quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:13 schreef Marsepein het volgende:
Oooo dat komt heeeeeel mooi uit. Want zoek maar eens op wat 2 mei 2005 voor belangrijke dag was (voor FoK)![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef sanger het volgende:
2 mei dus?
Ga meteen mailtje sturen naar Duderinnetje en Brighteyes zodat alles in gang gezet kan worden.
Nee:quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:59 schreef kroegtijger het volgende:
[..]Gratis borstvergroting en een 99-cent munt
je hebt gelijk...da's inderdaad best belangrijk
Bron: 't K&W-forum - de stats.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
K&W is op 2 mei 2005 om 20:45 uur geopend.
lijkt me een goed planquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:49 schreef sanger het volgende:
Zullen we eerst afwachten of de Arc dan af is? Dan kunnen we het altijd nog plannen, maar het idee is zeker leuk!
Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:00 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
lijkt me een goed plan
ben gisteren weer wat moedeloos geworden van wat we nu weer voor electrische ellende aantroffen. Steeds vreemder wordt het dat alles altijd heeft gewerkt.... De spagetti van leidingen, draden en kabels is volstrekt onnavolgbaar
we houden er een heel effectieve techniek op na.... alles wat we niet weten, halen we wegquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Altijd leuk electra vervangen in een pand waar geen enkele leiding, groep of apparaat aansluiting ooit bekend is geweest of wat in de loop van de tijd zo vaak "vernieuwd" is dat je met een hele troep aan kabels zit die nergens heen lopen; of waar geen spanning op staat; of wel spanning op staat maar aan het uiteinde nergens op aan gesloten is....
Been there, done that![]()
Maar daar kun je idd serieus soms zo aan het zoeken komen![]()
![]()
Suc6 met uitzoeken 1![]()
We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:36 schreef kroegtijger het volgende:ik ben bang dat we 3 mei niet gaan halen.... de loodgieter heeft nog even geen tijd; gaat nog wel een weekje duren. Ondertussen zit er geen vloer meer in en is het dus wachten totdat we die dicht kunnen maken met underlayment en verder kunnen klussen.....
zodra er weer wat te melden is laat ik het zeker even weten
waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:56 schreef sanger het volgende:
[..]
We hoeven alleen maar te weten wanneer de meet is!![]()
![]()
![]()
![]()
En andere updates zijn natuurlijk ook van harte welkom
Ehhmm.....omdat het een inkopper wasquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
waarom had ik al zo'n flauw vermoeden??![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
of liever gezegd, de eerste helft van de eerste laag
maar het begin is erGisteren dus weer even wezen knutselen. T laatste beetje electra (van wat we zelf kunnen) gedaan, en nu is het wachten op de electricien, de loodgieter en de drank-leverancier. De loodgieter en de electricien gaan als het goed is donderdag-avond weer aan de gang. Dan leggen we meteen lege buizen erin (waarschijnlijk dikke rioolpijp) waar de bierleidingen door kunnen lopen. Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
Goed man! Foto'squote:Op woensdag 5 april 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
WE HEBBEN EEN VLOER
nou ja, een halve dan
Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bierquote:[knip]
Daarna kan de vloer dicht en kan de drank-leverancier de bierleidingen aanleggen.
Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken van de vloer zoals deze er nu bij ligt. Update volgt dus weer snel
Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Goed man! Foto's![]()
[..]
Belangrijkste is natuurlijk: wat voor bier![]()
't Zal veel klustijd schelen want dat heen en weer gesjouw naar de supermarkt
kost natuurlijk bakken met geld tijd![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner was dat Grolsch toendertijd.
Gelukkig dat de Grolsch (en andere merken) mijn geheugen niet hebben aangetast!quote:Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]nog steeds.
En t bier wordt niet door de rioolpijp aangevoerd natuurlijkdie dient slechts ter bescherming van de leidingen (ik ken de mede-klussers een beetje..... die zijn niet te beroerd om soms nog wel eens uit te schieten met een hamer of zaag oid
)Daarbij is het ook wel een handige bescherming voor de beneden-buurman. Mocht er eens een leiding stuk gaan, dan stroomt t niet uit zn gips-plafond vandaan maar gaat t netjes via de rioolpijp richting de bier-pomp waar je dan meteen ziet dat er ergens een probleem is
soms denken we nog wel eens na ook over dingen![]()
Hoorde zojuist dat we voor de schappelijke prijs van een kratje bier ook een tegelzetter hebben weten te regelen die onze gang en onze wc's opnieuw komt tegelen (is wel nodig ook aangezien de vloer in een van de wc's open gemaakt moet worden om aansluiting op t riool mogelijk te maken....de oude riool-afvoer is een beetje onvindbaar geworden. De pijp gaat ergens de muur in, maar we kunnen nergens vinden waar die er weer uit komt)
Voor de nette prijs van een extra kratje bier en een flesje vieux regelt hij ook nog de tegels
Ben nu aan t nadenken over de groepenkast (tips / advies welkom)
Aangezien er regelmatig het een en ander aan uitbreiding plaats vind willen we het ruim op zetten. Het zullen waarschijnlijk 8 of 9 groepen worden van Holec (Alamatjes). Daar hebben we er op dit moment 5 van; er moeten dus nog 4 bij komen. Helaas is onze groepenkast die er nu in zit niet groot genoeg om nog 4 extra groepen kwijt te kunnen, dus zullen we ook aan een nieuwe kast moeten, danwel uitbreiding van de huidige kast. Er komen 2 hoofdschakelaar; 1 bij de groepenkast (op de 1e etage dus) en 1 in de meterkast (begane grond). Aangezien we niet weten wat onze hoofdzekerring op dit moment aan kan zullen we nog even met Nuon moeten bellen. Ik vermoed dat er 25A in zit; deze zou dan verhoogd moeten worden naar 35 of, als het kan, zelfs 40A. Iemand ervaring hiermee?? mocht Nuon hier nu niet aan mee willen werken, dan zullen we over moeten stappen op krachstroom aangezien we met 25A echt te weinig hebben bij een feestje met wat extra verlichting. (een strobo en 2 t-bars met 4 parren erin is al goed voor ongeveer 4500watt)
De verdeling van de groepen zal dan als volgt gaan worden:
Groep1: vaste verlichting 1e etage
Groep2: zolder
Groep3: koelkasten
Groep4: verlichting toiletten + gang + buiten
Groep5: verlichting gang + bierkoeling
Groep6: geluid
Groep7: feestverlichting
Groep8: spare feestverlichting
Groep9: noodverlichting + ontruimingsinstallatie
Nu moeten we dus de groepenkast verplaasten. Vanaf de hoofdschakelaar beneden willen we dan naar boven toe met 5x6mm2 VMVK. 5x4mm2 volstaat ook wel, maar aangezien de kabel in een 40mm PVC-pijp komt te liggen willen we het zekere voor het onzekere nemen. (en nee, hier gaan we zelf niet aan prutsen, daar hebben we onze electricien voor. Heb deze verbouwing zelf al 2x onder 230v gestaan, dat vond ik eigenlijk wel weer meer dan genoeg)
Helaas vanavond geen tijd om verder te gaan, en donderdag zal het er ook wel weer niet in zitten, dus vrijdag/zaterdag/zondag weer fijn aan t klussen in onze bierhut
Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddelsquote:Op woensdag 5 april 2006 15:26 schreef kroegtijger het volgende:
1 grote afzuig-installatie (genaamd Anja… je wilt niet weten hoe die bijnaam tot stand is gekomen
)
ok, een kleine hint dan....quote:Op woensdag 5 april 2006 16:06 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat willen we dus wel weten, inclusief alle details en roddels![]()
![]()
t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betraptquote:Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef sanger het volgende:
en dan noemen jullie een hele afzuiginstallatie maar meteen naar haar?
Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??quote:Komt ze nog weleens of schaamt ze zich?
Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????quote:Op donderdag 6 april 2006 08:29 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t bleek niet de eerste keer te zijn dat ze zoiets had gedaan...ze was alleen nog niet zo publiekelijk betrapt
dus ja, de afzuiginstallatie is de naam meer dan waard
Misschien een combi vanquote:[..]
Is die vraag met het oog op de K&W-meet?? of pure nieuwschierigheid??
In de kroeg op de wc dusquote:Op donderdag 6 april 2006 09:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Had ze het meer gedaan in de kroeg op de WC of bedoelde je thuis??????
Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworvenquote:Misschien een combi vanZit ze ook op Fok! dan?
Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragenquote:Op donderdag 6 april 2006 09:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
In de kroeg op de wc dus![]()
[..]
Niet dat ik weet.... Ze heeft in ieder geval een mooie positie binnen onze historie verworven
maar goed, on topic nu
Heb zojuist 3 alamatjes weten te scoren voor de prijs van....1 flesje rode wijn
we hebben dr nog maar 1tje nodig, 2 hoofdschakelaars en een lege kast waar 9 groepen en een hoofdschakelaar in past(volgens mij is een 33x22-kast van holec dan prima)
We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zienquote:Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Spannend vrouwtje. Zou bijna om foto's vragen
De vraag is of ze blij is met haar plek binnen jullie historie![]()
Voor die lege kast e.d. kun je kijken op www.elektro-online.nl zit nog eens in de buurt bij je ook.
Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik jequote:Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
We hebben (voor zover ik weet althans) geen "actie-foto's" van dr…maar maak je geen zorgen…die WIL je ook niet zien
Electro-online.nl zit inderdaad wel heel dicht bij…..als ik goed mn best doe, kan ik em nét zien zitten vanuit mn huisjehij's alleen niet zo goedkoop als dat ie beweert te zijn… Dan haal ik t liever effe bij supply-shop.nl of bij de TU natuurlijk
maar hoop eigenlijk een dezer dagen er nog tegenaan te lopen voor een leuk prijsje. T hoeft namelijk geen nieuwe te zijn wat mij betreft; als het er maar een beetje fatsoenlijk uit ziet en al onze troep kan bevatten vind ik t goed
elektro-online is t.o.v. de gemiddelde electra-boer inderdaad wel goedkoop. Gezien ons doeleinde is ie alleen nog te duur, aangezien voor ons de spullen niet nieuw hoeven te zijn. supply-shop.nl levert spullen die veelal uit gesloopte bedrijfspanden e.d. komen en die zijn dus ideaal voor ons. Verder kan ik met flinke korting bij de TU inkopen en dan scheelt de prijs met elektro-online niet veel (vaak dat de TU zelfs nog goedkoper is)quote:Op donderdag 6 april 2006 13:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Als jij zegt dat ik geen foto van der wil zien geloof ik jevraag me alleen af hoe ze dan die gozers meekreeg naar haar werkplek het toilet
Elektro-online was voor mij de goedkoopste in de buurt. Wat ik zo 123 kon zien scheelde het wel degelijk. Kan natuurlijk zijn dat het voor de dingen die jij zoekt niet veel scheelt. Die supply-shop kende ik nog niet, maar staat nu in de favorietjes![]()
T ziet er iets rooskleuriger uit. We hebben weer enkele sponsors weten te regelen, en bij de gemeente een rentelose lening kunnen lospeuteren. (alhoewel we daarvan liever geen gebruik maken als het niet echt noodzakelijk is).quote:Op donderdag 20 april 2006 09:37 schreef Gurb het volgende:
goed bezig, hoe gaat het financieel met de verbouwing (budget was aan het begin toch nog niet rond)?
Zijn alleen urinoirs.... dus als je dát nog vol weet te pissen ben je mn heldquote:Op donderdag 20 april 2006 10:50 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, die 75 mm in dat toilet, zijn dat alleen urinoirs of ook potten? 75 mm is voor een beetje drol veel te klein zonder vermaler.
Helaas nog niets van gehoord. Zodra er wat info over is laat ik het wetenquote:Op donderdag 20 april 2006 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Al wat meer nieuws betreffende de ontruimingsinstallatie / brandmeldinstallatie ?
tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.quote:
ben nog een beetje jong daarvoorquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:25 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tsja...wat let je?? ga je papieren halen, bedenk een mooi bedrijfsplan, loop naar de bank en koop een pand.
Helaas zijn we nog steeds niet open, maar we gaan nu toch echt de goeie kant op. De vloer zit er ondertussen weer in, en de trapleuningen zijn geplaatst (staat nog niet op de foto's).quote:Op maandag 31 juli 2006 11:08 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat, en of jullie al open zijn. Kun je ons wat mer vertellen?![]()
daar komt onze bar tegen te staan. Met mooie glazen planken tegen de muur aan om het zo open mogelijk te houdenquote:
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het tochquote:Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef Marsepein het volgende:
Duidelijk, bedankt voor de info weer. Mooie foto's en al met al begint het er aardig 'af' uit te zien.
Hou ons op de hoogte he, we komen graag op de heropening af
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Helemaal omdat we een goede deal hadden toch? Onbeperkt bieren voor EUR 5,00 was het toch![]()
?
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ikquote:Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
wat voor interieur ga je trouwens gebruiken? ben benieuwd
hmm helemaal mijn wensquote:Op maandag 31 juli 2006 12:43 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t moet een eigentijdse oud-bruine kroeg worden.... Dus donkere kleuren afgewisseld met lichtere tinten... Lastig uit te leggen, maar t gaat wel wat worden denk ik
quote:Op maandag 31 juli 2006 12:44 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
hmm helemaal mijn wens![]()
als je nu ook nog zegt dat je nederlandstalige muziek in het café draait kom ik een keer langs
okquote:Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]niet zo heel veel, maar er komt zo nu en dan wel eens wat langs ja. Meestal begint de avond met wat rock tot een uur of half 11, daarna langzaam richting dance, om te eindigen in jaren 80 / 90 / feest-muziek....
Verwacht dus niet de hele avond door Hazes, Borsato etc, maar je kan met regelmaat bijvoorbeeld De Dijk, Trockener Kecks, Van Dik Hout etc horen
Is nog wel de oude prijslijst overigens....De verwachting is dat het naar 1,50 zal gaan, maar we zijn al jaren de goedkoopste in de omgeving. Is ook een non-profit-instelling met alleen maar vrijwilligers dus vandaar dat we de prijs erg laag kunnen houdenquote:Op maandag 31 juli 2006 13:03 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
ok
zie trouwens op jullie website dat het erg goedkoop is, biertje voor 1.30 wauw dat zie je nergens meer
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:25 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
volgens mij gaat er in het bedrag hier iets mis, maar er is wel een deal te sluiten hoor
zojuist even wat rond gebeld, en vanavond gaan we weer aan de herverbouwing verder. Op het programma staat dus het weghakken van het laatste stuk vloer, en het bouwen van een frame voor een koof om de leidingen heen. Als we er nog aan toe komen willen we meteen vanavond de speaker-kabels erin leggen en 6 XLR-kabels voor mics etc. naar het podium toe.
Nu blijven we nog met 1 puntje in ons maag zitten (Vonkenboer?) en da's namelijk dat we vanaf een "vaste" installatie naar een "mobiel" schakel-paneel willen. Vanaf de stopcontacten lopen drie draden naar onze schakel-kast toe. De schakelaars moeten worden aangesloten met euro-stekkers (zie plaatje)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe gaan we dit aansluiten??ik zat zelf te denken om elke draad naar een las-doos te brengen, en daar met kabel vanuit verder te gaan naar de schakelaars toe. Mag / kan dit zomaar?
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.quote:Wissel schakelaar met kontrolelampje
Kan op 2 manieren worden toegepast:
- lichtje aan als lichtpunt aan is
- of lichtje aan als lichtpunt uit is
+/- ¤ 9,- stuk inclusief btw
Dat hadden we eerst, maar werkt niet handig omdat het niet op 19"-formaat is waarop alle andere hardware ook zit. Je zou dan wel weer een houten plankje op 19" kunnen maken, maar ook dat is al eens geprobeerd en blijkt helemaal butt. Hout is te dik, t zit niet netjes etc.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pff dat durf ik eignelijk niet te zeggen.
Moet het paneel ook echt mobiel zijn ? Anders kun je natuurlijk kiezen voor een een plaat; daar ronde gaten van 7,5 cm uit te boren en daar holle wand dozen in te plaatsen waarin iedere keer apart de kabel van die verlichting op uit te laten komen.
En dan vervolgens inbouw schakelaars te nemen met een controle lampje erin
[..]
- Denk zelf dat dat mooier en makkelijker is, maar je moet wel de ruimte hebben voor die schakelaars.
Want je mag niet zonder meer van een 3 x 2,5² kabel naar een flexibele verbinding; je maakt immers een aderverkleining en een zwak storingsgevoelig punt in de installatie (staat mij iets van bij maar ik kan het niet vinden in de normen)
t zijn ook altijd dezelfde die zeuren heh?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:08 schreef Jheronimus het volgende:
Wanneer gaat de toko nu weer open tjigert, daar ben ik veel benieuwder naar
Een praktijk-cursus barkruk-zittenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:15 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
kroegtijger, welke opleiding heb je gevolgd om een cafe'tje te beginnen?
Wat moet er bekostigd worden dan?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:27 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
btw, jullie kroeg is non-profit... hoe bekostig je alles dan?
Hoe dan welquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:33 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
sorry, zo had ik dat nog niet bekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |