abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 00:36:31 #1
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35242763
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een ticket besteld om op 25 Februari de workshop van Char Het Medium bij te wonen in Den Haag. Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die dit al eens hebben bijgewoont en zijn er misschien mensen die hier ook naartoe gaan?
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_35243780
Maak er is een leuk verslag van, als je er van terugkomt
pi_35243807
Dat is leuk, dat zijn de 2 dagen na mijn verjaardag.
  zondag 19 februari 2006 @ 02:26:30 #4
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35244850
Graag serieuze reacties
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_35255409
ik ben wel benieuwd hoe cold reading werkt ja
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35256240
Volgens mij hoort deze info erbij ?

http://www.urbanlearning.com/nl/product.asp?a_id=14&item_id=37
Voor de geïnteresseerden

TS, ik zou het ook erg leuk vinden als je naderhand verslag komt doen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 19 februari 2006 @ 16:30:44 #7
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35257449
Is goed, zal ik doen
pi_35257766
Maar geeft ze nou zelf de workshops, of alleen een paar sessies?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 19 februari 2006 @ 17:03:43 #9
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35258528
Ik heb van kennis gehoort die er laatst naartoe is geweest dat het een soort lezing is. Mensen zitten in de zaal, en Char staat op het podium uitleg te geven en pikt mensen uit het publiek om hen een reading te geven. Volgens de berichten is het zéér indrukwekkend.
  maandag 20 februari 2006 @ 01:14:44 #10
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35276634
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:03 schreef Erick1985 het volgende:
Ik heb van kennis gehoort die er laatst naartoe is geweest dat het een soort lezing is. Mensen zitten in de zaal, en Char staat op het podium uitleg te geven en pikt mensen uit het publiek om hen een reading te geven. Volgens de berichten is het zéér indrukwekkend.
Voor suffe believers is het vast leuk jah,

Weet je al hoe cold reading werkt?
Feyenoord!!! * Barça
pi_35279024
Mmmmm klinkt wel interresant ja....
Maar ik las ook iets over vipkaarten enzo....
Als je die niet hebt, kom je dan sowieso niet in aanmerking voor een sessie?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 20 februari 2006 @ 09:18:23 #12
139452 gaai
zwarte poes
pi_35279375
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:46 schreef vamperotica het volgende:
Mmmmm klinkt wel interresant ja....
Maar ik las ook iets over vipkaarten enzo....
Als je die niet hebt, kom je dan sowieso niet in aanmerking voor een sessie?
Van de site die Mirage aangaf :
quote:
De meerwaarde van een VIP kaart is dat je verzekerd bent van een plaats op één van de eerste zeven rijen in Rotterdam. In Den Haag ben je verzekerd van een plaats op één van de eerste acht rijen. Het betekent echter niet dat je meer kans hebt op, of verzekerd bent van een reading van Char.
*I just realized.....i don't care*
pi_35279389
Voor de mensen die het als coldreading zien: ga er eens heen en geef dan een oordeel. Zoek dan ook alles uit, ipv een beetje aannemelijke info te zoeken op internet.

Over lezen gesproken: Ik heb trouwens eens een verslag in het blad Vriendin gelezen, van iemand van de redactie die er heen was gegaan. Het ging volgens haar voornamelijk over hoe je je intuïtie/telepathie goed kunt ontwikkelen, het was een soort gezamelijke oefening. Char had een foto, en iedereen moest iets roepen wat er op zou kunnen staan. Enkele mensen hadden het goed....
Verder zou ik best weleens zo'n reading/workshop bij willen wonen
Hoe duur zijn de kaartjes, iets van 35 euro of zo? En wanneer is het? Ik ben iig benieuwd hoe het is geweest, laat het ons weten
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35279406
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Voor de mensen die het als coldreading zien: ga er eens heen en geef dan een oordeel. Zoek dan ook alles uit, ipv een beetje aannemelijke info te zoeken op internet.

Over lezen gesproken: Ik heb trouwens eens een verslag in het blad Vriendin gelezen, van iemand van de redactie die er heen was gegaan. Het ging volgens haar voornamelijk over hoe je je intuïtie/telepathie goed kunt ontwikkelen, het was een soort gezamelijke oefening. Char had een foto, en iedereen moest iets roepen wat er op zou kunnen staan. Enkele mensen hadden het goed....
Hoe duur zijn de kaartjes, iets van 35 euro of zo? En wanneer is het? Ik ben iig benieuwd hoe het is geweest, laat het ons weten
pi_35279418
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:

45 euro
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35279463
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

45 euro
Oei....maar ja. als je je bedenkt dat sommige telefoonsessies 500 euro kosten. Dat duurt dan 45 min. Even afgezien van het feit dat het een berg geld kost. Hoe zou zij DAN coldreading toepassen, door de telefoon? Denk daar maar eens over na
Dan komen ze natuurlijk weer met 'ze kan gewoon alles uit iemand's stem halen. Yeah, righty.
  maandag 20 februari 2006 @ 09:31:46 #17
139452 gaai
zwarte poes
pi_35279540
Ik vind 500 euro wel een héleboel centjes...... zo hard heb ik geen enkel medium nodig....

Maar goed, ik hoop iig wél een leuk verslagje van Char's workshops te lezen t.z.t. Ben wel heel nieuwsgierig....dat dan weer wel.....
*I just realized.....i don't care*
  maandag 20 februari 2006 @ 09:36:44 #18
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35279606
Ja de prijzen voor de kaarten vind ik eigenlijk best wel meevallen. Ik heb verhalen gehoort dat het heel indrukwekkend is, dus ik ben heel benieuwd!
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:14 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Voor suffe believers is het vast leuk jah,

Weet je al hoe cold reading werkt?
Jongen, het zijn geen cold readings, en Char is geen oplichtster. Toch wel apart; als je ziet hoeveel details ze van mensen kan opnoemen; dingen die zij gewoon niet kan weten. En dan nóg wordt het afgestempeld als "onzin", "cold reading" etc. Ik snap niet dat hetgeen wat in principe onbekend is voor sommigen, meteen afschilderd moet worden als onzin...
pi_35279664
M'n vriend en ik hebben op 1 maart een afspraak met paragnost/hypnotherapeut Jan v/d Heide.
www.jancvanderheide.nl
Veel goeds over hem gehoord, mijn moeder en opa hebben diverse keren met hem gepraat, zowel door de telefoon als face to face. Hij is al tientallen jaren paragnost en ik ben boeken van hem aan het lezen. Erg leuk en geloofwaardig
Kost ons 70 euro voor een uurtje. Tsja, je mag ergens je brood aan verdienen, toch? Mensen die goed viool kunnen spelen en hun talent aan de wereld laten zien en daarvoor geld vragen, worden ook niet onderuit gehaald.
Trouwens: er zijn natuurlijk grenzen, maar waarom zou iemand hiervoor geen geld mogen vragen? Dan zouden die paragnosten en mediums 24 uur per dag bezig zijn met rijen mensen!
pi_35279718
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:36 schreef Erick1985 het volgende:
Ja de prijzen voor de kaarten vind ik eigenlijk best wel meevallen. Ik heb verhalen gehoort dat het heel indrukwekkend is, dus ik ben heel benieuwd!
[..]

Jongen, het zijn geen cold readings, en Char is geen oplichtster. Toch wel apart; als je ziet hoeveel details ze van mensen kan opnoemen; dingen die zij gewoon niet kan weten. En dan nóg wordt het afgestempeld als "onzin", "cold reading" etc. Ik snap niet dat hetgeen wat in principe onbekend is voor sommigen, meteen afschilderd moet worden als onzin...
Mensen zijn blind. Degene die het hardst roepen dat je blind bent omdat het allemaal oplichters zijn, blijken vaak gewoon zelf blind voor de waarheid. Natuurlijk moet je met een kritisch oog kijken, maar je kunt ook doordraven. En sceptische dingen roepen op een forum kan iedereen lekker makkelijk, toch? Er zijn mensen met goed onderbouwde argumenten, maar schijnbaar luisteren zij alleen naar hun ratio. Ze zouden hun gevoel en ratio eens in balans kunnen brengen en meer open staan voor zaken en echt op onderzoek uit moeten gaan
pi_35280310
Lijkt me leuk. Ik kan niet, maar ik wil wel graag een verslag lezen
Variety is the spice of life
  maandag 20 februari 2006 @ 22:06:25 #22
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35306562
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Mensen zijn blind. Degene die het hardst roepen dat je blind bent omdat het allemaal oplichters zijn, blijken vaak gewoon zelf blind voor de waarheid. Natuurlijk moet je met een kritisch oog kijken, maar je kunt ook doordraven. En sceptische dingen roepen op een forum kan iedereen lekker makkelijk, toch? Er zijn mensen met goed onderbouwde argumenten, maar schijnbaar luisteren zij alleen naar hun ratio. Ze zouden hun gevoel en ratio eens in balans kunnen brengen en meer open staan voor zaken en echt op onderzoek uit moeten gaan
Exactly, en ik zou zo graag willen dat juist die mensen eens een reading van Char zouden krijgen! Daarna zou ik heel graag nog eens met ze willen discussieren Uiteraard heeft iedereen z'n eigen mening, jij, ik, iedereen. Dat respecteer ik natuurlijk. Maar ik vind het nogal kortzichtig als iets meteen onzin wordt genoemd zonder verder enige goed onderbouwde argumenten.

Kijk, ik twijfel ook weleens aan Char. Wel ben ik zeer onder de indruk van haar tv-shows hier in Nederland en haar boeken (die mij, by the way, al verdomd veel en indrukkend resultaat gegeven hebben!). En daarom wil ik graag naar een workshop middag van haar, om er eens achter te komen hoe zij nu in het echt is. En ik kan niet wachten tot zaterdag!! Ik ben echt heel erg benieuwd! En ik zal hier ook zeker uitgebreid verslag doen als ik terug ben!! So stay tuned!

[ Bericht 3% gewijzigd door Erick1985 op 21-02-2006 23:06:26 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:07:53 #23
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35348754
Ik neem misschien ook m'n digitale foto-camera mee waarmee ik geluid kan opnemen, dus misschien neem ik de hele middag wel op. Kan je het zelf horen
pi_35415283
quote:
Ik ben echt heel erg benieuwd! En ik zal hier ook zeker uitgebreid verslag doen als ik terug ben!! So stay tuned!
Interessant!

Let vooral op of er op 1 of andere manier om informatie verzameld wordt vantevoren of tijdens de sessies. Moet je formulieren invullen? Zijn er mensen (buiten Char natuurlijk) die persoonlijke vragen stellen?
pi_35415819
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

probleem is dat je min of meer hetzelfde over de believers kunt zeggen
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35417338
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:50 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Interessant!

Let vooral op of er op 1 of andere manier om informatie verzameld wordt vantevoren of tijdens de sessies. Moet je formulieren invullen? Zijn er mensen (buiten Char natuurlijk) die persoonlijke vragen stellen?
Ja, blijf wel opletten! Eigenlijk zou een scepticus die wel open staat voor paranormaliteit met flinke kennis van rationele zaken mee moeten gaan En dan het liefst eentje van het forum
pi_35417352
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

probleem is dat je min of meer hetzelfde over de believers kunt zeggen
Waar
pi_35417695
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Waar
plaats van handeling doet er niet toe
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:26:53 #29
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35426363
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:50 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Interessant!

Ja goed idee. Ik zal alles es even heel goed gaan inspecteren En overmorgenavond zal ik uitgebreid verslag doen, in 100% waarheid uiteraard.
  zondag 26 februari 2006 @ 00:11:02 #30
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35496962
Nou......

Vandaag was dus de voorstelling/show/workshop (of hoe het ook heet) van Char.

Ik kan in principe niet anders zeggen dan dat het zéér indrukwekkend was.

De hele zaal zat vol met ongeveer zo'n 500 mensen. En vlak voordat Char opkwam stond er een vrouw die uitlegde dat er absoluut niet gefotografeerd mocht worden tijdens het programma. Ook opname apparatuur waren verboden ( ).

Char kwam op en zei dat ze het heel fijn vond weer terug te zijn in Nederland en opende meteen al met de vraag; "Who wants a reading?" en uiteraard stak zo'n beetje iedereen zijn of haar hand omhoog. Meteen vroeg ze twee zussen van de eerste of tweede rij om op het podium te komen.

Daarna zijn er ook nog een aantal readings gedaan met andere mensen uit het publiek. Ze liep door de hele zaal om vanuit iedere plek iemand te kiezen en dat waren ongeveer 5 of 6 mensen. En al die readings waren stuk voor stuk erg bijzonder. En IEDERE keer als Char dingen binnen kreeg over degene die de reading kreeg; begon de verlichting in de zaal lichtt te knipperen/flikkeren. Meer mensen hadden dit in de gaten. Verder was er ook een moment dat mensen uit het publiek vragen mochten stellen aan Char. En er was ook een moment dat Char aan sommige mensen vroeg om een "reading" voor HAAR te doen, door middel van diegene te vragen wat er in haar of hem opkomt als hij of zij aan Char dacht. Dit was verder niet indrukwekkend; want hetgene wat die mensen te melden hadden ging eigenlijk alleen maar over dat "Je het te druk hebt, en dat je het wat rustiger aan moet doen", dus geen van die mensen kon echt iets bijzonders vertellen over Char aan Char.

In ieder geval; wederom weer een bevestiging dat Char geen cold readings geeft of een oplichtster is of wat sommigen dan ook beweren. Iemand in dit topic vroeg om de zaak goed in de gaten te houden en dat heb ik dus gedaan hehe. Van te voren werden er dus geen formulieren uitgedeeld om gegevens over jezelf in te vullen of wat dan ook.

Ik heb een aantal opnamens gemaakt tijdens de show. Er werd dus van te voren door security aan het publiek aangegeven dat dat niet toegstaan was, dus ik verstopte m'n camera in m'n jas die over m'n schoot lag. Want er werd goed op gelet of er toch foto's, opnamens etc. werden gemaakt.

De geluidskwaliteit is helaas niet je van het. Char praatte gelukkig erg duidelijk omdat ze een klein microfoontje langs haar gezicht had, maar de personen die een reading kregen hielden de microfoon niet ver genoeg onder hun mond, dus die zijn soms slecht te verstaan. De kwaliteit is dus niet geweldig, want als ik maar heel even bewoog op m'n stoel waardoor m'n jas dus bewoog; veroorzaakte dat veel gekraak en geluid in de opnamens waar ik net thuis pas achterkwam. Dus je kunt het beste met oordopjes/koptelefoon naar de opnamens luisteren. Ik heb niet álles opgenomen, maar alleen vooral de readings. Op momenten dat ik niet heb opgenomen praatte ze over het leren te gebruiken van je intuitie en zesde zintuig, wat je in principe allemaal kunt terug vinden in haar bijzondere boeken. (Die overigens als warme broodjes over de toonbanken gingen daar).

Ik was er allemaal erg van onder de indruk. Het is bekend dat de meningen over Char sterk verdeeld zijn; maar ik kan jullie zeggen dat Char een zéér bijzondere vrouw met een prachtige persoonlijkheid is. Ik kan daarom ook iedereen die in haar is geinteresseerd sterk aanraden eens zo'n show van haar bij te wonen! Hele mooie, interessante en indrukwekkende belevenis.

Ik zal de opnamens morgen even uploaden, en in dit bericht editten.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
pi_35497569
Leuk stukje, nu maar afwachten, hoe de beelden zijn
  zondag 26 februari 2006 @ 00:30:47 #32
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35497685
Nee het is alleen geluid.
pi_35510213
Klinkt wel interessant! Ben benieuwd naar je uploads.

In hoeverre kun je uitsluiten dat de mensen die Char benaderde niet van te voren al geselecteerd waren, oftewel, dat het doorgestoken kaart zou kunnen zijn?
  zondag 26 februari 2006 @ 23:10:25 #34
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35528573
Vandaag ben ik geweest bij de workshop van Char en ook ik vond het zéér interessant. Ze heeft denk ik een man of 11 een reading gegeven. De readings verschilden enorm. Een vrouw die haar overleden dochter moest gaan loslaten, omdat de andere kinderen geen aandacht meer kregen en zelfs de hond dacht iets fout gedaan te hebben, omdat die vrouw nog liep te huilen en te rouwen. En dochterlief kon niet volledig overgaan naar de andere wereld.

Ze werd gevraagd naar de dader in een moordzaak. Een oma was vermoord en een familielid werd verdacht. Char heeft in het midden gelaten of het betreffende familielid de dader is, maar wel gezegd dat de dader een bekende is en dit uiteindelijk met DNA bewezen zal worden. Ook had ze het over bebloede kleren die waren verstopt. Indrukwekkend was ook dat ze een 9 en een 6 doorkreeg. Dit bleek de datum te zijn dat oma was vermoord (als ik het juist onthouden heb).

Dan was er een vrouw die op het punt stond haar leven om te gooien. Niet alleen met werk, maar al snel bleek ze ook op het punt van scheiden te staan. En toen kwam de klapper van de middag: Char heeft uitgebreid uitgelegd hoe die vrouw te werk moest gaan om zoveel mogelijk achter de financien van haar echtegenoot te komen. Persoonlijk vond ik haar hier wer erg doorgaan, maar wie weet.. wist Char meer dan ze op dat moment met het publiek deelde..

Ook het publiek mocht haar proberen te readen... Bij de meeste mensen was dit weinig (ik zie een zwembad!) "ja, ik hou inderdaad van zwemmen", maar 1 mevrouw was wel goed bezig. Ze had het over Florida, slecht weer, palmbomen en nog een aantal specifieke zaken. Char stond hier zelf wel van versteld, want vandaag moest ze een vriendin in Florida bellen die jarig is. Die vriendin woont ergens waar de palmbomen zijn verwoest door het slechte weer van de laatste tijd.

