Dit jaar was mijn eerste Motel Mozaique en ik werd aangenaam verrast.
De vrijdag. We waren 's middags al in Rotterdam. Beetje rond gelopen wat gegeten en toen om 5 uur maar naar de Nighttown om de polsbandjes op te halen. "ja, die hebben we nog niet, maar bij de schouwburg al wel". Wij naar de schouwburg. "nee nee, dat is uitgesteld tot 6 uur, maar misschien bij de nighttown". Dus wij besloten maar om naar Tent te gaan waar wat kunst stond wat opzich er erg gaaf uit zag. Nou, terug naar de Nighttown, bandjes op gehaald. Maar we hadden nog kortingsbonnen uit de NRC Next. "uh, daar weet ik niets van, misschien bij de schouwburg". Dus wij naar de schouwburg..."ja ja, uhm daar moet je even die andere ingang, daar geven ze je dan bonnetjes die je hier weer kan inleveren". Wij naar de andere ingang..."he?, daar weet ik niets vanaf, dan moet je bij die andere kassa zijn". Wij weer terug "wat? ze hebben het mezelf uitgelegd, naja ik ga er wel even naartoe".
Kregen we toch nog onze korting maar niet echt zoals het zou moeten maar a la.
Toch beetje rare manier van werken en een hoop gedoe...je zou toch zeggen dat dat allemaal wel geregeld is...
Op naar de Nighttown om het festival te gaan meemaken
Toman: Ik vond ze erg goed spelen maar begon het bij een enkel nummer toch iets te langdradig te vinden...er zijn betere postrock bands.
Mazarin: dit vond ik het minste van de avond. Ik ken het van cd en vind het wel oke om naar te luisteren maar het geluid stond te hard waardoor je sommige deuntjes helemaal niet meer hoorde. En er zijn wel meer van dit soort bands.
Toen probeerde ik naar Nighttown Theater te lopen...maar dat wilde niet echt lukken dus ben ik maar om gedraaid om heel even Battles te zien die ik overigens erg goed vind, maar door de overlapping met 65daysofstatic toch maar daarna toe gegaan.
65daysofstatic: Werkelijk waar super! Heb me flink vermaakt, goede live preformance en goede muziek, zeker voor herhaling vatbaar alhoewel het er voor hun vrij standaard uit zag, maar wel zeker energiek.
Mogwai: Dit heeft me echt aangenaam verrast. Vind het op cd wel oke maar niet echt spectaculair dit was echt heel tof! Eerder weggegaan omdat we Black Dice wilden zien.
Black Dice: Misschien wel het hoogtepunt van de avond. Wat een ervaring! 40 minuten aan elkaar "iets" dat de meeste mensen onder het kopje "herrie" zullen deponeren. Super vette beats, gave effecten en ja echt...die moet ik zeker nog een keer zien.
Wij moesten pas de trein hebben van 06.25 vanwege geen slaapplek dus moesten we even door. De zaterdag weer smiddags wakker worden om weer naar Rotterdam te vertrekken
![]()
.
Akron/Family: Vond het erg goed, zou ze nog wel een keer willen zien. Het afwisselende en onverwachte van sommige nummers was echt gaaf.
Wolf Eyes: Erg vet om te zien. Het is gewoon tof om zoiets te zien en te horen en veel beter dan menig bandje wat op MM stond omdat het absoluut niet zo standaard is, al was Black Dice wel beter dan Wolf Eyes.
Toen we weer naar de Nighttown liepen werd als geadviseerd om toch maar in de schouwburg te blijven omdat er een rij stond bij de nighttown...wij er toch heen en inderdaad een rij. Nouja we wilden niet echt iets zien dus gingen we maar even lekker zitten in de schouwburg. Toen rond half 12 maar naar de Nighttown gelopen eigenlijk vrij kort in de rij gestaan en eenmaal binnen was het helemaal niet druk...eigenlijk wel relaxt. Even bij Kieran Hebdan & Steve Reid wezen kijken en was een erg toffe combinatie van jazz drums en electronische beats.
Sickoakes: Dit wilde ik nog wel even zien. Het begon 10 minuten later vanwege wat technische problemen die ook hoorbaar nog niet waren verholpen na 10 minuten, maarja wat moet je dan? De mensen nog langer laten wachten? Tijdens het nummer was de piep opeens weg en een super relaxte concert volgde. Wel wat lange pauzes tussen de nummers, en ook de beamer werkte niet echt mee, maarja ik geloof ook niet dat ze al zoveel getoured hebben, dus kan zoiets nog wel gebeuren.
Toen ergens in de begin van de ochtend maar weer de trein terug gepakt.
Het festival is me erg postief bevallen, echt druk vond ik het niet...of ik hoef gewoon niet perse alles te zien...zou ook kunnen
![]()
. Wat echt wel minder was....die DJ's draaide werkelijk allemaal hetzelfde! Tja, variatie van disco tot electro...poe poe wat een immens verschil.
![]()
Ze kunnen misschien beter gewoon DJ's met écht verschillende stijlen in de verschillende zalen neer gooien.
Ik heb ook nog wat foto's gemaakt, dus als mensen daar nog intresse in hebben moeten ze het maar aangeven.