abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:42:59 #176
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35109990
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:33 schreef iteejer het volgende:

[..]

..............
Dat men de Fokkers zo generaliserend zwaar negatief neerzet bewijst slechts dat ook zij een bepaald beeld volgen en napraten.
Precies. Er wordt daar wel vaker laatdunkend over Fok gedaan, terwijl er daar imo juist ontzettend slecht gemodereerd wordt. Maar goed, genoeg over UP, ik ben daar al lang geleden afgehaakt.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35109998
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:33 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ja, ze zijn daar ietwat eenzijdig. Je wordt echt verondersteld een believer te zijn als je daar post. Terwijl we hier in truth beslist de discussie aan willen blijven gaan met de non-believers, en naar onszelf ook kritisch willen blijven.
Dat men de Fokkers zo generaliserend zwaar negatief neerzet bewijst slechts dat ook zij een bepaald beeld volgen en napraten.
De fokkers....
Klinkt als een gezin waarvan de leden elkaar dagelijks meerdere malen in de haren vliegen maar die een commentaar leverende of aanvallende buitenstaander hard aan zullen vallen.... sweet

Maar ja... ik snap je punt.
Blijkbaar in dat intrinsiek aan het menszijn. En nu allemaal heel hard "boeeeeeeeh" roepen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35110079
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:35 schreef pikki het volgende:

[..]

Zijn columns worden door mij bijna altijd zeer erg op prijs gesteld , ...enik lees ze al meedere jaren ....
Pikki......Kijk eens.....
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:25 schreef Mudman het volgende:

[..]

He die schrijver is Belg. Ik ken precies een Belg met dezelfde opvattingen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35110098
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik heb het meer te doen met mensen die zich door zijn bullshit laten inpakken, dan met het beschermen van hem en zijn management d.m.v. het negeren van zaken die door hem zelf nota bene publiekelijk zijn gemaakt.
Je nobele en missionaire motieven maken je een ware kruisridder der enige en echte waarheid.
Kritisch zijn mag, is iets dat altijd in truth sterk vertegenwoordigd is geweest, en volop de ruimte heeft gehad. Vaak zelfs meer ruimte claimde dan het eigenlijke onderwerp van Truth.

Het ging ons vooral om de manier waarop. Geruchten die negatief zijn worden wel heel erg makkelijk als waarheid en uitgangspunt aangenomen, terwijl positieve beweringen a priori de grond in gestampt worden.

Wees dus ook krtisch op de manier waarop je kritisch bent. Krtisch zijn betekent niet dat je je omwille van datgene wat in jouw ogen 'de waarheid' is, alles kunt veroorloven.
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:46:57 #180
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35110131
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:36 schreef Mirage het volgende:
Dat mag, dat hij bijval krijgt van andere "gelovigen" die het wetenschappelijk paradigma tot religie hebben verheven is ook nog enigszins voorstelbaar, zeker wanneer het gaat om het "hersenloze" rapalje van FOK

nou zou ik natuurlijk kunnne wijzen op een topic binnen truth dat nogal een ophef veroorzaakt, maar ik ga er van uit dat een oprecht geïnteresseerde en iemand die zich echt wil inlezen vanzelf tegen dit item aan zal lopen....
ik ben niet gek...
ik ben een kerstvrouw ~:)

kan haast niet missen!
pi_35110195
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:45 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het ging ons vooral om de manier waarop. Geruchten die negatief zijn worden wel heel erg makkelijk als waarheid en uitgangspunt aangenomen, terwijl positieve beweringen a priori de grond in gestampt worden.
Niet door mij, je zag dat ik Kizzy ook kritisch benaderde en dat terwijl haar bericht ten nadele van Robbert zou moeten zijn.
pi_35110238
Het 'seizoen' begint tegen April

Eens kijken of Robbert zijn naam hoog weet te houden. Hij heeft bijna jaarlijks de 'primeur'

Ben benieuwd of alle belangstelling voor zijn persoontje de 'lichtbollen' ervan zal weerhouden in Robberts achtertuin aan het werk te gaan.
pi_35110287
voor pikkie omdat hij het zo lief vroeg.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:50:48 #184
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35110300
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:49 schreef Prst_ het volgende:
Het 'seizoen' begint tegen April

Eens kijken of Robbert zijn naam hoog weet te houden. Hij heeft bijna jaarlijks de 'primeur'

Ben benieuwd of alle belangstelling voor zijn persoontje de 'lichtbollen' ervan zal weerhouden in Robberts achtertuin aan het werk te gaan.
Ik weet het, de eerste cirkels verschijnen altijd in Hoeven. Ik ben ook heel benieuwd hoe het dit jaar zal gaan.
pi_35110367
Goh, Pikki is helemaal wild geworden door die collumn, of zou hij weer teveel kleurstoffen of zoiets op hebben.

-edit- he?ik heb net iets vreemds waargenomen denk ik...
pi_35110438
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:42 schreef Marietje_34 het volgende:
Precies. Er wordt daar wel vaker laatdunkend over Fok gedaan, terwijl er daar imo juist ontzettend slecht gemodereerd wordt. Maar goed, genoeg over UP, ik ben daar al lang geleden afgehaakt.
Een aantal wat extreme believers die hier destijds voortdurend voor een enorm circus zorgden is daarheen gegaan, er zit dus wel wat oud zeer
pi_35110490
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:50 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik weet het, de eerste cirkels verschijnen altijd in Hoeven. Ik ben ook heel benieuwd hoe het dit jaar zal gaan.
Hebben ze daar tegenwoordig ook al spreuken als: 'de cirkels verschijnen vroeg dit jaar, we krijgen vast een natte zomer' ?.
pi_35110543
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:51 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het vreemde is dat mensen die doorgaans als stokpaardje "ik geloof het niet, bewijs het maar als het waar is" hebben wèl losse flodders over RvdB's privéleven voor waar aannemen en daar een hele lading feiten/conclusies aan denken te kunnen verbinden.

klein voorbeeld: er registreerd zich een user om mee te kunnen delen dat hij via een vriend van hem vernomen heeft dat RvdB zich enkele jaren terug op een homoforum zou hebben begeven.
Meteen wordt dit door sommige users als "zeer aannemelijk" bestempeld en trekken diezelfde mensen er allerlei conslusies uit.
Beetje willekeur en onzinnig imo.
[..]
Er is nooit gezegd dat dit "zeer aannemelijk" is, dit verhaal is altijd met een korrel zout genomen. Waarom verdraai je de waarheid?
quote:
Ik ga er van uit dat je dit niet meent.
Helaas wel.
quote:
Lees de reeks terug en je zal bevestigd krijgen dat users uit verschillende hoeken zich hieraan schuldig maken. Al dan niet aangewakkerd door soms subtiel, soms minder subtiele adviezen een psychiater te bezoeken.
[..]
Dat is toch een heel goed advies voor Robbert?
quote:
Projecteer je nou je eigen gedrag ( en dat van enkele andere users) alweer op een andere user/mod ?
Het is imo een zwaktebod en dooddoener om iedere keer als er kritiek ,al dan niet direct op jou gericht , is vervallen wordt in "je hebt zeker iets tegen mij persoonlijk/ je bent niet objectief en je mag mij niet omdat ik ene andere mening heb" .....
[..]
Ik vind idd dat er te snel het woord "heksenjacht" uit de kast wordt getrokken op het moment dat een scepticus wat van zich laat horen.
quote:
Ben jij nou ook al arts ?
Moet je dan arts zijn om te kunnen zien dat het niet goed gaat met die jongen?
pi_35110573
Ik hoop dat ie een webcam met nightvision in zijn tuin en op die weilanden daarachter zet. Ben benieuwd wat daarop te zien zal zijn.
pi_35110730
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:56 schreef iteejer het volgende:
Ik hoop dat ie een webcam met nightvision in zijn tuin en op die weilanden daarachter zet. Ben benieuwd wat daarop te zien zal zijn.
*mompelt iets over touw en planken enzo*
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_35110758
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:56 schreef iteejer het volgende:
Persoonlijk zou ik hem graag uit willen nodigen een paar weekjes in april, als die maand het meest waarschijnlijk is dat het fenomeen waargenomen wordt rondom rvdb, bij familie van mij te gaan logeren.

Een maandje op de boerderij
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35110787
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:56 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vind idd dat er te snel het woord "heksenjacht" uit de kast wordt getrokken op het moment dat een scepticus wat van zich laat horen.
Bijna 50 topics doorbashen is iets anders dan 'een scepticus die wat van zich laat horen'. Niemand zal in ernst volhouden dat het negatieve steeds zorgvuldig en gefundeerd gebracht werd; vandaar dus de term 'bashen'. Voor je daar over valt
pi_35110813
quote:
Goed idee. Óf je hebt de kans om de lichtbollen in actie te zien,óf je ziet iemand in pyjama met een plank o.i.d. zijn best doen op een zo mooi mogelijke cirkel te stampen.

Of er gebeurt helemaal niks. Dat zou wel een trendbreuk zijn.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:05:53 #194
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35110964
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:02 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Goed idee. Óf je hebt de kans om de lichtbollen in actie te zien,óf je ziet iemand in pyjama met een plank o.i.d. zijn best doen op een zo mooi mogelijke cirkel te stampen.

Of er gebeurt helemaal niks. Dat zou wel een trendbreuk zijn.
Vraagje aan jou: wat vind je van het filmpje dat Robbert heeft gemaakt waar je lichtbollen ziet, achter de bomen? Vertoond in "Wonderen bestaan'?
Als ik het goed begrepen heb zijn dit de 'lichtbollen in actie' , voglens Robbert?
pi_35110977
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:00 schreef Mirage het volgende:
Persoonlijk zou ik hem graag uit willen nodigen een paar weekjes in april, als die maand het meest waarschijnlijk is dat het fenomeen waargenomen wordt rondom rvdb, bij familie van mij te gaan logeren.

Een maandje op de boerderij
Daar zal ie wel spoken zien ja }:O

Hmm. Sorry. Schoot er ff uit. Etc.
pi_35111150
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef iteejer het volgende:

[..]

Daar zal ie wel spoken zien ja }:O

Hmm. Sorry. Schoot er ff uit. Etc.

Weiland, graan en ruimte voor lichtbollen genoeg daar
Sir Winston Churchill
pi_35111184
quote:
Niemand zal in ernst volhouden dat het negatieve steeds zorgvuldig en gefundeerd gebracht werd
Je kunt ook evenmin volhouden dat het 'postitieve' steeds zorgvuldig en gefundeerd gebracht werd.

Ik vind het wat raar dat in een discussie een stellingname tegen de geloofwaardigheid van Robbert (en dus een kritische houding tegenover hem) wordt bestempeld als 'negatief', in de zin van onredelijk of haatdragend o.i.d.

Naast een aantal debielen die niets anders doen dan een onbeargumenteerde one-liners plaatsen zijn er ook die een stelling innemen en die onderbouwen met argumenten.

Dat deze stellingname haaks staat tegenover de letterlijke beweringen van Robbert is geen reden om het af te doen als 'bashen'. Op het moment dat er geen fundament is voor twijfels zou dat terecht zijn, maar naar mijn mening worden twijfels hier over het algemeen zorgvuldig beargumenteerd.
pi_35111369
quote:
Vraagje aan jou: wat vind je van het filmpje dat Robbert heeft gemaakt waar je lichtbollen ziet, achter de bomen? Vertoond in "Wonderen bestaan'?
Als ik het goed begrepen heb zijn dit de 'lichtbollen in actie' , voglens Robbert?
Ja, dat filmpje heb ik gezien. Het was te vaag om te zien wat het nou precies was. De lichten waren op grote afstand en er stonden bomen voor. Voor zover ik begreep hadden die specifieke lichten ook geen cirkel o.i.d. achtergelaten, maar het verhaal eromheen heb ik niet helemaal voor de geest.

Die 'bollen' zouden nog van alles kunnen zijn. Niet een filmpje waar je veel mee kunt.
pi_35111639
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef Prst_ het volgende:
Naast een aantal debielen die niets anders doen dan een onbeargumenteerde one-liners plaatsen zijn er ook die een stelling innemen en die onderbouwen met argumenten.

Dat deze stellingname haaks staat tegenover de letterlijke beweringen van Robbert is geen reden om het af te doen als 'bashen'. Op het moment dat er geen fundament is voor twijfels zou dat terecht zijn, maar naar mijn mening worden twijfels hier over het algemeen zorgvuldig beargumenteerd.
Ik had het ook voornamelijk over degenen waaraan jij refereert als 'debielen'. Ik zou ze eerder als 'wat overenthousiast tov hun eigen overtuiging' willen kwalificeren. 'Debiel' is een welomschreven begrip dat een bepaalde IQ-grens aanduidt, ik meen 40, en objectieve meetwaarden voor deze vaststelling ontbreken

Neemt niet weg dat de continu aanwezige denigrerende slowchat de sfeer aardig tekent.

Ik vind het bovenal jammer. Want al met al is er een hoop boven tafel gekomen, er is een boel gecombineerd, menig journalistieke medewerker zou zijn vingers aflikken bij dit feitenmateriaal. Zo mag het ook zijn, zo móet het ook zijn, maar richt dat dan vooral op datgene wat hij dóet, en niet zozeer op speculaties waarom hij of zijn vader of wie ook iets wel of niet doet.

De tijd die velen hier in steken verdient het om dit een mooie interessante en spannende thread te worden, waarnaar velen kijken, nieuwsgierig wat er nu weer aan concrete dingen boven tafel komen. Deels is dat ook zo. Maar dit is ook deels het hoekje waar je met de nodige slowchat en oneliners wat lacherig kunt doen over alles wat paranormaal is, en over RvdB in het bijzonder.
Dat kaf diskwaliificeert het koren.

En als dan steeds meer de neiging komt om in iemand privé-leven te graven, ook al geeft hij daar middels zijn boek of uitlatingen daar zelf aanleiding toe, wordt het echt te dol.
pi_35111824
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:23 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik had het ook voornamelijk over degenen waaraan jij refereert als 'debielen'. Ik zou ze eerder als 'wat overenthousiast tov hun eigen overtuiging' willen kwalificeren. 'Debiel' is een welomschreven begrip dat een bepaalde IQ-grens aanduidt, ik meen 40, en objectieve meetwaarden voor deze vaststelling ontbreken

Neemt niet weg dat de continu aanwezige denigrerende slowchat de sfeer aardig tekent.
Geheel mee eens. Maar dat mag bekend zijn
quote:
Ik vind het bovenal jammer. Want al met al is er een hoop boven tafel gekomen, er is een boel gecombineerd, menig journalistieke medewerker zou zijn vingers aflikken bij dit feitenmateriaal. Zo mag het ook zijn, zo móet het ook zijn, maar richt dat dan vooral op datgene wat hij dóet, en niet zozeer op speculaties waarom hij of zijn vader of wie ook iets wel of niet doet.
Dat punt lijkt jou niet relevant maar is het hier wel omdat de vader het boek heeft geschreven en ongeveer evenveel publiciteit trekt als de zoon zelf. Niet alleen hier maar in het algemeen. Vandaar dat die verhouding deel is geworden van de discussie. En dan ook vooral naar aanleiding van het boek.
quote:
De tijd die velen hier in steken verdient het om dit een mooie interessante en spannende thread te worden, waarnaar velen kijken, nieuwsgierig wat er nu weer aan concrete dingen boven tafel komen. Deels is dat ook zo. Maar dit is ook deels het hoekje waar je met de nodige slowchat en oneliners wat lacherig kunt doen over alles wat paranormaal is, en over RvdB in het bijzonder.
Dat kaf diskwaliificeert het koren.

En als dan steeds meer de neiging komt om in iemand privé-leven te graven, ook al geeft hij daar middels zijn boek of uitlatingen daar zelf aanleiding toe, wordt het echt te dol.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')