abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:34:12 #131
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_35152064
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Uit dat boek "oei ik groei"...
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_35152067
nog eentje dan

Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...

* MarMar haat betutteling
pi_35152079
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef bixister het volgende:
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.
wat lief

meestal ontwijk ik dit soort topics maar het is vertederend en relativerend om al die eerlijke verhalen van pasgeworden ouders te lezen. het zet een en ander weer even in perspectief, thnx guys
Jusqu'ici tout va bien...
pi_35152109
Mijn schoonmoeder zit ook vaak te "zeuren" dat ik goed moet eten enzo. Ben blij dat de vlos me dus gister zei dat het kindje wel pakte wat ie nodig heeft en ik dus gewoon moet eten wat ik eten kan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:53:17 #135
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_35152682
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef Icaä het volgende:

[..]

Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
Ik dacht tot nu toe ook dat ik de enige was die dat vond... tot jij reageerde!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_35152725
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En nee, dat was een hele normale verjaardag in een normale woonwijk, niet op een woonwagenkamp ofzo.
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
pi_35152833
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:00:51 #138
66422 dutch-mamma
pi_35152921
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef MarMar het volgende:
nog eentje dan

Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...

* MarMar haat betutteling
Mensen die zeggen dat zwangerschap "een gezonde ziekte" is en niet snappen dat er ook "minder ideale" zwangerschappen zijn.
Met als toppunt: de stralend-blijde tijdschrijften met joggende dames-achter-de-driewielbuggie-met-peuter-en-20-weken-buik terwijl je zelf tijdelijk in een rolstoel zit wegens je bekken...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_35153018
quote:
[knip]
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")

Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..

Kan 'r wel zo nijdig van worden..
W ~ H ~ T
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:09:46 #140
66422 dutch-mamma
pi_35153242
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..

"Anderen" scoren irritant hoog, he...!

Ik had een kind dat met 8 weken al vaste prak had (want hongerlap). Ik werd nog net niet aangegeven bij de kinderbescherming...! Ik kon het niemand duidelijk maken dat zelfs forte-melk niet hielp... Deze kerel had een fruithap nodig! Het vraatzuchtige kind hapt tegenwoordig zonder problemen een half pond spruiten of zo weg... hij is 10.

Zijn broer was wat dat betreft meer "ideaal volgens de boekjes" en begon pas met een half jaar aan de vaste prak. Maar dat haalde hij later weer in door bijvoorbeeld pure sambal te eten...

Allebei de kinderen aten al op zeer jonge leeftijd aparte gerechten (pittige, bijvoorbeeld) en ook dat werd niet gewaardeerd door "de omgeving"...
pi_35153272
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Precies, daar doelde ik op, het 6-maanden-verhaal. Dat slagroom-verhaal heb ik bijna letterlijk zelf gehad.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:14:50 #142
66422 dutch-mamma
pi_35153425
Kortom: je doet het ook nooit goed...

Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
pi_35153440
Ik kon een familielid nog net op tijd een lepeltje chipolatapudding uit z'n handen meppen dat richting Morris ging. Morris was toen 4 maanden oud
Buiten het feit dat hij dat helemaal nog niet mocht hebben, wilde ik graag zelf degene zijn die het kind een eerst hapje mocht voeren.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35153529
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Kortom: je doet het ook nooit goed...

Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?
pi_35153542
Of Haagse bluf geven aan een baby van 5 maanden
en daar zit dus rauw ei in..
Kind heeft de hele avond last ervan gehad (en maar overgeven). Leve de ouderwetse ideeen over voeding en opvoeden.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:26:27 #146
66422 dutch-mamma
pi_35153774
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?
"Dankzij ons", denken al die bemoeials!
pi_35153825
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry
Is al goed hoor.
pi_35154688
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
"Een sprongetje"...!
Uit dat boek "oei ik groei"...
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...

Ik moet zeggen: mijn oudste was als baby ideaal! Weinig jengelen, eten als een beer, sliep al direct (!) door 's nachts... Ik maakte me meteen zorgen: dit kán toch niet...?
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:53:28 #149
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35154730
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:52 schreef texelonia het volgende:

[..]

Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
Dochter van een vriendin van mij is anderhalve maand ouder. Als haar dochter eens perikelen had met het een of ander, wisten wij al genoeg, en idd, anderhalve maand later ongeveer zaten wij met dezelfde fase Kheb geen boek nodig
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_35154839
quote:
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
Ja dat ook idd
Noah was een maand of 4, maar heeft echt vreselijk last gehad van darmkrampjes en dat begon rond 4 maanden net wat minder te worden. Op een familie reünie vond een nicht van mij dat Noah ook wel stukjes brood en komkommer en dat soort dingen mocht. Mooi niet dus Uiteindelijk was alles ook wat later geworden en we overwogen om Noah bij mijn ouders te laten slapen, waar diezelfde nicht ook sliep. Maar omdat we er niet op gerekend hadden, hadden we geen flesvoeding extra meer, en konden het nergens meer krijgen. Volgens die nicht moesten we hem maar gewone melk geven Noah is dus gewoon met ons mee naar huis gegaan
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:18:28 #151
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35155547
Oma's hebben blijkbaar de onbedwingbare behoefte om zoet broodbeleg te geven.
Ik vind het niet erg als ze het af en toe krijgt, maar ik hoorde op een gegeven moment alleen maar verhalen over pindakaas, hagelslag, chocopasta, vruchtenhagel, enz enz.
Thuis krijgt ze het ook wel eens, maar dan bij hoge uitzondering (bijv. al papa en mama het ook op brood hebben, vind het dan flauw om te zeggen dat zij niet mag)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:28:47 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35155942
A.s. mama's pas niet alleen op voor de keuze-maffia, maar ook voor opbied-moedermaffia.
Ik kan geen keuze maken wat ik erger vind.
Zo zat ik eens bij mijn zus toen haar vriendin (adhd-geval op zich) er ook was met 2 kids. De jongste was een maand jonger dan Léon, ik meen dat hij net een maand was ofzo of niet ouder dan 3 maanden (gut wanneer draaien ze zich eigenlijk ook weer om? ). Léon lag lekker te kwijlen en te dweilen over de vloer. Terwijl die van haar al hyperactief was.
"Tuttefruts kan zich al omdraaien en kan dit en dit. Wat doet die van jou?"
Euh... dat zie je toch? Kwijlen en dweilen, heel goed zelfs!
Volgens mij heb ik dit letterlijk zo gezegd.
De volgende keer zeg ik, dat ie de krant en de sloffen van mijn man kan halen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35156106
Wat ook niet bij de kleine letters gemeld wordt, dat je je in vuur staande borsten kan afkoelen met bladeren van witte kool....

Oh, wat was dat lekker....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:39:59 #154
66422 dutch-mamma
pi_35156339
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef dutchie het volgende:
(...)
De volgende keer zeg ik, dat ie de krant en de sloffen van mijn man kan halen.

Jongste spruitje had vlak voor zijn 3e zijn been net wel-net niet gebroken en had na zijn gipsweken nog wat moeite met lopen. Voor zijn gipsweken, en daarna voor de wat langere afstanden, heb ik een buggy geleend.

Nou is jongste spruitje knap groot voor zijn leeftijd... Dus je kan het commentaar wel voorstellen...!

Zelfde spruitje ging pas lopen in de week dat hij 18 maanden was. Natúúrlijk had ik dat als moeder helemáál verkeerd gedaan... (dat-ie al praatte als een kind van 2, viel niemand op, ha ha ha!).

Nog een goeie voor de kleine lettertjes: kinderkleding dat altijd vuil wordt als het niet uitkomt... Nieuwe kinderkleding dat na 1x dragen onuitwasbare vlekken krijgt... Kale neuzen van splinternieuwe schoenen omdat onze bloedjes zo graag op hun knieën op de stoep speelden...

En op school, dagverblijf of speelzaal: die zandbak die vol klef nat zand (of erger, kattestront) zit, waardoor broeken zo smerig worden dat ze amper meer schoon te krijgen zijn...!

Wil je je kind een beetje netjes op school laten komen (ik heb in een wijk gewoond waar je sociale leven afhing van de kleding van je kinderen), proppen ze hem in een gore zandbak waar ze thuis alleen met hun alleroudste kleding in mogen!

ik kom op dreef, geloof ik
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:41:35 #155
66422 dutch-mamma
pi_35156389
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:33 schreef Oblivion het volgende:
Wat ook niet bij de kleine letters gemeld wordt, dat je je in vuur staande borsten kan afkoelen met bladeren van witte kool.... [afbeelding]

Oh, wat was dat lekker....
nog nooit een smilie zó toepasselijk toegepast zien worden...!
Kan trouwens met alle kool, maar rode kool vlekt zo...
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:43:42 #156
66422 dutch-mamma
pi_35156469
Nog meer kleine lettertjes: wat doe je met je kleertjes, dekentjes, kruikjes etc als je spruitje wordt geboren 1 dag voor de langste hittegolf van de eeuw en de kraamdame je aanraadt hem alleen in een rompertje en een lakentje in de wieg te leggen wegens Death Valley-omstandigheden...

(ik heb het over juli-augustus 1995...)

Toen het eindelijk afkoelde had spruitje al geen maatje 56 meer...
pi_35156527
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef dutchie het volgende:
A.s. mama's pas niet alleen op voor de keuze-maffia, maar ook voor opbied-moedermaffia.
Ik kan geen keuze maken wat ik erger vind.
<knip>
Ja, idd...Zo ken ik ook nog wel een paar.
"Mijn baby huilt nooit"
Eh tja, die van mij wel...handig hoor, dan weet je tenminste dat ze wilt eten of een schone luier bv.

"Mijn baby slaapt al door vanaf de eerste dag, en de jouwe?"

"Mijn baby kan al omdraaien, zitten, staan, lopen, de marathon rennen... wat dan ook, en de jouwe?"
Nou, eigenlijk nog niks, ze is voor als die dingen nl nog veel te jong (net als de jouwe eigenlijk)

"Mijn baby heeft al tandjes, en de jouwe?"
Nee, maar tegen de tijd dat ze een jaar of 5 is zal ze vast allemaal wel hebben, toch?

Komt vooral veel voor onder buren en vage kennissen....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:52:39 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35156781
Oh ja, dat ken ik wel ook van vriendinnetjes. Dat idd de buurvrouw van een paar huizen verderop heerlijk op gaat zitten snijden over kindlief, die dan iets van 4 maanden ouder is, dus tsjonge wat een prestatie dat die wat sneller is.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:54:14 #159
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35156839
Igraine, zou het gewoon te maken hebben met gebrek aan gespreksstof ofzo?
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:56:15 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35156922
Ik heb het hier ook wel een beetje gehad hoor, ookal ervaarde ik dat niet als echt opbieden. Ik was de eerste van de zomer geboortegolf van 2004. Maar toen de kindjes er eenmaal waren, werd Léon aan alle kanten ingehaald door draaiende, zittende, staande kindjes. Ik heb 1x geslikt en daarna gedacht 'die zijn gewoon snel', die van mij is gewoon lekker gemiddeld.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:56:52 #161
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35156943
Ik zit ook wel eens trots te doen: "Oooohhh, weet je wat Amber heeft gedaan.... *hyper de hyper* "

pi_35157015
Mijn schoonouders zijn zo gelukkig dat Morris eindelijk is gaan lopen met 18 maanden
Ik denk dat ze er niet meer zo in geloofden
pi_35157039
wij zitten hier allemaal toch wel eens trots te doen? (ik wel in ieder geval! )
maar dat opbieden vind ik ook niks hoor.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:59:48 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35157057
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef LadyS het volgende:
Ik zit ook wel eens trots te doen: "Oooohhh, weet je wat Amber heeft gedaan.... *hyper de hyper* "

Ja, maar dat is volgens mij anders dan dat je er dan achteraan kwakt 'Kan die van jou dat al? Niet? Nou zeg... op die leeftijd kon die van mij al dit en dit...'
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:59:52 #165
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35157058
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef LadyS het volgende:

Ja die van jou was idd rete-snel.
pi_35157098
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:59 schreef bixister het volgende:
wij zitten hier allemaal toch wel eens trots te doen? (ik wel in ieder geval! )
maar dat opbieden vind ik ook niks hoor.
Nee, want die van mij wint het toch!

En in kleine lettertjes he?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:01:17 #167
66422 dutch-mamma
pi_35157129
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef dutchie het volgende:
Ik heb het hier ook wel een beetje gehad hoor, ookal ervaarde ik dat niet als echt opbieden. Ik was de eerste van de zomer geboortegolf van 2004. Maar toen de kindjes er eenmaal waren, werd Léon aan alle kanten ingehaald door draaiende, zittende, staande kindjes. Ik heb 1x geslikt en daarna gedacht 'die zijn gewoon snel', die van mij is gewoon lekker gemiddeld.
Mijn spruitjes waren allebei de oudste van de babygymgroep... én de traagste! Niemand zat op te scheppen over hun spruitjes (zo kan het dus ook), maar ik heb eerlijk gezegd wel meer dan 1x moeten slikken toen mijn kind nog amper kon zitten terwijl de eersten al zo'n beetje konden lopen...

(ik weet het, het slaat nergens op, maar toch...)
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:05:00 #168
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35157282
Dutch-mamma, je denkt volgens mij toch even van 'alles doet het toch wel?'
Ik heb ook wel eens naar Léon gekeken van 'straks doet ie het niet ' Maar dat is maar even toch? Daarna realiseer je je dat sommige kindjes snel zijn, anderen wat langzamer. En vaak is het ook nog zo, dat als ze motorisch minder snel zijn, dat ze geestelijk wel verder zijn en andersom.
Daarom is die van mij ook zo slim en die van jullie dan?
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:05:22 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35157298
Ik zat niet echt op te scheppen nee, ik zal wel te vergelijken met bijv. Jolie.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:06:36 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35157349
LadyS, zo heb het van jullie ook nooit ervaren. Amber, Jolie en Myrthe waren gewoon snelle meiden en daar mag je best trots op zijn. Net zoals dat ik trots was op mijn dweilende en kwijlende kabouter.
Dat noem ik geen opbieden.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:08:30 #171
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35157431
ja, maar het is dan ook wel een lekker kabourtje
mag ik eens een recent fotootje zien? ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk
pi_35157498
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:54 schreef dutchie het volgende:
Igraine, zou het gewoon te maken hebben met gebrek aan gespreksstof ofzo?
Ik heb soms meer het idee is dat ze willen bewijzen dat ze wel goeie ouders zijn. Oftewel in hun ogen is de kwaliteit van je ouderschap af te meten aan de 'prestaties' van je baby.

En dat in combinatie met idd een gebrek aan gespreksstof denk ik.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:11:48 #173
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35157553
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:08 schreef LadyS het volgende:
ja, maar het is dan ook wel een lekker kabourtje
mag ik eens een recent fotootje zien? ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk
moet je me even mailen
pi_35158825
en ik krijg maar te horen dat ze zo langzaam is
maar o, wat kun je smelten als je dan met je dochter een filmpje van haarzelf bekijkt en ze dat erg 'ah-pug' vindt -> nog even voor de kleine lettertjes
Leon is trouwens weer sneller met praten.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:53:36 #175
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35159243
Ik ervaar geen enkel verhaal als opbieden eigenlijk. Het enige waarover ik me weleens druk maakte, was of wij Maria wel genoeg stimuleerden om zich te ontwikkelen.
Ik vind het heel leuk als ze dingen kan, maar ik heb me eigenlijk nooit zorgen gemaakt als ze dingen niet deed.

Oh jawel: over het zelf leren drinken uit een open bekertje. Daarvan dacht ik dat het echt kwaad kon als dat niet ging met 11-12 maanden nog.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:19:15 #176
66422 dutch-mamma
pi_35160079
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:05 schreef dutchie het volgende:
Dutch-mamma, je denkt volgens mij toch even van 'alles doet het toch wel?'
Klopt...
quote:
Ik heb ook wel eens naar Léon gekeken van 'straks doet ie het niet ' Maar dat is maar even toch? Daarna realiseer je je dat sommige kindjes snel zijn, anderen wat langzamer. En vaak is het ook nog zo, dat als ze motorisch minder snel zijn, dat ze geestelijk wel verder zijn en andersom.
Daarom is die van mij ook zo slim en die van jullie dan?
Dat is inderdaad waar.
pi_35160095
Oh ja, net nooit aflatende "mijn kind kan meer dan dat van jou"-circus. Nooit aan meegedaan. Mijn oudste is met alles op of over het randje zo traag geweest (autisme) dus toen de tweede alles erg snel deed kon me dat de bout hachelen. Hij was gezond en dát kon me wel wat!
Niet dat het niet knap is van al die andere kindjes hoor, heb gewoon een ander perspectief
pi_35162874
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Eigenlijk moet er een heel groot hek om dit topic heen: "(Nog) niet voor mannen!"
Alleen degenen die al kinderen hebben mogen kijken anders willen ze nooit meer!
Hoezo niet voor mannen. Dit is toch leedvermaak bij uitstek.
underground forever baby
pi_35164310
Dat opbieden heb ik eigenlijk ook nooit zo ervaren. Terwijl Isa in veel dingen behoorlijk langzaam is. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ook weleens zeg "doet jouwe dat ook al?", maar dat is dan gewoon omdat ik mijn verrukking wil delen, je hóópt juist op het antwoord "ja" omdat je dan samen kunt gnotteren. Dat had ik ook nooit verwacht, dat je zó enorm verrukt kunt zijn door alles wat je kind doet. Om van zo dichtbij de ontwikkelingen mee te maken die zo'n kleintje doormaakt, dat is werkelijk adembenemend. Aan de ene kant ben ik dan zó verschrikkelijk verrukt als ze weer iets nieuws doet, aan de andere kant maakt het me soms ook wel paniekerig en denk ik "niet zo snel meid, blijf nog maar even een tijdje klein..."
mooi he, alles
pi_35180802
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:04 schreef phileine het volgende:
Dat opbieden heb ik eigenlijk ook nooit zo ervaren. Terwijl Isa in veel dingen behoorlijk langzaam is. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ook weleens zeg "doet jouwe dat ook al?", maar dat is dan gewoon omdat ik mijn verrukking wil delen, je hóópt juist op het antwoord "ja" omdat je dan samen kunt gnotteren. Dat had ik ook nooit verwacht, dat je zó enorm verrukt kunt zijn door alles wat je kind doet. Om van zo dichtbij de ontwikkelingen mee te maken die zo'n kleintje doormaakt, dat is werkelijk adembenemend. Aan de ene kant ben ik dan zó verschrikkelijk verrukt als ze weer iets nieuws doet, aan de andere kant maakt het me soms ook wel paniekerig en denk ik "niet zo snel meid, blijf nog maar even een tijdje klein..."
Hehe, er is idd een verschil tussen samen genietend bespreken hoe fantastisch jullie kindjes toch zijn en ouders die er een competitie in zien. Ik heb werkelijk meegemaakt dat een moeder haar kind in de bosjes zwiepte omdat het niet net zo snel wilde leren fietsen als een ander kindje.
En het is idd prachtig om te ontdekken dat je soms zó gefascineerd kunt zijn door zaken als "handjes gebruiken", "leren proeven" of "hee, een spiegel".
pi_35181016
Hier ook een "trage"Thijs hoor,
kan me er heel eerlijk ook niet echt druk om maken ieder kind is uniek en ontwikkeld zich op zijn eigen mannier
Ik kan hem alleen afentoe een zetje is de goede richting geven, de rest zal Thijs toch echt zelf moeten doen.

Tuurlijk d8 ook ik dat ik Thijs te weinig stimuleerde en te weinig met hem speelde, maar zolang Thijs gelukkig is lacht en ook nog eens goed eet en drinkt, en me zo nu en dan een heerlijke knuffel en kwijllik kus geef dan smelt ik gewoon.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:01:46 #182
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35181550
Oeh, dat opbieden herken ik! Heel erg zelfs. Ik word daar echt niet goed van en weiger eraan mee te doen. Dan maar iets trager, overstimulatie zie ik al h ele maal ni et z itte n . (mijn kind kan al spaties!! )We doen lekker mee op haar tempo.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_35181606
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:01 schreef Lishe het volgende:
Oeh, dat opbieden herken ik! Heel erg zelfs. Ik word daar echt niet goed van en weiger eraan mee te doen. Dan maar iets trager, overstimulatie zie ik al h ele maal ni et z itte n . (mijn kind kan al spaties!! )We doen lekker mee op haar tempo.
Nah, die van mij kan de pc al uitzetten!
Uh...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:25:13 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35182156
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Uh...
Ha, wij hebben kinderbeveiliging erop zitten

Maar de tv kan ie inmiddels ook, of anders andere zender of geluid harder/zachter, de dvd speler kan ie ook al bij... Hij wordt veel te snel groot!
©Dumbo
pi_35182180
Dat je ineens veel meer opkomt voor je werkuren
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_35182202
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:25 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ha, wij hebben kinderbeveiliging erop zitten

Maar de tv kan ie inmiddels ook, of anders andere zender of geluid harder/zachter, de dvd speler kan ie ook al bij... Hij wordt veel te snel groot!
Dat doen die van ons nooit. Hun pop doet dat!
ze zetten de tv dus uit met het handje van een knuffel
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:32:05 #187
66422 dutch-mamma
pi_35182367
Wacht maar...! ze kunnen eerder googlen dan je lief is...!
pi_35182461
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:32 schreef dutch-mamma het volgende:
Wacht maar...! ze kunnen eerder googlen dan je lief is...!
Search "poesje". Morgen hebben ze een spreekbeurt over "de huiskat".
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:49:05 #189
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35182921
Dat wat ze wel kunnen is zoooooooo vele malen interessanter, knapper, fantastischer en te gekker dan wat ze nog niet kunnen! Traag of snel, dikke biet! Maar oi oi oi, wat straal je van trots als je kleine wurm 'iets', wat dan ook, voor het eerst doet!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:56:47 #190
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_35183203
Vreselijk offtopic, maar ik wil het toch even zeggen. Mijn dochter was er dus zoeentje die het 'oei ik groeischema' precies volgde en bij wijze van spreke met 1 jaar al auto kon rijden. Net als iedere ouder ben/was ik trots op mijn kindje en wilde dus ook vertellen wat ze nu weer voor iets leuks gedaan had. Net zoals iedere andere ouder. Dat gaat/ging helemaal niet op een opschepperige manier, maar juist heel terughoudend.
En toch wordt je door ouders waarvan de kleine niet zo snel is al snel aangemerkt als opschepper. Gevolg: ik durf(de) niets meer over haar te vertellen.

Ontopic: Wat ook wel in de kleine lettertjes mag staan is dat als je borstvoeding goed op gang komt het kan zijn dat je meermaals per nacht een de handdoek waar je voorzichtigheidshalve op ligt mag vervangen omdat die kleddernat is. Net als de rest van je bed. En dat je overdag letterlijk met pampers in je bh moet lopen omdat de melkstroom niet te stoppen is. Dat vond ik toch wel erg lastig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:02:30 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35183366
'vond ik toch wel lastig' zegt ze dan heel voorzichtig.
Lijkt me idd behoorljik lastig!

En dat wat je in je kleine lettertjes schrijft kan ik me idd ook nog wel voorstellen. Jij wil gewoon vertellen wat jouw kindje kan en doet maar doordat dat bij een ander nog niet zo is kan het door diens onzekerheid of zo weer verkeerd overkomen. Wat dan weer neit leuk is voor jou, want jij wil ook graag kunnen vertellen wat ze al kan.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:18:06 #192
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35183893
O, maar met dat opbieden bedoel ik niet 'de trotse ouder uithangen'! Dat doe ik zelf net zo goed en misschien nog wel erger. Het is vooral de verbaasde blikken als ik vertel dat Luuke 's avonds nog wel een flesje melk krijgt:"O, nou, daar was die van ons met een jaar allaaaang vanaf', of 'Haha, is Luuke nu nog steeds zo vroeg wakker? Die van ons slaapt al tijijijden tot 9 uur'. En dat dan met rollen, stappen, zelf brood eten enz.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:19:09 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35183928
Ja precies. Dat bedoelde ik ook idd van wat dat vriendinnetje van mij mee maakte met de buuf.
pi_35184217
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:56 schreef Tinkepink het volgende:
Vreselijk offtopic, maar ik wil het toch even zeggen. Mijn dochter was er dus zoeentje die het 'oei ik groeischema' precies volgde en bij wijze van spreke met 1 jaar al auto kon rijden. Net als iedere ouder ben/was ik trots op mijn kindje en wilde dus ook vertellen wat ze nu weer voor iets leuks gedaan had. Net zoals iedere andere ouder. Dat gaat/ging helemaal niet op een opschepperige manier, maar juist heel terughoudend.
En toch wordt je door ouders waarvan de kleine niet zo snel is al snel aangemerkt als opschepper. Gevolg: ik durf(de) niets meer over haar te vertellen.

Ontopic: Wat ook wel in de kleine lettertjes mag staan is dat als je borstvoeding goed op gang komt het kan zijn dat je meermaals per nacht een de handdoek waar je voorzichtigheidshalve op ligt mag vervangen omdat die kleddernat is. Net als de rest van je bed. En dat je overdag letterlijk met pampers in je bh moet lopen omdat de melkstroom niet te stoppen is. Dat vond ik toch wel erg lastig.
Hmmm, dat is ook zoiets wat je snel weer vergeet geloof ik
Na lang nadenken herinner ik me idd het stapeltje reserve-shirts op mn nachtkastje
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:29:02 #195
66422 dutch-mamma
pi_35184241
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:56 schreef Tinkepink het volgende:
MMijn spruitjes waren van de trage, maar met praten was mijn jongste ook zo'n snelle... Gelukkig valt dat niet te verbergen (integendeel, ha ha ha!), maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen...
Ik heb nooit zo snel iemand als opschepperig beschouwd, ik kreeg pas echt de smoor in als ik te horen kreeg "lóópt hij nog niet? Maar dat komt omdat jij..." (volgt stomme opmerking).
En vaak hoor je aan iemands toon of het arrogant opscheppen is, of gewoon gezonde trots
quote:
Ahhh, dag en nacht lekte ik! Maar als er gedronken moest worden, bleef ik ver onder de maat. Alle borstvoedingswerkgroepen ten spijt, ik had gewoon te weinig... Dat was zooo frustrerend... Met 4-6 weken stond ik droog, en toch tussendoor nog nadruppelen...
Maar ze zijn goed en gezond opgegroeid gelukkig
pi_35184697
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:29 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

MMijn spruitjes waren van de trage, maar met praten was mijn jongste ook zo'n snelle... Gelukkig valt dat niet te verbergen (integendeel, ha ha ha!), maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen...
Ik heb nooit zo snel iemand als opschepperig beschouwd, ik kreeg pas echt de smoor in als ik te horen kreeg "lóópt hij nog niet? Maar dat komt omdat jij..." (volgt stomme opmerking).
En vaak hoor je aan iemands toon of het arrogant opscheppen is, of gewoon gezonde trots
[..]

Ahhh, dag en nacht lekte ik! Maar als er gedronken moest worden, bleef ik ver onder de maat. Alle borstvoedingswerkgroepen ten spijt, ik had gewoon te weinig... Dat was zooo frustrerend... Met 4-6 weken stond ik droog, en toch tussendoor nog nadruppelen...
Maar ze zijn goed en gezond opgegroeid gelukkig
Dat kán toch helemaal niet? Je bedoelt...dat je kindjes blij en rond opgroeiden terwijl je het helemaal FOUT deed!?!! (vette noot: )
Ik kreeg constant te horen dat er na 6 maand niks meer in de BV zat. Zomaar, van de ene op de andere dag. De ene dag groeiden ze er nog prima op, en toen sloeg de klok 0:00 en toen waren alle voedingsstoffen *poef* zo verdwenen.

Mijn moraal: we doen allemaal ons best en dat is veel belangrijker voor zo'n kindje, zo'n mama, dan of jij het kindje wel op de kalenderdatum die ervoor staat voor het eerst een biologisch zelfgeteelt fruithapje geeft
pi_35188601
wat dat opbieden betreft: over een jaartje of tien zeggen ze vast niet heel opgewekt "joh, die van mij is al in de pubertijd, goed he?"

Ik ken er trouwens nog een leuke mop over.. maar dan over vaders en volwassen zonen

4 mannen gaan een partijtje golf spelen samen, de vierde is een beetje later en de eerste drie gaan alvast naar buiten, druk pratend over hun zoons die het natuurlijk allemaal even goed doen.
De eerste trotse vader komt met het verhaal dat zijn zoon zich opgewerkt heeft van garagemonteur tot de eigenaar van een hele keten garages, het gaat zelfs zo goed dat hij onlangs nog een twee auto's zomaar kado heeft gedaan aan een goede vriend.
De tweede trotse vader komt met het verhaal dat zijn zoon, die begonnen is als stucadoor, het inmiddels heeft geschopt tot zelfstandig makelaar en het gaat zo ontzettend goed, dat hij onlangs zelfs een groot huis kado heeft gedaan aan een goede vriend.
De derde vader schept op over zijn zoon die als boekhouder begonnen is, maar nu succesvol werkt op de beurs, het gaat zelfs zo goed dat hij onlangs een hele portfolio met aandelen kado heeft gedaan aan een goede vriend.

Dan komt de vierde man eraan, hij wordt snel ingelicht over het voorafgaande gesprek en natuurlijk volgt de vraag:"En, wat doet jouw zoon tegenwoordig zoal?"
De man zegt dat hij niet zoveel op te scheppen heeft over zijn zoon "hij werkt al jaren als kapper" en hij vervolgt "tsjah, een beetje genant misschien, maar hij heeft ons een tijdje geleden verteld dat hij homo is. maar hij doet toch iets goed, want onlangs kreeg hij twee auto's, een kast van een huis en een hele portfolio met aandelen"
pi_35189409
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef MarMar het volgende:
wat dat opbieden betreft: over een jaartje of tien zeggen ze vast niet heel opgewekt "joh, die van mij is al in de pubertijd, goed he?"

Ik ken er trouwens nog een leuke mop over.. maar dan over vaders en volwassen zonen

4 mannen gaan een partijtje golf spelen samen, de vierde is een beetje later en de eerste drie gaan alvast naar buiten, druk pratend over hun zoons die het natuurlijk allemaal even goed doen.
De eerste trotse vader komt met het verhaal dat zijn zoon zich opgewerkt heeft van garagemonteur tot de eigenaar van een hele keten garages, het gaat zelfs zo goed dat hij onlangs nog een twee auto's zomaar kado heeft gedaan aan een goede vriend.
De tweede trotse vader komt met het verhaal dat zijn zoon, die begonnen is als stucadoor, het inmiddels heeft geschopt tot zelfstandig makelaar en het gaat zo ontzettend goed, dat hij onlangs zelfs een groot huis kado heeft gedaan aan een goede vriend.
De derde vader schept op over zijn zoon die als boekhouder begonnen is, maar nu succesvol werkt op de beurs, het gaat zelfs zo goed dat hij onlangs een hele portfolio met aandelen kado heeft gedaan aan een goede vriend.

Dan komt de vierde man eraan, hij wordt snel ingelicht over het voorafgaande gesprek en natuurlijk volgt de vraag:"En, wat doet jouw zoon tegenwoordig zoal?"
De man zegt dat hij niet zoveel op te scheppen heeft over zijn zoon "hij werkt al jaren als kapper" en hij vervolgt "tsjah, een beetje genant misschien, maar hij heeft ons een tijdje geleden verteld dat hij homo is. maar hij doet toch iets goed, want onlangs kreeg hij twee auto's, een kast van een huis en een hele portfolio met aandelen"
Er is iets vergelijkbaars in "Goodness Gracious Me", een Engelse comedyserie over Indiase/Pakistaanse immigranten. Zie je twee moeders tegen elkaar opbieden over hun zoons, en het wordt steeds belachelijker ("My son performed his first open heart surgery when he was 10 years old"). Op een gegeven moment heeft één van de moeders "gewonnen". Sneert die ander weer: "Yeah? Well how big is his dunda?"
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:28:32 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35230689
Ik had in de kleine lettertjes niet gelezen dat je heel veel geld terug kan krijgen van debelastingdienst
©Dumbo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:29:54 #200
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35230738
Huh? Wat dan? Behalve een gedeelte kinderopvang nog meer dan?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:32:17 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35230816
©Dumbo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:30:31 #202
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35235793
JA Dat wist ik ook niet, voordat ik zwanger was van Amber! Wij krijgen dus mooi 957 euro terug En dan nog eens geld van de kinderopvang
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 23:33:30 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35240609
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uh...
dat kon luca inderdaad ook heel snel. we hebben hem toen geleerd hoe je goed afsluit.
probleem was echter dat we een keer in een winkel kwamen waar pc's om de een of andere reden op peuterhoogte stonden.
in een 10tal minuten van even niet opletten had luca ze allemaal uit.
(maar wel op de juiste manier afgesloten trouwens )
het personeel was not amused
pi_35283068
De buurvrouw gisteren: 'Goh Myrthe doet het goed he, ik hoor d'r nooit huilen'. 'Hoe oud is ze nou, ze loopt al he ?' Ik: 1 jaar en 3 weken. Oh, is ze al zindelijk zeker ?? HUH ???? Met 1 jaar en 3 weken !!! Volgens haar was haar oudste met 1 jaar overdag en 's nachts zindelijk. Geloof er niets van.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:03:23 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35283189
Misschien 1 jaar en 11 maanden Ladybos, dan is ie je tenslotte toch ook nog 1
©Dumbo
pi_35283245
Nee ze beweerde bij hoog en bij laag dat ie op zijn eerste verjaardag zindelijk was. Nou is het een vreselijk dom mens, echt zo dom zie je ze zelden, dus ik neem alles wat ze zegt met een fikse korrel zout. Maar ze stond echt zo afkeurend te doen dat Myrthe NOG NIET zindelijk was. De overbuurvrouw stond er ook bij en die keek me al zo aan van 'La maar lullen'
pi_35286804
Ik denk dat dat de belangrijkste kleine lettertjes wel zijn: dat je moet leren wie je moet leren lullen en wiens/wier advies je wel iets mee wilt
pi_35287037
idd mag dit ook in de kleine lettertjes van het ouderschap:

Van te voren denk je er niet aan om bepaalde dingen te beveiligen tegen kinderen.
Jaren geleden toen er nog videorecorders waren met boven lader heeft toen 3 jarige de dochter van mijn vriendin (inmiddels 17 jr) de video recorder een boterham met pindakaas gegeven.
(lees: boterham in de lade gepropt en met alle macht dicht geduwd)
Toen haar moeder vroeg waarom ze dat had gedaan zei ze met een trots gezicht : video honger

Pas als zulke dingen gebeuren begrijp je waarom de aparatuur bij ouders met kinderen of hoog of achter slot en grendel staat

[ Bericht 1% gewijzigd door syzo op 20-02-2006 14:09:35 ]
pi_35289999
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:03 schreef syzo het volgende:

Van te voren denk je er niet aan om bepaalde dingen te beveiligen tegen kinderen.
Jaren geleden toen er nog videorecorders waren met boven lader heeft toen 3 jarige de dochter van mijn vriendin (inmiddels 17 jr) de video recorder een boterham met pindakaas gegeven.
Toen haar moeder vroeg waarom ze dat had gedaan zei ze met een trots gezicht : video honger

Pas als zulke dingen gebeuren begrijp je waarom de aparatuur bij ouders met kinderen of hoog of achter slot en grendel staat
Hahaahaha, dus die sketch van Youp van 't Hek was bij jou realiteit!
Wij vissen idd ook de meest gekke dingen uit de video en sowieso alles waar een gat in zit waar andere dingen in horen (inclusief bepaalde anatomische onderdelen, denk aan de welbekende gum-in-neus e.d.)
pi_35290117
ja ik hoorde dit verhaal dus al voor de sketch van Yoep en vroeg me dus echt af, hey hoe komt hij aan dit verhaal? ha ha
Maarja er zijn duidelijk veel meer kinderen met het "heel duur ding heeft honger syndroom"

mijn kinderen hebben hier dus nooit de kans voor gekregen. Stond allemaal achter een deurtje.
pi_35290299
Bedoel je nou dat jij Myrthe nog steeds niet elk half uur op haar potje zet Ladybos?!
  maandag 20 februari 2006 @ 15:44:18 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35290422
kom op man me kind van 7 weken is al zindelijk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35290632
ik kreeg ook het gevoel dat mijn kinderen extreem laat waren door alle opmerkingen van anderen (vooral mensen met oudere kinderen)
Tegenwoordig zijn de kinderen gewoon later zindelijk.

Maar ik had me ook van te voren niet bedacht dat je echt voor alles van anderen (goed bedoelde) adviezen zou krijgen.
En ook nooit verwacht dat me dat af en toe zo teen de haren in zou strijken. Ik werd en word er soms echt opstandig van.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 20 februari 2006 @ 15:56:31 #214
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35290874
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:03 schreef syzo het volgende:

Er passen ook prima 6 dvd's in het laatje van de DVD speler. En in de gaten van speakers kun je ook heel goed je boterhammen kwijt en videorecorders lusten ook graag liga's en dvd's.

geen eigen ervaring, maar het zoontje van vrienden van mij heeft dit allemaal gedaan
pi_35291858
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:56 schreef Yoni het volgende:

[..]

Er passen ook prima 6 dvd's in het laatje van de DVD speler. En in de gaten van speakers kun je ook heel goed je boterhammen kwijt en videorecorders lusten ook graag liga's en dvd's.

geen eigen ervaring, maar het zoontje van vrienden van mij heeft dit allemaal gedaan
Mijn ex en ik hadden grote speakers zonder bescherming ervoor (had mijn ex zelf gemaakt) alleen toen de kinderen eenmaal konden kruipen en lopen waren die niet veilig meer en zaten er binnen de kortste keren gaatjes in.

Ik had echt geen idee hoe dat kwam tot ik mijn oudste een keer bij die dingen zag staan. Ze vond het gerweldig om er met haar vingertjes gaatjes in te prikken
pi_35292680
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:40 schreef poemojn het volgende:
Bedoel je nou dat jij Myrthe nog steeds niet elk half uur op haar potje zet Ladybos?!
Ja nee, tuurlijk wel. Maar ze spoelt nog steeds niet zelf door dus dan vind ik d'r niet zindelijk
  maandag 20 februari 2006 @ 17:52:30 #217
66422 dutch-mamma
pi_35295067
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:50 schreef syzo het volgende:
'(...)Maar ik had me ook van te voren niet bedacht dat je echt voor alles van anderen (goed bedoelde) adviezen zou krijgen.
En ook nooit verwacht dat me dat af en toe zo teen de haren in zou strijken. Ik werd en word er soms echt opstandig van.
Dta komt ondat er helaas ook mensen zijn die hun goede raad brengen alsof het Evangelie is. Doe wat ik zeg, anders moet je het zelf weten (dat zeggen ze niet letterlijk, maar het klinkt wel in hun woorden door). Of als je verklaart waarom dat bij jou niet werkt "Jij moet ook altijd op alles 'ja maar...' antwoorden"...

Beste remedie: antwoorden "bedankt voor je goeie tip, ik zal er aan denken!"

Dat het waarschijnlijk alleen bij denken blijft, vertel je er natuurlijk niet bij!
pi_35301271
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:59 schreef Ladybos het volgende:
De buurvrouw gisteren: 'Goh Myrthe doet het goed he, ik hoor d'r nooit huilen'. 'Hoe oud is ze nou, ze loopt al he ?' Ik: 1 jaar en 3 weken. Oh, is ze al zindelijk zeker ?? HUH ???? Met 1 jaar en 3 weken !!! Volgens haar was haar oudste met 1 jaar overdag en 's nachts zindelijk. Geloof er niets van.
Ik was schijnbaar ook zindelijk met 1 jarige leeftijd (ook 's nachts) mijn moeder had mij mijn eerste jaar katoenen luiers gegeven. En dat werkte dus prima om mij op het potje te krijgen.
  maandag 20 februari 2006 @ 21:43:03 #219
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_35305318
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:25 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik was schijnbaar ook zindelijk met 1 jarige leeftijd (ook 's nachts) mijn moeder had mij mijn eerste jaar katoenen luiers gegeven. En dat werkte dus prima om mij op het potje te krijgen.
Vandaar dat ik ook katoenen luiers wil gaan gebruiken, in plaats van al die nieuwerwetse luiers...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_35317459
Yep, hier ook het katoenen-luiers-succesverhaal bij mij en mijn zusje. We waren allebei erg snel zindelijk (1,5 ofzo) Bij mijn broertje was mijn moeder het zat echter, die bewerkelijke katoenen luiers. Broertje was dus ook vééél later zindelijk.
En nu denken jullie natuurlijk dat ook ik vol enthousiasme aanhet katoen gegaan ben. Neen, door al de gruwelverhalen over de tijd die erin gaat zitten van mijn vader (die de taak had gekregen om de luiers uit te spoelen), heb ik het lekker makkelijk gehouden
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:07:44 #221
12913 GreatWhiteSilence
pi_35318050
Voor het uitspoelen hebben we tegenwoordig de hogedrukspuit...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_35319408
Of je doet ze in een luiertas in de luieremmer... en dan gooi je ze zo met tas en al in de wasmachine die kan ook voorspoelen namelijk.

Katoenen luiers zien er best leuk uit tegenwoordig (al zijn wij wel gewoon aan de wegwerp):
pi_35400774
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook katoenen luiers wil gaan gebruiken, in plaats van al die nieuwerwetse luiers...
GWS, ik heb nog katoenen luiers (van die voorgevormde en strikluiers) te koop voor een zacht prijsje. Interesse ?
pi_35521960
Wat een vreselijk leuk topic is dit zeg !!!!

Ik ga toch maar eens kijken in het rammeltopic want hier wordt ook wat afgerammeld hoor
Zelf na sommige verhalen hier haha

* kruipt weer in lurkstand
  zondag 26 februari 2006 @ 22:26:01 #225
12913 GreatWhiteSilence
pi_35526614
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:57 schreef Ladybos het volgende:

[..]

GWS, ik heb nog katoenen luiers (van die voorgevormde en strikluiers) te koop voor een zacht prijsje. Interesse ?
Zal ik mijn vriend dan niet erg afschrikken?

Ik heb je een mail gezonden naar het adres in je profiel.
pi_35571292
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 08:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Yep, hier ook het katoenen-luiers-succesverhaal bij mij en mijn zusje. We waren allebei erg snel zindelijk (1,5 ofzo) Bij mijn broertje was mijn moeder het zat echter, die bewerkelijke katoenen luiers. Broertje was dus ook vééél later zindelijk.
Wij gebruiken katoen, maar jongste van nu 2.5 weigert uit alle macht zindelijk te worden
pi_35588697
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb je een mail gezonden naar het adres in je profiel.
GWS ik zag het net pas, ik heb je gemaild.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:38:20 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36060307
tvp

ik vind het persoonlijk erg vervelend dat je nu alles moet gaan uitleggen aan vriendinnen, waarvan de jongste 19 is
zoals dat je nou eenmaal niet naar haar open dag in utrecht kan omdat je om de drie uur moet voeden
en nee ik ga dit jaar niet naar lowlands
en euh ja harstikke gezellig als je langskomt, niet te lang alleen, ok? om 11 uur 's avonds euh mja ik wil echt naar bed meis, msischien moest je eens gaan..

/edit dit alles van NA de geboorte dus he
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:07:44 #230
66422 dutch-mamma
pi_36061276
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef pinquit het volgende:
tvp

ik vind het persoonlijk erg vervelend dat je nu alles moet gaan uitleggen aan vriendinnen, waarvan de jongste 19 is
zoals dat je nou eenmaal niet naar haar open dag in utrecht kan omdat je om de drie uur moet voeden
en euh ja harstikke gezellig als je langskomt, niet te lang alleen, ok? om 11 uur 's avonds euh mja ik wil echt naar bed meis, msischien moest je eens gaan..

Troost je: straks zitten zij diep in de luiers, en hebben hetzelfde probleem, terwijl jouw kinders inmiddels al bijna oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen en jij in je 2e jeugd bent gekomen

[ Bericht 1% gewijzigd door dutch-mamma op 15-03-2006 17:59:06 (tiepvaud) ]
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:49:30 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36062413
goed vooruitzicht!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:35:38 #232
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_36065523
Wat ik nooit wist, dat je kind helemaal onder de poep kon zitten en ze de eerste dag niet in bad gaan! Bij d'r gezichtje was het wel een beetje weggehaald maar het zat achter d'r oortjes, bij d'r neusje, vooral door d'r haartjes, tussen de vingertjes, onder de nagels, tussen de tenen. En m'n beste vriendin heeft Jolie nog net niet afgelikt die eerste avond en de dag daarna, zoveel heeft ze d'r gekust. Lekker
pi_36066098
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 19:35 schreef Luchtbel het volgende:
Wat ik nooit wist, dat je kind helemaal onder de poep kon zitten en ze de eerste dag niet in bad gaan! Bij d'r gezichtje was het wel een beetje weggehaald maar het zat achter d'r oortjes, bij d'r neusje, vooral door d'r haartjes, tussen de vingertjes, onder de nagels, tussen de tenen. En m'n beste vriendin heeft Jolie nog net niet afgelikt die eerste avond en de dag daarna, zoveel heeft ze d'r gekust. Lekker
Dat wist ik ook niet....
Toen Myhron geboren was vroegen ze of ik wilde dat ze gewassen werd. Dus ik zei maar "Ja, eh..wat normaal is, zeg maar" Wist (en weet) ik veel! Ze hebben haar toen dus niet gewassen, maar ze zat ook niet onder de poep
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:58:23 #234
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_36066255
Hahaha en zullen we even kijken of de baby kan lopen?
Ik weet er niks meer van maar het gerucht gaat dat ik; natuurlijk niet, ben je niet wijs? heb gezegd
pi_36066629
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 19:58 schreef Luchtbel het volgende:
Hahaha en zullen we even kijken of de baby kan lopen?
Ik weet er niks meer van maar het gerucht gaat dat ik; natuurlijk niet, ben je niet wijs? heb gezegd
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:59:09 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36072257
Waarom wassen ze dan niet op de geboortedag?
Of is dat alleen vanwege kou?
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:02:06 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36072346
Dat "smeer" wat op de huid zit van een pasgeboren baby is goed voor de huid. Ofzow. Toch?
©Dumbo
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:07:23 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_36072518
Ah Tex nou heb je de fout weggehaald voor ik een flauwe grap kon maken

Maar het heeft inderdaad iets met dat smeer te maken en het is ook best een beetje zielig toch om meteen te gaan wassen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:11:11 #239
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36072675
Heb eigenlijk geen idee wat ze met Zoë direct na de bevalling gedaan hebben, in ieder geval gen poep gezien
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 08:24:56 #240
81992 Githa
pi_36077119
Jordy is ook niet gewassen net na zijn geboorte, maar mij werd verteld dat dat was omdat hij ondertemp. had.
Ook geen poep gezien iig
pi_36078334
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef pinquit het volgende:
tvp

Ah joh, dat lowlands komt wel weer dit jaar skip ik ook.. kiddo is dan een maand of twee, maarreh, volgend jaar komen we elkaar misschien wel tegen
pi_36080964
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom wassen ze dan niet op de geboortedag?
Of is dat alleen vanwege kou?
Als je wilt, doen ze het wel...tenminste zo brachten ze het bij mij. Het is idd omdat dat smeer goed is voor het huidje.

*zucht* ja festivals en concerten.... Dat is idd nu wel wat lastiger dan voorheen ja. Toevallig gaan we volgende week weer voor het eerst weer naar een concert sinds de kleine er is (dan 8 maanden) en dan 3 weken later weer naar 1. Toen zag ik van de week dat één van mijn favoriete bands ook ineens deze maand in Nederland zou spelen. Normaal zou ik gelijk kaartjes gescoord hebben, maar nu had ik zoiets van "Tja, shit he"

Gelukkig, bleek na wat verder zoeken het concert afgelast te zijn
Mijn zit al 'Wanneer zou ze oud genoeg zijn om mee te gaan naar Waldrock ofzo?'
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:07:30 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38154782
Over kleine lettertjes gesproken:

Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
PapaBoe krijgt voorlichting (deel 2)
PapaBoe krijgt voorlichting deel 3

Met oa:
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.

Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.

Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
en
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap. . Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"

En geef de man eens ongelijk.

Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen. . Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.

Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"

Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"

En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...

Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of! . Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he? .
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken. .
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna. . Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn. .
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""

Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he? .
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft. .

Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst. .

Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?

Nee? Oh. .

Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben.
.
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:10:18 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_38154866
stormy waters...
sailin'
pi_38154873
whahahahah echt geweldig geschreven
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:12:25 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_38154939
Van dat stukje van MUUS krijg ik spontaan zin om te bevallen... NOT!
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:14:54 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38155010
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 24 mei 2006 @ 11:15:55 #248
43556 miss_dynastie
pi_38155044
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:18:39 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38155125
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:12 schreef cattie het volgende:
Van dat stukje van MUUS krijg ik spontaan zin om te bevallen... NOT!
Er staan in die topics meerdere stukjes dat ik al met samengeknepen benen zit. Het is niet echt 'as moeders-voer' zeg maar.
Maar wel erg grappig om een aantstaande vader flink de stuipen op het lijf te jagen.
pi_38155348
Hehe denk niet dat Michel dit had moeten lezen voordat ik zwanger was van Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38155974
LMFAO hahaha, die MUUS!

geweldig geschreven

en ik mijn man maar voorhouden dat hij in elk geval al weet wat er van zijn vrouw overblijft na een kiddo, ik heb der namelijk al eentje van bijna zeven.. MOOI NIET dat ik em dit ga laten lezen haha!
pi_38156478
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:24 schreef Vicky het volgende:
Hehe denk niet dat Michel ik dit had moeten lezen voordat ik zwanger was van Amber
Ik werd er ook niet bevallingsgeil van, zeg maar

Edit: oh god, straks krijg ik instructies van de vlos: "bellen als de weeën om de 5 minuten komen!"
En ik: "Jahahaaaaaa, dat zou je wel willen he!"
pi_38156557
Mmm, ik denk dat ik nog even wacht met lunchen na dit gelezen te hebben.

Mental note to ukkie: blijf maar even zitten tot mama deze beelden weer een beetje kwijt is uit haar geheugen
  † In Memoriam † woensdag 24 mei 2006 @ 12:52:19 #254
43556 miss_dynastie
pi_38158408
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik werd er ook niet bevallingsgeil van, zeg maar
Ik ben idd heel blij dat ik nog niet hoef
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:59:18 #255
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38158665
Ik wil niet meer!
pi_38158792
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef dutchie het volgende:
Ik wil niet meer!
Ah, je bent naar de kapper geweest?
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:17:27 #257
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38159342
Ik vind het helemaal niet zo'n goed/leuk stukje, ik vind het vreselijk banaal. Ik snap wel dat dat de bedoeling is, maar het is niet mijn soort humor.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 mei 2006 @ 13:19:24 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38159411
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Grijs het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo'n goed/leuk stukje, ik vind het vreselijk banaal. Ik snap wel dat dat de bedoeling is, maar het is niet mijn soort humor.
Volgens mij is een bevalling ook banaal.
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:29:02 #259
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_38159804
't Is maar een klein beetje overdreven
Ik vind het meesterlijk
pi_38159940
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij is een bevalling ook banaal.
aangezien miljoenen vrouwen et al gedaan hebben, zullen doen en doen, heb je daar toch een punt volgens mij

soms is het erg gezond om dingen niet al te serieus te nemen, maar dat is mijn bescheiden mening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')