Dank je wel!!quote:
Iemand?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:05 schreef 19_William_78 het volgende:
Alle sets die hier worden beschreven, zijn die ook geschikt voor een D50 met SB-600 en dubbel kit?
Ik heb namelijk straks (als mijn huisje eindelijk wordt opgeleverd!!! ) een kamer van 16m2 over en wil daar een studio van maken voor portret en productfotografie.
Graag wat tips, hints, links enz enz..
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.quote:
Oke, thanks!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.
De meesten hebben een stusioset in combinatie met een radio-trigger. Zo kan je draadloos de flitsset bedienen. Je kan ook zoals jij mogelijk wil, de lampen laten afgaan samen met je SB-600 die je aan je camera hangt. En er is ook een mogelijkheid dat je de lampen aan je camera verbind met de bijgeleverde kabel.
Ik kijk even op de FotoSG.nl site (link naar zelfde setquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:05 schreef 19_William_78 het volgende:
[..]
Oke, thanks!
Heb namelijk een leuke set gezien ( http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=2429 ) maar wil graag weten of dit dus een mogelijkheid is of dat ik nog spullen nodig heb.
Ik zal grotendeels portretfoto's gaan maken met daarnaast wat productfotografie.
Ben benieuwd
Dan heb je geen connector voor die kabel... Heb ik ook niet..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil ook wel zo'n stusioset HM2
mijn radiotrigger begint de laatste tijd moeilijk te doener zit zo'n verloopstekkertje tussen (zo'n soort koptelefoonstekker die 'm van klein naar groot maakt) ik moet de trigger met tape aan het statief vastplakken, elk beweginkje en dat ding maakt geen contact
en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik met die kabeltjes moet werken. Ik kan nergens een gat in mijn camera vinden waar het andere eind van het snoertje in moet
Die kabel kan je gebruiken op een lichtmeter (heb ik dus wel) en of kan je aan bepaalde types camera's hangen.. Mijn 300D heeft het nietquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb zijn kleine broertje:
[afbeelding]
en bij de flitsset heb ik twee lange sync kabels meegeleverd gekregen. maar daar heb ik dus nog nooit gebruik van gemaakt. geen idee hoe die werken
Ik wil ook een 3e lamp erbijquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:07 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb de kleine
en ja ik moet nodig investeren in een extra lamp
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.quote:
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.
Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
Als ik het goed zie, heb je hier zo'n beetje de Toeps-interpretatie van de 45 graden gevolgd no offence Toepsquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:34 schreef PureMoments het volgende:
Thanks vliegenvanger.
Gebruik nu wel een softbox, maar een paraplu erbij is dus denk ik wel handig?
Ik zal eventjes een kleine foto plaatsen van wat ik bedoel... Nog meer tips zijn van harte welkom.
[afbeelding]
(Gaat eventjes niet om de compositie of houding van de modellen)
Dat is net hoe je het benadert natuurlijk. Ik kan wel id-en verzinnen met 10 lampen, maar ik ken mijn beperkingen. Ik heb geen tien lampen, en ik ben nog niet ervaren genoeg om met 10 lampen te werken. Dus beperk ik me voorlopig tot id-en met 1 of 2 lampen, en evt een reflectiescherm (of 2).quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..
Het probleem met lampen en sets is, dat je steeds meer ideeen krijgt ...![]()
okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinigquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.
Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinig
Die foto's zie je ook niet, omdat ik simpelweg de modellen er niet voor heb..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopen
En die foto's laten ook nog eens zien dat jij die 2 lampen behoorlijk onder de knie hebt imho.
Ik weet nog wel een set bij een winkel te liggen, maar die zijn allen africhtbaar op 100% of 50% en dat is niet werkbaar..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:17 schreef freud het volgende:
HM2, is het geen idee om dan een paar oude flitsers te kopen en die in slave te gebruiken? Ik zou ook graag een 3e flitser met softbox kopen (heb er nu 2 met plu), maar met oude flitsjetser en reflector kom ik ook een eind. Jij hebt echt leuk spul staan, en zou me inderdaad even daar eerst mee uitleven, voordat je meer dingen gaat doen. Als je een shoot in gedachten hebt die echt meer flitsers nodig hebben, dan zou je altijd kunnen kijken of je er even eentje kan lenen of zo. Beetje jammer dat je in het buitenland woont.
Vonkontstekinkje met afstandsbediening?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:52 schreef freud het volgende:
Hoe zet je magnesium poeder in slave mode?
echter hoe kan ik deze set inplaats van op Slave te laten draaien gewoon aansturen met mijn camera ( Nikon D50) aangezien ik hier verder geen sync aansluiting oid op heb volgens mij.quote:http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_127&products_id=5108
Specificaties:
- Vermogen: 200ws
- Richtgetal: 50 (100iso)
- Vermogen regelbaar: 1/8 - 1/1
- Kleurtemperatuur: 5600 kelvin
- Instellamp: 50watt (halogeen)
- Laadtijd: 4,5 seconden (vol vermogen)
- Remote: On - Off
- Slave unit (ontvangst flits)
- Gewicht: 0,6 kg
- Afmeting: 196x115x110mm
Wordt geleverd:
2x Flitskop 200ws SS200F
2x Statief 240cm
2x Softbox 50x70cm
1x Sync kabel
2x 220volt kabel
gebruik maken van een radio-trigger... Dat is een zender die je op de flitsschoen zet en die maakt contact met de ontvanger die je aan de flitskop hangt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:34 schreef x-tremed het volgende:
ik heb nou boven de winkel van een goede vriend van me een ruimte van totaal ongeveer 15x10 meter die ik mag gebruiken en inrichten als studio, nou ga ik straks eerst beginnen met alles met gipsplaten te beplakken en daarna wit verfen (is nu alleen hout boven) en vervolgens aantal achtergrond systeempjes maken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende set
[..]
echter hoe kan ik deze set inplaats van op Slave te laten draaien gewoon aansturen met mijn camera ( Nikon D50) aangezien ik hier verder geen sync aansluiting oid op heb volgens mij.![]()
Misschien is de oplossing hiervoor allemaal heel simpel hoor maar ik ben ook nog maar klein beetje fotodigibeet op dit gebied
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:57 schreef PKfotografie het volgende:
aanvullende info:
de apparatuur in de studio bestaat uit:
2x een statief met daarop een falconeyes DE-150B flitser
2x een statief met daarop een falconeyes DE-300B flitser
2x een witte plu 70cm
2x een gouden plu 100cm
2x een softbox 70bij 70 geloof ik
1x een RF triger voor 1 fliser (rest staat slave)
1x een ophang systeem voor 2 achtergrond rollen
1x een reflectiescherm 5voudig (aan kleuren)
verder wat kabel , wat papier en wat doek.
er zit een instel lamp in. dus je zou het als continu aan kunnen zetten. echter geeft dat niet erg veel licht. en is het een dure vorm van verlichting.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:58 schreef Steffieheart het volgende:
Nu kom ik met mijn stomme vraag!
Ik zie dat je flitsers hebt van falconeyes, kun je zo'n flitser ook als continu lamp aanzetten?
Of is het echt een flitser..
[..]
quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:05 schreef PKfotografie het volgende:
doek is vaak fijn als je veel mensen gaat fotograferen omdat ze het leuk vinden aan de wand.
(batik- geeft vaak wel een leuke sfeer. niet creatief. maar wel makkelijk als je snel een gezin op de foto moet zetten)
papier is lekker egaal. dus fijn als je wat meer wil spelen met model, compo belichting etc.
met een flitser heb je meer licht als dat je met een continu lamp kan creeren. verder geeft het stukken minder warmte af.
vandaar dat vaak flitsers gebruikt worden.
voordeel van continu is wel dat je denk ik stukken beter kan zien wat het resultaat gaat worden.
maar zou toch voor een flitser kiezen.
om je flitsers aan te sturen kun je een blokje op de flitsaansluiting van je camera schuiven.
er zijn hier voor radiofrequent triggers.
infrarood triggers.
of een flits schoentje waar je dmv een kabel de flitser kan aansturen.
hoe groot is je "studio " ?
en kijk even naar flitsers met een wat steviger statief. (ik denk dat bij dit set de statieven wat klein zijn waardoor je flitsers snel omvallen. ) je zal echt niet de eerste zijn die tegen zijn lamp aan loopt.
ken verder het merk ook niet dus geen idee of het wat is.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:05 schreef Vliegvrager het volgende:
In aanvulling op mijn voorgangers. Voor modelfotografie zijn flitsers veel handiger. Continu licht maakt dat je model met de ogen moet knijpen en kleine pupillen krijgt. Flitsers ebben dat nadeel niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |