abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 00:36:31 #1
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35242763
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een ticket besteld om op 25 Februari de workshop van Char Het Medium bij te wonen in Den Haag. Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die dit al eens hebben bijgewoont en zijn er misschien mensen die hier ook naartoe gaan?
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_35243780
Maak er is een leuk verslag van, als je er van terugkomt
pi_35243807
Dat is leuk, dat zijn de 2 dagen na mijn verjaardag.
  zondag 19 februari 2006 @ 02:26:30 #4
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35244850
Graag serieuze reacties
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_35255409
ik ben wel benieuwd hoe cold reading werkt ja
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35256240
Volgens mij hoort deze info erbij ?

http://www.urbanlearning.com/nl/product.asp?a_id=14&item_id=37
Voor de geïnteresseerden

TS, ik zou het ook erg leuk vinden als je naderhand verslag komt doen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 19 februari 2006 @ 16:30:44 #7
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35257449
Is goed, zal ik doen
pi_35257766
Maar geeft ze nou zelf de workshops, of alleen een paar sessies?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 19 februari 2006 @ 17:03:43 #9
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35258528
Ik heb van kennis gehoort die er laatst naartoe is geweest dat het een soort lezing is. Mensen zitten in de zaal, en Char staat op het podium uitleg te geven en pikt mensen uit het publiek om hen een reading te geven. Volgens de berichten is het zéér indrukwekkend.
  maandag 20 februari 2006 @ 01:14:44 #10
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35276634
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:03 schreef Erick1985 het volgende:
Ik heb van kennis gehoort die er laatst naartoe is geweest dat het een soort lezing is. Mensen zitten in de zaal, en Char staat op het podium uitleg te geven en pikt mensen uit het publiek om hen een reading te geven. Volgens de berichten is het zéér indrukwekkend.
Voor suffe believers is het vast leuk jah,

Weet je al hoe cold reading werkt?
Feyenoord!!! * Barça
pi_35279024
Mmmmm klinkt wel interresant ja....
Maar ik las ook iets over vipkaarten enzo....
Als je die niet hebt, kom je dan sowieso niet in aanmerking voor een sessie?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 20 februari 2006 @ 09:18:23 #12
139452 gaai
zwarte poes
pi_35279375
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:46 schreef vamperotica het volgende:
Mmmmm klinkt wel interresant ja....
Maar ik las ook iets over vipkaarten enzo....
Als je die niet hebt, kom je dan sowieso niet in aanmerking voor een sessie?
Van de site die Mirage aangaf :
quote:
De meerwaarde van een VIP kaart is dat je verzekerd bent van een plaats op één van de eerste zeven rijen in Rotterdam. In Den Haag ben je verzekerd van een plaats op één van de eerste acht rijen. Het betekent echter niet dat je meer kans hebt op, of verzekerd bent van een reading van Char.
*I just realized.....i don't care*
pi_35279389
Voor de mensen die het als coldreading zien: ga er eens heen en geef dan een oordeel. Zoek dan ook alles uit, ipv een beetje aannemelijke info te zoeken op internet.

Over lezen gesproken: Ik heb trouwens eens een verslag in het blad Vriendin gelezen, van iemand van de redactie die er heen was gegaan. Het ging volgens haar voornamelijk over hoe je je intuïtie/telepathie goed kunt ontwikkelen, het was een soort gezamelijke oefening. Char had een foto, en iedereen moest iets roepen wat er op zou kunnen staan. Enkele mensen hadden het goed....
Verder zou ik best weleens zo'n reading/workshop bij willen wonen
Hoe duur zijn de kaartjes, iets van 35 euro of zo? En wanneer is het? Ik ben iig benieuwd hoe het is geweest, laat het ons weten
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35279406
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Voor de mensen die het als coldreading zien: ga er eens heen en geef dan een oordeel. Zoek dan ook alles uit, ipv een beetje aannemelijke info te zoeken op internet.

Over lezen gesproken: Ik heb trouwens eens een verslag in het blad Vriendin gelezen, van iemand van de redactie die er heen was gegaan. Het ging volgens haar voornamelijk over hoe je je intuïtie/telepathie goed kunt ontwikkelen, het was een soort gezamelijke oefening. Char had een foto, en iedereen moest iets roepen wat er op zou kunnen staan. Enkele mensen hadden het goed....
Hoe duur zijn de kaartjes, iets van 35 euro of zo? En wanneer is het? Ik ben iig benieuwd hoe het is geweest, laat het ons weten
pi_35279418
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:

45 euro
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35279463
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

45 euro
Oei....maar ja. als je je bedenkt dat sommige telefoonsessies 500 euro kosten. Dat duurt dan 45 min. Even afgezien van het feit dat het een berg geld kost. Hoe zou zij DAN coldreading toepassen, door de telefoon? Denk daar maar eens over na
Dan komen ze natuurlijk weer met 'ze kan gewoon alles uit iemand's stem halen. Yeah, righty.
  maandag 20 februari 2006 @ 09:31:46 #17
139452 gaai
zwarte poes
pi_35279540
Ik vind 500 euro wel een héleboel centjes...... zo hard heb ik geen enkel medium nodig....

Maar goed, ik hoop iig wél een leuk verslagje van Char's workshops te lezen t.z.t. Ben wel heel nieuwsgierig....dat dan weer wel.....
*I just realized.....i don't care*
  maandag 20 februari 2006 @ 09:36:44 #18
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35279606
Ja de prijzen voor de kaarten vind ik eigenlijk best wel meevallen. Ik heb verhalen gehoort dat het heel indrukwekkend is, dus ik ben heel benieuwd!
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:14 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Voor suffe believers is het vast leuk jah,

Weet je al hoe cold reading werkt?
Jongen, het zijn geen cold readings, en Char is geen oplichtster. Toch wel apart; als je ziet hoeveel details ze van mensen kan opnoemen; dingen die zij gewoon niet kan weten. En dan nóg wordt het afgestempeld als "onzin", "cold reading" etc. Ik snap niet dat hetgeen wat in principe onbekend is voor sommigen, meteen afschilderd moet worden als onzin...
pi_35279664
M'n vriend en ik hebben op 1 maart een afspraak met paragnost/hypnotherapeut Jan v/d Heide.
www.jancvanderheide.nl
Veel goeds over hem gehoord, mijn moeder en opa hebben diverse keren met hem gepraat, zowel door de telefoon als face to face. Hij is al tientallen jaren paragnost en ik ben boeken van hem aan het lezen. Erg leuk en geloofwaardig
Kost ons 70 euro voor een uurtje. Tsja, je mag ergens je brood aan verdienen, toch? Mensen die goed viool kunnen spelen en hun talent aan de wereld laten zien en daarvoor geld vragen, worden ook niet onderuit gehaald.
Trouwens: er zijn natuurlijk grenzen, maar waarom zou iemand hiervoor geen geld mogen vragen? Dan zouden die paragnosten en mediums 24 uur per dag bezig zijn met rijen mensen!
pi_35279718
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:36 schreef Erick1985 het volgende:
Ja de prijzen voor de kaarten vind ik eigenlijk best wel meevallen. Ik heb verhalen gehoort dat het heel indrukwekkend is, dus ik ben heel benieuwd!
[..]

Jongen, het zijn geen cold readings, en Char is geen oplichtster. Toch wel apart; als je ziet hoeveel details ze van mensen kan opnoemen; dingen die zij gewoon niet kan weten. En dan nóg wordt het afgestempeld als "onzin", "cold reading" etc. Ik snap niet dat hetgeen wat in principe onbekend is voor sommigen, meteen afschilderd moet worden als onzin...
Mensen zijn blind. Degene die het hardst roepen dat je blind bent omdat het allemaal oplichters zijn, blijken vaak gewoon zelf blind voor de waarheid. Natuurlijk moet je met een kritisch oog kijken, maar je kunt ook doordraven. En sceptische dingen roepen op een forum kan iedereen lekker makkelijk, toch? Er zijn mensen met goed onderbouwde argumenten, maar schijnbaar luisteren zij alleen naar hun ratio. Ze zouden hun gevoel en ratio eens in balans kunnen brengen en meer open staan voor zaken en echt op onderzoek uit moeten gaan
pi_35280310
Lijkt me leuk. Ik kan niet, maar ik wil wel graag een verslag lezen
Variety is the spice of life
  maandag 20 februari 2006 @ 22:06:25 #22
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35306562
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Mensen zijn blind. Degene die het hardst roepen dat je blind bent omdat het allemaal oplichters zijn, blijken vaak gewoon zelf blind voor de waarheid. Natuurlijk moet je met een kritisch oog kijken, maar je kunt ook doordraven. En sceptische dingen roepen op een forum kan iedereen lekker makkelijk, toch? Er zijn mensen met goed onderbouwde argumenten, maar schijnbaar luisteren zij alleen naar hun ratio. Ze zouden hun gevoel en ratio eens in balans kunnen brengen en meer open staan voor zaken en echt op onderzoek uit moeten gaan
Exactly, en ik zou zo graag willen dat juist die mensen eens een reading van Char zouden krijgen! Daarna zou ik heel graag nog eens met ze willen discussieren Uiteraard heeft iedereen z'n eigen mening, jij, ik, iedereen. Dat respecteer ik natuurlijk. Maar ik vind het nogal kortzichtig als iets meteen onzin wordt genoemd zonder verder enige goed onderbouwde argumenten.

Kijk, ik twijfel ook weleens aan Char. Wel ben ik zeer onder de indruk van haar tv-shows hier in Nederland en haar boeken (die mij, by the way, al verdomd veel en indrukkend resultaat gegeven hebben!). En daarom wil ik graag naar een workshop middag van haar, om er eens achter te komen hoe zij nu in het echt is. En ik kan niet wachten tot zaterdag!! Ik ben echt heel erg benieuwd! En ik zal hier ook zeker uitgebreid verslag doen als ik terug ben!! So stay tuned!

[ Bericht 3% gewijzigd door Erick1985 op 21-02-2006 23:06:26 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:07:53 #23
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35348754
Ik neem misschien ook m'n digitale foto-camera mee waarmee ik geluid kan opnemen, dus misschien neem ik de hele middag wel op. Kan je het zelf horen
pi_35415283
quote:
Ik ben echt heel erg benieuwd! En ik zal hier ook zeker uitgebreid verslag doen als ik terug ben!! So stay tuned!
Interessant!

Let vooral op of er op 1 of andere manier om informatie verzameld wordt vantevoren of tijdens de sessies. Moet je formulieren invullen? Zijn er mensen (buiten Char natuurlijk) die persoonlijke vragen stellen?
pi_35415819
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

probleem is dat je min of meer hetzelfde over de believers kunt zeggen
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35417338
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:50 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Interessant!

Let vooral op of er op 1 of andere manier om informatie verzameld wordt vantevoren of tijdens de sessies. Moet je formulieren invullen? Zijn er mensen (buiten Char natuurlijk) die persoonlijke vragen stellen?
Ja, blijf wel opletten! Eigenlijk zou een scepticus die wel open staat voor paranormaliteit met flinke kennis van rationele zaken mee moeten gaan En dan het liefst eentje van het forum
pi_35417352
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

probleem is dat je min of meer hetzelfde over de believers kunt zeggen
Waar
pi_35417695
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Waar
plaats van handeling doet er niet toe
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:26:53 #29
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35426363
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:50 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Interessant!

Ja goed idee. Ik zal alles es even heel goed gaan inspecteren En overmorgenavond zal ik uitgebreid verslag doen, in 100% waarheid uiteraard.
  zondag 26 februari 2006 @ 00:11:02 #30
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35496962
Nou......

Vandaag was dus de voorstelling/show/workshop (of hoe het ook heet) van Char.

Ik kan in principe niet anders zeggen dan dat het zéér indrukwekkend was.

De hele zaal zat vol met ongeveer zo'n 500 mensen. En vlak voordat Char opkwam stond er een vrouw die uitlegde dat er absoluut niet gefotografeerd mocht worden tijdens het programma. Ook opname apparatuur waren verboden ( ).

Char kwam op en zei dat ze het heel fijn vond weer terug te zijn in Nederland en opende meteen al met de vraag; "Who wants a reading?" en uiteraard stak zo'n beetje iedereen zijn of haar hand omhoog. Meteen vroeg ze twee zussen van de eerste of tweede rij om op het podium te komen.

Daarna zijn er ook nog een aantal readings gedaan met andere mensen uit het publiek. Ze liep door de hele zaal om vanuit iedere plek iemand te kiezen en dat waren ongeveer 5 of 6 mensen. En al die readings waren stuk voor stuk erg bijzonder. En IEDERE keer als Char dingen binnen kreeg over degene die de reading kreeg; begon de verlichting in de zaal lichtt te knipperen/flikkeren. Meer mensen hadden dit in de gaten. Verder was er ook een moment dat mensen uit het publiek vragen mochten stellen aan Char. En er was ook een moment dat Char aan sommige mensen vroeg om een "reading" voor HAAR te doen, door middel van diegene te vragen wat er in haar of hem opkomt als hij of zij aan Char dacht. Dit was verder niet indrukwekkend; want hetgene wat die mensen te melden hadden ging eigenlijk alleen maar over dat "Je het te druk hebt, en dat je het wat rustiger aan moet doen", dus geen van die mensen kon echt iets bijzonders vertellen over Char aan Char.

In ieder geval; wederom weer een bevestiging dat Char geen cold readings geeft of een oplichtster is of wat sommigen dan ook beweren. Iemand in dit topic vroeg om de zaak goed in de gaten te houden en dat heb ik dus gedaan hehe. Van te voren werden er dus geen formulieren uitgedeeld om gegevens over jezelf in te vullen of wat dan ook.

Ik heb een aantal opnamens gemaakt tijdens de show. Er werd dus van te voren door security aan het publiek aangegeven dat dat niet toegstaan was, dus ik verstopte m'n camera in m'n jas die over m'n schoot lag. Want er werd goed op gelet of er toch foto's, opnamens etc. werden gemaakt.

De geluidskwaliteit is helaas niet je van het. Char praatte gelukkig erg duidelijk omdat ze een klein microfoontje langs haar gezicht had, maar de personen die een reading kregen hielden de microfoon niet ver genoeg onder hun mond, dus die zijn soms slecht te verstaan. De kwaliteit is dus niet geweldig, want als ik maar heel even bewoog op m'n stoel waardoor m'n jas dus bewoog; veroorzaakte dat veel gekraak en geluid in de opnamens waar ik net thuis pas achterkwam. Dus je kunt het beste met oordopjes/koptelefoon naar de opnamens luisteren. Ik heb niet álles opgenomen, maar alleen vooral de readings. Op momenten dat ik niet heb opgenomen praatte ze over het leren te gebruiken van je intuitie en zesde zintuig, wat je in principe allemaal kunt terug vinden in haar bijzondere boeken. (Die overigens als warme broodjes over de toonbanken gingen daar).

Ik was er allemaal erg van onder de indruk. Het is bekend dat de meningen over Char sterk verdeeld zijn; maar ik kan jullie zeggen dat Char een zéér bijzondere vrouw met een prachtige persoonlijkheid is. Ik kan daarom ook iedereen die in haar is geinteresseerd sterk aanraden eens zo'n show van haar bij te wonen! Hele mooie, interessante en indrukwekkende belevenis.

Ik zal de opnamens morgen even uploaden, en in dit bericht editten.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
pi_35497569
Leuk stukje, nu maar afwachten, hoe de beelden zijn
  zondag 26 februari 2006 @ 00:30:47 #32
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35497685
Nee het is alleen geluid.
pi_35510213
Klinkt wel interessant! Ben benieuwd naar je uploads.

In hoeverre kun je uitsluiten dat de mensen die Char benaderde niet van te voren al geselecteerd waren, oftewel, dat het doorgestoken kaart zou kunnen zijn?
  zondag 26 februari 2006 @ 23:10:25 #34
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35528573
Vandaag ben ik geweest bij de workshop van Char en ook ik vond het zéér interessant. Ze heeft denk ik een man of 11 een reading gegeven. De readings verschilden enorm. Een vrouw die haar overleden dochter moest gaan loslaten, omdat de andere kinderen geen aandacht meer kregen en zelfs de hond dacht iets fout gedaan te hebben, omdat die vrouw nog liep te huilen en te rouwen. En dochterlief kon niet volledig overgaan naar de andere wereld.

Ze werd gevraagd naar de dader in een moordzaak. Een oma was vermoord en een familielid werd verdacht. Char heeft in het midden gelaten of het betreffende familielid de dader is, maar wel gezegd dat de dader een bekende is en dit uiteindelijk met DNA bewezen zal worden. Ook had ze het over bebloede kleren die waren verstopt. Indrukwekkend was ook dat ze een 9 en een 6 doorkreeg. Dit bleek de datum te zijn dat oma was vermoord (als ik het juist onthouden heb).

Dan was er een vrouw die op het punt stond haar leven om te gooien. Niet alleen met werk, maar al snel bleek ze ook op het punt van scheiden te staan. En toen kwam de klapper van de middag: Char heeft uitgebreid uitgelegd hoe die vrouw te werk moest gaan om zoveel mogelijk achter de financien van haar echtegenoot te komen. Persoonlijk vond ik haar hier wer erg doorgaan, maar wie weet.. wist Char meer dan ze op dat moment met het publiek deelde..

Ook het publiek mocht haar proberen te readen... Bij de meeste mensen was dit weinig (ik zie een zwembad!) "ja, ik hou inderdaad van zwemmen", maar 1 mevrouw was wel goed bezig. Ze had het over Florida, slecht weer, palmbomen en nog een aantal specifieke zaken. Char stond hier zelf wel van versteld, want vandaag moest ze een vriendin in Florida bellen die jarig is. Die vriendin woont ergens waar de palmbomen zijn verwoest door het slechte weer van de laatste tijd.

Het uitkiezen van de mensen is m.i. echt geen doorgestoken kaart. Daarvoor spraken sommigen te slecht Engels. Verder zijn we vrolijk naar binnen gewandeld met mensen die later werden gekozen voor een reading. Aan niets heb ik kunnen merken dat die mensen dat al geweten zouden hebben.

Hoe dan ook, Char heeft me overtuigd van haar kunnen (zover nodig) en behalve dat vond ik haar ook een enorm leuk, warm en humoristisch mens. En zeer zeker een aanrader. Ben onder de indruk..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_35534118
Leuk, guys!
Het komt zeer overtuigend over, dat ik ook wel verwacht had
  maandag 27 februari 2006 @ 11:07:01 #36
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35536494
Bedacht me net overigens dat ook bij ons een keer de lichten begonnen te flikkeren. Een jonge vrouw die drie maanden geleden haar vriend (en vader van haar kindje) dood gevonden had, kreeg een reading. Char had al heel snel contact met hem en op het moment dat ze zei dat hij aanweizig was, begon de boel achterin de zaal te knipperen. Je zag een hoop mensen even verbaasd omhoog kijken.

Overigens: als je alle verhalen zo hoort van mensen die een reading hebben gehad, ben je weer een stuk dankbaarder voor je eigen leven. Anderen hebben dan toch wel een berg ellende.
pi_35539780
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:10 schreef Here2Stay het volgende:
Hoe dan ook, Char heeft me overtuigd van haar kunnen (zover nodig) en behalve dat vond ik haar ook een enorm leuk, warm en humoristisch mens. En zeer zeker een aanrader. Ben onder de indruk..
Als ik dit zo lees zie ik hier niets paranormaals hoor. Meer een gezellig gesprekje onderling.

Maar een simpel vraagje: moest je voordat je hier naar toe ging een formuliertje invullen en je naam achterlaten?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:26:08 #38
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35539913
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:21 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees zie ik hier niets paranormaals hoor. Meer een gezellig gesprekje onderling.

Maar een simpel vraagje: moest je voordat je hier naar toe ging een formuliertje invullen en je naam achterlaten?
Over wat heb je het precies? Als je het over Char hebt en de mensen die ze een reading heeft gegeven: ze had verbazingwekkend snel de namen van mensen die overleden waren.

Je kon een formuliertje achterlaten om zg prijzen te winnen ja, maar niet gedaan. Ze hebben natuurlijk wel mijn naam door het reserveren van de kaarten.
pi_35540307
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:26 schreef Here2Stay het volgende:
Je kon een formuliertje achterlaten om zg prijzen te winnen ja, maar niet gedaan. Ze hebben natuurlijk wel mijn naam door het reserveren van de kaarten.
Zo natuurlijk vind ik dat niet hoor. Als ik een bioscoopkaartje reserveer hoef ik niet mijn naam achter te laten... Moest je naast je naam ook woonplaats, leeftijd e.d. achterlaten?
  maandag 27 februari 2006 @ 13:52:08 #40
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35540679
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:39 schreef onemangang het volgende:

[..]

Zo natuurlijk vind ik dat niet hoor. Als ik een bioscoopkaartje reserveer hoef ik niet mijn naam achter te laten... Moest je naast je naam ook woonplaats, leeftijd e.d. achterlaten?
Een bioscoopkaartje is ook wat anders dan een kaart van 45 euro. Alle kaarten voor workshops/shows/voorstellingen (denk maar aan het theater) worden in principe vooraf betaald, namelijk gelijk na je reservering.
Urban learning heeft van mij (degene die de reservering heeft gemaakt) dus mn naam, adres, emailadres en zelfs mn creditcard gegevens. Hoop dat ze er veel plezier aan beleven.
pi_35548450
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:52 schreef Here2Stay het volgende:
Urban learning heeft van mij (degene die de reservering heeft gemaakt) dus mn naam, adres, emailadres en zelfs mn creditcard gegevens. Hoop dat ze er veel plezier aan beleven.
Dus Char zou wel degelijk wat informatie uit voorhand hebben kunnen verzamelen, begrijp ik hieruit... Had je een toegewezen plek of kon je overal zitten?
  maandag 27 februari 2006 @ 19:51:30 #42
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35552413
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:52 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dus Char zou wel degelijk wat informatie uit voorhand hebben kunnen verzamelen, begrijp ik hieruit... Had je een toegewezen plek of kon je overal zitten?
Sorry, maar denk je nou echt dat als Char mijn naam heeft, ze daarna gaat zitten googlen of ze kan vinden hoe mn overleden opa heet? Ja, ze heeft namen.. maar die vraagt ze ook gewoon als je het podium op komt: oh je heet marietje? Ik krijg een M door.. Mar? Ah je man heet martin? Ik krijg ook heel sterk GER door? Je gaat vreemd met Gert? Oh, dat wist je dochter die naast je in de zaal zit niet? Zit je man hier ook in de zaal? Nee, gelukkig maar.

Sorry, maar hoe had ze dat allemaal uit de reserveringsinfo kunnen halen? En ik denk ook niet dat het op internet staat..

Er waren formuliertjes die je in kon vullen voor prijzen met de naam en adres.. en daarnaast of je even aan wilde kruisen of je meer geinteresseerd was in koken of spiritualiteit.
Dat kwam niet bij Char vandaan, maar bij dat centrum.. zodat ze je lekker mailing kunnen versturen. De forms werden ook na de show pas weer ingeleverd of moest je opsturen ofzo. Heb er niet op gestudeerd.
pi_35552518
quote:

[..]

Ga je nou niet een beetje te ver :S dit is echt muggenziften. Ik denk ook altijd diep over zaken na, maar dit....Dit is echt zoeken naar iets wat er gewoon niet is. Een beetje dogmatisch bijna.
Ga er zelf dan eens heen als je het echt wilt onderzoeken op jouw manier.
  maandag 27 februari 2006 @ 20:16:14 #44
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35553377
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ga je nou niet een beetje te ver :S dit is echt muggenziften. Ik denk ook altijd diep over zaken na, maar dit....Dit is echt zoeken naar iets wat er gewoon niet is. Een beetje dogmatisch bijna.
Ga er zelf dan eens heen als je het echt wilt onderzoeken op jouw manier.
Ja, Char gaat die reserveringsinfo zitten doornemen.. en daarna stuurt ze er een assistente op uit die gaat informeren bij het bevolkingsregister welke namen er in de familie voorkomen en welke ervan nog leven en welke ervan zijn overleden. Erna leert Char ook nog wat geboorte- en sterfdata uit het hoofd, zodat ze die kan plaatsen als ze zg cijfers doorkrijgt.

Maar ja, hoe zit dat dan met mensen die elkaar wel kennen en niet geregistreerd staan.. vriendjes en vriendinnetjes.. denk dat ze daarvoor in de pauze mensen laat volgen en afluisteren, zodat zij er na de pauze over beginnen kan..

Of gaat dit misschien een beetje ver?
pi_35553513
ze zullen er altijd zijn, je doet er niet veel tegen. Je kunt ze hoogstens proberen dingen te laten inzien, verder zullen ze er m.i. zelf achter moeten komen.....
  maandag 27 februari 2006 @ 20:21:50 #46
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35553606
Ik ben slechts benieuwd hoe hij/zij dan denkt dat Char dat allemaal in elkaar zet.. en of dat in de buurt komt van mijn theorie
pi_35553810
Dat komt door Derren Brown denk ik maar zo simpel ligt dat niet dacht ik zo.
En Derren heeft mensen die 'meespelen' in een heel team.
Maar inderdaad, die mensen die bijvoorbeeld zo gebrekkig engels praten, je buurvrouw misschien zelfs wel. Gaat er bij mij niet in dat het doorgestoken kaart is.
Derren is een illusionist en Char een medium.
pi_35554511
Om maar die paranormaliteit te ontkrachten, komen sommigen met theorien en verklaringen die als volslagen paranoid en uit de lucht gegrepen beschouwd zouden worden als ze betrekking zouden hebben op 'normale' verschijnselen.

Als je kijkt naar de mate van ongefundeerdheid zijn bv sommige van de anti-Char complot-theorien een stuk wilder dan bepaalde complot-theorien rond 9-11.
  maandag 27 februari 2006 @ 21:04:26 #49
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_35555244
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:43 schreef iteejer het volgende:
Om maar die paranormaliteit te ontkrachten, komen sommigen met theorien en verklaringen die als volslagen paranoid en uit de lucht gegrepen beschouwd zouden worden als ze betrekking zouden hebben op 'normale' verschijnselen.
Voordat je erover kunt oordelen moet je in ieder geval precies weten wat er allemaal gezegd is tijdens een reading. Op de tv wordt er waarschijnlijk vaak in gesneden. Maar bij zo'n workshop kunnen je alles zien. Het is dan wel wenselijk om een geluidsopname te maken en die later nog eens goed te beluisteren. Dan ontdek je vaak dingen die je was vergeten, die je eerder niet opvielen of die je op meerdere manieren kunt interpreteren.
Meten is weten, als je weet wat je meet.
pi_35560332
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:51 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Sorry, maar denk je nou echt dat als Char mijn naam heeft, ze daarna gaat zitten googlen of ze kan vinden hoe mn overleden opa heet?
Daar hoef je google niet eens voor te gebruiken. Het is een koud kunstje om binnen een half uur uit een lijst van 100 namen een stuk of 10 namen op te (laten) zoeken van mensen die overleden zijn met dezelfde achternaam uit dezelfde plaats. Check het bevolkingsregister. Het is ook al meermale keren gebleken dat mediums op deze wijze aan hun informatie komen, ja. Van mensen als James van Praagh en Silvia Brown is het bekend dat hun naaste medewerkers vooraf heel informeel wat babbelen met de bezoekers die geen weet hebben wie het is. Vervolgens spelen deze babbelaars vlak voor aanvang of via een oordopje informatie door aan het medium (alleen "moeder is dood' of naam moeder is al voldoende) en iedereen is diep onder de indruk. Een medium die namen en plaatsnamen weet heeft al heel veel informatie. Voor de rest is het natuurlijk ook een hoop mensenkennis en talent.

Penn & Teller 101 programma "bullshit" heeft mediums als thema waarin de handelswijze van mediums uit de doeken wordt gedaan. Het is niet alleen cold reading.

Bedenk trouwens nog eens dit:
Zou een geest van een overledene nou echt een spelletje HINTS gaan spelen met een medum?
pi_35560567
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Dat komt door Derren Brown denk ik maar zo simpel ligt dat niet dacht ik zo.
En Derren heeft mensen die 'meespelen' in een heel team.
Maar inderdaad, die mensen die bijvoorbeeld zo gebrekkig engels praten, je buurvrouw misschien zelfs wel. Gaat er bij mij niet in dat het doorgestoken kaart is.
Derren is een illusionist en Char een medium.
ze kunnen allebij ongeveer het zelfde, jij zegt dat Derren een heel team heeft (geloof ik niet) maar wie zegt dan dat char geen team heeft?
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_35560654
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Daar hoef je google niet eens voor te gebruiken. Het is een koud kunstje om binnen een half uur uit een lijst van 100 namen een stuk of 10 namen op te (laten) zoeken van mensen die overleden zijn met dezelfde achternaam uit dezelfde plaats. Check het bevolkingsregister. Het is ook al meermale keren gebleken dat mediums op deze wijze aan hun informatie komen, ja. Van mensen als James van Praagh en Silvia Brown is het bekend dat hun naaste medewerkers vooraf heel informeel wat babbelen met de bezoekers die geen weet hebben wie het is. Vervolgens spelen deze babbelaars vlak voor aanvang of via een oordopje informatie door aan het medium (alleen "moeder is dood' of naam moeder is al voldoende) en iedereen is diep onder de indruk. Een medium die namen en plaatsnamen weet heeft al heel veel informatie. Voor de rest is het natuurlijk ook een hoop mensenkennis en talent.

Penn & Teller 101 programma "bullshit" heeft mediums als thema waarin de handelswijze van mediums uit de doeken wordt gedaan. Het is niet alleen cold reading.

Zou een geest van een overledene nou echt een spelletje HINTS gaan spelen met een medum?
Natuurlijk zijn er ook bedriegers. Maar waarom zou Char dat ook moeten zijn? Er zijn trouwens genoeg stukjes in haar show te zien waarbij niet is geknipt. Ze spreekt ook mensen aan op straat en geeft zeer gedetailleerde informatie. Wil je beweren dat het allemaal doorgestoken kaart zou zijn? Dat weet je niet zeker.
Trouwens dat programma, misschien fijn dat het er is, omdat er ook zeker bedriegers zijn. Maar waarom zijn zij zo subjectief? Waarom niet gewoon een waarschuwing, dat deze mensen(bedriegers die zich voordoen als medium) er ook zijn en dat je dus op je tellen moet passen oid. Het doet lijken alsof er geen mediums zouden bestaan, of zelfs geen paranormale/naaste wereld :S
En dan de naam van het programma: Bullshit.
pi_35565896
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:30 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er ook bedriegers. Maar waarom zou Char dat ook moeten zijn?
Waarom heeft ze die miljoen dollar bij Randi niet geincasseeerd?
De zinsnede waarbij ze stelt bijgedragen te hebben aan een moordzaak. zegt al genoeg.
Er is geen enkel officieel politierapport waarin gesteld wordt dat een zaak is opgelost dankzij een medium. Geen enkele. Bel het politiebureau maar op. Als een medium dat zegt, dan is dat 100% persoonlijke interpretatie danwel gelul.
quote:
Het doet lijken alsof er geen mediums zouden bestaan, of zelfs geen paranormale/naaste wereld :S
Kom maar op met bewijzen. De economie rondom de paranormale wereld bestaat wel, maar dat zegt natuurlijk net zo min over het waarheidsgehalte van welke vorm van religie dan ook. En zolang iets niet aangetoond kan worden na het doen van uitvoerige testen bestaat het niet.
En wat Char betreft, ik zie niet dat ze meer dingen kan dan Derren Brown. Het vergt talent in de vorm van uitstekende mensenkennis en waarnemingsvermogen, maar dat is geen paranormale begaafdheid.

ALLES is testbaar. En alleen door te testen kan je weten of je met kwakzalvers of fenonemen te doen hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door onemangang op 28-02-2006 09:54:19 ]
pi_35566339
Alles is testbaar zeg je. Ik zou het boekje Para?Normaal! je zeker aanraden. Voor 4,95 bij BOL te koop o.a. Daar staat alles in over paranormale zaken/verschijnselen en parapsychologisch onderzoek op een duidelijke, beknopte en objectieve manier

Wat vind je trouwens van de site: www.entiteiten.net?
Daar staat Remko (die hier een topic heeft: 'Mijn ervaringen en bezigheden') ook op. Er zijn EVP's en ITC te horen/zien. Niet wetenschappelijk, zeker niet oninteressant. We komen namelijk steeds dichterbij
pi_35566925
Gaat er geen belletje rinkelen wanneer deze "mediums" voor veel geld kaartjes verkopen om in een evenementenhal op te treden en niet bij een universiteit/instituut proefjes doen met hun "gaven"?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:26:47 #56
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35567931
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:43 schreef MrBean het volgende:
Gaat er geen belletje rinkelen wanneer deze "mediums" voor veel geld kaartjes verkopen om in een evenementenhal op te treden en niet bij een universiteit/instituut proefjes doen met hun "gaven"?
Tsja, de meningen over mediums zullen altijd blijven verschillen. Uiteindlijk is er 1 die het zeker weet en dat is Char zelf..

Dat die kaartjes aan de prijs zijn, vind ik nogal meevallen. Daabij moet je ook nog rekenen dat:
Char overgevlogen moet worden
Ze een week in een hotel zit (en dat zal geen hostel zijn)
Ze ongetwijfeld mensen meeneemt
De bodygards gedokt moeten worden
De zalen betaald moeten worden
Het personeel dat daar rondloopt ook niet vrijwillig bezig is (en dat is al snel een mannetje of 30-40)
Urban Learning ook wel wat wil verdienen en hun eigen kosten er eerst uit moeten halen (van de website tot het drukken van de kaartjes..)
Misschien Char ook dr rekeningen wil kunnen betalen en wat meer

enz enz..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:28:16 #57
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35567972
Hallo iedereen,

Momenteel kamp ik met een overleden internetverbinding op m'n kamer, dus ik kan helaas nog niet de opnamens uploaden. Sorry sorry, ik hoop dat ik het vanavond voor elkaar krijg!
pi_35568095
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:26 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Tsja, de meningen over mediums zullen altijd blijven verschillen. Uiteindlijk is er 1 die het zeker weet en dat is Char zelf..

Dat die kaartjes aan de prijs zijn, vind ik nogal meevallen. Daabij moet je ook nog rekenen dat:
Char overgevlogen moet worden
Ze een week in een hotel zit (en dat zal geen hostel zijn)
Ze ongetwijfeld mensen meeneemt
De bodygards gedokt moeten worden
De zalen betaald moeten worden
Het personeel dat daar rondloopt ook niet vrijwillig bezig is (en dat is al snel een mannetje of 30-40)
Urban Learning ook wel wat wil verdienen en hun eigen kosten er eerst uit moeten halen (van de website tot het drukken van de kaartjes..)
Misschien Char ook dr rekeningen wil kunnen betalen en wat meer

enz enz..
Dat bedoel ik. Waarom zo'n kermis er van maken in zaaltjes over de hele wereld? Werk dan gewoon mee aan een neutraal onderzoek zou ik zeggen. Wel zo eerlijk.
pi_35570243
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:13 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Alles is testbaar zeg je. Ik zou het boekje Para?Normaal! je zeker aanraden. Voor 4,95 bij BOL te koop o.a. Daar staat alles in over paranormale zaken/verschijnselen en parapsychologisch onderzoek op een duidelijke, beknopte en objectieve manier
Testje:

Neem in je graf je pincode mee of een combinatie van een banksluis die echt alleen jij kent. Een die je nergens opschrijft.
Vraag aan iedereen die je kent hetzelfde te doen, opa, oma...
Probeer na hun dood hun pncode te achterhalen: spreek af dat ze na hun dood dat het eerste zullen proberen door te seinen, via jou, een medium, whatever. Als je op die manier een pincode doorkrijgt die na testen niet blijkt te kloppen, dan spreekt niet de 'geest' van de overledene. Dit is om te voorkomen dat er iemand anders uit jouw naam zegt te spreken.

Daar heb je een echte test. Succes ermee. Mocht een medium succesvol zijn, vraag om een tweede nummer van een andere overledene om toeval uit te sluiten.

Staan er ook dergelijke testen in dat boekje?
pi_35571573
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:00 schreef onemangang het volgende:

[..]

Testje:

Neem in je graf je pincode mee of een combinatie van een banksluis die echt alleen jij kent. Een die je nergens opschrijft.
Vraag aan iedereen die je kent hetzelfde te doen, opa, oma...
Probeer na hun dood hun pncode te achterhalen: spreek af dat ze na hun dood dat het eerste zullen proberen door te seinen, via jou, een medium, whatever. Als je op die manier een pincode doorkrijgt die na testen niet blijkt te kloppen, dan spreekt niet de 'geest' van de overledene. Dit is om te voorkomen dat er iemand anders uit jouw naam zegt te spreken.

Daar heb je een echte test. Succes ermee. Mocht een medium succesvol zijn, vraag om een tweede nummer van een andere overledene om toeval uit te sluiten.

Staan er ook dergelijke testen in dat boekje?
Nee, die staan niet in dat boekje...ik heb het weleens vaker gelezen hier trouwens.
Misschien wel handig bij Char idd.
pi_35572995
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:43 schreef MrBean het volgende:
Die instellingen zijn daar helemaal niet in geinteresseerd, zoals in niets dat met het spirituele te maken heeft immers . Want het brengt hen niets en geen monney op , ..

Net zoals onderzoek in de alternatieve geneeskunde niets opbrengt , maar wel het promoten van de reguliere mediijnen ( door de sceptici ), die de kassa van de van de farmabiss mooi laten rinkelen ...
pi_35573042
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:26 schreef extraterrestre het volgende:

[..]

Die instellingen zijn daar helemaal niet in geinteresseerd, zoals in niets dat met het spirituele te maken heeft immers . Want het brengt hen niets en geen monney op , ..
Een vrouw die ECHT met doden kan communiceren!?
Dat brengt een heeeeleboel geld op. Kijk maar hoeveel die Char zelf verdient!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:39:10 #63
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35573374
quote:

[..]

Nee, de plaatsen stonden op de tickets. En ik denk niet dat Char de namen van overledenen kan raden na aanleiding van de naam die op het ticket staat. Het was allemaal superbijzonder, en alles behalve doorgestoken kaart.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:42:06 #64
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35573457
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:
ze zullen er altijd zijn, je doet er niet veel tegen. Je kunt ze hoogstens proberen dingen te laten inzien, verder zullen ze er m.i. zelf achter moeten komen.....
Precies. Het is jammer dat het mij ook niet wil lukken om sommige mensen te overtuigen van haar echtheid. Helaas zullen er altijd mensen zijn die hoe dan ook blijven volhouden dat het allemaal lariekoek is. Juist die mensen zouden eens een reading van haar moeten krijgen. Ben benieuwd hoe ze er dan tegenover staan

Analyzing_Barb; zodra ze weer in het land is; moet je er écht naartoe. Je zal het geweldig vinden!! En ik ga ook weer mee
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Hou nou maar op, want je zal mij nooit kunnen wijsmaken dat Char onzin is. Ik was er bij, jij niet. Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil, maar blijven doordrammen lijkt me een beetje zinloos. Char is geen oplichtster. Dit topic heb ik geopent om mijn verslag te doen van de workshop en voor andere mensen die er naartoe zijn geweest of mensen die überhaupt erg geinteresseerd zijn in Char, punt. Ik ben er geweest, heb haar bezig gezien, het was allemaal heel bijzonder.

[ Bericht 26% gewijzigd door Erick1985 op 28-02-2006 14:51:13 ]
pi_35574374
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:39 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Nee, de plaatsen stonden op de tickets. En ik denk niet dat Char de namen van overledenen kan raden na aanleiding van de naam die op het ticket staat. Het was allemaal superbijzonder, en alles behalve doorgestoken kaart.
De plaatsen waren toegewezen en gekoppeld aan namen. Deze namen en plaatsen waren ruim voor het programma bekend. Vind je dit niet vrij opmerkelijk? Als je naar een bioscoop gaat dan hoeft men je naam niet te weten hoor en worden plaatsen pas bij binnenkomst toegewezen. Maar bij Char moest het anders. Waarom?

Hierdoor is het dus niet uitgesloten is dat ze informatie op voorhand bezat. Even bevolkingsregisters nalopen van wat namen (half uurtje werk), wat namen onthouden van overleden personen en zo'n toch al goedgelovige zaal is in no time plat. Voor de rest kan je met veel mensenkennis, showmanship en talent iedereen goed overtuigen, dus dit is zeker niet iets wat iedereen kan.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:20:45 #66
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35574523
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:15 schreef onemangang het volgende:

[..]

De plaatsen waren toegewezen en gekoppeld aan namen. Deze namen en plaatsen waren ruim voor het programma bekend. Vind je dit niet vrij opmerkelijk? Als je naar een bioscoop gaat dan hoeft men je naam niet te weten hoor en worden plaatsen pas bij binnenkomst toegewezen. Maar bij Char moest het anders. Waarom?

Hierdoor is het dus niet uitgesloten is dat ze informatie op voorhand bezat. Even bevolkingsregisters nalopen van wat namen (half uurtje werk), wat namen onthouden van overleden personen en zo'n toch al goedgelovige zaal is in no time plat. Voor de rest kan je met veel mensenkennis, showmanship en talent iedereen goed overtuigen, dus dit is zeker niet iets wat iedereen kan.
zucht... om dezelfde reden waarom je ook een stoel toegewezen krijgt bij theater, etc. Iedereen wil vooraan zitten, mensen komen 4 uur vantevoren (denk eens aan een concert), omdat ze denken dat ze dan meer kans hebben op een reading blablabla..

Morgen en donderdag is ze in Rotterdam, ga er eens heen zou ik zeggen.

Enne, wat betreft die stoeltoewijzing.. ook afgelopen zondag werden er nog kaarten aan de deur verkocht. Die mensen hebben dus geen gegevens via internet hoeven verstrekken. Die mensen zaten op de achterste rij en ja, ook die kregen een reading. Maarre, die vrouw was er natuurlijk door Char persoonlijk neergezet..
pi_35575395
quote:
Enne, wat betreft die stoeltoewijzing.. ook afgelopen zondag werden er nog kaarten aan de deur verkocht. Die mensen hebben dus geen gegevens via internet hoeven verstrekken. Die mensen zaten op de achterste rij en ja, ook die kregen een reading. Maarre, die vrouw was er natuurlijk door Char persoonlijk neergezet.
Jij hebt gezien dat mensen die aan de deur een kaartje kochten een reading kregen? En daar kwam ook spontaan allerlei specifieke persoonlijke info naar boven die Char nooit had kunnen weten?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:09:21 #68
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35591373
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:50 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Jij hebt gezien dat mensen die aan de deur een kaartje kochten een reading kregen? En daar kwam ook spontaan allerlei specifieke persoonlijke info naar boven die Char nooit had kunnen weten?
Zeg, ik ben Char niet.. als ik van tevoren had geweten dat wie een reading kregen, had ik ze misschien extra bekeken. Weet dat deze vrouw+aanhang tussen mensen zat die ik aan de kassa hun kaartjes heb zien kopen.. en ja, natuurlijk kan ze er neergezet zijn..

En er kwam zeer specifieke info naar boven, namelijk het verhaal van dr kerel en.. dr aanstaande vriendje.. Waar haar vriendin al van wist, maar wat haar dochter toch een stuk minder grappig vond.
Maar hé, dat zijn ongetwijfeld ingehuurde acteurs..
pi_35592580
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:30 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Trouwens dat programma, misschien fijn dat het er is, omdat er ook zeker bedriegers zijn. Maar waarom zijn zij zo subjectief? Waarom niet gewoon een waarschuwing, dat deze mensen(bedriegers die zich voordoen als medium) er ook zijn en dat je dus op je tellen moet passen oid. Het doet lijken alsof er geen mediums zouden bestaan, of zelfs geen paranormale/naaste wereld :S
Penn & Teller werken nou eenmaal met echte wetenschappers. En tja, of je het leuk vindt of niet, mediums worden door 99 % van hen die er serieus onderzoek naar hebben gedaan nog steeds niet als mensen met een paranormale eigenschap gezien, ondanks dat veruit de meeste Amerikanen er anders over denken. Zo'n programma lijkt daardoor misschien subjectief, maar is dat niet minder dan al die shows waar mediums de volledige vrijheid krijgen tegenover een kritiekloos publiek waarbij na de opnames zoveel mogelijk de blunders eruit worden geknipt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:17:03 #70
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35601813
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:15 schreef onemangang het volgende:Als je naar een bioscoop gaat dan hoeft men je naam niet te weten hoor en worden plaatsen pas bij binnenkomst toegewezen. Maar bij Char moest het anders. Waarom?
Omdat de kaarten per post naar de gasten toe werden gezonden. Lijkt mij vrij logisch. Maargoed, verder verdedigen heeft geen zin
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 13:07:22 #71
43556 miss_dynastie
pi_35603262
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:39 schreef onemangang het volgende:

[..]

Zo natuurlijk vind ik dat niet hoor. Als ik een bioscoopkaartje reserveer hoef ik niet mijn naam achter te laten...
Ik wel degelijk hoor.

Ik vind het jammer dat ik dit nu pas lees, was er graag naartoe gegaan.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:30:40 #72
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35603972
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik wel degelijk hoor.

Ik vind het jammer dat ik dit nu pas lees, was er graag naartoe gegaan.
Vanavond en morgen is ze in Rotterdam, zijn geloof ik nog kaarten bij de kassa te koop.
pi_35608463
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:30 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Vanavond en morgen is ze in Rotterdam, zijn geloof ik nog kaarten bij de kassa te koop.
En die hoeven niet hun naam en adres achter te laten?
He bah, ik voel me nu net een dogmaticus
maar goed, ik begrijp ergens wel dat het mogelijk kan zijn, dat ze mensen natrekt. Is er niemand die dit werkelijk kan onderzoeken? Die ook bij haar readings is en alles controleert...?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:38:45 #74
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35608633
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

En die hoeven niet hun naam en adres achter te laten?
maar goed, ik begrijp ergens wel dat het mogelijk kan zijn, dat ze mensen natrekt. Is er niemand die dit werkelijk kan onderzoeken? Die ook bij haar readings is en alles controleert...?
Nee, die betalen en kunnen zich zetelen.
Overigens koos Char zondag iemand uit, maar die mevrouw vroeg of degene naast haar de reading hebben mocht. Dat was prima en dat bleek weer een meisje te zijn dat 3 maanden terug dr vriend verloren had.
Als ze ze van tevoren uitgekozen zou hebben (en nagetrokken) weet ik niet of ze zo snel van persoon zou wisselen om te readen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:41:03 #75
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35608720
blond, wilde foutje verbeteren, dus quote mezelf ipv editten..
pi_35608979
quote:
Scepticus is meer het juiste woord dan dogmaticus. Niets mis met gezonde twijfel, hoor. En daar is niets dogmatisch aan. Klakkeloos aannemen dat Char geen truucs gebruikt is juist dogmatisch (net als zonder aanleiding aannemen dat ze dat wel doet)
quote:
Is er niemand die dit werkelijk kan onderzoeken? Die ook bij haar readings is en alles controleert...?
45 euri neertellen om eens even kijken hoe zo'n sessie er aan toe gaat is mij persoonlijk iets teveel van het goede.
pi_35609160
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Scepticus is meer het juiste woord dan dogmaticus. Niets mis met gezonde twijfel, hoor. En daar is niets dogmatisch aan. Klakkeloos aannemen dat Char geen truucs gebruikt is juist dogmatisch (net als zonder aanleiding aannemen dat ze dat wel doet)
Tru
pi_35622486
Morgen komt ze op rtl 4 om half tien. Ga je ook kijken Prst_?

(moet ik wel opnemen, want ik wil The Ghostwhisperer ook nog zien om dezelfde tijd )

En vanavond A Haunting op Discovery 22 uur
pi_35636159
quote:
Morgen komt ze op rtl 4 om half tien. Ga je ook kijken Prst_?
Ik zal eens kijken. TV programma's zeggen helaas niet zoveel over wat er nou echt gebeurt. Je weet niet wat er voor de uitzending allemaal is besproken met de gasten en hoeveel er uiteindelijk in het beeldmateriaal is geknipt.
pi_35659823
Ik zit nu Char te kijken. Geknipt of niet (trouwens dat kun je zien, en zo te zien is er m.i. nauwelijks geknipt)
De meeste gevallen in deze uitzending zijn herhalingen. Nu ik meer weet over coldreading en wat zich daar om heen allemaal afspeelt, mede dankzij dit forum, had ik besloten me op een bepaalde manier nog sceptischer op te stellen en met een nog kritischer oog naar de uitzending te kijken. Conclusie: is er ook maar 1 scepticus, die werkelijk het hele programma nog maar ooit helemaal in zijn geheel heeft gevolgd? En goed heeft bekeken en niet dat er alleen maar flarden zijn blijven hangen dat het zogenaamd allemaal maar vage dingen zijn? Of het tv is of niet, deze vrouw is oprecht. Er zijn geen toevalligheden of een beetje geraad, er zijn duidelijke TREFFERS. Die niet op het internet kunnen staan. En 'inside informatie' over een teken in de vorm van een regenboog op de dag van de begrafenis van een overleden jongen? Kom zeg. Hele Nederlandse families die meewerken aan een complot met Char? Nou zeg, dit kunnen sommige mensen niet menen. Wat je ziet bij deze mensen is verdriet. Char leeft met hen mee en maakt het bijna even intens mee. Wat krijgt deze zuivere, meelevende oprechte vrouw allemaal niet naar haar hoofd? Er is niks mis met scepticisme. Er is wel wat mis met totaal misplaatste muggenzifterij en dogmatici. En dan mag dit heel subjectief in de oren klinken bij hen. Maar ik denk dat mijn mening heel goed mogelijk feiten kunnen zijn. Alsof de zgn 'believers' altijd maar zo enorm blind zijn en klakkeloos alles aannemen. Nee, er verschijnt een Derren Brown op het toneel en iedere medium is opeens een bedrieger. Ik bedoel maar!
O ja, dan nog iets opmerkelijks: de oorbel van het meisje dat overleed na een ongeluk? Char wist precies te vertellen dat er een oorbel op de vloer van het voertuig lag omdat ze dit doorkreeg. En zo zijn er zoooveel meer dingen. Geen twijfel mogelijk dat deze vrouw een bijzonder goed ontwikkeld paranormaal vermogen heeft. Hoe heb ik ooit nog maar een piepklein beetje aan haar kunnen twijfelen? Jongens, KIJK en LUISTER goed. VOEL.
Ik heb niet bij ieder wiswasje wetenschappelijk onderzoek nodig om bewijs te hebben of leveren. sommige zaken weet je gewoon. En you know what, ik denk dat dit alles (het paranormale) veel gecompliceerder in elkaar steekt dan men denkt. Het is niet zomaar eventjes meetbaar. Dit is wat IK doorkrijg
pi_35667915
'n hele dikke kus! Ik ben het volledig met je eens! Toch vind ik de readings van Robbert beter.

Begrijp je nu waarom ik die lui van Skepsis zielig en eendimensionaal vind??
Gaap Goals rulezzz!
pi_35668567
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
'n hele dikke kus! Ik ben het volledig met je eens! Toch vind ik de readings van Robbert beter.

Begrijp je nu waarom ik die lui van Skepsis zielig en eendimensionaal vind??
Ergens wel. Ze hebben vaak ook wel goede argumenten, maar zijn deze gasten God of zo? zij kunnen niet alles weten. Nee, dan de Skepsis Watchers, die vind ik wel leuk
pi_35668619
Char. Gimme a break.

Mensen die in haar show willen komen moeten eerst een brief schrijven naar RTL met een motivatie. Wie garandeert mij dat Char die brieven niet ook te lezen krijgt? En daarbij heeft Char met iedereen eerst een voorgesprek, waarbij ook al de nodige info naar voren zal komen.

Dus het is een simpele rekensom:

cold reading + doorgespeelde info van RTL + info uit voorgesprekken = char.
pi_35668785
Dat lettertjes raden is trouwens de bekendste cold reading techniek die er bestaat, staat in alle boekjes, ik snap niet dat mensen hier dat niet inzien?

Is there someone living or deceased with an A or an H?

Voor wie gaat dat niet op?
pi_35668821
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:52 schreef Genverbrander het volgende:
Char. Gimme a break.

Mensen die in haar show willen komen moeten eerst een brief schrijven naar RTL met een motivatie. Wie garandeert mij dat Char die brieven niet ook te lezen krijgt? En daarbij heeft Char met iedereen eerst een voorgesprek, waarbij ook al de nodige info naar voren zal komen.

Dus het is een simpele rekensom:

cold reading + doorgespeelde info van RTL + info uit voorgesprekken = char.
Ja hoor. Dus die mensen geven meteen alle namen door (die natuurlijk ook nog ALLEMAAL op internet staan, yeah right) die zijn overleden die met 1 gezin te maken hebben.
En dat van die oorbel, dat wordt van tevoren in haar mond gelegd! Nee, ik ben helemaal overtuigd Er zijn heel veel dingen significant. Die zijn niet toevallig meer, en ik geloof ook niet dat Char dit van tevoren los heeft gekregen. Zij letten heus wel op wat ze zeggen en laten zich niet alleen door hun emoties leiden. Er zijn veel nuchtere gezinnen in Nederland. Nederland staat er om bekend, nuchterheid en scepticisme!
Trouwens, RTL 4. Als zij werkelijk allerlei belangrijke info/details doorspelen, waren zij wel verder gegaan met Robbert van den Broeke denk ik. Ok, dat hij weg is, omdat er bewijs is van fotobedrog kan een ding zijn. Maar ze konden toch met hem doorgegaan zijn om readings te geven? En dan alle info aan hem geven? Kom op zeg. Zo corrupt zit rtl4 denk ik niet in elkaar. Trouwens, Chazia Mourali komt mij ook altijd wel vertrouwd en slim over.
pi_35668828
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:03 schreef Genverbrander het volgende:
Dat lettertjes raden is trouwens de bekendste cold reading techniek die er bestaat, staat in alle boekjes, ik snap niet dat mensen hier dat niet inzien?

Is there someone living or deceased with an A or an H?

Voor wie gaat dat niet op?
Je kijkt niet goed......die coldreading boekjes zijn slechts voorbeelden hoe het KAN gaan. Char heeft heel vaak meteen letters en namen zelfs in 1 keer goed. En dan achter elkaar nog meer namen, in hetzelfde gezin plus info over die personen die niet doorgespeeld zijn. KIJK nou eens naar zo'n uitzending. Probeer met andere ogen te kijken.
Nu ga ik naar zeurende Isabella
pi_35668919
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:05 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ja hoor. Dus die mensen geven meteen alle namen door (die natuurlijk ook nog ALLEMAAL op internet staan, yeah right) die zijn overleden die met 1 gezin te maken hebben.
En dat van die oorbel, dat wordt van tevoren in haar mond gelegd! Nee, ik ben helemaal overtuigd Er zijn heel veel dingen significant. Die zijn niet toevallig meer, en ik geloof ook niet dat Char dit van tevoren los heeft gekregen. Zij letten heus wel op wat ze zeggen en laten zich niet alleen door hun emoties leiden. Er zijn veel nuchtere gezinnen in Nederland. Nederland staat er om bekend, nuchterheid en scepticisme!
Trouwens, RTL 4. Als zij werkelijk allerlei belangrijke info/details doorspelen, waren zij wel verder gegaan met Robbert van den Broeke denk ik. Ok, dat hij weg is, omdat er bewijs is van fotobedrog kan een ding zijn. Maar ze konden toch met hem doorgegaan zijn om readings te geven? En dan alle info aan hem geven? Kom op zeg. Zo corrupt zit rtl4 denk ik niet in elkaar. Trouwens, Chazia Mourali komt mij ook altijd wel vertrouwd en slim over.
Chazia Mourali heeft zelf eens een keer in een interview gezegd dat ze zelf niet in Char gelooft maar dat ze het wel goed vindt dat ze zo blijkbaar mensen kan helpen, waarna ze meteen is teruggefloten door RTL. Dat had ze niet mogen zeggen.
Als je bij Char in de show wilt moet je inderdaad een uitgebreide motivatie schrijven ja. Je zegt dan wie er overleden is, wanneer, waarom etc etc. Genoeg info voor een medium om later interessante info uit te halen. Ik zeg niet dat het per se zo gaat (want dat weet ik niet), maar ik vertrouw zo'n commerciele zender die baat heeft bij hoge kijkcijfers voor geen cent. En ik denk dat dat een gezonde houding is.
En dat van die oorbel is ook weer klassieke cold reading.
pi_35669832
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Chazia Mourali heeft zelf eens een keer in een interview gezegd dat ze zelf niet in Char gelooft maar dat ze het wel goed vindt dat ze zo blijkbaar mensen kan helpen, waarna ze meteen is teruggefloten door RTL. Dat had ze niet mogen zeggen.
Als je bij Char in de show wilt moet je inderdaad een uitgebreide motivatie schrijven ja. Je zegt dan wie er overleden is, wanneer, waarom etc etc. Genoeg info voor een medium om later interessante info uit te halen. Ik zeg niet dat het per se zo gaat (want dat weet ik niet), maar ik vertrouw zo'n commerciele zender die baat heeft bij hoge kijkcijfers voor geen cent. En ik denk dat dat een gezonde houding is.
En dat van die oorbel is ook weer klassieke cold reading.
Heeft ze toen ook gezegd waarom niet? En sorry hoor, als ik niet volledig achter iemand zou staan zou ik haar zeker niet presenteren. Dat vind ik dan een beetje achterbaks
Moet je zeggen wie er overleden zijn enz? Je weet niet of dat echt zo is. Hmm. Ik denk dat ik eens contact ga zoeken met rtl4, dat ik een reading wil van Char. Kijken of ik dan daadwerkelijk zo'n formulier voor m'n neus krijg en/of dat ze naar een (gedetailleerde) motivatie vragen. Of is dat pas wanneer je wordt uitgekozen...? Nee, commerciele zenders zijn niet altijd te vertrouwen nee. Maar of ze nou ZO ver gaan?
Leg eens uit van die oorbel.
pi_35669934
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Heeft ze toen ook gezegd waarom niet? En sorry hoor, als ik niet volledig achter iemand zou staan zou ik haar zeker niet presenteren. Dat vind ik dan een beetje achterbaks
Moet je zeggen wie er overleden zijn enz? Je weet niet of dat echt zo is. Hmm. Ik denk dat ik eens contact ga zoeken met rtl4, dat ik een reading wil van Char. Kijken of ik dan daadwerkelijk zo'n formulier voor m'n neus krijg en/of dat ze naar een (gedetailleerde) motivatie vragen. Of is dat pas wanneer je wordt uitgekozen...? Nee, commerciele zenders zijn niet altijd te vertrouwen nee. Maar of ze nou ZO ver gaan?
Leg eens uit van die oorbel.
Ik lees het net terug van die oorbel, dat is iets anders dan ik heb gezien met char en een oorbel. Een keer zat er iemand bij char en die had oorbellen in van de overleden persoon, en char raadde dat. Dat vind ik dus niet zo heel knap omdat zoiets vrij makkelijk te achterhalen is met cold reading.

maar kijk, ik vind ook niet dat 'cold reading' nu het toverwoord moet worden waarmee iedere discussie wordt beeindigt. "Medium? ooohh cold reading." Dat vind ik dus geen goed ding. Maar kijk het zit zo. Ik was eerst af en toe ook wel onder de indruk van char, ik snapte soms niet hoe ze sommige dingen raadde. Vaak ging dat dan om hoogstens een specifiek moment in de show, want veel van wat ze doet vind ik ook juist totaal niet indrukwekkend. Maargoed ik beweer niet dat ik nu direct een verklaring kan geven voor alle dingen van char die wel frappant zijn.

Maar het is meer dat ik gewoon minder snel onder de indruk ben te brengen van mediums dan voordat ik met derren brown en cold reading technieken in aanraking kwam. Ik besef nu gewoon dat er HEEL VEEL mogelijk is met gewoon bedrog.
pi_35670798
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik lees het net terug van die oorbel, dat is iets anders dan ik heb gezien met char en een oorbel. Een keer zat er iemand bij char en die had oorbellen in van de overleden persoon, en char raadde dat. Dat vind ik dus niet zo heel knap omdat zoiets vrij makkelijk te achterhalen is met cold reading.

maar kijk, ik vind ook niet dat 'cold reading' nu het toverwoord moet worden waarmee iedere discussie wordt beeindigt. "Medium? ooohh cold reading." Dat vind ik dus geen goed ding. Maar kijk het zit zo. Ik was eerst af en toe ook wel onder de indruk van char, ik snapte soms niet hoe ze sommige dingen raadde. Vaak ging dat dan om hoogstens een specifiek moment in de show, want veel van wat ze doet vind ik ook juist totaal niet indrukwekkend. Maargoed ik beweer niet dat ik nu direct een verklaring kan geven voor alle dingen van char die wel frappant zijn.

Maar het is meer dat ik gewoon minder snel onder de indruk ben te brengen van mediums dan voordat ik met derren brown en cold reading technieken in aanraking kwam. Ik besef nu gewoon dat er HEEL VEEL mogelijk is met gewoon bedrog.
Heb je zeker gelijk in. Maar ik denk toch, dat Char meer is dan coldreading Gen. Dat van die oorbel, zeer opmerkelijk. En zo zijn er wel meer dingen
Ze kreeg door dat het betreffende overleden meisje haar oorbel verloor, terwijl ze aan het autorijden was, waarna die op de grond viel. Toen ze die wilde pakken verloor ze de macht over het stuur en maakte een ongeluk. Zo was het dus gegaan, ze hadden meteen het antwoord. Haar andere oorbel had ze nog in, de andere lag idd op de vloer toen ze werd gevonden.
De ouders van het meisje dachten trouwens dat er opzet in het spel was, dat door de schuld van haar exman ze dood was gegaan. Char kreeg toen door dat er aan het ongeluk vooraf wel een ruzie was gegaan met hem, en dat ze daardoor mogelijk opgefokt was en dat dat ook een bijdrage had geleverd aan haar dood. Hadden ze meteen ook die duidelijkheid.
O ja, nog iets kreeg ze door. Ze zei lachend dat het overleden meisje af en toe spookt bij haar exman, om hem te laten schrikken! Bij de moeder van het meisje verscheen meteen een herkennende grijns op haar gezicht. Ze hadden namelijk van het meisje haar exman gehoord dat hij ongelofelijk was geschrokken toen ze opeens als geestverschijning voor zijn neus stond toen hij op de wc zat. Hij is toen ZO geschrokken dat hij nooit meer teruggegaan is! Hilarisch, zeker als het zo'n klootzak was
pi_35670953
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Heb je zeker gelijk in. Maar ik denk toch, dat Char meer is dan coldreading Gen. Dat van die oorbel, zeer opmerkelijk. En zo zijn er wel meer dingen
Ze kreeg door dat het betreffende overleden meisje haar oorbel verloor, terwijl ze aan het autorijden was, waarna die op de grond viel. Toen ze die wilde pakken verloor ze de macht over het stuur en maakte een ongeluk. Zo was het dus gegaan, ze hadden meteen het antwoord. Haar andere oorbel had ze nog in, de andere lag idd op de vloer toen ze werd gevonden.
De ouders van het meisje dachten trouwens dat er opzet in het spel was, dat door de schuld van haar exman ze dood was gegaan. Char kreeg toen door dat er aan het ongeluk vooraf wel een ruzie was gegaan met hem, en dat ze daardoor mogelijk opgefokt was en dat dat ook een bijdrage had geleverd aan haar dood. Hadden ze meteen ook die duidelijkheid.
O ja, nog iets kreeg ze door. Ze zei lachend dat het overleden meisje af en toe spookt bij haar exman, om hem te laten schrikken! Bij de moeder van het meisje verscheen meteen een herkennende grijns op haar gezicht. Ze hadden namelijk van het meisje haar exman gehoord dat hij ongelofelijk was geschrokken toen ze opeens als geestverschijning voor zijn neus stond toen hij op de wc zat. Hij is toen ZO geschrokken dat hij nooit meer teruggegaan is! Hilarisch, zeker als het zo'n klootzak was
Hmz ja kijk maar dit lijkt me dus nou typisch info die in de motivatiebrief of in het voorgesprek naar voren gekomen zal zijn. Het is niet echt wat je noemt een detail, maar die oorbel heeft een grote rol gespeeld in het verhaal.

Ik vermoed dat Char een team om zich heen heeft van mensen, ze is volgens mij erg professioneel. Het zal me niets verbazen als dit team meehelpt met de redactie van RTL4 om kandidaten te selecteren voor de show. Deze zitten dan bijvoorbeeld bij de 'screenings' van de mogelijke gasten en luisteren mee naar wat ze zeggen. Deze kunnen de info dan makkelijk doorspelen naar Char, ook zonder dat RTL4 of Chazia daar expliciet van op de hoogte is.
pi_35671028
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hmz ja kijk maar dit lijkt me dus nou typisch info die in de motivatiebrief of in het voorgesprek naar voren gekomen zal zijn. Het is niet echt wat je noemt een detail, maar die oorbel heeft een grote rol gespeeld in het verhaal.

Ik vermoed dat Char een team om zich heen heeft van mensen, ze is volgens mij erg professioneel. Het zal me niets verbazen als dit team meehelpt met de redactie van RTL4 om kandidaten te selecteren voor de show. Deze zitten dan bijvoorbeeld bij de 'screenings' van de mogelijke gasten en luisteren mee naar wat ze zeggen. Deze kunnen de info dan makkelijk doorspelen naar Char, ook zonder dat RTL4 of Chazia daar expliciet van op de hoogte is.
ff ter info: De ouders van het meisje wisten niet dat het ongeluk kwam doordat ze haar oorbel wilde pakken, dit vertelde Char
pi_35671225
Dit kwam ik net tegen op de site van Jan vd Heide. Ik kan me helemaal indenken hoe hij zich moet voelen. Als hij paranormaal begaafd is, moet hij zich er heel gefrustreerd onder voelen omdat hij dingen niet kan bewijzen. Hij kan hoogstens een verweer geven, die toch wel aardig in de buurt komt en overtuigt. Of hij nou sarcastisch is of niet, ik zou dat ook zijn
Voorbeeldje:

http://www.jancvanderheide.com/archief/zakkenvullers.html
pi_35671264
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

ff ter info: De ouders van het meisje wisten niet dat het ongeluk kwam doordat ze haar oorbel wilde pakken, dit vertelde Char
Ah ja okee, maar wie zegt dan dat ze daarin gelijk heeft? Hoezo is het dan nog knap van haar?
pi_35671291
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Dit kwam ik net tegen op de site van Jan vd Heide. Ik kan me helemaal indenken hoe hij zich moet voelen. Als hij paranormaal begaafd is, moet hij zich er heel gefrustreerd onder voelen omdat hij dingen niet kan bewijzen. Hij kan hoogstens een verweer geven, die toch wel aardig in de buurt komt en overtuigt. Of hij nou sarcastisch is of niet, ik zou dat ook zijn
Voorbeeldje:

http://www.jancvanderheide.com/archief/zakkenvullers.html
Grappig stukje.
pi_35671406
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ah ja okee, maar wie zegt dan dat ze daarin gelijk heeft? Hoezo is het dan nog knap van haar?
Als de ouders het van de oorbel stilzwijgend met zich meedroegen totdat Char erover was begonnen, vind ik dit knap ja
Ik denk niet, dat zij van de oorbel vooraf hadden verteld aan iemand. Ik denk, als ze al van die voorgesprekken krijgen, dat ze dat van die oorbel niet genoemd hadden. Dit was in hun ogen mogelijk een oninteressant detail, dat later dus een grote rol leek te spelen juist.
Het is weer slechts speculeren, hoogstens frustrerend, maar het komt aardig in de buurt van the truth denk ik.
He, ik denk dat ik maar bij RTL4 ga solliciteren. Kijken hoe alles daar gaat en dan alle ''vertrouwelijke verboden info regels' aan derden door geven aan m'n laars lappen
pi_35671428
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:56 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Grappig stukje.
doe niet zo geheimzinnig
voor de dag ermee
pi_35671776
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Als de ouders het van de oorbel stilzwijgend met zich meedroegen totdat Char erover was begonnen, vind ik dit knap ja
Ik denk niet, dat zij van de oorbel vooraf hadden verteld aan iemand. Ik denk, als ze al van die voorgesprekken krijgen, dat ze dat van die oorbel niet genoemd hadden. Dit was in hun ogen mogelijk een oninteressant detail, dat later dus een grote rol leek te spelen juist.
Het is weer slechts speculeren, hoogstens frustrerend, maar het komt aardig in de buurt van the truth denk ik.
He, ik denk dat ik maar bij RTL4 ga solliciteren. Kijken hoe alles daar gaat en dan alle ''vertrouwelijke verboden info regels' aan derden door geven aan m'n laars lappen
Hm ja ik zou ook wel willen weten hoe het precies in zijn werk gaat daar. In ieder geval zit ik persoonlijk zo in elkaar dat ik weiger in char te geloven als er nog zoveel mogelijkheden zijn voor fraude-achtige praktijken. Eerst wil ik zeker weten dat dat allemaal niet gebeurt.
pi_35671785
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

doe niet zo geheimzinnig
voor de dag ermee
haha ik doe niet geheimzinnig. ik vind het gewoon een grappig stukje, meer niet. grappig dat ie dat mailtje online heeft gezet.
pi_35671839
@ over Char: en daar heb je alle recht toe.

@ over het mailtje aan Jan: hèhè <--- Jan

Nu ga ik weer naar een wakker geworden dreinende Isabella
pi_35672251
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:16 schreef Analyzing_Barb het volgende:
@ over Char: en daar heb je alle recht toe.

@ over het mailtje aan Jan: hèhè <--- Jan

Nu ga ik weer naar een wakker geworden dreinende Isabella
pi_35672762
quote:
Wie wist er nog meer dat dat ongeluk door die oorbel kwam? Was er iemand bij?

Op deze manier had Char ook kunnen vertellen dat het ongeluk kwam omdat ze haar favoriete liedje op de radio harder wilde zetten. Hoe weet je dat dat ook echt is wat er is gebeurd?
pi_35672952
vraag ik me ook af.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:04:00 #104
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_35673220
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dus die oorbel was niet door de crash uit haar oor gevallen, maar gewoon onder het autorijden. Ze reed 's avonds na een avondje stappen in haar auto en toen viel opeens die oorbel uit haar oor. En toen ging zij natuurlijk in het donker op de vloer zoeken om hem meteen weer in te kunnen doen. En daardoor verloor ze de macht over het stuur. Geloof jij dat?
pi_35676133
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:48 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Wie wist er nog meer dat dat ongeluk door die oorbel kwam? Was er iemand bij?

Op deze manier had Char ook kunnen vertellen dat het ongeluk kwam omdat ze haar favoriete liedje op de radio harder wilde zetten. Hoe weet je dat dat ook echt is wat er is gebeurd?
Voor zover ik weet wist niemand verder dat het ongeluk door de oorbel kwam. De hele familie (best wel een aantal mensen) zat daar verbijsterd.
Of er iemand anders bij het ongeluk was? Volgens mij niet.
Ik vind het gewoon opvallend, dat over die oorbel.
pi_35676232
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:04 schreef Parameter het volgende:

[..]

Dus die oorbel was niet door de crash uit haar oor gevallen, maar gewoon onder het autorijden. Ze reed 's avonds na een avondje stappen in haar auto en toen viel opeens die oorbel uit haar oor. En toen ging zij natuurlijk in het donker op de vloer zoeken om hem meteen weer in te kunnen doen. En daardoor verloor ze de macht over het stuur. Geloof jij dat?
Heb je niet zoiets als verlichting in een auto :|
Ik denk dat ze behoorlijk zenuwachtig haar oorbel pakte.
en ze was opgefokt, doordat ze ruzie had met haar (ex-)man. Gebeuren er zo niet vaker ongelukken?
Ook door de gekste stommiteiten? Dat kan.
pi_35676303
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:31 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wist niemand verder dat het ongeluk door de oorbel kwam. De hele familie (best wel een aantal mensen) zat daar verbijsterd. Helemaal, omdat ze wel allemaal wisten dat die ene oorbel gevonden was op de grond, de andere in haar oor. En ik denk niet dat ze dit in hun ogen onbelangrijk detail dat later schijnbaar een belangrijk detail geweest was, ook maar met iemand hadden gedeeld. Waarom zouden ze?
pi_35676332
Het laatste dus lezen, er ging weer eens iets verkeerd
pi_35676346
quote:
oor zover ik weet wist niemand verder dat het ongeluk door de oorbel kwam. De hele familie (best wel een aantal mensen) zat daar verbijsterd.
Maar goed, Char kan dat dus ook gewoon verzonnen hebben. Je weet niet of dat echt is wat er gebeurd is.

Ik kan me echter wel voorstellen dat het fijn is voor die familie om dit te horen. Het geeft ze gemoedsrust omtrent het hoe en waarom. Of het echt waar is doet er dan niet zoveel toe.
pi_35676384
Soms klik je per ongeluk de quote-button aan ipv de edit-button heb ik ook wel eens

anyway ik vind het niet zo sterk hoor van char nu ik dit zo hoor. in feite had ze alles kunnen zeggen want er is toch niemand die weet hoe het echt is gegaan.

het riekt naar cold reading.
pi_35676436
Ja maar het is toch opvallend dat, als die oorbel op de grond lag dat Char dit wist te vertellen? Als ze vooraf geen informatie heeft gekregen hierover, wat me sterk lijkt als dat wel is gebeurd, vind ik het wel erg toevallig en knap.
pi_35676483
en die oorbel lag op de grond in de auto? dat is bewezen?
pi_35676635
Hoe groot is de kans nu, dat er toevallig een oorbel op de grond ligt bij een ongeluk. Zelfs de allerbeste coldreader kan dat ook niet weten. Dat is gewoon onmogelijk.
Of is er ergens weer een lijst te vinden op inet waarop staat:

De top 3 auto ongeval oorzaken bij meisjes

1. oorbel valt uit oor, wil oorbel pakken, verliest daardoor de macht over het stuur
2. gestikt in een lolly tijdens het rijden
3. werd afgeleid door een aftershave reclame met een celebrity erop en botst daardoor tegen de vangrail

sorry, ik wilde het nog wat origineler en beter aanpakken, maar Isabella is echt heel erg vervelend nu
pi_35676934
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef Genverbrander het volgende:
en die oorbel lag op de grond in de auto? dat is bewezen?
Nee, maar dat werd bevestigd door die ouders en rest van de fam
dat moet toch genoeg zijn?
pi_35676978
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:51 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Nee, maar dat werd bevestigd door die ouders en rest van de fam
dat moet toch genoeg zijn?
ja ok, dus de oorbel lag op de grond. En hadden ze die oorbel ook bij zich in de studio?
pi_35677220
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:52 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

ja ok, dus de oorbel lag op de grond. En hadden ze die oorbel ook bij zich in de studio?
Nee....
pi_35677326
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:57 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Nee....
hm ok. maar dan zou het nog steeds kunnen dat de bewuste familie in het voorgesprek of in de brief heeft vermeld dat er een oorbel in de auto is gevonden.
pi_35677586
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

hm ok. maar dan zou het nog steeds kunnen dat de bewuste familie in het voorgesprek of in de brief heeft vermeld dat er een oorbel in de auto is gevonden.
Dat weet ik dus ook niet, maar het lijkt me gewoon sterk
pi_35677878
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Die voorinformatie is niet eens nodig, Gen. Ik kan me herinneren dat Char werd verteld dat het bewuste meisje terugkwam van een avondje stappen. Wat dragen vrouwen dan meestal? Ja... oorbellen!
Tijdens de reading zei (vroeg!!) Char 'Ik zie iets over een oorbel' En toen werd haar verteld dat er een op de bodem van de auto lag. En toen kon Char alles netjes invullen.

De ouders hadden ook kunnen vertellen dat ze tijdens het ongeluk de oorbellen van een overleden oma droeg. En dan had Char daar op verder gegaan. 'Oh.... haar oma was bij haar toen ze stierf en daardoor is zij vredig gestorven' Of weet ik het wat die vrouw allemaal kan verzinnen.
pi_35678148
http://www.urbanlearning.com/nl/product.asp?a_id=14&item_id=37#Agenda

Char heeft geleerd hoe intuïtie ontwikkeld kan worden en weet die kennis erg goed over te dragen aan anderen. Tijdens deze avond leert u hoe ook u een zesde zintuig kunt ontwikkelen.

Ik wil weten of mensen daadwerkelijk dankzij de lessen van Char een zesde zintuig ontwikkelen. Want ze laat wel zien hoe ze het doet in haar workshops. Je paranormale vermogens ontwikkelen. Het lijkt me sterk dat ze in de workshops 'HOE WORD IK DE ALLERBESTE COLDREADER' als thema heeft
Wie zou er nou ook alweer naar een workshop gaan van haar, kun je nog een teken van leven geven? (TS of die andere jongen weet ik ff niet meer)

pi_35678207
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:14 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Die voorinformatie is niet eens nodig, Gen. Ik kan me herinneren dat Char werd verteld dat het bewuste meisje terugkwam van een avondje stappen. Wat dragen vrouwen dan meestal? Ja... oorbellen!
Tijdens de reading zei (vroeg!!) Char 'Ik zie iets over een oorbel' En toen werd haar verteld dat er een op de bodem van de auto lag. En toen kon Char alles netjes invullen.

De ouders hadden ook kunnen vertellen dat ze tijdens het ongeluk de oorbellen van een overleden oma droeg. En dan had Char daar op verder gegaan. 'Oh.... haar oma was bij haar toen ze stierf en daardoor is zij vredig gestorven' Of weet ik het wat die vrouw allemaal kan verzinnen.
Volgens mij is het zo helemaal niet gegaan
of heb ik dus niet goed op zitten letten? Ik wou dat ik het opgenomen had
trouwens, ik vind het te toevallig. Alles is te toevallig. Significant ook vaak.
Zie mijn voorbeeld over die zogenaamde top 3, hoe kan het nou, dat Char over een oorbel begint en dat hij nog op de vloer bleek te liggen ook.
Als het door een ring kwam die van haar vinger af was gegleden en die lag daar op de grond dan was daar in principe iets bijzonders mee. En Char vroeg toevallig iets over een oorbel omdat ze goed kan coldreaden volgens jou, hadden die ouders zoiets gezegd als 'Ja, ze droeg oorbellen. Maar wat is daarmee?' Dan kregen ze argwaan. Maar ik merk nauwelijks argwaan bij al die mensen. Ze worden niet alleen blij gemaakt, er worden feiten genoemd en dat is mij ook waar het om gaat.

[ Bericht 12% gewijzigd door Analyzing_Barb op 03-03-2006 14:34:58 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:09:26 #122
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35679957
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Er zijn geen toevalligheden of een beetje geraad, er zijn duidelijke TREFFERS. Die niet op het internet kunnen staan. En 'inside informatie' over een teken in de vorm van een regenboog op de dag van de begrafenis van een overleden jongen? Kom zeg. Hele Nederlandse families die meewerken aan een complot met Char? Nou zeg, dit kunnen sommige mensen niet menen. Wat je ziet bij deze mensen is verdriet.
PRECIES! Kippevel bezoek was dat! Het lijkt wel alsof ze de namen en details sterker, sneller en duidelijker doorkrijgt als ze bij iemand thuis is. Zeer indrukwekkend was dat. Het interview met Jette vd Meij vond ik ook prachtig!
pi_35680402
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:09 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

PRECIES! Kippevel bezoek was dat! Het lijkt wel alsof ze de namen en details sterker, sneller en duidelijker doorkrijgt als ze bij iemand thuis is. Zeer indrukwekkend was dat. Het interview met Jette vd Meij vond ik ook prachtig!
tsssk met de BN'ers die zich door haar laten readen is ook een steekje los. Zit blijkbaar in hun contract opgenomen dat ze een X-aantal uren per jaar ook in andere RTL-programma's zitten.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:29:26 #124
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_35680707
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik denk dat ze behoorlijk zenuwachtig haar oorbel pakte.
en ze was opgefokt, doordat ze ruzie had met haar (ex-)man.
En hoe weet je dat? Alleen omdat Char het zei ! De ex had volgens Char een heel emotioneel telefoongesprek met haar gevoerd en daardoor was ze tegen een boom gereden. Het mobieltje was in crash kapot gegaan. De ex had het nog in zijn handen gehad toen het door de politie werd terugbezorgd. Hij probeerde natuurlijk de bewijzen van zijn schuld te verdoezelen.

Deze ex zou Char kunnen aanklagen voor laster, want ze had geen enkel bewijs.
pi_35680754
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:29 schreef Parameter het volgende:

[..]

En hoe weet je dat? Alleen omdat Char het zei ! De ex had volgens Char een heel emotioneel telefoongesprek met haar gevoerd en daardoor was ze tegen een boom gereden. Het mobieltje was in crash kapot gegaan. De ex had het nog in zijn handen gehad toen het door de politie werd terugbezorgd. Hij probeerde natuurlijk de bewijzen van zijn schuld te verdoezelen.

Deze ex zou Char kunnen aanklagen voor laster, want ze had geen enkel bewijs.
Inderdaad, ik vind dat char hier ook veel te ver gaat een beetje een willekeurige man beschuldigen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:48:48 #126
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35681466
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:23 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo helemaal niet gegaan
of heb ik dus niet goed op zitten letten? Ik wou dat ik het opgenomen had
trouwens, ik vind het te toevallig. Alles is te toevallig. Significant ook vaak.
Zie mijn voorbeeld over die zogenaamde top 3, hoe kan het nou, dat Char over een oorbel begint en dat hij nog op de vloer bleek te liggen ook.
Als het door een ring kwam die van haar vinger af was gegleden en die lag daar op de grond dan was daar in principe iets bijzonders mee. En Char vroeg toevallig iets over een oorbel omdat ze goed kan coldreaden volgens jou, hadden die ouders zoiets gezegd als 'Ja, ze droeg oorbellen. Maar wat is daarmee?' Dan kregen ze argwaan. Maar ik merk nauwelijks argwaan bij al die mensen. Ze worden niet alleen blij gemaakt, er worden feiten genoemd en dat is mij ook waar het om gaat.
Char vraagt: is er iets gevonden op de bodem van de auto, een oorbel?

Daarna bevestigen de ouders dat, daarvoor is er nooit over een oorbel gesproken.
pi_35681625
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:48 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Char vraagt: is er iets gevonden op de bodem van de auto, een oorbel?

Daarna bevestigen de ouders dat, daarvoor is er nooit over een oorbel gesproken.
bij cold reading gaat het juist heel erg om de volgorde van waarop zaken aan de orde zijn gekomen, als je hier wat zinnigs over zou willen zeggen moet je eigenlijk de tape nakijken en onderzoeken welk contact er met de gasten plaatsvindt voor de uitzending.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:07:22 #128
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35682358
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:52 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

bij cold reading gaat het juist heel erg om de volgorde van waarop zaken aan de orde zijn gekomen, als je hier wat zinnigs over zou willen zeggen moet je eigenlijk de tape nakijken en onderzoeken welk contact er met de gasten plaatsvindt voor de uitzending.
Had de uitzending opgenomen en zat net te kijken. Het is blabla over die ex-man, dan begint Char over de oorbel zoals eerder beschreven, waarop de ouders bevestigen dat er 1 oorbel is gevonden en de ander nog in dr oor zat.

Welk contact er plaatsvindt met de gasten weet ik natuurlijk ook niet.. zal je iemand voor moeten hebben van de redactie. Overigens lijkt het me vreemd dat er nog nooit iemand uit de school geklapt is als het allemaal vooropgezet zou zijn..
pi_35682549
Het kan zo opgezet zijn dat alleen het team van char weet dat er bedrog in het spel is. Dit team achterhaalt dan info van de gasten en speelt dit door aan Char.

Het zou interessant zijn om te vragen aan die mensen of ze echt aan NIEMAND van het team IETS hebben gezegd over die oorbel. Waarschijnlijk komt daar dan uit dat het even kort is bestproken in een voorgesprekje maar dat Char daar niet bij was, of dat het al geschreven stond in de brief aan RTL. Die mensen weten dan niet dat het aan Char is doorgespeeld, en ze zijn te goedgelovig om er überhaupt vraagtekens bij te zetten.
pi_35682747
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:07 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Had de uitzending opgenomen en zat net te kijken. Het is blabla over die ex-man, dan begint Char over de oorbel zoals eerder beschreven, waarop de ouders bevestigen dat er 1 oorbel is gevonden en de ander nog in dr oor zat.

Welk contact er plaatsvindt met de gasten weet ik natuurlijk ook niet.. zal je iemand voor moeten hebben van de redactie. Overigens lijkt het me vreemd dat er nog nooit iemand uit de school geklapt is als het allemaal vooropgezet zou zijn..
Ik heb de feiten dus niet goed weergegeven. Het is al weer een paar maanden geleden dat ik de aflevering gezien heb.
Maar volgens mij blijft staan dat voorinformatie in dit geval niet echt nodig is geweest. Ze vráágt dingen en al naar gelang het antwoord gaat ze verder. Let wel, deze vrouw is erg gewiekst.
pi_35682769
ze woont ook in een riante villa en ze heeft enkele prachtige buitenhuisjes her en der over de wereld in zonnige oorden.
pi_35682962
Het nuchtere imago van de Nederlander slaat anno 2006 ook volledig de plank mis. Er zijn maar weinig landen waar psychics als char zoveel voeten in de aarde hebben als hier, goudmijntje voor d'r. En dan die Robbert van den Google nog, ongelofelijk, je kunt het zo gek niet bedenken of er hobbelen een miljoen "nuchtere" Nederlanders achteraan.

In Belgie is het verboden om als medium geld te verdienen, goed dat ze daar een actief beleid voeren tegen kwakzalvers, zouden ze hier ook moeten invoeren.
pi_35684149
Ik verbaas me er ook telkens weer over Genverbrander. Het is echt ongelofelijk hoe graag mensen blijkbaar belazerd willen worden, en vervolgens de oplichters nog gaan zitten verdedigen ook.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_35684363
Mwah. Ik weet het zo net nog niet. Kijk nou gewoon eens naar die afleveringen. En ik denk niet dat die mensen (ongemerkt) het over die oorbel hebben gehad met 'mensen van het team'.
En waarom mogen andere mensen wel in een villa wonen? Andere mensen met talenten?
en ja, het is flauw om te zeggen dat Char een supertalent als coldreader heeft
Ik stoor me daar totaal niet aan. Ze heeft het gewoon goed aangepakt. Als ik zo'n gave had (dan wel niet ontwikkeld/mee geboren etc etc)
dan wist het denk ik ook wel.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:07:05 #135
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_35684691
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:58 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Mwah. Ik weet het zo net nog niet. Kijk nou gewoon eens naar die afleveringen. En ik denk niet dat die mensen (ongemerkt) het over die oorbel hebben gehad met 'mensen van het team'.
En waarom mogen andere mensen wel in een villa wonen? Andere mensen met talenten?
en ja, het is flauw om te zeggen dat Char een supertalent als coldreader heeft
Ik stoor me daar totaal niet aan. Ze heeft het gewoon goed aangepakt. Als ik zo'n gave had (dan wel niet ontwikkeld/mee geboren etc etc)
dan wist het denk ik ook wel.
gister liet ze trouwens een typisch voorbeeld zien van cold reading..

over een harde schijf in een doodskist
wat deed ze dat slecht
pi_35684770
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

gister liet ze trouwens een typisch voorbeeld zien van cold reading..

over een harde schijf in een doodskist
wat deed ze dat slecht
Ze zei dat ze iets 'ronds' zag, daarom zei ze dat ze dacht dat er een bal of iets anders aan gekoppeld was. Ik vond het juist erg goed.
En waarom is dat volgens jou zo typisch coldreading, leg uit?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:16:37 #137
The Taxman Cometh
pi_35684995
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ze zei dat ze iets 'ronds' zag, daarom zei ze dat ze dacht dat er een bal of iets anders aan gekoppeld was. Ik vond het juist erg goed.
En waarom is dat volgens jou zo typisch coldreading, leg uit?
ja en dat was het dus niet...die vent zei toen iets van "ja van binnen is een harde schijf rond"

ja hallo
pi_35685059
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:16 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ja en dat was het dus niet...die vent zei toen iets van "ja van binnen is een harde schijf rond"

ja hallo
pi_35685160
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:21 schreef Genverbrander het volgende:
Het nuchtere imago van de Nederlander slaat anno 2006 ook volledig de plank mis. Er zijn maar weinig landen waar psychics als char zoveel voeten in de aarde hebben als hier, goudmijntje voor d'r. En dan die Robbert van den Google nog, ongelofelijk, je kunt het zo gek niet bedenken of er hobbelen een miljoen "nuchtere" Nederlanders achteraan.

In Belgie is het verboden om als medium geld te verdienen, goed dat ze daar een actief beleid voeren tegen kwakzalvers, zouden ze hier ook moeten invoeren.
Dus onderstaande personen begaan allemaal een strafbaar feit?
www.anja-mystery.be
www.paranormalegids.be
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_35685400
quote:
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Is dat zo?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:31:32 #141
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35685464
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:09 schreef Erick1985 het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof ze de namen en details sterker, sneller en duidelijker doorkrijgt als ze bij iemand thuis is. Zeer indrukwekkend was dat.
Ja , omdat het daar doorgaans volhangd met foto's van dierbaren, verjaardagskalenders en andere persoonlijke voorwerpen, waardoor Coldreading een koud kunstje wordt.
Feyenoord!!! * Barça
pi_35686224
Ja het is in België verboden om tegen betaling mensen paranormaal te genezen. Met andere woorden: je mag daar geen paranormale kliniek openen en dat officieel laten registreren (zoals bijvoorbeeld dat bedrijfje dat Robbert heeft opgestart).

Stond in een van de artikelen over Robbert, dit werd als verklaring gegeven waarom Jomanda en Robbert ook zoveel Belgen trekken en waarom al die klinieken zo vaak aan de grensstreek gaan vestigen.
pi_35686684
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:58 schreef Genverbrander het volgende:
Ja het is in België verboden om tegen betaling mensen paranormaal te genezen. Met andere woorden: je mag daar geen paranormale kliniek openen en dat officieel laten registreren (zoals bijvoorbeeld dat bedrijfje dat Robbert heeft opgestart).

Stond in een van de artikelen over Robbert, dit werd als verklaring gegeven waarom Jomanda en Robbert ook zoveel Belgen trekken en waarom al die klinieken zo vaak aan de grensstreek gaan vestigen.
In Belgie mag dat wel, zolang je geen medicijnen of kruidenspul verkoopt , of aanprijst .
pi_35686834
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:13 schreef totsy het volgende:

[..]

In Belgie mag dat wel, zolang je geen medicijnen of kruidenspul verkoopt , of aanprijst .
hoe kan jij dat weten pikki zou zoiets wel weten ja, maar jij?
pi_35686870
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:17 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

hoe kan jij dat weten pikki zou zoiets wel weten ja, maar jij?
Ik weet toch alles, kom op zeg ....
pi_35686899
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:18 schreef totsy het volgende:

[..]

Ik weet toch alles, kom op zeg ....

hey maar tosti, geloof jij in char?
pi_35686953
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

hey maar tosti, geloof jij in char?
Natuurlijk, zij is de eerlijkheid zelve en héél integer . I love her ...
pi_35687002
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:20 schreef totsy het volgende:

[..]

Natuurlijk, zij is de eerlijkheid zelve en héél integer . I love her ...
oh dus ze is eerlijk én integer? toe maar
pi_35687072
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:21 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Net zoals Robbert , de ene moet niet onderdoen voor de andere , ze zijn allebei even goed ...
pi_35687118
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:24 schreef totsy het volgende:

[..]

Net zoals Robbert , de ene moet niet onderdoen voor de andere , ze zijn allebei even goed ...
zijn er ook paranormale dingen of mensen waar jij niet in gelooft?
pi_35687218
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:26 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Mijn pad kruist immer het eche en goede, dat is steeds zo de laatste tijd, ...weet ook niet waarom .
En ik wordt zeer vlug neppers gewaar ook , een soort van sixth sense ...

[ Bericht 1% gewijzigd door totsy op 03-03-2006 18:35:29 ]
pi_35687233
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:29 schreef totsy het volgende:

[..]

Mijn pad kruist immer het eche en goede, dat is steeds zo de laatste tijd, ...weet ook niet waarom .
En ik wordt zeer vlug neppers gewaar ook , een soor sixth sense ...
pi_35687295
Waar ik vroeger ging in een zaaltje, dat was ook een echte krak en een héél goede, ....
Alles wat ie zei was juist , en ook de toekomst bleek juist ...echt gaaf .....
Het enige wat ze niet kunnen is de tijd aangeven , althans in min of meer exacte tijd, maar dat komt omdat zij in de geesteswereld niet met tijd meer te maken hebben .
pi_35687554
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:26 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

pi_35689805
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:21 schreef Genverbrander het volgende:

Ik vind dat ze niet alle mediums over 1 kam moeten scheren. En alsof er alleen maar kwakzalverij onder mediums bestaat
pi_35690163
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:21 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ehm Gen, ik zat me gisteren nog te bedenken dat ik haar integer vind, dus ja, ik vind haar ook integer. Eerlijk weet ik niet 100% maar komt aardig in de buurt. Dat zegt mijn intuïtie. En dat zeggen mijn ogen en oren wanneer ik goed naar haar uitzendingen kijk/luister.

@ Here2stay: ik probeer altijd zo veel mogelijk te onthouden, maar vergeet heel veel. Zelfs wanneer ik denk: dit moeten de sceptici horen/zien. Kun jij, aangezien jij het hebt opgenomen nog wat interessante details noemen hier? Ze kreeg trouwens bij die mensen thuis in dat kamertje van die overleden jongen (scooter ongeluk) heel snel namen achter elkaar door van overledenen die allemaal bij hem leken te zijn. Kun je daar iets over neerzetten hier? En die namen?
Dan denk ik ook dat de kans kleiner wordt dat mensen gaan denken dat er info vooraf is verteld.
Het lijkt me namelijk sterk dat er op een formulier staat:
- Vul hieronder alle overledenen in waar u mee te maken heeft gehad.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:49:16 #157
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35692709
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:23 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ehm Gen, ik zat me gisteren nog te bedenken dat ik haar integer vind, dus ja, ik vind haar ook integer. Eerlijk weet ik niet 100% maar komt aardig in de buurt. Dat zegt mijn intuïtie. En dat zeggen mijn ogen en oren wanneer ik goed naar haar uitzendingen kijk/luister.

@ Here2stay: ik probeer altijd zo veel mogelijk te onthouden, maar vergeet heel veel. Zelfs wanneer ik denk: dit moeten de sceptici horen/zien. Kun jij, aangezien jij het hebt opgenomen nog wat interessante details noemen hier? Ze kreeg trouwens bij die mensen thuis in dat kamertje van die overleden jongen (scooter ongeluk) heel snel namen achter elkaar door van overledenen die allemaal bij hem leken te zijn. Kun je daar iets over neerzetten hier? En die namen?
Euh.. sorry, maar er is inmiddels overheen gespoeld en ik heb niet de hele uitzending van Char bestudeerd..

Maar heb misschien wel wat anders voor je. Zondag was ik bij Char en de laatste 20 minuten waren voor de mensen in het publiek om vragen te stellen aan Char over intuitie. Dit waren vragen van: m'n kind ziet van alles, hoe moet ik daarmee omgaan? tot aan: Ik voel van alles bij mensen maar als ik er naar vraag ontkennen ze. Liegen zij of ben ik nou zo verward?

De mensen die vragen mochten stellen zaten overal en nergens, dus microfoons moesten doorgegeven worden etc. Gezien de positie van die mensen en de (soms totaal ergens anders op slaande en/of aanvallende) vragen kan ik me echt niet voorstellen dat die mensen van tevoren al uitgekozen waren. In dit geval heeft ze wel een héél blik uitstekende medewerkers uit de kast getrokken.

Sommige mensen maakten van de situatie gebruik tot nog een halve reading los te krijgen en startten met hun levensverhaal. Zo vertelde een vrouw dat de vader van haar oudste zoontje zelfmoord had gepleegd op de dag dat ze was uitgerekend van haar tweede kindje. Nadat Char de naam van haar ex-man al snel had geraden ging ze vol in de roos: Does the name of your son start with a Q? Yes? Is it Quinten?

Uit niets, maar dan ook niets, had ze dit kunnen opmaken uit het verhaal van de vrouw. Die had geen enkele naam genoemd. En ik vind zo'n letter en zo'n naam te specifiek om het te houden op: ze voelt mensen aan, het is geluk.

Anyway, ik was impressed.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 03:17:20 #158
The Taxman Cometh
pi_35701558
pi_35702842
Leuke smilies Willie, anyway, ik ben niet impressed
Waarom overal wat achter zoeken.....vooral mannen vaak. Het is gewoon zo.
Van vrouwen is het bekend dat ze hun gevoel/intuïtie véél beter gebruiken. Of je het nou leuk vind of niet Mannen zijn vaak bang om hun gevoel te tonen. Het maakt ze kwetsbaar. ('Stel je voor, je zou achteraf geen gelijk hebben, je hebt haar zomaar GELOOFD! Neee, dat kan niet hoor!' )
Ik weet natuurlijk niet zeker, of Char een bedriegster is. Maar mijn gevoel/intuïtie zegt van niet. Heeft trouwens niets met naïviteit te maken. Mijn ratio zegt dat er inderdaad de kans bestaat dat Char heel professioneel alles heeft opgezet. Maar toch, zelfs als ik met mijn verstand/ratio denk, kom ik nog uit bij dat ze geen bedriegster is. Dingen bij elkaar opgeteld.

Jouw verstand/ratio zegt dat Char een bedriegster is, omdat je denkt dat ze aan coldreading doet/info krijgt. Dit weet je ook niet zeker. Net zo min dat er een bewijs is dat ze eerlijk is (althans niet tastbaar m.i.) is er een bewijs dat ze een bedriegster is. En dan vind ik dat je voor allebei de mogelijkheid open moet houden en niet zo maar een oordeel moet vellen. Onderzoek zaken! Kijk naar die programma's, lees haar boeken voor mijn part. Kom alles over haar te weten. Verspilde tijd? Dan heb je ook geen recht van spreken en zul je niet serieus worden genomen door mensen die in haar geloven. Dan kom je over als iemand die klakkeloos alles aanneemt van mensen die zeggen dat ze aan coldreading doet. Niet alleen 'believers' nemen klakkeloos alles aan, dan doen de non believers ook
Als zij echt een team van mensen om zich heen heeft, zal het ooit uit komen. Eerlijkheid duurt het langst, dus we wachten nog steeds....

[ Bericht 6% gewijzigd door Analyzing_Barb op 04-03-2006 08:27:53 ]
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:30:17 #160
The Taxman Cometh
pi_35711696
gvd, hele reply getypt, alles kwijt
maar goed, niet echt iets nieuws onder de zon.

jij wilt dat ik mijn 'ratio' overboord gooi, en ik wil dat niet. klaar
(oke, béétje kort door de bocht is dat wel )

ik had een veel mooiere reply dan dit, maar heb geen zin om het opnieuw te typen
pi_35711715
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:30 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
gvd, hele reply getypt, alles kwijt
opnieuw!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:34:27 #162
The Taxman Cometh
pi_35711816
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:30 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

opnieuw!
ik heb geen recht van spreken hier
pi_35712101
pi_35712290
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:30 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

opnieuw!
Ja, ik ben ook wel benieuwd!
pi_35712317
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:52 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook wel benieuwd! [afbeelding]

wat is er mis met het jaknikkende smileytje van fok?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:57:10 #166
The Taxman Cometh
pi_35712432
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:53 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

pi_35712549
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:53 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Oja. Die is hier ook.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:04:38 #168
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_35715961
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 08:22 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Jouw verstand/ratio zegt dat Char een bedriegster is, omdat je denkt dat ze aan coldreading doet/info krijgt. Dit weet je ook niet zeker. Net zo min dat er een bewijs is dat ze eerlijk is (althans niet tastbaar m.i.) is er een bewijs dat ze een bedriegster is. En dan vind ik dat je voor allebei de mogelijkheid open moet houden en niet zo maar een oordeel moet vellen. Onderzoek zaken! Kijk naar die programma's, lees haar boeken voor mijn part. Kom alles over haar te weten. Verspilde tijd? Dan heb je ook geen recht van spreken en zul je niet serieus worden genomen door mensen die in haar geloven. Dan kom je over als iemand die klakkeloos alles aanneemt van mensen die zeggen dat ze aan coldreading doet. Niet alleen 'believers' nemen klakkeloos alles aan, dan doen de non believers ook
Als zij echt een team van mensen om zich heen heeft, zal het ooit uit komen. Eerlijkheid duurt het langst, dus we wachten nog steeds....
Verstandige woorden! Je kunt gewoon niet zeker weten of het echt is of niet. Je kunt die programma's wel bekijken, maar daar kun je geen betrouwbare conclusies uit trekken, want ze zijn bedoeld als amusement en niet als overtuigende bewijzen voor de gaven van Char. Daarom kun je er eindeloos over blijven discussiëren. Die programmamakers zijn geen wetenschappers die degelijk bewijsmateriaal willen leveren. Ze willen alleen een programma maken waar veel mensen graag naar kijken.

Char zou eens een aantal readings moeten geven aan mensen waarvan het zeker is dat ze daar van te voren geen informatie over kan hebben gekregen. Alles wat er tijdens die readings wordt gezegd, zou moeten worden opgeschreven, zodat parapsychologen en anderen die er ervaring mee hebben, het goed kunnen analyseren. Daarbij moeten er ook dingen worden nagezocht.

Zo zei Char tijdens de laatste uitzending dat de vrouw die na een avondje stappen vlak bij haar huis uit de bocht vloog helemaal van streek was geraakt doordat ze tijdens de rit een onaardig telefoontje kreeg van haar ex-man. Char gaf die man de schuld en iedereen nam aan dat ze gelijk had. Maar je kunt zoiets natuurlijk controleren! Het is mogelijk om na te gaan of de man inderdaad heeft gebeld. Ook de redactie van het RTL4-programma zou dat kunnen laten uitzoeken, maar dat doen ze niet. En daarom worden we er niets wijzer van.

Helaas zijn commerciële mediums zelden bereid aan zo'n onderzoek mee te doen. Ook parapsychologen hebben er trouwens weinig of geen belangstelling meer voor. Ttwintig jaar geleden hebben Nederlandse parapsychologen wel eens zo'n onderzoek uitgevoerd met verscheidene bekende paragnosten (toen wilden ze nog wel). Maar daar kwam niks paranormaals uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Parameter op 04-03-2006 18:10:13 ]
pi_35716171
Ja, dat was het geval van dat meisje met die oorbel
Lees maar terug
Trouwens, Robbert van den Broeke willen ze nu ook niet meer bij RTL4. Maar dat zal dan wel te maken hebben met dat waarschijnlijk niemand Robbert meer serieus zal nemen na zijn 'ontmaskeringen'.....

Het schijnt trouwens zo te zijn dat Char 25 jaar werkzaam is als medium al dat is behoorlijk lang. In aardse tijd dan

* even oud als ik

[ Bericht 18% gewijzigd door Analyzing_Barb op 04-03-2006 18:18:47 ]
pi_35716225
* Genverbrander is een groot fan van de posts van Parameter
pi_35716313
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:15 schreef Genverbrander het volgende:
* Genverbrander is een groot fan van de posts van Parameter
Ja, het bevat veelal waardevolle parapsychologische informatie
pi_35716351
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:18 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ja, het bevat veelal waardevolle parapsychologische informatie
Hij zou moeten solliciteren bij stichting skepsis
pi_35723897
Dan ga ik wel naar de Skepsis Watchers die zijn leuker!
(ik moet wel nog veel leren )
  zondag 5 maart 2006 @ 03:48:16 #174
The Taxman Cometh
pi_35731698
pi_35732747
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:04 schreef Parameter het volgende:

[..]

Verstandige woorden! Je kunt gewoon niet zeker weten of het echt is of niet. Je kunt die programma's wel bekijken, maar daar kun je geen betrouwbare conclusies uit trekken, want ze zijn bedoeld als amusement en niet als overtuigende bewijzen voor de gaven van Char. Daarom kun je er eindeloos over blijven discussiëren. Die programmamakers zijn geen wetenschappers die degelijk bewijsmateriaal willen leveren. Ze willen alleen een programma maken waar veel mensen graag naar kijken.

Char zou eens een aantal readings moeten geven aan mensen waarvan het zeker is dat ze daar van te voren geen informatie over kan hebben gekregen. Alles wat er tijdens die readings wordt gezegd, zou moeten worden opgeschreven, zodat parapsychologen en anderen die er ervaring mee hebben, het goed kunnen analyseren. Daarbij moeten er ook dingen worden nagezocht.

Zo zei Char tijdens de laatste uitzending dat de vrouw die na een avondje stappen vlak bij haar huis uit de bocht vloog helemaal van streek was geraakt doordat ze tijdens de rit een onaardig telefoontje kreeg van haar ex-man. Char gaf die man de schuld en iedereen nam aan dat ze gelijk had. Maar je kunt zoiets natuurlijk controleren! Het is mogelijk om na te gaan of de man inderdaad heeft gebeld. Ook de redactie van het RTL4-programma zou dat kunnen laten uitzoeken, maar dat doen ze niet. En daarom worden we er niets wijzer van.

Helaas zijn commerciële mediums zelden bereid aan zo'n onderzoek mee te doen. Ook parapsychologen hebben er trouwens weinig of geen belangstelling meer voor. Ttwintig jaar geleden hebben Nederlandse parapsychologen wel eens zo'n onderzoek uitgevoerd met verscheidene bekende paragnosten (toen wilden ze nog wel). Maar daar kwam niks paranormaals uit.
Die programa's zijn helemaal niet bedoeld als amusement, niet door Char zelf en niet door de believers , en ten minste zo zie ik het helemaal niet , omdat ik weet dat het hier over echte gaven gaat , .
Het zijn de sceptici, die lachen met alles en trekken alles in het belachelijke, of het nu over ufo's gaat of over telepathie of helderziendheid .Bijgevolg, zijn die readings héél erg serieus te nemen , vandaar ook het succes, net zoals VD Broeke heel serieus te nemen is , en wonderen bestaan heel serieus te nemen zijn ...en zo veel meer.

Ah jah " jij ziet ze vliegen , he?" krijg je te horen van de sceptici als je een ufo zou gezien hebben , weet je wel .
pi_35732982
quote:
Op zondag 5 maart 2006 08:33 schreef totsy het volgende:

[..]

Die programa's zijn helemaal niet bedoeld als amusement, niet door Char zelf en niet door de believers , en ten minste zo zie ik het helemaal niet , omdat ik weet dat het hier over echte gaven gaat , .
Het zijn de sceptici, die lachen met alles en trekken alles in het belachelijke, of het nu over ufo's gaat of over telepathie of helderziendheid .Bijgevolg, zijn die readings héél erg serieus te nemen , vandaar ook het succes, net zoals VD Broeke heel serieus te nemen is , en wonderen bestaan heel serieus te nemen zijn ...en zo veel meer.

Ah jah " jij ziet ze vliegen , he?" krijg je te horen van de sceptici als je een ufo zou gezien hebben , weet je wel .
Pikki ik begrijp ergens je frustratie wel maar het is nu eenmaal zo dat mensen een bewijs willen zien, daar doe je niet veel aan en is eigenlijk nog menselijk ook. Wat sceptisch zijn is niet erg, het houdt je nog een beetje op de grond. En sceptici onderzoeken wel degelijk zaken. Je hebt er bij die open staan voor dingen en die er niet gauw open voor staan. Soms doen ze gewoon goed werk. Nee maar dan dogmatici kan ik niet tegen maar je komt mij ook over als een dogmaticus. Want een believer die alles maar aanneemt terwijl hij het niet zeker weet (ja, denkt dat ie het zeker weet) of een non believer die werkelijk in NIKS gelooft, die zijn gewoon allebei dogmatisch. Je zou er een beetje tussenin kunnen zitten, dan wordt je zeer zeker serieus genomen. Je zegt dat dat je niet uit maakt, wat ik niet geloof, want anders zou je niet zo je best doen om mensen te proberen te overtuigen. En behou nou gewoon een beetje van je humor en eigen integriteit en hou de eer en trotsy:P aan jezelf. Een tip
Je hebt gewoon geen gegronde reden om alles wat Robbert of Char doet, aan te nemen. Ja, je gevoel, je intuïtie zeggen dat. Maar wie zegt dat die het altijd bij het juiste eind hebben? Ik geloofde eerst ook bijna heilig in Robbert, door onwetendheid vooral. Toen we/ze erachter kwamen dat er toch wel heel opvallende dingen waren veel niet klopte, tsja, dat is Robbert's eigen schuld. Het is niet leuk als mensen hem belachelijk maken, maar dat kun je hen niet kwalijk nemen. Toch zegt iets in mij, zoals je weet, nog steeds dat er nog wel de kans bestaat dat hij een mogelijke paranormale gave kan hebben. Maar dat weet je gewoon niet zeker. Of je je nou verheven voelt of niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Analyzing_Barb op 05-03-2006 10:44:22 ]
  Admin zondag 5 maart 2006 @ 14:23:41 #177
2222 crew  iteejer
pi_35739934
Mensen die er niet bij waren, gaan louter en alleen op veronderstellingen er van uit dat degenen die er wél bij waren het allemaal verkeerd gezien en gevoeld hebben.

Heel knap. Nog knapper dan Char! In ieder geval ook een stuk belachelijker dan Char. En met een hele hoop meer eigendunk dan Char.

Dit topic was een verslaglegging van een workshop. Geen rechtzaak waarin de verdachte zich moet verdedigen. Als men zonodig ertegenin wil gaan, open daar dan een apart topic over. Maar ga niet overal het causaal-empirische fundamentalisme rondspammen. Misschien dat we een apart 'hoekje voor skeptici' moeten openen. Zodat we in de andere topics wél over het onderwerp an sich kunnen spreken, zonder steeds weer hetzelfde onderliggende fundamenteel verschil van mening uit te moeten vechten.

Begint een beetje op die topics van Rude te lijken zo: 'Nee, het kan niet, wij hebben gelijk, want alleen wetenschappelijke tests kunnen iets bevestigen en voordat dat gebeurd is, is het onzin'. Mooi, weten we nu. Niet meer hier!
  zondag 5 maart 2006 @ 14:34:16 #178
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_35740301
Wat is precies je bezwaar, iteejer? Vanaf nu moeten alle ooggetuigenverslagen van mensen die mediums hebben bezocht dus voor waar aangenomen worden, en de sceptici mogen in een apart hoekje gaan roepen dat het ook anders kan zodat niemand ze hoort?

Dat riekt naar censuur.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:51:23 #179
The Taxman Cometh
pi_35740897
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:23 schreef iteejer het volgende:
Mensen die er niet bij waren, gaan louter en alleen op veronderstellingen er van uit dat degenen die er wél bij waren het allemaal verkeerd gezien en gevoeld hebben.

Heel knap. Nog knapper dan Char! In ieder geval ook een stuk belachelijker dan Char. En met een hele hoop meer eigendunk dan Char.

Dit topic was een verslaglegging van een workshop. Geen rechtzaak waarin de verdachte zich moet verdedigen. Als men zonodig ertegenin wil gaan, open daar dan een apart topic over. Maar ga niet overal het causaal-empirische fundamentalisme rondspammen. Misschien dat we een apart 'hoekje voor skeptici' moeten openen. Zodat we in de andere topics wél over het onderwerp an sich kunnen spreken, zonder steeds weer hetzelfde onderliggende fundamenteel verschil van mening uit te moeten vechten.

Begint een beetje op die topics van Rude te lijken zo: 'Nee, het kan niet, wij hebben gelijk, want alleen wetenschappelijke tests kunnen iets bevestigen en voordat dat gebeurd is, is het onzin'. Mooi, weten we nu. Niet meer hier!
sja, het eeuwige probleem van TRU. kan me je standpunt wel voorstellen, maar ik denk dat er niet veel aan te doen is..of dat je er iets aan moet willen doen....zie Gen's post

ik ben die strijd zo beu hier...de 2 groepen, de believers en de non-believers...waarom toch
pi_35742705
Of mensen die er tussenin zitten
  Admin zondag 5 maart 2006 @ 16:44:07 #181
2222 crew  iteejer
pi_35744927
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
sja, het eeuwige probleem van TRU. kan me je standpunt wel voorstellen, maar ik denk dat er niet veel aan te doen is..of dat je er iets aan moet willen doen....zie Gen's post

ik ben die strijd zo beu hier...de 2 groepen, de believers en de non-believers...waarom toch
Inderdaad, die strijd begint vervelend te worden.

Zo blijven de mensen die echt alleen maar geinteresseerd zijn in het paranormale weg, en degenen die plezier beleven aan polemieken (pro of contra) blijven hangen.

We moeten hier denk ik anders mee omgaan. Misschien dat we dan idd maar mensen hun zin moeten geven, en eindelijk die 'censuur' waar ze steeds over spreken maar eens echt uit gaan voeren.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:46:07 #182
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_35744993
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef iteejer het volgende:

[..]

Inderdaad, die strijd begint vervelend te worden.

Zo blijven de mensen die echt alleen maar geinteresseerd zijn in het paranormale weg, en degenen die plezier beleven aan polemieken (pro of contra) blijven hangen.

We moeten hier denk ik anders mee omgaan. Misschien dat we dan idd maar mensen hun zin moeten geven, en eindelijk die 'censuur' waar ze steeds over spreken maar eens echt uit gaan voeren.
Dit is wel heel erg offtopic, ik vind deze discussie meer geschikt voor Truth feedback 17
  zondag 5 maart 2006 @ 19:49:44 #183
The Taxman Cometh
pi_35750654
pi_36107715
Iemand Char gisteren gezien? Geweldige uitzending. Char was heel sterk.
En er viel een plant om

Hier trouwens het transcript van Char en haar reading waar we het eerder over hadden:
(stond toevallig op genverbrander.nl )

http://www.genverbrander.nl/forum/viewtopic?t=7
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:51:24 #185
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_36117680
Ga zo kijken, had t opgenomen. Ben benieuwd.

Overigens, die link: Sjáár... geniaal
pi_36127024
quote:
Iemand Char gisteren gezien? Geweldige uitzending. Char was heel sterk.
Ik heb het toevallig gister gezien. Vond jij het sterk? Ik vond het wonderbaarlijk slecht.

Op een gegeven moment noemde ze 4 keer achter elkaar een letter waar de persoon die ze 'las' helemaal niks mee kon. Vervolgens komt ze met de fantastische uitvlucht: 'Een kwade geest blokkeert mij!'

Zo lust ik er nog wel een paar.

Even verder in de uitzending was ze ook weer onnoemelijk aan het gissen. Nu raadde ze de ene naam na de andere, maar allemaal van mensen die nog leefden! Daar deed ze dus vervolgens ook niks mee.

En dan die Lucille Werner. Wow, er viel zomaar een plant om! Dat gebeurt nooit! Hoe kan dat?!

Nog gelet op wat de geesten aan Lucille te melden hadden? Helemaal niets. Samenvattend kon Char uiteindelijk de namen van de overleden vader en oma gissen met de losse vermelding dat het 'sterke geesten', waren omdat die plant omviel.

(Waarom zou je als geest een plant ergens achter het decor omgooien? Als je toch iets wilt duidelijk maken en je kunt dingen omgooien, doe het dan goed).
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:03:15 #187
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36129964
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:34 schreef Genverbrander het volgende:
Wat is precies je bezwaar, iteejer? Vanaf nu moeten alle ooggetuigenverslagen van mensen die mediums hebben bezocht dus voor waar aangenomen worden, en de sceptici mogen in een apart hoekje gaan roepen dat het ook anders kan zodat niemand ze hoort?

Dat riekt naar censuur.
Maar wat is het nut om je boodschap steeds hier te blijven verkondigen? Jij vindt het nuttig dat mensen vooral kritisch, rationeel en nuchter blijven nadenken. Maar dat kun je ze niet opdringen. Wat dit betreft heb ik meer begrip gekregen voor het standpunt van Iteejer. Er mag hier wel enige kritiek zijn, maar niet voortdurend. TRU is naar ik begrijp niet bedoeld als een kritisch discussieforum. Het is in de eerste plaats een forum voor mensen met gedeelde interesses. Je sceptische argumenten hebben niet hun interesse.

Het is misschien beter dat mensen die kritisch bezig willen zijn, dat op een apart forum doen, dat sinds kort bestaat. Het ene forum hoeft het andere niet uit te sluiten. Soms is er iets dat je wel kritisch onder de loep wilt nemen. Dat kun je elders doen als het hier niet goed valt. En soms wil je hier meepraten. Maar dan moet je je een beetje aanpassen. Het vrije woord hoeft toch niet overal te zegevieren?
pi_36130115
Het vrije woord = HET KAN NI .....BEWIJ.............ZEN ....
pi_36132073
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:03 schreef Parameter het volgende:

[..]

Maar wat is het nut om je boodschap steeds hier te blijven verkondigen? Jij vindt het nuttig dat mensen vooral kritisch, rationeel en nuchter blijven nadenken. Maar dat kun je ze niet opdringen. Wat dit betreft heb ik meer begrip gekregen voor het standpunt van Iteejer. Er mag hier wel enige kritiek zijn, maar niet voortdurend. TRU is naar ik begrijp niet bedoeld als een kritisch discussieforum. Het is in de eerste plaats een forum voor mensen met gedeelde interesses. Je sceptische argumenten hebben niet hun interesse.

Het is misschien beter dat mensen die kritisch bezig willen zijn, dat op een apart forum doen, dat sinds kort bestaat. Het ene forum hoeft het andere niet uit te sluiten. Soms is er iets dat je wel kritisch onder de loep wilt nemen. Dat kun je elders doen als het hier niet goed valt. En soms wil je hier meepraten. Maar dan moet je je een beetje aanpassen. Het vrije woord hoeft toch niet overal te zegevieren?
Je reageert op een oude post van me, parameter.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:23:40 #190
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36132363
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je reageert op een oude post van me, parameter.
Ha Ha! Sorry. Ik had echt niet gezien dat dit topic zo lang stil heeft gelegen.
Inmiddels ben je natuurlijk al weer een stuk verder in je ontwikkelingsproces.
pi_36133162
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:23 schreef Parameter het volgende:

[..]

Ha Ha! Sorry. Ik had echt niet gezien dat dit topic zo lang stil heeft gelegen.
Inmiddels ben je natuurlijk al weer een stuk verder in je ontwikkelingsproces.
Inderdaad.
pi_36136866
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:14 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik heb het toevallig gister gezien. Vond jij het sterk? Ik vond het wonderbaarlijk slecht.

Op een gegeven moment noemde ze 4 keer achter elkaar een letter waar de persoon die ze 'las' helemaal niks mee kon. Vervolgens komt ze met de fantastische uitvlucht: 'Een kwade geest blokkeert mij!'

Zo lust ik er nog wel een paar.

Even verder in de uitzending was ze ook weer onnoemelijk aan het gissen. Nu raadde ze de ene naam na de andere, maar allemaal van mensen die nog leefden! Daar deed ze dus vervolgens ook niks mee.

En dan die Lucille Werner. Wow, er viel zomaar een plant om! Dat gebeurt nooit! Hoe kan dat?!

Nog gelet op wat de geesten aan Lucille te melden hadden? Helemaal niets. Samenvattend kon Char uiteindelijk de namen van de overleden vader en oma gissen met de losse vermelding dat het 'sterke geesten', waren omdat die plant omviel.

(Waarom zou je als geest een plant ergens achter het decor omgooien? Als je toch iets wilt duidelijk maken en je kunt dingen omgooien, doe het dan goed).
Ten eerste ben jij uitermate sceptisch, dus is het wel heel logisch dat jij slechts de in jouw ogen negatieve/ongeloofwaardige dingen kunt noemen. Waarom zijn het altijd uitvluchten? Soms is een goed medium ook niet altijd alles duidelijk.
Trouwens, de naam Ilja, die niet echt veel voorkomt (nee, staat ook niet in het lijstje nee ) had ze ook vrijwel meteen goed, net als veel andere namen. Maar daar kijk je niet naar. Of je zal wel weer denken dat het doorgestoken kaart is.
Trouwens, de vrouw midden op straat? Char wist alles te vertellen tot in de details. Dingen die ze niet kon weten via haar 'team' en die vrouw kénde ze ook gewoon niet. Jaja, het blijft tv, maar kom op zeg!

En sterke geesten? Dat vond ze al voordat die plant om viel.
'Als je het doet, doe het dan goed.' waarom zou dat niet 'goed' zijn? Zo let je werkelijk op alles en wil je de dingen die toch wel waar kunnen zijn ook niet zien.
Trouwens, geesten schijnen ongelofelijk veel energie te moeten gebruiken om iets om te kunnen gooien of laten bewegen. Als het dan werkelijk sterke energieën waren, was het een makkie geweest om die plant om te gooien.
Alles wordt altijd meteen in het belachelijke getrokken, of nee, 'het team' van Char zal er natuurlijk weer achter zitten, of het is 'gewoon toeval'.
pi_36137114
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ten eerste ben jij uitermate sceptisch, dus is het wel heel logisch dat jij slechts de in jouw ogen negatieve/ongeloofwaardige dingen kunt noemen. Waarom zijn het altijd uitvluchten? Soms is een goed medium ook niet altijd alles duidelijk.
Trouwens, de naam Ilja, die niet echt veel voorkomt (nee, staat ook niet in het lijstje nee ) had ze ook vrijwel meteen goed, net als veel andere namen. Maar daar kijk je niet naar. Of je zal wel weer denken dat het doorgestoken kaart is.
Trouwens, de vrouw midden op straat? Char wist alles te vertellen tot in de details. Dingen die ze niet kon weten via haar 'team' en die vrouw kénde ze ook gewoon niet. Jaja, het blijft tv, maar kom op zeg!

'Als je het doet, doe het dan goed.' waarom zou dat niet 'goed' zijn? Zo let je werkelijk op alles en wil je de dingen die toch wel waar kunnen zijn ook niet zien.
Trouwens, geesten schijnen ongelofelijk veel energie te moeten gebruiken om iets om te kunnen gooien of laten bewegen. Als het dan werkelijk sterke energieën waren, was het een makkie geweest om die plant om te gooien.
Alles wordt altijd meteen in het belachelijke getrokken, of nee, 'het team' van Char zal er natuurlijk weer achter zitten, of het is 'gewoon toeval'.
Ik herinner mij een uitzending van "wonderen bestaan" en dat ging over een bezoek aan een graf op het kerkhof denk ik , en iemand had iets lelijks gezegd over die dode , en thuis gekomen zaten ze in de huiskamer in de zetel en er stond een stoffen pop , gemaakt door die dode die ze gaan bezoeken waren naast een raam ,en toen ze terug over dat onderwerp begonnen vloog die pop, die de dode die op het kerkhof lag en ze gaan bezoeken waren letterlijk naar de andere kant.
Geesten kunnen dus waarlijk objecten doen bewegen .
pi_36141391
quote:
Ten eerste ben jij uitermate sceptisch, dus is het wel heel logisch dat jij slechts de in jouw ogen negatieve/ongeloofwaardige dingen kunt noemen
Dat is natuurlijk zo. Maar als je er op let is het echt opvallend hoeveel dingen ze fout doet. Mensen die wel geloven in wat ze doet zijn erg bereid om alles wat Char zegt te laten kloppen met hun verhaal.

Is het je opgevallen dat Char een paar keer heeft gezegd dat de gasten de naam niet moesten noemen nadat ze de naam hadden genoemd? Je kunt daaraan duidelijk merken dat mensen Char erg graag zelf helpen om het verhaal kloppend te maken. Daarbij vergeten ze gewoon de momenten dat Char er falikant naast zit omdat ze zo gefocust zijn om iets te horen dat ze herkennen. En als je daarop let zul je merken dat die momenten er, ondanks de editing van de TV, bijna net zoveel zijn als de momenten dat ze iets zegt dat wel klopt.
pi_36144741
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:56 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo. Maar als je er op let is het echt opvallend hoeveel dingen ze fout doet. Mensen die wel geloven in wat ze doet zijn erg bereid om alles wat Char zegt te laten kloppen met hun verhaal.

Is het je opgevallen dat Char een paar keer heeft gezegd dat de gasten de naam niet moesten noemen nadat ze de naam hadden genoemd? Je kunt daaraan duidelijk merken dat mensen Char erg graag zelf helpen om het verhaal kloppend te maken. Daarbij vergeten ze gewoon de momenten dat Char er falikant naast zit omdat ze zo gefocust zijn om iets te horen dat ze herkennen. En als je daarop let zul je merken dat die momenten er, ondanks de editing van de TV, bijna net zoveel zijn als de momenten dat ze iets zegt dat wel klopt.
En is het niet zo dat jullie ( de sceptici) redenatie een beetje er een is dat elk medium de grootste wonderen zou moeten kunnen voorspellen en onfeilbaar zou moeten zijn en zich nooit éénmaal mag vergissen en als het ware bijna een bovennnatuurlijk wezen zou moeten zijn .Het zijn ook maar mensen in een menselijk lichaam , hoor en geen goden . So what ?
.....Wat een maffe redenering van de sceptici , gewoon omdat zij het niet kunnen hebben dat het mediumschap bestaat , mafkezen zijn jullie.
pi_36145483
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:33 schreef totsy het volgende:

[..]

En is het niet zo dat jullie ( de sceptici) redenatie een beetje er een is dat elk medium de grootste wonderen zou moeten kunnen voorspellen en onfeilbaar zou moeten zijn en zich nooit éénmaal mag vergissen en als het ware bijna een bovennnatuurlijk wezen zou moeten zijn .
Dat 'de sceptici' dat zouden willen maak jij er van. Er wordt slechts geconstateerd dat Char wel erg veel 'misses' heeft, en met de 'hulp' die het publiek zelf al geeft eigenlijk bijzonder weinig nieuws weet te brengen. Maar verder is het natuurlijk heeeel vreemd dat van iemand die beweert over para-normale gaven te beschikken ook wordt verlangd die dan te demonstreren. Heel gek is dat ja.
pi_36145695
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat 'de sceptici' dat zouden willen maak jij er van. Er wordt slechts geconstateerd dat Char wel erg veel 'misses' heeft, en met de 'hulp' die het publiek zelf al geeft eigenlijk bijzonder weinig nieuws weet te brengen. Maar verder is het natuurlijk heeeel vreemd dat van iemand die beweert over para-normale gaven te beschikken ook wordt verlangd die dan te demonstreren. Heel gek is dat ja.
OOOh wacht is: jullie sceptici spreken elkander behoorlijk tegen .
Van Robbert wordt door Nanninga gezegd dat hij téveel treffers heeft, buiten het normale, ......dus is ie een bedrieger.
Van Char wordt gezegd , dat er teveel missers zijn .
Mijn conclusie is dus , dat de heren Skeptici niet meer weten wat ze willen en duchtig rond de pot draaien en er gewoon op uit zijn alles wat enigszins naar het paranormale ruikt onder de tapijt te vegen , wat iedereen ondertussen stilletjes aan begint te beseffen, door het geval van Robbert van de Broeke.
Ik heb mij al vaak afgevraagd, of dit overigens niet een onderdeel van Robbert zijn ware missie was , nl. de Skeptici ontmaskeren .
pi_36146371
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat je mij hier niet meer ziet. Je kunt ongelovige Thomassen toch niet overtuigen. Temeer ook, omdat ze het eigenlijk diep in hun hart ook niet willen geloven, alleen hebben ze dat zelf vaak niet door. Ik geloof ook niet alles, ben uitermate nuchter. Maar ik kom wel vanuit een frame waarin alles mogelijk is. Ik heb dan ook een zeer ruim blikveld, 180 graden anders dan de speldeknopgaatjes waar lieden als Randy en Genverbrander door kijken.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36146497
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:17 schreef totsy het volgende:

[..]

Van Robbert wordt door Nanninga gezegd dat hij téveel treffers heeft, buiten het normale, ......dus is ie een bedrieger.
Zucht. con-text, my dear Watson.

Char zit, zoals zo veel 'mediums' te vissen naar bevestiging door haar slachtoffers. Dat gevis, en de foute gokken worden vergeten door het publiek, en de juiste antwoorden (vaak simpelweg aangereikt door het publiek) worden gezien als een 'reading'. De grote berg missers zijn slechts hengeltjes die geen bevestiging opleverden. De voor de hand liggende conclusie is dan ook dat als je maar genoeg raadt, en let op de reactie van je slachtoffer, je op die manier ook wel eens iets goeds te pakken hebt.
Dat is de techniek die Char gebruikt, en waar de hoeveelheid 'misses' een goede indicator van is.

Robbert heeft zo'n enorm slagingspercentage dat je kunt stellen dat hij of inderdaad iets paranormaals zou kunnen, of de zaak op een andere manier loopt te flessen. Kijken we dan naar een aantal goed bestudeerde trucjes van hem, dan blijkt al snel dat hij er andere methodes op na zal houden. Denk aan de afbeelding die van een bankbiljet af blijkt te komen. Denk aan de 3 foto's die spontaan 4 werden. Denk aan de 'genverbrander' . Zijn hoeveelheid 'hits' zijn een indicatie van andere methodes, zoals simpelweg bepaalde voorbereiding.
quote:
Mijn conclusie is dus , dat de heren Skeptici niet meer weten wat ze willen en duchtig rond de pot draaien en er gewoon op uit zijn alles wat enigszins naar het paranormale ruikt onder de tapijt te vegen , wat iedereen ondertussen stilletjes aan begint te beseffen, door het geval van Robbert van de Broeke.
Nee, ze willen oplichters ontmaskeren. Niks mis mee, m.i. Als die paranormale zaken echt bestaan; toon het maar aan. Laat het maar zien in een controleerbaar experiment.
quote:
Ik heb mij al vaak afgevraagd, of dit overigens niet een onderdeel van Robbert zijn ware missie was , nl. de Skeptici ontmaskeren .
Tot nu toe bakt hij daar bar weinig van, eerlijk gezegd.
pi_36146674
Dat is niet helemaal juist makker. De skeptici gaan er vaak bij VOORBAAT al van uit dat het paranormale onzin is en NIET bestaat. DAT is de toon en houding die zij uitdragen, ook al wordt het niet altijd zo hardop gezegd.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36146783
En controleerbare experimenten werken niet, period. Waarom dat zo is? Ik weet het niet maar het is nu eenmaal zo.

Helderzienden beweren dat een aura ongeveer een halve meter van een lichaam uitstraalt. Dus wat hadden de pislullen van Skepis bedacht? Dat een helderziende dus een aura van iemand moet kunnen zien die VLAK naast een deurpost, achter een muur staat.

Maar helaas helaas, geen een helderziende (inclusing myself, want ik heb de test ook bij vrienden thuis gedaan) was in staat hoger dan de kansberekening toelaat, om aan te geven of er nu wel of niet iemand stond. Je zou haast denken dat onze gave gewoon niet bewezen MAG worden, wat af en toe ZEER frustrerend is!
Gaap Goals rulezzz!
pi_36146856
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Zucht. con-text, my dear Watson.

Char zit, zoals zo veel 'mediums' te vissen naar bevestiging door haar slachtoffers. Dat gevis, en de foute gokken worden vergeten door het publiek, en de juiste antwoorden (vaak simpelweg aangereikt door het publiek) worden gezien als een 'reading'. De grote berg missers zijn slechts hengeltjes die geen bevestiging opleverden. De voor de hand liggende conclusie is dan ook dat als je maar genoeg raadt, en let op de reactie van je slachtoffer, je op die manier ook wel eens iets goeds te pakken hebt.
Dat is de techniek die Char gebruikt, en waar de hoeveelheid 'misses' een goede indicator van is.

Robbert heeft zo'n enorm slagingspercentage dat je kunt stellen dat hij of inderdaad iets paranormaals zou kunnen, of de zaak op een andere manier loopt te flessen. Kijken we dan naar een aantal goed bestudeerde trucjes van hem, dan blijkt al snel dat hij er andere methodes op na zal houden. Denk aan de afbeelding die van een bankbiljet af blijkt te komen. Denk aan de 3 foto's die spontaan 4 werden. Denk aan de 'genverbrander' . Zijn hoeveelheid 'hits' zijn een indicatie van andere methodes, zoals simpelweg bepaalde voorbereiding.
[..]

Nee, ze willen oplichters ontmaskeren. Niks mis mee, m.i. Als die paranormale zaken echt bestaan; toon het maar aan. Laat het maar zien in een controleerbaar experiment.
[..]

Tot nu toe bakt hij daar bar weinig van, eerlijk gezegd.
Ik ben het hier volledig niet eens mee.
Waarom ?
Char heeft besloten met haar gave die écht is in de showbizz te gaan .
Dit doe je of doe je niet , en moet je zelf als medium uitmaken , gezien de consekwenties die dat meebrengt vnl. aan kritieken, ..en media..
Char koppelt daar ook , naast de vele readings die zij doet , ook nog een bijgevoegde spirituele waarde aan .Dit doet zij bijv. in de uitzendingen(bv.bij Jensen) waar zij een "intervieuw' geeft en over ditjes en datjes praat , haar leven enz, en een aantal waardevolle boodschappen aan de mensen meegeeft, ...
Als je op de planken staat voor een grote zaal , en heel veel succes hebt, kun je daar natuurlijk niet als een "seute" of "trutje" gaan staan, je moet enigszins wat "look" en "allure" naar voren brengen .
Daarin slaagt zij indeed, en dat interpreteren sommige mensen reeds verkeerdelijk .
Voordat ikzelf haar intervieuw gezien had, had ik ook een verkeerd idee over Char, (had gewoon een kleinstukje reading van haar gezien, en dacht zo van 'brrr' is dat alles wat die kan ....).
Tot ik mij ging toeleggen, en aandachtiger haar readings ging bestuderen, en het interviuw 2 x aandachtg bekeken heb .
Vissen ? ik denk dat zij dat ook een beetje voor het spektakel doet , omdat het anders missch te kort zou zijn, maar de mensen vertellen nu eenmaal soms teveel,en zij moet daar rekening mee houden, en het als het ware "inpassen" in haar reading, wat niet altijd gemakkeliejk schijnt te zijn.
Ikvindt haat dood -integer overigens.
Dan concludeerde ik : wat een pracht van een vrouw (op geestelijk gebied dan en ook daarbuiten) .
pi_36146870
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat is niet helemaal juist makker. De skeptici gaan er vaak bij VOORBAAT al van uit dat het paranormale onzin is en NIET bestaat. DAT is de toon en houding die zij uitdragen, ook al wordt het niet altijd zo hardop gezegd.
Aangezien er van het hele paranormale gezweef nog nooit ook maar één iota is aangetoond, denk ik dat die houding wel een beetje gerechtvaardigd is. Maar het staat je nog steeds helemaal vrij om het aan te tonen hoor.
pi_36146999
Dat paranormalen dingen zien die voor hen echt zijn en door 99% van de mensen (oke iets minder) niet gelooft worden, is JULLIE probleem, niet het onze. Wij hoeven NIKS te bewijzen. Bevalt die materie je niet, hou je er dan verre van! Wij richten ook geen websites op en lopen met spandoeken rond waarop schreeuwerig kenbaar gemaakt wordt hoe zielig wij jullie vinden dat je echt nergens in gelooft.

Een goed medium bouwt zichzelf op en bewijst zich door de goede readings. Doet hij of zij dat niet, dan is het heel snel afgelopen! Mensen zijn echt niet achterlijk hoor.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36147395
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat paranormalen dingen zien die voor hen echt zijn en door 99% van de mensen (oke iets minder) niet gelooft worden, is JULLIE probleem, niet het onze. Wij hoeven NIKS te bewijzen. Bevalt die materie je niet, hou je er dan verre van! Wij richten ook geen websites op en lopen met spandoeken rond waarop schreeuwerig kenbaar gemaakt wordt hoe zielig wij jullie vinden dat je echt nergens in gelooft.

Een goed medium bouwt zichzelf op en bewijst zich door de goede readings. Doet hij of zij dat niet, dan is het heel snel afgelopen! Mensen zijn echt niet achterlijk hoor.
Indeed, en Char heeft haar échte kunde allang bewezen, want zij is gevraagd om voor de FBI te werken en readen, wie weet wat zij allemaal al niet gedaan heeft waar wij nog eens geen weet van hebben , anders had zij ook niet zo bekend geweest .

Probeer zelf maar eens om zo bekend te worden, zal je niet lukken als je een pipo bent die niks kan .En zie al hoe moeilijk het bij Robbert al gaat en hij is een echte , be sure!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:01:21 #206
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36148244
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:17 schreef totsy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je kan stellen dat er één laag/beeld sceptici bestaat.... en die suggestie wek je hier wel een beetje.
Sceptici (om de aanduiding maar even over te nemen) zijn individuen... kunnen hun aanames (want dat zijn het !! Het niet bestaan van eventuele paranormale gaven is ook niet aangetoond) op verschillende manieren onderbouwen.
Net zoals "gelovigen" niet allemaal achter dezelfde redenering staan.
De één zegt "het bestaat, want ik geloof", de ander zegt "het bestaat want ik heb ervaren"", een ander zegt "het bestaat want ik geloof niet in God"en weer iemand anders kan zeggen "het bestaat want ik geloof wèl in God en deze gaven zijn van hem afkomstig.

Uitspraken zijn alleen voor rekening van degene die ze uitspreekt (of de groep doe de persoon met toestemming vertegenwoordigd)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36156116
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:01 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je kan stellen dat er één laag/beeld sceptici bestaat.... en die suggestie wek je hier wel een beetje.
Sceptici (om de aanduiding maar even over te nemen) zijn individuen... kunnen hun aanames (want dat zijn het !! Het niet bestaan van eventuele paranormale gaven is ook niet aangetoond) op verschillende manieren onderbouwen.
Net zoals "gelovigen" niet allemaal achter dezelfde redenering staan.
De één zegt "het bestaat, want ik geloof", de ander zegt "het bestaat want ik heb ervaren"", een ander zegt "het bestaat want ik geloof niet in God"en weer iemand anders kan zeggen "het bestaat want ik geloof wèl in God en deze gaven zijn van hem afkomstig.

Uitspraken zijn alleen voor rekening van degene die ze uitspreekt (of de groep doe de persoon met toestemming vertegenwoordigd)
Natuurlijk kun je niet alle sceptiki onder één kam scheren, net zoals je niet alle believers onder één vleugel kunt brengen .
Het gaat over een levenshouding , een visie op de werkelijkheid, zelfs op het universele kosmos.
En daarin moet elkeen zijn weg zoeken en afleggen.
Het irritante hierbij is wanneer een groep bij hoog en laag beweert de andere te willen overuigen van zijn gelijk.Het is niet omdat persoon x zegt , het zit zo volgens mij dat hij daarom de andere persoon y persé moet overtuigen .Aan elkeen zijn mening.
Maar wat ik héél negatief aan de "echte sceptici " van de sceptische organisaties vindt is dat zij via de media het publiek willen bespelen , op een oneerlijke manier , door hun visie zoveel mogelijk door te drukken en zich in te wroeten in allerlei media, organisaties, tijdschriften,en onderwijs en dgl enz en opereren onder het "mom" van zogezegd de mensheid te willen behoeden voor andersdenkenden , alternatieve wetenschappers bestempelen als zijnde charlatans of kwakzalvers ...
Daardoor stellen zij zichzelf op als een "dogmatische sekte" net zoals de Kerk dat deed en nog probeert te doen .
Deze werkwijze hebben zij nu ook toegepast bij heel het geval van Robbert Van Den Broeke. Zonder degelijke bewijzen iemand in de gehele media beschuldigen van oplichter . Bravo !
Daarom heb ik veel meer respect voor de believers.
pi_36162330
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Neenee, jij en ik zijn beiden weleens sceptisch, je gaf dit zelf eerder al aan. Ik zou het dan liever 'dogmatisch' willen noemen. (ik had er eerst geen woord voor, heerlijk als je een woord ergens voor hebt, dan hoef je niet zoveel moeite te doen om het te omschrijven )
pi_36162371
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
En controleerbare experimenten werken niet, period. Waarom dat zo is? Ik weet het niet maar het is nu eenmaal zo.

Helderzienden beweren dat een aura ongeveer een halve meter van een lichaam uitstraalt. Dus wat hadden de pislullen van Skepis bedacht? Dat een helderziende dus een aura van iemand moet kunnen zien die VLAK naast een deurpost, achter een muur staat.

Maar helaas helaas, geen een helderziende (inclusing myself, want ik heb de test ook bij vrienden thuis gedaan) was in staat hoger dan de kansberekening toelaat, om aan te geven of er nu wel of niet iemand stond. Je zou haast denken dat onze gave gewoon niet bewezen MAG worden, wat af en toe ZEER frustrerend is!
Dat is dus ook de reden waarom mensen zoals Randi geld en zelfs een miljoen dollar uitloven, omdat ze weten dat het toch niet lukt, ook al is iemand daadwerkelijk paranormaal begaafd.
Die miljoen dollar blijft lekker in z'n zak (die hij misschien niet eens echt ter beschikking stelt).
pi_36162447
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:22 schreef totsy het volgende:

[..]

Indeed, en Char heeft haar échte kunde allang bewezen, want zij is gevraagd om voor de FBI te werken en readen, wie weet wat zij allemaal al niet gedaan heeft waar wij nog eens geen weet van hebben , anders had zij ook niet zo bekend geweest .

Probeer zelf maar eens om zo bekend te worden, zal je niet lukken als je een pipo bent die niks kan .En zie al hoe moeilijk het bij Robbert al gaat en hij is een echte , be sure!
Zegt Char niet, dat iedereen dit in principe kan, wat zij doet? Iedereen kan die intuïtie enz bezitten, maar je moet er wel wat voor doen. Char heeft na een periode gelijk aan mijn leeftijd (25 jaar dus) dat wel bewezen. M.i. zijn de mensen die blokkades hebben en er niet open voor staan de mensen die dit niet kunnen. Ze kunnen het wel, maar willen het niet.
pi_36163051
Waarom praten geesten nooit duidelijk tegen die Char maar lijkt het altijd of ze een spelletje Hints aan het spelen zijn?
  zondag 19 maart 2006 @ 11:33:13 #212
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36163297
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Zegt Char niet, dat iedereen dit in principe kan, wat zij doet? Iedereen kan die intuïtie enz bezitten, maar je moet er wel wat voor doen. Char heeft na een periode gelijk aan mijn leeftijd (25 jaar dus) dat wel bewezen. M.i. zijn de mensen die blokkades hebben en er niet open voor staan de mensen die dit niet kunnen. Ze kunnen het wel, maar willen het niet.
Nee hoor, daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Je hebt het of je hebt het niet. Alle cursussen en opleidingen ten spijt, maar helderziend en/of paragnost zijn is iets wat echt niet te leren valt. Maar blijkbaar slaat een stukje kapitalisme zelfs bij de new age guys toe.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:39:32 #213
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36163433
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:33 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Nee hoor, daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Je hebt het of je hebt het niet. Alle cursussen en opleidingen ten spijt, maar helderziend en/of paragnost zijn is iets wat echt niet te leren valt. Maar blijkbaar slaat een stukje kapitalisme zelfs bij de new age guys toe.
Nou, ik denk dat een heleboel van wat men "paranormaalgevoelig" noemt wèl door iedereen beoefent zou kunnen worden, maar dat men te gefocussed op zichzelf is geraakt en daardoor niet meer ontvankelijk zijn voor subtielere signalen.

Aanleren ?
Ik denk dat je dan je levenshouding moet wijzigen.
En de cursussen die aangeboden worden, het gekld dat ermee gemoeid gaat...

ik moet altijd lachen als ik bedenk dat mensen ladingen geld betalen voor iets dat ze eigenljik al in zich hebben.
En mensen die geld vrágen voor het geven van cursussen... die vragen imo veel te veel geld geld voor iets dat niet eens van hun is. Ze doen alsof zij iets "weggeven".
Sir Winston Churchill
pi_36163794
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Waarom praten geesten nooit duidelijk tegen die Char maar lijkt het altijd of ze een spelletje Hints aan het spelen zijn?
Omdat Charlatan een spelletje hints aan het spelen is, en er geen geest aan te pas komt.

Maar dat mag je niet zeggen natuurlijk .
pi_36166365
Het overvalt zeker iemand, of het komt spontaan , ineens, maar leren , neen gaat niet zomaar.

Kijk maar naar deze site : die van de wereldberoemde helderziende Peter Hurkos:
Peter Hurkos is considered by experts to have been the world's foremost psychic! Born May 21, 1911, in Dordrecht, Holland (died June1, 1988 in Los Angeles, CA), he acquired his psychic gift in 1941 after falling from a ladder and suffering a brain injury...he discovered he had developed an ability to pierce the barriers that separate the past, present and future.

Decorated as a war hero by Queen Juliana of The Netherlands (there is a statue commemorating Hurkos and seven other Dutch Underground war heroes in the Center Square in Rotterdam). He had been a consultant to every President of the United States from Eisenhower to Reagan. Hurkos received countless police badges from police chiefs around the world, including one from the International Police Association, and INTERPOL. His Holiness, Pope Pius XII, decorated Hurkos stating; "I hope you will always use your God-given Gift for the betterment of mankind. Use it as an instrument to touch the people, to help them."

http://www.peterhurkos.com/

[ Bericht 16% gewijzigd door totsy op 19-03-2006 13:46:33 ]
pi_36166909
Ah Peter Hurkos, those were the days. Hieronder een grappig verhaaltje over dit wereldwonder.
Lees vooral de reading halverwege het stuk, hilarisch

http://povonline.com/cols/COL054.htm
  zondag 19 maart 2006 @ 15:35:23 #217
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36169390
Kun je nagaan hoe dom jullie zijn. Als een medium echt niets kan dan val je toch zo door de mand man. Denk je nou echt dat een nepper wereldberoemd wordt? Jullie nietige muizenbrein kan gewoon niet bevatten dat zulke dingen bestaan.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 19 maart 2006 @ 15:45:40 #218
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36169670
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Kun je nagaan hoe dom jullie zijn. Als een medium echt niets kan dan val je toch zo door de mand man. Denk je nou echt dat een nepper wereldberoemd wordt? Jullie nietige muizenbrein kan gewoon niet bevatten dat zulke dingen bestaan.
Dat is natuurlijk niet waar. Hurkos werd bekend door voorstellingen waarbij hij geblinddoekt informatie gaf over mensen die op portretfoto's stonden. Ik neem aan dat je wel weet hoe onbetrouwbaar zo'n blinddoek kan zijn. Daarom stelde men voor dat Hurkos de foto's achter zijn rug zou houden, maar dat wilde hij niet, zoals de parapsycholoog George Zorab in 1962 schreef. Zorab en anderen leverden ook kritiek op vermissingszaken die Hurkos zou hebben opgelost, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval was. (Hij liet zich er wel goed voor betalen.) Hurkos was niet bereid aan parapsychologisch onderzoek deel te nemen. Zo sloeg hij een uitnodiging van J.B. Rhine af. Alleen de parapsycholoog Charles C. Tart kreeg toestemming een onderzoek uit te voeren, maar dat leverde niks op.
pi_36172140
quote:
Ik kan wel een experiment bedenken waarmee je een medium zou kunnen toetsen.

Ik heb wel gehoord van mediums (media?) die een reading kunnen doen vanaf een opgestuurde foto. Als het medium echt specifieke dingen doorkrijgt zou hetgeen het medium te zeggen heeft dus heel specifiek op de persoon op de foto moeten slaan. Dit kun je testen.

Je maakt een steekproef van pak hem beet 6 compleet willekeurige personen die elkaar niet kennen en geen familie zijn. Voor de betrouwbaarheid zouden ze wel allemaal van hetzelfde geslacht moeten zijn en in gelijkende omstandigheden moeten leven.

Het medium en de personen op de foto zullen elkaar nooit ontmoeten. Elk van de personen uit de steekproef levert een foto in. Daar wordt verolgens willekeurig 1 foto uit getrokken. Niemand krijgt te weten welke foto het is, alleen het medium.

Het medium krijgt de foto en doet er een reading mee. Het medium krijgt verder geen namen of informatie, er mag alleen worden gewerkt met de foto. De woorden van het medium worden compleet letterlijk opgenomen of genotuleerd.

Vervolgens krijgen alle 6 personen uit de steekproef de lezing van het medium te horen of te lezen. Daarna moeten ze aangeven in hoeverre hetgeen het medium heeft gezegd klopt met hun situatie en of ze er wat aan hebben. Dit zouden ze kunnen waarderen met een cijfer.

Als het goed is zou de persoon waarvan het medium de foto heeft gezien een hogere waardering moeten geven dan de andere personen.

Dit kun je herhalen met een groot aantal van deze relatief overzichtelijke steekproeven.

Als de readings telkens significant beter worden gewaardeerd door de persoon op de foto kun je ervan uitgaan dat het medium inderdaad specifiek informatie 'doorkrijgt' over die personen op de foto.

Is dat niet het geval en waardeert iedereen de readings hetzelfde dan kun je ervan uitgaan dat het medium gewoon wat praat in algemene termen die op iedereen kunnen slaan. Dat zou een sterke aanwijzing zijn dat er niets paranormaals gebeurt.
pi_36172657
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:17 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik heb wel gehoord van mediums (media?) die een reading kunnen doen vanaf een opgestuurde foto. Als het medium echt specifieke dingen doorkrijgt zou hetgeen het medium te zeggen heeft dus heel specifiek op de persoon op de foto moeten slaan. Dit kun je testen.

Je maakt een steekproef van pak hem beet 6 compleet willekeurige personen die elkaar niet kennen en geen familie zijn. Voor de betrouwbaarheid zouden ze wel allemaal van hetzelfde geslacht moeten zijn en in gelijkende omstandigheden moeten leven.

Het medium en de personen op de foto zullen elkaar nooit ontmoeten. Elk van de personen uit de steekproef levert een foto in. Daar wordt verolgens willekeurig 1 foto uit getrokken. Niemand krijgt te weten welke foto het is, alleen het medium.

Het medium krijgt de foto en doet er een reading mee. Het medium krijgt verder geen namen of informatie, er mag alleen worden gewerkt met de foto. De woorden van het medium worden compleet letterlijk opgenomen of genotuleerd.

Vervolgens krijgen alle 6 personen uit de steekproef de lezing van het medium te horen of te lezen. Daarna moeten ze aangeven in hoeverre hetgeen het medium heeft gezegd klopt met hun situatie en of ze er wat aan hebben. Dit zouden ze kunnen waarderen met een cijfer.

Als het goed is zou de persoon waarvan het medium de foto heeft gezien een hogere waardering moeten geven dan de andere personen.

Dit kun je herhalen met een groot aantal van deze relatief overzichtelijke steekproeven.

Als de readings telkens significant beter worden gewaardeerd door de persoon op de foto kun je ervan uitgaan dat het medium inderdaad specifiek informatie 'doorkrijgt' over die personen op de foto.

Is dat niet het geval en waardeert iedereen de readings hetzelfde dan kun je ervan uitgaan dat het medium gewoon wat praat in algemene termen die op iedereen kunnen slaan. Dat zou een sterke aanwijzing zijn dat er niets paranormaals gebeurt.
Is dit nu geen stupide proef voor throllmedium's ?Veel te gemakkelijk .
Hahahah...heb ik ook al gedaan met een vriend van me die medium is , hij wist ook alles over de foto's, en het grappigste er was er eentje van m'n hond bij......en raar maar waar ....dat wist ie ook .....
Wat zeg je nou ? Prst ......je het niet uit van te lachen ?
  zondag 19 maart 2006 @ 18:21:09 #221
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36173974
quote:

[..]

Ja, dat is een goede methode, die bekend staat als de Pratt-Bridge Matching Method. Hij werd in 1953 voor het eerst toegepast door twee parapsychologen, Pratt en Bridge. Men is er echter weer mee gestopt, omdat het geen succes opleverde.
  zondag 19 maart 2006 @ 18:35:45 #222
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36174378
quote:

[..]

He he, eindelijk iemand die het toch enigszins snapt. Ik ben het helemaal met je eens. Maar dat is dus wat ik al zo lang gil: een normale goede reading als test.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36174686
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
He he, eindelijk iemand die het toch enigszins snapt. Ik ben het helemaal met je eens. Maar dat is dus wat ik al zo lang gil: een normale goede reading als test.
Nog simpeler zou zijn om 10 foto's laten zien en het medium te laten vertellen welke van de getoonde personen nog leven en welke overleden zijn. Moet toch een koud kunstje zijn voor een beetje medium? Toch beginnen ze er nooit aan, heel opvallend.
  zondag 19 maart 2006 @ 18:48:56 #224
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36174800
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:21 schreef Parameter het volgende:

[..]

Ja, dat is een goede methode, die bekend staat als de Pratt-Bridge Matching Method. Hij werd in 1953 voor het eerst toegepast door twee parapsychologen, Pratt en Bridge. Men is er echter weer mee gestopt, omdat het geen succes opleverde.
Hoezo niet? Een beetje medium kan aan de hand van een foto of voorwerp dingen zeggen over de eigenaar, whereas die andere 5 personen OF niets zullen zeggen omdat ze eenmaal niets doorkrijgen OF iets gaan verzinnen.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 19 maart 2006 @ 18:51:11 #225
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36174901
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nog simpeler zou zijn om 10 foto's laten zien en het medium te laten vertellen welke van de getoonde personen nog leven en welke overleden zijn. Moet toch een koud kunstje zijn voor een beetje medium? Toch beginnen ze er nooit aan, heel opvallend.
Nee, dat is het niet. Laat gewoon het medium zoveel mogelijk in z'n element en laat hem zelf het een en ander zeggen over een foto of voorwerp. En ook al zou hij in een half uur maar drie dingen zeggen die echt kloppen, verklaar dan maar eens waar hij die info vandaan haalt. Of is het dan weer toeval??
Gaap Goals rulezzz!
pi_36175074
Hou aub. eens op met al die trolltesten .
Iedereen weet BEHALVE DE EZELS VAN SKEPTICI dat een goed medium echt goed kan readen .
Zijn jullie nu kleine kinderen gworden , aub , zeg
Hopelijk zal Robbert zich nooit door zo'n idiote methodes laten testen .
  zondag 19 maart 2006 @ 18:58:13 #227
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36175173
Hoezo, dit is de enige test waar ik achter zou staan. Omdat dat iets uit de praktijk van een medium is. Niet van die lame-ass dingen als raden of zien wat er in een kistje zit of meer van die flauwekul.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36175257
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hoezo, dit is de enige test waar ik achter zou staan. Omdat dat iets uit de praktijk van een medium is. Niet van die lame-ass dingen als raden of zien wat er in een kistje zit of meer van die flauwekul.
Indd, dat is nog véél erger , die stomme kistjestesten, ...met Uri Geller en anderen hebben ze dit allemaal al gedaan, en de testen zijn positief geweest.
Maar je kunt toch niet eeuwig met die stupide testen doorgaan, om de zin van die lullen van Skep te bevredigen ?
Robbert heeft al lang bewezen wat ie kan, of niet ?
pi_36175411
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:51 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, dat is het niet. Laat gewoon het medium zoveel mogelijk in z'n element en laat hem zelf het een en ander zeggen over een foto of voorwerp. En ook al zou hij in een half uur maar drie dingen zeggen die echt kloppen, verklaar dan maar eens waar hij die info vandaan haalt. Of is het dan weer toeval??
Als je mij een foto laat zien en ik mag er een half uur in het wilde weg over raaskallen lijkt het me erg sterk dat ik NIET drie dingen zou opnoemen die toevallig kloppen.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:08:24 #230
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36175473
Ja he he, ik heb het uiteraard over drie zeer specifieke dingen, geen algemeenheden. En van dat half uur gaat uiteraard de concentratietijd af.

Kijk, als Robbert bijvoorbeeld van mij zou zeggen dat ik heel veel films kijk en goochel dan zouden dat twee exacte treffers zijn.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36175827
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Als je mij een foto laat zien en ik mag er een half uur in het wilde weg over raaskallen lijkt het me erg sterk dat ik NIET drie dingen zou opnoemen die toevallig kloppen.
Een tante van mij vroeg na een gesprek over haarzelf met een medium of ze niet snel iets over mij kon zeggen (ik was er zelf niet bij), dit was zonder foto en m'n tante heeft niets meer dan m'n naam gezegd.. BOEM ze beschreef meteen de situatie waar ik in zat, hoe ik eruit zag en m'n leeftijd etc. (onmogelijk in het wilde weg meteen goed te raden).
pi_36175962
(sorry ik had de vorige posts niet allemaal doorgelezen dus m'n reactie past niet helemaal...)
  zondag 19 maart 2006 @ 19:25:39 #233
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36175999
Klopt. Dat werkt met name goed als je de goede lijn met de persoon tegenover je al te pakken hebt. Het is dan vaak makkelijker te switchen naar andere personen, dierbaren dus.
Gaap Goals rulezzz!
pi_36176186
Misschien zou er een echte goede eenvoudige "standaardtest " kunnen utgedacht worden, om mediums die willen gaan readen voor geld te kunnen onderscheiden van oplichters, akkoord, maar daar moet dan ook werk van gemaakt worden .
Langs de andere kant denk ik dat op een para- beurs een medium wat niet goed read toch niet zoveel volk zal krijgen als een goed readend medium, de mensen weten snel welk vlees ze in de kuip hebben tegenwoordig.
pi_36176913
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:55 schreef Genverbrander het volgende:
eventjes geheel offtopic, maar dit leuke robbertnieuws kan ik de andere fokkers toch niet onthouden

http://www.genverbrander.nl/?p=nieuws&artikel=3
En je video is heel mooi , net een terugkomst van de maan .....
http://www.upload.genverbrander.nl/cirkel1.avi
  zondag 19 maart 2006 @ 19:58:21 #236
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36177101
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:55 schreef totsy het volgende:
Hou aub. eens op met al die trolltesten .
Iedereen weet BEHALVE DE EZELS VAN SKEPTICI dat een goed medium echt goed kan readen .
Zijn jullie nu kleine kinderen gworden , aub , zeg
Hopelijk zal Robbert zich nooit door zo'n idiote methodes laten testen .
Dit hoeft toch niet zo ?
Hou je aan de faq en de huisregels van truth a.u.b.
Sir Winston Churchill
  zondag 19 maart 2006 @ 20:12:20 #237
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36177686
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:48 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Hoezo niet? Een beetje medium kan aan de hand van een foto of voorwerp dingen zeggen over de eigenaar, whereas die andere 5 personen OF niets zullen zeggen omdat ze eenmaal niets doorkrijgen OF iets gaan verzinnen.
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrijpt. Als je een medium (of een paragnost) de trouwring van je overleden vader geeft, dan kan ze aan de hand daarvan soms opmerkelijke uitspraken doen. Maar dit is niet zo'n betrouwbare test, omdat de beoordeling nogal subjectief is. Parapsychologen hebben daar een oplossing voor bedacht.

Je zorgt ervoor dat er bijvoorbeeld vijf mensen zijn die elk een ring van hun overleden vader bij het medium inleveren. Het medium mag dan proberen over elke ring wat te vertellen. Maar het is daarbij belangrijk dat de aanwezigen niet weten over welke ring ze het heeft.

Allle informatie die naar bovenkomt wordt op geluidsband vastgelegd en daarna uitgeschreven. Je hebt dan vijf verhalen over vijf verschillende ringen. De vijf mensen die de ringen hebben ingeleverd, krijgen de opdracht om die verhalen goed te lezen. Daarna moeten ze beslissen welk verhaal het beste past bij de ring die ze hebben ingeleverd.

Helaas is er al meermaals gebleken dat mensen onder deze omstandigheden niet meer in staat zijn om te herkennen welk verhaal betrekking heeft op het voorwerp dat ze aan het medium hebben gegeven. Bovendien zijn mediums zelden bereid om mee te werken aan zo'n test.
  zondag 19 maart 2006 @ 20:23:39 #238
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36178106
IK snap het niet? Ha ha, nou wordt'ie helemaal goed.

Nee, ik blijf bij een test waarbij een medium een foto of voorwerp van een persoon krijgt, daar het een en ander over zegt en men vervolgens bij de eigenaar van die foto of voorwerp checkt of het klopt.

Zoals jij het voorstelt is het heel moeilijk voor iedereen omdat ze elk van de vijf verhalen moeten zien in te passen bij zichzelf en dat is ook niet zuiver.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 19 maart 2006 @ 20:27:27 #239
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_36178256
En hoezo subjectief? Als een medium dingen over haar vader vertelt dan kan zij, veel beter dan welke parapsycholoog ook, beamen of dat wel of niet klopt. En ze moet natuurlijk wel eerlijk zijn. Fout is fout, goed is goed.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 19 maart 2006 @ 20:38:17 #240
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36178759
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, ik blijf bij een test waarbij een medium een foto of voorwerp van een persoon krijgt, daar het een en ander over zegt en men vervolgens bij de eigenaar van die foto of voorwerp checkt of het klopt.
Ja, zo kan het ook. Als er echt veel opmerkelijke dingen uitkomen, dan is er geen probleem met deze methode. Maar stel dat er ook veel dingen tussen zitten die niet kloppen, die te algemeen zijn of die maar deels kloppen. Hoe moet je het dan beoordelen? Dat is een probleem. De ene vindt het dan misschien overtuigend en de andere helemaal niet. En daar kun je eindeloos over blijven discussiëren. Parapsychologen willen graag harde resultaten die iedereen kunnen overtuigen.

Als een medium echt vaak opmerkelijke dingen zegt, dan mag je aannemen dat iemand die een voorwerp heeft ingeleverd deze uitspraken er wel uitpikt. Die concludeert dat het ene verhaal veel beter past bij het voorwerp dat hij heeft ingeleverd dan het andere verhaal. En daarbij kan hij niet beïnvloed worden door zijn verwachtigingen, want hij weet van te voren niet welk verhaal voor hem bestemd is. Als je wel van te voren weet wanneer het medium het over je eigen vader heeft, dan doe je veel meer moeite om bevestiging te vinden. Je bent dan veel sneller tevreden. Dat is al vaak in aangetoond
[/quote]
pi_36192084
quote:
Parapsychologen willen graag harde resultaten die iedereen kunnen overtuigen.
Ten eerste het woordje "iedereen' is hier 'niet' juist gekozen .., want het zijn slechts "de sceptici " die zozeer bewijzen nodig hebben bij deze para- en geesteszaken , van overtuiging wil ik nog eens niet praten, dat is iets voor believers.
Daarom zijn ook veruit de meeste parapsychologen" sceptisch "ingesteld en hebben er vaak geen verstand van hoe het spirituele en het parafenomeen verweven is met elkaar, en de meesten begrijpen ook niets van de fenomen zoals bv graancirkels , orbs en dgl ....
Iemand die alles wil "meten" en uitrekenen en logisch beredeneren behoort tot de exacte wetenschap, en dient te blijven bij zijn leest zoals de spreuk: "schoenmaker blijft bij je leest".

Het spirituele kan niet gemeten worden, noch beredeneerd, want het dient zich nimmer aan op cammando evenmin alles wat met "geesten" te maken heeft.Het is een andere wereld.
Magie is niet meetbaar !
pi_36193460
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:35 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Dan zal het je wellicht verbazen dat juist Skepsis dit soort tests heel graag wil doen, zo veel mogelijk in overeenstemming met de werkwijze van diegene die ze onderzoeken. Zo'n bovenstaande test sluit het gebruik van truucjes of cold reading al zoveel mogelijk uit en deze gecontroleerde omstandigheden beperken het medium verder niet in de werkwijze.

Dat levert ook voor Skepsis de meest betrouwbare resultaten op.

Lees maar eens hoe ze de spiertest hebben onderzocht.

maandag 20 maart 2006 @ 13:54:32 #243
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_36198971
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:22 schreef totsy het volgende:

[..]

Ten eerste het woordje "iedereen' is hier 'niet' juist gekozen .., want het zijn slechts "de sceptici " die zozeer bewijzen nodig hebben bij deze para- en geesteszaken , van overtuiging wil ik nog eens niet praten, dat is iets voor believers.
Da's waar: de 'believers' zijn al overtuigd. Parapsychologen willen in de eerste plaats graag andere wetenschappers overtuigen. Maar dat is moeilijk omdat hun resultaten nogal klein en wisselvallig zijn. Er zijn ook nog geen vriuchtbare theorieën. Daarom zijn er ook parapsychologen die zeggen dat de tijd nog niet rijp is om de rest van de wetenschap te overtuigen. De parapsychologie is nog niet ver genoeg gevorderd. Parapsychologen denken dat het in de toekomst wel mogelijk zal zijn om meer controle te krijgen over paranormale verschijnselen en die beter te begrijpen. Daarom gaan ze met hun onderzoek door.
quote:
Daarom zijn ook veruit de meeste parapsychologen" sceptisch "ingesteld en hebben er vaak geen verstand van hoe het spirituele en het parafenomeen verweven is met elkaar, en de meesten begrijpen ook niets van de fenomen zoals bv graancirkels , orbs en dgl ....
Iemand die alles wil "meten" en uitrekenen en logisch beredeneren behoort tot de exacte wetenschap, en dient te blijven bij zijn leest zoals de spreuk: "schoenmaker blijft bij je leest".
Wetenschappelijke parapsychologen zijn inderdaad vaak behoorlijk kritisch ingesteld, evenals andere wetenschappelijke onderzoekers. De parapsychologie is beslist geen geloof. Het is een onderzoeksveld dat is voortgekomen uit spontane ervaringen die mensen kunnen hebben. Bijvoorbeeld buitenzintuigelijke ervaringen waarin het erop lijkt dat je informatie hebt verkregen zonder je normale zintuigen te gebruiken of logische conclusies te trekken. Parapsychologen zeggen niet dat zulke informatie van geesten afkomstig is, want dat is een geloof dat je niet kunt onderzoeken.
quote:
Het spirituele kan niet gemeten worden, noch beredeneerd, want het dient zich nimmer aan op cammando evenmin alles wat met "geesten" te maken heeft.Het is een andere wereld.
Magie is niet meetbaar !
Bij magie gaat het om bepaalde bovennatuurlijke krachten of buitengewone vermogens die je doelgericht kunt gebruiken. Die kunnen in principe getest worden. Je kunt kijken of het werkt. Dat is wat anders dan spirituele of religieuze ervaringen en overtuigingen. Je kunt geloven in bovennatuurlijke krachten of wezens of in spontane paranormale ervaringen zonder aan te nemen dat je die naar je hand kunt kunt zetten. Maar als je een praktijk opent en je zegt: kom bij mij langs, want ik doe helderziende uitspraken, dan pretendeer je dat je de bijzondere krachten min of meer naar willekeur kunt gebruiken, want anders zou er geen uurtarief voor kunnen rekenen.
pi_36201890
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:22 schreef totsy het volgende:

[..]

Magie is niet meetbaar !
Je hebt hier imo wel een punt, Pikki, hoe onlogisch en ongrijpbaar ook!
pi_36202095
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:54 schreef Parameter het volgende:

[..]

Da's waar: de 'believers' zijn al overtuigd. Parapsychologen willen in de eerste plaats graag andere wetenschappers overtuigen. Maar dat is moeilijk omdat hun resultaten nogal klein en wisselvallig zijn. Er zijn ook nog geen vriuchtbare theorieën. Daarom zijn er ook parapsychologen die zeggen dat de tijd nog niet rijp is om de rest van de wetenschap te overtuigen. De parapsychologie is nog niet ver genoeg gevorderd. Parapsychologen denken dat het in de toekomst wel mogelijk zal zijn om meer controle te krijgen over paranormale verschijnselen en die beter te begrijpen. Daarom gaan ze met hun onderzoek door.
[..]
Goed stukje dit
pi_36202309
quote:
Magie is niet meetbaar !
Zoals Parameter al zei: Dit wordt een ander verhaal zodra mensen beweren dat ze wél op commando magie het werk kunnen laten doen en daar geld voor gaan vragen. Op zo'n moment kun je namelijk ook nagaan of die bewering waar is.

De magie wordt immers aangewendt om een bepaald resultaat te halen. Dit resultaat kun je waarnemen (waarvoor zou je anders immers gebruik maken van die 'magie' als het geen resultaat zou hebben?). En dit resultaat kun je vervolgens ook vergelijken met resultaten die op niet-magische wijze worden verkregen.

De 'magische' resultaten zouden een duidelijke meerwaarde moeten vertonen of in ieder geval een rechtvaardiging voor het geld dat er voor gevraagd wordt.
pi_36367173
Iemand de laatste aflevering gezien? Op een paar dingetjes na toch weer een verbluffende presentatie van Char

Trouwens, wie galmde er ook alweer dat de commerciele tv niet per definitie de waarheid hoeft te tonen en slechts entertaint?
Er wordt duidelijk gezegd (voice over + tekst) dat Char GEEN voorinformatie heeft, NIETS weet van de mensen)
Er was trouwens weer iemand die ze op straat aan sprak en ze vertelde dingen die ze niet KON weten. Echt niet. Dat dat nou niet gezien wordt hè...en er is niet geknipt...zucht zucht zucht.
pi_36368294
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:55 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Iemand de laatste aflevering gezien? Op een paar dingetjes na toch weer een verbluffende presentatie van Char

Trouwens, wie galmde er ook alweer dat de commerciele tv niet per definitie de waarheid hoeft te tonen en slechts entertaint?
Er wordt duidelijk gezegd (voice over + tekst) dat Char GEEN voorinformatie heeft, NIETS weet van de mensen)
Er was trouwens weer iemand die ze op straat aan sprak en ze vertelde dingen die ze niet KON weten. Echt niet. Dat dat nou niet gezien wordt hè...en er is niet geknipt...zucht zucht zucht.
Maar er wordt wel van te voren waar Char bij zit al gepraat over wat er allemaal speelt. Misschien kent ze wel beter Nederlands dan we denken.

Maar los daarvan vind ik het betreurenswaardig dat een topic waarin iemand verslag uitbrengt van zo een bijeenkomst weer verzand in een wellus niettes discussie terwijl juist de ervaring an sich centraal zou mogen staan wat mij betreft . Erg uitnodigend weer allemaal
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_36368655
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:54 schreef Parameter het volgende:

[..]

Bij magie gaat het om bepaalde bovennatuurlijke krachten of buitengewone vermogens die je doelgericht kunt gebruiken. Die kunnen in principe getest worden. Je kunt kijken of het werkt. Dat is wat anders dan spirituele of religieuze ervaringen en overtuigingen. Je kunt geloven in bovennatuurlijke krachten of wezens of in spontane paranormale ervaringen zonder aan te nemen dat je die naar je hand kunt kunt zetten. Maar als je een praktijk opent en je zegt: kom bij mij langs, want ik doe helderziende uitspraken, dan pretendeer je dat je de bijzondere krachten min of meer naar willekeur kunt gebruiken, want anders zou er geen uurtarief voor kunnen rekenen.
Ik denk dat je geen duidelijke grens kunt en moogt stellen voor de definities wat bij magie en niet behoort.
Welke parapsychologische krachten behoren tot de magie .Allemaal of niet ?
Het gaat eerder om psi-verschijnselen , en dan nog meetbare.
Wanneer zijn ze meetbaar of herhaalbaar , ? Dit kan afhangen van de geestesgesteldheid en gezondheidstoestand toestand van het medium .
Helderziendheid kun je verliezen , alle gaven kun je verliezen .
Zijn er dan referentiekaders om dit te meten ? Het antwoord is spijtig genoeg : neen volgens mij .
Ik zie parapsycholgie eerder als een nutteloos tijdverdrijf als er moet gaan gemeten worden .
Niet als onderzoek maar wel om het "scoren" te meten .

woensdag 28 juni 2006 @ 21:54:49 #250
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39335038
Char is weer in Nederland.. iemand nog op visite geweest?
Gister was ze in Amsterdam en vanavond in Den Haag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')