Artikel kende ik al, dat is al jaren oud
![]()
Ach. De supra stamt uit 1993, de R33 en 34 zijn veel jonger, dus als er verschillen zouden zijn dan mag dat ook wel. Desondanks liegt de real world performance er niet om, een supra is nog steeds een van de meest gewilde auto's in de performance scene omdat men 13 jaar later pas realiseert wat het eigenlijk voor auto was. Het stock blok is goed voor 800PK aan de wielen, de versnellingsbak voor alles wat je maar wil - probeer dat maar eens met een skyline
![]()
Met upgraded internals kun je tot 9500 toeren draaien en de PK limiet is vast nog niet bereikt maar momenteel zijn er supras met 1500 pk aan de wielen. De kwaliteit van het blok en de onderdelen zijn zo goed dat je een skyline al 4x gereviseerd hebt voordat je zelfs maar de kop van je supra af moet trekken. Voor een paar duizend euro heb je een supra met 600 pk aan de wielen, dat doet een skyline niet na. Ik geloof gerust dat je er ook 1500pk uit kunt halen, maar dat is vele malen moeilijker. Elke Jan Lul met een supra in de VS -op mij na dan- heeft inmiddels 5-600pk aan de wielen, maar de meeste skylines blijven geloof ik op kleine turbo's rijden en dat heeft een reden
![]()
De motor is ook een ouder ontwerp en is inferieur aan de 2JZ, lees maar eens mee op supras.nl waar de eigenaar inmiddels een skyline heeft en regelmatig post over de technische verschillen tussen de auto's.
En in de "real world" telt alleen als je iemand onderweg tegenkomt met een andere sportauto... even een sprintje trekken. Dat is nou precies waar de surpa goed in is, er is geen auto die beter is om even van 100 naar 250 door te trekken. Geen lambo, porsche of skyline die je bijhoudt
![]()
Ik geloof gerust dat een skyline beter is op het circuit, maar daar is hij ook exclusief voor ontworpen. De supra is gewoon een GTdie toevallig het voordeel heeft van een ongelofelijke motor. Eigenlijk zijn het appels en peren.
Ik krijg trouwens zo vaak te horen dat mensen denken dat mijn auto een nieuw 2007 model is... "what's that?" Je moet ze eens zien kijken als ik zeg dat de auto 13 jaar oud is. Tijdloos design dus.
De motorinhoud van een supra en skyline schelen trouwens maar 400cc, dus om van een grote motor vs kleine motor te spreken vind ik niet helemaal terecht.
Overigens kunnen we natuurlijk ook de NSX uit lachen, want dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met zowel de supra als skyline
Open anders een A vs B topic, dan kan alle geruzie daar in gestort worden in plaats van steeds in andere topics. Hier hoort het niet thuis
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn