Alleen Battles ken ik niet. Ik weet alleen dat er wat Hemet leden is spelen, meer niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:36 schreef Z het volgende:
Ben wel benieuwd naar Akron/Family en Vashti. Maar ik ben er eigenlijk nooit met pasen... Ken jij alles uit het rijtje Dasiy(naast Adam Green, Cardigans, CocoRosie, Mogwai en We Are Scientists)?
...Maar krijgen we dan Sonic Youth: De Band of Sonic Youth: Pretentieus en Vormeloos Feedbackgefröbel? Met de huidige line-up van MM zou het tweede me namelijk niet eens verbazen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 11:58 schreef DaisyDuke het volgende:
Overigens zijn er zeer sterke aanwijzingen dat ook Sonic Youth op MM komt spelen!
Dat kreeg ik in 1991 al eensquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:45 schreef Grobbel het volgende:
...Maar krijgen we dan Sonic Youth: De Band of Sonic Youth: Pretentieus en Vormeloos Feedbackgefröbel? Met de huidige line-up van MM zou het tweede me namelijk niet eens verbazen.
Tja, mijn gevoel zegt dat ze dan SYR6 komen promoten. Alhoewel er tegen die tijd ook een aantal reissues uitkomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
...Maar krijgen we dan Sonic Youth: De Band of Sonic Youth: Pretentieus en Vormeloos Feedbackgefröbel? Met de huidige line-up van MM zou het tweede me namelijk niet eens verbazen.
De nighttown voornamelijk is niet zo heel groot, en omdat iedereen stiekem steeds de nieuwe veelbelovende dingen wil zien is het altijd duwen en rennen voor het leven. (Eerder weg bij waar je staat in de hoop de andere zaal nog binnen te komen etc.) Ik heb dit nu een paar keer gedaan, en de ene keer met meer succes dan de andere keer. Dus ik zit te twijfelen of ik mezelf dit jaar sterk genoeg acht om eens flink te gaan beuken of niet. Daarnaast is het programma voor de meesten van mijn concert maatjes iets te vaag denk ik, ergo, nog veel twijfels en overdenkingen voor de boeg.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:29 schreef fretclick het volgende:
waarom is het een drama? @ bigshadow
Je kan je toch wel een dagje vermakenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je er overnacht? Is er dan de rest van die volgende dag meteen volop dingen te doen? Of moet je dan eerst een halve dag in je neus zitten?
Zorg dat je zoveel drinkt dat je toch niet voor 4 uur je bent uit komtquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je er overnacht? Is er dan de rest van die volgende dag meteen volop dingen te doen? Of moet je dan eerst een halve dag in je neus zitten?
Als we idd gaan, lijkt me dat geen probleem... mail me maar eensquote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:03 schreef Neleos het volgende:
[..]
Tof. Kan ik mooi met jullie meerijden.![]()
Regel je dan ook een slaapplekje voor onsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:03 schreef Neleos het volgende:
[..]
Tof. Kan ik mooi met jullie meerijden.![]()
vooral vrijdag en zaterdag, zie ook de festivalwebsitequote:Op zondag 19 maart 2006 14:18 schreef peaceman het volgende:
Misschien een domme vraag, maar toch stel ik m
Er staat 13 t/m 16 april....
Wanneer spelen die bands dan? Over alle 4 de dagen verspreid of spelen de bands op vrijdag en zaterdag?
oke thanxquote:Op zondag 19 maart 2006 15:35 schreef toolhead het volgende:
[..]
vooral vrijdag en zaterdag, zie ook de festivalwebsite
denk het niet..komt me niet zo goed uit!quote:Op maandag 3 april 2006 10:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zou graag vrijdag gaan (We are Scientists) maar ben nog aan het kijken of ik iemand mee kan krijgen (Lienelien?) en of ik misschien een slaapplaatsje kan regelen. Kan altijd nog de nachttrein terug nemen uiteraard
quote:Op maandag 3 april 2006 11:09 schreef lienelien het volgende:
[..]
denk het niet..komt me niet zo goed uit!![]()
Okay geweldig ik heb het nu gezien, had het nog niet eerder gezienquote:Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Fiama het volgende:
Jep. Staat gewoon op de site bij elke band. Er is nog geen blokkenschema maar dat komt snel.
http://www.motelmozaique.nl/2006/
Wel balen dat op vrijdag 65dos en Battles overlappen... (en ook nog eens met Paavoharju...) Dan toch maar Paavoharju en 65dos
Leg uit? Ik ga op vrijdag alleen voor Mogwai naar de schouwburg, de rest zit ik (waarschijnlijk) in Nighttown. Ik neem aan dat je in de Nighttown toch niet eerder bij een concert weg moet omdat je in een andere zaal een andere band wil gaan zien. (bijv Mazarin (Nighttown basement) die aansluit op Paavoharju (Nighttown theater))quote:Op donderdag 6 april 2006 17:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat een vreselijke overlappingen weer in dat tijdschema. Was niet zo erg geweest als je gewoon in een vlug tempo van het ene optreden naar het andere optreden kon lopen. Maar MM een beetje kennende, zal er vanwege de drukte van 'gighoppen' weinig terecht komen....
Jawel hoor, want vol is vol. Het grote manco van de nighttown, zeker met dat zalige gangetje. Ik sla MM over, het programma is wel aardig, maar spreekt me niet enorm aan.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:14 schreef Fiama het volgende:
[..]
Leg uit? Ik ga op vrijdag alleen voor Mogwai naar de schouwburg, de rest zit ik (waarschijnlijk) in Nighttown. Ik neem aan dat je in de Nighttown toch niet eerder bij een concert weg moet omdat je in een andere zaal een andere band wil gaan zien. (bijv Mazarin (Nighttown basement) die aansluit op Paavoharju (Nighttown theater))
http://www.motelmozaique.nl/2006/blokkenschema.pdfquote:Op donderdag 6 april 2006 19:52 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een duidelijk programma van waar de bands spelen en hoelaat; kan ik op de festival site niet vinden eigenlijk!?
quote:Goedendag mensen,
Om alle vrijwilligers gerust te stellen: het rooster is eindelijk af. Het
duurde ook langer dan ik zelf had gehoopt.
Morgen krijgen jullie allemaal persoonlijk bericht van mij met daarin je dienst
en de uitleg daarbij.
Op zaterdag zou ik buiten het Nighttown gebeuren nog graag CocoRosie, paavorharju, Wolf Eyes en Vashti Bunyan willen zien. Vooral het opteden van paavorharju in de kerk moet heel speciaal gaan worden.quote:
Yup... thanxquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:22 schreef pfaf het volgende:
Werkt dit niet? http://www.motelmozaique.nl/2006/blokkenschema.pdf
Paavoharju zegt me niks, maar komt vroeg genoeg om evt. even te gaan kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:27 schreef DaisyDuke het volgende:
De enige absolute must-see op zaterdag is paavoharju in de Arminiuskerk. Dat kan wel eens fokkin' briljant gaan worden. Daarna richting Nighttown voor gUILLeMoTs, om vervolgens een zware keuze te moeten maken tussen CocoRosie in de Schouwburg en Akron/Family in Nighttown. Dan op zeker naar de Schouwburg voor Wolf Eyes en Vashti Bunyan. Wellicht dat ik daarna nog een klein stukje Isobel Campbell meepak, maar eigenlijk geloof ik niet dat ze me zonder Mark Lanegan kan boeien. Tenslotte wil ik zaterdag graag Kieran Hebden nog even meepakken en daarna zie ik het wel. The Cardigans heb ik vrij weinig mee en Zita Swoon heb ik recentelijk natuurlijk nog gezien. Dan lijken Kelley Polar of zelfs Sickoakes me betere opties. Al met al natuurlijk weer een veel te enthousiast schema. Waarschijnlijk zie ik er maar de helft van, maar van een portie gezonde ambitie is nog nooit iemand slechter geworden..... Wat wil jij zien?
Nog gefeli trouwens!
Er zijn genoeg 24h parkeergarages in het centrum. Die zijn nog redelijk betaalbaar ook, in ieder geval geen ´020-prijzen'. Om 3 uur ´s nachts rijden er geen metro´s meer, dus dokken voor een taxi moet je sowieso. Dan kun je je bakkie net zo goed in de parkeergarage zetten.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:57 schreef berc het volgende:
Ik wil graag met de auto gaan vrijdag, hebben mensen tips over waar de auto te parken enzo? Ergens buiten centrum op loop/busafstand ofzo? moet wel om de nacht van zaterdag om een uur of 3 weer terug kunnen
dankje, ik heb gekeken en gebeld, volgens rotterdamn.nl zijn parkeer garages goedkoop maar ik betaal toch wel een fuckin 25 euro als de auto neerzet van 1600 tot 0300quote:Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Er zijn genoeg 24h parkeergarages in het centrum. Die zijn nog redelijk betaalbaar ook, in ieder geval geen ´020-prijzen'. Om 3 uur ´s nachts rijden er geen metro´s meer, dus dokken voor een taxi moet je sowieso. Dan kun je je bakkie net zo goed in de parkeergarage zetten.
quote:Vier mannen staan op een podium, in de kelder van Nighttown. Een jonge Josh Homme, twee ongeschoren types naast hem en een in duister gehulde drummer. Deze vier heren trekken een onmetelijke bak herrie open, die knap genoeg nergens zinloos wordt of klinkt als 'noise om de noise'.
65daysofstatic valt in de platenzaak waarschijnlijk onder het kopje post-rock, maar is beter te omschrijven als een totaal-ervaring, een mengvorm van noise, drum 'n bass en heavy metal, die de bezoekers van Motel Mozaique overrompelt en overweldigt. Het is eigenlijk een wonder dat men overeind kan blijven staan. De vier leden van 65daysofstatic zijn nog het meest beweeglijk van iedereen: ze vallen over het podium, botsen tegen elkaar op en kunnen na het optreden waarschijnlijk geen pap meer zeggen.
Je zou het bijna vergeten, maar op de paar rustmomenten die de band inlast hoor je dat er wel degelijk muziek achter 65daysofstatic zit. Zo kan de band van een kristalhelder pianoriedeltje plotseling ontsteken in die onwijze muur van geluid, waardoor je de drums in je longen voelt. De muziek van 65daysofstatic is als de soundtrack van een film waarin de held op een onmogelijke missie tussen kogels en bommen door alles moet doen om het hoofd boven water te houden. Episch is het woord dat ik zoek. En wonderschoon door al het volume heen.
De band raakt na drie kwartier spelen toch zichtbaar vermoeid van haar eigen stunts en moet wat uitpuffen. Gelukkig kan er altijd voor een paar seconden teruggevallen worden op een geluidsband, waar de minimale versie van een nummer opstaat. Wie 65days van hun albums kent, weet dat ze vrij voorgeprogrammeerd kunnen klinken. Maar niemand in het publiek voelt zich hier belazerd. Dit zijn geen laptopprutsers maar virtuoze muzikanten van de 21e eeuw. Nieuwe helden voor de Motel-bezoekers in Mogwai-shirts.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:52 schreef Imaginary_Friend het volgende:
ik was vanmiddag in TENT om Emiliana Torrini's 20 minuten voor 3voor12 te bekijken, kwam ze niet! dit werd 10 minuten voor aanvang bekend gemaakt, behoorlijke teleurstelling aangezien ik haar door omstandigheden vanavond ook niet zal kunnen zien, en me dus flink had verheugd op dit (korte) optreden
Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:41 schreef fretclick het volgende:
65daysofstatic was hard. even van de site van 3voor12 gepikt:
[..]
quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Jenny Lewis.. Deed ze alleen dingen met haar Watson Twins, of ook Rilo Kiley nummers? Hoe was het? Waarom staat er nog niks over op 3voor12?
Ik vind het echt jammer dat ik er dit weekend niet kan zijn.
Ik vind het een ongelofelijk mooi album. Het duurde even voor het kwartje viel, maar ik ben echt verliefd.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:59 schreef pfaf het volgende:
Ik ben groooot Rilo fan, maar watJenny
nu solo laat zien, is gewoonweg matig tot slecht...
quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.
Ik ben net terug, en ik heb 2 nachten nauwelijks geslapen, misschien typ ik later nog wel een verslagje, maar over Zita Swoon ben ik het alvast met je eens. Dat was echt fantastisch.quote:Op zondag 16 april 2006 16:21 schreef peaceman het volgende:
Mijn MM:
Het is ook gewoon niet mijn ding. Ik stond later in Night town nog naast een CocoRosie meisje, oogverblindend mooi...quote:Op zondag 16 april 2006 15:20 schreef methodmich het volgende:
Nog meer recensies? Kan me niet voorstellen dat CocoRosie saai zou zijn, maar ik geloof Z op diens woord. Alleen hoop ik dat anderen met een positiever verhaal komen.
quote:Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Z het volgende:
Het is ook gewoon niet mijn ding. Ik stond later in Night town nog naast een CocoRosie meisje, oogverblindend mooi...
quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Mja, ik snap wel wat je bedoelt inderdaad.. Maar ik vind het wel mooi.
.
Rilo Kiley komt toch wel weer bij elkaar he?
kerel, heb jij ze wel eens in het echt gezien? het zijn gewoon goed verzorgde dames hoor.quote:Op zondag 16 april 2006 22:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind de linker juist mooier.. Jammer alleen dat ze van het type ongeschoren oksels is.
laat maar zien..quote:Ik heb ook nog wat foto's gemaakt, dus als mensen daar nog intresse in hebben moeten ze het maar aangeven.
Ja, daarom weet ik dat ze niet geheel okselfris was.quote:Op maandag 17 april 2006 00:20 schreef fretclick het volgende:
kerel, heb jij ze wel eens in het echt gezien? het zijn gewoon goed verzorgde dames hoor.
Dat kan natuurlijk. Dat laatste is altijd gezellig.quote:Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Z het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet mijn ding. Ik stond later in Night town nog naast een CocoRosie meisje, oogverblindend mooi...
Ja, dat geloof ik best. Maar nee, niet gezien dus. We hadden geen zin om weer naar de Schouwburg te lopen en hadden het eigenlijk gewoon een beetje gehad.quote:Op maandag 17 april 2006 21:01 schreef peaceman het volgende:
Daisy niet meer naar Zita wezen kijken?![]()
Heb je echt wat gemist!![]()
Zonde! Het was echt super! Nog veel beter dan toen in februari!quote:Op maandag 17 april 2006 22:01 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik best. Maar nee, niet gezien dus. We hadden geen zin om weer naar de Schouwburg te lopen en hadden het eigenlijk gewoon een beetje gehad.
Ik heb alleen de laatste 10 minuten gezien, maar dat beviel me wel. Redelijk intiem en lief optreden was het volgens mij.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:26 schreef Imaginary_Friend het volgende:
iemand nog Emiliana Torrini in Schouwburg gezien?
Op dat moment was ik in de schouwburg, dus ik heb ze niet gezien, maar volgens een vriend waren We Are Scientist erg goed, 1 van zijn hoogtepunten van MM.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:14 schreef MaJo het volgende:
Hoe was We are Scientists? Zou voor mij de reden geweest zijn om te gaan (kon helaas niet)
Klinkt goedquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:19 schreef Neleos het volgende:
[..]
Op dat moment was ik in de schouwburg, dus ik heb ze niet gezien, maar volgens een vriend waren We Are Scientist erg goed, 1 van zijn hoogtepunten van MM.![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt goedHad niet anders verwacht overigens, ze zijn echt cool
Hoop dat ze dit jaar ook nog op één van de festivals staan.
Niet!quote:Op donderdag 20 april 2006 09:29 schreef fretclick het volgende:
Op 3voor12 staan nu een aantal optredens online van Motel Mozaique, weet iemand hoe ik die kan opslaan/opnemen/archiveren/whatever..?
quote:
dat was inderdaad nogal vaagquote:Op woensdag 26 april 2006 19:44 schreef LostFormat het volgende:
In nighttown cafe was 't ook gratis. Dat maakt al dat gezeur nog krommer.
Iemand nog een pluchen pistooltje of kruisje gekocht?
Serieus?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:44 schreef LostFormat het volgende:
In nighttown cafe was 't ook gratis. Dat maakt al dat gezeur nog krommer.
Iemand nog een pluchen pistooltje of kruisje gekocht?
daar was een tijdje geleden een hele discussie over met de consumentenbond en de vakbond voor wc-juffrouwen, er kwam uiteindelijk uit dat je wettelijk gezien niets hoeft te betalen voor de wc en dat die 50 cent gezien kan worden als fooiquote:Op woensdag 26 april 2006 18:22 schreef LostFormat het volgende:
Ik heb me uitermate vermaakt. Hoogtepunten:
professor X op de donderdag. Hele dikke oldschool electro. Tof om dat weer eens te horen.
65daysofstatic, erg energiek en lekkere herrie.
Wolf eyes, feedbacke en elektronicagepiel, verrassend en erg meeslepend.
Sickoakes vond ik nog wel het sterkst, jammer dat het zo slecht overkwam door de rumourigheid en geluidsproblemen. Hele mooie filmische postrock. Godspeed maar dan wat meer uitgesponnen en rustig.
black dice, knoppengepiel is altijd tof. Miste alleen een beetje een lijn er in. Maar zeker erg goed te doen.
I-F viel een beetje tegen als laatst.
Dik nadeel: gezeik bij de plee voor 50 cent. Heb je 40 euro entree betaald gaan ze moeilijk lopen doen als je die 50 cent te gortig vind. Sorry, ik heb het niet ruim, van wat ik daar wegzeik kan ik een dag eten.Eerste dag al gezeur, tweede dag er zelfs bijna door uitgezet. Plasnazis, gatverdamme.
Ja, probeer dat maar eens uit te leggen met twee schreeuwende wcmongolen voor je en een aap van de security in je nek.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
daar was een tijdje geleden een hele discussie over met de consumentenbond en de vakbond voor wc-juffrouwen, er kwam uiteindelijk uit dat je wettelijk gezien niets hoeft te betalen voor de wc en dat die 50 cent gezien kan worden als fooi
Je hebt wat biertjes op. Je moet nodig zeiken. En je ziet links van je een wc. Keuze snel gemaakt.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:25 schreef Fiama het volgende:
Maar je wist het zaterdag dan wel, waarom ging je dan niet naar de wc's in het cafe? Dit lijkt me beetje confrontatie opzoeken...maargoed.
(ik vind overigens dat je gelijk heb, 50 cent is belachelijk voor de wc en het hele gedoe er om heen als je niet kan/wil betalen is nog belachelijker.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |