abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:39:36 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35073887
Wegens succes geprolongeerd!
Zoals ik zei, ik vind het echt een heel mooi topic en soms ook heel erg

De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap...
pi_35073915
ik oipende hem ook net, gooi de mijne maar dicht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:41:26 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35073941
Done. Sorry! Ik zit daar zelfs je OP te verprutsen ipv quoten.
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:37 schreef Vicky het volgende:
Voordat ik ging bevallen had ik best een schaamte gevoel om in mijn blote doos te liggen, maar zodra Amber eruit was interesseerde het me totaaaaaal niet. Ik lag van Amber te genieten en de vlos was aan het hechten.
Niesen nadat je bevallen/gehecht bent doet wel heel zeer :S
pi_35073951
geeft niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 13:43:54 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35074009
Dan hier nog maar een keer

Hoesten na een KS ook En lachen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:50:40 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35074213
Jezelf jankend je bed uit laten glijden, naar beneden strompelen, gaasbroek uit laten trekken door vriendje, matrasen tussen de benen vandaan plukken, het bad in wankelen, vriendje wegsturen, huilend een plas doen met lauwwarme douchekop erop, heel hard gillen dat dit echt niet langer vol te houden is en dat de verloskundige per direct die 3 bevallende vrouwen in de steek moet laten omdat ik haar 10 keer harder nodig heb dan zij, heeeeeeeel voorzichtig de ravage van ground zero nadeppen, vriendje roepen dat ie weer terug moet komen, hem vervolgens wederom wegsturen voor nieuwe matrassen, het bad uit wankelen, ijscompres tussen de benen plaatsen, nieuwe matrassen er overheen, vriendje laten helpen met het aantrekken van een schone gaastent...... en het naar bed strompelen. En dit zo'n... 8 keer per dag.
Dat had iemand mij GVD wel eens mogen vertellen!!!! Dat je van dat hechten zo veel pijn kan hebben, dat je pasgeboren kind je gestolen kan worden. Na bevallen en extreme kiespijn op stip met nummer 3:
DE VERKEERD GEHECHTTE DOOS!
pi_35074253
n.a.v. discussietje in rammelaarstopic over of je er al op durft te vertrouwen dat je partner (of jijzelf) het aan zal kunnen: het lastige vond ik dat je gewoon niet echt kunt voorspellen hoe je het SAMEN zult doen. dat is zo'n complexe wisselwerking. op zich had ik er alle vertrouwen in en gelukkig is dat terecht gebleken, maar het was vooral in het begin wel echt spannend hoe we met z'n allen die grote verandering (een mens erbij) door zouden komen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:53:23 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35074277
Oef renzell... Hier krijg ik echt de bibbers van.
En dat terwijl ik nog laaaaang niet bezig ben/aan de beurt ben.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:53:55 #9
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35074285
.... dat aambeien de maat van mandarijntjes kunnen hebben.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_35074288
arme renzell! is dat toen opnieuw gedaan? ik heb gelukkig nooit zoveel last gehad van m'n hechtingen. dat kan dus ook nog, rammelaars/zwangeren!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:54:35 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35074302
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef bixister het volgende:
n.a.v. discussietje in rammelaarstopic over of je er al op durft te vertrouwen dat je partner (of jijzelf) het aan zal kunnen: het lastige vond ik dat je gewoon niet echt kunt voorspellen hoe je het SAMEN zult doen. dat is zo'n complexe wisselwerking. op zich had ik er alle vertrouwen in en gelukkig is dat terecht gebleken, maar het was vooral in het begin wel echt spannend hoe we met z'n allen die grote verandering (een mens erbij) door zouden komen.
Dit is dus precies een van de dingen die me de laatste dagen door mijn hoofd geschoten zijn. Ik denk wel dat we het samen aankunnen maar je staat al mijmerend over zo'n klein wurm niet echt stil bij de enorme impact die het op jou, je partner en jullie samen zal hebben. Althans... ik nog niet... nu wel.
pi_35074314
Bix, komt me heel bekend voor, maar hier bleek het dus ook allemal vanzelf te gaan.. Eigenlijk doen we heel veel samen als dat zo uitkomt..

Renzell... AUW
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:55:10 #13
3142 m@x
pi_35074322
Inderdaad rammelaars. Het hoeft niet zo rot te verlopen. Ik heb er zonder hechtingen of scheuren een 8-ponder uitgeperst.
pi_35074326
BE, en ook al sta je erbij stil, je kunt 't niet allemaal 'voor' zijn, het hangt ook erg af van wurm zelf.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:57:05 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35074381
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:55 schreef bixister het volgende:
BE, en ook al sta je erbij stil, je kunt 't niet allemaal 'voor' zijn, het hangt ook erg af van wurm zelf.
Ja precies. Dat dus ook. Want een makkelijke baby trekt ook nog weer eens een andere wissel op het gebeuren dan een huilbaby of een kindje met andere probleempjes. Het geeft me wel eens de kriebels hoor... Niet dat ik daar nou echt helemaal nooit over nagedacht had maar het is wel even niet iets dat je zomaar even beslist.
pi_35074437
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef bixister het volgende:
Hier was het gedrag van mijn vriend een positieve verrassing. Hoort misschien ook bij de kleine lettertjes van de bevalling: dat je bevallende vrouw niet alleen braaf ligt te puffen, maar ook jou loopt te vervloeken (jij hebt "die baby" er immers "ingestopt"), schelden, slaan en bijten (twee weken later had-ie de tanden nog in zijn hand staan).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_35074666
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hier was het gedrag van mijn vriend een positieve verrassing.
Die van mij was de tweede keer als een kip zonder kop rond aan het rennen, eten aan het koken, zeiltjes en emmers heen en weer aan het slepen, aan het vragen of ik een wee had (nee lulhoofd, ik ben de hond aan het uitlaten, nou goed?), fotoos aan het maken, vage dingen aan het doen met een stopwatch (mogelijk weeen timen, maar er zat een soort random component in zijn gebruik van het ding. En bovendien wist ik zelf best hoe lang ze duurden enzo). Ik was blij dat we naar het ziekenhuis moesten, eindelijk RUST (bij de eerste sliep hij in het begin nog, en daarna had ik zelf alles al klaar en nog klaarder gezet)
pi_35074761
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:53 schreef m@x het volgende:
.... dat aambeien de maat van mandarijntjes kunnen hebben.
Mandarijnen? Serieus?

Oja, en het fenomeen Wild Vlees. En ik maar denken dat het normaal was om drie keer zoveel afscheiding te hebben als voor De Baby. Tot er een soort fliebertje op een steeltje uit mijn vaginale opening begon te groeien. Dokteeeeeeeeeer! Whelp!

En daarna bij nummer twee ook weer zoveel afscheiding, dus ik wist al wel hoe laat het was. Alleen kostte het drie consulten om de (nieuwe woonplaats) nieuwe dokter aan zijn verstand te peuteren dat het om wild vlees ging. Hij zag niks. Nee, ik wil best geloven dat als je je eendebek OP het friebeltje in kwestie parkeert dat je het dan dus niet ziet.
pi_35075064
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:10 schreef anneja het volgende:

[..]

Mandarijnen? Serieus?

Oja, en het fenomeen Wild Vlees. En ik maar denken dat het normaal was om drie keer zoveel afscheiding te hebben als voor De Baby. Tot er een soort fliebertje op een steeltje uit mijn vaginale opening begon te groeien. Dokteeeeeeeeeer! Whelp!
Wat doen ze daar dan eigenlijk mee? Wegsnijden oid?
Mijn broer vond het trouwens heel schokkend toen hij zijn eerste voor het eerst moest verschonen. Ik (het baby-loze kleine zusje) heb hem er de eerste paar keer mee moeten helpen.
pi_35075148
Die gaasbroekjes hoef je dus niet aan he
Niemand vertelde het, maar ik deed ze gewoon niet aan. Ben geen kip!!!!!

En inderdaad dat hechten pffffff. Na 3 kwartier hechten was t toch niet goed en zei hij, nee, dit moet ik weer even uithalen Hij klonk als mijn handwerkjuf van de lagere school waar ik een hekel aan had
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:30:12 #21
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35075277
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:25 schreef jessie het volgende:
Die gaasbroekjes hoef je dus niet aan he
Niemand vertelde het, maar ik deed ze gewoon niet aan. Ben geen kip!!!!!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35075344
renzell
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35075446
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat doen ze daar dan eigenlijk mee? Wegsnijden oid?
yup. Niks van gevoeld, gelukkig.

In navolging van Mwanatabu d'r splet: baby die borst loslaat tijdens de toeschietreflex, en daardoor melk in de cornflakes van vriendlief sproeien. Die helemaal aan de andere kant van de tafel zat.
En na de bevalling douchen, en dan proberen om voor je je benen en je vloer weer ondergebloed hebt het kraamverband op z'n plek te krijgen. Uiteindelijk maar eerst onderbroek en verbanden aangedaan en daarna afgedroogd. Sowieso, in een ziekenhuis met vloerbedekking op de grond proberen van verloskamer naar douche te lopen met twee kraamverbanden los tussen je benen geklemd, een laken omgeslagen, en een handdoek in je handen terwijl je nog trillend stijf staat van de endorfinen. Mooi was die tijd
pi_35075673
renzell: auw!! Ik ben alleen een beetje "geschaafd", dus heb de dans van hechten ontsprongen en al helemaal die van verkeerd hechten
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:48:19 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35075761
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:07 schreef anneja het volgende:

[..]

Die van mij was de tweede keer als een kip zonder kop rond aan het rennen, eten aan het koken, zeiltjes en emmers heen en weer aan het slepen, aan het vragen of ik een wee had (nee lulhoofd, ik ben de hond aan het uitlaten, nou goed?), fotoos aan het maken, vage dingen aan het doen met een stopwatch (mogelijk weeen timen, maar er zat een soort random component in zijn gebruik van het ding. En bovendien wist ik zelf best hoe lang ze duurden enzo). Ik was blij dat we naar het ziekenhuis moesten, eindelijk RUST (bij de eerste sliep hij in het begin nog, en daarna had ik zelf alles al klaar en nog klaarder gezet)
Ik zie het helemaal voor me!
Lekker douchen!
pi_35075765
Mên ik krijg echt de rillingen van dit topic Stiekempjes hoop ik eigenlijk dat ik het gros van de posts hier alweer ben vergeten bij de tijd dat ik aan de kinderen wil...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_35075787
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:07 schreef anneja het volgende:

[..]

Oh, die van mij veranderde pas in Mr. Bean ná de bevalling
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:49:24 #28
105888 renzell
pi_35075796
Mandarijntjes?! Respect voor zij die de last van de giant aambeien hebben moeten doorstaan!

En wild vlees..... mijn God, ik word er een beetje onpasselijk van, vind je het erg? ik krijg daar hele plastische beelden bij...

Bix; tot twee keer toe heeft de verloskundige een paar inwendige hechtingen los moeten halen en mij dientengevolge opnieuw moeten openknippen. Dit was echter tien keer minder erg dan de pijn die de hechtingen zelf veroorzaakten. Omdat het 'scheef' gedaan was, trok het ontzettend. Een snijdende , brandende pijn die door merg en been ging. AUW!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:51:20 #29
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35075843
Ow, auw Renzell.

Zijn we niet weer toe aan de leuke verhalen, ik moet nog hoor
Lekker douchen!
pi_35075907
iieuw wild vlees? en van die mandarijnenmaat wist ik ook niet m@x!

ik had trouwens helemaal niet van die gaas-broekjes en ook in 't ziekenhuis heeft niemand me ze aangetrokken. heb wel van de kraamhulp een heel handige truc geleerd om een biotex-badje te maken in de bril van de wc: door daar een pedaalemmerzak overheen te spannen (achteraan vast maken dmv knoopjes) en in 't midden ontstaat vanzelf een kuiltje waar je een biotex-sopje kunt gieten. dat zit een stuk makkelijker dan in een teiltje oid. (ging om een 'bijna-ontsteking' en die hebben we zo snel in de kiem gesmoord).
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:55:28 #31
3142 m@x
pi_35075958
Renzell wat een onwijs naar verhaal van die hechtingen zeg.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:56:18 #32
105888 renzell
pi_35075984
Mijn vriend was trouwens (geheel onverwacht.... ) een SUPERHELD tijdens de bevalling. Hij is geen minuut van mijn zijde geweken en vertelde me van seconde tot seconde wat ik moest doen, als ik het van ellende echt niet meer wist. Hij heeft me er doorheen gesleept, letterlijk en figuurlijk. Zonder hem was ik gestorven denk ik.... echt!!! Hihaaa, dat noem ik pas teamwork! (En echte liefde natuurlijk!)
pi_35076004
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:51 schreef sjak het volgende:
Ow, auw Renzell.

hihi ja... hier sluit ik me bij aan!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:57:28 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_35076033
ik vond ze juist heerlijk zitten die gaasbroekje
en hechtingen had ik ook, ook inwendig, maar hier is alles goed gegaan hoor. En ik vond het hechten zelf ook niet erg na alle pijn van de bevalling Na een paar dagen mochten de hechtingen er al uit ook, toen begonnen ze te trekken. dus het zijn niet altijd nachtmerrie verhalen
stormy waters...
sailin'
pi_35076038
getver renzell, ellendig toch zeg, dat gaat best vaak niet zo netjes/recht volgens mij. de 1e keer was 't bij mij heel goed gedaan, had ik er echt nauwelijks last van. de 2e keer ook ietwat slordig, en voilà, meteen was er een 'hoekje' dat zelfs met alleen maar met douche plassen dreigde te gaan ontsteken.
pi_35076108
renzell, mijn GeLiefde was ook geweldig. ik was bang dat ik 'm inderdaad zou gaan vervloeken en uitschelden enzo, maar het voelde echt als iets dat we samen deden, hij kon niet veel doen maar was wel een enorme steun.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:00:58 #37
105888 renzell
pi_35076140
Ik geloof ook dat het heel vaak fout gaat Bix. Ik weet in ieder geval wel dat die Belgische heks die mij heeft dichtgenaaid daar niet al te veel tijd voor nam. Ook spoot ze (blijbaar) een plaatselijke verdoving in, maar nam niet de moeite om ook even te wachten tot die werkte. Met als gevolg dat ik het tijdens het hechten uitgilde van de pijn en ik Julius aan vriendje heb gegeven.

Maar inderdaad.... op naar de leuke verhalen..... want ja, die zijn er ook ECHT dames!!!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:01:58 #38
105888 renzell
pi_35076181
Dat had ik dus ook Bix, we hebben het echt samen gedaan! Te gek toch?!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:04:40 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_35076262
kbot was ook geweldig zonder hem was het een stuk moeilijker geweest

ook zoiets: vertel je man dat ie geen medelijden met je moet hebben, maar je moet steunen. hand vasthouden, mee ademen als jij ff niet meer kan, helpen omhoog houden tijdens het persen, van die dingen
stormy waters...
sailin'
pi_35076264
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:59 schreef bixister het volgende:
renzell, mijn GeLiefde was ook geweldig. ik was bang dat ik 'm inderdaad zou gaan vervloeken en uitschelden enzo, maar het voelde echt als iets dat we samen deden, hij kon niet veel doen maar was wel een enorme steun.
Heel herkenbaar
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:07:51 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35076377
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:00 schreef renzell het volgende:
Maar inderdaad.... op naar de leuke verhalen..... want ja, die zijn er ook ECHT dames!!!
Och... jullie moeten toch ook weten dat het niet uit maakt wat je tegen een rammelende doos zegt? Die vind toch alles prachtig!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:15:04 #42
105888 renzell
pi_35076619
Oooooh, in dat geval wil ik nog wel even doorgaan met de gruwelverhalen hoor.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:20:13 #43
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35076774
Ieuw.. wild vlees... Meeen, dat stond gelukkig niet in mijn kleine lettertjes.
En Renzell, gij heldin, die gruwel heb je maar mooi overleefd. Belzen moeten doen waar ze goed in zijn; patatten bakken, niks geen dozen hechten!

Wat ze ook vergeten waren te melden; sinds ik mama ben is mijn weerstand tot ver onder het nulpunt gedaald. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest, en het kwam nog nooit zoo rot uit. Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_35077138
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:20 schreef Lishe het volgende:
Ieuw.. wild vlees... Meeen, dat stond gelukkig niet in mijn kleine lettertjes.
En Renzell, gij heldin, die gruwel heb je maar mooi overleefd. Belzen moeten doen waar ze goed in zijn; patatten bakken, niks geen dozen hechten!

Wat ze ook vergeten waren te melden; sinds ik mama ben is mijn weerstand tot ver onder het nulpunt gedaald. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest, en het kwam nog nooit zoo rot uit. Bah.
pi_35077540
Cleetje, ik was ook geschaafd maar had wel 4 hechtingen...

Mijn vriendje was heel rustig. Het hoofdje van Amber was er al bijna uit en hij stond al klaar om haar op te vangen... Hij is geen moment in paniek geweest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:19:15 #46
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35078846
Wat ik trouwens ook van te voren niet wist is dat je een onmenselijk grote oerdrift ontwikkelt mbt het beschermen van je kind.

Suus was een maand of 7 oud, in de supermarkt, mijn kotertje zat blij te kirren in haar wagentje tot er dreiging kwam.
De dreiging kwam dichterbij en bij elke stap dat het dichterbij kwam klemde ik mijn handen strakker om het handvat van de wagen.
Zweetdruppeltjes hoopten zich op op mijn voorhoofd, mijn nekharen gingen overeind staan terwijl ik mijn nagels in het schuimrubberomhulsel van het hadvat kliefde.
Klaar om aan te vallen, klaar om mijn kind te verdededigen.. en de dader? Die was zich van geen kwaad bewust, het turfje was pakweg 3 maanden ouder en zat met een priemende vinger 'pang pang' te roepen naar mijn bloedje...

Moederschap is verrassend mooi..
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:21:53 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35081095
En weet je wat ook zo is? Dat je dus he-le-maal nergens aan toekomt enzo, maar dat het tóch mogelijk is je zolder te schilderen met een kindje van 17 maanden dat niet overdag wil slapen. Dat lukt gewoon! Heb meteen weer een waslijstje met dingen die ik dus ook gewoon overdag blijk te kunnen doen (haren verven bijvoorbeeld!).

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35083034
alles waarbij je niet langer dan 1,5 minuut achter elkaar hoeft te concentreren gaat prima!
mooi he, alles
pi_35083228
Bedenk ik inene dat als babietjes heel klein zijn ze precies 'ruiken' wanneer jij wil eten.Ze gaan standaard bleren Maakt niet uit of je nou om 6 uur of om 9 uur 's avonds gaat eten. Ze hebben er gewoon een antenne voor
Zie helemaal weer voor me hoe een van ons snel zijn eten wegpropte zodat de ander kon eten zonder huilend kind op de arm.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 18:29:03 #50
13151 crew  Rewimo
pi_35083325
Is zwangerschapsdementie eigenlijk al voorbij gekomen?

Pakje boter aantreffen in de keukenla en bij god niet weten dat je dat daar hebt neergelegd

En dat duurt laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang!!!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35083547
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:25 schreef snoopy het volgende:
Bedenk ik inene dat als babietjes heel klein zijn ze precies 'ruiken' wanneer jij wil eten.Ze gaan standaard bleren Maakt niet uit of je nou om 6 uur of om 9 uur 's avonds gaat eten. Ze hebben er gewoon een antenne voor
Zie helemaal weer voor me hoe een van ons snel zijn eten wegpropte zodat de ander kon eten zonder huilend kind op de arm.
Ja, bolbuikigen onder ons: je zult tot een jaar na het feit (minstens) geen hap van je eten proeven!
pi_35083837
Sugar wil je even een werkbeschrijving geven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen met een 'helpend' kind ? Ik moet nodig weer eens wat 'doen' overdag in plaats van alleen maar achter Myrthe aanrennen
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 14 februari 2006 @ 20:18:05 #53
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35087446
oh oh wat een verhalen!

Ik lig hier echt het ene moment dubbel van het lachen en het andere moment denk ik echt "Neeeeee ik wil geen kinderen als het zo moet!!!"

Geweldig topic
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:59:42 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35088999
Oh, en nog even over dat plassen onder de douche. Helemaal niemand heeft mij dus verteld dat je jaren later nog elke keer dat je onder de douche gaat de aandrang krijgt om te gaan plassen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 21:02:02 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35089084
Hahahahaha wat is dit toch een heerlijk topic *tranen uit ogen veegt*

Hoesten na een KS is echt vreselijk, longontsteking een week na een ks is dus ook echt geen aanrader
Warm eten met een baby is dus echt gewoon niet te doen, bij de 2e was ik wel veel makkelijker. Bleren als ik net wil eten? Mooi kom maar aan de borst, bord op schoot en we eten allebei warm.

Ik heb nooit geplast onder de douche maar ik had wel die maatkan van mvm gevuld met lauw water klaarstaan. Had dat ding ook nog een bestemming.

En dat van die weerstand is zo verschrikkelijk waar!! Ik wou alleen dat mijn baas dat soort dingen ook wist, die vind het allemaal onvoorstelbaar en vreselijk lastig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_35089329
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:02 schreef Lois het volgende:

En dat van die weerstand is zo verschrikkelijk waar!! Ik wou alleen dat mijn baas dat soort dingen ook wist, die vind het allemaal onvoorstelbaar en vreselijk lastig.
Ja dat ik in de 1e 2 maanden die ik na mijn verlof weer aan het werk was, al 2 keer ziek ben geweest werd ook niet zo goed opgevat.

Als je dan zegt dat het misschien wel iets te maken heeft met dat je een ziek kindje thuis hebt, waardoor je minimaal 4 keer per nacht met een huilend, kwijlend, hoestend en proestend kindje op schoot 300x 'klap es in je handjes' zit te zingen (waar volgens mij je weerstand stante pede beneden het nulpunt zakt) dan word je nog raar aangekeken ook.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_35089426
Het is niet alleen een kwestie van een lagere weerstand, het heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat je via de crèche in direct speekselcontact staat met de hele buurt. Het eerste jaar toen Isa niet naar de crèche ging was ik nauwelijks ziek (en zij ook niet), maar vanaf het moment dat ze er wel heen ging sloeg het bij ons allebei enorm toe.
mooi he, alles
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:11:48 #58
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35089478
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef phileine het volgende:direct speekselcontact staat met de hele buurt.

Over zulke dingen moet je niet te veel nadenken...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:13:30 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35089552
Ik ben dus gelukkig bijna nooit ziek, maar ik merk wel aan mezelf dat ik me sinds ik kinderen heb op mijn werk echt voortdurend ben aan het bewijzen om te laten zien dat mijn werk niet hoeft te lijden onder het feit dat ik kinderen heb. Wat dat betreft heb ik nog altijd moeite met de combinatie werken/kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 februari 2006 @ 21:13:59 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35089567
De gebroken nachten
Ja, je beseft wel dat dat kindje 's nachts wel eens wakker zou kunnen worden. Maar je beseft niet hoe gesloopt je daar uit komt.
Een week... Een maand. 3 Maanden.... allemaal nog te overzien.
Maar na een maandje of 6 wordt het toch vervelend en na 9 maanden moest ze maar verrekken van de honger. Pa en Ma MOETEN nu slapen.
pi_35089608
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef phileine het volgende:
in direct speekselcontact staat met de hele buurt
Nou, lekker dan Phileine Heb jij ook zo'n last van hoest op het moment?
pi_35089692
Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik die gebroken nachten en het niet meer kunnen uitslapen veer erger verwacht had dan het werkelijk is.

Onze dochter slaapt over het algemeen gewoon heel de nacht, behalve als ze ziek is, dan kan ze soms wel 6 keer per nacht wakker worden. En uitslapen doet ze eigenlijk ook graag, ze wordt uit zichzelf meestal niet voor 8 uur (soms zelfs veel later) wakker en na een fles slaapt ze rustig nog tot een uur of 10 a 11.
pi_35089748
Ja hebben we die van jou snoopy?

Swets, die nachtrust viel mij nou juist onzettend mee. Maar ja, ik ben zo iemand die binnen een minuut weer slaapt als ie wordt wakker gemaakt. Dus hoewel Isa vaak wakker werd het eerste jaar, was ze in tien minuutjes gesust en dan sliep ik gelijk weer verder. Vaak wist ik het niet eens meer de volgende dag. Arme Max wel, want die lag dan de rest van de nacht wakker...
mooi he, alles
pi_35089824
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef phileine het volgende:
Dat zou zomaar kunnen

Ik vond die gebroken nachten ook wel meevallen eigenlijk. Morris is gelukkig nooit lang wakker, ook niet als hij ziek is
Uitslapen daarentegen doet hij helaas niet
pi_35090117
Het ergste is dat áls ik een keertje kan uitslapen, ik gewoon om uiterlijk 8 uur klaarwakker ben en met geen mogelijkheid meer kan slapen
mooi he, alles
pi_35090260
Mensen wat een herkenning!
Ow en voor de bolle buikjes, 'volgend jaar lach je er om'

En ik heb er nog een, de eerste dagen na de bevalling moest ik Mike vraqgen om mij af te drogen als ik onder de douche uit kwam, het lukte mij echt niet door de spierpijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 februari 2006 @ 21:32:25 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35090286
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef phileine het volgende:

Swets, die nachtrust viel mij nou juist onzettend mee. Maar ja, ik ben zo iemand die binnen een minuut weer slaapt als ie wordt wakker gemaakt. Dus hoewel Isa vaak wakker werd het eerste jaar, was ze in tien minuutjes gesust en dan sliep ik gelijk weer verder. Vaak wist ik het niet eens meer de volgende dag. Arme Max wel, want die lag dan de rest van de nacht wakker...
Ow, ik sliep ook weer snel in, maar toch slaap je minder vast, sneller wakker, etc.
Daar komt bij dat Saskia 's morgens aardig door sliep... maar IK moest gaan werken om 7 uur .
  Jubileum moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 21:33:34 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35090340
Ow ja spierpijn helemaal vergeten!! Net als die ontiegelijke kramp in mijn kuiten tijdens het persen. Die gyn. maar schreeuwen "persen dan, toe dan!!" en ik "dat kan ik niet klootz.... ik heb kramp" waarop hij met bruut geweld mijn been rechtboog en ik zowat zijn strot afbeet.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:40:44 #69
105888 renzell
pi_35090638
ik ben er dus juist zo een die uit mezelf niet meer in slaap valt. Zo'n neurootje dat dan gaat liggen malen en hyperen. Al ben ik mezelf daar inmiddels behoorlijk in aan het trainen....en met redelijk succes moet ik zeggen. Het slapen van mams gaat steeds beter. Heeft vooral te maken met leren 'loslaten'. Er vooral GEEN probleem van maken (zoals mannen dat zo irritant goed kunnen.... binnen 2 minuten weer liggen snurken). Dus ondanks het feit dat Juul een goede slaper is, viel en valt dat nachtwerk me soms toch tegen. Wat ik er vooral lastig aan vind, is dat die levende wekker in de kamer naast je ELKE dag af gaat. Nooit wekend met een baby in huis. Dat mis ik soms echt. We hebben dus nu besloten dat juul 2 keer per maand uit logeren gaat, zodat papa en mama kunnen stappen en uitslapen, mooi geregeld!

Keerzijde van die medaille..... sinds ik Juul heb kan ik zoooooooooooo genieten van die (steeds minder) incidentele avondjes uit! Echt weer zoals toen ik 16 was. Ik kan me er ook de hele week al op verheugen. Bovendien heb ik altijd als ik ga het gevoel dat ik het ook echt heel erg verdiend heb.
Hebben jullie dat ook?
pi_35090846
De eerste keer dat ik zonder Isa uit eten ging voelde ik me hardstikke rot, ik wou de hele tijd naar mijn ouders bellen hoe het ging. Max zat ook niet zo lekker. "Leuk he, gezellig samen uit!" riepen we eens per kwartier dapper tegen elkaar, maar we vonden er vrij weinig aan...
mooi he, alles
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:48:43 #71
105888 renzell
pi_35090981
Ha ha, dat ha dik de eerste keer ook hoor, maar inmiddels vertrouw ik Juultje wel een nachtje toe aan opa en oma (dan nog bel ik meestal wel 3 keer hoe het gaat ). Maar als ik eenmaal uit ben, dan ben ik ook uit. Dan is het beest los!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:51:09 #72
105888 renzell
pi_35091074
Hoor mij stoer zijn..... Julius is pas 3 keer echt uit logeren geweest! Maar..... dat waren wel een hele leuke drie keer uit.
  Jubileum moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 21:55:15 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35091238
Hahaha Phil ook al zo herkenbaar. Echt gezellig eindelijk eens samen uit eten, eindelijk eens samen een goed gesprek voeren. "weet je wat Iris vandaag deed?" "Ik vond Eva zo schattig toen ze aan het dansen was" etc.. Verder als dat kwamen we haast niet. *
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:55:52 #74
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35091260
Ik lig helemaal in een deuk om dit topic! Zó herkenbaar!

Mijn kleine lettertjes:
Ik geloofde ‘t nooit dat je eerst jaren bezig bent om je kind te leren lopen en praten en vervolgens een veelvoud van dat aantal jaren bezig bent om ze stil te laten zitten/staan en hun mond te houden... Moest daar erg om lachen.
Nou dat lachen is me vergaan... Nick (bijna 4, yay! basisschool! rust voor mams!) is nu in de fase dat ik hem de hele tijd moet roepen en dreigen met een time-out als we de tuin uit zijn... Hij is bijna 4 en dus stoer want hij mag bijna naar school en hij regelt 't wel zelf... uhuh..
En de presentielijst... Die wordt regelmatig afgeroepen hier momenteel. Zo voelt het tenminste. 'tig keer op een dag zegt hij ineens:"mama!" en als ik dan reageer (ja jongen, zeg 't 's) blijft het stil. Al die tijd is hij gewoon aan het spelen en ben ik een metertje verderop. 5 minuten later weer:"mama!" gevolgd door een oorverdovend zwijgen van zijn kant...

Ook nooit geweten tot het zover was: een ruggeprik kan een zegen zijn (mijn ukkie had een ietwat groot hoofd dat hij ook nog gedraaid had, in combinatie met bekkeninstabiliteit geen feest). Maar dat ding wordt UITGEZET als je (bijna) aan persen toe bent!! Dan heb je dus niet meegemaakt dat de pijn opgebouwd wordt, dus als de ruggeprik uitgezet wordt heb je echt het idee dat je dwars doormidden breekt/scheurt en dat je laatste uur heeft geslagen…
Ook handig: bij mij werd eerst de ruggeprik uitgezet en daarna ging de verpleegkundige nog even op haar gemak op zoek naar een cylinder met lachgas… Toen ze eindelijk met dat ding binnen kwam rijden wilde ze me nog eerst uitleggen hoe ik dat mondkapje moest gebruiken… Heb dat ding uit haar handen gerukt en haar helemaal stijf gescholden…
Dat heb ik trouwens ook gedaan met de slimmerd die de ruggeprik ging zetten: of ik even rechtop wilde gaan zitten… Knurft (en dat was nog het liefste wat hij naar z’n hoofd geslingerd kreeg).

De eerste nacht in het kraamhotel bleef Nick maar slapen. Ik wist echt niet wat ik moest doen, wakker maken om te drinken? Laten slapen? Krijgt hij geen enorme honger? Is hij misschien ziek? Moet hij geen schone luier? Ben de gang opgewaggeld, durfde de kraamverzorgster niet te bellen vanaf de kamer omdat ik bang was dat Nick wakker zou worden terwijl hij misschien juist moest slapen. De kraamverzorgster moest zó lachen toen ik het aan haar vroeg… En ze drukte me op het hart om deze nacht niet te vergeten, er zouden er nog genoeg komen dat ik er om zou bidden dat hij eindelijk eens in slaap zou vallen…

Kinderen kunnen de meest rare dingen aan vreemden maar ook aan jou BLIJVEN vertellen. Vanwege epilepsie mag ik sinds een paar maanden geen autorijden. En daar word ik continue aan herinnerd en daar baal ik nog meer van als van het niet auto mogen rijden. Als we naar de metro lopen:”Mama, we gaan met de metro want jij mag geen autorijden!”. In de metro tegen wildvreemde meneer:”Mama mag geen autorijden!”. In de supermarkt tegen de caissière:”Wij zijn met de metro want mama mag geen autorijden!”. Afijn, de hele wijk let op of ik inderdaad niet achter het stuur kruip want Nick heeft het nieuws wereldkundig gemaakt. Dááág privacy!

Nooit geweten dat je zó blij kunt zijn met een luiertaart als kraamkado … Heb tranen met tuiten gehuild en vond het zó attent!

De rit naar huis na de bevalling in het ziekenhuis. Eerst proberen in de auto te stappen zonder dat je hechtingen scheuren (of je dat gevoel hebt). Dan de gordel om, tussen je pijnlijke borsten door. En die geasfalteerde weg heeft dan ineens zoveel hobbels! Was een stukje van nog geen kilometer, maar voor m’n gevoel de langste autorit van m’n leven!

Als je (schoon-)ouders dicht bij het ziekenhuis wonen kun je 100 keer zeggen dat je tijden de bevalling GEEN bezoek wil en wel zult bellen als ’t achter de rug is, ze komen toch! Dus kwam om ’t uur een verpleegkundige melden dat ze er weer waren en dat ze wilden weten of ’t goed ging. Overigens wisselden mijn ouders en schoonouders elkaar mooi af…

Iets dat je al 100 keer hebt gezien wordt ineens weer nieuw en nòg mooier als je meekijkt met je peutertje. Ik was al 8 keer in Eurodisney geweest, maar toen we deze zomer voor het eerst met Nick gingen vond ik het mooier dan ooit. En ik begreep ineens waarom al die mensen soms een uur in de rij gaan staan voor een handtekening van Pluto.

Parttime gaan werken na je bevalling betekent eigenlijk alleen maar dat je dezelfde hoeveelheid werk in véél minder tijd en voor véél minder geld moet doen.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:03:03 #75
105888 renzell
pi_35091535
Ja, die godverdommense ruggeprik die uitgezet wordt tijdens het persen!

Vervloekt heb ik alle witte jassen, in alle toonaarden. HEL!

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 14-02-2006 22:31:16 ]
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:06:43 #76
1087 Merisse
broddeltante
pi_35091662
Topics met heel veel plezier (+ tikje jaloezie + opluchting) doorgelezen
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:30 schreef Ireth het volgende:
Stolsels horen er dus gewoon bij.. maar is niet bij iedereen bekend
Over die stolsels gesproken: mijn zus is na een miskraam meteen aangeteld en dat werd gelukkig een voldragen zwangerschap. Toen ze na de geboorte van mijn nichtje stolsels en bloed verloor heeft ze ontzettend gehuild om de miskraam die ze 10 maanden ervoor kreeg. Ze zegt dat het net was alsof ze die miskraam opnieuw doormaakte en dat dat echt verwerking is geweest.
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef Mammietje het volgende:
Dezelfde kraamvrouw (zéér sjieke tante!) wilde na een paar dagen dat ik toch 'gewoon' naar de wc zou gaan i.p.v. onder de douche want; "Je zal toch ook een keer moeten poepen". Je had haar gezicht moeten zien toen ik zei: "Dan prak ik het wel door het putje heen!"
geweldig!
Mijn zus heeft het er, een week na de bevalling, uit moeten p-e-u-t-e-r-e-n

En uit het AD Magazine van afgelopen zaterdag Rob Urgert over ouderschapsdementie:
"Vroeger dacht ik bij Beethoven aan de componist. Tegenwoordig zie ik een grote hond voor me. Picasso is geen schilder meer maar een gezinswagen"
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_35091916
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:55 schreef Lois het volgende:
Hahaha Phil ook al zo herkenbaar. Echt gezellig eindelijk eens samen uit eten, eindelijk eens samen een goed gesprek voeren. "weet je wat Iris vandaag deed?" "Ik vond Eva zo schattig toen ze aan het dansen was" etc.. Verder als dat kwamen we haast niet. *
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:24:18 #78
105888 renzell
pi_35092380
Babsjuh; mooie verhalen! Mama mag geen autorijden...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:28:22 #79
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35092545
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:24 schreef renzell het volgende:
Mama mag geen autorijden...
Ja begin jij ook nog eens...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:32:49 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35092727
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:43 schreef Rewimo het volgende:
Dan hier nog maar een keer

Hoesten na een KS ook En lachen...
en dan mensen die de slappe lach hebben terwijl je krimpeert van de pijn en gilt hou op en daardoor nog harder gaan l;achen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 22:34:52 #81
13151 crew  Rewimo
pi_35092825
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:28 schreef babsjuh het volgende:
Ja begin jij ook nog eens...
Christan informeert bij alles wat ik eet of er wel "eiwitters" in zitten, want die moet ik eten
pi_35093065
Ik wist het! Er móest een reden zijn waarom je zoveel dingen vergeet na je bevalling. Zaken als spoelen na het plassen, poepen na een bevalling, bloedstolsels, hechtingen, netbroekjes, enz, enz horen niet opgerakeld/gelezen te worden als je ooit nog een kind wil
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:41:00 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35093107
Eigenlijk moet er een heel groot hek om dit topic heen: "(Nog) niet voor mannen!"
Alleen degenen die al kinderen hebben mogen kijken anders willen ze nooit meer!

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 14-02-2006 22:55:38 ]
pi_35093678
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:55 schreef babsjuh het volgende:
Ook nooit geweten tot het zover was: een ruggeprik kan een zegen zijn (mijn ukkie had een ietwat groot hoofd dat hij ook nog gedraaid had, in combinatie met bekkeninstabiliteit geen feest). Maar dat ding wordt UITGEZET als je (bijna) aan persen toe bent!! Dan heb je dus niet meegemaakt dat de pijn opgebouwd wordt, dus als de ruggeprik uitgezet wordt heb je echt het idee dat je dwars doormidden breekt/scheurt en dat je laatste uur heeft geslagen…
Mijn ruggeprik zat er net een half uur in (ach misschien iets langer maar ik was alle besef van tijd kwijt) toenhij alweer uit werd gezet.
quote:
Dat heb ik trouwens ook gedaan met de slimmerd die de ruggeprik ging zetten: of ik even rechtop wilde gaan zitten… Knurft (en dat was nog het liefste wat hij naar z’n hoofd geslingerd kreeg).
"mevrouw wilt u uw rug nog wat meer bollen?' Nee l*l ik heb een joekel van een buik, of was je dat nog niet opgevallen, naja dat dacht ik...
quote:
De eerste nacht in het kraamhotel bleef Nick maar slapen. Ik wist echt niet wat ik moest doen, wakker maken om te drinken? Laten slapen? Krijgt hij geen enorme honger? Is hij misschien ziek? Moet hij geen schone luier? Ben de gang opgewaggeld, durfde de kraamverzorgster niet te bellen vanaf de kamer omdat ik bang was dat Nick wakker zou worden terwijl hij misschien juist moest slapen. De kraamverzorgster moest zó lachen toen ik het aan haar vroeg… En ze drukte me op het hart om deze nacht niet te vergeten, er zouden er nog genoeg komen dat ik er om zou bidden dat hij eindelijk eens in slaap zou vallen…
Ik heb samen met manlief zo'n 3 uur aangemodderd met Emma die honger had, tot we ineens op het idee kwamen om even op het belletje te drukken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_35093732
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:51 schreef sjak het volgende:
Dat jouw kindje jou echt het aller aller liefste vindt! Al merk je dat op zich vooral pas later met verlatingsangst enzow. En tuurlijk wéét je het van tevoren want kindjes vinden hun moeders altijd het aller aller liefste. Maar mijn zus is al haar hele leven gek op kindjes en kindjes vinden haar dan ook altijd het aller aller leukste en dus ook leuker dan mij. Maar Noah vindt toch echt mij het aller aller leukste

En ik vind het ook zooo leuk om mezelf in hem te herkennen Hij lijkt best wel op mij. Maartoch zie ik ook andere familieleden erin, m'n zus, mijn vader, en soms toch ook Micha

En dat ze zo'n enorme lol kunnen hebben om de vreemdste en meest simpele dingen Heerlijk!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_35094051
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Is zwangerschapsdementie eigenlijk al voorbij gekomen?

Pakje boter aantreffen in de keukenla en bij god niet weten dat je dat daar hebt neergelegd

En dat duurt laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang!!!
Vraag me zelfs af of dat ooit weer over gaat? En hoe dat in godsnaam moet als er ooit een 2e komt, of zelfs een 3e...

Ik ben echt een zeef geworden. Echt verstrooid enzow. Maar misschien heeft dat ook te maken met dat je gewoon drukker bent, minder tijd hebt enzow, en meer dinge aan je hoofd.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:01:51 #87
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35094064
Toen ik beviel van Freek werd het op een gegeven moment een KS, en idd die ruggeprik.. En ik wilde het allemaal niet meer weten . Dus ik zeg tegen de eerste de beste, "je moet wel tegen me praten hoor".
Ik kijk eens even goed om me heen, er staan twee pubers (in mijn ogen!) me vast te houden, en de ene met de pukkels zegt "Euh..... nou..... het is best wel lekker weer buiten" .

Ik had trouwens nog nooit gehoord van trombose in je aambeien, ik hoop voor jullie dat dat ook zo blijft.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_35094084
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:25 schreef snoopy het volgende:
Dat was hier zelden tot nooit een probleem
©Dumbo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:08:27 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35094401
Als je om half 6 het kdv binnenstapt, je kind heeft nog niet door dat je binnenkwam en gaat op in z'n spel. Opeens ziet ze jou staan, laat alles vallen en komt op je af rennen "MAMA!!!!!" (en vervolgens heeft ze nog een half uur nodig om te demonstreren wat ze daar allemaal kan en (niet) mag)

Rotdag gehad op je werk? Aanvaring met je baas? Boze klant aan de telefoon gehad?
Zodra ik de metro uit stap en richting kdv loop, zie ik alvast dat smoeltje voor me en m'n hele dag is weer goed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35094491
Owjah nog iets heel tegenstrijdigs....
Sinds ik zwanger was van Noah ben ik veel hechter met mijn ouders en zus. Echt hartstikke super allemaal! Met mijn schoonouders gaat het juist alleen maar slechter. Dus dat is juist weer balen...
©Dumbo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:17:41 #91
105888 renzell
pi_35094807
Niemand heeft mij ooit verteld dat als je na een dag werken op de fiets zit richting thuishaven, dat je dan in je hoofd alleen maar filmpjes van je kindje aan het afspelen bent. Dat ie lacht.... dat ie naar je toe kruipt.... dat ie op zijn lieve knietjes voor de tv zit, dat ie Russisch lijkt te brabbelen.... en ja, zelfs dat ie heel trots "Prrrrrr" zegt als je z'n dikke strontluier opent..... allemaal even lief vind ik het! Zo snel mogelijk fietsen doe ik dan, om hem zo snel mogelijk in mijn armen te kunnen nemen om hem 100.000 zoentjes te geven. Hoe is het mogelijk dat je zo verliefd kan zijn op een mensje? Ja, over onvoorwaardelijke liefde had ik wel het een en ander gehoord, maar dat dat DIT zou zijn?! Nee, daar waren geen woorden voor.
pi_35094921
Ben ik helemaal met Renzell eens!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35095941
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:17 schreef renzell het volgende:
Niemand heeft mij ooit verteld dat als je na een dag werken op de fiets zit richting thuishaven, dat je dan in je hoofd alleen maar filmpjes van je kindje aan het afspelen bent. Dat ie lacht.... dat ie naar je toe kruipt.... dat ie op zijn lieve knietjes voor de tv zit, dat ie Russisch lijkt te brabbelen.... en ja, zelfs dat ie heel trots "Prrrrrr" zegt als je z'n dikke strontluier opent..... allemaal even lief vind ik het! Zo snel mogelijk fietsen doe ik dan, om hem zo snel mogelijk in mijn armen te kunnen nemen om hem 100.000 zoentjes te geven. Hoe is het mogelijk dat je zo verliefd kan zijn op een mensje? Ja, over onvoorwaardelijke liefde had ik wel het een en ander gehoord, maar dat dat DIT zou zijn?! Nee, daar waren geen woorden voor.
Dat had ik vanmiddag nog toen ik naar de trein liep vanuit m'n werk.
Mijn man en dochter (wat klinkt dat enorm volwassen) komen mij altijd van het station halen, heerlijk als ik dat lachende smoeltje achterin in de maxicosi zie zitten...

Wat E.T. zegt, alle sh*t van je werk ben je gelijk vergeten...
pi_35101367
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:08 schreef E.T. het volgende:
...

Rotdag gehad op je werk? Aanvaring met je baas? Boze klant aan de telefoon gehad?
...
Oh ja, ze hebben echt een radar lijkt het soms. Kom je gesloopt thuis, staan ze al met de neusjes tegen het glas van de deur gedrukt te wachten en kroelen.
pi_35131955
Wat ik echt het ergste vond (en nog niet voorbij heb zien komen) is dat mijn kraamverzorgster elke dag mijn kraamverband ging controleren Ik vond dat zo vreselijk genant. Dan stonden er 2 kraamverzorgsters boven mijn bed (stagaire en begeleidster) en dan was het "doe maar even je broekje naar beneden" en gingen ze dat kraamverband helemaal uit staan pluizen qua kleur enzo, brrrrr. En daarna een rondje ks-wond ruiken, brrrrrr. Mijn wond was ontstoken en erg viezig en dat gingen ze dan ruiken, gatverdegatver. Kwam de verloskundige langs "de wond ruikt niet zo goed" ja dat weten we nu wel hoor! Dan denk je dat alles al gehad hebt qua benen wijd maar dit vond ik echt zo erg.
Gelukkig is dat helemaal goed gekomen met een zalfje en veel spoelen en gaasjes enz. Je ziet wel nog steeds waar het onstoken en open geweest is.
pi_35132461
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:10 schreef texelonia het volgende:
Owjah nog iets heel tegenstrijdigs....
Sinds ik zwanger was van Noah ben ik veel hechter met mijn ouders en zus. Echt hartstikke super allemaal! ...
Precies! Hier net zo. Fijn is dat!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:22:33 #97
103793 kozakken
Living the life
pi_35132811
Wat dacht je van de keuze-maffia? (Ik betrap me er soms alleen op ook best wel een mening te hebben. Maar wil die zo graag niet al te hard laten klinken )

Borstvoeding-flesvoeding
oppas/creche-thuisblijven
werkmama-huismama
luiers - katoen
Wanneer zindelijk?

Iedereen heeft wel een mening, alleen de een wat meer dan de ander.
Ik weet nog dat ik zwanger was en we gingen naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Borstvoeding. Dat was het. Borstvoeding, borstvoeding, borstvoeding.
Nu heb ik in het verleden een borstverkleining ondergaan. Dus het zou heel lastig gaan worden.
Ik wachtte op een extra zinnetje in het verhaal. Gewoon een nuance. "Maar als het niet gaat, is flesvoeding een goed alternatief". Niet gehoord. Hoezo een schuldgevoel aanpraten. (let wel! Ik weet heel goed wat ik het beste zou vinden wanneer het allemaal mogelijk was. Maar het moet mogelijk ZIJN!. Het gaat me dus niet om de discussie, maar wel om de gezellige stellingname)

Waaat! Ga je xxx uur werken? Oh.. ik zou....
of
Waaat! Blijf je voorlopig thuis. Een ... werkt toch ook heel goed?

Het maakt niet uit. Je bent gemeengoed geworden.

En dan nog zo'n leukig dingetje. Weet niet of het al genoemd is. Het publieke bezit dat je buik en lijf gaan worden.
Och.. kijk het nou groeien -hand alvast richting buik gebracht-
of eh...
Ik ben maar 10 kg aangekomen. Zit er echt geen tweeling? Ben je nog maar ... maanden!! Je zou toch minstens zweren dat je al bijna uitgerekend bent!

Enne... ik liep over de 42 weken dus ziekenhuis here I come. Honderdduizend co-assistenten here I come. Leek het soms wel. Vond ik ook niet altijd even plezierig. Vooral de horken die de communicatieles overgeslagen leken te hebben.
pi_35133302
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef kozakken het volgende:
Ik wachtte op een extra zinnetje in het verhaal. Gewoon een nuance. "Maar als het niet gaat, is flesvoeding een goed alternatief". Niet gehoord. Hoezo een schuldgevoel aanpraten.
Heb je dat nog aangekaart? Ik kan er nl wel redenen voor bedenken (voor een groep praten is anders dan met een individu, voorkomen dat de fabel in stand blijft dat vrijwel niemand borstvoeding kan geven, enz) en ik denk echt niet dat het aanpraten van een schuldgevoel de bedoeling is geweest.

En dat gemeengoed is heel herkenbaar maar de eerste tijd na de bevalling vond ik dat 't ergst.. dan zit je zelf ook nog vol hormonen en ben je erg moe natuurlijk.

O en Karin, die kraamverzorgster van mij deed dat niet.. en natuurlijk krijg je dan als ze weg is ineens hoge koorts en wil de huisarts weten wat de kvz van de vloeiingen vond omdat hij bang is voor kraamvrouwenkoorts. Jij kon tenminste uitgebreid verslag doen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:32:34 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35133349
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:06 schreef Karin het volgende:
Wat ik echt het ergste vond (en nog niet voorbij heb zien komen) is dat mijn kraamverzorgster elke dag mijn kraamverband ging controleren Ik vond dat zo vreselijk genant. Dan stonden er 2 kraamverzorgsters boven mijn bed (stagaire en begeleidster) en dan was het "doe maar even je broekje naar beneden" en gingen ze dat kraamverband helemaal uit staan pluizen qua kleur enzo, brrrrr. En daarna een rondje ks-wond ruiken, brrrrrr. Mijn wond was ontstoken en erg viezig en dat gingen ze dan ruiken, gatverdegatver. Kwam de verloskundige langs "de wond ruikt niet zo goed" ja dat weten we nu wel hoor! Dan denk je dat alles al gehad hebt qua benen wijd maar dit vond ik echt zo erg.
Gelukkig is dat helemaal goed gekomen met een zalfje en veel spoelen en gaasjes enz. Je ziet wel nog steeds waar het onstoken en open geweest is.
Karin! Sorry, ik moet erom lachen. Ik zie ze bijna tegen elkaar aan staan mutsen over kleur en textuur.
pi_35133877
Dat je met een bloemkool tussen je benen naar huis gaat...
Haaks! (Kon dus niet meer overeind komen... )
Je inderdaad bloedstolsels zo groot als een mannenvuist nog dagen/weken erna kan verliezen.
En dat je onder de douche zit (op je gebutste muts) en dan naar beneden kijkt en daar een zakje wat ooit je buik was te moet aanzien...
"Komt nooit meer goed", denk je dan.

Oh wat me wel verteld is van te voren: Ruik aan je kindje als hij/zij net op je buik ligt!
Zo lekker zoet...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_35134436
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef kozakken het volgende:
Wat dacht je van de keuze-maffia? (Ik betrap me er soms alleen op ook best wel een mening te hebben. Maar wil die zo graag niet al te hard laten klinken )

Borstvoeding-flesvoeding
oppas/creche-thuisblijven
werkmama-huismama
luiers - katoen
Wanneer zindelijk?

Iedereen heeft wel een mening, alleen de een wat meer dan de ander.
Ik weet nog dat ik zwanger was en we gingen naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Borstvoeding. Dat was het. Borstvoeding, borstvoeding, borstvoeding.
Nu heb ik in het verleden een borstverkleining ondergaan. Dus het zou heel lastig gaan worden.
Ik wachtte op een extra zinnetje in het verhaal. Gewoon een nuance. "Maar als het niet gaat, is flesvoeding een goed alternatief". Niet gehoord. Hoezo een schuldgevoel aanpraten. (let wel! Ik weet heel goed wat ik het beste zou vinden wanneer het allemaal mogelijk was. Maar het moet mogelijk ZIJN!. Het gaat me dus niet om de discussie, maar wel om de gezellige stellingname)

Waaat! Ga je xxx uur werken? Oh.. ik zou....
of
Waaat! Blijf je voorlopig thuis. Een ... werkt toch ook heel goed?
Oe ja, de keuze maffia. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Kwa werken, thuisblijven, creche of oppasoma's doe je het hoe dan ook fout volgens wie dan ook.

En die borstvoeding... Ja ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en ben er ook echt van overtuigd dat het het beste is, maar dat heb ik nu zo vaak en op zulke overdreven manieren gepromoot horen worden dat ik er zowat tegendraads van word en het bijna lekker niet zou doen. Ik vind het gewoon heel asosociaal tegenover alle vrouwen die het proberen, maar bij wie het gewoon niet lukt of die om de één of andere reden (medicijnen) gewoon niet mogen.

En mijn naarste kleine lettertjes tot nu toe: mijn geheugen is compleet zoek, wat er in combinatie met wat hormonale stemmingswisselingen voor zorgt dat ik me af en toe echt een idioot voel die nergens geschikt voor is, laat staan het verzorgen/opvoeden van een kind.
  donderdag 16 februari 2006 @ 08:11:41 #102
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_35142521
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Eigenlijk moet er een heel groot hek om dit topic heen: "(Nog) niet voor mannen!"
Alleen degenen die al kinderen hebben mogen kijken anders willen ze nooit meer!
Heerlijk herkenbaar topic, al is mijn jongste alweer van 1998...!
Ik moest na nummer 2 "stoppen met kinderen krijgen" vanwege wat mechanische probleempjes, tijdens de bevalling heb ik bijna liggen jubelen: "hoera, hierna hóef ik niet meer...!"

Kleine lettertjes: een kind helemaal ingepakt hebben als je weg moet (rompertje, kleertjes, skipakje, schoentjes, wantje, sjaaltje etc) en als je hem in de wagen wil zetten (en de tijd dringt al), de onmiskenbare lucht van de strontluier herkennen... Timen kunnen die kleintjes niet...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_35142566
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:11 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Heerlijk herkenbaar topic, al is mijn jongste alweer van 1998...!
Ik moest na nummer 2 "stoppen met kinderen krijgen" vanwege wat mechanische probleempjes, tijdens de bevalling heb ik bijna liggen jubelen: "hoera, hierna hóef ik niet meer...!"

Kleine lettertjes: een kind helemaal ingepakt hebben als je weg moet (rompertje, kleertjes, skipakje, schoentjes, wantje, sjaaltje etc) en als je hem in de wagen wil zetten (en de tijd dringt al), de onmiskenbare lucht van de strontluier herkennen... Timen kunnen die kleintjes niet...

Het ergste is als je die geur níét opmerkt en ze tóch in dat zitje zet zodat alle stront gelijk een klaterende fontein via de rug bij de hals eruit komt en je het hele kind moet wassen en opnieuw aankleden en hopen dat je een reservejas kunt vinden (als de maxicosi nog schoon uiteraard, anders ga je helemaal nergens heen).
Mijn punt: poep is explosief!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 februari 2006 @ 09:00:22 #104
13151 crew  Rewimo
pi_35143020
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:11 schreef dutch-mamma het volgende:
Timen kunnen die kleintjes niet...
Ze kunnen juist prima timen. Ze wachten feilloos tot je helemaal klaar bent om te vertrekken. En dan... SPLUT!
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:01:26 #105
66422 dutch-mamma
pi_35143029
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het ergste is als je die geur níét opmerkt en ze tóch in dat zitje zet zodat alle stront gelijk een klaterende fontein via de rug bij de hals eruit komt en je het hele kind moet wassen en opnieuw aankleden en hopen dat je een reservejas kunt vinden (als de maxicosi nog schoon uiteraard, anders ga je helemaal nergens heen).
Mijn punt: poep is explosief!
De geur niet opmerken...? Hoe verkouden was je...?

En dan de opmerkingen van anderen: "is de jouwe nóg niet zindelijk,...?" als je koter omringd is met die geur (ik geef toe, 3 jaar is niet mega vroeg...)

Nog meer kleine lettertjes: geen kleding meer hebben zonder sporen van onuitwasbare kotsjes.
Mensen kunnen je uittekenen in oude shirts en joggingbroeken.
Ik was altijd zo jaloers op moeders die er wel altijd piekfijn uit konden zien! Hadden die geen kinderen die telkens "een mondje terug gaven", of hadden zij een wonderwasmiddel...? Ohhh wat heb ik me een slons gevoeld...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_35143176
Oh ja, even snel weg! Dat lukte echt niet meer. Met een tweeling ben je zowiezo al langer bezig om weg te komen, maar helemaal als je door jan en alleman aan wordt gehouden omdat ze even in de wagen wilden kijken. Of de discussie aan wilden gaan of het 1 of 2 eiig was, jongens of meisjes, of ik vaginaal bevallen was ( ja écht, een wild vreemde vrouw bij de kassa van de super!) of met een keizersnee en noem maar op. Soms deed ik gewoon een zonnebril op zodat ik kon doen of ik de mensen niet zag. Kan me nu een beetje indenken hoe het is als je een BN-ner bent

Toen ze eindelijk op de fiets konden 1kind in het voorzitje proberen te proppen met een rooie kop en zweet op je rug en de ander loopt doodleuk de straat over / gaat met de schone kleren in een plas water zitten / hangt krijsend aan je been omdat het háár beurt was om voorop te zitten / begint alvast aan de boodschappen...
Wat was ik blij met mn fietskar en later mijn rijbewijs!

Heerlijk topic!
Screw them.
We're going home.
pi_35143227
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:14 schreef CarOnline het volgende:
Oh ja, even snel weg! Dat lukte echt niet meer. Met een tweeling ben je zowiezo al langer bezig om weg te komen, maar helemaal als je door jan en alleman aan wordt gehouden omdat ze even in de wagen wilden kijken. Of de discussie aan wilden gaan of het 1 of 2 eiig was, jongens of meisjes, of ik vaginaal bevallen was ( ja écht, een wild vreemde vrouw bij de kassa van de super!) of met een keizersnee en noem maar op. Soms deed ik gewoon een zonnebril op zodat ik kon doen of ik de mensen niet zag. Kan me nu een beetje indenken hoe het is als je een BN-ner bent
Dat méén je niet.
Wat zei je? "Ze floepten zo uit mijn navel!"?
quote:
Toen ze eindelijk op de fiets konden 1kind in het voorzitje proberen te proppen met een rooie kop en zweet op je rug en de ander loopt doodleuk de straat over / gaat met de schone kleren in een plas water zitten / hangt krijsend aan je been omdat het háár beurt was om voorop te zitten / begint alvast aan de boodschappen...

Heerlijk topic!
Hahaha
ik heb nog steeds geen fietskar/rijbewijs
pi_35143342
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat méén je niet.
Wat zei je? "Ze floepten zo uit mijn navel!"?
Tis al jaren geleden maar ik vind het nóg absurt
quote:
Hahaha
ik heb nog steeds geen fietskar/rijbewijs
Oh ik kan je beiden echt van harte aanbevelen!
Vooral je rijbewijs, wat een genot!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:27:27 #109
66422 dutch-mamma
pi_35143370
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:14 schreef CarOnline het volgende:
Hoezo bot...!
The bloody limit: "Bent u hun oma?" (OK, ik ben niet direct Miss Holland, maar ik was nog maar 35...).
En mijn 2 kinderen lijken absoluut niet op elkaar, dus kwam verschillende malen de opmerking "ze hebben zeker verschillende vaders...?" (nee, dezelfde!).
En ja, allemaal in de rij voor de kassa...

Nou woonde ik in een wijk waar de buurtsuper naast een omvangrijk bejaardenhuis stond. Vooral die ouwetjes waren in staat de ergste opmerkingen te maken. Ik heb regelmatig tot tien staan tellen! Gelukkig heb ik een vrij lang lontje, maar zo af en toe dacht ik "en dan zeggen ze dat de jeugd van tegenwoordig aso is...!"
quote:

Heerlijk topic!
Verre kennis van me heeft een (niet schrikken) vijfling...! Is alweer jaren geleden, maar die heeft echt tropenjaren achter de rug...
Ik vond één al zo'n fysieke veldslag af en toe...!

Ja, heerlijk topic!
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:28:50 #110
66422 dutch-mamma
pi_35143399
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:25 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Vooral je rijbewijs, wat een genot!
Moet je er wel een auto bij hebben anders schiet je nog niks op...!

Wat voel ik me nog steeds gezegend dat ik destijds die luxe had!
pi_35143744
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:27 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Hoezo bot...!
The bloody limit: "Bent u hun oma?" (OK, ik ben niet direct Miss Holland, maar ik was nog maar 35...).
En mijn 2 kinderen lijken absoluut niet op elkaar, dus kwam verschillende malen de opmerking "ze hebben zeker verschillende vaders...?" (nee, dezelfde!).
En ja, allemaal in de rij voor de kassa...

Nou woonde ik in een wijk waar de buurtsuper naast een omvangrijk bejaardenhuis stond. Vooral die ouwetjes waren in staat de ergste opmerkingen te maken. Ik heb regelmatig tot tien staan tellen! Gelukkig heb ik een vrij lang lontje, maar zo af en toe dacht ik "en dan zeggen ze dat de jeugd van tegenwoordig aso is...!"
[..]

Verre kennis van me heeft een (niet schrikken) vijfling...! Is alweer jaren geleden, maar die heeft echt tropenjaren achter de rug...
Ik vond één al zo'n fysieke veldslag af en toe...!

Ja, heerlijk topic!
Bottom line: als je zwanger/mama bent, ben je fair game voor buikvoelers en lompe opmerkingen.

Ik heb overigens zelden iets meegemaakt op dat gebied geloof ik. Ja, of ik wel goed bij mijn hoofd was door zo jong een kind te krijgen (was 23, zag eruit als een jaar of 16). Nou dikke vinger en doei dan. Dáár ga ik niet op in.
Wel een keer één of andere kutpuber met kaal hoofd die keihard "GADVERDAMME!" riep en wees op mijn oudste: ja, een halfbloedje. Je zou er onpasselijk van worden, blijkbaar. Zelfs toen doorgelopen.

En je hebt het gebruikelijke gezeur van ongevraagd advies. Kind ligt zichzelf paars te krijsen op te grond in de Blokker, na mij geslagen en gekrabt te hebben en mijn pet afgerukt te hebben. Ik denk: stik maar, ik ga mijn slakommetje afrekenen. Negeer negeer. "Nou mevrouw, die mag ook wel eens harder aangepakt worden, u kan er niks van!" Jawel, wederom een bejaarde. Óf ze stoppen ongevraagd snoep in je "arme zielige" kind als het dreint, óf het is jouw schuld dat het zich zo aanstelt.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:50:05 #112
66422 dutch-mamma
pi_35143850
Ha, ha, ha, ja, hoe je moet reageren bij een muitende peuter in het openbaar!
Doe je niks, of berisp je het, dan ben je een rotmoeder en "kan het niet wat minder" (terwijl ik het echt netjes hield).
Geef je in een zwak moment toe, dan is het ook al niet goed...

Als ouder (m/v) moet je vaak je middelvingers laten groeien, heb ik geleerd!
pi_35147511
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:54 schreef Tamea het volgende:

En die borstvoeding... Ja ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en ben er ook echt van overtuigd dat het het beste is, maar dat heb ik nu zo vaak en op zulke overdreven manieren gepromoot horen worden dat ik er zowat tegendraads van word en het bijna lekker niet zou doen. Ik vind het gewoon heel asosociaal tegenover alle vrouwen die het proberen, maar bij wie het gewoon niet lukt of die om de één of andere reden (medicijnen) gewoon niet mogen.
Heeeeeeeel herkenbaar! En ik heb nog 7 maanden om er over na te denken, maar ik word zo bloedlink van dat ge-bemoei en die cursussen en de dwang...
dat had ik trouwens ook bij het verhaal van Karin over het kraamverband. Ik zou in staat zijn het mens de deur uit te zetten, ze bekijken het maar! Dan zal het me allemaal wel niet veel meer kunnen schelen, maar nu maak ik me alvast vreselijk kwaad! (hormonen misschien )
Eva
pi_35147658
Wat ik van tevoren ook niet wist, is dat er áltijd wel iets is. Als ie niet verkouden is of ziek, dan komen er wel tandjes door of zit ie in een sprongetje.
Laatst was er gewoon helemaal niks en ik was meteen in shock: "Wow! Alles gaat gewoon goed! "
©Dumbo
pi_35147938
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef texelonia het volgende:
Wat ik van tevoren ook niet wist, is dat er áltijd wel iets is. Als ie niet verkouden is of ziek, dan komen er wel tandjes door of zit ie in een sprongetje.
Laatst was er gewoon helemaal niks en ik was meteen in shock: "Wow! Alles gaat gewoon goed! "
De GROOTSTE kleine lettertjes van het ouderschap vormen het regeltje "Bij stilte onmiddelijk checken". Dan staan namelijk je gordijnen in de hens of wordt je nieuwe mobieltje grondig gesloopt.
pi_35148300
Ja dat ook idd! Haha!
©Dumbo
pi_35149118
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:45 schreef Mwanatabu het volgende:

Óf ze stoppen ongevraagd snoep in je "arme zielige" kind als het dreint, óf het is jouw schuld dat het zich zo aanstelt.
Zijn er mensen die ongevraagd snoep in je kind stoppen?
Ik heb geen kinderen, maar word bij het idee al woest. Je zal maar een kind hebben met één of andere allergie! En sowieso, je gaat toch niet zonder de toestemming van de moeder snoep aan een kind geven?
Probeer dan je kinderen maar eens af te leren snoep aan te nemen van onbekende mensen.
Ik zou echt gaan schreeuwen geloof ik
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:21:51 #118
66422 dutch-mamma
pi_35149818
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef texelonia het volgende:
"Een sprongetje"...!
Uit dat boek "oei ik groei"...
Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...

Ik moet zeggen: mijn oudste was als baby ideaal! Weinig jengelen, eten als een beer, sliep al direct (!) door 's nachts... Ik maakte me meteen zorgen: dit kán toch niet...?
pi_35149854
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Zijn er mensen die ongevraagd snoep in je kind stoppen?
Ik heb geen kinderen, maar word bij het idee al woest. Je zal maar een kind hebben met één of andere allergie! En sowieso, je gaat toch niet zonder de toestemming van de moeder snoep aan een kind geven?
Probeer dan je kinderen maar eens af te leren snoep aan te nemen van onbekende mensen.
Ik zou echt gaan schreeuwen geloof ik
Ja, die mensen bestaan echt.
Eigenlijk zou ik zo'n ouwe geit een hartinfarct moeten bezorgen door in paniek te gillen: "Dat mag hij helemaal niet hebben! Bel een ambulance!"
Het ging overigens over -hoe kan het ook anders- het klassieke pepermuntje-van-een-bejaarde.
pi_35150157
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, die mensen bestaan echt.
Eigenlijk zou ik zo'n ouwe geit een hartinfarct moeten bezorgen door in paniek te gillen: "Dat mag hij helemaal niet hebben! Bel een ambulance!"
Het ging overigens over -hoe kan het ook anders- het klassieke pepermuntje-van-een-bejaarde.
Hoe oud was je kind toen? Pepermunt zou ik al HELEMAAL niet aan een kind geven
pi_35150321
Ik heb de oudste (stiefzoontje) goed genoeg opgevoedt dat wanneer er iemand vraagt of hij een plakje worst mag (bij de slager bijv) of een snoepje van een onbekende (en bekende) hij het eerst aan ons moet vragen voor hij het aan neemt. Echt niet dat mijn kinderen snoep van jan en alleman aan nemen.

Ik heb altijd heel veel respect gehad voor vrouwen die hun kind alleen opvoeden. Nu doe ik het grootensdeels met mijn man maar doordat hij militair is, is hij vaak van huis en dan sta ik er alleen voor. Iemand had wel even in de kleine lettertjes mogen zetten dat juist die weken extreem zwaar zijn, dat ze dan juist altijd ziek worden of aan het peuterpuberen zijn. Er is altijd wel iets aan de hand als mijn man weg is voor een aantal weken of dagen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:47:00 #122
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35150607
Ow Faja, dat komt vaak juist omdat de papa er niet is!

Mijn vader was vroeger constructiespuiter en had vaak grote klussen ver weg (booreilandje in de noordzee of fabriekshallen in Parijs) en op het moment dat mijn pa net de landsgrens over was was mijn broertje ziek. Bijna 40 graden koorts, en echt zwaar ziek. Zodra mijn pa weer thuis was was het plotsklaps over!

Ik erger me trouwens groen en geel aan mensen die eerst aan je kind vragen "wil je een .....?" (krentenbol, snoepje, banaan, appel, whatever...) en dan pas aan mij toestemming vragen. Suus zit dan al met uitgestoken handjes en ik vind het dan sneu om nee te moeten verkopen ook al weet ik dat ze dan thuis niet zal eten....
pi_35150726
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Hoe oud was je kind toen? Pepermunt zou ik al HELEMAAL niet aan een kind geven
Ja, dat zou je zeggen he? Maar goed, vroegâh was het blijkbaar heel normaal dat je 2-jarigen dingen voerde waar ze in konden stikken. Mijn oudste zat echt verzaligd te knarsen op het snoepje ("Kijk toch eens, nu is hij wel stil he?" Ik: "..." )
Ik ben gewoon weggelopen ("Dankjewel kan er ook al niet meer af").
pi_35150779
O mijn god...
ik was het al bijna allemaal vergeten, waar begin ik aan?
Mijn dochter is nu 6 en ik ben nu bijna 24 weken zwanger van de tweede (andere pappa, vandaar vrij groot leeftijdsverschil want dat was nou net wel iets waar ik "ff" over na moest denken )

Anyway, de buikvoelers... nou is het spreekwoordelijke "als blikken konden doden" bij mij vaak van toepassing en dat is momenteel errug nuttig!!! Belangstelling is leuk, maar als je na een middagje het gevoel hebt alleen nog maar buik te zijn... anyway, jullie kennen het vast.

En dan die "keuzemaffia" mooi bewoord trouwens
-oh, krijg je een echo? wil je ook weten of het een jongetje of een meisje wordt?
als je dan nee zegt, is het van "ja maar het is toch wel handig met kleertjes kopen enzo?"
als je ja zegt:"is het niet leuker als het een verassing blijft?"
Om nog maar niet te spreken over het hele werken of niet werken issue.. nou ben ik lately nogal bezig met mijn muziek, als zangeres wel te verstaan. Ik sta dus ook gewoon te zingen met de band met die dikke buik, prachtig vind ik dat zelf.
Gaan mensen me vragen hoe ik dat dan straks ga doen, hoezo straks, ik had al een dochter, REMEMBER? Die vraag kreeg ik dus nooit toen ik zwanger was van haar en toen ze klein was als het om "gewoon" werk ging.

Ow en nog zo'n ergernis: collega moeders die bij het opwachten van de kids op het schoolplein je bij voorkeur lastig vallen met de meest horrorachtige bevallingsverhalen zodra ze er lucht van krijgen dat je zwanger bent, ja nee FIJN!

Dan nog eentje en dan hou ik voor nu ff op.. de vraag aan mijn vriend "Jij hebt het zeker zwaar nu he thuis???" WEL GODNONDEJUU
ik was dan wel weer heel erg blij met het oprecht verbaasde gezicht van mijn vriend bij die vraag
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:00:06 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35150959
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:53 schreef MarMar het volgende:
Dan nog eentje en dan hou ik voor nu ff op.. de vraag aan mijn vriend "Jij hebt het zeker zwaar nu he thuis???" WEL GODNONDEJUU
ik was dan wel weer heel erg blij met het oprecht verbaasde gezicht van mijn vriend bij die vraag
Laat me raden...
Als jij dan ietwat (terecht!) gepikeerd reageert zeggen ze: 'Zie je wel!'
pi_35150992
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:47 schreef Ireth het volgende:
Ow Faja, dat komt vaak juist omdat de papa er niet is!

Mijn vader was vroeger constructiespuiter en had vaak grote klussen ver weg (booreilandje in de noordzee of fabriekshallen in Parijs) en op het moment dat mijn pa net de landsgrens over was was mijn broertje ziek. Bijna 40 graden koorts, en echt zwaar ziek. Zodra mijn pa weer thuis was was het plotsklaps over!

Ik erger me trouwens groen en geel aan mensen die eerst aan je kind vragen "wil je een .....?" (krentenbol, snoepje, banaan, appel, whatever...) en dan pas aan mij toestemming vragen. Suus zit dan al met uitgestoken handjes en ik vind het dan sneu om nee te moeten verkopen ook al weet ik dat ze dan thuis niet zal eten....
Och, als ze het duidelijk in mijn zicht doen en mij het -al is het maar voor de vorm- nog even vragen dan maak ik er bij normale dingen (dus geen blikjes bier of hele varkenspoten oid) geen problemen van.
Ja, dat heb ik wel eens gehad op een verjaardag. Een vrouw van in de 50 was zo sneu dat ze haar eigen grens met alcohol niet meer kende en begon zich ronduit raar te gedragen. Op een gegeven moment tegen mijn oudste: "Slokje?" Ik: "Ehm..." Zij: "Jaaah! Slokje!" En giet zo een scheut bier in dat kind.
En nee, dat was een hele normale verjaardag in een normale woonwijk, niet op een woonwagenkamp ofzo. Betreffende mevrouw is ook op een gegeven moment verwijderd nadat ze iedereen had beledigd, een lamp had gemold en allerhande genante details over haar intieme leven had uitgebraakt.
Maar goed we dwalen af. Er staat niet in de kleine lettertjes dat dronken mevrouwen alcoholische drankjes proberen te plengen in je kind.
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")
pi_35151050
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Laat me raden...
Als jij dan ietwat (terecht!) gepikeerd reageert zeggen ze: 'Zie je wel!'
mwah, ik ben tamelijk bijdehand (op het irritante af, ik geef toe ) ik geloof dat ik iets gezegd heb als dat niet iedereen zo'n slechte smaak van vrouwen heeft als hij (degene die die vraag stelde dus)
aangezien ik weet wie zijn vriendin is... je kent ze vast wel, van die gevalletjes pms 24/7
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:04:59 #128
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35151099
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:Och, als ze het duidelijk in mijn zicht doen en mij het -al is het maar voor de vorm- nog even vragen dan maak ik er bij normale dingen (dus geen blikjes bier of hele varkenspoten oid) geen problemen van.
Het is bij mij dan ook meer die momenten dat je weet dat er bij thuiskomst gegeten moet worden (lees: net voor lunchtijd of net voor het avondeten..) dan ben ik er vaak iets minder blij mee, hoe gezond een appel dan ook is, als de aardappels er door aan de kant geschoven worden hoeft het voor mij ook weer niet....

En bier al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet! Malloten
pi_35151273
Wat ik wel eens doe als zoiets gebeurd is het aannemen en mee naar huis nemen en mijn dochter uitleggen dat ze het wel mag hebben, maar niet zo vlak voor het eten.
Nou weet ik niet meer precies vanaf welke leeftijd dat ook echt effectief was voor haar maar ik vond het een goede middenweg.
pi_35151888
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef Ireth het volgende:

[..]

Het is bij mij dan ook meer die momenten dat je weet dat er bij thuiskomst gegeten moet worden (lees: net voor lunchtijd of net voor het avondeten..) dan ben ik er vaak iets minder blij mee, hoe gezond een appel dan ook is, als de aardappels er door aan de kant geschoven worden hoeft het voor mij ook weer niet....

En bier al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet! Malloten
Je hebt idd gelijk dat vlak voor het eten het slecht uitkomt. En jij en niemand anders beslist wat goed is voor je kind. (Zie opnieuw kleine lettertjes inzake bemoeienis in het dieet )
Maar zo vaak komt het niet voor hier dat ze iets extra's krijgen en ze eten verder genoeg dus ik ben er zelf vrij soepel in
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:34:12 #131
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_35152064
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Met voorbeelden van kinderen die met 12 maanden al de boodschappen hielpen opruimen en 's ochtends alvast voor pappa de auto uit de garage reden...
Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_35152067
nog eentje dan

Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...

* MarMar haat betutteling
pi_35152079
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef bixister het volgende:
hihi wij hadden die eerste keer samen uit eten sinds Piets geboorte ook slechts 1 gespreksonderwerp, en we zaten echt op de klok te kijken of we al met goed fatsoen weer naar huis konden.
wat lief

meestal ontwijk ik dit soort topics maar het is vertederend en relativerend om al die eerlijke verhalen van pasgeworden ouders te lezen. het zet een en ander weer even in perspectief, thnx guys
Jusqu'ici tout va bien...
pi_35152109
Mijn schoonmoeder zit ook vaak te "zeuren" dat ik goed moet eten enzo. Ben blij dat de vlos me dus gister zei dat het kindje wel pakte wat ie nodig heeft en ik dus gewoon moet eten wat ik eten kan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:53:17 #135
66422 dutch-mamma
pi_35152682
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef Icaä het volgende:

[..]

Ah! Ik ben dus niet de enige die vindt dat die kinderen uit dat boek wel verdacht vroeg zijn met allerlei ontwikkelingen!
Ik dacht tot nu toe ook dat ik de enige was die dat vond... tot jij reageerde!
pi_35152725
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En nee, dat was een hele normale verjaardag in een normale woonwijk, niet op een woonwagenkamp ofzo.
Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
pi_35152833
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Sorry als ik hier even op hoge poten tussendoor loop te gillen.
Weet je wel hoe beledigend het is? Ik zelf woon al mijn hele leven in een woonwagen, heb gestudeerd en werk en drink gerust een alcoholische versnapering op een feestje of in het weekend gezellig thuis maar ik kan hier heel slecht tegen. Mensen kijk eens voorbij jullie neus voordat jullie zulke opmerkingen maken.
Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:00:51 #138
66422 dutch-mamma
pi_35152921
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:34 schreef MarMar het volgende:
nog eentje dan

Mensen die je gaan vertellen dat je om jezelf moet denken en dat je je rust wel moet nemen terwijl je je kiplekker voelt en loopt te stralen tottemet...

* MarMar haat betutteling
Mensen die zeggen dat zwangerschap "een gezonde ziekte" is en niet snappen dat er ook "minder ideale" zwangerschappen zijn.
Met als toppunt: de stralend-blijde tijdschrijften met joggende dames-achter-de-driewielbuggie-met-peuter-en-20-weken-buik terwijl je zelf tijdelijk in een rolstoel zit wegens je bekken...
pi_35153018
quote:
[knip]
Wél heb je altijd een hoop gedoe met mensen die zich gaan bemoeien met het wat en wanneer van Baby's Eerste Hapje ("Jij zat met 6 weken toch ook al aan de nasi!")

Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..

Kan 'r wel zo nijdig van worden..
W ~ H ~ T
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:09:46 #140
66422 dutch-mamma
pi_35153242
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Wil je juist je kind het beste geven en probeer je dus minstens zes maanden borstvoeding te geven...
Ja hoor, is er tijdens een verjaardag weer eens iemand zo slim om een lik slagroom je vierenhalf maanden oude kind in te duwen..

"Anderen" scoren irritant hoog, he...!

Ik had een kind dat met 8 weken al vaste prak had (want hongerlap). Ik werd nog net niet aangegeven bij de kinderbescherming...! Ik kon het niemand duidelijk maken dat zelfs forte-melk niet hielp... Deze kerel had een fruithap nodig! Het vraatzuchtige kind hapt tegenwoordig zonder problemen een half pond spruiten of zo weg... hij is 10.

Zijn broer was wat dat betreft meer "ideaal volgens de boekjes" en begon pas met een half jaar aan de vaste prak. Maar dat haalde hij later weer in door bijvoorbeeld pure sambal te eten...

Allebei de kinderen aten al op zeer jonge leeftijd aparte gerechten (pittige, bijvoorbeeld) en ook dat werd niet gewaardeerd door "de omgeving"...
pi_35153272
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:03 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Precies, daar doelde ik op, het 6-maanden-verhaal. Dat slagroom-verhaal heb ik bijna letterlijk zelf gehad.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:14:50 #142
66422 dutch-mamma
pi_35153425
Kortom: je doet het ook nooit goed...

Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
pi_35153440
Ik kon een familielid nog net op tijd een lepeltje chipolatapudding uit z'n handen meppen dat richting Morris ging. Morris was toen 4 maanden oud
Buiten het feit dat hij dat helemaal nog niet mocht hebben, wilde ik graag zelf degene zijn die het kind een eerst hapje mocht voeren.
pi_35153529
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Kortom: je doet het ook nooit goed...

Dat slagroomverhaal heb ik nog een minder prettige variant op gehoord. Een grappige oom gaf een kleintje een lik slagroom en het kind werd prompt doodziek: ze had behoorlijk hevige melkallergie en oomlief vond dat "onzin"...
Ik geloof niet dat het goed is gekomen met de relatie met oomlief...
Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?
pi_35153542
Of Haagse bluf geven aan een baby van 5 maanden
en daar zit dus rauw ei in..
Kind heeft de hele avond last ervan gehad (en maar overgeven). Leve de ouderwetse ideeen over voeding en opvoeden.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:26:27 #146
66422 dutch-mamma
pi_35153774
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Grrrr...dat is dat wel vrij extreem, maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat teveel mensen zich gaan bemoeien met jóúw inzicht over wanneer jouw kind wat binnenkrijgt. Het eet te laat, te vroeg, verkeerd, te veel, te weinig, te slordig.
Vreemd genoeg groeien al die kindjes wel. Waar doen ze het van?
"Dankzij ons", denken al die bemoeials!
pi_35153825
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Mijjn excuses. Ik maakte idd de fout door een woonwagenkamp te vergelijken met een asociale bende, wou even te lollig doen.
Sorry
Is al goed hoor.
pi_35154688
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
"Een sprongetje"...!

Ik moet zeggen: mijn oudste was als baby ideaal! Weinig jengelen, eten als een beer, sliep al direct (!) door 's nachts... Ik maakte me meteen zorgen: dit kán toch niet...?
Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
©Dumbo
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:53:28 #149
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35154730
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:52 schreef texelonia het volgende:

[..]

Oh zo uitvoerig heb ik het boek nooit gelezen. Maar vaak als m'n zoontje een lastige periode had dan bleek dat wel enigszins overeen te komen met zo'n sprongetje. Naar welke ontwikkelingen kunnen volgen keek ik nooit, omdat er dan een ellenlange lijst kwam van mogelijke ontwikkelingen, en je van tevoren toch niet weet welke dingen hij daarvan gaat ontwikkelen.
Dochter van een vriendin van mij is anderhalve maand ouder. Als haar dochter eens perikelen had met het een of ander, wisten wij al genoeg, en idd, anderhalve maand later ongeveer zaten wij met dezelfde fase Kheb geen boek nodig
pi_35154839
quote:
Ja dat ook idd
Noah was een maand of 4, maar heeft echt vreselijk last gehad van darmkrampjes en dat begon rond 4 maanden net wat minder te worden. Op een familie reünie vond een nicht van mij dat Noah ook wel stukjes brood en komkommer en dat soort dingen mocht. Mooi niet dus Uiteindelijk was alles ook wat later geworden en we overwogen om Noah bij mijn ouders te laten slapen, waar diezelfde nicht ook sliep. Maar omdat we er niet op gerekend hadden, hadden we geen flesvoeding extra meer, en konden het nergens meer krijgen. Volgens die nicht moesten we hem maar gewone melk geven Noah is dus gewoon met ons mee naar huis gegaan
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')