Och, als ze het duidelijk in mijn zicht doen en mij het -al is het maar voor de vorm- nog even vragen dan maak ik er bij normale dingen (dus geen blikjes bier of hele varkenspoten oid) geen problemen van.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:47 schreef Ireth het volgende:
Ow Faja, dat komt vaak juist omdat de papa er niet is!
Mijn vader was vroeger constructiespuiter en had vaak grote klussen ver weg (booreilandje in de noordzee of fabriekshallen in Parijs) en op het moment dat mijn pa net de landsgrens over was was mijn broertje ziek. Bijna 40 graden koorts, en echt zwaar ziek. Zodra mijn pa weer thuis was was het plotsklaps over!
Ik erger me trouwens groen en geel aan mensen die eerst aan je kind vragen "wil je een .....?" (krentenbol, snoepje, banaan, appel, whatever...) en dan pas aan mij toestemming vragen. Suus zit dan al met uitgestoken handjes en ik vind het dan sneu om nee te moeten verkopen ook al weet ik dat ze dan thuis niet zal eten....
mwah, ik ben tamelijk bijdehand (op het irritante af, ik geef toequote:Op donderdag 16 februari 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Laat me raden...
Als jij dan ietwat (terecht!) gepikeerd reageert zeggen ze: 'Zie je wel!'![]()
Het is bij mij dan ook meer die momenten dat je weet dat er bij thuiskomst gegeten moet worden (lees: net voor lunchtijd of net voor het avondeten..) dan ben ik er vaak iets minder blij mee, hoe gezond een appel dan ook is, als de aardappels er door aan de kant geschoven worden hoeft het voor mij ook weer niet....quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:Och, als ze het duidelijk in mijn zicht doen en mij het -al is het maar voor de vorm- nog even vragen dan maak ik er bij normale dingen (dus geen blikjes bier of hele varkenspoten oid) geen problemen van.
Je hebt idd gelijk dat vlak voor het eten het slecht uitkomt. En jij en niemand anders beslist wat goed is voor je kind. (Zie opnieuw kleine lettertjes inzake bemoeienis in het dieetquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het is bij mij dan ook meer die momenten dat je weet dat er bij thuiskomst gegeten moet worden (lees: net voor lunchtijd of net voor het avondeten..) dan ben ik er vaak iets minder blij mee, hoe gezond een appel dan ook is, als de aardappels er door aan de kant geschoven worden hoeft het voor mij ook weer niet....![]()
En bier al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet! Malloten![]()
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Uit dat boek "oei ik groei"...![]()
![]()
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef bixister het volgende:
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.![]()
Ik dacht tot nu toe ook dat ik de enige was die dat vond... tot jij reageerde!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef Icaä het volgende:
[..]
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En nee, dat was een hele normale verjaardag in een normale woonwijk, niet op een woonwagenkamp ofzo.
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
Mensen die zeggen dat zwangerschap "een gezonde ziekte" is en niet snappen dat er ook "minder ideale" zwangerschappen zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef MarMar het volgende:
nog eentje dan
Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...
* MarMar haat betutteling
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[knip]
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
"Anderen" scoren irritant hoog, he...!quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:
[..]![]()
Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..
Kan 'r wel zo nijdig van worden..
Precies, daar doelde ik op, het 6-maanden-verhaal. Dat slagroom-verhaal heb ik bijna letterlijk zelf gehad.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:
[..]![]()
Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..
Kan 'r wel zo nijdig van worden..
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Kortom: je doet het ook nooit goed...
Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
"Dankzij ons", denken al die bemoeials!quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?![]()
Is al goed hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry![]()
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
"Een sprongetje"...!![]()
Uit dat boek "oei ik groei"...![]()
![]()
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...![]()
![]()
![]()
Ik moet zeggen: mijn oudste was als baby ideaal! Weinig jengelen, eten als een beer, sliep al direct (!) door 's nachts... Ik maakte me meteen zorgen: dit kán toch niet...?
Dochter van een vriendin van mij is anderhalve maand ouder. Als haar dochter eens perikelen had met het een of ander, wisten wij al genoeg, en idd, anderhalve maand later ongeveer zaten wij met dezelfde fasequote:Op donderdag 16 februari 2006 15:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
Ja dat ook iddquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |