Mijn MM:
Natuurlijk zijn we als vanouds te laat om de eerste act te zien en dus slaan we Paavoharja maar over.
We trekken naar Nighttown. Gezien het schema wacht ons een lastige beslissing. Als we naar Cocorosie willen is het handiger om de jassen bij ons te houden. Maar aangezien we in Nighttown juist weer erg vroeg zijn, besluiten we maar om Cocorosie te laten schieten. Een paar uur zeulen met je jassen is immers ook niks.
Gulllemots is onze eerste act en dit beviel bijzonder goed. Voor zover ik weet had ik er nog nooit wat van gehoord, maar leuke band. De frontman heeft een aangename stem.
Voorts naar 1 van de hypes van NME: Be your own pet. Giel Beelen krijgt het voor elkaar om ze aan te kondigen als Make your own Pet
![]()
. De pubers zijn duidelijk in hun boodschap: wij trekken ons niks van jullie aan en bepalen zelf wat we doen.... Er wordt met gitaar of stuk drumstel het publiek in gesprongen onder het motto: gek doen is gezond. Een slordige 20-25 minuten later stopt de band ermee... Maar een lekkere bak herrie was het toch wel.
Daarna de beurt aan Mi and L'Au. Wat een rust na de herrie hiervoor. Prachtig! Aangenaam verrast.
Stuk van The Veils gezien wat gewoon een voldoende was, maar niet geweldig. Snel naar de kelder voor Isobel.... Nou dat snel bleek toch niet zo snel... wat een drukte en wat een fout van de organisatie om die in de basement te zetten. Helaas was het een matig optreden, dus aan de andere kant was die basement dan wel weer terecht.... Al heb ik begrepen dat het beter geworden is, toen ze een andere microfoon kreeg waardoor ze beter verstaanbaar was.
4 nummers Cardigans was voldoende om te weten dat deze band live gewoon niet kan, wat ze (soms) op de plaat wel kan, namelijk: overtuigen.
Nee, dan maar snel naar de Schouwburg om toch nog een uur van Zita Swoon mee te krijgen.
Dit lukte. Inmiddels al de 5e keer ofzo dat ik Zita zag en bovendien de 2e keer in deze formule. In Paradiso was het al geweldig, maar dit verslaat dat optreden moeiteloos. Weergaloos. Het enthousiasme...mooi mooi mooi. Een Stef die zichtbaar aangedaan leek door het enthousiasme. De band die 1 en al plezier uitstraalt. Zita Swoon is moeiteloos de beste van de avond.
Ik hoop dan ook maar dat Daisy toch weer is gaan kijken....Prachtig einde van een mooie avond.
Op naar het hotel. En nu weer thuis.
Voldaan?
JA!