Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Uit dat boek "oei ik groei"...![]()
![]()
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef bixister het volgende:
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.![]()
Ik dacht tot nu toe ook dat ik de enige was die dat vond... tot jij reageerde!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef Icaä het volgende:
[..]
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En nee, dat was een hele normale verjaardag in een normale woonwijk, niet op een woonwagenkamp ofzo.
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
Mensen die zeggen dat zwangerschap "een gezonde ziekte" is en niet snappen dat er ook "minder ideale" zwangerschappen zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef MarMar het volgende:
nog eentje dan
Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...
* MarMar haat betutteling
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[knip]
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
"Anderen" scoren irritant hoog, he...!quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:
[..]![]()
Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..
Kan 'r wel zo nijdig van worden..
Precies, daar doelde ik op, het 6-maanden-verhaal. Dat slagroom-verhaal heb ik bijna letterlijk zelf gehad.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:
[..]![]()
Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..
Kan 'r wel zo nijdig van worden..
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Kortom: je doet het ook nooit goed...
Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
"Dankzij ons", denken al die bemoeials!quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?![]()
Is al goed hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry![]()
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
"Een sprongetje"...!![]()
Uit dat boek "oei ik groei"...![]()
![]()
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...![]()
![]()
![]()
Ik moet zeggen: mijn oudste was als baby ideaal! Weinig jengelen, eten als een beer, sliep al direct (!) door 's nachts... Ik maakte me meteen zorgen: dit kán toch niet...?
Dochter van een vriendin van mij is anderhalve maand ouder. Als haar dochter eens perikelen had met het een of ander, wisten wij al genoeg, en idd, anderhalve maand later ongeveer zaten wij met dezelfde fasequote:Op donderdag 16 februari 2006 15:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
Ja dat ook iddquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef dutchie het volgende:
(...)
De volgende keer zeg ik, dat ie de krant en de sloffen van mijn man kan halen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:33 schreef Oblivion het volgende:
Wat ook niet bij de kleine letters gemeld wordt, dat je je in vuur staande borsten kan afkoelen met bladeren van witte kool.... [afbeelding]
Oh, wat was dat lekker....![]()
Ja, idd...Zo ken ik ook nog wel een paar.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:28 schreef dutchie het volgende:
A.s. mama's pas niet alleen op voor de keuze-maffia, maar ook voor opbied-moedermaffia.
Ik kan geen keuze maken wat ik erger vind.
<knip>
Ja, maar dat is volgens mij anders dan dat je er dan achteraan kwakt 'Kan die van jou dat al? Niet? Nou zeg... op die leeftijd kon die van mij al dit en dit...'quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef LadyS het volgende:
Ik zit ook wel eens trots te doen: "Oooohhh, weet je wat Amber heeft gedaan.... *hyper de hyper* "
Ja die van jou was idd rete-snel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef LadyS het volgende:
Ik zit ook wel eens trots te doen: "Oooohhh, weet je wat Amber heeft gedaan.... *hyper de hyper* "
Nee, want die van mij wint het toch!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:59 schreef bixister het volgende:
wij zitten hier allemaal toch wel eens trots te doen? (ik wel in ieder geval!)
maar dat opbieden vind ik ook niks hoor.
Mijn spruitjes waren allebei de oudste van de babygymgroep... én de traagste! Niemand zat op te scheppen over hun spruitjes (zo kan het dus ook), maar ik heb eerlijk gezegd wel meer dan 1x moeten slikken toen mijn kind nog amper kon zitten terwijl de eersten al zo'n beetje konden lopen...quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef dutchie het volgende:
Ik heb het hier ook wel een beetje gehad hoor, ookal ervaarde ik dat niet als echt opbieden. Ik was de eerste van de zomer geboortegolf van 2004. Maar toen de kindjes er eenmaal waren, werd Léon aan alle kanten ingehaald door draaiende, zittende, staande kindjes. Ik heb 1x geslikt en daarna gedacht 'die zijn gewoon snel', die van mij is gewoon lekker gemiddeld.
Ik heb soms meer het idee is dat ze willen bewijzen dat ze wel goeie ouders zijn. Oftewel in hun ogen is de kwaliteit van je ouderschap af te meten aan de 'prestaties' van je baby.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:54 schreef dutchie het volgende:
Igraine, zou het gewoon te maken hebben met gebrek aan gespreksstof ofzo?
moet je me even mailenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:08 schreef LadyS het volgende:
ja, maar het is dan ook wel een lekker kabourtje
mag ik eens een recent fotootje zien?ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk
Klopt...quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:05 schreef dutchie het volgende:
Dutch-mamma, je denkt volgens mij toch even van 'alles doet het toch wel?'
Dat is inderdaad waar.quote:Ik heb ook wel eens naar Léon gekeken van 'straks doet ie het niet' Maar dat is maar even toch? Daarna realiseer je je dat sommige kindjes snel zijn, anderen wat langzamer. En vaak is het ook nog zo, dat als ze motorisch minder snel zijn, dat ze geestelijk wel verder zijn en andersom.
Daarom is die van mij ook zo slim en die van jullie dan?![]()
Hoezo niet voor mannen. Dit is toch leedvermaak bij uitstek.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Eigenlijk moet er een heel groot hek om dit topic heen: "(Nog) niet voor mannen!"Alleen degenen die al kinderen hebben mogen kijken anders willen ze nooit meer!
Hehe, er is idd een verschil tussen samen genietend bespreken hoe fantastisch jullie kindjes toch zijn en ouders die er een competitie in zien. Ik heb werkelijk meegemaakt dat een moeder haar kind in de bosjes zwiepte omdat het niet net zo snel wilde leren fietsen als een ander kindje.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:04 schreef phileine het volgende:
Dat opbieden heb ik eigenlijk ook nooit zo ervaren. Terwijl Isa in veel dingen behoorlijk langzaam is. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ook weleens zeg "doet jouwe dat ook al?", maar dat is dan gewoon omdat ik mijn verrukking wil delen, je hóópt juist op het antwoord "ja" omdat je dan samen kunt gnotteren. Dat had ik ook nooit verwacht, dat je zó enorm verrukt kunt zijn door alles wat je kind doet. Om van zo dichtbij de ontwikkelingen mee te maken die zo'n kleintje doormaakt, dat is werkelijk adembenemend. Aan de ene kant ben ik dan zó verschrikkelijk verrukt als ze weer iets nieuws doet, aan de andere kant maakt het me soms ook wel paniekerig en denk ik "niet zo snel meid, blijf nog maar even een tijdje klein..."
Nah, die van mij kan de pc al uitzetten!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:01 schreef Lishe het volgende:
Oeh, dat opbieden herken ik! Heel erg zelfs. Ik word daar echt niet goed van en weiger eraan mee te doen. Dan maar iets trager, overstimulatie zie ik al h ele maal ni et z itte n . (mijn kind kan al spaties!!)We doen lekker mee op haar tempo.
Ha, wij hebben kinderbeveiliging erop zittenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Nah, die van mij kan de pc al uitzetten!
Uh...![]()
Dat doen die van ons nooit. Hun pop doet dat!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:25 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ha, wij hebben kinderbeveiliging erop zitten
Maar de tv kan ie inmiddels ook, of anders andere zender of geluid harder/zachter, de dvd speler kan ie ook al bij... Hij wordt veel te snel groot!![]()
Search "poesje". Morgen hebben ze een spreekbeurt over "de huiskat".quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:32 schreef dutch-mamma het volgende:
Wacht maar...! ze kunnen eerder googlen dan je lief is...!![]()
Hmmm, dat is ook zoiets wat je snel weer vergeet geloof ikquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:56 schreef Tinkepink het volgende:
Vreselijk offtopic, maar ik wil het toch even zeggen. Mijn dochter was er dus zoeentje die het 'oei ik groeischema' precies volgde en bij wijze van spreke met 1 jaar al auto kon rijden. Net als iedere ouder ben/was ik trots op mijn kindje en wilde dus ook vertellen wat ze nu weer voor iets leuks gedaan had. Net zoals iedere andere ouder. Dat gaat/ging helemaal niet op een opschepperige manier, maar juist heel terughoudend.
En toch wordt je door ouders waarvan de kleine niet zo snel is al snel aangemerkt als opschepper. Gevolg: ik durf(de) niets meer over haar te vertellen.
Ontopic: Wat ook wel in de kleine lettertjes mag staan is dat als je borstvoeding goed op gang komt het kan zijn dat je meermaals per nacht een de handdoek waar je voorzichtigheidshalve op ligt mag vervangen omdat die kleddernat is. Net als de rest van je bed. En dat je overdag letterlijk met pampers in je bh moet lopen omdat de melkstroom niet te stoppen is. Dat vond ik toch wel erg lastig.
MMijn spruitjes waren van de trage, maar met praten was mijn jongste ook zo'n snelle... Gelukkig valt dat niet te verbergen (integendeel, ha ha ha!), maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:56 schreef Tinkepink het volgende:
Vreselijk offtopic, maar ik wil het toch even zeggen. Mijn dochter was er dus zoeentje die het 'oei ik groeischema' precies volgde en bij wijze van spreke met 1 jaar al auto kon rijden. Net als iedere ouder ben/was ik trots op mijn kindje en wilde dus ook vertellen wat ze nu weer voor iets leuks gedaan had. Net zoals iedere andere ouder. Dat gaat/ging helemaal niet op een opschepperige manier, maar juist heel terughoudend.
En toch wordt je door ouders waarvan de kleine niet zo snel is al snel aangemerkt als opschepper. Gevolg: ik durf(de) niets meer over haar te vertellen.
Ahhh, dag en nacht lekte ik! Maar als er gedronken moest worden, bleef ik ver onder de maat. Alle borstvoedingswerkgroepen ten spijt, ik had gewoon te weinig... Dat was zooo frustrerend... Met 4-6 weken stond ik droog, en toch tussendoor nog nadruppelen...quote:Ontopic: Wat ook wel in de kleine lettertjes mag staan is dat als je borstvoeding goed op gang komt het kan zijn dat je meermaals per nacht een de handdoek waar je voorzichtigheidshalve op ligt mag vervangen omdat die kleddernat is. Net als de rest van je bed. En dat je overdag letterlijk met pampers in je bh moet lopen omdat de melkstroom niet te stoppen is. Dat vond ik toch wel erg lastig.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:29 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
MMijn spruitjes waren van de trage, maar met praten was mijn jongste ook zo'n snelle... Gelukkig valt dat niet te verbergen (integendeel, ha ha ha!), maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen...
Ik heb nooit zo snel iemand als opschepperig beschouwd, ik kreeg pas echt de smoor in als ik te horen kreeg "lóópt hij nog niet? Maar dat komt omdat jij..." (volgt stomme opmerking).
En vaak hoor je aan iemands toon of het arrogant opscheppen is, of gewoon gezonde trots
[..]
Ahhh, dag en nacht lekte ik! Maar als er gedronken moest worden, bleef ik ver onder de maat. Alle borstvoedingswerkgroepen ten spijt, ik had gewoon te weinig... Dat was zooo frustrerend... Met 4-6 weken stond ik droog, en toch tussendoor nog nadruppelen...
Maar ze zijn goed en gezond opgegroeid gelukkig![]()
Er is iets vergelijkbaars in "Goodness Gracious Me", een Engelse comedyserie over Indiase/Pakistaanse immigranten. Zie je twee moeders tegen elkaar opbieden over hun zoons, en het wordt steeds belachelijker ("My son performed his first open heart surgery when he was 10 years old"). Op een gegeven moment heeft één van de moeders "gewonnen". Sneert die ander weer: "Yeah? Well how big is his dunda?"quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef MarMar het volgende:
wat dat opbieden betreft: over een jaartje of tien zeggen ze vast niet heel opgewekt "joh, die van mij is al in de pubertijd, goed he?"
Ik ken er trouwens nog een leuke mop over.. maar dan over vaders en volwassen zonen
4 mannen gaan een partijtje golf spelen samen, de vierde is een beetje later en de eerste drie gaan alvast naar buiten, druk pratend over hun zoons die het natuurlijk allemaal even goed doen.
De eerste trotse vader komt met het verhaal dat zijn zoon zich opgewerkt heeft van garagemonteur tot de eigenaar van een hele keten garages, het gaat zelfs zo goed dat hij onlangs nog een twee auto's zomaar kado heeft gedaan aan een goede vriend.
De tweede trotse vader komt met het verhaal dat zijn zoon, die begonnen is als stucadoor, het inmiddels heeft geschopt tot zelfstandig makelaar en het gaat zo ontzettend goed, dat hij onlangs zelfs een groot huis kado heeft gedaan aan een goede vriend.
De derde vader schept op over zijn zoon die als boekhouder begonnen is, maar nu succesvol werkt op de beurs, het gaat zelfs zo goed dat hij onlangs een hele portfolio met aandelen kado heeft gedaan aan een goede vriend.
Dan komt de vierde man eraan, hij wordt snel ingelicht over het voorafgaande gesprek en natuurlijk volgt de vraag:"En, wat doet jouw zoon tegenwoordig zoal?"
De man zegt dat hij niet zoveel op te scheppen heeft over zijn zoon "hij werkt al jaren als kapper" en hij vervolgt "tsjah, een beetje genant misschien, maar hij heeft ons een tijdje geleden verteld dat hij homo is. maar hij doet toch iets goed, want onlangs kreeg hij twee auto's, een kast van een huis en een hele portfolio met aandelen"
dat kon luca inderdaad ook heel snel. we hebben hem toen geleerd hoe je goed afsluit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nah, die van mij kan de pc al uitzetten!
Uh...![]()
Hahaahaha, dus die sketch van Youp van 't Hek was bij jou realiteit!quote:Op maandag 20 februari 2006 14:03 schreef syzo het volgende:
idd mag dit ook in de kleine lettertjes van het ouderschap:
Van te voren denk je er niet aan om bepaalde dingen te beveiligen tegen kinderen.
Jaren geleden toen er nog videorecorders waren met boven lader heeft toen 3 jarige de dochter van mijn vriendin (inmiddels 17 jr) de video recorder een boterham met pindakaas gegeven.
(lees: boterham in de lade gepropt en met alle macht dicht geduwd)
Toen haar moeder vroeg waarom ze dat had gedaan zei ze met een trots gezicht : video honger![]()
Pas als zulke dingen gebeuren begrijp je waarom de aparatuur bij ouders met kinderen of hoog of achter slot en grendel staat![]()
Er passen ook prima 6 dvd's in het laatje van de DVD speler. En in de gaten van speakers kun je ook heel goed je boterhammen kwijt en videorecorders lusten ook graag liga's en dvd's.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:03 schreef syzo het volgende:
idd mag dit ook in de kleine lettertjes van het ouderschap:
Van te voren denk je er niet aan om bepaalde dingen te beveiligen tegen kinderen.
Jaren geleden toen er nog videorecorders waren met boven lader heeft toen 3 jarige de dochter van mijn vriendin (inmiddels 17 jr) de video recorder een boterham met pindakaas gegeven.
(lees: boterham in de lade gepropt en met alle macht dicht geduwd)
Toen haar moeder vroeg waarom ze dat had gedaan zei ze met een trots gezicht : video honger![]()
Pas als zulke dingen gebeuren begrijp je waarom de aparatuur bij ouders met kinderen of hoog of achter slot en grendel staat![]()
Mijn ex en ik hadden grote speakers zonder bescherming ervoor (had mijn ex zelf gemaakt) alleen toen de kinderen eenmaal konden kruipen en lopen waren die niet veilig meer en zaten er binnen de kortste keren gaatjes in.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:56 schreef Yoni het volgende:
[..]
Er passen ook prima 6 dvd's in het laatje van de DVD speler. En in de gaten van speakers kun je ook heel goed je boterhammen kwijt en videorecorders lusten ook graag liga's en dvd's.
geen eigen ervaring, maar het zoontje van vrienden van mij heeft dit allemaal gedaan
Ja nee, tuurlijk wel. Maar ze spoelt nog steeds niet zelf door dus dan vind ik d'r niet zindelijkquote:Op maandag 20 februari 2006 15:40 schreef poemojn het volgende:
Bedoel je nou dat jij Myrthe nog steeds niet elk half uur op haar potje zet Ladybos?!
Dta komt ondat er helaas ook mensen zijn die hun goede raad brengen alsof het Evangelie is. Doe wat ik zeg, anders moet je het zelf weten (dat zeggen ze niet letterlijk, maar het klinkt wel in hun woorden door). Of als je verklaart waarom dat bij jou niet werkt "Jij moet ook altijd op alles 'ja maar...' antwoorden"...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:50 schreef syzo het volgende:
'(...)Maar ik had me ook van te voren niet bedacht dat je echt voor alles van anderen (goed bedoelde) adviezen zou krijgen.
En ook nooit verwacht dat me dat af en toe zo teen de haren in zou strijken. Ik werd en word er soms echt opstandig van.
Ik was schijnbaar ook zindelijk met 1 jarige leeftijd (ook 's nachts) mijn moeder had mij mijn eerste jaar katoenen luiers gegeven. En dat werkte dus prima om mij op het potje te krijgen.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:59 schreef Ladybos het volgende:
De buurvrouw gisteren: 'Goh Myrthe doet het goed he, ik hoor d'r nooit huilen'. 'Hoe oud is ze nou, ze loopt al he ?' Ik: 1 jaar en 3 weken. Oh, is ze al zindelijk zeker ?? HUH ???? Met 1 jaar en 3 weken !!! Volgens haar was haar oudste met 1 jaar overdag en 's nachts zindelijk. Geloof er niets van.
Vandaar dat ik ook katoenen luiers wil gaan gebruiken, in plaats van al die nieuwerwetse luiers...quote:Op maandag 20 februari 2006 20:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik was schijnbaar ook zindelijk met 1 jarige leeftijd (ook 's nachts) mijn moeder had mij mijn eerste jaar katoenen luiers gegeven. En dat werkte dus prima om mij op het potje te krijgen.
GWS, ik heb nog katoenen luiers (van die voorgevormde en strikluiers) te koop voor een zacht prijsje. Interesse ?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook katoenen luiers wil gaan gebruiken, in plaats van al die nieuwerwetse luiers...
Zal ik mijn vriend dan niet erg afschrikken?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:57 schreef Ladybos het volgende:
[..]
GWS, ik heb nog katoenen luiers (van die voorgevormde en strikluiers) te koop voor een zacht prijsje. Interesse ?
Wij gebruiken katoen, maar jongste van nu 2.5 weigert uit alle macht zindelijk te wordenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Yep, hier ook het katoenen-luiers-succesverhaal bij mij en mijn zusje. We waren allebei erg snel zindelijk (1,5 ofzo) Bij mijn broertje was mijn moeder het zat echter, die bewerkelijke katoenen luiers. Broertje was dus ook vééél later zindelijk.
GWS ik zag het net pas, ik heb je gemaild.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb je een mail gezonden naar het adres in je profiel.
Troost je: straks zitten zij diep in de luiers, en hebben hetzelfde probleem, terwijl jouw kinders inmiddels al bijna oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen en jij in je 2e jeugd bent gekomenquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef pinquit het volgende:
tvp
ik vind het persoonlijk erg vervelend dat je nu alles moet gaan uitleggen aan vriendinnen, waarvan de jongste 19 is
zoals dat je nou eenmaal niet naar haar open dag in utrecht kan omdat je om de drie uur moet voeden![]()
en nee ik ga dit jaar niet naar lowlands![]()
en euh ja harstikke gezellig als je langskomt, niet te lang alleen, ok? om 11 uur 's avonds euh mja ik wil echt naar bed meis, msischien moest je eens gaan..![]()
/edit dit alles van NA de geboorte dus he![]()
Dat wist ik ook niet....quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:35 schreef Luchtbel het volgende:
Wat ik nooit wist, dat je kind helemaal onder de poep kon zitten en ze de eerste dag niet in bad gaan! Bij d'r gezichtje was het wel een beetje weggehaald maar het zat achter d'r oortjes, bij d'r neusje, vooral door d'r haartjes, tussen de vingertjes, onder de nagels, tussen de tenen. En m'n beste vriendin heeft Jolie nog net niet afgelikt die eerste avond en de dag daarna, zoveel heeft ze d'r gekust. Lekker![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:58 schreef Luchtbel het volgende:
Hahaha en zullen we even kijken of de baby kan lopen?
Ik weet er niks meer van maar het gerucht gaat dat ik; natuurlijk niet, ben je niet wijs? heb gezegd![]()
![]()
Ah joh, dat lowlands komt wel weerquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef pinquit het volgende:
tvp
ik vind het persoonlijk erg vervelend dat je nu alles moet gaan uitleggen aan vriendinnen, waarvan de jongste 19 is
zoals dat je nou eenmaal niet naar haar open dag in utrecht kan omdat je om de drie uur moet voeden![]()
en nee ik ga dit jaar niet naar lowlands![]()
en euh ja harstikke gezellig als je langskomt, niet te lang alleen, ok? om 11 uur 's avonds euh mja ik wil echt naar bed meis, msischien moest je eens gaan..![]()
/edit dit alles van NA de geboorte dus he![]()
Als je wilt, doen ze het wel...tenminste zo brachten ze het bij mij. Het is idd omdat dat smeer goed is voor het huidje.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom wassen ze dan niet op de geboortedag?
Of is dat alleen vanwege kou?
enquote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.
Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.
Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap.. Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"
En geef de man eens ongelijk.
Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen.. Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.
Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"
Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"
En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...
Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of!. Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he?.
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken..
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna.. Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn.
.
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""
Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he?.
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft..
Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst..
Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?
Nee? Oh..
Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben..
Er staan in die topics meerdere stukjes dat ik al met samengeknepen benen zit.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:12 schreef cattie het volgende:
Van dat stukje van MUUS krijg ik spontaan zin om te bevallen... NOT!
![]()
Ik werd er ook niet bevallingsgeil van, zeg maarquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:24 schreef Vicky het volgende:
Hehe denk niet dat Michel ik dit had moeten lezen voordat ik zwanger was van Amber
Ik ben idd heel blij dat ik nog niet hoefquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik werd er ook niet bevallingsgeil van, zeg maar![]()
Ah, je bent naar de kapper geweest?quote:
Volgens mij is een bevalling ook banaal.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Grijs het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo'n goed/leuk stukje, ik vind het vreselijk banaal. Ik snap wel dat dat de bedoeling is, maar het is niet mijn soort humor.
aangezien miljoenen vrouwen et al gedaan hebben, zullen doen en doen, heb je daar toch een punt volgens mijquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is een bevalling ook banaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |