abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34761832
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef Singa het volgende:

[..]

Jammer dat die moslims totaal geen gevoel voor humor hebben, ze moeten die enorme pepers uit hun reet halen en die spotprenten eens met een korrel zout nemen. Ze laten zich qua bekrompenheid nu wel heel erg kennen zeg.
Mensen met dit soort meningen bekijken de wereld alleen vanuit hun eigen perspectief. Voor veel mensen in het midden-oosten is hun religie het enige dat ze hebben of waar ze op terug kunnen vallen. Het westen ligt daar al niet zo lekker en dan willen dit soort provocaties nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten. Democratie en vrijheid van meningsuiting werkt ook alleen in landen waar mensen het goed genoeg hebben om zich er druk over te maken.
pi_34761833
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Met het Westen valt ook niet te sollen. De acties van de achterlijke (radicale) moslims en moslimlanden kan voor hen nog wel eens heel verkeerd voor hen uitpakken en terecht...
Het westen laat wel met zich sollen
Ik heb tot nu toe geen flinke tegen aanval gezien.
pi_34761849
DjDev is het voorbeeld van een figuur die Deense vlaggen zou verbranden alleen maar omdat anderen het ook doen.

Stereotype volgeling. Ideale moslim :\').
pi_34761856
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, je zou net zo goed in Syrie kunnen wonen niet? :\')
Dit heeft betrekking op ?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:17:17 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34761859
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef DjDev het volgende:

[..]

De recente geschiedenis ken ik wel..Niet helemaal precies maar je kan nu niet eenmaal alles weten.
Als je de achtergronden niet kent, weet je niet waarom in eerste instantie die aanslagen gepleegd zijn (althans: welk excuus die terroristen gebruikten) en dus ook niet waarom deze spotprenten gemaakt zijn en al helemaal niet waarom het westen reageert zoals er nu overwegend gereageerd wordt...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34761865
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef Singa het volgende:

[..]

Jammer dat die moslims totaal geen gevoel voor humor hebben, ze moeten die enorme pepers uit hun reet halen en die spotprenten eens met een korrel zout nemen. Ze laten zich qua bekrompenheid nu wel heel erg kennen zeg.
Het westen moet weten dat je van dit soort tekeningen problemen krijgt.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:17:53 #157
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34761879
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef DjDev het volgende:

[..]

ehm.. nee.. irak is niet in 10 jaar tijd 2 keer compleet onder de voet gelopen enzo
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_34761885
Inderdaad Gelly. Dat is precies wat ik bedoel. Een combinatie van onwetendheid en verveling.
pi_34761895
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:11 schreef DjDev het volgende:

[..]

15
Sorry..Maar ik heb het Irak Kuweit verhaal niet meegemaakt als je dat bedoelt
Zesdaagse oorlog het Irak Kuweit verhaal?! Damn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_oorlog
pi_34761911
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

Als je de achtergronden niet kent, weet je niet waarom in eerste instantie die aanslagen gepleegd zijn (althans: welk excuus die terroristen gebruikten) en dus ook niet waarom deze spotprenten gemaakt zijn en al helemaal niet waarom het westen reageert zoals er nu overwegend gereageerd wordt...
Deze prenten zijn gemaakt om de Moslims uit te dagen en dat weet iedereen.
Nu zegt het westen:" Kijk die Moslims eens"
pi_34761920
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef DjDev het volgende:

[..]

Het Westen denkt meestal beter na voor zij iets doen en als zij het doen, doen zij het ook goed...
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 5 februari 2006 @ 15:19:20 #162
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34761922
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze schrijvers vermoorden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoorden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34761930
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen met dit soort meningen bekijken de wereld alleen vanuit hun eigen perspectief. Voor veel mensen in het midden-oosten is hun religie het enige dat ze hebben of waar ze op terug kunnen vallen. Het westen ligt daar al niet zo lekker en dan willen dit soort provocaties nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten. Democratie en vrijheid van meningsuiting werkt ook alleen in landen waar mensen het goed genoeg hebben om zich er druk over te maken.
Ik ben het 100% met je eens maar vraag me wel af waar de grens ligt. Ik vind het nogal stuitend wat er allemaal gebeurd en vraag me af of ik er nog wel begrip voor wil opbrengen.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_34761932
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:16 schreef MrX1982 het volgende:
DjDev is het voorbeeld van een figuur die Deense vlaggen zou verbranden alleen maar omdat anderen het ook doen.

Stereotype volgeling. Ideale moslim :\\\\\\\').
Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen, dus hoeveel zijn we nu in werkelijkheid beter ? Het gros van de mensen is dom en onwetend, hier en in het midden-oosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2006 15:21:18 ]
pi_34761948
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef DjDev het volgende:

[..]

De recente geschiedenis ken ik wel..Niet helemaal precies maar je kan nu niet eenmaal alles weten.
Je hebt GEEN IDEE waar je het over hebt. Dus doe niet of je de recente geschiedenis wel kent.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:20:25 #166
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34761966
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, je zou net zo goed in Syrie kunnen wonen niet? :\')

Het punt is natuurlijk wel dat ook hier vrijheid van meningsuiting zijn grenzen heeft... en deze spotprenten balanceren op zijn minst op de grens...
  zondag 5 februari 2006 @ 15:20:34 #167
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_34761973
nja

pi_34761977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Ik ben het 100% met je eens maar vraag me wel af waar de grens ligt. Ik vind het nogal stuitend wat er allemaal gebeurd en vraag me af of ik er nog wel begrip voor wil opbrengen.
Ik heb er ook geen begrip vcor, ik kan wel begrijpen dat het gebeurt mezelf verplaatsend in iemand uit het midden-oosten.
pi_34761981
belangrijk is niet blind te worden door de beelden die we zien, belangrijker is dat onze vrijheid altijd belangrijker is dan de rechten van mensen die geloven in een illusie die vrijdenkende en levende mensen probeert te beperken.

Religie
underground forever baby
  zondag 5 februari 2006 @ 15:20:49 #170
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34761986
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen, dus hoeveel zijn we nu in werkelijkheid beter ? De gros van de mensen is dom en onwetend, hier en in het midden-oosten.
Werkelijk?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34761987
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Zesdaagse oorlog het Irak Kuweit verhaal?! Damn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_oorlog
Sorry hoor dat ik niet alles uit de geschiedenis weet..
Ik ga ook naar school om uit me neus te eten ofzo toch?
Oh wacht nee!!1
Ik ga naar school om dingen te leren! !11
pi_34762025
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach, het in de fik steken van een moskee kan hier ook op veel steun en begrip rekenen, dus hoeveel zijn we nu in werkelijkheid beter ? De gros van de mensen is dom en onwetend, hier en in het midden-oosten.
Je wil toch niet echt serieus Westerse samenleving qua ontwikkeling vergelijken met die in moslimlanden.

Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34762037
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:20 schreef osmo het volgende:
komen de christenen nu mijn huis platbranden?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet je dat deze rellen zijn onstaan omdat je o.a. de Profeet niet mag afbeelden?
pi_34762051
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Werkelijk?
Ik zou er in ieder geval geen steundraad voor maken, het heen en weer met hun haathutten
pi_34762068
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:20 schreef osmo het volgende:
nja
Verspreid dergelijke prentjes eens in staphorst en aanschouw de westerse tolerantie zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')