abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36574194
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:59 schreef StefanP het volgende:
Arnout van supras.nl heeft sinds een tijdje z'n eigen skyline, een GT-R 33 met T88 turbo. Desondanks valt er regelmatig te lezen hoe pokke die skylines wel niet zijn vergeleken met een supra. Loopt ie niet te klagen over de inferieure remmen, dan is het wel de waardeloze bekabeling/connectors of de "kwaliteit" van de kop Hilarisch gewoon dat ie dat ruiterlijk neerpent, terwijl hij er zelf eentje heeft en dus eigenlijk het omgekeerde zou moeten beweren.
pffff, ben jij er weer met je supra-gekte. Klopt, in vergelijking met BMW, Ford of Nissan levert Toyota betere kwaliteit, dat is een voldongen feit. Het mag dan ook niet verwonderlijk zijn dat ze topkwaliteit leveren.
bovendien zijn de v8’s nou eenmaal niet populair in Japan. Daarom is een 3 liter 6-cyl uitzonderlijk groot, helemaal met 2 turbo’s.
De skyline mag een veel kleinere blok hebben (minder power), toch is het wel mooi de meest presterende racemotor in de japanse autoindustrie.
quote:
uit het feit dat de Nissan Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen.
zeker als je bedenkt dat er tienduizenden Supra’s geproduceerd zijn, die wereldwijd verkocht zijn. Van de GT-R34 bv, werden er slechts 1400 stuks gemaakt die voornamelijk in 3 landen verkocht worden (Japan, Oceanië en GB). Ze zijn al jarenlang uit productie, toch doen ze vandaag de dag nog wel mooi mee aan races.
En waar zijn die Supra’s gebleven ? Hé ?

Juist, je treft ze alleen nog aan op rechte stukken snelweg. Eigenlijks is het heel simpel; de 2JZ is beetje ‘overengineered’ met z’n fucking grote onderblok, etc dat het minder makkelijk is om ermee te handelen.
Daaerentegen reageert de RB26-series flink sneller en makkelijker op gas. De Supra’s kunnen in dat opzicht nog hun gram halen op rechte stukken. En posten dat je het doet! Na lang en constant speuren naar filmpjes waar Supra een auto weet te verslaan, vind je bv. een vage en saai filmpje. Het is in het holst van de nacht opgenomen met daarbij een auto die net zo goed een ferrari Enzo kan zijn. Ineens geeft de cam-auto gas. En dat is natuurlijk dé reden voor jou om zo te gaan posten:

Deze Ferrari Enzo had het pech om een Supra aan te treffen. Met 0,000001 psi op low boost, nog ongetuned, trok hij hem met de grootste gemak van de wereld uit, wat een waardeloze auto is die Ferrari, zeg. Hoe dom ben je dan om een te aan te schaffen.
En ik kan jullie via-via ook nog bij vertellen dat de Amerikanen bij domestics een space shuttle ingezet hebben, maar zelfs dát moet zijn meerdere erkennen in Toyota Supra, enz, enz.
".

Het gaat zelfs zo ver om bijv. totale filmpjes die vanuit Skyline op high speed opgenomen zijn, te renamen en te hosten op jouw @home-adres onder vermelding dat het supra’s zijn. Waarom al dat constante pogingen van je om Skylines te proberen afkraken ?

face it: Supra’s zijn leuke auto’s. Klopt, RX-7’s zijn ook geinige autootjes.
Echter, de Supra’s kunnen daarbij nog veel power uitpersen met hun 2 turbo’s op een enorm groot motorblok. Maar voor de rest is het zeker geen superauto. Onderstel is namelijk niet veel soeps, wegligging/stuurgedrag idem, etc. etc.

Daarom stappen sommige Supra’s eigenaren ook over op een Skyline. Moet toch wel iets zeggen, denk je? Gelukkig weten de Supra’s dit te compenseren door flink wat power uit te kunnen persen, waardoor bv. een 900 rwhp supra op track ternauwernood een 500 pk’s skyline weet te verslaan. Dat is ook het enige waarin ze kunnen presteren, op rechte stukken welteverstaan.

zo bestaan er ook vrij veel filmpjes waarin een Supra met veel power op een circuit volledig zoek wordt gereden door veel minder vermogende FD-32’s, AE68’s, skylines, Evo’s. In vergelijkingen scoort zelfs een getunede en volledige afgestelde Supra het niet best met zijn opponenten, ik bedoel het maar.

wat mij nog meest intrigeert, is dat je toch ook je eigen Supra-topic had ?
Daarin vallen we jou toch ook niet lastig met posts over hoe geweldig de Skylines wel zijn, toch ?

Er deugt niets aan Nederland en andere auto’s. Supra is de ultieme religie. Waarom al die constante aanvallen op andere auto’s ? Dat is toch helemaal nergens voor nodig ?
Je kunt ook proberen andere auto’s en hun kwaliteiten te respecteren.

indien mogelijk, laat jezelf dan onderzoeken op je uit hand gelopen obsessie. Anders word je zo steeds meer een geniepige huichelachtige stakker..
kom kom, kijk trouwens eens naar de topictitel, en realiseer je dat dit over Skylines gaat. Dus, blaas alsjeblieft je ter ziele gegane Supra-topic nieuw leven in met –hopelijk deze keer wél spectulaire – filmpjes of plaatjes. En laat die kinderachtige flame-pogingen in dit topic achterwege.
Succes.
pi_36574288
Nog wat pics die ik zojuist aangetroffen heb:































[ Bericht 6% gewijzigd door Scepsis op 02-04-2006 13:10:54 ]
pi_36574471


Beetje jammer van die oerlelijke velgen...
  zondag 2 april 2006 @ 13:12:06 #204
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36574487
Tsja hulde aan Scepsis dan maar
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36574831
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:09 schreef jacco het volgende:
Hier dus in het echt

[afbeelding]
jah inderdaad. dat is pas een karakter bak. schitterende wagens. beetje jammer alleen van die japanse spiegels. maar verder
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 2 april 2006 @ 13:44:05 #206
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36575510
De ZELE demo auto. Hij is geimporteerd naar Jersey een klein eilandje voor de kust van Frankrijk. De maximum snelheid is daar 80km/h. Dan moet je je wel kunnen inhouden met 550 pk onder je rechtervoet



Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zondag 2 april 2006 @ 13:58:06 #207
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36575938
Klote links met Errorsafe oid meuk
  zondag 2 april 2006 @ 14:18:25 #208
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36576589
u bedoelt?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zondag 2 april 2006 @ 14:20:19 #209
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36576669
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:18 schreef jacco het volgende:
u bedoelt?
Ik krijg allemaal meldingen (pop-ups) en auto setups van een raar programma

Verder op de thumbs een erg mooi auto
  zondag 2 april 2006 @ 21:56:16 #210
46960 StefanP
polemicist
pi_36591380
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef Estolan het volgende:

[..]

Zn Hobby?? uhm er zijn hier op dit forum niet eens Skyline GTR eigenaars ( zover ik weet ), dus weinig sleutelaars te vinden


een R33GTR = ongv 25.000
een R34GTR = ongv 75.000
Da's wel een enorm verschil, ik zou dan ook nooit een R34 nemen. Een 32 of 33 vind ik ook mooier En zoveel zal het kwa prestaties niet schelen. Koop een R33 en geef 15000 euro extra uit aan tunen, en je hebt waarschijnlijk een betere auto dan een standaard 34.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36593590
True

vandaar dat je ook veel R33's ziet ipv R34
  maandag 3 april 2006 @ 00:37:30 #212
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36596642
Haha, helaas...het ligt net anders.
De R32 had een onwijs lekkere wegligging, en scoorde daar goed mee. Deze uitvoering miste alleen de power die je toch nodig hebt op sommige momenten.

Toen de R33 kwam is daar dan ook meer op gericht, maar dit had als gevolg dat je ontzettende onderstuur had op momenten. Dit kon niet meer gebeuren, dus is dit verbetert bij de R34.

Deze kreeg de wegligging van de R32, de kracht van de R33 en werd uiteindelijk de geweldige R34 dat het tegenwoordig is. Nog steeds minder snel dan de R32, maar ligt er een stuk beter tussen in qua balans.. Waarom denk je anders dat er zoveel R32's en R34's het blok krijgen van een R33? Dat is gewoon omdat dit blok zoveel sterker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door GC_Stef op 03-04-2006 11:28:42 ]
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 11:23:59 #213
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36602395
Een mooie Do-Luck R33 uit Engeland




Met lots of goodies


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 11:30:09 #214
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36602520
Jacco, jij ook werkzaam voor Fuel? Dan ken je Kenji en Eus vast ook wel...wanneer is jou dikke driftbak onderweg?
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 11:50:56 #215
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36603076
een skyline is gewoon mijn droom auto... zal voorlopig nog wel een droom blijven
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 3 april 2006 @ 12:01:41 #216
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36603453
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:30 schreef GC_Stef het volgende:
Jacco, jij ook werkzaam voor Fuel? Dan ken je Kenji en Eus vast ook wel...wanneer is jou dikke driftbak onderweg?
Kenji (patrick) ken ik ja. En ik run samen met Eus Gofaster dus die ken ik ook zeg maar

En mijn driftbak komt over 2 maanden uit Japan

Wat is jou connectie btw?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 12:11:22 #217
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36603663
Eus heeft me geholpen met connecties in de tuningwereld, en patrick...ehm, weet niet meer precies hoe ik bij hem kwam...nja, zijn gezellige mensen, vooral met kenji beetje ouwehoeren op msn enzo, eus is altijd afwezig of busy
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 12:16:05 #218
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36603779
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:11 schreef GC_Stef het volgende:
Eus heeft me geholpen met connecties in de tuningwereld, en patrick...ehm, weet niet meer precies hoe ik bij hem kwam...nja, zijn gezellige mensen, vooral met kenji beetje ouwehoeren op msn enzo, eus is altijd afwezig of busy
Aha, wij als Gofaster zijn altijd bezig met de volgende evenementen dus daardoor erg druk. We zijn ook met nieuwe dingen bezig die binnenkort bekend gaan worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door jacco op 03-04-2006 12:42:12 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 12:25:44 #219
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36604022
Ik weet het, daarom stoor ik eus ook niet zo vaak als patrick
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  maandag 3 april 2006 @ 12:43:58 #220
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36604453
De Kagotani Skyline is gemaakt voor de Time Attack op het circuit van Tsukuba


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 12:57:21 #221
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36604869
een collectie Skyline's bij een Daikoku meet

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 13:05:26 #222
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36605119
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 13:25:21 #223
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_36605696
Wat zijn het ook een geile bakken Mijn droom, samen met een supra voor de stoplichtsprintjes en dan deze voor allround racen/scheuren enzo
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_36609770
Fijn dat stefanP m'n boodschap begrijpt en dit topic niet meer met z'n Supra's lastigvalt.
quote:
Die is lelijk!

Die randen rondom de intercooler.
De velgen.
De grille.

FF een voorbeeld, dit vind ik wel aardig:



Tja, bayside blue.. ik had daarbij liever purple pearl of midnight black. En ook andere velgen. Ferrari's, Carrera GT's, Supra's, NSX's,. enz. zien allemaal uit als een supercar. Beetje cliché zo.
Daarentegen hebben die Subaru's, Evo's, iets van een dinky toy.

In dat geval is de Skyline een mooi compromis, netjes bescheiden en toch ook weer sportief. En nog praktisch met z'n onderstel met ongelooflijk veel grip, zijn boordcomputer waar je zowat alles mee kunt instellen

Alleen die achterlichten
  maandag 3 april 2006 @ 15:45:21 #225
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36609911
Bij de Kagotani Skyline was en is de filosefie 'vorm volgt functie'

Alle luchtkanalen hebben hierbij dus een functie en is dan ook zeker geen overbodige luxe.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36611320
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen

en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..

wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
pi_36611872
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:25 schreef Scepsis het volgende:
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen

en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..

wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
skyline is achterwielaangedreven.

alleen als hij grip verliest springen de voorwielen bij. dus dat is bijna perfect voor driften. + dat er een hoop skylines zijn met rwd
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 3 april 2006 @ 16:56:24 #228
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36612383
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:25 schreef Scepsis het volgende:
Ach met zoveel power kan men vast wel paar luchtkanalen missen

en die Skyline van jou, je betitelt hem als driftbak? Is dat wel handig met 4WD? Dan kun je beter 300ZX nemen, of supra, of wat. Die hebben achterwielaandrijving, beter om mee te driften. Wel kun je (vanaf V-spec bij boordcomputer) 4WD-optie uitschakelen, maar toch wel zonde van je geld..

wat voor skyline is het eigenlijk die je krijgt ? (v)-specs/type, etc?
De auto is volledig RWD gemaakt dus de aandrijfassen voor zijn weg gehaald.

Binnenkort meer info, want kan er nu op dit moment nog niet veel over zeggen.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 3 april 2006 @ 22:15:03 #229
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_36623971
Heb je misschien al een foto'tje voor het slapen gaan van je skyline? We zijn wel benieuwd nu natuurlijk
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
  dinsdag 4 april 2006 @ 04:52:25 #230
46960 StefanP
polemicist
pi_36630823
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef Scepsis het volgende:
Fijn dat stefanP m'n boodschap begrijpt en dit topic niet meer met z'n Supra's lastigvalt.
[..]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:42:04 #231
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36640611
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:15 schreef GC_Stef het volgende:
Heb je misschien al een foto'tje voor het slapen gaan van je skyline? We zijn wel benieuwd nu natuurlijk
Is dit fotootje genoeg het is dan wel niet voor het slapen gaan.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:43:07 #232
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36640646
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 04:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:58:14 #233
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36641089
Er is een Z-Tune gespot in Hong Kong


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:32:27 #234
46960 StefanP
polemicist
pi_36646335
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:43 schreef jacco het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk
Whateva
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:59:37 #235
46960 StefanP
polemicist
pi_36647078


De prijs is inmiddels verlaagd naar 15000 euro geloof ik, peanuts dus. Erg mooie skyline en dat zeg ik niet vaak...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:09:05 #236
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36647319
Dat is de auto van Henk van de Bunte eigenaar van Prophecy Imports. Hij heeft ook de Bee-R Skyline naar Nederland gehaald.

Deze Skyline is alleen geen GTR dat is dan wel weer jammer.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:26:45 #237
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36649774
De bloesems hangen weer aan de Japanse bomen:


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_36651302
Nieuw lap-record van 55.937s
Btw, de hele top 10 daar wordt bezet door Skylines, en dat wilt wel wat zeggen .

En nog wat zooi erbij, opgesnord via Google.

















als wallpaper, voor onze jacco



Dit toen de Skylines nog 50x achter elkaar domineerden in JGTC-kampioenschappen, waar ook Ferrari en Porsche's aan meededen. Inmiddels doen ze niet meer mee nadat Nissan besloot te stoppen met productie van skylines.



.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scepsis op 04-04-2006 20:16:18 ]
pi_36651997


Holy F*, extreem mooie kont
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:27:28 #240
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36656702
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:28 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]

Holy F*, extreem mooie kont
Dit is pas een vette bak
  woensdag 5 april 2006 @ 10:38:17 #241
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36666230
Vind die Abflug kit eigenlijk één van de lelijkste op de markt.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  woensdag 5 april 2006 @ 11:01:00 #242
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36666741
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:38 schreef jacco het volgende:
Vind die Abflug kit eigenlijk één van de lelijkste op de markt.
^^^^ with stupid.

Zelfde geld voor hun Supra bodykit
pi_36666896
Dat is een questie van smaak, ik vind het enorm strak staan
  woensdag 5 april 2006 @ 14:51:49 #244
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_36674461
De Signal R34 GT-R:






Engine
  • RB26DETT
  • 2.7L Displacement
  • Greddy 272in 272ex
  • Greddy Connecting Rods
  • Greddy Pistons
  • Greddy Valvesprings
  • Greddy Pro JIS 10
  • Greddy Intercooler
  • HKS Turbo Manifold
  • HKS F-Con V-Pro
  • HKS Wastegate
  • Sard 1000cc Injectors
  • Signal Custom Air Intake
  • Tanabe Concept G-Blue Exhaust
  • Tomei Cam Gear
  • Splitfire Coilpack
  • Blitz SBC
  • Koyo Radiator
  • Chrome Valve Cover
  • Hollinger Sequential Transmission
  • Hollinger Shift Kit
  • Cusco RS LSD
  • Exedy Carbon Triple Plate
  • MT Cooler

    Suspension

  • Tanabe Sustec Pro RR
  • Tanabe Front Strut Bar
  • Tanabe Rear Strut Bar
  • Tanabe Front Sway Bar
  • Tanabe Rear Sway Bar

    Brakes
  • Alcon 6pot Calipers
  • Alcon 4pot Calipers
  • Alcon Brake Lines
  • Endless Race Pads

    Rims and Tyres
  • SSR Type C
  • BF Goodrich Gforce KD

    Exterior
  • Rando Body Kit
  • Signal Auto GT-Wing

    Interior
  • Bride Zeta II
  • Signal Original Gauges
  • Signal Shift Knob
  • Rays Steering Wheel
  • Carbon Panels
  • Stripped Interior
  • Roll Cage
  • Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36732018
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 14:42 schreef jacco het volgende:

    [..]

    Is dit fotootje genoeg het is dan wel niet voor het slapen gaan.

    [[url=http://img34.imagevenue.com/loc59/th_54530_1P1010018.jpg]afbeelding][/URL]
    mag ik al zeggen welke skyline het wordt
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
      vrijdag 7 april 2006 @ 15:06:05 #246
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36739630
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 10:35 schreef ThaFreak het volgende:

    [..]

    mag ik al zeggen welke skyline het wordt
    Je mag het me mailen en als het waar is van wie je het weet
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36743614
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 15:06 schreef jacco het volgende:

    [..]

    Je mag het me mailen en als het waar is van wie je het weet
    gemailed

    edit, je @fok doet het niet meer
    waar kan ik je op mailen!

    [ Bericht 8% gewijzigd door ThaFreak op 07-04-2006 17:36:55 ]
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
      zaterdag 8 april 2006 @ 11:23:57 #248
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36760820
    jaccojeroenkruldinghotmail.com

    zie nu idd dat mijn @fok adres het niet meer doet. Jammer want hij heeft het heel lang volgehouden
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      zaterdag 8 april 2006 @ 12:11:03 #249
    129276 GSi
    Sluit af met een hekje.
    pi_36762023
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 17:59 schreef StefanP het volgende:
    [afbeelding]

    De prijs is inmiddels verlaagd naar 15000 euro geloof ik, peanuts dus. Erg mooie skyline en dat zeg ik niet vaak...
    Met deze heb ik ooit van Duitsland naar Utrecht meegereden. Op de bijrijdersstoel dat wel Maar ding rijd erg strak en rijd als een droom.
    Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
    pi_36763837
    is wel gewoon een GTsT he


    maarja Henk is cool
      woensdag 12 april 2006 @ 11:32:17 #251
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36881740
    Er zijn weer nieuwe foto's opgedoken van waarschijnlijk de Mule voor de GT-R Proto.
    quote:
    Once again making the rounds at the Nürburgring race track in Germany is this super-powered, special-bodied Infiniti G35 Coupe. But insiders tell that this isn’t an Infiniti G35 at all. It is really a test vehicle for Nissan’s upcoming super sportscar, the Nissan Skyline GT-R.

    Power for the Skyline is rumored to be a 450 hp, twin-turbocharged V-6 engine, which will put power to the ground with all-wheel-drive. Naturally handling is a top priority, and it is reported that Nissan has contracted with Lotus to help fine-tune track performance.

    The car in the photos is obviously made up from Infiniti G35 coupe sheetmetal, substantially modified to fit the huge tires, and with a big front airdam. This is a test mule, though, as indicated by the poor fit of the rear bumper to the taillights. The final design will be much more like the Nissan GT-R Proto concept car that has recently been show at auto shows.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36882546
    Een beest van een auto, absoluut cultstatus. Alleen dat uiterlijk hé

    Nee dan de nieuwe.....



    pi_36882985
    Jij vind de R34 lelijk, en bovenstaande concept mooi?

      woensdag 12 april 2006 @ 12:27:21 #254
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36883384
    ik zie ook nog ergens een kots smilie?
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36883483
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 11:32 schreef jacco het volgende:
    Er zijn weer nieuwe foto's opgedoken van waarschijnlijk de Mule voor de GT-R Proto.
    [..]

    Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.
    V10
      woensdag 12 april 2006 @ 12:35:16 #256
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36883605
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 12:30 schreef M5 het volgende:

    [..]

    Die Turbo V6 zou wel eens kunnen kloppen. Gezien de intercooler links in onder de koplamp.
    [afbeelding]
    Ik denk niet dat het een intercooler is. Ik gok eerder op een olie koeler op die plaats.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36883610
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 12:27 schreef jacco het volgende:
    ik zie ook nog ergens een kots smilie?
    + een worshippy smilie
      woensdag 12 april 2006 @ 12:37:31 #258
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36883665
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 12:35 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    + een worshippy smilie
    Mischien vind hij de voorkant mooi en de achterkant lelijk?
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36887346
    Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.

    Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
      woensdag 12 april 2006 @ 14:44:24 #260
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_36887473
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
    Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.

    Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
    Ja ik vind hem mooi
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_36887931
    Sja, ik vind het concept een beetje een 13_in_een_dozijn supercar worden..
    pi_36895728
    ben blij dat het alleen een testbody is
    anders 3x
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
    pi_36933868
    Lillik Ik vind de nieuwe nog lelijker dan de oude, en die vond ik al twijfelachtig
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_36934038
    kwartiertje geleden las ik dit oude review: http://press.jbskyline.net/R33/R33Supra

    Daarin wordt objectief uitgelegd wat minpunten waren van 280 pk's Skyline R33 vs Supra met 330 pk's. Leek me wel leerzaam voor StefanP, hé
    Om maar in zijn stijl te zeggen: dan kun je wel nagaan hoe de R34 V-spec met de grootste gemak zou gaan presteren tegenover Supra .

    FF kort door de bocht:
    Supra = een soort GT, grote motor, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus.
    Skyline = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus.
    pi_36934174
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef fokkersdelight het volgende:
    Ha, die smilie is er ergens tussen gepiept. Nee, die nieuwe vindt ik mooi en het uiterlijk past bij de status van de auto. Het uiterlijk van de oude past niet bij de status van de auto. Een sedan achtig uiterlijk voor z´n bak, dat kan toch niet. Zoals gezegd, culstatus, dus ik kraak de auto niet af. In tegendeel zelfs, het uiterlijk moest alleen eens aangepast worden bij de capaciteiten en status van de auto.

    Zeg nou zelf vinden jullie het oude model mooi???
    Zegt wolf in schaapskleren jou niets? Net als BMW M5 e60.

    Die nieuwe proto gaat meer in richting van F430.
    pi_36934603
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 20:56 schreef Scepsis het volgende:
    kwartiertje geleden las ik dit oude review: http://press.jbskyline.net/R33/R33Supra

    Daarin wordt objectief uitgelegd wat minpunten waren van 280 pk's Skyline R33 vs Supra met 330 pk's. Leek me wel leerzaam voor StefanP, hé
    Om maar in zijn stijl te zeggen: dan kun je wel nagaan hoe de R34 V-spec met de grootste gemak zou gaan presteren tegenover Supra .

    FF kort door de bocht:
    Supra = een soort GT, grote motor, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus.
    Skyline = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus.
    echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzaken
    beide auto;s zijn prima, de auto die echt goed is is de wagen die je zelf prevereert.
    pi_36935626
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 21:10 schreef Fiets-toeter het volgende:

    [..]

    echter staat het halve artikel vol met persoonlijke meningen en geblaat over bijzaken
    beide auto;s zijn prima, de auto die echt goed is is de wagen die je zelf prevereert.
    Het is anders een van de weinige persoonlijke meningen waarin beide auto's uitvoerig getest zijn.
      vrijdag 14 april 2006 @ 02:33:09 #268
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_36943245
    Artikel kende ik al, dat is al jaren oud

    Ach. De supra stamt uit 1993, de R33 en 34 zijn veel jonger, dus als er verschillen zouden zijn dan mag dat ook wel. Desondanks liegt de real world performance er niet om, een supra is nog steeds een van de meest gewilde auto's in de performance scene omdat men 13 jaar later pas realiseert wat het eigenlijk voor auto was. Het stock blok is goed voor 800PK aan de wielen, de versnellingsbak voor alles wat je maar wil - probeer dat maar eens met een skyline Met upgraded internals kun je tot 9500 toeren draaien en de PK limiet is vast nog niet bereikt maar momenteel zijn er supras met 1500 pk aan de wielen. De kwaliteit van het blok en de onderdelen zijn zo goed dat je een skyline al 4x gereviseerd hebt voordat je zelfs maar de kop van je supra af moet trekken. Voor een paar duizend euro heb je een supra met 600 pk aan de wielen, dat doet een skyline niet na. Ik geloof gerust dat je er ook 1500pk uit kunt halen, maar dat is vele malen moeilijker. Elke Jan Lul met een supra in de VS -op mij na dan- heeft inmiddels 5-600pk aan de wielen, maar de meeste skylines blijven geloof ik op kleine turbo's rijden en dat heeft een reden De motor is ook een ouder ontwerp en is inferieur aan de 2JZ, lees maar eens mee op supras.nl waar de eigenaar inmiddels een skyline heeft en regelmatig post over de technische verschillen tussen de auto's.

    En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudt Ik geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.

    Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.

    De motorinhoud van een supra en skyline schelen trouwens maar 400cc, dus om van een grote motor vs kleine motor te spreken vind ik niet helemaal terecht.

    Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline

    Open anders een A vs B topic, dan kan alle geruzie daar in gestort worden in plaats van steeds in andere topics. Hier hoort het niet thuis
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_37016074
    Stefan, ik vind dit nou echt een heel lovenswaardige reacite van je

    Toch moet ik helaas hier weer beetje 'aanvallend' doen, nofi uiteraard. IN rechte lijn is Skyline helaas toch wel sneller dan Supra (mits ze dezelfde power hebben). Kijk bv. naar je eerder geposte filmpje van Kismo, 540 pk's skyline vs 1000 pk's supra.
    Supra is iig superieur kwa kwaliteit en power. De kwaliteit van R33/R34's is daarbij vergeleken om te huilen.

    Ieder z'n pluspunten hoor
    quote:
    Car Nissan Skyline GTR R34 V-Spec I
    Owner Rashid Mijren
    Estimated HP 740 Horse Power
    Displacement 2568 cc / 156.7 cu in
    Maximum Boost 1.6 bar
    Redline 9000 RPM
    Transmission Getrag six-speed Manual


    quote:
    Detailed Information

    Engine

    * TOMEI pistons
    * TOMEI connecting rods
    * TOMEI cams
    * TOP SECRET Cam sprockets
    * Greddy T-88 Single turbo kit
    * Apexi Power FC with controller
    * Blitz Nur exhaust system
    * Greddy intercooler
    * Greddy radiator
    * Greddy boost controller
    * Greddy pulley kit
    * Greddy oil cooler
    * Denso spark plugs
    * Trust oil pump
    * Trust oil pan extension
    * HKS Metal Head gasket
    * Ported and polished head

    Fuel System

    * Nismo fuel pump
    * Denso 720 cc injectors

    Drive Train

    * Nismo twin plate clutch
    * Six-speed Transmission

    Suspensions

    * HKS suspensions

    Exterior

    * TOP SECRET Complete Body kit
    * TOP SECRET Carbon Fiber Aero Bonnet
    * TOP SECRET Carbon Fiber Aero Mirror
    * TOP SECRET Carbon Fiber GT2 Wing
    * TOP SECRET Carbon Fiber Front Diffuser
    * TOP SECRET Carbon Fiber Rear Diffuser
    * TOP SECRET Carbon Fiber Trunk
    * RAYS TE37 18' wheels
















    en nog wat @random video's door tabbladen heen gepikt
    http://videos.streetfire.(...)AE4-1E302D429825.htm
    http://videos.streetfire.(...)A42-0CB83E521336.htm
    http://videos.streetfire.(...)D19-0093DDE4A379.htm

    damn, waarom zijn er toch zo weinig filmpjes van R33/R34 gtrs
    pi_37017907
    Een left-hand-drive
      maandag 17 april 2006 @ 10:05:30 #271
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_37025541
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 22:10 schreef Geqxon het volgende:
    Een left-hand-drive
    Inderdaad, zou deze omgebouwd zijn of van fabrieksaf?
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
    pi_37025674
    achteraf omgebouwd
    pi_37028041
    uit de fabriek worden ze alleen maar RHD gemaakt, een aantal mensen hebben hem omgebouwd naar LHD, alleen gaan ze dan daarna ook snel stuk
    pi_37028673
    Voor als je echt geld teveel hebt
    Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
    pi_37029893
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 12:30 schreef okkie-man het volgende:
    Voor als je echt geld teveel hebt
    Op het kenteken staat ook Dubai dusja.

    Daar hebben ze allemaal geld teveel.
    Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
    pi_37029929
    niet allemaal hoor
      maandag 17 april 2006 @ 13:58:13 #277
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37031200
    Ik snap dan echt niet waarom ze er geen Left Hand Drive van hebben gemaakt vanuit de fabriek.
    Een gemiste kans lijkt mij.
    pi_37032070
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef MrSASO het volgende:
    Ik snap dan echt niet waarom ze er geen Left Hand Drive van hebben gemaakt vanuit de fabriek.
    Een gemiste kans lijkt mij.
    Zeker...

    Anders had ik serieus een 2e-handsje overwogen

    Hoewel ik toch ook wel heel blij ben met de 5 deuren in m'n Impreza
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
    pi_37032567
    Omdat ze alleen voor Japan gemaakt werden, waarom dan iets gaan maken wat voor hun weer rete duur is

    Nogal Logisch
      maandag 17 april 2006 @ 14:53:40 #280
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37032758
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 14:45 schreef Estolan het volgende:
    Omdat ze alleen voor Japan gemaakt werden, waarom dan iets gaan maken wat voor hun weer rete duur is

    Nogal Logisch
    Omdat er in de USA en in Europa genoeg mensen zijn die zo`n ding willen en kunnen betalen.
    pi_37032854
    Ja maar toend e auto gemaakt werd niet. nu kost een R34 GTR nog steeds zo'n 80.000 euro ( 2ehands met 60.000km ), dus bij Release waren ze Te Duur voor Export in het begin, zelfde als bij de Nissan 200SX S15 ( Silvia ), die is ook alleen maar in RHD geleverd, werd ook alleen in Japan geleverd

    de jappen zijn niet gek hoor

    [ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2006 14:58:28 ]
      maandag 17 april 2006 @ 15:09:24 #282
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_37033108
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 02:33 schreef StefanP het volgende:

    En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudt Ik geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.
    hoe KOM je erbij Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt? Sorry hoor Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
    quote:
    Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.
    Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
    quote:
    Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline
    En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.

    Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSX maar dat krijg je nooit voor elkaar.
    Calm down, please!
    pi_37033157
    Is het huidige Supra model dan 13 jaar oud?

    !

    Ik dacht meer aan een 2001-2002 model
      maandag 17 april 2006 @ 15:12:33 #284
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_37033176
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:11 schreef Geqxon het volgende:
    Is het huidige Supra model dan 13 jaar oud?

    !

    Ik dacht meer aan een 2001-2002 model
    Bingo ... point made
    Calm down, please!
      maandag 17 april 2006 @ 15:42:41 #285
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_37033809
    dat geluuiiiiiiiiid



    pi_37033927
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:42 schreef Hugster het volgende:
    dat geluuiiiiiiiiid

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    filmpje gaat opzoeken
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
      maandag 17 april 2006 @ 15:48:05 #287
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_37033934
    Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
    Calm down, please!
      maandag 17 april 2006 @ 15:53:26 #288
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_37034064
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:47 schreef ThaFreak het volgende:

    [..]


    filmpje gaat opzoeken
    Ik kan wel een minuutje uit Best Motoring knippen
    pi_37034131
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:53 schreef Hugster het volgende:

    [..]

    Ik kan wel een minuutje uit Best Motoring knippen
    wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het is

    edit
    Fuji Fast
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
      maandag 17 april 2006 @ 15:59:37 #290
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_37034221
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:56 schreef ThaFreak het volgende:

    [..]

    wou ik ook maar weet niet uit me hoofd welke BM het is
    Doe jij het maar dan

    Best Motoring 11 - Fuji Fast, vanaf 9 minuten echt ontzettend mooie beelden en geluiden
    pi_37035123
    eindelijk klaar, zit het geluid er niet bij
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
    pi_37037139
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
    Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
    Iemand enig idee uit welk deel van BMI/HVI dit komt?
      maandag 17 april 2006 @ 18:23:42 #293
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_37038243
    Dat is volgens mij volume 25 Tuner Battle Royal. maar dat moet ik voor de zekerheid ff checken.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      maandag 17 april 2006 @ 18:41:55 #294
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_37038692
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 18:23 schreef jacco het volgende:
    Dat is volgens mij volume 25 Tuner Battle Royal. maar dat moet ik voor de zekerheid ff checken.
    Nee dat is een Togue max 300 met S2000 en RX8 enz
      maandag 17 april 2006 @ 19:16:19 #295
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_37039519
    Aangezien iedereen vrolijk doorgaat met A vs B replies plaatsen ipv een speciaal topic te openen, doe ik maar lekker mee
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef Googolplexian het volgende:

    [quote] hoe KOM je erbij Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt? Sorry hoor Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
    Ja, de GTR is voor het circuit ontworpen, specifieker voor de groep A racing. Dat ga je hopelijk niet ontkennen? En natuurlijk heb ik het over getunede supras. Maar dat 'max' kan weg hoor, want dat is precies m'n punt Zonder enige moeite kun je een supra 6-700rwhp geven. Bij geen enkele andere auto kan dat zo makkelijk. Dat is meer dan voldoende om welke auto dan ook klop te geven. Zelfs een BPU supra heeft 400-450pk aan de wielen waarmee je de meeste exotics achter je laat.

    Mensen die zich in de porsche of skyline wereld begeven, nemen meteen aan dat het 'max getunede' supras zijn. Dat is dus niet waar! Dat komt omdat voor hun begrippen, dat max getuned is. Dat bij die porsche en skyline het hele blok open moet en je de grootste moeite moet doen om 500rwhp te halen, betekent niet dat dat bij een supra ook zo is. De eigenaar van Abbey Motorsports in de UK, skyline specialisten, geeft zelfs ruimschoots toe dat een skyline met meer dan 500pk het merendeel van de tijd stil zal staan voor onderhoud, omdat ze vreselijk unreliable worden (link naar de uitspraak kan ik evt. thuis nog wel opzoeken). Een single supra heeft soms ook problemen, maar lang niet in dezelfde mate. De supra is gewoon onverwoestbaar, kan meer PKs aan en is op de snelweg onaantastbaar. Oh en 8 second quarter miles vind ik ook niet slecht voor een RWD auto die eigenlijk als GT bedoeld is! Bovendien heb ik hier ook nog wat Best Motoring filmpjes waar supras het winnen van NSXen en skylines op het circuit. Allround dus
    quote:
    Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
    Dat zegt dat het een tijdloos design is Hoeveel andere auto's die in +-1990 ontworpen zijn, kunnen passeren voor een 2007 model? Ik ben benieuwd. Je kunt een skyline op straat zetten en niemand zal er naar kijken tenzij het een kenner is. Zet er een supra naast en men zal verbaasd vragen wat voor auto dat is. Dat is het hele punt, en je bevestigt het zelf.
    quote:
    En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.
    Wat heb je nou aan een auto die je alleen op een circuit kunt gebruiken? Niks in mijn ogen. Een supra of skyline kun je zowel op het circuit als op straat gebruiken. Zodra jij je met een (veel te dure) NSX op straat begeeft, zul je afgaan als een gieter bij het eerste stoplicht Zeker hier in de VS, waar vrijwel elke auto 200 of meer PK heeft.
    quote:
    Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSX maar dat krijg je nooit voor elkaar.
    Hoeft ook niet Die NSX is bedoeld voor het circuit, en daar interesseer ik me persoonlijk weinig in. Mocht dat wel zo zijn: een supra kun je ook op het circuit gebruiken, een NSX op straat is echter een recept om uitgelachen te worden (kwa prestaties dan).

    bovenstaand is dus niet om ruzie te zoeken, maar om te lullen. Ik post gewoon waarom ik die auto als de "beste" zie en het staat iedereen vrij om het daar niet mee eens te zijn en me af te zeiken
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_37046950
    StefanP,
    - skyline is een van de weinige meesters op het circuit mits ze allemaal dezelfde vermogen hebben (met name de pk's verhouding. En dat is een feit, gelet op de race-kampioenschappen).

    Tegenover Supra TT is de skyline vrijwel superieur bij sprint (let wel: hetzelfde vermogen. Dus bv. 500 pk's vs 500 pk's). Dan wordt Supra gewoonweg uitgetrokken. Het is natuurlijk een ander verhaal als die Supra meer vermogen heeft (met 430cc extra plus twee ENORME T88 twinturbo heb je nog marge erbij).
    En dat Supra's met gemak naar hogere pk's te opfokken zijn is dan ook een feit .

    Maar of bij een Supra dat vermogen uiteindelijk ook effeciënt overgebracht wordt ...

    [ Bericht 6% gewijzigd door Spreadsheet op 17-04-2006 22:50:43 (verkeerde reply ge-qoute.) ]
    pi_37047563
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
    Leuk filmpje met een R34, een NSX, een S15, een Impreza, een RX-7 en natuurlijk een Supra
    Waar is dat scramble button voor .

    Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
      maandag 17 april 2006 @ 23:28:52 #298
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_37048894
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Spreadsheet het volgende:
    StefanP,
    - skyline is een van de weinige meesters op het circuit mits ze allemaal dezelfde vermogen hebben (met name de pk's verhouding. En dat is een feit, gelet op de race-kampioenschappen).

    Tegenover Supra TT is de skyline vrijwel superieur bij sprint (let wel: hetzelfde vermogen. Dus bv. 500 pk's vs 500 pk's). Dan wordt Supra gewoonweg uitgetrokken. Het is natuurlijk een ander verhaal als die Supra meer vermogen heeft (met 430cc extra plus twee ENORME T88 twinturbo heb je nog marge erbij).
    En dat Supra's met gemak naar hogere pk's te opfokken zijn is dan ook een feit .

    Maar of bij een Supra dat vermogen uiteindelijk ook effeciënt overgebracht wordt ...
    Mja dat is de 4wd vs rwd discussie Bij gelijk vermogen is 4wd inderdaad beter voor een staande start (en waarschijnlijk ook voor het circuit), voor "rollons" (reeds rijdend, tussensprintjes dus) en driften is rwd beter.

    De efficientie van 4wd neemt af naarmate de auto normaler en/of harder rijdt, omdat het complexer en zwaarder is en er meer vermogen verloren gaat in de drivetrain. Bij lagere snelheden, bochten of starten is het wel efficienter.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      dinsdag 18 april 2006 @ 02:32:59 #299
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_37052364
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Spreadsheet het volgende:

    [..]

    Waar is dat scramble button voor .

    Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
    Scramble boost. Dan geef je de boostcontroller een seintje en geeft hij voor een bepaalde periode een hogere boost dan de standaard waarde. Hoe lang en hoeveel extra druk is zelf in te stellen.
      dinsdag 18 april 2006 @ 09:50:22 #300
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_37054631
    De Amerikaanse site voor de nieuwe 'Skyline' is in de lucht: http://www.nissanusa.com/09gt-r/
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')