abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36990449
Mja, ik snap wel wat je bedoelt inderdaad. . Maar ik vind het wel mooi. .

Rilo Kiley komt toch wel weer bij elkaar he?
  zondag 16 april 2006 @ 00:28:47 #92
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36994862
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Klinkt goed! Dat wordt zonder twijfel genieten 12 mei, hier in Dordrecht.
waar waar?
  zondag 16 april 2006 @ 11:38:46 #93
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_37000799
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:28 schreef bigshadow het volgende:

[..]

waar waar?
Popcentrale.
pi_37001228
staan er al foto's online?
  zondag 16 april 2006 @ 14:01:25 #95
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37004255
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:38 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Popcentrale.
Ja, een heus festival zag ik, top!
pi_37004636
Ik ben alleen zaterdag geweest en vond er muzikaal eigenlijk niet zoveel aan. De freak-folk bandjes kunnen live niet brengen zoals het op de CD staat, Cocorosie (saaaaaaaaai), Paavoharju (bleef niks van over), Kelley Polar is wel leuk maar ook een beetje gek live. Vashti was ook niet zo heel leuk, Cardigans zijn saai, Akron/Family was wel leuk, maar niet echt mijn ding. Jenny Lewis in Tent gezien dat was ook wel aardig, het leukste van Tent was dat er een Facel Vega stond ( ). En ik heb 40 minuten in de zeikende regen gestaan voor ik NightTown voor ik naar binnen mocht, belachelijk. Maar goed Rotterdam is leuk, en lekker in Hotel NY geslapen dus al met mel een lekker weekend.
Aldus.
pi_37006334
Nog meer recensies? Kan me niet voorstellen dat CocoRosie saai zou zijn, maar ik geloof Z op diens woord. Alleen hoop ik dat anderen met een positiever verhaal komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37007292
Ik vond Cocorosie juist erg gaaf, zowel in TENT als in de Schouwburg. Het enige wat mij een beetje tegenviel was Akron. Paavoharju in de kerk heb ik helaas moeten missen, maar ik heb een stukje in Nighttown van ze gezien en dat vond ik niet zo heel erg interessant.

Maar zijn er nog mensen die wat foto's hebben? Mijn camera was gepikt door m'n broertje. En zijn er nog mensen bij Black Dice geweest, ik vond het echt balen dat ik daar niet heen kon.
pi_37007878
Ik heb CocoRosie vorig jaar in de Tivoli gezien en dat was allesbehalve saai, maar juist erg mooi, kippenvelmooi zelfs.
  zondag 16 april 2006 @ 16:21:16 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37008566
Mijn MM:

Natuurlijk zijn we als vanouds te laat om de eerste act te zien en dus slaan we Paavoharja maar over.
We trekken naar Nighttown. Gezien het schema wacht ons een lastige beslissing. Als we naar Cocorosie willen is het handiger om de jassen bij ons te houden. Maar aangezien we in Nighttown juist weer erg vroeg zijn, besluiten we maar om Cocorosie te laten schieten. Een paar uur zeulen met je jassen is immers ook niks.

Gulllemots is onze eerste act en dit beviel bijzonder goed. Voor zover ik weet had ik er nog nooit wat van gehoord, maar leuke band. De frontman heeft een aangename stem.
Voorts naar 1 van de hypes van NME: Be your own pet. Giel Beelen krijgt het voor elkaar om ze aan te kondigen als Make your own Pet . De pubers zijn duidelijk in hun boodschap: wij trekken ons niks van jullie aan en bepalen zelf wat we doen.... Er wordt met gitaar of stuk drumstel het publiek in gesprongen onder het motto: gek doen is gezond. Een slordige 20-25 minuten later stopt de band ermee... Maar een lekkere bak herrie was het toch wel.
Daarna de beurt aan Mi and L'Au. Wat een rust na de herrie hiervoor. Prachtig! Aangenaam verrast.
Stuk van The Veils gezien wat gewoon een voldoende was, maar niet geweldig. Snel naar de kelder voor Isobel.... Nou dat snel bleek toch niet zo snel... wat een drukte en wat een fout van de organisatie om die in de basement te zetten. Helaas was het een matig optreden, dus aan de andere kant was die basement dan wel weer terecht.... Al heb ik begrepen dat het beter geworden is, toen ze een andere microfoon kreeg waardoor ze beter verstaanbaar was.
4 nummers Cardigans was voldoende om te weten dat deze band live gewoon niet kan, wat ze (soms) op de plaat wel kan, namelijk: overtuigen.
Nee, dan maar snel naar de Schouwburg om toch nog een uur van Zita Swoon mee te krijgen.
Dit lukte. Inmiddels al de 5e keer ofzo dat ik Zita zag en bovendien de 2e keer in deze formule. In Paradiso was het al geweldig, maar dit verslaat dat optreden moeiteloos. Weergaloos. Het enthousiasme...mooi mooi mooi. Een Stef die zichtbaar aangedaan leek door het enthousiasme. De band die 1 en al plezier uitstraalt. Zita Swoon is moeiteloos de beste van de avond. Ik hoop dan ook maar dat Daisy toch weer is gaan kijken....
Prachtig einde van een mooie avond.
Op naar het hotel. En nu weer thuis.
Voldaan?
JA!
  zondag 16 april 2006 @ 16:25:58 #101
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_37008746
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:21 schreef peaceman het volgende:
Mijn MM:

...........
Ons MM
Make love, not war ☮
pi_37008943
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:21 schreef peaceman het volgende:
Mijn MM:
Ik ben net terug, en ik heb 2 nachten nauwelijks geslapen, misschien typ ik later nog wel een verslagje, maar over Zita Swoon ben ik het alvast met je eens. Dat was echt fantastisch.
pi_37017786
op 3 voor12tv worden nu wat dingen uitgezonden van motel mozaique. die tent-sessies en wat interviews. is er niet iemand in staat wat dingen te cappen?
pi_37017788
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:20 schreef methodmich het volgende:
Nog meer recensies? Kan me niet voorstellen dat CocoRosie saai zou zijn, maar ik geloof Z op diens woord. Alleen hoop ik dat anderen met een positiever verhaal komen.
Het is ook gewoon niet mijn ding. Ik stond later in Night town nog naast een CocoRosie meisje, oogverblindend mooi...
Aldus.
pi_37018028
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Z het volgende:
Het is ook gewoon niet mijn ding. Ik stond later in Night town nog naast een CocoRosie meisje, oogverblindend mooi...

Welke van de twee?
pi_37018079
De rechter.
Aldus.
pi_37018187
Ik vind de linker juist mooier. . Jammer alleen dat ze van het type ongeschoren oksels is.
pi_37019504
Ik vind een aantal nummers heel mooi (big guns, you are what you love, Jack killed mum). Komt ook omdat ik nu al 4x Jenny solo heb gezien en zij mij ook kent.
Rilo komt later we weer bij elkaar.
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Mja, ik snap wel wat je bedoelt inderdaad. . Maar ik vind het wel mooi. .

Rilo Kiley komt toch wel weer bij elkaar he?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_37019578
Wauw, warme banden met Jenny Lewis, daar is niks mis mee! .
pi_37021263
Dit jaar was mijn eerste Motel Mozaique en ik werd aangenaam verrast.

De vrijdag. We waren 's middags al in Rotterdam. Beetje rond gelopen wat gegeten en toen om 5 uur maar naar de Nighttown om de polsbandjes op te halen. "ja, die hebben we nog niet, maar bij de schouwburg al wel". Wij naar de schouwburg. "nee nee, dat is uitgesteld tot 6 uur, maar misschien bij de nighttown". Dus wij besloten maar om naar Tent te gaan waar wat kunst stond wat opzich er erg gaaf uit zag. Nou, terug naar de Nighttown, bandjes op gehaald. Maar we hadden nog kortingsbonnen uit de NRC Next. "uh, daar weet ik niets van, misschien bij de schouwburg". Dus wij naar de schouwburg..."ja ja, uhm daar moet je even die andere ingang, daar geven ze je dan bonnetjes die je hier weer kan inleveren". Wij naar de andere ingang..."he?, daar weet ik niets vanaf, dan moet je bij die andere kassa zijn". Wij weer terug "wat? ze hebben het mezelf uitgelegd, naja ik ga er wel even naartoe".
Kregen we toch nog onze korting maar niet echt zoals het zou moeten maar a la.
Toch beetje rare manier van werken en een hoop gedoe...je zou toch zeggen dat dat allemaal wel geregeld is...

Op naar de Nighttown om het festival te gaan meemaken

Toman: Ik vond ze erg goed spelen maar begon het bij een enkel nummer toch iets te langdradig te vinden...er zijn betere postrock bands.

Mazarin: dit vond ik het minste van de avond. Ik ken het van cd en vind het wel oke om naar te luisteren maar het geluid stond te hard waardoor je sommige deuntjes helemaal niet meer hoorde. En er zijn wel meer van dit soort bands.

Toen probeerde ik naar Nighttown Theater te lopen...maar dat wilde niet echt lukken dus ben ik maar om gedraaid om heel even Battles te zien die ik overigens erg goed vind, maar door de overlapping met 65daysofstatic toch maar daarna toe gegaan.

65daysofstatic: Werkelijk waar super! Heb me flink vermaakt, goede live preformance en goede muziek, zeker voor herhaling vatbaar alhoewel het er voor hun vrij standaard uit zag, maar wel zeker energiek.

Mogwai: Dit heeft me echt aangenaam verrast. Vind het op cd wel oke maar niet echt spectaculair dit was echt heel tof! Eerder weggegaan omdat we Black Dice wilden zien.

Black Dice: Misschien wel het hoogtepunt van de avond. Wat een ervaring! 40 minuten aan elkaar "iets" dat de meeste mensen onder het kopje "herrie" zullen deponeren. Super vette beats, gave effecten en ja echt...die moet ik zeker nog een keer zien.

Wij moesten pas de trein hebben van 06.25 vanwege geen slaapplek dus moesten we even door. De zaterdag weer smiddags wakker worden om weer naar Rotterdam te vertrekken .

Akron/Family: Vond het erg goed, zou ze nog wel een keer willen zien. Het afwisselende en onverwachte van sommige nummers was echt gaaf.

Wolf Eyes: Erg vet om te zien. Het is gewoon tof om zoiets te zien en te horen en veel beter dan menig bandje wat op MM stond omdat het absoluut niet zo standaard is, al was Black Dice wel beter dan Wolf Eyes.

Toen we weer naar de Nighttown liepen werd als geadviseerd om toch maar in de schouwburg te blijven omdat er een rij stond bij de nighttown...wij er toch heen en inderdaad een rij. Nouja we wilden niet echt iets zien dus gingen we maar even lekker zitten in de schouwburg. Toen rond half 12 maar naar de Nighttown gelopen eigenlijk vrij kort in de rij gestaan en eenmaal binnen was het helemaal niet druk...eigenlijk wel relaxt. Even bij Kieran Hebdan & Steve Reid wezen kijken en was een erg toffe combinatie van jazz drums en electronische beats.

Sickoakes: Dit wilde ik nog wel even zien. Het begon 10 minuten later vanwege wat technische problemen die ook hoorbaar nog niet waren verholpen na 10 minuten, maarja wat moet je dan? De mensen nog langer laten wachten? Tijdens het nummer was de piep opeens weg en een super relaxte concert volgde. Wel wat lange pauzes tussen de nummers, en ook de beamer werkte niet echt mee, maarja ik geloof ook niet dat ze al zoveel getoured hebben, dus kan zoiets nog wel gebeuren.

Toen ergens in de begin van de ochtend maar weer de trein terug gepakt.
Het festival is me erg postief bevallen, echt druk vond ik het niet...of ik hoef gewoon niet perse alles te zien...zou ook kunnen . Wat echt wel minder was....die DJ's draaide werkelijk allemaal hetzelfde! Tja, variatie van disco tot electro...poe poe wat een immens verschil. Ze kunnen misschien beter gewoon DJ's met écht verschillende stijlen in de verschillende zalen neer gooien.
Ik heb ook nog wat foto's gemaakt, dus als mensen daar nog intresse in hebben moeten ze het maar aangeven.
pi_37021665
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind de linker juist mooier. . Jammer alleen dat ze van het type ongeschoren oksels is.
kerel, heb jij ze wel eens in het echt gezien? het zijn gewoon goed verzorgde dames hoor.
quote:
Ik heb ook nog wat foto's gemaakt, dus als mensen daar nog intresse in hebben moeten ze het maar aangeven.
laat maar zien..
pi_37022030
Oke komt er vandaag iig nog aan .

Hoe zat/zit het overigens met die pakketjes die je kreeg toen je binnen kwam. Wat promotie materiaal en opeens vond ik een vrijkaartje voor Tarantula A.D.. Zaten die overal in? Vrijdag kreeg ik ook zo'n pakketje en daar zat geen vrijkaartje in, zaterdag dus wel.
pi_37025420
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:20 schreef fretclick het volgende:
kerel, heb jij ze wel eens in het echt gezien? het zijn gewoon goed verzorgde dames hoor.
Ja, daarom weet ik dat ze niet geheel okselfris was. .
pi_37029692
Foto's van vrijdag:

65daysofstatic:

Black Dice:

pi_37029716
Mazarin:

Mogwai:

Battles:

Toman:

Zaterdag foto's volgen nog!
pi_37030434
Zaterdag:

Akron/Family:

Wolf Eyes:

Sickoakes:

Zombie spotted in de rij voor Wolf Eyes:

Maar niemand die dus iets weet van die vrij kaartjes?
pi_37032325
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Z het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Dat laatste is altijd gezellig.

Benieuwd naar de mening van DaisyDuke over de MM van dit jaar.
www.thuisuiteten.nl
pi_37032734
is de mening van DaisyDuke zo bijzonder dan?
pi_37033951
Die gaat heel vaak en die komt qua smaak altijd wel redelijk overeen met de mijne, dus is een goed vergelijk.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')