Het uitkiezen van de mensen is m.i. echt geen doorgestoken kaart. Daarvoor spraken sommigen te slecht Engels. Verder zijn we vrolijk naar binnen gewandeld met mensen die later werden gekozen voor een reading. Aan niets heb ik kunnen merken dat die mensen dat al geweten zouden hebben.

Hoe dan ook, Char heeft me overtuigd van haar kunnen (zover nodig) en behalve dat vond ik haar ook een enorm leuk, warm en humoristisch mens. En zeer zeker een aanrader. Ben onder de indruk..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_35534118
Leuk, guys!
Het komt zeer overtuigend over, dat ik ook wel verwacht had
  maandag 27 februari 2006 @ 11:07:01 #36
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35536494
Bedacht me net overigens dat ook bij ons een keer de lichten begonnen te flikkeren. Een jonge vrouw die drie maanden geleden haar vriend (en vader van haar kindje) dood gevonden had, kreeg een reading. Char had al heel snel contact met hem en op het moment dat ze zei dat hij aanweizig was, begon de boel achterin de zaal te knipperen. Je zag een hoop mensen even verbaasd omhoog kijken.

Overigens: als je alle verhalen zo hoort van mensen die een reading hebben gehad, ben je weer een stuk dankbaarder voor je eigen leven. Anderen hebben dan toch wel een berg ellende.
pi_35539780
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:10 schreef Here2Stay het volgende:
Hoe dan ook, Char heeft me overtuigd van haar kunnen (zover nodig) en behalve dat vond ik haar ook een enorm leuk, warm en humoristisch mens. En zeer zeker een aanrader. Ben onder de indruk..
Als ik dit zo lees zie ik hier niets paranormaals hoor. Meer een gezellig gesprekje onderling.

Maar een simpel vraagje: moest je voordat je hier naar toe ging een formuliertje invullen en je naam achterlaten?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:26:08 #38
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35539913
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:21 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees zie ik hier niets paranormaals hoor. Meer een gezellig gesprekje onderling.

Maar een simpel vraagje: moest je voordat je hier naar toe ging een formuliertje invullen en je naam achterlaten?
Over wat heb je het precies? Als je het over Char hebt en de mensen die ze een reading heeft gegeven: ze had verbazingwekkend snel de namen van mensen die overleden waren.

Je kon een formuliertje achterlaten om zg prijzen te winnen ja, maar niet gedaan. Ze hebben natuurlijk wel mijn naam door het reserveren van de kaarten.
pi_35540307
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:26 schreef Here2Stay het volgende:
Je kon een formuliertje achterlaten om zg prijzen te winnen ja, maar niet gedaan. Ze hebben natuurlijk wel mijn naam door het reserveren van de kaarten.
Zo natuurlijk vind ik dat niet hoor. Als ik een bioscoopkaartje reserveer hoef ik niet mijn naam achter te laten... Moest je naast je naam ook woonplaats, leeftijd e.d. achterlaten?
  maandag 27 februari 2006 @ 13:52:08 #40
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35540679
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:39 schreef onemangang het volgende:

[..]

Zo natuurlijk vind ik dat niet hoor. Als ik een bioscoopkaartje reserveer hoef ik niet mijn naam achter te laten... Moest je naast je naam ook woonplaats, leeftijd e.d. achterlaten?
Een bioscoopkaartje is ook wat anders dan een kaart van 45 euro. Alle kaarten voor workshops/shows/voorstellingen (denk maar aan het theater) worden in principe vooraf betaald, namelijk gelijk na je reservering.
Urban learning heeft van mij (degene die de reservering heeft gemaakt) dus mn naam, adres, emailadres en zelfs mn creditcard gegevens. Hoop dat ze er veel plezier aan beleven.
pi_35548450
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:52 schreef Here2Stay het volgende:
Urban learning heeft van mij (degene die de reservering heeft gemaakt) dus mn naam, adres, emailadres en zelfs mn creditcard gegevens. Hoop dat ze er veel plezier aan beleven.
Dus Char zou wel degelijk wat informatie uit voorhand hebben kunnen verzamelen, begrijp ik hieruit... Had je een toegewezen plek of kon je overal zitten?
  maandag 27 februari 2006 @ 19:51:30 #42
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35552413
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:52 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dus Char zou wel degelijk wat informatie uit voorhand hebben kunnen verzamelen, begrijp ik hieruit... Had je een toegewezen plek of kon je overal zitten?
Sorry, maar denk je nou echt dat als Char mijn naam heeft, ze daarna gaat zitten googlen of ze kan vinden hoe mn overleden opa heet? Ja, ze heeft namen.. maar die vraagt ze ook gewoon als je het podium op komt: oh je heet marietje? Ik krijg een M door.. Mar? Ah je man heet martin? Ik krijg ook heel sterk GER door? Je gaat vreemd met Gert? Oh, dat wist je dochter die naast je in de zaal zit niet? Zit je man hier ook in de zaal? Nee, gelukkig maar.

Sorry, maar hoe had ze dat allemaal uit de reserveringsinfo kunnen halen? En ik denk ook niet dat het op internet staat..

Er waren formuliertjes die je in kon vullen voor prijzen met de naam en adres.. en daarnaast of je even aan wilde kruisen of je meer geinteresseerd was in koken of spiritualiteit.
Dat kwam niet bij Char vandaan, maar bij dat centrum.. zodat ze je lekker mailing kunnen versturen. De forms werden ook na de show pas weer ingeleverd of moest je opsturen ofzo. Heb er niet op gestudeerd.
pi_35552518
quote:

[..]

Ga je nou niet een beetje te ver :S dit is echt muggenziften. Ik denk ook altijd diep over zaken na, maar dit....Dit is echt zoeken naar iets wat er gewoon niet is. Een beetje dogmatisch bijna.
Ga er zelf dan eens heen als je het echt wilt onderzoeken op jouw manier.
  maandag 27 februari 2006 @ 20:16:14 #44
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35553377
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ga je nou niet een beetje te ver :S dit is echt muggenziften. Ik denk ook altijd diep over zaken na, maar dit....Dit is echt zoeken naar iets wat er gewoon niet is. Een beetje dogmatisch bijna.
Ga er zelf dan eens heen als je het echt wilt onderzoeken op jouw manier.
Ja, Char gaat die reserveringsinfo zitten doornemen.. en daarna stuurt ze er een assistente op uit die gaat informeren bij het bevolkingsregister welke namen er in de familie voorkomen en welke ervan nog leven en welke ervan zijn overleden. Erna leert Char ook nog wat geboorte- en sterfdata uit het hoofd, zodat ze die kan plaatsen als ze zg cijfers doorkrijgt.

Maar ja, hoe zit dat dan met mensen die elkaar wel kennen en niet geregistreerd staan.. vriendjes en vriendinnetjes.. denk dat ze daarvoor in de pauze mensen laat volgen en afluisteren, zodat zij er na de pauze over beginnen kan..

Of gaat dit misschien een beetje ver?
pi_35553513
ze zullen er altijd zijn, je doet er niet veel tegen. Je kunt ze hoogstens proberen dingen te laten inzien, verder zullen ze er m.i. zelf achter moeten komen.....
  maandag 27 februari 2006 @ 20:21:50 #46
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35553606
Ik ben slechts benieuwd hoe hij/zij dan denkt dat Char dat allemaal in elkaar zet.. en of dat in de buurt komt van mijn theorie
pi_35553810
Dat komt door Derren Brown denk ik maar zo simpel ligt dat niet dacht ik zo.
En Derren heeft mensen die 'meespelen' in een heel team.
Maar inderdaad, die mensen die bijvoorbeeld zo gebrekkig engels praten, je buurvrouw misschien zelfs wel. Gaat er bij mij niet in dat het doorgestoken kaart is.
Derren is een illusionist en Char een medium.
pi_35554511
Om maar die paranormaliteit te ontkrachten, komen sommigen met theorien en verklaringen die als volslagen paranoid en uit de lucht gegrepen beschouwd zouden worden als ze betrekking zouden hebben op 'normale' verschijnselen.

Als je kijkt naar de mate van ongefundeerdheid zijn bv sommige van de anti-Char complot-theorien een stuk wilder dan bepaalde complot-theorien rond 9-11.
  maandag 27 februari 2006 @ 21:04:26 #49
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_35555244
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:43 schreef iteejer het volgende:
Om maar die paranormaliteit te ontkrachten, komen sommigen met theorien en verklaringen die als volslagen paranoid en uit de lucht gegrepen beschouwd zouden worden als ze betrekking zouden hebben op 'normale' verschijnselen.
Voordat je erover kunt oordelen moet je in ieder geval precies weten wat er allemaal gezegd is tijdens een reading. Op de tv wordt er waarschijnlijk vaak in gesneden. Maar bij zo'n workshop kunnen je alles zien. Het is dan wel wenselijk om een geluidsopname te maken en die later nog eens goed te beluisteren. Dan ontdek je vaak dingen die je was vergeten, die je eerder niet opvielen of die je op meerdere manieren kunt interpreteren.
Meten is weten, als je weet wat je meet.
pi_35560332
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:51 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Sorry, maar denk je nou echt dat als Char mijn naam heeft, ze daarna gaat zitten googlen of ze kan vinden hoe mn overleden opa heet?
Daar hoef je google niet eens voor te gebruiken. Het is een koud kunstje om binnen een half uur uit een lijst van 100 namen een stuk of 10 namen op te (laten) zoeken van mensen die overleden zijn met dezelfde achternaam uit dezelfde plaats. Check het bevolkingsregister. Het is ook al meermale keren gebleken dat mediums op deze wijze aan hun informatie komen, ja. Van mensen als James van Praagh en Silvia Brown is het bekend dat hun naaste medewerkers vooraf heel informeel wat babbelen met de bezoekers die geen weet hebben wie het is. Vervolgens spelen deze babbelaars vlak voor aanvang of via een oordopje informatie door aan het medium (alleen "moeder is dood' of naam moeder is al voldoende) en iedereen is diep onder de indruk. Een medium die namen en plaatsnamen weet heeft al heel veel informatie. Voor de rest is het natuurlijk ook een hoop mensenkennis en talent.

Penn & Teller 101 programma "bullshit" heeft mediums als thema waarin de handelswijze van mediums uit de doeken wordt gedaan. Het is niet alleen cold reading.

Bedenk trouwens nog eens dit:
Zou een geest van een overledene nou echt een spelletje HINTS gaan spelen met een medum?
pi_35560567
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Dat komt door Derren Brown denk ik maar zo simpel ligt dat niet dacht ik zo.
En Derren heeft mensen die 'meespelen' in een heel team.
Maar inderdaad, die mensen die bijvoorbeeld zo gebrekkig engels praten, je buurvrouw misschien zelfs wel. Gaat er bij mij niet in dat het doorgestoken kaart is.
Derren is een illusionist en Char een medium.
ze kunnen allebij ongeveer het zelfde, jij zegt dat Derren een heel team heeft (geloof ik niet) maar wie zegt dan dat char geen team heeft?
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_35560654
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Daar hoef je google niet eens voor te gebruiken. Het is een koud kunstje om binnen een half uur uit een lijst van 100 namen een stuk of 10 namen op te (laten) zoeken van mensen die overleden zijn met dezelfde achternaam uit dezelfde plaats. Check het bevolkingsregister. Het is ook al meermale keren gebleken dat mediums op deze wijze aan hun informatie komen, ja. Van mensen als James van Praagh en Silvia Brown is het bekend dat hun naaste medewerkers vooraf heel informeel wat babbelen met de bezoekers die geen weet hebben wie het is. Vervolgens spelen deze babbelaars vlak voor aanvang of via een oordopje informatie door aan het medium (alleen "moeder is dood' of naam moeder is al voldoende) en iedereen is diep onder de indruk. Een medium die namen en plaatsnamen weet heeft al heel veel informatie. Voor de rest is het natuurlijk ook een hoop mensenkennis en talent.

Penn & Teller 101 programma "bullshit" heeft mediums als thema waarin de handelswijze van mediums uit de doeken wordt gedaan. Het is niet alleen cold reading.

Zou een geest van een overledene nou echt een spelletje HINTS gaan spelen met een medum?
Natuurlijk zijn er ook bedriegers. Maar waarom zou Char dat ook moeten zijn? Er zijn trouwens genoeg stukjes in haar show te zien waarbij niet is geknipt. Ze spreekt ook mensen aan op straat en geeft zeer gedetailleerde informatie. Wil je beweren dat het allemaal doorgestoken kaart zou zijn? Dat weet je niet zeker.
Trouwens dat programma, misschien fijn dat het er is, omdat er ook zeker bedriegers zijn. Maar waarom zijn zij zo subjectief? Waarom niet gewoon een waarschuwing, dat deze mensen(bedriegers die zich voordoen als medium) er ook zijn en dat je dus op je tellen moet passen oid. Het doet lijken alsof er geen mediums zouden bestaan, of zelfs geen paranormale/naaste wereld :S
En dan de naam van het programma: Bullshit.
pi_35565896
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:30 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er ook bedriegers. Maar waarom zou Char dat ook moeten zijn?
Waarom heeft ze die miljoen dollar bij Randi niet geincasseeerd?
De zinsnede waarbij ze stelt bijgedragen te hebben aan een moordzaak. zegt al genoeg.
Er is geen enkel officieel politierapport waarin gesteld wordt dat een zaak is opgelost dankzij een medium. Geen enkele. Bel het politiebureau maar op. Als een medium dat zegt, dan is dat 100% persoonlijke interpretatie danwel gelul.
quote:
Het doet lijken alsof er geen mediums zouden bestaan, of zelfs geen paranormale/naaste wereld :S
Kom maar op met bewijzen. De economie rondom de paranormale wereld bestaat wel, maar dat zegt natuurlijk net zo min over het waarheidsgehalte van welke vorm van religie dan ook. En zolang iets niet aangetoond kan worden na het doen van uitvoerige testen bestaat het niet.
En wat Char betreft, ik zie niet dat ze meer dingen kan dan Derren Brown. Het vergt talent in de vorm van uitstekende mensenkennis en waarnemingsvermogen, maar dat is geen paranormale begaafdheid.

ALLES is testbaar. En alleen door te testen kan je weten of je met kwakzalvers of fenonemen te doen hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door onemangang op 28-02-2006 09:54:19 ]
pi_35566339
Alles is testbaar zeg je. Ik zou het boekje Para?Normaal! je zeker aanraden. Voor 4,95 bij BOL te koop o.a. Daar staat alles in over paranormale zaken/verschijnselen en parapsychologisch onderzoek op een duidelijke, beknopte en objectieve manier

Wat vind je trouwens van de site: www.entiteiten.net?
Daar staat Remko (die hier een topic heeft: 'Mijn ervaringen en bezigheden') ook op. Er zijn EVP's en ITC te horen/zien. Niet wetenschappelijk, zeker niet oninteressant. We komen namelijk steeds dichterbij
pi_35566925
Gaat er geen belletje rinkelen wanneer deze "mediums" voor veel geld kaartjes verkopen om in een evenementenhal op te treden en niet bij een universiteit/instituut proefjes doen met hun "gaven"?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:26:47 #56
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35567931
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:43 schreef MrBean het volgende:
Gaat er geen belletje rinkelen wanneer deze "mediums" voor veel geld kaartjes verkopen om in een evenementenhal op te treden en niet bij een universiteit/instituut proefjes doen met hun "gaven"?
Tsja, de meningen over mediums zullen altijd blijven verschillen. Uiteindlijk is er 1 die het zeker weet en dat is Char zelf..

Dat die kaartjes aan de prijs zijn, vind ik nogal meevallen. Daabij moet je ook nog rekenen dat:
Char overgevlogen moet worden
Ze een week in een hotel zit (en dat zal geen hostel zijn)
Ze ongetwijfeld mensen meeneemt
De bodygards gedokt moeten worden
De zalen betaald moeten worden
Het personeel dat daar rondloopt ook niet vrijwillig bezig is (en dat is al snel een mannetje of 30-40)
Urban Learning ook wel wat wil verdienen en hun eigen kosten er eerst uit moeten halen (van de website tot het drukken van de kaartjes..)
Misschien Char ook dr rekeningen wil kunnen betalen en wat meer

enz enz..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:28:16 #57
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35567972
Hallo iedereen,

Momenteel kamp ik met een overleden internetverbinding op m'n kamer, dus ik kan helaas nog niet de opnamens uploaden. Sorry sorry, ik hoop dat ik het vanavond voor elkaar krijg!
pi_35568095
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:26 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Tsja, de meningen over mediums zullen altijd blijven verschillen. Uiteindlijk is er 1 die het zeker weet en dat is Char zelf..

Dat die kaartjes aan de prijs zijn, vind ik nogal meevallen. Daabij moet je ook nog rekenen dat:
Char overgevlogen moet worden
Ze een week in een hotel zit (en dat zal geen hostel zijn)
Ze ongetwijfeld mensen meeneemt
De bodygards gedokt moeten worden
De zalen betaald moeten worden
Het personeel dat daar rondloopt ook niet vrijwillig bezig is (en dat is al snel een mannetje of 30-40)
Urban Learning ook wel wat wil verdienen en hun eigen kosten er eerst uit moeten halen (van de website tot het drukken van de kaartjes..)
Misschien Char ook dr rekeningen wil kunnen betalen en wat meer

enz enz..
Dat bedoel ik. Waarom zo'n kermis er van maken in zaaltjes over de hele wereld? Werk dan gewoon mee aan een neutraal onderzoek zou ik zeggen. Wel zo eerlijk.
pi_35570243
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:13 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Alles is testbaar zeg je. Ik zou het boekje Para?Normaal! je zeker aanraden. Voor 4,95 bij BOL te koop o.a. Daar staat alles in over paranormale zaken/verschijnselen en parapsychologisch onderzoek op een duidelijke, beknopte en objectieve manier
Testje:

Neem in je graf je pincode mee of een combinatie van een banksluis die echt alleen jij kent. Een die je nergens opschrijft.
Vraag aan iedereen die je kent hetzelfde te doen, opa, oma...
Probeer na hun dood hun pncode te achterhalen: spreek af dat ze na hun dood dat het eerste zullen proberen door te seinen, via jou, een medium, whatever. Als je op die manier een pincode doorkrijgt die na testen niet blijkt te kloppen, dan spreekt niet de 'geest' van de overledene. Dit is om te voorkomen dat er iemand anders uit jouw naam zegt te spreken.

Daar heb je een echte test. Succes ermee. Mocht een medium succesvol zijn, vraag om een tweede nummer van een andere overledene om toeval uit te sluiten.

Staan er ook dergelijke testen in dat boekje?
pi_35571573
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:00 schreef onemangang het volgende:

[..]

Testje:

Neem in je graf je pincode mee of een combinatie van een banksluis die echt alleen jij kent. Een die je nergens opschrijft.
Vraag aan iedereen die je kent hetzelfde te doen, opa, oma...
Probeer na hun dood hun pncode te achterhalen: spreek af dat ze na hun dood dat het eerste zullen proberen door te seinen, via jou, een medium, whatever. Als je op die manier een pincode doorkrijgt die na testen niet blijkt te kloppen, dan spreekt niet de 'geest' van de overledene. Dit is om te voorkomen dat er iemand anders uit jouw naam zegt te spreken.

Daar heb je een echte test. Succes ermee. Mocht een medium succesvol zijn, vraag om een tweede nummer van een andere overledene om toeval uit te sluiten.

Staan er ook dergelijke testen in dat boekje?
Nee, die staan niet in dat boekje...ik heb het weleens vaker gelezen hier trouwens.
Misschien wel handig bij Char idd.
pi_35572995
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:43 schreef MrBean het volgende:
Die instellingen zijn daar helemaal niet in geinteresseerd, zoals in niets dat met het spirituele te maken heeft immers . Want het brengt hen niets en geen monney op , ..

Net zoals onderzoek in de alternatieve geneeskunde niets opbrengt , maar wel het promoten van de reguliere mediijnen ( door de sceptici ), die de kassa van de van de farmabiss mooi laten rinkelen ...
pi_35573042
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:26 schreef extraterrestre het volgende:

[..]

Die instellingen zijn daar helemaal niet in geinteresseerd, zoals in niets dat met het spirituele te maken heeft immers . Want het brengt hen niets en geen monney op , ..
Een vrouw die ECHT met doden kan communiceren!?
Dat brengt een heeeeleboel geld op. Kijk maar hoeveel die Char zelf verdient!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:39:10 #63
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35573374
quote:

[..]

Nee, de plaatsen stonden op de tickets. En ik denk niet dat Char de namen van overledenen kan raden na aanleiding van de naam die op het ticket staat. Het was allemaal superbijzonder, en alles behalve doorgestoken kaart.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:42:06 #64
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35573457
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:
ze zullen er altijd zijn, je doet er niet veel tegen. Je kunt ze hoogstens proberen dingen te laten inzien, verder zullen ze er m.i. zelf achter moeten komen.....
Precies. Het is jammer dat het mij ook niet wil lukken om sommige mensen te overtuigen van haar echtheid. Helaas zullen er altijd mensen zijn die hoe dan ook blijven volhouden dat het allemaal lariekoek is. Juist die mensen zouden eens een reading van haar moeten krijgen. Ben benieuwd hoe ze er dan tegenover staan

Analyzing_Barb; zodra ze weer in het land is; moet je er écht naartoe. Je zal het geweldig vinden!! En ik ga ook weer mee
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Hou nou maar op, want je zal mij nooit kunnen wijsmaken dat Char onzin is. Ik was er bij, jij niet. Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil, maar blijven doordrammen lijkt me een beetje zinloos. Char is geen oplichtster. Dit topic heb ik geopent om mijn verslag te doen van de workshop en voor andere mensen die er naartoe zijn geweest of mensen die überhaupt erg geinteresseerd zijn in Char, punt. Ik ben er geweest, heb haar bezig gezien, het was allemaal heel bijzonder.

[ Bericht 26% gewijzigd door Erick1985 op 28-02-2006 14:51:13 ]
pi_35574374
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:39 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Nee, de plaatsen stonden op de tickets. En ik denk niet dat Char de namen van overledenen kan raden na aanleiding van de naam die op het ticket staat. Het was allemaal superbijzonder, en alles behalve doorgestoken kaart.
De plaatsen waren toegewezen en gekoppeld aan namen. Deze namen en plaatsen waren ruim voor het programma bekend. Vind je dit niet vrij opmerkelijk? Als je naar een bioscoop gaat dan hoeft men je naam niet te weten hoor en worden plaatsen pas bij binnenkomst toegewezen. Maar bij Char moest het anders. Waarom?

Hierdoor is het dus niet uitgesloten is dat ze informatie op voorhand bezat. Even bevolkingsregisters nalopen van wat namen (half uurtje werk), wat namen onthouden van overleden personen en zo'n toch al goedgelovige zaal is in no time plat. Voor de rest kan je met veel mensenkennis, showmanship en talent iedereen goed overtuigen, dus dit is zeker niet iets wat iedereen kan.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:20:45 #66
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35574523
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:15 schreef onemangang het volgende:

[..]

De plaatsen waren toegewezen en gekoppeld aan namen. Deze namen en plaatsen waren ruim voor het programma bekend. Vind je dit niet vrij opmerkelijk? Als je naar een bioscoop gaat dan hoeft men je naam niet te weten hoor en worden plaatsen pas bij binnenkomst toegewezen. Maar bij Char moest het anders. Waarom?

Hierdoor is het dus niet uitgesloten is dat ze informatie op voorhand bezat. Even bevolkingsregisters nalopen van wat namen (half uurtje werk), wat namen onthouden van overleden personen en zo'n toch al goedgelovige zaal is in no time plat. Voor de rest kan je met veel mensenkennis, showmanship en talent iedereen goed overtuigen, dus dit is zeker niet iets wat iedereen kan.
zucht... om dezelfde reden waarom je ook een stoel toegewezen krijgt bij theater, etc. Iedereen wil vooraan zitten, mensen komen 4 uur vantevoren (denk eens aan een concert), omdat ze denken dat ze dan meer kans hebben op een reading blablabla..

Morgen en donderdag is ze in Rotterdam, ga er eens heen zou ik zeggen.

Enne, wat betreft die stoeltoewijzing.. ook afgelopen zondag werden er nog kaarten aan de deur verkocht. Die mensen hebben dus geen gegevens via internet hoeven verstrekken. Die mensen zaten op de achterste rij en ja, ook die kregen een reading. Maarre, die vrouw was er natuurlijk door Char persoonlijk neergezet..
pi_35575395
quote:
Enne, wat betreft die stoeltoewijzing.. ook afgelopen zondag werden er nog kaarten aan de deur verkocht. Die mensen hebben dus geen gegevens via internet hoeven verstrekken. Die mensen zaten op de achterste rij en ja, ook die kregen een reading. Maarre, die vrouw was er natuurlijk door Char persoonlijk neergezet.
Jij hebt gezien dat mensen die aan de deur een kaartje kochten een reading kregen? En daar kwam ook spontaan allerlei specifieke persoonlijke info naar boven die Char nooit had kunnen weten?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:09:21 #68
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35591373
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:50 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Jij hebt gezien dat mensen die aan de deur een kaartje kochten een reading kregen? En daar kwam ook spontaan allerlei specifieke persoonlijke info naar boven die Char nooit had kunnen weten?
Zeg, ik ben Char niet.. als ik van tevoren had geweten dat wie een reading kregen, had ik ze misschien extra bekeken. Weet dat deze vrouw+aanhang tussen mensen zat die ik aan de kassa hun kaartjes heb zien kopen.. en ja, natuurlijk kan ze er neergezet zijn..

En er kwam zeer specifieke info naar boven, namelijk het verhaal van dr kerel en.. dr aanstaande vriendje.. Waar haar vriendin al van wist, maar wat haar dochter toch een stuk minder grappig vond.
Maar hé, dat zijn ongetwijfeld ingehuurde acteurs..
pi_35592580
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:30 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Trouwens dat programma, misschien fijn dat het er is, omdat er ook zeker bedriegers zijn. Maar waarom zijn zij zo subjectief? Waarom niet gewoon een waarschuwing, dat deze mensen(bedriegers die zich voordoen als medium) er ook zijn en dat je dus op je tellen moet passen oid. Het doet lijken alsof er geen mediums zouden bestaan, of zelfs geen paranormale/naaste wereld :S
Penn & Teller werken nou eenmaal met echte wetenschappers. En tja, of je het leuk vindt of niet, mediums worden door 99 % van hen die er serieus onderzoek naar hebben gedaan nog steeds niet als mensen met een paranormale eigenschap gezien, ondanks dat veruit de meeste Amerikanen er anders over denken. Zo'n programma lijkt daardoor misschien subjectief, maar is dat niet minder dan al die shows waar mediums de volledige vrijheid krijgen tegenover een kritiekloos publiek waarbij na de opnames zoveel mogelijk de blunders eruit worden geknipt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:17:03 #70
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35601813
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:15 schreef onemangang het volgende:Als je naar een bioscoop gaat dan hoeft men je naam niet te weten hoor en worden plaatsen pas bij binnenkomst toegewezen. Maar bij Char moest het anders. Waarom?
Omdat de kaarten per post naar de gasten toe werden gezonden. Lijkt mij vrij logisch. Maargoed, verder verdedigen heeft geen zin
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 13:07:22 #71
43556 miss_dynastie
pi_35603262
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:39 schreef onemangang het volgende:

[..]

Zo natuurlijk vind ik dat niet hoor. Als ik een bioscoopkaartje reserveer hoef ik niet mijn naam achter te laten...
Ik wel degelijk hoor.

Ik vind het jammer dat ik dit nu pas lees, was er graag naartoe gegaan.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:30:40 #72
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35603972
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik wel degelijk hoor.

Ik vind het jammer dat ik dit nu pas lees, was er graag naartoe gegaan.
Vanavond en morgen is ze in Rotterdam, zijn geloof ik nog kaarten bij de kassa te koop.
pi_35608463
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:30 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Vanavond en morgen is ze in Rotterdam, zijn geloof ik nog kaarten bij de kassa te koop.
En die hoeven niet hun naam en adres achter te laten?
He bah, ik voel me nu net een dogmaticus
maar goed, ik begrijp ergens wel dat het mogelijk kan zijn, dat ze mensen natrekt. Is er niemand die dit werkelijk kan onderzoeken? Die ook bij haar readings is en alles controleert...?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:38:45 #74
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35608633
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

En die hoeven niet hun naam en adres achter te laten?
maar goed, ik begrijp ergens wel dat het mogelijk kan zijn, dat ze mensen natrekt. Is er niemand die dit werkelijk kan onderzoeken? Die ook bij haar readings is en alles controleert...?
Nee, die betalen en kunnen zich zetelen.
Overigens koos Char zondag iemand uit, maar die mevrouw vroeg of degene naast haar de reading hebben mocht. Dat was prima en dat bleek weer een meisje te zijn dat 3 maanden terug dr vriend verloren had.
Als ze ze van tevoren uitgekozen zou hebben (en nagetrokken) weet ik niet of ze zo snel van persoon zou wisselen om te readen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:41:03 #75
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35608720
blond, wilde foutje verbeteren, dus quote mezelf ipv editten..
pi_35608979
quote:
Scepticus is meer het juiste woord dan dogmaticus. Niets mis met gezonde twijfel, hoor. En daar is niets dogmatisch aan. Klakkeloos aannemen dat Char geen truucs gebruikt is juist dogmatisch (net als zonder aanleiding aannemen dat ze dat wel doet)
quote:
Is er niemand die dit werkelijk kan onderzoeken? Die ook bij haar readings is en alles controleert...?
45 euri neertellen om eens even kijken hoe zo'n sessie er aan toe gaat is mij persoonlijk iets teveel van het goede.
pi_35609160
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Scepticus is meer het juiste woord dan dogmaticus. Niets mis met gezonde twijfel, hoor. En daar is niets dogmatisch aan. Klakkeloos aannemen dat Char geen truucs gebruikt is juist dogmatisch (net als zonder aanleiding aannemen dat ze dat wel doet)
Tru
pi_35622486
Morgen komt ze op rtl 4 om half tien. Ga je ook kijken Prst_?

(moet ik wel opnemen, want ik wil The Ghostwhisperer ook nog zien om dezelfde tijd )

En vanavond A Haunting op Discovery 22 uur
pi_35636159
quote:
Morgen komt ze op rtl 4 om half tien. Ga je ook kijken Prst_?
Ik zal eens kijken. TV programma's zeggen helaas niet zoveel over wat er nou echt gebeurt. Je weet niet wat er voor de uitzending allemaal is besproken met de gasten en hoeveel er uiteindelijk in het beeldmateriaal is geknipt.
pi_35659823
Ik zit nu Char te kijken. Geknipt of niet (trouwens dat kun je zien, en zo te zien is er m.i. nauwelijks geknipt)
De meeste gevallen in deze uitzending zijn herhalingen. Nu ik meer weet over coldreading en wat zich daar om heen allemaal afspeelt, mede dankzij dit forum, had ik besloten me op een bepaalde manier nog sceptischer op te stellen en met een nog kritischer oog naar de uitzending te kijken. Conclusie: is er ook maar 1 scepticus, die werkelijk het hele programma nog maar ooit helemaal in zijn geheel heeft gevolgd? En goed heeft bekeken en niet dat er alleen maar flarden zijn blijven hangen dat het zogenaamd allemaal maar vage dingen zijn? Of het tv is of niet, deze vrouw is oprecht. Er zijn geen toevalligheden of een beetje geraad, er zijn duidelijke TREFFERS. Die niet op het internet kunnen staan. En 'inside informatie' over een teken in de vorm van een regenboog op de dag van de begrafenis van een overleden jongen? Kom zeg. Hele Nederlandse families die meewerken aan een complot met Char? Nou zeg, dit kunnen sommige mensen niet menen. Wat je ziet bij deze mensen is verdriet. Char leeft met hen mee en maakt het bijna even intens mee. Wat krijgt deze zuivere, meelevende oprechte vrouw allemaal niet naar haar hoofd? Er is niks mis met scepticisme. Er is wel wat mis met totaal misplaatste muggenzifterij en dogmatici. En dan mag dit heel subjectief in de oren klinken bij hen. Maar ik denk dat mijn mening heel goed mogelijk feiten kunnen zijn. Alsof de zgn 'believers' altijd maar zo enorm blind zijn en klakkeloos alles aannemen. Nee, er verschijnt een Derren Brown op het toneel en iedere medium is opeens een bedrieger. Ik bedoel maar!
O ja, dan nog iets opmerkelijks: de oorbel van het meisje dat overleed na een ongeluk? Char wist precies te vertellen dat er een oorbel op de vloer van het voertuig lag omdat ze dit doorkreeg. En zo zijn er zoooveel meer dingen. Geen twijfel mogelijk dat deze vrouw een bijzonder goed ontwikkeld paranormaal vermogen heeft. Hoe heb ik ooit nog maar een piepklein beetje aan haar kunnen twijfelen? Jongens, KIJK en LUISTER goed. VOEL.
Ik heb niet bij ieder wiswasje wetenschappelijk onderzoek nodig om bewijs te hebben of leveren. sommige zaken weet je gewoon. En you know what, ik denk dat dit alles (het paranormale) veel gecompliceerder in elkaar steekt dan men denkt. Het is niet zomaar eventjes meetbaar. Dit is wat IK doorkrijg
pi_35667915
'n hele dikke kus! Ik ben het volledig met je eens! Toch vind ik de readings van Robbert beter.

Begrijp je nu waarom ik die lui van Skepsis zielig en eendimensionaal vind??
Gaap Goals rulezzz!
pi_35668567
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
'n hele dikke kus! Ik ben het volledig met je eens! Toch vind ik de readings van Robbert beter.

Begrijp je nu waarom ik die lui van Skepsis zielig en eendimensionaal vind??
Ergens wel. Ze hebben vaak ook wel goede argumenten, maar zijn deze gasten God of zo? zij kunnen niet alles weten. Nee, dan de Skepsis Watchers, die vind ik wel leuk
pi_35668619
Char. Gimme a break.

Mensen die in haar show willen komen moeten eerst een brief schrijven naar RTL met een motivatie. Wie garandeert mij dat Char die brieven niet ook te lezen krijgt? En daarbij heeft Char met iedereen eerst een voorgesprek, waarbij ook al de nodige info naar voren zal komen.

Dus het is een simpele rekensom:

cold reading + doorgespeelde info van RTL + info uit voorgesprekken = char.
pi_35668785
Dat lettertjes raden is trouwens de bekendste cold reading techniek die er bestaat, staat in alle boekjes, ik snap niet dat mensen hier dat niet inzien?

Is there someone living or deceased with an A or an H?

Voor wie gaat dat niet op?
pi_35668821
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:52 schreef Genverbrander het volgende:
Char. Gimme a break.

Mensen die in haar show willen komen moeten eerst een brief schrijven naar RTL met een motivatie. Wie garandeert mij dat Char die brieven niet ook te lezen krijgt? En daarbij heeft Char met iedereen eerst een voorgesprek, waarbij ook al de nodige info naar voren zal komen.

Dus het is een simpele rekensom:

cold reading + doorgespeelde info van RTL + info uit voorgesprekken = char.
Ja hoor. Dus die mensen geven meteen alle namen door (die natuurlijk ook nog ALLEMAAL op internet staan, yeah right) die zijn overleden die met 1 gezin te maken hebben.
En dat van die oorbel, dat wordt van tevoren in haar mond gelegd! Nee, ik ben helemaal overtuigd Er zijn heel veel dingen significant. Die zijn niet toevallig meer, en ik geloof ook niet dat Char dit van tevoren los heeft gekregen. Zij letten heus wel op wat ze zeggen en laten zich niet alleen door hun emoties leiden. Er zijn veel nuchtere gezinnen in Nederland. Nederland staat er om bekend, nuchterheid en scepticisme!
Trouwens, RTL 4. Als zij werkelijk allerlei belangrijke info/details doorspelen, waren zij wel verder gegaan met Robbert van den Broeke denk ik. Ok, dat hij weg is, omdat er bewijs is van fotobedrog kan een ding zijn. Maar ze konden toch met hem doorgegaan zijn om readings te geven? En dan alle info aan hem geven? Kom op zeg. Zo corrupt zit rtl4 denk ik niet in elkaar. Trouwens, Chazia Mourali komt mij ook altijd wel vertrouwd en slim over.
pi_35668828
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:03 schreef Genverbrander het volgende:
Dat lettertjes raden is trouwens de bekendste cold reading techniek die er bestaat, staat in alle boekjes, ik snap niet dat mensen hier dat niet inzien?

Is there someone living or deceased with an A or an H?

Voor wie gaat dat niet op?
Je kijkt niet goed......die coldreading boekjes zijn slechts voorbeelden hoe het KAN gaan. Char heeft heel vaak meteen letters en namen zelfs in 1 keer goed. En dan achter elkaar nog meer namen, in hetzelfde gezin plus info over die personen die niet doorgespeeld zijn. KIJK nou eens naar zo'n uitzending. Probeer met andere ogen te kijken.
Nu ga ik naar zeurende Isabella
pi_35668919
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:05 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ja hoor. Dus die mensen geven meteen alle namen door (die natuurlijk ook nog ALLEMAAL op internet staan, yeah right) die zijn overleden die met 1 gezin te maken hebben.
En dat van die oorbel, dat wordt van tevoren in haar mond gelegd! Nee, ik ben helemaal overtuigd Er zijn heel veel dingen significant. Die zijn niet toevallig meer, en ik geloof ook niet dat Char dit van tevoren los heeft gekregen. Zij letten heus wel op wat ze zeggen en laten zich niet alleen door hun emoties leiden. Er zijn veel nuchtere gezinnen in Nederland. Nederland staat er om bekend, nuchterheid en scepticisme!
Trouwens, RTL 4. Als zij werkelijk allerlei belangrijke info/details doorspelen, waren zij wel verder gegaan met Robbert van den Broeke denk ik. Ok, dat hij weg is, omdat er bewijs is van fotobedrog kan een ding zijn. Maar ze konden toch met hem doorgegaan zijn om readings te geven? En dan alle info aan hem geven? Kom op zeg. Zo corrupt zit rtl4 denk ik niet in elkaar. Trouwens, Chazia Mourali komt mij ook altijd wel vertrouwd en slim over.
Chazia Mourali heeft zelf eens een keer in een interview gezegd dat ze zelf niet in Char gelooft maar dat ze het wel goed vindt dat ze zo blijkbaar mensen kan helpen, waarna ze meteen is teruggefloten door RTL. Dat had ze niet mogen zeggen.
Als je bij Char in de show wilt moet je inderdaad een uitgebreide motivatie schrijven ja. Je zegt dan wie er overleden is, wanneer, waarom etc etc. Genoeg info voor een medium om later interessante info uit te halen. Ik zeg niet dat het per se zo gaat (want dat weet ik niet), maar ik vertrouw zo'n commerciele zender die baat heeft bij hoge kijkcijfers voor geen cent. En ik denk dat dat een gezonde houding is.
En dat van die oorbel is ook weer klassieke cold reading.
pi_35669832
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Chazia Mourali heeft zelf eens een keer in een interview gezegd dat ze zelf niet in Char gelooft maar dat ze het wel goed vindt dat ze zo blijkbaar mensen kan helpen, waarna ze meteen is teruggefloten door RTL. Dat had ze niet mogen zeggen.
Als je bij Char in de show wilt moet je inderdaad een uitgebreide motivatie schrijven ja. Je zegt dan wie er overleden is, wanneer, waarom etc etc. Genoeg info voor een medium om later interessante info uit te halen. Ik zeg niet dat het per se zo gaat (want dat weet ik niet), maar ik vertrouw zo'n commerciele zender die baat heeft bij hoge kijkcijfers voor geen cent. En ik denk dat dat een gezonde houding is.
En dat van die oorbel is ook weer klassieke cold reading.
Heeft ze toen ook gezegd waarom niet? En sorry hoor, als ik niet volledig achter iemand zou staan zou ik haar zeker niet presenteren. Dat vind ik dan een beetje achterbaks
Moet je zeggen wie er overleden zijn enz? Je weet niet of dat echt zo is. Hmm. Ik denk dat ik eens contact ga zoeken met rtl4, dat ik een reading wil van Char. Kijken of ik dan daadwerkelijk zo'n formulier voor m'n neus krijg en/of dat ze naar een (gedetailleerde) motivatie vragen. Of is dat pas wanneer je wordt uitgekozen...? Nee, commerciele zenders zijn niet altijd te vertrouwen nee. Maar of ze nou ZO ver gaan?
Leg eens uit van die oorbel.
pi_35669934
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Heeft ze toen ook gezegd waarom niet? En sorry hoor, als ik niet volledig achter iemand zou staan zou ik haar zeker niet presenteren. Dat vind ik dan een beetje achterbaks
Moet je zeggen wie er overleden zijn enz? Je weet niet of dat echt zo is. Hmm. Ik denk dat ik eens contact ga zoeken met rtl4, dat ik een reading wil van Char. Kijken of ik dan daadwerkelijk zo'n formulier voor m'n neus krijg en/of dat ze naar een (gedetailleerde) motivatie vragen. Of is dat pas wanneer je wordt uitgekozen...? Nee, commerciele zenders zijn niet altijd te vertrouwen nee. Maar of ze nou ZO ver gaan?
Leg eens uit van die oorbel.
Ik lees het net terug van die oorbel, dat is iets anders dan ik heb gezien met char en een oorbel. Een keer zat er iemand bij char en die had oorbellen in van de overleden persoon, en char raadde dat. Dat vind ik dus niet zo heel knap omdat zoiets vrij makkelijk te achterhalen is met cold reading.

maar kijk, ik vind ook niet dat 'cold reading' nu het toverwoord moet worden waarmee iedere discussie wordt beeindigt. "Medium? ooohh cold reading." Dat vind ik dus geen goed ding. Maar kijk het zit zo. Ik was eerst af en toe ook wel onder de indruk van char, ik snapte soms niet hoe ze sommige dingen raadde. Vaak ging dat dan om hoogstens een specifiek moment in de show, want veel van wat ze doet vind ik ook juist totaal niet indrukwekkend. Maargoed ik beweer niet dat ik nu direct een verklaring kan geven voor alle dingen van char die wel frappant zijn.

Maar het is meer dat ik gewoon minder snel onder de indruk ben te brengen van mediums dan voordat ik met derren brown en cold reading technieken in aanraking kwam. Ik besef nu gewoon dat er HEEL VEEL mogelijk is met gewoon bedrog.
pi_35670798
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik lees het net terug van die oorbel, dat is iets anders dan ik heb gezien met char en een oorbel. Een keer zat er iemand bij char en die had oorbellen in van de overleden persoon, en char raadde dat. Dat vind ik dus niet zo heel knap omdat zoiets vrij makkelijk te achterhalen is met cold reading.

maar kijk, ik vind ook niet dat 'cold reading' nu het toverwoord moet worden waarmee iedere discussie wordt beeindigt. "Medium? ooohh cold reading." Dat vind ik dus geen goed ding. Maar kijk het zit zo. Ik was eerst af en toe ook wel onder de indruk van char, ik snapte soms niet hoe ze sommige dingen raadde. Vaak ging dat dan om hoogstens een specifiek moment in de show, want veel van wat ze doet vind ik ook juist totaal niet indrukwekkend. Maargoed ik beweer niet dat ik nu direct een verklaring kan geven voor alle dingen van char die wel frappant zijn.

Maar het is meer dat ik gewoon minder snel onder de indruk ben te brengen van mediums dan voordat ik met derren brown en cold reading technieken in aanraking kwam. Ik besef nu gewoon dat er HEEL VEEL mogelijk is met gewoon bedrog.
Heb je zeker gelijk in. Maar ik denk toch, dat Char meer is dan coldreading Gen. Dat van die oorbel, zeer opmerkelijk. En zo zijn er wel meer dingen
Ze kreeg door dat het betreffende overleden meisje haar oorbel verloor, terwijl ze aan het autorijden was, waarna die op de grond viel. Toen ze die wilde pakken verloor ze de macht over het stuur en maakte een ongeluk. Zo was het dus gegaan, ze hadden meteen het antwoord. Haar andere oorbel had ze nog in, de andere lag idd op de vloer toen ze werd gevonden.
De ouders van het meisje dachten trouwens dat er opzet in het spel was, dat door de schuld van haar exman ze dood was gegaan. Char kreeg toen door dat er aan het ongeluk vooraf wel een ruzie was gegaan met hem, en dat ze daardoor mogelijk opgefokt was en dat dat ook een bijdrage had geleverd aan haar dood. Hadden ze meteen ook die duidelijkheid.
O ja, nog iets kreeg ze door. Ze zei lachend dat het overleden meisje af en toe spookt bij haar exman, om hem te laten schrikken! Bij de moeder van het meisje verscheen meteen een herkennende grijns op haar gezicht. Ze hadden namelijk van het meisje haar exman gehoord dat hij ongelofelijk was geschrokken toen ze opeens als geestverschijning voor zijn neus stond toen hij op de wc zat. Hij is toen ZO geschrokken dat hij nooit meer teruggegaan is! Hilarisch, zeker als het zo'n klootzak was
pi_35670953
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Heb je zeker gelijk in. Maar ik denk toch, dat Char meer is dan coldreading Gen. Dat van die oorbel, zeer opmerkelijk. En zo zijn er wel meer dingen
Ze kreeg door dat het betreffende overleden meisje haar oorbel verloor, terwijl ze aan het autorijden was, waarna die op de grond viel. Toen ze die wilde pakken verloor ze de macht over het stuur en maakte een ongeluk. Zo was het dus gegaan, ze hadden meteen het antwoord. Haar andere oorbel had ze nog in, de andere lag idd op de vloer toen ze werd gevonden.
De ouders van het meisje dachten trouwens dat er opzet in het spel was, dat door de schuld van haar exman ze dood was gegaan. Char kreeg toen door dat er aan het ongeluk vooraf wel een ruzie was gegaan met hem, en dat ze daardoor mogelijk opgefokt was en dat dat ook een bijdrage had geleverd aan haar dood. Hadden ze meteen ook die duidelijkheid.
O ja, nog iets kreeg ze door. Ze zei lachend dat het overleden meisje af en toe spookt bij haar exman, om hem te laten schrikken! Bij de moeder van het meisje verscheen meteen een herkennende grijns op haar gezicht. Ze hadden namelijk van het meisje haar exman gehoord dat hij ongelofelijk was geschrokken toen ze opeens als geestverschijning voor zijn neus stond toen hij op de wc zat. Hij is toen ZO geschrokken dat hij nooit meer teruggegaan is! Hilarisch, zeker als het zo'n klootzak was
Hmz ja kijk maar dit lijkt me dus nou typisch info die in de motivatiebrief of in het voorgesprek naar voren gekomen zal zijn. Het is niet echt wat je noemt een detail, maar die oorbel heeft een grote rol gespeeld in het verhaal.

Ik vermoed dat Char een team om zich heen heeft van mensen, ze is volgens mij erg professioneel. Het zal me niets verbazen als dit team meehelpt met de redactie van RTL4 om kandidaten te selecteren voor de show. Deze zitten dan bijvoorbeeld bij de 'screenings' van de mogelijke gasten en luisteren mee naar wat ze zeggen. Deze kunnen de info dan makkelijk doorspelen naar Char, ook zonder dat RTL4 of Chazia daar expliciet van op de hoogte is.
pi_35671028
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hmz ja kijk maar dit lijkt me dus nou typisch info die in de motivatiebrief of in het voorgesprek naar voren gekomen zal zijn. Het is niet echt wat je noemt een detail, maar die oorbel heeft een grote rol gespeeld in het verhaal.

Ik vermoed dat Char een team om zich heen heeft van mensen, ze is volgens mij erg professioneel. Het zal me niets verbazen als dit team meehelpt met de redactie van RTL4 om kandidaten te selecteren voor de show. Deze zitten dan bijvoorbeeld bij de 'screenings' van de mogelijke gasten en luisteren mee naar wat ze zeggen. Deze kunnen de info dan makkelijk doorspelen naar Char, ook zonder dat RTL4 of Chazia daar expliciet van op de hoogte is.
ff ter info: De ouders van het meisje wisten niet dat het ongeluk kwam doordat ze haar oorbel wilde pakken, dit vertelde Char
pi_35671225
Dit kwam ik net tegen op de site van Jan vd Heide. Ik kan me helemaal indenken hoe hij zich moet voelen. Als hij paranormaal begaafd is, moet hij zich er heel gefrustreerd onder voelen omdat hij dingen niet kan bewijzen. Hij kan hoogstens een verweer geven, die toch wel aardig in de buurt komt en overtuigt. Of hij nou sarcastisch is of niet, ik zou dat ook zijn
Voorbeeldje:

http://www.jancvanderheide.com/archief/zakkenvullers.html
pi_35671264
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

ff ter info: De ouders van het meisje wisten niet dat het ongeluk kwam doordat ze haar oorbel wilde pakken, dit vertelde Char
Ah ja okee, maar wie zegt dan dat ze daarin gelijk heeft? Hoezo is het dan nog knap van haar?
pi_35671291
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Dit kwam ik net tegen op de site van Jan vd Heide. Ik kan me helemaal indenken hoe hij zich moet voelen. Als hij paranormaal begaafd is, moet hij zich er heel gefrustreerd onder voelen omdat hij dingen niet kan bewijzen. Hij kan hoogstens een verweer geven, die toch wel aardig in de buurt komt en overtuigt. Of hij nou sarcastisch is of niet, ik zou dat ook zijn
Voorbeeldje:

http://www.jancvanderheide.com/archief/zakkenvullers.html
Grappig stukje.
pi_35671406
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ah ja okee, maar wie zegt dan dat ze daarin gelijk heeft? Hoezo is het dan nog knap van haar?
Als de ouders het van de oorbel stilzwijgend met zich meedroegen totdat Char erover was begonnen, vind ik dit knap ja
Ik denk niet, dat zij van de oorbel vooraf hadden verteld aan iemand. Ik denk, als ze al van die voorgesprekken krijgen, dat ze dat van die oorbel niet genoemd hadden. Dit was in hun ogen mogelijk een oninteressant detail, dat later dus een grote rol leek te spelen juist.
Het is weer slechts speculeren, hoogstens frustrerend, maar het komt aardig in de buurt van the truth denk ik.
He, ik denk dat ik maar bij RTL4 ga solliciteren. Kijken hoe alles daar gaat en dan alle ''vertrouwelijke verboden info regels' aan derden door geven aan m'n laars lappen
pi_35671428
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:56 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Grappig stukje.
doe niet zo geheimzinnig
voor de dag ermee
pi_35671776
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Als de ouders het van de oorbel stilzwijgend met zich meedroegen totdat Char erover was begonnen, vind ik dit knap ja
Ik denk niet, dat zij van de oorbel vooraf hadden verteld aan iemand. Ik denk, als ze al van die voorgesprekken krijgen, dat ze dat van die oorbel niet genoemd hadden. Dit was in hun ogen mogelijk een oninteressant detail, dat later dus een grote rol leek te spelen juist.
Het is weer slechts speculeren, hoogstens frustrerend, maar het komt aardig in de buurt van the truth denk ik.
He, ik denk dat ik maar bij RTL4 ga solliciteren. Kijken hoe alles daar gaat en dan alle ''vertrouwelijke verboden info regels' aan derden door geven aan m'n laars lappen
Hm ja ik zou ook wel willen weten hoe het precies in zijn werk gaat daar. In ieder geval zit ik persoonlijk zo in elkaar dat ik weiger in char te geloven als er nog zoveel mogelijkheden zijn voor fraude-achtige praktijken. Eerst wil ik zeker weten dat dat allemaal niet gebeurt.
pi_35671785
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

doe niet zo geheimzinnig
voor de dag ermee
haha ik doe niet geheimzinnig. ik vind het gewoon een grappig stukje, meer niet. grappig dat ie dat mailtje online heeft gezet.
pi_35671839
@ over Char: en daar heb je alle recht toe.

@ over het mailtje aan Jan: hèhè <--- Jan

Nu ga ik weer naar een wakker geworden dreinende Isabella
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')