abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35115703
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:56 schreef iteejer het volgende:
Ik hoop dat ie een webcam met nightvision in zijn tuin en op die weilanden daarachter zet. Ben benieuwd wat daarop te zien zal zijn.
hmm.. Eigenlijk roept dit wat vragen op. Zijn de cirkels nu de oorzaak van (bijvoorbeeld) de lichtverschijnselen, of een gevolg van iets anders?

Zoals aliens bijvoorbeeld. Of vreemde krachten vanuit de aarde. Maar zouden andere verschijnselen zoals de lichteffecten dan niet ook moeten plaatsvinden wanneer er geen graan staat om een cirkel in te maken?

Of is alles seizoensgebonden? Zeg maar, een soort van zomervakantie voor buitenaardsen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_35117118
quote:
Of is alles seizoensgebonden? Zeg maar, een soort van zomervakantie voor buitenaardsen?
Nou ja, voor een graancirkel is op zijn minst graan nodig. En voor een duidelijke cirkel liefst ook een beetje hoog graan.

De keuze voor graan als 'doek' lijkt in ieder geval uit esthetische overwegingen te zijn. Je kunt er mooi en duidelijk in 'tekenen'. Dan moet je dus wel wachten tot het graan hoog genoeg is.
pi_35117415
quote:
op Ufoplaza heeft een 'columnist' gemeend een stukje over RvdB te moeten schrijven, hierin heeft hij het ook over Fok
Ik citeer : 'zeker wanneer het gaat om het "hersenloze" rapalje van FOK dat onwetendheid en IQ degeneratie tot leidende beginsel heeft verheven'
Is het niet leidend beginsel in dit geval? Zonder die extra e?
pi_35117714
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef Kizzy het volgende:
Zijn er soms leden van Skepsis aanwezig in dit forum?
Vanwaar deze vraag precies?
pi_35118061
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:37 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Nou ja, voor een graancirkel is op zijn minst graan nodig. En voor een duidelijke cirkel liefst ook een beetje hoog graan.

De keuze voor graan als 'doek' lijkt in ieder geval uit esthetische overwegingen te zijn. Je kunt er mooi en duidelijk in 'tekenen'. Dan moet je dus wel wachten tot het graan hoog genoeg is.
Dat snap ik, maar dan ga je er dus van uit dat het bij graancirkels draait om de cirkels pur sang. Niet dat zo'n cirkel een gevolg is van een ander fenomeen.

Maar de behoefte tot tekenen (of comminiceren, wat je wilt) blijft dus beperkt tot die tijden dat er graan staat?

Is dat dan niet een beetje vreemd eigenlijk?
pi_35118732
Er waren toch ook cirkels in het bonenveld of zo gevonden?. Maar goed mais-cirkels heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar dat kan aan mij liggen. Lijkt em ook wel geschikt materiaal.
pi_35119168
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:48 schreef Stenny het volgende:

[..]

Niet door mij, je zag dat ik Kizzy ook kritisch benaderde en dat terwijl haar bericht ten nadele van Robbert zou moeten zijn.
Neen , het bericht dat genverbrander rondstrooide, was ten nadele van Robbert.....
Kizzy haar bericht bracht naar voren dat het er maar sinds juli zou opgestaan hebben, en dat had zij van een mail die ze van de eigenaar kreeg.
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_35119492
quote:
Dat snap ik, maar dan ga je er dus van uit dat het bij graancirkels draait om de cirkels pur sang. Niet dat zo'n cirkel een gevolg is van een ander fenomeen.

Maar de behoefte tot tekenen (of comminiceren, wat je wilt) blijft dus beperkt tot die tijden dat er graan staat?

Ja, het is wel opvallend dat een gewas dus eerst tot een fatsoenlijk lengte moet groeien voordat er een cirkel in ontstaat.

Als het een 'natuurlijk' fenomeen zou zijn (door aardstralen of whatever) zou je verwachten dat je eigenlijk overal en het hele jaar door al dan niet duidelijk uitgetekende cirkels zou moeten aantreffen in verschillende soorten gewas.

Daar kun je tegeninbrengen dat een vage cirkel in halfvolgroeid gewas minder opvalt en dus makkelijk over het hoofd gezien kan worden.

Neemt niet weg dat opvallend veel cirkels uitsluitend in mooi volgroeid gewas worden aangetroffen en dan vooral in gewassen waarin het opvalt. Dat kan duiden op een 'bedoeling' achter het fenomeen. Het moet gezien worden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:31:59 #209
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35119516
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:13 schreef Mudman het volgende:
Er waren toch ook cirkels in het bonenveld of zo gevonden?. Maar goed mais-cirkels heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar dat kan aan mij liggen. Lijkt em ook wel geschikt materiaal.
Koolzaad iig wel. Is een teer gewas wat snel afbreekt. De plantjes in de aangetroffen cirkel waren nog intact, en vertoonden dezelfde biofysische afwijkingen als in sommige graancirkels worden aangetroffen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35119567
Kan iemand de ontwikkelingen misschien even beknopt samenvatten
Is er nog belangrijk nieuws?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:36:40 #211
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35119685
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Er zijn ook ijscirkels aangetroffen, en ook in andere gewassen ontstaan soms formaties. Koolzaad, zoals ik al noemde, maar ook mosterdzaad, mais en rijst.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35119706
Ik zal trouwens nog even een blikje in zijn boek werpen binnenkort. Wellicht kan ik er iets interessants uit halen betreft die graancirkels e.d.
Is er iemand die daar nog iets over wil weten? Misschien kan het bijdragen aan eventuele nieuwe mogelijkheden, al weet je nu natuurlijk niet meer wat wel of niet waar is, hè Robbert
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35119962
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:22 schreef pikki het volgende:

[..]

Neen , het bericht dat genverbrander rondstrooide, was ten nadele van Robbert.....
Kizzy haar bericht bracht naar voren dat het er maar sinds juli zou opgestaan hebben, en dat had zij van een mail die ze van de eigenaar kreeg.
Haal jij niet alles door elkaar?
pi_35120065
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:43 schreef Stenny het volgende:

[..]

De wens is de vader van de gedachte .
pi_35120169
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:02 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zo is het inderdaad. Robbert heeft zelf de publiciteit gezocht met zijn boek en TV optredens waarin ook persoonlijke details over hem naar voren kwamen. Daarin is hij nogal stellig geweest over zijn 'gaven' en zijn 'missie'. Dan kun je daar natuurlijk ook kritische vragen en opmerkingen over verwachten. In plaats van daar serieus op in te gaan geeft hij niet thuis of worden critici zelfs 'duivels' genoemd omdat ze zijn verhaal niet meteen voor zoete koek slikken. Als je het gelijk aan je zijde hebt dan kun je toch iedereen vol vertrouwen van degelijke repliek dienen?

Robbert zet zelf aan tot speculaties door niet inhoudelijk op kritieken in te gaan.
Denk je dat tegenover een stel schaamteloze sceppers valt in te gaan, ....?
Denk je dat wij believers niet weten dat er hier onder één hoedje door bepaalde forummers met skepsis gespeeld wordt ?
Die kereltjes houden er nogal wat leugenaars- praktijken op na om hun doel te bereiken, en hun gelijk te halen ....en ik kan het wel weten ...
Dat is dan ook hetgene waar Robbert het duivelse mee bedoelt ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_35120315
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:43 schreef Stenny het volgende:

[..]

Neen ik heb de bewijzen van die mails .
pi_35120442
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:54 schreef pikki het volgende:

[..]

Neen ik heb de bewijzen van die mails .
Het gaat er mij om dat ik niet zomaar iets voor zoete koek aanneem, ook niet van Kizzy die stelt dat de site al eerder in de lucht was dan de reading van Robbert. Ik accepteer dus niets zomaar niet ten nadele maar ook niet ten voordele van Robbert.
Waarom presenteer jij die 'bewijzen' eigenlijk niet, waarom zeg je niet eens wat je echte insteek is?
pi_35120618
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:58 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat ik niet zomaar iets voor zoete koek aanneem, ook niet van Kizzy die stelt dat de site al eerder in de lucht was dan de reading van Robbert. Ik accepteer dus niets zomaar niet ten nadele maar ook niet ten voordele van Robbert.
Waarom presenteer jij die 'bewijzen' eigenlijk niet, waarom zeg je niet eens wat je echte insteek is?
Mijn insteek zal wel de zuiverste van dit forum zijn, denk ik .
Ik hol niet achter de sceptici hun theorieen aan, ...zoals jullie...
pi_35121249
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:04 schreef pikki het volgende:

[..]

Mijn insteek zal wel de zuiverste van dit forum zijn, denk ik .
Ik hol niet achter de sceptici hun theorieen aan, ...zoals jullie...
Wake up call Pikki, ik hol niemand achterna, dat is tegen mijn principes. Dat jij de wereld zo graag zwart (ik) wit (jij) wil zien, is een keuze die je maakt, maar of je keuze slim is, waag ik te betwijfelen.
pi_35123258
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:31 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ja, het is wel opvallend dat een gewas dus eerst tot een fatsoenlijk lengte moet groeien voordat er een cirkel in ontstaat.

Als het een 'natuurlijk' fenomeen zou zijn (door aardstralen of whatever) zou je verwachten dat je eigenlijk overal en het hele jaar door al dan niet duidelijk uitgetekende cirkels zou moeten aantreffen in verschillende soorten gewas.

Daar kun je tegeninbrengen dat een vage cirkel in halfvolgroeid gewas minder opvalt en dus makkelijk over het hoofd gezien kan worden.

Neemt niet weg dat opvallend veel cirkels uitsluitend in mooi volgroeid gewas worden aangetroffen en dan vooral in gewassen waarin het opvalt. Dat kan duiden op een 'bedoeling' achter het fenomeen. Het moet gezien worden.
Robbert heeft ook een circel gezien in de sneeuw (er staat een foto in zijn boek).

Overigens zijn er ook vreemde lichtcircels op gebouwen e.d. te vinden. Een tijdje terug heb ik hier de url ervan op het fok geplaatst. Weet nu zo gauw niet meer waar die is.
pi_35123418
http://www.bltresearch.com/

zeer uitgebreidde graancircel site met veel getuigenverklaringen op een wetenschappelijke manier benaderd.

Na het uitpluizen van deze site(met bijbehorende links) is het onmogelijk nog langer skeptische te zijn over graancircels gemaakt door ufo's.

ffe checkuh
pi_35123986
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef Stenny het volgende:

[..]

Wake up call Pikki, ik hol niemand achterna, dat is tegen mijn principes. Dat jij de wereld zo graag zwart (ik) wit (jij) wil zien, is een keuze die je maakt, maar of je keuze slim is, waag ik te betwijfelen.
Neeee, jij wil dat iedereen jou en je sceptische vriendjes achterna hollen en allen samen roepen dat R een grote boeman - leugenaar is , die niet op je flutvraagjes ingaat ....
pi_35124216
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef CarDani het volgende:

http://www.bltresearch.com/

zeer uitgebreidde graancircel site met veel getuigenverklaringen op een wetenschappelijke manier benaderd.

Na het uitpluizen van deze site(met bijbehorende links) is het onmogelijk nog langer skeptische te zijn over graancircels gemaakt door ufo's.

ffe checkuh
Ja, Nancy Talbott (de T van BLT) hebben we al voorbij zien komen in deze topics. Niet bepaald een instituut dat er erg wetenschappelijke methoden op na houdt. (Zie het gedoe rond haar bezoek aan Robbert en haar 'ooggetuigeverslag' van de gebeurtenissen)
pi_35124358
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:22 schreef pikki het volgende:

[..]

Dat klopt , toevallig vond ik de mail nog terug, normaal bewaar ik niet alle mails die ik krijg maar ik vond dat ik deze hier moest plaatsen.
Wanneer is de opname geweest van de serie waar Robbert aan meedeed
ook in Juli toevallig?
Blond zijn is geen schande, toch?
pi_35124383
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:27 schreef pikki het volgende:

[..]

Neeee, jij wil dat iedereen jou en je sceptische vriendjes achterna hollen en allen samen roepen dat R een grote boeman - leugenaar is , die niet op je flutvraagjes ingaat ....
Neem ff lekker een chill-pil of zo.
Feit is gewoon dat Robbert op geen enkele manier in gaat op de opgeworpen vragen. Wanneer iemand dit soort fantastische zaken beweert te kunnen doen, dan lijkt het me toch een eitje voor hem om de skeptici door overtuigend bewijs de mond te snoeren.

Maar dat doet hij niet. Hij hult zich in stilzwijgen omtrent argumenten, en komt niet verder dan als een dreinende kleuter stampvoetend "da's niet waar, jullie zijn gemeen!" roepen.

Tsja... Dan kom je natuurlijk helemaal niet meer geloofwaardig over. Gek he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')