Over die stolsels gesproken: mijn zus is na een miskraam meteen aangeteld en dat werd gelukkig een voldragen zwangerschap. Toen ze na de geboorte van mijn nichtje stolsels en bloed verloor heeft ze ontzettend gehuild om de miskraam die ze 10 maanden ervoor kreeg. Ze zegt dat het net was alsof ze die miskraam opnieuw doormaakte en dat dat echt verwerking is geweest.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:30 schreef Ireth het volgende:
Stolsels horen er dus gewoon bij..maar is niet bij iedereen bekend
quote:Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef Mammietje het volgende:
Dezelfde kraamvrouw (zéér sjieke tante!) wilde na een paar dagen dat ik toch 'gewoon' naar de wc zou gaan i.p.v. onder de douche want; "Je zal toch ook een keer moeten poepen". Je had haar gezicht moeten zien toen ik zei: "Dan prak ik het wel door het putje heen!"![]()
![]()
![]()
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:55 schreef Lois het volgende:
Hahaha Phil ook al zo herkenbaar. Echt gezellig eindelijk eens samen uit eten, eindelijk eens samen een goed gesprek voeren. "weet je wat Iris vandaag deed?" "Ik vond Eva zo schattig toen ze aan het dansen was" etc.. Verder als dat kwamen we haast niet.*
en dan mensen die de slappe lach hebben terwijl je krimpeert van de pijn en gilt hou op en daardoor nog harder gaan l;achenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:43 schreef Rewimo het volgende:
Dan hier nog maar een keer
Hoesten na een KS ookEn lachen...
Christan informeert bij alles wat ik eet of er wel "eiwitters" in zitten, want die moet ik etenquote:
Mijn ruggeprik zat er net een half uur in (ach misschien iets langer maar ik was alle besef van tijd kwijt) toenhij alweer uit werd gezet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:55 schreef babsjuh het volgende:
Ook nooit geweten tot het zover was: een ruggeprik kan een zegen zijn (mijn ukkie had een ietwat groot hoofd dat hij ook nog gedraaid had, in combinatie met bekkeninstabiliteit geen feest). Maar dat ding wordt UITGEZET als je (bijna) aan persen toe bent!! Dan heb je dus niet meegemaakt dat de pijn opgebouwd wordt, dus als de ruggeprik uitgezet wordt heb je echt het idee dat je dwars doormidden breekt/scheurt en dat je laatste uur heeft geslagen…![]()
"mevrouw wilt u uw rug nog wat meer bollen?' Nee l*l ik heb een joekel van een buik, of was je dat nog niet opgevallen, naja dat dacht ik...quote:Dat heb ik trouwens ook gedaan met de slimmerd die de ruggeprik ging zetten: of ik even rechtop wilde gaan zitten… Knurft (en dat was nog het liefste wat hij naar z’n hoofd geslingerd kreeg).
Ik heb samen met manlief zo'n 3 uur aangemodderd met Emma die honger had, tot we ineens op het idee kwamen om even op het belletje te drukkenquote:De eerste nacht in het kraamhotel bleef Nick maar slapen. Ik wist echt niet wat ik moest doen, wakker maken om te drinken? Laten slapen? Krijgt hij geen enorme honger? Is hij misschien ziek? Moet hij geen schone luier? Ben de gang opgewaggeld, durfde de kraamverzorgster niet te bellen vanaf de kamer omdat ik bang was dat Nick wakker zou worden terwijl hij misschien juist moest slapen. De kraamverzorgster moest zó lachen toen ik het aan haar vroeg… En ze drukte me op het hart om deze nacht niet te vergeten, er zouden er nog genoeg komen dat ik er om zou bidden dat hij eindelijk eens in slaap zou vallen…
Dat jouw kindje jou echt het aller aller liefste vindt!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:51 schreef sjak het volgende:
Zijn we niet weer toe aan de leuke verhalen, ik moet nog hoor
Vraag me zelfs af of dat ooit weer over gaat? En hoe dat in godsnaam moet als er ooit een 2e komt, of zelfs een 3e...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Is zwangerschapsdementie eigenlijk al voorbij gekomen?
Pakje boter aantreffen in de keukenla en bij god niet weten dat je dat daar hebt neergelegd
En dat duurt laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang!!!
Dat was hier zelden tot nooit een probleemquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:25 schreef snoopy het volgende:
Bedenk ik inene dat als babietjes heel klein zijn ze precies 'ruiken' wanneer jij wil eten.Ze gaan standaard blerenMaakt niet uit of je nou om 6 uur of om 9 uur 's avonds gaat eten. Ze hebben er gewoon een antenne voor
![]()
Zie helemaal weer voor me hoe een van ons snel zijn eten wegpropte zodat de ander kon eten zonder huilend kind op de arm.
Dat had ik vanmiddag nog toen ik naar de trein liep vanuit m'n werk.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:17 schreef renzell het volgende:
Niemand heeft mij ooit verteld dat als je na een dag werken op de fiets zit richting thuishaven, dat je dan in je hoofd alleen maar filmpjes van je kindje aan het afspelen bent. Dat ie lacht.... dat ie naar je toe kruipt.... dat ie op zijn lieve knietjes voor de tv zit, dat ie Russisch lijkt te brabbelen.... en ja, zelfs dat ie heel trots "Prrrrrr" zegt als je z'n dikke strontluier opent..... allemaal even lief vind ik het!Zo snel mogelijk fietsen doe ik dan, om hem zo snel mogelijk in mijn armen te kunnen nemen om hem 100.000 zoentjes te geven. Hoe is het mogelijk dat je zo verliefd kan zijn op een mensje?
Ja, over onvoorwaardelijke liefde had ik wel het een en ander gehoord, maar dat dat DIT zou zijn?! Nee, daar waren geen woorden voor.
![]()
![]()
![]()
Oh ja, ze hebben echt een radar lijkt het soms. Kom je gesloopt thuis, staan ze al met de neusjes tegen het glas van de deur gedrukt te wachten en kroelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:08 schreef E.T. het volgende:
...
Rotdag gehad op je werk? Aanvaring met je baas? Boze klant aan de telefoon gehad?
...
Precies! Hier net zo. Fijn is dat!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:10 schreef texelonia het volgende:
Owjah nog iets heel tegenstrijdigs....
Sinds ik zwanger was van Noah ben ik veel hechter met mijn ouders en zus. Echt hartstikke super allemaal!...
Heb je dat nog aangekaart? Ik kan er nl wel redenen voor bedenken (voor een groep praten is anders dan met een individu, voorkomen dat de fabel in stand blijft dat vrijwel niemand borstvoeding kan geven, enz) en ik denk echt niet dat het aanpraten van een schuldgevoel de bedoeling is geweest.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef kozakken het volgende:
Ik wachtte op een extra zinnetje in het verhaal. Gewoon een nuance. "Maar als het niet gaat, is flesvoeding een goed alternatief". Niet gehoord. Hoezo een schuldgevoel aanpraten.![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:06 schreef Karin het volgende:
Wat ik echt het ergste vond (en nog niet voorbij heb zien komen) is dat mijn kraamverzorgster elke dag mijn kraamverband ging controlerenIk vond dat zo vreselijk genant. Dan stonden er 2 kraamverzorgsters boven mijn bed (stagaire en begeleidster) en dan was het "doe maar even je broekje naar beneden" en gingen ze dat kraamverband helemaal uit staan pluizen qua kleur enzo, brrrrr. En daarna een rondje ks-wond ruiken, brrrrrr. Mijn wond was ontstoken en erg viezig en dat gingen ze dan ruiken, gatverdegatver. Kwam de verloskundige langs "de wond ruikt niet zo goed" ja dat weten we nu wel hoor! Dan denk je dat alles al gehad hebt qua benen wijd maar dit vond ik echt zo erg.
Gelukkig is dat helemaal goed gekomen met een zalfje en veel spoelen en gaasjes enz. Je ziet wel nog steeds waar het onstoken en open geweest is.
Oe ja, de keuze maffia. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Kwa werken, thuisblijven, creche of oppasoma's doe je het hoe dan ook fout volgens wie dan ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef kozakken het volgende:
Wat dacht je van de keuze-maffia? (Ik betrap me er soms alleen op ook best wel een mening te hebben. Maar wil die zo graag niet al te hard laten klinken)
Borstvoeding-flesvoeding
oppas/creche-thuisblijven
werkmama-huismama
luiers - katoen
Wanneer zindelijk?
Iedereen heeft wel een mening, alleen de een wat meer dan de ander.
Ik weet nog dat ik zwanger was en we gingen naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Borstvoeding. Dat was het. Borstvoeding, borstvoeding, borstvoeding.
Nu heb ik in het verleden een borstverkleining ondergaan. Dus het zou heel lastig gaan worden.
Ik wachtte op een extra zinnetje in het verhaal. Gewoon een nuance. "Maar als het niet gaat, is flesvoeding een goed alternatief". Niet gehoord. Hoezo een schuldgevoel aanpraten.(let wel! Ik weet heel goed wat ik het beste zou vinden wanneer het allemaal mogelijk was. Maar het moet mogelijk ZIJN!. Het gaat me dus niet om de discussie, maar wel om de gezellige stellingname)
Waaat! Ga je xxx uur werken? Oh.. ik zou....![]()
of
Waaat! Blijf je voorlopig thuis. Een ... werkt toch ook heel goed?
Heerlijk herkenbaar topic, al is mijn jongste alweer van 1998...!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Eigenlijk moet er een heel groot hek om dit topic heen: "(Nog) niet voor mannen!"Alleen degenen die al kinderen hebben mogen kijken anders willen ze nooit meer!
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:11 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Heerlijk herkenbaar topic, al is mijn jongste alweer van 1998...!![]()
Ik moest na nummer 2 "stoppen met kinderen krijgen" vanwege wat mechanische probleempjes, tijdens de bevalling heb ik bijna liggen jubelen: "hoera, hierna hóef ik niet meer...!"
Kleine lettertjes: een kind helemaal ingepakt hebben als je weg moet (rompertje, kleertjes, skipakje, schoentjes, wantje, sjaaltje etc) en als je hem in de wagen wil zetten (en de tijd dringt al), de onmiskenbare lucht van de strontluier herkennen... Timen kunnen die kleintjes niet...![]()
Ze kunnen juist prima timen. Ze wachten feilloos tot je helemaal klaar bent om te vertrekken. En dan... SPLUT!quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:11 schreef dutch-mamma het volgende:
Timen kunnen die kleintjes niet...![]()
De geur niet opmerken...? Hoe verkouden was je...?quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]![]()
![]()
Het ergste is als je die geur níét opmerkt en ze tóch in dat zitje zet zodat alle stront gelijk een klaterende fontein via de rug bij de hals eruit komt en je het hele kind moet wassen en opnieuw aankleden en hopen dat je een reservejas kunt vinden (als de maxicosi nog schoon uiteraard, anders ga je helemaal nergens heen).
Mijn punt: poep is explosief!
Dat méén je niet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:14 schreef CarOnline het volgende:
Oh ja, even snel weg! Dat lukte echt niet meer. Met een tweeling ben je zowiezo al langer bezig om weg te komen, maar helemaal als je door jan en alleman aan wordt gehouden omdat ze even in de wagen wilden kijken. Of de discussie aan wilden gaan of het 1 of 2 eiig was, jongens of meisjes, of ik vaginaal bevallen was (ja écht, een wild vreemde vrouw bij de kassa van de super!) of met een keizersnee en noem maar op. Soms deed ik gewoon een zonnebril op zodat ik kon doen of ik de mensen niet zag. Kan me nu een beetje indenken hoe het is als je een BN-ner bent
Hahahaquote:Toen ze eindelijk op de fiets konden 1kind in het voorzitje proberen te proppen met een rooie kop en zweet op je rug en de ander loopt doodleuk de straat over / gaat met de schone kleren in een plas water zitten / hangt krijsend aan je been omdat het háár beurt was om voorop te zitten / begint alvast aan de boodschappen...
Wat was ik blij met mn fietskar en later mijn rijbewijs!
Heerlijk topic!
Tis al jaren geleden maar ik vind het nóg absurtquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat méén je niet.![]()
Wat zei je? "Ze floepten zo uit mijn navel!"?
Oh ik kan je beiden echt van harte aanbevelen!quote:Hahaha
ik heb nog steeds geen fietskar/rijbewijs
Hoezo bot...!quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:14 schreef CarOnline het volgende:
Oh ja, even snel weg! Dat lukte echt niet meer. Met een tweeling ben je zowiezo al langer bezig om weg te komen, maar helemaal als je door jan en alleman aan wordt gehouden omdat ze even in de wagen wilden kijken. Of de discussie aan wilden gaan of het 1 of 2 eiig was, jongens of meisjes, of ik vaginaal bevallen was (ja écht, een wild vreemde vrouw bij de kassa van de super!) of met een keizersnee en noem maar op. Soms deed ik gewoon een zonnebril op zodat ik kon doen of ik de mensen niet zag. Kan me nu een beetje indenken hoe het is als je een BN-ner bent
Verre kennis van me heeft een (niet schrikken) vijfling...! Is alweer jaren geleden, maar die heeft echt tropenjaren achter de rug...quote:Toen ze eindelijk op de fiets konden 1kind in het voorzitje proberen te proppen met een rooie kop en zweet op je rug en de ander loopt doodleuk de straat over / gaat met de schone kleren in een plas water zitten / hangt krijsend aan je been omdat het háár beurt was om voorop te zitten / begint alvast aan de boodschappen...
Wat was ik blij met mn fietskar en later mijn rijbewijs!
Heerlijk topic!
Moet je er wel een auto bij hebben anders schiet je nog niks op...!quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:25 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Vooral je rijbewijs, wat een genot!![]()
Bottom line: als je zwanger/mama bent, ben je fair game voor buikvoelers en lompe opmerkingen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Hoezo bot...!![]()
The bloody limit: "Bent u hun oma?" (OK, ik ben niet direct Miss Holland, maar ik was nog maar 35...).
En mijn 2 kinderen lijken absoluut niet op elkaar, dus kwam verschillende malen de opmerking "ze hebben zeker verschillende vaders...?" (nee, dezelfde!).
En ja, allemaal in de rij voor de kassa...
Nou woonde ik in een wijk waar de buurtsuper naast een omvangrijk bejaardenhuis stond. Vooral die ouwetjes waren in staat de ergste opmerkingen te maken. Ik heb regelmatig tot tien staan tellen! Gelukkig heb ik een vrij lang lontje, maar zo af en toe dacht ik "en dan zeggen ze dat de jeugd van tegenwoordig aso is...!"![]()
[..]
Verre kennis van me heeft een (niet schrikken) vijfling...! Is alweer jaren geleden, maar die heeft echt tropenjaren achter de rug...
Ik vond één al zo'n fysieke veldslag af en toe...!
Ja, heerlijk topic!
Heeeeeeeel herkenbaar! En ik heb nog 7 maanden om er over na te denken, maar ik word zo bloedlink van dat ge-bemoei en die cursussen en de dwang...quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:54 schreef Tamea het volgende:
En die borstvoeding... Ja ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en ben er ook echt van overtuigd dat het het beste is, maar dat heb ik nu zo vaak en op zulke overdreven manieren gepromoot horen worden dat ik er zowat tegendraads van word en het bijna lekker niet zou doen. Ik vind het gewoon heel asosociaal tegenover alle vrouwen die het proberen, maar bij wie het gewoon niet lukt of die om de één of andere reden (medicijnen) gewoon niet mogen.
De GROOTSTE kleine lettertjes van het ouderschap vormen het regeltje "Bij stilte onmiddelijk checken". Dan staan namelijk je gordijnen in de hens of wordt je nieuwe mobieltje grondig gesloopt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef texelonia het volgende:
Wat ik van tevoren ook niet wist, is dat er áltijd wel iets is. Als ie niet verkouden is of ziek, dan komen er wel tandjes door of zit ie in een sprongetje.
Laatst was er gewoon helemaal niks en ik was meteen in shock: "Wow! Alles gaat gewoon goed!"
Zijn er mensen die ongevraagd snoep in je kind stoppen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Óf ze stoppen ongevraagd snoep in je "arme zielige" kind als het dreint, óf het is jouw schuld dat het zich zo aanstelt.![]()
"Een sprongetje"...!quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef texelonia het volgende:
Wat ik van tevoren ook niet wist, is dat er áltijd wel iets is. Als ie niet verkouden is of ziek, dan komen er wel tandjes door of zit ie in een sprongetje.
Laatst was er gewoon helemaal niks en ik was meteen in shock: "Wow! Alles gaat gewoon goed!"
Ja, die mensen bestaan echt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Zijn er mensen die ongevraagd snoep in je kind stoppen?
Ik heb geen kinderen, maar word bij het idee al woest. Je zal maar een kind hebben met één of andere allergie! En sowieso, je gaat toch niet zonder de toestemming van de moeder snoep aan een kind geven?
Probeer dan je kinderen maar eens af te leren snoep aan te nemen van onbekende mensen.
Ik zou echt gaan schreeuwen geloof ik![]()
Hoe oud was je kind toen? Pepermunt zou ik al HELEMAAL niet aan een kind gevenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, die mensen bestaan echt.![]()
Eigenlijk zou ik zo'n ouwe geit een hartinfarct moeten bezorgen door in paniek te gillen: "Dat mag hij helemaal niet hebben! Bel een ambulance!"
Het ging overigens over -hoe kan het ook anders- het klassieke pepermuntje-van-een-bejaarde.
Ja, dat zou je zeggen he? Maar goed, vroegâh was het blijkbaar heel normaal dat je 2-jarigen dingen voerde waar ze in konden stikken. Mijn oudste zat echt verzaligd te knarsen op het snoepje ("Kijk toch eens, nu is hij wel stil he?" Ik: "..."quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoe oud was je kind toen? Pepermunt zou ik al HELEMAAL niet aan een kind geven
Laat me raden...quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:53 schreef MarMar het volgende:
Dan nog eentje en dan hou ik voor nu ff op.. de vraag aan mijn vriend "Jij hebt het zeker zwaar nu he thuis???" WEL GODNONDEJUU
ik was dan wel weer heel erg blij met het oprecht verbaasde gezicht van mijn vriend bij die vraag
Och, als ze het duidelijk in mijn zicht doen en mij het -al is het maar voor de vorm- nog even vragen dan maak ik er bij normale dingen (dus geen blikjes bier of hele varkenspoten oid) geen problemen van.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:47 schreef Ireth het volgende:
Ow Faja, dat komt vaak juist omdat de papa er niet is!
Mijn vader was vroeger constructiespuiter en had vaak grote klussen ver weg (booreilandje in de noordzee of fabriekshallen in Parijs) en op het moment dat mijn pa net de landsgrens over was was mijn broertje ziek. Bijna 40 graden koorts, en echt zwaar ziek. Zodra mijn pa weer thuis was was het plotsklaps over!
Ik erger me trouwens groen en geel aan mensen die eerst aan je kind vragen "wil je een .....?" (krentenbol, snoepje, banaan, appel, whatever...) en dan pas aan mij toestemming vragen. Suus zit dan al met uitgestoken handjes en ik vind het dan sneu om nee te moeten verkopen ook al weet ik dat ze dan thuis niet zal eten....
mwah, ik ben tamelijk bijdehand (op het irritante af, ik geef toequote:Op donderdag 16 februari 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Laat me raden...
Als jij dan ietwat (terecht!) gepikeerd reageert zeggen ze: 'Zie je wel!'![]()
Het is bij mij dan ook meer die momenten dat je weet dat er bij thuiskomst gegeten moet worden (lees: net voor lunchtijd of net voor het avondeten..) dan ben ik er vaak iets minder blij mee, hoe gezond een appel dan ook is, als de aardappels er door aan de kant geschoven worden hoeft het voor mij ook weer niet....quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:Och, als ze het duidelijk in mijn zicht doen en mij het -al is het maar voor de vorm- nog even vragen dan maak ik er bij normale dingen (dus geen blikjes bier of hele varkenspoten oid) geen problemen van.
Je hebt idd gelijk dat vlak voor het eten het slecht uitkomt. En jij en niemand anders beslist wat goed is voor je kind. (Zie opnieuw kleine lettertjes inzake bemoeienis in het dieetquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het is bij mij dan ook meer die momenten dat je weet dat er bij thuiskomst gegeten moet worden (lees: net voor lunchtijd of net voor het avondeten..) dan ben ik er vaak iets minder blij mee, hoe gezond een appel dan ook is, als de aardappels er door aan de kant geschoven worden hoeft het voor mij ook weer niet....![]()
En bier al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet! Malloten![]()
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Uit dat boek "oei ik groei"...![]()
![]()
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef bixister het volgende:
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.![]()
Ik dacht tot nu toe ook dat ik de enige was die dat vond... tot jij reageerde!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef Icaä het volgende:
[..]
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En nee, dat was een hele normale verjaardag in een normale woonwijk, niet op een woonwagenkamp ofzo.
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
Mensen die zeggen dat zwangerschap "een gezonde ziekte" is en niet snappen dat er ook "minder ideale" zwangerschappen zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef MarMar het volgende:
nog eentje dan
Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...
* MarMar haat betutteling
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[knip]
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
"Anderen" scoren irritant hoog, he...!quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:
[..]![]()
Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..
Kan 'r wel zo nijdig van worden..
Precies, daar doelde ik op, het 6-maanden-verhaal. Dat slagroom-verhaal heb ik bijna letterlijk zelf gehad.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:
[..]![]()
Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..
Kan 'r wel zo nijdig van worden..
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Kortom: je doet het ook nooit goed...
Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
"Dankzij ons", denken al die bemoeials!quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?![]()
Is al goed hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry![]()
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
"Een sprongetje"...!![]()
Uit dat boek "oei ik groei"...![]()
![]()
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...![]()
![]()
![]()
Ik moet zeggen: mijn oudste was als baby ideaal! Weinig jengelen, eten als een beer, sliep al direct (!) door 's nachts... Ik maakte me meteen zorgen: dit kán toch niet...?
Dochter van een vriendin van mij is anderhalve maand ouder. Als haar dochter eens perikelen had met het een of ander, wisten wij al genoeg, en idd, anderhalve maand later ongeveer zaten wij met dezelfde fasequote:Op donderdag 16 februari 2006 15:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
Ja dat ook iddquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |