abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 10:19:19 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35904063
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:54 schreef DABAMaster het volgende:
kan me idd een topic van je herinneren. iets over besturingskabels en elektriciteitskabels apart in een gootje, right?

Had ik advies over gegeven zodoende
pi_35905487
waarvoor nog steeds mijn dank

Er zijn overigens weer wat foto's te bewonderen:

de afval-hoop groeit al weer aardig door.... van het weekend weer afvoeren dus

het nieuwe trapgat met de nieuw gestucte muurtjes....

de nieuwe toegangsdeur.... 110cm breed zodat de weg naar de uitgang overal 110cm is

Het nieuwe trapgat van bovenaf gezien

de muur van afstand gezien

Komend weekend de foto's van de trap die gisteren en vandaag geplaatst is
pi_35913385
Lopen we hier potdorie toch weer tegen een probleem op

We hebben na veel wikken en wegen toch maar besloten om gipsplaten tegen het plafond aan te zetten. Dit in verband met brandwerendheid, en het mooi weg kunnen werken van de electrische bedrading e.d. Nu zullen in het plafond een aantal (15 a 20) stopcontacten moeten worden geplaatst voor de aansluiting van de diverse lampen. Deze moeten bereikbaar zijn aangezien er zo nu en dan nog wel eens lampen worden bijgehangen, afgehaald etc.
Het plafond zal van een dubbele laag gipsplaten van 10mm worden voorzien (op advies van de brandweer). Hierin willen we dus graag de stopcontacten hebben (als het kan inbouw). Hoe gaan we die stopcontacten vast zetten?? De ruimte tussen de gipsplaten en het plafond zal zo'n 20cm zijn. De inbouwdozen direct op het plafond vastschroeven zal dus niet lukken. Nu heb ik zitten denk aan een houten balkje er tussen te zetten, maar echt netjes is dat natuurlijk niet. Zijn er nog andere mogelijkheden hiervoor??
pi_35913616
In de bouw noemen ze dat achterhout

je zorgt voor een stuk multiplex of underlayment van 15 x 15 cm (of ergens rond die maat) en monteert die met wat vulhout op de juiste diepte / hoogte / positie ten opzichte van het gipsplaten plafond.
hier schroef je dan een inbouwdoos op vast, sluit je buizen op de inbouwdoos aan, en klaar
pi_35913680
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:55 schreef Gurb het volgende:
In de bouw noemen ze dat achterhout

je zorgt voor een stuk multiplex of underlayment van 15 x 15 cm (of ergens rond die maat) en monteert die met wat vulhout op de juiste diepte / hoogte / positie ten opzichte van het gipsplaten plafond.
hier schroef je dan een inbouwdoos op vast, sluit je buizen op de inbouwdoos aan, en klaar
daar was ik al bang voor dat gaat flink passen en meten worden met het zagen van de gaten in de gipsplaten vrees ik.....
pi_35914125
je kan het ook andersom doen

eerst achterhout monteren, gipsplaten monteren, daarop monteren waar het achterhout zit, en dan als de gipsplaten erop zitten, met een dozenboor de gaten uitboren, en de doos vastzetten (alleen wordt het dan lastig om de buizen erop te zetten ) je kan wel, als je nog een beetje vrije ruimte hebt, eerst een plaat erop zetten, de dozen erin boren, en dan vanaf de zijkant de buizen aansluiten
pi_35918018
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:11 schreef Gurb het volgende:
je kan het ook andersom doen

eerst achterhout monteren, gipsplaten monteren, daarop monteren waar het achterhout zit, en dan als de gipsplaten erop zitten, met een dozenboor de gaten uitboren, en de doos vastzetten (alleen wordt het dan lastig om de buizen erop te zetten ) je kan wel, als je nog een beetje vrije ruimte hebt, eerst een plaat erop zetten, de dozen erin boren, en dan vanaf de zijkant de buizen aansluiten
gaat denk ik niet lukken helaas (weinig ruimte alhier) dus t zal wel wat aan priegelen worden en zo nu en dan een gipsplaatje om zeep helpen

maar weet nu iig wel hoe het gebouwd moet gaan worden, dus dat komt wel goed (hoop ik )
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:29:27 #58
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:45:35 #59
126859 plopje
als ik plop,dan flof jij.
pi_35940285
tvp
als je klaar bent kom ik een pilsje happen

succes er mee
ploperdeplop
pi_35943880
zojuist even een klein blundertje begaan....
de helft van onze tent valt boven de praktijk van een fysio.... we moesten even t een en ander weg moesten hakken onder de vloer (boven het plafond dus) maar gingen er vanuit dat het muurtje tussen onze beneden-verdieping en de fysio een metertje verderop stond..... niet dus
gevolg: een hoop geschreeuw van beneden en binnen 10 seconden een boze kwakzalver over de vloer met de vraag waarom we in godsnaam een gat in het plafond van zn wachtkamer aan het hakken waren
geluk bij een ongeluk was dat hij binnenkort dat toch wilde veranderen en we dus konden volstaan met een plaatje over het gat heen te schroeven
pi_35944738
Over die gietvloer die jullie willen doen. De HMH wordt toch een flinke ijsbaan tijdens een dancefeest hoor..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_35982487
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:46 schreef Realzm het volgende:
Over die gietvloer die jullie willen doen. De HMH wordt toch een flinke ijsbaan tijdens een dancefeest hoor..
mwoch, het zal wat dat betreft wel los lopen.... vergeet niet dat in de HMH iets meer mensen zijn dan bij ons en dat wij liever bier naar binnen gieten dan over de vloer heen
pi_35986018
pfff, wat we nou weer tegen zijn gekomen..... Het is een wonder dat de electrische installatie überhaubt nog gewerkt heeft. Ik heb nog nooit zo'n spagetti van leidingen gezien. Er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen. De buren blijken al jarenlang een aantal lampen op onze groepenkast te hebben aangesloten (die zitten nu dus in t donker, en als tegenprestatie hebben we hun tv-kabel maar even afgetapt, met het oog op het komende WK ). We gaan er voor het overzicht maar alles uit trekken wat er nu nog zit... Van kleurcodes hebben ze nog nooit gehoord; vanaf de groep wordt al direct met blauw/zwart/groen-geel gewerkt soms....het is een regelrechte tranentrekker.
We gaan komende week de groepenkast verplaatsen (vanuit de kast bij de voordeur naar achter de bar) en daarbij meteen alles opnieuw aanleggen.
pi_35986955
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:56 schreef kroegtijger het volgende:
We gaan komende week de groepenkast verplaatsen (vanuit de kast bij de voordeur naar achter de bar) en daarbij meteen alles opnieuw aanleggen.
Mag dat wel? De meterkast moet toch binnen een straal van 1 a 2 meter van de voordeur zitten.?
pi_35988132
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:31 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mag dat wel? De meterkast moet toch binnen een straal van 1 a 2 meter van de voordeur zitten.?
Volgens mij geldt dat alleen voor de meter en hoofdschakelaar...die blijven ook daar zitten...alles daarachter wordt wel verplaatst
  maandag 13 maart 2006 @ 13:32:52 #66
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35988852
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:45 schreef plopje het volgende:
tvp
als je klaar bent kom ik een pilsje happen

succes er mee
We verwachten dan ook een groot openingsfeest waarbij heel Fok! K&W wordt uitgenodigd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35988886
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:32 schreef sanger het volgende:

[..]

We verwachten dan ook een groot openingsfeest waarbij heel Fok! K&W wordt uitgenodigd
uiteraard....
en dat voor slechts ¤25,- toegang...... t is bijna voor niets

de verbouwing moet toch ergens van betaald worden heh
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 17:35:28 #68
92034 crew  Vonkenboer
pi_35996446
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

uiteraard....

Dat gat in de begroting dat doet het hem zeker he
pi_35996588
Ach, voor een avondje all in, (Hapjes drankjes e.d.) met mede fokkers van K&W heb ik best 25 euro over!
  maandag 13 maart 2006 @ 18:03:39 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35997219
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

uiteraard....

Ik neem aan dat die ¤ 25,= inclusief alle hapjes en drankjes is? Dan ben ik namelijk zeker van de partij!

Misschien meteen een Fok! K&W meet van maken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36009555
erm....nee...erm....die 25 euro, dat is erm.....

kut....hier kom ik zeker niet meer onderuit??
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 17:14:57 #72
92034 crew  Vonkenboer
pi_36028111
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:43 schreef kroegtijger het volgende:
erm....nee...erm....die 25 euro, dat is erm.....

kut....hier kom ik zeker niet meer onderuit??
Hier kom je idd niet meer onderuit
pi_36032978
Zullen we vast een datum voorstellen?
pi_36033237
ik had t gewoon stil moeten houden...die hele verbouwing

hopelijk eind april klaar
pi_36033495
Oooo dat komt heeeeeel mooi uit. Want zoek maar eens op wat 2 mei 2005 voor belangrijke dag was (voor FoK)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')