abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45020304
Voor papierrollen dus en dan aan de muur.

Wie weet wat je hier echt voor nodig moet hebben en of het eventueel zelf te maken is?
Hoe hebben jullie dit gedaan en hebben jullie er toevallig ook foto's van?

We zijn namenlijk bezig met de studio maar de ruimte is maar 3.80m(lang) x 3 m (breed) en 2.90m (hoog), op de 3m wand moet het papier komen.
Maar omdat de ruimte dus niet zo groot is lijkt een staande rolhouder ons niet zo makkelijk.

Of hebben jullie nog andere ideeën?
En is papier echt zoveel beter dan doek?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:06:03 #2
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_45020560
Doek kreukt veel sneller. Papier kan je weer oprollen, en dus is het gemakkelijker om meerdere kleuren klaar te hebben staan. Verder weet ik niks van studio'tjes enzo dus ik kan je d'r niet mee helpen.
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 22:26:31 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45021460
Zoiets moet werken dan denk ik:
klik

Dit hang je op...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45021484
Misschien dat PFfotografie kan helpen? Die heeft een ophang systeem geloof ik.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_45021667
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:27 schreef -Marjo- het volgende:
Misschien dat PFfotografie kan helpen? Die heeft een ophang systeem geloof ik.
Wij hebben idd een ophangsysteem maar dat hebben we zelf in elkaar gefrøbelt. Het lijkt wel een beetje op dat falcon eyes setje wat xilantof aangaf.

Papier kreukt idd minder dan doek
maar het beste is wel om de rollen niet te laten hangen aan het ophangsysteem omdat ze dan kunnen doorzakken en dan krijg je weer nare bobbels in je papier...
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_45022368
ik heb ook zo'n system gekocht van ff, werkt mooi en echt duur is het niet, heb idd wel spijt dat ik doek heb gekocht ipv papier.
pi_45023212
Dank jullie wel voor de reacties!!

Prupke, dus zo'n dwarsligger is wel een vereiste?
Hoe hebben jullie dat gemaakt als ik vragen mag?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 23:09:56 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45023509
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:03 schreef snakelady het volgende:

als je niet zelf wilt knutselen kun je ze ook kant-en-klaar kopen.. (hoewel je dan misschien zit met de maten zie ik...
klik
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45023743
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:09 schreef Xilantof het volgende:

[..]

als je niet zelf wilt knutselen kun je ze ook kant-en-klaar kopen.. (hoewel je dan misschien zit met de maten zie ik...
klik
ik heb zo'n een waar je nog een buis tussen kunt zetten, dus variabel
pi_45023815
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:03 schreef snakelady het volgende:

de katrollen hebben we overgenomen van een fotograaf en de beugels hebben we zelf gemaakt van metaal.
wij hebben rollen van 2.75 m
voor de precieze actie zal ik zorgen dat PK ff antwoord gaat geven
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2007 @ 08:33:39 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45030333
Ik heb een ophangsysteem van FalconEyes, volgens mij hetzelfde als wat Prupke en PK hebben hangen. De rollen zijn even breed, alleen gaat de constructie wel over de 3m heen vrees ik. Je kan de rollen ook inkorten overigens. Dan kan je het zo breed maken als je wilt. De ophangbeugels en 3 sets rolhouders zijn 90 euro in ieder geval. Ik zou niet zo snel zelf gaan knutselen voor dat geld, aangezien het systeem als geheel erg netjes op elkaar past en goed stevig is.

Als je een beetje in de buurt van Delft woont, kan je ook een keer komen kijken. Ik zou bij een winkel ook even vragen of je die rollen makkelijk zelf in kan korten. Het is zeker wel mogelijk namelijk!!

Ik heb weinig ervaring met doek, maar in de ardennen had PK zijn systeem met doek meegenomen (zwart), en dat werkte erg goed. Met kleuren krijg je met doek wel sneller dat je achtergrond structuur krijgt lijkt me, maar goed, dat hoeft niet negatief te zijn, hangt af van je smaak. Ik zelf gebruikt rollen, maar wil ook doek gaan gebruiken, zeker voor zwart.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:23:35 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45030792
die rollen zijn vrij makkelijk in te korten. Gewoon opgerold en al met een zaag een stuk eraf. geeft niet als je randen iets rafelig worden komt toch niet op de foto. Je kan ook een ijzerzaag gebruiken, kost alleen wat meer zweet hou wel rekening met ruimte tussen de rol en het ophangsysteem. Ik heb het iets aan de krappe kant gehouden en als je rol dan een beetje scheef oprolt gaat ie erg kreukelen. Om de rollen opgerold op hun plaats te houden (ze rollen altijd een slag of wat weer af) gebruik ik simpelweg van die klemmen die fietsers gebruiken om hun broek om hun enkels bij elkaar te houden. werkt perfect
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2007 @ 09:33:29 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45030923
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:23 schreef Puckzzz het volgende:
die rollen zijn vrij makkelijk in te korten. Gewoon opgerold en al met een zaag een stuk eraf. geeft niet als je randen iets rafelig worden komt toch niet op de foto. Je kan ook een ijzerzaag gebruiken, kost alleen wat meer zweet hou wel rekening met ruimte tussen de rol en het ophangsysteem. Ik heb het iets aan de krappe kant gehouden en als je rol dan een beetje scheef oprolt gaat ie erg kreukelen. Om de rollen opgerold op hun plaats te houden (ze rollen altijd een slag of wat weer af) gebruik ik simpelweg van die klemmen die fietsers gebruiken om hun broek om hun enkels bij elkaar te houden. werkt perfect
Je met de rollen inderdaad ook goed ondersteund op kunnen bergen. Als je ze in de beugels laat hangen, gaan ze doorhangen, en krijg je bobbeltjes. Ik kan ze gelukkig rechtopstaand bewaren. Ik gebruik voor het laatste stukje nu schilderstape, en doe de rollen weer in hun kartonnen doos. Regenpijpen zijn ook prima te gebruiken overigens, zijn ze ook goed ondersteund voor als je ze schuin staand bewaard oid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 januari 2007 @ 09:34:25 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_45030936
Dacht dat het over Saddam ging.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:37:05 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45030971
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:33 schreef freud het volgende:

[..]

Je met de rollen inderdaad ook goed ondersteund op kunnen bergen. Als je ze in de beugels laat hangen, gaan ze doorhangen, en krijg je bobbeltjes. Ik kan ze gelukkig rechtopstaand bewaren. Ik gebruik voor het laatste stukje nu schilderstape, en doe de rollen weer in hun kartonnen doos. Regenpijpen zijn ook prima te gebruiken overigens, zijn ze ook goed ondersteund voor als je ze schuin staand bewaard oid.
och die van mij zijn maar iets van 2.30 breed, die hangen niet zo door. dus die haal ik er nooit af. zou niet weten waar ik ze moest laten ook zonder dat mijn vriend (die extreem opruimerig is) gaat zeuren
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:08:52 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45032699
bedankt voor de tips allemaal, hier kan ik echt wat mee.

Behlve de reactie van tong, natuurlijk, maar ja, dat was te verwachten.
pi_45033195
Snakelady,
op www.diyphotography.net staat hoe je zelf een ophangsysteem kunt maken van PVC buizen. Ook staat daar uitgelegd hoe je zelf een doek kunt 'verven' (dye) om te gebruiken. Is goedkoop, makkelijk om te maken in het formaat wat je wilt hebben, verplaatsbaar en je kunt het ook afbreken als je het niet nodig hebt.

edit: http://www.diyphotography(...)p-diy-backdrop-stand directe link...
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:44:40 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45055334
ziet er ook goed uit shadow, maar dat is een te grote constructie voor op de kleine ruimte die ik heb ben ik bang.
Maar toch bedankt!!
pi_45060869
[Centraal] Je eigen Fotostudio inrichten

hier ff oude foto van hoe het bij ons hangt snakelady
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:11:40 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45060898
ah, die was ik aan het zoeken maar kreeg hem niet gevonden, heel erg bedankt prupke.
pi_45060937
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:11 schreef snakelady het volgende:
ah, die was ik aan het zoeken maar kreeg hem niet gevonden, heel erg bedankt prupke.
graag gedaan hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')