abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34775799
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:43 schreef Iksje het volgende:

Minder blij met die kilometertjes van me nu...
Gelukkig rijd ik niet met de auto en doe ik best wat te voet (én trappen)
Maar toch
Hahahahaha, ik ben gewoon een beetje raar hoor! Er zijn niet zo heel veel idioten die vrijwillig 20 km heen en 20 km terug gaan fietsen! Is ook best wel ver enzo!

Ik ken ook genoeg mensen die dat stukje naar het station met de auto zouden doen. Een vriend van me heeft een spartamet (zo'n fiets met motortje er aan, erg geschikt voor als je bejaard bent enzo) gekocht om de 4 km van het station naar zijn werk af te leggen! Dat is ook wel erg vind ik!

Grote grap die ik van de week trouwens meemaakte, was dat ik met 2 collega's op ziekenbezoek zouden gaan bij een andere collega die in het ziekenhuis ligt. Ik was op de fiets en zij gingen met de auto. Ik was geloof ik al 20 minuten binnen voordat zij er waren! En ze waren nog eerder weg gegaan ook!
pi_34777074
Vind het zelf erg fijn dat ik vaak voorbij die auto's kan fietsen...
Geeft mij altijd een heel erg vrij gevoel...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 22:40:49 #105
862 Arcee
Look closer
pi_34777420
En zo hard fietsen dat je brommers voor blijft is ook cool.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:26:05 #106
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34779249
Arcee ben jij ook op dieet?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 6 februari 2006 @ 00:14:11 #107
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34780876
even offtopic: ik heb sinds een dag of wat ontzettende jeuk aan mijn handpalmen...vooral rechts...

had het eerst op 1 klein plekje, nu de hele zijkant van mijn rechter handpalm, ook rondom een litteken dat daar zit...rete irritant, heb t al tot blaren aan toe op mijn spijkerbroek lopen wrijven tegen de jeuk enzo...

iemand een idee hoe ik eraan kom en vooral, hoe eraf te komen?

zou t van mijn handschoenen komen? of van t weer? er lijken nu kleine blaasjes te verschijnen...ew!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_34785062
klinkt wel een beetje als een lichte allergische reactie op iets...
Geen idee hoe je er vanaf kan komen, jammer. Soms helpt koude (vb water over laten lopen) ook wel even tegen de jeuk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 07:11:53 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34785136
Probeer eens een paar dagen flink te smeren met handcrème, atrix of zo. Het kan gewoon van de kou komen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34785555
Bij mijn ouders in het dorp komt een nieuwe sportschool.
Als deze klaar is, dan wil ik daar gaan sporten.
Zo vaak mogelijk. Dus een onbeperkt abbonement.
Vroeger (toen ik 16 was), was ik 4 avonden in de week aan het sporten (lees dansen etc).
Dit wil ik weer gaan oppakken. In het begin een beetje lopende band, fietsen etc..
En als ik dan mijn streefgewicht heb, dan pas een beetje kracht erbij, wil geen vet om gaan zetten in spieren nu al... Dan krijg ik namelijk veel spieren.

Morgen weer een update..
Ik ben benieuwd... het hele weekend verjaardag gehad.
En 1x een tompoesje op, en best wel nootjes etc meegegeten..
Ik ben zeer benieuwd morgenavond
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 08:39:33 #111
13151 crew  Rewimo
pi_34785571
Ik heb van de week geïnformeerd naar een roeiapparaat Weet nu welke ik het beste kan kopen. Nu afwachten of er een leuke betaalbare tweedehands beschikbaar komt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34785591
Thuis doe ik niets.
Dan zie ik weer van alles liggen, en dan denk ik... Oh ja dat moet ik nog doen, en dat..
Dus voor mij is een apparaat thuis niet geschikt.
Ik wil lekker elke dag na school, behalve maandag, 1 uurtje ontspannen in de sportschool.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 08:43:47 #113
13151 crew  Rewimo
pi_34785607
Ik kan juist zo moeilijk de deur uit, omdat ik Christan heb. 's Avonds kan ik niet weg want dan ligt ie op bed. Dus voor mij is thuis sporten juist makkelijk
pi_34785762
Mijn update

Isabeau (1m67) (33,3) was 99,6 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 77 kg wegen -6,8
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 09:12:35 #115
13151 crew  Rewimo
pi_34785889
Flink gewandeld gisteren zeker
pi_34785965
Nice... Isa
pi_34786149
Isa, de knop lijkt weer om bij jou of niet soms??

ymme, het is wel leuk hoor, 4 avonden in de week sporten, maar is het wel haalbaar? Je komt wel vanaf niets... Ik zou als ik jou was gewoon eerst eens rustig beginnen, je moet niet sporten alleen om het afvallen, dat gaat je zwaar tegenvallen, het moet ook voor ontspanning zijn..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34786265
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:31 schreef teigan het volgende:

ymme, het is wel leuk hoor, 4 avonden in de week sporten, maar is het wel haalbaar? Je komt wel vanaf niets... Ik zou als ik jou was gewoon eerst eens rustig beginnen, je moet niet sporten alleen om het afvallen, dat gaat je zwaar tegenvallen, het moet ook voor ontspanning zijn..
Dat zeg ik ook in een eerdere post.
Uurtje na school ontspannen.
Vroeger was ik elke dag aan het dansen of turnen.
Natuurlijk moet ik het eerst weer opbouwen nu.
pi_34786279
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:02 schreef Isabeau het volgende:
Mijn update

Isabeau (1m67) (33,3) was 99,6 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 77 kg wegen -6,8
Hmmm, als we de weegschaal van de sauna moeten geloven, zijn we beiden 2,5 KG zwaarder
Echt flauw, alle weegschalen geven bij mij ongeveer hetzelfde aan, maar die van de sauna zit veel hoger.... Zou dat een maniertje zijn om je er vaker te laten komen?
pi_34786496
Ok ymme, dan heb ik niet helemaal goed gelezen, dan zal het wel goedkomen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34786617
Ik fiets ook veel: 13km per dag, vaak nog een beetje extra (boodschappen doen enzo).
Heb in juni 2005 een km teller gekocht en zat vanmorgen aan de 2365km, in ongeveer 8 maanden dus. Is dus op jaarbasis: (2365/8)*12 = (ongeveer) 3550 km. Is dus bijna 6 keer zoveel als gemiddeld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_34787046
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:31 schreef teigan het volgende:
Yep, het gaat allemaal weer heel eenvoudig en zonder problemen. Heb niet eens zin in snoep of gebak of wat dan ook. Zelfs niet in chocolade En dat al 4 weken lang. Alleen bevat mijn geheugen soortgelijke dieetmomenten waarbij er geen wolkje aan de lucht is en ik me bijna niet kan voorstellen waarom lijnen nou zo moeilijk zou zijn....tot er iets gebeurt waardoor ik gewoon weer alles ga eten wat los en vast zit zonder ook maar een moment aan de kcal of wat dan ook te denken. Pats boem! Zo maar. En dan zit ik weer in de fase dat ik elke avond op bed denk: "morgen, morgen ga ik weer lijnen!" en de volgende dag gaat het gewoon weer verkeerd en stop ik m&m's in mijn mond terwijl ik bijna hardop denk 'Goh, dit is ook niet slim" Alleen duren die periodes dusdanig lang dat ik elke keer al het verloren vet weer heropbouw inclusief extra vet voor als mijn hersens weer zo idioot mochten zijn om weer echt te gaan lijnen

Kortom: het knopje is dan wel weer om, maar ik begrijp het knopje voor geen meter en wacht bijna angstig tot ie weer terugfloept in de vreetstand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 februari 2006 @ 10:25:38 #123
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34787172
dank voor de tips dames, ik ga maar eesn aan de handcreme...

heb vandaag weer een nieuw loopschema aagemaakt op die asics site. Woensdag eerste trainingsdag, en deze keer wil ik het volhouden, volmaken! Over 120 dagen zou ik dan 5 km "hard" moeten kunnen lopen!

Ben sowieso begonnen met wat strenger voor mezelf zijn. Ben vandaag op 1 puntje de mist in gegeaan: heb te lang uitgeslapen. Maar verder ga ik me deze week eens proberen geheel aan een schema van slapen, werken, sporten enz. te houden...

Zo aankleden en dan boodschppen doen voor de hele week (zodat ik ook een ga koken..note: dus ook netjes de afwas doen, haha) en dan de bieb in! hopsa! aan de slag!

mijn regeltje is exact hetzelfde gebleven, wat me meeviel!
pi_34787357
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:25 schreef kwakveense het volgende:
dank voor de tips dames, ik ga maar eesn aan de handcreme...

heb vandaag weer een nieuw loopschema aagemaakt op die asics site. Woensdag eerste trainingsdag, en deze keer wil ik het volhouden, volmaken! Over 120 dagen zou ik dan 5 km "hard" moeten kunnen lopen!

[knip]
Ik train(de) ook met zo'n schema... 3 keer gelopen, vervolgens werd ik vorige week ziek. Denk dat ik maar gewoon weer opnieuw begin.
Ga vandaag dus een nieuw schema aanmaken. Ben benieuwd hoe ver ik deze keer kom.
***Levi was here***
pi_34787456
Leuk dat je gaat lopen kwakveense! Het is erg leuk (vind ik dan). In het begin kwam ik nog niet tot de halve minuut, maar in driekwart jaar kon ik 10 km in een wedstrijd. Heb je wel goede schoenen, of had je dat al gepost?

Isabeau, misschien is het knopje door het vele heen-en-weer gaan wel gaan roesten en blijft ie nu zitten waar je zit. En anders gewoon blij zijn met deze periode en hopen dat het lekker lang duurt.

Wat voor dansen heb je gedaan ymme? Ik heb twee jaar gestijldanst en daar had ik meer conditie nodig dan voor het turnen. Dat heb ik 10 jaar gedaan en ik was sleeeecht. Maar ja, de groep was gezellig en de kampen en feestjes ook.

Rewimo, ga je wel eens samen met Christan sporten? En dan bedoel ik niet iets heftigs, maar zwemmen of fietsen of wandelen. Dat is ook leuk om samen te doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_34787495
Ik wilde het belachelijke wandelschema van Asics gaan proberen. Ik heb namelijk met mezelf afgesproken dat ik pas weer ga hardlopen als mijn BMI onder de 30 is, dit in verband met diverse rottige blessures door het hardlopen.

Maar goed, het belachelijke wandelschema noem ik zo omdat het niet wil wat ik wil. Ik kan makkelijk een uur wandelen, maar daar wilde ik niet mee beginnen. Als je dat namelijk invult dan begint het schema met een uur en binnen 2 weken of zo moet je al 2 uur wandelen. Tsja. Ik wilde beginnen met een half uur wandelen Je kan in het lijstje ook invullen dat je gemakkelijk een half uur kan wandelen en logischerwijs verwacht ik dan dat het schema begint met een half uur wandelen. Maar nee, het schema begint met 2x5 minuten wandelen met tussendoor een pauze Dat haal ik al gemakkelijk als ik boodschappen ga doen, dus dat is ook geen echt trainingsschema. Zelfs als ik invul dat ik heel sportief en fit ben dan krijg ik of 2x5 minuten of een uur als starttijd. Nou ja, dan niet hoor. Achterlijk Asics schema.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:39:06 #127
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34787498
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Hmmm, als we de weegschaal van de sauna moeten geloven, zijn we beiden 2,5 KG zwaarder
Echt flauw, alle weegschalen geven bij mij ongeveer hetzelfde aan, maar die van de sauna zit veel hoger.... Zou dat een maniertje zijn om je er vaker te laten komen?
van een sauna val je echt niet af hoor, net als die domme sauna belt. je verliest alleen water wat je daarna toch weer op drinkt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 10:40:37 #128
13151 crew  Rewimo
pi_34787528
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:37 schreef YPPY het volgende:
Rewimo, ga je wel eens samen met Christan sporten? En dan bedoel ik niet iets heftigs, maar zwemmen of fietsen of wandelen. Dat is ook leuk om samen te doen.
Ja, we wandelen vaak in het weekend, als we gaan fotograferen. Fietsen kan hij nu net goed los (als in: zelf op- en afstappen zonder schrammen of builen) dus dat zullen we van de zomer ook zeker gaan doen. En zwemmen doen we ook af en toe, al is dat meestal als we op vakantie zijn. Hij zit nu op zwemles Maar goed, dat is niet zo intensief natuurlijk. Ik wil als ik mijn roeiapparaat heb gewoon elke avond een half uurtje roeien voor de tv
pi_34787532
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:39 schreef ivosnivo het volgende:

van een sauna val je echt niet af hoor, net als die domme sauna belt. je verliest alleen water wat je daarna toch weer op drinkt
Dat weet zij ook wel, wijsneus
pi_34787954
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:37 schreef YPPY het volgende:

Wat voor dansen heb je gedaan ymme? Ik heb twee jaar gestijldanst en daar had ik meer conditie nodig dan voor het turnen. Dat heb ik 10 jaar gedaan en ik was sleeeecht. Maar ja, de groep was gezellig en de kampen en feestjes ook.
Garde dansen, en streetdance (vrije dansen), momenteel ben ik nu trainster.
Voor het dansen had ik ook meer condititie nodig dan voor het turnen.
Ik was wel goed in turnen. Ben op mijn 14de gestopt. En met mijn 15de weer verder gegaan, in een andere regio. Hiermee, ben ik 1x 2de geworden op Europese Kamioenschappen Jeugd.
Maar ja, nu kan ik er dus echt niets meer van he...
Misschien als ik alle kilo's kwijt ben, dat ik toch nog eens wil kijken wat ik allemaal nog kan.
De spagaat en dergelijke dat gaat allemaal nog wel..
pi_34788602
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat weet zij ook wel, wijsneus
precies. Maar niet iedereen in de sauna weet dat en ik zocht een reden waarom zij een weegschaal hebben die te hoog is afgesteld.
pi_34789026
Misschien is het wel net zoiets als die weegschalen in het ziekenhuis en bij de dokter, die geven ook altijd meer aan dan consumentenweegschalen..
pi_34789105
Ik heb me op diverse weegschalen gewogen in het ziekenhuis en het was elke keer weer anders, ook als er nog geen minuut tussen de ene en de andere weegschaal zat
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 11:50:05 #134
13151 crew  Rewimo
pi_34789445
Ik vertrouw alleen op mijn fraaie digitale Blokkerschaal
  maandag 6 februari 2006 @ 11:57:29 #135
140141 ivosnivo
pi_34789662
ach en dan nog 1 of 2 kilo meer of minder. zoiezo heeft het weinig nut om elke dag op zo'n ding te gaan staan. als je veel sport kun je zelfs zwaarder worden omdat spiermassa zwaarder is dan vet. je kunt het beste je maten op blijven meten, dan weet je of je slanker wordt.
pi_34789859
Ik ga dadelijk lekker lunchen met gerookte zalm, wat zalm en een glaasje water.
Daarna weer druk met verder studeren... Kom om in de tentamens de afgelopen weken.
pi_34789922
Hmm, ik bedenk me net dat ik helemaal geen lunch in huis heb. Zo maar even naar de winkel
pi_34790317
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:05 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, ik bedenk me net dat ik helemaal geen lunch in huis heb. Zo maar even naar de winkel
Mijn valkuil.... Met honger naar de winkel....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 12:38:41 #139
13151 crew  Rewimo
pi_34790973
Broodje met veel rosbief genuttigd En voor straks nog een bak yoghurt met fruit meegenomen uit de kantine.
  maandag 6 februari 2006 @ 12:42:52 #140
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34791087
net in de supermarkt een zak met 2,5 kg elstar appeltjes gejkocht..appeltjes want ze zijn erg klein.

die zak moet van mezefl deze week op, want appels ouder dan een week eet ik nooit meer op...die zijn muf en slap...
pi_34791292
ik heb vanmorgen voor op de uni maar een groot net sinaasappels gekocht..

En chocolade kitkatachtige dingetjes die er veel lekkerder uitzagen dan dat ze smaakten...(vooral nadat ik de voedingswaarde had gezien...)
pi_34791464
Mijn lunchbordje zag er leuk en lekker uit.
Eerst wat sla onderop gelegt. Toen plakjes komkommer op de rand van het bord. En over de sla heen dunne plakjes zalm...
Beetje olijfolie en wat zout...
Het resultaat was heerlijk, en gezond
  maandag 6 februari 2006 @ 13:26:12 #143
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34792239
Afgelopen week zat er bij de Vriendin een Slank Special en daar stonden paar dingetje in die ik
nog niet wist. En dat terwijl ik altijd denk dat ik alles al weet Misschien leuk om even te lezen:

8 verborgen suikerdragers

3 theelepels ketchup = 1 1/2 theelepel suiker
3 eetlepels All bran = 1 theelepel suiker
6 eetlepels Bran flakes = 1 theelepel suiker
1 blikje Cola = 7 theelepels suiker
2 eetlepels muesli = 2 theelepels suiker
1 bekertje fruityoghurt = 4 1/2 theelepel suiker
2 theelepels ketjap = 1 theelepel suiker
1 krentenbol = 5 theelepels suiker

Van de krentenbol en cola waren ze me bekend, maar ketjap? All bran? Zoveel suiker? Wow!!

En het andere dat ik dus niet echt wist en wat me hogelijk verbaasde was dit:

"Je lichaam heeft slaap nodig om te kunnen herstellen van de dag. Te weinig slaap
heeft op diverse manieren invloed op je stofwisseling. Bij chronisch te weinig slapen
geeft het lichaam de boodschap door dat het zomer is, waardoor je lijf extra vet op gaat
slaan voor komende winter. Daarnaast verandert de hoeveelheid van bepaalde hormonen
door slaapgebrek. Het verstoort vooral het evenwicht tussen de hormonen die je eetlust
regelen. Kortslapers hebben daardoor vaker honger, die ook moeilijker te stillen is"

Laat ik nou net een kortslaper zijn met een chronisch gebrek aan slaap. Erg leuk dus in
combinatie met de aanleg om dik te worden en een onbedwingbare zin in lekkernijen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 13:31:17 #144
13151 crew  Rewimo
pi_34792391
Die fruityoghurt zal neem ik aan gewone volle fruityoghurt zijn? Dat eet niemand hier neem ik aan

Van de ketjap en de muesli wist ik ook niet

Isabeau, wil jij dat verhaal van die cola light nog eens posten hier, waar we het van de week samen over hadden? Kan een aardige eye-opener worden voor sommigen...
pi_34792439
Nou ik drink nooit meer gewone cola, maar altijd light.
En het maakt bij mij echt verschil uit, welke ik drink.
Dat het alsnog slecht is weet ik, maar oh zo lekker.
pi_34792538
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Isabeau, wil jij dat verhaal van die cola light nog eens posten hier, waar we het van de week samen over hadden? Kan een aardige eye-opener worden voor sommigen...
Wie cola light drinkt wordt vaak alleen maar dikker! Je hersenen denken namelijk vanwege de zoete smaak dat je suiker binnenkrijgt, waardoor je later een enorme dip krijgt die alleen te sussen is met... juist, èchte suiker! 'Carbohydrate craving' heet dat en daarmee wordt bedoeld dat je voelt dat je heel snel suiker en/of vet wil eten ('Ik MOET chocola, NU!'). En dat is 'killing' als je jezelf zó had voorgenomen vandaag niet te snoepen... Cola light helpt daardoor mee aan vreetbuien en enorme trek, niet echt fijn als je wilt afvallen. Dit gaat trouwens niet voor iedereen op, maar als je last hebt van vreetbuien en vaak honger hebt tussen de maaltijden in dan is het niet onlogisch om de cola light een tijdje te laten staan en kijken of dat effect heeft.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 februari 2006 @ 13:37:17 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34792558
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Die fruityoghurt zal neem ik aan gewone volle fruityoghurt zijn? Dat eet niemand hier neem ik aan

Van de ketjap en de muesli wist ik ook niet

Ik eet nooit Allbran

Ben wel heel nieuwsgierig naar Cola-light verhaal nu...

Toevoeging... Heb net vier sneetjes bruin brood op met rookvlees, een opkikker Kip en m&m's
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 13:37:46 #148
13151 crew  Rewimo
pi_34792569
Nou, kijk even boven je post dan
  Licht Ontvlambaar maandag 6 februari 2006 @ 13:40:04 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34792642
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
Nou, kijk even boven je post dan

Die redenering gaat trouwens niet alleen op voor Cola Light, maar eigenlijk voor alle light-producten. Goede reden om dus gewoon te genieten van gewone cola en het voor de rest bij water te houden...
  maandag 6 februari 2006 @ 13:40:34 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34792653
Ketjap wist ik wel idd.
Er is toch niet voor niets verschil tussen zoete of zoute ketjap...
Manis en hoe die andere weet ben ik even vergeten.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 februari 2006 @ 13:41:04 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34792671
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ketjap wist ik wel idd.
Er is toch niet voor niets verschil tussen zoete of zoute ketjap...
Manis en hoe die andere weet ben ik even vergeten.
Ketjap manis is zoet
Ketjap Asin is zout
  maandag 6 februari 2006 @ 13:44:56 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34792737
Dat dus idd!
pi_34793154
Maar die Vitalinea yoghurt dan? Is dat dan ook zo vol met suiker??

Weet je waar ik vandaag pas (!) achterkwam...
Ik had altijd striae op m'n bovenbenen, aan de binnenkant, je kent het misschien wel...
Het valt me vandaag pas op dat het vrijwel allemaal is weggetrokken!! Ben zo blij!
Tralalalaaa
pi_34794397
Jeetje, en ik maar denken dat ik wel wat extra ketchup kon nemen, zo slecht is het niet...

Dat wordt dus even afkicken
pi_34794516
in het tijdschrift Psychologie (erg interessant trouwens!) staat deze maand ook een artikel over wat voedingstoffen doen voor je hersenen. Heeft niet direct met afvallen te maken, maar het was wel erg interessant om te lezen. Linzen zijn bijvoorbeeld erg goed voor je, net als rozijnen en zalm. Ik kan het artikel helaas niet scannen, maar zal even kijken of ik het kan terugvinden op internet.
pi_34794558
Dat wordt trouwens dè trend voor dit jaar, octopussy: eten voor je gezondheid.
pi_34795693
Oh Rewimo, ik eet wel volle vruchtenyoghurt...

Mijn vriendje was het zat dat ik altijd meeat van zijn toetjes, terwijl ik voor mezelf mager spul kocht...
Dus nu kopen we gewoon volle vruchtenyoghurt als het zo uitkomt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 15:26:12 #158
13151 crew  Rewimo
pi_34795725
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:25 schreef teigan het volgende:
Oh Rewimo, ik eet wel volle vruchtenyoghurt...
pi_34795735
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Cola Light-verhaal...
Eigenlijk hoor ik niet in dit topic, maar dit vind ik wel een interessant verhaal. Ik heb wel vaker gehoord dat cola light slecht is en eigenlijk nooit waarom. Wat nou als je cola light drinkt en dan geen vreetbuien krijgt, is het dan nog steeds slecht voor je of maakt het dan wél echt verschil?
Are you pondering what I'm pondering?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 15:27:40 #160
13151 crew  Rewimo
pi_34795771
Ik drink cola light en heb geen last van vreetaanvallen. Dan kun je dus een hoop suiker besparen ten opzichte van gewone cola
pi_34795854
Dat verhaal over light-fris kende ik inderdaad. Ik drink wel light (lust geen gewone cola) maar ben me er gewoon van bewust dat 't zo werkt. Ik drink meestal 's avonds cola-light en weet me dan eigenlijk prima in te houden. Dat in tegenstelling tot de rest van de dag...
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:51 schreef Isabeau het volgende:
Dat wordt trouwens dè trend voor dit jaar, octopussy: eten voor je gezondheid.
Ik heb toevallig van mijn moeder daar een boek over voor m'n verjaardag gekregen... 't heet "superfood".

Gaat over 14 voedingsmiddelen die een zeer positieve invloed op je gezondheid schijnen te hebben. Onder andere gaat 't om: tomaten, brocolli en zalm (jammie!!). Heb nog niet bepaald veel gelezen uit 't boek, heb gisteren 't voorwoord gelezen.
***Levi was here***
  maandag 6 februari 2006 @ 15:35:17 #162
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34796015
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Eigenlijk hoor ik niet in dit topic, maar dit vind ik wel een interessant verhaal. Ik heb wel vaker gehoord dat cola light slecht is en eigenlijk nooit waarom. Wat nou als je cola light drinkt en dan geen vreetbuien krijgt, is het dan nog steeds slecht voor je of maakt het dan wél echt verschil?
Het is niet zozeer de Cola-light die dit veroorzaakt, maar het gaat om de zoetstoffen (nepsuikers)
quote:
Kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam, sacharine en cyclamaat bevatten niet of nauwelijks
calorieën of koolhydraten en passen dus prima in een dieet. Maar als je ze veel gebruikt kun je
een vaag hongergevoel krijgen, waardoor je eetlust toeneemt. Dat komt door de tegengestelde
signalen die de zoetstof naar je hersenen stuurt: wel zoet, geen energie. Daardoor wordt je
normale hongergevoel ontregeld.
Het is dus zinvol zo zuinig mogelijk met kunstmatige zoetstoffen om te gaan.
Misschien dat er nog andere redenen zijn aan te voeren waarom Cola Light slecht zou zijn voor je,
maar dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 6 februari 2006 @ 15:35:49 #163
139240 notendop
dopperdedop
pi_34796029
Nieuwe update voor deze week:

notendop (1m75) (36,6) was 121 kg, weegt nu 112 kg en wil graag 85 kg wegen -9
wordt
notendop (1m75) (36,2) was 121 kg, weegt nu 111 kg en wil graag 85 kg wegen -10

maandag 6 februari 2006 @ 15:36:37 #164
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34796050
Even een totaal offtopic vraagje, maar waarom zijn zoveel usericons (waaronder die van mijzelf)
de laatste dagen niet meer zichtbaar?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 6 februari 2006 @ 15:38:33 #165
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_34796106
Faat, er is een grote storing geweest, en daardoor zijn alle icons die op de FOK! server staan niet meer zichtbaar momenteel
  Licht Ontvlambaar maandag 6 februari 2006 @ 15:38:55 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34796121
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Faat het volgende:
Even een totaal offtopic vraagje, maar waarom zijn zoveel usericons (waaronder die van mijzelf)
de laatste dagen niet meer zichtbaar?
Komt door de fileserver crash. Ik heb mijn usericon opnieuw moeten uploaden...
pi_34796262
Gekke is dat mijn usericon vanmorgen er opeens weer wel was en nu is 'tie weer verdwenen. Is die server nogsteeds labiel?
***Levi was here***
pi_34796289
Heb lekker een nieuwe gemaakt maar toch herkenbaar omdat m'n oude tegelijkertijd ook nog te zien is
Maar je ziet nu ook Kimi zelf in mijn nieuwe zelfgemaakte icon

*edit* overigens was de mijne gisteren ook nog te zien en vandaag was dat niet meer zo. Nouja... geeft niet.
Tralalalaaa
pi_34796626
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:29 schreef Levitation het volgende:
Ik heb toevallig van mijn moeder daar een boek over voor m'n verjaardag gekregen... 't heet "superfood".
[afbeelding]
Gaat over 14 voedingsmiddelen die een zeer positieve invloed op je gezondheid schijnen te hebben. Onder andere gaat 't om: tomaten, brocolli en zalm (jammie!!). Heb nog niet bepaald veel gelezen uit 't boek, heb gisteren 't voorwoord gelezen.
Deze sites zijn wat dat betreft ook heel interessant:

10 superfoods en World's healthiest foods

Bij die 10 superfoods staat Acaj op de eerste plaats, maar dat kent natuurlijk niemand (schijnt een tropische vrucht te zijn).
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 17:30:01 #170
13151 crew  Rewimo
pi_34800421
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 18:11:31 #171
13151 crew  Rewimo
pi_34801574
Zo de avondhap zit er weer in. Spinaas, puree en viscuisine Een maaltje waar zelfs zoonlief van smult. Ik maak alleen altijd te veel
pi_34802057
De boerenkool stamppot lijkt hier echt een keer gelukt te zijn
Ik had van die magere rookworst (nog steeds 280 kcal per 100 gram) en dat smaakte prima. Alleen vind ik boerenkoolstamppot zonder veel jus en spekjes toch net even minder lekker dan mèt veel jus en spekjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 februari 2006 @ 18:54:50 #173
13151 crew  Rewimo
pi_34802988
Lekker hoor, boerenkool
pi_34804711
Isabeau, als ik jus maak dan pak ik van die jusblokjes en maak die aan met water ipv boter. Volgens mij is dat zo slecht nog niet.

mijn moeder maakte vroeger wel eens stamppot en dan bakte ze ernaast nog wat plakjes bacon
wij vochten altijd om de bacon, en de stamppot bleef meestal liggen (in de vorm van een vulkaan met jus als lava natuurlijk )
pi_34806125
Oeh ja, bacon waarom is dat spul toch zo ongezond en vet
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 februari 2006 @ 20:27:14 #176
862 Arcee
Look closer
pi_34806198
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik had van die magere rookworst (nog steeds 280 kcal per 100 gram) en dat smaakte prima.

Ik proef het verschil niet eens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:30:17 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_34806287
Ik vind rookworst niet meer zo lekker, maar we hebben hier altijd gewoon de magere rookworst.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34806588
Ik lust ook geen rookworst, ik gooi door de boerenkool altijd kipreepjes heen. Ook lekker hoor met een beetje appelmoes
  maandag 6 februari 2006 @ 20:44:38 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34806802
ik heb gister ook lekker magere rookworst gehad... vriendlief had hutspot gemaakt en speciaal voor mij een bordje zonder uien gemaakt (dus eigenlijk stampot worteltjes). was lekker!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34812960
vandaag onder de 1200 kcal en een half uur gesport en half uur gelopen dus gaat beter
zolang ik maar naar school ga
pi_34820224
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Miss_S het volgende:
vandaag onder de 1200 kcal en een half uur gesport en half uur gelopen dus gaat beter
zolang ik maar naar school ga
Ik heb neiging om te roepen dat dit wel erg weinig is.
Als je normaal bijvoorbeeld op 2000 of 3000 zat, is dit ook erg weinig, maar als je normaal op 1500 zat, valt het wel mee

Ik heb hier voor vandaag op stage twee volkorenbroodjes met "lekker op brood" (wat IS dat eigenlijk, halvarine? margarine?) en twee mini-elstarretjes liggen.
pi_34820226
Help! Ik heb nu die geweldige nieuwe laarzen van me aan, maar omdat ik van die schattige typisch hollandse fietskuiten heb, zitten de gespjes niet helemaal dicht en als ik dan met mn benen over elkaar wil zitten (wat ik nogal automatisch doe), dan help ik mn panty om zeep op het klittenband wat op de gespjes zit!
Wat kan ik het beste op dat klittenband doen zonder dat het er al te raar uit ziet? Ik ben nu namelijk de hele tijd aan het nadenken over hoe ik moet zitten en dat is heel erg onhandig!
pi_34820268
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
Help! Ik heb nu die geweldige nieuwe laarzen van me aan, maar omdat ik van die schattige typisch hollandse fietskuiten heb, zitten de gespjes niet helemaal dicht en als ik dan met mn benen over elkaar wil zitten (wat ik nogal automatisch doe), dan help ik mn panty om zeep op het klittenband wat op de gespjes zit!
Wat kan ik het beste op dat klittenband doen zonder dat het er al te raar uit ziet? Ik ben nu namelijk de hele tijd aan het nadenken over hoe ik moet zitten en dat is heel erg onhandig!
pleister of leukoplast aan de binnenkant? of watjes?
Of gewoon sokken over je pantys aandoen (en dan zo hoog dat ze nèt onder de rand van je laars blijven)
pi_34820475
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:25 schreef freecell het volgende:

[..]

pleister of leukoplast aan de binnenkant? of watjes?
Of gewoon sokken over je pantys aandoen (en dan zo hoog dat ze nèt onder de rand van je laars blijven)
Het is de buitenkant van mn laars! Maar ik heb er nu plakband over heen gedaan en ga in mn lunchpauze wel even klittenband halen ofzo. Gelukkig heb ik ook allemaal inventieve collega's!
pi_34820863
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:23 schreef freecell het volgende:

Ik heb hier voor vandaag op stage twee volkorenbroodjes met "lekker op brood" (wat IS dat eigenlijk, halvarine? margarine?) en twee mini-elstarretjes liggen.
Volgens mij is het wettelijk niet toegestaan om dat halvarine of margarine te noemen omdat er te weinig vet in zit Dus noemen ze het 'lekker op brood'. Ja, heel vaag, ik weet het.

Gisteren had ik even een eetbui met drop, blokjes witte chocolade en 2 perenijsjes Maar alles opgeteld kwam ik nog maar op 300 extra kcal en zo heel erg was dat nou ook weer niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 10:11:39 #186
13151 crew  Rewimo
pi_34821025
Ik heb gisteravond een paar plakken ontbijtkoek weg zitten werken Was erg lekker moet ik zeggen Niet verstandig, maar wel lekker
pi_34821534
Och, ontbijtkoek is toch niet zo rampzalig? Tenzij je de halve koekreep hebt opgegeten

Ik ga zo lekker wandelend naar mijn ouders. Pfff, dat is 10 km heen en terug. En mijn moeder wilde ook nog naar de winkel met mij, dus dat wordt ook nog flink wandelen/duwen. Ze is niet echt de lichtste meer sinds ze in een rolstoel zit. Ze had aan de huisarts gevraagd of ze moest afvallen en die had gezegd dat dat ècht niet hoefde. Ik ben het daar gewoon echt niet mee eens. Ze was altijd iets van 62 kg en nu is ze (binnen 2 jaar) meer dan 80 kg met een torenhoge hoge bloeddruk en een hersenbloeding in haar voorgeschiedenis. Maar ik heb bij de artsen om haar heen sowieso wel het idee dat ze de moed hebben opgegeven en alles wel best vinden. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar als je blijkbaar héél erg gehandicapt bent en er weinig eer aan je te behalen valt dan ben je niet interessant meer. Zo zat ze eerst bijna een jaar in een revalidatiecentrum waar ze dagelijks allerlei therapie kreeg. Toen werd ze ontsagen omdat ze niet verder vooruit ging. Maar eenmaal thuis ging ze in snel tempo achteruit. Nou, dan maar weer naar een ander revalidatiecentrum, ditmaal dagbehandeling 3 dagen in de week. Mama knapte heel erg op en het ging prima. Wel stabiel prima. Sinds eind januari gaat ze daar ook niet meer heen.....omdat ze niet vooruit gaat. En wat denk je? Ik zie nu al dat ze weer wat achteruit gaat Kan hier zo boos over worden.
pi_34821681
Wat stom van die huisarts. Als ze het vraagt, zal ze er zelf ook al over getwijfeld hebben. Juist als je al niet zo gezond bent, lijkt het me extra belangrijk wat je dan wel kan zo gezond mogelijk te doen. Kan ze niet terug naar dat laatste revalidatiecentrum? Of een activiteitencentrum? Dan wordt ze tenminste nog gestimuleerd vooruit te gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 10:44:44 #189
13151 crew  Rewimo
pi_34821767
Stilstand is achteruitgang ja, zeker als je toch al niet veel kunt bewegen zelf Als ze niet gepusht wordt om te bewegen is het logisch dat ze aankomt en dat haar bloeddruk stijgt. Het is toch ronduit schandalig dat ze iemand wegsturen omdat ze niet vooruitgaat, terwijl je ziet dat ze zonder behandeling juist achteruit gaat! Stomme gezondheidszorg tegenwoordig
pi_34821835
oud
Miss_S (1m67) (31,4) was 96,0 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 7,5

nieuw
Miss_S (1m67) (31,2) was 96,0 kg, weegt nu 87,0 kg en wil graag 70 kg wegen - 9,0
pi_34821872
Ze verkondigt nogal trots dat ze niet hoeft af te vallen van de huisarts En dat terwijl ze een paar maand geleden een nieuwe rolstoel kreeg omdat ze niet meer in de oude paste vanwege haar toegenomen achterwerk. Ik begrijp ook wel dat lijnen nogal een opgave is als je de hele dag stil zit en ik weet ook zeker dat een groot deel van haar gewichtstoename is veroorzaakt door het steeds maar zitten terwijl ze altijd zo vreselijk actief was. Maar ondertussen is ze dol op bonbons en gevulde koeken en is verder iedereen in mijn omgeving van mening dat we haar de pleziertjes die ze heeft niet ook moeten ontnemen. Zal best zo zijn, maar straks groeit ze ook uit deze rolstoel en is ondertussen de kans op een recidief bloeding alleen maar hoger geworden. Ze gaat nu twee keer per week naar een activiteitencentrum, maar het sneue is dat ze daar alleen maar mensen tegenkomt die ook op een bepaald niveau verstandelijk gehandicapt zijn. Met de cognitieve vermogens van mijn moeder is helemaal niets mis, en dus vindt ze het er eigenlijk helemaal niet leuk. Er was wel een man die ook alleen lichamelijk gehandicapt was en waar ze heel goed mee kon praten, maar die is in december overleden. Ze hebben wel fysiotherapie aan huis aangevraagd, maar daar is een wachtlijst voor.
pi_34821912
Zo Miss_S, jij gaat lekker! Is dat in één week? Wat goed zeg!
pi_34821947
Jemig! Wat waardeloos Isa!
Zeker als je zelf probeert een hele andere benadering te hebben naar patienten toe.
pi_34822065
Probleem is misschien ook dat ik co-schap heb gelopen bij een erg toegewijde neuroloog en die vond een lagere bloeddruk en lager gewicht wèl heel erg belangrijk voor patiënten die een hersenbloeding hebben gehad. Hij benadrukte steeds weer het gevaar van overgewicht en hoge bloeddruk voor een nieuwe hersenbloeding. Maar ja, de huisarts vindt het allemaal niet zo interessant geloof ik. Die man is een beetje van zijn voetstuk gevallen bij mij. Hij zou geloof ik in november weer de bloeddruk komen opmeten en het is nu...7 februari? Misschien bedoelde hij november 2006
pi_34822176
Isabeau, wat vervelend zo voor je moeder ja... Terwijl het inderdaad juist zo belangrijk is om zulk soort dingen te blijven doen, omdat ze anders alleen maar achteruit gaat..
En dan kan ik ook wel begrijpen dat zo'n huisarts je flink tegenvalt..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 11:05:56 #196
13151 crew  Rewimo
pi_34822258
En kun je je moeder niet naar die neuroloog krijgen op een of andere manier?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:41:46 #197
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34825041
k heb vannacht in de snackbar een broodje kiporn gegeten...superslecht!!!

maar wel heel lekker.

eigenlijk ga ik alleen mee snacken na het borrelen omdat t zo gezellig is en we de gesprekken dan nog af kunnen maken als we de kreg uitgebonjourd worden (de kroegbaas wil naar huis en doet dan gewoon t licht uit. hop! tot volgende week jongens ). volgende keer neem ik dus gewoon lekker niks en maak ik alleen het gesprek af
pi_34827731
Vanavond weer wegen

Ik ben zo benieuwd....
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:26:43 #199
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34832151
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:41 schreef kwakveense het volgende:
eigenlijk ga ik alleen mee snacken na het borrelen omdat t zo gezellig is en we de gesprekken dan nog af kunnen maken als we de kreg uitgebonjourd worden (de kroegbaas wil naar huis en doet dan gewoon t licht uit. hop! tot volgende week jongens ). volgende keer neem ik dus gewoon lekker niks en maak ik alleen het gesprek af
Je zou ook een gewone kroket kunnen nemen (los zonder broodje) die 160 kcal passen meestal
nog wel in een dieetdag, zeker als je het niet te bont hebt gemaakt die dag. Kun je toch wat eten
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:30:08 #200
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34832254
wij gaan vanavond ook patat eten
met een kroketje!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34832725
* RedScorpion heeft het gevoel dat ie niet echt veel is afgevallen. Laatste paar dgn beetje dippie. En van het weekend redelijk ongezond gegeten (wat wel heel lekker was).

Soms heb je gewoon van die dagen.

Maar vanavond wel weer lekker de sportschool in. Nu al zin in.

[ Bericht 21% gewijzigd door RedScorpion op 07-02-2006 16:49:39 ]
= What else do you have to do on a saterdaynight =
pi_34834397
Ik heb bijna 2 uur gewandeld in stevig tempo En nu heb ik een blaar op mijn hiel Verder heb ik alle lekkers bij mijn ouders resoluut afgeslagen. "Nee, ik hoef geen koek" "Nee, de kerstkransjes vind ik idd heel erg lekker, maar bedankt" "Nee, geen gehaktbal voor mij nu, doe maar een mandarijntje" en ik heb een glas water gepakt toen één of ander mierzoet dik vruchtensap voor me neer werd gezet. Ik heb maar gezegd dat ik het niet zo lekker vond Ik heb wel eten meegekregen: 5 dikke gehaktballen, een heel erg in saus drijvende kartoffelsalad en een soort zoet-zure kipsaus met stukken kip. Ziet er allemaal zalig uit, maar succes en eet smakelijk lief vriendje

Oh ja, en mijn moeder eet brood met een dikke laag pindakaas en daarover heen pure hagelslag. Ik heb mijn mond maar gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')