en jij gelooft hemquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:43 schreef pikki het volgende:
[..]
Robbert zei in het interview dat hij het woord ook zo "gezien" heeft .
Zo.. welkom in de wondere wereld van de realiteit!! Zo gaat het zelfs in het strafrecht!quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:43 schreef CarDani het volgende:
[..]
Als je liever aanneemt dat iemand de boel bedriegt......... ben ik ffe blij dat ik niet vals beschuldigd wordt en dat jij mij dan moet berechten![]()
Jij mag vast wel komen, jij bent immers neutraal.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:02 schreef CarDani het volgende:
Ik heb een leuke brief geschreven en die ga ik vandaag opsturen.
Ik ben heel benieuwd of ik mag komen voor een reading.
alsjeblieft manquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:25 schreef pikki het volgende:
[..]
Ja, genver is msc een afkorting van genever ......gen'ver of zoiets ....
Pffffff....en jij blijft natuurlijk stug volhouden dat Martin Luther King zichzelf had ingesmeerd met schoensmeer....quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:02 schreef Mdk het volgende:
[..]
Zo.. welkom in de wondere wereld van de realiteit!! Zo gaat het zelfs in het strafrecht!
Bij wettig en overtuigend bewijs kan iemand worden veroordeeld.
Wanneer iemand meerdere keren door de mand valt zoals Robbert zal dit zeker als OVERTUIGEND bewijs worden gezien door alle mensen die de realiteit nog een beetje voor ogen hebben.
Maar goed.. jij gaat me straks waarschijnlijk ook vertellen dat Ted Bundy onschuldig was.![]()
Haha, maar wel met een "wolkje" scepsis hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:03 schreef Stenny het volgende:
[..]
Jij mag vast wel komen, jij bent immers neutraal.![]()
http://www.skepsis.nl/inhoud184.pdfquote:SKEPTER 18(4), WINTER 2005
Dit nummer is leverbaar vanaf 20 februari
Robbert: van zorgenkind tot wonderman
Het geheim van orbs en lichtbollen
Hortensiaroof en massawaan
Pionier in de parapsychologie
Maatschappelijke kwakzalvers
Congres: Gaat de Verlichting uit?
Broeden op het broeikaseffect
Complotdenkers in opmars
Ontslakken in een roestbad
Staya Erusa: een openbaring
Een bedrijfscursus HBDI
David Irving onder arrest
Inedia: Leven van lucht
U kunt een pdf-file van de inhoudsopgave bekijken.
Ook op de nieuwspagina staat informatie over de inhoud.
quote:verschijnt binnenkort
VAN ZORGENKIND TOT WONDERMAN
Zorgenkind Robbert van den Broeke werd met hulp van spirituele energieėn een heel bijzondere jongen die graancirkeldeskundigen veel kon vertellen over intelligente lichtbollen. Maar zijn tv-carričre als wonderfotograaf en medium was minder succesvol.
ORBS EN LICHTBOLLEN
In de 21ste eeuw zien Nederlanders geen rare lichtjes meer aan de hemel, maar rare vlekjes op hun foto’s. De verklaring is eenvoudig: stof dat voor de lens zweeft, maar er blijven nog vragen over.
HORTENSIAROOF EN MASSAWAAN
De golf van berichten over inbrekerstekens op huizen en ‘gesnoeide’ hortensia’s lijken op de befaamde autoruitenpaniek van Seattle: alomtegenwoordige onbenulligheden worden door de media opgeklopt tot iets sinisters.
PIONIER IN DE PARAPSYCHOLOGIE
Het eerste parapsychologische laboratorium werd honderd jaar geleden door Floris Jansen in Amsterdam geopend..
ROESTIG VOETENBAD
Een skepticus liet zich ontslakken met de AquaDetox, en zag hoe afvalstoffen veroorzaakt door elektrosmog zijn lichaam via de tenen verlieten. Of was het gewoon roest van elektroden die in zout water aan het oplossen waren?
MAATSCHAPPELIJKE KWAKZALVERS
Sociale wetenschappers zijn kwakzalvers als ze adviezen geven zonder voldoende te weten. Dat komt helaas nogal eens voor. De sociale wetenschap kan echter heel goed ideologieėn doorprikken.
BROEDEN OP HET BROEIKASEFFECT
De astronoom prof. De Jager onderzoekt de vraag of en in welke mate een verhoogde activiteit van de zon medeverantwoordelijk zou kunnen zijn voor de opwarming van de aarde. Maar mag je dat nog wel onderzoeken of moet je al een antwoord hebben?
GAAT DE VERLICHTING UIT?
Verslag van het Skepsiscongres met lezingen van Paul Cliteur (Verlichting), Hijme Stoffels (secularisatie), Rijk van Dijk (pinksterkerken) en Hans Jansen (moslimfundamentalisme).
ANDERE ONDERWERPEN
• Complotten in opmars
• Een bedrijfscursis HBDI
• David Irving onder arrest
• Staya Erusa geopenbaard
• Inideia: leven van lucht
• Vaste rubrieken
Nee bij de les blijven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:07 schreef CarDani het volgende:
Ontslakken in een roestbad???
He gadverdamme, daar is die Irene 'Alles voor de centen' Moors ook weer met dat voldane hoofd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:06 schreef Stenny het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.skepsis.nl/inhoud184.pdf
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee bij de les blijven.Ik moet toch zeggen dat de heertjes niet stil gezeten hebben, dit verdient enig respect.
![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee bij de les blijven.Ik moet toch zeggen dat de heertjes niet stil gezeten hebben, dit verdient enig respect.
![]()
quote:
Ik kan het wel waarderen dat zij bijvoorbeeld ook al de film Staya Erusa meegenomen hebben in hun nieuwste nummer. Ook van deze film ben ik niet gecharmeerd, maar het ligt er niet aan dat ik sceptisch ben, maar wel dat ik kritisch ben. Ik schat in dat de film geen lof zal oogsten bij Skepsis.nl...quote:
Gaan wij Robberts manager worden met zijn allen!quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:28 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is een heel normaal menselijk fenomeen dat zulks in overleg en in een twee weg communicatie gaat, over en weer worden ideeėn geboren en krijg je aanbiedingen, waar je al dan niet op in kunt gaan. Jij kan niet voor Robbert spreken tenzij jij hem zelf bent.![]()
Het valt mij op dat alle Robbert 'aanhangers' opvallend defensief zijn nu.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:17 schreef Indirah het volgende:
[..]
Gaan wij Robberts manager worden met zijn allen!
Ik denk dat dit inderdaad aan Robbert zelf is wie hij wel of niet te woord wil staan!
Haiquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Omdat astrologie een neven activiteit is, ik heb ook nog een ander beroep![]()
sceptisch en kritisch ligt vrij dicht mij elkaar hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:17 schreef Stenny het volgende:
[..]
[..]
Ik kan het wel waarderen dat zij bijvoorbeeld ook al de film Staya Etrusa meegenomen hebben in hun nieuwste nummer. Ook van deze film ben ik niet gecharmeerd, maar het ligt er niet aan dat ik sceptisch ben, maar wel dat ik kritisch ben. Ik schat in dat de film geen lof zal oogsten bij Skepsis.nl...
Ze heeft de tijd van Robbert zelf gekregen, zei ze. Opvallend hoe defensief jij, Car Dani en Pikki weer zijn. Wees nu toch eens open. Ik heb geopend met het goede nieuws dat Robbert wil samenwerken met de wetenschap. Dit zei hij zelf op Omroep Brabant. Het lijkt wel of jullie dit niet eens willen zien, zo bang zijn jullie (?) dat Robbert onderuit gaat. Ik ben nergens bang voor, ik zie het allemaal graag met een open vizier tegemoet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:19 schreef Indirah het volgende:
[..]
Hai
In welke graad staat Robberts ascendant?
Ik dacht dat zijn geboortetijd nergens bekend was, ook niet enkele topics terug dacht ik ergens gelezen te hebben..
Of heb je die uitgependelt?
Nee hoor ....het begint nu te jeuken bij de afzeikers, en zij beginnen te gaanquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het valt mij op dat alle Robbert 'aanhangers' opvallend defensief zijn nu.![]()
defensief of terecht ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
dat krijg je nu eenmaal als je iemands geloof aan de kaak steltquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Toch benoem ik het liever met kritisch. Nogmaals: iemand die Benjamin Creme en de wederkomst van Maitreya serieus neemt (de filmmakers van Staya Erusa), neem ik niet serieus. Voor mij geen meesters, ow nee.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:20 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
sceptisch en kritisch ligt vrij dicht mij elkaar hoor![]()
sceptisch wil niet zeggen dat je er geen bal van geloofd..maar dat weet jij ook wel
Waarom zegt ze in een ander topic dan dat ze zijn gegevens niet had en nu opeens wel?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:21 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ze heeft de tijd van Robbert zelf gekregen, zei ze. Opvallend hoe defensief jij, Car Dani en Pikki weer zijn. Wees nu toch eens open. Ik heb geopend met het goede nieuws dat Robbert wil samenwerken met de wetenschap. Dit zei hij zelf op Omroep Brabant. Het lijkt wel of jullie dit niet eens willen zien, zo bang zijn jullie (?) dat Robbert onderuit gaat. Ik ben nergens bang voor, ik zie het allemaal graag met een open vizier tegemoet.
sluit het een het ander uit?quote:
de afzeikers?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:21 schreef pikki het volgende:
[..]
Nee hoor ....het begint nu te jeuken bij de afzeikers, en zij beginnen te gaanliggen woelen in hun beddeke ....
![]()
Wat zou het makkelijk zijn als jij rechter was..quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:43 schreef CarDani het volgende:
[..]
Als je liever aanneemt dat iemand de boel bedriegt......... ben ik ffe blij dat ik niet vals beschuldigd wordt en dat jij mij dan moet berechten![]()
ik snap wat je bedoelt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:22 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Toch benoem ik het liever met kritisch. Nogmaals: iemand die Benjamin Creme en de wederkomst van Maitreya serieus neemt (de filmmakers van Staya Erusa), neem ik niet serieus. Voor mij geen meesters, ow nee.
Op mij komt jullie gedrag uitermate defensief over. Robbert heeft de vrijheid hier te posten en misschien doet hij dat ook wel. Er is niets mis mee als wij blij zijn met zijn nieuws op Omroep Brabant dat hij met de wetenschap wil samenwerken. Echter lijkt het wel of jullie het maar niets vinden dat hij dit gezegd heeft. Heeft hij zich 'vertippt' misschien dan? Ja, dit is weer Duits, het betekent: heeft hij teveel gezegd, teveel toegezegd?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:21 schreef Indirah het volgende:
[..]
defensief of terecht ?![]()
ik weet niet hoe jij omgaat met je medemens, maar respect staat hoog in mijn vaandel!En zeker ook vrijheid in het leven vind ik zeer belangrijk.
Niemand beslist voor mij in mijn leven ik beslis zelf, en zo ga ik idem met anderen om.
Ik vind het gewoonweg raar om buiten Robbert om kontakt te zoeken met anderen om zo ervoor te zorgen dat mensen kontakt op nemen met Robbert zelf.
Nieuwe TRU Film: Staya Erusaquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt.
Ik ken overigens die hele film niet...wat is het?
als je jezelf toevoegt op msn heb ik de film in de vorm van filetje voor jequote:Op woensdag 8 februari 2006 15:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt.
Ik ken overigens die hele film niet...wat is het?
Graag precieze bron? Link naar pagina waar staat dat zij de gegevens van Robbert niet heeft?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:23 schreef Indirah het volgende:
[..]
Waarom zegt ze in een ander topic dan dat ze zijn gegevens niet had en nu opeens wel?
Robbert zei: ze hebben het mij nooit gevraagd, ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:25 schreef Stenny het volgende:
[..]
Op mij komt jullie gedrag uitermate defensief over. Robbert heeft de vrijheid hier te posten en misschien doet hij dat ook wel. Er is niets mis mee als wij blij zijn met zijn nieuws op Omroep Brabant dat hij met de wetenschap wil samenwerken. Echter lijkt het wel of jullie het maar niets vinden dat hij dit gezegd heeft. Heeft hij zich 'vertippt' misschien dan? Ja, dit is weer Duits, het betekent: heeft hij teveel gezegd, teveel toegezegd?
Luister nog eens: hij wil samenwerken met onderzoekers. Waar ben je bang voor Pikki?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:28 schreef pikki het volgende:
[..]
Robbert zei: ze hebben het mij nooit gevraagd, ...
Dus eerst afzeiken deden de skeppers .![]()
ik hoef mezelf niet op msnquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
als je jezelf toevoegt op msn heb ik de film in de vorm van filetje voor je![]()
Als er nog meer liefhebbers zijn![]()
Misschien kan ik 'm ook wel bij usendit uploaden ff kijken of dat werkt....
In het interview was duidelijk te horen dat hij heel goed van alles op de hoogte is, zelfs de bron van de geneologie site noemde hij en hij leek i.m.o. zelfs wel verguld met het feit dat genverbrander woord van het jaar is geworden. Ik zet erop in dat hij zeer regelmatig hier meeleest en zelfs hier post, misschien via iemand anders. Ja, en hij weet ook wie 'Sten Oomen' is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:29 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Will the real Robbert please stand up.....nah ik denk niet dat ie hier post eigenlijk
Waarom vind jij die graad van de ascendant zo belangrijk?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:19 schreef Indirah het volgende:
[..]
Hai
In welke graad staat Robberts ascendant?
Ik dacht dat zijn geboortetijd nergens bekend was, ook niet enkele topics terug dacht ik ergens gelezen te hebben..
Of heb je die uitgependelt?
explainquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Stenny het volgende:
Er staat weer heet nieuws aan te komen, vanavond op RTL Boulevard.Uit eerste bron.
![]()
ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Stenny het volgende:
Er staat weer heet nieuws aan te komen, vanavond op RTL Boulevard.Uit eerste bron.
![]()
Oh, dat maakt me wel nieuwsgierig. Is het onthullend, of weet je dat nog niet?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Stenny het volgende:
![]()
Jan Willem Nienhuys van Skep is geļnterviewd, ik wacht op zijn toestemming om zijn e-mail aan mij hier te publiceren.quote:
Lijkt me, als je astrologie serieus neemt, vrij relevant dan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:34 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Die verteld alleen maar hoe iemand zich aan de "buitenwereld" presenteerd, niet meer en niet minder.
Toch denk ik niet dat het Pikki is...jij wel he?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:31 schreef Stenny het volgende:
[..]
In het interview was duidelijk te horen dat hij heel goed van alles op de hoogte is, zelfs de bron van de geneologie site noemde hij en hij leek i.m.o. zelfs wel verguld met het feit dat genverbrander woord van het jaar is geworden. Ik zet erop in dat hij zeer regelmatig hier meeleest en zelfs hier post, misschien via iemand anders. Ja, en hij weet ook wie 'Sten Oomen' is.![]()
Om te melden dat Robbert wel mee wil werken aan een onderzoek toch? Ben wel benieuwd hoor!quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik heb inmiddels gemaild naar de directeur van het Parapsychologisch Instituut in Utrecht en naar professor Bierman van de UvA. Ben benieuwd, als ik antwoord krijg laat ik dat jullie natuurlijk direct weten
Nu ga ik Paravisie nog mailen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |