Wel raaar dat veel mensen uit die regio op elkaar lijken.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:26 schreef Makster het volgende:
Ligt bij Hoek van Holland toch, bij Naaldwijk enzo. Dat is inderdaad een vergeten stuk Nederland
quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:49 schreef FemaleRebbel het volgende:
Had er nog ff over gedacht om ff naar Nieuw Vennep te rijden![]()
al was het dan maar alleen om ff te kijken ......hij is egwel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:54 schreef TheBoogieMan het volgende:
Tja, een proefritje is altijd wel leuk op een R1
quote:Schrijver: Mark
Datum: 06/07/2001
Commentaar bij: Yamaha- YZF R1
--------------------------------------------------------------------------------
Rij impressie
Het is maandag ochtend 2e pinksterdag 2001 als ik samen met mijn goede vriend John Safe motors zoetermeer binnen kom lopen. De vrijdag ervoor had ik met een verkoper afgesproken om een proefrit te gaan maken op zowel de R6 als de R1. In eerste instantie was ik aan het kijken naar een R6 omdat ie beter binnen het budget paste. Toen ik de verkoper vertelde dat ik een FireBlade uit 93 in te ruilen had adviseerde hij me om toch ook maar om een stukje op de R1 te rijden. Na het invullen van een proefrit formulier met de duidelijke tekst: FL1500.- eigen risico! werden de twee schoonheden met 0,3km op de teller naar buiten gereden. Meteen viel op dat er op de splinter nieuwe R1 een al behoorlijk versleten Pirelli Dragon achter gemonteerd was. Op de R6 zaten gewoon hagel nieuwe Michelin's. John had de sleutels van de R1 te pakken dus ik begon de rit op de R6. Na de eerste paar kmetjes even het siliconen laagje van de bandjes afgereden te hebben waag ik me aan een wat pittigere instuur maneuvre in een voor ons welbekende lange bocht. Naar mijn gevoel ging dit erg lekker en soepel tot dat John mij met de R1 al zwaaiend buiten om voorbij kwam. Huh? De R1 is toch te overdone, je kunt er toch niet zomaar hard mee sturen? Blijkbaar wel. Ik wil ook niet zeggen dat ik een bochten goeroe ben, maar ik kan op mijn 93er blade John goed bijhouden op zijn 96er blade en bang ben ik ook niet. Het was ook een bocht die wij veel oefende met de VuurBladjes dus daar lag het ook niet aan. Boven aan de bocht bij het stoplicht kijk ik opzij en zie de pretoogjes van John, KICKE!...KICKE!...is het enige wat ie tegen me kan zeggen. Een fractie later springt het stoplicht op groen en ik heb het gevoel dat ik stil blijf staan terwijl ik toch de gebruikelijke wegrij handelingen verricht die er nodig zijn om op een moterfiets van je plek te komen. Pas mij de 10500tpm komt er gang in het apparaat. Waarschijnlijk iets waar je aan moet wennen op een 600cc dacht ik. Een X aantal bochten en een stuk snelweg later besluiten we te ruilen. Na de eerste bocht terug naar de snelweg merkte ik het al, Dit moet het worden. Lekker direct en soepel in alle opzichten, sturen gasgeven stoppen, schakelen koppelen...noem het maar op. Na een kort overleg langs de kant van de weg besluiten we naar Kruisinga in Guda te rijden om te kijken of ze nog iets binnen het budget aan R1's hebben staan. Als we na de oprit Gouda voor het laatste stoplicht staan hoor ik John vloeken: Godver, wat een klote ding, ik ga daarnet bijna op m'n plaat omdat ik kort rechtsaf wil en de R6 Lang rechtsaf. Alleen was er niet genoeg asvalt om lang rechtsaf te gaan.... Hij was natuurlijk nog die R1 gewend waar ie net vanaf kwam. Jezus wat een verschil, roept ie als we onze helmen bij Kruisinga voor de deur afdoen. Ik ben het natuurlijk gelijk met hem eens. Het moest en zou een R1 worden, een rooie....Als we naar boven lopen staat er preciess nog een. Mooi, daar gaan we een proefrit op maken. Eerst de Safe spullen weer terug gebracht en als een gek naar Gouda terug. Na een halfuurtje zelf gestuurt te hebben laat ik John even zijn indruk van een 98er R1 opdoen. Na nog geen 500 meter komt ie naast me rijden en roept dat ie er volgens hem makkelijk een wheelee mee kan maken. Na het laatste woord draait ie het gas dicht en kijk ik in m'n spiegel. Ik zie de koplamp omhoog klimmen en voor ik het me besef komt ie netjes op het achterwielletje voorbij, errug gaaf! De volgende dag heb ik meteen gebeld dat ik zaterdag wilde rijden........nog 2 nachtjes slapen!
Tips
Als je je beste vriend op kosten wil jagen, neem hem dan mee om een proefritje te maken op een R1, John is nu namelijk ook bezeten en drukzoekende naar jewel een rooie R1 uit 98!
Inteelt HeHquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:52 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Wel raaar dat veel mensen uit die regio op elkaar lijken.
lekker plaatjequote:
quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:55 schreef Worldbeater het volgende:
Volgens mij als je er iemand opzet, dan is het ineens een raar iel motortje.
Wat is het toch dat wij altijd maar naar een kale motor kijken.
Als je er op zit dan sta zit je gewoon voor paal.![]()
Tenzij je kleiner bent dan 1.70... noem geen namen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lijkt best breed...![]()
Ik maak wel een proefritje op jouw "bijna R1"quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:59 schreef TheBoogieMan het volgende:
Hehe, Ik had een paar maanden geleden een proefritje op een 2003 R1 gemaakt. Die wheelies gaan idd wel erg makkelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*I'll do what I want, cuz I can*
1 dagquote:Op woensdag 1 februari 2006 22:03 schreef RB het volgende:
avond
1 dag niet op fok en jullie knallen een heel topic vol![]()
Dat stond er ook in mijn oorspronkelijke post.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:58 schreef FemaleRebbel het volgende:
Inteelt HeH
Dat wordt overwerken en wat extra polisjes afsluiten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:58 schreef FemaleRebbel het volgende:
Heb op Motorfreaks allus bijgelezen.....tering...dat ding mag wat kosten![]()
Hm ja als die grijze 2004 er snel komt.. waarom nietquote:Op woensdag 1 februari 2006 22:04 schreef FemaleRebbel het volgende:
Ik maak wel een proefritje op jouw "bijna R1"
ohnee...ik ging voor de zwarte R6
quote:Ik heb de eerste R1 direct in 1998 gekocht en ben zo verslaafd geraakt dat ik elk jaar een nieuwe aangeschaft heb. Met de komst van de SP komt een droom uit. Voor kenners zijn de Öhlins vering, Marchesini velgen, slipperclutch en aparte kleurstelling echt te gek. Er worden er wereldwijd maar 500 verkocht waarvan er maar 20 naar Nederland komen, het was echt knokken om er een te pakken te krijgen. Helemaal te gek dat ik de eerste in Nederland krijg.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:15 schreef R2-D2 het volgende:
Sow he, samenvatting van oude en nieuwe topic:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |