abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35107066
Zoals eerder beloofd, een kennismaking met de Nissan Skyline. Ik heb met Fok-google search aantal films en foto's verzameld.

Een vergelijking
quote:
“Amuse Supra’
Hirokuya Mohitika and Hideki Tanabe

Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 30 psi
125 shot NOS: Off
Tires: A048 255/40R17
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 700-765?
0-60mph: ~4.3 sec?
Top Speed (redlined stock tranny): 205-210mph
Lateral g's: >>1.0

Current performance at top boost (measured my G-Tech):
Conditions: 87 degrees, moderately humid, very fouled spark plugs (wouldn't go past 21-22psi, should go past 33psi), fuel system running extremely rich, 107 octane gas, AMUSE GT30 Turbine kit

1st gear: .73 g's @ 18psi
2nd gear: .66 g's @ 21psi
3rd gear: .52 g's @ 22psi
4th gear: .37 g's @ 22psi
5th gear: .22 g's @ 20psi
6th gear: .16 g’s @ 20psi
1/4 mile: 10.15 sec
0-60 mph: 4.3 sec
Timed with a stopwatch, BPU
0-100 mph: ~11 sec
0-160 mph: ~27 sec


“Mines Skyline”
Michizo Niikura

Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 28psi
Tires: RE540S 255/35R18
Fuel: 107 octane
Horsepower (awhp): 500-550?
0-60mph: ~4.0 sec? (traction limited)
Top Speed (redlined stock tranny): 200-210 mph
Lateral g's: >>1.0


Timed with a stopwatch, BPU (stock turbo system w/basic mods):
Voorts moet ik hierbij opmerken dat de Mines Skyline geen V-spec onderstel heeft.



bij zijn introductie in 1996













http://rapidshare.de/files/3084803/HKS_RB26D_SINGLETURBO.asf.html

Dit betreft een HKS Skyline. Hierop valt af te lezen dat hij in 8 seconden naar 300 km/h accerleert. Het blok is begrensd op 13500 rpm, bij een cc van ruim een 2.5 liter.
pi_35107083
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen





Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.

[ Bericht 26% gewijzigd door Scepsis op 15-02-2006 12:38:38 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:30:13 #3
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35107341
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Scepsis het volgende:
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.
Het is WEL leuk om te zien, maar erg handig is het niet...
Trouwens wel een ongelofelijk vette bak

Maar, is het niet zo dat je de meeste auto's op die manier kan afstellen? Buurman van mij had een 2.0i 16V Calibra, die spoot ook vuur bij hoge toeren
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_35107582










pi_35108123
quote:
Dat doet ie lekker snel zeg
pi_35108200
Doe mij de maar Nismo Z-tune Limited edition met >500pk



V10
pi_35108878
die ziet er ook netjes uit
pi_35109060
uberbak .
pi_35109073
zou m niet kopen though.
pi_35109133
prima auto om de caravan te trekken...
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_35109418
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:56 schreef M5 het volgende:
Doe mij de maar Nismo Z-tune Limited edition met >500pk

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haast je dan naar de winkel, wellicht staat de betreffende rijtest in de Autoweek van 1-8 februari nog:

"We maakten een duivelse testrit op Japanse bergwegen, die wat ons betreft veel te snel voorbij was. Wat een machtige auto. Het is een waardig eerbetoon aan één van de beste sportcoupés ooit.".
pi_35110677
Dit filmpje is wel ZO wijs hé! Speakers goed open zetten.

Plaatje:


Link naar videotje:
http://www.exvitermini.com/movies/jumpoff.mpg

Meer van dit soort filmpjes hier:
http://www.exvitermini.com/mr33.htm

Edit:

Ja, dit is een skyline, alleen tijdelijk gestript om er makkelijk aan te sleutelen.
pi_35111440
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:28 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Haast je dan naar de winkel, wellicht staat de betreffende rijtest in de Autoweek van 1-8 februari nog:

"We maakten een duivelse testrit op Japanse bergwegen, die wat ons betreft veel te snel voorbij was. Wat een machtige auto. Het is een waardig eerbetoon aan één van de beste sportcoupés ooit.".
die heb ik al.

jammer dat er maar 20 stuks van deze skyline gemaakt zijn.
V10
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:19:01 #15
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_35111471
doe mij maar een opel corsa
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_35111924
zie ik hier bij deze ( http://www.rsportscars.com/foto/06/ztune05_09.jpg ) Nismo nou een radiateur zitten op het achterdiff?

en btw, Skyline

Vooral de Mine's Skylines
pi_35112027
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:31 schreef Hugster het volgende:
zie ik hier bij deze ( http://www.rsportscars.com/foto/06/ztune05_09.jpg ) Nismo nou een radiateur zitten op het achterdiff?

en btw, Skyline

Vooral de Mine's Skylines
transmissie koeler denk ik

V10
pi_35112142
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:35 schreef M5 het volgende:

[..]

transmissie koeler denk ik

[afbeelding]


en check de filename, diff oliekoeler dus
pi_35112346
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:38 schreef Hugster het volgende:

[..]



en check de filename, diff oliekoeler dus
d'r zitten nog veel meer mooie onderhuidse detail's aan die bak










V10
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:55:47 #20
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_35112779
tvptje

Maaar wat een bak
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_35112839
Men, wat een kar!!
pi_35113595
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:19 schreef tuut84 het volgende:
doe mij maar een opel corsa
Ja, inderdaad, doe jou maar een Opel Corsa. Zo'n ECO met 5pk ofzo . Dan neem ik de Skyline wel, ok?
pi_35114306
Skylines zijn auto's waar je pik spontaan stijf van gaat staan, niets mis mee.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35114397
welke kuthoer heeft ooit besloten om die bak niet lefthand-drive te maken
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_35114507
ik hou van die auto, maar dat wisten we al geloof ik

dit is idd de radiator voor de oliekoeling van het achterdif. zit op alle r34 GT-R V-Spec II's.
V-Spec staat voor Victory Specification en hebben een achter differentieel dat bijna gelijk is aan de JGTC wagens, de V-Spec II heeft dus een beter achterdif dan de V-Spec I.

dit is het V-Spec II diff.

Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_35115683
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:38 schreef MrSkyline het volgende:
ik hou van die auto, maar dat wisten we al geloof ik

dit is idd de radiator voor de oliekoeling van het achterdif. zit op alle r34 GT-R V-Spec II's.
V-Spec staat voor Victory Specification en hebben een achter differentieel dat bijna gelijk is aan de JGTC wagens, de V-Spec II heeft dus een beter achterdif dan de V-Spec I.

dit is het V-Spec II diff.

[afbeelding]
Hoe zit het dan met S/R-spec
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:17:27 #27
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_35116201
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:06 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met S/R-spec
En dan heb je ook nog de M-Spec
pi_35116465
voor zover ik weet zijn er 8 verschillende uitvoeringen geweest vanuit nissan zelf van de R34 GT-R

* GT-R
* GT-R V-Spec
* GT-R V-Spec II
* GT-R V-Spec N1
* GT-R M-Spec
* GT-R V-Spec II Nür
* GT-R M-Spec Nür
* GT-R Z-tune
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35124668
Gruwelijk gave wagen .. maar mocht ik ooit het geld hebben dan zou ik het er niet aan uitgeven. Dan liever zon nieuwe corvette. Daar zien buitenstaanders tenminste ook aan af dat ie snel is
pi_35129941
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:42 schreef Wimo. het volgende:
Gruwelijk gave wagen .. maar mocht ik ooit het geld hebben dan zou ik het er niet aan uitgeven. Dan liever zon nieuwe corvette. Daar zien buitenstaanders tenminste ook aan af dat ie snel is
Van een corvette kun je verwachten dat ie je uittrekt. Van zo'n simpele sedan als de skyline juist niet.

dat is juist het leuke eraan...
pi_35130157
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:22 schreef ThaFreak het volgende:
voor zover ik weet zijn er 8 verschillende uitvoeringen geweest vanuit nissan zelf van de R34 GT-R

* GT-R
* GT-R V-Spec
* GT-R V-Spec II
* GT-R V-Spec N1
* GT-R M-Spec
* GT-R V-Spec II Nür
* GT-R M-Spec Nür
* GT-R Z-tune
http://www.dreamcarcompany.com/Afkortingen.htm

Daar maken ze gewag van een Skyline S-spec.

[ Bericht 5% gewijzigd door Scepsis op 15-02-2006 21:37:34 ]
pi_35130238
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Scepsis het volgende:
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen
[afbeelding]

Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.
Lekker poetsen. Hoe krijg je dat voor elkaar, veel laten vlammen als ie stilstaat?
pi_35133028
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:28 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Van een corvette kun je verwachten dat ie je uittrekt. Van zo'n simpele sedan als de skyline juist niet.

dat is juist het leuke eraan...
Ik denk dat iedereen weet hoe snel zo een ding is.

Fast and the Furious anyone?

Prijzen zijn ook opgedreven door die film. Meeste mensen zouden je raar aankijken als je voor TFAF (die film dus) Nissan Skyline had gezegd.

Nu kent iedereen het ding wel, of het een Sjonny is of niet.

Of de Toyota AE86. Vroeger een doodgewone 2deurs hatch met 1.6 met 130+- pk en een sperretje erop, nu wilt elke driftidioot het ding Door InitialD en de Japanse driftscene natuurlijk...

Een Opel Omega drift ook goed maar kost toch een scheet en een knikker. Juist omdat die dingen helemaal onbekend (en misschien onbemind) zijn bij de drifters... En zo heb je genoeg voorbeelden....
pi_35133897
Die heb ik hier ook al gezien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:56:52 #35
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35134574
rijden er überhaupt nog ongetunede skylines rond? En wat doet zo'n ding fabrieks-af qua snelheden enzo? 0-100 bijv., max snelheid etc...
edit: ohja, google voor de snelheden
Signature.
pi_35134652
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Scepsis het volgende:
De R34's hebben wel eens de neiging om te gaan vlammen

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar of het nou leuk is voor de uitlaatspruitstukken, lambda, katvanger, etc.
daar wil ik wel efe in rijden
pi_35141870
www.kismo.dk

Deense skyline met filmpjes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35141901
Mooie bak, maar door alle Civic- en Golf rijdende sjonniehype is mjn enthousiasme wat gedaalt...
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:43:57 #39
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_35145164
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 04:06 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Mooie bak, maar door alle Civic- en Golf rijdende sjonniehype is mjn enthousiasme wat gedaalt...
Toch rijd de doorsnee sjonny toch echt niet in een skyline.

Heb ook eens een nissan micra GT-R gezien, daar mag je alleen niet mee over de openbare weg .
Skyline
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:14:43 #40
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35146025
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:33 schreef Boswachter het volgende:

[..]

Lekker poetsen. Hoe krijg je dat voor elkaar, veel laten vlammen als ie stilstaat?
2-stepping.

pi_35147012
Wat een lelijke pauperbak
pi_35150641
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:51 schreef MatiCe het volgende:
Wat een lelijke pauperbak
als je niks zinnigs te melden hebt

reageer dan gewoon niet

maar die skyline ziet er best vet uit
Every war is different, every war is the same.
pi_35152113
errug lekker
pi_35152880
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:43 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Toch rijd de doorsnee sjonny toch echt niet in een skyline.

Heb ook eens een nissan micra GT-R gezien, daar mag je alleen niet mee over de openbare weg .
Skyline
Bedoel je niet een Nissan Sunny GTi-R?
Mira GT-R heb ik nog nooit van gehoord?
pi_35158063
Als eerbetoon aan deze auto, krijgt hij van mij een TVP.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_35162775
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 03:58 schreef StefanP het volgende:
www.kismo.dk

Deense skyline met filmpjes.
Kennelijk was een Peugeot 306 GTI niet voldoende.
een e30 M3 dan maar.
Ook niet, dus een Ford Escort Cosworth.
En toen hij niet tevreden was, nam hij een 800 bhp sterke Toyota Supra mk4 twinturbo.
En daar was hij ook niet tevreden mee, dus hij neemt uiteindelijk een Skyline.

hier staat op het eind een strijd tussen 1000 bhp sterke Supra en zijn 540 pk's Skyline, met verrassend resultaat.



[ Bericht 4% gewijzigd door Scepsis op 16-02-2006 20:17:13 ]
pi_35162953
0-300 km/h in 13 seconden. Zie bovenaan, HKS R33 deed het in 8 seconden, en dat met een blok met cylinhoud van ruim 2.5L

In stage 1 (van 3 stages, met 444 kw), sprintje trekken

Rit in tunnel.

skyline + politie

Skyline r33 highway 1

Skyline r33 highway 2

Toyota supra mk4 met RB26DETT, motor van de Skyline :-)







Zwart/purple pearl staat hem toch beter dan dat lelijke Bayside blue...

[ Bericht 13% gewijzigd door Scepsis op 16-02-2006 20:15:02 (link werkte niet) ]
pi_35164678
ZEER lelijk skyline. Die velgen en bodkit

Maar toch, check die accerlatie van 160 km/h naar 320 km/h dan


pi_35175742
Waarom heeft NIssan de Skylines nooit in Europa (excl engeland) verkocht als lefthand ?

Denk dat ze dan een groot succes zouden zijn, zeker voor dat prijs. Ga maar na,

goedkoper dan e46 m3
meer tuningopties
via boardcomputer volledig af te stellen
onverslaanbare weggedrag en grip
pi_35175927
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:13 schreef The_Dijkstra het volgende:
Waarom heeft NIssan de Skylines nooit in Europa (excl engeland) verkocht als lefthand ?

Denk dat ze dan een groot succes zouden zijn, zeker voor dat prijs. Ga maar na,

goedkoper dan e46 m3
meer tuningopties
via boardcomputer volledig af te stellen
onverslaanbare weggedrag en grip
Het blijft een nissan ... een BMW heeft status
pi_35175940
even serieus, waarom hebben ze het nog nooit overgewogen ?

Ik denk wel dat er voldoende animo is, getuige de reply's in dit topic.
pi_35175981
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:23 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Het blijft een nissan ... een BMW heeft status
Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35176067
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
Ga eens naar je onervaren buurman en vraag wat hij liever heeft.. een nissan of een bmw. Beide met ruwweg evenveel power
pi_35176852
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:13 schreef The_Dijkstra het volgende:
Waarom heeft NIssan de Skylines nooit in Europa (excl engeland) verkocht als lefthand ?

Denk dat ze dan een groot succes zouden zijn, zeker voor dat prijs. Ga maar na,

goedkoper dan e46 m3
meer tuningopties
via boardcomputer volledig af te stellen
onverslaanbare weggedrag en grip
Een paar redenen:

Ik geloof er niets van dat ie goedkoper zou zijn dan een M3. Kijk maar naar de nieuwe skykline, die is echt niet goedkoper.

Bovendien is het gewoon een lelijke auto, daar kan geen hoeveelheid PKs iets aan veranderen.

Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35176954
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een paar redenen:

Ik geloof er niets van dat ie goedkoper zou zijn dan een M3. Kijk maar naar de nieuwe skykline, die is echt niet goedkoper.

Bovendien is het gewoon een lelijke auto, daar kan geen hoeveelheid PKs iets aan veranderen.

Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
Ik skyline vind jij lelijk? En trouwens, er zijn zat mensen met genoeg poen die een 350z kopen, niets mis met nissan hoor!
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35179733
Ik heb anders 100x liever een Skyline dan een M3
Sterker nog, als alles volgens planning verloopt ga ik een R33 (mooier dan de 34 imo) kopen als m'n MR2 bejaard is. De 350Z is ook wel een vette bak, maar toch minder, omdat er een Renault blok in ligt ipv een Japans monster als de RB26DETT met 1000+ PK potentie (en 500 PK op standaard blok!).
pi_35182400
jonny status

die bmw hé
pi_35182691
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:32 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ga eens naar je onervaren buurman en vraag wat hij liever heeft.. een nissan of een bmw. Beide met ruwweg evenveel power
Zegt genoeg.

De autokenners (op technische gedeelte) zouden vrijwel een Skyline nemen.
pi_35182863
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:25 schreef The_Dijkstra het volgende:
even serieus, waarom hebben ze het nog nooit overgewogen ?

Ik denk wel dat er voldoende animo is, getuige de reply's in dit topic.
Voor de TFAF wist niemand wat een Skyline was, pas na die film werd die wagen bekend en gewild.

En dan nog ze moeten het ding ook voor winst verkopen en niet voor dumpprijzen. Europa kennende gaan ze liever die geld aan een Merc/BMW/whatever geven dan aan een Nissan.

Zie de Honda Civic Type-R, is een bom op wielen, maar toch niet echt een verkoop succes te noemen, voor 29.000 euro krijg je een 2 liter die 8000+ rpm kan draaien met 200 pk, een super differentieel eronder voor de prestaties, en ook een 6bak, veel opties etc, maar toch verkoopt ie slecht. Helaas is de prijs vergelijkbaar met een vergelijkbare Seat/Opel etc.

Mensen kopen eenmaal liever een Seat/Opel/VW dan een Honda.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:42 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Zegt genoeg.

De autokenners (op technische gedeelte) zouden vrijwel een Skyline nemen.
Je slaat de spijker keihard op z'n kop.

Dat is het probleem juist, er zijn hier misschien wel de kenners, maar in real life is dat maar 5-10 % van de bevolking. Rara wat gaat de rest willen, een Skyline of een dikke BMW M3 ofzo. Ik weet het antwoord al.
pi_35183819
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:25 schreef The_Dijkstra het volgende:
even serieus, waarom hebben ze het nog nooit overgewogen ?

Ik denk wel dat er voldoende animo is, getuige de reply's in dit topic.
Het is technisch niet mogelijk om de motor om te bouwen naar lefthanddrive specs... er zouden teveel aanpassingen voor nodig zijn geweest en daaro hebben ze het nooit gedaan...

er rijden overigens wel een paar sjeiks met een links gestuurde skyline rondt
custombuild voor die gasten...
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_35185089
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:32 schreef racing_max het volgende:
jonny status

die bmw hé
Een M3 heeft geen sjonnie status .. Sterker nog, geen enkele wagen van 20k+ heeft dat
pi_35185291
De voorkant doet me altijd een beetje denken aan m'n Impreza

En wat is er mis met RHD? Even wennen en dan vlammen!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35185405
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:58 schreef rameijer het volgende:
De voorkant doet me altijd een beetje denken aan m'n Impreza

En wat is er mis met RHD? Even wennen en dan vlammen!
Vrachtwagens inhalen wordt dan spelen met je leven
pi_35188342
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:53 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Een M3 heeft geen sjonnie status .. Sterker nog, geen enkele wagen van 20k+ heeft dat
de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3
pi_35188427
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef racing_max het volgende:

[..]

de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3
Ik denk dat jij de E46 met de E36 3-serie verwart.

Ik heb bar weinig E46jes gezien die naar M3 zijn omgebouwd (qua uiterlijk). Helemaal omdat een M3 4 uitlaten heeft...
pi_35188740
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef racing_max het volgende:

[..]

de M3 juist wel omdat er veel jonny's hun 1.6 ombouwen naar een M3
Leggen ze er dan ook een M3 blok in? Als ik nou een ferrari sticker op mn alfa plak, heb ik dan ook een ferrari? Alhoewel ,het zijn wel beide fiat's Ik doelde op een echte M3 ...
pi_35190491
doet mij maar lekker de 1e Bee-R Tuned R33 GTR Skyline in Nederland ( en ook buiten Japan )

hij is wit btw, met een R34 neus
pi_35213173
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 03:07 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik skyline vind jij lelijk? En trouwens, er zijn zat mensen met genoeg poen die een 350z kopen, niets mis met nissan hoor!
Ik vind hem mooi omdat hij lelijk is en omdat de prestaties supah zijn

Maar puur esthetisch bekeken vind ik het een lelijke auto ja. Saai. Vierkant. Gezinsbak uiterlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35216151
Liever een skyline dan een M3. Geen vergelijk imo.


Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3

[ Bericht 75% gewijzigd door Googolplexian op 18-02-2006 11:52:12 ]
Calm down, please!
pi_35220438
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
Liever een skyline dan een M3. Geen vergelijk imo.


Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
Heb het filmpje even bekeken. Gek gereden is kwats. Hoeveel pk heeft de skyline? Wie is de beste coureur van het stel ? Vergelijking slaat dus nergens op ..
pi_35220616
ik denk dat wanneer je in zo'n skyline gaat rijden je eerst wel een apart rijbewijs mag aanschaffen

1x gas geven en je zit in een sloot....of in duitsland
  zaterdag 18 februari 2006 @ 14:33:01 #72
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35220730
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:27 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik denk dat een skyline een hoger pimp gehalte heeft dan een m3 of een m5. Maar dat vind ik
helemaal mee eens....
BMW heeft ook een iets andere doelgroep dan mensen die in een skyline rijden denk ik
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_35224338
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:21 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Heb het filmpje even bekeken. Gek gereden is kwats. Hoeveel pk heeft de skyline? Wie is de beste coureur van het stel ? Vergelijking slaat dus nergens op ..
hmm, ik vind dat de skyline de overwinning wel terecht gewonnen heeft.

Het startte laat in het begin
Skyline Z-tune is het zwaarste van alle de 5 auto's (check de specs maar)
Skyline kampt met turbogat gezien z'n vermogen
het heeft de minste aero-dynamica van de hele stel (ook de Gallardo en M5)
Bovendien heeft de M5 liefst 7 versnellingen, en ietsje meer pk's dan Skyline
Flink ouder dan M5 = verouderde elektronica. Zeker als je bedenkt dat alles in de Skyline via boordcomputer bestuurd wordt
Goed, die auto's zitten in de weg, zodat de Skyline niet erlangs kan. Als hij uiteindelijk ruimte krijgt, weet hij in dat filmpje alle Europese supercars te verslaan.

Een terechte overwinning, lijkt me.
pi_35225201
quote:
Die porsche, 420 pk's op 1585 kg. Daarentegen heeft de JDM Skyline 'MAAR' 276 pk's (ultimate car spreekt van een "JDM Skyline R34 GT-R" met specs), ook heeft hij geen V-spec onderstel.

Best verbazend dan dat hij hem nog bijhoudt
pi_35225336
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:30 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

hmm, ik vind dat de skyline de overwinning wel terecht gewonnen heeft.

Het startte laat in het begin
Skyline Z-tune is het zwaarste van alle de 5 auto's (check de specs maar)
Skyline kampt met turbogat gezien z'n vermogen
het heeft de minste aero-dynamica van de hele stel (ook de Gallardo en M5)
Bovendien heeft de M5 liefst 7 versnellingen, en ietsje meer pk's dan Skyline
Flink ouder dan M5 = verouderde elektronica. Zeker als je bedenkt dat alles in de Skyline via boordcomputer bestuurd wordt
Goed, die auto's zitten in de weg, zodat de Skyline niet erlangs kan. Als hij uiteindelijk ruimte krijgt, weet hij in dat filmpje alle Europese supercars te verslaan.

Een terechte overwinning, lijkt me.
Wie zijn de coureurs?
pi_35225378
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Die porsche, 420 pk's op 1585 kg. Daarentegen heeft de JDM Skyline 'MAAR' 276 pk's (ultimate car spreekt van een "JDM Skyline R34 GT-R" met specs), ook heeft hij geen V-spec onderstel.

Best verbazend dan dat hij hem nog bijhoudt
wel V-Spec hoor
Calm down, please!
pi_35225671
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:01 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Wie zijn de coureurs?
Coureurs zijn van Best Motoring... een paar van de betere, zeg maar. http://www.bestmotoringvideo.com/

Eén van hun coureurs is Keichi Tsuchiya (Drift King) die de wereld D1 kampioenschappen heeft gegeven.
quote:
Keichi Tsuchiya

The Drift King. Simple mention of this title will immediately tell car fans just how utterly qualified Keiichi Tsuchiya, or Dori-Dori as he's known, is. Ever jovial and playful and easily breaking into infectous laughter, Tsuchiya can probably be considered the most experienced and accomplished driver in the BM staff. Drifting, a form of controlled oversteer cornering, is a very popular sport in Japan. It certainly requires a lot of driving skills to drift and Dori-San is the acknowledged King.

In the racing scene, Tsuchiya's success in his earlier days was with racing Porsche 911s and Skylines in the N1 series. In a specially organized "Motorsports Show" a few years ago in Malaysia, I saw first-hand the black TAISAN Nissan Skyline that Tsuchiya droved to his South Pacific Championship title. Currently Tsuchiya is very active in the JGTC series. He drives mostly Honda NSX - turbocharged versions - in the GT500 class which produces around 450-500ps. In the coming Sepang leg of the JGTC, Keiichi Tsuchiya will be driving an AUTOBACS NSX.

At the international level, Tsuchiya has been racing with great success in the famous Le-Mans 24-hours race in France. In the mid-1990s, he raced a GT2 Honda NSX for Le-Mans 24hours. He was infact the GT2 class champion in the 1996 race. More recently he raced a MacLaren F1 GTR and last year in 1999, Tsuchiya was overall runners-up in the Le-Man 24-hours, driving a GT1 prototype Toyota.

As a measure of Tsuchiya's popularity and success, there are in fact a few SONY Playstation racing games dedicated to him. One even includes a video clip of Tsuchiya drifting around in a Nissan S14 Silvia as the introduction !!"
Calm down, please!
pi_35225895
Tsuchiya

Bij hem lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan
pi_35226006
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Hugster het volgende:
Tsuchiya

Bij hem lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan
Is eng, he ... met één handje non-stop driftend over een circuit terwijl hij tegen de camera praat EN gele of roze keukenhandschoenen draagt (als handicap omdat het anders niet eerlijk is)

* Googol fan is


leuke preview van Hot Version (van BM) http://video.google.com/videoplay?docid=-498353997760597916
Calm down, please!
pi_35227818
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
Liever een skyline dan een M3. Geen vergelijk imo.


Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
wat een nonsense, het is amper een race, de M5 legt daarnaast bijna het hele parcours zijwaarts af, en dat is niet de snelste manier. op het laatst haalt de skyline op het rechte stuk in.
jahoor een M5 (500pk) en een Gallardo(500pk) zouden het op het rechte stuk afleggen tegen 276 (tegen de 400 in het echt toch) pk ??
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35228097
http://video.google.com/videoplay?docid=835914071558348517&q=r34

Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
Calm down, please!
pi_35228379
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=835914071558348517&q=r34

Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
jah leuk filmpje is dat, maar het staat wel ergens voor. zit een standaard skyline onder de 4.2 seconden in de 100 dan, net zoals de Gallardo. Je kan er niet alles door zeggen, maar wel wat.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35230493
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:12 schreef Inorbit het volgende:

[..]

wat een nonsense, het is amper een race, de M5 legt daarnaast bijna het hele parcours zijwaarts af, en dat is niet de snelste manier. op het laatst haalt de skyline op het rechte stuk in.
jahoor een M5 (500pk) en een Gallardo(500pk) zouden het op het rechte stuk afleggen tegen 276 (tegen de 400 in het echt toch) pk ??
Het is een Z-tune, die heeft helemaal geen 280 pk's
pi_35230620
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:21 schreef Googolplexian het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=835914071558348517&q=r34

Inorbit : pk's op iets schroeven is niet automatisch sneller. Ik geef NSX als voorbeeld.
Inderdaad. Uit een ander topic zijn de skylines weer de snelste, maar tegelijkertijd hebben ze ook de fijnste rijeigenschappen:
quote:
in deze 2e deel een race tussen N/A-blokken en Turboblokken, 14 auto's in totaal. 5 Skylines doen mee (R32/R33/R34). Alle auto's hebben dezelfde 300 pk's, zo valt het te lezen op hun site. Uitlsag, top 3 helemaal bezet door de Skylines, op nummer 4 volgt de fd3s.

nog iets, de 5e (KSP NSX-R was nummer 5) en de 7e finalist (mcr r34 was nummer 7) van de eerdere filmpje doen ook mee met de strijd tussen de getunede wagens:
Impreza wrx sti
Toyota Supra MKIV Twinturbo
nissan silvia s15
honda NSX-R
mitusibusibusihi fd3s

un het filmpje gaat het om algemene opinie, niet alleen de snelste ronde, etc.

om de film te kunnen bekijken, hierrrr klikken
Ook hier hetzelfde resultaat. En om de user wimo tegemoet te komen: deze keer worden alle auto's door dezelfde coureurs getest
pi_35230873
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_35234422
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
Hier een M5 test ... aan het einde worden een M5, 911, M3 CSL en een Gallardo gek gereden door een GT-R34: http://video.google.com/videoplay?docid=3526537519713129399&q=skyline+m3
Nou ja, gek gereden? In een rechte lijn gedurende misschien 5 seconden. Hardly what I'd call "gek gereden". Da's NL waar die turbo voor is...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35235355
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef StefanP het volgende:

Mensen die 60000 euro te besteden hebben, die kopen geen Nissan. Ongeacht wat voor model of prestaties.
Geld datzelfde ook niet voor een Toyota dan?Daarbij hebben de meeste mensen ook het idee een saaie burgerbak te hebben..

Niet bedoeld om Toyota te bashen ofzo, maar gewoon duidelijk maken dat sommige mensen juist voor zulke auto's gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eddos op 18-02-2006 21:24:03 (wat toegevoegd) ]
pi_35235883
Dat ontken ik ook helemaal niet hoor, dat is precies de reden waarom de supra zo slecht verkocht. Mensen geven gewoon niet zoveel geld uit voor een toyota of een nissan, ongeacht of het een supra of skyline is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35236277
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is eng, he ... met één handje non-stop driftend over een circuit terwijl hij tegen de camera praat EN gele of roze keukenhandschoenen draagt (als handicap omdat het anders niet eerlijk is)

* Googol fan is


leuke preview van Hot Version (van BM) http://video.google.com/videoplay?docid=-498353997760597916
Briljante kerel idd
En mooie video's altijd Ik heb al behoorlijk veel Best Motorings liggen hier
pi_35240393
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef Hugster het volgende:
Tsuchiya

Bij hem lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan
Tsuchiya + Skyline = rukmateriaal voor je
  zondag 19 februari 2006 @ 02:18:04 #92
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_35244719
quote:
Ik kende hem al

Maar hij is wel lekker Die intern geregelde uitlaatdiameter
  dinsdag 21 februari 2006 @ 06:55:37 #93
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_35317152
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...

Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.

En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 08:21:58 #94
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_35317511
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...

Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.

En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
Ik heb ze van de zomer regelmatig gezien in Schotland. Ik vond het eigenlijk alleen maar onwijs vet
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_35318141
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
Ha! De Skyline. Ik vond het altijd een erg mooie auto op foto's, ziet er sterk uit en de reputatie doet ook erg veel goed natuurlijk...

Helaas woon ik nu op een plaats waar ik ze nog wel eens zie rijden, en gutteguttegut, wat een deceptie. Echt waar, veel kleiner dan ik altijd dacht en het design is in het echt vele malen minder succesvol. De Sylvia's en Fairlady's zijn echt veel mooier om te zien.

En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
klein? Ik zelf schrok juist een beetje van de afmetingen. En ik vond 'm niet minder mooi na een ritje... alleen het interieur viel me vies tegen.
Calm down, please!
pi_35320201
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:55 schreef Kleibintje het volgende:
En echt, ik was een Skyline liefhebber, dus als jullie dat willen blijven, kom nooit een Skyline in het echt tegen...
Nou dat bepaal ik zelf nog wel, heb er ooit eentje in nederland zien rijden, een r33 gtr en ik vind hem er toch echt wel mooi uitzien.

En ja er zijn mooiere auto's op deze aardbol, maar een ding is zeker als je hier mee in nederland mee rond rijd heb je tenminste een aparte auto, niet de eerste de beste sjonnie golf, of 12 in het dozijn bmw.

Dus mocht ik ooit eerdaags genoeg geld bij elkaar gespaard hebben, dan ga ik naar engeland om zo'n r33 skyline te importeren.
pi_35337537
ze zijn niet lelijk
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:11:51 #98
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_35338491
Kwestie van smaak imho. Ik vind ze zelf niet mooi en zou dus mbt de eerdere vergelijk liever een E46 M3 kopen als een Skyline. Ook zou ik een Honda NSX-R of een Lancer Evo verkiezen boven een Toyota Supra of Nissan Skyline als er toch wat japans moet komen En ik rij geen auto voor me buurman dus of het al dan niet een sjonniebak is zou ik me ook niet zo druk over maken
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_35380723
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

2-stepping.

Wat houd dat in?
pi_35384296
Zag vandaag nog een zwarte R33 rijden hier in Den Haag (Binckhorst)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')