tja verschil tussen 4 en 5/6 is iig de fmicquote:Op zondag 19 februari 2006 23:08 schreef Nerdmans het volgende:
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals.
Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven.
Prijs stage 4 is 4600
Prijs stage 5 is 6200
Prijs stage 6 is 7300
verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage.
Iemand enig idee of t reele prijzen zijn?
inderdaadquote:Op zondag 19 februari 2006 23:25 schreef Repeat het volgende:
die powercontroller is dus eigenlijk gewoon een boostcontroller?
Volgens mij blijft de turbo hetzelfde ...quote:Op maandag 20 februari 2006 02:49 schreef Kolkie het volgende:
Ik denk het (dat er verschil in turbo's zit dus) wel. Je kunt zien dat bij elke stap het maximale koppel steeds later (bij een hoger toerental dus) vrijkomt waardoor ik meteen denk aan grotere turbo's (spoelt langzamer op) en ook zie je dat het vermogen steeds iets hoger toerental vrijkomt (daar heb je die grotere turbo's dus voor omdat de kleinere apparaten nog wel 'ns buiten adem raken op een gegeven moment.
Neemt niet weg dat ik de prijsverschillen tussen de verschillende stages ronduit riant vind!
edit: ik zag het intercoolerverhaaltje even over het hoofd. Een frontmounted intercooler monteren zal inderdaad flink cashen zijn want da's gewoon veel werk (leidingen verleggen etc.). Verschil tussen 5 en 6 valt nog wel mee; als er bv. al sprake is van een andere downpipe (ivm passing) dan valt deze stap nog wel mee.
Ik ben trouwens bij het vermogen van 340 pk en vooral de 390 Nm aan koppel meer bezorgd over de betrouwbaarheid van de bak en diff. dan over de betrouwbaarheid van het blok!
ik bedoel dat stage 456 met dezelfde turbo zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:51 schreef Kolkie het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen: als alle hardware hetzelfde blijft vind ik het wel weer veel geld.
quote:ik bedoel dat stage 456 met dezelfde turbo zijn.
Stage 4 start met montage andere turbo
Aanpassen van de chip 2000 euro? Ik heb een AEM volledig programmeerbare ecu voor minder.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef ddx het volgende:
ach reken voor aanpassen van chip ed ook zo'n 1000 a 2000 euro
turbo + omleggingen ed om te monteren ook zoiets
is wel redelijk bedrag volgens mij
misschien dat ik binnenkort ook eens ga info of er nog stage3 ofzo voor mij mogelijk is
uitlaat en fmic heb ik al, nu zit ik op turbomax (270pk/430Nm)
Welke kleur en waar was dat?quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:18 schreef Nerdmans het volgende:
Ik was vanavond zo onbeleefd om een Toyota supra uit te dagen.
Ik werd dan ook keurig zoekgereden....![]()
Ik denk ook zeker dat ik hem kan hebben als ik mn tuningpakketje heb.quote:Op zondag 16 april 2006 04:31 schreef StefanP het volgende:
Een mk4? Op enorme 20"velgen? Die is nog stock, die moet je wel kunnen hebben met wat mods
Een stock MKIV heeft toch al gauw 320 pk, dus het lijkt me sterk dat je die kan hebben, maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk, wie weet wil de suprarijder er wat benzine aan verspillenquote:Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker dat ik hem kan hebben als ik mn tuningpakketje heb.
Nu is t tot de 50 kmh gelijk en dan kan ik t vergeten hoor.
En idd grote velgen en in t oranje staat er supra.
Hij hoestte ook behoorlijk wat zwarte rook uit, bij t in de toeren jagen van t blok
Wheheh ja ja..quote:Op zondag 16 april 2006 23:36 schreef suprachick het volgende:
[..]
Een stock MKIV heeft toch al gauw 320 pk, dus het lijkt me sterk dat je die kan hebben, maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk, wie weet wil de suprarijder er wat benzine aan verspillen![]()
Dat is een goede vraag!quote:Op zondag 16 april 2006 22:41 schreef GSi het volgende:
Gaat het hier om 250 PK aan de wielen of de krukas?
Krukas dusquote:Op zondag 16 april 2006 23:52 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag!
Ik denk aan de Krukas. In eerste instantie ging ik uit van de wilen, maar ik weet t niet zeker.
Zal wel eens navragen. Wi toch een keer langs bij Jeroen om de zaken even te bespreken en alvast de spullen door te nemen die besteld dienen te worden.
Ik laat t wel weten
quote:Op woensdag 19 april 2006 15:55 schreef Nerdmans het volgende:
zoooo... vanmiddag keurig eenzijdig ongelukje gehad.
Stoep, heuvel, toen vliegen... bosjes en vervolgens flinke boom.
Duszzzz. ik vrees dat t een opknapbeurt gaat worden en dat de tuning er even niet aan zit
K*T![]()
![]()
With stupid...quote:Op woensdag 19 april 2006 18:16 schreef vosss het volgende:
156 pk al niet op de weg kunnen houden en dan naar 250 pk willen?
*proest*!!!
sorry, kon het niet laten![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 15:55 schreef Nerdmans het volgende:
zoooo... vanmiddag keurig eenzijdig ongelukje gehad.
Stoep, heuvel, toen vliegen... bosjes en vervolgens flinke boom.
Duszzzz. ik vrees dat t een opknapbeurt gaat worden en dat de tuning er even niet aan zit
K*T![]()
![]()
Vrachtwagen heeft toch ook remmen? Bosjes gaan niet aan de kant. Maar evengoed lullige situatie. Ik hoop dat de schade meevalt.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:07 schreef Nerdmans het volgende:
Ik was op weg naar een afspraak.
Ik was te laat en was verkeerd gereden. Om wat tijd te besparen wilde ik snel keren op een punt waar dat niet echt goed kon. Ik zet de bocht toch in ( 180 ) en zie te laat dat er een vrachtwagen ook wat lompjes de bocht inzet vanaf de snelweg. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. T was vrachtwagen, of frontaal of bosjes. Ik koos bosjes.
T ging niet echt hard of zo, 25-30. Was gewoon zo'n knullige situatie.
T nadeel was dat er voor de bosjes een hoge stoep was, gevolgd door een diepe kuil.
De bosjes hadden weer dekking van een boom.
Auto is nu bij garage, oordeel komt nog.
quote:Op donderdag 20 april 2006 10:15 schreef Nerdmans het volgende:
Als vervolg hierop:
Ik had een 2e afspraak in Breda.
Ik krijg de Fiat van een collega mee. Deze heeft echter zo'n maffe automaat, met een gewone versnellingsbak, alleen geen koppeling. In t begin hou je daar rekening mee, aalleen na een half uurtje snelweg in zn 5 vergeet je zoiets. Normaal zie je in een auotmaat zo'n pook in t midden.
Nu wil ik terug naar zn vier scahelen in druk verkeer en trap de koppeling in. . . .
haha. gelukkig had ik dat pas op de parkeerplaats toen ik voor het eerst in een automaat reed. met mijn tanden in het stuur (Figuurlijk) toen ik de auto wou laten uitrijden naar een plekje. geen schade of gevaar ofzo. alleen een scheldende collegaquote:Op donderdag 20 april 2006 10:15 schreef Nerdmans het volgende:
Als vervolg hierop:
Ik had een 2e afspraak in Breda.
Ik krijg de Fiat van een collega mee. Deze heeft echter zo'n maffe automaat, met een gewone versnellingsbak, alleen geen koppeling. In t begin hou je daar rekening mee, aalleen na een half uurtje snelweg in zn 5 vergeet je zoiets. Normaal zie je in een auotmaat zo'n pook in t midden.
Nu wil ik terug naar zn vier scahelen in druk verkeer en trap de koppeling in. . . .
ee gelukkig waren de mensen achter me erg scherp. de eerste pakte de vluchtstrook en de tweede had ook goede remmen. Heb wel een paar heeeeeeeele vieze blikken en gebaren toegeworpen gekregen.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:00 schreef MikeyMan het volgende:
Dus, de fiat is ook gekort...?
Ouch.. dat is erg taaiquote:Op donderdag 20 april 2006 13:27 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
ee gelukkig waren de mensen achter me erg scherp. de eerste pakte de vluchtstrook en de tweede had ook goede remmen. Heb wel een paar heeeeeeeele vieze blikken en gebaren toegeworpen gekregen.
O ja en de Schade is 2700,- euo. Dus die 3k die ik had is weer op![]()
Voor de verzekering of voor jezelf... Beetje rondshoppen met je schade wil vaak nog wel helpen...quote:Op donderdag 20 april 2006 13:27 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
ee gelukkig waren de mensen achter me erg scherp. de eerste pakte de vluchtstrook en de tweede had ook goede remmen. Heb wel een paar heeeeeeeele vieze blikken en gebaren toegeworpen gekregen.
O ja en de Schade is 2700,- euo. Dus die 3k die ik had is weer op![]()
Voor mezelf.quote:Op donderdag 20 april 2006 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Voor de verzekering of voor jezelf... Beetje rondshoppen met je schade wil vaak nog wel helpen...
Op een week tijd 1 auto voor dik 3 roodjes schade rijden en een andere auto bijna schade rijden en dat terwijl het beide trage wagens zijn........dan denk ik niet dat meneer de TS zonodig 250pk nodig heeft (over not good gesprokenquote:Op donderdag 20 april 2006 23:20 schreef MikeyMan het volgende:
Ai... Dat zijn wel kosten ja... Not good...
hahaha heerlijk he open goal. Ik hou ook van inkoppertjesquote:Op vrijdag 21 april 2006 07:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Op een week tijd 1 auto voor dik 3 roodjes schade rijden en een andere auto bijna schade rijden en dat terwijl het beide trage wagens zijn........dan denk ik niet dat meneer de TS zonodig 250pk nodig heeft (over not good gesproken)
aantal cilinders_______________ 3quote:
Whehehe...quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:37 schreef Steve-O het volgende:
250 pk in een Diahatshu ?
dit is mn leenauto.quote:
Ik zie keer seat staan maar geen type sherlockquote:
heb de OP even verwisseld voor een van het vorige topic, is het wat duidelijker iddquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:20 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik zie keer seat staan maar geen type sherlock
Ik vind de Seat echt tofquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:36 schreef Repeat het volgende:
zou je niet eens switchen naar een toffere basisauto?
daarbij is een 1.0 gti charade best tof
Ja dat...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef 1299 het volgende:
En wat vond de secetaresse van het kadootje?
Had je dit keer veel schade of niet?
Niemand wil m hebbenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:11 schreef BaraCuda het volgende:
Kun je die kromme seat van je niet beter verkopen en een rechte seat terug kopen en daar mee verder gaan?
Neeee. dat zou met die turbo maximaal kunnen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:14 schreef noidea het volgende:
jaaaa 380pk op de voorwielen, torquesteer all the way!
Sandra is terug, maar werkt alleen nog maar op de zaterdagen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:15 schreef Houniet het volgende:
Nerdmans! dan kom je nog sneller bij de supermarkt voor Sandra
total loss dusquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ja dat...
Nou, haar moeder had haar een keurige golf drie cadeau gedaan.
Dus de Charade was even naar t derde plan verwezen.
De huidige schade is aanzienlijk!
Ik ben door een enorme pick up van de weg af gedrukt.
De afdruk van de truck, staat keurig over de hele ( en dan bedoel ik ook echt de heeele)
Linkerzijkant van mn Seat.
Hij komt op de rechterbaan voorbij rijden, is ongeveer halverwege voorbij en voegt rechts in.
Ik denk dat hij een smart gewend was ofzo....
Anyway: ongeveer 5.700 euro schade.
daarnaast vind ik het persoonlijk altijd heel sneu over komen als iemand gas geeft met een voorwielaandrijver, om "snel" te doen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:19 schreef noidea het volgende:
Ja maar er zit wel een limiet aan het aantal pk's dat je op een voorwielaangedreven auto kunt plempen. Tenminste wat nog nuttig gebruikt kan worden.
Daarom heb ik ook een achterwiel aangedreven auto, kan je in theorie veel meer pk's opzetten.
Zolang er geen bochten zijn is dat prima te doen hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:22 schreef Inorbit het volgende:
[..]
daarnaast vind ik het persoonlijk altijd heel sneu over komen als iemand gas geeft met een voorwielaandrijver, om "snel" te doen.
Mja vanaf de derde versnelling geen probleemquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:19 schreef noidea het volgende:
Ja maar er zit wel een limiet aan het aantal pk's dat je op een voorwielaangedreven auto kunt plempen. Tenminste wat nog nuttig gebruikt kan worden.
Daarom heb ik ook een achterwiel aangedreven auto, kan je in theorie veel meer pk's opzetten.
makkelijkquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:22 schreef BaraCuda het volgende:
Voor al dat geld had je ondertussen al 800 pk kunnen hebben![]()
o... dus je mag allen snel doen met een 4x4 of rwd.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:22 schreef Inorbit het volgende:
[..]
daarnaast vind ik het persoonlijk altijd heel sneu over komen als iemand gas geeft met een voorwielaandrijver, om "snel" te doen.
Eerst 156 toen iets van 200 en straks iets van 280quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:27 schreef VanDread het volgende:
Hoeveel PK had je voor die nieuwe turbo?
ja.. eerst eens kijken wat t doet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:40 schreef noidea het volgende:
Ja maar de eerste 2 versnellingen dus wel. Sper lijkt me zowieso een goed idee.
ziet er leuk uit, maar staat in de catalogus voor 2450 pond. das 4000 euro ex verzend ex montage ex alles. No way...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef Jimmeh het volgende:
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien![]()
500 pond voor zo'n nieuw dif (als ik het goed zie) vind ik ook niet duurquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef Jimmeh het volgende:
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien![]()
Hoe spreek je dat uit?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef Jimmeh het volgende:
Sowieso als je boven de 250 gaat zou ik een Quaife diffje er op gooien![]()
Ik denk: Kuwaffe.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:49 schreef GSi het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat uit?
Laatst nog een meningsverschil gehad over als je het zo uitspreekt als ik "Kweef" of zoals mijn maat "Kwaffie"
Fonetisch geschreven.. mooi he![]()
Bel ze opquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:21 schreef GSi het volgende:
Hehehe, ik lees 5 verschillende dingen
Kuwaffe, Kuweef, Kwaif, Kweef en Kwaffie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |