300 euro heb je een leuk setjequote:Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef HMaster-II het volgende:
Falcon Eyes setje aanschaffen.. 2 statieven, 2 flitseres en een Plu en een softbox...
uhh nee, maar hij stond ik een ander topic... mag ik die dan niet ook hier plaatsen?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:15 schreef RonaldV het volgende:
Dawnbreaker, ik neem aan dat je van BB of Prupke wel toestemming hebt gehad voor het gebruik van hun foto/bandbreedte?
Eigenlijk niet. Maar BB is hier, laat hij het maar zeggen.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
uhh nee, maar hij stond ik een ander topic... mag ik die dan niet ook hier plaatsen?
er staan rechten op foto'squote:Op zondag 5 februari 2006 20:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
uhh nee, maar hij stond ik een ander topic... mag ik die dan niet ook hier plaatsen?
zolang hij op onze server staat mag hij hier blijven staanquote:Op zondag 5 februari 2006 20:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Maar BB is hier, laat hij het maar zeggen.
dat ziet er zeer leuk uit...quote:Op zondag 5 februari 2006 20:36 schreef blackbully het volgende:
voor minder heb je dit en heb je dus meer instel mogenlijkheden
Dat is een mooier setje inderdaad...quote:Op zondag 5 februari 2006 20:36 schreef blackbully het volgende:
voor minder heb je dit en heb je dus meer instel mogenlijkheden
Wordt geleverd;quote:Op zondag 5 februari 2006 20:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dat ziet er zeer leuk uit...
p.s. daar zitten de statieven en alles bij?
soms handig als catchlightquote:Op zondag 5 februari 2006 20:39 schreef blackbully het volgende:
dit kan of met je normale flits van je cam. (ze reageren namelijk op licht)
waar kan ik dit navragen... ik heb zelf D50 en lijkt me niet fijn om nog met je standaart flitser erbij te gaan flitsen.... maar hoe weet ik hoe mijn D50 de flitsers aanstuurt?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:39 schreef blackbully het volgende:
waar je rekening mee moet houden is dat je de flitsers aan moet sturen.
dit kan of met je normale flits van je cam. (ze reageren namelijk op licht)
het kan met een kabeltje (als dat in je cam kan bij mijn D70 kan dat dus niet)
ik heb daarom een RF trigger. dan kan ik draadloos de flitsers aansturen.
en hoef dus niet mijn flits te gebruiken. wat weer fijn is als je dus schaduw effecten wil hebben
9 van de 10 hebben een lichtgevoelige cel erin zitten , anders kun je een radio / infrarood trigger nemen met zend en ontvang unit , deze prik je in de stereojacket plugquote:Op zondag 5 februari 2006 20:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
waar kan ik dit navragen... ik heb zelf D50 en lijkt me niet fijn om nog met je standaart flitser erbij te gaan flitsen.... maar hoe weet ik hoe mijn D50 de flitsers aanstuurt?
die wil ik nog voor erbijquote:Op zondag 5 februari 2006 20:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
deze is traploos instelbaar voor 150 watt/s
http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_127&products_id=1161
hoe kleiner je ruimte en dichter je op het model moet werken
des te belangrijker wordt het om je licht goed te kunnen afstellen
je kan alleen via je hotshoe je flitser aansturen.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
waar kan ik dit navragen... ik heb zelf D50 en lijkt me niet fijn om nog met je standaart flitser erbij te gaan flitsen.... maar hoe weet ik hoe mijn D50 de flitsers aanstuurt?
is fijn dingetje , ik gebruik ze voor uitlichten lowkey en voor de achtergrond flink wit maken , ze kunnen je achtergrond tot F32 overbelichtenquote:Op zondag 5 februari 2006 20:52 schreef blackbully het volgende:
[..]
die wil ik nog voor erbij
morgen eens bellen
En we hebben een portemonnee van uienleer....quote:Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef blackbully het volgende:
hebben de zware al staan maar wil nog wat meer mogenlijkheden hebben.
net als dat ik wat accesoires mis. wil nog wat verschillende plu\'s softboxen, een snoot en een kleppenset.
dan weer nieuwe lampjes er bij zoals een PC-Spot. om mooie scherpe aftekening te kunnen creeren
Klopt dat het heel wat kost idd.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef lostminds het volgende:
goedkope hobby is het zeker niet
als ik bedenk wat het allemaal al gekost heeft
en dan nog maar te zwijgen over wat ik allemaal nog op m'n verlanglijstje heb staan![]()
en dan heb ik het maar over stoelen kussens euh kleding euhquote:Op zondag 5 februari 2006 23:12 schreef lostminds het volgende:
da's nou juist wat een hoop mensen onderschatten
als je eenmaal een stuk of 4-5 lenzen hebt dan heb je wel genoeg
maar backdrops, doeken, klemmen, statieven, lampen, softboxen, reflectieschermen, tassen, koffers, etc etc kosten helaas ook veel geld
gelukkig zijn een hoop van die dingen in delen aan te schaffen
zo ben ik ook begonnen, 2 bouwlampen en een reflectieschermquote:Op zondag 5 februari 2006 23:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
of zoals ik met dit topic wil proberen...
zelf na te maken.
ow vandaar dat je iedere keer zo weinig aan hebt, ik maar denken dat het erotisch bedoeld wasquote:Op zondag 5 februari 2006 23:15 schreef prupke het volgende:
[..]
en dan heb ik het maar over stoelen kussens euh kleding euh![]()
ow sorry dacht je dat echt?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef lostminds het volgende:
[..]
ow vandaar dat je iedere keer zo weinig aan hebt, ik maar denken dat het erotisch bedoeld was![]()
lekker portable ookquote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef blackbully het volgende:
en een soort ringflitser voor de doe het zelver
[afbeelding]
en aluminiumfolie doet ook wonderenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:27 schreef lostminds het volgende:
[..]
lekker portable ook![]()
@dawnbreaker
goedkoopste reflectieschermen zijn piepschuim platen bij de bouwmarkt
dat verklaart de warme achtergrond kleurquote:Op zondag 5 februari 2006 23:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
nope, alleen zolderraam licht van links en bouwlamp licht reflecteren op de muur van schuin-voor-rechts.
Gewoon portretten en soms misschien een keer product.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:59 schreef PKfotografie het volgende:
ehhh wat wil je er gaan schieten?
mensen/ portretten dan dus
of wil je meer iets doen aan product fotografie?
ps. ga eens in die ruimte staan met je camera en maak wat foto's van je man, staand zittend liggend , en kijk of de ruimte dus groot genoeg is voor je.
heb zelf in zo'n ruimte wel eens geschoten maar vond het teklein (hebben toen dus 2 ruimtes omgewisseld nu gaat het wel)quote:Op zondag 30 juli 2006 01:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gewoon portretten en soms misschien een keer product.
Maar goede tip, zal morgen eens kijken, thnx.
al eens in een studio geschoten? voor je er geld aan gaat uitgeven?quote:Op zondag 30 juli 2006 01:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gewoon portretten en soms misschien een keer product.
Maar goede tip, zal morgen eens kijken, thnx.
Dat mag ik binnenkort gaan doen bij een vriend van ons die een studio heeft, ben er wel een aantal keer bijgeweest maar heb zelf nog niet geschoten.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:13 schreef blackbully het volgende:
[..]
al eens in een studio geschoten? voor je er geld aan gaat uitgeven?
je woont denk ik redelijk in de buurt dus als je een keer langs wil komen roep je maar op de mail of msn.
binnekort inieminie studio meet groningen.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:39 schreef MotionMan0 het volgende:
ik ben wel benieuwd hoe iedereens studio in totaal eruit ziet incl apparatuur enzo.....
Ik ookquote:Op zondag 30 juli 2006 01:39 schreef MotionMan0 het volgende:
ik ben wel benieuwd hoe iedereens studio in totaal eruit ziet incl apparatuur enzo.....
zal ik dan maar aftrappen?quote:Op zondag 30 juli 2006 01:39 schreef MotionMan0 het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2006 01:42 schreef blackbully het volgende:
[..]
binnekort inieminie studio meet groningen.
intresse? dan overleg ik met de rest
aha, ik dacht al, maar goed hoor!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:52 schreef Shark.Bait het volgende:
Drie studio topics gemerged naar 1, mocht iemand zich afvragen wat er gebeurd is
Dank je voor je reactie. Je foto's zien er erg mooi uit !quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:33 schreef PKfotografie het volgende:
ga voor de falconeyes.
4 seconde wachten voor je weer kan flitsen is erg lang.
maar van falconeyes is er ook een DE(getal) B serie die is ook traploos.
zelf werk ik met de DE300B voornamelijk. en dat bevald prima.
tuurlijk,quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:24 schreef ienemien het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie. Je foto's zien er erg mooi uit !. Mag ik vragen met wat voor camera je werkt en wat voor objectief ?
Je vergeet er bij te vermelden dat jouw studio groter is als het huis van veel mensenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:28 schreef morpheus_at_work het volgende:
jinbei is ook goed en stabieler dan falcon eyes , ik heb nu falcon eyes maar ga er wat jinbei bij nemen
ik heb 1x 900 watt/s , 2x 600 watt/s , 1x 500 watt/s , 2x 150 watt/s , wil er 2x 400 of 2x 600 bij hebben
het is nu 20m2 groter geworden (opslag) , sinds je laatste keer , en jullie hangen aan de muur op 40x60 met jullie handen op de buik foto , ruimte is 12 meter diep en 5,20 breed en 3,20 hoogquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:21 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te vermelden dat jouw studio groter is als het huis van veel mensen![]()
Ik denk dat lang niet iedereen dat kwijt kan in zijn thuis studio hoor
wow gaaf hoor. We komen nog wel een keer kijken als dat mag.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
het is nu 20m2 groter geworden (opslag) , sinds je laatste keer , en jullie hangen aan de muur op 40x60 met jullie handen op de buik foto , ruimte is 12 meter diep en 5,20 breed en 3,20 hoog
en losse opslag nu van 4x5 waar alle spullen bewaard kunnen worden , zal wel fotos gaan posten als het helemaal af is
je weet wat ik gezegd heb als je een keer wil oefenen met shooten moet je het gewoon aangevenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:47 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
wow gaaf hoor. We komen nog wel een keer kijken als dat mag.
Beetje afhankelijk hoeveel je op je stoppen/groepen wilt/gaat/kunt zetten ook.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:13 schreef snakelady het volgende:
Ok, misschien een vreemde vraag maar hoeveel stopcontacten heb je minimaal nodig?
op 1 stopcontact kun je 2 flitsers kwijt. (4 als het 300W max is)quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:13 schreef snakelady het volgende:
Ok, misschien een vreemde vraag maar hoeveel stopcontacten heb je minimaal nodig?
zo 'gewoon' is het niet hoor, er zijn immers 3 dimensies, dus dat biedt ruimte voor 2 hoeken van 45 graden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:09 schreef Toeps het volgende:
45 graden, lijkt me gewoon van schuin voren. En als je dat van 2 kanten doet, heb je dus niet van die nare schaduwen.
Dank je wel!!quote:
Iemand?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:05 schreef 19_William_78 het volgende:
Alle sets die hier worden beschreven, zijn die ook geschikt voor een D50 met SB-600 en dubbel kit?
Ik heb namelijk straks (als mijn huisje eindelijk wordt opgeleverd!!! ) een kamer van 16m2 over en wil daar een studio van maken voor portret en productfotografie.
Graag wat tips, hints, links enz enz..
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.quote:
Oke, thanks!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.
De meesten hebben een stusioset in combinatie met een radio-trigger. Zo kan je draadloos de flitsset bedienen. Je kan ook zoals jij mogelijk wil, de lampen laten afgaan samen met je SB-600 die je aan je camera hangt. En er is ook een mogelijkheid dat je de lampen aan je camera verbind met de bijgeleverde kabel.
Ik kijk even op de FotoSG.nl site (link naar zelfde setquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:05 schreef 19_William_78 het volgende:
[..]
Oke, thanks!
Heb namelijk een leuke set gezien ( http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=2429 ) maar wil graag weten of dit dus een mogelijkheid is of dat ik nog spullen nodig heb.
Ik zal grotendeels portretfoto's gaan maken met daarnaast wat productfotografie.
Ben benieuwd
Dan heb je geen connector voor die kabel... Heb ik ook niet..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil ook wel zo'n stusioset HM2
mijn radiotrigger begint de laatste tijd moeilijk te doener zit zo'n verloopstekkertje tussen (zo'n soort koptelefoonstekker die 'm van klein naar groot maakt) ik moet de trigger met tape aan het statief vastplakken, elk beweginkje en dat ding maakt geen contact
en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik met die kabeltjes moet werken. Ik kan nergens een gat in mijn camera vinden waar het andere eind van het snoertje in moet
Die kabel kan je gebruiken op een lichtmeter (heb ik dus wel) en of kan je aan bepaalde types camera's hangen.. Mijn 300D heeft het nietquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb zijn kleine broertje:
[afbeelding]
en bij de flitsset heb ik twee lange sync kabels meegeleverd gekregen. maar daar heb ik dus nog nooit gebruik van gemaakt. geen idee hoe die werken
Ik wil ook een 3e lamp erbijquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:07 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb de kleine
en ja ik moet nodig investeren in een extra lamp
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.quote:
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.
Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
Als ik het goed zie, heb je hier zo'n beetje de Toeps-interpretatie van de 45 graden gevolgd no offence Toepsquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:34 schreef PureMoments het volgende:
Thanks vliegenvanger.
Gebruik nu wel een softbox, maar een paraplu erbij is dus denk ik wel handig?
Ik zal eventjes een kleine foto plaatsen van wat ik bedoel... Nog meer tips zijn van harte welkom.
[afbeelding]
(Gaat eventjes niet om de compositie of houding van de modellen)
Dat is net hoe je het benadert natuurlijk. Ik kan wel id-en verzinnen met 10 lampen, maar ik ken mijn beperkingen. Ik heb geen tien lampen, en ik ben nog niet ervaren genoeg om met 10 lampen te werken. Dus beperk ik me voorlopig tot id-en met 1 of 2 lampen, en evt een reflectiescherm (of 2).quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..
Het probleem met lampen en sets is, dat je steeds meer ideeen krijgt ...![]()
okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinigquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.
Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinig
Die foto's zie je ook niet, omdat ik simpelweg de modellen er niet voor heb..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopen
En die foto's laten ook nog eens zien dat jij die 2 lampen behoorlijk onder de knie hebt imho.
Ik weet nog wel een set bij een winkel te liggen, maar die zijn allen africhtbaar op 100% of 50% en dat is niet werkbaar..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:17 schreef freud het volgende:
HM2, is het geen idee om dan een paar oude flitsers te kopen en die in slave te gebruiken? Ik zou ook graag een 3e flitser met softbox kopen (heb er nu 2 met plu), maar met oude flitsjetser en reflector kom ik ook een eind. Jij hebt echt leuk spul staan, en zou me inderdaad even daar eerst mee uitleven, voordat je meer dingen gaat doen. Als je een shoot in gedachten hebt die echt meer flitsers nodig hebben, dan zou je altijd kunnen kijken of je er even eentje kan lenen of zo. Beetje jammer dat je in het buitenland woont.
Vonkontstekinkje met afstandsbediening?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:52 schreef freud het volgende:
Hoe zet je magnesium poeder in slave mode?
echter hoe kan ik deze set inplaats van op Slave te laten draaien gewoon aansturen met mijn camera ( Nikon D50) aangezien ik hier verder geen sync aansluiting oid op heb volgens mij.quote:http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_127&products_id=5108
Specificaties:
- Vermogen: 200ws
- Richtgetal: 50 (100iso)
- Vermogen regelbaar: 1/8 - 1/1
- Kleurtemperatuur: 5600 kelvin
- Instellamp: 50watt (halogeen)
- Laadtijd: 4,5 seconden (vol vermogen)
- Remote: On - Off
- Slave unit (ontvangst flits)
- Gewicht: 0,6 kg
- Afmeting: 196x115x110mm
Wordt geleverd:
2x Flitskop 200ws SS200F
2x Statief 240cm
2x Softbox 50x70cm
1x Sync kabel
2x 220volt kabel
gebruik maken van een radio-trigger... Dat is een zender die je op de flitsschoen zet en die maakt contact met de ontvanger die je aan de flitskop hangt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:34 schreef x-tremed het volgende:
ik heb nou boven de winkel van een goede vriend van me een ruimte van totaal ongeveer 15x10 meter die ik mag gebruiken en inrichten als studio, nou ga ik straks eerst beginnen met alles met gipsplaten te beplakken en daarna wit verfen (is nu alleen hout boven) en vervolgens aantal achtergrond systeempjes maken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende set
[..]
echter hoe kan ik deze set inplaats van op Slave te laten draaien gewoon aansturen met mijn camera ( Nikon D50) aangezien ik hier verder geen sync aansluiting oid op heb volgens mij.![]()
Misschien is de oplossing hiervoor allemaal heel simpel hoor maar ik ben ook nog maar klein beetje fotodigibeet op dit gebied
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:57 schreef PKfotografie het volgende:
aanvullende info:
de apparatuur in de studio bestaat uit:
2x een statief met daarop een falconeyes DE-150B flitser
2x een statief met daarop een falconeyes DE-300B flitser
2x een witte plu 70cm
2x een gouden plu 100cm
2x een softbox 70bij 70 geloof ik
1x een RF triger voor 1 fliser (rest staat slave)
1x een ophang systeem voor 2 achtergrond rollen
1x een reflectiescherm 5voudig (aan kleuren)
verder wat kabel , wat papier en wat doek.
er zit een instel lamp in. dus je zou het als continu aan kunnen zetten. echter geeft dat niet erg veel licht. en is het een dure vorm van verlichting.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:58 schreef Steffieheart het volgende:
Nu kom ik met mijn stomme vraag!
Ik zie dat je flitsers hebt van falconeyes, kun je zo'n flitser ook als continu lamp aanzetten?
Of is het echt een flitser..
[..]
quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:05 schreef PKfotografie het volgende:
doek is vaak fijn als je veel mensen gaat fotograferen omdat ze het leuk vinden aan de wand.
(batik- geeft vaak wel een leuke sfeer. niet creatief. maar wel makkelijk als je snel een gezin op de foto moet zetten)
papier is lekker egaal. dus fijn als je wat meer wil spelen met model, compo belichting etc.
met een flitser heb je meer licht als dat je met een continu lamp kan creeren. verder geeft het stukken minder warmte af.
vandaar dat vaak flitsers gebruikt worden.
voordeel van continu is wel dat je denk ik stukken beter kan zien wat het resultaat gaat worden.
maar zou toch voor een flitser kiezen.
om je flitsers aan te sturen kun je een blokje op de flitsaansluiting van je camera schuiven.
er zijn hier voor radiofrequent triggers.
infrarood triggers.
of een flits schoentje waar je dmv een kabel de flitser kan aansturen.
hoe groot is je "studio " ?
en kijk even naar flitsers met een wat steviger statief. (ik denk dat bij dit set de statieven wat klein zijn waardoor je flitsers snel omvallen. ) je zal echt niet de eerste zijn die tegen zijn lamp aan loopt.
ken verder het merk ook niet dus geen idee of het wat is.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:05 schreef Vliegvrager het volgende:
In aanvulling op mijn voorgangers. Voor modelfotografie zijn flitsers veel handiger. Continu licht maakt dat je model met de ogen moet knijpen en kleine pupillen krijgt. Flitsers ebben dat nadeel niet.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:17 schreef Erasmo het volgende:
Wat is je budget?
- Er zijn veel mensen die gebruiken een wit zeil. Is wat steviger.
- Persoonlijke voorkeur. De meeste mensen gebruiken flitsers omdat dat ook voor de modellen fijner is.
- Ja dat kun je zeker.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:12 schreef Erasmo het volgende:
Licht er natuurlijk aan wat voor trigger het is.
Ze hebben morgen een demo/workshop. Kun je meteen kijken of het wat voor je is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:01 schreef Steffieheart het volgende:
Ik heb een set gevonden op www.qflash.nl
De VISOSTAR PROSTUDIO KIT TC 400 .
"Met deze fotostudio inrichting kun je eigen fotostudio direct opstarten en al direct leuke foto’s maken.
De complete kit bestaat uit;
2 studioflitslampen Visostar TC 300
2 statieven 260 cm geveerd
2 softboxen 60x90 cm
1 4 kanaals trigger visostar RT-4
Visostar monolight studioflitsers zijn voorzien van de allernieuwste Hi-Tech ontwikkelingen in de flitstechniek De flitsers zijn compact lichtgewicht en geven een constant flitslicht van de juiste kleurtemperatuur. Alle Visostar TC flitser zijn voorzien van proportioneel halogeen instellicht traploos instelbaar flitslicht audiosignaal voor flitsgereed een ingebouwde slave autodump en een fluisterstille ventilator die lang gebruik van de flitser mogelijk maakt. Een uitgebreid assortiment van toebehoren staat de fotograaf ter beschikking zoals softboxen reflectoren deze zijn eenvoudig op de flitser te monteren op de S bajonet welke ook gebruikt wordt door Bowens Falcon Eys en vele andere merken. "
Is dat een goede keuze? En past zo'n trigger eigenlijk standaard op alle spiegelreflexcamera's?
Ik heb een pentax k10D..
x
iemand geweest?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ze hebben morgen een demo/workshop. Kun je meteen kijken of het wat voor je is.
Welkom op FOT!quote:Op woensdag 21 april 2010 21:17 schreef marrie79 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben ontzettend nieuw hier en ik kwam op dit forum via google...
Ik heb een Nikon D40 camera en heb altijd veel interesse in fotografie gehad. Ik heb een algemene fotocursus gehad, dus ik begrijp de camera wel wat beter.
Nu wil ik graag een kleine studio, die ik eventueel ook mee kan nemen op locatie.
Ik lees overal van alles, maar snap er weinig van...
Ik heb de flitssets van falcon eyes gezien, maar een bekende raad me een externe flitser aan...
Ik weet dus absoluut niet wat ik moet doen.
Kabel? radio...? instelbare flits?
Hoe kom ik er achter hoe alles in zijn werk gaat en hebben jullie nog tips voor me?
Alvast bedankt!
Hoe alles in zijn werk gaat?quote:Op woensdag 21 april 2010 21:17 schreef marrie79 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben ontzettend nieuw hier en ik kwam op dit forum via google...
Ik heb een Nikon D40 camera en heb altijd veel interesse in fotografie gehad. Ik heb een algemene fotocursus gehad, dus ik begrijp de camera wel wat beter.
Nu wil ik graag een kleine studio, die ik eventueel ook mee kan nemen op locatie.
Ik lees overal van alles, maar snap er weinig van...
Ik heb de flitssets van falcon eyes gezien, maar een bekende raad me een externe flitser aan...
Ik weet dus absoluut niet wat ik moet doen.
Kabel? radio...? instelbare flits?
Hoe kom ik er achter hoe alles in zijn werk gaat en hebben jullie nog tips voor me?
Alvast bedankt!
maar wat is er mis met een strobist setje ? die hebben geen grote aggregaten nodig alleen maar 4 aa's per stuk een plutje en een statief.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:46 schreef Puckzzz het volgende:
Naar buiten ga je toch niet een halve studio meeslepen? Doe het in eerste instantie met de grootste lichtbron gratis beschikbaar gesteld door de natuur 'Zon' Leer daar eerst eens mee om te gaan voordat je gaat werken met lampen, aggregaten of accus's (want tjsa die hebben voeding nodig die lampen). Waarom naar buiten om vervolgens een achtergrond neer te plempen? Kijk goed om je heen en maak de omgeving je achtergrond.
Ik heb het setje van FE. Prima setje, heb het nu al heel wat jaartjes doet het nog steeds goed.
Een cursus voor het opzetten van een studio lijkt me niet nodig. Misschien wel een cursus fotograferen in een studioMaar dan nog... de beste lessen zijn imho trial and error.
Zeker! Maar ook voor een beginner? Ik adviseer toch om eerst het fotograferen lekker onder de knie te krijgen. Onderzoeken wat diafragma's, sluitertijden etc. voor invloed hebben op je licht/belichting. Zodra je dat gevoel een beetje hebt kan je gaan manipuleren met hulpbronnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:07 schreef angel008 het volgende:
[..]
maar wat is er mis met een strobist setje ? die hebben geen grote aggregaten nodig alleen maar 4 aa's per stuk een plutje en een statief.
true met de zon spelen is leuk maar soms is met strobist setje spelen nog leuker
Er is gewoon veel keuze. PK geeft het hierboven goed weer. Je kan het beste ook je focussen op één ding tegelijk, en als je dat onder de knie hebt, dan kan je makkelijker bepalen wat je verder wil. Mijn mening is dat je met twee reportageflitsers ook binnen aan de slag kan, maar je niet met twee studioflitsers makkelijk naar buiten gaat. Als je een 580EX en een 420EX koopt, heb je een leuke allround startset, en kan je veel technieken oefenen. De modellen zijn ook wat 'ouder', dus 2e hands goed te doen. Koop een paar statieven erbij, en op www.dealextreme.com wat plu's en houders, en je bent relatief goedkoop klaar.quote:Op zondag 25 april 2010 20:58 schreef marrie79 het volgende:
bedankt voor je reactie!
Moet zeggen dat jullie me wel aan het denken zetten hoor... wat moeilijk wat moeilijk...
Hoe groot is de ruimte die je tot je beschikking hebt?quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:31 schreef Hilzillah het volgende:
Ook ik wil aan de studio
Heb al een beetje kunnen oefenen met een geleende set. Dit was een Bowens set.
Volgens de uitleen meneer had je al een knappe Bowens set voor 1000 euro. Maar de enige set die ik kan vinden kost 4100,= euro. Dus een paar centjes meer!
Nu ben ik wel de volgende 2 setjes tegen gekomen... Maar omdat ik niet al te veel ervaring heb en de kennis ook nog redelijk ver te zoeken is ben ik benieuwd naar jullie mening..
Set 1. http://www.fotoflits.nl/product_info.php?cPath=77_59&products_id=601
Set 2. http://www.fotoflits.nl/product_info.php?cPath=77_59&products_id=1001
Ik mag de grote zolder van mijn schoonmoeder gebruikenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe groot is de ruimte die je tot je beschikking hebt?
Dat is lief van je schoonmoeder, en hoe groot is die ruimte?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:33 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik mag de grote zolder van mijn schoonmoeder gebruiken
kan ook los maar ben liefste meteen ook de achtergrond houders met katrollen kwijt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:20 schreef snakelady het volgende:
PK, verkoop je de rollen ook los ( als je ze nog hebt) en hoe groot zijn ze en wat voor kleur?
Ik ga morgen gelijk ff kijkenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:30 schreef snakelady het volgende:
Het is niet groot maar zeker te doen, zou dan alleen wel een wat goedkoper setje uitkiezen.
Je hebt al hele leuke flitssetten bij konijnenberg die een stuk goedkoper zijn en waar je in zo'n ruimte net zo veel ( of misschien wel meer) mee kan.
http://www.fotokonijnenbe(...)rdeel_flitssets.html
Ik heb zelf ook maar een relatief kleine ruimte en gebruik 3 lampen en een reflectiescherm.
Welke set heb jij zelf eigenlijk?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:30 schreef snakelady het volgende:
Het is niet groot maar zeker te doen, zou dan alleen wel een wat goedkoper setje uitkiezen.
Je hebt al hele leuke flitssetten bij konijnenberg die een stuk goedkoper zijn en waar je in zo'n ruimte net zo veel ( of misschien wel meer) mee kan.
http://www.fotokonijnenbe(...)rdeel_flitssets.html
Ik heb zelf ook maar een relatief kleine ruimte en gebruik 3 lampen en een reflectiescherm.
als je studio maar 16m2 is heb je aan 100 tot 150w flitsers al ruim voldoende.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:40 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Welke set heb jij zelf eigenlijk?
En welke wattage zou ik aan moeten denken?
volgens mij is dit een hele stomme zin![]()
Okay dan. Ik ben nog steeds een beetje zoekende. Ik weet ook niet zo heel goed voor welk merk ik moet gaan. Falcon Eyes heb ik niet zulke hele goede berichten over gehoord en Bowens is stervens duur. Elinchrom lijkt me wel wat maar ik zou dan wel graag gelijk een complete set willen hebben...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:59 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
als je studio maar 16m2 is heb je aan 100 tot 150w flitsers al ruim voldoende.
als je de flitsers ook op andere locaties wil gebruiken als alleen in die studio zou ik er voor kiezen om minimaal 1 flitser te pakken van 300W of meer. (meestal heb je 1 flitser die als hoofd lichtbron functioneert, en dan 1 a 2 flitsers om de schaduwpartijen iets op te lichten. )
zelf gebruik ik als regel dat mijn invul licht ongeveer half vermogen flitst ten opzichte van mijn hoofd licht.
ik gebruik een lichtmeter. en stel dan het hoofd licht in op F8 en de invul flits op F4.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |