quote:
AEL plaatst anti-semitische cartoonsquote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:08 schreef KritischBlikje het volgende:
Is dat nou de harde kern van ADO?
Vast een fotosoep van Meki :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:16 schreef releaze het volgende:
Nep.
Het handschrift op al die borden is hetzelfde. Zelfde S, zelfde E. Dit is complete bullshit. BBC zegt er ook niks over.
quote:
quote:
maar dit is dus niet tof. straks denkt half europa dat ze in de UK zo de straat op zijn gegaan. Voor je het weet heb je een burgeroorlog. Tof, echt goed over nagedacht.quote:
releaze BOOS OP MEKI!!!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:21 schreef releaze het volgende:
[..]
maar dit is dus niet tof. straks denkt half europa dat ze in de UK zo de straat op zijn gegaan. Voor je het weet heb je een burgeroorlog. Tof, echt goed over nagedacht.
die fotos kunnen van allerlei demonstraties komen. UK heeft nieteens de cartoons gepubliceerd, het zou zomaar een demonstratie tegen de oorlog in irak kunnen zijn, oid. Deze fotos zijn idd nep, smakeloze grap. Enkeltje ONZ aub, je zou hier zo intrappen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Als het nep is, waar zijn de originele foto\'s dan?
Ziet er niet uit als een photoshop, maar ik zal het idd ook wel op prijs stellen dat hier een bron bij is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:21 schreef releaze het volgende:
[..]
maar dit is dus niet tof. straks denkt half europa dat ze in de UK zo de straat op zijn gegaan. Voor je het weet heb je een burgeroorlog. Tof, echt goed over nagedacht.
Misschien is dat wel wat wenselijk geacht wordt binnen deze gemeenschap?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:27 schreef Integrity het volgende:
Ik vind het 1 grote hypocriete rotzooi wat er op dit moment afspeelt. Ik zie ook geen Moslim kraaien naar Iran, zodra zij openlijk uitspreken dat Israel wel van de kaart geveegd mag worden.
ik zie zeker photoshop elementen, op sommige fotos is het duidelijker dan op andere. de zwartheid van sommige letters is bijvoorbeeld heel erg sterk, terwijl je op een echte foto zeker een kleurverschil zal zien mbt lichtinval, etc..quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als een photoshop, maar ik zal het idd ook wel op prijs stellen dat hier een bron bij is.
één persoon die kan schrijdevn. De rest is een domme menigte van analfabeten die zich gemakkelijk laat ophitsen. Niets nieuws onder de de zon dus.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:16 schreef releaze het volgende:
Het handschrift op al die borden is hetzelfde. Zelfde S, zelfde E. Dit is complete bullshit. BBC zegt er ook niks over.
Als je alleen al naar de eerst foto kijkt zie je telkens een unieke \'e\'. Zelfde geldt voor de andere letters, ook zie je duidelijk sommige letters donkerder zijn dan anderen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:33 schreef releaze het volgende:
[..]
ik zie zeker photoshop elementen, op sommige fotos is het duidelijker dan op andere. de zwartheid van sommige letters is bijvoorbeeld heel erg sterk, terwijl je op een echte foto zeker een kleurverschil zal zien mbt lichtinval, etc..
maar vooral omdat al de letters verschrikkelijk veel op elkaar lijken, kan het gewoon NIET echt zijn. als daar honderden, of zelfs tientallen mensen aan het demonstreren zijn, dan hebben zij niet allemaal hetzelfde handschrift. Daarnaast zijn de teksten veel te provocerend. Als dit écht was, dan had je dat al overal gehoord en had het lang en breed op bbc.co.uk/news gestaan, bij ons op het nieuws, etc.
Kijk dan even naar de tekst op de foto van pberends.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De foto\'s komen van Yahoo, dus de kans op vervalsing is vrijwel uitgesloten:
http://news.yahoo.com/fc/world/religion Klik dan op \'slideshow\'
Wil je dat toelichten?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:30 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Misschien is dat wel wat wenselijk geacht wordt binnen deze gemeenschap?
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:24 schreef minkuukel het volgende:
Draai de geldkraan en andere hulp maar dicht.![]()
kun je de links naar de petitie in het startbericht plaatsen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:02 schreef pberends het volgende:
[..]
[afbeelding]
De Deense ambassade in lichterlaaie
[upd] Ambassades in Syrië in brand gestoken
Steun hier de Denen in de strijd om vrijheid van meningsuiting.
http://i1.tinypic.com/n54h6t.gif
bewegend materiaalquote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:04 schreef releaze het volgende:
Hmm de fotos staan aan het eind van de yahoo slideshow. reuters én ap.
Toch blijf ik er níet in geloven om de redenen die ik hierboven heb genoemd. Ik moet maar eens opzoek gaan naar bewegend materiaal.
Zou 't maar uit je hoofd laten want dan kan nog wel 'ns gevaarlijk zijn. Je hebt daar niet met beschaafde westerlingen te doen tenslotte.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:08 schreef mjammetje het volgende:
Als dit de nieuwe trend word moet ik maar eens even gaan denken bij welke moskee ik vanaf nu moet gaan protesteren na elke bedreiging of ontvoering door een moslimgroepering ergens op deze wereld.
:')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb het originele plaatje van eentje gevonden
[[url=http://xs66.xs.to/pics/06056/ninja.jpg]afbeelding][/url]
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb het idee dat ze deze cartoons aangrijpen om eens flink te rellen, en hun haat tegen het westen te uiten.![]()
Als iets een keurig land is, dan is het Denemarken wel, en bovendien hebben ze mooie mannenvrouwen![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 14:29 schreef NumbDreamer het volgende:
Ik snap niet waar ze zich nou zo druk over maken![]()
die moslims. Boeiend dat Mohammedin een stripje is getekend
![]()
Dus ja, ik steun ook de denenBoodschap voor de moslims die zich beledigd voelen: GET A LIFE!
hahaha dat is wel erg grof.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:31 schreef De_Handelaar het volgende:
Stuur de apaches maar.
Alles slopen.
Wachten tot de moslimgevolking hier massaal losgaat en dan allemaal deporteren en systematisch ruimen.
Dat is toch ongeveer het plan wat iedereen hier voor ogen heeft?
Span dan een rechtszaak aan ofzo, wij hekelen de reacties van deze achterlijke moslims.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef teamlead het volgende:
Ik vind dat de Moslims dit keer toch echt een punt hebben hoor.. Iedereen weet dat het beledigen van de profeet bij hun niet zo heel lekker valt... Bovendien beledig je niet alleen hun profeet, maar een complete religie waarvan het overgrote deel net zo min terrorist is als ik...
Een vergelijkbare spotprent van Christus zou mij ook woedend maken....
Ik zegquote:Op zondag 5 februari 2006 14:31 schreef De_Handelaar het volgende:
Stuur de apaches maar.
Alles slopen.
Wachten tot de moslimgevolking hier massaal losgaat en dan allemaal deporteren en systematisch ruimen.
quote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef teamlead het volgende:
Wat wou je met een rechtszaak doen?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Span dan een rechtszaak aan ofzo, wij hekelen de reacties van deze achterlijke moslims.
Ik ben zelf ook Christen, maar ben voor vrijheid van meningsuiting, tot een hoge mate.
Zij maken elke dag Joden uit voor nazi's in hun cartoons, de hypocrisie is dan ook van ongekende hoogtes!![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef teamlead het volgende:
Ruimen? nee gewoon terugvliegen naar huis, ze worden immers constant gediscrimineerd en onderdrukt in het westen, dus het is onze plicht ze terug te brengen naar het paradijselijke midden-oosten O~)quote:Op zondag 5 februari 2006 14:31 schreef De_Handelaar het volgende:
Stuur de apaches maar.
Alles slopen.
Wie wou dat gaan doen? :')quote:
Zo woedend dat je ambassade's in de fik steekt, vlaggen verbandt en iedereen die uit de landen komt waar de prenten gepubliceerd zijn, als vijand ziet?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef teamlead het volgende:
Ik ben met je eens dat de manier waarop ze er op reageren niet de juiste is... maar dat neemt niet weg dat we ons nu niet krampachtig moeten gaan verschuilen achter vrijheid van meningsuiting.. we weten allemaal dat die vrijheid ook zijn verantwoordelijkheden met zich meebrengt..quote:Op zondag 5 februari 2006 14:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Span dan een rechtszaak aan ofzo, wij hekelen de reacties van deze achterlijke moslims.
Ik ben zelf ook Christen, maar ben voor vrijheid van meningsuiting, tot een hoge mate.
Zij maken elke dag Joden uit voor nazi\'s in hun cartoons, de hypocrisie is dan ook van ongekende hoogtes!![]()
Zie jij ons ook ambassades in Den Haag in brand steken?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef teamlead het volgende:
Ik vind dat de Moslims dit keer toch echt een punt hebben hoor.. Iedereen weet dat het beledigen van de profeet bij hun niet zo heel lekker valt... Bovendien beledig je niet alleen hun profeet, maar een complete religie waarvan het overgrote deel net zo min terrorist is als ik...
India, Pakistan, Noord-Korea of Iran... pick onequote:
ach het internet staat er vol meequote:Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef filmfreek het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze tekeningen komen uit een Belgische krant. Voel je je nu geroepen om de Belgische ambassade in de fik te gaan steken?
Dude wat zeik jequote:Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat dan weer wel he triest ventje.![]()
Geen van alle heeft het bereik, daarnaast wat hebben India en Noord-Korea te doen met deze kwestie?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
India, Pakistan, Noord-Korea of Iran... pick one
Hangt van de situatie af.. maar als een dergelijke afbeelding in bijv. een Iraanse krant zou worden gepubliceerd en die idioot hun president als enige reactie zou geven dat het "in hun land nu eenmaal wel normaal is dit soort afbeeldingen te plaatsen", dan zou ik iig wel meedoen aan een protest...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo woedend dat je ambassade\'s in de fik steekt, vlaggen verbandt en iedereen die uit de landen komt waar de prenten gepubliceerd zijn, als vijand ziet?
Maak je eens druk om de Christenvervolging in die landen, waarom uit je daarover niet je woede?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af.. maar als een dergelijke afbeelding in bijv. een Iraanse krant zou worden gepubliceerd en die idioot hun president als enige reactie zou geven dat het \"in hun land nu eenmaal wel normaal is dit soort afbeeldingen te plaatsen\", dan zou ik iig wel meedoen aan een protest...
En nee, geen gewelddadig protest, maar dat neemt niet weg dat ik me de woede van die mensen heel goed kan voorstellen..
Nogmaals..... Ik begrijp hun woede... dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met het in de fik steken van ambassade's oid...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef filmfreek het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze tekeningen komen uit een Belgische krant. Voel je je nu geroepen om de Belgische ambassade in de fik te gaan steken?
Als Europa het Midden Oosten zal gaan aanvallen dan vind ik het goed dat ze vanuit Turkije Europa nukenquote:Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Geen van alle heeft het bereik, daarnaast wat hebben India en Noord-Korea te doen met deze kwestie?
omdat dat een ander topic isquote:Op zondag 5 februari 2006 14:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maak je eens druk om de Christenvervolging in die landen, waarom uit je daarover niet je woede?![]()
Om zo nog meer benzine op het vuur te gooien?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef Singa het volgende:
* Singa steunt de denen
Ik vind dat elk normaal verstandig land die cartoons moet publiceren als steun aan de denen!
Als Pakistan een poging doet, doet India mee...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Geen van alle heeft het bereik, daarnaast wat hebben India en Noord-Korea te doen met deze kwestie?
Maar heb je dat ooit gedaan?quote:
Dit is een stap in het opvoedingsproces, hopelijk maken de moslims zo ooit een keer een fatfoenlijke verlichting door.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:49 schreef teamlead het volgende:
Ik ben met je eens dat de manier waarop ze er op reageren niet de juiste is... maar dat neemt niet weg dat we ons nu niet krampachtig moeten gaan verschuilen achter vrijheid van meningsuiting.. we weten allemaal dat die vrijheid ook zijn verantwoordelijkheden met zich meebrengt..
En Mohammed afschilderen als zelfmoord-terrorist is ook vragen om moeilijkheden hoor...
Met Pakistan nuken? Wat hebben wij daar voor last van?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
Als Pakistan een poging doet, doet India mee...
quote:
Droom maar verder vriend, de enige kernwapens die Turkije heeft zijn die op amerikaanse bases met amerikaanse troepen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef DjDev het volgende:
[..]
Als Europa het Midden Oosten zal gaan aanvallen dan vind ik het goed dat ze vanuit Turkije Europa nuken
Het beledigen van iemand (of een groep) vind jij humor?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:56 schreef Market_Garden het volgende:
http://www.unforgettable.(...)/bilder_gr/jesus.jpg
Haha, geweldig...:D
Wat een ophef over een beetje humor... Stomme lui die er zo'n probleem van gaan maken, vaag...
Yeah rrrightquote:Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Droom maar verder vriend, de enige kernwapens die Turkije heeft zijn die op amerikaanse bases met amerikaanse troepen.
De islamitische wereld is in een paar seconden vernietigd wanneer wij dat zouden willen. Get over it.
Ja das makkelijk, maar nooit geprotesteerd dus, nee ok zegt genoeg over hetgeen wat je eerder zei.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
Niet door ambassades in de fik te steken uiteraard.. maar er zijn flink wat (voornamelijk Kerkelijke) organisaties die zich daarvoor inzetten en ja die steun ik
Ik vind die prenten noch grappig noch smaak hebben. Maar ik vind dat men dat gewoon moet publiceren en niet naar de pijpen moet dansen van bezorgde EU leiders en boze schijnheilige islamitische landen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef teamlead het volgende:
Ja, ik vind dat humor jaquote:Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het beledigen van iemand (of een groep) vind jij humor?
Dus jij wordt ook woedend wanneer er in een arabisch dagblaadje een spotprent van een westers symbool wordt gemaakt? dan zou ik maar niet op de volgende URL klikkenquote:Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef teamlead het volgende:
Nogmaals..... Ik begrijp hun woede... dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met het in de fik steken van ambassade\'s oid...
Overigens vraag ik mij af waarom de betreffende regeringen niet ingrepen toen dat dreigde te gaan gebeuren...
tsja.. die conclusie is voor jouw rekening.. ik vind actieve bijdragen leveren nuttiger dan voor een ambassade te staan schreeuwenquote:Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja das makkelijk, maar nooit geprotesteerd dus, nee ok zegt genoeg over hetgeen wat je eerder zei.
Dat is wel het initiele effect inderdaad, maar toegeven aan de eisen van die debielen in het midden-oosten is hetzelfde als een gijzelnemer zijn zin geven. Je moet nu zeer duidelijk maken aan die moslims hoe wij erover denken en dat er niet te sollen vast met onze vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef DjDev het volgende:
[..]
Om zo nog meer benzine op het vuur te gooien?
Jawel, wij verkopen ze namelijk aan hun met vaak door ons gesponsord geld. Geeft allemaal niks, het is moeilijk om de feiten onder ogen te zien. Een klein landje als Israel is machtiger dan alle omliggende Arabische landen, laat staan het gehele Westen. :')quote:Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef DjDev het volgende:
[..]
Yeah rrright![]()
Het westen weet niet eens wat voor wapens er in het Oosten zijn :\')
Op zich waren sommige plaatjes wel lachwekkend, maar de tegenreactie's van hun zijn op z'n minst lachwekkend maar eerder haatzaaiend en bloederig. Gebruik dan als tegenreactie op z'n minst wel wat humor.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef DjDev het volgende:
[..]
Je praat jezelf tegen... of bent inconsequent.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af.. maar als een dergelijke afbeelding in bijv. een Iraanse krant zou worden gepubliceerd en die idioot hun president als enige reactie zou geven dat het \\\"in hun land nu eenmaal wel normaal is dit soort afbeeldingen te plaatsen\\\", dan zou ik iig wel meedoen aan een protest...
En nee, geen gewelddadig protest, maar dat neemt niet weg dat ik me de woede van die mensen heel goed kan voorstellen..
Oh lol!!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:56 schreef Market_Garden het volgende:
http://www.unforgettable.(...)/bilder_gr/jesus.jpg
Haha, geweldig...:D
Wat een ophef over een beetje humor... Stomme lui die er zo\'n probleem van gaan maken, vaag...
en toch klikken he...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:59 schreef Esc het volgende:
[..]
Dus jij wordt ook woedend wanneer er in een arabisch dagblaadje een spotprent van een westers symbool wordt gemaakt? dan zou ik maar niet op de volgende URL klikkenhttp://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Dat noemt met "spot" of "satire"quote:Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef DjDev het volgende:
Israel?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jawel, wij verkopen ze namelijk aan hun met vaak door ons gesponsord geld. Geeft allemaal niks, het is moeilijk om de feiten onder ogen te zien. Een klein landje als Israel is machtiger dan alle omliggende Arabische landen, laat staan het gehele Westen. :\')
Ja mohammed met een (symbolische) bom in z'n tulband is een stuk erger dan hele bevolkingsgroepen als nazi's afbeelden (waarbij ook nog eens geen spoor van humor valt te bespeuren)quote:Op zondag 5 februari 2006 15:02 schreef teamlead het volgende:
en toch klikken he...![]()
Ik vind die cartoons smakeloos idd.. maar van een andere orde dan de eerder in dit topic geplaatste cartoons over Christus of de cartoons over Mohammed waar nu deze hele rel over ontstaan is
euh.. zesdaagse oorlog... zegt je dat nog wat?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef DjDev het volgende:
[..]
Israel?:\'(
![]()
Laat me niet lachen
De enige mensen van wie ze kunnen winnen zijn de Palestijnen die geen wapens hebben :\')
Met de Moslims valt ook niet te sollen en dat laten we merken ook.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef Singa het volgende:
[..]
Dat is wel het initiele effect inderdaad, maar toegeven aan de eisen van die debielen in het midden-oosten is hetzelfde als een gijzelnemer zijn zin geven. Je moet nu zeer duidelijk maken aan die moslims hoe wij erover denken en dat er niet te sollen vast met onze vrijheid van meningsuiting.
Ok, jij bent dus nog dommer dan ik dacht. :')quote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef DjDev het volgende:
[..]
Israel?:\'(
![]()
Laat me niet lachen
De enige mensen van wie ze kunnen winnen zijn de Palestijnen die geen wapens hebben :\')
Ambassades die in de fik worden gestoken in meerdere plaatsen van de wereld vind ik niet niks.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar goed, dat wij nu met z\\\'n allen massaal weer over Moslims vallen zegt ook wel iets over ons... Er gebeurt weinig in de wereld. :\')
klopt ja..quote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef Esc het volgende:
[..]
Ja mohammed met een (symbolische) bom in z\'n tulband is een stuk erger dan hele bevolkingsgroepen als nazi\'s afbeelden (waarbij ook nog eens geen spoor van humor valt te bespeuren)
Nee?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. zesdaagse oorlog... zegt je dat nog wat?
Er gaat overdreven aandacht naar uit. Misschien lijkt het daardoor erger dan het is, of wordt het opgehitst.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ambassades die in de fik worden gestoken in meerdere plaatsen van de wereld vind ik niet niks.
edit: ignorance is bliss.... als je de zesdaagse oorlog niet eens kent, weet je niet waar we het over hebben blijkbaarquote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef DjDev het volgende:
[..]
Met de Moslims valt ook niet te sollen en dat laten we merken ook.
Hou oud ben je? 10?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:06 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee?
Trouwens fucken met Iran betekent het einde van de wereld..Als je nu Iran aanvalt komt er nooit meer een einde aan een oorlog
Jammer dat die moslims totaal geen gevoel voor humor hebben, ze moeten die enorme pepers uit hun reet halen en die spotprenten eens met een korrel zout nemen. Ze laten zich qua bekrompenheid nu wel heel erg kennen zeg.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef DjDev het volgende:
belangrijk leesvoer danquote:Op zondag 5 februari 2006 15:06 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee?
Trouwens fucken met Iran betekent het einde van de wereld..Als je nu Iran aanvalt komt er nooit meer een einde aan een oorlog
Ehm, mohammed wordt afgebeeld met een bom in z\'n tulband, dat interpreteer ik als een symbool voor het licht ontvlambare karakter van de moslims, die door deze rellen wederom wordt bevestigd.. het afbeelden van westerse kopstukken als nazi leiders die vreselijke misdaden begaan (ook nog eens bewust provocerend en zonder humor getekend) vind ik toch een stukje ergerquote:Op zondag 5 februari 2006 15:06 schreef teamlead het volgende:
klopt ja..
Ik ben het niet met de vergelijking eens die ze maken, maar ze maken een spotprent over een democratisch gekozen regering die acties onderneemt tegen een andere bevolkingsgroep.
Dat is anders dan een profeet afbeelden als een zelfmoordterrorist
Daarom zeg ik: die lui daar hebben niks te doen. Geen werk en de hele dag theeleuten op terrasjes veroorzaakt zulke akkefietjes.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik vind jouw reactie eigenlijk best eng
Dat gelovige Moslims pissig zijn over deze afbeelding van de profeet snap ik, maar zoals ik al eerder zei: het gewelddadige karakter van het protest snap ik niet....
Ik neem aan dat de protesterende Moslims een doel hebben met hun protest?
overigens: stel dat één of andere malloot zou proberen het westen te nuken... je weet toch wel dat jij dan ook de lul bent he?
We laten zien dat er niet met ons valt te sollenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik vind jouw reactie eigenlijk best eng
Dat gelovige Moslims pissig zijn over deze afbeelding van de profeet snap ik, maar zoals ik al eerder zei: het gewelddadige karakter van het protest snap ik niet....
Ik neem aan dat de protesterende Moslims een doel hebben met hun protest?
overigens: stel dat één of andere malloot zou proberen het westen te nuken... je weet toch wel dat jij dan ook de lul bent he?
jij bent idd een eng mannetjequote:Op zondag 5 februari 2006 15:10 schreef DjDev het volgende:
We laten zien dat er niet met ons valt te sollen
Overigens weet ik ook dat ik weggenukt word..Dat moet dan maar
Die westerlingen moeten eens normaal doenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:12 schreef Boombastic het volgende:
Ze moeten is normaal doen die moslims, stomme pauper schapen.
Met het Westen valt ook niet te sollen. De acties van de achterlijke (radicale) moslims en moslimlanden kan voor hen nog wel eens heel verkeerd voor hen uitpakken en terecht...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:04 schreef DjDev het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:11 schreef DjDev het volgende:
[..]
15
Sorry..Maar ik heb het Irak Kuweit verhaal niet meegemaakt als je dat bedoelt
De recente geschiedenis ken ik wel..Niet helemaal precies maar je kan nu niet eenmaal alles weten.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oke.. je kent de geschiedenis dus niet, zelfs niet de recente geschiedenis... maar je denkt wel een gefundeerde mening te kunnen vormen??
Helemaal mee eens, je zou net zo goed in Syrie kunnen wonen niet? :')quote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef gelly het volgende:
Ik vind het vooral frapant dat men hier in het westen doet alsof er totale vrijheid van meningsuiting bestaat, dat is namelijk niet zo. Laten we wel zijn, hier word je als voetbaltrainer met de dood bedreigd als je een verkeerde wissel maakt. Hoezo verlicht...
Mensen met dit soort meningen bekijken de wereld alleen vanuit hun eigen perspectief. Voor veel mensen in het midden-oosten is hun religie het enige dat ze hebben of waar ze op terug kunnen vallen. Het westen ligt daar al niet zo lekker en dan willen dit soort provocaties nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten. Democratie en vrijheid van meningsuiting werkt ook alleen in landen waar mensen het goed genoeg hebben om zich er druk over te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef Singa het volgende:
[..]
Jammer dat die moslims totaal geen gevoel voor humor hebben, ze moeten die enorme pepers uit hun reet halen en die spotprenten eens met een korrel zout nemen. Ze laten zich qua bekrompenheid nu wel heel erg kennen zeg.
Het westen laat wel met zich sollenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Met het Westen valt ook niet te sollen. De acties van de achterlijke (radicale) moslims en moslimlanden kan voor hen nog wel eens heel verkeerd voor hen uitpakken en terecht...
Dit heeft betrekking op ?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, je zou net zo goed in Syrie kunnen wonen niet? :\')
Als je de achtergronden niet kent, weet je niet waarom in eerste instantie die aanslagen gepleegd zijn (althans: welk excuus die terroristen gebruikten) en dus ook niet waarom deze spotprenten gemaakt zijn en al helemaal niet waarom het westen reageert zoals er nu overwegend gereageerd wordt...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
De recente geschiedenis ken ik wel..Niet helemaal precies maar je kan nu niet eenmaal alles weten.
Het westen moet weten dat je van dit soort tekeningen problemen krijgt.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef Singa het volgende:
[..]
Jammer dat die moslims totaal geen gevoel voor humor hebben, ze moeten die enorme pepers uit hun reet halen en die spotprenten eens met een korrel zout nemen. Ze laten zich qua bekrompenheid nu wel heel erg kennen zeg.
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het westen laat wel met zich sollen
Ik heb tot nu toe geen flinke tegen aanval gezien.
Zesdaagse oorlog het Irak Kuweit verhaal?!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:11 schreef DjDev het volgende:
[..]
15
Sorry..Maar ik heb het Irak Kuweit verhaal niet meegemaakt als je dat bedoelt
Deze prenten zijn gemaakt om de Moslims uit te dagen en dat weet iedereen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
Als je de achtergronden niet kent, weet je niet waarom in eerste instantie die aanslagen gepleegd zijn (althans: welk excuus die terroristen gebruikten) en dus ook niet waarom deze spotprenten gemaakt zijn en al helemaal niet waarom het westen reageert zoals er nu overwegend gereageerd wordt...
Het Westen denkt meestal beter na voor zij iets doen en als zij het doen, doen zij het ook goed...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het westen laat wel met zich sollen
Ik heb tot nu toe geen flinke tegen aanval gezien.
Ik ben het 100% met je eens maar vraag me wel af waar de grens ligt. Ik vind het nogal stuitend wat er allemaal gebeurd en vraag me af of ik er nog wel begrip voor wil opbrengen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen met dit soort meningen bekijken de wereld alleen vanuit hun eigen perspectief. Voor veel mensen in het midden-oosten is hun religie het enige dat ze hebben of waar ze op terug kunnen vallen. Het westen ligt daar al niet zo lekker en dan willen dit soort provocaties nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten. Democratie en vrijheid van meningsuiting werkt ook alleen in landen waar mensen het goed genoeg hebben om zich er druk over te maken.
Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen, dus hoeveel zijn we nu in werkelijkheid beter ? Het gros van de mensen is dom en onwetend, hier en in het midden-oosten.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef MrX1982 het volgende:
DjDev is het voorbeeld van een figuur die Deense vlaggen zou verbranden alleen maar omdat anderen het ook doen.
Stereotype volgeling. Ideale moslim :\\\\\\\').
Je hebt GEEN IDEE waar je het over hebt. Dus doe niet of je de recente geschiedenis wel kent.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
De recente geschiedenis ken ik wel..Niet helemaal precies maar je kan nu niet eenmaal alles weten.
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, je zou net zo goed in Syrie kunnen wonen niet? :\')
Ik heb er ook geen begrip vcor, ik kan wel begrijpen dat het gebeurt mezelf verplaatsend in iemand uit het midden-oosten.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Ik ben het 100% met je eens maar vraag me wel af waar de grens ligt. Ik vind het nogal stuitend wat er allemaal gebeurd en vraag me af of ik er nog wel begrip voor wil opbrengen.
Werkelijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen, dus hoeveel zijn we nu in werkelijkheid beter ? De gros van de mensen is dom en onwetend, hier en in het midden-oosten.
Sorry hoor dat ik niet alles uit de geschiedenis weet..quote:Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Zesdaagse oorlog het Irak Kuweit verhaal?!Damn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_oorlog
Je wil toch niet echt serieus Westerse samenleving qua ontwikkeling vergelijken met die in moslimlanden.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen, dus hoeveel zijn we nu in werkelijkheid beter ? De gros van de mensen is dom en onwetend, hier en in het midden-oosten.
Weet je dat deze rellen zijn onstaan omdat je o.a. de Profeet niet mag afbeelden?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:20 schreef osmo het volgende:
komen de christenen nu mijn huis platbranden?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verspreid dergelijke prentjes eens in staphorst en aanschouw de westerse tolerantie zou ik zeggen.quote:
Leefregels van de Islam gelden niet voor hen die niet gelovig zijn natuurlijkquote:Op zondag 5 februari 2006 15:21 schreef DjDev het volgende:
[..]
Weet je dat deze rellen zijn onstaan omdat je een gelovige moslim o.a. de Profeet niet mag afbeelden?
Maar je keel wordt tenminste niet afgesneden. Beetje appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Verspreid dergelijke prentjes eens in staphorst en aanschouw de westerse tolerantie zou ik zeggen.
Veel steun en begrip? Dat is mij dan volledig ontgaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef gelly het volgende:
Figuren als jij zijn iig niet het toonbeeld van die westerse ontwikkeling. Gelukkig maar.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je wil toch niet echt serieus Westerse samenleving qua ontwikkeling vergelijken met die in moslimlanden.![]()
![]()
![]()
Die zullen je idd gelijk doodsteken, je ambassade in de fik steken, rellen, oproepen tot haat in kerken etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Verspreid dergelijke prentjes eens in staphorst en aanschouw de westerse tolerantie zou ik zeggen.
In de Koran staat dat niemand de Profeet mag afbeelden omdat een plaatje niet de werkelijkheid kan laten zien..Dit staat als het goed is ook in de bijbel maar daar houden de Christenen zich niet aan..Dat is hun probleemquote:Op zondag 5 februari 2006 15:23 schreef filmfreek het volgende:
Wat ik niet goed snap; Moslims mogen de profeet niet afbeelden. Dat mag niet van Allah. Als ze dat wel doen zijn ze geen goede moslims en zullen ze branden in de hel.
Maar ik ben toch een ongelovige hond en wat ik ook doe, ik zal toch branden in de hel. Wat boeit het hun dan dat ik bovenop al mijn zondige levenswijzen ook nog eens een stripje van Mohammed teken?
ik ga er even vanuit dat jouw bijbelkennis net zo goed ontwikkeld is als je geschiedeniskennis....quote:Op zondag 5 februari 2006 15:24 schreef DjDev het volgende:
[..]
In de Koran staat dat niemand de Profeet mag afbeelden omdat een plaatje niet de werkelijkheid kan laten zien..Dit staat als het goed is ook in de bijbel maar daar houden de Christenen zich niet aan..Dat is hun probleem
Ik wist niet dat de mate van reactie een graadmeter was voor tolerantie. Geloof mij, het is niet fijn wonen in staphorst als je dergelijke prentjes verspreidt.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Maar je keel wordt tenminste niet afgesneden. Beetje appels met peren vergelijken.
Er zijn dingen die je als ongelovige ook aan kunt houden...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
Leefregels van de Islam gelden niet voor hen die niet gelovig zijn natuurlijk
Neequote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik ga er even vanuit dat jouw bijbelkennis net zo goed ontwikkeld is als je geschiedeniskennis....
Over dom en onwetend gesproken.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen
had jij deze geschreven? drugshond had het in nws gezet bij de op van een topic dat heel even dicht is.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef Pracissor het volgende:
Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoorden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoorden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Waarom in vredesnaam? Ik ben niet bang 70 maagden mis te lopen hoor. Here's a spoiler for you: jij zal ze ook niet krijgen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef DjDev het volgende:
[..]
Er zijn dingen die je als ongelovige ook aan kunt houden...
ja, ik zou me als ongelovige aan alle regels van de Islam kunnen houden..... maar omdat ik geen gelovige Moslim ben, doe ik dat dus niet. Dat is mijn keuze, mijn verantwoordelijkheid...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef DjDev het volgende:
[..]
Je hoeft niet voor altijd te branden in hel.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef filmfreek het volgende:
Blijft de vraag: wat heeft het voor consequenties voor een ongelovige die toch zal branden in de hel?
Waarom zou je je eraan storen? Je weet toch dat jij uiteindelijk in de hemel komt en hij die zich niet aan de regels van jouw grote boek houdt in de hel.
als ongelovige je aanpassen aan mensen die in een volstrekte illusie gelovenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dom lullen is een talentquote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee
Heb jij wel kennis over de Bijbel,Koran oid?
Of zit je hier gewoon dom te lullen?
Begrip is altijd wel op te brengen als je je beter verdiept maar dat is niet mijn punt.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen begrip vcor, ik kan wel begrijpen dat het gebeurt mezelf verplaatsend in iemand uit het midden-oosten.
Jij wel zeker met jouw stompzinnige opmerkingen. Natuurlijk zie jij liever de vrijheid van meningsuiting in het Westen ingeperkt worden om radicale moslims ter wille te zijn, terwijl jij ondertussen de acties van de (radicale) moslims goed praat. Figuren zoals jij hebben wij nodig in Nederland en in het Westen, maar niet heus.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Figuren als jij zijn iig niet het toonbeeld van die westerse ontwikkeling. Gelukkig maar.
here's a spoiler:quote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam? Ik ben niet bang 70 maagden mis te lopen hoor. Here\'s a spoiler for you: jij zal ze ook niet krijgen.
Respect?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam? Ik ben niet bang 70 maagden mis te lopen hoor. Here's a spoiler for you: jij zal ze ook niet krijgen.
Hehe, de echte kenners.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef Laton het volgende:
[..]
here\'s a spoiler:
You will die alone!!!
![]()
Waarom zouden we dat doen als we toch sowieso zullen branden in de hel? Ik bedoel, profeetje afbeelden of niet, branden zullen we toch, volgens de islam althans.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat deze afbeeldingen nu gebruikt worden als excuus idd... en dit soort gezeik zullen we houden tot we de oorzaak van die haat t.o.v. het westen eindelijk eens aanpakken...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef base3ball het volgende:
T wordt allemaal gebruikt als excuus om flink tegen het westen tekeer te gaan. Ok ik kan nog begrijpen dat iemand er woedend over is (wat ik zelf al niet eens zou zijn). Maar dan ben je een dag woedend en niet dagen achter elkaar.
Nu laten ze alleen maar zien hoe zielig ze zijn en met name hoe graag ze het westen willen vernietigen.
Want let wel, veel moslims HATEN westerlingen.
Sommige westerlingen vinden deze rellen een excuus om het Midden Oosten te nuken..quote:Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef base3ball het volgende:
T wordt allemaal gebruikt als excuus om flink tegen het westen tekeer te gaan. Ok ik kan nog begrijpen dat iemand er woedend over is (wat ik zelf al niet eens zou zijn). Maar dan ben je een dag woedend en niet dagen achter elkaar.
Nu laten ze alleen maar zien hoe zielig ze zijn en met name hoe graag ze het westen willen vernietigen.
Want let wel, veel moslims HATEN westerlingen.
Vriend, de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt in het westen. Gek genoeg maakt niemand zich daar druk over. We zien liever de splinter in een ander z'n oog dan de balk in onze eigen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij wel zeker met jouw stompzinnige opmerkingen. Natuurlijk zie jij liever de vrijheid van meningsuiting in het Westen ingeperkt worden om radicale moslims ter wille te zijn, terwijl jij ondertussen de acties van de (radicale) moslims goed praat. Figuren zoals jij hebben wij nodig in Nederland en in het Westen, maar niet heus.
Ga jij maar is de Bijbel lezenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dom lullen is een talent
Maar jij beweert dat er iets in de bijbel staat dat er niet staat.. Ik kan je garanderen dat nergens in de bijbel staat dat we geen afbeeldingen mogen maken van jullie profeet of van Christus
Goh, hoe zou dat nou komen?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef DjDev het volgende:
[..]
Sommige westerlingen vinden deze rellen een excuus om het Midden Oosten te nuken..
Eerst hele tijd niks doen
Daarna uitlokken
En daarna zeggen \"Kijk die moslims eens\"
Want let wel, veel westerlingen HATEN moslims
Het antwoord op deze vraag heb ik al gegevenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:29 schreef Eveli het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat doen als we toch sowieso zullen branden in de hel? Ik bedoel, profeetje afbeelden of niet, branden zullen we toch, volgens de islam althans.
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:27 schreef DjDev het volgende:
[..]
Je hoeft niet voor altijd te branden in hel.
Allah kan je straffen voor een bepaalde tijd.
Het moet wel van 2 kanten komen dan...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:29 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen, niet afdwingen door intimidatie en terorrisme.
quote:
Als er een spreekwoord van toepassing is op de moslimgemeenschap dan is deze dat wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Vriend, de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt in het westen. Gek genoeg maakt niemand zich daar druk over. We zien liever de splinter in een ander z\'n oog dan de balk in onze eigen.
Dat is inderdaad een probleem.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het moet wel van 2 kanten komen dan...
Dat is logisch omdat de profeet in de tijd van de Bijbel nog helemaal niet bestondquote:Op zondag 5 februari 2006 15:27 schreef teamlead het volgende:
Dom lullen is een talent
Maar jij beweert dat er iets in de bijbel staat dat er niet staat.. Ik kan je garanderen dat nergens in de bijbel staat dat we geen afbeeldingen mogen maken van jullie profeet of van Christus
dat weet ik dus echt niet...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
Hoe zou het komen dat veel Moslims de westerlingen haten?
Omdat het stumpers zijn. Kan er weinig anders van maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
4 U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gij zult geen afbeeldingen maken staat er idd.. maar dat gaat niet over Mohammed of Christus....
en al bestond hij wel...tis toch echt een andere religiequote:Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is logisch omdat de profeet in de tijd van de Bijbel nog helemaal niet bestond.
Dan zou ik eerder denken aan "waar 2 vechten hebben 2 schuld". De reacties op de cartoons zijn absurd, maar echt verbazingwekkend is het niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als er een spreekwoord van toepassing is op de moslimgemeenschap dan is deze dat wel.
Omdat zij in een cultuur zijn groot gebracht waar haat er met de paplepel wordt ingegoten? Misschien omdat zij jaloers zijn op de ontwikkeling en de beschaving van het Westen?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
Als ze dat doen moeten ze hier maar niet heenkomen en maar flink onze producten boycotten. Kunnen ze daar weer lekker terug naar de Middeleeuwen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
Klets niet zo uit je nek vent..quote:Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef DjDev het volgende:
Sommige westerlingen vinden deze rellen een excuus om het Midden Oosten te nuken..
Daarna uitlokken
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef Marruk het volgende:
[..]
Omdat het stumpers zijn. Kan er weinig anders van maken.
En in de Westerse cultuur word je groot gebracht waar je de Moslims moet haten?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat zij in een cultuur zijn groot gebracht waar haat er met de paplepel wordt ingegoten? Misschien omdat zij jaloers zijn op de ontwikkeling en de beschaving van het Westen?
Statenvertaling zeker?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef DjDev het volgende:
[..]
4 U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.
Dan haal je je olie toch ergens anders vandaanquote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef Eveli het volgende:
[..]
Als ze dat doen moeten ze hier maar niet heenkomen en maar flink onze producten boycotten. Kunnen ze daar weer lekker terug naar de Middeleeuwen.Olie kunnen we wel ergens anders vandaan halen.
Ik ga met alle plezier mijn auto buiten de deur gooien als men werkelijk besluit olie te boycottenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef Eveli het volgende:
[..]
Als ze dat doen moeten ze hier maar niet heenkomen en maar flink onze producten boycotten. Kunnen ze daar weer lekker terug naar de Middeleeuwen.Olie kunnen we wel ergens anders vandaan halen.
olie is niet alleen voor je auto vrind.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Ik ga met alle plezier mijn auto buiten de deur gooien als men werkelijk besluit olie te boycotten
http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/20.htmlquote:Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
Statenvertaling zeker?
Probeer de Willibrordusvertaling eens..
(overigens is dit één van de redenen voor het schisma tussen de Katholieke en de Protestantse kerken....)
Neemt niet weg dat wij met afbeeldingen van Mohammed niets te maken hebbne
klopt, maar op dat en mijn pc na heb ik nog maar heel weinig kunststoffen in huis, geen radio, geen tv, geen telefoon, en hout en aluminium in meubelsquote:Op zondag 5 februari 2006 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
olie is niet alleen voor je auto vrind.
Ik vermoed dat de meeste Westerlingen geen moeite hebben met moslims. Ook gezien het feit dat moslims in Westerse landen in vrijheid, integenstelling tot de christenen in de meeste moslimlanden, hun religie kunnen belijden. Westerse burgers zijn echter niet zo gecharmeerd van geweld en bedreigingen tegen hun land, persoon en cultuur...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:35 schreef DjDev het volgende:
[..]
[..]
En in de Westerse cultuur word je groot gebracht waar je de Moslims moet haten?
Dat hebben we natuurlijk wel aangezien we niet alleen op de wereld zijn. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken is nog veel belangrijker. Was het plaatsen van die cartoons al deze rotzooi waard ? Naar mijn mening niet. Gelukkig hebben we wel gezegd waar het op stond, ook belangrijk natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat wij met afbeeldingen van Mohammed niets te maken hebbne
Dat laten de westerlingen niet echt merkenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de meeste Westerlingen geen moeite hebben met moslims. Ook gezien het feit dat moslims in Westerse landen in vrijheid, integenstelling met de christenen in de meeste moslimlanden, hun religie kunnen belijden. Westerse burgers zijn echter niet zo gecharmeerd van geweld en bedreigingen tegen hun land, persoon en cultuur...
Pim Fortuyn is vermoord door een hoerenneukende drugsgebruikende Nederlander...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:40 schreef King_of_Kool het volgende:
Theo van Gogh had dit al voorzien en is ook vermoord door een geitenneuker die z\'n geloof iets te serieus nam.
Ik geloof niet en daar ben ik blij om ook, ik snap dat mensen steun vinden uit hun geloof maar je ziet tegenwoordig dat mensen alles doen voor hun geloof... Ik denk dat Allah dat ook niet heeft gewild
Dat hebben we niet. Als de moslims ons dat al gaan opleggen, waar houdt het dan op? Moeten onze vrouwen dan straks ook in burka over straat omdat we rekening moeten houden met de gevoeligheden van de moslims?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat hebben we natuurlijk wel aangezien we niet alleen op de wereld zijn.
Drugsgebruikende?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef DjDev het volgende:
[..]
Pim Fortuyn is vermoord door een hoerenneukende drugsgebruikende Nederlander...
Maar niet in het teken van de Islam en wel door zijn eigen geloofsovertuiging.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef DjDev het volgende:
[..]
De meeste westerlingen hebben geen moeite met moslims zolang ze geen aanslagen plegen uit naam van de Koran, zolang ze hun geloof niet opdringen aan de "ongelovigen" en zolang ze de "ongelovigen" niet vervolgen, vermoorden en ontvoeren.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:40 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dat laten de westerlingen niet echt merken
Klopt, maar ik bedoelde meer in religieuze zin dat we er niets mee te maken hebben..quote:Op zondag 5 februari 2006 15:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat hebben we natuurlijk wel aangezien we niet alleen op de wereld zijn. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken is nog veel belangrijker. Was het plaatsen van die cartoons al deze rotzooi waard ? Naar mijn mening niet. Gelukkig hebben we wel gezegd waar het op stond, ook belangrijk natuurlijk.
Ik kan mij het nieuwsbericht nog herinneren van een huisarts die een stomp in zijn gezicht kreeg omdat hij de vrouw van een moslim een hand gaf...quote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat hebben we niet. Als de moslims ons dat al gaan opleggen, waar houdt het dan op? Moeten onze vrouwen dan straks ook in burka over straat omdat we rekening moeten houden met de gevoeligheden van de moslims?
Moeten hier vrouwen in Boerka's lopen?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat hebben we niet. Als de moslims ons dat al gaan opleggen, waar houdt het dan op? Moeten onze vrouwen dan straks ook in burka over straat omdat we rekening moeten houden met de gevoeligheden van de moslims?
wat niets afdoet aan het voorbeeld van theo van goghquote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef DjDev het volgende:
[..]
Geen feit maken van jouw mening, menneke!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:43 schreef DjDev het volgende:
[..]
Moeten hier vrouwen in Boerka\'s lopen?
Nee
Leven er hier moslims?
Ja
Is er dus een probleem?
NeeJA
Extra Deense producten kopen?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef Flopteron het volgende:
maar we dwalen af, het onderwerp ging over hoe we de Denen kunnen steunen, op een tweetal petities en een biermerk na ben ik niet veel tegengekomen.
Omdat hij het niet uit eigen geloofsovertuiging (aldus jij en misschien nog andere) is het niet zo erg als bij Mohammed B.?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Maar niet in het teken van de Islam en wel door zijn eigen geloofsovertuiging.
Leer lezen sukkel
Als de westerlingen zich niet bemoeien met de Moslims hebben de Moslims ook geen problemen met de westerlingenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
De meeste westerlingen hebben geen moeite met moslims zolang ze geen aanslagen plegen uit naam van de Koran, zolang ze hun geloof niet opdringen aan de \"ongelovigen\" en zolang ze de \"ongelovigen\" niet vervolgen, vermoorden en ontvoeren.
De reacties zijn uiterst voorspelbaar. Waarmee meteen het gelijk van de cartoons en de rechtvaardiging om ze te publiceren is aangetoond. Vrijheid van meningsuiting moet je regelmatig toetsen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef gelly het volgende:
[..]
De reacties op de cartoons zijn absurd, maar echt verbazingwekkend is het niet.
Hoezo?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:44 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Geen feit maken van jouw mening, menneke!
Kom met bewijs dan...Je wil gewoon dat de westerlingen moslims haten, heb je een mooi excuus, maar helaas is dat niet zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:37 schreef DjDev het volgende:
Ik klets niet uit m\'n nek
Het is gewoon zo
Nee, wat die man dan moet doen, is jou een knal voor je muil verkopen, omdat ik zijn moeder uitscheld, ik ben een Nederlander en jij ook.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:44 schreef gelly het volgende:
Misschien een leuk experiment dat je zelf kunt uitproberen. Aangezien we kennelijk zo hechten aan de vrijheid van meningsuiting als westerse verlichten zou het theoretisch geen probleem moeten opleveren. Ga naar een drukke winkelstraat en spreek de eerste de beste gezette man aan met \"he vetzak, je moeder is een hoer !\". Uiteraard zal de betreffende man in discusie met je gaan en je proberen te overtuigen van het feit dat hij zware botten heeft en zijn moeder geen lichtekooi is. Toch ?
Mogen we hier spotprenten afbeelden?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:43 schreef DjDev het volgende:
[..]
Moeten hier vrouwen in Boerka\'s lopen?
Nee
Leven er hier moslims?
Ja
Is er dus een probleem?
Nee
Opleggen ? Je kunt er gewoon rekening mee houden lijkt me. Dat is wat anders dan het overnemen van gebruiken. Als ik ga eten bij gelovige mensen die bidden voor het eten hou ik me ook even stil . Heeft niks met aanpassen te maken, het heet geloof ik "fatsoen".quote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dat is dus de 2e reden, waarom we hier zo snel mogelijk een goed alternatief moeten vinden om energie op te wekken, nou ja enkele die er al zijn perfectioneren om het gebruik van oilie terug te dringen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dan haal je je olie toch ergens anders vandaan
Of een pro-Deense steunbetuiging in A'dam. Maar ja zoiets moet vrij groots aangepakt worden. Weet niet of Fok daar nou zo geschikt voor is.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, desnoods een Deense avond ergens organiseren ofzo, maar hoe regelen we zoiets?
Op deze Arabische (boycot) site kan je afbeeldingen zien van Deense producten.quote:
ja en de vorige paus heeft een aanslag van een turk overleeft en vergeven.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ben jij van mening dat ik een alles in brand stekende moslims ben of een normale?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef base3ball het volgende:
[..]
En dat is dus de 2e reden, waarom we hier zo snel mogelijk een goed alternatief moeten vinden om energie op te wekken, nou ja enkele die er al zijn perfectioneren om het gebruik van oilie terug te dringen.
Dan kan er dus ook niet als excuus gebruikt worden dat we hun olie nog nodig hebben.
De 1e reden is natuurlijk de belangrijkste. Voor het milieu. (goh wat politiek correct)
En wat met name jammer is dat deze moslims die de boel in brand steken het verpesten voor de normale moslims, want die zijn er ook genoeg.
En jij bent er dus ook zo een.
Volkert van der G. deed het ook uit zijn eigen geloofsovertuiging. Ik veroordeel de Islam niet, ik veroordeel het geloof in het algemeen. Alleen merk je dat een bepaalde groep Islamieten hun geloof zijn overstegen in het krankzinnige. Dat heeft helemaal niet meer met geloof te maken, meer met een ziekte denk ik. Daarmee bedoel ik de extremisten die alles in de fik zetten dan, om maar even een rel te voorkomen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef DjDev het volgende:
[..]
Omdat hij het niet uit eigen geloofsovertuiging (aldus jij en misschien nog andere) is het niet zo erg als bij Mohammed B.?
er is een verschil?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:49 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ben jij van mening dat ik een alles in brand stekende moslims ben of een normale?
mogen we van je avatar uitgaan danquote:Op zondag 5 februari 2006 15:49 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ben jij van mening dat ik een alles in brand stekende moslims ben of een normale?
Maar die vrouwen worden dus wel onderdrukt door hun eigen man thuis. Alleen maar omdat een of ander sprookjesboek eigenlijk zegt dat een vrouw minderwaardig is?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef DjDev het volgende:
[..]
Hoezo?
Voelen de vrouwen zich hier onderdrukt door de Moslims in het Midden Oosten die zeggen dat vrouwen hier een Boerka aan moeten (![]()
)
De westerlingen gebruiken het excuus dat de Moslims rellen om ze terug te pakken (maar eerst natuurlijk uitdagen he!).quote:Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef Smooth-Criminal het volgende:
Die Moslims grijpen alles aan om dit soort dingen te doen!
Ik steun daarom Denemarken!
You Shall Reap What You Sow!
Er komt vanzelf een dag dat ze alles terug krijgen!
Jaja. Als jij te gast bent bij die mensen is dat inderdaad fatsoenlijk ja. Maar nu eet jij in een restaurant en wordt er een christen heel boos op jou omdat jij niet bidt voor je gaat eten en vervolgens steekt hij daarom jouw huis in brand. Dat is dan jouw eigen schuld, had je ook maar moeten bidden?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Opleggen ? Je kunt er gewoon rekening mee houden lijkt me. Dat is wat anders dan het overnemen van gebruiken. Als ik ga eten bij gelovige mensen die bidden voor het eten hou ik me ook even stil . Heeft niks met aanpassen te maken, het heet geloof ik \"fatsoen\".
Jaquote:
Mijn avatar is een tegen reactie op o.a. een FP-Mod die een van de cartoons als zijn avatar heeftquote:Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef milagro het volgende:
[..]
mogen we van je avatar uitgaan dan
Geitenneukers is inmiddels een ingeburgerde geuzennaam.quote:
De moslims, ik moet eigenlijk zeggen een kleine groep ervan, doen hun dingen op zo'n krankzinnige wijze dat je ze wel in ee kwaad daglicht moet stellenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef DjDev het volgende:
[..]
De westerlingen gebruiken het excuus dat de Moslims rellen om ze terug te pakken (maar eerst natuurlijk uitdagen he!).
Oftewel:De moslims worden in het kwade daglicht gesteld terwijl de westerlingen niet echt veel beter zijn
Nee je steekt misschien/waarschijnlijk geen dingen in brand, maar de manier waarop jij reageerd is wel weer zo'n geval wat negatief is voor de moslim die normaal reageerd.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:49 schreef DjDev het volgende:
[..]
In de Koran staat niet beschreven dat een vrouw een boerka moet aan doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef base3ball het volgende:
[..]
Maar die vrouwen worden dus wel onderdrukt door hun eigen man thuis. Alleen maar omdat een of ander sprookjesboek eigenlijk zegt dat een vrouw minderwaardig is?
Ook een kanttekening: ook de bijbel vind ik een sprookjesboek.
In hoeverre voelen we ons geroepen om het te proberen?, ik ben daar best bereid energie in te steken, maar dan zie ik de ambassade in Den Haag liever als locatie, ik denk daar in mijn 1-tje al een man of 50 minimaal op te kunnen roepenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef Eveli het volgende:
[..]
Of een pro-Deense steunbetuiging in A\\\'dam. Maar ja zoiets moet vrij groots aangepakt worden. Weet niet of Fok daar nou zo geschikt voor is.
Wat vind je van de mensen hier die plannen hebben om dit excuus te gebruiken om het Midden Oosten te nuken?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:52 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
De moslims, ik moet eigenlijk zeggen een kleine groep ervan, doen hun dingen op zo'n krankzinnige wijze dat je ze wel in ee kwaad daglicht moet stellen
waarom zijn mensen defensief als ze niks te vrezen hebben?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:52 schreef DjDev het volgende:
Mijn avatar is een tegen reactie op o.a. een FP-Mod die een van de cartoons als zijn avatar heeft
Ik reageer.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef base3ball het volgende:
[..]
Nee je steekt misschien/waarschijnlijk geen dingen in brand, maar de manier waarop jij reageerd is wel weer zo'n geval wat negatief is voor de moslim die normaal reageerd.
(helaas reageren ook weer teveel niet-moslims niet normaal)
humor relativeert :')quote:Op zondag 5 februari 2006 15:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens ben ik als extreem-lefty wel 110% voor dit soort spotprenten.
Niet zo janken, kuthuillies.
Je kunt het beter vergelijken met het expres vloeken terwijl er iemand zit te bidden in een restaurant. Mag dat ? ja. Doe je dat ? Nee. Ik tenminste niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jaja. Als jij te gast bent bij die mensen is dat inderdaad fatsoenlijk ja. Maar nu eet jij in een restaurant en wordt er een christen heel boos op jou omdat jij niet bidt voor je gaat eten en vervolgens steekt hij daarom jouw huis in brand. Dat is dan jouw eigen schuld, had je ook maar moeten bidden?
Je vergelijking slaat nergens op.
Niet normaal reageren of normaal reageren?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef base3ball het volgende:
[..]
Nee je steekt misschien/waarschijnlijk geen dingen in brand, maar de manier waarop jij reageerd is wel weer zo\'n geval wat negatief is voor de moslim die normaal reageerd.
(helaas reageren ook weer teveel niet-moslims niet normaal)
Welke mensen hebben die plannen precies?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:54 schreef DjDev het volgende:
Wat vind je van de mensen hier die plannen hebben om dit excuus te gebruiken om het Midden Oosten te nuken?
Dit effect kan iedereen overzien.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zijn mensen defensief als ze niks te vrezen hebben?
waarom zijn mensen zo defensief om een paar spotprentjes waarvan de maker het effect nooit had kunnen overzien. wie voedt die haat daar toch steeds? zijn dat mensen die eigenlijk helemaal niks met geloof te maken hebben, of in ieder geval net doen alsof, maar wel makkelijk kannonnenvlees kan verkrijgen?
Ja er zijn er bijn die moslims halen omdat het racisten zijn. En die mensen zijn idd niet goed bezig, maar 90% van de mensen die moslims haten, haten ze om andere redenen.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef DjDev het volgende:
[..]
Daarna uitlokken
Ik weet de namen niet meer..Lees het topic maar ff door anders (Het moet als het goed is ergens bij pagina 2 of 3 staan)quote:Op zondag 5 februari 2006 15:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Welke mensen hebben die plannen precies?
Een tekening maken is toch iets heel anders dan iets in de fik steken!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef DjDev het volgende:
[..]
De westerlingen gebruiken het excuus dat de Moslims rellen om ze terug te pakken (maar eerst natuurlijk uitdagen he!).
Oftewel:De moslims worden in het kwade daglicht gesteld terwijl de westerlingen niet echt veel beter zijn
oh je bent dus voor GELIJKE munt terugbetalen , prima.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:52 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ja
[..]
Mijn avatar is een tegen reactie op o.a. een FP-Mod die een van de cartoons als zijn avatar heeft
Zou het andersom ook zo zijn geweest?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:56 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dit effect kan iedereen overzien.
Iedereen weet dat er dit soort rellen zouden uitbreken.
En als je het niet weet dan kan je het aan 1 Moslim vragen en dan heb je gelijk het goede antwoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |