Nee, het ergste is dat hij zich zelf heel serieus neemt.quote:
Allah maangod?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:08 schreef Integrity het volgende:
Hier Meki:
http://www.sign2god.com/f(...)htergrond-Islam.html
Allah is de enige God komt van de uitspraak van Mohammed aan de heidenen, die een hoop goden hadden (360 zeggen ze nu hier in dit topic). Allah was de grootste God ook wel de maangod genoemd, vandaar het symbool van de maan die je in de Islam terug ziet. Mohammed zei tegen de heidenen: Allah is de grootste (in de context van er zijn meerdere goden), daarom zei hij niet: Allah is groot. Mohammed probeerde de Christenen en Joden te overtuigen, maar die moesten daar niets van hebben omdat zij wisten dat het om de maangod ging. Toendertijd was Mekka overigens ook de heilige plaats voor de maangod, om het zo maar ff te noemen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ook lullig, als je als god voor het eerst wordt genoemd in graffitti.
Zulke voorbeelden is echt niet nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Het wordt echt met de dag leuker.
Eerst maken ze hun eigen mensen af en steken hun eigen gebouwen in de brand wegens een paar stripjes in een krant welke de meeste nooit gezien of uberhaupt van gehoord hebben.
En vervolgens moeten ze de bevestiging van hun geloof uit een pas geboren rund halen.
Je praat in raadselsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zulke voorbeelden is echt niet nieuws
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef ArieDeKnaller het volgende:
allah zal er wel niets mee te maken hebben. Anders was dat kalf met met een bomgordel geboren!![]()
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomtquote:
Het is een typisch religieus verschjnsel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef LXIV het volgende:
Het komt wel vaker voor dat de naam van Allah, in het Arabisch, verschijnt op schijnbaar normale voorwerpen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook met enige regelmaat een watermeloen doorgesneden waarin dan ook meer of minder duidelijk de naam van Allah of een koranvers te lezen is.
Of je dit nu aan een wonder toeschrijft, of hier een statische verklaring aan geeft: "er worden per dag miljoenen watermeloenen doorgesneden in de Arabische wereld, dus de kans dat er één in de zoveel jaar een tekst lijkt te bevatten...' maakt niet uit. Feit is wél dat dit gebeurt.
In dat opzicht doen de christenen overigens zeker niet onder voor de christenen. Ook als er in Nederland een Mariabeeldje spontaan bloed begint te huilen komt het volk van heinde en verre aangestroomd om dit te bekijken en te aanbidden. Enkele jaren geleden stond er zo'n beeldje in Berlicum (NB). Op een zaterdag stond het vanaf de snelweg vol met bussen van bezoekers.
Roep dus niet te snel dat dit een typisch islamitisch verschijnsel is. Het komt overal voor.
Of je er een teken van God in ziet, of het als een toevalligheid beschouwt moet je natuurlijk zelf weten.
Ja sterker nog. Zelfs op BK ijsjesquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomt
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja sterker nog. Zelfs op BK ijsjes
Inderdaad. Dat is nog preciezer gezegd!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een typisch religieus verschjnsel.
Laat me raden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuse moi, ik bedoelde er zijn tientallen soortgelijke foto's gemaakt waar "Allah" op voorkomt
Je moest eens weten hoeveel gasten er op jouw foto's af rennen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Idioterie.Er stromen zeker niet duizenden op af als er per ongeluk de naam van de duivel staat hè?
Cant say, maar je zag dus blijkbaar wel wat andere moslims er in zagenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:38 schreef LXIV het volgende:
Op het plaatje van het rotsblok in zee valt ook nog een knielende man te ontwaren. (Dus net alsof hij aan het bidden is.) Staat zijn "hoofd" toevallig ook nog richting Mekka ?
cable TV meeeeeeeeen!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:41 schreef popolon het volgende:
Volgens mij heeft een kameleon elke dag wel een andere boodschap.
Wat een gedoe om niks weer zeg.
welkom broederquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Mensen ik zie hier heel veel racistische reacties, dat vind ik ook normaal want er is niemand die erop terugspreekt.
Als ik de reacties lees denk ik dat er heel veel mensen bepaalde bevolkingsgroepen generaliseren. En door invloed van de media (bijv. cartoons) zien we hoe mensen over bepaalde bevolkingsgroepen denken. Ik ga het niet meer hebben over de cartoons gedoe, maar ik wil wel nog een keer zeggen dat vrijheid van meningsuiting niet betekent vrijheid van beledigen. Nu zul je zeggen van "ach hou toch op man, ik mag zeggen wat ik wil", dan heb je ten eerste geen respect voor andermans geloof, geen kennis over het geloof, en lok je zelf een discussie aan. Als iemand in iets gelooft moet je niet vragen waarom maar moet je hem respecteren, want alleen door een elkaar respecterende samenleving kan de wereld verbeterd worden. Of niet dan?
Sinds wanneer zjn moslims een ras?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Mensen ik zie hier heel veel racistische reacties, dat vind ik ook normaal want er is niemand die erop terugspreekt.
Sinds er sprake is van generalisatie?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sinds wanneer zjn moslims een ras?
Nee als je daar telkens op in moet gaan dan kun je je baan wel opzeggen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:55 schreef Triggershot het volgende:
Sinds er sprake is van generalisatie?
Is over algemeen generalisatie geen voorbode van racisme?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".
Mensen reageren hier op de gedragingen van een bepaalde groep moslims. Ze vinden het belachelijk gedrag. Dat wil nog niet zeggen dat ze alle moslims achterlijk vinden.
Nee. Racisme is een *vorm* van generalisatie, namelijk die die alle mensen met een bepaalde kleur over één kam scheert. Je kunt ook alle moslims over één kam scheren, maar dat is geen racisme, aangezien het moslim-zijn niet gebonden is aan een 'ras'.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:59 schreef Triggershot het volgende:
Is over algemeen generalisatie geen voorbode van racisme?
Sorry?quote:Vreemd dat men dan toch kan in Het westen kan accepteren dat het in naam van de islam wordt gedaan.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:00 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
spreek nergens over waar je een kennis van hebt, want dan spreek je echt onzin.![]()
Ik zeg niet dat generalisatie hetzelfde is als rasicme, en ik roep ook niet steeds dat er rasicme of discriminatie wordt gepleegd. Ik heb gezien dat er rasistische opmerkingen zijn op deze forum, dat heb ik effe medegedeeld. Maar ja, als jij zo eigenwijs wilt doen is jou probleem.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Generalisatie is echter niet hetzelfde als racisme. De term 'racisme' slaat hier helemaal nergens op. Magoed, sommige mensen hebben de neiging om bij alles meteen 'racisme!' te roepen. "Agent, u geeft mij een bekeuring omdat ik Marokkaan ben, u bent een racist" -"Nee meneer, u reed gewoon door het rode licht".
Mensen reageren hier op de gedragingen van een bepaalde groep moslims. Ze vinden het belachelijk gedrag. Dat wil nog niet zeggen dat ze alle moslims achterlijk vinden.
Je bewijst nu zelf dat racisme/generalisatie essentieel met elkaar verbonden zijn. Moslims zien zichzelf wel als ras hoor, net zoals Judaisme door sommigen als ras wordt geaccepteerd.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Racisme is een *vorm* van generalisatie, namelijk die die alle mensen met een bepaalde kleur over één kam scheert. Je kunt ook alle moslims over één kam scheren, maar dat is geen racisme, aangezien het moslim-zijn niet gebonden is aan een 'ras'.
radicalisering enzo,quote:Sorry?
er moet nog een g voor eenquote:
Ik heb alleen respect voor mensen welke respect voor mij hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Als ik de reacties lees denk ik dat er heel veel mensen bepaalde bevolkingsgroepen generaliseren. En door invloed van de media (bijv. cartoons) zien we hoe mensen over bepaalde bevolkingsgroepen denken. Ik ga het niet meer hebben over de cartoons gedoe, maar ik wil wel nog een keer zeggen dat vrijheid van meningsuiting niet betekent vrijheid van beledigen. Nu zul je zeggen van "ach hou toch op man, ik mag zeggen wat ik wil", dan heb je ten eerste geen respect voor andermans geloof, geen kennis over het geloof, en lok je zelf een discussie aan. Als iemand in iets gelooft moet je niet vragen waarom maar moet je hem respecteren, want alleen door een elkaar respecterende samenleving kan de wereld verbeterd worden. Of niet dan?
Jezusquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:33 schreef Eightball het volgende:
Kijk, het portret van Jesus in een geroosterde boterham.
[afbeelding]
Waar blijft die foto van dat kalfje Meki? Of mag dat niet van de profeet?
Moslims zien zichzelf volgens jou als een RAS? Dat is niet erg bijster als je het mij vraagt.. Maar dat ze een aantal moslims geen boodschap hebben aan de wetenschap was natuurlijk al langer duidelijk. Had hier trouwens nog nooit van gehoord, maar niet heel onverwachts dat er moslims zijn die zichzelf zo zien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims zien zichzelf wel als ras hoor
[..]
Weet je nog wat ik over jou zeiquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Moslims zien zichzelf volgens jou als een RAS? Dat is niet erg bijster als je het mij vraagt.. Maar dat ze een aantal moslims geen boodschap hebben aan de wetenschap was natuurlijk al langer duidelijk. Had hier trouwens nog nooit van gehoord, maar niet heel onverwachts dat er moslims zijn die zichzelf zo zien.
tuurlijk welquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn bekeerde Hollanders dan geen echte moslims?
Hoe kan iemand dan beweren dat moslims een 'ras' zijn? Rassen bestaan überhaupt niet, maar dat even daargelaten.quote:
Omdat islam geen rassen kent, enkel moslim of anders gelovige.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe kan iemand dan beweren dat moslims een 'ras' zijn? Rassen bestaan überhaupt niet, maar dat even daargelaten.
Als de islam geen rassen kent, dan zijn moslims dus ook geen ras.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat islam geen rassen kent, enkel moslim of anders gelovige.
De islam ziet zich als een nationaliteit/soort wat zich onderscheidt van anders denkenden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als de islam geen rassen kent, dan zijn moslims dus ook geen ras.
Hebben ze ook een eigen land dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:18 schreef Triggershot het volgende:
De islam ziet zich als een nationaliteit/soort wat zich onderscheidt van anders denkenden.
haddenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hebben ze ook een eigen land dan?
Laatste vertegenwoordiger van de Islam was Ottomaanse kalifaat (turkije) , locatie is niet echt relevantquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En welk land is dan precies moslimland en dient dat te worden terugveroverd?
Nederland veroveren is ook een optie dus?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:25 schreef Triggershot het volgende:
Laatste vertegenwoordiger van de Islam was Ottomaanse kalifaat (turkije) , locatie is niet echt relevant
Nopez, land waarmee je verbond hebt gesloten binnenvallen is ten strengste verbodenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nederland veroveren is ook een optie dus?
Hebben wij een verbond met alle moslims dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:28 schreef Triggershot het volgende:
Nopez, land waarmee je verbond hebt gesloten binnenvallen is ten strengste verboden
Moslims hebben een verbond gesloten met Nederland bij aan nemen van een paspoort, accepteren van de wetten van/rondom Nederlandquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hebben wij een verbond met alle moslims dan?
Ah, okee. Dat geldt dus alleen voor de in Nederland woonachtige moslims met een Nederlands paspoort.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:30 schreef Triggershot het volgende:
Moslims hebben een verbond gesloten met Nederland bij aan nemen van een paspoort, accepteren van de wetten van/rondom Nederland
Betekent nie dat er geen verbond kan gesloten worden met niet NL-paspoort bezittende moslimsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, okee. Dat geldt dus alleen voor de in Nederland woonachtige moslims met een Nederlands paspoort.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Iedere kat wordt geboren met de "M "van Mohammed.
So?
Ze horen het geloof ik nietquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Betekent nie dat er geen verbond kan gesloten worden met niet NL-paspoort bezittende moslims
oowquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:05 schreef Klummie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ow blijf alsjeblieft dit soort berichten posten, ik heb gewoon net in mijn broek gezeken. Ik zal maar niet vertellen wat ik net in de plee las in mijn uitwerpselen
![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
iedere kat oow met letter M ??
hoe kan dat
nopequote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze horen het geloof ik niet
[afbeelding]
Heeft die lullo nog nooit van een post-itje gehoord? Over achterlijk gesproken zeg...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)izenden_moslims.html
Een kalfje geboren met „Er is geen andere God dan Allah zegt erg veel op dit moment
dit zijn geen wonderen maar echt
![]()
Dat doet het dus niet. Maar aangezien ik vermoed dat jij niet eens weet wat paranormaal eigenlijk inhoudt ga ik er maar niet verder op in.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef thabit het volgende:
Er worden per dag miljoenen kalfjes geboren wereldwijd. Dit grote aantal zorgt ervoor dat het helemaal niet zo vreemd is dat door puur toeval er wel ergens eens een keer een kalfje wordt geboren met een patroon dat met heel veel fantasie een heel klein beetje lijkt op een bepaald woord. Dit argument weerlegt ook meteen de paranormaliteit van zogenoemde paranormale verschijnselen in het algemeen.
Je hebt niets weerlegt, je gebruikt passages uit de Koran. Wil je je wel verdiepen in de geschiedenis? Dan wist je dat Cis Allah was, wat gewoon God betekent. Uit de 360 Goden die er waren, was de maangod de grootste. Ik neem aan dat je de bron niet doorgelezen hebt die ik gegeven heb. De koran vertelt niet zoveel over de geschiedenis van de heidense arabieren. Met mij hoef je de discussie ook niet verder aan te gaan. Ik geloof dat Christus de Zoon van God is en Allah is een God van ieder. Ik kan mn oren ook niet geloven als een Moslim Jezus afwijst, maar een profeet heiligt. Een ongelovige daarentegen zou zn oren weer niet geloven dat iemand gelooft. Ik heb mijn keuze gemaakt en een discussie met jou vind ik zinloos. Ik heb gemerkt dat het eenrichtingsverkeer is van 2 kanten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah maangod?
" En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden."
Allah (Arabisch: الله, allāh, de god) is het Arabische woord voor God. In westerse talen zoals het Nederlands wordt de term gebruikt om specifiek de God van de islam aan te geven. In landen van het Midden-Oosten zoals Libanon en Egypte maar ook in andere landen waar veel moslims wonen zoals Indonesië wordt God echter ook door anderen, bijvoorbeeld christenen, Allah genoemd.
Een moslim zal vaak Allah laten volgen door ta'ala, wat de verhevene betekent, en hem doorgaans uitgebreider Allah soebhanoehoe wata'ala noemen, veelal afgekort tot: Allah (swt), wat iets betekent als: Allah, geprezen en verheven is hij .
De naam verschijnt voor het eerst in geschreven vorm in graffiti uit de zesde eeuw voor de jaartelling rond de stad Dedan (nu el Ula) in de Noord-Arabische woestijn, naast een godheid die Salm genoemd wordt. De opschriften gebruiken een alfabet dat afgeleid is van het Sinaïnitische (oer-)alfabet. Volgens Herodotus was er een godheid Orotalt en een godin Alilat. In de laatste naam is de vrouwelijke vorm van het woord Allah te herkennen, omdat -t een vrouwelijke uitgang is in semitische talen.
Volgens de meeste moslims is Allah de persoonlijke naam van God. 'el' of 'il' is een gangbare uitdrukking in semitische talen voor het opperwezen oftewel 'de God'
Voor je verdere "argumenten"
Allah is geen Maangodin.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Heeft die lullo nog nooit van een post-itje gehoord? Over achterlijk gesproken zeg...![]()
Niet Allah je moet Allat hebben jij, hetgene dat je niet wist wat dat met zelde letters wordt beschreven behalve T-marboeta op naquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je hebt niets weerlegt, je gebruikt passages uit de Koran. Wil je je wel verdiepen in de geschiedenis? Dan wist je dat Cis Allah was, wat gewoon God betekent. Uit de 360 Goden die er waren, was de maangod de grootste. Ik neem aan dat je de bron niet doorgelezen hebt die ik gegeven heb. De koran vertelt niet zoveel over de geschiedenis van de heidense arabieren. Met mij hoef je de discussie ook niet verder aan te gaan. Ik geloof dat Christus de Zoon van God is en Allah is een God van ieder. Ik kan mn oren ook niet geloven als een Moslim Jezus afwijst, maar een profeet heiligt.
0?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:37 schreef Triggershot het volgende:
Je moest eens weten hoeveel gasten er op jouw foto's af rennen.![]()
De welbekende zak over het hoofd?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:
heheh, een marokkaans spreekwoord:
"Iedereen kijkt naar een blote kont"![]()
Het is, en blijft 1 groot toneelstuk!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeg jij
de mensen hebben het met hun eigen ogen gezien
Ik distanieer me van betreffende vermeende gedachtengoedquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
De welbekende zak over het hoofd?
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren? Allah betekent God trouwens, de maangod heette Cis. Omdat er zoveel goden (allah's waren), werd er gezegd: Allah is de grootste. Waarom niet Allah is groot? Omdat het in contrast stond met meerdere goden, waarin er maar 1 god was. Mohammed maakte voor de heidenen dus van vele goden 1 god.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet Allah je moet Allat hebben jij, hetgene dat je niet wist wat dat met zelde letters wordt beschreven behalve T-marboeta op na
Wil je over Allah discussieren ga naar betreffede topicquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren?
quote:The early Muslim community did not really have a symbol. During the time of the Prophet Muhammad (peace be upon him), Islamic armies and caravans flew simple solid-colored flags (generally black, green, or white) for identification purposes. In later generations, the Muslim leaders continued to use a simple black, white, or green flag with no markings, writing, or symbolism on it.
It wasn't until the Ottoman Empire that the crescent moon and star became affiliated with the Muslim world. When the Turks conquered Constantinople (Istanbul) in 1453, they adopted the city's existing flag and symbol. Legend holds that the founder of the Ottoman Empire, Osman, had a dream in which the crescent moon stretched from one end of the earth to the other. Taking this as a good omen, he chose to keep the crescent and make it the symbol of his dynasty. There is speculation that the five points on the star represent the five pillars of Islam, but this is pure conjecture. The five points were not standard on the Ottoman flags, and as you will see on the following page, it is still not standard on flags used in the Muslim world today.
For hundreds of years, the Ottoman Empire ruled over the Muslim world. After centuries of battle with Christian Europe, it is understandable how the symbols of this empire became linked in people's minds with the faith of Islam as a whole.
Based on this history, many Muslims reject using the crescent moon as a symbol of Islam. The faith of Islam has historically had no symbol, and many refuse to accept what is essentially an ancient pagan icon. It is certainly not in uniform use among Muslims.
Vergeet nooit wat de islams 1e zuil is voor je zoiets beweert.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb de tekst aangepast, wil je het teruglezen en erop reageren? Allah betekent God trouwens, de maangod heette Cis. Omdat er zoveel goden (allah's waren), werd er gezegd: Allah is de grootste. Waarom niet Allah is groot? Omdat het in contrast stond met meerdere goden, waarin er maar 1 god was. Mohammed maakte voor de heidenen dus van vele goden 1 god.
et voilaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:56 schreef Integrity het volgende:
Hier je tegenhanger:
In oudtestamentische tijden bouwde Nabonidus (555-569 v.C.), de laatste koning van Babylon, Tayma in Arabië als een centrum van de maangodaanbidding. Segall zei: "De stellaire religie van Zuid-Arabië werd altijd gedomineerd door de maangod, in verschillende variaties". Vele specialisten hebben ook meegedeeld dat de naam van de maangod "Sin" deel uitmaakt van zulke Arabische woorden als "Sinaï", de "wildernis van Sin", enz. Toen de populariteit van de maangod overal achteruitging, bleven de Arabieren trouw aan hun overtuiging dat de maangod de grootste van alle goden was. Alhoewel zij 360 goden aanbaden in de Kaäba in Mekka, was de maangod de hoofdgod. Mekka was in feite gebouwd als een schrijn voor de maangod. Dit is het wat Mekka tot de heiligste plaats maakte van het Arabische heidendom. In 1944 openbaarde G. Caton Thompson in haar boek "The Tombs and Moon Temple of Hureidha", dat zij een tempel had blootgelegd van de maangod in Zuid-Arabië. De symbolen van de wassende maan en niet minder dan 21 inscripties met de naam Sin werden in deze tempel gevonden. Een afgod die de maangod zelf kan zijn, werd ook ontdekt. Dit werd later bevestigd door andere welbekende archeologen. De bewijzen tonen aan dat de tempel van de maangod nog steeds in gebruik was in de christelijke tijd. Bewijzen vergaard uit zowel Noord- als Zuid-Arabië tonen aan dat de maangodaanbidding zelfs duidelijk actief was in Mohammeds dagen, welke cultus toen dominant was. Terwijl de naam van de maangod "Sin" was, was zijn titel overeenkomstig talloze inscripties "Al-Ilah", d.w.z. "de god", en dat betekent dat hij de oppergod was onder de goden. Zoals Coon erop wijst: "De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod". De maangod werd Al-Ilah genoemd, d.w.z. "De God", en dat werd ingekort tot Allah in pre-islamitische tijden. De heidense Arabieren gebruikten zelfs Allah in de namen die ze aan hun kinderen gaven. Zo hadden zowel Mohammeds vader als zijn nonkel "Allah" als deel van hun namen. Het feit dat zulke namen gegeven werden door hun heidense ouders bewijst dat zelfs in Mohammeds tijd Allah de titel was voor de maangod. Prof. Coon zegt verder: "Evenzo werd onder Mohammeds voogdijschap, de relatief anonieme Ilah: Al-Ilah, De God of Allah, het Opperste Wezen".
Wederom bron: http://www.sign2god.com/f(...)htergrond-Islam.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |