http://www.telegraaf.nl/b(...)izenden_moslims.htmlquote:'Heilig' kalf trekt duizenden moslims
CAIRO - Duizenden Egyptenaren hebben maandag geprobeerd een glimp op te vangen van een kalfje waarvan de geboorte volgens dorpsbewoners het „antwoord van God op de aanval op de islam” is.
De huidplooien van het beestje, dat kortgeleden ter wereld kwam in het zuid-Egyptische dorpje Tunis, zouden bij de geboorte de woorden „Er is geen andere God dan Allah” hebben gevormd. Dat meldde een lokale politieagent, die maandag wanhopig probeerde de menigte in bedwang te houden.
Zo'n 20.000 mensen dromden maandag samen voor het huis van de eigenaar van het kalf, Mohammed Abu Dif. De politie zei dat het hoge aantal nieuwsgierigen het gevolg was van de internationale rel rond de spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten.
oow die zag ik niet op nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:20 schreef Loedertje het volgende:
Er worden ook biggetjes geboren met huidplooien waarin in arabisch schrift staat te lezen * eet meer varken*
So?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:23 schreef Borkydude het volgende:
En als ze het gezien hebben heeft een mens het erin gezet.
Aandacht.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:24 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Nee dat denk ik niet , waarom zou hij dat gaan doen ?
Nee hij is zo geboren volgens de bronquote:
dat foto heb ik nietquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
Kijk, het portret van Jesus in een geroosterde boterham.
[afbeelding]
En als je goed luistert hoor je wat hij zegt:
'van geroosterd brood eten krijg je kanker!'
Waar blijft die foto van dat kalfje Meki? Of mag dat niet van de profeet?
Kortom flauwekul weer.quote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:37 schreef Drugshond het volgende:
Doet me denken aan dit verhaal.
[afbeelding]
Je hebt gezien wat de bron is? En serieus, geloof je dit nou echt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hij is zo geboren volgens de bron
Ik welquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:43 schreef Weet_ik_niet het volgende:
[..]
Je hebt gezien wat de bron is? En serieus, geloof je dit nou echt?
Ik zie daar een bevallige vrouw in, maar geen Jezus.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
[afbeelding]
Hoe weet je nou hoe Jezus eruit zag??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie daar een bevallige vrouw in, maar geen Jezus.
Ik weet dat hij op z'n minst geen vrouw was.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:02 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hoe weet je nou hoe Jezus eruit zag??
Gezien het feit dat nog altijd 98% van de wereld in een of andere god gelooft, denk ik dat dat lang op zich zal laten wachten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:24 schreef Fool het volgende:
Wat een achterlijke mongolen!
Eender welke god is een verzinsel van de mens om onverklaarbare zaken op af te schuiven. Misschien wordt het tijd dat de wereld dat eens leert...
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:38 schreef Lexie het volgende:
Alsof de almachtige moet communiceren via de huidplooien van een kalf![]()
![]()
.
Vergeet maar dat ze dat zelf inzien. Ze ervaren hun god immers. En al die andere mensen? Die denken alleen maar dat ze god ervaren, maar in werkelijkheid ervaren ze de duivel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:41 schreef Borkydude het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat 98% van de wereld in god gelooft, tientallen verschillende goden, en allemaal denken ze dat hun het juist hebben, en de rest van de wereld gaat branden in hel omdat ze het niet juist hebben.
Ongelovigen zijn te blind voor de waarheid, jij opent deze topic alleen om jouw eigen religie te bashen door de ongelovigenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)izenden_moslims.html
Een kalfje geboren met „Er is geen andere God dan Allah zegt erg veel op dit moment
dit zijn geen wonderen maar echt
![]()
Hoe komt de westerse wereld anders aan de moderne technologyquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:54 schreef koffiekoekje het volgende:
Sinds wanneer is analfabetisme een geloofsovertuiging?![]()
dat er geen andere god bestaatquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En wat wil Allah hier nou mee zeggen volgens jou Meki?
ik weet niet denk het welquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus volgens jou is de andere helft van de wereldbevolking de verkeerde god aan het geloven?
oowquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vraag me af of Meki het wel gelooft, zoals 'men' hier aanneemt. Zijn PI's en smileys doen me anders vermoeden.
Je weet overigens dat Allah dezelfde god is als de god die Christenen en Joden aanbidden?quote:
dat weet ik er bestaat maar een GODquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet overigens dat Allah dezelfde god is als de god die Christenen en Joden aanbidden?
Ik geloof in 0 goden...quote:
Pardon? Misschien zijn gelovigen wel gewoon zo wanhopig dat ze overal iets in gaan zoeken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:14 schreef Reporter het volgende:
[..]
Ongelovigen zijn te blind voor de waarheid, jij opent deze topic alleen om jouw eigen religie te bashen door de ongelovigen
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:16 schreef HassieBassie het volgende:
Vanmorgen was ik aan het poepen, en wat denk je? Een afbeelding van Mohammed, in mn mooie verse drol! Helaas heb ik geen digicam, anders was ik nu beroemd geweest![]()
Dat is een oud-Hollandse genverbrander.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Een kalfje geboren met „Er is geen andere God dan Allah zegt erg veel op dit moment
![]()
Jammer dat ik dit hele kalf-verhaal nèt pas las. Ik heb vanochtend een drol gelegd, dat wil je niet weten. Ik had 'm eigenlijk ook moeten lezen, net als de huisplooien van dat kalfje en net als koffiedrab en theebladeren. Wat een kul zeg. Iedereen ziet in plooien wat-ie wíl zien, en dit komt de moslimfanatici nu wel ineens èrg goed uit.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:31 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Meki jij moet toch beter weten met je provocerende discussies.
Wie zegt dat 20.000 mensen dat beest gezien hebben, omdat 1 gek zei dat daar tekens van god in stonden geloofd de hele moslimgemeenschap (laat meteen zien hoe achterlijk dat volk is) dat het waar is. Als het een godswonder zou zijn dan zou hij er toch wel voor zorgen dat het meer bekend zou worden en het niet in twijfel getrokken zou worden, dat word hier wel bij gedaan. Ik heb zojuist gescheten en daaruit vertelde mijn god me dat dit bericht op dikke stront slaat!
Idd Tegenwoordig kan die gast ook gewoon mailen hoor, dus als ie wat belangrijks te melden heeft mailt ie wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik denk dat maar weinig moslims de Telegraaf lezen eik.
Allah verschijnt in de gedaante van een kalf? Ik heb Zondag nog kalfsoesters op of waren het allah-oesters?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Je had ook schaap kunnen zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:33 schreef Alicey het volgende:
Was er eerder ook geen varken gevonden die iets soortgelijks had?
Een schaap is geen onrein dier..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:54 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je had ook schaap kunnen zeggen
Maar da's weer persoonlijk he.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nee, maar onder je usericon promoot je het schaapje wel mooi ff
De ondertitel heeft niet te maken met mijn icoon hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik help je wel ff mee promoten:![]()
.... om hem of haar terug te vinden
Aaaah nu heb je m weggehaald, weet je zeker dat het geen geit was?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ondertitel heeft niet te maken met mijn icoon hoor.
Whuh? Je bedoelt toch niet mijn icoon?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:41 schreef Integrity het volgende:
[..]
Aaaah nu heb je m weggehaald, weet je zeker dat het geen geit was?
Herstel... icoontjequote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Whuh? Je bedoelt toch niet mijn icoon?
Iedere kat wordt geboren met de "M "van Mohammed.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
U bent de moderator, U zegt het maar...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:28 schreef Alicey het volgende:
Hm... Zullen we even stoppen met deze slow chat?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Ja natuurlijk... Allah, de grote Godheid, de schepper van hemel, aarde, het universum... alle paralelle dimensies incluis, de levenskracht van het universum in hoogst eigen ehhh... entiteit... die geeft de wereld een teken door een paar huidplooien in een lammetje. Iets beters kon ie niet verzinnen. Waarom de wereld overtuigen als het op een dergelijke omslachtige manier kan? Ja toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeg jij
de mensen hebben het met hun eigen ogen gezien
Nee, het ergste is dat hij zich zelf heel serieus neemt.quote:
Allah maangod?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:08 schreef Integrity het volgende:
Hier Meki:
http://www.sign2god.com/f(...)htergrond-Islam.html
Allah is de enige God komt van de uitspraak van Mohammed aan de heidenen, die een hoop goden hadden (360 zeggen ze nu hier in dit topic). Allah was de grootste God ook wel de maangod genoemd, vandaar het symbool van de maan die je in de Islam terug ziet. Mohammed zei tegen de heidenen: Allah is de grootste (in de context van er zijn meerdere goden), daarom zei hij niet: Allah is groot. Mohammed probeerde de Christenen en Joden te overtuigen, maar die moesten daar niets van hebben omdat zij wisten dat het om de maangod ging. Toendertijd was Mekka overigens ook de heilige plaats voor de maangod, om het zo maar ff te noemen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ook lullig, als je als god voor het eerst wordt genoemd in graffitti.
Zulke voorbeelden is echt niet nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Het wordt echt met de dag leuker.
Eerst maken ze hun eigen mensen af en steken hun eigen gebouwen in de brand wegens een paar stripjes in een krant welke de meeste nooit gezien of uberhaupt van gehoord hebben.
En vervolgens moeten ze de bevestiging van hun geloof uit een pas geboren rund halen.
Je praat in raadselsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zulke voorbeelden is echt niet nieuws
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef ArieDeKnaller het volgende:
allah zal er wel niets mee te maken hebben. Anders was dat kalf met met een bomgordel geboren!![]()
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomtquote:
Het is een typisch religieus verschjnsel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef LXIV het volgende:
Het komt wel vaker voor dat de naam van Allah, in het Arabisch, verschijnt op schijnbaar normale voorwerpen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook met enige regelmaat een watermeloen doorgesneden waarin dan ook meer of minder duidelijk de naam van Allah of een koranvers te lezen is.
Of je dit nu aan een wonder toeschrijft, of hier een statische verklaring aan geeft: "er worden per dag miljoenen watermeloenen doorgesneden in de Arabische wereld, dus de kans dat er één in de zoveel jaar een tekst lijkt te bevatten...' maakt niet uit. Feit is wél dat dit gebeurt.
In dat opzicht doen de christenen overigens zeker niet onder voor de christenen. Ook als er in Nederland een Mariabeeldje spontaan bloed begint te huilen komt het volk van heinde en verre aangestroomd om dit te bekijken en te aanbidden. Enkele jaren geleden stond er zo'n beeldje in Berlicum (NB). Op een zaterdag stond het vanaf de snelweg vol met bussen van bezoekers.
Roep dus niet te snel dat dit een typisch islamitisch verschijnsel is. Het komt overal voor.
Of je er een teken van God in ziet, of het als een toevalligheid beschouwt moet je natuurlijk zelf weten.
Ja sterker nog. Zelfs op BK ijsjesquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomt
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja sterker nog. Zelfs op BK ijsjes
Inderdaad. Dat is nog preciezer gezegd!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een typisch religieus verschjnsel.
Laat me raden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomt
Je moest eens weten hoeveel gasten er op jouw foto's af rennen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Idioterie.Er stromen zeker niet duizenden op af als er per ongeluk de naam van de duivel staat hè?
Cant say, maar je zag dus blijkbaar wel wat andere moslims er in zagenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:38 schreef LXIV het volgende:
Op het plaatje van het rotsblok in zee valt ook nog een knielende man te ontwaren. (Dus net alsof hij aan het bidden is.) Staat zijn "hoofd" toevallig ook nog richting Mekka ?
cable TV meeeeeeeeen!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:41 schreef popolon het volgende:
Volgens mij heeft een kameleon elke dag wel een andere boodschap.
Wat een gedoe om niks weer zeg.
welkom broederquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Mensen ik zie hier heel veel racistische reacties, dat vind ik ook normaal want er is niemand die erop terugspreekt.
Als ik de reacties lees denk ik dat er heel veel mensen bepaalde bevolkingsgroepen generaliseren. En door invloed van de media (bijv. cartoons) zien we hoe mensen over bepaalde bevolkingsgroepen denken. Ik ga het niet meer hebben over de cartoons gedoe, maar ik wil wel nog een keer zeggen dat vrijheid van meningsuiting niet betekent vrijheid van beledigen. Nu zul je zeggen van "ach hou toch op man, ik mag zeggen wat ik wil", dan heb je ten eerste geen respect voor andermans geloof, geen kennis over het geloof, en lok je zelf een discussie aan. Als iemand in iets gelooft moet je niet vragen waarom maar moet je hem respecteren, want alleen door een elkaar respecterende samenleving kan de wereld verbeterd worden. Of niet dan?
Sinds wanneer zjn moslims een ras?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Mensen ik zie hier heel veel racistische reacties, dat vind ik ook normaal want er is niemand die erop terugspreekt.
Sinds er sprake is van generalisatie?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sinds wanneer zjn moslims een ras?
Nee als je daar telkens op in moet gaan dan kun je je baan wel opzeggen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:55 schreef Triggershot het volgende:
Sinds er sprake is van generalisatie?
Is over algemeen generalisatie geen voorbode van racisme?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".
Mensen reageren hier op de gedragingen van een bepaalde groep moslims. Ze vinden het belachelijk gedrag. Dat wil nog niet zeggen dat ze alle moslims achterlijk vinden.
Nee. Racisme is een *vorm* van generalisatie, namelijk die die alle mensen met een bepaalde kleur over één kam scheert. Je kunt ook alle moslims over één kam scheren, maar dat is geen racisme, aangezien het moslim-zijn niet gebonden is aan een 'ras'.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:59 schreef Triggershot het volgende:
Is over algemeen generalisatie geen voorbode van racisme?
Sorry?quote:Vreemd dat men dan toch kan in Het westen kan accepteren dat het in naam van de islam wordt gedaan.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:00 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
spreek nergens over waar je een kennis van hebt, want dan spreek je echt onzin.![]()
Ik zeg niet dat generalisatie hetzelfde is als rasicme, en ik roep ook niet steeds dat er rasicme of discriminatie wordt gepleegd. Ik heb gezien dat er rasistische opmerkingen zijn op deze forum, dat heb ik effe medegedeeld. Maar ja, als jij zo eigenwijs wilt doen is jou probleem.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".
Mensen reageren hier op de gedragingen van een bepaalde groep moslims. Ze vinden het belachelijk gedrag. Dat wil nog niet zeggen dat ze alle moslims achterlijk vinden.
Je bewijst nu zelf dat racisme/generalisatie essentieel met elkaar verbonden zijn. Moslims zien zichzelf wel als ras hoor, net zoals Judaisme door sommigen als ras wordt geaccepteerd.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Racisme is een *vorm* van generalisatie, namelijk die die alle mensen met een bepaalde kleur over één kam scheert. Je kunt ook alle moslims over één kam scheren, maar dat is geen racisme, aangezien het moslim-zijn niet gebonden is aan een 'ras'.
radicalisering enzo,quote:Sorry?
er moet nog een g voor eenquote:
Ik heb alleen respect voor mensen welke respect voor mij hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Als ik de reacties lees denk ik dat er heel veel mensen bepaalde bevolkingsgroepen generaliseren. En door invloed van de media (bijv. cartoons) zien we hoe mensen over bepaalde bevolkingsgroepen denken. Ik ga het niet meer hebben over de cartoons gedoe, maar ik wil wel nog een keer zeggen dat vrijheid van meningsuiting niet betekent vrijheid van beledigen. Nu zul je zeggen van "ach hou toch op man, ik mag zeggen wat ik wil", dan heb je ten eerste geen respect voor andermans geloof, geen kennis over het geloof, en lok je zelf een discussie aan. Als iemand in iets gelooft moet je niet vragen waarom maar moet je hem respecteren, want alleen door een elkaar respecterende samenleving kan de wereld verbeterd worden. Of niet dan?
Jezusquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
[afbeelding]
Waar blijft die foto van dat kalfje Meki? Of mag dat niet van de profeet?
Moslims zien zichzelf volgens jou als een RAS? Dat is niet erg bijster als je het mij vraagt.. Maar dat ze een aantal moslims geen boodschap hebben aan de wetenschap was natuurlijk al langer duidelijk. Had hier trouwens nog nooit van gehoord, maar niet heel onverwachts dat er moslims zijn die zichzelf zo zien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims zien zichzelf wel als ras hoor
[..]
Weet je nog wat ik over jou zeiquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Moslims zien zichzelf volgens jou als een RAS? Dat is niet erg bijster als je het mij vraagt.. Maar dat ze een aantal moslims geen boodschap hebben aan de wetenschap was natuurlijk al langer duidelijk. Had hier trouwens nog nooit van gehoord, maar niet heel onverwachts dat er moslims zijn die zichzelf zo zien.
tuurlijk welquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn bekeerde Hollanders dan geen echte moslims?
Hoe kan iemand dan beweren dat moslims een 'ras' zijn? Rassen bestaan überhaupt niet, maar dat even daargelaten.quote:
Omdat islam geen rassen kent, enkel moslim of anders gelovige.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe kan iemand dan beweren dat moslims een 'ras' zijn? Rassen bestaan überhaupt niet, maar dat even daargelaten.
Als de islam geen rassen kent, dan zijn moslims dus ook geen ras.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat islam geen rassen kent, enkel moslim of anders gelovige.
De islam ziet zich als een nationaliteit/soort wat zich onderscheidt van anders denkenden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als de islam geen rassen kent, dan zijn moslims dus ook geen ras.
Hebben ze ook een eigen land dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:18 schreef Triggershot het volgende:
De islam ziet zich als een nationaliteit/soort wat zich onderscheidt van anders denkenden.
haddenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hebben ze ook een eigen land dan?
Laatste vertegenwoordiger van de Islam was Ottomaanse kalifaat (turkije) , locatie is niet echt relevantquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En welk land is dan precies moslimland en dient dat te worden terugveroverd?
Nederland veroveren is ook een optie dus?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:25 schreef Triggershot het volgende:
Laatste vertegenwoordiger van de Islam was Ottomaanse kalifaat (turkije) , locatie is niet echt relevant
Nopez, land waarmee je verbond hebt gesloten binnenvallen is ten strengste verbodenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nederland veroveren is ook een optie dus?
Hebben wij een verbond met alle moslims dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:28 schreef Triggershot het volgende:
Nopez, land waarmee je verbond hebt gesloten binnenvallen is ten strengste verboden
Moslims hebben een verbond gesloten met Nederland bij aan nemen van een paspoort, accepteren van de wetten van/rondom Nederlandquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hebben wij een verbond met alle moslims dan?
Ah, okee. Dat geldt dus alleen voor de in Nederland woonachtige moslims met een Nederlands paspoort.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:30 schreef Triggershot het volgende:
Moslims hebben een verbond gesloten met Nederland bij aan nemen van een paspoort, accepteren van de wetten van/rondom Nederland
Betekent nie dat er geen verbond kan gesloten worden met niet NL-paspoort bezittende moslimsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, okee. Dat geldt dus alleen voor de in Nederland woonachtige moslims met een Nederlands paspoort.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Iedere kat wordt geboren met de "M "van Mohammed.
So?
Ze horen het geloof ik nietquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Betekent nie dat er geen verbond kan gesloten worden met niet NL-paspoort bezittende moslims
oowquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:05 schreef Klummie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ow blijf alsjeblieft dit soort berichten posten, ik heb gewoon net in mijn broek gezeken. Ik zal maar niet vertellen wat ik net in de plee las in mijn uitwerpselen
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
iedere kat oow met letter M ??
hoe kan dat
nopequote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze horen het geloof ik niet
[afbeelding]
Heeft die lullo nog nooit van een post-itje gehoord? Over achterlijk gesproken zeg...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Dat doet het dus niet. Maar aangezien ik vermoed dat jij niet eens weet wat paranormaal eigenlijk inhoudt ga ik er maar niet verder op in.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef thabit het volgende:
Er worden per dag miljoenen kalfjes geboren wereldwijd. Dit grote aantal zorgt ervoor dat het helemaal niet zo vreemd is dat door puur toeval er wel ergens eens een keer een kalfje wordt geboren met een patroon dat met heel veel fantasie een heel klein beetje lijkt op een bepaald woord. Dit argument weerlegt ook meteen de paranormaliteit van zogenoemde paranormale verschijnselen in het algemeen.
Je hebt niets weerlegt, je gebruikt passages uit de Koran. Wil je je wel verdiepen in de geschiedenis? Dan wist je dat Cis Allah was, wat gewoon God betekent. Uit de 360 Goden die er waren, was de maangod de grootste. Ik neem aan dat je de bron niet doorgelezen hebt die ik gegeven heb. De koran vertelt niet zoveel over de geschiedenis van de heidense arabieren. Met mij hoef je de discussie ook niet verder aan te gaan. Ik geloof dat Christus de Zoon van God is en Allah is een God van ieder. Ik kan mn oren ook niet geloven als een Moslim Jezus afwijst, maar een profeet heiligt. Een ongelovige daarentegen zou zn oren weer niet geloven dat iemand gelooft. Ik heb mijn keuze gemaakt en een discussie met jou vind ik zinloos. Ik heb gemerkt dat het eenrichtingsverkeer is van 2 kanten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah maangod?
" En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden."
Allah (Arabisch: الله, allāh, de god) is het Arabische woord voor God. In westerse talen zoals het Nederlands wordt de term gebruikt om specifiek de God van de islam aan te geven. In landen van het Midden-Oosten zoals Libanon en Egypte maar ook in andere landen waar veel moslims wonen zoals Indonesië wordt God echter ook door anderen, bijvoorbeeld christenen, Allah genoemd.
Een moslim zal vaak Allah laten volgen door ta'ala, wat de verhevene betekent, en hem doorgaans uitgebreider Allah soebhanoehoe wata'ala noemen, veelal afgekort tot: Allah (swt), wat iets betekent als: Allah, geprezen en verheven is hij .
De naam verschijnt voor het eerst in geschreven vorm in graffiti uit de zesde eeuw voor de jaartelling rond de stad Dedan (nu el Ula) in de Noord-Arabische woestijn, naast een godheid die Salm genoemd wordt. De opschriften gebruiken een alfabet dat afgeleid is van het Sinaïnitische (oer-)alfabet. Volgens Herodotus was er een godheid Orotalt en een godin Alilat. In de laatste naam is de vrouwelijke vorm van het woord Allah te herkennen, omdat -t een vrouwelijke uitgang is in semitische talen.
Volgens de meeste moslims is Allah de persoonlijke naam van God. 'el' of 'il' is een gangbare uitdrukking in semitische talen voor het opperwezen oftewel 'de God'
Voor je verdere "argumenten"
Allah is geen Maangodin.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Heeft die lullo nog nooit van een post-itje gehoord? Over achterlijk gesproken zeg...![]()
Niet Allah je moet Allat hebben jij, hetgene dat je niet wist wat dat met zelde letters wordt beschreven behalve T-marboeta op naquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je hebt niets weerlegt, je gebruikt passages uit de Koran. Wil je je wel verdiepen in de geschiedenis? Dan wist je dat Cis Allah was, wat gewoon God betekent. Uit de 360 Goden die er waren, was de maangod de grootste. Ik neem aan dat je de bron niet doorgelezen hebt die ik gegeven heb. De koran vertelt niet zoveel over de geschiedenis van de heidense arabieren. Met mij hoef je de discussie ook niet verder aan te gaan. Ik geloof dat Christus de Zoon van God is en Allah is een God van ieder. Ik kan mn oren ook niet geloven als een Moslim Jezus afwijst, maar een profeet heiligt.
0?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:37 schreef Triggershot het volgende:
Je moest eens weten hoeveel gasten er op jouw foto's af rennen.![]()
De welbekende zak over het hoofd?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:
heheh, een marokkaans spreekwoord:
"Iedereen kijkt naar een blote kont"![]()
Het is, en blijft 1 groot toneelstuk!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeg jij
de mensen hebben het met hun eigen ogen gezien
Ik distanieer me van betreffende vermeende gedachtengoedquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
De welbekende zak over het hoofd?
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren? Allah betekent God trouwens, de maangod heette Cis. Omdat er zoveel goden (allah's waren), werd er gezegd: Allah is de grootste. Waarom niet Allah is groot? Omdat het in contrast stond met meerdere goden, waarin er maar 1 god was. Mohammed maakte voor de heidenen dus van vele goden 1 god.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet Allah je moet Allat hebben jij, hetgene dat je niet wist wat dat met zelde letters wordt beschreven behalve T-marboeta op na
Wil je over Allah discussieren ga naar betreffede topicquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren?
quote:The early Muslim community did not really have a symbol. During the time of the Prophet Muhammad (peace be upon him), Islamic armies and caravans flew simple solid-colored flags (generally black, green, or white) for identification purposes. In later generations, the Muslim leaders continued to use a simple black, white, or green flag with no markings, writing, or symbolism on it.
It wasn't until the Ottoman Empire that the crescent moon and star became affiliated with the Muslim world. When the Turks conquered Constantinople (Istanbul) in 1453, they adopted the city's existing flag and symbol. Legend holds that the founder of the Ottoman Empire, Osman, had a dream in which the crescent moon stretched from one end of the earth to the other. Taking this as a good omen, he chose to keep the crescent and make it the symbol of his dynasty. There is speculation that the five points on the star represent the five pillars of Islam, but this is pure conjecture. The five points were not standard on the Ottoman flags, and as you will see on the following page, it is still not standard on flags used in the Muslim world today.
For hundreds of years, the Ottoman Empire ruled over the Muslim world. After centuries of battle with Christian Europe, it is understandable how the symbols of this empire became linked in people's minds with the faith of Islam as a whole.
Based on this history, many Muslims reject using the crescent moon as a symbol of Islam. The faith of Islam has historically had no symbol, and many refuse to accept what is essentially an ancient pagan icon. It is certainly not in uniform use among Muslims.
Vergeet nooit wat de islams 1e zuil is voor je zoiets beweert.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren? Allah betekent God trouwens, de maangod heette Cis. Omdat er zoveel goden (allah's waren), werd er gezegd: Allah is de grootste. Waarom niet Allah is groot? Omdat het in contrast stond met meerdere goden, waarin er maar 1 god was. Mohammed maakte voor de heidenen dus van vele goden 1 god.
et voilaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:56 schreef Integrity het volgende:
Hier je tegenhanger:
In oudtestamentische tijden bouwde Nabonidus (555-569 v.C.), de laatste koning van Babylon, Tayma in Arabië als een centrum van de maangodaanbidding. Segall zei: "De stellaire religie van Zuid-Arabië werd altijd gedomineerd door de maangod, in verschillende variaties". Vele specialisten hebben ook meegedeeld dat de naam van de maangod "Sin" deel uitmaakt van zulke Arabische woorden als "Sinaï", de "wildernis van Sin", enz. Toen de populariteit van de maangod overal achteruitging, bleven de Arabieren trouw aan hun overtuiging dat de maangod de grootste van alle goden was. Alhoewel zij 360 goden aanbaden in de Kaäba in Mekka, was de maangod de hoofdgod. Mekka was in feite gebouwd als een schrijn voor de maangod. Dit is het wat Mekka tot de heiligste plaats maakte van het Arabische heidendom. In 1944 openbaarde G. Caton Thompson in haar boek "The Tombs and Moon Temple of Hureidha", dat zij een tempel had blootgelegd van de maangod in Zuid-Arabië. De symbolen van de wassende maan en niet minder dan 21 inscripties met de naam Sin werden in deze tempel gevonden. Een afgod die de maangod zelf kan zijn, werd ook ontdekt. Dit werd later bevestigd door andere welbekende archeologen. De bewijzen tonen aan dat de tempel van de maangod nog steeds in gebruik was in de christelijke tijd. Bewijzen vergaard uit zowel Noord- als Zuid-Arabië tonen aan dat de maangodaanbidding zelfs duidelijk actief was in Mohammeds dagen, welke cultus toen dominant was. Terwijl de naam van de maangod "Sin" was, was zijn titel overeenkomstig talloze inscripties "Al-Ilah", d.w.z. "de god", en dat betekent dat hij de oppergod was onder de goden. Zoals Coon erop wijst: "De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod". De maangod werd Al-Ilah genoemd, d.w.z. "De God", en dat werd ingekort tot Allah in pre-islamitische tijden. De heidense Arabieren gebruikten zelfs Allah in de namen die ze aan hun kinderen gaven. Zo hadden zowel Mohammeds vader als zijn nonkel "Allah" als deel van hun namen. Het feit dat zulke namen gegeven werden door hun heidense ouders bewijst dat zelfs in Mohammeds tijd Allah de titel was voor de maangod. Prof. Coon zegt verder: "Evenzo werd onder Mohammeds voogdijschap, de relatief anonieme Ilah: Al-Ilah, De God of Allah, het Opperste Wezen".
Wederom bron: http://www.sign2god.com/f(...)htergrond-Islam.html
Als oppersnor problemen heeft met mijn benamingen dan zal ie daar zelf wel contact over opnemen. Ik snap uberhaupt niet wat moslims uberhaupt te maken hebben met de wijze waarop ik over lullo spreek.quote:
En respect van mij ontvang je voor je overtuiging. Jezus (vzmh) heeft ook een hele hoge positie in de islam, en ook de moslims geloven ook in een terug keer op de vredesrijk te stichten, maar Allah een maangod noemen, is ook de Arabischtalige Christenen beledigen, wat ook zij roepen Allah aan. En noemen daar zelfs Jezus de zoon van God als Iesa ibn Allah, dan zou Jezus zoon van een Maangodin zijn in de Arabische Christenwereld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:07 schreef Integrity het volgende:
Ik geloof dus dat Jezus door de Heilige geest mens geworden God is; een mens met de karaktereigenschappen van God. Zijn wandel heeft in 3 jaar tijd de Aarde op zn kop gezet. De God waar wij 2 het over hebben, is dezelfde met 1 wezenlijk verschil: de genade die God ons schonk door Jezus. Jezus helpt mij ook en ik bid ook om heel veel dingen. Mijn visie hierin is anders dan de jouwe, maar in essentie zou het weinig verschillen. Ik vind je argumenten goed, je reageert sluitend aan op wat ik zeg.
Ik zou nooit van mijn geloof afstappen, niet uit angst maar om de waarheid. De kracht die Christus me geeft, uit zich in een besef over de wereld die me kracht geeft en uniek maakt. Dit geloof wordt alsmaar sterker, hoewel ik als Christen erg afwijk van de gemeenschappen die ik ken. Ik geloof namelijk in een vrije keuze om in Christus te geloven en ik geloof niet in de regeltjes eromheen. Ik geloof dat Jezus mij duidelijk wil maken dat het niet gaat om de norm (regel), maar om de invulling van de waarde. Ik geloof dat Hij mij duidelijk wil maken dat ik de waarde moet begrijpen en dat ik daar mijn gedrag op aanpas en dat doe ik. Hij helpt mij daarbij.
Trustequote:Op woensdag 15 februari 2006 00:07 schreef Integrity het volgende:
Ik ga nu slapen, morgen weer een dag..
welke is dan de echte ?quote:
Dan was het een Amerikaans kalf en waren ze gaan BBQ-en .....quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:27 schreef foktastic het volgende:
Mensen zien wat ze willen zien, stel dat er op het vacht stond Gij zult geen Jihad meer plegen in de naam van Allah?
gelul , allah is niet de maangod naar de god EL , oftewel Enlilquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren? Allah betekent God trouwens, de maangod heette Cis. Omdat er zoveel goden (allah's waren), werd er gezegd: Allah is de grootste. Waarom niet Allah is groot? Omdat het in contrast stond met meerdere goden, waarin er maar 1 god was. Mohammed maakte voor de heidenen dus van vele goden 1 god.
Ik heb mijn bron, lees het maar door. Jij hebt jouw bronnen, geef ze maar. Met dit soort uitspraken doe ik niets. Je maakt een stelling en plaatst er geen argumenten bij, noem dat ook wel een inhoudsloze opmerking. Zodra jij met bronnen komt en jouw verhaal, dan heb ik ook weer wat te lezen. Met een opmerking als deze, zonder onderbouwing, neem ik je niet serieus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
gelul , allah is niet de maangod naar de god EL , oftewel Enlil
ken de geschiedenis.
(vooral de sumerische geschiedenis aangezien dat de kern is en niks anders)
Dat niet, want mijn God is de God van Israel, in zoverre vereren we dezelfde God. Ik zie de Islam als een 3e aanvulling (na de Thora en de evangelien) en deze erken ik niet. Jezus heeft zelf duidelijk gemaakt dat er na Hem geen anderen meer zullen komen. Dat is ook de reden waarom ik de Islam niet aanneem. Neemt natuurlijk niet weg dat, in het verlengde van jouw kennis over de Islam, wij in dezelfde God geloven. Mijn insteek is Christus de Zoon van God en dit geloof ik ook echt, jouw insteek is Mohammed laatste profeet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En respect van mij ontvang je voor je overtuiging. Jezus (vzmh) heeft ook een hele hoge positie in de islam, en ook de moslims geloven ook in een terug keer op de vredesrijk te stichten, maar Allah een maangod noemen, is ook de Arabischtalige Christenen beledigen, wat ook zij roepen Allah aan. En noemen daar zelfs Jezus de zoon van God als Iesa ibn Allah, dan zou Jezus zoon van een Maangodin zijn in de Arabische Christenwereld.
'De grootste' impliceert juist wel dat er meer zijn... Je kunt pas 'de grootste' zijn als er ook kleineren zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat staat er ook, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik zal het nog een keer zeggen:quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
'De grootste' impliceert juist wel dat er meer zijn... Je kunt pas 'de grootste' zijn als er ook kleineren zijn.
Ah, okee, ik las precies het omgekeerde.quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:58 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat staat er ook, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik zal het nog een keer zeggen:
Als Allah de grootste is, dan betekent het dat dit in een context gezien kan worden als dat er meerdere Goden waren. Als deze er niet waren, dan was Allah niet de grootste maar dan was het: Allah is groot.
Volgens mij werd het monotheisme voor het eerst toegepast door de Egyptische Pharao Echnaton. Deze kreeg dan ook de bijnaam "de ketterkoning".quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het geloof in éen God, werd door alle Profeten verkondigd. Zo horen we bijvoorbeeld Mozes zeggen:
Nog even een toelichtingquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:46 schreef An_O_Niem het volgende:
[..]
Volgens mij werd het monotheisme voor het eerst toegepast door de Egyptische Pharao Echnaton. Deze kreeg dan ook de bijnaam "de ketterkoning".
Enlil Ellil Ellilquote:Op woensdag 15 februari 2006 08:46 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb mijn bron, lees het maar door. Jij hebt jouw bronnen, geef ze maar. Met dit soort uitspraken doe ik niets. Je maakt een stelling en plaatst er geen argumenten bij, noem dat ook wel een inhoudsloze opmerking. Zodra jij met bronnen komt en jouw verhaal, dan heb ik ook weer wat te lezen. Met een opmerking als deze, zonder onderbouwing, neem ik je niet serieus.
Jouw God is de God van Israel, de God van de arabische christenen is ook de God van Israel. In Aramese bijbel genaamd "Alah" Dat jij Mohammed niet erkent is niet zo relevant, anders was je wel moslim. Wat wel relevant is dat de Israelieten, Jezus niet erkennen. Hoe kan jouw God dan de God van Israel zijn?quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:51 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat niet, want mijn God is de God van Israel, in zoverre vereren we dezelfde God. Ik zie de Islam als een 3e aanvulling (na de Thora en de evangelien) en deze erken ik niet. Jezus heeft zelf duidelijk gemaakt dat er na Hem geen anderen meer zullen komen. Dat is ook de reden waarom ik de Islam niet aanneem. Neemt natuurlijk niet weg dat, in het verlengde van jouw kennis over de Islam, wij in dezelfde God geloven. Mijn insteek is Christus de Zoon van God en dit geloof ik ook echt, jouw insteek is Mohammed laatste profeet.
Goede vraag. Toen Jezus gekruizigd en weer opgestaan is, is Hij inderdaad niet erkent door vele Joden. Vanaf het moment dat Jezus is gestorven voor onze zonden, is God niet meer alleen de God van Israel, maar de God van alle Heidenen. Dit is ook het plan van God geweest. Hoe kan het immers zijn dat de grootsheid God alleen voor 1 volk bestemd was? Niet, want God is er voor ieder mens. God heeft wel een speciale band met Israel, anders had Hij Israel Kanaan niet gegeven en heeft Hij Israel niet uit Egypte geholpen... hoewel Hij er ook voor gezorgd had dat de Joden in Egypte terecht kwamen. Dit was op dat moment nodig, anders zou het volk niet overleefd hebben. Jacob heeft hen naar Egypte geleid, Mozes heeft hen uit Egypte bevrijdt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw God is de God van Israel, de God van de arabische christenen is ook de God van Israel. In Aramese bijbel genaamd "Alah" Dat jij Mohammed niet erkent is niet zo relevant, anders was je wel moslim. Wat wel relevant is dat de Israelieten, Jezus niet erkennen. Hoe kan jouw God dan de God van Israel zijn?
de god van israel is een zoon van allah..quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw God is de God van Israel, de God van de arabische christenen is ook de God van Israel. In Aramese bijbel genaamd "Alah" Dat jij Mohammed niet erkent is niet zo relevant, anders was je wel moslim. Wat wel relevant is dat de Israelieten, Jezus niet erkennen. Hoe kan jouw God dan de God van Israel zijn?
en dan maak je een post met * het is niet officieel door de regering dus ik neem het niet serieus * zekerquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:35 schreef Integrity het volgende:
Mag ik bronnen BaajGuardian? Gewoon een linkje met tekst, dan kan ik de bron en schrijfstijl bepalen.
Zeker te weten dat ik me daar ook niet doorworstel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sjezus, BaajGuardian, kan het ook wat minder? Dat gaat niemand lezen hoor.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Integrity het volgende:
[..]
Goede vraag. Toen Jezus gekruizigd en weer opgestaan is, is Hij inderdaad niet erkent door vele Joden. Vanaf het moment dat Jezus is gestorven voor onze zonden, is God niet meer alleen de God van Israel, maar de God van alle Heidenen. Dit is ook het plan van God geweest. Hoe kan het immers zijn dat de grootsheid God alleen voor 1 volk bestemd was? Niet, want God is er voor ieder mens. God heeft wel een speciale band met Israel, anders had Hij Israel Kanaan niet gegeven en heeft Hij Israel niet uit Egypte geholpen... hoewel Hij er ook voor gezorgd had dat de Joden in Egypte terecht kwamen. Dit was op dat moment nodig, anders zou het volk niet overleefd hebben. Jacob heeft hen naar Egypte geleid, Mozes heeft hen uit Egypte bevrijdt.
Voor gelovigen, in Allah, God, Jahweh, hoe je hem/haar ook noemen wilt, is dit allemaal 'logica' en 'feit'.quote:Mijn insteek is Christus de Zoon van God en dit geloof ik ook echt, jouw insteek is Mohammed laatste profeet.
De onlogica van het christendom in volle glorie:quote:God heeft in het oude testament Zich bemoeit met Israel. In het nieuwe testament, is Hij er voor ons allemaal. Dankzij Jezus leef ik niet meer onder de Wet, de Wet die onder de Zonde gekomen is. Door genade word ik geholpen door de Heilige Geest, ik ervaar dit ook zo. Elke keer wanneer mijn gedachten afdwalen en mijn gedrag zondig word, realiseer ik me dat ik zondig ben, maar dat God mij vergeeft. Dit heeft Jezus allemaal voor ons gedaan! Hij die nooit gezondigd heeft, is voor ons gestorven.
Over onzin gesprokenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de god van israel is een zoon van allah..
Sorry hoor. Ik dacht dat ik op een discussieforum zat en niet in een bibliotheek.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:09 schreef BaajGuardian het volgende:
de geschiedenis is niet in 10 regels te proppen , wat is men toch lui en gemakzuchtig deze tijden
vroeger lazen we nog dikke boeken in een avondje , nu wil met nieteens een bladzijde groot van zonzelfde boek doorlezen.
triest.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik dacht dat ik op een discussieforum zat en niet in een bibliotheek.
Ik lees de bronnen serieus door en ook al ben ik het er niet mee eens, dan nog neem ik de moeite om het door te nemen. Wel op mijn manier. Een lap tekst zoals jij het plaatst in een post vind ik niet prettig lezen. Ik beloof ook niet dat ik alles zou doorlezen, want wat ik kan scannen dat scan ik. Ik zou het fijn vinden als ik je bronnen mocht hebben en ik beloof je dat ik het niet zo ff naar beneden zal halen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dan maak je een post met * het is niet officieel door de regering dus ik neem het niet serieus * zeker
je neemt het maar zoals het er staat en als je de oergeschiedenis ontkent moet jij weten.
Als jouw oordeel zo snel gemaakt is, waarom zou ik dan jouw oordeel nog serieus nemen als het om iets groots gaat? Ik vind open staan voor ideeen erg belangrijk, omdat je dan niets mist. Als je handelt naar een norm en de waarde niet kent, waar handel je dan naar?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:09 schreef BaajGuardian het volgende:
de geschiedenis is niet in 10 regels te proppen , wat is men toch lui en gemakzuchtig deze tijden
vroeger lazen we nog dikke boeken in een avondje , nu wil met nieteens een bladzijde groot van zonzelfde boek doorlezen.
triest.
Tuurlijk, dat is de basis voor respect: acceptatie dat andere mensen een andere kijk hebben, andere waarheid zien.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:29 schreef Integrity het volgende:
Ik snap je punt wel fayle, maar ik zie jouw visie als jouw visie en wat is nu waarheid? ...
Voor mij is de wetenschap en al zeker de geschiedenis niet heilig.
Goh, das toevallig... Ik zag gisteren nog een geitje in de wei waarop te lezen stond "Ik ben geneukt door allah"quote:De huidplooien van het beestje, dat kortgeleden ter wereld kwam in het zuid-Egyptische dorpje Tunis, zouden bij de geboorte de woorden „Er is geen andere God dan Allah” hebben gevormd.
Egypte?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:12 schreef sizzler het volgende:
En dat soort volk willen een nucleaire mogendheid worden. Ik hou mijn hart vast......
Aparte uitspraak van Sizzler inderdaad ik noem maar een of ander apart landje aan de overkant van de zee met tig zo veel dom volk. Volgens mij noemen ze het de VS ofzo.quote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Aparte uitspraak van Sizzler inderdaad ik noem maar een of ander apart landje aan de overkant van de zee met tig zo veel dom volk. Volgens mij noemen ze het de VS ofzo.
Egypte heeft ooit onderzoek gedaan om een kernmacht te worden. Jaren '50/ '60 geloof ik. Maargoed, de massahysterie beperkt zich natuurlijk niet tot Egypte. Helaas.quote:
Die willen zichzelf gelukkig niet opblazen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Aparte uitspraak van Sizzler inderdaad ik noem maar een of ander apart landje aan de overkant van de zee met tig zo veel dom volk. Volgens mij noemen ze het de VS ofzo.
Massahysterie in Egypte gaat om totaal wat andersquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
Egypte heeft ooit onderzoek gedaan om een kernmacht te worden. Jaren '50/ '60 geloof ik. Maargoed, de massahysterie beperkt zich natuurlijk niet tot Egypte. Helaas.
klopt , die blazen anderen op.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
Die willen zichzelf gelukkig niet opblazen.
Het beestje mens ligt aan de basis van 6000 religies en 10.000 goden, die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de christelijke/islamitische/Joodse god de juiste is?quote:
Jahwe/Jehovah is niet de christelijke god maar de joodse , Jehovah is ninurtiquote:Op donderdag 16 februari 2006 07:50 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Het beestje mens ligt aan de basis van 6000 religies en 10.000 goden, die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de christelijke/islamitische/Joodse god de juiste is?
Zoals Etienne Vermeersch het treffend verwoordt:
"Wanneer men beweert dat het volstaat dat hij (god) beantwoordt aan datgene wat de christenen toen als goed beschouwden, dan zal dat ook wel gelden voor de Tezcatlipoca van de Azteken, de Shiva of Vishnu van de Indiërs, en, met meer reden nog voor de Amithaba Boeddha. Waarom dan aan Jahweh de voorkeur geven?"
quote:Op donderdag 16 februari 2006 06:51 schreef BaajGuardian het volgende:
klopt , die blazen anderen op.
Huilende Maria's zie je ook regelmatig over de hele aardbol opduiken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:En dan nog beweren dat gelovigen niet gestoord zijn.
En ik heb het recht om te vinden dat ze gestoord zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:26 schreef Loedertje het volgende:
Huilende Maria's zie je ook regelmatig over de hele aardbol opduiken.
De mensen die dat menen te zien hebben recht opn hun eigen waarheid .
Onder het oneigenlijke mom van dat 'respect' zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die 'ongewelvallige' dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen. Het eisen van 'respect' is een eerste stapje richting terreur. Daar begint het mee.quote:
Ben ik niet met je eens, ik vind dat je voor iedereen respect moet hebben. Dat je respect moet verdienen, dat is voor een deel waar. Honden doen het ook op die manier, binnen de hondenpsychologie. Als je goed op mensen let binnen enkele sociale kringen, zie je dit hondengedrag weer terug. Ik probeer respect te hebben voor iedereen, omdat ik de achtergrond van een persoon niet weet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat woord 'respect' lijdt aan hevige inflatie. Je hoeft niet voor iedereen 'respect' te hebben. Respect is iets wat mensen moeten verdienen. Ik heb respect voor mensen die iets gedaan hebben om te bewijzen dat ze respect verdienen. Een ander woord voor respect is 'achting'. Dat is niet iets wat je iedereen toekent. Je moet wel iedereen vrijlaten om zijn leven in te vullen zoals hij of zij dat wil (zolang er geen anderen mee geschaad worden in elk geval). Maar respect? Nee, ik heb geen respect voor dat soort halvegaren. Ik heb vooral medelijden met ze.
Dit is met elkaar in tegenspraak. Bovendien is het helemaal niet mogelijk om respect te hebben voor iedereen, want respect is een gevoel. Het is een gevoel van waardering, bijna bewondering voor iemand. 'Achting' dus. Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat je iedereen moet respecteren en dat is iets heel anders dan 'respect hebben voor'. Dat je iemand en zijn levenswijze respecteert, betekent dat je aanvaardt dat hij anders is en dat je hem vrijlaat om te leven op zijn eigen manier.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:59 schreef Integrity het volgende:
Ben ik niet met je eens, ik vind dat je voor iedereen respect moet hebben. Dat je respect moet verdienen, dat is voor een deel waar.
Nou daar kan ik inkomen. Communicatie is zo'n mooi goed, mits je het goed toepast.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dit is met elkaar in tegenspraak. Bovendien is het helemaal niet mogelijk om respect te hebben voor iedereen, want respect is een gevoel. Het is een gevoel van waardering, bijna bewondering voor iemand. 'Achting' dus. Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat je iedereen moet respecteren en dat is iets heel anders dan 'respect hebben voor'. Dat je iemand en zijn levenswijze respecteert, betekent dat je aanvaardt dat hij anders is en dat je hem vrijlaat om te leven op zijn eigen manier.
Ik laat jou vrij om 'Christen' (dat schrijf je niet met een hoofdletter, evenmin als moslim of jood) te zijn, maar ik vind het christelijke geloof belachelijk. Ik respecteer echter wel dat jij het wenst aan te hangen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat woord 'respect' lijdt aan hevige inflatie. Je hoeft niet voor iedereen 'respect' te hebben.
Zoiets bedoel je?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sjezus, BaajGuardian, kan het ook wat minder? Dat gaat niemand lezen hoor.
Dat vind je al respectloos?quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:19 schreef Loedertje het volgende:
Zoiets bedoel je?
je kunt zelf ook gewoon op een rails van liggen als je er last van hebt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:34 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Die mensen die willen het gewoon lezen, zwakzinnig volk is het! Ze zullen waarschijnlijk nooit op een kalfje 'lezen' alle bommen op Mekka. Ze zien wat ze willen zien, net als de afkeer tegen de Westerse wereld. Ze grijpen alles aan op maar afkeer te wekken tegen het westen, maar ondertussen wel janken als er oorlog is en ze allemaal honger hebben. Ondankbaar kutvolk, gewoon 5 atoombommen erop en we hebben er misschien minder last van!
Ik ben niet de enige die er last van heeft, heel Nederland heeft er last van!quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:38 schreef BaajGuardian het volgende:
je kunt zelf ook gewoon op een rails van liggen als je er last van hebt.
Sorry, liet me ook weer een beetje leiden door mijn boosheid.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:48 schreef Integrity het volgende:
Dit gaat nergens meer over op deze manier. Zullen we weer ontopic gaan en niet met een wij-zij verhaal aan de gang gaan?
Ik zelf ook niet. Mijn geloofskracht komt meer van binnenuit en ik zie het wel in het dagelijks leven terug, maar dan meer in dagelijkse dingen die ik waardeer. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt als een huilend mariabeeldje of letters die in een pas geboren kalfje verschijnen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:01 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Sorry, liet me ook weer een beetje leiden door mijn boosheid.
Misschien ben ik voor dit soort dingen te nuchter, ik geloof ze niet of ik wil ze niet geloven. Heb hetzelfde hier in NL heb je weleens van die huilende Maria's. Ik weet ook nooit echt wat ik daarbij moet denken.
Daarom heb ik dus wel een beetje met dat soort dingen, dat ik het idee heb dat mensen het willen zien.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:08 schreef Integrity het volgende:
Ik zelf ook niet. Mijn geloofskracht komt meer van binnenuit en ik zie het wel in het dagelijks leven terug, maar dan meer in dagelijkse dingen die ik waardeer. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt als een huilend mariabeeldje of letters die in een pas geboren kalfje verschijnen.
Dat denk ik ook wel eens, maar dan kan ik ook de tegenhanger plaatsen "de mensen die geen God willen zien". Die is in principe net zo sterk. Met dat verschil dat er dan wetenschap wordt ingezet als extra argument, maar dat maakt de wetenschap in principe weer "heilig" als ondersteuning van dat "geloof". Het is in principe allemaal een aanname van wat jij denkt dat waarheid is, dat is wat je gelooft. De 1 vindt de waarheid in God, de ander in iets anders. Iedereen neemt voor zichzelf een waarheid in.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:16 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus wel een beetje met dat soort dingen, dat ik het idee heb dat mensen het willen zien.
Dat noemen ze ook wel een hypothese stellen. Daar baseer je een onderzoek op.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:39 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren hoorde ik een docent bij godsdienst zeggen: "Als gelovige onderzoekers (ihb archeologen) iets willen vinden, reken dan maar dat ze ook iets vinden". Dat zegt wel genoeg, lijkt me
waar heb jij het nu weer over?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:43 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat noemen ze ook wel een hypothese stellen. Daar baseer je een onderzoek op.
Weet je niet wat een hypothese is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
waar heb jij het nu weer over?
Een hypothese (Grieks voor veronderstelling) is in de wetenschap een stelling die nog bewezen moet worden. Nu beetje duidelijk?quote:
Stoer dat je het weet, maar de reactie op Viking heeft daar verder niets mee te maken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:23 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Een hypothese (Grieks voor veronderstelling) is in de wetenschap een stelling die nog bewezen moet worden. Nu beetje duidelijk?![]()
Jawel, dat heeft het wel. Viking heeft de suggestie gewekt dat gelovigen onderzoek doen naar iets, met daarbij in hun achterhoofd dus al een richting waarin ze het zoeken. Bij niet gelovige onderzoekers is dit exact hetzelfde verhaal. Dat heeft dus niets met geloof te maken. Viking koppelt hierbij de achterliggende gedachte van een 'selfforfilling prophecy'. Maar als je een hypothese stelt voor een onderzoek, dan betekent het dat je al van tevoren weet in welke richting je het gaat zoeken. Dat gebeurd zo veel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Stoer dat je het weet, maar de reactie op Viking heeft daar verder niets mee te maken.
Als die persoon iets mist en een aanvulling zoekt welquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:27 schreef Badabingea het volgende:
Ik scheet de letter G, komen er nou gestoorde naar mn huis om te komen kijken?
De Ark van Noach is idd al minstens twaalf keer gevonden. Elke keer een hoax uiteraard.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:39 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren hoorde ik een docent bij godsdienst zeggen: "Als gelovige onderzoekers (ihb archeologen) iets willen vinden, reken dan maar dat ze ook iets vinden". Dat zegt wel genoeg, lijkt me
waarom? ze respecteren ons ook niet moslims stellen ons gelijk met honden en vinden dat we verbrand moeten worden enz enz en dan moet ik hun respecteren? no way.quote:
tuurlijk wel (mag je wel van iemand verwachten die in het derde jaar zit op de uniquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:23 schreef Integrity het volgende:
[..]
Weet je niet wat een hypothese is?
Jij zegt (anders geformuleerd) dat gelovige onderzoekers hun eigen hypothesen stellen en dat die dan uitkomen. Ik zeg dat gewone wetenschappers dat ook doen en dat dat niets met gelovigen te maken hebben. Het is zelfs een menselijke eigenschap; selforfilling prophecy.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tuurlijk wel (mag je wel van iemand verwachten die in het derde jaar zit op de uni). Ik snap alleen niet wat jouw opmerking te maken heeft met de mijne.
Ik denk niet in termen van ze, dus dan zijn we al gauw uitgepraat over dit onderwerp.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarom? ze respecteren ons ook niet moslims stellen ons gelijk met honden en vinden dat we verbrand moeten worden enz enz en dan moet ik hun respecteren? no way.
respect kan je niet krijgen dat moet je verdienen
oh, bedoel je dat. Zeg dat dan meteenquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:59 schreef Integrity het volgende:
[..]
Jij zegt (anders geformuleerd) dat gelovige onderzoekers hun eigen hypothesen stellen en dat die dan uitkomen. Ik zeg dat gewone wetenschappers dat ook doen en dat dat niets met gelovigen te maken hebben. Het is zelfs een menselijke eigenschap; selforfilling prophecy.
Bedanktquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh, bedoel je dat. Zeg dat dan meteenJa daar ben ik me ook van bewust, maar ik heb het idee dat bij gelovige wetenschappers die onderzoek doen naar hun eigen religie de kans toch groter is dat hun onderzoek niet geheel zuiver is, omdat religie hun persoonlijk raakt.
Overigens is het een selffullfilling prophecy
Kom op Meki, niet zo naief.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:24 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Nee dat denk ik niet , waarom zou hij dat gaan doen ?
Als jij weer meedoet wel!quote:Op maandag 20 februari 2006 04:47 schreef ilona-scuderia het volgende:Er zal toch geen tweede deel komen over een kalfje...
Nou laat die geit een keer staan en doe mee!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Geen tijd, ik heb het al druk genoeg met het melken van mijn geiten...
Nee, maar het lijkt wel verdacht veel op wat ik gisteren heb gegeten en vanochtend in de pot vond...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:48 schreef concac het volgende:
[afbeelding]
staan hier ook de tekens van allah?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |