abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36046181
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:13 schreef Marsepein het volgende:
Oooo dat komt heeeeeel mooi uit. Want zoek maar eens op wat 2 mei 2005 voor belangrijke dag was (voor FoK)
Gratis borstvergroting en een 99-cent munt
je hebt gelijk...da's inderdaad best belangrijk
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:19:48 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36049463
2 mei dus?

Ga meteen mailtje sturen naar Duderinnetje en Brighteyes zodat alles in gang gezet kan worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36050129
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef sanger het volgende:
2 mei dus?

Ga meteen mailtje sturen naar Duderinnetje en Brighteyes zodat alles in gang gezet kan worden.
ik weet nog niet zeker of dan alles wel klaar is hoor!!
t zou zomaar kunnen dat onze drank-leverancier dan nog niet de koelkasten en de biertap heeft aangesloten (best wel een essentieel punt lijkt me zo )
daarbij is 2 mei op een donderdag....en daar hebben we geen vergunning voor. Kan alleen op vrijdag dus
pi_36067291
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 08:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Gratis borstvergroting en een 99-cent munt
je hebt gelijk...da's inderdaad best belangrijk
Nee:
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

K&W is op 2 mei 2005 om 20:45 uur geopend.
Bron: 't K&W-forum - de stats.

En 3 mei is ok, ole ole
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:49:58 #80
65960 sanger
pi_36071921
Zullen we eerst afwachten of de Arc dan af is? Dan kunnen we het altijd nog plannen, maar het idee is zeker leuk!
pi_36077584
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:49 schreef sanger het volgende:
Zullen we eerst afwachten of de Arc dan af is? Dan kunnen we het altijd nog plannen, maar het idee is zeker leuk!
lijkt me een goed plan
ben gisteren weer wat moedeloos geworden van wat we nu weer voor electrische ellende aantroffen. Steeds vreemder wordt het dat alles altijd heeft gewerkt.... De spagetti van leidingen, draden en kabels is volstrekt onnavolgbaar
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 18:03:42 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36092182
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:00 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

lijkt me een goed plan
ben gisteren weer wat moedeloos geworden van wat we nu weer voor electrische ellende aantroffen. Steeds vreemder wordt het dat alles altijd heeft gewerkt.... De spagetti van leidingen, draden en kabels is volstrekt onnavolgbaar
Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....

Been there, done that

Maar daar kun je idd serieus soms zo aan het zoeken komen
Suc6 met uitzoeken 1
pi_36109865
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....

Been there, done that

Maar daar kun je idd serieus soms zo aan het zoeken komen
Suc6 met uitzoeken 1
we houden er een heel effectieve techniek op na.... alles wat we niet weten, halen we weg
Als we de buurman dan plots horen schreeuwen dat de stroom is uitgevallen bleek het de verkeerde

we slopen dus gewoon alles weg en beginnen vanaf 0 op te bouwen weer
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:49:37 #84
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36110206
Zal alvast 3 mei in m'n agenda noteren..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 18:20:43 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_36133583
Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar ik hou die dag/avond toch maar even vrij in mijn agenda .... Mocht je ergens voor die dag hulp nodig hebben (Geen klushulp, dat heb ik zelf zat te doen) dan mail je maar ff.
pi_36638645
ik ben bang dat we 3 mei niet gaan halen.... de loodgieter heeft nog even geen tijd; gaat nog wel een weekje duren. Ondertussen zit er geen vloer meer in en is het dus wachten totdat we die dicht kunnen maken met underlayment en verder kunnen klussen.....
zodra er weer wat te melden is laat ik het zeker even weten
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:56:12 #88
65960 sanger
pi_36639250
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:36 schreef kroegtijger het volgende:
ik ben bang dat we 3 mei niet gaan halen.... de loodgieter heeft nog even geen tijd; gaat nog wel een weekje duren. Ondertussen zit er geen vloer meer in en is het dus wachten totdat we die dicht kunnen maken met underlayment en verder kunnen klussen.....
zodra er weer wat te melden is laat ik het zeker even weten
We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!

En andere updates zijn natuurlijk ook van harte welkom
pi_36639268
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:56 schreef sanger het volgende:

[..]

We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!

En andere updates zijn natuurlijk ook van harte welkom
waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:57:37 #90
65960 sanger
pi_36639294
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:57 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??
Ehhmm.....omdat het een inkopper was
pi_36667085
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
of liever gezegd, de eerste helft van de eerste laag
maar het begin is er Gisteren dus weer even wezen knutselen. T laatste beetje electra (van wat we zelf kunnen) gedaan, en nu is het wachten op de electricien, de loodgieter en de drank-leverancier. De loodgieter en de electricien gaan als het goed is donderdag-avond weer aan de gang. Dan leggen we meteen lege buizen erin (waarschijnlijk dikke rioolpijp) waar de bierleidingen door kunnen lopen. Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
  woensdag 5 april 2006 @ 11:18:05 #92
65960 sanger
pi_36667194
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
of liever gezegd, de eerste helft van de eerste laag
maar het begin is er Gisteren dus weer even wezen knutselen. T laatste beetje electra (van wat we zelf kunnen) gedaan, en nu is het wachten op de electricien, de loodgieter en de drank-leverancier. De loodgieter en de electricien gaan als het goed is donderdag-avond weer aan de gang. Dan leggen we meteen lege buizen erin (waarschijnlijk dikke rioolpijp) waar de bierleidingen door kunnen lopen. Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
De K&W Meet komt dus dichterbij

OT: goed om te horen dat er weer schot in begint te komen.

Dikke rioolpijpen voor de bierleidingen
pi_36667866
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
Goed man! Foto's
quote:
[knip]
Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bier
't Zal veel klustijd schelen want dat heen en weer gesjouw naar de supermarkt
kost natuurlijk bakken met geld tijd
  woensdag 5 april 2006 @ 12:42:38 #94
65960 sanger
pi_36669698
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Goed man! Foto's
[..]

Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bier
't Zal veel klustijd schelen want dat heen en weer gesjouw naar de supermarkt
kost natuurlijk bakken met geld tijd
Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.
pi_36674876
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.
nog steeds.
En t bier wordt niet door de rioolpijp aangevoerd natuurlijk die dient slechts ter bescherming van de leidingen (ik ken de mede-klussers een beetje..... die zijn niet te beroerd om soms nog wel eens uit te schieten met een hamer of zaag oid )Daarbij is het ook wel een handige bescherming voor de beneden-buurman. Mocht er eens een leiding stuk gaan, dan stroomt t niet uit zn gips-plafond vandaan maar gaat t netjes via de rioolpijp richting de bier-pomp waar je dan meteen ziet dat er ergens een probleem is
soms denken we nog wel eens na ook over dingen
Hoorde zojuist dat we voor de schappelijke prijs van een kratje bier ook een tegelzetter hebben weten te regelen die onze gang en onze wc's opnieuw komt tegelen (is wel nodig ook aangezien de vloer in een van de wc's open gemaakt moet worden om aansluiting op t riool mogelijk te maken....de oude riool-afvoer is een beetje onvindbaar geworden. De pijp gaat ergens de muur in, maar we kunnen nergens vinden waar die er weer uit komt )
Voor de nette prijs van een extra kratje bier en een flesje vieux regelt hij ook nog de tegels
Ben nu aan t nadenken over de groepenkast (tips / advies welkom )
Aangezien er regelmatig het een en ander aan uitbreiding plaats vind willen we het ruim op zetten. Het zullen waarschijnlijk 8 of 9 groepen worden van Holec (Alamatjes). Daar hebben we er op dit moment 5 van; er moeten dus nog 4 bij komen. Helaas is onze groepenkast die er nu in zit niet groot genoeg om nog 4 extra groepen kwijt te kunnen, dus zullen we ook aan een nieuwe kast moeten, danwel uitbreiding van de huidige kast. Er komen 2 hoofdschakelaar; 1 bij de groepenkast (op de 1e etage dus) en 1 in de meterkast (begane grond). Aangezien we niet weten wat onze hoofdzekerring op dit moment aan kan zullen we nog even met Nuon moeten bellen. Ik vermoed dat er 25A in zit; deze zou dan verhoogd moeten worden naar 35 of, als het kan, zelfs 40A. Iemand ervaring hiermee?? mocht Nuon hier nu niet aan mee willen werken, dan zullen we over moeten stappen op krachstroom aangezien we met 25A echt te weinig hebben bij een feestje met wat extra verlichting. (een strobo en 2 t-bars met 4 parren erin is al goed voor ongeveer 4500watt)
De verdeling van de groepen zal dan als volgt gaan worden:

Groep1: vaste verlichting 1e etage
Groep2: zolder
Groep3: koelkasten
Groep4: verlichting toiletten + gang + buiten
Groep5: verlichting gang + bierkoeling
Groep6: geluid
Groep7: feestverlichting
Groep8: spare feestverlichting
Groep9: noodverlichting + ontruimingsinstallatie

Nu moeten we dus de groepenkast verplaasten. Vanaf de hoofdschakelaar beneden willen we dan naar boven toe met 5x6mm2 VMVK. 5x4mm2 volstaat ook wel, maar aangezien de kabel in een 40mm PVC-pijp komt te liggen willen we het zekere voor het onzekere nemen. (en nee, hier gaan we zelf niet aan prutsen, daar hebben we onze electricien voor. Heb deze verbouwing zelf al 2x onder 230v gestaan, dat vond ik eigenlijk wel weer meer dan genoeg )
Helaas vanavond geen tijd om verder te gaan, en donderdag zal het er ook wel weer niet in zitten, dus vrijdag/zaterdag/zondag weer fijn aan t klussen in onze bierhut
  woensdag 5 april 2006 @ 15:10:16 #96
65960 sanger
pi_36675219
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

nog steeds.
En t bier wordt niet door de rioolpijp aangevoerd natuurlijk die dient slechts ter bescherming van de leidingen (ik ken de mede-klussers een beetje..... die zijn niet te beroerd om soms nog wel eens uit te schieten met een hamer of zaag oid )Daarbij is het ook wel een handige bescherming voor de beneden-buurman. Mocht er eens een leiding stuk gaan, dan stroomt t niet uit zn gips-plafond vandaan maar gaat t netjes via de rioolpijp richting de bier-pomp waar je dan meteen ziet dat er ergens een probleem is
soms denken we nog wel eens na ook over dingen
Hoorde zojuist dat we voor de schappelijke prijs van een kratje bier ook een tegelzetter hebben weten te regelen die onze gang en onze wc's opnieuw komt tegelen (is wel nodig ook aangezien de vloer in een van de wc's open gemaakt moet worden om aansluiting op t riool mogelijk te maken....de oude riool-afvoer is een beetje onvindbaar geworden. De pijp gaat ergens de muur in, maar we kunnen nergens vinden waar die er weer uit komt )
Voor de nette prijs van een extra kratje bier en een flesje vieux regelt hij ook nog de tegels
Ben nu aan t nadenken over de groepenkast (tips / advies welkom )
Aangezien er regelmatig het een en ander aan uitbreiding plaats vind willen we het ruim op zetten. Het zullen waarschijnlijk 8 of 9 groepen worden van Holec (Alamatjes). Daar hebben we er op dit moment 5 van; er moeten dus nog 4 bij komen. Helaas is onze groepenkast die er nu in zit niet groot genoeg om nog 4 extra groepen kwijt te kunnen, dus zullen we ook aan een nieuwe kast moeten, danwel uitbreiding van de huidige kast. Er komen 2 hoofdschakelaar; 1 bij de groepenkast (op de 1e etage dus) en 1 in de meterkast (begane grond). Aangezien we niet weten wat onze hoofdzekerring op dit moment aan kan zullen we nog even met Nuon moeten bellen. Ik vermoed dat er 25A in zit; deze zou dan verhoogd moeten worden naar 35 of, als het kan, zelfs 40A. Iemand ervaring hiermee?? mocht Nuon hier nu niet aan mee willen werken, dan zullen we over moeten stappen op krachstroom aangezien we met 25A echt te weinig hebben bij een feestje met wat extra verlichting. (een strobo en 2 t-bars met 4 parren erin is al goed voor ongeveer 4500watt)
De verdeling van de groepen zal dan als volgt gaan worden:

Groep1: vaste verlichting 1e etage
Groep2: zolder
Groep3: koelkasten
Groep4: verlichting toiletten + gang + buiten
Groep5: verlichting gang + bierkoeling
Groep6: geluid
Groep7: feestverlichting
Groep8: spare feestverlichting
Groep9: noodverlichting + ontruimingsinstallatie

Nu moeten we dus de groepenkast verplaasten. Vanaf de hoofdschakelaar beneden willen we dan naar boven toe met 5x6mm2 VMVK. 5x4mm2 volstaat ook wel, maar aangezien de kabel in een 40mm PVC-pijp komt te liggen willen we het zekere voor het onzekere nemen. (en nee, hier gaan we zelf niet aan prutsen, daar hebben we onze electricien voor. Heb deze verbouwing zelf al 2x onder 230v gestaan, dat vond ik eigenlijk wel weer meer dan genoeg )
Helaas vanavond geen tijd om verder te gaan, en donderdag zal het er ook wel weer niet in zitten, dus vrijdag/zaterdag/zondag weer fijn aan t klussen in onze bierhut
Gelukkig dat de Grolsch (en andere merken) mijn geheugen niet hebben aangetast!

Mooie prijs voor een tegelzetter! En dat inclusief tegels en lijm en voeg?

Als je iets met elektra wilt doen, of weten dan kun je andere Fok!kers vragen. Ik weet dat Tnimble in Haarlem woont, das redelijk in de buurt. Die heeft bij mij thuis de groepenkast gedaan.

Overigens denk ik dat als je twee groepen voor de feestverlichting hebt je die 4500 watt makkelijk aankan.
Ik denk dat je de koelkastenniet op een aparte groep hoeft te doen, omdat (de meeste?) koelkasten niet zoveel stroom verbruiken. Die ik thuis heb gebruikt maar 175 watt geloof ik. Op een groep kan 3480 watt in totaal.

Wat voor stroomverbruikers heb je op de zolder? En is het geen idee om de vaste verlichting 1e etage en de koelkasten op 1 groep te zetten?
pi_36675924
We hebben op dit moment 2 ervaren electromonteurs, dus wat dat betreft is het geen probleem. Ze hebben het alleen nogal druk dus willen graag van te voren een uitgewerkt plan hebben van hoe het moet worden, en t verzoek om zo veel mogelijk zelf vast te doen.

Op zolder hebben we aan stroomverbruikers op dit moment staan:
1 grote afzuig-installatie (genaamd Anja … je wilt niet weten hoe die bijnaam tot stand is gekomen )
1 koel-vries-combinatie
Klein beetje TL-verlichting (nauwelijks noemenswaardig)
Daarkomt in de toekomst nog bij: 1 pc+randapperatuur

Qua koeling achter de bar:
1 dubbele koelkast bij de bar voor
1 dubbele koelkast bij de bar achter
Daar komt binnenkort nog bij:1 dubbele koelkast bij de bar voor + (waarschijnlijk) 1 ijsblokjesmachine

De verlichting mag niet op 1 groep, aangezien een ruimte voorzien moet zijn van 2 gescheiden groepen mbt verlichting. Als er 1 groep uit valt blijft er altijd nog een andere groep aan die de uitgang verlicht. Noodverlichting zou in principe ook al volstaan, maar om de brandweer en gemeente happy te maken doen we het op deze manier.

Wat betreft de groepen voor feest-verlichting: uit ervaring kan ik wel vertellen dat dit altijd verdomde snel vol gaat. 2 barretjes en een strobo is wel vrij minimaal. Reken normaal gesproken maar op een 6000watt wat je maximaal trekt. Dit over 2 groepen verdeeld houd nog wat ruimte voor speling vrij wat altijd wel prettig is. Onze schakelaars zitten zowiezo al afgezekerd op 15A per schakel-rack en 5A per schakelaar. De groep zal er dan dus niet meer uit moeten kunnen klappen. Aangezien er een resetable fuse op zit is alles in no time weer up and running

Hiervan komen er dus 3 voor verlichting, en 1 voor geluid

In de toekomst zal de licht-sturing gaan gebeuren via DMX. Helaas is er op het moment nog even geen geld voor om dit meteen aan te leggen.
pi_36677566
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:26 schreef kroegtijger het volgende:
1 grote afzuig-installatie (genaamd Anja … je wilt niet weten hoe die bijnaam tot stand is gekomen )
Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddels
pi_36677962
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:06 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddels
ok, een kleine hint dan....
een jaar of 5 geleden was Anja vergeten de deur van de wc op slot te doen toen ze erm... met mannelijk gezelschap een privé-momentje daar beleefde
pi_36678067
G*dverd*mme, was ze aan het pikollen?
  woensdag 5 april 2006 @ 16:27:34 #101
65960 sanger
pi_36678430
en dan noemen jullie een hele afzuiginstallatie maar meteen naar haar? Komt ze nog weleens of schaamt ze zich?
pi_36698118
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef sanger het volgende:
en dan noemen jullie een hele afzuiginstallatie maar meteen naar haar?
t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betrapt
dus ja, de afzuiginstallatie is de naam meer dan waard
quote:
Komt ze nog weleens of schaamt ze zich?
Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??
  donderdag 6 april 2006 @ 09:08:04 #103
65960 sanger
pi_36698611
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:29 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betrapt
dus ja, de afzuiginstallatie is de naam meer dan waard
Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????
quote:
[..]

Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??
Misschien een combi van Zit ze ook op Fok! dan?
pi_36699577
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????
In de kroeg op de wc dus
quote:
Misschien een combi van Zit ze ook op Fok! dan?
Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworven

maar goed, on topic nu

Heb zojuist 3 alamatjes weten te scoren voor de prijs van....1 flesje rode wijn
we hebben dr nog maar 1tje nodig, 2 hoofdschakelaars en een lege kast waar 9 groepen en een hoofdschakelaar in past (volgens mij is een 33x22-kast van holec dan prima)
  donderdag 6 april 2006 @ 10:17:26 #105
65960 sanger
pi_36700108
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:55 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

In de kroeg op de wc dus
[..]

Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworven

maar goed, on topic nu

Heb zojuist 3 alamatjes weten te scoren voor de prijs van....1 flesje rode wijn
we hebben dr nog maar 1tje nodig, 2 hoofdschakelaars en een lege kast waar 9 groepen en een hoofdschakelaar in past (volgens mij is een 33x22-kast van holec dan prima)
Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragen
De vraag is of ze blij is met haar plek binnen jullie historie

Voor die lege kast e.d. kun je kijken op www.elektro-online.nl zit nog eens in de buurt bij je ook.
pi_36704566
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragen
De vraag is of ze blij is met haar plek binnen jullie historie

Voor die lege kast e.d. kun je kijken op www.elektro-online.nl zit nog eens in de buurt bij je ook.
We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zien

Electro-online.nl zit inderdaad wel heel dicht bij…..als ik goed mn best doe, kan ik em nét zien zitten vanuit mn huisje hij's alleen niet zo goedkoop als dat ie beweert te zijn… Dan haal ik t liever effe bij supply-shop.nl of bij de TU natuurlijk maar hoop eigenlijk een dezer dagen er nog tegenaan te lopen voor een leuk prijsje. T hoeft namelijk geen nieuwe te zijn wat mij betreft; als het er maar een beetje fatsoenlijk uit ziet en al onze troep kan bevatten vind ik t goed
  donderdag 6 april 2006 @ 13:36:42 #107
65960 sanger
pi_36706152
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zien

Electro-online.nl zit inderdaad wel heel dicht bij…..als ik goed mn best doe, kan ik em nét zien zitten vanuit mn huisje hij's alleen niet zo goedkoop als dat ie beweert te zijn… Dan haal ik t liever effe bij supply-shop.nl of bij de TU natuurlijk maar hoop eigenlijk een dezer dagen er nog tegenaan te lopen voor een leuk prijsje. T hoeft namelijk geen nieuwe te zijn wat mij betreft; als het er maar een beetje fatsoenlijk uit ziet en al onze troep kan bevatten vind ik t goed
Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik je vraag me alleen af hoe ze dan die gozers meekreeg naar haar werkplek het toilet

Elektro-online was voor mij de goedkoopste in de buurt. Wat ik zo 123 kon zien scheelde het wel degelijk. Kan natuurlijk zijn dat het voor de dingen die jij zoekt niet veel scheelt. Die supply-shop kende ik nog niet, maar staat nu in de favorietjes
pi_36706276
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik je vraag me alleen af hoe ze dan die gozers meekreeg naar haar werkplek het toilet

Elektro-online was voor mij de goedkoopste in de buurt. Wat ik zo 123 kon zien scheelde het wel degelijk. Kan natuurlijk zijn dat het voor de dingen die jij zoekt niet veel scheelt. Die supply-shop kende ik nog niet, maar staat nu in de favorietjes
elektro-online is t.o.v. de gemiddelde electra-boer inderdaad wel goedkoop. Gezien ons doeleinde is ie alleen nog te duur, aangezien voor ons de spullen niet nieuw hoeven te zijn. supply-shop.nl levert spullen die veelal uit gesloopte bedrijfspanden e.d. komen en die zijn dus ideaal voor ons. Verder kan ik met flinke korting bij de TU inkopen en dan scheelt de prijs met elektro-online niet veel (vaak dat de TU zelfs nog goedkoper is)
pi_37100079
Update

Er is ondertussen weer het een en ander gebeurd in het bierhok… gisteren is de pvc-pijp (110mm) voor de bierleidingen gelegd. Hierin komen in eerste instantie 3 leidingen te liggen, met de optie tot een 4e leiding voor onze achter-bar (daar wordt tot nu toe alleen flesjes verkocht).
Vanuit de meterkast is er een 40mm PVC-pijp geplaatst die naar de bar loopt. Hierdoor komt een 5x6kwadraat kabel te lopen naar de nieuwe groepenkast toe.
Verder zijn er 3 kip-steunen gemaakt ter voorkoming van het "kantelen" van de vloer-balken.
Vanavond wordt er weer lood gegoten als het goed is, en "as we speak" wordt in de gang beneden het rachelwerk tegen het plafond aan gezet.

De foto's van de vorderingen komen als het goed is van de week weer online (hangt even van onze foto-boer af )
pi_37119167
goed bezig, hoe gaat het financieel met de verbouwing (budget was aan het begin toch nog niet rond)?
pi_37120703
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:37 schreef Gurb het volgende:
goed bezig, hoe gaat het financieel met de verbouwing (budget was aan het begin toch nog niet rond)?
T ziet er iets rooskleuriger uit. We hebben weer enkele sponsors weten te regelen, en bij de gemeente een rentelose lening kunnen lospeuteren. (alhoewel we daarvan liever geen gebruik maken als het niet echt noodzakelijk is).
Probleem is alleen dat een aantal sponsors hun toezeggingen nog niet zijn nagekomen. We missen dus nog een kleine 5000 euro aan toegezegd geld dat nog steeds niet is overgemaakt, terwijl onze tegenprestatie (zoals een banner op de site e.d.) wel zijn gedaan.
Een andere geldschieter heeft ons van tevoren al verteld dat het geld even op zich laat wachten, maar dat zou eind deze maand ook binnen moeten zijn. Er is in ieder geval voldoende budget om de grote lijnen vast op te bouwen. De laatste items (zoals de bar, budget voor inkoop van glazen e.d.) laten alleen nog op zich wachten.

Gisteren is overigens ook weer het een en ander gedaan. Er is begonnen met het openhakken van de vloer in 1 van de wc's. Deze blijkt echter knijter-hard te zijn en veel dikker dan verwacht. De beitel op de kangoo was na een uurtje hakken volledig weggesleten Verder bleek ook dat in het verleden er al het een en ander in de wc's is gedaan, aangezien er onder de 15cm dikke beton-laag een tegelvloer tevoorschijn kwam
zodra dit allemaal is weggesloopt komt er een 75mm rioolbuis in die als hoofd-afvoer gaat gelden. Daarmee moeten we ruimschoots voldoende capaciteit krijgen om alles af te voeren. ook komt er een ontstoppings-punt aangezien we in het verleden al meerdere keren met verstoppingen problemen hebben gehad.
Verder is het eerste gedeelte van het rachelwerk in de gang opgehangen zodat hier de electra kan worden gemaakt, en zijn er 2 pijpen vanaf de plek waar de groepenkast gaat komen naar de gang gebracht zodat we hier 2 volledige groepen tot onze beschikking krijgen.
vanavond kan er helaas wegens tijdgebrek niets gebeuren (we hebben een andere verbouwing vanavond en morgen van een kennis ) dus hopelijk dat we van het weekend weer wat kunnen doen....
update volgt snel weer
pi_37120834
Ehh, die 75 mm in dat toilet, zijn dat alleen urinoirs of ook potten? 75 mm is voor een beetje drol veel te klein zonder vermaler.
  Moderator donderdag 20 april 2006 @ 11:02:07 #113
92034 crew  Vonkenboer
pi_37121229
Al wat meer nieuws betreffende de ontruimingsinstallatie / brandmeldinstallatie ?
pi_37122800
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:50 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, die 75 mm in dat toilet, zijn dat alleen urinoirs of ook potten? 75 mm is voor een beetje drol veel te klein zonder vermaler.
Zijn alleen urinoirs.... dus als je dát nog vol weet te pissen ben je mn held
De potten op het damestoilet blijven op het bestaande riool (dat dus een mysterie is) aangesloten. Daar hebben we in het verleden ook nooit problemen mee gehad, dus dat zal nu ook wel goed blijven gaan.
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Al wat meer nieuws betreffende de ontruimingsinstallatie / brandmeldinstallatie ?
Helaas nog niets van gehoord. Zodra er wat info over is laat ik het weten
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:53:31 #116
65960 sanger
pi_37379267
Zitten leuke foto's tussen

Leuk ook dat je de sponsoren vermeld trouwens.
pi_37379427
leek me wel zo netjes ja....ze steken er genoeg geld in; als er dan nog niet eens hun naam bij komt te staan is het wel heel schraal naar hun toe
  maandag 15 mei 2006 @ 09:44:24 #118
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_37836901
En hoppa, dr is weer t nodige gebeurd ondertussen....
Alle muren die gestuct moesten worden op de boven-verdieping zijn gedaan, alle waterleidingen, het riool, en electra dat onder de vloer moet komen zit erin (met uitzondering van de aanvoer-kabel; de pijp hiervoor ligt er al wel, maar de kabel zelf is nog in bestelling ) en in de wc's is het gips-plafond eruit gesloopt. De nieuwe electra zit er voor de gang en wc's grotendeels al weer in waarna we het plafond voor de gang en wc's dicht kunnnen gaan maken. Daarna nog een paar kleine puntjes en dan kan er geschilderd gaan worden daar. Boven is nog veel meer werk te doen. Eerst moeten we zorgen dat de vloer defenitief dicht kan (zodra de kabel dus binnen is) en daarna kunnen we de electra op het plafond gaan bevestigen. Zodra dit af is kan er een gipsplafond in worden gezet en zijn we weer lekker op weg....Hopelijk is dit in 2 weken gedaan, dan kunnen we daarna met de bar beginnen en weer open
pi_38651508
Eindelijk maar weer even een update. Erg veel is er niet gebeurd helaas, in verband met een feest dat georganiseerd moest worden, en een weekendje pinkpop die nog steeds in de benen zit.... maar financieel gezien is nu eindelijk alles rond gemeente en Jantje Beton komen samen over de brug met ¤7000, en ons benefiet-feest van 2 weken geleden heeft ook een kleine ¤4000 opgeleverd. Dat geeft ons in ieder geval weer even wat ruimte, en ook qua werk kunnen we nu wat meer gaan uitbesteden om zodoende sneller open te kunnen gaan. Verder is nu eindelijk de kabel gelegd tussen de oude en de nieuwe groepenkast, maar uiteraard bleef het geheel weer steken op een paar lullige klemmetjes die nog in bestelling staan waardoor deze week pas de nieuwe groepenkast "defenitief" geplaatst kan worden.
Door een keline miscommunicatie is helaas de bierleiding nog niet gelegd, aangezien er niemand aanwezig was om de bierboer binnen te laten. nieuwe afspraak is reeds gemaakt voor over 2 weken. Vanavond kunnen we dus weer met frisse tegenzin aan de gang.
pi_39028919
ik wil ook een kroeg
bawb
pi_39102481
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:02 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
ik wil ook een kroeg
tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.
pi_39104422
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.
ben nog een beetje jong daarvoor 18 jaar. en werk momenteel in de ict... maar sociale hygiene ga ik zeker halen en de stap die je net geeft komt nog zeker een keer in mijn leven
bawb
pi_40346267
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat, en of jullie al open zijn. Kun je ons wat mer vertellen?
  maandag 31 juli 2006 @ 11:38:23 #124
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40347252
Ik lees het topic nu pas voor het eerst, maar in 1 ruk doorgelezen. Ben ook wel benieuwd hoe het nu is!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:39:46 #125
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40347288
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:08 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat, en of jullie al open zijn. Kun je ons wat mer vertellen?
Helaas zijn we nog steeds niet open, maar we gaan nu toch echt de goeie kant op. De vloer zit er ondertussen weer in, en de trapleuningen zijn geplaatst (staat nog niet op de foto's).
Ondertussen zijn we druk bezig met de electra aan te leggen op het plafond. Wat een enorme klus is dat zeg.... ontiegelijk veel stopcontacten, allemaal met aparte schakelaartjes erachter. Ondertussen wordt beneden druk aan het sanitair gewerkt. We zijn nu bezig met de 3e beitel (vorige 2 zijn compleet versleten ) om de vloer van de wc's open te breken (tegelvoer, dan 15cm beton, dan weer een tegelvloer, en dan nog 10cm beton wat we weg moeten hakken) zodat we bij het riool kunnen komen. Erg makkelijk gaat dat niet, maar hopelijk dat vanavond het laatste metertje weggehakt kan worden, waarna we daar het riool van boven kunnen aansluiten, en de vloer weer dicht kunnen maken. Dan komt daarna de tegelzetter langs die de gehele beneden-etage komt betegelen
Verder is er contact gelegd met onze brand-meld-deskundige die de brandmeldinstallatie zal komen aanleggen. Gelukkig hebben we hier zelf niet veel werk aan, en hoeven we alleen een groep in de groepenkast vrij te houden
Verder moeten we nog een podium maken, met daarop een trap naar zolder toe.
Grolsch zal de tap komen aansluiten zodra de bar gebouwd is (gepland voor over 2 weken) en dan zijn we in grote lijnen klaar voor de her-opening.
We hebben ons-zelf de tijd gegeven tot 1 september, dus hopelijk dat dit nu eens wel gaat lukken, alhoewel er toch nog flink wat te doen is dus.

maar aangezien foto's veel meer zeggen, hier een paar kiekjes

't nieuwe vloertje

En ook het nieuwe barblad is al geleverd

laatste stukje vloer dat nog dicht gemaakt moet worden. Alle leidingen en pijpen komen hier netjes naar boven. Uiteindelijk wordt hier een verhoging overheen gemaakt met een luik erin om er zo weer bij te kunnen

Het barblad is meteen aan een grondige kwaliteits-test onderworpen, en de blikjes bier blijven er prima op staan

vanuit welke kant je t ook bekijkt, ze is toch erg mooi
op de achtergrond ons net gestucte muurtje
  maandag 31 juli 2006 @ 11:43:46 #126
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40347398
Die kale muur is wel erg gaaf zeg!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:46:15 #127
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40347480
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:43 schreef WaSTeiL het volgende:
Die kale muur is wel erg gaaf zeg!
daar komt onze bar tegen te staan. Met mooie glazen planken tegen de muur aan om het zo open mogelijk te houden t is ook wel onze trots hoor, alhoewel er wel een kleine opknap-beurt aan te pas moet komen
pi_40347752
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.

Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
  maandag 31 juli 2006 @ 12:02:05 #129
65960 sanger
pi_40347936
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef Marsepein het volgende:
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.

Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch ?
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:16 #130
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40348581
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch ?
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)

Hoe gaan we dit aansluiten?? ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
pi_40348902
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 12:43:45 #132
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349109
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
pi_40349135
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
hmm helemaal mijn wens

als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 12:53:32 #134
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349381
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

hmm helemaal mijn wens

als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
pi_40349678
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
ok

zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
bawb
  maandag 31 juli 2006 @ 13:07:28 #136
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40349790
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:03 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

ok

zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
Is nog wel de oude prijslijst overigens....De verwachting is dat het naar 1,50 zal gaan, maar we zijn al jaren de goedkoopste in de omgeving. Is ook een non-profit-instelling met alleen maar vrijwilligers dus vandaar dat we de prijs erg laag kunnen houden
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 20:08:59 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_40361973
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe gaan we dit aansluiten?? ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.

En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
quote:
Wissel schakelaar met kontrolelampje

Kan op 2 manieren worden toegepast:
- lichtje aan als lichtpunt aan is
- of lichtje aan als lichtpunt uit is

+/- ¤ 9,- stuk inclusief btw
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.

Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen )
pi_40377193
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.

En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
[..]

- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.

Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen )
Dat hadden we eerst, maar werkt niet handig omdat het niet op 19"-formaat is waarop alle andere hardware ook zit. Je zou dan wel weer een houten plankje op 19" kunnen maken, maar ook dat is al eens geprobeerd en blijkt helemaal butt. Hout is te dik, t zit niet netjes etc.
Daarbij is het ook een veel duurdere oplossing. Dit paneeltje kost helemaal compleet ¤31,- en voor die prijs kan ik niet acht schakelaars krijgen die nog eens afgezekerd zijn ook.

Wat betreft de ader-verkleining: De schakelaars zijn per stuk gezekerd op 5A, dus je hebt in principe dan ook geen 2,52 nodig volgens mij
pi_40446525
Van de week is er weer driftig geknutseld in de bier-toko... De deurpost is netjes afgetimmerd, en het frame voor de koof waar de electra, audio etc doorheen komen te lopen is gemaakt en wordt van de week opgehangen. Daarna kunnen we de electra erin proppen Daarbij komen we (uiteraard ) meteen weer bij een nieuwe uitdaging terrecht...
Vanuit die koof komen ook 6 XLR-kabels die we netjes bij het podium willen laten uitkomen. Het makkelijkste is dan om de kabels op een Chassis-contact (zie http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=410) Aan de andere kant van de kabel komen deze ook te zitten, maar worden dan netjes in het 19" audiorek gezet mbh dit paneel. Daarvandaan kun je dan naar bijvoorbeeld een mengpaneel gaan.
De grootste uitdaging gaat in ieder geval het kastje met deurtje opleveren denk ik... ik heb dat nog nooit gemaakt (niemand van ons overigens) dus dat zal wel weer de nodige hoofdbrekens gaan opleveren
pi_41065133
t heeft weer effe geduurd, maar eindelijk valt er weer wat te melden
de bestelde spulletjes zijn vandaag binnen gekomen (deels ten minste ) Na 3 uur in spanning te hebben zitten wachten op de TPG-boer, kwam er eindelijk een grote doos tevoorschijn uit zn busje.... na de financiele kant met hem te hebben afgehandeld mocht dan eindelijk de doos worden opgetrokken....tevoorschijn kwam:

2x Showtec DJSwitch 8

1x American Audio Q-D6 Mixer

1x 100m kabel (daar zaten we al heel lang op te wachten )

en nog wat andere items die niet het noemen waard zijn.... nu alleen nog de rack-profielen en kooimoertjes (worden van de week geleverd) en we kunnen de audio-installatie gaan opbouwen

Vanavond gaan weer maar eens wat lood erin gieten...hopelijk dan ook weer foto's
pi_41130459
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
pi_41130559
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:08 schreef Jheronimus het volgende:
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?

de streefdatum is halverwege september; t ziet er gunstig uit wat dat betreft
komend weekend word het plafond geschuurd en geschilderd; daarna kan de bar erin
pi_41130717
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
bawb
pi_41130850
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:15 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
Een praktijk-cursus barkruk-zitten

T is wat lastig uit te leggen over hoe die tent is opgezet en ik ben dan ook geen eigenaar oid hoor; maar mocht je zelf wat willen beginnen, doe dan iig de cursus Horeca Ondernemings Vaardigheden (ben ik op dit moment ook mee bezig). Da's een goede start, waar direct de cursus voor Sociale Hygiene in zit; een verplicht item. Buiten de sociale Hygiene heb je volgens mij ook geen andere papieren nodig, afgezien van de nodige vergunningen uiteraard.
Natuurlijk is dat alleen de formele kant en kleven er veel meer haken en ogen aan. Zo is het ook best handig om toch het een en ander van de financiele kant af te weten, product-kennis is uiteraard ook een essentieel item etc. HOV is dan een goede start om mee te beginnen

--edit--
KLIK
deze ben ik dus op dit moment aan het volgen. Erg boeiende materie imho voornamelijk het gedeelte over wijn, bier etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door kroegtijger op 24-08-2006 15:44:29 ]
pi_41130950
binnekort maar een opzoek of er een LOI cursus oid ervan is
bawb
pi_41131055
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:32:07 #147
65960 sanger
pi_41131190
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:27 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
Wat moet er bekostigd worden dan?

Non-profit wilt zeggen dat er na aftrek van gemaakte/te maken kosten geen winst gemaakt wordt.

De kosten (hypo/salaris/inkoop/personeel) worden betaald uit de opbrengsten van verkoop.
pi_41131228
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
bawb
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:36:30 #149
65960 sanger
pi_41131331
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:33 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
Hoe dan wel
pi_41131400
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe dan wel
ik dacht juist dat op de producten die verkocht worden geen opbrengst zat.
bawb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')