Leg uit? Ik ga op vrijdag alleen voor Mogwai naar de schouwburg, de rest zit ik (waarschijnlijk) in Nighttown. Ik neem aan dat je in de Nighttown toch niet eerder bij een concert weg moet omdat je in een andere zaal een andere band wil gaan zien. (bijv Mazarin (Nighttown basement) die aansluit op Paavoharju (Nighttown theater))quote:Op donderdag 6 april 2006 17:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat een vreselijke overlappingen weer in dat tijdschema. Was niet zo erg geweest als je gewoon in een vlug tempo van het ene optreden naar het andere optreden kon lopen. Maar MM een beetje kennende, zal er vanwege de drukte van 'gighoppen' weinig terecht komen....
Jawel hoor, want vol is vol. Het grote manco van de nighttown, zeker met dat zalige gangetje. Ik sla MM over, het programma is wel aardig, maar spreekt me niet enorm aan.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:14 schreef Fiama het volgende:
[..]
Leg uit? Ik ga op vrijdag alleen voor Mogwai naar de schouwburg, de rest zit ik (waarschijnlijk) in Nighttown. Ik neem aan dat je in de Nighttown toch niet eerder bij een concert weg moet omdat je in een andere zaal een andere band wil gaan zien. (bijv Mazarin (Nighttown basement) die aansluit op Paavoharju (Nighttown theater))
http://www.motelmozaique.nl/2006/blokkenschema.pdfquote:Op donderdag 6 april 2006 19:52 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een duidelijk programma van waar de bands spelen en hoelaat; kan ik op de festival site niet vinden eigenlijk!?
quote:Goedendag mensen,
Om alle vrijwilligers gerust te stellen: het rooster is eindelijk af. Het
duurde ook langer dan ik zelf had gehoopt.
Morgen krijgen jullie allemaal persoonlijk bericht van mij met daarin je dienst
en de uitleg daarbij.
Op zaterdag zou ik buiten het Nighttown gebeuren nog graag CocoRosie, paavorharju, Wolf Eyes en Vashti Bunyan willen zien. Vooral het opteden van paavorharju in de kerk moet heel speciaal gaan worden.quote:
Yup... thanxquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:22 schreef pfaf het volgende:
Werkt dit niet? http://www.motelmozaique.nl/2006/blokkenschema.pdf
Paavoharju zegt me niks, maar komt vroeg genoeg om evt. even te gaan kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:27 schreef DaisyDuke het volgende:
De enige absolute must-see op zaterdag is paavoharju in de Arminiuskerk. Dat kan wel eens fokkin' briljant gaan worden. Daarna richting Nighttown voor gUILLeMoTs, om vervolgens een zware keuze te moeten maken tussen CocoRosie in de Schouwburg en Akron/Family in Nighttown. Dan op zeker naar de Schouwburg voor Wolf Eyes en Vashti Bunyan. Wellicht dat ik daarna nog een klein stukje Isobel Campbell meepak, maar eigenlijk geloof ik niet dat ze me zonder Mark Lanegan kan boeien. Tenslotte wil ik zaterdag graag Kieran Hebden nog even meepakken en daarna zie ik het wel. The Cardigans heb ik vrij weinig mee en Zita Swoon heb ik recentelijk natuurlijk nog gezien. Dan lijken Kelley Polar of zelfs Sickoakes me betere opties. Al met al natuurlijk weer een veel te enthousiast schema. Waarschijnlijk zie ik er maar de helft van, maar van een portie gezonde ambitie is nog nooit iemand slechter geworden..... Wat wil jij zien?
Nog gefeli trouwens!
Er zijn genoeg 24h parkeergarages in het centrum. Die zijn nog redelijk betaalbaar ook, in ieder geval geen ´020-prijzen'. Om 3 uur ´s nachts rijden er geen metro´s meer, dus dokken voor een taxi moet je sowieso. Dan kun je je bakkie net zo goed in de parkeergarage zetten.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:57 schreef berc het volgende:
Ik wil graag met de auto gaan vrijdag, hebben mensen tips over waar de auto te parken enzo? Ergens buiten centrum op loop/busafstand ofzo? moet wel om de nacht van zaterdag om een uur of 3 weer terug kunnen
dankje, ik heb gekeken en gebeld, volgens rotterdamn.nl zijn parkeer garages goedkoop maar ik betaal toch wel een fuckin 25 euro als de auto neerzet van 1600 tot 0300quote:Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Er zijn genoeg 24h parkeergarages in het centrum. Die zijn nog redelijk betaalbaar ook, in ieder geval geen ´020-prijzen'. Om 3 uur ´s nachts rijden er geen metro´s meer, dus dokken voor een taxi moet je sowieso. Dan kun je je bakkie net zo goed in de parkeergarage zetten.
quote:Vier mannen staan op een podium, in de kelder van Nighttown. Een jonge Josh Homme, twee ongeschoren types naast hem en een in duister gehulde drummer. Deze vier heren trekken een onmetelijke bak herrie open, die knap genoeg nergens zinloos wordt of klinkt als 'noise om de noise'.
65daysofstatic valt in de platenzaak waarschijnlijk onder het kopje post-rock, maar is beter te omschrijven als een totaal-ervaring, een mengvorm van noise, drum 'n bass en heavy metal, die de bezoekers van Motel Mozaique overrompelt en overweldigt. Het is eigenlijk een wonder dat men overeind kan blijven staan. De vier leden van 65daysofstatic zijn nog het meest beweeglijk van iedereen: ze vallen over het podium, botsen tegen elkaar op en kunnen na het optreden waarschijnlijk geen pap meer zeggen.
Je zou het bijna vergeten, maar op de paar rustmomenten die de band inlast hoor je dat er wel degelijk muziek achter 65daysofstatic zit. Zo kan de band van een kristalhelder pianoriedeltje plotseling ontsteken in die onwijze muur van geluid, waardoor je de drums in je longen voelt. De muziek van 65daysofstatic is als de soundtrack van een film waarin de held op een onmogelijke missie tussen kogels en bommen door alles moet doen om het hoofd boven water te houden. Episch is het woord dat ik zoek. En wonderschoon door al het volume heen.
De band raakt na drie kwartier spelen toch zichtbaar vermoeid van haar eigen stunts en moet wat uitpuffen. Gelukkig kan er altijd voor een paar seconden teruggevallen worden op een geluidsband, waar de minimale versie van een nummer opstaat. Wie 65days van hun albums kent, weet dat ze vrij voorgeprogrammeerd kunnen klinken. Maar niemand in het publiek voelt zich hier belazerd. Dit zijn geen laptopprutsers maar virtuoze muzikanten van de 21e eeuw. Nieuwe helden voor de Motel-bezoekers in Mogwai-shirts.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:52 schreef Imaginary_Friend het volgende:
ik was vanmiddag in TENT om Emiliana Torrini's 20 minuten voor 3voor12 te bekijken, kwam ze niet! dit werd 10 minuten voor aanvang bekend gemaakt, behoorlijke teleurstelling aangezien ik haar door omstandigheden vanavond ook niet zal kunnen zien, en me dus flink had verheugd op dit (korte) optreden
Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:41 schreef fretclick het volgende:
65daysofstatic was hard. even van de site van 3voor12 gepikt:
[..]
quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Jenny Lewis.. Deed ze alleen dingen met haar Watson Twins, of ook Rilo Kiley nummers? Hoe was het? Waarom staat er nog niks over op 3voor12?
Ik vind het echt jammer dat ik er dit weekend niet kan zijn.
Ik vind het een ongelofelijk mooi album. Het duurde even voor het kwartje viel, maar ik ben echt verliefd.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:59 schreef pfaf het volgende:
Ik ben groooot Rilo fan, maar watJenny
nu solo laat zien, is gewoonweg matig tot slecht...
quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |