pffff, ben jij er weer met je supra-gekte. Klopt, in vergelijking met BMW, Ford of Nissan levert Toyota betere kwaliteit, dat is een voldongen feit. Het mag dan ook niet verwonderlijk zijn dat ze topkwaliteit leveren.quote:Op zondag 2 april 2006 00:59 schreef StefanP het volgende:
Arnout van supras.nl heeft sinds een tijdje z'n eigen skyline, een GT-R 33 met T88 turbo. Desondanks valt er regelmatig te lezen hoe pokke die skylines wel niet zijn vergeleken met een supra. Loopt ie niet te klagen over de inferieure remmen, dan is het wel de waardeloze bekabeling/connectors of de "kwaliteit" van de kopHilarisch gewoon dat ie dat ruiterlijk neerpent, terwijl hij er zelf eentje heeft en dus eigenlijk het omgekeerde zou moeten beweren.
zeker als je bedenkt dat er tienduizenden Supra’s geproduceerd zijn, die wereldwijd verkocht zijn. Van de GT-R34 bv, werden er slechts 1400 stuks gemaakt die voornamelijk in 3 landen verkocht worden (Japan, Oceanië en GB). Ze zijn al jarenlang uit productie, toch doen ze vandaag de dag nog wel mooi mee aan races.quote:uit het feit dat de Nissan Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen.
jah inderdaad. dat is pas een karakter bak. schitterende wagens. beetje jammer alleen van die japanse spiegels. maar verderquote:
Ik krijg allemaal meldingen (pop-ups) en auto setups van een raar programmaquote:Op zondag 2 april 2006 14:18 schreef jacco het volgende:
u bedoelt?
Da's wel een enorm verschil, ik zou dan ook nooit een R34 nemen. Een 32 of 33 vind ik ook mooierquote:Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zn Hobby?? uhm er zijn hier op dit forum niet eens Skyline GTR eigenaars ( zover ik weet), dus weinig sleutelaars te vinden
een R33GTR = ongv 25.000
een R34GTR = ongv 75.000
Kenji (patrick) ken ik ja. En ik run samen met Eus Gofaster dus die ken ik ook zeg maarquote:Op maandag 3 april 2006 11:30 schreef GC_Stef het volgende:
Jacco, jij ook werkzaam voor Fuel? Dan ken je Kenji en Eus vast ook wel...wanneer is jou dikke driftbak onderweg?
Aha, wij als Gofaster zijn altijd bezig met de volgende evenementen dus daardoor erg druk. We zijn ook met nieuwe dingen bezig die binnenkort bekend gaan worden.quote:Op maandag 3 april 2006 12:11 schreef GC_Stef het volgende:
Eus heeft me geholpen met connecties in de tuningwereld, en patrick...ehm, weet niet meer precies hoe ik bij hem kwam...nja, zijn gezellige mensen, vooral met kenji beetje ouwehoeren op msn enzo, eus is altijd afwezig of busy
Die is lelijk!quote:Op maandag 3 april 2006 12:43 schreef jacco het volgende:
De Kagotani Skyline is gemaakt voor de Time Attack op het circuit van Tsukuba
[[url=http://img17.imagevenue.com/loc24/th_60990_IMG_6629.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img146.imagevenue.com/loc24/th_60995_dsc098677vn.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img28.imagevenue.com/loc24/th_61000_dsc098597rb.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img143.imagevenue.com/loc24/th_61005_dsc098611ae.jpg]afbeelding][/URL]
skyline is achterwielaangedreven.quote:Op maandag 3 april 2006 16:25 schreef Scepsis het volgende:
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen
en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..
wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
De auto is volledig RWD gemaakt dus de aandrijfassen voor zijn weg gehaald.quote:Op maandag 3 april 2006 16:25 schreef Scepsis het volgende:
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen
en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..
wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
quote:Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef Scepsis het volgende:
Fijn dat stefanP m'n boodschap begrijpt en dit topic niet meer met z'n Supra's lastigvalt.
[..]
Is dit fotootje genoegquote:Op maandag 3 april 2006 22:15 schreef GC_Stef het volgende:
Heb je misschien al een foto'tje voor het slapen gaan van je skyline? We zijn wel benieuwd nu natuurlijk
Whatevaquote:
^^^^ with stupid.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:38 schreef jacco het volgende:
Vind die Abflug kit eigenlijk één van de lelijkste op de markt.
mag ik al zeggen welke skyline het wordtquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:42 schreef jacco het volgende:
[..]
Is dit fotootje genoeghet is dan wel niet voor het slapen gaan.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc59/th_54530_1P1010018.jpg]afbeelding][/URL]
Je mag het me mailenquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:35 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
mag ik al zeggen welke skyline het wordt![]()
gemailedquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:06 schreef jacco het volgende:
[..]
Je mag het me mailenen als het waar is van wie je het weet
Met deze heb ik ooit van Duitsland naar Utrecht meegereden. Op de bijrijdersstoel dat welquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:59 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
De prijs is inmiddels verlaagd naar 15000 euro geloof ik, peanuts dus. Erg mooie skyline en dat zeg ik niet vaak...
quote:Once again making the rounds at the Nürburgring race track in Germany is this super-powered, special-bodied Infiniti G35 Coupe. But insiders tell that this isn’t an Infiniti G35 at all. It is really a test vehicle for Nissan’s upcoming super sportscar, the Nissan Skyline GT-R.
Power for the Skyline is rumored to be a 450 hp, twin-turbocharged V-6 engine, which will put power to the ground with all-wheel-drive. Naturally handling is a top priority, and it is reported that Nissan has contracted with Lotus to help fine-tune track performance.
The car in the photos is obviously made up from Infiniti G35 coupe sheetmetal, substantially modified to fit the huge tires, and with a big front airdam. This is a test mule, though, as indicated by the poor fit of the rear bumper to the taillights. The final design will be much more like the Nissan GT-R Proto concept car that has recently been show at auto shows.
Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:32 schreef jacco het volgende:
Er zijn weer nieuwe foto's opgedoken van waarschijnlijk de Mule voor de GT-R Proto.
[..]
Ik denk niet dat het een intercooler is. Ik gok eerder op een olie koeler op die plaats.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.
[afbeelding]
+ een worshippy smiliequote:Op woensdag 12 april 2006 12:27 schreef jacco het volgende:
ik zie ook nog ergens een kots smilie?
Ja ik vind hem mooiquote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.
Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
Zegt wolf in schaapskleren jou niets? Net als BMW M5 e60.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.
Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzakenquote:Op donderdag 13 april 2006 20:56 schreef Scepsis het volgende:
kwartiertje geleden las ik dit oude review: http://press.jbskyline.net/R33/R33Supra
Daarin wordt objectief uitgelegd wat minpunten waren van 280 pk's Skyline R33 vs Supra met 330 pk's. Leek me wel leerzaam voor StefanP, hé
Om maar in zijn stijl te zeggen: dan kun je wel nagaan hoe de R34 V-spec met de grootste gemak zou gaan presteren tegenover Supra.
FF kort door de bocht:
Supra = een soort GT, grote motor, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus.
Skyline = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus.
Het is anders een van de weinige persoonlijke meningen waarin beide auto's uitvoerig getest zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:10 schreef Fiets-toeter het volgende:
[..]
echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzaken![]()
beide auto;s zijn prima, de auto die echt goed is is de wagen die je zelf prevereert.
quote:Car Nissan Skyline GTR R34 V-Spec I
Owner Rashid Mijren
Estimated HP 740 Horse Power
Displacement 2568 cc / 156.7 cu in
Maximum Boost 1.6 bar
Redline 9000 RPM
Transmission Getrag six-speed Manual
quote:Detailed Information
Engine
* TOMEI pistons
* TOMEI connecting rods
* TOMEI cams
* TOP SECRET Cam sprockets
* Greddy T-88 Single turbo kit
* Apexi Power FC with controller
* Blitz Nur exhaust system
* Greddy intercooler
* Greddy radiator
* Greddy boost controller
* Greddy pulley kit
* Greddy oil cooler
* Denso spark plugs
* Trust oil pump
* Trust oil pan extension
* HKS Metal Head gasket
* Ported and polished head
Fuel System
* Nismo fuel pump
* Denso 720 cc injectors
Drive Train
* Nismo twin plate clutch
* Six-speed Transmission
Suspensions
* HKS suspensions
Exterior
* TOP SECRET Complete Body kit
* TOP SECRET Carbon Fiber Aero Bonnet
* TOP SECRET Carbon Fiber Aero Mirror
* TOP SECRET Carbon Fiber GT2 Wing
* TOP SECRET Carbon Fiber Front Diffuser
* TOP SECRET Carbon Fiber Rear Diffuser
* TOP SECRET Carbon Fiber Trunk
* RAYS TE37 18' wheels
Op het kenteken staat ook Dubai dusja.quote:
Zeker...quote:Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef MrSASO het volgende:
Ik snap dan echt niet waarom ze er geen Left Hand Drive van hebben gemaakt vanuit de fabriek.
Een gemiste kans lijkt mij.
Omdat er in de USA en in Europa genoeg mensen zijn die zo`n ding willen en kunnen betalen.quote:Op maandag 17 april 2006 14:45 schreef Estolan het volgende:
Omdat ze alleen voor Japan gemaakt werden, waarom dan iets gaan maken wat voor hun weer rete duur is
Nogal Logisch
quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:33 schreef StefanP het volgende:
En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudtIk geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.
Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)quote:Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.
En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.quote:Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline![]()
Bingo ... point madequote:Op maandag 17 april 2006 15:11 schreef Geqxon het volgende:
Is het huidige Supra model dan 13 jaar oud?!
Ik dacht meer aan een 2001-2002 model
quote:Op maandag 17 april 2006 15:42 schreef Hugster het volgende:
dat geluuiiiiiiiiid![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het isquote:Op maandag 17 april 2006 15:53 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik kan wel een minuutje uit Best Motoring knippen
Doe jij het maar danquote:Op maandag 17 april 2006 15:56 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het is![]()
Iemand enig idee uit welk deel van BMI/HVI dit komt?quote:Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Nee dat is een Togue max 300 met S2000 en RX8 enzquote:Op maandag 17 april 2006 18:23 schreef jacco het volgende:
Dat is volgens mij volume 25 Tuner Battle Royal. maar dat moet ik voor de zekerheid ff checken.
Ja, de GTR is voor het circuit ontworpen, specifieker voor de groep A racing. Dat ga je hopelijk niet ontkennen? En natuurlijk heb ik het over getunede supras. Maar dat 'max' kan weg hoor, want dat is precies m'n puntquote:Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[quote]hoe KOM je erbij
Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt?
Sorry hoor
Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
Dat zegt dat het een tijdloos design isquote:Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
Wat heb je nou aan een auto die je alleen op een circuit kunt gebruiken? Niks in mijn ogen. Een supra of skyline kun je zowel op het circuit als op straat gebruiken. Zodra jij je met een (veel te dure) NSX op straat begeeft, zul je afgaan als een gieter bij het eerste stoplichtquote:En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.
Hoeft ook nietquote:Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSXmaar dat krijg je nooit voor elkaar.
Waar is dat scramble button voorquote:Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
Mja dat is de 4wd vs rwd discussiequote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Spreadsheet het volgende:
StefanP,
- skyline is een van de weinige meesters op het circuit mits ze allemaal dezelfde vermogen hebben (met name de pk's verhouding. En dat is een feit, gelet op de race-kampioenschappen).
Tegenover Supra TT is de skyline vrijwel superieur bij sprint (let wel: hetzelfde vermogen. Dus bv. 500 pk's vs 500 pk's). Dan wordt Supra gewoonweg uitgetrokken. Het is natuurlijk een ander verhaal als die Supra meer vermogen heeft (met 430cc extra plus twee ENORME T88 twinturbo heb je nog marge erbij).
En dat Supra's met gemak naar hogere pk's te opfokken zijn is dan ook een feit.
Maar of bij een Supra dat vermogen uiteindelijk ook effeciënt overgebracht wordt![]()
...
Scramble boost. Dan geef je de boostcontroller een seintje en geeft hij voor een bepaalde periode een hogere boost dan de standaard waarde. Hoe lang en hoeveel extra druk is zelf in te stellen.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Waar is dat scramble button voor.
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |