abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2006 @ 17:52:56 #51
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36714428
wij gaan alleen zaterdag... Baal dat Zita & Cardigans gelijktijdig zijn!
pi_36714921
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat een vreselijke overlappingen weer in dat tijdschema. Was niet zo erg geweest als je gewoon in een vlug tempo van het ene optreden naar het andere optreden kon lopen. Maar MM een beetje kennende, zal er vanwege de drukte van 'gighoppen' weinig terecht komen....
Leg uit? Ik ga op vrijdag alleen voor Mogwai naar de schouwburg, de rest zit ik (waarschijnlijk) in Nighttown. Ik neem aan dat je in de Nighttown toch niet eerder bij een concert weg moet omdat je in een andere zaal een andere band wil gaan zien. (bijv Mazarin (Nighttown basement) die aansluit op Paavoharju (Nighttown theater))
  donderdag 6 april 2006 @ 19:00:32 #53
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36716375
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:14 schreef Fiama het volgende:

[..]

Leg uit? Ik ga op vrijdag alleen voor Mogwai naar de schouwburg, de rest zit ik (waarschijnlijk) in Nighttown. Ik neem aan dat je in de Nighttown toch niet eerder bij een concert weg moet omdat je in een andere zaal een andere band wil gaan zien. (bijv Mazarin (Nighttown basement) die aansluit op Paavoharju (Nighttown theater))
Jawel hoor, want vol is vol. Het grote manco van de nighttown, zeker met dat zalige gangetje. Ik sla MM over, het programma is wel aardig, maar spreekt me niet enorm aan.
  donderdag 6 april 2006 @ 19:26:26 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36717225
Gulllemots zijn ook wel leuk natuurlijk, maar ik denk dat ik toch zal overslaan dit jaar. Irritant schema, en toch een onhandige locatie waardoor het allemaal wel erg prijzig zal worden.
  donderdag 6 april 2006 @ 19:52:21 #55
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36718079
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een duidelijk programma van waar de bands spelen en hoelaat; kan ik op de festival site niet vinden eigenlijk!?
reach out and touch faith
  donderdag 6 april 2006 @ 20:23:14 #56
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36719110
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:52 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een duidelijk programma van waar de bands spelen en hoelaat; kan ik op de festival site niet vinden eigenlijk!?
http://www.motelmozaique.nl/2006/blokkenschema.pdf
pi_36721245
ik heb me ingeschreven als vrijwilliger

maar ik ga sowieso, ook als ik moet betalen
pi_36721518
ik ook Cyaa, heb ook het één en ander moeten doorgeven wanneer ik níet wilde werken, maar heb er verder nog niks over gehoord.
pi_36721559
Ik heb ook nog niks gehoord, maar ja we wachten het af.
pi_36742039
@ Cyaa
quote:
Goedendag mensen,

Om alle vrijwilligers gerust te stellen: het rooster is eindelijk af. Het
duurde ook langer dan ik zelf had gehoopt.

Morgen krijgen jullie allemaal persoonlijk bericht van mij met daarin je dienst
en de uitleg daarbij.
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:36:44 #61
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36742645
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:14 schreef Fiama het volgende:

[..]

Leg uit?
Op zaterdag zou ik buiten het Nighttown gebeuren nog graag CocoRosie, paavorharju, Wolf Eyes en Vashti Bunyan willen zien. Vooral het opteden van paavorharju in de kerk moet heel speciaal gaan worden.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:54:52 #62
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36852478
Hey DD, wij gaan alleen zaterdags. Wat moet ik absoluut niet gaan missen behoudens Nina ?

Kan ik kijken of dat een beetje overeenkomt met mijn eigen visie op het programma...
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:27:01 #63
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36854946
De enige absolute must-see op zaterdag is paavoharju in de Arminiuskerk. Dat kan wel eens fokkin' briljant gaan worden. Daarna richting Nighttown voor gUILLeMoTs, om vervolgens een zware keuze te moeten maken tussen CocoRosie in de Schouwburg en Akron/Family in Nighttown. Dan op zeker naar de Schouwburg voor Wolf Eyes en Vashti Bunyan. Wellicht dat ik daarna nog een klein stukje Isobel Campbell meepak, maar eigenlijk geloof ik niet dat ze me zonder Mark Lanegan kan boeien. Tenslotte wil ik zaterdag graag Kieran Hebden nog even meepakken en daarna zie ik het wel. The Cardigans heb ik vrij weinig mee en Zita Swoon heb ik recentelijk natuurlijk nog gezien. Dan lijken Kelley Polar of zelfs Sickoakes me betere opties. Al met al natuurlijk weer een veel te enthousiast schema. Waarschijnlijk zie ik er maar de helft van, maar van een portie gezonde ambitie is nog nooit iemand slechter geworden..... Wat wil jij zien?

Nog gefeli trouwens!
pi_36856525
Die korte optredens in TENT, wat houden die in?
pi_36857206
Volgens mij zijn het een soort van opwarmertjes voor het publiek of een soort van laten zien wat de band is voor op de latere avond. Overigens zijn deze korte optredens gratis, nu vraag ik me eigenlijk af of dat concert van paavoharju in de kerk ook gratis is, omdat de kerk het begin is van de gidstochten die ook gratis zijn. Maar dat zal wel niet.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:18:44 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36861962
Kan iemand even het blokkenschema van de zaterdag hier neer zetten? Kan t op 1 of andere manier niet zien op de site
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:22:10 #67
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:25:56 #68
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36862160
quote:
Yup... thanx
pi_36862434
Rotterdam .
Geen OV .
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:36:44 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36862495
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:27 schreef DaisyDuke het volgende:
De enige absolute must-see op zaterdag is paavoharju in de Arminiuskerk. Dat kan wel eens fokkin' briljant gaan worden. Daarna richting Nighttown voor gUILLeMoTs, om vervolgens een zware keuze te moeten maken tussen CocoRosie in de Schouwburg en Akron/Family in Nighttown. Dan op zeker naar de Schouwburg voor Wolf Eyes en Vashti Bunyan. Wellicht dat ik daarna nog een klein stukje Isobel Campbell meepak, maar eigenlijk geloof ik niet dat ze me zonder Mark Lanegan kan boeien. Tenslotte wil ik zaterdag graag Kieran Hebden nog even meepakken en daarna zie ik het wel. The Cardigans heb ik vrij weinig mee en Zita Swoon heb ik recentelijk natuurlijk nog gezien. Dan lijken Kelley Polar of zelfs Sickoakes me betere opties. Al met al natuurlijk weer een veel te enthousiast schema. Waarschijnlijk zie ik er maar de helft van, maar van een portie gezonde ambitie is nog nooit iemand slechter geworden..... Wat wil jij zien?

Nog gefeli trouwens!
Paavoharju zegt me niks, maar komt vroeg genoeg om evt. even te gaan kijken.
gUILLeMoTs zegt me ook al niks
Ik wil wel naar CocoRosie, maar dat komt ook omdat ik Akron/Family minder goed ken. Liefste zou ik ook nog een minuut of 10 van Be your own pet willen meepakken. Juist omdat het niks bijzonders is, maar een minuut of 10 best geinig kan zijn. Wolf Eyes is onder The Veils , onder druk denk ik dat ik naar Veils zal 'moeten' aangezien mijn partner ook wel wat bekends wil horen....
Daarna stukje Isobel schat ik in, omdat Vashti dan redelijk onhaalbaar wordt. Stukje Kieran Hebden meepikken, alhoewel me dat ook helemaal niks zegt. Daarna naar Nina . Niet dat ik nu zo'n fan ben van die laatste platen, maar stiekem hoop ik wat van Emmerdale te horen.... Zita is voor mijn partner en mijzelf een must. Ze gaan weer spelen zoals begin dit jaar in Paradiso en Nighttown en dat was geweldig!
Dan een stukje Kelley Polar....

Zo denk ik dat ons programma er ongeveer uit zal zien.....

Waarvoor dank!
pi_36907586
Ik wil graag met de auto gaan vrijdag, hebben mensen tips over waar de auto te parken enzo? Ergens buiten centrum op loop/busafstand ofzo? moet wel om de nacht van zaterdag om een uur of 3 weer terug kunnen
pi_36914063
  donderdag 13 april 2006 @ 15:06:12 #74
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36922419
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:57 schreef berc het volgende:
Ik wil graag met de auto gaan vrijdag, hebben mensen tips over waar de auto te parken enzo? Ergens buiten centrum op loop/busafstand ofzo? moet wel om de nacht van zaterdag om een uur of 3 weer terug kunnen
Er zijn genoeg 24h parkeergarages in het centrum. Die zijn nog redelijk betaalbaar ook, in ieder geval geen ´020-prijzen'. Om 3 uur ´s nachts rijden er geen metro´s meer, dus dokken voor een taxi moet je sowieso. Dan kun je je bakkie net zo goed in de parkeergarage zetten.
pi_36923755
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Er zijn genoeg 24h parkeergarages in het centrum. Die zijn nog redelijk betaalbaar ook, in ieder geval geen ´020-prijzen'. Om 3 uur ´s nachts rijden er geen metro´s meer, dus dokken voor een taxi moet je sowieso. Dan kun je je bakkie net zo goed in de parkeergarage zetten.
dankje, ik heb gekeken en gebeld, volgens rotterdamn.nl zijn parkeer garages goedkoop maar ik betaal toch wel een fuckin 25 euro als de auto neerzet van 1600 tot 0300
pi_36925085
zijn er vanavond nog mensen van fok! in TENT te vinden?
pi_36963164
ik was vanmiddag in TENT om Emiliana Torrini's 20 minuten voor 3voor12 te bekijken, kwam ze niet! dit werd 10 minuten voor aanvang bekend gemaakt, behoorlijke teleurstelling aangezien ik haar door omstandigheden vanavond ook niet zal kunnen zien, en me dus flink had verheugd op dit (korte) optreden
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_36963200
Gisteren professor x in de tent!

Echt te vet, tijden terug dat ik zulke dikke electro heb gehoord. Straks op de fiets naar de schouwburg om naar discodansen te koekeloeren.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36976490
leuke avond gister. Tomán, Mazarin, Paavoharju, 65daysofstatic en We Are Scientists gezien. Kon helaas niet blijven voor Black Dice, dat had ik ook wel graag willen meemaken. maarja. Vandaag weer een mooie dag.
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:34:57 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36976505
Hoe was Mazarin?
pi_36976613
en 65 days of static?
pi_36976661
65daysofstatic was hard. even van de site van 3voor12 gepikt:
quote:
Vier mannen staan op een podium, in de kelder van Nighttown. Een jonge Josh Homme, twee ongeschoren types naast hem en een in duister gehulde drummer. Deze vier heren trekken een onmetelijke bak herrie open, die knap genoeg nergens zinloos wordt of klinkt als 'noise om de noise'.

65daysofstatic valt in de platenzaak waarschijnlijk onder het kopje post-rock, maar is beter te omschrijven als een totaal-ervaring, een mengvorm van noise, drum 'n bass en heavy metal, die de bezoekers van Motel Mozaique overrompelt en overweldigt. Het is eigenlijk een wonder dat men overeind kan blijven staan. De vier leden van 65daysofstatic zijn nog het meest beweeglijk van iedereen: ze vallen over het podium, botsen tegen elkaar op en kunnen na het optreden waarschijnlijk geen pap meer zeggen.

Je zou het bijna vergeten, maar op de paar rustmomenten die de band inlast hoor je dat er wel degelijk muziek achter 65daysofstatic zit. Zo kan de band van een kristalhelder pianoriedeltje plotseling ontsteken in die onwijze muur van geluid, waardoor je de drums in je longen voelt. De muziek van 65daysofstatic is als de soundtrack van een film waarin de held op een onmogelijke missie tussen kogels en bommen door alles moet doen om het hoofd boven water te houden. Episch is het woord dat ik zoek. En wonderschoon door al het volume heen.

De band raakt na drie kwartier spelen toch zichtbaar vermoeid van haar eigen stunts en moet wat uitpuffen. Gelukkig kan er altijd voor een paar seconden teruggevallen worden op een geluidsband, waar de minimale versie van een nummer opstaat. Wie 65days van hun albums kent, weet dat ze vrij voorgeprogrammeerd kunnen klinken. Maar niemand in het publiek voelt zich hier belazerd. Dit zijn geen laptopprutsers maar virtuoze muzikanten van de 21e eeuw. Nieuwe helden voor de Motel-bezoekers in Mogwai-shirts.
pi_36976847
dat klinkt erg goed zeg, volgende maand maar eens uitchecken op een van hun optredens
pi_36977807
hey daar was ik ook.
Ik kwam voor Jenny Lewis, gelukkig kwam die wel!

Later Jenny nog gezien in de schouwburg, kleine zaal.
Geweldig optreden weer.
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:52 schreef Imaginary_Friend het volgende:
ik was vanmiddag in TENT om Emiliana Torrini's 20 minuten voor 3voor12 te bekijken, kwam ze niet! dit werd 10 minuten voor aanvang bekend gemaakt, behoorlijke teleurstelling aangezien ik haar door omstandigheden vanavond ook niet zal kunnen zien, en me dus flink had verheugd op dit (korte) optreden
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_36978349
Jenny Lewis. . Deed ze alleen dingen met haar Watson Twins, of ook Rilo Kiley nummers? Hoe was het? Waarom staat er nog niks over op 3voor12?

Ik vind het echt jammer dat ik er dit weekend niet kan zijn.
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:48:15 #86
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_36985136
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:41 schreef fretclick het volgende:

65daysofstatic was hard. even van de site van 3voor12 gepikt:
[..]
Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.
pi_36988670
Jenny deed alleen solo nummers van haar nieuwe album (Rabbit fur coat) inclusief in de avond show twee nieuwe nummers (Jack killed mum en een ongetitelde).

Band waren:
Farmer Dave op keyboard en slide guitar
Jonathan Rice op gitaar en vriendje van Jenny en vocals op Cold Jordan
bassist (weet geen naam)
Watson twins op vocals (Chan en Lee)
Jason Boesel op drums (ook drummer van Rilo Kiley)
en natuurlijk Jenny op gitaar, vocals en keyboard

Zondag avond rond 21:00 wordt er via een webscast en digitale TV kanaal 3voor12 documentaires, interviews en optredens van Motel M uitgezonden.
Ik heb staan praten met de project manager die dat allemaal moest regelen, regiseren. Vriendelijke man.
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Jenny Lewis. . Deed ze alleen dingen met haar Watson Twins, of ook Rilo Kiley nummers? Hoe was het? Waarom staat er nog niks over op 3voor12?

Ik vind het echt jammer dat ik er dit weekend niet kan zijn.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:59:08 #88
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36990012
Ik ben groooot Rilo fan, maar wat Jenny nu solo laat zien, is gewoonweg matig tot slecht...
pi_36990062
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 20:59 schreef pfaf het volgende:
Ik ben groooot Rilo fan, maar wat Jenny nu solo laat zien, is gewoonweg matig tot slecht...
Ik vind het een ongelofelijk mooi album. Het duurde even voor het kwartje viel, maar ik ben echt verliefd. . Vooral nummers als Happy, Rabbit Fur Coat, Big Guns en Rise Up With Fists.
  zaterdag 15 april 2006 @ 21:05:25 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36990160
Naah, de spanning is weg, het is allemaal erg ééndimensionaal en plat geworen ( ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. ), het doet mij niets. Hoewel het natuurlijk Jenny bljift.
pi_36990449
Mja, ik snap wel wat je bedoelt inderdaad. . Maar ik vind het wel mooi. .

Rilo Kiley komt toch wel weer bij elkaar he?
  zondag 16 april 2006 @ 00:28:47 #92
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36994862
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.
waar waar?
  zondag 16 april 2006 @ 11:38:46 #93
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_37000799
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:28 schreef bigshadow het volgende:

[..]

waar waar?
Popcentrale.
pi_37001228
staan er al foto's online?
  zondag 16 april 2006 @ 14:01:25 #95
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37004255
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:38 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Popcentrale.
Ja, een heus festival zag ik, top!
pi_37004636
Ik ben alleen zaterdag geweest en vond er muzikaal eigenlijk niet zoveel aan. De freak-folk bandjes kunnen live niet brengen zoals het op de CD staat, Cocorosie (saaaaaaaaai), Paavoharju (bleef niks van over), Kelley Polar is wel leuk maar ook een beetje gek live. Vashti was ook niet zo heel leuk, Cardigans zijn saai, Akron/Family was wel leuk, maar niet echt mijn ding. Jenny Lewis in Tent gezien dat was ook wel aardig, het leukste van Tent was dat er een Facel Vega stond ( ). En ik heb 40 minuten in de zeikende regen gestaan voor ik NightTown voor ik naar binnen mocht, belachelijk. Maar goed Rotterdam is leuk, en lekker in Hotel NY geslapen dus al met mel een lekker weekend.
Aldus.
pi_37006334
Nog meer recensies? Kan me niet voorstellen dat CocoRosie saai zou zijn, maar ik geloof Z op diens woord. Alleen hoop ik dat anderen met een positiever verhaal komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37007292
Ik vond Cocorosie juist erg gaaf, zowel in TENT als in de Schouwburg. Het enige wat mij een beetje tegenviel was Akron. Paavoharju in de kerk heb ik helaas moeten missen, maar ik heb een stukje in Nighttown van ze gezien en dat vond ik niet zo heel erg interessant.

Maar zijn er nog mensen die wat foto's hebben? Mijn camera was gepikt door m'n broertje. En zijn er nog mensen bij Black Dice geweest, ik vond het echt balen dat ik daar niet heen kon.
pi_37007878
Ik heb CocoRosie vorig jaar in de Tivoli gezien en dat was allesbehalve saai, maar juist erg mooi, kippenvelmooi zelfs.
  zondag 16 april 2006 @ 16:21:16 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37008566
Mijn MM:

Natuurlijk zijn we als vanouds te laat om de eerste act te zien en dus slaan we Paavoharja maar over.
We trekken naar Nighttown. Gezien het schema wacht ons een lastige beslissing. Als we naar Cocorosie willen is het handiger om de jassen bij ons te houden. Maar aangezien we in Nighttown juist weer erg vroeg zijn, besluiten we maar om Cocorosie te laten schieten. Een paar uur zeulen met je jassen is immers ook niks.

Gulllemots is onze eerste act en dit beviel bijzonder goed. Voor zover ik weet had ik er nog nooit wat van gehoord, maar leuke band. De frontman heeft een aangename stem.
Voorts naar 1 van de hypes van NME: Be your own pet. Giel Beelen krijgt het voor elkaar om ze aan te kondigen als Make your own Pet . De pubers zijn duidelijk in hun boodschap: wij trekken ons niks van jullie aan en bepalen zelf wat we doen.... Er wordt met gitaar of stuk drumstel het publiek in gesprongen onder het motto: gek doen is gezond. Een slordige 20-25 minuten later stopt de band ermee... Maar een lekkere bak herrie was het toch wel.
Daarna de beurt aan Mi and L'Au. Wat een rust na de herrie hiervoor. Prachtig! Aangenaam verrast.
Stuk van The Veils gezien wat gewoon een voldoende was, maar niet geweldig. Snel naar de kelder voor Isobel.... Nou dat snel bleek toch niet zo snel... wat een drukte en wat een fout van de organisatie om die in de basement te zetten. Helaas was het een matig optreden, dus aan de andere kant was die basement dan wel weer terecht.... Al heb ik begrepen dat het beter geworden is, toen ze een andere microfoon kreeg waardoor ze beter verstaanbaar was.
4 nummers Cardigans was voldoende om te weten dat deze band live gewoon niet kan, wat ze (soms) op de plaat wel kan, namelijk: overtuigen.
Nee, dan maar snel naar de Schouwburg om toch nog een uur van Zita Swoon mee te krijgen.
Dit lukte. Inmiddels al de 5e keer ofzo dat ik Zita zag en bovendien de 2e keer in deze formule. In Paradiso was het al geweldig, maar dit verslaat dat optreden moeiteloos. Weergaloos. Het enthousiasme...mooi mooi mooi. Een Stef die zichtbaar aangedaan leek door het enthousiasme. De band die 1 en al plezier uitstraalt. Zita Swoon is moeiteloos de beste van de avond. Ik hoop dan ook maar dat Daisy toch weer is gaan kijken....
Prachtig einde van een mooie avond.
Op naar het hotel. En nu weer thuis.
Voldaan?
JA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')