Voorts moet ik hierbij opmerken dat de Mines Skyline geen V-spec onderstel heeft.quote:“Amuse Supra’
Hirokuya Mohitika and Hideki Tanabe
Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 30 psi
125 shot NOS: Off
Tires: A048 255/40R17
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 700-765?
0-60mph: ~4.3 sec?
Top Speed (redlined stock tranny): 205-210mph
Lateral g's: >>1.0
Current performance at top boost (measured my G-Tech):
Conditions: 87 degrees, moderately humid, very fouled spark plugs (wouldn't go past 21-22psi, should go past 33psi), fuel system running extremely rich, 107 octane gas, AMUSE GT30 Turbine kit
1st gear: .73 g's @ 18psi
2nd gear: .66 g's @ 21psi
3rd gear: .52 g's @ 22psi
4th gear: .37 g's @ 22psi
5th gear: .22 g's @ 20psi
6th gear: .16 g’s @ 20psi
1/4 mile: 10.15 sec
0-60 mph: 4.3 sec
Timed with a stopwatch, BPU
0-100 mph: ~11 sec
0-160 mph: ~27 sec
“Mines Skyline”
Michizo Niikura
Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 28psi
Tires: RE540S 255/35R18
Fuel: 107 octane
Horsepower (awhp): 500-550?
0-60mph: ~4.0 sec? (traction limited)
Top Speed (redlined stock tranny): 200-210 mph
Lateral g's: >>1.0
Timed with a stopwatch, BPU (stock turbo system w/basic mods):
Het is WEL leuk om te zien, maar erg handig is het niet...quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Scepsis het volgende:
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.
Dat doet ie lekker snel zegquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:30 schreef Scepsis het volgende:
[..]
540 pk's sterke skyline met bottom engine bay, accerlatie naar 300 km/h
[..]
Haast je dan naar de winkel, wellicht staat de betreffende rijtest in de Autoweek van 1-8 februari nog:quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:56 schreef M5 het volgende:
Doe mij de maar Nismo Z-tune Limited edition met >500pk
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die heb ik al.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:28 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Haast je dan naar de winkel, wellicht staat de betreffende rijtest in de Autoweek van 1-8 februari nog:
"We maakten een duivelse testrit op Japanse bergwegen, die wat ons betreft veel te snel voorbij was. Wat een machtige auto. Het is een waardig eerbetoon aan één van de beste sportcoupés ooit.".
transmissie koeler denk ikquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:31 schreef Hugster het volgende:
zie ik hier bij deze ( http://www.rsportscars.com/foto/06/ztune05_09.jpg ) Nismo nou een radiateur zitten op het achterdiff?![]()
en btw, Skyline![]()
![]()
Vooral de Mine's Skylines
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:35 schreef M5 het volgende:
[..]
transmissie koeler denk ik
[afbeelding]
d'r zitten nog veel meer mooie onderhuidse detail's aan die bakquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:38 schreef Hugster het volgende:
[..]
en check de filename, diff oliekoeler dus
Ja, inderdaad, doe jou maar een Opel Corsa. Zo'n ECO met 5pk ofzoquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:19 schreef tuut84 het volgende:
doe mij maar een opel corsa
Hoe zit het dan met S/R-specquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:38 schreef MrSkyline het volgende:
ik hou van die auto, maar dat wisten we al geloof ik
dit is idd de radiator voor de oliekoeling van het achterdif. zit op alle r34 GT-R V-Spec II's.
V-Spec staat voor Victory Specification en hebben een achter differentieel dat bijna gelijk is aan de JGTC wagens, de V-Spec II heeft dus een beter achterdif dan de V-Spec I.
dit is het V-Spec II diff.
[afbeelding]
Van een corvette kun je verwachten dat ie je uittrekt. Van zo'n simpele sedan als de skyline juist niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:42 schreef Wimo. het volgende:
Gruwelijk gave wagen .. maar mocht ik ooit het geld hebben dan zou ik het er niet aan uitgeven. Dan liever zon nieuwe corvette. Daar zien buitenstaanders tenminste ook aan af dat ie snel is
http://www.dreamcarcompany.com/Afkortingen.htmquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:22 schreef ThaFreak het volgende:
voor zover ik weet zijn er 8 verschillende uitvoeringen geweest vanuit nissan zelf van de R34 GT-R
* GT-R
* GT-R V-Spec
* GT-R V-Spec II
* GT-R V-Spec N1
* GT-R M-Spec
* GT-R V-Spec II Nür
* GT-R M-Spec Nür
* GT-R Z-tune
Lekker poetsen. Hoe krijg je dat voor elkaar, veel laten vlammen als ie stilstaat?quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Scepsis het volgende:
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen
[afbeelding]
Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.
Ik denk dat iedereen weet hoe snel zo een ding is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:28 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Van een corvette kun je verwachten dat ie je uittrekt. Van zo'n simpele sedan als de skyline juist niet.
dat is juist het leuke eraan...
daar wil ik wel efe in rijdenquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Scepsis het volgende:
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.
Toch rijd de doorsnee sjonny toch echt niet in een skyline.quote:Op donderdag 16 februari 2006 04:06 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Mooie bak, maar door alle Civic- en Golf rijdende sjonniehype is mjn enthousiasme wat gedaalt...
2-stepping.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:33 schreef Boswachter het volgende:
[..]
Lekker poetsen. Hoe krijg je dat voor elkaar, veel laten vlammen als ie stilstaat?
als je niks zinnigs te melden hebtquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:51 schreef MatiCe het volgende:
Wat een lelijke pauperbak
Bedoel je niet een Nissan Sunny GTi-R?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:43 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Toch rijd de doorsnee sjonny toch echt niet in een skyline.
Heb ook eens een nissan micra GT-R gezien, daar mag je alleen niet mee over de openbare weg.
Skyline
![]()
Kennelijk was een Peugeot 306 GTI niet voldoende.quote:Op donderdag 16 februari 2006 03:58 schreef StefanP het volgende:
www.kismo.dk
Deense skyline met filmpjes.
Het blijft een nissan ... een BMW heeft statusquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:13 schreef The_Dijkstra het volgende:
Waarom heeft NIssan de Skylines nooit in Europa (excl engeland) verkocht als lefthand ?
Denk dat ze dan een groot succes zouden zijn, zeker voor dat prijs. Ga maar na,
goedkoper dan e46 m3
meer tuningopties
via boardcomputer volledig af te stellen
onverslaanbare weggedrag en grip
Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ikquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:23 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Het blijft een nissan ... een BMW heeft status![]()
Ga eens naar je onervaren buurman en vraag wat hij liever heeft.. een nissan of een bmw. Beide met ruwweg evenveel powerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef t0y het volgende:
[..]
Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
Een paar redenen:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:13 schreef The_Dijkstra het volgende:
Waarom heeft NIssan de Skylines nooit in Europa (excl engeland) verkocht als lefthand ?
Denk dat ze dan een groot succes zouden zijn, zeker voor dat prijs. Ga maar na,
goedkoper dan e46 m3
meer tuningopties
via boardcomputer volledig af te stellen
onverslaanbare weggedrag en grip
Ik skyline vind jij lelijk? En trouwens, er zijn zat mensen met genoeg poen die een 350z kopen, niets mis met nissan hoor!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een paar redenen:
Ik geloof er niets van dat ie goedkoper zou zijn dan een M3. Kijk maar naar de nieuwe skykline, die is echt niet goedkoper.
Bovendien is het gewoon een lelijke auto, daar kan geen hoeveelheid PKs iets aan veranderen.
Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
Zegt genoeg.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:32 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ga eens naar je onervaren buurman en vraag wat hij liever heeft.. een nissan of een bmw. Beide met ruwweg evenveel power
Voor de TFAF wist niemand wat een Skyline was, pas na die film werd die wagen bekend en gewild.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:25 schreef The_Dijkstra het volgende:
even serieus, waarom hebben ze het nog nooit overgewogen ?
Ik denk wel dat er voldoende animo is, getuige de reply's in dit topic.
Je slaat de spijker keihard op z'n kop.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:42 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
De autokenners (op technische gedeelte) zouden vrijwel een Skyline nemen.
Het is technisch niet mogelijk om de motor om te bouwen naar lefthanddrive specs... er zouden teveel aanpassingen voor nodig zijn geweest en daaro hebben ze het nooit gedaan...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:25 schreef The_Dijkstra het volgende:
even serieus, waarom hebben ze het nog nooit overgewogen ?
Ik denk wel dat er voldoende animo is, getuige de reply's in dit topic.
Vrachtwagens inhalen wordt dan spelen met je levenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:58 schreef rameijer het volgende:
De voorkant doet me altijd een beetje denken aan m'n Impreza![]()
En wat is er mis met RHD? Even wennen en dan vlammen!![]()
de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:53 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Een M3 heeft geen sjonnie status .. Sterker nog, geen enkele wagen van 20k+ heeft dat![]()
Ik denk dat jij de E46 met de E36 3-serie verwart.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef racing_max het volgende:
[..]
de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3
Leggen ze er dan ook een M3 blok in? Als ik nou een ferrari sticker op mn alfa plak, heb ik dan ook een ferrari? Alhoewel ,het zijn wel beide fiat'squote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef racing_max het volgende:
[..]
de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3
Ik vind hem mooi omdat hij lelijk isquote:Op vrijdag 17 februari 2006 03:07 schreef t0y het volgende:
[..]
Ik skyline vind jij lelijk? En trouwens, er zijn zat mensen met genoeg poen die een 350z kopen, niets mis met nissan hoor!
Heb het filmpje even bekeken. Gek gereden is kwats. Hoeveel pk heeft de skyline? Wie is de beste coureur van het stel ? Vergelijking slaat dus nergens op ..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
Liever een skyline dan een M3. Geen vergelijk imo.
Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
helemaal mee eens....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef t0y het volgende:
[..]
Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
hmm, ik vind dat de skyline de overwinning wel terecht gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:21 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Heb het filmpje even bekeken. Gek gereden is kwats. Hoeveel pk heeft de skyline? Wie is de beste coureur van het stel ? Vergelijking slaat dus nergens op ..
Die porsche, 420 pk's op 1585 kg. Daarentegen heeft de JDM Skyline 'MAAR' 276 pk's (ultimate car spreekt van een "JDM Skyline R34 GT-R" met specs), ook heeft hij geen V-spec onderstel.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=5181714142753955573
http://video.google.com/videoplay?docid=-9092993110639752690
http://video.google.com/videoplay?docid=-3247362395588211337
http://video.google.com/videoplay?docid=3119386556345648145
http://video.google.com/videoplay?docid=6023510595639884890
Wie zijn de coureurs?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:30 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
hmm, ik vind dat de skyline de overwinning wel terecht gewonnen heeft.
Het startte laat in het begin
Skyline Z-tune is het zwaarste van alle de 5 auto's (check de specs maar)
Skyline kampt met turbogat gezien z'n vermogen
het heeft de minste aero-dynamica van de hele stel (ook de Gallardo en M5)
Bovendien heeft de M5 liefst 7 versnellingen, en ietsje meer pk's dan Skyline
Flink ouder dan M5 = verouderde elektronica. Zeker als je bedenkt dat alles in de Skyline via boordcomputer bestuurd wordt
Goed, die auto's zitten in de weg, zodat de Skyline niet erlangs kan. Als hij uiteindelijk ruimte krijgt, weet hij in dat filmpje alle Europese supercars te verslaan.
Een terechte overwinning, lijkt me.
wel V-Spec hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Die porsche, 420 pk's op 1585 kg. Daarentegen heeft de JDM Skyline 'MAAR' 276 pk's (ultimate car spreekt van een "JDM Skyline R34 GT-R" met specs), ook heeft hij geen V-spec onderstel.
Best verbazend dan dat hij hem nog bijhoudt
Coureurs zijn van Best Motoring... een paar van de betere, zeg maar. http://www.bestmotoringvideo.com/quote:
quote:Keichi Tsuchiya
The Drift King. Simple mention of this title will immediately tell car fans just how utterly qualified Keiichi Tsuchiya, or Dori-Dori as he's known, is. Ever jovial and playful and easily breaking into infectous laughter, Tsuchiya can probably be considered the most experienced and accomplished driver in the BM staff. Drifting, a form of controlled oversteer cornering, is a very popular sport in Japan. It certainly requires a lot of driving skills to drift and Dori-San is the acknowledged King.
In the racing scene, Tsuchiya's success in his earlier days was with racing Porsche 911s and Skylines in the N1 series. In a specially organized "Motorsports Show" a few years ago in Malaysia, I saw first-hand the black TAISAN Nissan Skyline that Tsuchiya droved to his South Pacific Championship title. Currently Tsuchiya is very active in the JGTC series. He drives mostly Honda NSX - turbocharged versions - in the GT500 class which produces around 450-500ps. In the coming Sepang leg of the JGTC, Keiichi Tsuchiya will be driving an AUTOBACS NSX.
At the international level, Tsuchiya has been racing with great success in the famous Le-Mans 24-hours race in France. In the mid-1990s, he raced a GT2 Honda NSX for Le-Mans 24hours. He was infact the GT2 class champion in the 1996 race. More recently he raced a MacLaren F1 GTR and last year in 1999, Tsuchiya was overall runners-up in the Le-Man 24-hours, driving a GT1 prototype Toyota.
As a measure of Tsuchiya's popularity and success, there are in fact a few SONY Playstation racing games dedicated to him. One even includes a video clip of Tsuchiya drifting around in a Nissan S14 Silvia as the introduction !!"
Is eng, he ...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Hugster het volgende:Tsuchiya
Bij hem lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan![]()
wat een nonsense, het is amper een race, de M5 legt daarnaast bijna het hele parcours zijwaarts af, en dat is niet de snelste manier. op het laatst haalt de skyline op het rechte stuk in.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
Liever een skyline dan een M3. Geen vergelijk imo.
Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
jah leuk filmpje is dat, maar het staat wel ergens voor. zit een standaard skyline onder de 4.2 seconden in de 100 dan, net zoals de Gallardo. Je kan er niet alles door zeggen, maar wel wat.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=835914071558348517&q=r34
Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
Het is een Z-tune, die heeft helemaal geen 280 pk'squote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:12 schreef Inorbit het volgende:
[..]
wat een nonsense, het is amper een race, de M5 legt daarnaast bijna het hele parcours zijwaarts af, en dat is niet de snelste manier. op het laatst haalt de skyline op het rechte stuk in.
jahoor een M5 (500pk) en een Gallardo(500pk) zouden het op het rechte stuk afleggen tegen 276 (tegen de 400 in het echt toch) pk ??
Inderdaad. Uit een ander topic zijn de skylines weer de snelste, maar tegelijkertijd hebben ze ook de fijnste rijeigenschappen:quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=835914071558348517&q=r34
Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
Ook hier hetzelfde resultaat. En om de user wimo tegemoet te komen: deze keer worden alle auto's door dezelfde coureurs getestquote:in deze 2e deel een race tussen N/A-blokken en Turboblokken, 14 auto's in totaal. 5 Skylines doen mee (R32/R33/R34). Alle auto's hebben dezelfde 300 pk's, zo valt het te lezen op hun site. Uitlsag, top 3 helemaal bezet door de Skylines, op nummer 4 volgt de fd3s.
nog iets, de 5e (KSP NSX-R was nummer 5) en de 7e finalist (mcr r34 was nummer 7) van de eerdere filmpje doen ook mee met de strijd tussen de getunede wagens:
Impreza wrx sti
Toyota Supra MKIV Twinturbo
nissan silvia s15
honda NSX-R
mitusibusibusihi fd3s
un het filmpje gaat het om algemene opinie, niet alleen de snelste ronde, etc.
om de film te kunnen bekijken, hierrrr klikken
Nou ja, gek gereden? In een rechte lijn gedurende misschien 5 seconden. Hardly what I'd call "gek gereden". Da's NL waar die turbo voor is...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
Geld datzelfde ook niet voor een Toyota dan?Daarbij hebben de meeste mensen ook het idee een saaie burgerbak te hebben..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef StefanP het volgende:
Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
Briljante kerel iddquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is eng, he ...met één handje non-stop driftend over een circuit terwijl hij tegen de camera praat EN gele of roze keukenhandschoenen draagt (als handicap omdat het anders niet eerlijk is)
* Googol fan is
leuke preview van Hot Version (van BM) http://video.google.com/videoplay?docid=-498353997760597916
Tsuchiya + Skyline = rukmateriaal voor jequote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Hugster het volgende:Tsuchiya
Bij hem lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan![]()
Ik kende hem alquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:26 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Tsuchiya + Skyline = rukmateriaal voor je
Ik heb ze van de zomer regelmatig gezien in Schotland. Ik vond het eigenlijk alleen maar onwijs vetquote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...
Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.
En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...
Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.
En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
Nou dat bepaal ik zelf nog wel, heb er ooit eentje in nederland zien rijden, een r33 gtr en ik vind hem er toch echt wel mooi uitzien.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
Die blauwe R34 is niet zomaar een R34quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:04 schreef Estolan het volgende:
kan wel, er is een zwarte en grijze R33 en een blauwe R34 in regio Den Haag, dan nog ergens in NL die witte R334
Hmm vertel, wat is er anders aan dan? Flink getuned?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die blauwe R34 is niet zomaar een R34![]()
uhm een STOCK R34-GTR V-Spec Nismo Edition, met een geclaimde 550pk, maar redelijk standaard hoor, alleen was beetje erg duur in aankoopquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die blauwe R34 is niet zomaar een R34![]()
Officieel: Nissan Skyline R34-GTR Nismo spec-001quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:18 schreef Estolan het volgende:
[..]
uhm een STOCK R34-GTR V-Spec Nismo Edition, met een geclaimde 550pk, maar redelijk standaard hoor, alleen was beetje erg duur in aankoop
het is, vergeleken met die Witte R334, helemaal Niksquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Officieel: Nissan Skyline R34-GTR Nismo spec-001
Nismo gebruikte deze auto om hun nieuwe tunings-spul te showen (als showcar). Er is er maar 1 van. De directieleden van Nismo hebben erover moeten vergaderen toen hij uiteindelijk verkocht werd. Alle onderdelen die erop zitten zijn 1st off's van Nismo. 510 pk toen íe hier kwam, had ik gehoord.
Ik heb een stukje 100 - 200 meegemaakt in die auto en 500 pk geloof ik makkelijk
het is alles vergeleken met mijn gebakkie ... en dat is de indruk die het heeft achtergelaten bij me.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:36 schreef Estolan het volgende:
[..]
het is, vergeleken met die Witte R334, helemaal Nikstrust me
dat zou best kunnen ... het interieur van die blauwe is redelijk op, vinnik. Doe dus sowieso die witte maarquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:39 schreef Estolan het volgende:
bedoelde meer met hetzelfde soort vermogen, beide liggen wel redelijk gelijk, alleen de ene is beter getuned dan de andere
Ja, klopt is van Remon H. (zijn volledig naam noem ik liever niet, heb begrip daarvoor aub)quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:04 schreef Estolan het volgende:
kan wel, er is een zwarte en grijze R33 en een blauwe R34 in regio Den Haag, dan nog ergens in NL die witte R334
VQ blok in de 350 heeft weinig met renault te maken hoor... dat clarkson dat ooit heeft gezegd hoeft niet te zeggen dat dat ook zo is...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:54 schreef johnwoo het volgende:
Ik heb anders 100x liever een Skyline dan een M3
Sterker nog, als alles volgens planning verloopt ga ik een R33 (mooier dan de 34 imo) kopen als m'n MR2 bejaard is. De 350Z is ook wel een vette bak, maar toch minder, omdat er een Renault blok in ligt ipv een Japans monster als de RB26DETT met 1000+ PK potentie (en 500 PK op standaard blok!).
Remon???quote:Op zondag 26 februari 2006 19:26 schreef The_Dijkstra het volgende:
http://www.keepmyfile.com/image/b7b5e6539876
Ja, klopt is van Remon H. (zijn volledig naam noem ik liever niet, heb begrip daarvoor aub)
Uhm, dat VQ Blok in de 350Z is dus wel een Renault Blok, gebouwd door renault!!!quote:Op zondag 26 februari 2006 19:39 schreef Ultimora het volgende:
[..]
VQ blok in de 350 heeft weinig met renault te maken hoor... dat clarkson dat ooit heeft gezegd hoeft niet te zeggen dat dat ook zo is...
Links is mogelijk, voor een erg duur bedrag, alleen je moet dan wel een custom dahboard laten maken, er zijn er een paar, maar die gaan ook meestal stukquote:Op zondag 26 februari 2006 19:47 schreef Ballebek het volgende:
Kan je inmiddels ookal links sturen in die dingen of nog steeds alleen rechts?
vergeet de turke nietquote:Op zondag 26 februari 2006 19:58 schreef Richie_Rich het volgende:
)620pk? Op wat voor benzine rijdt die R33 dan?
Ik zag vrijdag trouwens een witte R33 rijden, op de Liede bij Haarlem![]()
(de Liede is een verderfpoel van Kampers en Marokkanen die dubieuze autobedrijfs/sloperijen runnen![]()
Geef anders me je mailadres, dan zal ik je bijlage sturen waaruit blijkt dat dit van remon is en ruim 600 pk's heeft.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Remon???
Uhm die R33 GTR skyline is van Henk Go, niet van iemand anders hoor. en die heeft een geschat vermogen van 500pk ( waar geen dyno uitdraai van is ), en die staat hier voor de deur @ Supras.nl
Die Witte R334 reed idd afgelopen weekend rond in Haarlem, werd geprogrameerd
Stock my assquote:Op zondag 26 februari 2006 19:26 schreef The_Dijkstra het volgende:
niet slecht voor 2500cc bottom EN stock, haalt met gemak 200 mph (330 km/h)
Het Vmax eventquote:Op zondag 26 februari 2006 20:36 schreef StefanP het volgende:
[..]
Stock my assTenzij die teller enorm afwijkt. Er zijn maar heel erg weinig auto's die 200 mph halen, en een stock skyline hoort daar ECHT niet bij. Er is een jaarlijks evenement in de UK op een landingsbaan, georganiseerd door een of ander blad, waar getunede (behoorlijk getunede dus) auto's uitgenodigd worden om de 200mph te proberen halen. En er zijn er maar bar weinig die dat echt doen. Supras, skylines, porsches, enz. behoren tot de kandidaten. In een filmpje van een van de jaargangen haalt een van de skylines het wel en die was dus echt niet meer stock he, alleen de carosserie was nog standaard.
Wat is in hemelsnaam een R334?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:36 schreef Estolan het volgende:
het is, vergeleken met die Witte R334, helemaal Nikstrust me
Zozo 620pk's... dan is er nogal behoorlijk aan getweaked sinds verkoop ruim een jaar geleden:quote:Op zondag 26 februari 2006 19:26 schreef The_Dijkstra het volgende:
Ja, klopt is van Remon H. (zijn volledig naam noem ik liever niet, heb begrip daarvoor aub)
[[url=http://www.keepmyfile.com/thumb/1140975177b7b5e6.gif]afbeelding][/URL]
Dat is hem (aanklikken), op Wessels in Rosmalen dyno gemeten met 620 pk's, met geijkte teller naar 100 km/h doet hij in 3,9 seconden.
Uhm, die Paarse4 waarvan jij die foto post, staat opd e foto voor de deur in Haarlem ( @ supras.nl ), en die is van Henk Go ( hij heeft hem gekocht bij DreamCarCompany ), das die R33 met Vleugeldeurenquote:Op zondag 26 februari 2006 20:20 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Geef anders me je mailadres, dan zal ik je bijlage sturen waaruit blijkt dat dit van remon is en ruim 600 pk's heeft.
Je zou eens in Utrecht moeten komen kijken, vorige week nog een E46 Ci zien staan die M3 uitgebouwd was, inclusief luchtinlaten aan de zijkant.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:24 schreef yup het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de E46 met de E36 3-serie verwart.
Ik heb bar weinig E46jes gezien die naar M3 zijn omgebouwd (qua uiterlijk). Helemaal omdat een M3 4 uitlaten heeft...
Ik heb wel vaker een zilvere R33 GT-R over de drie meren weg zien rijden van Hoofddorp naar Boesingheliede, en ik heb een paar keer een zwarte R33 zien rijden in Badhoevedorp.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:58 schreef Richie_Rich het volgende:
)620pk? Op wat voor benzine rijdt die R33 dan?
Ik zag vrijdag trouwens een witte R33 rijden, op de Liede bij Haarlem![]()
(de Liede is een verderfpoel van Kampers en Marokkanen die dubieuze autobedrijfs/sloperijen runnen![]()
Danger - do not enter.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:12 schreef jacco het volgende:
Een heel mooi Amerikaans exemplaar
[foto's]
Die heeft vast het boek 'Hoe verneuk ik een mooie auto - Les 1' gelezen..quote:Op maandag 6 maart 2006 18:15 schreef jacco het volgende:
Ik kwam deze foto rare tegen van een skyline R33 op de Tokyo Auto Salon.
[[url=http://img335.imageshack.us/img335/9307/skyliner33pickup6be.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img335.imageshack.us/img335/9519/skyliner33pickup10dq.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:15 schreef jacco het volgende:
Hier nog wat foto's van ons laatste bezoek aan Abbey Motorsports
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Die hele parking staat vol met Skyline's
Die velgenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:38 schreef jacco het volgende:
Een zwarte Nür uitvoering.
Dit ding heeft zo'n geweldige 'road presence'
[[url=http://img128.imagevenue.com/loc24/th_08671_IMG_0019.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img11.imagevenue.com/loc24/th_08677_IMG_0022.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img141.imagevenue.com/loc24/th_08682_IMG_0043.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img133.imagevenue.com/loc24/th_08687_IMG_0045.jpg]afbeelding][/URL]
Ik vind hem werkelijk FUCKING geilquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:38 schreef jacco het volgende:
Een zwarte Nür uitvoering.
Dit ding heeft zo'n geweldige 'road presence'
[[url=http://img128.imagevenue.com/loc24/th_08671_IMG_0019.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img11.imagevenue.com/loc24/th_08677_IMG_0022.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img141.imagevenue.com/loc24/th_08682_IMG_0043.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img133.imagevenue.com/loc24/th_08687_IMG_0045.jpg]afbeelding][/URL]
Achterkant van een Skyline is ook geilquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:01 schreef Scepsis het volgende:
paar foto's van hun meet
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens hun forum, vlnr: toyota Supra Twinturbo (358 kw), BMW e46 M3 (340 pk's), nissan skyline R-33 GT-R (412 kw (nog niet afgerond)), skyline R34 GT-R M-spec Nür (minstens 450 pk's volgens eigenaar die ook op forum zit), skyline R34 GT-R V-spec (620 pk's)
Die achterkanten van skylines zijn een megamisser imho, zo FUCKING lelijk
Ja, was ook geen GTRquote:Op zaterdag 1 april 2006 09:35 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat een R33? Dat is de pauper-Skyline hier.
Tof!quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:51 schreef Jaguarized het volgende:
Dat type Skyline laat ik altijd links liggen.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:10 schreef Hugster het volgende:
[..]
Tof!
En hoer nou maar weer een eind op.
Wat zijn we toch weer volwassen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:10 schreef Hugster het volgende:
[..]
Tof!
En hoer nou maar weer een eind op.
Wat zijn we weer matig aan het pimpen.quote:
Kom op zeg, als ik hier elke dag een GTR rond zie rijden. Het meerendeel is een gewone Skyline of met een beetje geluk een GT.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
Wat zijn we weer matig aan het pimpen.
Nogal logisch dat er daar veel Skyline rijden.
Hier is een R33 GTR echt wel bijzonder. Dus hou je suffe commentaar gewoon even voor je.
Ik wilde je alleen even wijzen op je gebrek aan inlevingsvermogen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Kom op zeg, als ik hier elke dag een GTR rond zie rijden. Het meerendeel is een gewone Skyline of met een beetje geluk een GT.In Nederland rijden er ook wel genoeg Skylines rond van het nieuwere model en niet het modelletje 1987 zoals op de bovenstaande foto staat.
Maar goed, ik hoef je natuurlijk niet uit te leggen hoe het nieuwere model er uit ziet.
Bespeur ik daar overigens enige vorm van jaloezie?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja bij hoge brandstofprijzen zit je wel gebakken met een RB26quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Leuk die sticker op die busLekker toepasselijk ook
![]()
Ah ja dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:50 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik wilde je alleen even wijzen op je gebrek aan inlevingsvermogen.
Ik zal er verder niet meer op ingaan. En tnx, dat topic kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah ja dat zal het zijn.Inlevingsvermogen.
![]()
![]()
Je gaat offtopic trouwens en offtopic meuk kan je beter posten in [PTA SC] Porsche 924
mooi noemt die datquote:Op zaterdag 1 april 2006 15:53 schreef jacco het volgende:
Nog wat meer foto's van de één na mooiste ER34 in de wereld
[[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/28273_skyline2.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/14046_skyline3.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/7992_skyline4.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/4396_skyline5.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/32311_skyline6.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/3679_skyline7.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/22391_skyline8.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/22146_skyline9.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/31205_skyline10.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/20810_skyline11.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/26679_skyline12.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/30334_skyline13.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/16696_skyline14.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/19390_skyline15.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/1525_skyline16.th.jpg]afbeelding][/URL]
mooi noemt die datquote:Op zaterdag 1 april 2006 15:53 schreef jacco het volgende:
Nog wat meer foto's van de één na mooiste ER34 in de wereld
[[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/28273_skyline2.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/14046_skyline3.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/7992_skyline4.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/4396_skyline5.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/32311_skyline6.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/3679_skyline7.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/22391_skyline8.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/22146_skyline9.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/31205_skyline10.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/20810_skyline11.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/26679_skyline12.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/30334_skyline13.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/16696_skyline14.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/19390_skyline15.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://serv2.imagehigh.com/files/ih000001/1525_skyline16.th.jpg]afbeelding][/URL]
lezenquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wie noemt dat waar mooi?
wat heb ik gemist?
Ahquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
lezenhij noemt het een van de mooiste, dus mooi. Hij is Jacco.
Duidelijk een Supra fan dus ... zo uit jouw verhaal te lezen hoor je niets over de wegligging, acceleratie, respons, etc... puur "the other things".quote:Op zondag 2 april 2006 00:59 schreef StefanP het volgende:
Arnout van supras.nl heeft sinds een tijdje z'n eigen skyline, een GT-R 33 met T88 turbo. Desondanks valt er regelmatig te lezen hoe pokke die skylines wel niet zijn vergeleken met een s#pra. Loopt ie niet te klagen over de inferieure remmen, dan is het wel de waardeloze bekabeling/connectors of de "kwaliteit" van de kopHilarisch gewoon dat ie dat ruiterlijk neerpent, terwijl hij er zelf eentje heeft en dus eigenlijk het omgekeerde zou moeten beweren.
Nee hoor. Hij heeft nota bene zelf een skyline. Maar omdat hij dagelijks aan auto's werkt, ziet ie heel goed wat er van goede en minder goede kwaliteit is. Bovendien valt "remmen" toch duidelijk onder "wegligging, accelleratie, respons, etc" en niet onder "the other things". Verder wil ik hier geen supra vs skyline topic van maken, maar zijn opmerkingen vond ik het noemen waard omdat hij een van de weinig personen is die er ECHT uit ervaring over kan oordelen ipv adh van plaatjes en verhaaltjes van het internetquote:Op zondag 2 april 2006 01:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Duidelijk een Supra fan dus ... zo uit jouw verhaal te lezen hoor je niets over de wegligging, acceleratie, respons, etc... puur "the other things".
Of jij zit te filteren, kan ook. Ik ga niet naar Supras.nl om te checken![]()
Zou dat misschien, echt he misschien, niet te maken met de vorige eigenaar van die Skyline? (slecht onderhouden dus).quote:Op zondag 2 april 2006 00:59 schreef StefanP het volgende:
Arnout van supras.nl heeft sinds een tijdje z'n eigen skyline, een GT-R 33 met T88 turbo. Desondanks valt er regelmatig te lezen hoe pokke die skylines wel niet zijn vergeleken met een s#pra. Loopt ie niet te klagen over de inferieure remmen, dan is het wel de waardeloze bekabeling/connectors of de "kwaliteit" van de kopHilarisch gewoon dat ie dat ruiterlijk neerpent, terwijl hij er zelf eentje heeft en dus eigenlijk het omgekeerde zou moeten beweren.
quote:Op zondag 2 april 2006 01:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik vind de Nissan Skyline de meest overgewardeerde auto aller tijden.
Vorige Eigenaar was Bee-R en Top Secret in Japanquote:Op zondag 2 april 2006 01:38 schreef yup het volgende:
[..]
Zou dat misschien, echt he misschien, niet te maken met de vorige eigenaar van die Skyline? (slecht onderhouden dus).
Dat zou best eens kunnen he.
die Deen van Kismo beweert juist het anderequote:Op zondag 2 april 2006 01:33 schreef StefanP het volgende:
[..]
Op kismo.dk zit ook een Deen die zowel een supra als skyline gehad heeft en daar staan ook interessante verhalen (en filmpjes) over het verschil tussen de twee auto's.
In Engeland kan je exemplaren kopen van 50.000 tot 60.000 euro. Die auto's zijn dan al geimporteerd. Een R34 GTR via Engeland vanuit Japan importeren zal moeilijk worden. Je krijgt ze daar niet meer legaal op de weg omdat ze de regels hebben aangepast. De R34 GTR komt daar dus niet meer door de zogehete SVA test.quote:Op zondag 2 april 2006 12:18 schreef funkmaster het volgende:
wat kost zo'n R34 eigelijk? alles meegerekend?
Zn Hobby?? uhm er zijn hier op dit forum niet eens Skyline GTR eigenaars ( zover ik weetquote:Op zondag 2 april 2006 12:15 schreef jacco het volgende:
Laat iedereen gewoon lekker zijn hobby uitoefenen en loop elkaar niet zo af te zeiken over zijn/haar voorkeur van auto's.
wow, ok....quote:Op zondag 2 april 2006 12:24 schreef jacco het volgende:
[..]
In Engeland kan je exemplaren kopen van 50.000 tot 60.000 euro. Die auto's zijn dan al geimporteerd. Een R34 GTR via Engeland vanuit Japan importeren zal moeilijk worden. Je krijgt ze daar niet meer legaal op de weg omdat ze de regels hebben aangepast. De R34 GTR komt daar dus niet meer door de zogehete SVA test.
Het is dus slimmer om een R34 rechtstreeks via Nederland te importeren. De bedragen zullen dan ongeveer rond de 70.000 á 80.000 euro komen te liggen.
Ik wel, het ligt er gewoon voor welke doeleinden je de auto gaat gebruiken.quote:Op zondag 2 april 2006 12:26 schreef funkmaster het volgende:
[..]
wow, ok....bedankt
maar als je tussen de 70.000 en 80.000 euro voor een auto zou willen uitgeven....dan zou ik persoonlijk duidelijk geen skyline kopen?? jullie wel?
p.s. zijn die in Japan niet veeeeeeel goedkoper??
pffff, ben jij er weer met je supra-gekte. Klopt, in vergelijking met BMW, Ford of Nissan levert Toyota betere kwaliteit, dat is een voldongen feit. Het mag dan ook niet verwonderlijk zijn dat ze topkwaliteit leveren.quote:Op zondag 2 april 2006 00:59 schreef StefanP het volgende:
Arnout van supras.nl heeft sinds een tijdje z'n eigen skyline, een GT-R 33 met T88 turbo. Desondanks valt er regelmatig te lezen hoe pokke die skylines wel niet zijn vergeleken met een supra. Loopt ie niet te klagen over de inferieure remmen, dan is het wel de waardeloze bekabeling/connectors of de "kwaliteit" van de kopHilarisch gewoon dat ie dat ruiterlijk neerpent, terwijl hij er zelf eentje heeft en dus eigenlijk het omgekeerde zou moeten beweren.
zeker als je bedenkt dat er tienduizenden Supra’s geproduceerd zijn, die wereldwijd verkocht zijn. Van de GT-R34 bv, werden er slechts 1400 stuks gemaakt die voornamelijk in 3 landen verkocht worden (Japan, Oceanië en GB). Ze zijn al jarenlang uit productie, toch doen ze vandaag de dag nog wel mooi mee aan races.quote:uit het feit dat de Nissan Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen.
jah inderdaad. dat is pas een karakter bak. schitterende wagens. beetje jammer alleen van die japanse spiegels. maar verderquote:
Ik krijg allemaal meldingen (pop-ups) en auto setups van een raar programmaquote:Op zondag 2 april 2006 14:18 schreef jacco het volgende:
u bedoelt?
Da's wel een enorm verschil, ik zou dan ook nooit een R34 nemen. Een 32 of 33 vind ik ook mooierquote:Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zn Hobby?? uhm er zijn hier op dit forum niet eens Skyline GTR eigenaars ( zover ik weet), dus weinig sleutelaars te vinden
een R33GTR = ongv 25.000
een R34GTR = ongv 75.000
Kenji (patrick) ken ik ja. En ik run samen met Eus Gofaster dus die ken ik ook zeg maarquote:Op maandag 3 april 2006 11:30 schreef GC_Stef het volgende:
Jacco, jij ook werkzaam voor Fuel? Dan ken je Kenji en Eus vast ook wel...wanneer is jou dikke driftbak onderweg?
Aha, wij als Gofaster zijn altijd bezig met de volgende evenementen dus daardoor erg druk. We zijn ook met nieuwe dingen bezig die binnenkort bekend gaan worden.quote:Op maandag 3 april 2006 12:11 schreef GC_Stef het volgende:
Eus heeft me geholpen met connecties in de tuningwereld, en patrick...ehm, weet niet meer precies hoe ik bij hem kwam...nja, zijn gezellige mensen, vooral met kenji beetje ouwehoeren op msn enzo, eus is altijd afwezig of busy
Die is lelijk!quote:Op maandag 3 april 2006 12:43 schreef jacco het volgende:
De Kagotani Skyline is gemaakt voor de Time Attack op het circuit van Tsukuba
[[url=http://img17.imagevenue.com/loc24/th_60990_IMG_6629.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img146.imagevenue.com/loc24/th_60995_dsc098677vn.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img28.imagevenue.com/loc24/th_61000_dsc098597rb.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img143.imagevenue.com/loc24/th_61005_dsc098611ae.jpg]afbeelding][/URL]
skyline is achterwielaangedreven.quote:Op maandag 3 april 2006 16:25 schreef Scepsis het volgende:
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen
en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..
wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
De auto is volledig RWD gemaakt dus de aandrijfassen voor zijn weg gehaald.quote:Op maandag 3 april 2006 16:25 schreef Scepsis het volgende:
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen
en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..
wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
quote:Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef Scepsis het volgende:
Fijn dat stefanP m'n boodschap begrijpt en dit topic niet meer met z'n Supra's lastigvalt.
[..]
Is dit fotootje genoegquote:Op maandag 3 april 2006 22:15 schreef GC_Stef het volgende:
Heb je misschien al een foto'tje voor het slapen gaan van je skyline? We zijn wel benieuwd nu natuurlijk
Whatevaquote:
^^^^ with stupid.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:38 schreef jacco het volgende:
Vind die Abflug kit eigenlijk één van de lelijkste op de markt.
mag ik al zeggen welke skyline het wordtquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:42 schreef jacco het volgende:
[..]
Is dit fotootje genoeghet is dan wel niet voor het slapen gaan.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc59/th_54530_1P1010018.jpg]afbeelding][/URL]
Je mag het me mailenquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:35 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
mag ik al zeggen welke skyline het wordt![]()
gemailedquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:06 schreef jacco het volgende:
[..]
Je mag het me mailenen als het waar is van wie je het weet
Met deze heb ik ooit van Duitsland naar Utrecht meegereden. Op de bijrijdersstoel dat welquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:59 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
De prijs is inmiddels verlaagd naar 15000 euro geloof ik, peanuts dus. Erg mooie skyline en dat zeg ik niet vaak...
quote:Once again making the rounds at the Nürburgring race track in Germany is this super-powered, special-bodied Infiniti G35 Coupe. But insiders tell that this isn’t an Infiniti G35 at all. It is really a test vehicle for Nissan’s upcoming super sportscar, the Nissan Skyline GT-R.
Power for the Skyline is rumored to be a 450 hp, twin-turbocharged V-6 engine, which will put power to the ground with all-wheel-drive. Naturally handling is a top priority, and it is reported that Nissan has contracted with Lotus to help fine-tune track performance.
The car in the photos is obviously made up from Infiniti G35 coupe sheetmetal, substantially modified to fit the huge tires, and with a big front airdam. This is a test mule, though, as indicated by the poor fit of the rear bumper to the taillights. The final design will be much more like the Nissan GT-R Proto concept car that has recently been show at auto shows.
Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:32 schreef jacco het volgende:
Er zijn weer nieuwe foto's opgedoken van waarschijnlijk de Mule voor de GT-R Proto.
[..]
Ik denk niet dat het een intercooler is. Ik gok eerder op een olie koeler op die plaats.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.
[afbeelding]
+ een worshippy smiliequote:Op woensdag 12 april 2006 12:27 schreef jacco het volgende:
ik zie ook nog ergens een kots smilie?
Ja ik vind hem mooiquote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.
Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
Zegt wolf in schaapskleren jou niets? Net als BMW M5 e60.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.
Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzakenquote:Op donderdag 13 april 2006 20:56 schreef Scepsis het volgende:
kwartiertje geleden las ik dit oude review: http://press.jbskyline.net/R33/R33Supra
Daarin wordt objectief uitgelegd wat minpunten waren van 280 pk's Skyline R33 vs Supra met 330 pk's. Leek me wel leerzaam voor StefanP, hé
Om maar in zijn stijl te zeggen: dan kun je wel nagaan hoe de R34 V-spec met de grootste gemak zou gaan presteren tegenover Supra.
FF kort door de bocht:
Supra = een soort GT, grote motor, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus.
Skyline = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus.
Het is anders een van de weinige persoonlijke meningen waarin beide auto's uitvoerig getest zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:10 schreef Fiets-toeter het volgende:
[..]
echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzaken![]()
beide auto;s zijn prima, de auto die echt goed is is de wagen die je zelf prevereert.
quote:Car Nissan Skyline GTR R34 V-Spec I
Owner Rashid Mijren
Estimated HP 740 Horse Power
Displacement 2568 cc / 156.7 cu in
Maximum Boost 1.6 bar
Redline 9000 RPM
Transmission Getrag six-speed Manual
quote:Detailed Information
Engine
* TOMEI pistons
* TOMEI connecting rods
* TOMEI cams
* TOP SECRET Cam sprockets
* Greddy T-88 Single turbo kit
* Apexi Power FC with controller
* Blitz Nur exhaust system
* Greddy intercooler
* Greddy radiator
* Greddy boost controller
* Greddy pulley kit
* Greddy oil cooler
* Denso spark plugs
* Trust oil pump
* Trust oil pan extension
* HKS Metal Head gasket
* Ported and polished head
Fuel System
* Nismo fuel pump
* Denso 720 cc injectors
Drive Train
* Nismo twin plate clutch
* Six-speed Transmission
Suspensions
* HKS suspensions
Exterior
* TOP SECRET Complete Body kit
* TOP SECRET Carbon Fiber Aero Bonnet
* TOP SECRET Carbon Fiber Aero Mirror
* TOP SECRET Carbon Fiber GT2 Wing
* TOP SECRET Carbon Fiber Front Diffuser
* TOP SECRET Carbon Fiber Rear Diffuser
* TOP SECRET Carbon Fiber Trunk
* RAYS TE37 18' wheels
Op het kenteken staat ook Dubai dusja.quote:
Zeker...quote:Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef MrSASO het volgende:
Ik snap dan echt niet waarom ze er geen Left Hand Drive van hebben gemaakt vanuit de fabriek.
Een gemiste kans lijkt mij.
Omdat er in de USA en in Europa genoeg mensen zijn die zo`n ding willen en kunnen betalen.quote:Op maandag 17 april 2006 14:45 schreef Estolan het volgende:
Omdat ze alleen voor Japan gemaakt werden, waarom dan iets gaan maken wat voor hun weer rete duur is
Nogal Logisch
quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:33 schreef StefanP het volgende:
En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudtIk geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.
Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)quote:Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.
En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.quote:Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline![]()
Bingo ... point madequote:Op maandag 17 april 2006 15:11 schreef Geqxon het volgende:
Is het huidige Supra model dan 13 jaar oud?!
Ik dacht meer aan een 2001-2002 model
quote:Op maandag 17 april 2006 15:42 schreef Hugster het volgende:
dat geluuiiiiiiiiid![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het isquote:Op maandag 17 april 2006 15:53 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik kan wel een minuutje uit Best Motoring knippen
Doe jij het maar danquote:Op maandag 17 april 2006 15:56 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het is![]()
Iemand enig idee uit welk deel van BMI/HVI dit komt?quote:Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Nee dat is een Togue max 300 met S2000 en RX8 enzquote:Op maandag 17 april 2006 18:23 schreef jacco het volgende:
Dat is volgens mij volume 25 Tuner Battle Royal. maar dat moet ik voor de zekerheid ff checken.
Ja, de GTR is voor het circuit ontworpen, specifieker voor de groep A racing. Dat ga je hopelijk niet ontkennen? En natuurlijk heb ik het over getunede supras. Maar dat 'max' kan weg hoor, want dat is precies m'n puntquote:Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[quote]hoe KOM je erbij
Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt?
Sorry hoor
Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
Dat zegt dat het een tijdloos design isquote:Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
Wat heb je nou aan een auto die je alleen op een circuit kunt gebruiken? Niks in mijn ogen. Een supra of skyline kun je zowel op het circuit als op straat gebruiken. Zodra jij je met een (veel te dure) NSX op straat begeeft, zul je afgaan als een gieter bij het eerste stoplichtquote:En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.
Hoeft ook nietquote:Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSXmaar dat krijg je nooit voor elkaar.
Waar is dat scramble button voorquote:Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Mja dat is de 4wd vs rwd discussiequote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Spreadsheet het volgende:
StefanP,
- skyline is een van de weinige meesters op het circuit mits ze allemaal dezelfde vermogen hebben (met name de pk's verhouding. En dat is een feit, gelet op de race-kampioenschappen).
Tegenover Supra TT is de skyline vrijwel superieur bij sprint (let wel: hetzelfde vermogen. Dus bv. 500 pk's vs 500 pk's). Dan wordt Supra gewoonweg uitgetrokken. Het is natuurlijk een ander verhaal als die Supra meer vermogen heeft (met 430cc extra plus twee ENORME T88 twinturbo heb je nog marge erbij).
En dat Supra's met gemak naar hogere pk's te opfokken zijn is dan ook een feit.
Maar of bij een Supra dat vermogen uiteindelijk ook effeciënt overgebracht wordt![]()
...
Scramble boost. Dan geef je de boostcontroller een seintje en geeft hij voor een bepaalde periode een hogere boost dan de standaard waarde. Hoe lang en hoeveel extra druk is zelf in te stellen.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Waar is dat scramble button voor.
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |