abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35142531
beter als jezelf én anderen opblazen
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 08:26:46 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35142665
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En dan nog beweren dat gelovigen niet gestoord zijn.
Huilende Maria's zie je ook regelmatig over de hele aardbol opduiken.
De mensen die dat menen te zien hebben recht opn hun eigen waarheid .
pi_35142698
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:26 schreef Loedertje het volgende:
Huilende Maria's zie je ook regelmatig over de hele aardbol opduiken.
De mensen die dat menen te zien hebben recht opn hun eigen waarheid .
En ik heb het recht om te vinden dat ze gestoord zijn.
pi_35142739
Zolang je maar respect hebt
pi_35142845
Dat woord 'respect' lijdt aan hevige inflatie. Je hoeft niet voor iedereen 'respect' te hebben. Respect is iets wat mensen moeten verdienen. Ik heb respect voor mensen die iets gedaan hebben om te bewijzen dat ze respect verdienen. Een ander woord voor respect is 'achting'. Dat is niet iets wat je iedereen toekent. Je moet wel iedereen vrijlaten om zijn leven in te vullen zoals hij of zij dat wil (zolang er geen anderen mee geschaad worden in elk geval). Maar respect? Nee, ik heb geen respect voor dat soort halvegaren. Ik heb vooral medelijden met ze.
pi_35142956
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:33 schreef Integrity het volgende:
Onder het oneigenlijke mom van dat 'respect' zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die 'ongewelvallige' dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen. Het eisen van 'respect' is een eerste stapje richting terreur. Daar begint het mee.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_35143008
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat woord 'respect' lijdt aan hevige inflatie. Je hoeft niet voor iedereen 'respect' te hebben. Respect is iets wat mensen moeten verdienen. Ik heb respect voor mensen die iets gedaan hebben om te bewijzen dat ze respect verdienen. Een ander woord voor respect is 'achting'. Dat is niet iets wat je iedereen toekent. Je moet wel iedereen vrijlaten om zijn leven in te vullen zoals hij of zij dat wil (zolang er geen anderen mee geschaad worden in elk geval). Maar respect? Nee, ik heb geen respect voor dat soort halvegaren. Ik heb vooral medelijden met ze.
Ben ik niet met je eens, ik vind dat je voor iedereen respect moet hebben. Dat je respect moet verdienen, dat is voor een deel waar. Honden doen het ook op die manier, binnen de hondenpsychologie. Als je goed op mensen let binnen enkele sociale kringen, zie je dit hondengedrag weer terug. Ik probeer respect te hebben voor iedereen, omdat ik de achtergrond van een persoon niet weet.

In professioneel opzicht verdien je respect, dat ben ik met je eens. Ik doe dat door mijn houding professioneel op te stellen, open kritische houding. Ik ben Christen en dat is mijn geloof. Als jij niet gelooft is dat jouw geloof, namelijk geen geloof. In beide gevallen is het een geloof. Aanname van jezelf. We zijn daarin ook gelijk.
pi_35143045
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:59 schreef Integrity het volgende:
Ben ik niet met je eens, ik vind dat je voor iedereen respect moet hebben. Dat je respect moet verdienen, dat is voor een deel waar.
Dit is met elkaar in tegenspraak. Bovendien is het helemaal niet mogelijk om respect te hebben voor iedereen, want respect is een gevoel. Het is een gevoel van waardering, bijna bewondering voor iemand. 'Achting' dus. Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat je iedereen moet respecteren en dat is iets heel anders dan 'respect hebben voor'. Dat je iemand en zijn levenswijze respecteert, betekent dat je aanvaardt dat hij anders is en dat je hem vrijlaat om te leven op zijn eigen manier.

Ik laat jou vrij om 'Christen' (dat schrijf je niet met een hoofdletter, evenmin als moslim of jood) te zijn, maar ik vind het christelijke geloof belachelijk. Ik respecteer echter wel dat jij het wenst aan te hangen.
pi_35143088
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dit is met elkaar in tegenspraak. Bovendien is het helemaal niet mogelijk om respect te hebben voor iedereen, want respect is een gevoel. Het is een gevoel van waardering, bijna bewondering voor iemand. 'Achting' dus. Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat je iedereen moet respecteren en dat is iets heel anders dan 'respect hebben voor'. Dat je iemand en zijn levenswijze respecteert, betekent dat je aanvaardt dat hij anders is en dat je hem vrijlaat om te leven op zijn eigen manier.

Ik laat jou vrij om 'Christen' (dat schrijf je niet met een hoofdletter, evenmin als moslim of jood) te zijn, maar ik vind het christelijke geloof belachelijk. Ik respecteer echter wel dat jij het wenst aan te hangen.
Nou daar kan ik inkomen. Communicatie is zo'n mooi goed, mits je het goed toepast.
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 09:19:04 #260
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35143247
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat woord 'respect' lijdt aan hevige inflatie. Je hoeft niet voor iedereen 'respect' te hebben.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sjezus, BaajGuardian, kan het ook wat minder? Dat gaat niemand lezen hoor.
Zoiets bedoel je?
pi_35143492
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:19 schreef Loedertje het volgende:
Zoiets bedoel je?
Dat vind je al respectloos?
pi_35143512
Die mensen die willen het gewoon lezen, zwakzinnig volk is het! Ze zullen waarschijnlijk nooit op een kalfje 'lezen' alle bommen op Mekka. Ze zien wat ze willen zien, net als de afkeer tegen de Westerse wereld. Ze grijpen alles aan op maar afkeer te wekken tegen het westen, maar ondertussen wel janken als er oorlog is en ze allemaal honger hebben. Ondankbaar kutvolk, gewoon 5 atoombommen erop en we hebben er misschien minder last van!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:38:03 #263
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35143572
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:34 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Die mensen die willen het gewoon lezen, zwakzinnig volk is het! Ze zullen waarschijnlijk nooit op een kalfje 'lezen' alle bommen op Mekka. Ze zien wat ze willen zien, net als de afkeer tegen de Westerse wereld. Ze grijpen alles aan op maar afkeer te wekken tegen het westen, maar ondertussen wel janken als er oorlog is en ze allemaal honger hebben. Ondankbaar kutvolk, gewoon 5 atoombommen erop en we hebben er misschien minder last van!
je kunt zelf ook gewoon op een rails van liggen als je er last van hebt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_35143747
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:38 schreef BaajGuardian het volgende:
je kunt zelf ook gewoon op een rails van liggen als je er last van hebt.
Ik ben niet de enige die er last van heeft, heel Nederland heeft er last van!
Vakantie
pi_35143821
Dit gaat nergens meer over op deze manier. Zullen we weer ontopic gaan en niet met een wij-zij verhaal aan de gang gaan?
pi_35144156
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:48 schreef Integrity het volgende:
Dit gaat nergens meer over op deze manier. Zullen we weer ontopic gaan en niet met een wij-zij verhaal aan de gang gaan?
Sorry, liet me ook weer een beetje leiden door mijn boosheid.

Misschien ben ik voor dit soort dingen te nuchter, ik geloof ze niet of ik wil ze niet geloven. Heb hetzelfde hier in NL heb je weleens van die huilende Maria's. Ik weet ook nooit echt wat ik daarbij moet denken.
Vakantie
pi_35144314
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:01 schreef M3THoD_MAN het volgende:

[..]

Sorry, liet me ook weer een beetje leiden door mijn boosheid.

Misschien ben ik voor dit soort dingen te nuchter, ik geloof ze niet of ik wil ze niet geloven. Heb hetzelfde hier in NL heb je weleens van die huilende Maria's. Ik weet ook nooit echt wat ik daarbij moet denken.
Ik zelf ook niet. Mijn geloofskracht komt meer van binnenuit en ik zie het wel in het dagelijks leven terug, maar dan meer in dagelijkse dingen die ik waardeer. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt als een huilend mariabeeldje of letters die in een pas geboren kalfje verschijnen.
pi_35144490
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:08 schreef Integrity het volgende:
Ik zelf ook niet. Mijn geloofskracht komt meer van binnenuit en ik zie het wel in het dagelijks leven terug, maar dan meer in dagelijkse dingen die ik waardeer. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt als een huilend mariabeeldje of letters die in een pas geboren kalfje verschijnen.
Daarom heb ik dus wel een beetje met dat soort dingen, dat ik het idee heb dat mensen het willen zien.
Vakantie
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:26:58 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35144734
is er iets mis mee met een wil hebben dan
mischien moet heel nederland op een rails gaan liggen trouwens als heel nederland er last van heeft
pi_35144764
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:16 schreef M3THoD_MAN het volgende:

[..]

Daarom heb ik dus wel een beetje met dat soort dingen, dat ik het idee heb dat mensen het willen zien.
Dat denk ik ook wel eens, maar dan kan ik ook de tegenhanger plaatsen "de mensen die geen God willen zien". Die is in principe net zo sterk. Met dat verschil dat er dan wetenschap wordt ingezet als extra argument, maar dat maakt de wetenschap in principe weer "heilig" als ondersteuning van dat "geloof". Het is in principe allemaal een aanname van wat jij denkt dat waarheid is, dat is wat je gelooft. De 1 vindt de waarheid in God, de ander in iets anders. Iedereen neemt voor zichzelf een waarheid in.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:39:41 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35145056
Gisteren hoorde ik een docent bij godsdienst zeggen: "Als gelovige onderzoekers (ihb archeologen) iets willen vinden, reken dan maar dat ze ook iets vinden". Dat zegt wel genoeg, lijkt me
Niet meer actief op Fok!
pi_35145161
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:39 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren hoorde ik een docent bij godsdienst zeggen: "Als gelovige onderzoekers (ihb archeologen) iets willen vinden, reken dan maar dat ze ook iets vinden". Dat zegt wel genoeg, lijkt me
Dat noemen ze ook wel een hypothese stellen. Daar baseer je een onderzoek op.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:29:22 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35148218
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:43 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dat noemen ze ook wel een hypothese stellen. Daar baseer je een onderzoek op.
waar heb jij het nu weer over?
Niet meer actief op Fok!
pi_35149856
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Weet je niet wat een hypothese is?
pi_35153679
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef Viking84 het volgende:
Een hypothese (Grieks voor veronderstelling) is in de wetenschap een stelling die nog bewezen moet worden. Nu beetje duidelijk?
Vakantie
pi_35154968
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:23 schreef M3THoD_MAN het volgende:

[..]

Een hypothese (Grieks voor veronderstelling) is in de wetenschap een stelling die nog bewezen moet worden. Nu beetje duidelijk?
Stoer dat je het weet, maar de reactie op Viking heeft daar verder niets mee te maken.
pi_35155351
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:01 schreef Youssef het volgende:

[..]

Stoer dat je het weet, maar de reactie op Viking heeft daar verder niets mee te maken.
Jawel, dat heeft het wel. Viking heeft de suggestie gewekt dat gelovigen onderzoek doen naar iets, met daarbij in hun achterhoofd dus al een richting waarin ze het zoeken. Bij niet gelovige onderzoekers is dit exact hetzelfde verhaal. Dat heeft dus niets met geloof te maken. Viking koppelt hierbij de achterliggende gedachte van een 'selfforfilling prophecy'. Maar als je een hypothese stelt voor een onderzoek, dan betekent het dat je al van tevoren weet in welke richting je het gaat zoeken. Dat gebeurd zo veel.
pi_35155895
Ik scheet de letter G, komen er nou gestoorde naar mn huis om te komen kijken?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_35156126
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:27 schreef Badabingea het volgende:
Ik scheet de letter G, komen er nou gestoorde naar mn huis om te komen kijken?
Als die persoon iets mist en een aanvulling zoekt wel (estoord)
pi_35156182
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:39 schreef Viking84 het volgende:
De Ark van Noach is idd al minstens twaalf keer gevonden. Elke keer een hoax uiteraard.
pi_35164084
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:33 schreef Integrity het volgende:
waarom? ze respecteren ons ook niet moslims stellen ons gelijk met honden en vinden dat we verbrand moeten worden enz enz en dan moet ik hun respecteren? no way.

respect kan je niet krijgen dat moet je verdienen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:00:53 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35169046
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:23 schreef Integrity het volgende:

[..]

Weet je niet wat een hypothese is?
tuurlijk wel (mag je wel van iemand verwachten die in het derde jaar zit op de uni ). Ik snap alleen niet wat jouw opmerking te maken heeft met de mijne.
Niet meer actief op Fok!
pi_35171615
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tuurlijk wel (mag je wel van iemand verwachten die in het derde jaar zit op de uni ). Ik snap alleen niet wat jouw opmerking te maken heeft met de mijne.
Jij zegt (anders geformuleerd) dat gelovige onderzoekers hun eigen hypothesen stellen en dat die dan uitkomen. Ik zeg dat gewone wetenschappers dat ook doen en dat dat niets met gelovigen te maken hebben. Het is zelfs een menselijke eigenschap; selforfilling prophecy.
pi_35171649
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarom? ze respecteren ons ook niet moslims stellen ons gelijk met honden en vinden dat we verbrand moeten worden enz enz en dan moet ik hun respecteren? no way.

respect kan je niet krijgen dat moet je verdienen
Ik denk niet in termen van ze, dus dan zijn we al gauw uitgepraat over dit onderwerp.
pi_35172723
Verdomd, het kalfje had hoorntjes.
  donderdag 16 februari 2006 @ 23:39:27 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35173205
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:59 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jij zegt (anders geformuleerd) dat gelovige onderzoekers hun eigen hypothesen stellen en dat die dan uitkomen. Ik zeg dat gewone wetenschappers dat ook doen en dat dat niets met gelovigen te maken hebben. Het is zelfs een menselijke eigenschap; selforfilling prophecy.
oh, bedoel je dat. Zeg dat dan meteen Ja daar ben ik me ook van bewust, maar ik heb het idee dat bij gelovige wetenschappers die onderzoek doen naar hun eigen religie de kans toch groter is dat hun onderzoek niet geheel zuiver is, omdat religie hun persoonlijk raakt.

Overigens is het een selffullfilling prophecy
Niet meer actief op Fok!
pi_35173400
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oh, bedoel je dat. Zeg dat dan meteen Ja daar ben ik me ook van bewust, maar ik heb het idee dat bij gelovige wetenschappers die onderzoek doen naar hun eigen religie de kans toch groter is dat hun onderzoek niet geheel zuiver is, omdat religie hun persoonlijk raakt.

Overigens is het een selffullfilling prophecy
Bedankt dan heb ik dat al die tijd gewoon verkeerd geschreven. Ik denk overigens wel dat gewone (enthousiaste) wetenschappers dat ook zo doen.
pi_35173439
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet , waarom zou hij dat gaan doen ?
Kom op Meki, niet zo naief.
denk eens na...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35277704
Ik zat vandaag weer eens lekker te kakken en toen ik omkeek (ik ben een kijker) kon ik met enige moeite in de dikke brei het woord "jezus" onderscheiden. Maar omdat ik keihard 'jezus christus!' riep tijdens het kakken, kan het zijn dat ik er dus aan moest denken terwijl ik er naar keek.
Oh ja, en als ik naar de wolken kijk zie ik regelmatig teddyberen, allerhande gezichten, de woorden 'jezus', 'allah' en 'jahweh', vele hopen stront en nog veel meer!
De maan schijnt ook een gezicht te hebben, van wie is nog steeds niet duidelijk...

Tja, de mens zoekt nou eenmaal bewust en onbewust naar patronen in chaos. Had die rookwolk uit de twin towers ook niet een duivelsgezicht? We zien (bewust of onbewust) wat we willen zien.
Woorden in huidplooien, huilende maria beelden, moedervlekken, rookwolken... niks anders dan onzin, bedrog, toeval of een levendige fantasie.
"Eehm, could somebody break the ice please?"
  maandag 20 februari 2006 @ 03:22:52 #290
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35278068
dat we op een vliegende bal door het niks heen zweven is ook niks anders dan onzin, bedrog, toeval of een levendige fantasie
pi_35278202
Verkeerde interpretatie van toeval.
pi_35278231
Er zal toch geen tweede deel komen over een kalfje...
pi_35280809
quote:
Op maandag 20 februari 2006 04:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Er zal toch geen tweede deel komen over een kalfje...
Als jij weer meedoet wel!
pi_35292259
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Als jij weer meedoet wel!
Geen tijd, ik heb het al druk genoeg met het melken van mijn geiten...
pi_35292309
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:32 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Geen tijd, ik heb het al druk genoeg met het melken van mijn geiten...
Nou laat die geit een keer staan en doe mee!

Je hebt altijd van die mensen die zich achter hun geit verschuilen...
pi_35295039
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
dit zijn geen wonderen maar echt
hoe weet je dat?
Jaja...
pi_35297370
wat doet dit eigenlijk in NWS?
kalfje geboren, ok. maar tekens van God..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35299445

staan hier ook de tekens van allah?
-
pi_35355066
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:48 schreef concac het volgende:
[afbeelding]
staan hier ook de tekens van allah?
Nee, maar het lijkt wel verdacht veel op wat ik gisteren heb gegeten en vanochtend in de pot vond...
"Eehm, could somebody break the ice please?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')