abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34997745
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:04 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk: heb je wel eens Britse militairen van nabij meegemaakt?

Ik kan je vertellen dat daar het grootste schorem tussenloopt dat je in het vrije westen kunt vinden.
Nou, ik heb Britse leger niet van dichtbij in actie meegemaakt, maar ik heb een aantal vrienden die in het Britse leger gediend hebben. Natuurlijk zullen ze mij niet vertellen dat het bij hen een zooitje is, maar ik heb toch een aardige indruk gekregen van het Britse leger, en daarop baseer ik mijn uitspraak. Er zal best wel schorem tussenzitten ja, maar dat heb je in elk leger. Neem bijvoorbeeld het cocaine incident op dat Nederlandse fregat. Maar is het niet juist zo, dat dat schorem discipline word bijgebracht in het leger ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_34997759
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat een drogreden om een handeling te verrichten omdat iemand anders het ook wel een zou kunnen hebben gedaan als ze de mogelijkheid had gehad tot..

Je weet dat als soldaat dat alles uitvergroot wordt wat je doet en dat er scherp op dit soort dingen wordt gelet. Maar nu hoor je niemand erover dat dit niet mag volgende de Rechten van de Mens terwijl je voorstanders van de oorlog het als DE reden voor de oorlog hebben gemaakt aangezien alle andere redenen nergens opgebaseerd bleken.
Klopt, en ik heb toch allang gezegd dat ik het geweld afkeur. Ik ben alleen de argumentatie van Meki een beetje zat die het Westen overal de schuld van geeft terwijl hij zelf weet dat het omgekeerd net zo goed geldt (alleen dan hoor je hem opeens niet meer).
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34997849
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

(alleen dan hoor je hem opeens niet meer).
Weer dezlefde drogreden

Die ik ook gebruikte overigens...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 12 februari 2006 @ 14:25:34 #54
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34998028
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Klopt, en ik heb toch allang gezegd dat ik het geweld afkeur. Ik ben alleen de argumentatie van Meki een beetje zat die het Westen overal de schuld van geeft terwijl hij zelf weet dat het omgekeerd net zo goed geldt (alleen dan hoor je hem opeens niet meer).
Maar het Westen heeft wel grotendeels zelf de schuld aan de Midden-Oosten problematiek...
Era Vulgaris
pi_34998109
Tja het filmpje is opzich "schokkend", voornamelijk door het commentaar. Waarvan ik betwijfel of het daadwerkelijk live is. Maar aan de andere kant, zo hard worden ze niet in elkaar gemept. Het is natuurlijk fout doordat ze naar een afgelegen plek worden gesleept en daar een paar fikse tikken krijgen, en dat ze vrij jong zijn. Maar ze liepen waarschijnlijk best hard te rellen en dan verdienen ze ook wel een paar tikken. Niet dat ik het dus goedkeur, want dit is ongetwijfeld enorm slecht voor de reputatie van het Britse leger, maar begrijpen doe ik het ook wel.
pi_34998355
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:25 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Maar het Westen heeft wel grotendeels zelf de schuld aan de Midden-Oosten problematiek...
Deels wel, er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Maar met grotendeels suggereer je dat het Westen meer invloed heeft gehad op de problematiek aldaar dan het Midden-Oosten zelf. Ik denk dat daar wel 10 topics over vol gediscussieerd kunnen worden
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 15:50:23 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35001875
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:27 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tja het filmpje is opzich "schokkend", voornamelijk door het commentaar. Waarvan ik betwijfel of het daadwerkelijk live is. Maar aan de andere kant, zo hard worden ze niet in elkaar gemept. Het is natuurlijk fout doordat ze naar een afgelegen plek worden gesleept en daar een paar fikse tikken krijgen, en dat ze vrij jong zijn. Maar ze liepen waarschijnlijk best hard te rellen en dan verdienen ze ook wel een paar tikken. Niet dat ik het dus goedkeur, want dit is ongetwijfeld enorm slecht voor de reputatie van het Britse leger, maar begrijpen doe ik het ook wel.
dan loop je er op af en geef je hem een paar klappen, je sleept hem niet naar je basis om hem in een veilige omgeving voor de zekerheid wat handboeien om te doen en er vervolgens op in te slaan en te schoppen.

daar is een woord voor ... marteling
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35002001
Damn, geeft maar weer aan dat dit totaal niet werkt. Een aantal puberende rukkertjes met weinig toezicht en teveel testosteron achterlaten in een land waar ze gehaat worden en regelmatig aangevallen worden

http://www.ogrish.com/arc(...)deo_Feb_12_2006.html

Ogrish is kwa lay-out zo te zien wel op vooruit gegaan
pi_35007097
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hun.
Kijk naar de manier waarop hij z'n regeltjes schrijft; hij is òf aan het rappen of aan het rijmen.
Zal wel rappen zijn. Dan mag je spelfouten maken.
pi_35007181
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan loop je er op af en geef je hem een paar klappen, je sleept hem niet naar je basis om hem in een veilige omgeving voor de zekerheid wat handboeien om te doen en er vervolgens op in te slaan en te schoppen.

daar is een woord voor ... marteling
Tuurlijk, geef jij een moslim een paar klappen. Na 10 minuten komt-ie terug met een heel leger boze vriendjes, die jóu dan even gaan verbouwen. Gewoon een goeie oplossing van die Engelsen.
  zondag 12 februari 2006 @ 18:08:51 #61
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 18:31:32 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35008127
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:04 schreef progrock het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef jij een moslim een paar klappen. Na 10 minuten komt-ie terug met een heel leger boze vriendjes, die jóu dan even gaan verbouwen. Gewoon een goeie oplossing van die Engelsen.

het is een rellenbestrijdingseenheid wtf denk je dat hun hoofdtaak is hmmm??
juist ja, op rellende figuren aflopen en ze klappen geven ... nog meer slimme opmerkingen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 12 februari 2006 @ 19:40:31 #63
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35011064
Ondankbaar tuig is het.
pi_35014052
Heb het filmpje net ook gezien en wat ik zie is dat er 3 Irakese jongens worden gearresteerd en daarna een paar klappen krijgen.
Ze lopen wel te krijsen terwijl ze ook weer niet zo hard worden geslagen.
Ik keur het niet goed, maar de frustraties zijn wel te begrijpen van de Britten.

Die gasten schieten elke dag sneaky op ze en ja als je er dan 3 pakt dan is het te begrijpen dat je ze een paar klappen geeft.
pi_35014489
Het is natuurlijk in een burgermaatschappij gemakkelijk om te oordelen over militairen die in heel andere en gevaarlijke omstandigheden verkeren. Er moet niet vergeten worden dat de relschoppers, ook al zijn het tieners, geen lieverdjes zijn en ook niet ongevaarlijk. In elk geval zijn deze beelden weer koren op de molen van extremisten en softe Westerse burgers en politici

Heeft het leger trouwens geen duidelijke richtlijnen over wat wel en niet mag worden gefilmd en gefotografeerd? Hoe is de klokkenluider eigenlijk aan deze beelden gekomen en waarom brengt hij deze beelden in de openbaarheid? Hij had deze beelden ook kunnen overdragen aan de autoriteiten in het leger zelf, die dan intern wel of niet tot vervolging hadden kunnen overgaan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_35014647
Oorlogscrimineel Blair kan het wel hebben over een overweldigende meerderheid die zich niet schuldig maakt aan mensenrechtenschendingen/oorlogsmisdaden maar...
het is wel een groep soldaten die zich misdraagt zonder dat de rest van de groep er iets tegen doet en dat zegt iets over de moraal van de Britten. Maar ja, met een gedrocht als premier die constant zijn lach staat in te houden om wat hij allemaal heeft geflikt, wat verwacht je anders?
De Britten zijn gasten in Irak en dienen zich zodanig te gedragen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35014745
Wie denkt net als ik, dat de klokkenluider misschien zijn eigen politieke motieven heeft om deze beelden in de openbaarheid te brengen en het hem niet zozeer te doen is om misstanden binnen het leger aan de kaak te stellen?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_35015146
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:09 schreef Mikrosoft het volgende:
Oorlogscrimineel Blair kan het wel hebben over een overweldigende meerderheid die zich niet schuldig maakt aan mensenrechtenschendingen/oorlogsmisdaden maar...
het is wel een groep soldaten die zich misdraagt zonder dat de rest van de groep er iets tegen doet en dat zegt iets over de moraal van de Britten. Maar ja, met een gedrocht als premier die constant zijn lach staat in te houden om wat hij allemaal heeft geflikt, wat verwacht je anders?
Er is nergens bewezen dat misstanden zich structureel voordoen bij het Britse leger (of dat van de VS). Wel is het zo dat nietsontziende terroristen het noodzakelijk maken voor het Britse en het Amerikaanse leger om in Irak te blijven, omdat de jonge democratie deze bescherming nodig heeft.
pi_35015184
Joh, ga niet zitten huilen. Zulke dingen gebeuren in Nederland ook continue . pff
pi_35015262
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:09 schreef Mikrosoft het volgende:

Dat doet het gros van de buitelanders hier toch ook niet of wel ?
pi_35015284
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef Gebleekte het volgende:
Joh, ga niet zitten huilen. Zulke dingen gebeuren in Nederland ook continue . pff
ow tuurlijk. Het argument om het goed te keuren en er maar niks over te zeggen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35015407
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er is nergens bewezen dat misstanden zich structureel voordoen bij het Britse leger (of dat van de VS). Wel is het zo dat nietsontziende terroristen het noodzakelijk maken voor het Britse en het Amerikaanse leger om in Irak te blijven, omdat de jonge democratie deze bescherming nodig heeft.
Soldaten die democratie (die nogal in één adem wordt genoemd met mensenrechten) brengen in Irak hebben een voorbeeldfunctie. Dat zij zich in een groep niet gehinderd voelden door anderen zegt genoeg. Ik geloof daarom niet dat het incidenten zijn.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35015409
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ow tuurlijk. Het argument om het goed te keuren en er maar niks over te zeggen
Hier worden toch ook elke vrijdag/zaterdagavond talloze lui in elkaar geslagen ? Daar hoor je 9 vd 10 keer ook niks van. Ik keur het niet af en dus heb ik er verder niks op te zeggen nee, slimmerik.
  zondag 12 februari 2006 @ 21:31:04 #74
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35015627
Dat jochie zal achteraf ook wel gedacht hebben: "Wat een watjes, die Britten. De mannen van Saddam, díe konden pas meppen!"
Ik ga naar huis.
pi_35015674
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:31 schreef nietzman het volgende:
Dat jochie zal achteraf ook wel gedacht hebben: "Wat een watjes, die Britten. De mannen van Saddam, díe konden pas meppen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')