abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 januari 2006 @ 13:13:00 #1
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_34546497

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 meets geweest. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Overzichtje van Fok!'ers met motoren:

• BMW K1200S '05 - (Herr.Flick)
  • BMW R1100S '01 - (richardgie)
  • Honda CBR600F '92 - (SterkStaaltje)
  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol)
  • Honda TransAlp '87 - (stinkie)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki ZX-6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX-6R '95 - (VinnyTheDuke)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (worldpimber)
  • Kawasaki ZX-7R '96 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Moto Guzzi California Special 1100i '99 - (greedkillingz)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '04 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 600 '98 - (Gawaine)
  • Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)
  • Yamaha Diversion '93 - (omegaproject)
  • Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel)

FAQ (Frequently Asked Questions):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    De laatste FokMC'er (zie lijstje met motoren hierboven) is degene die ook het nieuwe topic start. Als dit te lang duurt, kan een andere FokMC'er dit doen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

Laatste topics :

Fok Motorclub [SC deel 391] Besmettingsgevaar: motormerken
    Fok Motorclub [SC deel 392] You name it
    Fok Motorclub [SC deel 393] BMW R1200 GS dus :-P
    Fok Motorclub [SC deel 394] Brute Nakeds!
    Fok Motorclub [SC deel 395] Verwelkom 2 nieuwe motorfappers!

• ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:13:45 #2
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_34546525
    Fopi ?
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_34546527
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:15:40 #4
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_34546592
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

deze heeft weer zo een bol achterwerk...ben daar toch niet zo een fan van
    ik vind de kleuren erg mooi maar die bolle kont is echt
    Let's race
    Buienradar
    pi_34546650
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:21:50 #6
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_34546816
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 11:57 schreef yup het volgende:

Alleen ik vind die high mount uitlaten beetje lelijk, ze meoten gewoon beetje laag hangen net als de Hayabusa... (en verder ultra dikke uitlaten natuurlijk )

Maar een TL1000, is dat niet dat ding waar zoveel klappers is mee gebeurd ?
    Ik vind high mount uitlaten uber , maar er kan dan geen duo meer mee.

Met de TL1000 eerste versie gebeurden veel ongelukken ja , bijnaam the black widowmaker.
    De modificatie bleek een stuurdemper, in een Engels blad bagatelliseerden ze de angst voor de TL1000 echter door te zeggen dat hij gewoon erg scherp stuurt.
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 12:22 schreef Rausdouwer het volgende:
    Eens gestolen, altijd gestolen. Of zoiets. Denk je dat je nog centen terugkrijgt dan? Dat zou wel mooi zijn.

Dit TL1000 ziet er wel mooi uit. Rood ook. Welke kleur wil jij dan? Een gele?
    Ik krijg altijd wel een heel leuk cijfer terug met drie nullen er achter, huizenbezitter he.

Zwart vind ik de mooiste kleur, maar ik ga rood ook steeds mooier vinden.
    Met wit en blauw, de Suzuki race kleuren heb ik ook zeker wel wat, oogt veel moderner dan de rest.
    Doet me aan de Gixxer 1000 denk ik , helaas alleen de duurdere R heeft dat uiterlijk.
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    deze heeft weer zo een bol achterwerk...ben daar toch niet zo een fan van
    Ik denk dat ik er steeds meer aan het wennen ben.
    Net als dat ik crossers vroeger heel lelijk vond, en je zelfs aan een bloedmooie vrouw kan wennen als zijnde heel normaal.
    En man weet pas wat'ie mist als ze er niet meer is.
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:12 schreef Rausdouwer het volgende:
    Ah geweldig die artikelen over Dakar. Hulde met name voor Mirjam Pol die als eerste vrouw Le Dakar uitrijdt en Henno van Bergeijk die met zijn XT500 en minimale materialen ook de finish haalt.
    Respect voor iedereen die Dakar uitreed, en nog net even meer voor deze 2.
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:22:27 #7
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_34546830

Laat de zon en zomer maar komen.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_34546887
    *gaat een beetje meelurken*

*ook motorrijbewijs wil gaan halen*

(verkapte tvp )
    Doei.
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:26:02 #9
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_34546937
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:24 schreef Faithy het volgende:

(verkapte tvp )
    Welkom Faithy.

Misschien van de zomer een keertje mee als we met de groep gaan meeten?
    pi_34547032
    quote:

(verkapte tvp )

Leuk dat je ook je motorrijbewijs wilt gaan halen. Het is zo heerlijk om motor te rijden.
    pi_34547098
    intuition will take you further than logics will ever do
    pi_34547111
    vorig weekend motors gekeken

*kwijl*

moet alleen mn motor-kennis nog op 'auto-niveau' krijgen (en dat voor een vrouw ), dus dan zal ik vast wel kunnen zeggen WAT voor moois ik allemaal gezien heb

Weet wel dat er een nieuwe Suzuki was (rood met blauw ) die erg was
    Doei.
    pi_34547155
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:31 schreef Faithy het volgende:

*kwijl*

moet alleen mn motor-kennis nog op 'auto-niveau' krijgen (en dat voor een vrouw ), dus dan zal ik vast wel kunnen zeggen WAT voor moois ik allemaal gezien heb

Die zijn mooi!

* R2-D2 is weer weg

Oh, Welkom nog
    intuition will take you further than logics will ever do
    pi_34547244

waarom denk je dat ik 't zei

*gaat even motors kijken van slowchat-leden*
    Doei.
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:36:04 #15
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_34547294
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:30 schreef R2-D2 het volgende:

[afbeelding]

Hier
    Dat bod ¤ 3.000,- 24-12-2005 22:49:18 , dat is van mij.
    Ik was hem alleen alweer vergeten.

Volgens mij kon ik hem voor ¤ 3.250 meenemen.
    Maar ik zat mij toen af te vragen wat een nieuwe tank wel moet kosten, en schadevrij heb je ze ook voor ¤ 3.750.

Maar ik ga hem nu even bellen en kijken, en anders maken we van deze tank een special paint ofzo met de tijd.

Zou er alleen ook niet een nieuwe teller opgekomen zijn gezien de kilometerstand.
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:31 schreef Faithy het volgende:

*kwijl*

Qua vrouwen ben je hier in goed gezelschap, Rebbel, R2D2 en Raus zijn ook helemaal waus van motoren.
    Straks kunnen de meiden hun eigen meetings houden qua opkomst.
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:36:42 #16
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_34547319
    quote:

(verkapte tvp )
    Welkom

vrouwen die motor rijden zijn
    Let's race
    Buienradar
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:39:18 #17
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_34547424
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:36 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Dat bod ¤ 3.000,- 24-12-2005 22:49:18 , dat is van mij.
    Ik was hem alleen alweer vergeten.

Volgens mij kon ik hem voor ¤ 3.250 meenemen.
    Maar ik zat mij toen af te vragen wat een nieuwe tank wel moet kosten, en schadevrij heb je ze ook voor ¤ 3.750.

Maar ik ga hem nu even bellen en kijken, en anders maken we van deze tank een special paint ofzo met de tijd.

Zou er alleen ook niet een nieuwe teller opgekomen zijn gezien de kilometerstand.
    [..]

Qua vrouwen ben je hier in goed gezelschap, Rebbel, R2D2 en Raus zijn ook helemaal waus van motoren.
    Straks kunnen de meiden hun eigen meetings houden qua opkomst.
    wij hebben drie R'etjes in ons cluppie
    Let's race
    Buienradar
      zaterdag 28 januari 2006 @ 13:50:22 #18
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_34547837
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
    wij hebben drie R'etjes in ons cluppie
    Ze zijn ook alledrie RRR georienteerd.

Mits R2 uiteindelijk niet vreemdgaat met die Duc monster 900.
    Die SP-2 vond ik een betere keuze.
    Normaal zou ik een Honda nooit boven een Ducati zetten.
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:34 schreef Faithy het volgende:

waarom denk je dat ik 't zei

*gaat even motors kijken van slowchat-leden*
    Ik sta niet meer in de OP zie ik.

Ik heb vier weken geleden mijn motor verkocht.
    Even een klein jaaroverzicht, kan je gelijk je kennis bijspijkeren.

Dit was de laatste motor, een KLX650R supermotard. (omgebouwde crosser)

Tegelijkertijd had ik deze, een Honda CR500 2 takt, ook een omgebouwde crosser. 105 kilo en 60 pk.
    Heb hem 3 maanden eerder verkocht dan de KLX.

Begin vorig jaar had ik deze motor, BMW's hebben een andere naam dan in de autowereld.
    Over het algemeen zijn ze niet echt populair onder de "echte" motorliefhebbers.
    Maar dit model doet wel leuk mee, en 2 cylinder motoren hebben een heel mooi uitlaatgeluid.

En daarvoor had ik een gewone supersport motor, wel een model die ook niet veel voorkomt.
    Ik zoek heel vaak niet de normale weg in mijn keuzes.

Bimota YB9SR.

Momenteel heb ik alleen een auto en een minibike.

Maar ik ga nu eens kijken naar een Suzuki TL-1000, 2 cylinder powerrrr.
    En bij die motor hoef je niet altijd voluit te knallen om toch plezier te hebben.

Later en veel plezier hier bij dit gezellige cluppie.
    pi_34547839
    Raithy

Zat gisteren al beetje te graven naar rijopleidingen, net maar 's verder gegaan..

moet sowieso even wachten tot april denk ik, want dan kan ik gaan lessen op motor >25Kw en kan ik na slagen sowieso op elke motor naar keuze (proberen te ) rijden..

Even vraagje: hoe lang ben je er gemiddeld mee bezig het te halen? En wat kost een les heden ten dage? Kan daar nergens informatie over vinden
    Doei.
    pi_34547970
    Worldbeater:

zelf ben ik niet zo'n fan van BMW motoren, vind het vaak van die kolossen.. maar om heel eerlijk te zijn ziet die hierboven er wel redelijk uit..
    Doei.
      zaterdag 28 januari 2006 @ 14:13:43 #21
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_34548724
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:53 schreef Faithy het volgende:
    Worldbeater:

zelf ben ik niet zo'n fan van BMW motoren, vind het vaak van die kolossen.. maar om heel eerlijk te zijn ziet die hierboven er wel redelijk uit..
    dat is ook de enige BMW motorfiets die mooi is

de rest is
    Let's race
    Buienradar
    pi_34548802
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:50 schreef Faithy het volgende:
    Raithy

Zat gisteren al beetje te graven naar rijopleidingen, net maar 's verder gegaan..

moet sowieso even wachten tot april denk ik, want dan kan ik gaan lessen op motor >25Kw en kan ik na slagen sowieso op elke motor naar keuze (proberen te ) rijden..

Even vraagje: hoe lang ben je er gemiddeld mee bezig het te halen? En wat kost een les heden ten dage? Kan daar nergens informatie over vinden
    Als je én geen talent hebt én zomervakantie van een maand dan is het nog binnen een periode van 7 maanden te halen (1x in de week lessen).

Het hangt van heel veel dingen af. Ik heb lang moeten zeuren voordat die knurft eens een keer niet meer achterop ging. Dat kostte me al 8 lessen! Daarna kon ik veel relaxter rijden. Dat kwam omdat hij ook de hele tijd op ongelegen momenten (bij kruispunten bijvoorbeeld) over me heen ging hangen waardoor ik met mijn kin op het stuur lag en dan moest ik naar hele verhalen luisteren. Wat tactiek van de instructeur is dus belangrijk.

Als je tussendoor ook nog eens een maand niet kunt lessen dan duurt het ook al weer langer. Mijn rij-instructeur was op vakantie.

Volgens mij kostte 1 uur lessen 40 Euro.
    pi_34549040
    i

Motor ophalen
      zaterdag 28 januari 2006 @ 14:45:19 #24
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_34549777
    quote:
    Raithy

Voor de kosten en de duur zul je zo wel een antwoord gaan krijgen.
    De afgelopen paar maanden hebben er een stuk of 3-4 hier uit de club het roze papiertje gehaald.

ik zou je niet durven zeggen wat de huidige kosten zijn.
    Weet alleen dat ik "vroeger" voor 28 Gulden per 3 kwartier gelest heb. 33 lessen lang - 1x gezakt.

O ja, vergeet ik het bijna te typen
    Welkom
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_34549885
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Maar ik moest toch nog even bellen of het zijkapje van de KLX al binnen gekomen is, en die ligt nu klaar, dus ik ga wel ff kijken. Ben benieuwd hoeveel geld er nog af kan als ik dus niets inruil.
    Jammer van de kleur.
    Wat heb jij nog met die KLX te maken Let it go man
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 13:50 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Begin vorig jaar had ik deze motor, BMW's hebben een andere naam dan in de autowereld.
    Over het algemeen zijn ze niet echt populair onder de "echte" motorliefhebbers.
    Maar dit model doet wel leuk mee, en 2 cylinder motoren hebben een heel mooi uitlaatgeluid.
    [afbeelding]
    Was dat ding nog een beetje vooruit te branden of niet? Had ie genoeg koppel enzo
    quote:
    Raithy

Welkom Faithy, hadden we hier niet al eerder een vrouwlijk Faith persoon die hier nooit meer komt maar wel al een rijbewijs A had Enieweg, lessen op een >25KW motor kan altijd. Als je een >25KW rijbewijs wilt dan moet je er voor zorgen dat het examen op een >25KW motor gedaan wordt. Dus als je wilt kun je nu al beginnen en in de zomer pas afrijden

En gemiddeldes zijn maar moeilijk denk ik. Zou wel in een half jaar moeten lukken. Dat hangt er echter ook vanaf hoe snel je de basisbeginselen van een motor onder controle hebt en of je niet zo een nitwit bent die niet eens weet waar de rem en het gashendel nou precies zitten

Ik leste zelf overigens voor 38.50 per uur, maar deed altijd een dubbel uur. Dan heb je meer tijd om te oefenen want dan hoef je relatief gezien minder lang op en neer te rijden naar de rijschool ten opzichte van de totale lestijd Bij mij heeft het in totaal ongeveer 1400 euro gekost in drie maanden. Toen ik nog geen BV had gehaald (bijzondere verrichtingen) leste ik 2x per week 2 uur, dat tikt nogal aan Zo graag wou ik dat papiertje Eenmaal gehaald was dat wel erg veel dus daarna leste ik nog maar 1x per week voor de VD (verkeersdeelname)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')