abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34988949

http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/news/news1.shtml

dat zal weer wat olie op vuur gooien wat betreft dat hele mosllim/cartoon-gedoe
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 12 februari 2006 @ 03:03:45 #2
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_34988971
Lekker dan als ze er pas na 2 jaar achterkomen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_34989046
Word er geen reden bijverteld waarom ze die gasten in elkaar trappen, of is dit weer de zoveelste poging om de militairen van de coalitie in een kwaad daglicht te stellen ? Britse soldaten zijn namelijk behoorlijk gedisciplineerd, beter dan de Amerikanen in ieder geval, en zonder goede reden zouden ze nooit zomaar een stel tieners in elkaar trappen. Ze zullen dus wel iets geflikt hebben, stenen gegooid of zo, en in dat geval moeten ze niet zeiken. Als het de Amerikanen waren geweest hadden ze het niet eens meer kunnen navertellen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_34989215
quote:
Op zondag 12 februari 2006 03:10 schreef Hathor het volgende:
Word er geen reden bijverteld waarom ze die gasten in elkaar trappen, of is dit weer de zoveelste poging om de militairen van de coalitie in een kwaad daglicht te stellen ? Britse soldaten zijn namelijk behoorlijk gedisciplineerd, beter dan de Amerikanen in ieder geval, en zonder goede reden zouden ze nooit zomaar een stel tieners in elkaar trappen. Ze zullen dus wel iets geflikt hebben, stenen gegooid of zo, en in dat geval moeten ze niet zeiken. Als het de Amerikanen waren geweest hadden ze het niet eens meer kunnen navertellen.
Hoezo? Tapen de Amerikanen je mond dicht ofzo?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 12:07:32 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34993186
quote:
stenen gooien ofzo.

als ik naar die beelden kijk denk ik aan een crc peloton (ME'achtig werk) die treden nu eenmaal wat hardhandiger op, loop maar is een maandje met voetbalhooligans mee en je krijgt vergelijkbare dingen.

alleen die gasten naar een veilige omgeving slepen om ze daarna pas in elkaar te slaan gaat mij wat te ver
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_34993224
zo moet je terroristen toch aanpakken?
-
pi_34993226
http://www.nos.nl/nosjour(...)0206_irak_video.html

Rechtsonderaan bij mediatheek kan je de video bekijken. Het lijkt wel alsof die gast die het filmt klaarkomt bij het schoppen en slaan.

Erg triest weer
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34993342
Erg sad inderdaad.

Je zou toch wat meer beschaving verwachten.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_34993483
Probeer maar eens beschaafd te blijven in zo'n strontput als Iraq.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:17:27 #10
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34993516
Triest hoor, dit machtsmisbruik. Die soldaten vinden het lekker om met z'n drieën, gewapend, een ongewapende Irakees van vijftien in elkaar te schoppen. Machtsgeilheid. Zo ken ik er nog één, hoe heet-ie ook alweer, o ja: Bush!
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 12:17:32 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34993520
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:08 schreef concac het volgende:
zo moet je terroristen toch aanpakken?
stenengooiers zijn tegenwoordig ook al terrorist?
pi_34993670
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

stenengooiers zijn tegenwoordig ook al terrorist?
Wel eens een steen op je kop gehad, of het effect ervan gezien bij een van je vrienden ? Een goed geplaatste steen is gewoon een moordwapen hoor. En ik kan dit soort agressie bets begrijpen. Die gasten daar staan 24/7 onder hoogspanning, de hele dag het gevoel hebben dat een sluipschutter je op de korrel neemt doet rare dingen met de meest rationele mensen.
pi_34993810
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wel eens een steen op je kop gehad, of het effect ervan gezien bij een van je vrienden ? Een goed geplaatste steen is gewoon een moordwapen hoor. En ik kan dit soort agressie bets begrijpen. Die gasten daar staan 24/7 onder hoogspanning, de hele dag het gevoel hebben dat een sluipschutter je op de korrel neemt doet rare dingen met de meest rationele mensen.
En toch zijn ze professionals, ondanks de stress en adrenaline. Van mij mogen ze die militairen flink aanpakken!
  zondag 12 februari 2006 @ 12:29:33 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34993825
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:08 schreef ChillyWilly het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)0206_irak_video.html

Rechtsonderaan bij mediatheek kan je de video bekijken. Het lijkt wel alsof die gast die het filmt klaarkomt bij het schoppen en slaan.

Erg triest weer
ik vraag me bijna af of het geluid er niet later in is gezet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 12:31:06 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34993863
ik heb wel is een steen op mijn hoofd gehad ja, dat is idd niet om te lachen nee ... maar je hebt je, zeker als militair in een ander land, gewoon aan de regels te houden wmb slaan ze die gasten ter plekke tijdens de rel en tussen hun vrienden in elkaar, lijkt me een duidelijke boodschap en dan staan ze volledig in hun recht maar iemand je kamp inslepen om hem vervolgens met vijf man in elkaar te slaan is echt niet de bedoeling.

bovendien geef je geen antwoord op mijn vraag
pi_34993893
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jawel,

Maar dan schiet je de dader of af, of je neemt hem mee naar de basis en parkeert em een week in het cachot.

Als een angry mob iemand die op de grond ligt schoppen gaat echt nergens over.

En ik kan me echt wel wat bij de situatie voorstellen, stress van de soldaten enzo.

Maar dan is het nog fout, en als je dan ook nog zo dom bent om het op te nemen, en het los te laten in het wild,

Ja, dan ga je down, terecht.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 12:32:39 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34993901
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vraag me bijna af of het geluid er niet later in is gezet.
lijkt me wel haast, volgens mij heeft die gast namelijk geen handen vrij om te filmen
pi_34993949
Goed dan, nee...stenengooiers zijn geen terroristen. Maar het neemt niet weg dat als ze dat ook daadwerkelijk gedaan zouden hebben ze gewoon een pak slaag verdienen.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 12:34:54 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34993968
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:34 schreef Hathor het volgende:
Goed dan, nee...stenengooiers zijn geen terroristen. Maar het neemt niet weg dat als ze dat ook daadwerkelijk gedaan zouden hebben ze gewoon een pak slaag verdienen.
tuurlijk, maar dit is above and beyond the call of duty
  zondag 12 februari 2006 @ 12:35:21 #20
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34993979
Gelukkis zijn we in het westen, mede door de techniek, steeds meer in staat onze ''eigen'' negatieve randzaken te zien en daarover te oordelen. Dat is beter dan zoveel mogelijk onder het tapijt te stoppen
god bless america!
pi_34994067
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:35 schreef sturky100 het volgende:
Gelukkis zijn we in het westen, mede door de techniek, steeds meer in staat onze ''eigen'' negatieve randzaken te zien en daarover te oordelen. Dat is beter dan zoveel mogelijk onder het tapijt te stoppen
Dat mag wel gezegd worden inderdaad. Vrijheid van meningsuiting is dus toch ergens goed voor
pi_34994798
Goh, maar de tirannie van Hoessein is tenminste voorbij, .
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 12:59:40 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34994855
dat dan weer wel

anders waren die figuren nu dood
pi_34994914
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:59 schreef sp3c het volgende:
dat dan weer wel

anders waren die figuren nu dood
Sja...
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:01:40 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34994939
sja indeed
pi_34995033
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:01 schreef sp3c het volgende:
sja indeed
Ik heb op de televisie video's gezien waar mensen in hun gezicht werden geschopt en geëxecuteerd werden door een handgranaat in hun vest te stoppen. Daar werd ik behoorlijk misselijk van. Maar dit evenzeer. En het toont ook het failliet van deze oorlog aan, natuurlijk.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:16:10 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34995551
nu ja ik heb op televisie ook gezien dat mensen door de andere kant geexecuteerd worden door met een bot zwaard het hoofd eraf te zagen, toont dat het failliet van de andere zaak ook aan of is het bij hun niet zo heel erg?

ik vind het beiden nogal slecht maar over de oorlog zelf zeggen dit soort incidenten verder weinig
pi_34995633
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:16 schreef sp3c het volgende:

ik vind het beiden nogal slecht maar over de oorlog zelf zeggen dit soort incidenten verder weinig
Incidenten? Maar goed, als gezegd wordt dat de martelkamers verleden tijd zijn zodra de Westerlingen binnenvallen en tegelijkertijd blijven die martelkamers toch en zie je weer eens dit soort beelden, dan, ja, kan je wel beginnen over een failliet. En dan heb ik het nog niet over de toegenomen macht van Iran, van terroristen, van... weet ik veel wat.
pi_34995662
Hier blijkt maar weer hoezeer jongere moslims het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Dáár mogen ze er tenminste tegen optreden. Híer moeten we hun "baldadigheid" (hoezo bagatelliseren) maar accepteren. En Caesu, je hebt gelijk; dit wordt gewoon weer een vervolg van het cartoon-gebeuren. De westerlingen zijn weer de slechten en de arme moslims zijn weer degenen die daaronder lijden en mogen straks weer terugslaan en "vredig" protesteren. Ach gossie toch; de zielepootjes.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:23:32 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34995848
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Incidenten?
incidenten!
quote:
Maar goed, als gezegd wordt dat de martelkamers verleden tijd zijn zodra de Westerlingen binnenvallen en tegelijkertijd blijven die martelkamers toch en zie je weer eens dit soort beelden, dan, ja, kan je wel beginnen over een failliet. En dan heb ik het nog niet over de toegenomen macht van Iran, van terroristen, van... weet ik veel wat.
ik zie het eerder als een soort moreel faillisement van de regering Bush, Irak hoeft nog niet per se opgegeven te worden vind ik want er is veel potentie en voor elk dergelijk geval kun je 100 positieve gevallen vinden.

Alleen zouden Rumsfeld & co. het veld moeten ruimen want ik acht hun niet in staat dit tot een goed einde te brengen
pi_34995916
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:23 schreef sp3c het volgende:

ik zie het eerder als een soort moreel faillisement van de regering Bush, Irak hoeft nog niet per se opgegeven te worden vind ik want er is veel potentie en voor elk dergelijk geval kun je 100 positieve gevallen vinden.
Als we wat geleerd hebben van de Sovjet-"bevrijding" van Afghanistan, dan is het wel dat we Irak inderdaad niet moeten opgeven.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:25:48 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34995939
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:18 schreef progrock het volgende:
Hier blijkt maar weer hoezeer jongere moslims het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Dáár mogen ze er tenminste tegen optreden. Híer moeten we hun "baldadigheid" (hoezo bagatelliseren) maar accepteren. En Caesu, je hebt gelijk; dit wordt gewoon weer een vervolg van het cartoon-gebeuren. De westerlingen zijn weer de slechten en de arme moslims zijn weer degenen die daaronder lijden en mogen straks weer terugslaan en "vredig" protesteren. Ach gossie toch; de zielepootjes.
ja bladiebladiebla die mannekes worden gewoon in elkaar geslagen terwijl ze vastgebonden op de grond binnen de compound liggen, als je dit vanavond bij een doe dit bij een paar ADO hooligans vanavond in een politiebureau en je hebt ook heel den haag op straat ... en terecht
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:28:30 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34996034
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als we wat geleerd hebben van de Sovjet-"bevrijding" van Afghanistan, dan is het wel dat we Irak inderdaad niet moeten opgeven.
och, Afghanistan was iig voor niemand meer een bedreiging dan voor Afghanen de eerste 50 jaar na het vertrek van de laatste Sovjets en dat was toch de bedoeling van de hele onderneming (itt wat sommigen je willen doen geloven).

echt humaan is het natuurlijk niet dus de Russische aproach is niet aan te raden als westerse wereld zijnde
pi_34996116
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

och, Afghanistan was iig voor niemand meer een bedreiging dan voor Afghanen de eerste 50 jaar na het vertrek van de laatste Sovjets en dat was toch de bedoeling van de hele onderneming (itt wat sommigen je willen doen geloven).

echt humaan is het natuurlijk niet dus de Russische aproach is niet aan te raden als westerse wereld zijnde
Je bent toch niet vergeten dat Afghanistan een safe heaven werd voor terroristen en fundamentalisten tot en met eind 2001? En ook dat de oorlog duizenden jihadi's en het huidige terrorismeprobleem had gecreëerd? Maar dat had natuurlijk meer met de invasie zelf te maken dan met het vertrek van de Sovjets en de daaropvolgende chaos.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:38:47 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34996336
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je bent toch niet vergeten dat Afghanistan een safe heaven werd voor terroristen en fundamentalisten tot en met eind 2001?
ja maar wat hadden ze realistisch gezien kunnen doen?
superkatapult bouwen en vandaarvandaan boeings lanceren?

terrorisme is een intern probleem, die kapers van 11 september hebben ook niet leren vliegen bij Afghan Airways ... ok Bin Laden is er neergestreken met zijn kameraden, maar het was echt niet het enige land met Al Qaida trainingskampen en daar hebben we ook weinig last van.
quote:
En ook dat de oorlog duizenden jihadi's en het huidige terrorismeprobleem had gecreëerd? Maar dat had natuurlijk meer met de invasie zelf te maken dan met het vertrek van de Sovjets en de daaropvolgende chaos.
ik geloof niet dat die oorlog het terroristenprobleem heeft gecreeerd, dat is al zo oud als de weg naar Rome ... de fundamentalistische Islam ook dat begon echt niet met de oorlog in Afghanistan, in wat nu Israel is had je voor de tweede wereldoorlog al aanslagen op joden.

en ja duizenden jihadi's, dat wel maar zoals gezegd die zijn vrijwel uitsluitend een probleem voor Afghanistan, die werden de Taliban en hakten bij elke Afghaan de kop eraf als de baard wat te lang is, dat kost wat mankracht!
pi_34996346
Tja...

Moet ik nu een Iraakse vlag in mijn avatar doen?
pi_34996525
En brengen ze daar nu vrede
ze brengen enkel haat

Engeland en USA zijn allebei een pot nat
hun zijn de terroristen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34996583
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:44 schreef Meki het volgende:
En brengen ze daar nu vrede
ze brengen enkel haat

Engeland en USA zijn allebei een pot nat
hun zijn de terroristen
Hun.
  Donald Duck held zondag 12 februari 2006 @ 13:46:49 #39
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34996596
Ze waren wel aan het rellen.
Als dat hier gebeurt, slaat de ME er ook op los.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34996691
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:46 schreef __Saviour__ het volgende:
dan mag de terroristische Engelsen de jongens in elkaar gaan slaan ?? als ze zitten te rellen
pi_34996863
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:16 schreef Hathor het volgende:
Probeer maar eens beschaafd te blijven in zo'n strontput als Iraq.
Dat is wel een punt. Ook een van de redenen van de misdragingen van soldaten in Vietnam.
Het is natuurlijk nooit goed te keuren. Ook niet als ze wat stenen hebben gegooid.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 13:55:46 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34996940
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:46 schreef __Saviour__ het volgende:
tuurlijk en terecht ook ... maar ze slepen je niet mee naar het politiebureau om je daar te boeien en daarna pas in elkaar te slaan/schoppen dat gaat toch net wat te ver hoor imo
pi_34996998
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:48 schreef Meki het volgende:

[..]

dan mag de terroristische Engelsen de jongens in elkaar gaan slaan ?? als ze zitten te rellen
Aan de andere kant, als zo'n Irakees een Engelse soldaat had kunnen pakken, hadden ze hem ook flink in elkaar geslagen. En een steen op je hoofd is ook niet fijn. Waar het mij om gaat is dat het professionals zijn die beter moeten weten.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:58:08 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34997021
het is duidelijk dat ze te ver zijn gegaan. anders was het waarschijnlijk ook niet naar buiten gebracht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34997128
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:16 schreef sp3c het volgende:
nu ja ik heb op televisie ook gezien dat mensen door de andere kant geexecuteerd worden door met een bot zwaard het hoofd eraf te zagen, toont dat het failliet van de andere zaak ook aan of is het bij hun niet zo heel erg?
Saddam was geen lieverd ja..

Maar het was toch de bedoeling om er beschaving te brengen. Ik kan me best voorstellen wat die lui denken.

Eerst werden ze onderdrukt door Saddam. Daar werden ze vanaf geholpen door mensen die democratie en mensenrechten hoog in het vaandel hebben. Dan denk je, dat is mooi.
Blijkt dat diezelfde mensen bijna geen haar beter zijn. Ook mishandelen, de beloofde opbouw niet doen. De kosten van de oorlog voor de VS met olie moeten afbetalen.
Ja, ze mogen dan wel wat meer roepen en stemmen. Dat is het positieve.

Maar de meeste irakezen die nooit hebben mogen stemmen weten niet hoe waardevol verkieizngen zijn. Die zien dat niet als wij.

Het verschil in geweld tussen saddam en nu verschilt wel, maar niet bijster veel in hun ogen. Maar toen werden ze door iemand overheerst die Irakees was. Nu door buitenlanders die niet in hetzelfe geloof geloven. Dat ligt gewoon gevoelig.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34997195
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:18 schreef progrock het volgende:
Ach, als je zo reageert hoef je helemaal geen goede onderlinge vertsnadhouding te verwachten. Geweld hoort niet, maar demonstreren is wel heel Westers.
Ik vind jouw opstelling meer bijdragen aan spanningen dan diegene die vreedzaam protesteren.
And that is the news.''
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 14:03:41 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34997203
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
het is duidelijk dat ze te ver zijn gegaan. anders was het waarschijnlijk ook niet naar buiten gebracht.
mwah ik kan me een filmpje herinneren van een c130 gunship waarvan 1 van de crew net iets te enthousiast was volgens de boomknuffelaars en daar lagen ze allemaal van overhoop ... die zullen van de verslaggever in deze productie alleen aleen hartaanval krijgen

dat of ze moeten ff snel naar de wc
  zondag 12 februari 2006 @ 14:04:46 #48
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_34997243
quote:
Britse soldaten zijn namelijk behoorlijk gedisciplineerd, beter dan de Amerikanen in ieder geval, en zonder goede reden zouden ze nooit zomaar een stel tieners in elkaar trappen.

Zeg eens eerlijk: heb je wel eens Britse militairen van nabij meegemaakt?

Ik kan je vertellen dat daar het grootste schorem tussenloopt dat je in het vrije westen kunt vinden.
Dat verandert alles
pi_34997281
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:57 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als zo'n Irakees een Engelse soldaat had kunnen pakken, hadden ze hem ook flink in elkaar geslagen. En een steen op je hoofd is ook niet fijn. Waar het mij om gaat is dat het professionals zijn die beter moeten weten.
Is Irak in Engeland of andersom ???????
pi_34997363
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:57 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Wat een drogreden om een handeling te verrichten omdat iemand anders het ook wel een zou kunnen hebben gedaan als ze de mogelijkheid had gehad tot..

Je weet dat als soldaat dat alles uitvergroot wordt wat je doet en dat er scherp op dit soort dingen wordt gelet. Maar nu hoor je niemand erover dat dit niet mag volgende de Rechten van de Mens terwijl je voorstanders van de oorlog het als DE reden voor de oorlog hebben gemaakt aangezien alle andere redenen nergens opgebaseerd bleken.
And that is the news.''
pi_34997745
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:04 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk: heb je wel eens Britse militairen van nabij meegemaakt?

Ik kan je vertellen dat daar het grootste schorem tussenloopt dat je in het vrije westen kunt vinden.
Nou, ik heb Britse leger niet van dichtbij in actie meegemaakt, maar ik heb een aantal vrienden die in het Britse leger gediend hebben. Natuurlijk zullen ze mij niet vertellen dat het bij hen een zooitje is, maar ik heb toch een aardige indruk gekregen van het Britse leger, en daarop baseer ik mijn uitspraak. Er zal best wel schorem tussenzitten ja, maar dat heb je in elk leger. Neem bijvoorbeeld het cocaine incident op dat Nederlandse fregat. Maar is het niet juist zo, dat dat schorem discipline word bijgebracht in het leger ?
pi_34997759
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat een drogreden om een handeling te verrichten omdat iemand anders het ook wel een zou kunnen hebben gedaan als ze de mogelijkheid had gehad tot..

Je weet dat als soldaat dat alles uitvergroot wordt wat je doet en dat er scherp op dit soort dingen wordt gelet. Maar nu hoor je niemand erover dat dit niet mag volgende de Rechten van de Mens terwijl je voorstanders van de oorlog het als DE reden voor de oorlog hebben gemaakt aangezien alle andere redenen nergens opgebaseerd bleken.
Klopt, en ik heb toch allang gezegd dat ik het geweld afkeur. Ik ben alleen de argumentatie van Meki een beetje zat die het Westen overal de schuld van geeft terwijl hij zelf weet dat het omgekeerd net zo goed geldt (alleen dan hoor je hem opeens niet meer).
pi_34997849
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

(alleen dan hoor je hem opeens niet meer).
Weer dezlefde drogreden

Die ik ook gebruikte overigens...
And that is the news.''
  zondag 12 februari 2006 @ 14:25:34 #54
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34998028
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Klopt, en ik heb toch allang gezegd dat ik het geweld afkeur. Ik ben alleen de argumentatie van Meki een beetje zat die het Westen overal de schuld van geeft terwijl hij zelf weet dat het omgekeerd net zo goed geldt (alleen dan hoor je hem opeens niet meer).
Maar het Westen heeft wel grotendeels zelf de schuld aan de Midden-Oosten problematiek...
Era Vulgaris
pi_34998109
Tja het filmpje is opzich "schokkend", voornamelijk door het commentaar. Waarvan ik betwijfel of het daadwerkelijk live is. Maar aan de andere kant, zo hard worden ze niet in elkaar gemept. Het is natuurlijk fout doordat ze naar een afgelegen plek worden gesleept en daar een paar fikse tikken krijgen, en dat ze vrij jong zijn. Maar ze liepen waarschijnlijk best hard te rellen en dan verdienen ze ook wel een paar tikken. Niet dat ik het dus goedkeur, want dit is ongetwijfeld enorm slecht voor de reputatie van het Britse leger, maar begrijpen doe ik het ook wel.
pi_34998355
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:25 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Maar het Westen heeft wel grotendeels zelf de schuld aan de Midden-Oosten problematiek...
Deels wel, er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Maar met grotendeels suggereer je dat het Westen meer invloed heeft gehad op de problematiek aldaar dan het Midden-Oosten zelf. Ik denk dat daar wel 10 topics over vol gediscussieerd kunnen worden
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 15:50:23 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35001875
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:27 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tja het filmpje is opzich "schokkend", voornamelijk door het commentaar. Waarvan ik betwijfel of het daadwerkelijk live is. Maar aan de andere kant, zo hard worden ze niet in elkaar gemept. Het is natuurlijk fout doordat ze naar een afgelegen plek worden gesleept en daar een paar fikse tikken krijgen, en dat ze vrij jong zijn. Maar ze liepen waarschijnlijk best hard te rellen en dan verdienen ze ook wel een paar tikken. Niet dat ik het dus goedkeur, want dit is ongetwijfeld enorm slecht voor de reputatie van het Britse leger, maar begrijpen doe ik het ook wel.
dan loop je er op af en geef je hem een paar klappen, je sleept hem niet naar je basis om hem in een veilige omgeving voor de zekerheid wat handboeien om te doen en er vervolgens op in te slaan en te schoppen.

daar is een woord voor ... marteling
pi_35002001
Damn, geeft maar weer aan dat dit totaal niet werkt. Een aantal puberende rukkertjes met weinig toezicht en teveel testosteron achterlaten in een land waar ze gehaat worden en regelmatig aangevallen worden

http://www.ogrish.com/arc(...)deo_Feb_12_2006.html

Ogrish is kwa lay-out zo te zien wel op vooruit gegaan
pi_35007097
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hun.
Kijk naar de manier waarop hij z'n regeltjes schrijft; hij is òf aan het rappen of aan het rijmen.
Zal wel rappen zijn. Dan mag je spelfouten maken.
pi_35007181
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan loop je er op af en geef je hem een paar klappen, je sleept hem niet naar je basis om hem in een veilige omgeving voor de zekerheid wat handboeien om te doen en er vervolgens op in te slaan en te schoppen.

daar is een woord voor ... marteling
Tuurlijk, geef jij een moslim een paar klappen. Na 10 minuten komt-ie terug met een heel leger boze vriendjes, die jóu dan even gaan verbouwen. Gewoon een goeie oplossing van die Engelsen.
  zondag 12 februari 2006 @ 18:08:51 #61
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 18:31:32 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35008127
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:04 schreef progrock het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef jij een moslim een paar klappen. Na 10 minuten komt-ie terug met een heel leger boze vriendjes, die jóu dan even gaan verbouwen. Gewoon een goeie oplossing van die Engelsen.

het is een rellenbestrijdingseenheid wtf denk je dat hun hoofdtaak is hmmm??
juist ja, op rellende figuren aflopen en ze klappen geven ... nog meer slimme opmerkingen?
  zondag 12 februari 2006 @ 19:40:31 #63
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35011064
Ondankbaar tuig is het.
pi_35014052
Heb het filmpje net ook gezien en wat ik zie is dat er 3 Irakese jongens worden gearresteerd en daarna een paar klappen krijgen.
Ze lopen wel te krijsen terwijl ze ook weer niet zo hard worden geslagen.
Ik keur het niet goed, maar de frustraties zijn wel te begrijpen van de Britten.

Die gasten schieten elke dag sneaky op ze en ja als je er dan 3 pakt dan is het te begrijpen dat je ze een paar klappen geeft.
pi_35014489
Het is natuurlijk in een burgermaatschappij gemakkelijk om te oordelen over militairen die in heel andere en gevaarlijke omstandigheden verkeren. Er moet niet vergeten worden dat de relschoppers, ook al zijn het tieners, geen lieverdjes zijn en ook niet ongevaarlijk. In elk geval zijn deze beelden weer koren op de molen van extremisten en softe Westerse burgers en politici

Heeft het leger trouwens geen duidelijke richtlijnen over wat wel en niet mag worden gefilmd en gefotografeerd? Hoe is de klokkenluider eigenlijk aan deze beelden gekomen en waarom brengt hij deze beelden in de openbaarheid? Hij had deze beelden ook kunnen overdragen aan de autoriteiten in het leger zelf, die dan intern wel of niet tot vervolging hadden kunnen overgaan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_35014647
Oorlogscrimineel Blair kan het wel hebben over een overweldigende meerderheid die zich niet schuldig maakt aan mensenrechtenschendingen/oorlogsmisdaden maar...
het is wel een groep soldaten die zich misdraagt zonder dat de rest van de groep er iets tegen doet en dat zegt iets over de moraal van de Britten. Maar ja, met een gedrocht als premier die constant zijn lach staat in te houden om wat hij allemaal heeft geflikt, wat verwacht je anders?
De Britten zijn gasten in Irak en dienen zich zodanig te gedragen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35014745
Wie denkt net als ik, dat de klokkenluider misschien zijn eigen politieke motieven heeft om deze beelden in de openbaarheid te brengen en het hem niet zozeer te doen is om misstanden binnen het leger aan de kaak te stellen?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_35015146
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:09 schreef Mikrosoft het volgende:
Oorlogscrimineel Blair kan het wel hebben over een overweldigende meerderheid die zich niet schuldig maakt aan mensenrechtenschendingen/oorlogsmisdaden maar...
het is wel een groep soldaten die zich misdraagt zonder dat de rest van de groep er iets tegen doet en dat zegt iets over de moraal van de Britten. Maar ja, met een gedrocht als premier die constant zijn lach staat in te houden om wat hij allemaal heeft geflikt, wat verwacht je anders?
Er is nergens bewezen dat misstanden zich structureel voordoen bij het Britse leger (of dat van de VS). Wel is het zo dat nietsontziende terroristen het noodzakelijk maken voor het Britse en het Amerikaanse leger om in Irak te blijven, omdat de jonge democratie deze bescherming nodig heeft.
pi_35015184
Joh, ga niet zitten huilen. Zulke dingen gebeuren in Nederland ook continue . pff
pi_35015262
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:09 schreef Mikrosoft het volgende:

Dat doet het gros van de buitelanders hier toch ook niet of wel ?
pi_35015284
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef Gebleekte het volgende:
Joh, ga niet zitten huilen. Zulke dingen gebeuren in Nederland ook continue . pff
ow tuurlijk. Het argument om het goed te keuren en er maar niks over te zeggen
And that is the news.''
pi_35015407
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er is nergens bewezen dat misstanden zich structureel voordoen bij het Britse leger (of dat van de VS). Wel is het zo dat nietsontziende terroristen het noodzakelijk maken voor het Britse en het Amerikaanse leger om in Irak te blijven, omdat de jonge democratie deze bescherming nodig heeft.
Soldaten die democratie (die nogal in één adem wordt genoemd met mensenrechten) brengen in Irak hebben een voorbeeldfunctie. Dat zij zich in een groep niet gehinderd voelden door anderen zegt genoeg. Ik geloof daarom niet dat het incidenten zijn.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35015409
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ow tuurlijk. Het argument om het goed te keuren en er maar niks over te zeggen
Hier worden toch ook elke vrijdag/zaterdagavond talloze lui in elkaar geslagen ? Daar hoor je 9 vd 10 keer ook niks van. Ik keur het niet af en dus heb ik er verder niks op te zeggen nee, slimmerik.
  zondag 12 februari 2006 @ 21:31:04 #74
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35015627
Dat jochie zal achteraf ook wel gedacht hebben: "Wat een watjes, die Britten. De mannen van Saddam, díe konden pas meppen!"
Ik ga naar huis.
pi_35015674
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:31 schreef nietzman het volgende:
Dat jochie zal achteraf ook wel gedacht hebben: "Wat een watjes, die Britten. De mannen van Saddam, díe konden pas meppen!"
pi_35017710
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:31 schreef nietzman het volgende:
Ach ja die goeie ouwe tijd he, toen er nog echt geslagen werd in plaats van dit halfzachte gedoe.
  zondag 12 februari 2006 @ 22:22:22 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35018025
Hoe dan ook, zelfs wanneer de overgrote meerderheid van de Britten zich netjes en volgens de conventies gedraagt, is één zo'n actie van een man of acht al genoeg om het beeld van de Britten volledig in discrediet te brengen.
De schade die hiermee aan het imago van het Britse leger wordt toegebracht is nou eenmaal erg groot, ongeacht of dit nu een incident is of niet. Zowel voor de manier waarop de Britse bevolking tegen haar krijgsmacht aankijkt, als de manier waarop de moslims dit doen.
Kortom: Veel schade dus voor het leger. Door het niet-professionele en ongedisciplineerde gedrag van een klein groepje.
The End Times are wild
pi_35018892
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:55 schreef Almere-Dude het volgende:
Heb het filmpje net ook gezien en wat ik zie is dat er 3 Irakese jongens worden gearresteerd en daarna een paar klappen krijgen.
Ze lopen wel te krijsen terwijl ze ook weer niet zo hard worden geslagen.
Ik keur het niet goed, maar de frustraties zijn wel te begrijpen van de Britten.

Die gasten schieten elke dag sneaky op ze en ja als je er dan 3 pakt dan is het te begrijpen dat je ze een paar klappen geeft.
Sjonge jonge, je begrijpt er ook niets van he Sowieso zijn het niet zomaar wat klappen (eentje geeft hem een flinke trap tussen de benen) Stel nou dat de Duitsers het land binnenvallen (goed of slecht bedoel) en je moeder relt af en toe wat samen met haar vriendinnen tegen het systeem.

Steentje gooien hier en daar, beetje kwajongenstreken halen, mag ze dan maar in elkaar geschopt worden? Omdat de Duitsers bij bosjes worden aangevallen door mensen die er extremere ideeën op na houden? Met hezelfde idee worden die militairen kapot geschoten.
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:05 schreef rutger05 het volgende:
Heeft het leger trouwens geen duidelijke richtlijnen over wat wel en niet mag worden gefilmd en gefotografeerd? Hoe is de klokkenluider eigenlijk aan deze beelden gekomen en waarom brengt hij deze beelden in de openbaarheid? Hij had deze beelden ook kunnen overdragen aan de autoriteiten in het leger zelf, die dan intern wel of niet tot vervolging hadden kunnen overgaan.
Het Westen mag dan wel een "enorme vrijheid" kennen, maar als je met dit soort 'geheimen' rondloopt worden die gewoon doodgezwegen en met een beetje geluk word je leven kapot gemaakt als je maar een poging doet dit in de openbaarheid te brengen. Goed idee dus van jou
pi_35019388
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:24 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Hier worden toch ook elke vrijdag/zaterdagavond talloze lui in elkaar geslagen ? Daar hoor je 9 vd 10 keer ook niks van. Ik keur het niet af en dus heb ik er verder niks op te zeggen nee, slimmerik.
And that is the news.''
pi_35019420
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:21 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Het is wel moeilijk he. Verbanden leggen. Alles op 1 hoop gooien en niet kijken naar de situatie maar toch oordelen.
And that is the news.''
pi_35019456
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Niet dan?
pi_35019518
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het is wel moeilijk he. Verbanden leggen. Alles op 1 hoop gooien en niet kijken naar de situatie maar toch oordelen.
Zeg jij nou maar niks. Jouw argumentatie spreekt ook boekdelen. Eerst zeggen dat ik niks beargumenteer, en daarna zo'n reactie als hierboven geven ?

Het is trouwens ook gewoon zo. Hij zegt dat de Britten daar te gast zijn ( is dus al niet zo ) en dat ze zich moeten gedragen. Dan zeg ik dat het gros van de buitelanders dat hier ook niet doet. Dat is toch ook gewoon zo ?

Of ga je nu weer zo'n mooi antwoord geven als ;

Zou je nogmaals sieren zeg
pi_35019621

[ Bericht 54% gewijzigd door One_of_the_few op 12-02-2006 22:58:43 ]
And that is the news.''
pi_35019702
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ach gut. Je reageert met een argument van je tegenstander. Leuk hoor.
Maar als jij het verschil niet ziet tussen een vechtpartij tijdnes het uitgaan hier en deze daar.......
Dat zeg ik niet, maar er is niemand doodgeslagen. Hier worden mensen om mindere redenen in elkaar geslagen. Hun gooiden tenminste nog stenen, en wie weet wat ze nog meer deden. Hier gebeurt het vaak zat dat iemand een scheldwoord eruit gooit en daarom op ze bek wordt getimmerd door een zooi gasten.
pi_35019769
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:57 schreef One_of_the_few het volgende:
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:54 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Zeg jij nou maar niks. Jouw argumentatie spreekt ook boekdelen. Eerst zeggen dat ik niks beargumenteer, en daarna zo'n reactie als hierboven geven ?

Het is trouwens ook gewoon zo. Hij zegt dat de Britten daar te gast zijn ( is dus al niet zo ) en dat ze zich moeten gedragen. Dan zeg ik dat het gros van de buitelanders dat hier ook niet doet. Dat is toch ook gewoon zo ?

Of ga je nu weer zo'n mooi antwoord geven als ;

Zou je nogmaals sieren zeg
De britten zijn daar niet te gast. Ze komen vanzelf binnen wandelen. je verwacht dus dat de britten zich gedragen zoals jij ook vindt dat de buitenlanders zich hier gedragen. De irakees is geen buitenlander in eigen land.
And that is the news.''
pi_35019844
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:58 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar er is niemand doodgeslagen. Hier worden mensen om mindere redenen in elkaar geslagen. Hun gooiden tenminste nog stenen, en wie weet wat ze nog meer deden. Hier gebeurt het vaak zat dat iemand een scheldwoord eruit gooit en daarom op ze bek wordt getimmerd door een zooi gasten.
Door irakezen?.. maar daar gaat het niet om.

Ze hebben niet tijdens een demonstratie wat tikken uitgedeelt. Ze hebben die jongen gepakt, handbooien omgedaan, naar een veilige plek gebracht en daarna gewoon mishandeld. Dat heet martelen zoals sp3c ook al opmerkte. Dat heeft niks te maken met de vechtpartijen in Nederland tijdens het uitgaan.
And that is the news.''
pi_35019981
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

[..]

De britten zijn daar niet te gast. Ze komen vanzelf binnen wandelen. je verwacht dus dat de britten zich gedragen zoals jij ook vindt dat de buitenlanders zich hier gedragen. De irakees is geen buitenlander in eigen land.
Maar dan nog zijn soldaten ook gewoon mensen. Als hun hele tijd worden uitgescholden, worden bekogeld met van alles is het logisch dat ze die mannetjes een paar klappen geven ( ook al is het onnodig hard misschien ) .
pi_35020064
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Door irakezen?.. maar daar gaat het niet om.

Ze hebben niet tijdens een demonstratie wat tikken uitgedeelt. Ze hebben die jongen gepakt, handbooien omgedaan, naar een veilige plek gebracht en daarna gewoon mishandeld. Dat heet martelen zoals sp3c ook al opmerkte. Dat heeft niks te maken met de vechtpartijen in Nederland tijdens het uitgaan.
Dat is waar. Maar ik vind het allemaal nog wel meevallen. Er is zoveel onrecht in de wereld. Mensen worden zonder reden in elkaar geslagen, of overvallen en in hun nek gestoken. Dan vind ik dat toch erger dan dit. Maar goed dat is iedereen voor zich. Maar ik snap die soldaten wel zeg maar, je kan die lui niet opsluiten want dat helpt toch niet. Al de agressie die die soldaten telkens maar moeten slikken en aanhoren daar word je zelf ook gewoon agressief van lijkt me ?
pi_35020769
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik vind het allemaal nog wel meevallen. Er is zoveel onrecht in de wereld. Mensen worden zonder reden in elkaar geslagen, of overvallen en in hun nek gestoken. Dan vind ik dat toch erger dan dit. Maar goed dat is iedereen voor zich. Maar ik snap die soldaten wel zeg maar, je kan die lui niet opsluiten want dat helpt toch niet. Al de agressie die die soldaten telkens maar moeten slikken en aanhoren daar word je zelf ook gewoon agressief van lijkt me ?
Ik denk dat we niet eens zo ver uit elkaar liggen met onze mening.
Dat die soldaten veel voor hun kiezen krijgen is waar. En dat je daardoor wel eens te ver kan gaan ook. Zoals in Vietnam is gebeurd en zoals in alle oorlogen gebeuren. maar dat maakt het nog niet laakbaar.

Dit is niet normaal en niet goed te keuren vind ik. Dat er verder in de wereld veel ergere dingne gebeuren en dat er veel onrecht is vind ik ook. dat vind ik ook niet goed. Zoals guantanamo bay en het links laten liggen van afrika. maar net zo goed de misstanden in china en noord-korea.

Maar je weet dat als je daar zit alles wordt uitvergroot. Door dit soort incidenten verlies je als coalitie je geloofwaardigheid dat je je mensenrechten in een hoog vaandel hebt zitten. Alleen daarom al si eht afkeuren avn deze actie beter dan het goed keuren.
And that is the news.''
pi_35021035
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik denk dat we niet eens zo ver uit elkaar liggen met onze mening.
Dat die soldaten veel voor hun kiezen krijgen is waar. En dat je daardoor wel eens te ver kan gaan ook. Zoals in Vietnam is gebeurd en zoals in alle oorlogen gebeuren. maar dat maakt het nog niet laakbaar.

Dit is niet normaal en niet goed te keuren vind ik. Dat er verder in de wereld veel ergere dingne gebeuren en dat er veel onrecht is vind ik ook. dat vind ik ook niet goed. Zoals guantanamo bay en het links laten liggen van afrika. maar net zo goed de misstanden in china en noord-korea.

Maar je weet dat als je daar zit alles wordt uitvergroot. Door dit soort incidenten verlies je als coalitie je geloofwaardigheid dat je je mensenrechten in een hoog vaandel hebt zitten. Alleen daarom al si eht afkeuren avn deze actie beter dan het goed keuren.
Vooral die laatste alinea ben ik het helemaal mee eens . Dat vind ik veel erger dan dat die mannetjes een paar flinke klappen hebben gekregen, aangezien dit veel meer impact heeft. Hun lopen met een paar flinke striemen op hun rug door, maar dit is voor véél meer mensen van grotere impact .

En idd, maar met mn 1e post bedoelde ik dus gewoon dat er veel en veel ergere dingen gebeuren dan wat je hier allemaal ziet. Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, en die wij waarschijnlijk ook nooit te weten zullen komen. Die klappen die hier worden uitgedeeld krijgen elke week wel een boel lui te verduren in het uitgaansleven zeg maar.

Denken we er toch minder verschillend over dan we dachten
pi_35021152
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:31 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Vooral die laatste alinea ben ik het helemaal mee eens . Dat vind ik veel erger dan dat die mannetjes een paar flinke klappen hebben gekregen, aangezien dit veel meer impact heeft. Hun lopen met een paar flinke striemen op hun rug door, maar dit is voor véél meer mensen van grotere impact .

En idd, maar met mn 1e post bedoelde ik dus gewoon dat er veel en veel ergere dingen gebeuren dan wat je hier allemaal ziet. Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, en die wij waarschijnlijk ook nooit te weten zullen komen. Die klappen die hier worden uitgedeeld krijgen elke week wel een boel lui te verduren in het uitgaansleven zeg maar.

Denken we er toch minder verschillend over dan we dachten
inderdaad, allen ik wil nogal eens fel reageren...
And that is the news.''
pi_35021255
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:35 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

inderdaad, allen ik wil nogal eens fel reageren...
Hehe maakt niet uit. Kan gebeuren
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 23:39:56 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35021337
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:11 schreef rutger05 het volgende:
Wie denkt net als ik, dat de klokkenluider misschien zijn eigen politieke motieven heeft om deze beelden in de openbaarheid te brengen en het hem niet zozeer te doen is om misstanden binnen het leger aan de kaak te stellen?
ik denk eerder dat dit gewoon iemand is die niet zo heel erg slim is (of trauma's heeft opgelopen in Irak) en het gewoon zo grappig vind dat hij het thuis naar zijn maten heeft gemaild, die hebben het naar hun maten gemaild en ergens is het bij iemand terechtgekomen die het niet zo heel erg grappig vond

zo gaat dat meestal geloof ik
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef Gebleekte het volgende:
idd, en de desbetreffende agenten raken als ze 'demonstranten' mee naar huis slepen, boeien en in vervolgens in elkaar trappen gewoon hun baan kwijt ... op zijn minst

zal hier ook wel gebeuren
pi_35021657
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:39 schreef sp3c het volgende:

idd, en de desbetreffende agenten raken als ze 'demonstranten' mee naar huis slepen, boeien en in vervolgens in elkaar trappen gewoon hun baan kwijt ... op zijn minst

zal hier ook wel gebeuren
Ok, het sarcasme straalt er weer vanaf. Nogmaals ( waar ik het met one_of_the_few ook net over had ) is dat ik het ook dom vind dat ze ze mee moesten nemen. Maar ik vind niet dat ze extreem hard worden aangepakt, als je ziet wat er allemaal voor ergers in je eigen omgeving gebeurd ( uitgaansleven ) . Ze hadden het beter daar op de straat kunnen doen dan.
pi_35021831
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:21 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Aah rot toch op wat een vergelijking
pi_35021899
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk eerder dat dit gewoon iemand is die niet zo heel erg slim is (of trauma's heeft opgelopen in Irak) en het gewoon zo grappig vind dat hij het thuis naar zijn maten heeft gemaild, die hebben het naar hun maten gemaild en ergens is het bij iemand terechtgekomen die het niet zo heel erg grappig vond

zo gaat dat meestal geloof ik
Is inderdaad een meer aannemelijke verklaring, maar ik sluit het andere niet uit.
pi_35022109
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:49 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ok, het sarcasme straalt er weer vanaf. Nogmaals ( waar ik het met one_of_the_few ook net over had ) is dat ik het ook dom vind dat ze ze mee moesten nemen. Maar ik vind niet dat ze extreem hard worden aangepakt, als je ziet wat er allemaal voor ergers in je eigen omgeving gebeurd ( uitgaansleven ) . Ze hadden het beter daar op de straat kunnen doen dan.
Dat vind ik overigens nog steeds wel zo, dat ze te hard worden eengepakt.
And that is the news.''
  Moderator maandag 13 februari 2006 @ 00:40:14 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35023092
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:49 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ok, het sarcasme straalt er weer vanaf.
ik was toch best serieus
quote:
Nogmaals ( waar ik het met one_of_the_few ook net over had ) is dat ik het ook dom vind dat ze ze mee moesten nemen. Maar ik vind niet dat ze extreem hard worden aangepakt, als je ziet wat er allemaal voor ergers in je eigen omgeving gebeurd ( uitgaansleven ) . Ze hadden het beter daar op de straat kunnen doen dan.
dat is het punt helemaal niet, zo kun je alles wel relativeren ... in Congo roven milities hele dorpen leeg, alle kinderen moeten mee de jongens krijgen een automatisch geweer en worden soldaat en de meisjes worden hoer en krijgen aids wat zitten wij dan te zeuren over die paar oost europeanen die hier via de mensensmokkel in de hoerenbuurten terechtkomen, die zijn tenminste volwassen en de hoerenlopers gebruiken condooms.

ik heb ook al gezegd, als dit tijdens de rellen zelf gebeurt tussen de rellen is er ook geen probleem want crowd control is dirty business, je bent altijd outnumbered en je moet heel snel handelen dus gaat het er nogal hard aan toe, kijk maar naar voetbalrellen ... daar gaat het er nog wel harder aan toe ook, daarom noemt men het een rel

wat deze gasten doen is echter een oorlogsmisdaad puur en simpel, als je iemand hebt gearresteerd is het een krijgsgevangene en moet hij als zodanig behandeld worden punt uit
pi_35023446
Zeik artikel. Die smerige laffe journalisten moesten zelf eens in een oorlogsgebied dienen, als soldaat welteverstaan. Dan piepen ze wel anders. Als ze beschoten worden, hun collega's sterven en mensen je zogenaamd vriendelijk groeten maar als het even kan een mes in je rug steken.

Die klote tieners zullen het wel verdiend hebben, en zo niet dan hebben ze gewoon vette PECH. Een oorlogsgebied is geen rechtsstaat, die soldaten hebben geen tijd om alles blablabla netjes te doen, sterker nog dan zijn ze morgen dood omdat de vijand daar handig gebruik van zal maken.

Oprotten dus met die laffe journalistenhonden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator maandag 13 februari 2006 @ 00:57:52 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35023510
jij denkt dat het in elkaar slaan van gevangenen de kans dat ze morgen dood zijn kleiner maakt?

...

lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')