quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:20 schreef sanger het volgende:
@kroegtijger; is dat dárc die bij de jeugd in Ijmuiden bekend is? Waar ik vroeger wel eens geweest ben voor een Beaujolais Primeur feest (bier 1 gulden)????
Tsja, t is inderdaad huilen met de pet op. de buurt probeert ons al ruim 15 jaar (als het niet langer is) weg te krijgen, maar ze hadden tot nu toe nog nooit een steekhoudend argument aan kunnen dragen. Ze grijpen nu alles aan wat los en vast zit om ons weg te krijgen. Gemeente zou er ook geen traan om laten als we niet meer bestaan, dan zijn ze van het probleem af. Ik vermoed nog steeds dat ze het alleen maar hebben lopen rekken met het idee ons failliet te laten gaan. Dan kunnen ze vervolgens naar de buitenwereld de onschuld zelfe spelen en zijn ze mooi van alles af. Aan hun hele manier van werken en trage reageren kun je aflezen dat ze hadden gedacht dat we allang failliet zouden zijn geweest. Je moest eens hoeveel moeite ze wel niet moeten doen om het allemaal buiten de krant te houden. Helaas voor hun bestaan we nog steeds en ziet het er naar uit dat we in april de deuren weer openenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:40 schreef LostFormat het volgende:
Jezus Christus wat een rompslomp. Te sneu eigenlijk dat er zo weinig wordt meegewerkt door alle instanties.
Dan ga ik extra met je meelevenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef kroegtijger het volgende:
[..]die ja.... Beajolais feesten waren legendarisch....
elke keer weer de hele tent kansloos lam
quote:
Helaas kan ik op dat gebied niets voor je betekenen omdat mijn eigen huis nog niet eens klaar is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
thanks
altijd leuk om oud-bezoekers te spreken.
donaties zijn nog steeds welkom overigens...het budget is ook nog niet volledig rond![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Helaas kan ik op dat gebied niets voor je betekenen omdat mijn eigen huis nog niet eens klaar is.![]()
Ja, die kunnen vaak veel roet in het eten gooienquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:47 schreef sanger het volgende:
Ik geef je vooral bij de klagende buren een goede kans
pfff, praat me dr niet over......quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, die kunnen vaak veel roet in het eten gooien![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:09 schreef arithaterhorst het volgende:
Oooh, dat moet lekker voelen. Eindelijk kunnen beginnen- met kanttekeningen dat wel - maar na jaren jeukende handen.... Top man!
![]()
![]()
Wij hebben ook niet al te beste ervaring met de gemeente en onze buren hadden ook geklaagd. Maar da's niets vergeleken hiermee. Wel onwijs tof om te volgen....En het is niet zo dat jullie geen voorraad hebben als je moe bent van het verbouwen en het is biertijd
Dichter bij de bron zou de brouwerij zelf zijn
![]()
inderdaadquote:Ik ga ervanuit dat de bouwvergunning door de gemeente nu is afgegeven, maar dat er nu nog een inspraaktermijn is.
In het slechste geval wordt de bouw van de trap (aangezien dat het enigste punt is waar een vergunning voor nodig is) stop gezet. De rest van de tent kunnen we gewoon verbouwen. Financieel zou dat echter niet heel verstandig zijn aangezien de investeringen daarna wel terug moeten worden verdiend. Geen vergunning betekend geen trap, en dus geen gebruikersvergunning, dus niet open....dan wordt het wel verdomde lastig om de investering terug te verdienen.quote:In die periode kunnen buren dus bezwaar maken. Wat zijn jullie plannen mochten ze alsnog in het gelijk worden gesteld?![]()
'k Weet, het is iets waar je natuurlijk liever niet over denkt, maar wij hebben in eenzelfde dilemma gezeten met onze verbouwing, en 'k ben zo benieuwd.
Ja, daar dacht ik ook al aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 07:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
pfff, praat me dr niet over......
onze tent zit in velsen-zuid....om even een kleine indruk van de buurt te geven kwam ik laatst dit bericht op de FP tegen......
t zou me niets verbazen als het een van onze klagers is
onbegrijpelijk zijn dat soort dingen....je gaat om de hoek van een kroeg wonen (die er dus al zit) en daarna ga je over die kroeg klagen.... JE GAAT ER TOCH ZELF NAAST WONEN???quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook al aan.
Maar hier in de buurt heeft een tent (disco) die er al meer dan 20 jaar zat zijn deuren kunnen sluiten omdat iemand die er nieuw was komen wonen over geluidsoverlast en hinder ging klagen![]()
Zo is het toen wel gegaan. Die klager kan je dus nog lang je leven zuur makenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
onbegrijpelijk zijn dat soort dingen....je gaat om de hoek van een kroeg wonen (die er dus al zit) en daarna ga je over die kroeg klagen.... JE GAAT ER TOCH ZELF NAAST WONEN???
zo te lezen is gemeente bij jullie net zo snel en logisch qua handelen als bij ons..... je wordt er gewoon een beetje emotioneel van als je dat soort dingen leest. hoe is het af en toe toch in godsnaam mogelijk dat er zo erg langs elkaar heen wordt gewerkt, en zo slecht gecommuniceert wordt. Bij elk commercieel bedrijf hadden de betrokkenen allang op straat gestaan, maar bij gemeentes schijnt dit de normaalste zaak te wezen helaasquote:Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef arithaterhorst het volgende:
Met dit verhaal had ik de gok misschien ook wel gewaagd... Het blijft gewoon echt stom, dat buren gewoon klagen om het klagen. Echt nederlandsch dan weer![]()
Het blijft wel een leuke verbouwing, ik zal hem zeker blijven volgen!
Als je ons gemeente perikelen verhaal nog wilt volgen:
http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
En dan op bouwvergunning klikken
Het kan gewoon bij de gemeente. Net vertelde een collega me:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
zo te lezen is gemeente bij jullie net zo snel en logisch qua handelen als bij ons..... je wordt er gewoon een beetje emotioneel van als je dat soort dingen leest. hoe is het af en toe toch in godsnaam mogelijk dat er zo erg langs elkaar heen wordt gewerkt, en zo slecht gecommuniceert wordt. Bij elk commercieel bedrijf hadden de betrokkenen allang op straat gestaan, maar bij gemeentes schijnt dit de normaalste zaak te wezen helaas
T is toch diep treurig?? De burgemeester had bij ons ook nog zo'n fraai staaltje van handelen….quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:14 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Het kan gewoon bij de gemeente. Net vertelde een collega me:
Hij wilde een dakkapel, kapel was beetje aan de brede kant. Dus daarom eerst een beoordeling van de welstandscommissie gevraagd. Die waren accoord. Heeft hij de bouwtekeningen laten maken enzo, die ingediend.
Nu is het oordeel van de welstandscommissie dat het niet mag, "want het is wat breed en dat hadden ze over het hoofd gezien".![]()
Dan vraag ik mij dus werkelijk af waarmee ze kijken als een welstandscommissie een oordeel geeft.. Volgens mij is het enige waar ze naar moeten kijken hoe iets eruit ziet...![]()
Oh ja, en wie gaat dan voor de kosten opdraaien, heeft die collega gevraagd. Nou, het kwam erop neer dat het niet de gemeente was. Die sturen natuurlijk zelf nog een vette rekening na![]()
Ik zou in plaats van gipsplaten ook gewoon mdf doen.Dus zeg maar de hele muur van mdf, Is denk ik toch meer hufterproof. Je kan daarover heen nog een laag mdf doen zodat je een lambrisering idee krijgt. Als je tijd over hebt zou ik van mooie sierlatjes een vierkantje maken zodat het een beetje uit steekt.( weet zo gauw even niet hoe dat genoemd word..) Verder zou ik het behang niet cremewit doen want dat is nogal besmettelijk. 1 glas bier er tegen aan en het is al verpest. Ik zou daarvoor behang nemen dat geel/ oker gestreept is. Geeft namelijk een heel warm effect en een vlekje meer of minder maakt dan niet uit..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:24 schreef kroegtijger het volgende:UPDATE
Het moet wel enigzins een hufterproof systeem zijn, dus onze eerste simpele gedachte gaat uit naar de onderkant (c.a. 1,5 meter) van MDF-lambrisering voorzien die in een donkere kleur (bijvoorbeeld bordeau-rood) wordt geschilderd. Daarboven dan rondom een rand voor glazen op te kunnen zetten, en de boven deze rand tot aan het plafond gipsplaten die worden dichtgesmeerd op de gaten en naden, en daarna in een lichte kleur (cremewit?) worden geschilderd.. Zowel achter het MDF als achter de gipsplaten kan dan gemakkelijk steenwol worden aangebracht als isolatie. Dit zou voor ons een goedkope en snel te bouwen oplossing geven. Nu ben ik alleen bang dat er misschien wat puntjes zijn die ik over het hoofd heb gezien bij dit plan… zijn er dingen waar ik nog aan moet denken hierbij?
hmm...valt inderdaad wat voor te zeggen....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:42 schreef Gurb het volgende:
Ik zou niet voor mdf gaan, als dat nat wordt, zwelt het op, en het is niet zo, dat als het droogt, het weer inkrimpt.
Als ik jullie was, zou ik vuren of grenen vloerdelen nemen, en deze verticaal op je muur bevestigen. Neem lekker brede planken, en die ook nog een beetje dik zijn (18 mm of dikker)
Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De muur die erachter zit is dermate dramatisch dat dit niet lukt. Het is een bakstenen muur die in niet al te beste staat verkeerd. Er zal dus iets voor moeten (hout, gips, whatever...) voordat er een glasvliesbehangetje tegenaan zou kunnen. We hebben ook even gedacht aan laten spack-spuiten, maar dan zal er waarschijnlijk toch eerst een gipswand of hout-wand tegenaan moeten....dan kunnen we het natuurlijk net zo goed schilderen (t is toch een vrij donkere tent.... t hoeft niet direct t paleis op de dam te worden; als t maar netjes en acceptabel eruit ziet)quote:voor erboven zou ik gaan voor glasvliesbehang, die je daarna saust met een afwasbare latex
De reden om de bovenkant gips te doen is omdat het makkelijk en snel verwerkbaar is (elke week langer dicht kost een hoop geld) t is vrij goedkoop en als je op anderhalve meter hoogte nog een gat in weet te krijgen dan ben je echt bewust bezig.... dat is een eenmalige actie want je gaat voorover de (gloednieuwequote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:42 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik zou in plaats van gipsplaten ook gewoon mdf doen.Dus zeg maar de hele muur van mdf, Is denk ik toch meer hufterproof. Je kan daarover heen nog een laag mdf doen zodat je een lambrisering idee krijgt. Als je tijd over hebt zou ik van mooie sierlatjes een vierkantje maken zodat het een beetje uit steekt.( weet zo gauw even niet hoe dat genoemd word..) Verder zou ik het behang niet cremewit doen want dat is nogal besmettelijk. 1 glas bier er tegen aan en het is al verpest. Ik zou daarvoor behang nemen dat geel/ oker gestreept is. Geeft namelijk een heel warm effect en een vlekje meer of minder maakt dan niet uit..![]()
Mijn fout: ik bedoelde eigenlijk: glasvlies op gipsplaat (of underlayment) ipv rechtstreeks op de bestaande muurquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
hmm...valt inderdaad wat voor te zeggen....
nemen we even mee in gedachte
[..]
Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De muur die erachter zit is dermate dramatisch dat dit niet lukt. Het is een bakstenen muur die in niet al te beste staat verkeerd. Er zal dus iets voor moeten (hout, gips, whatever...) voordat er een glasvliesbehangetje tegenaan zou kunnen. We hebben ook even gedacht aan laten spack-spuiten, maar dan zal er waarschijnlijk toch eerst een gipswand of hout-wand tegenaan moeten....dan kunnen we het natuurlijk net zo goed schilderen (t is toch een vrij donkere tent.... t hoeft niet direct t paleis op de dam te worden; als t maar netjes en acceptabel eruit ziet)
Als het geverfd word dan heb je daar toch geen last meer van of zie ik dat verkeerd??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:42 schreef Gurb het volgende:
Ik zou niet voor mdf gaan, als dat nat wordt, zwelt het op, en het is niet zo, dat als het droogt, het weer inkrimpt.
Is mdf dan zoveel duurder dan gipsplaat?? Ik heb geen idee namelijk..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:09 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
De reden om de bovenkant gips te doen is omdat het makkelijk en snel verwerkbaar is (elke week langer dicht kost een hoop geld) t is vrij goedkoop en als je op anderhalve meter hoogte nog een gat in weet te krijgen dan ben je echt bewust bezig.... dat is een eenmalige actie want je gaat voorover de (gloednieuwe)trap af en je hoeft niet meer terug te komen.....dan is vervolgens het gipsplaatje vrij snel vervangen. Liever zou ik ook een wat steverige oplossing nemen, maar da's vrijwel allemaal een vrij prijzige onderneming voor een tent die op het randje van failliet heeft gebalanceerd en er eigenlijk nog steeds niet helemaal vanaf is
dan moet je ervoor zorgen dat je de plaat helemaal rondom volledig afsluit, dus ook de kopse kanten, en de achterkant in de aflak.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:55 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Als het geverfd word dan heb je daar toch geen last meer van of zie ik dat verkeerd??
t is inderdaad wel weer tijd voor een updateje.....quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:11 schreef sanger het volgende:
En wat is het laatste nieuws?? Wanneer is de grand opening?
Dat is goed nieuws van die sponsoren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t is inderdaad wel weer tijd voor een updateje.....
helaas blijkt de cam te zijn overleden, de uitvaart zal volgende week in besloten kring plaatsvinden
Afgelopen week zijn we in ieder geval druk bezig geweest met het afhakken van de oude stuc-laag. Deze was te slecht om ook nog maar iets mee te doen. Wat een enorm kl*#%te werk zegmaar het is vrijwel allemaal weg nu
vanavond nog even het laatste beetje en dan kan het puin weer worden afgevoerd
De aannemer heeft vorige week de deuren verbreedt tot 1100mm en heeft de deur naar buiten er alweer in gehangen. Gelukkig dat onze onderburen in dezelfde week van het vele hakken en breken zelf ook flink aan het verbouwen zijn geslagen waardoor we van elkaar geen overlast hebben ondervonden
Morgen komt de stucadoor de eerste muur doen, waarna in de loop van de week de nieuwe trap zal worden geplaatstOok gaan we in de muren waar morgen nog niet gestuct wordt de leidingen vrezen zodat ook die netjes zijn weggewerkt.
Op financieel gebied is er ook niet stil gezeten...aangezien we nog zo'n 10000 euro te kort kwamen voor de gehele verbouwing wordt er nog druk gezocht naar sponsors.... gelukkig hebben we er weer een aantal mogen verwelkomen waarmee ons begrotingstekort nu uitkomt op zo'n 5000 euro.
Inmiddels is ook de gebruiksvergunning aangevraagd. Als alles goed gaat kunnen we in April de deuren weer openen.
Ik zal vanavond weer even een kijkje gaan nemen om te zien of er nog iets is gebeurd dit weekend (kon er zelf namelijk niet bij zijn) en indien er wat te zien is, even een nieuwe digicam regelen
quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:08 schreef DABAMaster het volgende:
denk je aan nen1010?
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:54 schreef DABAMaster het volgende:
kan me idd een topic van je herinneren. iets over besturingskabels en elektriciteitskabels apart in een gootje, right?
daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:55 schreef Gurb het volgende:
In de bouw noemen ze dat achterhout
je zorgt voor een stuk multiplex of underlayment van 15 x 15 cm (of ergens rond die maat) en monteert die met wat vulhout op de juiste diepte / hoogte / positie ten opzichte van het gipsplaten plafond.
hier schroef je dan een inbouwdoos op vast, sluit je buizen op de inbouwdoos aan, en klaar
gaat denk ik niet lukken helaas (weinig ruimte alhier) dus t zal wel wat aan priegelen worden en zo nu en dan een gipsplaatje om zeep helpenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:11 schreef Gurb het volgende:
je kan het ook andersom doen
eerst achterhout monteren, gipsplaten monteren, daarop monteren waar het achterhout zit, en dan als de gipsplaten erop zitten, met een dozenboor de gaten uitboren, en de doos vastzetten (alleen wordt het dan lastig om de buizen erop te zetten) je kan wel, als je nog een beetje vrije ruimte hebt, eerst een plaat erop zetten, de dozen erin boren, en dan vanaf de zijkant de buizen aansluiten
mwoch, het zal wat dat betreft wel los lopen.... vergeet niet dat in de HMH iets meer mensen zijn dan bij ons en dat wij liever bier naar binnen gieten dan over de vloer heenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:46 schreef Realzm het volgende:
Over die gietvloer die jullie willen doen. De HMH wordt toch een flinke ijsbaan tijdens een dancefeest hoor..
Mag dat wel? De meterkast moet toch binnen een straal van 1 a 2 meter van de voordeur zitten.?quote:Op maandag 13 maart 2006 11:56 schreef kroegtijger het volgende:
We gaan komende week de groepenkast verplaatsen (vanuit de kast bij de voordeur naar achter de bar) en daarbij meteen alles opnieuw aanleggen.
Volgens mij geldt dat alleen voor de meter en hoofdschakelaar...die blijven ook daar zitten...alles daarachter wordt wel verplaatstquote:Op maandag 13 maart 2006 12:31 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Mag dat wel? De meterkast moet toch binnen een straal van 1 a 2 meter van de voordeur zitten.?
We verwachten dan ook een groot openingsfeest waarbij heel Fok! K&W wordt uitgenodigdquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:45 schreef plopje het volgende:
tvp
als je klaar bent kom ik een pilsje happen
succes er mee
quote:Op maandag 13 maart 2006 13:32 schreef sanger het volgende:
[..]
We verwachten dan ook een groot openingsfeest waarbij heel Fok! K&W wordt uitgenodigd![]()
![]()
Dat gat in de begroting dat doet het hem zeker hequote:Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef kroegtijger het volgende:
[..]uiteraard....
en dat voor slechts ¤25,- toegang...... t is bijna voor niets
de verbouwing moet toch ergens van betaald worden heh![]()
Ik neem aan dat die ¤ 25,= inclusief alle hapjes en drankjes is? Dan ben ik namelijk zeker van de partij!quote:Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef kroegtijger het volgende:
[..]uiteraard....
en dat voor slechts ¤25,- toegang...... t is bijna voor niets
de verbouwing moet toch ergens van betaald worden heh![]()
Hier kom je idd niet meer onderuitquote:Op maandag 13 maart 2006 23:43 schreef kroegtijger het volgende:
erm....nee...erm....die 25 euro, dat is erm.....
kut....hier kom ik zeker niet meer onderuit??
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:13 schreef Marsepein het volgende:
Oooo dat komt heeeeeel mooi uit. Want zoek maar eens op wat 2 mei 2005 voor belangrijke dag was (voor FoK)![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef sanger het volgende:
2 mei dus?
Ga meteen mailtje sturen naar Duderinnetje en Brighteyes zodat alles in gang gezet kan worden.
Nee:quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:59 schreef kroegtijger het volgende:
[..]Gratis borstvergroting en een 99-cent munt
je hebt gelijk...da's inderdaad best belangrijk
Bron: 't K&W-forum - de stats.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
K&W is op 2 mei 2005 om 20:45 uur geopend.
lijkt me een goed planquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:49 schreef sanger het volgende:
Zullen we eerst afwachten of de Arc dan af is? Dan kunnen we het altijd nog plannen, maar het idee is zeker leuk!
Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:00 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
lijkt me een goed plan
ben gisteren weer wat moedeloos geworden van wat we nu weer voor electrische ellende aantroffen. Steeds vreemder wordt het dat alles altijd heeft gewerkt.... De spagetti van leidingen, draden en kabels is volstrekt onnavolgbaar
we houden er een heel effectieve techniek op na.... alles wat we niet weten, halen we wegquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....
Been there, done that![]()
Maar daar kun je idd serieus soms zo aan het zoeken komen![]()
![]()
Suc6 met uitzoeken 1![]()
We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:36 schreef kroegtijger het volgende:ik ben bang dat we 3 mei niet gaan halen.... de loodgieter heeft nog even geen tijd; gaat nog wel een weekje duren. Ondertussen zit er geen vloer meer in en is het dus wachten totdat we die dicht kunnen maken met underlayment en verder kunnen klussen.....
zodra er weer wat te melden is laat ik het zeker even weten
waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:56 schreef sanger het volgende:
[..]
We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!![]()
![]()
![]()
![]()
En andere updates zijn natuurlijk ook van harte welkom
Ehhmm.....omdat het een inkopper wasquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
of liever gezegd, de eerste helft van de eerste laag
maar het begin is erGisteren dus weer even wezen knutselen. T laatste beetje electra (van wat we zelf kunnen) gedaan, en nu is het wachten op de electricien, de loodgieter en de drank-leverancier. De loodgieter en de electricien gaan als het goed is donderdag-avond weer aan de gang. Dan leggen we meteen lege buizen erin (waarschijnlijk dikke rioolpijp) waar de bierleidingen door kunnen lopen. Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
Goed man! Foto'squote:Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bierquote:[knip]
Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Goed man! Foto's![]()
[..]
Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bier![]()
't Zal veel klustijd schelen want dat heen en weer gesjouw naar de supermarkt
kost natuurlijk bakken met geld tijd![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.
Gelukkig dat de Grolsch (en andere merken) mijn geheugen niet hebben aangetast!quote:Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]nog steeds.
En t bier wordt niet door de rioolpijp aangevoerd natuurlijkdie dient slechts ter bescherming van de leidingen (ik ken de mede-klussers een beetje..... die zijn niet te beroerd om soms nog wel eens uit te schieten met een hamer of zaag oid
)Daarbij is het ook wel een handige bescherming voor de beneden-buurman. Mocht er eens een leiding stuk gaan, dan stroomt t niet uit zn gips-plafond vandaan maar gaat t netjes via de rioolpijp richting de bier-pomp waar je dan meteen ziet dat er ergens een probleem is
soms denken we nog wel eens na ook over dingen![]()
Hoorde zojuist dat we voor de schappelijke prijs van een kratje bier ook een tegelzetter hebben weten te regelen die onze gang en onze wc's opnieuw komt tegelen (is wel nodig ook aangezien de vloer in een van de wc's open gemaakt moet worden om aansluiting op t riool mogelijk te maken....de oude riool-afvoer is een beetje onvindbaar geworden. De pijp gaat ergens de muur in, maar we kunnen nergens vinden waar die er weer uit komt)
Voor de nette prijs van een extra kratje bier en een flesje vieux regelt hij ook nog de tegels
Ben nu aan t nadenken over de groepenkast (tips / advies welkom)
Aangezien er regelmatig het een en ander aan uitbreiding plaats vind willen we het ruim op zetten. Het zullen waarschijnlijk 8 of 9 groepen worden van Holec (Alamatjes). Daar hebben we er op dit moment 5 van; er moeten dus nog 4 bij komen. Helaas is onze groepenkast die er nu in zit niet groot genoeg om nog 4 extra groepen kwijt te kunnen, dus zullen we ook aan een nieuwe kast moeten, danwel uitbreiding van de huidige kast. Er komen 2 hoofdschakelaar; 1 bij de groepenkast (op de 1e etage dus) en 1 in de meterkast (begane grond). Aangezien we niet weten wat onze hoofdzekerring op dit moment aan kan zullen we nog even met Nuon moeten bellen. Ik vermoed dat er 25A in zit; deze zou dan verhoogd moeten worden naar 35 of, als het kan, zelfs 40A. Iemand ervaring hiermee?? mocht Nuon hier nu niet aan mee willen werken, dan zullen we over moeten stappen op krachstroom aangezien we met 25A echt te weinig hebben bij een feestje met wat extra verlichting. (een strobo en 2 t-bars met 4 parren erin is al goed voor ongeveer 4500watt)
De verdeling van de groepen zal dan als volgt gaan worden:
Groep1: vaste verlichting 1e etage
Groep2: zolder
Groep3: koelkasten
Groep4: verlichting toiletten + gang + buiten
Groep5: verlichting gang + bierkoeling
Groep6: geluid
Groep7: feestverlichting
Groep8: spare feestverlichting
Groep9: noodverlichting + ontruimingsinstallatie
Nu moeten we dus de groepenkast verplaasten. Vanaf de hoofdschakelaar beneden willen we dan naar boven toe met 5x6mm2 VMVK. 5x4mm2 volstaat ook wel, maar aangezien de kabel in een 40mm PVC-pijp komt te liggen willen we het zekere voor het onzekere nemen. (en nee, hier gaan we zelf niet aan prutsen, daar hebben we onze electricien voor. Heb deze verbouwing zelf al 2x onder 230v gestaan, dat vond ik eigenlijk wel weer meer dan genoeg)
Helaas vanavond geen tijd om verder te gaan, en donderdag zal het er ook wel weer niet in zitten, dus vrijdag/zaterdag/zondag weer fijn aan t klussen in onze bierhut
Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddelsquote:Op woensdag 5 april 2006 15:26 schreef kroegtijger het volgende:
1 grote afzuig-installatie (genaamd Anja… je wilt niet weten hoe die bijnaam tot stand is gekomen
)
ok, een kleine hint dan....quote:Op woensdag 5 april 2006 16:06 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddels![]()
![]()
t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betraptquote:Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef sanger het volgende:
en dan noemen jullie een hele afzuiginstallatie maar meteen naar haar?
Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??quote:Komt ze nog weleens of schaamt ze zich?
Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????quote:Op donderdag 6 april 2006 08:29 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betrapt
dus ja, de afzuiginstallatie is de naam meer dan waard
Misschien een combi vanquote:[..]
Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??
In de kroeg op de wc dusquote:Op donderdag 6 april 2006 09:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????
Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworvenquote:Misschien een combi vanZit ze ook op Fok! dan?
Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragenquote:Op donderdag 6 april 2006 09:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
In de kroeg op de wc dus![]()
[..]
Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworven
maar goed, on topic nu
Heb zojuist 3 alamatjes weten te scoren voor de prijs van....1 flesje rode wijn
we hebben dr nog maar 1tje nodig, 2 hoofdschakelaars en een lege kast waar 9 groepen en een hoofdschakelaar in past(volgens mij is een 33x22-kast van holec dan prima)
We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zienquote:Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragen
De vraag is of ze blij is met haar plek binnen jullie historie![]()
Voor die lege kast e.d. kun je kijken op www.elektro-online.nl zit nog eens in de buurt bij je ook.
Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik jequote:Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zien
Electro-online.nl zit inderdaad wel heel dicht bij…..als ik goed mn best doe, kan ik em nét zien zitten vanuit mn huisjehij's alleen niet zo goedkoop als dat ie beweert te zijn… Dan haal ik t liever effe bij supply-shop.nl of bij de TU natuurlijk
maar hoop eigenlijk een dezer dagen er nog tegenaan te lopen voor een leuk prijsje. T hoeft namelijk geen nieuwe te zijn wat mij betreft; als het er maar een beetje fatsoenlijk uit ziet en al onze troep kan bevatten vind ik t goed
elektro-online is t.o.v. de gemiddelde electra-boer inderdaad wel goedkoop. Gezien ons doeleinde is ie alleen nog te duur, aangezien voor ons de spullen niet nieuw hoeven te zijn. supply-shop.nl levert spullen die veelal uit gesloopte bedrijfspanden e.d. komen en die zijn dus ideaal voor ons. Verder kan ik met flinke korting bij de TU inkopen en dan scheelt de prijs met elektro-online niet veel (vaak dat de TU zelfs nog goedkoper is)quote:Op donderdag 6 april 2006 13:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik jevraag me alleen af hoe ze dan die gozers meekreeg naar haar werkplek het toilet
Elektro-online was voor mij de goedkoopste in de buurt. Wat ik zo 123 kon zien scheelde het wel degelijk. Kan natuurlijk zijn dat het voor de dingen die jij zoekt niet veel scheelt. Die supply-shop kende ik nog niet, maar staat nu in de favorietjes![]()
T ziet er iets rooskleuriger uit. We hebben weer enkele sponsors weten te regelen, en bij de gemeente een rentelose lening kunnen lospeuteren. (alhoewel we daarvan liever geen gebruik maken als het niet echt noodzakelijk is).quote:Op donderdag 20 april 2006 09:37 schreef Gurb het volgende:
goed bezig, hoe gaat het financieel met de verbouwing (budget was aan het begin toch nog niet rond)?
Zijn alleen urinoirs.... dus als je dát nog vol weet te pissen ben je mn heldquote:Op donderdag 20 april 2006 10:50 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, die 75 mm in dat toilet, zijn dat alleen urinoirs of ook potten? 75 mm is voor een beetje drol veel te klein zonder vermaler.
Helaas nog niets van gehoord. Zodra er wat info over is laat ik het wetenquote:Op donderdag 20 april 2006 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Al wat meer nieuws betreffende de ontruimingsinstallatie / brandmeldinstallatie ?
tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.quote:
ben nog een beetje jong daarvoorquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:25 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.
Helaas zijn we nog steeds niet open, maar we gaan nu toch echt de goeie kant op. De vloer zit er ondertussen weer in, en de trapleuningen zijn geplaatst (staat nog niet op de foto's).quote:Op maandag 31 juli 2006 11:08 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat, en of jullie al open zijn. Kun je ons wat mer vertellen?![]()
daar komt onze bar tegen te staan. Met mooie glazen planken tegen de muur aan om het zo open mogelijk te houdenquote:
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het tochquote:Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef Marsepein het volgende:
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.
Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch![]()
?
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ikquote:Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
hmm helemaal mijn wensquote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
quote:Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
hmm helemaal mijn wens![]()
als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
okquote:Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
Is nog wel de oude prijslijst overigens....De verwachting is dat het naar 1,50 zal gaan, maar we zijn al jaren de goedkoopste in de omgeving. Is ook een non-profit-instelling met alleen maar vrijwilligers dus vandaar dat we de prijs erg laag kunnen houdenquote:Op maandag 31 juli 2006 13:03 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
ok
zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe gaan we dit aansluiten??ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.quote:Wissel schakelaar met kontrolelampje
Kan op 2 manieren worden toegepast:
- lichtje aan als lichtpunt aan is
- of lichtje aan als lichtpunt uit is
+/- ¤ 9,- stuk inclusief btw
Dat hadden we eerst, maar werkt niet handig omdat het niet op 19"-formaat is waarop alle andere hardware ook zit. Je zou dan wel weer een houten plankje op 19" kunnen maken, maar ook dat is al eens geprobeerd en blijkt helemaal butt. Hout is te dik, t zit niet netjes etc.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.
En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
[..]
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.
Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen)
t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:08 schreef Jheronimus het volgende:
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
Een praktijk-cursus barkruk-zittenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:15 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
Wat moet er bekostigd worden dan?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:27 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
Hoe dan welquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:33 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
Relatief gezien zit dat er ook niet op. Al is de prijs wel hoger dan de inkoopprijs. UIt de verkoop moet je dus ook de andere (in)directe kosten dekken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:38 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
ik dacht juist dat op de producten die verkocht worden geen opbrengst zat.
mwoch, ongeveer.... we zitten in een huur-pand, dus geen hypo maar huur (formaliteitquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat moet er bekostigd worden dan?
Non-profit wilt zeggen dat er na aftrek van gemaakte/te maken kosten geen winst gemaakt wordt.
De kosten (hypo/salaris/inkoop/personeel) worden betaald uit de opbrengsten van verkoop.
quote:
Sta jij er dan geheel belangeloos? Je zult toch ook in levensonderhoud moeten voorzien?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
mwoch, ongeveer.... we zitten in een huur-pand, dus geen hypo maar huur (formaliteit) salaris en personeel doen we niet aan... Alles is op vrijwilligersbasis geregeld.
De tent is opgezet als een stichting, met een bestuur en met medewerkers. Bestuur bestaat uit voorzitter, penningmeester en secretaris
Grolsch; we hebben als leverancier Boonekamp namelijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Relatief gezien zit dat er ook niet op. Al is de prijs wel hoger dan de inkoopprijs. UIt de verkoop moet je dus ook de andere (in)directe kosten dekken.
Zou wel goedkoop drinken zijn overigens, biertje voor ¤ 0,20 of zoiets.
@ Kroegtijger; wat voor bier zou er ook alweer inkomen?
Jup, geheel belangeloos. We zijn dan ook maar 1 avond per week open; vrijdagavond van 21:00 tot 01:00quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Sta jij er dan geheel belangeloos? Je zult toch ook in levensonderhoud moeten voorzien?
waarom alleen op vrijdag? nooit van plan geweest om dagelijks open te gaan? zelf dus je baan quitten en hiermee verder gaanquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:03 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Jup, geheel belangeloos. We zijn dan ook maar 1 avond per week open; vrijdagavond van 21:00 tot 01:00
Alles gaat gewoon buiten werktijd om ('s avonds, weekend) wat in principe heel goed te doen is normaal gesproken. Met de verbouwing wordt het soms wat lastig, wat ook een van de redenen is dat het zo traag gaat. Dat geldt overigens voor iedereen die meehelpt hoor. Het enige wat we er voor terug zien is gratis drank en een hoop voldoening als je een volle tent voor je neus hebt die volledig uit zn dak staat te gaan
Jazeker wel aan gedacht (en nog steeds overigens) maar in de huidige tent kan en mag dat niet. De opzet van d'Arc is daar nooit voor bedoeld, en ook de locatie leent zich er niet voor. Je zou daar nooit een vergunning krijgen voor langere openingstijden dan die 4 uurtjes per week.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:07 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
waarom alleen op vrijdag? nooit van plan geweest om dagelijks open te gaan? zelf dus je baan quitten en hiermee verder gaan![]()
Ik zeur niet, het zijn al die vervelende oud-bezoekertjes die deze arme oude ex-secretaris ieder moment van de dag stalken met vragen wanneer we weer erin mogen, maaaaaaatjequote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:11 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?![]()
de streefdatum is halverwege september; t ziet er gunstig uit wat dat betreft
komend weekend word het plafond geschuurd en geschilderd; daarna kan de bar erin
Hetgeen trouwens ook moielijk te combineren is met het bestemmingsplan en de huidige stichtingsvorm. Er zal in ieder geval een zeer grondige herziening van de statuten voor nodig zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:18 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Jazeker wel aan gedacht (en nog steeds overigens) maar in de huidige tent kan en mag dat niet. De opzet van d'Arc is daar nooit voor bedoeld, en ook de locatie leent zich er niet voor. Je zou daar nooit een vergunning krijgen voor langere openingstijden dan die 4 uurtjes per week.
Daarbij moet er wel voldoende publiek voor zijn (zie cursus HOV onderdeel ondernemingsplan) om een rendabele tent van te maken. Op de manier zoals het nu is, is het rendabel. Op het moment dat je er je brood mee moet verdienen niet meer. Dat betekend namelijk een explosieve stijging van kosten (loon, belasting etc) terwijl de inkomsten niet evenredig stijgen.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef Jheronimus het volgende:
[..]
Ik zeur niet, het zijn al die vervelende oud-bezoekertjes die deze arme oude ex-secretaris ieder moment van de dag stalken met vragen wanneer we weer erin mogen, maaaaaaatje
Maar mooi dat het werk vordert!
T is gewoon schier-onmogelijk om dat op die locatie en voor dat publiek te doen. Nog afgezien van het papier-werk is het niet rendabel genoegquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:39 schreef Jheronimus het volgende:
[..]
Hetgeen trouwens ook moielijk te combineren is met het bestemmingsplan en de huidige stichtingsvorm. Er zal in ieder geval een zeer grondige herziening van de statuten voor nodig zijn.
Heineken heeft ooit eens een idee onze kant op gegooid om er wat mee te doen, maar dat is ook al een x-aantal jaartjes terug![]()
Maar dan is dat niet d'Arc....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:22 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
of je begint helemaal voor jezelf een eigen cafe midden in een stad
Hehehe, ik denk dat je dan gelyncht wordtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:41 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
T is gewoon schier-onmogelijk om dat op die locatie en voor dat publiek te doen. Nog afgezien van het papier-werk is het niet rendabel genoeg
Daarbij zijn de buren nu op voorhand zelfs al weer aan het klagen, laat staan als je ze doodleuk gaat vertellen dat we vanaf volgend jaar woensdag tm zondag tot 04:00 's nachts geopend zijn
als ik de loterij win misschien....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:22 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
of je begint helemaal voor jezelf een eigen cafe midden in een stad
dan moet je ook niet in a'dam gaan zitten, maar in een groot dorp dat al neigt naar een stad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:59 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
als ik de loterij win misschien....
heb je enig idee wat de prijzen voor een pand met nacht-horeca-bestemming kost?
Kijk in Amsterdam Centrum niet raar op als je een 2000 euri per maand aan huur betaald en een ton sleutelgeld, voor een tent waar je een max hebt van 100 bezoekers en een geluids-max van 80dB
in een groot dorp heb je meestal geen echte nacht-horeca-buurt. Daar zijn dus nauwelijks panden te vinden met zo'n bestemming. Als je een ander pand daarvoor wil gebruiken moet je het bestemmingsplan laten veranderen. Daar gaat flink veel tijd overheen voordat je dat er doorheen krijgt. De buurtbewoners staan namelijk daar niet om te springen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:01 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
dan moet je ook niet in a'dam gaan zitten, maar in een groot dorp dat al neigt naar een stad.
¤1,50 voor een potje? Paulus, dan ben je net zo duur aan het worden als de reguliere horeca en dat als non-profit stichting. Denk dat je daar heel wat opgetrokken wenkbrauwen mee creeërt...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:00 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feestEen fust kost inkoop zo'n ¤80,- ex statiegeld. Uit een fust kun je als je goed tapt 200 glazen halen (in ons geval rekenen we 180, want er staan soms wel eens wat eikels achter de bar, en je drinkt zelf ook natuurlijk)
Dat betekend dus dat een glas bier qua inkoop al op ¤0,45 zit. Dan moet je daar nog de kosten van glazen bij rekenen (er sneuvelen nog wel eens wat), de huur, electra, gas, water, verzekering, vergunning, onderhoud van het pand, onderhoud licht en geluid etc bijtellen en je kan ongeveer wel nagaan dat je het nauwelijks ook maar voor ¤1,25 per glas kunt doen, en dan mag er absoluut geen slappe avond oid tussen zitten want dan ga je op je bek.
Bier was bij ons voorheen ¤1,30, maar zal waarschijnlijk naar ¤1,50 gaan om weer wat van de gemaakte verbouwingskosten terug te kunnen verdienen.
Er komt dus een stuk meer bij kijken dan wat je op het eerste gezicht zou zeggen.
Helaas nog geen update van foto's, maar komend weekend zullen wel weer de nodige plaatjes geschoten gaan worden
Weinig keus wat dat betreft.... 't was tot voor sluiting (2 jaar geleden inmiddelsquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:15 schreef Jheronimus het volgende:
[..]
¤1,50 voor een potje? Paulus, dan ben je net zo duur aan het worden als de reguliere horeca en dat als non-profit stichting. Denk dat je daar heel wat opgetrokken wenkbrauwen mee creeërt...![]()
tuurlijk begrijpen die dat ook; die tent is 2 jaar dicht geweest; als ze uberhaubt de oude prijzen al wisten, dan snappen ze heus wel dat er weer wat cash terug moet komenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:49 schreef Jheronimus het volgende:
I understand, I understand... Maar begrijpt de rest van de wereld het ook
Moet jij trouwens niet keihard aan het werk zijn in plaats van Fok! onveilig te maken?
hang op de deur een briefje waarin je dat uitlegt. Onder het mom van: voor jullie is ¤ 0,20 per biertje x 20 biertjes per avond maar ¤ 4,= per avond. Voor ons is dat een hele verbouwing!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:23 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tuurlijk begrijpen die dat ook; die tent is 2 jaar dicht geweest; als ze uberhaubt de oude prijzen al wisten, dan snappen ze heus wel dat er weer wat cash terug moet komen
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef sanger het volgende:
[..]
hang op de deur een briefje waarin je dat uitlegt. Onder het mom van: voor jullie is ¤ 0,20 per biertje x 20 biertjes per avond maar ¤ 4,= per avond. Voor ons is dat een hele verbouwing!
Doen we zelf.... We bouwen (vrijwel) alles zelf op, inclusief de barquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:52 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
door welk bedrijf laat je het interieur verzorgen, of ga je dat zelf doen?
Hehe, bossen draad gaan er doorheen. In een normale beetje standaard woning zit al gauw 1000 meter aan draadquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:27 schreef kroegtijger het volgende:weer behoorlijk opgeschoten dit weekend.
Vrijwel alle electra is nu aangelegd (in ieder geval het gedeelte tegen het plafond aan) wat ons bijna 2 dagen gekost heeft. Er zijn in 2 dagen 12 dozen draad van 100m doorheen gegaan, en toen was het nog te weinig... moeten nog 3 dozen kopen. Heb nu alleen nauwelijks nog handen en knieen over...Vanavond weer verder, en dan hopelijk ook even wat foto's er weer bij
ik wist wel dat het behoorlijk wat was dat erin zou gaan, maar 1200 meter alleen al tegen het plafond; zo gek had ik het niet ingeschatquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe, bossen draad gaan er doorheen. In een normale beetje standaard woning zit al gauw 1000 meter aan draad![]()
Dat gaan mensen ook pas echt beseffen als ze het zelf allemaal gaan aanleggen![]()
Een lengte 5/8 en 3/4 buis is 4 meterquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ik wist wel dat het behoorlijk wat was dat erin zou gaan, maar 1200 meter alleen al tegen het plafond; zo gek had ik het niet ingeschat
Betaald?? mooi niet...en hij moet ook niet op het idee komen om over geld te beginnen.... een schop voor zn balletjes kan ie krijgen!!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:34 schreef Jheronimus het volgende:
Ai, hoop niet dat die knakkert al betaald is
Misschien een klus voor incassobureau 'Gekke Henkie' om het terug te vorderen in dat geval?
inderdaad... En in dit geval is het dus een 4-aderige kabel met een losse aard-draad. Nu mag je het ook op die manier wel aansluiten, maar netjes is anders natuurlijkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:32 schreef tnimble het volgende:
Nou zit je lekker mee moet idd met (minmaal) 5 adridekabel die afhankelijk van het vermogen ergens tussen de 2.5 en 50mm moet zitten. maar voor jouw situatie is 10 al veel te zwaar.
Welnee...de gebruikte kabels zijn veel zwaarder dan nodig is... brand zul je er niet door krijgen oid, maar het is gewoon niet handig werken. Wat moet ik in godsnaam met een aard-draad van 25mm2 terwijl het met 4,5mm2 makkelijk had gekund.... Nu moeten we nog klemmen zien te vinden om de aard-draden vanaf de CV e.d. daar weer op aan te kunnen sluiten...en klemmen voor 25mm2 haal je over het algemeen niet even bij de gamma oid...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:28 schreef Jheronimus het volgende:
Hehehe, even een workaround in elkaar flansen en dan gaan we allemaal op de eerste avond de hens in
dat idee heb ik ook... waarna wij dus weer mooi met de problemen zitten. Ik heb em van tevoren duidelijk verteld wat te gebruiken, en dan flikt ie me zoiets...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:49 schreef tnimble het volgende:
Die 25mm komt wel overeen met de 10mm aders in de kabel. Een aarddraad die los is moet miminaal 2 maal de oppervlakte hebben als de spanningsvoerende aders waarbij hij hoort. Hij had gewoon nieuwe 5 adrigekabel moeten gebruiken de %^$%^%. Deze 4x10mm had ie waarschijnlijk nog liggen uit van voor 1970 dat de kleuren ook niet kloppen wilde die vanaf.
beetje kansloze actie van die gast zeg.... vooral omdat we daarna ook niets meer van hem hebben mogen horenquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:52 schreef tnimble het volgende:
Ziet er idd uit als een oude 4x10mm2 kabeltsss
Dat laatste is nogwel het ergste.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
beetje kansloze actie van die gast zeg.... vooral omdat we daarna ook niets meer van hem hebben mogen horen
Nou, op het moment ben ik er eigenlijk wel blij mee, want ik hoef em niet meer over de vloer te hebben. Een regelrechte afrader die knakkerquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:05 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat laatste is nogwel het ergste.
Thanks...ik laat wel horen en zien hoe het uiteindelijk geworden isquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:14 schreef tnimble het volgende:
Dat moet geen enkel probleem zijn dan iid veel suc6 met het ontsteken van het eerste licht via de nieuwe weg
Netjes hoorquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Thanks...ik laat wel horen en zien hoe het uiteindelijk geworden is
Qua plannen zit het in ieder geval al wel goed... We krijgen zo verschrikkelijk veel stopcontacten overal dat nooit meer iemand de behoefte gaat krijgen extra stopcontacten aan te willen leggen. Per balk (die op zo'n 60cm uit elkaar liggen) komen er minimaal 4, waarbij er 2 achter een schakelaar zitten. Op sommige balken komen er zelfs 6 of meer
Bij ons podium(pje) komen er 4 op een aparte groep (als er eens bandjes optreden is dat wel zo makkelijk) met 6 lines voor het geluid naar een mengtafel, en 2 lines voor monitoren. Dat alles weggestopt in een kastje tegen de muur
Gepaste K&W meet / openingquote:Nog 4 weken tot opening
Lijkt me wel jaquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:19 schreef tnimble het volgende:
[..]
Netjes hoor
[..]
Gepaste K&W meet / opening![]()
Kan dat helaas nu effe niet doen, aangezien ik niet zo snel een plek voor de dwg-files kan vinden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:51 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
laat die bouwtekeningen eens zien
Heb vanmorgen gevraagd of deze even toegemaild konden worden, maar nog geen antwoord mogen ontvangenquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:35 schreef Jheronimus het volgende:
Ik wacht vol spanning af tijgert!
Neu...woensdag.... dan blijkt of we de dinsdag hebben overleefdquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:37 schreef Jheronimus het volgende:
Dinsdag dus de belangrijkste dag van de hele verbouwing
"Gelukkig" ligt er nog genoeg werk, dus hoeven we niet stil te blijven zitten ondertussen, maar we zitten ondertussen nog steeds vast aan flesjes bier tijdens de verbouwing, terwijl een tapje natuurlijk wel zo smaakvol is na een avondje hard werkenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:11 schreef Gurb het volgende:
Dat zijn aardige dompers idd, hopelijk dat het de planning niet te veel verstoort
Op zich wel maar als je er een flinke beuk tegen geeft merk je toch dat er nog wat speling in zit.... met het plaatwerk erop (18mm aan de voorkant) moet dat er ook wel uit gaan verwacht ikquote:Op donderdag 21 september 2006 11:04 schreef MMach het volgende:
* MMach is benieuwd naar het totaalplaatje van de afgewerkte bar
Stevig is hij zeker al
nope, de monteur kan pas weer eind volgende week weer langs komen. Dan neemt de beste man meteen de tapkoppen mee en sluit de leiding aan (gat in de muur is inmiddels ook gemaakt, nu alleen nog even dicht smeren en t zou klaar moeten zijnquote:Op donderdag 21 september 2006 11:18 schreef Gurb het volgende:
[..]
En de tapinstallatie werkt ook al?
Blijft leuk he al die regels en instanties in Nederlandquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:39 schreef kroegtijger het volgende:
en de soap gaat nog even door wat betreft de brand-meld-installatie
We hebben contact gehad met de specialist EN met de brandweer, en alle2 konden ons niet vertellen of de door ons bedachte multi-sensor was toegestaan![]()
De brandweer vindt in principe alles wel goed als we maar voldoen aan NEN2535 en NEN2575, maar ze kunnen ons niet vertellen wat er precies in die normering staat.... hoe kunnen ze dan in godsnaam controleren of we daaraan voldoen??
De specialist had deze sensors nog nooit gezien en wist niet of dat wel mocht(en dat durft zich specialist te noemen
)
De betreffende sensor is dus de Siemens OH320C (zie de Datasheet voor meer info)
yup, ook dat zit er meteen bij...en inderdaad, de regels zijn doffe ellende. Niemand weet hoe het precies in elkaar zit lijkt wel....quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Blijft leuk he al die regels en instanties in Nederland![]()
Been there done that![]()
![]()
Volgens mij mogen die melders gewoon gemonteerd worden in jullie situatie.
Heeft de ontruimingsinstallatie direct ook niet iets te maken met de plaats van de noodverlichting ?![]()
valt mee hoor; 1,20 zoals in elke kroeg zo'n beetje (we hebben onderzoek gedaan in amsterdam.... hebben heel wat rare blikken mogen krijgen toen we in drukke kroegen de rolmaat tevoorschijn haalde en uitgebreid de bar in stonden te meten....quote:Op woensdag 27 september 2006 11:38 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
bar lijkt erg laag.
geeft zeker een goed gevoel na ruim een half jaar bouwen en 2 jaar gesloten zijn ivm vergunningen-ellende.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Gurb het volgende:
ziet er goed uit allemaal!
Lijkt me voor jullie erg leuk om alle dingen langzaam maar zeker "af" te zien komen
Hmm.. is het dan in zo'n wc hokje niet erg kleinquote:Op donderdag 28 september 2006 10:09 schreef kroegtijger het volgende:UPDATE
Er is gisteren weer lood gegotenDe afvoer zit nu aangesloten, en ook de waterleiding in de bar is klaar.
[afbeelding]
Verder zijn de plafond-balken (waar de electra tegenaan geschroefd zit voor een groot deel met MDF afgewerkt.
[afbeelding]
(op de foto alleen het werk in uitvoering, niet de balken zelf)
Het barblad is voor een 3e keer gelakt en ziet er nu erg strak uit.
en... We hebben weer een toilet-pot
t arme ding is alleen wel ergens midden in de wc neer gezet ivm de afvoer die te ver naar voren zit (of de pot die tekort is....hoe je het bekijkt natuurlijk)
Er zit nu zelfs zoveel ruimte tussen de pot en de achter-muur dat je zonder problemen om de wc heen kan lopen.... voor het ruimtelijke effect zullen we maar zeggen
Vanavond zal er weer verder worden gegaan met de aanleg van de waterleiding, de gasleiding en krijgen we met een beetje geluk zelfs nog warm water
T maakt het wel wat kleiner, maar er is een praktisch puntje dat weer in het voordeel werkt. Nu kun je poepen en kotsen tegelijk want je zit zowat met je kop tegen het fonteintje aanquote:Op donderdag 28 september 2006 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hmm.. is het dan in zo'n wc hokje niet erg klein![]()
En is er geen andere oplossing dan de wc pot ergens midden in de ruimte neer te zetten ?
Op de muur zitten gewoon strakke helemaal witte tegels... niet heel mooi ofzo, maar is wel netjes. De vloer is ook een heel simpele beetje grijs/bruine tegel geworden.quote:En wat voor tegels hebben jullie eigenlijk in het toilet![]()
ja, we zijn er alleen nog niet uit wat we gaan doen....een verhoging, of toch alleen een ronde houten/metalen balk. Alle2 heeft op zich wel ietsquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er mooi uit, komt er ook nog een soort verhoging of beugel aan de voorkant van de bar waar je je voeten op kunt zetten als je aan de bar zit of is dat in in zijn geheel niet de bedoeling ?![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:16 schreef Gurb het volgende:
Komt er al bier uit de tap?
T gaat weer tergend traag de laatste weken helaas. Wordt erg hard gewerkt, maar weer weinig zicht-werk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:10 schreef Gurb het volgende:
Hoe is de stand nu? Al bier getapt?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:25 schreef Gurb het volgende:
Maar jullie gaan straks ook met fusten tappen, of zit er een tank ofzo?
Anders laat je toch gewoon meteen een vrachtwagen vol met fusten komen, als ik me goed herinner was de bierprijs aan de lage kant, dus dat betekend dat je zo door een vrachtwagenlading fusten heen bent.?
verder: mooi dat het zo goed gaat, ben benieuwd naar de foto's
DJ Marsepein, die naam zal het goed doen me de feestdagen op komst!quote:Op woensdag 8 november 2006 17:12 schreef Marsepein het volgende:
Heee, toevallig heb ik op zo'n ding nog staan draaien afgelopen zaterdagavond, en nacht en zondagochtend
quote:Op woensdag 8 november 2006 17:47 schreef sanger het volgende:
[..]
DJ Marsepein, die naam zal het goed doen me de feestdagen op komst!
Hoe staat het er nu voor, wanneer is het openingsfeest?quote:Op donderdag 9 november 2006 13:48 schreef kroegtijger het volgende:
Helaas heb ik nog geen foto's beschikbaar (niet aan gedacht) maar met een beetje geluk vergeet ik het vanavond weer eens NIET
Ja, wanneer mogen we een K&W openingsfeest verwachten ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:37 schreef Gurb het volgende:
[..]
Hoe staat het er nu voor, wanneer is het openingsfeest?![]()
je moet t dan zo zien, beter teveel beveiligen en aan hogere normen voldoen,quote:Op woensdag 15 november 2006 13:25 schreef kroegtijger het volgende:
Onze nieuwe streef-datum is de 24e van November 2006....maarja, t hangt weer eens van de gemeente af. Zeker nadat er net bekend is gemaakt dat een brandvergunning vanaf ergens in 2007 niet meer nodig zal zijn.... uiteraard pas bekend gemaakt nadat we klaar zijn met bekabelen en alles besteld is
Ik zit nu in Athene, en vlieg vanavond terug. Morgenavond kijk ik hoe e.e.a ervoor staat.
en een stapel geld uitgeven dat we eigenlijk niet hebben terwijl het niet strikt noodzakelijk is...quote:Op woensdag 15 november 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je moet t dan zo zien, beter teveel beveiligen en aan hogere normen voldoen,
quote:Op donderdag 16 november 2006 11:01 schreef ijsmeis het volgende:
Je fotocamera niet vergeten eh!
Tja, en strax ga je nog weer zien dat 1 of andere kanarie in de gemeente toch maar weer vind dat het moet,quote:Op donderdag 16 november 2006 10:59 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
en een stapel geld uitgeven dat we eigenlijk niet hebben terwijl het niet strikt noodzakelijk is...
Ach, de gemeente gaat wel weer iets nieuws bedenken binnenkort hoor....ik ben dr niet echt meer bang voor.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tja, en strax ga je nog weer zien dat 1 of andere kanarie in de gemeente toch maar weer vind dat het moet,
nou heb je het mooi weg kunnen werken / integreren, had dan waarsch lang niet zo netjes gekunt
Als ik op die mafkees moet wachten is het volgend jaar nog niet gedaan. Daar hebben we geen tijd voor.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:52 schreef Gurb het volgende:
lekkere snuggere aannemer idd, ik zou hem ervoor terug laten komen, als jij nu straks het plafond beschadig is het jouw probleem, laat het hem lekker zelf doen, afspraak is afspraak tenslotte
gaat dat lukken?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:25 schreef kroegtijger het volgende:
Onze nieuwe streef-datum is de 24e van November 2006.
Bouw-technisch zouden we het misschien net aan kunnen halen als we flink doorwerken; dat betekend open gaan terwijl de verf nog nat is, maar vergunning-technisch is een heel ander verhaal. We hopen dat de gemeente daar wat vaart achter wil zetten (als het lukt maandag keuring door de brandweer).quote:Op woensdag 22 november 2006 10:36 schreef Gurb het volgende:
het gaat de goede kant op, schiet fiks op zo.
[..]
gaat dat lukken?
Thanksquote:Op donderdag 23 november 2006 20:55 schreef ReP het volgende:
Wat een interessant project, en hoe stuitend is het contact met de gemeente! Jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig!
Met veel interesse dit topic doorgelezen en vanwege een bericht waarin staat dat jullie slechts 4 uur per week open zijn vanwege de vergunning deze post:
hoe kan je al deze kosten nu in een redelijke tijd terugverdienen? Het lijkt me niet dat dit volledig door de sponsors, respect, wordt gefinancieerd. Of verwachten jullie een ruimere vergunning als dit klaar is?
dat is nog eens goed geregeldquote:Ook de bierconcurent helpt leuk mee (ondanks dat die dat officieel niet weet)
de buurt Pauper??quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef ReP het volgende:
Een uitgebreide reactie! Wat mooi dat de financiering op de beschreven manier zo goed als rond is gekregen, dat zegt toch wel wat!
[..]
dat is nog eens goed geregeld![]()
Wat pauper trouwens dat de buurt niet meewerkt, ik kan me niet voorstellen dat er enorme overlast is, althans ik neem aan dat jullie bezopen/kotsende pubersin de straat een vriendelijk maar dringend oprot signaal geven
Veel succes gewenst met de laatste loodjes!
je moet geen "ik ben 18 en ik ga me LAM zuipen" volk in je kroeg hebbenquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef ReP het volgende:
Een uitgebreide reactie! Wat mooi dat de financiering op de beschreven manier zo goed als rond is gekregen, dat zegt toch wel wat!
[..]
dat is nog eens goed geregeld![]()
Wat pauper trouwens dat de buurt niet meewerkt, ik kan me niet voorstellen dat er enorme overlast is, althans ik neem aan dat jullie bezopen/kotsende pubersin de straat een vriendelijk maar dringend oprot signaal geven
Veel succes gewenst met de laatste loodjes!
van mij mogen ze hoorquote:Op vrijdag 1 december 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je moet geen "ik ben 18 en ik ga me LAM zuipen" volk in je kroeg hebben
dus met oud en nieuw zijn jullie open?quote:Op zondag 17 december 2006 16:11 schreef kroegtijger het volgende:
De groepen zijn aangeesloten op de groepenkast, en op 2 groepen na werkt alles ook nog eens in 1 keer(die andere 2 zijn nog niet af; komende week wel
)
Verder zijn er weer wat koven dicht gemaakt en hangen alle noodlampen. 1 moet er nog worden aangesloten. Dan kunnen we nu testen of de accu's nog goed zijn
Als de vergunning deze week nog wordt afgegeven wel; maar da's nog even de vraag (ambtenaren hehquote:Op maandag 18 december 2006 10:53 schreef Gurb het volgende:
[..]
dus met oud en nieuw zijn jullie open?![]()
quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:15 schreef kroegtijger het volgende:
en weer wat gedaan...
- Afval moet worden afgevoerd
- Afval-containers moeten worden geregeld bij ReinUnie (glas en overig afval)
- Jassenhok moet worden leeg gehaald
- Deur moet in jassenhok worden gemaakt (bijna klaar)
- Jassenhok moet nog verlichting krijgen
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden) (halverwege)
- Bottle-bar moet worden afgemaakt (electra afmonteren)
- Plankjes voor glazen moeten worden gemaakt
- Electra op het plafond van de zaal moet worden afgemonteerd
- Plafond boven de DJ-stek moet dicht (nog anderhalve plaat inschroeven)
- Plafond, deur etc schilderen
- Rigging moet gemonteerd worden
- Licht-sturingspanelen plaatsen in rack
- Stekkers op lichtsturingskabels schroeven
- Verlichting moet aan de rigging worden gehangen, aangesloten en getest worden
- Verlichting DJ-stek moet worden gesoldeerd
- Verloopkabeltjes (jack=>Jack-Chassis) solderen
- Versterker schoonmaken en hopen dat ie het doet (1 kanaal doet het niet)
- Schoonmaken van de gehele tent van onder tot boven en van links tot rechts
- Drank/glazen etc moet worden ingeruimd en ingekocht voor zover we dit niet hebben
- Verlichting (en eventueel versterker) huren bij verhuur-boer voor oud en nieuw feest
- Toegangskaarten drukken
- Buurt informeren over her-opening
- Sponsors, vrijwilligers EN Fok! K&W'ers uitnodigen voor officiele opening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |