heeft onlangs een verandering doorgevoerd in de licentievoorwaarden van Windows, die bepaalt dat een computer die wordt voorzien van een nieuw moederbord, wordt beschouwd als een nieuwe computer. Dit houdt in dat wie een OEM Windows-licentie heeft en een nieuw moederbord in zijn machine zet, ook een nieuwe Windows-licentie zal moeten kopen. Voor de duurdere retail-licenties heeft het geen gevolgen. Een retail-licentie geeft de gebruiker het recht de software op één willkeurige computer te draaien, maar een OEM-licentie wordt samen met de computer verkocht en is gebonden aan die specifieke machine. De vraag is hoe lang deze machine nog dezelfde blijft wanneer er steeds meer onderdelen van worden vervangen. MS heeft daar nu duidelijkheid over verschaft: de licentie is gebonden aan het moederbord. Wordt dit vervangen, dan is een nieuwe licentie nodig en alle andere onderdelen kunnen worden vervangen zonder dat dat hoeft. MS heeft de afnemers van OEM-licenties gevraagd hier op toe te zien wanneer zij voor klanten upgrades uitvoeren.
quote:Angst bezweren
Er wordt wel eens beweerd dat deze regering angst verspreidt.
Onzin. Ze verspreidt blunders en dat houdt de angst voor de vogelgriep weer even van de voorpagina's.
(Wedden dat vanmiddag in de Tweede Kamer het Vragenuurtje geheel aan de jongste blunder zal zijn gewijd? De vraag of 'we er klaar voor zijn' zal niet worden gesteld.
Dat zijn we namelijk niet.)
En overal ter wereld behalve in Nederland verkopen ze bierquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat ik trouwens het meest beroerde aan McDonald's vind; ze gaan vroeg dicht.
voor een geldtransport-firma ja ....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:19 schreef Drugshond het volgende:
Driehonderd miljoen euro zoek in Duitsland
Opeens heb je het.... Je gaat stelen. Terwijl je aan het werk bent
So true, Subway all around!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
En overal ter wereld behalve in Nederland verkopen ze bier.
Maar het eten, vult niet en je betaalt te veel voor een slappe laffe hap.
Om precies te zijn is het moderne muziek die ze in de metro draaien om zwervers weg te jagen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat is "Subway"? Is dat moderne muziek of de metro?
Sandwich keten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat is "Subway"? Is dat moderne muziek of de metro?
Jawel, daar zitten de vermiste Joden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
We zijn nooit op de maan geweest.
Zaten die dan niet in de kelder van het gemeentehuis van Warschau?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jawel, daar zitten de vermiste Joden.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jawel, daar zitten de vermiste Joden.
Laffe broodjes of lafe hamburgersquote:
Anti-nederlands sentimentquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:00 schreef XXXXXX het volgende:
Nederlanders zijn gewoon zeikers, op alle fronten,
Probeer het hier eens: Vind hier je usericon terug deel 2quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:23 schreef du_ke het volgende:
Wie heeft overigens mijn groetzone icoontje nog ergens gezien? Ik mis hem.
Het gaat om OEM licenties, de beperking zorgt voor de lagere kosten. De standaard Windows licentie kan je gewoon op een nieuwe computer installeren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lollig. Maar mijn grote teen zegt dat deze handelswijze juridisch niet door de beugel kan.
Ik weet zeker dat MoBo fabrikanten er niet achter zullen gaan staan. Want een MoBo is per definitie platform onafhankelijk. En elke computerzaak die een licentie naar een stukje hardware gaat koppelen heeft straks geen bestaansrecht meer.
Een licentie imo zegt iets over het gebruik van (de digitale snelweg).
Of mag je soms ook geen auto's (ver)kopen als je nog geen rijbewijs hebt. Heel vreemd dit. Maar dit gaat nog een staartje krijgen.
bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=685013/sc=b11e9fquote:Iraanse olie machtiger wapen dan kernbom
Gepubliceerd op dinsdag 21 februari 2006
Er is veel te doen om het Iraanse atoomprogramma. Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
In een nieuwe provocatie van aartsvijand de Verenigde Staten, opent Iran volgende maand zijn oliebeurs, waar de brandstof in euro’s in plaats van dollars verhandeld zal worden. Dat kan grote gevolgen hebben voor de Amerikaanse hegemonie in de oliehandel.
Iran is een grote speler op de internationale oliemarkt. Het land is de tweede producent van ruwe olie na Saudi-Arabië en pompt vijf procent van de totale wereldbehoefte uit de bodem. Iran heeft oliereserves van 126 miljard vaten, ofwel tien procent van de totale wereldreserves. Iran is bovendien het op een na grootste land ter wereld wat betreft gasreserves.
Voorts ligt Iran strategisch ten opzichte van grootverbruikers als China, India en Europa. Iran en India sloten vorig jaar een deal voor de levering van vloeibaar gas de komende 25 jaar en Iran zal 30 jaar lang gas leveren aan China. Beide landen investeren ook in de ontwikkeling van het Iraanse olieveld Yadaravan. De economieën van India en vooral China zijn international gigantisch in opkomst.
Europa is grootste afnemer
Dat Iran zijn olie in euro’s wil verhandelen is niet onlogisch. Europa is zijn grootste afnemer en de handel met EU-landen is goed voor 45 procent van de totale Iraanse export. Meer dan een derde van de Iraanse olie-uitvoer gaat richting Europa. De dollars die Iran daarvoor krijgt moet het land omwisselen, waarbij fluctuerende valutakoersen en transactiekosten om de hoek komen kijken. De koers van de dollar ten opzichte van de euro is sinds 2002 met meer dan een kwart gedaald, en dat heeft de koopkracht van Iran ten opzichte van de EU aanzienlijk gereduceerd.
Logischerwijs profiteert Europa van de sterkere euro, en is bovendien het voordeel van de Iraanse Oliebeurs (IOB) dat Europese landen in hun eigen valuta olie van Iran kunnen kopen, zonder de kosten van het omwisselen in de dollar.
Landen stappen over op euro
Olie is het bloed van elke moderne, geïndustrialiseerde economie. Als ’s werelds grootste olie-importeur zal de Amerikaanse economie het meest te lijden hebben onder de Iraanse overschakeling op de euro. Niet voor niets zei president Bush dit jaar in zijn State-of-the-Union-toespraak dat Amerika af moet van zijn ‘verslaving’ aan olie.
Als de euro een serieus alternatief wordt voor de dollar op de internationale oliemarkt, zullen geleidelijk andere landen overstappen op de euro. De organisatie van olieproducerende landen OPEC handelt nu nog alleen in dollars, maar als de leden ook voor de euro kunnen kiezen, zal de macht van de VS over de OPEC uitgehold worden.
China en Japan zijn blij dat ze niet langer alleen maar afhankelijk zijn van de dollar en zich beter kunnen wapenen tegen zijn depreciatie door ook euroreserves aan te leggen. Dat zal leiden tot verdere devaluatie van de dollar. Dat heeft grote gevolgen voor het reusachtige Amerikaanse begrotingstekort, dat steunt op buitenlandse - voornamelijk Aziatische - leningen en handel in de dollar. Daar staat tegenover dat de eurozone niet kampt met een gigantisch begrotingstekort.
Amerikaanse bedrijven worden bovendien gedwarsboomd door het Amerikaanse handelsembargo tegen Iran, waardoor ze niet kunnen investeren in de lucratieve olie-industrie.
De oprichting van de IOB is voor Iran natuurlijk niet alleen een economisch besluit. Iran wil zijn aartsvijand Amerika een slag toebrengen en regionale heerschappij bewerkstelligen. “Het is onderdeel van een zeer intelligentie, creatieve Iraanse strategie, om op elke mogelijk manier in het offensief te gaan en anderen tegen de VS te mobiliseren”, zei Iran-expert George Perkovich van het Carnegie Endowment for International Peace in augustus 2005 tegen de Christian Science Monitor.
Militaire aanval
Sommige waarnemers achten de bedreiging van de IOB voor het door de bestaande oliebeurzen NYMEX en de ICE gecontroleerde petrodollarsysteem zo groot, dat een Amerikaanse militaire aanval op Iran niet wordt uitgesloten. Ze wijzen erop dat Saddam Hussein in 2000 zijn olie in euro’s ging verkopen. Vijf jaar en een oorlog later wordt de Iraakse olie weer in dollars verhandeld.
Tot dusver lieten de VS Iran over aan Europa. Maar president Bush en consorten hebben nooit verhuld dat een aanval op Iran tot de mogelijkheden behoort. Mogelijk worden de fluwelen handschoenen na 20 maart uitgetrokken.
Bij mij vind google dan alleen een GL groetzone plaatjequote:
Het vorige land dat zijn olie in euro's wilde hebben was Irak. En we weten allemaal wat daar het gevolg van was....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=685013/sc=b11e9f
Toch interessant hoe Iran de VS een hak dreigt te zetten.
Ja dat zijn natuurlijk enorm smerige spelletjes. Afwachten maar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:44 schreef sizzler het volgende:
Het vorige land dat zijn olie in euro's wilde hebben was Irak. En we weten allemaal wat daar het gevolg van was....
Staat nu in [NWS]quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:36 schreef MrX1982 het volgende:
bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=685013/sc=b11e9f
Toch interessant hoe Iran de VS een hak dreigt te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |