abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34898911
Zoals jullie misschien al weten wordt onze kroeg d'Arc ( http://www.d-arc.nl behoorlijk onder handen genomen. Daarbij botsen we toch op een aantal punten waarbij ik jullie hulp en inzicht wil vragen.

Geschiedenis
Juni 2002
Een brief van de gemeente wijst ons erop dat ons pand, gevestigd op de 1e etage in een monumentaal pand in een dorp dat op de monumentenlijst staat, niet meer aan de regelgeving voldoet. De regelgeving is aangepast naar aanleiding van de brand in "'t Hemeltje" in Volendam. Onze huidige brandtrap volstaat daardoor niet meer en er zal een nieuwe brandtrap moeten komen. De gemeente wil echter geen overhaaste beslissingen maken en gedoogd daarom dat we nog open blijven in afwachting van een definitief oordeel.

Begin 2003
Het is ondertussen wel duidelijk dat een aangepaste trap onvermijdelijk is. De meest voor de hand liggende optie is de huidige trap vervangen voor een aangepaste versie die wel voldoet. De huidige trap komt echter in de tuin van de buren uit. De nieuwe trap wordt dermate groot dat deze zeer hinderlijk voor de buren in hun tuin komt en daarmee geen optie meer is dus. Aangezien de buren aan de andere kant (een vrijmetselaars-beweging) ook met hetzelfde probleem zit ligt het voor de hand een en ander te combineren. Het alternatief is de trap naar de andere kant van het pand verplaatsen. Daarvoor zal het deels schuinlopende dak moeten worden doorbroken (wat gecompenseerd wordt door het dichten van het dak op de plek van de "oude" brandtrap) waarna op het naastgelegen schuurtje van de vrijmetselaars een plateau komt. Daarvandaan komt weer een trap naar de grond toe. Vanuit het pand van de vrijmetselaars kan dan eenzelfde soort trap naar het plateau worden gemaakt. Dit zou de kosten aanzienlijk drukken waarna iedereen geholpen is. Het plan wordt ingediend bij gemeente die ons echter advieseerd eerst met de betrokken partijen om de tafel te zitten

Juli 2003
Een brief van de gemeente meldt ons dat we niet langer meer open mogen blijven. De gebruiksvergunning wordt ingetrokken aangezien het pand niet langer meer aan de gestelde eisen voldoet. Dit ondanks dat er een gedoging was en er ondertussen al druk wordt gewerkt aan het uitwerken van de plannen. De bouwtekeningen worden in september ingediend bij de gemeente voor de aanvraag van de bouwvergunning.

November 2003
De bouwaanvraag wordt afgewezen op advies van de provinciale monumentencommissie. Deze vind het bestaande plan een te grote aantasting van het dorpsgezicht. De gemeente neemt het advies over en verleent op basis hiervan géén vergunning.

Januari 2004
Na veel gebel en email verkeer dan eindelijk een afspraak met mensen van de monumentencommissie, de gemeente, de brandweer, de eigenaar/verhuurder van het pand, en wij. Monumentencommissie blijkt totaal niet voor rede vatbaar en weigert iedere vorm van medewerking aan het bestaande plan. Ook weigert monumentencommissie mee te denken over opties hoe het ook anders zou kunnen. Het komt er op neer dat we het zelf maar uit moeten zoeken en een plan in moeten dienen dat vervolgens (volgens eigen zeggen van de monumentencommissie) zeer waarschijnlijk weer negatief beoordeeld zal worden.

Juli 2004 - een jaar na sluiting
Meerdere plannen en tekeningen zijn inmiddels op tafel gekomen, echter geen enkele blijkt tot nu toe haalbaar. Gemeente toont zich eindelijk bereid mee te denken en zal met de monumentencommissie en ons om de tafel gaan zitten.

November 2004
Lang aan moeten dringen maar uiteindelijk toch het ons al zo lang beloofde gesprek. Ook dit levert wederom niets op. Nog steeds blijkt monumentencommissie niet voor reden vatbaar en weigert ook nog steeds mee te denken over alternatieven. Gemeente meldt ons dat we dan maar moeten verhuizen, maar in de gehele gemeente is geen enkel pand met horeca-bestemming meer aanwezig. Bestaande panden liggen te ongunstig (in industrie-gebied, woonwijk etc) waardoor aanpassing van het bestemmingsplan ook onhaalbaar is. Gemeente stuurt ons dus weer "back to the drawing-board".

Begin 2005
Na meerdere malen bij de gemeente te hebben gemeld dat er geen fatsoenlijk alternatief gevonden kan worden komt de gemeente met een uiterst orgineel en bijna geniaal plan…. "waarom maken jullie geen trap aan de andere kant dan waar de huidige trap zit, aangezien jullie buren (de vrijmetselaars) ook een trap moeten hebben. Dan kunnen jullie dat mooi combineren" je vraagt je af en toe echt af waar we de laatste 2 jaar over hebben gesproken dan en of er überhaubt een ambtenaar wel wakker is geworden tijdens de vele gesprekken om een slok van zn koffie te nemen. Onvoorstelbaar maar waar, de gemeente meldt ons dat als wij het laatste deel van de trap (vanaf het schuurtje naar de grond) verplaatsbaar maken en alleen in het weekend daar plaatsen, ze het advies van de monumentencommissie naast zich neer zal leggen en ons tóch de vergunning zal verstrekken. Echter zijn ondertussen onze financiele middelen dusdanig ver uitgeput dat de huur niet meer opgebracht kan worden. Definitieve sluiting hangt dan ook in de lucht. De huisbaas is echter zeer begaan met ons lot (hij is immers oud-bezoeker geweest) en zegt ons toe dat we voorlopig, tot nader bericht, geen huur hoeven te betalen De champagne wordt vast koud gelegd.

April 2005
De tekeningen zijn ingeleverd en de bouwaanvraag is daar… hierop komen bijna 20 reacties binnen die tegen de aanvraag zijn. Deze zijn echter allemaal tegen de kroeg gericht en niet tegen de bouw van de trap op zich. Deze worden dus ook allemaal van tafel geveegd. Op 1 na, deze is van onze buren, de vrijmetselaars. Het blijkt dat de gemeente de vrijmetselaars ontheffing heeft verleend waardoor ze dus geen trap hoeven te bouwen aangezien het pand niet zo intensief gebruikt wordt. Aangezien ons hele plan gebaseerd is op het idee dat de buren ook een trap moeten hebben gooit dit het nodige roet in het eten. De buren weigeren namelijk om ons toestemming te geven om de trap over hun schuurtje te bouwen. Dit zou namelijk "De waarde van het pand doen verminderen aangezien het uitzicht aanzienlijk zal verslechteren". Waar de mannen-broeders dit vandaan halen is ons een raadsel. Ze kijken nu vanuit slechts 1 raam uit op een blinde muur. Het zou dus een blinde muur gaan worden met 3 traptreden naar het schuurtje toe en een railing om het dak heen. Na meerdere malen overleggen met de vrijmetselaars blijkt dat ze ons onder geen beding toestemming zullen verlenen. Hier valt voor ons dus ook niets meer voor te doen. Het lijkt in Juni er dan ook op dat het doek na 40 jaar bestaan te hebben defenitief is komen te vallen voor onze kroeg.

Juni 2005
Laatste stuiptrekkingen om toch nog iets te bedenken hebben tot nu toe nog niets opgeleverd. Een aannemer heeft via de krant de perikelen gevolgd en neemt contact met ons op. Hij heeft een plan bedacht waarmee het haalbaar zou moeten zijn. Als oudbezoeker kent hij het pand en weet ongeveer wat wel en niet mogelijk is. Het nieuwe plan is om de bestaande inpandige trap eruit te slopen, en deze te vervangen voor een bredere. Hierdoor mogen meer mensen binnen aanwezig zijn en is er geen 2e trap meer nodig. Het pand zal hiervoor wel ingrijpend moeten worden verbouwd, maar het is onze enige kans nog. Deze optie is dan ook ons nieuwe doel geworden.

Oktober 2005
Tekeningen zijn gemaakt en wederom bij gemeente ingediend. Ook nu komen weer talloze bezwaarschriften binnen, maar wederom geen steekhoudende bezwaren. Een van de buurtbewoners is echter nogal vasthoudend en blijft protesteren. Ondanks alles wordt ons begin 2006 toch de vergunning verleent, met als kanttekening dat de betreffende bezwaarmakende buur de werkzaamheden stil kan laten leggen in afwachting van het behandelen van het bezwaarschrift.

Januari 2006
De sloop en bouw-werkzaamheden gaan van start

en dan nu….slopen
Het gehele intrieur moet eraan geloven. De bar, de schrootjes tegen de wanden en zelfs de vloer gaat eruit
klik hier om de foto's te bekijken.
Verdere sloop-foto's volgen spoedig…. T was iets te stoffig en te donker om fatsoenlijk foto's te maken.

Tot zo ver de eerste stappen in dit mega-verbouwings-project (voor ons althans )
We houden jullie op de hoogte

[ Bericht 1% gewijzigd door kroegtijger op 10-02-2006 07:45:44 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:17:05 #2
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_34899688
Jammer dat de foto's het niet doen...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_34899941
mooie kroeg en goede prijslijst trouwens
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:31:49 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34900214
Jammer dat de foto's het niet doen. Ben wel heel benieuwd na het lezen van het verhaal!
pi_34900595
ai...even vergeten dat er een leech-block op zit zal vanavond effe naar een andere server uploaden zodat de pics het hier ook doen

nouja, het de verbouwing (zonder technische details weliswaar...) valt ook HIER te volgen (inlcusief foto's dus)
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:20:08 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34901886
@kroegtijger; is dat dárc die bij de jeugd in Ijmuiden bekend is? Waar ik vroeger wel eens geweest ben voor een Beaujolais Primeur feest (bier 1 gulden)????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34902344
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:20 schreef sanger het volgende:
@kroegtijger; is dat dárc die bij de jeugd in Ijmuiden bekend is? Waar ik vroeger wel eens geweest ben voor een Beaujolais Primeur feest (bier 1 gulden)????
die ja.... Beajolais feesten waren legendarisch.... elke keer weer de hele tent kansloos lam
pi_34902527
Jezus Christus wat een rompslomp. Te sneu eigenlijk dat er zo weinig wordt meegewerkt door alle instanties.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34902854
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:40 schreef LostFormat het volgende:
Jezus Christus wat een rompslomp. Te sneu eigenlijk dat er zo weinig wordt meegewerkt door alle instanties.
Tsja, t is inderdaad huilen met de pet op. de buurt probeert ons al ruim 15 jaar (als het niet langer is) weg te krijgen, maar ze hadden tot nu toe nog nooit een steekhoudend argument aan kunnen dragen. Ze grijpen nu alles aan wat los en vast zit om ons weg te krijgen. Gemeente zou er ook geen traan om laten als we niet meer bestaan, dan zijn ze van het probleem af. Ik vermoed nog steeds dat ze het alleen maar hebben lopen rekken met het idee ons failliet te laten gaan. Dan kunnen ze vervolgens naar de buitenwereld de onschuld zelfe spelen en zijn ze mooi van alles af. Aan hun hele manier van werken en trage reageren kun je aflezen dat ze hadden gedacht dat we allang failliet zouden zijn geweest. Je moest eens hoeveel moeite ze wel niet moeten doen om het allemaal buiten de krant te houden. Helaas voor hun bestaan we nog steeds en ziet het er naar uit dat we in april de deuren weer openen
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:51:41 #10
65960 sanger
pi_34902868
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

die ja.... Beajolais feesten waren legendarisch.... elke keer weer de hele tent kansloos lam
Dan ga ik extra met je meeleven
pi_34903031
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan ga ik extra met je meeleven
thanks altijd leuk om oud-bezoekers te spreken.
donaties zijn nog steeds welkom overigens...het budget is ook nog niet volledig rond
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:42:57 #12
65960 sanger
pi_34904964
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:56 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

thanks altijd leuk om oud-bezoekers te spreken.
donaties zijn nog steeds welkom overigens...het budget is ook nog niet volledig rond
Helaas kan ik op dat gebied niets voor je betekenen omdat mijn eigen huis nog niet eens klaar is.
pi_34905278
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Helaas kan ik op dat gebied niets voor je betekenen omdat mijn eigen huis nog niet eens klaar is.
We gaan gewoon bij de gemeente en onze klagende buren aankloppen met een collecte
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:47:54 #14
65960 sanger
pi_34907440
Ik geef je vooral bij de klagende buren een goede kans
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:01:51 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34916834
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:47 schreef sanger het volgende:
Ik geef je vooral bij de klagende buren een goede kans
Ja, die kunnen vaak veel roet in het eten gooien
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34927278
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, die kunnen vaak veel roet in het eten gooien
pfff, praat me dr niet over......
onze tent zit in velsen-zuid....om even een kleine indruk van de buurt te geven kwam ik laatst dit bericht op de FP tegen......

t zou me niets verbazen als het een van onze klagers is
pi_34928819
Goed bezig, jullie zijn een stichting / vereniging die dit doen, of ben jij als particulier de huurder?

En wat betreft de eerdere topics die je hebt geopend (vloeistofdichte vloer, kabelgoten) worden ook allemaal nog geshowd? (foto's!!)
pi_34931080
Wij zijn inderdaad een stichting die zichzelf volledig moet bedruipen. We krijgen dus geen subsidie of iets dergelijks en zullen het van de drankverkoop moeten hebben en van donaties. Het is wel de bedoeling dat de andere onderdelen (vloer, kabelgoot etc) meteen met deze verbouwing worden meegenomen, maar het hangt enigzins van het budget af. Er wordt momenteel nog druk gezocht naar sponsors om alles te kunnen bekostigen. Mogelijk dat sommige dingen dus in een later stadium worden uitgevoerd.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:42:28 #19
17698 nappel
raar menneke..
pi_34933190
Zo!!
Jullie hebben de zooi echt op z'n kop staan...
Succes met de verbouwing!
Hopelijk gaat die buurman niet ook iedere 5 minuten bij jullie een klacht neerleggen...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:27:31 #20
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_34934627
ook van mijn kant succes. ben benieuwd hoe het eindresultaat worden zal.

Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_34935130
iedereen bedankt voor de steun morgen gaan we weer verder (misschien vanavond al) met het afvoeren van het afval en het verwijderen van de laatste delen. Verder komt morgen waarschijnlijk ook de electra-boer en de loodgieter even kijken wat er gedaan moet worden (en als ze tijd hebben hopelijk ook al een eerste begin maken). Kortom, er zitten weer foto's aan te komen
pi_34935677
Oooh, dat moet lekker voelen. Eindelijk kunnen beginnen - met kanttekeningen dat wel - maar na jaren jeukende handen.... Top man!

Wij hebben ook niet al te beste ervaring met de gemeente en onze buren hadden ook geklaagd. Maar da's niets vergeleken hiermee. Wel onwijs tof om te volgen.... En het is niet zo dat jullie geen voorraad hebben als je moe bent van het verbouwen en het is biertijd Dichter bij de bron zou de brouwerij zelf zijn

Ik ga ervanuit dat de bouwvergunning door de gemeente nu is afgegeven, maar dat er nu nog een inspraaktermijn is.
In die periode kunnen buren dus bezwaar maken. Wat zijn jullie plannen mochten ze alsnog in het gelijk worden gesteld?
'k Weet, het is iets waar je natuurlijk liever niet over denkt, maar wij hebben in eenzelfde dilemma gezeten met onze verbouwing, en 'k ben zo benieuwd .
pi_34937710
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:09 schreef arithaterhorst het volgende:
Oooh, dat moet lekker voelen. Eindelijk kunnen beginnen - met kanttekeningen dat wel - maar na jaren jeukende handen.... Top man!

Wij hebben ook niet al te beste ervaring met de gemeente en onze buren hadden ook geklaagd. Maar da's niets vergeleken hiermee. Wel onwijs tof om te volgen.... En het is niet zo dat jullie geen voorraad hebben als je moe bent van het verbouwen en het is biertijd Dichter bij de bron zou de brouwerij zelf zijn
de fusten die er nog stonden zijn in de loop der tijd al leeg gegaan.... dr staat nu zelfs geen bar of koelkast meer in onze tent, dus de dichst bijzijnde bier-voorraad is in de supermarkt
neemt niet weg dat er altijd wel een kratje mee wordt gesleept die kant op
quote:
Ik ga ervanuit dat de bouwvergunning door de gemeente nu is afgegeven, maar dat er nu nog een inspraaktermijn is.
inderdaad
quote:
In die periode kunnen buren dus bezwaar maken. Wat zijn jullie plannen mochten ze alsnog in het gelijk worden gesteld?
'k Weet, het is iets waar je natuurlijk liever niet over denkt, maar wij hebben in eenzelfde dilemma gezeten met onze verbouwing, en 'k ben zo benieuwd .
In het slechste geval wordt de bouw van de trap (aangezien dat het enigste punt is waar een vergunning voor nodig is) stop gezet. De rest van de tent kunnen we gewoon verbouwen. Financieel zou dat echter niet heel verstandig zijn aangezien de investeringen daarna wel terug moeten worden verdiend. Geen vergunning betekend geen trap, en dus geen gebruikersvergunning, dus niet open....dan wordt het wel verdomde lastig om de investering terug te verdienen.
Gelukkig heeft de laatst overgebleven klager maar 1 argument ingebracht dat (in onze ogen iig) nergens op slaat: "het pand is niet geschikt voor het doeleinde". Er zit echter een horeca-bestemming op het pand, en daarbij zitten we al zo'n 30 jaar in het betreffende gebouw. Het lijkt mij dus dat wel redelijk is aangetoond dat het er geschikt voor is. Ook de gemeente heeft al geprobeerd de klager te overtuigen zn bezwaar in te trekken. Deze wilde hier echter niets van weten en heeft een advocaat in de arm genomen om zn zaak te verdedigen. Het ziet er dus naar uit dat de gemeente zn bezwaar ongegrond verklaard. Dan mogen wij doorbouwen. Daarna kan de klager weer naar de rechter stappen waardoor we weer niet verder mogen bouwen totdat er een gerechtelijke uitspraak komt. Ook daar lijkt het ons zeer onwaarschijnlijk dat wij in het ongelijk worden gesteld. We zijn dan wel weer een behoorlijke tijd verder en de vaste lasten lopen wel gewoon door. Het hangt dus enigzins af van de volhardendheid van onze klager
(en die mafklapper heeft toch regelmatig bij ons dronken aan de bar gehangen.... onvoorstelbaar dat je dan nog het lef hebt om er zo vel tegenin te gaan zonder een fatsoenlijk argument in te brengen tegen de bouwvergunning. Als hij zo nodig wil klagen, dan moet hij dat doen tegen de aanvraag van de gebruiksvergunning en niet tegen de bouwvergunning. Hier maakt hij imho dus geen schijn van kans.)
Geluk bij een ongeluk is dat in onze kennisenkring van oud-bestuursleden 2 advocaten aanwezig zijn die onze belangen kosteloos willen behartigen in deze. Tot nu toe hebben we daar nog geen gebruik van gemaakt, maar dat gaat wel gebeuren nu hij ook een advocaat heeft ingeschakeld. Het is volgens mij pure bluf wat hij speelt en er is hem kennelijk alles aan gelegen om ons weg te krijgen.... t zal em alleen niet lukken
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:38:07 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34978468
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:40 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

pfff, praat me dr niet over......
onze tent zit in velsen-zuid....om even een kleine indruk van de buurt te geven kwam ik laatst dit bericht op de FP tegen......

t zou me niets verbazen als het een van onze klagers is
Ja, daar dacht ik ook al aan.

Maar hier in de buurt heeft een tent (disco) die er al meer dan 20 jaar zat zijn deuren kunnen sluiten omdat iemand die er nieuw was komen wonen over geluidsoverlast en hinder ging klagen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34981416
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, daar dacht ik ook al aan.

Maar hier in de buurt heeft een tent (disco) die er al meer dan 20 jaar zat zijn deuren kunnen sluiten omdat iemand die er nieuw was komen wonen over geluidsoverlast en hinder ging klagen
onbegrijpelijk zijn dat soort dingen....je gaat om de hoek van een kroeg wonen (die er dus al zit) en daarna ga je over die kroeg klagen.... JE GAAT ER TOCH ZELF NAAST WONEN???
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:32:03 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34984532
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:01 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

onbegrijpelijk zijn dat soort dingen....je gaat om de hoek van een kroeg wonen (die er dus al zit) en daarna ga je over die kroeg klagen.... JE GAAT ER TOCH ZELF NAAST WONEN???
Zo is het toen wel gegaan. Die klager kan je dus nog lang je leven zuur maken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 12 februari 2006 @ 10:04:58 #27
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_34991042
Leuk topic om te volgen! Veel succes met alles!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 18:17:34 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35044116
Met dit verhaal had ik de gok misschien ook wel gewaagd... Het blijft gewoon echt stom, dat buren gewoon klagen om het klagen. Echt nederlandsch dan weer

Het blijft wel een leuke verbouwing, ik zal hem zeker blijven volgen!

Als je ons gemeente perikelen verhaal nog wilt volgen:
http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
En dan op bouwvergunning klikken
pi_35072281
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef arithaterhorst het volgende:
Met dit verhaal had ik de gok misschien ook wel gewaagd... Het blijft gewoon echt stom, dat buren gewoon klagen om het klagen. Echt nederlandsch dan weer

Het blijft wel een leuke verbouwing, ik zal hem zeker blijven volgen!

Als je ons gemeente perikelen verhaal nog wilt volgen:
http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
En dan op bouwvergunning klikken
zo te lezen is gemeente bij jullie net zo snel en logisch qua handelen als bij ons..... je wordt er gewoon een beetje emotioneel van als je dat soort dingen leest. hoe is het af en toe toch in godsnaam mogelijk dat er zo erg langs elkaar heen wordt gewerkt, en zo slecht gecommuniceert wordt. Bij elk commercieel bedrijf hadden de betrokkenen allang op straat gestaan, maar bij gemeentes schijnt dit de normaalste zaak te wezen helaas
pi_35073455
UPDATE

Zojuist mocht ik het mailtje ontvangen waarin mij verteld werd dat de aannemer die de trap komt plaatsen (t leek ons niet heel verstandig om dit zelf te doen….) plots tijd had om vast te beginnen. Gisteren is de oude trap al gesloopt, wat meteen al weer het volgende probleem met zich mee wist te brengen: onder de vloer loopt een gasleiding. Deze blijkt dwars door alle balken heen te gaan en uiteraard ook precies op het punt waar het nieuwe trapgat moet gaan komen. Zojuist dus in alle haast even een kennis gebeld die lood kan gieten en als het enigzins meezit komt hij van de week dit even verhelpen zodat in ieder geval de trap gebouwd kan gaan worden. (als hij ten minste nog naar de 1e etage kan komen, nu de trap weg is… )
Als de trap staat kunnen we verder met de vloer op de 1e etage. Deze zal er in zn geheel uit moeten, vervolgens moet 1 van de balken worden vervangen, al het leidingwerk voor verwarming, afvoer, water en electriciteit worden gelegd waarna onze drankleverancier de bierleidingen moet komen leggen. Zodra dit allemaal gedaan is kan de vloer worden dichtgemaakt. Er komt dan een laag van 18mm + 10mm underlayment op en uiteindelijk (als er dan nog voldoende budget is) komt daar de gietvloer van HIM-chemie overheen (eenzelfde soort vloer als in de Heineken Music Hall, Patronaat in Haarlem etc). De gietvloer alleen kost zo'n 2500 euro, wat voor ons dus een flinke klap in het budget betekend. Voordeel van deze vloer is dat het een compleet waterdichte vloer is, die niet glad wordt als er bier of water oid op valt; makkelijk schoon te houden is en enigzins flexibel is (houten vloer veert nogal dus t mag niet scheuren).
Uiteindelijk kan daarna een nieuwe bar worden gemaakt.

Een punt waar we nog niet helemaal uit zijn is wat we met de muren gaan doen. 1 van de muren laten we in ieder geval zoals deze nu is (kale bakstenen) aangezien dit wel een mooi en oud effect geeft. De andere 3 muren zijn echter zo slecht dat we er wel iets mee moeten doen. Voorheen waren deze 3 bekleed met schrootjes. Dat heeft jarenlang prima voldaan, maar om nou te zeggen dat het echt mooi was…. Daarbij was er geen enkele vorm van isolatie aanwezig, wat zeker qua geluid toch wel nodig is.
Het moet wel enigzins een hufterproof systeem zijn, dus onze eerste simpele gedachte gaat uit naar de onderkant (c.a. 1,5 meter) van MDF-lambrisering voorzien die in een donkere kleur (bijvoorbeeld bordeau-rood) wordt geschilderd. Daarboven dan rondom een rand voor glazen op te kunnen zetten, en de boven deze rand tot aan het plafond gipsplaten die worden dichtgesmeerd op de gaten en naden, en daarna in een lichte kleur (cremewit?) worden geschilderd.. Zowel achter het MDF als achter de gipsplaten kan dan gemakkelijk steenwol worden aangebracht als isolatie. Dit zou voor ons een goedkope en snel te bouwen oplossing geven. Nu ben ik alleen bang dat er misschien wat puntjes zijn die ik over het hoofd heb gezien bij dit plan… zijn er dingen waar ik nog aan moet denken hierbij?

Het laatste punt wat nog wat hoofdbrekens geeft is het plafond. Dit is volledig van hout. Gezien het verleden lijkt het ons wijs om de gemeente en brandweer een stap voor te zijn en hier wat aan te doen. Gipsplaten tegen het plafond zou de goedkoopste oplossing geven en is ook makkelijk te verwerken en te maken. Echter een duidelijk antwoord op de vraag of dit mag hebben we nog nergens kunnen krijgen. De brandweer zegt dat het waarschijnlijk wel mag, maar kan het niet met zekerheid zeggen; andere kroeg-bazen die we spreken zeggen dat het gewoon hout mag blijven (wat we het liefst hebben, aangezien dit wel het mooiste effect geeft en een authentieke uitstralking geeft aan het pand) aangezien ze dat zelf ook hebben en is goedgekeurd, en op internet lees ik alleen over speciale brandwerende platen (die ongetwijfeld een kapitaal kosten) zoals de oplossingen van Promat (www.promat.nl). Echte regelgeving met betrekking hiertoe kan ik ook niet echt vinden. Aleen richtlijnen die vrij vaag zijn wat dit betreft. Iemand enig idee wat mag/niet mag?

Uiteraard zullen de foto's zo spoedig mogelijk volgen (als het mee zit zal ik vanavond even naar die bierhut gaan om de vorderingen van de aannemer te bekijken en op de ons o zo bekende gevoelige plaat vast te leggen)
pi_35074847
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

zo te lezen is gemeente bij jullie net zo snel en logisch qua handelen als bij ons..... je wordt er gewoon een beetje emotioneel van als je dat soort dingen leest. hoe is het af en toe toch in godsnaam mogelijk dat er zo erg langs elkaar heen wordt gewerkt, en zo slecht gecommuniceert wordt. Bij elk commercieel bedrijf hadden de betrokkenen allang op straat gestaan, maar bij gemeentes schijnt dit de normaalste zaak te wezen helaas
Het kan gewoon bij de gemeente. Net vertelde een collega me:

Hij wilde een dakkapel, kapel was beetje aan de brede kant. Dus daarom eerst een beoordeling van de welstandscommissie gevraagd. Die waren accoord. Heeft hij de bouwtekeningen laten maken enzo, die ingediend.

Nu is het oordeel van de welstandscommissie dat het niet mag, "want het is wat breed en dat hadden ze over het hoofd gezien".

Dan vraag ik mij dus werkelijk af waarmee ze kijken als een welstandscommissie een oordeel geeft.. Volgens mij is het enige waar ze naar moeten kijken hoe iets eruit ziet...

Oh ja, en wie gaat dan voor de kosten opdraaien, heeft die collega gevraagd. Nou, het kwam erop neer dat het niet de gemeente was. Die sturen natuurlijk zelf nog een vette rekening na
pi_35075874
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:14 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Het kan gewoon bij de gemeente. Net vertelde een collega me:

Hij wilde een dakkapel, kapel was beetje aan de brede kant. Dus daarom eerst een beoordeling van de welstandscommissie gevraagd. Die waren accoord. Heeft hij de bouwtekeningen laten maken enzo, die ingediend.

Nu is het oordeel van de welstandscommissie dat het niet mag, "want het is wat breed en dat hadden ze over het hoofd gezien".

Dan vraag ik mij dus werkelijk af waarmee ze kijken als een welstandscommissie een oordeel geeft.. Volgens mij is het enige waar ze naar moeten kijken hoe iets eruit ziet...

Oh ja, en wie gaat dan voor de kosten opdraaien, heeft die collega gevraagd. Nou, het kwam erop neer dat het niet de gemeente was. Die sturen natuurlijk zelf nog een vette rekening na
T is toch diep treurig?? De burgemeester had bij ons ook nog zo'n fraai staaltje van handelen….
We hebben al met al zo'n 2 jaar met de beste man al om de tafel gezeten (aangezien we een non-profit instelling zijn maar ook een kroeg weten ze niet waar we onder zouden moeten vallen…dus komen elke keer bij die mafklapper uit 7&8 )en echt alle opties die denkbaar waren bekeken.…elke keer de toezegging dat het zn volledige aandacht heeft en dat hij álles er aan zal doen om het zo snel mogelijk te laten verlopen…… Na 2 jaar was het toch wel bij iedereen duidelijk dat het huidige aantal bezoekers alleen gehandhaafd kon worden als er een nieuwe externe trap kwam…deze kon maar op 1 plek en op 1 manier komen….dat ging dus niet door…. Vraagt die nietsnut van een burgemeester of het niet misschien mogelijk is om die trap niet op een andere manier te bouwen waar heeft ie dan die 2 jaar naar gekeken en naar geluisterd??? Die man heeft echt totaal NIET opgelet lijkt wel…..
Monumentencommissie kan samen met de gemeente trouwens ook tot fraaie resultaten komen….. Wij dienen een plan in; dat wordt afgewezen. Na meer dan een jaar komen ze doodleuk op de proppen met ons oorspronkelijke plan en presenteren het alsof ze zelf een geniaal idee hebben
Huilen is het met die gasten…..
Helaas kan je niet om ze heen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:42:21 #34
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35077564
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:24 schreef kroegtijger het volgende:
UPDATE

Het moet wel enigzins een hufterproof systeem zijn, dus onze eerste simpele gedachte gaat uit naar de onderkant (c.a. 1,5 meter) van MDF-lambrisering voorzien die in een donkere kleur (bijvoorbeeld bordeau-rood) wordt geschilderd. Daarboven dan rondom een rand voor glazen op te kunnen zetten, en de boven deze rand tot aan het plafond gipsplaten die worden dichtgesmeerd op de gaten en naden, en daarna in een lichte kleur (cremewit?) worden geschilderd.. Zowel achter het MDF als achter de gipsplaten kan dan gemakkelijk steenwol worden aangebracht als isolatie. Dit zou voor ons een goedkope en snel te bouwen oplossing geven. Nu ben ik alleen bang dat er misschien wat puntjes zijn die ik over het hoofd heb gezien bij dit plan… zijn er dingen waar ik nog aan moet denken hierbij?
Ik zou in plaats van gipsplaten ook gewoon mdf doen.Dus zeg maar de hele muur van mdf, Is denk ik toch meer hufterproof. Je kan daarover heen nog een laag mdf doen zodat je een lambrisering idee krijgt. Als je tijd over hebt zou ik van mooie sierlatjes een vierkantje maken zodat het een beetje uit steekt.( weet zo gauw even niet hoe dat genoemd word..) Verder zou ik het behang niet cremewit doen want dat is nogal besmettelijk. 1 glas bier er tegen aan en het is al verpest. Ik zou daarvoor behang nemen dat geel/ oker gestreept is. Geeft namelijk een heel warm effect en een vlekje meer of minder maakt dan niet uit..
pi_35079646
Ik zou niet voor mdf gaan, als dat nat wordt, zwelt het op, en het is niet zo, dat als het droogt, het weer inkrimpt.

Als ik jullie was, zou ik vuren of grenen vloerdelen nemen, en deze verticaal op je muur bevestigen. Neem lekker brede planken, en die ook nog een beetje dik zijn (18 mm of dikker)
voor erboven zou ik gaan voor glasvliesbehang, die je daarna saust met een afwasbare latex
pi_35082492
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:42 schreef Gurb het volgende:
Ik zou niet voor mdf gaan, als dat nat wordt, zwelt het op, en het is niet zo, dat als het droogt, het weer inkrimpt.
Als ik jullie was, zou ik vuren of grenen vloerdelen nemen, en deze verticaal op je muur bevestigen. Neem lekker brede planken, en die ook nog een beetje dik zijn (18 mm of dikker)
hmm...valt inderdaad wat voor te zeggen....
nemen we even mee in gedachte
quote:
voor erboven zou ik gaan voor glasvliesbehang, die je daarna saust met een afwasbare latex
Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De muur die erachter zit is dermate dramatisch dat dit niet lukt. Het is een bakstenen muur die in niet al te beste staat verkeerd. Er zal dus iets voor moeten (hout, gips, whatever...) voordat er een glasvliesbehangetje tegenaan zou kunnen. We hebben ook even gedacht aan laten spack-spuiten, maar dan zal er waarschijnlijk toch eerst een gipswand of hout-wand tegenaan moeten....dan kunnen we het natuurlijk net zo goed schilderen (t is toch een vrij donkere tent.... t hoeft niet direct t paleis op de dam te worden; als t maar netjes en acceptabel eruit ziet)
pi_35082687
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:42 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Ik zou in plaats van gipsplaten ook gewoon mdf doen.Dus zeg maar de hele muur van mdf, Is denk ik toch meer hufterproof. Je kan daarover heen nog een laag mdf doen zodat je een lambrisering idee krijgt. Als je tijd over hebt zou ik van mooie sierlatjes een vierkantje maken zodat het een beetje uit steekt.( weet zo gauw even niet hoe dat genoemd word..) Verder zou ik het behang niet cremewit doen want dat is nogal besmettelijk. 1 glas bier er tegen aan en het is al verpest. Ik zou daarvoor behang nemen dat geel/ oker gestreept is. Geeft namelijk een heel warm effect en een vlekje meer of minder maakt dan niet uit..
De reden om de bovenkant gips te doen is omdat het makkelijk en snel verwerkbaar is (elke week langer dicht kost een hoop geld) t is vrij goedkoop en als je op anderhalve meter hoogte nog een gat in weet te krijgen dan ben je echt bewust bezig.... dat is een eenmalige actie want je gaat voorover de (gloednieuwe )trap af en je hoeft niet meer terug te komen.....dan is vervolgens het gipsplaatje vrij snel vervangen. Liever zou ik ook een wat steverige oplossing nemen, maar da's vrijwel allemaal een vrij prijzige onderneming voor een tent die op het randje van failliet heeft gebalanceerd en er eigenlijk nog steeds niet helemaal vanaf is
pi_35086185
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

hmm...valt inderdaad wat voor te zeggen....
nemen we even mee in gedachte
[..]

Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De muur die erachter zit is dermate dramatisch dat dit niet lukt. Het is een bakstenen muur die in niet al te beste staat verkeerd. Er zal dus iets voor moeten (hout, gips, whatever...) voordat er een glasvliesbehangetje tegenaan zou kunnen. We hebben ook even gedacht aan laten spack-spuiten, maar dan zal er waarschijnlijk toch eerst een gipswand of hout-wand tegenaan moeten....dan kunnen we het natuurlijk net zo goed schilderen (t is toch een vrij donkere tent.... t hoeft niet direct t paleis op de dam te worden; als t maar netjes en acceptabel eruit ziet)
Mijn fout: ik bedoelde eigenlijk: glasvlies op gipsplaat (of underlayment) ipv rechtstreeks op de bestaande muur
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:55:42 #39
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35096357
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:42 schreef Gurb het volgende:
Als het geverfd word dan heb je daar toch geen last meer van of zie ik dat verkeerd??
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:58:59 #40
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35096496
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:09 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

De reden om de bovenkant gips te doen is omdat het makkelijk en snel verwerkbaar is (elke week langer dicht kost een hoop geld) t is vrij goedkoop en als je op anderhalve meter hoogte nog een gat in weet te krijgen dan ben je echt bewust bezig.... dat is een eenmalige actie want je gaat voorover de (gloednieuwe )trap af en je hoeft niet meer terug te komen.....dan is vervolgens het gipsplaatje vrij snel vervangen. Liever zou ik ook een wat steverige oplossing nemen, maar da's vrijwel allemaal een vrij prijzige onderneming voor een tent die op het randje van failliet heeft gebalanceerd en er eigenlijk nog steeds niet helemaal vanaf is
Is mdf dan zoveel duurder dan gipsplaat?? Ik heb geen idee namelijk..
pi_35101415
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:55 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Als het geverfd word dan heb je daar toch geen last meer van of zie ik dat verkeerd??
dan moet je ervoor zorgen dat je de plaat helemaal rondom volledig afsluit, dus ook de kopse kanten, en de achterkant in de aflak.

En ik kan me voorstellen dat je in een kroeg nog wel eens een plas bier / water / schoonmaakspul op de grond hebt liggen, en dat moet je verflaag wel allemaal tegenhouden (vooral de kopse kanten zijn kwetsbaar)
pi_35101899
Gisterenavond nog even naar onze geliefde toko geweest Het bouwbedrijf heeft er flink wat vaart achter gezet. De oude trap is volledig weggehaald, een groot gedeelte van de vloer op de 1e etage is weg, en de rotte balken in de vloer zijn inmiddels gerepareerd. Verder staat op de plek waar de trap eerst stond nu een grote bouwsteiger. Gisteren wel foto's genomen, maar moet ze nog van de camera af halen…. Zal dat van de week even doen zodat ook jullie weer op de hoogte zijn Vanmiddag komt de loodgieter langs om te kijken wat er gedaan moet worden met de gas-leiding die nu dwars over de vloer loopt, en wanneer hij tijd heeft deze te verplaatsen.
pi_35360204
We zijn ondertussen een week verder, maar nog weinig opgeschoten. Maandag gaat de aannemer verder met het bouwen van de trap. Daarvoor moeten we eerst het afval opruimen. Het grootste gedeelte is inmiddels al wel weg (zo'n 1000kg afgelopen weekend naar de vuilstort gebracht); er liggen alleen nog wat kleine restjes die even in puinzakken moeten worden geschept. De gasleiding die door het nieuw te maken trapgat liep is inmiddels weggehaald en de loodgieter gaat ook komende week aan de gang. Onze electro-boer is inmiddels langs geweest om een plan te maken, waarbij het stilletjes aan wel duidelijk wordt dat we naar krachtstroom moeten overstappen. Op een normale avond zitten we rond de 29Ampere in gebruik, maar als er een feest is en er worden wat extra lampen opgehangen gaan we wel richting de 35 a 40 ampere max. We hebben dan ook al meer dan eens in het donker gezeten Probleem is dat we er maar een paar uur per week gebruik van maken, maar dan ook meteen alles tegelijk.
De groepenkast zal dus óf een upgrade moeten gaan krijgen, of volledig worden vervangen.... Er zal nog flink wat gerekend moeten worden mbt het aantal groepen dat nodig is, en hoe deze worden verdeeld, maar ook dit zal wel goed komen. Alle groepen brengen we vanaf de groepenkast naar achter de bar toe, om vandaaruit de verdeling te maken (aangezien achter de bar ook de sturing voor het licht staat, de versterkers, de koelkasten etc.)

Inmiddels ook al even contact gehad met de drank-leverancier die bij ons een volledig nieuwe tap-installatie komt plaatsen. Daarvoor zullen we alleen nog 3 dikke rioolpijpen moeten leggen waar de leidingen in komen te liggen (mocht er lekkage zijn, dan wordt dit gecontroleerd afgevoerd). Er zullen 2 leidingen worden gelegd voor 2 dubbele tap-koppen (dus 4 fusten aansluiten) bij de 1e bar, en er zullen leidingen worden gelegd voor de in de toekomst nog te renoveren "achter-bar". Deze heeft op dit moment geen tap, water en afvoer, maar het is de bedoeling dat dit allemaal nog wel gaat komen zodra er weer wat geld vrij komt.

Foto's zullen komende week weer worden geplaatst (even een klein probleem met de camera )
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:11:15 #44
65960 sanger
pi_35671686
En wat is het laatste nieuws?? Wanneer is de grand opening?
pi_35766402
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:11 schreef sanger het volgende:
En wat is het laatste nieuws?? Wanneer is de grand opening?
t is inderdaad wel weer tijd voor een updateje.....
helaas blijkt de cam te zijn overleden, de uitvaart zal volgende week in besloten kring plaatsvinden

Afgelopen week zijn we in ieder geval druk bezig geweest met het afhakken van de oude stuc-laag. Deze was te slecht om ook nog maar iets mee te doen. Wat een enorm kl*#%te werk zeg maar het is vrijwel allemaal weg nu vanavond nog even het laatste beetje en dan kan het puin weer worden afgevoerd
De aannemer heeft vorige week de deuren verbreedt tot 1100mm en heeft de deur naar buiten er alweer in gehangen. Gelukkig dat onze onderburen in dezelfde week van het vele hakken en breken zelf ook flink aan het verbouwen zijn geslagen waardoor we van elkaar geen overlast hebben ondervonden
Morgen komt de stucadoor de eerste muur doen, waarna in de loop van de week de nieuwe trap zal worden geplaatst Ook gaan we in de muren waar morgen nog niet gestuct wordt de leidingen vrezen zodat ook die netjes zijn weggewerkt.
Op financieel gebied is er ook niet stil gezeten...aangezien we nog zo'n 10000 euro te kort kwamen voor de gehele verbouwing wordt er nog druk gezocht naar sponsors.... gelukkig hebben we er weer een aantal mogen verwelkomen waarmee ons begrotingstekort nu uitkomt op zo'n 5000 euro.
Inmiddels is ook de gebruiksvergunning aangevraagd. Als alles goed gaat kunnen we in April de deuren weer openen.

Ik zal vanavond weer even een kijkje gaan nemen om te zien of er nog iets is gebeurd dit weekend (kon er zelf namelijk niet bij zijn) en indien er wat te zien is, even een nieuwe digicam regelen
  maandag 6 maart 2006 @ 11:51:26 #46
65960 sanger
pi_35768777
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t is inderdaad wel weer tijd voor een updateje.....
helaas blijkt de cam te zijn overleden, de uitvaart zal volgende week in besloten kring plaatsvinden

Afgelopen week zijn we in ieder geval druk bezig geweest met het afhakken van de oude stuc-laag. Deze was te slecht om ook nog maar iets mee te doen. Wat een enorm kl*#%te werk zeg maar het is vrijwel allemaal weg nu vanavond nog even het laatste beetje en dan kan het puin weer worden afgevoerd
De aannemer heeft vorige week de deuren verbreedt tot 1100mm en heeft de deur naar buiten er alweer in gehangen. Gelukkig dat onze onderburen in dezelfde week van het vele hakken en breken zelf ook flink aan het verbouwen zijn geslagen waardoor we van elkaar geen overlast hebben ondervonden
Morgen komt de stucadoor de eerste muur doen, waarna in de loop van de week de nieuwe trap zal worden geplaatst Ook gaan we in de muren waar morgen nog niet gestuct wordt de leidingen vrezen zodat ook die netjes zijn weggewerkt.
Op financieel gebied is er ook niet stil gezeten...aangezien we nog zo'n 10000 euro te kort kwamen voor de gehele verbouwing wordt er nog druk gezocht naar sponsors.... gelukkig hebben we er weer een aantal mogen verwelkomen waarmee ons begrotingstekort nu uitkomt op zo'n 5000 euro.
Inmiddels is ook de gebruiksvergunning aangevraagd. Als alles goed gaat kunnen we in April de deuren weer openen.

Ik zal vanavond weer even een kijkje gaan nemen om te zien of er nog iets is gebeurd dit weekend (kon er zelf namelijk niet bij zijn) en indien er wat te zien is, even een nieuwe digicam regelen
Dat is goed nieuws van die sponsoren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben benieuwd naar de foto's.
pi_35882921
UPDEET

Afgelopen week is het allemaal weer verdomde snel gegaan.... Maandag stonden we nog de laatste stukken stuc-werk van de muur af te slaan, woensdag-avond was de hele muur al weer opnieuw in de stuc gezet.... Zojuist een telefoontje mogen ontvangen dat het grootste deel van de trap ook al geplaatst blijkt en dat dit morgen afgemaakt wordt....

Dat betekend dus dat we komend weekend weer flink aan de gang mogen gaan. Op de planning staat het aanleggen van de electrische installatie boven het plafond. Dit gaat nog flink wat voeten in de aarde hebben aangezien we 3 soorten stopcontacten plaatsen.
1 - Continue 230V
2 - Geschakeld 230V (aan/uit schakelaar achter de bar)
3 - Gedimd 230V (dimmer achter de bar)

Dat betekend dus dat we verdomde goed moeten gaan opletten hoe alles netjes geordend aanleggen. (en ons kennende is dat op zich al een enorme uitdaging )
Zodra dit gedaan is kunnen er raggels tegen de plafond-balken worden geschroefd waarna we gips-platen er tegenaan kunnen zetten. Op de naden van de gipsplaten komen daarna brede houten latten die een andere kleur krijgen om het een authentiek uiterlijk te geven.
Er is inmiddels een nieuwe camera geregeld en er zijn weer wat foto's genomen (vanavond nog even wat van de nieuwe trap schieten) dus die komen vanavond/morgen ook weer online
het gaat in ieder geval al redelijk de goede kant uit
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:08:42 #48
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_35889714
denk je aan nen1010?
pi_35903101
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:08 schreef DABAMaster het volgende:
denk je aan nen1010?
jawel... al uitgebreid research gedaan naar wat wel en niet mag en mogelijk is
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:54:17 #50
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_35903572
kan me idd een topic van je herinneren. iets over besturingskabels en elektriciteitskabels apart in een gootje, right?
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 10:19:19 #51
92034 crew  Vonkenboer
pi_35904063
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:54 schreef DABAMaster het volgende:
kan me idd een topic van je herinneren. iets over besturingskabels en elektriciteitskabels apart in een gootje, right?

Had ik advies over gegeven zodoende
pi_35905487
waarvoor nog steeds mijn dank

Er zijn overigens weer wat foto's te bewonderen:

de afval-hoop groeit al weer aardig door.... van het weekend weer afvoeren dus

het nieuwe trapgat met de nieuw gestucte muurtjes....

de nieuwe toegangsdeur.... 110cm breed zodat de weg naar de uitgang overal 110cm is

Het nieuwe trapgat van bovenaf gezien

de muur van afstand gezien

Komend weekend de foto's van de trap die gisteren en vandaag geplaatst is
pi_35913385
Lopen we hier potdorie toch weer tegen een probleem op

We hebben na veel wikken en wegen toch maar besloten om gipsplaten tegen het plafond aan te zetten. Dit in verband met brandwerendheid, en het mooi weg kunnen werken van de electrische bedrading e.d. Nu zullen in het plafond een aantal (15 a 20) stopcontacten moeten worden geplaatst voor de aansluiting van de diverse lampen. Deze moeten bereikbaar zijn aangezien er zo nu en dan nog wel eens lampen worden bijgehangen, afgehaald etc.
Het plafond zal van een dubbele laag gipsplaten van 10mm worden voorzien (op advies van de brandweer). Hierin willen we dus graag de stopcontacten hebben (als het kan inbouw). Hoe gaan we die stopcontacten vast zetten?? De ruimte tussen de gipsplaten en het plafond zal zo'n 20cm zijn. De inbouwdozen direct op het plafond vastschroeven zal dus niet lukken. Nu heb ik zitten denk aan een houten balkje er tussen te zetten, maar echt netjes is dat natuurlijk niet. Zijn er nog andere mogelijkheden hiervoor??
pi_35913616
In de bouw noemen ze dat achterhout

je zorgt voor een stuk multiplex of underlayment van 15 x 15 cm (of ergens rond die maat) en monteert die met wat vulhout op de juiste diepte / hoogte / positie ten opzichte van het gipsplaten plafond.
hier schroef je dan een inbouwdoos op vast, sluit je buizen op de inbouwdoos aan, en klaar
pi_35913680
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:55 schreef Gurb het volgende:
In de bouw noemen ze dat achterhout

je zorgt voor een stuk multiplex of underlayment van 15 x 15 cm (of ergens rond die maat) en monteert die met wat vulhout op de juiste diepte / hoogte / positie ten opzichte van het gipsplaten plafond.
hier schroef je dan een inbouwdoos op vast, sluit je buizen op de inbouwdoos aan, en klaar
daar was ik al bang voor dat gaat flink passen en meten worden met het zagen van de gaten in de gipsplaten vrees ik.....
pi_35914125
je kan het ook andersom doen

eerst achterhout monteren, gipsplaten monteren, daarop monteren waar het achterhout zit, en dan als de gipsplaten erop zitten, met een dozenboor de gaten uitboren, en de doos vastzetten (alleen wordt het dan lastig om de buizen erop te zetten ) je kan wel, als je nog een beetje vrije ruimte hebt, eerst een plaat erop zetten, de dozen erin boren, en dan vanaf de zijkant de buizen aansluiten
pi_35918018
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:11 schreef Gurb het volgende:
je kan het ook andersom doen

eerst achterhout monteren, gipsplaten monteren, daarop monteren waar het achterhout zit, en dan als de gipsplaten erop zitten, met een dozenboor de gaten uitboren, en de doos vastzetten (alleen wordt het dan lastig om de buizen erop te zetten ) je kan wel, als je nog een beetje vrije ruimte hebt, eerst een plaat erop zetten, de dozen erin boren, en dan vanaf de zijkant de buizen aansluiten
gaat denk ik niet lukken helaas (weinig ruimte alhier) dus t zal wel wat aan priegelen worden en zo nu en dan een gipsplaatje om zeep helpen

maar weet nu iig wel hoe het gebouwd moet gaan worden, dus dat komt wel goed (hoop ik )
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:29:27 #58
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:45:35 #59
126859 plopje
als ik plop,dan flof jij.
pi_35940285
tvp
als je klaar bent kom ik een pilsje happen

succes er mee
ploperdeplop
pi_35943880
zojuist even een klein blundertje begaan....
de helft van onze tent valt boven de praktijk van een fysio.... we moesten even t een en ander weg moesten hakken onder de vloer (boven het plafond dus) maar gingen er vanuit dat het muurtje tussen onze beneden-verdieping en de fysio een metertje verderop stond..... niet dus
gevolg: een hoop geschreeuw van beneden en binnen 10 seconden een boze kwakzalver over de vloer met de vraag waarom we in godsnaam een gat in het plafond van zn wachtkamer aan het hakken waren
geluk bij een ongeluk was dat hij binnenkort dat toch wilde veranderen en we dus konden volstaan met een plaatje over het gat heen te schroeven
pi_35944738
Over die gietvloer die jullie willen doen. De HMH wordt toch een flinke ijsbaan tijdens een dancefeest hoor..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_35982487
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:46 schreef Realzm het volgende:
Over die gietvloer die jullie willen doen. De HMH wordt toch een flinke ijsbaan tijdens een dancefeest hoor..
mwoch, het zal wat dat betreft wel los lopen.... vergeet niet dat in de HMH iets meer mensen zijn dan bij ons en dat wij liever bier naar binnen gieten dan over de vloer heen
pi_35986018
pfff, wat we nou weer tegen zijn gekomen..... Het is een wonder dat de electrische installatie überhaubt nog gewerkt heeft. Ik heb nog nooit zo'n spagetti van leidingen gezien. Er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen. De buren blijken al jarenlang een aantal lampen op onze groepenkast te hebben aangesloten (die zitten nu dus in t donker, en als tegenprestatie hebben we hun tv-kabel maar even afgetapt, met het oog op het komende WK ). We gaan er voor het overzicht maar alles uit trekken wat er nu nog zit... Van kleurcodes hebben ze nog nooit gehoord; vanaf de groep wordt al direct met blauw/zwart/groen-geel gewerkt soms....het is een regelrechte tranentrekker.
We gaan komende week de groepenkast verplaatsen (vanuit de kast bij de voordeur naar achter de bar) en daarbij meteen alles opnieuw aanleggen.
pi_35986955
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:56 schreef kroegtijger het volgende:
We gaan komende week de groepenkast verplaatsen (vanuit de kast bij de voordeur naar achter de bar) en daarbij meteen alles opnieuw aanleggen.
Mag dat wel? De meterkast moet toch binnen een straal van 1 a 2 meter van de voordeur zitten.?
pi_35988132
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:31 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mag dat wel? De meterkast moet toch binnen een straal van 1 a 2 meter van de voordeur zitten.?
Volgens mij geldt dat alleen voor de meter en hoofdschakelaar...die blijven ook daar zitten...alles daarachter wordt wel verplaatst
  maandag 13 maart 2006 @ 13:32:52 #66
65960 sanger
pi_35988852
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:45 schreef plopje het volgende:
tvp
als je klaar bent kom ik een pilsje happen

succes er mee
We verwachten dan ook een groot openingsfeest waarbij heel Fok! K&W wordt uitgenodigd
pi_35988886
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:32 schreef sanger het volgende:

[..]

We verwachten dan ook een groot openingsfeest waarbij heel Fok! K&W wordt uitgenodigd
uiteraard....
en dat voor slechts ¤25,- toegang...... t is bijna voor niets

de verbouwing moet toch ergens van betaald worden heh
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 17:35:28 #68
92034 crew  Vonkenboer
pi_35996446
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

uiteraard....

Dat gat in de begroting dat doet het hem zeker he
pi_35996588
Ach, voor een avondje all in, (Hapjes drankjes e.d.) met mede fokkers van K&W heb ik best 25 euro over!
  maandag 13 maart 2006 @ 18:03:39 #70
65960 sanger
pi_35997219
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

uiteraard....

Ik neem aan dat die ¤ 25,= inclusief alle hapjes en drankjes is? Dan ben ik namelijk zeker van de partij!

Misschien meteen een Fok! K&W meet van maken?
pi_36009555
erm....nee...erm....die 25 euro, dat is erm.....

kut....hier kom ik zeker niet meer onderuit??
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 17:14:57 #72
92034 crew  Vonkenboer
pi_36028111
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:43 schreef kroegtijger het volgende:
erm....nee...erm....die 25 euro, dat is erm.....

kut....hier kom ik zeker niet meer onderuit??
Hier kom je idd niet meer onderuit
pi_36032978
Zullen we vast een datum voorstellen?
pi_36033237
ik had t gewoon stil moeten houden...die hele verbouwing

hopelijk eind april klaar
pi_36033495
Oooo dat komt heeeeeel mooi uit. Want zoek maar eens op wat 2 mei 2005 voor belangrijke dag was (voor FoK)
pi_36046181
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:13 schreef Marsepein het volgende:
Oooo dat komt heeeeeel mooi uit. Want zoek maar eens op wat 2 mei 2005 voor belangrijke dag was (voor FoK)
Gratis borstvergroting en een 99-cent munt
je hebt gelijk...da's inderdaad best belangrijk
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:19:48 #77
65960 sanger
pi_36049463
2 mei dus?

Ga meteen mailtje sturen naar Duderinnetje en Brighteyes zodat alles in gang gezet kan worden.
pi_36050129
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef sanger het volgende:
2 mei dus?

Ga meteen mailtje sturen naar Duderinnetje en Brighteyes zodat alles in gang gezet kan worden.
ik weet nog niet zeker of dan alles wel klaar is hoor!!
t zou zomaar kunnen dat onze drank-leverancier dan nog niet de koelkasten en de biertap heeft aangesloten (best wel een essentieel punt lijkt me zo )
daarbij is 2 mei op een donderdag....en daar hebben we geen vergunning voor. Kan alleen op vrijdag dus
pi_36067291
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 08:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Gratis borstvergroting en een 99-cent munt
je hebt gelijk...da's inderdaad best belangrijk
Nee:
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

K&W is op 2 mei 2005 om 20:45 uur geopend.
Bron: 't K&W-forum - de stats.

En 3 mei is ok, ole ole
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:49:58 #80
65960 sanger
pi_36071921
Zullen we eerst afwachten of de Arc dan af is? Dan kunnen we het altijd nog plannen, maar het idee is zeker leuk!
pi_36077584
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:49 schreef sanger het volgende:
Zullen we eerst afwachten of de Arc dan af is? Dan kunnen we het altijd nog plannen, maar het idee is zeker leuk!
lijkt me een goed plan
ben gisteren weer wat moedeloos geworden van wat we nu weer voor electrische ellende aantroffen. Steeds vreemder wordt het dat alles altijd heeft gewerkt.... De spagetti van leidingen, draden en kabels is volstrekt onnavolgbaar
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 18:03:42 #82
92034 crew  Vonkenboer
pi_36092182
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:00 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

lijkt me een goed plan
ben gisteren weer wat moedeloos geworden van wat we nu weer voor electrische ellende aantroffen. Steeds vreemder wordt het dat alles altijd heeft gewerkt.... De spagetti van leidingen, draden en kabels is volstrekt onnavolgbaar
Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....

Been there, done that

Maar daar kun je idd serieus soms zo aan het zoeken komen
Suc6 met uitzoeken 1
pi_36109865
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....

Been there, done that

Maar daar kun je idd serieus soms zo aan het zoeken komen
Suc6 met uitzoeken 1
we houden er een heel effectieve techniek op na.... alles wat we niet weten, halen we weg
Als we de buurman dan plots horen schreeuwen dat de stroom is uitgevallen bleek het de verkeerde

we slopen dus gewoon alles weg en beginnen vanaf 0 op te bouwen weer
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:49:37 #84
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36110206
Zal alvast 3 mei in m'n agenda noteren..
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 18:20:43 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_36133583
Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar ik hou die dag/avond toch maar even vrij in mijn agenda .... Mocht je ergens voor die dag hulp nodig hebben (Geen klushulp, dat heb ik zelf zat te doen) dan mail je maar ff.
pi_36638645
ik ben bang dat we 3 mei niet gaan halen.... de loodgieter heeft nog even geen tijd; gaat nog wel een weekje duren. Ondertussen zit er geen vloer meer in en is het dus wachten totdat we die dicht kunnen maken met underlayment en verder kunnen klussen.....
zodra er weer wat te melden is laat ik het zeker even weten
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:56:12 #88
65960 sanger
pi_36639250
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:36 schreef kroegtijger het volgende:
ik ben bang dat we 3 mei niet gaan halen.... de loodgieter heeft nog even geen tijd; gaat nog wel een weekje duren. Ondertussen zit er geen vloer meer in en is het dus wachten totdat we die dicht kunnen maken met underlayment en verder kunnen klussen.....
zodra er weer wat te melden is laat ik het zeker even weten
We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!

En andere updates zijn natuurlijk ook van harte welkom
pi_36639268
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:56 schreef sanger het volgende:

[..]

We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!

En andere updates zijn natuurlijk ook van harte welkom
waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:57:37 #90
65960 sanger
pi_36639294
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:57 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??
Ehhmm.....omdat het een inkopper was
pi_36667085
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
of liever gezegd, de eerste helft van de eerste laag
maar het begin is er Gisteren dus weer even wezen knutselen. T laatste beetje electra (van wat we zelf kunnen) gedaan, en nu is het wachten op de electricien, de loodgieter en de drank-leverancier. De loodgieter en de electricien gaan als het goed is donderdag-avond weer aan de gang. Dan leggen we meteen lege buizen erin (waarschijnlijk dikke rioolpijp) waar de bierleidingen door kunnen lopen. Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
  woensdag 5 april 2006 @ 11:18:05 #92
65960 sanger
pi_36667194
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
of liever gezegd, de eerste helft van de eerste laag
maar het begin is er Gisteren dus weer even wezen knutselen. T laatste beetje electra (van wat we zelf kunnen) gedaan, en nu is het wachten op de electricien, de loodgieter en de drank-leverancier. De loodgieter en de electricien gaan als het goed is donderdag-avond weer aan de gang. Dan leggen we meteen lege buizen erin (waarschijnlijk dikke rioolpijp) waar de bierleidingen door kunnen lopen. Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
De K&W Meet komt dus dichterbij

OT: goed om te horen dat er weer schot in begint te komen.

Dikke rioolpijpen voor de bierleidingen
pi_36667866
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
Goed man! Foto's
quote:
[knip]
Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bier
't Zal veel klustijd schelen want dat heen en weer gesjouw naar de supermarkt
kost natuurlijk bakken met geld tijd
  woensdag 5 april 2006 @ 12:42:38 #94
65960 sanger
pi_36669698
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Goed man! Foto's
[..]

Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bier
't Zal veel klustijd schelen want dat heen en weer gesjouw naar de supermarkt
kost natuurlijk bakken met geld tijd
Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.
pi_36674876
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.
nog steeds.
En t bier wordt niet door de rioolpijp aangevoerd natuurlijk die dient slechts ter bescherming van de leidingen (ik ken de mede-klussers een beetje..... die zijn niet te beroerd om soms nog wel eens uit te schieten met een hamer of zaag oid )Daarbij is het ook wel een handige bescherming voor de beneden-buurman. Mocht er eens een leiding stuk gaan, dan stroomt t niet uit zn gips-plafond vandaan maar gaat t netjes via de rioolpijp richting de bier-pomp waar je dan meteen ziet dat er ergens een probleem is
soms denken we nog wel eens na ook over dingen
Hoorde zojuist dat we voor de schappelijke prijs van een kratje bier ook een tegelzetter hebben weten te regelen die onze gang en onze wc's opnieuw komt tegelen (is wel nodig ook aangezien de vloer in een van de wc's open gemaakt moet worden om aansluiting op t riool mogelijk te maken....de oude riool-afvoer is een beetje onvindbaar geworden. De pijp gaat ergens de muur in, maar we kunnen nergens vinden waar die er weer uit komt )
Voor de nette prijs van een extra kratje bier en een flesje vieux regelt hij ook nog de tegels
Ben nu aan t nadenken over de groepenkast (tips / advies welkom )
Aangezien er regelmatig het een en ander aan uitbreiding plaats vind willen we het ruim op zetten. Het zullen waarschijnlijk 8 of 9 groepen worden van Holec (Alamatjes). Daar hebben we er op dit moment 5 van; er moeten dus nog 4 bij komen. Helaas is onze groepenkast die er nu in zit niet groot genoeg om nog 4 extra groepen kwijt te kunnen, dus zullen we ook aan een nieuwe kast moeten, danwel uitbreiding van de huidige kast. Er komen 2 hoofdschakelaar; 1 bij de groepenkast (op de 1e etage dus) en 1 in de meterkast (begane grond). Aangezien we niet weten wat onze hoofdzekerring op dit moment aan kan zullen we nog even met Nuon moeten bellen. Ik vermoed dat er 25A in zit; deze zou dan verhoogd moeten worden naar 35 of, als het kan, zelfs 40A. Iemand ervaring hiermee?? mocht Nuon hier nu niet aan mee willen werken, dan zullen we over moeten stappen op krachstroom aangezien we met 25A echt te weinig hebben bij een feestje met wat extra verlichting. (een strobo en 2 t-bars met 4 parren erin is al goed voor ongeveer 4500watt)
De verdeling van de groepen zal dan als volgt gaan worden:

Groep1: vaste verlichting 1e etage
Groep2: zolder
Groep3: koelkasten
Groep4: verlichting toiletten + gang + buiten
Groep5: verlichting gang + bierkoeling
Groep6: geluid
Groep7: feestverlichting
Groep8: spare feestverlichting
Groep9: noodverlichting + ontruimingsinstallatie

Nu moeten we dus de groepenkast verplaasten. Vanaf de hoofdschakelaar beneden willen we dan naar boven toe met 5x6mm2 VMVK. 5x4mm2 volstaat ook wel, maar aangezien de kabel in een 40mm PVC-pijp komt te liggen willen we het zekere voor het onzekere nemen. (en nee, hier gaan we zelf niet aan prutsen, daar hebben we onze electricien voor. Heb deze verbouwing zelf al 2x onder 230v gestaan, dat vond ik eigenlijk wel weer meer dan genoeg )
Helaas vanavond geen tijd om verder te gaan, en donderdag zal het er ook wel weer niet in zitten, dus vrijdag/zaterdag/zondag weer fijn aan t klussen in onze bierhut
  woensdag 5 april 2006 @ 15:10:16 #96
65960 sanger
pi_36675219
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

nog steeds.
En t bier wordt niet door de rioolpijp aangevoerd natuurlijk die dient slechts ter bescherming van de leidingen (ik ken de mede-klussers een beetje..... die zijn niet te beroerd om soms nog wel eens uit te schieten met een hamer of zaag oid )Daarbij is het ook wel een handige bescherming voor de beneden-buurman. Mocht er eens een leiding stuk gaan, dan stroomt t niet uit zn gips-plafond vandaan maar gaat t netjes via de rioolpijp richting de bier-pomp waar je dan meteen ziet dat er ergens een probleem is
soms denken we nog wel eens na ook over dingen
Hoorde zojuist dat we voor de schappelijke prijs van een kratje bier ook een tegelzetter hebben weten te regelen die onze gang en onze wc's opnieuw komt tegelen (is wel nodig ook aangezien de vloer in een van de wc's open gemaakt moet worden om aansluiting op t riool mogelijk te maken....de oude riool-afvoer is een beetje onvindbaar geworden. De pijp gaat ergens de muur in, maar we kunnen nergens vinden waar die er weer uit komt )
Voor de nette prijs van een extra kratje bier en een flesje vieux regelt hij ook nog de tegels
Ben nu aan t nadenken over de groepenkast (tips / advies welkom )
Aangezien er regelmatig het een en ander aan uitbreiding plaats vind willen we het ruim op zetten. Het zullen waarschijnlijk 8 of 9 groepen worden van Holec (Alamatjes). Daar hebben we er op dit moment 5 van; er moeten dus nog 4 bij komen. Helaas is onze groepenkast die er nu in zit niet groot genoeg om nog 4 extra groepen kwijt te kunnen, dus zullen we ook aan een nieuwe kast moeten, danwel uitbreiding van de huidige kast. Er komen 2 hoofdschakelaar; 1 bij de groepenkast (op de 1e etage dus) en 1 in de meterkast (begane grond). Aangezien we niet weten wat onze hoofdzekerring op dit moment aan kan zullen we nog even met Nuon moeten bellen. Ik vermoed dat er 25A in zit; deze zou dan verhoogd moeten worden naar 35 of, als het kan, zelfs 40A. Iemand ervaring hiermee?? mocht Nuon hier nu niet aan mee willen werken, dan zullen we over moeten stappen op krachstroom aangezien we met 25A echt te weinig hebben bij een feestje met wat extra verlichting. (een strobo en 2 t-bars met 4 parren erin is al goed voor ongeveer 4500watt)
De verdeling van de groepen zal dan als volgt gaan worden:

Groep1: vaste verlichting 1e etage
Groep2: zolder
Groep3: koelkasten
Groep4: verlichting toiletten + gang + buiten
Groep5: verlichting gang + bierkoeling
Groep6: geluid
Groep7: feestverlichting
Groep8: spare feestverlichting
Groep9: noodverlichting + ontruimingsinstallatie

Nu moeten we dus de groepenkast verplaasten. Vanaf de hoofdschakelaar beneden willen we dan naar boven toe met 5x6mm2 VMVK. 5x4mm2 volstaat ook wel, maar aangezien de kabel in een 40mm PVC-pijp komt te liggen willen we het zekere voor het onzekere nemen. (en nee, hier gaan we zelf niet aan prutsen, daar hebben we onze electricien voor. Heb deze verbouwing zelf al 2x onder 230v gestaan, dat vond ik eigenlijk wel weer meer dan genoeg )
Helaas vanavond geen tijd om verder te gaan, en donderdag zal het er ook wel weer niet in zitten, dus vrijdag/zaterdag/zondag weer fijn aan t klussen in onze bierhut
Gelukkig dat de Grolsch (en andere merken) mijn geheugen niet hebben aangetast!

Mooie prijs voor een tegelzetter! En dat inclusief tegels en lijm en voeg?

Als je iets met elektra wilt doen, of weten dan kun je andere Fok!kers vragen. Ik weet dat Tnimble in Haarlem woont, das redelijk in de buurt. Die heeft bij mij thuis de groepenkast gedaan.

Overigens denk ik dat als je twee groepen voor de feestverlichting hebt je die 4500 watt makkelijk aankan.
Ik denk dat je de koelkastenniet op een aparte groep hoeft te doen, omdat (de meeste?) koelkasten niet zoveel stroom verbruiken. Die ik thuis heb gebruikt maar 175 watt geloof ik. Op een groep kan 3480 watt in totaal.

Wat voor stroomverbruikers heb je op de zolder? En is het geen idee om de vaste verlichting 1e etage en de koelkasten op 1 groep te zetten?
pi_36675924
We hebben op dit moment 2 ervaren electromonteurs, dus wat dat betreft is het geen probleem. Ze hebben het alleen nogal druk dus willen graag van te voren een uitgewerkt plan hebben van hoe het moet worden, en t verzoek om zo veel mogelijk zelf vast te doen.

Op zolder hebben we aan stroomverbruikers op dit moment staan:
1 grote afzuig-installatie (genaamd Anja … je wilt niet weten hoe die bijnaam tot stand is gekomen )
1 koel-vries-combinatie
Klein beetje TL-verlichting (nauwelijks noemenswaardig)
Daarkomt in de toekomst nog bij: 1 pc+randapperatuur

Qua koeling achter de bar:
1 dubbele koelkast bij de bar voor
1 dubbele koelkast bij de bar achter
Daar komt binnenkort nog bij:1 dubbele koelkast bij de bar voor + (waarschijnlijk) 1 ijsblokjesmachine

De verlichting mag niet op 1 groep, aangezien een ruimte voorzien moet zijn van 2 gescheiden groepen mbt verlichting. Als er 1 groep uit valt blijft er altijd nog een andere groep aan die de uitgang verlicht. Noodverlichting zou in principe ook al volstaan, maar om de brandweer en gemeente happy te maken doen we het op deze manier.

Wat betreft de groepen voor feest-verlichting: uit ervaring kan ik wel vertellen dat dit altijd verdomde snel vol gaat. 2 barretjes en een strobo is wel vrij minimaal. Reken normaal gesproken maar op een 6000watt wat je maximaal trekt. Dit over 2 groepen verdeeld houd nog wat ruimte voor speling vrij wat altijd wel prettig is. Onze schakelaars zitten zowiezo al afgezekerd op 15A per schakel-rack en 5A per schakelaar. De groep zal er dan dus niet meer uit moeten kunnen klappen. Aangezien er een resetable fuse op zit is alles in no time weer up and running

Hiervan komen er dus 3 voor verlichting, en 1 voor geluid

In de toekomst zal de licht-sturing gaan gebeuren via DMX. Helaas is er op het moment nog even geen geld voor om dit meteen aan te leggen.
pi_36677566
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:26 schreef kroegtijger het volgende:
1 grote afzuig-installatie (genaamd Anja … je wilt niet weten hoe die bijnaam tot stand is gekomen )
Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddels
pi_36677962
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:06 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddels
ok, een kleine hint dan....
een jaar of 5 geleden was Anja vergeten de deur van de wc op slot te doen toen ze erm... met mannelijk gezelschap een privé-momentje daar beleefde
pi_36678067
G*dverd*mme, was ze aan het pikollen?
  woensdag 5 april 2006 @ 16:27:34 #101
65960 sanger
pi_36678430
en dan noemen jullie een hele afzuiginstallatie maar meteen naar haar? Komt ze nog weleens of schaamt ze zich?
pi_36698118
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef sanger het volgende:
en dan noemen jullie een hele afzuiginstallatie maar meteen naar haar?
t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betrapt
dus ja, de afzuiginstallatie is de naam meer dan waard
quote:
Komt ze nog weleens of schaamt ze zich?
Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??
  donderdag 6 april 2006 @ 09:08:04 #103
65960 sanger
pi_36698611
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:29 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betrapt
dus ja, de afzuiginstallatie is de naam meer dan waard
Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????
quote:
[..]

Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??
Misschien een combi van Zit ze ook op Fok! dan?
pi_36699577
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????
In de kroeg op de wc dus
quote:
Misschien een combi van Zit ze ook op Fok! dan?
Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworven

maar goed, on topic nu

Heb zojuist 3 alamatjes weten te scoren voor de prijs van....1 flesje rode wijn
we hebben dr nog maar 1tje nodig, 2 hoofdschakelaars en een lege kast waar 9 groepen en een hoofdschakelaar in past (volgens mij is een 33x22-kast van holec dan prima)
  donderdag 6 april 2006 @ 10:17:26 #105
65960 sanger
pi_36700108
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:55 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

In de kroeg op de wc dus
[..]

Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworven

maar goed, on topic nu

Heb zojuist 3 alamatjes weten te scoren voor de prijs van....1 flesje rode wijn
we hebben dr nog maar 1tje nodig, 2 hoofdschakelaars en een lege kast waar 9 groepen en een hoofdschakelaar in past (volgens mij is een 33x22-kast van holec dan prima)
Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragen
De vraag is of ze blij is met haar plek binnen jullie historie

Voor die lege kast e.d. kun je kijken op www.elektro-online.nl zit nog eens in de buurt bij je ook.
pi_36704566
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragen
De vraag is of ze blij is met haar plek binnen jullie historie

Voor die lege kast e.d. kun je kijken op www.elektro-online.nl zit nog eens in de buurt bij je ook.
We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zien

Electro-online.nl zit inderdaad wel heel dicht bij…..als ik goed mn best doe, kan ik em nét zien zitten vanuit mn huisje hij's alleen niet zo goedkoop als dat ie beweert te zijn… Dan haal ik t liever effe bij supply-shop.nl of bij de TU natuurlijk maar hoop eigenlijk een dezer dagen er nog tegenaan te lopen voor een leuk prijsje. T hoeft namelijk geen nieuwe te zijn wat mij betreft; als het er maar een beetje fatsoenlijk uit ziet en al onze troep kan bevatten vind ik t goed
  donderdag 6 april 2006 @ 13:36:42 #107
65960 sanger
pi_36706152
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zien

Electro-online.nl zit inderdaad wel heel dicht bij…..als ik goed mn best doe, kan ik em nét zien zitten vanuit mn huisje hij's alleen niet zo goedkoop als dat ie beweert te zijn… Dan haal ik t liever effe bij supply-shop.nl of bij de TU natuurlijk maar hoop eigenlijk een dezer dagen er nog tegenaan te lopen voor een leuk prijsje. T hoeft namelijk geen nieuwe te zijn wat mij betreft; als het er maar een beetje fatsoenlijk uit ziet en al onze troep kan bevatten vind ik t goed
Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik je vraag me alleen af hoe ze dan die gozers meekreeg naar haar werkplek het toilet

Elektro-online was voor mij de goedkoopste in de buurt. Wat ik zo 123 kon zien scheelde het wel degelijk. Kan natuurlijk zijn dat het voor de dingen die jij zoekt niet veel scheelt. Die supply-shop kende ik nog niet, maar staat nu in de favorietjes
pi_36706276
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik je vraag me alleen af hoe ze dan die gozers meekreeg naar haar werkplek het toilet

Elektro-online was voor mij de goedkoopste in de buurt. Wat ik zo 123 kon zien scheelde het wel degelijk. Kan natuurlijk zijn dat het voor de dingen die jij zoekt niet veel scheelt. Die supply-shop kende ik nog niet, maar staat nu in de favorietjes
elektro-online is t.o.v. de gemiddelde electra-boer inderdaad wel goedkoop. Gezien ons doeleinde is ie alleen nog te duur, aangezien voor ons de spullen niet nieuw hoeven te zijn. supply-shop.nl levert spullen die veelal uit gesloopte bedrijfspanden e.d. komen en die zijn dus ideaal voor ons. Verder kan ik met flinke korting bij de TU inkopen en dan scheelt de prijs met elektro-online niet veel (vaak dat de TU zelfs nog goedkoper is)
pi_37100079
Update

Er is ondertussen weer het een en ander gebeurd in het bierhok… gisteren is de pvc-pijp (110mm) voor de bierleidingen gelegd. Hierin komen in eerste instantie 3 leidingen te liggen, met de optie tot een 4e leiding voor onze achter-bar (daar wordt tot nu toe alleen flesjes verkocht).
Vanuit de meterkast is er een 40mm PVC-pijp geplaatst die naar de bar loopt. Hierdoor komt een 5x6kwadraat kabel te lopen naar de nieuwe groepenkast toe.
Verder zijn er 3 kip-steunen gemaakt ter voorkoming van het "kantelen" van de vloer-balken.
Vanavond wordt er weer lood gegoten als het goed is, en "as we speak" wordt in de gang beneden het rachelwerk tegen het plafond aan gezet.

De foto's van de vorderingen komen als het goed is van de week weer online (hangt even van onze foto-boer af )
pi_37119167
goed bezig, hoe gaat het financieel met de verbouwing (budget was aan het begin toch nog niet rond)?
pi_37120703
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:37 schreef Gurb het volgende:
goed bezig, hoe gaat het financieel met de verbouwing (budget was aan het begin toch nog niet rond)?
T ziet er iets rooskleuriger uit. We hebben weer enkele sponsors weten te regelen, en bij de gemeente een rentelose lening kunnen lospeuteren. (alhoewel we daarvan liever geen gebruik maken als het niet echt noodzakelijk is).
Probleem is alleen dat een aantal sponsors hun toezeggingen nog niet zijn nagekomen. We missen dus nog een kleine 5000 euro aan toegezegd geld dat nog steeds niet is overgemaakt, terwijl onze tegenprestatie (zoals een banner op de site e.d.) wel zijn gedaan.
Een andere geldschieter heeft ons van tevoren al verteld dat het geld even op zich laat wachten, maar dat zou eind deze maand ook binnen moeten zijn. Er is in ieder geval voldoende budget om de grote lijnen vast op te bouwen. De laatste items (zoals de bar, budget voor inkoop van glazen e.d.) laten alleen nog op zich wachten.

Gisteren is overigens ook weer het een en ander gedaan. Er is begonnen met het openhakken van de vloer in 1 van de wc's. Deze blijkt echter knijter-hard te zijn en veel dikker dan verwacht. De beitel op de kangoo was na een uurtje hakken volledig weggesleten Verder bleek ook dat in het verleden er al het een en ander in de wc's is gedaan, aangezien er onder de 15cm dikke beton-laag een tegelvloer tevoorschijn kwam
zodra dit allemaal is weggesloopt komt er een 75mm rioolbuis in die als hoofd-afvoer gaat gelden. Daarmee moeten we ruimschoots voldoende capaciteit krijgen om alles af te voeren. ook komt er een ontstoppings-punt aangezien we in het verleden al meerdere keren met verstoppingen problemen hebben gehad.
Verder is het eerste gedeelte van het rachelwerk in de gang opgehangen zodat hier de electra kan worden gemaakt, en zijn er 2 pijpen vanaf de plek waar de groepenkast gaat komen naar de gang gebracht zodat we hier 2 volledige groepen tot onze beschikking krijgen.
vanavond kan er helaas wegens tijdgebrek niets gebeuren (we hebben een andere verbouwing vanavond en morgen van een kennis ) dus hopelijk dat we van het weekend weer wat kunnen doen....
update volgt snel weer
pi_37120834
Ehh, die 75 mm in dat toilet, zijn dat alleen urinoirs of ook potten? 75 mm is voor een beetje drol veel te klein zonder vermaler.
  Moderator donderdag 20 april 2006 @ 11:02:07 #113
92034 crew  Vonkenboer
pi_37121229
Al wat meer nieuws betreffende de ontruimingsinstallatie / brandmeldinstallatie ?
pi_37122800
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:50 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, die 75 mm in dat toilet, zijn dat alleen urinoirs of ook potten? 75 mm is voor een beetje drol veel te klein zonder vermaler.
Zijn alleen urinoirs.... dus als je dát nog vol weet te pissen ben je mn held
De potten op het damestoilet blijven op het bestaande riool (dat dus een mysterie is) aangesloten. Daar hebben we in het verleden ook nooit problemen mee gehad, dus dat zal nu ook wel goed blijven gaan.
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Al wat meer nieuws betreffende de ontruimingsinstallatie / brandmeldinstallatie ?
Helaas nog niets van gehoord. Zodra er wat info over is laat ik het weten
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:53:31 #116
65960 sanger
pi_37379267
Zitten leuke foto's tussen

Leuk ook dat je de sponsoren vermeld trouwens.
pi_37379427
leek me wel zo netjes ja....ze steken er genoeg geld in; als er dan nog niet eens hun naam bij komt te staan is het wel heel schraal naar hun toe
  maandag 15 mei 2006 @ 09:44:24 #118
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_37836901
En hoppa, dr is weer t nodige gebeurd ondertussen....
Alle muren die gestuct moesten worden op de boven-verdieping zijn gedaan, alle waterleidingen, het riool, en electra dat onder de vloer moet komen zit erin (met uitzondering van de aanvoer-kabel; de pijp hiervoor ligt er al wel, maar de kabel zelf is nog in bestelling ) en in de wc's is het gips-plafond eruit gesloopt. De nieuwe electra zit er voor de gang en wc's grotendeels al weer in waarna we het plafond voor de gang en wc's dicht kunnnen gaan maken. Daarna nog een paar kleine puntjes en dan kan er geschilderd gaan worden daar. Boven is nog veel meer werk te doen. Eerst moeten we zorgen dat de vloer defenitief dicht kan (zodra de kabel dus binnen is) en daarna kunnen we de electra op het plafond gaan bevestigen. Zodra dit af is kan er een gipsplafond in worden gezet en zijn we weer lekker op weg....Hopelijk is dit in 2 weken gedaan, dan kunnen we daarna met de bar beginnen en weer open
pi_38651508
Eindelijk maar weer even een update. Erg veel is er niet gebeurd helaas, in verband met een feest dat georganiseerd moest worden, en een weekendje pinkpop die nog steeds in de benen zit.... maar financieel gezien is nu eindelijk alles rond gemeente en Jantje Beton komen samen over de brug met ¤7000, en ons benefiet-feest van 2 weken geleden heeft ook een kleine ¤4000 opgeleverd. Dat geeft ons in ieder geval weer even wat ruimte, en ook qua werk kunnen we nu wat meer gaan uitbesteden om zodoende sneller open te kunnen gaan. Verder is nu eindelijk de kabel gelegd tussen de oude en de nieuwe groepenkast, maar uiteraard bleef het geheel weer steken op een paar lullige klemmetjes die nog in bestelling staan waardoor deze week pas de nieuwe groepenkast "defenitief" geplaatst kan worden.
Door een keline miscommunicatie is helaas de bierleiding nog niet gelegd, aangezien er niemand aanwezig was om de bierboer binnen te laten. nieuwe afspraak is reeds gemaakt voor over 2 weken. Vanavond kunnen we dus weer met frisse tegenzin aan de gang.
pi_39028919
ik wil ook een kroeg
bawb
pi_39102481
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:02 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
ik wil ook een kroeg
tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.
pi_39104422
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.
ben nog een beetje jong daarvoor 18 jaar. en werk momenteel in de ict... maar sociale hygiene ga ik zeker halen en de stap die je net geeft komt nog zeker een keer in mijn leven
bawb
pi_40346267
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat, en of jullie al open zijn. Kun je ons wat mer vertellen?
  maandag 31 juli 2006 @ 11:38:23 #124
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40347252
Ik lees het topic nu pas voor het eerst, maar in 1 ruk doorgelezen. Ben ook wel benieuwd hoe het nu is!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:39:46 #125
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40347288
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:08 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat, en of jullie al open zijn. Kun je ons wat mer vertellen?
Helaas zijn we nog steeds niet open, maar we gaan nu toch echt de goeie kant op. De vloer zit er ondertussen weer in, en de trapleuningen zijn geplaatst (staat nog niet op de foto's).
Ondertussen zijn we druk bezig met de electra aan te leggen op het plafond. Wat een enorme klus is dat zeg.... ontiegelijk veel stopcontacten, allemaal met aparte schakelaartjes erachter. Ondertussen wordt beneden druk aan het sanitair gewerkt. We zijn nu bezig met de 3e beitel (vorige 2 zijn compleet versleten ) om de vloer van de wc's open te breken (tegelvoer, dan 15cm beton, dan weer een tegelvloer, en dan nog 10cm beton wat we weg moeten hakken) zodat we bij het riool kunnen komen. Erg makkelijk gaat dat niet, maar hopelijk dat vanavond het laatste metertje weggehakt kan worden, waarna we daar het riool van boven kunnen aansluiten, en de vloer weer dicht kunnen maken. Dan komt daarna de tegelzetter langs die de gehele beneden-etage komt betegelen
Verder is er contact gelegd met onze brand-meld-deskundige die de brandmeldinstallatie zal komen aanleggen. Gelukkig hebben we hier zelf niet veel werk aan, en hoeven we alleen een groep in de groepenkast vrij te houden
Verder moeten we nog een podium maken, met daarop een trap naar zolder toe.
Grolsch zal de tap komen aansluiten zodra de bar gebouwd is (gepland voor over 2 weken) en dan zijn we in grote lijnen klaar voor de her-opening.
We hebben ons-zelf de tijd gegeven tot 1 september, dus hopelijk dat dit nu eens wel gaat lukken, alhoewel er toch nog flink wat te doen is dus.

maar aangezien foto's veel meer zeggen, hier een paar kiekjes

't nieuwe vloertje

En ook het nieuwe barblad is al geleverd

laatste stukje vloer dat nog dicht gemaakt moet worden. Alle leidingen en pijpen komen hier netjes naar boven. Uiteindelijk wordt hier een verhoging overheen gemaakt met een luik erin om er zo weer bij te kunnen

Het barblad is meteen aan een grondige kwaliteits-test onderworpen, en de blikjes bier blijven er prima op staan

vanuit welke kant je t ook bekijkt, ze is toch erg mooi
op de achtergrond ons net gestucte muurtje
  maandag 31 juli 2006 @ 11:43:46 #126
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40347398
Die kale muur is wel erg gaaf zeg!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:46:15 #127
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40347480
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:43 schreef WaSTeiL het volgende:
Die kale muur is wel erg gaaf zeg!
daar komt onze bar tegen te staan. Met mooie glazen planken tegen de muur aan om het zo open mogelijk te houden t is ook wel onze trots hoor, alhoewel er wel een kleine opknap-beurt aan te pas moet komen
pi_40347752
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.

Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
  maandag 31 juli 2006 @ 12:02:05 #129
65960 sanger
pi_40347936
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef Marsepein het volgende:
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.

Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch ?
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:16 #130
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40348581
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch ?
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)

Hoe gaan we dit aansluiten?? ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
pi_40348902
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 12:43:45 #132
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349109
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
pi_40349135
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
hmm helemaal mijn wens

als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 12:53:32 #134
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349381
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

hmm helemaal mijn wens

als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
pi_40349678
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
ok

zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 13:07:28 #136
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349790
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:03 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

ok

zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
Is nog wel de oude prijslijst overigens....De verwachting is dat het naar 1,50 zal gaan, maar we zijn al jaren de goedkoopste in de omgeving. Is ook een non-profit-instelling met alleen maar vrijwilligers dus vandaar dat we de prijs erg laag kunnen houden
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 20:08:59 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_40361973
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe gaan we dit aansluiten?? ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.

En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
quote:
Wissel schakelaar met kontrolelampje

Kan op 2 manieren worden toegepast:
- lichtje aan als lichtpunt aan is
- of lichtje aan als lichtpunt uit is

+/- ¤ 9,- stuk inclusief btw
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.

Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen )
pi_40377193
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.

En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
[..]

- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.

Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen )
Dat hadden we eerst, maar werkt niet handig omdat het niet op 19"-formaat is waarop alle andere hardware ook zit. Je zou dan wel weer een houten plankje op 19" kunnen maken, maar ook dat is al eens geprobeerd en blijkt helemaal butt. Hout is te dik, t zit niet netjes etc.
Daarbij is het ook een veel duurdere oplossing. Dit paneeltje kost helemaal compleet ¤31,- en voor die prijs kan ik niet acht schakelaars krijgen die nog eens afgezekerd zijn ook.

Wat betreft de ader-verkleining: De schakelaars zijn per stuk gezekerd op 5A, dus je hebt in principe dan ook geen 2,52 nodig volgens mij
pi_40446525
Van de week is er weer driftig geknutseld in de bier-toko... De deurpost is netjes afgetimmerd, en het frame voor de koof waar de electra, audio etc doorheen komen te lopen is gemaakt en wordt van de week opgehangen. Daarna kunnen we de electra erin proppen Daarbij komen we (uiteraard ) meteen weer bij een nieuwe uitdaging terrecht...
Vanuit die koof komen ook 6 XLR-kabels die we netjes bij het podium willen laten uitkomen. Het makkelijkste is dan om de kabels op een Chassis-contact (zie http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=410) Aan de andere kant van de kabel komen deze ook te zitten, maar worden dan netjes in het 19" audiorek gezet mbh dit paneel. Daarvandaan kun je dan naar bijvoorbeeld een mengpaneel gaan.
De grootste uitdaging gaat in ieder geval het kastje met deurtje opleveren denk ik... ik heb dat nog nooit gemaakt (niemand van ons overigens) dus dat zal wel weer de nodige hoofdbrekens gaan opleveren
pi_41065133
t heeft weer effe geduurd, maar eindelijk valt er weer wat te melden
de bestelde spulletjes zijn vandaag binnen gekomen (deels ten minste ) Na 3 uur in spanning te hebben zitten wachten op de TPG-boer, kwam er eindelijk een grote doos tevoorschijn uit zn busje.... na de financiele kant met hem te hebben afgehandeld mocht dan eindelijk de doos worden opgetrokken....tevoorschijn kwam:

2x Showtec DJSwitch 8

1x American Audio Q-D6 Mixer

1x 100m kabel (daar zaten we al heel lang op te wachten )

en nog wat andere items die niet het noemen waard zijn.... nu alleen nog de rack-profielen en kooimoertjes (worden van de week geleverd) en we kunnen de audio-installatie gaan opbouwen

Vanavond gaan weer maar eens wat lood erin gieten...hopelijk dan ook weer foto's
pi_41130459
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
pi_41130559
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:08 schreef Jheronimus het volgende:
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?

de streefdatum is halverwege september; t ziet er gunstig uit wat dat betreft
komend weekend word het plafond geschuurd en geschilderd; daarna kan de bar erin
pi_41130717
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
bawb
pi_41130850
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:15 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
Een praktijk-cursus barkruk-zitten

T is wat lastig uit te leggen over hoe die tent is opgezet en ik ben dan ook geen eigenaar oid hoor; maar mocht je zelf wat willen beginnen, doe dan iig de cursus Horeca Ondernemings Vaardigheden (ben ik op dit moment ook mee bezig). Da's een goede start, waar direct de cursus voor Sociale Hygiene in zit; een verplicht item. Buiten de sociale Hygiene heb je volgens mij ook geen andere papieren nodig, afgezien van de nodige vergunningen uiteraard.
Natuurlijk is dat alleen de formele kant en kleven er veel meer haken en ogen aan. Zo is het ook best handig om toch het een en ander van de financiele kant af te weten, product-kennis is uiteraard ook een essentieel item etc. HOV is dan een goede start om mee te beginnen

--edit--
KLIK
deze ben ik dus op dit moment aan het volgen. Erg boeiende materie imho voornamelijk het gedeelte over wijn, bier etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door kroegtijger op 24-08-2006 15:44:29 ]
pi_41130950
binnekort maar een opzoek of er een LOI cursus oid ervan is
bawb
pi_41131055
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:32:07 #147
65960 sanger
pi_41131190
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:27 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
Wat moet er bekostigd worden dan?

Non-profit wilt zeggen dat er na aftrek van gemaakte/te maken kosten geen winst gemaakt wordt.

De kosten (hypo/salaris/inkoop/personeel) worden betaald uit de opbrengsten van verkoop.
pi_41131228
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:36:30 #149
65960 sanger
pi_41131331
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:33 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
Hoe dan wel
pi_41131400
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe dan wel
ik dacht juist dat op de producten die verkocht worden geen opbrengst zat.
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:42:54 #151
65960 sanger
pi_41131530
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:38 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

ik dacht juist dat op de producten die verkocht worden geen opbrengst zat.
Relatief gezien zit dat er ook niet op. Al is de prijs wel hoger dan de inkoopprijs. UIt de verkoop moet je dus ook de andere (in)directe kosten dekken.

Zou wel goedkoop drinken zijn overigens, biertje voor ¤ 0,20 of zoiets.

@ Kroegtijger; wat voor bier zou er ook alweer inkomen?
pi_41131636
bier voor 0,20
bawb
pi_41131656
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat moet er bekostigd worden dan?

Non-profit wilt zeggen dat er na aftrek van gemaakte/te maken kosten geen winst gemaakt wordt.

De kosten (hypo/salaris/inkoop/personeel) worden betaald uit de opbrengsten van verkoop.
mwoch, ongeveer.... we zitten in een huur-pand, dus geen hypo maar huur (formaliteit ) salaris en personeel doen we niet aan... Alles is op vrijwilligersbasis geregeld.
De tent is opgezet als een stichting, met een bestuur en met medewerkers. Bestuur bestaat uit voorzitter, penningmeester en secretaris
pi_41131759
zijn er al wat nieuwe pics kroegtijger?
bawb
pi_41132095
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
bier voor 0,20

Was het maar zo'n feest Een fust kost inkoop zo'n ¤80,- ex statiegeld. Uit een fust kun je als je goed tapt 200 glazen halen (in ons geval rekenen we 180, want er staan soms wel eens wat eikels achter de bar, en je drinkt zelf ook natuurlijk)
Dat betekend dus dat een glas bier qua inkoop al op ¤0,45 zit. Dan moet je daar nog de kosten van glazen bij rekenen (er sneuvelen nog wel eens wat), de huur, electra, gas, water, verzekering, vergunning, onderhoud van het pand, onderhoud licht en geluid etc bijtellen en je kan ongeveer wel nagaan dat je het nauwelijks ook maar voor ¤1,25 per glas kunt doen, en dan mag er absoluut geen slappe avond oid tussen zitten want dan ga je op je bek.
Bier was bij ons voorheen ¤1,30, maar zal waarschijnlijk naar ¤1,50 gaan om weer wat van de gemaakte verbouwingskosten terug te kunnen verdienen.
Er komt dus een stuk meer bij kijken dan wat je op het eerste gezicht zou zeggen.

Helaas nog geen update van foto's, maar komend weekend zullen wel weer de nodige plaatjes geschoten gaan worden
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:00:34 #156
65960 sanger
pi_41132111
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

mwoch, ongeveer.... we zitten in een huur-pand, dus geen hypo maar huur (formaliteit ) salaris en personeel doen we niet aan... Alles is op vrijwilligersbasis geregeld.
De tent is opgezet als een stichting, met een bestuur en met medewerkers. Bestuur bestaat uit voorzitter, penningmeester en secretaris
Sta jij er dan geheel belangeloos? Je zult toch ook in levensonderhoud moeten voorzien?
pi_41132132
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Relatief gezien zit dat er ook niet op. Al is de prijs wel hoger dan de inkoopprijs. UIt de verkoop moet je dus ook de andere (in)directe kosten dekken.

Zou wel goedkoop drinken zijn overigens, biertje voor ¤ 0,20 of zoiets.

@ Kroegtijger; wat voor bier zou er ook alweer inkomen?
Grolsch; we hebben als leverancier Boonekamp namelijk
Zijn we overigens heel dik te spreken over. De mannen regelen altijd alles prima voor ons.
pi_41132193
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Sta jij er dan geheel belangeloos? Je zult toch ook in levensonderhoud moeten voorzien?
Jup, geheel belangeloos. We zijn dan ook maar 1 avond per week open; vrijdagavond van 21:00 tot 01:00
Alles gaat gewoon buiten werktijd om ('s avonds, weekend) wat in principe heel goed te doen is normaal gesproken. Met de verbouwing wordt het soms wat lastig, wat ook een van de redenen is dat het zo traag gaat. Dat geldt overigens voor iedereen die meehelpt hoor. Het enige wat we er voor terug zien is gratis drank en een hoop voldoening als je een volle tent voor je neus hebt die volledig uit zn dak staat te gaan

--edit--

Als je dit voor je neus ziet gebeuren, dan snap je misschien wat voor voldoening het geeft

Deze foto is gemaakt tijdens het benefiet-feest dat gehouden werd in het Witte Theater in IJmuiden om de verbouwing te bekostigen. Het was een enorm succes met zo'n 500 bezoekers
Meer foto's van het feest kun je hier vinden

[ Bericht 24% gewijzigd door kroegtijger op 24-08-2006 16:14:54 ]
pi_41132328
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:03 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Jup, geheel belangeloos. We zijn dan ook maar 1 avond per week open; vrijdagavond van 21:00 tot 01:00
Alles gaat gewoon buiten werktijd om ('s avonds, weekend) wat in principe heel goed te doen is normaal gesproken. Met de verbouwing wordt het soms wat lastig, wat ook een van de redenen is dat het zo traag gaat. Dat geldt overigens voor iedereen die meehelpt hoor. Het enige wat we er voor terug zien is gratis drank en een hoop voldoening als je een volle tent voor je neus hebt die volledig uit zn dak staat te gaan
waarom alleen op vrijdag? nooit van plan geweest om dagelijks open te gaan? zelf dus je baan quitten en hiermee verder gaan
bawb
pi_41132567
Ga dit binnenkort eens helemaal lezen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41132607
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:07 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

waarom alleen op vrijdag? nooit van plan geweest om dagelijks open te gaan? zelf dus je baan quitten en hiermee verder gaan
Jazeker wel aan gedacht (en nog steeds overigens) maar in de huidige tent kan en mag dat niet. De opzet van d'Arc is daar nooit voor bedoeld, en ook de locatie leent zich er niet voor. Je zou daar nooit een vergunning krijgen voor langere openingstijden dan die 4 uurtjes per week.
Daarbij moet er wel voldoende publiek voor zijn (zie cursus HOV onderdeel ondernemingsplan) om een rendabele tent van te maken. Op de manier zoals het nu is, is het rendabel. Op het moment dat je er je brood mee moet verdienen niet meer. Dat betekend namelijk een explosieve stijging van kosten (loon, belasting etc) terwijl de inkomsten niet evenredig stijgen.
pi_41133312
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:11 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?

de streefdatum is halverwege september; t ziet er gunstig uit wat dat betreft
komend weekend word het plafond geschuurd en geschilderd; daarna kan de bar erin
Ik zeur niet, het zijn al die vervelende oud-bezoekertjes die deze arme oude ex-secretaris ieder moment van de dag stalken met vragen wanneer we weer erin mogen, maaaaaaatje

Maar mooi dat het werk vordert!
pi_41133393
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:18 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Jazeker wel aan gedacht (en nog steeds overigens) maar in de huidige tent kan en mag dat niet. De opzet van d'Arc is daar nooit voor bedoeld, en ook de locatie leent zich er niet voor. Je zou daar nooit een vergunning krijgen voor langere openingstijden dan die 4 uurtjes per week.
Daarbij moet er wel voldoende publiek voor zijn (zie cursus HOV onderdeel ondernemingsplan) om een rendabele tent van te maken. Op de manier zoals het nu is, is het rendabel. Op het moment dat je er je brood mee moet verdienen niet meer. Dat betekend namelijk een explosieve stijging van kosten (loon, belasting etc) terwijl de inkomsten niet evenredig stijgen.
Hetgeen trouwens ook moielijk te combineren is met het bestemmingsplan en de huidige stichtingsvorm. Er zal in ieder geval een zeer grondige herziening van de statuten voor nodig zijn.

Heineken heeft ooit eens een idee onze kant op gegooid om er wat mee te doen, maar dat is ook al een x-aantal jaartjes terug
pi_41133446
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef Jheronimus het volgende:

[..]

Ik zeur niet, het zijn al die vervelende oud-bezoekertjes die deze arme oude ex-secretaris ieder moment van de dag stalken met vragen wanneer we weer erin mogen, maaaaaaatje

Maar mooi dat het werk vordert!
i know..... elke keer opnieuw krijg ik die vragen weer naar me kop.... maar komend weekend wordt er weer flink geknutseld...Er is zojuist een bouw-steiger neer geplempt in dat hok, dus vanaf nu kunnen we weer eens fatsoenlijk bij het plafond komen ipv gekloot op een laddertje
pi_41133504
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:39 schreef Jheronimus het volgende:

[..]

Hetgeen trouwens ook moielijk te combineren is met het bestemmingsplan en de huidige stichtingsvorm. Er zal in ieder geval een zeer grondige herziening van de statuten voor nodig zijn.

Heineken heeft ooit eens een idee onze kant op gegooid om er wat mee te doen, maar dat is ook al een x-aantal jaartjes terug
T is gewoon schier-onmogelijk om dat op die locatie en voor dat publiek te doen. Nog afgezien van het papier-werk is het niet rendabel genoeg
Daarbij zijn de buren nu op voorhand zelfs al weer aan het klagen, laat staan als je ze doodleuk gaat vertellen dat we vanaf volgend jaar woensdag tm zondag tot 04:00 's nachts geopend zijn
pi_41136337
of je begint helemaal voor jezelf een eigen cafe midden in een stad
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:33:58 #167
65960 sanger
pi_41143113
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:22 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
Maar dan is dat niet d'Arc....
pi_41155014
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:41 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

T is gewoon schier-onmogelijk om dat op die locatie en voor dat publiek te doen. Nog afgezien van het papier-werk is het niet rendabel genoeg
Daarbij zijn de buren nu op voorhand zelfs al weer aan het klagen, laat staan als je ze doodleuk gaat vertellen dat we vanaf volgend jaar woensdag tm zondag tot 04:00 's nachts geopend zijn
Hehehe, ik denk dat je dan gelyncht wordt
pi_41156884
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:22 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
als ik de loterij win misschien....
heb je enig idee wat de prijzen voor een pand met nacht-horeca-bestemming kost?
Kijk in Amsterdam Centrum niet raar op als je een 2000 euri per maand aan huur betaald en een ton sleutelgeld, voor een tent waar je een max hebt van 100 bezoekers en een geluids-max van 80dB
pi_41156944
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

als ik de loterij win misschien....
heb je enig idee wat de prijzen voor een pand met nacht-horeca-bestemming kost?
Kijk in Amsterdam Centrum niet raar op als je een 2000 euri per maand aan huur betaald en een ton sleutelgeld, voor een tent waar je een max hebt van 100 bezoekers en een geluids-max van 80dB
dan moet je ook niet in a'dam gaan zitten, maar in een groot dorp dat al neigt naar een stad.
bawb
pi_41157128
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:01 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

dan moet je ook niet in a'dam gaan zitten, maar in een groot dorp dat al neigt naar een stad.
in een groot dorp heb je meestal geen echte nacht-horeca-buurt. Daar zijn dus nauwelijks panden te vinden met zo'n bestemming. Als je een ander pand daarvoor wil gebruiken moet je het bestemmingsplan laten veranderen. Daar gaat flink veel tijd overheen voordat je dat er doorheen krijgt. De buurtbewoners staan namelijk daar niet om te springen.
Verder krijg je dan snel het probleem van een te klein publiek. Grote steden zijn veel aantrekkelijker om een tent in te beginnen, maar de opstart-kosten zijn zo enorm hoog daarvoor dat het niet leuk meer is. Je zult je moeten onderscheiden van de andere uitgaans-gelegenheden en innovatief blijven. Elke keer opnieuw moet je je gasten weten te lokken, want je kan niet eindeloos met hetzelfde trucje een volle tent verwachten. Alles wat nieuw is loopt goed, maar er zijn maar weinig gelegenheden die na 2 jaar nog steeds avond na avond vol staan. En dat zijn degene die het redden; de rest gaat op de fles
pi_41157256
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:00 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest Een fust kost inkoop zo'n ¤80,- ex statiegeld. Uit een fust kun je als je goed tapt 200 glazen halen (in ons geval rekenen we 180, want er staan soms wel eens wat eikels achter de bar, en je drinkt zelf ook natuurlijk)
Dat betekend dus dat een glas bier qua inkoop al op ¤0,45 zit. Dan moet je daar nog de kosten van glazen bij rekenen (er sneuvelen nog wel eens wat), de huur, electra, gas, water, verzekering, vergunning, onderhoud van het pand, onderhoud licht en geluid etc bijtellen en je kan ongeveer wel nagaan dat je het nauwelijks ook maar voor ¤1,25 per glas kunt doen, en dan mag er absoluut geen slappe avond oid tussen zitten want dan ga je op je bek.
Bier was bij ons voorheen ¤1,30, maar zal waarschijnlijk naar ¤1,50 gaan om weer wat van de gemaakte verbouwingskosten terug te kunnen verdienen.
Er komt dus een stuk meer bij kijken dan wat je op het eerste gezicht zou zeggen.

Helaas nog geen update van foto's, maar komend weekend zullen wel weer de nodige plaatjes geschoten gaan worden
¤1,50 voor een potje? Paulus, dan ben je net zo duur aan het worden als de reguliere horeca en dat als non-profit stichting. Denk dat je daar heel wat opgetrokken wenkbrauwen mee creeërt...
pi_41157327
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:15 schreef Jheronimus het volgende:

[..]

¤1,50 voor een potje? Paulus, dan ben je net zo duur aan het worden als de reguliere horeca en dat als non-profit stichting. Denk dat je daar heel wat opgetrokken wenkbrauwen mee creeërt...
Weinig keus wat dat betreft.... 't was tot voor sluiting (2 jaar geleden inmiddels ) ¤1,30
Na een verbouwing van ¤25.000 tot ¤30.000 voor een noodleidende instantie als d'Arc is het toch niet zo gek om 2 duppies op je bier-prijs te gooien dacht ik zo?
pi_41158429
I understand, I understand... Maar begrijpt de rest van de wereld het ook

Moet jij trouwens niet keihard aan het werk zijn in plaats van Fok! onveilig te maken?
pi_41159638
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:49 schreef Jheronimus het volgende:
I understand, I understand... Maar begrijpt de rest van de wereld het ook

Moet jij trouwens niet keihard aan het werk zijn in plaats van Fok! onveilig te maken?
tuurlijk begrijpen die dat ook; die tent is 2 jaar dicht geweest; als ze uberhaubt de oude prijzen al wisten, dan snappen ze heus wel dat er weer wat cash terug moet komen
pi_41159977
Time will tell
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:33:40 #177
65960 sanger
pi_41160019
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

tuurlijk begrijpen die dat ook; die tent is 2 jaar dicht geweest; als ze uberhaubt de oude prijzen al wisten, dan snappen ze heus wel dat er weer wat cash terug moet komen
hang op de deur een briefje waarin je dat uitlegt. Onder het mom van: voor jullie is ¤ 0,20 per biertje x 20 biertjes per avond maar ¤ 4,= per avond. Voor ons is dat een hele verbouwing!
pi_41164216
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef sanger het volgende:

[..]

hang op de deur een briefje waarin je dat uitlegt. Onder het mom van: voor jullie is ¤ 0,20 per biertje x 20 biertjes per avond maar ¤ 4,= per avond. Voor ons is dat een hele verbouwing!
zoiets zal het inderdaad wel worden ja...
Maar goed, da's voor latere zorg en ook niet iets wat in K&W thuis hoort.... laten we het hier primair bij de verbouwing houden
pi_41248291
weer behoorlijk opgeschoten dit weekend.
Vrijwel alle electra is nu aangelegd (in ieder geval het gedeelte tegen het plafond aan) wat ons bijna 2 dagen gekost heeft. Er zijn in 2 dagen 12 dozen draad van 100m doorheen gegaan, en toen was het nog te weinig... moeten nog 3 dozen kopen. Heb nu alleen nauwelijks nog handen en knieen over... Vanavond weer verder, en dan hopelijk ook even wat foto's er weer bij
pi_41248745
door welk bedrijf laat je het interieur verzorgen, of ga je dat zelf doen?
bawb
pi_41248896
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:52 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
door welk bedrijf laat je het interieur verzorgen, of ga je dat zelf doen?
Doen we zelf.... We bouwen (vrijwel) alles zelf op, inclusief de bar
Qua interieur zullen we ook niet veel nodig hebben afgezien de bar.... een paar bar-krukken en that's it.... je moet je voorstellen dat die ruimte bomvol komt te staan; je wilt dus zo min mogelijk obstakels hebben. Slechts een paar kleine accenten en that's it
  Moderator maandag 28 augustus 2006 @ 16:53:05 #182
92034 crew  Vonkenboer
pi_41260891
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:27 schreef kroegtijger het volgende:
weer behoorlijk opgeschoten dit weekend.
Vrijwel alle electra is nu aangelegd (in ieder geval het gedeelte tegen het plafond aan) wat ons bijna 2 dagen gekost heeft. Er zijn in 2 dagen 12 dozen draad van 100m doorheen gegaan, en toen was het nog te weinig... moeten nog 3 dozen kopen. Heb nu alleen nauwelijks nog handen en knieen over... Vanavond weer verder, en dan hopelijk ook even wat foto's er weer bij
Hehe, bossen draad gaan er doorheen. In een normale beetje standaard woning zit al gauw 1000 meter aan draad
Dat gaan mensen ook pas echt beseffen als ze het zelf allemaal gaan aanleggen
pi_41260951
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe, bossen draad gaan er doorheen. In een normale beetje standaard woning zit al gauw 1000 meter aan draad
Dat gaan mensen ook pas echt beseffen als ze het zelf allemaal gaan aanleggen
ik wist wel dat het behoorlijk wat was dat erin zou gaan, maar 1200 meter alleen al tegen het plafond; zo gek had ik het niet ingeschat
  Moderator maandag 28 augustus 2006 @ 17:37:03 #184
92034 crew  Vonkenboer
pi_41262291
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

ik wist wel dat het behoorlijk wat was dat erin zou gaan, maar 1200 meter alleen al tegen het plafond; zo gek had ik het niet ingeschat
Een lengte 5/8 en 3/4 buis is 4 meter
In een buis gaat 3 x 2,5 mm² alleen al voor een wandcontactdoos, of 3 x 2,5 nn² en 2 x 1,5 mm²

Dat tikt best wel aan hoor !
pi_41274184
helaas wel ja....Vanavond weer een zooi buizen en draad gehaald, dus we kunnen weer wat avondjes vooruit
pi_41309967
een geen gunstige update....
Onze electro-boer had al een behoorlijke tijd niets meer van zich laten horen....dan toch maar een ander gezocht om onze nieuwe groepenkast aan te sluiten... Die is vandaag even komen kijken en wat blijkt... die f*cker heeft daadwerkelijk NIETS goed gedaan....hij heeft 2 dingen gedaan (daar waar het 1 item had kunnen zijn ) namelijk een 4x10mm2 kabel erin geregen en een aard-draad van 25mm2 terwijl het had gekunt met een 5x4,5mm2 of een 5x6mm2. Daarbij is de kabel die er nu in zit voorzien van OUDE kleur-codering en dus niet toegestaan nu gaan we morgen kijken of we de draad van 10mm2 kunnen voorzien van kleur-kousen en of die 10mm2 wel onder de klemmetjes van de hoofdschakelaar past....zo niet, dan hebben we een behoorlijk probleem want dan moeten we de vloer open halen die bestaat uit 2 lagen 18mm underlayment.... niet direct een feest dus
Die electra-gast hoeft zn snufferd niet meer te laten zien aan me.... wat een kneus zeg. Ik vertel em duidelijk van tevoren wat ie moet gebruiken en hoe het moet; ik had t achteraf gezien beter zelf kunnen doen
Afwachten dus maar of het morgen goed nieuws of slecht nieuws is. Update morgen
pi_41317829
Ai, hoop niet dat die knakkert al betaald is

Misschien een klus voor incassobureau 'Gekke Henkie' om het terug te vorderen in dat geval?
pi_41317965
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 09:34 schreef Jheronimus het volgende:
Ai, hoop niet dat die knakkert al betaald is

Misschien een klus voor incassobureau 'Gekke Henkie' om het terug te vorderen in dat geval?
Betaald?? mooi niet...en hij moet ook niet op het idee komen om over geld te beginnen.... een schop voor zn balletjes kan ie krijgen!!
pi_41319592
pfff, zojuist gebeld door de "echte" electromonteur.... die wist me te vertellen dat het waarschijnlijk toch nog wel gaat lukken met de kabel die erin zit, alhoewel t niet de meest nette manier van werken is... t is nog even afwachten, maar met een handje vol onderdelen zal het waarschijnlijk toch nog wel gaan.
pi_41320817
Hehehe, even een workaround in elkaar flansen en dan gaan we allemaal op de eerste avond de hens in
pi_41320948
Nou zit je lekker mee moet idd met (minmaal) 5 adridekabel die afhankelijk van het vermogen ergens tussen de 2.5 en 50mm moet zitten. maar voor jouw situatie is 10 al veel te zwaar.
pi_41321138
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:32 schreef tnimble het volgende:
Nou zit je lekker mee moet idd met (minmaal) 5 adridekabel die afhankelijk van het vermogen ergens tussen de 2.5 en 50mm moet zitten. maar voor jouw situatie is 10 al veel te zwaar.
inderdaad... En in dit geval is het dus een 4-aderige kabel met een losse aard-draad. Nu mag je het ook op die manier wel aansluiten, maar netjes is anders natuurlijk Wat betreft de dikte van de kabel, 2,5mm2 zou niet volstaan, minimaal 4,5mm2. Maar wat die mafketel heeft gedaan met 10mm2 is redelijk een overkill. T kan op zich wel, maar heel erg wild ben ik niet van deze oplossing nouja, beter dan weer de hele vloer open te moeten breken om er een nieuwe kabel in te leggen...
pi_41321248
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:28 schreef Jheronimus het volgende:
Hehehe, even een workaround in elkaar flansen en dan gaan we allemaal op de eerste avond de hens in
Welnee...de gebruikte kabels zijn veel zwaarder dan nodig is... brand zul je er niet door krijgen oid, maar het is gewoon niet handig werken. Wat moet ik in godsnaam met een aard-draad van 25mm2 terwijl het met 4,5mm2 makkelijk had gekund.... Nu moeten we nog klemmen zien te vinden om de aard-draden vanaf de CV e.d. daar weer op aan te kunnen sluiten...en klemmen voor 25mm2 haal je over het algemeen niet even bij de gamma oid...
Zojuist wel de spullen bij de TU besteld, dus morgen moeten die geleverd worden waarna we weer kunnen spelen
pi_41321556
Die 25mm komt wel overeen met de 10mm aders in de kabel. Een aarddraad die los is moet miminaal 2 maal de oppervlakte hebben als de spanningsvoerende aders waarbij hij hoort. Hij had gewoon nieuwe 5 adrigekabel moeten gebruiken de %^$%^%. Deze 4x10mm had ie waarschijnlijk nog liggen uit van voor 1970 dat de kleuren ook niet kloppen wilde die vanaf.
pi_41321786
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:49 schreef tnimble het volgende:
Die 25mm komt wel overeen met de 10mm aders in de kabel. Een aarddraad die los is moet miminaal 2 maal de oppervlakte hebben als de spanningsvoerende aders waarbij hij hoort. Hij had gewoon nieuwe 5 adrigekabel moeten gebruiken de %^$%^%. Deze 4x10mm had ie waarschijnlijk nog liggen uit van voor 1970 dat de kleuren ook niet kloppen wilde die vanaf.
dat idee heb ik ook... waarna wij dus weer mooi met de problemen zitten. Ik heb em van tevoren duidelijk verteld wat te gebruiken, en dan flikt ie me zoiets...
pi_41393598
Nieuwe foto's

De ombouw om de houten balken heen om alle leidingen netjes weg te werken. Elke balk zal zo worden uitgevoerd waarna deze zwart geschilderd zullen worden

Foto'tje van het plafond. Al het leidingwerk zit erin met uitzondering van de bekabeling voor de brand-meld-installatie. Zodra deze door het bedrijf zijn geplaatst kan ook dit dicht worden gemaakt.

En daar komt al onze bedrading tot nu toe uit. Zodra de groepenkast af is kunnen de buizen worden doorgetrokken en aangesloten worden. Dit zal nog wel even duren aangezien dan eerst nog de bar gebouwd moet worden (staat gepland voor volgende week)

Onze nieuwe groepenkast in aanbouw. Zitten nu 3 groepen in, en er komen nog 5 groepen bij

En de verkeerde kabel die die mungel heeft aangelegd

Op dit moment zijn er een aantal jongens bezig met het plafond te schuren (dat kut-klussie hebben we effe mooi uitbesteed aan de klaplopers in de groep ) Van het weekend zal de nieuwe groepenkast volledig worden aangesloten waarna we de eerste paar stopcontacten kunnen gaan aansluiten

--edit--
Met excuses voor de brakke pics. Is van mijn telefoon afkomstig
pi_41394253
Ziet er idd uit als een oude 4x10mm2 kabel tsss
pi_41394415
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:52 schreef tnimble het volgende:
Ziet er idd uit als een oude 4x10mm2 kabel tsss
beetje kansloze actie van die gast zeg.... vooral omdat we daarna ook niets meer van hem hebben mogen horen
pi_41394648
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:57 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

beetje kansloze actie van die gast zeg.... vooral omdat we daarna ook niets meer van hem hebben mogen horen
Dat laatste is nogwel het ergste.
pi_41394701
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:05 schreef tnimble het volgende:

[..]

Dat laatste is nogwel het ergste.
Nou, op het moment ben ik er eigenlijk wel blij mee, want ik hoef em niet meer over de vloer te hebben. Een regelrechte afrader die knakker
Maar goed; ik heb even mn vader lief aangekeken en die is er nu mee aan het stoeien (na 45 jaar meet en regel-technicus te zijn geweest moet zo'n groepenkastje geen probleem zijn )
Nog 1 dag en we hebben weer stroom
pi_41394952
Dat moet geen enkel probleem zijn dan iid veel suc6 met het ontsteken van het eerste licht via de nieuwe weg
pi_41396551
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:14 schreef tnimble het volgende:
Dat moet geen enkel probleem zijn dan iid veel suc6 met het ontsteken van het eerste licht via de nieuwe weg
Thanks...ik laat wel horen en zien hoe het uiteindelijk geworden is
Qua plannen zit het in ieder geval al wel goed... We krijgen zo verschrikkelijk veel stopcontacten overal dat nooit meer iemand de behoefte gaat krijgen extra stopcontacten aan te willen leggen. Per balk (die op zo'n 60cm uit elkaar liggen) komen er minimaal 4, waarbij er 2 achter een schakelaar zitten. Op sommige balken komen er zelfs 6 of meer
Bij ons podium(pje) komen er 4 op een aparte groep (als er eens bandjes optreden is dat wel zo makkelijk) met 6 lines voor het geluid naar een mengtafel, en 2 lines voor monitoren. Dat alles weggestopt in een kastje tegen de muur

Nog 4 weken tot opening
pi_41397368
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:55 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Thanks...ik laat wel horen en zien hoe het uiteindelijk geworden is
Qua plannen zit het in ieder geval al wel goed... We krijgen zo verschrikkelijk veel stopcontacten overal dat nooit meer iemand de behoefte gaat krijgen extra stopcontacten aan te willen leggen. Per balk (die op zo'n 60cm uit elkaar liggen) komen er minimaal 4, waarbij er 2 achter een schakelaar zitten. Op sommige balken komen er zelfs 6 of meer
Bij ons podium(pje) komen er 4 op een aparte groep (als er eens bandjes optreden is dat wel zo makkelijk) met 6 lines voor het geluid naar een mengtafel, en 2 lines voor monitoren. Dat alles weggestopt in een kastje tegen de muur
Netjes hoor
quote:
Nog 4 weken tot opening
Gepaste K&W meet / opening
pi_41397443
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:19 schreef tnimble het volgende:

[..]

Netjes hoor
[..]

Gepaste K&W meet / opening
Lijkt me wel ja
Zodra die tent open gaat zijn jullie uiteraard welkom
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:26:22 #205
65960 sanger
pi_41404501
Een meet in de buurt !!!!!!
pi_41477996
Is het allemaal gelukt met de stroom en de groepenkast?

Ik denk dat dit wel de leukste (en stressvolste ) weken zijn van de verbouwing, het eind is in zicht, en alle plannen die je in gedachte had, worden nu zichtbaar
pi_41481816
Mooi om te horen dat het opschiet tijgert. Nog een paar weekjes geduld dus? Dan kan ik dat aan de achterban melden binnenkort
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 17:18:47 #208
92034 crew  Vonkenboer
pi_41613230
update
De groepenkast hangt en is helemaal af
t heeft wat bloed zweet en tranen (en stuivers ) gekost, maar het is gelukt
Helaas ben ik vergeten er een foto'tje van te schieten, maar die maak ik vanavond wel effe

Ondertussen zijn er weer 2 onderdelen van start gegaan:
Allereerst het bouwen van een muur om het trapgat heen (alleen een hek is niet voldoende; bezoekers zouden dan vrij eenvoudig bier, of zelfs glazen naar beneden kunnen gooien waar je niet echt op zit te wachten als je net naar boven komt lopen.

Het raamwerk voor het onderste gedeelte staat inmiddels. Hierbovenop komt een doorzichtig iets (we dachten eerst aan glazen blokken die je normaal gesproken in bijv. een douche gebruikt maar gezien de prijs hebben we dat maar laten varen....5 euri per blok wordt wel erg duur dan). Wat precies moeten we nog bedenken. Op de hoogte waarop het muurtje nu stopt komt een plaat over het trapgat heen waar we spullen (dozen met glazen etc) op kwijt kunnen.
Probleem is alleen de montage. We kunnen er niet bij komen Inmiddels is er viavia een steiger geregeld, maar as usual moet die nog even worden gebracht hopelijk deze week

Nog even een foto van een puik stukje electra-werk Mooi is het niet, maar het voldoet aan de regels en het werkt.... we timmeren het allemaal toch nog af, dus uiteindelijk zie je er niets van terug

Hier is ons tweede projectje.... gisteren een begin gemaakt met het bouwen van het mooiste item in de toko....de bar

Het raamwerk is neergezet en de koelkast geplaatst (om dat achteraf nog te gaan doen zou een helse klus worden, dus meteen plaatsen zodat we ook de afmetingen precies weten). De bar zelf zal deze afmeting krijgen, daarnaast komt er (meteen aanvast) de dj-booth ( klinkt imposanter dan het is) komen. Rechts op de foto is nog net de nieuwe groepenkast te zien.
Het bovenblad van de bar zal bestaan uit 3 lagen hout. Bovenkant en onderkant zal mooi doner hardhout worden en daartussen komt een plaat hout van een lichte kleur. Vanaf de zijkant zal dat een mooi aanblik geven (hopen we). De rest van de bar zal ook in dezelfde houtsoorten worden uitgevoerd.

Sfeer-impressie
De hout-voorraad loopt alweer aardig terug... De bouwtekening staat op de kruk....tegenwoordig wordt er vanaf de laptop verbouwd
pi_41733696
Ziet er netjes uit tijgert!
pi_41733794
laat die bouwtekeningen eens zien
bawb
pi_41795523
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:51 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
laat die bouwtekeningen eens zien
Kan dat helaas nu effe niet doen, aangezien ik niet zo snel een plek voor de dwg-files kan vinden.
Zal vanavond als ik tijd heb wel weer kijken

De muren van de wc's zijn inmiddels getegeld en binnen enkele dagen zal ook de vloer van de wc's en de gang opnieuw worden getegeld. Hoe het er verder voor staat weet ik niet aangezien ik enkele dagen afwezig ben geweest vanavond dus weer aan de gang en morgen een volledige update
pi_41827005
Hiep hoi! We wachten af!
pi_41829752
Gisteren ook weer druk aan de knutsel geweest. Het eerste deel van de muur om het trapgat heen staat en is voorzien van platen aan de binnenkant. Verder is er een dakje op geknutseld en is een begin gemaakt aan de 2e muur.
Deze gaat echter wel nog wat problemen geven om te maken, aangezien we uiteraard niet in het trapgat kunnen staan. Bij de eerste muur was het vrij eenvoudig op te lossen door een steiger-deel in het trapgat te plaatsen, en vervolgens een lange steigerplaat vanaf de steiger op trap op de etage-vloer te leggen, maar dit is uiteraard niet mogelijk bij de laatste muur. We zullen dus de muur helemaal op maat moeten maken en die in zn geheel in 1 keer plaatsen.

Hopelijk kan ik zo even de foto's weer uploaden, en dan zijn we weer helemaal up to date
pi_41829897
Ik wacht vol spanning af tijgert!
pi_41831636
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:35 schreef Jheronimus het volgende:
Ik wacht vol spanning af tijgert!
Heb vanmorgen gevraagd of deze even toegemaild konden worden, maar nog geen antwoord mogen ontvangen

Vanavond gaat het podium en de muur gemaakt worden helaas kan de muur alleen nog niet worden geplaatst omdat er nog eerst het een en ander geschilderd moet worden en we anders niet meer bij kunnen komen
Het tegelwerk in de wc's wordt ook vandaag afgemaakt, en met een beetje geluk de vloer in de egaline gezet
Verder zal de waterleiding en de afvoer tot in de bar worden aangelegd waarna a.s. dinsdag onze bier-boer de leidingen komt leggen
pi_41831899
Dinsdag dus de belangrijkste dag van de hele verbouwing
pi_41832550
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:37 schreef Jheronimus het volgende:
Dinsdag dus de belangrijkste dag van de hele verbouwing
Neu...woensdag.... dan blijkt of we de dinsdag hebben overleefd
pi_41832949
Hehehe, true, true
pi_41835999
de foto's

Het raamwerk staat, inclusief de balken voor de op-bouw (hier kunnen we o.a. dozen met glazen op kwijt).

en hoppa, de beplating aan de trap-kant zit er nu ook weer op Vanavond kan dan het raamwerk met de beplating voor aan de trap-kant worden gemaakt en kan de muur af-gebouwd worden. In de ruimte tussen de muur van het trapgat en de ramen komt een klein podiumpje (ongeveer 2x2,5m) wat we dan ook kunnen gaan bouwen
pi_41837080
Ziet er netjes uit, maar dinsdag blijft de belangrijkste dag
pi_41948750
de belangrijkste dag loopt tegen wat obstakels aan
de geplande route van de bierleiding kan volgens de monteur niet. Komen te veel bochten in waardoor je niet fatsoenlijk meer kunt tappen. Dat betekend dus dat we een gat in de muur moeten (laten) maken waar een 110mm pvc-pijp doorheen gaat met daarin de bierleiding. Dat gat kunnen we helaas niet zomaar maken... dat moet namelijk ook nog onder een hoek van 450 naar beneden door de muur heen
Verder heeft de monteur ook geen tap-koppen bij zich (waar we dus wel om gevraagd hadden) waardoor hij niet kan afmonteren (de prutser ).
Dat brengt ons nog een stapje verder in de problemen, want daardoor kan de koelkast nog niet geplaatst worden. die past namelijk precies in het frame, maar heeft niet veel speling. Als we de koelkast nu plaatsen, nu er nauwelijks nog plaatwerk op de bar zit en alles dus goed bereikbaar is, kan de monteur de taps niet meer plaatsen. Als we het plaatwerk erin zetten moet de koelkast al op zn plek staan, anders krijg je die er nauwelijks nog fatsoenlijk in. Nu wil de monteur pas terug komen als dat gat eenmaal in de muur is gemaakt, omdat hij anders 2x terug moet komen. We moeten dus asap dat gat erin zien te krijgen, maar natuurlijk is er in de buurt weer geen bedrijf te vinden die dat op korte termijn even kan doen De eerste mogelijkheid is donderdag a.s. eind van de middag ALS we geluk hebben. Zo lang kunnen we niet wachten, want over 12 dagen moet die tent (zo goed als) klaar zijn....
Het gaat dus zelf hakken en breken worden. Gezien de dikte van de muur (ongeveer 15cm, en dat schuin naar beneden) moeten we dus een kleine 20cm steen weg hakken
Het plan is om met een lange boor een stapel gaten te boren en met een dozen-boor van 75mm een gat in het midden te maken. Daarna alles weghakken wat er nog omheen zit en dan steeds een stukje opschuiven. Hopelijk lukt het enigzins op die manier.

Op de bar is in ieder geval wel het bar-blad gemonteerd nu moet de man die het lood gaat gieten alleen nog het water en de afvoer aansluiten
Het blad is gemaakt van 2 lagen 18mm Multiplex in buiten-kwaliteit die verlijmd en geschroefd zijn, en afgelakt is met jacht-lak (sommige mensen hadden wat moeite met het boodschappenbriefje te lezen en PARKET-LAK te kopen )
Het blad ziet er in ieder geval wel prima uit Het boven-blad en de voorkant zal ook worden gemaakt van hetzelfde multiplex, maar dan eerst worden behandeld met loogbeits nr 3 waardoor het allemaal wat donkerder wordt. Daarna goed aflakken en het ziet er prima uit
pi_41952364
Dat zijn aardige dompers idd, hopelijk dat het de planning niet te veel verstoort
pi_41952821
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:11 schreef Gurb het volgende:
Dat zijn aardige dompers idd, hopelijk dat het de planning niet te veel verstoort
"Gelukkig" ligt er nog genoeg werk, dus hoeven we niet stil te blijven zitten ondertussen, maar we zitten ondertussen nog steeds vast aan flesjes bier tijdens de verbouwing, terwijl een tapje natuurlijk wel zo smaakvol is na een avondje hard werken
pi_41955829
Hehehe, Cola kwam altijd toch al in flessen Paul?
pi_42009270
UPDATE

Weer druk bezig geweest laatste paar dagen, en het schiet ondertussen leuk op
De wc's zijn nu volledig betegeld en vananvond ingewassen. Vandaag wordt ook de vloer in de gang ge-egaliseerd. Morgen wordt de vloer van de gang dan getegeld

Op de boven-etage is intussen de 2e (en laatste) muur nu ook geplaats. De vloer van het podium zit erin en....jawel... WE HEBBEN EEN DAK

T stenen muurtje waar het dak op leunt kwam op ons nogal broos over, dus een klein feestje was wel gepast toen bleek dat we er niet doorheen zakte bij een belasting van bijna 200kg.
We hebben een hard-houten balk van 1,75m tegen de muur gezet (met 12 slag-pluggen ) en daar om de 30cm balken van 50x75 vanaf ons eigen muurtje naar de balk die op de muur geschroefd zit op gezet. Daarna underlayment erop en zie hier het resultaat

Ook de bar begint aardige vorm aan te nemen

De boven-bladen zitten er inmiddels ook op. De installateur van de bier-boer was niet heel gelukkig met ons bij het zagen van het gat voor de spoelbak. We hebben voor ons werk-blad 2 platen van 22mm op elkaar gelijmd en geschroefd waarna hij dus door 44mm heen mocht zagen
Voor bescherming hebben we er maar wat board op gegooid, anders zit ie al vol krassen voor we open gaan. Het donkere plaatje hout dat op de hoge kant van de bar ligt is de kleur die we willen. Dat is behandeld met loog-beits nr3 en daarna in de jacht-lak gezet.

De komende 3 dagen helaas even geen update, aangezien ik vanavond en morgen in Parijs moet zijn voor werk, en zaterdag bij een andere verbouwing zit. Zondag avond op zn vroegst dus weer een update
  donderdag 21 september 2006 @ 11:04:56 #227
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42009576
* MMach is benieuwd naar het totaalplaatje van de afgewerkte bar

Stevig is hij zeker al
pi_42009688
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:04 schreef MMach het volgende:
* MMach is benieuwd naar het totaalplaatje van de afgewerkte bar

Stevig is hij zeker al
Op zich wel maar als je er een flinke beuk tegen geeft merk je toch dat er nog wat speling in zit.... met het plaatwerk erop (18mm aan de voorkant) moet dat er ook wel uit gaan verwacht ik
pi_42009985
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:52 schreef kroegtijger het volgende:
UPDATE
En de tapinstallatie werkt ook al?
pi_42011081
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:18 schreef Gurb het volgende:

[..]

En de tapinstallatie werkt ook al?
nope, de monteur kan pas weer eind volgende week weer langs komen. Dan neemt de beste man meteen de tapkoppen mee en sluit de leiding aan (gat in de muur is inmiddels ook gemaakt, nu alleen nog even dicht smeren en t zou klaar moeten zijn
pi_42136081
kleine update

De afgelopen dagen is er weer behoorlijk doorgewerkt. Het podium is met een 2e laag underlayment afgedekt. Dat brengt de totale hoogte van het podium op 60cm wat weer precies de hoogte van een los podium-deel is. Mocht er dus iets te doen zijn wat iets meer ruimte nodig heeft, dan kunnen we snel het podium uitbreiden door er een deel voor te zetten.

Ook is nu (eindelijk) de vloer van de dj-stek dicht gemaakt met een groot luik erin zodat we bij alle aansluitingen die onder de vloer lopen kunnen komen (zoals water, electra, riool en een aantal lege 5/8" pijpen)
De DJ-stek zelf begint ook al leuke vorm aan te nemen. Het blad zit er inmiddels op (75cm x 154cm; we hebben dus flink de ruimte daar) en eronder is een 19" rack gemonteerd waar alle aan/uit-schakelaars voor het geluid in zitten, de versterker, een ventilatie-rooster en een paneeltje met aansluitingen naar o.a. de mixer, en de lines op het podium.

De bar zelf is ook al lekker aan het opschieten. Het barblad is in de loogbeits gezet, en daarna weer geschuurd (loogbeits blijkt geen invloed te hebben op kneedbaar hout, waardoor we dus met veel lichtere schroefgaten zaten ) en de eerste laag lak zit er ook op. Vanavond wordt als het goed is weer lood gegoten onder de bar, en volgende week komt onze bier-boer weer langs voor het aansluiten van de tap. daarna ook de voorkant van de bar worden dicht gemaakt.

De muren zijn inmiddels van een mooi kleurtje voorzien (Oker-geel ) en we zijn halverwege met het plaatsen van houten platen tegen de onderkant van de muur aan die hoog-glans bruin worden geschilderd, dit als bescherming van de muur.

De muren van de wc's zijn inmiddels volledig betegeld en gevoegd, en op dit moment is de tegelzetter bezig met het leggen van de vloer-tegels in de wc en gang. Daarna kan onze loodgieter ook daar gaan knutselen.

Grootste knel-punten waar we nu nog tegenaan lopen zijn de verwarming (waar gaan we de radiatoren ophangen), het loodgieterswerk (de beste man heeft er niet altijd even veel de vaart in) en de ontruimings-installatie.
Wat betreft de ontruimings-installatie is er weer een hele procedure voor. Wij hebben de tekeningen van ons pand naar een specialistisch bedrijf gestuurd. Deze tekend hier de diverse onderdelen, zoals de centrale, de melders etc. in, en stuurt dit naar de brandweer. De brandweer gaat hier naar kijken, maakt eventueel wat aanpassingen en stuurt het weer terug naar de specialist, die het op zijn beurt weer naar ons doorstuurt inclusief een lijstje met benodigde spullen. Om kosten te drukken (het is nogal een prijzige onderneming) kopen we deze spullen zelf in (kunnen wij namelijk weer met behoorlijke korting doen) en plaatsen dit allemaal, met uitzondering van de centrale; de persoon die het bij ons komt plaatsen is daar namelijk (nog) niet gecertificeerd voor. Daarna komt de specialist de centrale plaatsen en alles keuren.
Als dat allemaal geregeld is, dan kan daarna de vergunning-aanvraag bij de gemeente in behandeling worden genomen. Normaal gesproken zou dit traject een maand of 2 in beslag nemen (vergunning-aanvraag is 6 weken), maar na een telefoontje met de burgemeester zou dit voor ons een stuk sneller moeten kunnen. We zijn op dit moment in de fase dat de tekeningen bij de specialist liggen en ingetekend worden.
Ook daar is (uiteraard) weer een leuke discussie ontstaan. De specialist wil namelijk overal gebruik maken van rook-melders. Op zich een begrijpelijke keus, maar in een kroeg een verre van ideale situatie. Er zal volop gerookt worden waardoor de melders zullen af gaan. Rookmelders zijn niet in te stellen qua gevoeligheid, maar wel uit te schakelen. Dat uitschakelen zien we zelf niet als een realistische optie, omdat je dan eigenlijk zo'n 4000 euro voor lul uitgeeft. (wat heb je immers aan een systeem dat je niet gebruikt?) Er zijn nog 2 andere soorten melders op de markt, namelijk warmte-sensors en multi-sensors. Van de brandweer zijn warmte-sensors niet teogestaanBij bedrijven e.d. wordt in rookruimtes ook gebruik gemaakt van multi-sensors. Nu willen wij dat dus ook gaan doen (even voor de duidelijkheid: een multi-sensor heeft 2 sensors, namelijk rook en warmte. Pas als alle2 aanwezig is zal de sensor een signaal doorsturen). Het wachten is dus nog even op uitsluitsel wat betreft het type sensors dat we gaan plaatsen.

Het schilderwerk van afgelopen zaterdag

[ Bericht 3% gewijzigd door kroegtijger op 26-09-2006 11:29:41 ]
pi_42142823
en de soap gaat nog even door wat betreft de brand-meld-installatie
We hebben contact gehad met de specialist EN met de brandweer, en alle2 konden ons niet vertellen of de door ons bedachte multi-sensor was toegestaan
De brandweer vindt in principe alles wel goed als we maar voldoen aan NEN2535 en NEN2575, maar ze kunnen ons niet vertellen wat er precies in die normering staat.... hoe kunnen ze dan in godsnaam controleren of we daaraan voldoen??
De specialist had deze sensors nog nooit gezien en wist niet of dat wel mocht (en dat durft zich specialist te noemen )
De betreffende sensor is dus de Siemens OH320C (zie de Datasheet voor meer info)
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 17:50:08 #233
92034 crew  Vonkenboer
pi_42145958
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:39 schreef kroegtijger het volgende:
en de soap gaat nog even door wat betreft de brand-meld-installatie
We hebben contact gehad met de specialist EN met de brandweer, en alle2 konden ons niet vertellen of de door ons bedachte multi-sensor was toegestaan
De brandweer vindt in principe alles wel goed als we maar voldoen aan NEN2535 en NEN2575, maar ze kunnen ons niet vertellen wat er precies in die normering staat.... hoe kunnen ze dan in godsnaam controleren of we daaraan voldoen??
De specialist had deze sensors nog nooit gezien en wist niet of dat wel mocht (en dat durft zich specialist te noemen )
De betreffende sensor is dus de Siemens OH320C (zie de Datasheet voor meer info)
Blijft leuk he al die regels en instanties in Nederland
Been there done that

Volgens mij mogen die melders gewoon gemonteerd worden in jullie situatie.
Heeft de ontruimingsinstallatie direct ook niet iets te maken met de plaats van de noodverlichting ?
pi_42162737
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Blijft leuk he al die regels en instanties in Nederland
Been there done that

Volgens mij mogen die melders gewoon gemonteerd worden in jullie situatie.
Heeft de ontruimingsinstallatie direct ook niet iets te maken met de plaats van de noodverlichting ?
yup, ook dat zit er meteen bij...en inderdaad, de regels zijn doffe ellende. Niemand weet hoe het precies in elkaar zit lijkt wel....

maar goed, hier weer even een kleine foto-update er bij

Ons rack met versterker erin Op de groei gemaakt, voorlopig kunnen we nog wel wat erin kwijt dus

Bar-blad met 2e laklaag. Begint mooi te kleuren De onderste helft van de gele muur is nu bekleed met hout en in hoogglans bruin geschilderd

De muur is af de achterkant van het zoldertje moet nog worden dicht gemaakt en ook moet de muur nog geschilderd worden, maar er zit schot in

Nogmaals ons bar-blad Op de achtergrond staat het hout voor tussen de ramen in te maken al klaar

Helaas is er maar weer eens geen lood gegoten, maar mogelijk vanavond dan maar de tegel-vloer is nu ook af en gaat vanavond ingewassen worden. Het begint eindelijk ergens op te lijken
pi_42164924
bar lijkt erg laag.
bawb
pi_42165269
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:38 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
bar lijkt erg laag.
valt mee hoor; 1,20 zoals in elke kroeg zo'n beetje (we hebben onderzoek gedaan in amsterdam.... hebben heel wat rare blikken mogen krijgen toen we in drukke kroegen de rolmaat tevoorschijn haalde en uitgebreid de bar in stonden te meten.... de meeste barkeepers waren trouwens erg behulpzaam na wat uitleg en we mochten meestal ook de achterkant van de bar inmeten van ze
pi_42192566
UPDATE

Er is gisteren weer lood gegoten De afvoer zit nu aangesloten, en ook de waterleiding in de bar is klaar.

Verder zijn de plafond-balken (waar de electra tegenaan geschroefd zit voor een groot deel met MDF afgewerkt.

(op de foto alleen het werk in uitvoering, niet de balken zelf )

Het barblad is voor een 3e keer gelakt en ziet er nu erg strak uit.
en... We hebben weer een toilet-pot
t arme ding is alleen wel ergens midden in de wc neer gezet ivm de afvoer die te ver naar voren zit (of de pot die tekort is....hoe je het bekijkt natuurlijk )
Er zit nu zelfs zoveel ruimte tussen de pot en de achter-muur dat je zonder problemen om de wc heen kan lopen.... voor het ruimtelijke effect zullen we maar zeggen

Vanavond zal er weer verder worden gegaan met de aanleg van de waterleiding, de gasleiding en krijgen we met een beetje geluk zelfs nog warm water
pi_42192778
ziet er goed uit allemaal!

Lijkt me voor jullie erg leuk om alle dingen langzaam maar zeker "af" te zien komen
pi_42193135
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Gurb het volgende:
ziet er goed uit allemaal!

Lijkt me voor jullie erg leuk om alle dingen langzaam maar zeker "af" te zien komen
geeft zeker een goed gevoel na ruim een half jaar bouwen en 2 jaar gesloten zijn ivm vergunningen-ellende.
Nog een paar weken en we zijn weer helemaal back in business
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 18:11:27 #240
92034 crew  Vonkenboer
pi_42205564
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:09 schreef kroegtijger het volgende:
UPDATE

Er is gisteren weer lood gegoten De afvoer zit nu aangesloten, en ook de waterleiding in de bar is klaar.
[afbeelding]

Verder zijn de plafond-balken (waar de electra tegenaan geschroefd zit voor een groot deel met MDF afgewerkt.
[afbeelding]
(op de foto alleen het werk in uitvoering, niet de balken zelf )

Het barblad is voor een 3e keer gelakt en ziet er nu erg strak uit.
en... We hebben weer een toilet-pot
t arme ding is alleen wel ergens midden in de wc neer gezet ivm de afvoer die te ver naar voren zit (of de pot die tekort is....hoe je het bekijkt natuurlijk )
Er zit nu zelfs zoveel ruimte tussen de pot en de achter-muur dat je zonder problemen om de wc heen kan lopen.... voor het ruimtelijke effect zullen we maar zeggen

Vanavond zal er weer verder worden gegaan met de aanleg van de waterleiding, de gasleiding en krijgen we met een beetje geluk zelfs nog warm water
Hmm.. is het dan in zo'n wc hokje niet erg klein
En is er geen andere oplossing dan de wc pot ergens midden in de ruimte neer te zetten ?

En wat voor tegels hebben jullie eigenlijk in het toilet
pi_42225216
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hmm.. is het dan in zo'n wc hokje niet erg klein
En is er geen andere oplossing dan de wc pot ergens midden in de ruimte neer te zetten ?
T maakt het wel wat kleiner, maar er is een praktisch puntje dat weer in het voordeel werkt. Nu kun je poepen en kotsen tegelijk want je zit zowat met je kop tegen het fonteintje aan
quote:
En wat voor tegels hebben jullie eigenlijk in het toilet
Op de muur zitten gewoon strakke helemaal witte tegels... niet heel mooi ofzo, maar is wel netjes. De vloer is ook een heel simpele beetje grijs/bruine tegel geworden.
Gezien het budget hebben we voor een van de goedkoopste tegels gekozen zodat het er weer netjes uit ziet, maar niets fancy ofzo
pi_42228791
FEAUTEAUX

Niet veel te zien sinds de laatste update, maar toch nog even een paar kleine puntjes

Muurtje geschilderd en op de muur tussen de ramen lampen gemonteerd

Voorplaten van de bar gemonteerd. Electra aangelegd in de bar (niet zichtbaar op de feauteau uiteraard )
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 21:49:06 #243
92034 crew  Vonkenboer
pi_42243595
Ziet er mooi uit, komt er ook nog een soort verhoging of beugel aan de voorkant van de bar waar je je voeten op kunt zetten als je aan de bar zit of is dat in in zijn geheel niet de bedoeling ?
pi_42248605
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er mooi uit, komt er ook nog een soort verhoging of beugel aan de voorkant van de bar waar je je voeten op kunt zetten als je aan de bar zit of is dat in in zijn geheel niet de bedoeling ?
ja, we zijn er alleen nog niet uit wat we gaan doen....een verhoging, of toch alleen een ronde houten/metalen balk. Alle2 heeft op zich wel iets
pi_42414620
Komt er al bier uit de tap?
pi_42415471
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:16 schreef Gurb het volgende:
Komt er al bier uit de tap?
da's een pijnlijke vraag...
De bierboer heeft inmiddels alles aangesloten en het zou moeten werken
Nu hebben we alleen Grolsch en in de hele omgeving is er geen fustje grolsch te scoren bij de slijters om het te testen Dus kijken we al bijna een week tegen een tap aan die niet te gebruiken is. Eerst hadden we vol goede moed een fust geregeld MET bijbehorende tap-kop....blijken de slangen niet op die tapkop te passen en dus kunnen we t nog steeds niet testen
Het eerste pilsje gaat uiteraard op de foto
pi_42417833
Even wat foto's.... veel is het niet, maar just for the record

Ons "balkon" met muppet
Moet nog dicht gebouwd gaan worden

Overview van onze open dag afgelopen zaterdag.....
en met zulke mongolen moet je nou proberen t een en ander op te bouwen
pi_42735247
Hoe is de stand nu? Al bier getapt?
pi_42736796
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:10 schreef Gurb het volgende:
Hoe is de stand nu? Al bier getapt?
T gaat weer tergend traag de laatste weken helaas. Wordt erg hard gewerkt, maar weer weinig zicht-werk.
Zijn een aantal trappen gemaakt (naar de bar achter toe, naar het podium toe) en er wordt druk gewerkt aan de brand-meld-installatie. Alle leidingen daarvoor moeten worden vast gezet met functie-behoud-beugels. Dat zijn beugels die bij brand ook gewoon strak in de muur blijven zitten. Het plaatsen van die beugels is alleen nogal een werk. Daarvoor moet je eerst een gat boren, en daarna kun je die beugels erin slaan met een hamer. De muren zijn alleen zo crappy dat het enorm veel moeite kost om de beugels goed te plaatsen. Deze beugels moeten eigenlijk om de 1,20m geplaatst worden, maar aangezien NEN1010 voorschrijft dat je om de 40cm een beugel moet plaatsen in installaties zou dat betekenen dat we met 2 soorten beugels door elkaar bezig zijn. Aangezien dat alleen maar meer werk oplevert (zadels moet je immers met 2 schroeven vast zetten, en aangezien functiebehoud-beugels in steen moeten worden geplaatst zou je dan veel meer gaten en pluggen moeten gebruiken) zetten we dus functiebehoudbeugels om de 40cm. Het is weliswaar een iets duurdere methode maar gaat wel sneller.
Ondertussen is er ook (nog steeds) geen duidelijkheid over waar precies onze rookmelders en slowwhoops moeten komen. We hebben met het installatie-bedrijf gesproken, en die heeft ons mondeling verteld dat we 4 rookmelders moeten plaatsen, waaronder 1 in de garderobe / bier-opslag. Nu kwam hier gisteren de tekening van binnen (die nog door de brandweer gecontroleerd moet worden) waar de rookmelder is komen te vervallen. het is dus weer wachten op de brandweer wat die voor aanpassingen in de tekening gaat maken wat dat betreft, en wat ze bij hun uiteindelijke keuring gaan zeggen (dat wil nog wel eens afwijken de brandweer kennende )
Verder staat er op de tekening ook een zwaailicht aangegeven op de voorgevel. Het is ons een volstrekt raadsel waarom dit is.... Daarbij plaats ik ook mn vraagtekens of dat wel mag... Monumentencommissie heeft ons immers verboden de voordeuren om te draaien omdat de scharnieren dan aan de buitenkant zichtbaar zouden zijn, dus als ze over zoiets kleins vallen, laat staan als we een zwaailicht midden op onze voorgevel plaatsen.

Maar goed, verder met de vorderingen dan. De voorkant van de bar is inmiddels in de loogbeits gezet, daarna met buitenbeits behandeld en van 3 lagen jacht-lak voorzien. De brandslanghaspel is in een framewerk geplaatst en in de dj-stek geplaatst, en de voorkant van de dj-stek is ook dicht gemaakt inclusief een deurtje voor toegang tot de brandslang. Deze platen moeten alleen nog wel geloogd, gebeitst en afgelakt worden.
Morgenochtend komt een monteur van Ajax Brandpreventie langs, om de brandslanghaspel en de poederblussers te keuren.
De platen voor de diverse koven zijn inmiddels op maat gezaagd en in de MDF-grondverf gezet, maar kunnen nog niet gemonteerd worden aangezien er nog de nodige audio-kabel, e.e.a. aan electra en nog wat andere items gemonteerd moeten worden in de koven.
Beneden in de gang en toiletten is alles getegeld en klaar om afgewerkt te worden, is de bier-installatie volledig aangesloten en klaar voor gebruik, en is de voordeur gebeitst. Ook is er al het nodige schilderwerk gedaan daar. Ook hier wordt druk gebouwd aan de diverse koven om leidingen etc. netjes weg te werken.
Al met al is de hoop binnen 2 tot 3 weken al het werk af te kunnen ronden en de eerste bezoekers weer te kunnen ontvangen
Ik zal kijken of er vanavond weer wat foto's gemaakt kunnen worden
pi_42765018

De naden van het nieuwe trappetje worden dicht gekit zodat geen bier er doorheen kan lekken. De voorkant van de DJ Stek is dicht gemaakt en deurtje voor de brandslanghaspel is erin gemaakt. Op dit moment wordt er doorAjax brandbeveiliging gekeken of de haspel nog aan de eisen voldoet.

De berging boven het trapgat is voorzien van deurtjes aan alle2 de kanten

En de trap is af Weer een projectje dat van de lijst kan worden afgestreept
pi_42771688
onze brand-slang is afgekeurd....
Nu is het gelukkig makkelijk te verhelpen door even een nieuwe slang erop te laten monteren (kosten: ¤110,- )
pi_42782040
Echt schitterend dat het project nu een beetje op de gang komt. Verder ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat als ik de foto's zo zie

SUCCES
pi_42791463
Thanks
het begint inderdaad eindelijk wat vordering op te leveren. Vanavond weer behoorlijk productief geweest. Projectie-scherm opgehangen, en de eerste plafondplaat erin geschroeft met de inbouw-spotjes erin, electra deels aangesloten, en bekabeling voor de brandmelders verder door getrokken...morgen een dagje rust voor mij, en vrijdag weer met frisse tegenzin aan de gang
  Moderator maandag 6 november 2006 @ 19:02:41 #254
92034 crew  Vonkenboer
pi_43322593
Helaas, nog geen bier kunnen tappen Dat is voornamelijk overigens omdat er niemand in de buurt Grolsch op fust verkoopt en om nou een vrachtwagen voor 1 fust van 30L te laten komen gaat ons wat ver. De verbouwing is in volle vaart nog steeds bezig, alleen dat foto-toestel heh....toch maar weer eens meenemen
Qua electra zijn we nu druk bezig met afmonteren en met maken van noodverlichten en nood-uitjes. een ouderwetse kut-klus, maar wel te doen De leidingen zijn vrijwel allemaal netjes in een koof weggewerkt ondertussen, en er is het nodige weer geschilderd. Ondertussen zijn ook (eindelijk) de frames geleverd voor de line-aansluitingen die in de koof bij het podium ingebouwd moeten worden en is alles netjes gesoldeert. De koelkast is op zn plek gezet en een CD-kast is op wat plamuur en schilderwerk na klaar.
Als het goed is wordt vanmiddag een pakket afgeleverd met daarin onder andere de nieuwe cd-spelers, een gooseneck, wat audio-pluggen en een par-lamp
Dan kunnen we vanavond de dj-stek gaan afbouwen en aan de nood-voorzieningen werken. Vanaf morgen zouden we dan in principe beneden de laatste items kunnen afmaken waarna de brand-meld-centrale geplaatst kan worden en zijn we klaar voor de keuring
pi_43322645
Maar jullie gaan straks ook met fusten tappen, of zit er een tank ofzo?

Anders laat je toch gewoon meteen een vrachtwagen vol met fusten komen, als ik me goed herinner was de bierprijs aan de lage kant, dus dat betekend dat je zo door een vrachtwagenlading fusten heen bent.?

verder: mooi dat het zo goed gaat, ben benieuwd naar de foto's
pi_43325192
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:25 schreef Gurb het volgende:
Maar jullie gaan straks ook met fusten tappen, of zit er een tank ofzo?

Anders laat je toch gewoon meteen een vrachtwagen vol met fusten komen, als ik me goed herinner was de bierprijs aan de lage kant, dus dat betekend dat je zo door een vrachtwagenlading fusten heen bent.?

verder: mooi dat het zo goed gaat, ben benieuwd naar de foto's
we blijven met fusten tappen. We zijn 4 uur per week maar open en zetten in die 4 uur zo'n 4 a 5 fusten weg. Dat is te weinig om naar tank-bier over te stappen. Aangezien we op dit moment in echt elke hoek van het gebouw wel hout, gereedschap of andere verbouwings-items hebben liggen lijkt het me niet heel nuttig om een hele lading bier nu naar binnen te schoppen. Ik ken nu al amper mn reet keren
Gelukkig is onze bier-supplier vrij soepel met dingen en levert ons altijd voor een heel nette prijs; dus echt problemen daarin zie ik (nog) niet.
Ik zal proberen eraan te denken vanavond weer wat ploatjes te skieten
pi_43358536
UPDATE
Het gaat nu echt de goede kant op. De bovenetage heeft nog een minimale hoeveelheid timmerwerk nodig (meterkast moet nog van deur worden voorzien en het plafond + koof langs het raam moet dicht gemaakt worden) en de noodverlichting + nood-uitjes moet geplaatst worden. Daarna kan de hele toko geschilderd worden (en aangezien we ondertussen 4 schilders hebben moet dat in no-time gedaan zijn). Alles bij elkaar verwacht ik dat dit komend weekend gereed is.
De bedrading van de brand-meld-installatie is beneden in de gang, en boven in de grote zaal gereed en kan op de centrale worden aangesloten door het bedrijf. De bottle-bar wordt (als het mee zit) vanavond van een paar touwtjes voorzien voor de brand-melders.
De WCD's op het plafond worden nu afgemonteerd, en gisteren zijn de eerste 2 speakers weer opgehangen. Met een beetje goede wil moet het lukken om vanavond de andere 2 speakers terug te hangen. Zojuist zijn de laatste items voor de audio-installatie geleverd (wat audio-pluggen, en most important: De CD-speler Een geinig-voor-weinig-spelertje wat redelijk hufter-proof is en doet wat ie moet doen....cd's spelen en pitchen )

Dan kunnen we vanavond een defenitieve indeling van onze dj-stek maken en de eerste cd-tjes weer uit t stof halen
Eind deze week komt de aannemer het plafond in de gang dicht zetten met gips en nog wat andere klusjes doen (scheelt ons weer een hoop tijd) dus onze grootste zorg voor vandaag is zorgen dat alles in de gang is aangesloten en werkt zodat de beste man zich vanaf morgen kan gaan uitleven. Heul veul werk zal er overigens niet meer in zitten wat betreft de gang overigens.
Foto's volgen morgen
pi_43363996
Heee, toevallig heb ik op zo'n ding nog staan draaien afgelopen zaterdagavond, en nacht en zondagochtend
  woensdag 8 november 2006 @ 17:47:27 #260
65960 sanger
pi_43365168
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:12 schreef Marsepein het volgende:
Heee, toevallig heb ik op zo'n ding nog staan draaien afgelopen zaterdagavond, en nacht en zondagochtend
DJ Marsepein, die naam zal het goed doen me de feestdagen op komst!
pi_43393575
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:47 schreef sanger het volgende:

[..]

DJ Marsepein, die naam zal het goed doen me de feestdagen op komst!

Heb em gisteren even snel uitgetest, en hij werkt op zich vrij eenvoudig. Grootste nadeel is een gebrek aan een BPM-counter, maar ook daar kan ik prima mee leven. Op gehoor geeft toch een wat leukere uitdaging wat dat betreft. Vanavond gaan we (hopelijk) een indeling maken van het blad van de dj-stek .Het werk-blad krijgt 2 WCD's, 6 RCA-connectorrs (1x line, 2x phono) de cd-speler en de schakelpanelen. dat zou met 2 lage 19"-racks af moeten kunnen (4U per stuk) waardoor je nog ruimte zat over houdt voor eventuele draaitafels neer te zetten die je direct kunt aansluiten en mee kunt draaien. Dan zouden we vanavond ook meteen alles kunnen voorzien van de eerste laag verf (zwart) en morgen de 2e laag. Dan kan zaterdag een lak-laag (ter bescherming) daaroverheen worden gemikt en is ook dat weer een projectje dat is afgerond.
Gister-avond hebben we de electra voor de nood-verlichting in de gang gelegd, en de gewone verlichting aangesloten en getest. Dat er spanning op staat weet ik voor 100% zeker... Kreeg weer eens een flinke opneuker te verwerken
Verder is de CD-kast in de MDF-grond gezet, de bedrading voor de audio-lines vanaf het podium uitgezocht en gelabelled, de bier-koeling aangesloten, de bedrading voor de brand-meld-installatie van beneden helemaal doorgetrokken naar de grote bar, en vanaf de grote bar naar de bottle-bar, en is er in de gang beneden nog e.e.a aan timmerwerk gedaan. Helaas heb ik nog geen foto's beschikbaar (niet aan gedacht ) maar met een beetje geluk vergeet ik het vanavond weer eens NIET
pi_43545009
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:48 schreef kroegtijger het volgende:
Helaas heb ik nog geen foto's beschikbaar (niet aan gedacht ) maar met een beetje geluk vergeet ik het vanavond weer eens NIET
Hoe staat het er nu voor, wanneer is het openingsfeest?
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 19:13:04 #263
92034 crew  Vonkenboer
pi_43552357
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:37 schreef Gurb het volgende:

[..]

Hoe staat het er nu voor, wanneer is het openingsfeest?
Ja, wanneer mogen we een K&W openingsfeest verwachten ?
pi_43561067
dat worden veel K&W feestjes zo :p
pi_43574869
Onze nieuwe streef-datum is de 24e van November 2006....maarja, t hangt weer eens van de gemeente af. Zeker nadat er net bekend is gemaakt dat een brandvergunning vanaf ergens in 2007 niet meer nodig zal zijn.... uiteraard pas bekend gemaakt nadat we klaar zijn met bekabelen en alles besteld is
Ik zit nu in Athene, en vlieg vanavond terug. Morgenavond kijk ik hoe e.e.a ervoor staat.
pi_43580602
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:25 schreef kroegtijger het volgende:
Onze nieuwe streef-datum is de 24e van November 2006....maarja, t hangt weer eens van de gemeente af. Zeker nadat er net bekend is gemaakt dat een brandvergunning vanaf ergens in 2007 niet meer nodig zal zijn.... uiteraard pas bekend gemaakt nadat we klaar zijn met bekabelen en alles besteld is
Ik zit nu in Athene, en vlieg vanavond terug. Morgenavond kijk ik hoe e.e.a ervoor staat.
je moet t dan zo zien, beter teveel beveiligen en aan hogere normen voldoen,
pi_43601609
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je moet t dan zo zien, beter teveel beveiligen en aan hogere normen voldoen,
en een stapel geld uitgeven dat we eigenlijk niet hebben terwijl het niet strikt noodzakelijk is...
Ik heb zojuist even een kleine update per mail mogen ontvangen over de voortgang tijdens mijn afwezigheid. Een korte samenvatting:

- DJ Stek is geschilderd
- Trap naar bottlebar en trap naar podium in 1e laag parketlak gezet
- Podium 2e en laatste laag parketlak gekregen en is voorzien van beschermende metalen profielen op de randen
- Beneden in de gang is de koof om de leidingen heen grotendeels al geplaatst
- Vandaag wordt het plafond in de gang met gips dicht gemaakt

Ik ben best benieuwd geworden nu en hoop vanavond het e.e.a. te kunnen gaan zien hiervan
pi_43601663
Je fotocamera niet vergeten eh!
pi_43601982
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:01 schreef ijsmeis het volgende:
Je fotocamera niet vergeten eh!
ik ga proberen er aan te denken
pi_43612901
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

en een stapel geld uitgeven dat we eigenlijk niet hebben terwijl het niet strikt noodzakelijk is...
Tja, en strax ga je nog weer zien dat 1 of andere kanarie in de gemeente toch maar weer vind dat het moet,

nou heb je het mooi weg kunnen werken / integreren, had dan waarsch lang niet zo netjes gekunt
pi_43629991
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tja, en strax ga je nog weer zien dat 1 of andere kanarie in de gemeente toch maar weer vind dat het moet,

nou heb je het mooi weg kunnen werken / integreren, had dan waarsch lang niet zo netjes gekunt
Ach, de gemeente gaat wel weer iets nieuws bedenken binnenkort hoor....ik ben dr niet echt meer bang voor.
Gisteravond wel weer wat projectjes van de lijst af kunnen strepen
- Plafond boven het podium is dicht gemaakt
- Koof op het podium is dicht gemaakt
- Plafond in de wc's is dicht gemaakt (aannemer)
- Plafond in de gang is dicht gemaakt (aannemer)

Het gips-plafond in de gang en in de wc's hebben we laten doen, juist omdat wij zelf niet de spullen, de snelheid en de kunde genoeg in huis hebben om dat zelf te doen....dachten we. Nu heeft die mafklapper van een aannemer het of niet goed begrepen, of het niet willen begrijpen....
Wij hebben een aantal inbouw-spots waarbij we hem van tevoren hadden verteld dat die erin moesten worden gezet. Nu heeft ie braaf met een dozen-boortje wel gaten gemaakt, maar die gaten zijn veel te klein. Terwijl de lampen die erin moeten er nog bij lagen!! Verder heeft ie 1 van de stopcontacten waar een lamp in moet komen voor het gemak maar helemaal dicht gegipst terwijl ik em de dag ervoor nog verteld heb daar ook een gat te maken. Nu mag ik dus alsnog zelf die gaten erin gaan maken, maar dan met als extra handycap dat het plafond er dus al in zit

Het programma voor vanavond dan maar even:
- gaten maken voor de lampen (met dank aan die mafklapper)
- koof boven het raam dicht maken
- Plafond boven het trapgat dicht maken
- Balken plaatsen om plafond boven de bar te verlagen
- Speaker-kabels in plafond boven de bar wegwerken
- Speaker boven trapgat ophangen
- Plafond aan podium/trapgat-kant afwerken en "schilderklaar" maken

Voor komend weekend:
- schildermiepen erin schoppen en het plafond schilderen
- afmonteren wcd's op plafond
- aftimmeren gang
pi_43630017
Maar geen foto's ?
pi_43630073
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:33 schreef ijsmeis het volgende:
Maar geen foto's ?
die moeten nog even van de camera worden afgehaald... maar ze komen eraan
pi_43632109
lekkere snuggere aannemer idd, ik zou hem ervoor terug laten komen, als jij nu straks het plafond beschadig is het jouw probleem, laat het hem lekker zelf doen, afspraak is afspraak tenslotte
pi_43633895
Met een schrobzaagje of een decoupeerzaag maak je de gaten eenvoudig groter.
pi_43634070
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:52 schreef Gurb het volgende:
lekkere snuggere aannemer idd, ik zou hem ervoor terug laten komen, als jij nu straks het plafond beschadig is het jouw probleem, laat het hem lekker zelf doen, afspraak is afspraak tenslotte
Als ik op die mafkees moet wachten is het volgend jaar nog niet gedaan. Daar hebben we geen tijd voor.
Dan doe ik het liever zelf maar effe. Decoupeerzaag erin zetten is nog wel te doen dacht ik zo
pi_43753433
foto's

De nieuwe cd-spelers

De meterkast kan vanavond dicht worden gemaakt

Het plafond in de gang is dicht gemaakt

En zo ook het plafond boven het podium
pi_43774928
het gaat de goede kant op, schiet fiks op zo.
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:25 schreef kroegtijger het volgende:
Onze nieuwe streef-datum is de 24e van November 2006.
gaat dat lukken?
pi_43776624
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:36 schreef Gurb het volgende:
het gaat de goede kant op, schiet fiks op zo.
[..]

gaat dat lukken?
Bouw-technisch zouden we het misschien net aan kunnen halen als we flink doorwerken; dat betekend open gaan terwijl de verf nog nat is, maar vergunning-technisch is een heel ander verhaal. We hopen dat de gemeente daar wat vaart achter wil zetten (als het lukt maandag keuring door de brandweer).
Gisteren is de brand-meld-installatie aangesloten, hebben we de speakers opgehangen en is het plafond boven de trap dicht gemaakt.
Voor vanavond staat op de planning de koof boven de ramen, het plafond boven de bar en het afmonteren van de dj-stek. Dan kunnen we donderdag aan de gang beneden werken, en aan de garderobe. De noodverlichting kunnen we dan ook gaan monteren, en van het weekend het afmonteren van electra. Dan kan daarna geschilderd worden en zijn wij z.g.a. klaar. Grootste struikelblok is nu het randje voor glazen; dat moet ook wel goed komen gezien wat we al gebouwd hebben
pi_43832320
Wat een interessant project, en hoe stuitend is het contact met de gemeente! Jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig!
Met veel interesse dit topic doorgelezen en vanwege een bericht waarin staat dat jullie slechts 4 uur per week open zijn vanwege de vergunning deze post:
hoe kan je al deze kosten nu in een redelijke tijd terugverdienen? Het lijkt me niet dat dit volledig door de sponsors, respect, wordt gefinancieerd. Of verwachten jullie een ruimere vergunning als dit klaar is?
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
pi_43987111
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:55 schreef ReP het volgende:
Wat een interessant project, en hoe stuitend is het contact met de gemeente! Jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig!
Met veel interesse dit topic doorgelezen en vanwege een bericht waarin staat dat jullie slechts 4 uur per week open zijn vanwege de vergunning deze post:
hoe kan je al deze kosten nu in een redelijke tijd terugverdienen? Het lijkt me niet dat dit volledig door de sponsors, respect, wordt gefinancieerd. Of verwachten jullie een ruimere vergunning als dit klaar is?
Thanks
De verbouwing is voor 90% gefinancierd uit sponsor-geld. Deze tent bestaat al ruim 40 jaar. Een hoop mensen die daar vroeger kwamen in hun jeugd, hebben nu eigen bedrijven willen er wel wat geld in steken. Verder sponsort de Rabobank voor een heel groot deel (goed voor 1/3e van de totale kosten!). Rabo organiseert elk jaar voor goede doelen, stichtingen e.d. een soort wedstrijd. Je moet een plan inleveren met wat je met het geld wilt doen, en dat presenteren aan de aandeelhouders van de betreffende vestiging. Daar zijn wij 1 keer als 2e en 1 keer als winnaar uitgerold (IJmuiden en Santpoort) waardoor we flink wat geld hebben binnen gehaald.
Verder is er in Mei van dit jaar een benefiet-feest geweest, met een aantal bands die op zijn wezen treden, hebben we geen huur voor de zaal hoeven te betalen, hebben we een deel van de bar-opbrengst gekregen en een stevige korting op huur van licht en geluid, wat ons ook weer een paar duizend euro verder heeft geholpen. Al met al hebben we er zelf zo'n 3000 nog in gestoken en is het kosten-plaatje zo goed als rond (zo'n 35000 euro, waarbij we rond de 30000 aan geld hebben ontvangen, en een deel van de rekeningen mogen op afbetaling die we in een paar maanden terug kunnen verdienen).
Qua inrichting van de toko is onze bier-leverancier goed bezig... glaswerk e.d. krijgen we van hun. Ook de bierconcurent helpt leuk mee (ondanks dat die dat officieel niet weet )
Wat de vergunning betreft kunnen we een ruimere openings-tijd wel vergeten. De buurt wil zelfs van de 4 uur die we nu hebben af, maar dat lukt ze niet....meer dan die 4 uur gaat nooit lukken helaas...

Maar weer terug naar de verbouwing nu:

Maandag en gisteren-avond is er weer veel nuttig werk gedaan... De meeste noodverlichting is geplaatst (nog een paar bordjes en lampjes te gaan) en gisteren is het eerste deel van het plafond boven de bar gedaan. Vanavond hopelijk de rest van dat stuk afmaken, zodat we kunnen beginnen met het schilderen hiervan.
Daarna kunnen we onze peilen op beneden gaan richten, waar de gang nog e.e.a aan werk nodig heeft voordat we open kunnen, en ook de garderobe moet nog van nul af aan worden gemaakt. Nu is dat gelukkig niet veel werk en is met een dagje wel geregeld.
De bottle-bar moet nog volledig uitgeruimd worden (staat nu vol met barkrukken e.d.) en op een paar kleine puntjes op het gebied van electra na is dat verder af.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:26:48 #282
41218 ReP
Kikke Gek
pi_44063376
Een uitgebreide reactie! Wat mooi dat de financiering op de beschreven manier zo goed als rond is gekregen, dat zegt toch wel wat!
quote:
Ook de bierconcurent helpt leuk mee (ondanks dat die dat officieel niet weet)
dat is nog eens goed geregeld
Wat pauper trouwens dat de buurt niet meewerkt, ik kan me niet voorstellen dat er enorme overlast is, althans ik neem aan dat jullie bezopen/kotsende pubers in de straat een vriendelijk maar dringend oprot signaal geven
Veel succes gewenst met de laatste loodjes!
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
pi_44068258
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef ReP het volgende:
Een uitgebreide reactie! Wat mooi dat de financiering op de beschreven manier zo goed als rond is gekregen, dat zegt toch wel wat!
[..]

Wat pauper trouwens dat de buurt niet meewerkt, ik kan me niet voorstellen dat er enorme overlast is, althans ik neem aan dat jullie bezopen/kotsende pubers in de straat een vriendelijk maar dringend oprot signaal geven
de buurt Pauper?? Als je het verhaal van Toontje hoort of van de notoire klager over schiphol ( Inwoner Velsen klaagt 104.000 keer over Schiphol ) dan lijkt t me duidelijk hoe de buurt is....
We lopen standaard elk half uur een rondje door de buurt en controleren de hele avond de straat. Bij weggaan vragen we iedereen continu stil te doen.... hoeveel meer kun je verwachten dat we doen nog??
pi_44068349
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef ReP het volgende:
[..]

je moet geen "ik ben 18 en ik ga me LAM zuipen" volk in je kroeg hebben
pi_44191764
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je moet geen "ik ben 18 en ik ga me LAM zuipen" volk in je kroeg hebben
van mij mogen ze hoor als ze anderen er maar niet mee lastig vallen en niet de boel onder kotsen. Hoe meer er gezopen wordt hoe meer geld er binnen komt Overigens heb ik wel liever gezellige dan lamme mensen binnen.

Ik ben al een paar dagen niet in de kroeg geweest dus ga vanavond maar weer eens een kijkje nemen. Ik ben benieuwd of er tijdens mn afwezigheid nog wat nuttigs gedaan is
pi_44510079
De groepen zijn aangeesloten op de groepenkast, en op 2 groepen na werkt alles ook nog eens in 1 keer (die andere 2 zijn nog niet af; komende week wel )
Verder zijn er weer wat koven dicht gemaakt en hangen alle noodlampen. 1 moet er nog worden aangesloten. Dan kunnen we nu testen of de accu's nog goed zijn
pi_44531138
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:11 schreef kroegtijger het volgende:
De groepen zijn aangeesloten op de groepenkast, en op 2 groepen na werkt alles ook nog eens in 1 keer (die andere 2 zijn nog niet af; komende week wel )
Verder zijn er weer wat koven dicht gemaakt en hangen alle noodlampen. 1 moet er nog worden aangesloten. Dan kunnen we nu testen of de accu's nog goed zijn
dus met oud en nieuw zijn jullie open?
pi_44531747
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:53 schreef Gurb het volgende:

[..]

dus met oud en nieuw zijn jullie open?
Als de vergunning deze week nog wordt afgegeven wel; maar da's nog even de vraag (ambtenaren heh )
pi_44621528
HIEP HOI!!! Zojuist (nog geen 5 minuten geleden) heeft de brandweer ons pand goed gekeurd!!
Nu kunnen we dus de vergunning gaan vragen en mogen we open We kunnen zelfs vandaag de gebruikersvergunning krijgen; dat is geen probleem. Dan hebben we verder nog de Horeca-vergunning nodig, en dat is nog even de vraag of die voor het weekend geregeld is. Als dat zo is, dan kunnen we volgendeweek vrijdag open
pi_44621539
Gefeliciteerd !
pi_44621849
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:42 schreef ijsmeis het volgende:
Gefeliciteerd !
pi_44625033
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:42 schreef ijsmeis het volgende:
Gefeliciteerd !
Dat dus

Als je open bent kom ik een biertje bij je drinken
pi_44627898
thanks allen
@ Marsepein: gezellig! t bier staat (dan ondertussen wel) koud!

De gebruiksvergunning is inmiddels geregeld, alleen de horeca-vergunning dus nog (is nog een klein vraagteken of dat gaat lukken); anders vrijstelling aanvragen voor oud en nieuw bij onze zo geliefde burgemeester effe slijmen, wie weet leest ie wel mee
De euforie moet overigens nog niet de overhand krijgen, want we zijn er nog niet helemaal.
De ToDo-list die binnen een week moet worden afgewerkt:
- Afval moet worden afgevoerd
- Afval-containers moeten worden geregeld bij ReinUnie (glas en overig afval)
- Jassenhok moet worden leeg gehaald
- Deur moet in jassenhok worden gemaakt (bijna klaar)
- Jassenhok moet nog verlichting krijgen
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden)
- Bottle-bar moet worden afgemaakt (electra afmonteren)
- Plankjes voor glazen moeten worden gemaakt
- Electra op het plafond van de zaal moet worden afgemonteerd
- Plafond boven de DJ-stek moet dicht (nog anderhalve plaat inschroeven)
- Plafond, deur etc schilderen
- Rigging moet gemonteerd worden
- Licht-sturingspanelen plaatsen in rack
- Stekkers op lichtsturingskabels schroeven
- Verlichting moet aan de rigging worden gehangen, aangesloten en getest worden
- Verlichting DJ-stek moet worden gesoldeerd
- Verloopkabeltjes (jack=>Jack-Chassis) solderen
- Versterker schoonmaken en hopen dat ie het doet (1 kanaal doet het niet)
- Schoonmaken van de gehele tent van onder tot boven en van links tot rechts
- Drank/glazen etc moet worden ingeruimd en ingekocht voor zover we dit niet hebben
- Verlichting (en eventueel versterker) huren bij verhuur-boer voor oud en nieuw feest
- Toegangskaarten drukken
- Buurt informeren over her-opening
- Sponsors en vrijwilligers uitnodigen voor officiele opening

Gelukkig kunnen we een hoop dingen op heel korte termijn afronden (vanavond zullen we vast al wel flink wat weg kunnen gaan strepen) maar het blijft nog even flink wat werk voor een week (en dat met Kerst er nog tussendoor.....
  donderdag 21 december 2006 @ 14:36:45 #294
65960 sanger
pi_44628182
K&W Meet???????

Voor mij lekker in de buurt
pi_44630475
de persoon die de horeca-vergunning moet uitschrijven van de gemeente is ziek... hoeveel meer pech kunnen we hebben?? In ieder geval heeft de afdeling communicatie laten weten dat er van bouw en woning-toezicht een positief advies is gegeven, en ook vanuit de brandweer is een positief advies gegaan, dus niets houdt het in principe meer tegen
Volgens een insider bij de gemeente zijn er ambtenaren aanwezig tussen kerst en oud en nieuw (let wel...aanwezig; dat wil dus niet zeggen actief ) en is de kans groot dat het wel gaat lukken en nu weer snel aan t werk om die tent open te schoppen
pi_44645959
en weer wat gedaan...
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden) (halverwege)
- Drank/glazen etc moet worden ingeruimd en ingekocht voor zover we dit niet hebben
- Verlichting (en eventueel versterker) huren bij verhuur-boer voor oud en nieuw feest
- Sponsors en vrijwilligers uitnodigen voor officiele opening
pi_44646476
gaaat lekker zo!!
pi_44650484
spannend
  vrijdag 22 december 2006 @ 09:14:33 #299
65960 sanger
pi_44650517
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:15 schreef kroegtijger het volgende:
en weer wat gedaan...
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden) (halverwege)
- Sponsors, vrijwilligers EN Fok! K&W'ers uitnodigen voor officiele opening
pi_44650682
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:14 schreef sanger het volgende:

[..]

ik wist dat ik iets was vergeten....
pi_44657088
Zojuist t nieuws gekregen dat ook de horeca-vergunning getekend en wel op ons ligt te wachten op het stadhuis

29 december is de opening, en 31 december oud en nieuw feest
en nu heeeeel hard aan t werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')