http://www.telegraaf.nl/b(...)izenden_moslims.htmlquote:'Heilig' kalf trekt duizenden moslims
CAIRO - Duizenden Egyptenaren hebben maandag geprobeerd een glimp op te vangen van een kalfje waarvan de geboorte volgens dorpsbewoners het „antwoord van God op de aanval op de islam” is.
De huidplooien van het beestje, dat kortgeleden ter wereld kwam in het zuid-Egyptische dorpje Tunis, zouden bij de geboorte de woorden „Er is geen andere God dan Allah” hebben gevormd. Dat meldde een lokale politieagent, die maandag wanhopig probeerde de menigte in bedwang te houden.
Zo'n 20.000 mensen dromden maandag samen voor het huis van de eigenaar van het kalf, Mohammed Abu Dif. De politie zei dat het hoge aantal nieuwsgierigen het gevolg was van de internationale rel rond de spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten.
oow die zag ik niet op nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:20 schreef Loedertje het volgende:
Er worden ook biggetjes geboren met huidplooien waarin in arabisch schrift staat te lezen * eet meer varken*
So?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:23 schreef Borkydude het volgende:
En als ze het gezien hebben heeft een mens het erin gezet.
Aandacht.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:24 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Nee dat denk ik niet , waarom zou hij dat gaan doen ?
Nee hij is zo geboren volgens de bronquote:
dat foto heb ik nietquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
Kijk, het portret van Jesus in een geroosterde boterham.
[afbeelding]
En als je goed luistert hoor je wat hij zegt:
'van geroosterd brood eten krijg je kanker!'
Waar blijft die foto van dat kalfje Meki? Of mag dat niet van de profeet?
Kortom flauwekul weer.quote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:37 schreef Drugshond het volgende:
Doet me denken aan dit verhaal.
[afbeelding]
Je hebt gezien wat de bron is? En serieus, geloof je dit nou echt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hij is zo geboren volgens de bron
Ik welquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:43 schreef Weet_ik_niet het volgende:
[..]
Je hebt gezien wat de bron is? En serieus, geloof je dit nou echt?
Ik zie daar een bevallige vrouw in, maar geen Jezus.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
[afbeelding]
Hoe weet je nou hoe Jezus eruit zag??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie daar een bevallige vrouw in, maar geen Jezus.
Ik weet dat hij op z'n minst geen vrouw was.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:02 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hoe weet je nou hoe Jezus eruit zag??
Gezien het feit dat nog altijd 98% van de wereld in een of andere god gelooft, denk ik dat dat lang op zich zal laten wachten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:24 schreef Fool het volgende:
Wat een achterlijke mongolen!
Eender welke god is een verzinsel van de mens om onverklaarbare zaken op af te schuiven. Misschien wordt het tijd dat de wereld dat eens leert...
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:38 schreef Lexie het volgende:
Alsof de almachtige moet communiceren via de huidplooien van een kalf![]()
![]()
.
Vergeet maar dat ze dat zelf inzien. Ze ervaren hun god immers. En al die andere mensen? Die denken alleen maar dat ze god ervaren, maar in werkelijkheid ervaren ze de duivel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:41 schreef Borkydude het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat 98% van de wereld in god gelooft, tientallen verschillende goden, en allemaal denken ze dat hun het juist hebben, en de rest van de wereld gaat branden in hel omdat ze het niet juist hebben.
Ongelovigen zijn te blind voor de waarheid, jij opent deze topic alleen om jouw eigen religie te bashen door de ongelovigenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)izenden_moslims.html
Een kalfje geboren met „Er is geen andere God dan Allah zegt erg veel op dit moment
dit zijn geen wonderen maar echt
![]()
Hoe komt de westerse wereld anders aan de moderne technologyquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:54 schreef koffiekoekje het volgende:
Sinds wanneer is analfabetisme een geloofsovertuiging?![]()
dat er geen andere god bestaatquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En wat wil Allah hier nou mee zeggen volgens jou Meki?
ik weet niet denk het welquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus volgens jou is de andere helft van de wereldbevolking de verkeerde god aan het geloven?
oowquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vraag me af of Meki het wel gelooft, zoals 'men' hier aanneemt. Zijn PI's en smileys doen me anders vermoeden.
Je weet overigens dat Allah dezelfde god is als de god die Christenen en Joden aanbidden?quote:
dat weet ik er bestaat maar een GODquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet overigens dat Allah dezelfde god is als de god die Christenen en Joden aanbidden?
Ik geloof in 0 goden...quote:
Pardon? Misschien zijn gelovigen wel gewoon zo wanhopig dat ze overal iets in gaan zoeken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:14 schreef Reporter het volgende:
[..]
Ongelovigen zijn te blind voor de waarheid, jij opent deze topic alleen om jouw eigen religie te bashen door de ongelovigen
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:16 schreef HassieBassie het volgende:
Vanmorgen was ik aan het poepen, en wat denk je? Een afbeelding van Mohammed, in mn mooie verse drol! Helaas heb ik geen digicam, anders was ik nu beroemd geweest![]()
Dat is een oud-Hollandse genverbrander.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Een kalfje geboren met „Er is geen andere God dan Allah zegt erg veel op dit moment
![]()
Jammer dat ik dit hele kalf-verhaal nèt pas las. Ik heb vanochtend een drol gelegd, dat wil je niet weten. Ik had 'm eigenlijk ook moeten lezen, net als de huisplooien van dat kalfje en net als koffiedrab en theebladeren. Wat een kul zeg. Iedereen ziet in plooien wat-ie wíl zien, en dit komt de moslimfanatici nu wel ineens èrg goed uit.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:31 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Meki jij moet toch beter weten met je provocerende discussies.
Wie zegt dat 20.000 mensen dat beest gezien hebben, omdat 1 gek zei dat daar tekens van god in stonden geloofd de hele moslimgemeenschap (laat meteen zien hoe achterlijk dat volk is) dat het waar is. Als het een godswonder zou zijn dan zou hij er toch wel voor zorgen dat het meer bekend zou worden en het niet in twijfel getrokken zou worden, dat word hier wel bij gedaan. Ik heb zojuist gescheten en daaruit vertelde mijn god me dat dit bericht op dikke stront slaat!
Idd Tegenwoordig kan die gast ook gewoon mailen hoor, dus als ie wat belangrijks te melden heeft mailt ie wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik denk dat maar weinig moslims de Telegraaf lezen eik.
Allah verschijnt in de gedaante van een kalf? Ik heb Zondag nog kalfsoesters op of waren het allah-oesters?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Je had ook schaap kunnen zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:33 schreef Alicey het volgende:
Was er eerder ook geen varken gevonden die iets soortgelijks had?
Een schaap is geen onrein dier..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:54 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je had ook schaap kunnen zeggen
Maar da's weer persoonlijk he.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nee, maar onder je usericon promoot je het schaapje wel mooi ff
De ondertitel heeft niet te maken met mijn icoon hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik help je wel ff mee promoten:![]()
.... om hem of haar terug te vinden
Aaaah nu heb je m weggehaald, weet je zeker dat het geen geit was?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ondertitel heeft niet te maken met mijn icoon hoor.
Whuh? Je bedoelt toch niet mijn icoon?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:41 schreef Integrity het volgende:
[..]
Aaaah nu heb je m weggehaald, weet je zeker dat het geen geit was?
Herstel... icoontjequote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Whuh? Je bedoelt toch niet mijn icoon?
Iedere kat wordt geboren met de "M "van Mohammed.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
U bent de moderator, U zegt het maar...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:28 schreef Alicey het volgende:
Hm... Zullen we even stoppen met deze slow chat?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Ja natuurlijk... Allah, de grote Godheid, de schepper van hemel, aarde, het universum... alle paralelle dimensies incluis, de levenskracht van het universum in hoogst eigen ehhh... entiteit... die geeft de wereld een teken door een paar huidplooien in een lammetje. Iets beters kon ie niet verzinnen. Waarom de wereld overtuigen als het op een dergelijke omslachtige manier kan? Ja toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeg jij
de mensen hebben het met hun eigen ogen gezien
Nee, het ergste is dat hij zich zelf heel serieus neemt.quote:
Allah maangod?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:08 schreef Integrity het volgende:
Hier Meki:
http://www.sign2god.com/f(...)htergrond-Islam.html
Allah is de enige God komt van de uitspraak van Mohammed aan de heidenen, die een hoop goden hadden (360 zeggen ze nu hier in dit topic). Allah was de grootste God ook wel de maangod genoemd, vandaar het symbool van de maan die je in de Islam terug ziet. Mohammed zei tegen de heidenen: Allah is de grootste (in de context van er zijn meerdere goden), daarom zei hij niet: Allah is groot. Mohammed probeerde de Christenen en Joden te overtuigen, maar die moesten daar niets van hebben omdat zij wisten dat het om de maangod ging. Toendertijd was Mekka overigens ook de heilige plaats voor de maangod, om het zo maar ff te noemen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ook lullig, als je als god voor het eerst wordt genoemd in graffitti.
Zulke voorbeelden is echt niet nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Het wordt echt met de dag leuker.
Eerst maken ze hun eigen mensen af en steken hun eigen gebouwen in de brand wegens een paar stripjes in een krant welke de meeste nooit gezien of uberhaupt van gehoord hebben.
En vervolgens moeten ze de bevestiging van hun geloof uit een pas geboren rund halen.
Je praat in raadselsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zulke voorbeelden is echt niet nieuws
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef ArieDeKnaller het volgende:
allah zal er wel niets mee te maken hebben. Anders was dat kalf met met een bomgordel geboren!![]()
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomtquote:
Het is een typisch religieus verschjnsel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef LXIV het volgende:
Het komt wel vaker voor dat de naam van Allah, in het Arabisch, verschijnt op schijnbaar normale voorwerpen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook met enige regelmaat een watermeloen doorgesneden waarin dan ook meer of minder duidelijk de naam van Allah of een koranvers te lezen is.
Of je dit nu aan een wonder toeschrijft, of hier een statische verklaring aan geeft: "er worden per dag miljoenen watermeloenen doorgesneden in de Arabische wereld, dus de kans dat er één in de zoveel jaar een tekst lijkt te bevatten...' maakt niet uit. Feit is wél dat dit gebeurt.
In dat opzicht doen de christenen overigens zeker niet onder voor de christenen. Ook als er in Nederland een Mariabeeldje spontaan bloed begint te huilen komt het volk van heinde en verre aangestroomd om dit te bekijken en te aanbidden. Enkele jaren geleden stond er zo'n beeldje in Berlicum (NB). Op een zaterdag stond het vanaf de snelweg vol met bussen van bezoekers.
Roep dus niet te snel dat dit een typisch islamitisch verschijnsel is. Het komt overal voor.
Of je er een teken van God in ziet, of het als een toevalligheid beschouwt moet je natuurlijk zelf weten.
Ja sterker nog. Zelfs op BK ijsjesquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomt
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja sterker nog. Zelfs op BK ijsjes
Inderdaad. Dat is nog preciezer gezegd!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een typisch religieus verschjnsel.
Laat me raden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomt
Je moest eens weten hoeveel gasten er op jouw foto's af rennen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Idioterie.Er stromen zeker niet duizenden op af als er per ongeluk de naam van de duivel staat hè?
Cant say, maar je zag dus blijkbaar wel wat andere moslims er in zagenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:38 schreef LXIV het volgende:
Op het plaatje van het rotsblok in zee valt ook nog een knielende man te ontwaren. (Dus net alsof hij aan het bidden is.) Staat zijn "hoofd" toevallig ook nog richting Mekka ?
cable TV meeeeeeeeen!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:41 schreef popolon het volgende:
Volgens mij heeft een kameleon elke dag wel een andere boodschap.
Wat een gedoe om niks weer zeg.
welkom broederquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Mensen ik zie hier heel veel racistische reacties, dat vind ik ook normaal want er is niemand die erop terugspreekt.
Als ik de reacties lees denk ik dat er heel veel mensen bepaalde bevolkingsgroepen generaliseren. En door invloed van de media (bijv. cartoons) zien we hoe mensen over bepaalde bevolkingsgroepen denken. Ik ga het niet meer hebben over de cartoons gedoe, maar ik wil wel nog een keer zeggen dat vrijheid van meningsuiting niet betekent vrijheid van beledigen. Nu zul je zeggen van "ach hou toch op man, ik mag zeggen wat ik wil", dan heb je ten eerste geen respect voor andermans geloof, geen kennis over het geloof, en lok je zelf een discussie aan. Als iemand in iets gelooft moet je niet vragen waarom maar moet je hem respecteren, want alleen door een elkaar respecterende samenleving kan de wereld verbeterd worden. Of niet dan?
Sinds wanneer zjn moslims een ras?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Mensen ik zie hier heel veel racistische reacties, dat vind ik ook normaal want er is niemand die erop terugspreekt.
Sinds er sprake is van generalisatie?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sinds wanneer zjn moslims een ras?
Nee als je daar telkens op in moet gaan dan kun je je baan wel opzeggen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:55 schreef Triggershot het volgende:
Sinds er sprake is van generalisatie?
Is over algemeen generalisatie geen voorbode van racisme?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".
Mensen reageren hier op de gedragingen van een bepaalde groep moslims. Ze vinden het belachelijk gedrag. Dat wil nog niet zeggen dat ze alle moslims achterlijk vinden.
Nee. Racisme is een *vorm* van generalisatie, namelijk die die alle mensen met een bepaalde kleur over één kam scheert. Je kunt ook alle moslims over één kam scheren, maar dat is geen racisme, aangezien het moslim-zijn niet gebonden is aan een 'ras'.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:59 schreef Triggershot het volgende:
Is over algemeen generalisatie geen voorbode van racisme?
Sorry?quote:Vreemd dat men dan toch kan in Het westen kan accepteren dat het in naam van de islam wordt gedaan.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:00 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
spreek nergens over waar je een kennis van hebt, want dan spreek je echt onzin.![]()
Ik zeg niet dat generalisatie hetzelfde is als rasicme, en ik roep ook niet steeds dat er rasicme of discriminatie wordt gepleegd. Ik heb gezien dat er rasistische opmerkingen zijn op deze forum, dat heb ik effe medegedeeld. Maar ja, als jij zo eigenwijs wilt doen is jou probleem.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".
Mensen reageren hier op de gedragingen van een bepaalde groep moslims. Ze vinden het belachelijk gedrag. Dat wil nog niet zeggen dat ze alle moslims achterlijk vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |