abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:40:30 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45262689
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 01:05 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

uitleg
Dank je wel!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_45264757
Thanks vliegenvanger.

Gebruik nu wel een softbox, maar een paraplu erbij is dus denk ik wel handig?
Ik zal eventjes een kleine foto plaatsen van wat ik bedoel... Nog meer tips zijn van harte welkom.

(Gaat eventjes niet om de compositie of houding van de modellen)
  FOK!fotograaf donderdag 11 januari 2007 @ 22:03:03 #103
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45265994
de dame staat ook echt in de schaduw van de man. Beter uitlichten van rechts en (het liefste dan) ook een flitslichtje van links zij/achter.
door een andere compositie te kiezen kun je deze situatie misschien al vermijden denk ik.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45266679
OK. van achteren belichten zou dus ook kunnen helpen? Ja, deze foto is ook typisch gevalletje niet goed opgelet! Stom!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:11:36 #105
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_45275013
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:05 schreef 19_William_78 het volgende:
Alle sets die hier worden beschreven, zijn die ook geschikt voor een D50 met SB-600 en dubbel kit?
Ik heb namelijk straks (als mijn huisje eindelijk wordt opgeleverd!!! ) een kamer van 16m2 over en wil daar een studio van maken voor portret en productfotografie.

Graag wat tips, hints, links enz enz..
Iemand?
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_45275415
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:11 schreef 19_William_78 het volgende:

[..]

Iemand?
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.

De meesten hebben een stusioset in combinatie met een radio-trigger. Zo kan je draadloos de flitsset bedienen. Je kan ook zoals jij mogelijk wil, de lampen laten afgaan samen met je SB-600 die je aan je camera hangt. En er is ook een mogelijkheid dat je de lampen aan je camera verbind met de bijgeleverde kabel.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:05:55 #107
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_45275653
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:49 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.

De meesten hebben een stusioset in combinatie met een radio-trigger. Zo kan je draadloos de flitsset bedienen. Je kan ook zoals jij mogelijk wil, de lampen laten afgaan samen met je SB-600 die je aan je camera hangt. En er is ook een mogelijkheid dat je de lampen aan je camera verbind met de bijgeleverde kabel.
Oke, thanks!

Heb namelijk een leuke set gezien ( http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=2429 ) maar wil graag weten of dit dus een mogelijkheid is of dat ik nog spullen nodig heb.

Ik zal grotendeels portretfoto's gaan maken met daarnaast wat productfotografie.

Ben benieuwd
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:28:20 #108
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45276009
ik wil ook wel zo'n stusioset HM2

mijn radiotrigger begint de laatste tijd moeilijk te doen er zit zo'n verloopstekkertje tussen (zo'n soort koptelefoonstekker die 'm van klein naar groot maakt) ik moet de trigger met tape aan het statief vastplakken, elk beweginkje en dat ding maakt geen contact en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik met die kabeltjes moet werken. Ik kan nergens een gat in mijn camera vinden waar het andere eind van het snoertje in moet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45276199
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:05 schreef 19_William_78 het volgende:

[..]

Oke, thanks!

Heb namelijk een leuke set gezien ( http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=2429 ) maar wil graag weten of dit dus een mogelijkheid is of dat ik nog spullen nodig heb.

Ik zal grotendeels portretfoto's gaan maken met daarnaast wat productfotografie.

Ben benieuwd
Ik kijk even op de FotoSG.nl site (link naar zelfde set ), omdat ze daar wat beter de accessoires vermelden.
Daar zie je onderaan ook een radio-trigger staan. Ik gebruik zelf wel een ander type da die ze daar adviseren, maar deze is gewoon goed. Freud heeft die trigger ook. En ik hoor hem nog niet klagen.
Ik zou je ook willen adviseren om toch ook de tas erbij te bestellen (mits je die set gat aanschaffen) omdat je dan de set netjes opgeruimd bij elkaar hebt.. Vooral handig als je de ruimte een keer als logeerkamer in moet richten.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_45276309
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil ook wel zo'n stusioset HM2

mijn radiotrigger begint de laatste tijd moeilijk te doen er zit zo'n verloopstekkertje tussen (zo'n soort koptelefoonstekker die 'm van klein naar groot maakt) ik moet de trigger met tape aan het statief vastplakken, elk beweginkje en dat ding maakt geen contact en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik met die kabeltjes moet werken. Ik kan nergens een gat in mijn camera vinden waar het andere eind van het snoertje in moet
Dan heb je geen connector voor die kabel... Heb ik ook niet..
Heb je deze trigger of vergelijkbaar de 1 kanaals?? Ik hoef namelijk niet die kleine connector te gebruiken...
En ik heb de krul-draad (wet effe geen naam) rond het handvat gehaald zodat er geen spanning op de connector staat..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:55:00 #111
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45276585
ik heb zijn kleine broertje:

en bij de flitsset heb ik twee lange sync kabels meegeleverd gekregen. maar daar heb ik dus nog nooit gebruik van gemaakt. geen idee hoe die werken

maar doordat die ontvanger aan dat snoer hangt trekt ie de stekker iets naar beneden, waardoor contact af en toe verstoord wordt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45276665
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb zijn kleine broertje:

[afbeelding]

en bij de flitsset heb ik twee lange sync kabels meegeleverd gekregen. maar daar heb ik dus nog nooit gebruik van gemaakt. geen idee hoe die werken
Die kabel kan je gebruiken op een lichtmeter (heb ik dus wel) en of kan je aan bepaalde types camera's hangen.. Mijn 300D heeft het niet
Ik gebruik de kabel dus voor de lichtmeter.
Ik weet dat Nikon ze wel op bepaalde veries heeft en volgens mij ook de Canon 20 en 30 D's Maar pin mij er niet op vast.

Maar heb jij die kleine jackplug nodig op je flitster?? Ik gebruik de grote Jack-plug
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:07:24 #113
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45276858
ik heb de kleine

en ja ik moet nodig investeren in een extra lamp
pi_45277007
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:07 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb de kleine

en ja ik moet nodig investeren in een extra lamp
Ik wil ook een 3e lamp erbij
En 2 andere statieven Jinbei met luchtvering...
pi_45277559
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik wil ook een 3e lamp erbij
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.

Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_45277848
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..
Het probleem met lampen en sets is, dat je steeds meer ideeen krijgt ...

Moet alleen nog een model zien te ronselen in de buurt.. Die voor oefenen zich wil lenen..
pi_45278135
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:34 schreef PureMoments het volgende:
Thanks vliegenvanger.

Gebruik nu wel een softbox, maar een paraplu erbij is dus denk ik wel handig?
Ik zal eventjes een kleine foto plaatsen van wat ik bedoel... Nog meer tips zijn van harte welkom.

[afbeelding]
(Gaat eventjes niet om de compositie of houding van de modellen)
Als ik het goed zie, heb je hier zo'n beetje de Toeps-interpretatie van de 45 graden gevolgd no offence Toeps

Links van de fotograaf staat de sterkste lamp, en rechts staat er ook 1, die werpt de schaduw van de baby op de trui van de man.

Als ik dit zie, vraag ik mij ten eerste af of je je instellicht wel optimaal gebruikt. Is je studio donker, op de instellichten na? In dat geval zie je de schaduwen immers al voor je de foto maakt.

Ten tweede, zou ik de flitskoppen wat hoger zetten. Als ik het goed zie, belicht je nu zowat horizontaal. Prachtige techniek om bedoelde schaduwen mee te maken, maar onnatuurlijk (zonlicht komt van boven) en in dit geval lijken me de shaduwen niet bedoeld. Zet je je koppen wat hoger, dan ben je de schaduw van de baby grotendeels kwijt, en wat er overblijft stoort minder.

Ook de slagschaduw van de man zijn hoofd op de vrouw wordt hierdoor kleiner, maar is nog niet weg. Om dat te bereiken, kun je de lamp beter wat naar je toe halen, zodat je je modellen met de hoofdlamp (die dus het sterktst ingesteld staat) bijna frontaal -maar vrij hoog- verlicht. Bij een half-body heb je dan al bijna geen schaduwen meer, en je tweede lamp neemt het restje schaduw weg. Evt kun je nog een derde lamp of een reflectiescherm gebruiken om echt alle schaduw weg te werken.

Of je een plu gebruikt, hangt heel erg van je smaak en de situatie af. Ik heb de plu heel lang verfoeid wegens veel te algemeen licht, maar begin m eindelijk te 'begrijpen'. Helaas begrijp ik de plu nog niet zo goed dat ik het duidelijk uit kan leggen, maar de bottom-line is heel zacht en verspreid licht, ideaal om mee in te flitsen (dus als tweede flitser of als aanvulling op daglicht) of om een redelijk egale full-body belichting te krijgen (daar zou je een hele grote softbox voor nodig hebben).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegvrager op 12-01-2007 11:19:57 ]
Mijn DeviantART gallery
,
pi_45278267
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:49 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..
Het probleem met lampen en sets is, dat je steeds meer ideeen krijgt ...
Dat is net hoe je het benadert natuurlijk. Ik kan wel id-en verzinnen met 10 lampen, maar ik ken mijn beperkingen. Ik heb geen tien lampen, en ik ben nog niet ervaren genoeg om met 10 lampen te werken. Dus beperk ik me voorlopig tot id-en met 1 of 2 lampen, en evt een reflectiescherm (of 2).

Het gaat me ook niet persoonlijk om jou, jj bent gewoon een van die mensen die ik vaker in het aankoop-topic zie dan in een foto-topic. Ieder zijn lol verder hoor, maar ik snap dat gewoon niet. Dat is alles.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:06:25 #119
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45278277
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinig
pi_45278337
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinig
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopen

En die foto's laten ook nog eens zien dat jij die 2 lampen behoorlijk onder de knie hebt imho.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:13:43 #121
79550 Ymke
your ghost
pi_45278452
Ik heb helemaal geen geld voor lampen ,flitsers ed. Moet toch maar eens een rijke vent tegen het lijf lopen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 11:17:56 #122
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45278559
HM2, is het geen idee om dan een paar oude flitsers te kopen en die in slave te gebruiken? Ik zou ook graag een 3e flitser met softbox kopen (heb er nu 2 met plu), maar met oude flitsjetser en reflector kom ik ook een eind. Jij hebt echt leuk spul staan, en zou me inderdaad even daar eerst mee uitleven, voordat je meer dingen gaat doen. Als je een shoot in gedachten hebt die echt meer flitsers nodig hebben, dan zou je altijd kunnen kijken of je er even eentje kan lenen of zo. Beetje jammer dat je in het buitenland woont .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45278597
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:09 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopen

En die foto's laten ook nog eens zien dat jij die 2 lampen behoorlijk onder de knie hebt imho.
Die foto's zie je ook niet, omdat ik simpelweg de modellen er niet voor heb..
En gezien ik de set pas heb, kan je daar ook niet over oordelen.
En ik denk dat je ook het sociaal/priveaspect niet in ogenschauw neemt..
Noem het een dip, noemt het vreemd.. Maar ik ga niet iedere foto die ik heb geschoten posten.. Vooral niet ieder zelfportret/oefenfoto. No-offence hoor.... Ik heb al een mogelijk model gespot in de buurt.. Dit weekend effe polsen.
pi_45278669
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:17 schreef freud het volgende:
HM2, is het geen idee om dan een paar oude flitsers te kopen en die in slave te gebruiken? Ik zou ook graag een 3e flitser met softbox kopen (heb er nu 2 met plu), maar met oude flitsjetser en reflector kom ik ook een eind. Jij hebt echt leuk spul staan, en zou me inderdaad even daar eerst mee uitleven, voordat je meer dingen gaat doen. Als je een shoot in gedachten hebt die echt meer flitsers nodig hebben, dan zou je altijd kunnen kijken of je er even eentje kan lenen of zo. Beetje jammer dat je in het buitenland woont .
Ik weet nog wel een set bij een winkel te liggen, maar die zijn allen africhtbaar op 100% of 50% en dat is niet werkbaar..
Ik was ook van mening, dat ik thuis nog wat oude legerlampen had liggen voor achtergrond... Nee dus..
Ik zou ook kunnen proberen met een of-camera-shoe-cord en dan de externe flitser gebruiken...

Ik zeg ook alleen dat ik een 3e lamp wil, maar ik heb ook andere projecten die geld kosten... Een vakantie in Oktober bijvoorbeeld...
pi_45279849
Ik gebruik een eenvoudig flitschoentje waar de sync-kabel inpast...geen rf ding nodig (heb hem wel maar gebruik het zelden)
1 kabel van flitsschoentje naar de flitskop, de andere flitskop op slave..
Of.. losse flitser en 2 studioflitsers op slave....of..losse flitser met flitskabel (nog meer in te stellen..)waar ik de studioflitsers op aansluit..camera>flitsschoentje>flitskabel>flitser>sync-kabel>1e studioflitser> 2e studioflitser op slave..

Edit; Off-shoe cord..die term zocht ik..

En soms de sync-kabel rechtstreeks in de camera maar dat ligt aan de camera die ik gebruik...

CC
Mistakes are the portals of discovery.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 12:52:52 #126
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45281376
Hoe zet je magnesium poeder in slave mode?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45296388
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:52 schreef freud het volgende:
Hoe zet je magnesium poeder in slave mode?
Vonkontstekinkje met afstandsbediening?

Wel een laaaaange belichtingstijd nemen.. voor dat poeder goed brand..
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:12:08 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45299112
Jippie, mijn man kwam net als verassing thuis met een complete Flitsset QH-DGS 150

2 flitsers QH-DGS150.
1 softbox QH 40 x 40 cm.
1 zilvere flitsparaplu QH-F33 83 cm.
2 stalen lampstatieven QH-J220T met veer-veiligheidssysteem, 220 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.

http://www.hollandvision.nl/shop.asp?shop=11&agroep=34&sgroep=240&artikel=278&id=1402

Wat een lieve man heb ik toch.
Was een vervroegd verjaardagskado, ben de 19 jarig.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_45299331
Feli Snakelady Toffe man
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 22:23:16 #130
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45299494
Gefeli!! Ik ben 15 april jarig !!!!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zondag 14 januari 2007 @ 02:35:15 #131
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_45334397
ik heb 3 broncolor studiolampen (gebruik er doorgaans maar 1) maar zou ze a-la-minuut inruilen voor de 5 foot reflector van profoto
pi_45335925
THanks vliegenvanger, dit is echt iets waaraan ik wat heb, super! Ga er meteen mee aan de slag, beetje spelen, beetje oefenen....
pi_48565079
Heeft er iemand ervaring met een eigen studio voor bijvoorbeeld thuis?
Voor portetten en models
Ik heb een rijtje met vragen over:

- Wat voor flitsinstallatie raden jullie mijn aan(merk, type, inregelbaar of niet)
- Hoeveel watt lampen heb ik nodig voor thuis
- paraplu's of softboxen
- zit er bij een set bekabeling bij zodat ik hem op de camera kan aan sluiten
- flitsmeter een verplichting
- waar moet ik nog meer op letten

Sorry het is een heel rijtje , maar bedankt als iemand hier op wil antwoorden
Groet Dreovic
photographic art
pi_48565396
Provak <-- Is een winkel waar je complete sets kan kopen van dat soort spul.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2007 @ 18:31:38 #135
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_48576911
Ik plak deze even vast aan het centrale topic..
[Centraal] Je eigen Fotostudio inrichten

En hier vind je nog wat info over achtergrond systemen
Achtergrond ophangsystemen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:03:36 #136
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_50626566
vandaag belde de locale fotoboer me op,

zijn studio mag leeg,

dus wie is er geintresseerd in :

Multiblitz Profilux 600.

op statief, (met wieltjes) softboxje/paraplu
zijn er 3 van

1maal een studio statief. (zwaar maar niet zo zwaar dat je hem niet kan verplaatsen) in hoogte verstelbaar, geschikt voor elke camera (misschien voor een compact wat overdune maar ach)
is dus leuk voor statische fotografie (objecten modellen alles waarbij je weet wat je wil en dus niet steeds heen en weer loopt te schuiven met je statief)

(denk dat dit hem is zonder wielen en toebehoren, dus alleen statief met balhoofd)

wat zijn jullie bereid om hier voor te betalen?
(ik zit met alles in 1 koop, dus doe een leuk bod, )
oja, ik moet morgen al laten weten of ik zijn spullen overkoop dus 2 dagen na denken zit er niet bij sorry
mailen bellen hier reageren ga je gang.

ben nog even plaatje van statief aan het zoeken

ps. hij heeft nog 2 paspartout snijders (profi) iemand daar intresse in?

[ Bericht 7% gewijzigd door PKfotografie op 19-06-2007 20:20:55 ]
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2007 @ 12:35:52 #137
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50649200
Ik wil wel een flitsert met sb en plu .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:34:34 #138
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_50653545
ik heb nou boven de winkel van een goede vriend van me een ruimte van totaal ongeveer 15x10 meter die ik mag gebruiken en inrichten als studio, nou ga ik straks eerst beginnen met alles met gipsplaten te beplakken en daarna wit verfen (is nu alleen hout boven) en vervolgens aantal achtergrond systeempjes maken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende set
quote:
http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_127&products_id=5108

Specificaties:
- Vermogen: 200ws
- Richtgetal: 50 (100iso)
- Vermogen regelbaar: 1/8 - 1/1
- Kleurtemperatuur: 5600 kelvin
- Instellamp: 50watt (halogeen)
- Laadtijd: 4,5 seconden (vol vermogen)
- Remote: On - Off
- Slave unit (ontvangst flits)
- Gewicht: 0,6 kg
- Afmeting: 196x115x110mm

Wordt geleverd:
2x Flitskop 200ws SS200F
2x Statief 240cm
2x Softbox 50x70cm
1x Sync kabel
2x 220volt kabel
echter hoe kan ik deze set inplaats van op Slave te laten draaien gewoon aansturen met mijn camera ( Nikon D50) aangezien ik hier verder geen sync aansluiting oid op heb volgens mij.

Misschien is de oplossing hiervoor allemaal heel simpel hoor maar ik ben ook nog maar klein beetje fotodigibeet op dit gebied
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:53:18 #139
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_50654190
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:34 schreef x-tremed het volgende:
ik heb nou boven de winkel van een goede vriend van me een ruimte van totaal ongeveer 15x10 meter die ik mag gebruiken en inrichten als studio, nou ga ik straks eerst beginnen met alles met gipsplaten te beplakken en daarna wit verfen (is nu alleen hout boven) en vervolgens aantal achtergrond systeempjes maken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende set
[..]

echter hoe kan ik deze set inplaats van op Slave te laten draaien gewoon aansturen met mijn camera ( Nikon D50) aangezien ik hier verder geen sync aansluiting oid op heb volgens mij.

Misschien is de oplossing hiervoor allemaal heel simpel hoor maar ik ben ook nog maar klein beetje fotodigibeet op dit gebied
gebruik maken van een radio-trigger... Dat is een zender die je op de flitsschoen zet en die maakt contact met de ontvanger die je aan de flitskop hangt.
Enne 4.5 seconden laattijd is erg langzaam hoor. Maar als je alleen bent kan het wel gaan. Iets zwaardere sets doen er 1,5 seconden over.. Dat werkt iets prettiger met meerdere fotografen in de studio.
pi_50654986
Goedkoper maar met de beperking van de lengte van je kabel..... : http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_155&products_id=3944

Flitskabel van flitsschoen naar flitskop, andere flitskop op slave...
Mistakes are the portals of discovery.
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2007 @ 15:30:19 #141
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50655503
Ik zou echt investeren in een remote trigger. Werkt zoveel lekkerder . Flitsset is wel ok, herlaadtijden niet snel, maar in rustiger tempo schieten is geen ramp vaak. Ik zou desondanks voor de GN-200AD set gaan. Daar groei je minder snel uit.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_66931733
Nu kom ik met mijn stomme vraag!
Ik zie dat je flitsers hebt van falconeyes, kun je zo'n flitser ook als continu lamp aanzetten?
Of is het echt een flitser ..
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:57 schreef PKfotografie het volgende:
aanvullende info:

de apparatuur in de studio bestaat uit:

2x een statief met daarop een falconeyes DE-150B flitser
2x een statief met daarop een falconeyes DE-300B flitser
2x een witte plu 70cm
2x een gouden plu 100cm
2x een softbox 70bij 70 geloof ik
1x een RF triger voor 1 fliser (rest staat slave)
1x een ophang systeem voor 2 achtergrond rollen
1x een reflectiescherm 5voudig (aan kleuren)

verder wat kabel , wat papier en wat doek.

Groetjes Stefanie
www.photoheart.nl | Fotostudio Lelystad | info@photoheart.nl
pi_66932359
Hallo!

Ik ben een beetje research aan het doen naar foto apparatuur en het is me allemaal niet zo duidelijk.
Boven een garage heb ik een super grote ruimte om een studio op te bouwen en wil dan ook het juiste
in huis halen. Hier komen mijn vragen over het foto apparatuur, hopelijk kunnen jullie me helpen!

- Wat is beter als achtergrond? Een doek of zo'n rol papier?
- Moet ik continu fotolampen hebben of flitsers? En waarom dan?
Mijn ogen zijn gevallen op deze : http://www.cameranu.nl/ar(...)tbox_Kit_11711_.html
Is het wat? Of niet?
- Kan ik flitsers eigenlijk wel sturen met een pentax k10D?

Misschien zijn dit een beetje domme vragen maar ik heb hier gewoon niet veel verstand van :p.

xx
Groetjes Stefanie
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:26:09 #144
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_66939619
Kijk ook eens bij qflash.nl Ik heb daar om advies gevraagd, zij zijn zeer behulpzaam en je kunt er ook in de zaak gaan kijken en uitleg krijgen.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:17:24 #145
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66945256
Wat is je budget?

- Er zijn veel mensen die gebruiken een wit zeil. Is wat steviger.

- Persoonlijke voorkeur. De meeste mensen gebruiken flitsers omdat dat ook voor de modellen fijner is.

- Ja dat kun je zeker.
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:49:15 #146
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66946387
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:58 schreef Steffieheart het volgende:
Nu kom ik met mijn stomme vraag!
Ik zie dat je flitsers hebt van falconeyes, kun je zo'n flitser ook als continu lamp aanzetten?
Of is het echt een flitser ..
[..]

er zit een instel lamp in. dus je zou het als continu aan kunnen zetten. echter geeft dat niet erg veel licht. en is het een dure vorm van verlichting.
het instel licht is namelijk niet meer dan een gloeilampje.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:05:57 #147
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66946885
doek is vaak fijn als je veel mensen gaat fotograferen omdat ze het leuk vinden aan de wand.
(batik- geeft vaak wel een leuke sfeer. niet creatief. maar wel makkelijk als je snel een gezin op de foto moet zetten)

papier is lekker egaal. dus fijn als je wat meer wil spelen met model, compo belichting etc.

met een flitser heb je meer licht als dat je met een continu lamp kan creeren. verder geeft het stukken minder warmte af.
vandaar dat vaak flitsers gebruikt worden.

voordeel van continu is wel dat je denk ik stukken beter kan zien wat het resultaat gaat worden.
maar zou toch voor een flitser kiezen.

om je flitsers aan te sturen kun je een blokje op de flitsaansluiting van je camera schuiven.
er zijn hier voor radiofrequent triggers.
infrarood triggers.
of een flits schoentje waar je dmv een kabel de flitser kan aansturen.

hoe groot is je "studio " ?

en kijk even naar flitsers met een wat steviger statief. (ik denk dat bij dit set de statieven wat klein zijn waardoor je flitsers snel omvallen. ) je zal echt niet de eerste zijn die tegen zijn lamp aan loopt.

ken verder het merk ook niet dus geen idee of het wat is.
pi_66959682
In aanvulling op mijn voorgangers. Voor modelfotografie zijn flitsers veel handiger. Continu licht maakt dat je model met de ogen moet knijpen en kleine pupillen krijgt. Flitsers ebben dat nadeel niet.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_66960383
Oke bedankt! Hier heb ik wat aan .
Ehmm hoe groot is het. Denk ongeveer 7m bij 8m.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:05 schreef PKfotografie het volgende:
doek is vaak fijn als je veel mensen gaat fotograferen omdat ze het leuk vinden aan de wand.
(batik- geeft vaak wel een leuke sfeer. niet creatief. maar wel makkelijk als je snel een gezin op de foto moet zetten)

papier is lekker egaal. dus fijn als je wat meer wil spelen met model, compo belichting etc.

met een flitser heb je meer licht als dat je met een continu lamp kan creeren. verder geeft het stukken minder warmte af.
vandaar dat vaak flitsers gebruikt worden.

voordeel van continu is wel dat je denk ik stukken beter kan zien wat het resultaat gaat worden.
maar zou toch voor een flitser kiezen.

om je flitsers aan te sturen kun je een blokje op de flitsaansluiting van je camera schuiven.
er zijn hier voor radiofrequent triggers.
infrarood triggers.
of een flits schoentje waar je dmv een kabel de flitser kan aansturen.

hoe groot is je "studio " ?

en kijk even naar flitsers met een wat steviger statief. (ik denk dat bij dit set de statieven wat klein zijn waardoor je flitsers snel omvallen. ) je zal echt niet de eerste zijn die tegen zijn lamp aan loopt.

ken verder het merk ook niet dus geen idee of het wat is.
Groetjes Stefanie
pi_66960395
Dat is inderdaad waar. Bedankt!
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:05 schreef Vliegvrager het volgende:
In aanvulling op mijn voorgangers. Voor modelfotografie zijn flitsers veel handiger. Continu licht maakt dat je model met de ogen moet knijpen en kleine pupillen krijgt. Flitsers ebben dat nadeel niet.
Groetjes Stefanie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')