Dat is toch niet te drinkenquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:10 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
dan koop je toch lekker aldi cola
quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
* Rekkie heeft geen tieten..... sorry
Een liter fles? Een 1,5 liter fles heb ik in 2 dagen wel leeg hoor. Wat moet ik met een 1l fles? Is de houdbaarheid ook verneukt ofzo?quote:Cola-noviteiten
Dankzij nieuwe, flexibele productieprocessen kan het bedrijf nu ook kleinere series flessen voor aparte doelgroepen én merken maken. Er komen bijvoorbeeld afwijkende flesvormen voor Coca-Cola, Fanta en Sprite. Nieuw is ook de éénliterfles voor kleine huishoudens, zoals alleenstaanden.
Dat zal mezelf ook leren, ben ik bangquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:14 schreef alwaysleft het volgende:
Nou als we nu eens afspreken dat we met z''n allen alleen nog maar Aldi cola kopen. Dat zal ze leren![]()
Nee dank je! Bleggh bagger cola!quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:14 schreef alwaysleft het volgende:
Nou als we nu eens afspreken dat we met z''n allen alleen nog maar Aldi cola kopen. Dat zal ze leren![]()
ik denk dat je beter pepsi kan kopen. dat vinden ze erger denk ikquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:14 schreef alwaysleft het volgende:
Ik ben geen junkquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:15 schreef matthijst het volgende:
Mooi toch, eindelijk frisse flessen en niet die gerecyclede hier-heeft-nog-een-junk-in-gepist zooi....
Hoe duur is een fles Pepsi eigenlijk vraag ik me nu af?quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:20 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ik denk dat je beter pepsi kan kopen. dat vinden ze erger denk ik
er zit ook nog eens minder inquote:
jepquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:36 schreef deedeetee het volgende:
Wordt de fanta en de sprite in de nieuwe fles óók duurder![]()
Omfg!!quote:De introductie van de nieuwe fles vergde een voorbereiding van drie jaar en een investering van ¤ 60 miljoen.
Er zit altijd minder in als er een verandering plaats vindquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er is toch gewoon een 1L , 1,5L en 2L variant?
60 miljoen dollar hèquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:38 schreef Jo0Lz het volgende:
[afbeelding]
En dan is dit alles wat ze kunnen bedenken
OMFG!
volgens mij zijn het dus exact dezelfde flessenquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:49 schreef Leipo666 het volgende:
als het maar niet van die slappe bagger flessen zijn zoals in frankrijk: dat is echt klote: ik wil stevige flessen
Grote kans dat het van die slappe kloteflessen zijnquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:49 schreef Leipo666 het volgende:
als het maar niet van die slappe bagger flessen zijn zoals in frankrijk: dat is echt klote: ik wil stevige flessen
Geloof me, ze zijn érg slap. In de supermarkt merk je dat niet, maar zodra je de fles opendraait is het echt te slap. De cola-fles is ook nog eens veel dikker, schenkt dus superkut in.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:49 schreef Leipo666 het volgende:
Exact!!! Is mij al gebeurd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:51 schreef Leipo666 het volgende:
als je dan een volle fles hebt en je wil je glas volschenken dan knijp je die fles bijna in puin
en dan schiet de cola natuurlijk over je glas heen zo op de grond/aanrecht/whatever
ja en wat lullen ze nou over een investering van 60 miljoen dollar... dit is volgens mij gewoon een kostenbesparende overstap op een een goedkopere fles....quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:52 schreef 51cent het volgende:
[..]
Geloof me, ze zijn érg slap. In de supermarkt merk je dat niet, maar zodra je de fles opendraait is het echt te slap. De cola-fles is ook nog eens veel dikker, schenkt dus superkut in.
Maar volgens de Coca Cola moeten we blij zijn, omdat er nu minder krasjes op zitten.Alsof dat die prijsverhoging waard is. Wat interesseert mij een krasje nu, als het maar schoon en goed verpakt zit.
![]()
Inderdaad. Ze hebben een nieuwe productielijn opgezet. Maar er zijn ook een hoop mensen ontslagen die eerst bezig waren met het sorteren van de flessen, het reinigen en hervullen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:53 schreef reactiefractie het volgende:
[..]
ja en wat lullen ze nou over een investering van 60 miljoen dollar... dit is volgens mij gewoon een kostenbesparende overstap op een een goedkopere fles....
Ik begrijp ook niet dat ze een nieuwe lijn moeten opzetten, die flessen hebben ze al een paar jaar in Spanje!quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:55 schreef 51cent het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben een nieuwe productielijn opgezet. Maar er zijn ook een hoop mensen ontslagen die eerst bezig waren met het sorteren van de flessen, het reinigen en hervullen.
en frankrijk en luxemburg en belgie en duitsland en oostenrijk en italie en........quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:57 schreef Bakkioli het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet dat ze een nieuwe lijn moeten opzetten, die flessen hebben ze al een paar jaar in Spanje!![]()
Ze gooien het op de veranderde wetgeving, dat je daar blij mee moet zijn. Immers, bij de oude statiegeldflessen (pet-flessen) zaten er wel eens krassen op de fles. Bij deze is dat niet zo, omdat ze nieuw zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:56 schreef Bakkioli het volgende:
Gister inderdaad 2 flessen cola light gekocht en ik hoorde bij de supermarkt al meer mensen klagen over de prijs!!!
Bij ons gaan er 7 flessen per week doorheen (7x0,37 eurocent x 52 weken = 135 euro duurder!!!)
Ik heb gisteravond gelijk een boze mail naar Coca Cola gestuurd, ben benieuwd hoe ze reageren!
Dit zijn van die flessen die je op vakantie ook kan kopenquote:
In ieder geval goedkoper dan Coca-cola.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:23 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Hoe duur is een fles Pepsi eigenlijk vraag ik me nu af?
Ja, het wordt gewoon teruggebracht naar de supermarkt. Daaraan verandert dus weinig voor de consument. Voorheen werd het uitgesorteerd en in kratten op pallets naar de coca cola vervoerd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:00 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
maar het blijven statiegeld flessen?
*Volgend keer maar Pepsi Max in het boodschappen karretje legt in plaats van CC light*quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
In ieder geval goedkoper dan Coca-cola.
Op deze site http://www.albert.nl// kost een 1,5 liter fles Coca Cola 1.29
En een fles Pepsi van 1,5 liter is 0,89
Aan Pepsi kan ik wel wennen, dat is best goede Cola, dus ik stap over.
Die nieuwe fles stoppen ze maar op een plek waar de zon niet schijnt![]()
simpel dan haal ik toch iets andersquote:
probleem is dat ik pepsi en die andere wannabee-cola-drap niet te zuipen vind en dus altijd voo Coca-Cola gaquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
simpel dan haal ik toch iets anders![]()
* zich niet oplichten laat....
Precies en dat hebben veel mensen. Er is gewoon geen goed alternatief voor coca cola. Pepsi smaakt ook prima, maar toch anders.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
probleem is dat ik pepsi en die andere wannabee-cola-drap niet te zuipen vind en dus altijd voo Coca-Cola ga![]()
Die flessen hebben ze ook in Italië en nog wel meer landen wij hebben em em dus nu ookquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:38 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Omfg!!
[afbeelding]
En dan is dit alles wat ze kunnen bedenken
OMFG!
Euhm... ik zie dat hier ook vaak in de koelkast staan? Komt gewoon bij de Lidl/Aldi vandaan as far as I know, en ik woon niet in de buurt van DLDquote:Op woensdag 1 februari 2006 14:29 schreef Napalm het volgende:
Het is dat ik andere merken niet door mn strot krijg.. (muv Freeway, te koop bij o.m. Lidl Duitsland. Als iemand een winkel in NL weet die het verkoopt.....?).
Hoe vind je het smaken tov de "echte" cola?quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:33 schreef Gunner het volgende:
Euhm... ik zie dat hier ook vaak in de koelkast staan? Komt gewoon bij de Lidl/Aldi vandaan as far as I know, en ik woon niet in de buurt van DLD
Ik vind de prijs/kwalitieit verhouding erg goed. Volgens mn ma kost het 45 cent voor een 2L fles. Zelf vind ik het goed te drinken. Gooi er zelf vaak wat alcohol bijquote:Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hoe vind je het smaken tov de "echte" cola?
Als ik in NL ben heeft de lidl bij mij in de buurt het niet.![]()
Volgens mij verkoopt de Plus (die waar ik in ieder geval werk) ook Freeway.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hoe vind je het smaken tov de "echte" cola?
Als ik in NL ben heeft de lidl bij mij in de buurt het niet.![]()
Nog steeds ja.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef yosander het volgende:
In één blikje cola ( 0.3 L) zitten 8 suikerklontjes!!![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef yosander het volgende:
Ja verpest t maar weerquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef yosander het volgende:
KLBquote:
Sowquote:
quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:01 schreef Even het volgende:
[..]
Die flessen hebben ze ook in Italië en nog wel meer landen wij hebben em em dus nu ook
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik klaag niet ik zeg dat er 8 suikerklontjes in zitten!quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:53 schreef Even het volgende:
[..]
Sow![]()
Moet dan elke post zijn: Ja klopt das kut of Klaag klaag klaag?![]()
Overal zit wel suiker in, huilie![]()
[..]
Ik zeg alleen dat ik nu niet meer cola kan drinken zonder zorgen te maken over die 8 suikerklontjes nou goed ?!quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:57 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik klaag niet ik zeg dat er 8 suikerklontjes in zitten!![]()
Wees blij, zo spaar je je gebit!quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:00 schreef Even het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik nu niet meer cola kan drinken zonder zorgen te maken over die 8 suikerklontjes nou goed ?!![]()
Hoezo?! Ik ga heus niet minder cola drinken hoorquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:01 schreef yosander het volgende:
[..]
Wees blij, zo spaar je je gebit!
Right. Een hollander kijkt toch eerst naar de prijs? In wat voor fles dat zit zal me jeuken. Ik denk dat coca cola een grote vergissing maakt. Ze willen gewoon eerst het geld dat ze geinvesteerd hebben terug verdienen, maar de nederlandse consument moeten ze niet onderschatten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:01 schreef Loohcs het volgende:
Waar ik 'm kocht was ie 0,89 euro en nu 1,25 euro. Dat is gvd 40% duurder.![]()
En dan lees je ook nog van die praatjes van marketingmensen van Coca Cola: "Ja we verwachten wel dat de consument bereid zal zijn iets meer te betalen omdat ze nu altijd een mooie schone fles hebben". Ja nogal logisch als je niet kan kiezen. Als ik kon kiezen kocht ik natuurlijk de oude fles voor 40% minder!
Omdat ze zo de omzet+winst trachten te verhogen, lijkt me evident. Zeker op de lange termijn. Natuurlijk zeggen dat niet zo, want dat willen de klanten niet horen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:29 schreef ChillyWilly het volgende:
Was het niet zo dat ze juist overstappen op deze flessen omdat ze goedkoper zouden zijn? (Je hoeft ze namelijk niet schoon te maken)
Vanwaar die prijsverhoging dan?
De nieuwe zachtere flessen zijn inderdaad iets minder lang houdbaar. Hoeveel dit precies is weet ik niet precies ...quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:13 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een liter fles? Een 1,5 liter fles heb ik in 2 dagen wel leeg hoor. Wat moet ik met een 1l fles? Is de houdbaarheid ook verneukt ofzo?
Bij de Nettorama was de 4de fles ook gratis volgens mij overal, want het staat gewoon op de verpakking. En nog een stuk goedkoper!!!quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:59 schreef greatgonzo het volgende:
dan maar rennen naar de Edah:
[afbeelding]
Coca-Cola of Fanta
multipack 4 x 1500 ml
4e FLES GRATIS
3,87
Heb ik overwogen. Maar ik denk dat ik nu voortaan maar coca cola boycot. Neem gewoon 2 flessen pepsi in de week mee, en voor de rest drink ik wel dubbelfris of water ofzo.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:12 schreef greatgonzo het volgende:
spul bewaar je dik een half jaar, inslaan dus..
Blikjes Cola zijn lekkerquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:14 schreef Salsagirl het volgende:
ach het word thuis voor me gehaald,kost me dus weinig
en dat ene blikje wat ik wel eens buitenshuis nuttig..kan ik best nog wel opbrengen![]()
Waarschijnlijk niet. Coca Cola is geen klein bedrijf ofzo. Die hebben dit ongetwijfeld met een heel leger aan marketingdeskundigen enzo bekokstoofd, en zich gemeend deze prijsverhoging te kunnen permiteren.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:16 schreef greatgonzo het volgende:
ja, ik denk dat die boycot echt uit gaat maken, die paar flessen van die enkelen die overstappen naar Pepsie...
Is dubbelfris ook niet van de coca cola compagnyquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:15 schreef 51cent het volgende:
[..]
Heb ik overwogen. Maar ik denk dat ik nu voortaan maar coca cola boycot. Neem gewoon 2 flessen pepsi in de week mee, en voor de rest drink ik wel dubbelfris of water ofzo.
Coca cola.![]()
Nee.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:51 schreef Overlast het volgende:
[..]
Is dubbelfris ook niet van de coca cola compagny![]()
juist...quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:58 schreef 51cent het volgende:
[..]
Nee.
Als ik met niet vergis is dat van de Riedel compagny. Niet van de Coca Cola in ieder geval
Heh, deze aanbieding/actie is juist een gevolg van de vrijheid van verpakking?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:59 schreef greatgonzo het volgende:
[afbeelding]
Coca-Cola of Fanta
multipack 4 x 1500 ml
4e FLES GRATIS
3,87
dat verkopen ze in een dagquote:Op donderdag 2 februari 2006 18:30 schreef Skinnymike het volgende:
Ff een kleine berekening.
Bij AH kost de cola nu 1.29, daarvoor 0.92, er is dus sprake van een prijsstijging van 0.37 eurocent, (oftewel 40%). Coca cola heeft een investering gedaan, naar eigen zeggen van 60 miljoen euro. Dit betekent dat ze dus 60.000.000 / 0.37 = 162.162.162 flessen moeten verkopen, voordat ze die investering eruit hebben.![]()
Volgens mij blijft de 2.0 liter fles gewoon bestaan. Die wordt nl. nog steeds door Coca-cola genoemd in bepaalde supermarktkrantjes. Het 1.5 liter 4-pack is tijdelijk 3+1 gratis om het prijsverschil voor de consument tijdelijk (!) te verlichten. Bij AH zijn deze 4-pack's ook verkrijgbaar.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:33 schreef ROG het volgende:
[..]
Heh, deze aanbieding/actie is juist een gevolg van de vrijheid van verpakking?
Noviteit
Een andere noviteit is de introductie van het 'fourpack'. Volgens Coca Cola zijn deze pakketten ideaal voor winkeliers om acties mee te doen. Eerder was dat niet mogelijk, omdat het bedrijf door het systeem van de oude, hervulbare petflessen vastzat aan kratten van tien flessen. Met ingang van 1 januari geldt in Nederland vrijheid van verpakking en hoeft de industrie deze petflessen niet langer te gebruiken. Coca Cola is, samen met Spadel (Spa) de enige frisdrankproducent die de vrijheid van verpakking ook daadwerkelijk aangrijpt voor vernieuwing.
De hamvraag is echter: blijft de 1.5L, danwel 2.0L fles bestaan (in de supermarkt)?
En mijn eerste glas cola (vloeibaar goud kun je t bijna noemen) had ook nog eens veel meer bubbels (koolzuur) dan normaal, het bruiste als cola light uit mn mond. Hebben meer mensen dat?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:53 schreef NiTiN het volgende:
prijsverhoging omdat het in een nieuwe fles zit... hmmmz
oke. De kwaliteit van de verpakking is (imo) een stuk slechter, want dunner en slapper, maar onder het mom van "de fles glimt nu heel mooi" zou ik 40% extra moeten betalen? Fok dat, ben geen 15e eeuwse indiaan die met wat kraaltjes en glimmers over de streep te trekken is.
De 4-pach heeft een inhoud van 6 liter. 1 liter kost nu ¤1.29. 6 x ¤1.29 = ¤7,74.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:40 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Volgens mij blijft de 2.0 liter fles gewoon bestaan. Die wordt nl. nog steeds door Coca-cola genoemd in bepaalde supermarktkrantjes. Het 1.5 liter 4-pack is tijdelijk 3+1 gratis om het prijsverschil voor de consument tijdelijk (!) te verlichten. Bij AH zijn deze 4-pack's ook verkrijgbaar.
Over niet al te lange tijd zal voor het 4-pack de normale prijs van 4.99 moeten worden betaald, je krijgt dus heel iets korting op 4 flessen (normaal 1.29 per stuk)
quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:01 schreef Gesloten het volgende:
[..]
De 4-pach heeft een inhoud van 6 liter. 1 liter 1.5 liter kost nu ¤1.29. 6 x ¤1.29 = ¤7,74. 4*1.29 = 5.16 7.74 - 4,99 = ¤2,75 5.16 - 4.99 = 0.17 euro korting als je normaal 6 flessen van 1 4 flessen van 1.5 liter koopt. Dat is in mijn ogen een redelijke onredelijke korting.
volgens mij blijft bij deze flessen de koolzuurlanger in de cola.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:57 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
En mijn eerste glas cola (vloeibaar goud kun je t bijna noemen) had ook nog eens veel meer bubbels (koolzuur) dan normaal, het br uiste als cola light uit mn mond. Hebben meer mensen dat?
2 dagen? op mijn werk doe ik daar 6 uur mee omdat ik alleen mag drinken in de pauzes.....quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:13 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een liter fles? Een 1,5 liter fles heb ik in 2 dagen wel leeg hoor. Wat moet ik met een 1l fles? Is de houdbaarheid ook verneukt ofzo?
Zag ik vandaag ook in de winkel dius ik heb lekker sisi gepakt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:19 schreef Minisuisse het volgende:
De verhoging van bijv. Fanta Pomelo enz. is nog veel schandaliger. Van 0,92 voor 1,5 liter, naar 1,15 voor 1 liter!! Een stijging van 88 %
Mmm, noviteit? Misschien in Nederland ja. Bestaat in Belgenland al jaaaaren. Heb vandaag ook zo'n literflesje gekocht. Vond hem wel lief. Heb niet op de prijs gelet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:10 schreef mazaru het volgende:
Noviteit
Een andere noviteit is de introductie van het 'fourpack'. Volgens Coca Cola zijn deze pakketten ideaal voor winkeliers om acties mee te doen. Eerder was dat niet mogelijk, omdat het bedrijf door het systeem van de oude, hervulbare petflessen vastzat aan kratten van tien flessen. Met ingang van 1 januari geldt in Nederland vrijheid van verpakking en hoeft de industrie deze petflessen niet langer te gebruiken. Coca Cola is, samen met Spadel (Spa) de enige frisdrankproducent die de vrijheid van verpakking ook daadwerkelijk aangrijpt voor vernieuwing.
Ja, maar da's light. Ik moet HEAVY drinken, ik moet aan m'n lijn denken anders val ik teveel af!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding] nu maar :p
1,5 liter pepsi was zonder statie geld slechts 89 CENT bij de Super d Boer..
een gelijk gevulde fles CocaCola was 1,59 :|
Zit gewoon 25 ct statiegeld op ja ..quote:Op zondag 5 februari 2006 02:16 schreef iDex het volgende:
maar uhm, zit er nou statiegeld op deze flessen?
want ik heb wel voor die actie van 4 flessen voor de prijs van 3, 1 euro statiegeld betaald, dus: 1,25 per fles en op het bonnetje staat 1 euro appart aan statiegeld
ah oke dat is mooiquote:
CokaCola is een zelfdikmaker en ik kan het niet meer kwijt. :')quote:Op zondag 5 februari 2006 02:50 schreef LennyKravitz het volgende:
hopelijk past \'ie in mijn koelkastdeur die fles...
t ging om t ideequote:Op zondag 5 februari 2006 02:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, maar da\'s light. Ik moet HEAVY drinken, ik moet aan m\'n lijn denken anders val ik teveel af!
Kan. Maar ik waarschuw je even dat 1,5 liiter cola in België ongeveer ¤ 1,60 kost... Weg winst. Tenzij je vaak bij kennissen komt die ver in België wonen en de flessen voor je willen opsparen.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:33 schreef iDex het volgende:
[..]
ah oke dat is mooi
maar... als ik nou die flessen uit belgie meeneem, dan kan ik die hier dus gewoon inleveren? belgie zit er geen statiegeld op deze flessen.
Diezelfde 'aanbieding' was er bij AH ook. Vroeg me al af waar die prijs op de kassabon vandaan kwam...quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:59 schreef greatgonzo het volgende:
[afbeelding]
Coca-Cola of Fanta
multipack 4 x 1500 ml
4e FLES GRATIS
3,87
Pepsi zal ik nooit kopenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:50 schreef Fliepke het volgende:
Nou ik heb dus laatst zo\'n fles gekocht zonder dat ik bewust was van de prijs. Het leek wel wat hoger, maar ik realiseerde het me niet echt. Voortaan pepsi cola voor mij
ik mis voornamelijk de XXL flessen van 2 literquote:Op zondag 5 februari 2006 12:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Pepsi zal ik nooit kopen. Zal es kijken of de prijs in Duitsland lager is ofzo.
Maar schandalig dat ze door een 4 halen, 3 betalen-actie menen de nieuwe prijzen ongemerkt te kunnen invoeren.
Omg, huilie! Vanwege de prijs een merk cola gaan drinken met een compleet andere smaak! Ga dan over op First Choice of voor mijn part Helly Cola, ook allemaal nep. En dan ook nog Pepsi Max, zonder suiker :'( wat gigantisch nep. Dat is pas niet te zuipen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:02 schreef dronkeykong het volgende:
Coca-cola zal veel moeite moeten gaan doen als ze zien dat er een hoop mensen naar de concurrent gaan...ik ben ook al over![]()
Ow ja om het merk, de cola blijven drinkenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:08 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Omg, huilie! Vanwege de prijs een merk cola gaan drinken met een compleet andere smaak! Ga dan over op First Choice of voor mijn part Helly Cola, ook allemaal nep. En dan ook nog Pepsi Max, zonder suiker :\'( wat gigantisch nep. Dat is pas niet te zuipen.
Weinig verschil in smaak? Drink het maar 's vlak na elkaar, pak 2 bekertjes oid en drink het eens. Het is een enorm verschil... hypocriet is dat he, als het op bier aankomt valt heel nederland erover als ze ipv Grolsch Heineken moeten drinken of andersom, maar als het op cola aankomt 'is er geen verschil'quote:Op zondag 5 februari 2006 13:09 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ow ja om het merk, de cola blijven drinken
Ik vind Pepsi en Coca Cola lekker proef weinig verschil.
kweeniequote:Op zondag 5 februari 2006 13:36 schreef greatgonzo het volgende:
Volgens mij was First Choise ergens al beste getest (kassa?), maar ik blijf de voorkeur geven aan CC, gevolgd door Pepsi.
Als ze hier nu slim op in spelen met een marketing campagne kunnen ze in nl idd wat marktaandeel gaan kapenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:37 schreef Aarde het volgende:
geniale kans voor pepsi dit
alle mensen massaal over op de pepsi
en na 2 weken weten ze niet beter
pepsi is toch echt 90 cent bij de AHquote:Op zondag 5 februari 2006 13:56 schreef greatgonzo het volgende:
Maar nazoeken op google laat weer andere dingen zien:
Uitslag Merk prijs (ex. Statiegeld) per 1,5 L
1 Pepsi Cola ¤ 1,11
2 Real American Cola/Super ¤ 0,85
3 First Choice Cola ¤ 0,95
4 Coca Cola ¤ 1,14
5 C1000 Cola ¤ 0,66
6 Helly Cola/Aldi ¤ 0,39
AH Cola cafeinevrijquote:Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef borisz het volgende:
[..]
pepsi is toch echt 90 cent bij de AH
vandaar dat die nog 92ct isquote:Op zondag 5 februari 2006 14:19 schreef greatgonzo het volgende:
CC Lime is echte bagger, CC onwaardig..
moet zeggen heb hier nu Pepsi, maar dat gaat net zo makkelijk naar binnen als CCquote:Op zondag 5 februari 2006 15:13 schreef ruby het volgende:
Ah, hier kan ik weer verder m\\\\\\\'n verdriet delen met jullie over de nieuwe flessen cq prijzen.![]()
trendy kut flessen :/quote:Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef ruby het volgende:
Ik vind Pepsi niet echt geweldig, tenzij ik enorme dorst heb en er zou niets anders in huis zijn.
Coca Cola blijft toch wel de nummer 1 voor me.
Maar eerst de prijzen omlaag. Ik heb nooit gevraagd om een trendy fles.![]()
Ze vergeten voor het gemak het grootste voordeel: meer winst maken!quote:Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen. Flessen voor eenmalig gebruik. Dat heeft als voordeel dat elke fles er voortaan nog frisser uitziet. En zeker zo belangrijk; iedere fles wordt na gebruik gerecycled. Zo zorgen wij ervoor dat al het materiaal van de fles wordt herbruikt en dus niets verloren gaat. Het is dan ook belangrijk dat u uw lege statiegeldflessen gewoon blijft inleveren. Zo blijft de kringloop gesloten.
De nieuwe statiegeldflessen zijn er in 1-, 1,5- en 2-literverpakkingen van de merken Coca-Cola (light), Fanta (light) en Sprite (light).
mjaquote:Op zondag 5 februari 2006 15:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.cocacola.nl/corporate/nieuwe_statiegeldfles.html :
[..]
Ze vergeten voor het gemak het grootste voordeel: meer winst maken!
Ik koop Coca Cola om de cola. Niet omdat er een geweldig mooie ergonomisch gevormde fles omheen zit.
Ik denk dat je eerst moet bijbetalenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjamag je die oude flessen nog wel in leveren trouwens?
![]()
krijg je dan je bonnetje uit de automaat :') staat er -1¤ opquote:Op zondag 5 februari 2006 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst moet bijbetalen.
Dan 'vergeet' je 'm gewoon in te leveren bij de kassaquote:Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
krijg je dan je bonnetje uit de automaat :\') staat er -1¤ op![]()
dan gooi ik net zo lief die flessen in de tuinhaard :pquote:Op zondag 5 februari 2006 16:56 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dan \'vergeet\' je \'m gewoon in te leveren bij de kassa
da's slecht voor het milieuquote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan gooi ik net zo lief die flessen in de tuinhaard :p
vergeet niet om er een briefje bij te doenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k kan ze natuurlijk ook in een weekend tas achter laten op $random ns station![]()
voorkeuze voor de inhoud van dat briefje dan? :')quote:Op zondag 5 februari 2006 17:16 schreef D.Rose het volgende:
[..]
vergeet niet om er een briefje bij te doen
vraag dat maar aan Yildizquote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
voorkeuze voor de inhoud van dat briefje dan? :\')
Dat is niet het soort briefje dat ze bedoelenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:41 schreef Yildiz het volgende:
http://cocacola.combox.nl/vescocacola.aspx?supplierid=5
kloptquote:Op zondag 5 februari 2006 17:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is niet het soort briefje dat ze bedoelen
:\')
als je nog niet op de hoogte was van zijn verhaal: (http://forum.fok.nl/topic/752530/1/50)quote:
jawel :')quote:Op zondag 5 februari 2006 18:02 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
als je nog niet op de hoogte was van zijn verhaal: (http://forum.fok.nl/topic/752530/1/50)
glazen flessenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef ruby het volgende:
Die oude flessen houd ik, dan schenk de cola uit de nieuwe flessen erin. Nostalgie heet dat.
top man, alle prik eruit!quote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef ruby het volgende:
Die oude flessen houd ik, dan schenk de cola uit de nieuwe flessen erin. Nostalgie heet dat.
Dan moet je of een trechter gebruiken of extreem goed mikken, wat met die nieuwe flessen niet echt lekker gaatquote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef ruby het volgende:
Ja, volgens mij welquote:Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjamag je die oude flessen nog wel in leveren trouwens?
![]()
het wordt allemaal in dezelfde fabriek gemaakt voor de benelux meen ik?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:00 schreef iDex het volgende:
jammer dat de smaak niet zoeter is geworden. in belgie smaakt de coca cola lekkerder.
dat weet ik niet of dat zo is, maar in franstalige gedeelte van belgie smaakt het ietsje zoeter.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:07 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
het wordt allemaal in dezelfde fabriek gemaakt voor de benelux meen ik?
Die nieuwe flessen zijn er gekomen vanwege de wetgeving die hierover per 01-01-2006 veranderd is.quote:Op maandag 6 februari 2006 05:42 schreef NIels25 het volgende:
Nederland was het enige land met een fatsoenlijke fles, niet z'on zachte kut fles die je nomaal alleen in andere landen tegenkwam.
Nu heeft Coca-Cola in samenwerking met de handel (alle supermarken, en makro's e.d.) maar even fijn onder een hoedje gespeeld om met de introductie van de kut fles ook gelijk de prijs maar even omhoog te trekken naar het level van de landen om ons heen.
Bij mij gaat het er niet in dat de supermarkten en makro's Coca-Cola 40% meer gaan betalen voor hun handel. Kortom ik verdenk de handel er van om ipv de Coca-Cola onder inkoopsprijs, nu net boven of voor de inkoopsprijs te verkopen!
Helaas is Pepsi niet te drinken (jammer dat kost nog wel gewoon 89cent voor 1,5 liter)
AH heeft de laatste maanden/jaren toch regelmatig geweigerd producten van bepaalde leveranciers te verkopen? Dus ze kunnen het wel weigeren.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:12 schreef 51cent het volgende:
[..]
Die nieuwe flessen zijn er gekomen vanwege de wetgeving die hierover per 01-01-2006 veranderd is.
Supermarkten zijn hier zéker niet blij mee. Maar als supermarkt kan je hier weinig tegen doen. Coca Cola is namelijk het bekendste A-merk. Een supermarkt die a-merkten verkoopt kan het zich niet permiteren om geen Coca Cola meer te verkopen, dat kost gewoon te veel klanten. Ze hebben geen andere keuze dan de prijsverhoging door te berekenen.
Je moest eens weten hoeveel producten er onder de inkoopprijs verkocht worden.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
AH heeft de laatste maanden/jaren toch regelmatig geweigerd producten van bepaalde leveranciers te verkopen? Dus ze kunnen het wel weigeren.
Nu het om een hogere prijs gaat, is het makkelijk voor AH: die wijzen gewoon naar Coca-Cola. \'Hun inkoopprijs is hoger\'.
bijvoorbeeld 50cent, waarvan de inkoopprijs eigenlijk 51cent is?quote:Op maandag 6 februari 2006 11:10 schreef 51cent het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel producten er onder de inkoopprijs verkocht worden.
Ik zou me doodlachenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
krijg je dan je bonnetje uit de automaat :\') staat er -1¤ op![]()
Lekker logisch ...quote:Coca-Cola Lime 1,5 lt 0.92
Coca-Cola Lime 1 lt 1.15
Kortom, we hebben nu een statiegeldfles die na 1 keer gebruiken weggeflikkerd word, ow nee omgesmolten en overnieuw gegoten, ja da's echt millieu vriendelijk...quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:10 schreef mazaru het volgende:
Nieuwe flessen moeten Coca Cola uit dip helpen
Op 1 februari stapt Coca Cola in Nederland over op een nieuwe petfles, die al na één keer wordt gerecycled. Nu bottelt het bedrijf nog in hervulbare petflessen. Met de sexy nieuwe fles - die veel frisser en strakker oogt dan de aftandse hervulflessen - hoopt het bedrijf de trend van dalende omzetten in de categorie frisdranken te keren.
De nieuwe fles is een stevige kopie van de wegwerpfles in Duitsland, dat ze dan 60mln & 3 jaar in de ontwikkeling hebben gestoken vind ik eigenlijk nonsens, laat staan een mooi marketingfeit zoals het hier gepresenteerd word.quote:Prijzenoorlog
De afgelopen jaren kampt Coca Cola met sterk dalende verkoopcijfers, grotendeels veroorzaakt door de prijzenoorlog. De introductie van de nieuwe fles vergde een voorbereiding van drie jaar en een investering van ¤ 60 miljoen.
ja tof! WK cola, 11 steden cola, Limburg cola, Koninginnendag cola, pinkpop cola, alles wat geld schuift kan z'n eigen flesje kopenquote:Cola-noviteiten
Dankzij nieuwe, flexibele productieprocessen kan het bedrijf nu ook kleinere series flessen voor aparte doelgroepen én merken maken. Er komen bijvoorbeeld afwijkende flesvormen voor Coca-Cola, Fanta en Sprite. Nieuw is ook de éénliterfles voor kleine huishoudens, zoals alleenstaanden.
Vernieuwing? omdat ze te lam zijn andere acties te bedenken krijg je een kutfles die meer kostquote:Noviteit
3 jaar voorbereiding, 60Mln ontwikkeling, een grootscheepse media campagne, ja 't gaat echt slecht met de cola-boys, 'k ben benieuwd of 'het volk' dit pikt, of dat we ergens tegen de zomer de oude vertrouwde fles weer terug zien... oO<quote:Mediaoffensief
Coca Cola zal de lancering van de flessen gepaard laten gaan met het grootste mediaoffensief in Nederland in jaren. Over het budget wil het bedrijf niets kwijt. Alleen dat het in het eerste kwartaal onmogelijk is om de campagne te missen, schrijft Marketingtribune. Bron: Zibb.nl
Oude voorraad, gok ik.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar waarom is Coca Cola Lime 1.5L nog steeds 92 CT dan?
En heb je de nieuwe reclame al gezien? Die is ook niet echt vernieuwend of mooi of wat dan ook. Alleen lang (en dus duur).quote:Op maandag 6 februari 2006 15:29 schreef YuckFou het volgende:
3 jaar voorbereiding, 60Mln ontwikkeling, een grootscheepse media campagne, ja 't gaat echt slecht met de cola-boys, 'k ben benieuwd of 'het volk' dit pikt, of dat we ergens tegen de zomer de oude vertrouwde fles weer terug zien... oO<
Albert Heijn?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:29 schreef Lexie het volgende:
Hier in de supermarkt hangt er geeneens meer een prijskaartje bij de coca cola. Maar wel een schreeuwerig plakkaat dat de prijzen weer verlaagd zijn, precies bij de cola. Wat een naaistreek.
Voor zover ik weet moet je ze weer inleveren, worden ze in de winkel in een grote zak gepleurt en weer teruggestuurd naar Coca Colaquote:Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het waren toch wegflikker verpakkingen? Waarom berekenen ze dan nog steeds statiegeld erbij?
Nee ze worden niet weggeflikkerd.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het waren toch wegflikker verpakkingen? Waarom berekenen ze dan nog steeds statiegeld erbij?
Die had die super waarschijnlijk gewoon nog in het magazijn over ofzo. 1,5 liter CC Lime bestaan geloof ik niet meer nu, alleen nog maar 1 liter flessen.quote:
True, cola light is echt niet weg te krijgen, goor vocht...quote:Op maandag 6 februari 2006 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Pepsi Twist is trouwens ook erg lekker
En Pepsi Light is sowieso lekkerder dan Coca Cola Light.
Bij een 4-pack is de prijs gelijk aan "vroeger", al adverteren ze met "de vierde fles gratis"....quote:Op maandag 6 februari 2006 22:55 schreef HendrikJan het volgende:
Vanmiddag Pepsi gehaald en een gezin wat 4-packs Coca-cola kocht gewezen op de prijsverhoging van coca-cola
wtf krijg je er nog wel statiegeld voor had er net 1 weggegooidquote:
Precies de reden dat we een 4-pack hebben gehaaldquote:Op maandag 6 februari 2006 23:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Bij een 4-pack is de prijs gelijk aan "vroeger", al adverteren ze met "de vierde fles gratis"....
Als je losse flessen koopt ben je duurder uit.
Bij mij stond erop "de eerste fles gratis"quote:Op maandag 6 februari 2006 23:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Bij een 4-pack is de prijs gelijk aan "vroeger", al adverteren ze met "de vierde fles gratis"....
Als je losse flessen koopt ben je duurder uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |